Reklama

.

.

pátek 29. prosince 2017

Americké zbraně pro Ukrajinu: rozuzlení se blíží

Napsal/přeložil: Andrej Babickij
29.12. 2017   Eurasia24
Ruské vedení se na jedné straně až dosud snažilo vyhnout se přímé, otevřené vojenské pomoci oběma lidovým republikám, na druhou stranu se však Vladimir Putin nejednou vyjádřil v tom smyslu, že Rusko nedopustí, aby na Donbasu došlo k masakru Rusů. Vyhrocení situace na frontě tak bezpochyby postaví ruské vedení před nelehkou volbu.

Tak je to zde. Dlouho očekávané a opakovaně oznámené rozhodnutí o dodávkách „pokročilých obranných zbraní“ z USA na Ukrajinu bylo nakonec přijato.
V Kyjevě oslavují „další triumf“ s tím, že vítězství nad separatisty teď již mají v kapse. Někteří odborníci ovšem namítají, že samotný efekt zařazení protitankových raketových komplexů Javelin do výzbroje VSU (Ozbrojených sil Ukrajiny) ukrajinská strana silně přeceňuje.

Pokud jde o odstřelovací pušky, situace se kvůli nim výrazněji nezmění, i když na nervy asi mohou obráncům lidových republik slušně „zabrnkat“. Ani výše vojenské pomoci není nijak výrazná – celkem bylo na nákup zbraní pro ukrajinskou armádu (americkou stranou) vyčleněno 47 milionů dolarů.

Poskytnout Ukrajině svou „pomoc“ se však nechystají pouze USA, stejné opatření přijala i Kanada. A tak se celkové dodávky zbraní mohou v konečném důsledku stát hmatatelnými a citelnými.

Zatím lze jen těžko hodnotit, jak velkou roli bude v dalším vývoji situace hrát převaha Ukrajinců v kvalitě a objemu výzbroje, ale pravděpodobnost, že rovnováha sil bude znatelně narušena, vůbec není nulová. Pocit vlastní převahy může Kyjev vyprovokovat k rozhodnějším útočným operacím.

Obránci v Luhansku a Doněcku očekávají útok v nejbližší době. Koncentrace ukrajinských jednotek na linii střetů totiž nebyla za celou dobu trvání konfliktu tak velká jako dnes.

Příprava ukrajinského útoku je navíc spojena s přáním „našich partnerů“ v maximální možné míře „zakalit“ předvolební kampaň v Rusku. Ruské vedení se totiž na jedné straně až dosud snažilo vyhnout se přímé, otevřené vojenské pomoci oběma lidovým republikám, na druhou stranu se však Vladimir Putin nejednou vyjádřil v tom smyslu, že Rusko nedopustí, aby na Donbasu došlo k masakru Rusů. Vyhrocení situace na frontě tak bezpochyby postaví ruské vedení před nelehkou volbu.





Ještě v září, během svého vstoupení na tiskové konferenci v Číně, varoval ruský prezident Spojené státy před dodávkami zbraní Ukrajině. Neobvyklé na jeho prohlášení bylo, že se uchýlil k přímým hrozbám, když řekl, že jako odpověď na takový krok zahájí DLR a LLR přepravu zbraní (jejichž zásob mají obě republiky dostatek) na ukrajinské území, a to do „pro Kyjev citlivých míst“.

Před nedávnem pak lídr DLR Alexandr Zacharčenko potvrdil, že je připraven vyzbrojit tři tisíce ukrajinských partyzánů pistolemi, samopaly a odstřelovačskými puškami vyrobenými v DLR. Jádro sdělení samozřejmě neleží v pistolích a samopalech. Pokud by se však mělo na Ukrajině objevit takové množství lidí připravených k partyzánské ozbrojené válce s vládou, pak to znamená, že během uplynulých tří let se DLR nějak dokázala vyrovnat s výrobou zbraní.

Řeč je tedy o tom, že odpovědí by bylo zahájení partyzánské války na Ukrajině. Není to ale příliš pravděpodobné, protože aktivisté odhodlaní k takto rozhodným činům byli z Ukrajiny již dávno vytlačeni nebo jsou zadržováni v internačních táborech.

Skutečný a zvažovaný scénář budoucích událostí je zřejmě poněkud jiný. Partyzáni, mezi kterými samozřejmě budou rodáci z Charkova, Oděsy, Chersonu a dalších míst a oblastí Ukrajiny, se na Ukrajině mohou objevit „jakoby odnikud“. A jim pak mohou v jejich misi boje s nacisty pomoci dobrovolníci z DLR, LLR i z Ruska. Jak daleko až mohou svůj osvobozenecký boj dotáhnout, není jasné, ale pokud vezmeme v úvahu třeba tu nejméně ambiciózní variantu, pak lze za minimum považovat hranice bývalé Doněcké a bývalé Luhanské oblasti.

A existuje ještě další úvaha, rozebíraná v těchto dnech lidmi v nejbližším okolí Alexandra Zacharčenka. DLR a LLR oficiálně uznaly Jižní Osetii jako samostatný stát a mají s ní uzavřeny různé mezivládní dohody a smlouvy. V rámci plnění těchto dohod tak Jižní Osetie může povstaleckým republikám poskytnout pomoc v podobě moderních, vysoce přesných a účinných zbraňových systémů.

Takové dodávky by obnovily rovnováhu sil a uklidnily situaci. Kde Jižní Osetie uvedené moderní zbraně vezme, do toho nikomu nic není, není ale nejmenších pochyb, že pokud o to Cchinvali (hlavní město Jižní Osetie) požádá, bez problémů se stane tranzitní základnou pro převod obranných, ale i útočných zbraní do jí uznaných republik.

Iluze Kyjeva o tom, že po rozhodnutí Washingtonu a dodávkách zbraní dosáhne celkem snadného vítězství, se patrně rychle rozplynou. Naopak, poslední aktivity Američanů rychle přibližují okamžik rozuzlení a využití (řečeno jednoduše) varianty vyzkoušené v Abcházii a Jižní Osetii v roce 2008.

Skutečnost, že se Vladimir Putin navzdory svým zvyklostem rozhodl v září pohrozit „našim partnerům“ scénářem rozšíření války na celé území Ukrajiny, vypovídá, jak se s plnou vážností a odpovědností staví k perspektivě zostření situace a porušení rovnováhy sil.

Bývalá prezidentka a v době před počátkem války v Gruzii předsedkyně gruzínského parlamentu Nino Burdžanadze vyprávěla, že krátce před srpnovými událostmi 2008 Putin, který byl tehdy ruským premiérem, varoval Michaila Saakašviliho, že v případě pokusu Gruzie o útok na Jižní Osetii Rusko zcela určitě zasáhne. I tentokrát Putin prohlásil, že „nemůžeme připustit, aby došlo k masakru, a také to nepřipustíme“.

Andrej Babickij

Zdroj: Politikus.ru

57 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. Podle posledního vývoje světové politiky to vypadá, že Ukrajina ztratí přístup k moři. Amíci už nejsou co bývali. Tramp je šašek a Porošenko mopslík, kterého putin odkopne jen co se Tramp mrkne jinam. - Stratég.

      Vymazat
  2. Takze 3 svetova sa blizi.
    Co je cielom dodavky zbrani ukrajinskym fasistom ?
    Vtiahnut Rusko do konfliktu na Donbase, aby mohli teroristi z USA, cez dialkovo ovladanu babiku TRUMPETA, poslat svoje vojsko na Ukrajinu.
    A stret vojsk Ruska a USA je na svete. Ako to dopadne, to zatial nevieme, ale aj keby nedoslo k stretu vojsk USA a Ruska,
    teroristi z Nato a USA uz tam ostanu, urobia si blizko ruskych hranic svoju zakladnu, s odovodnenim, ze to vsetko kvoli Rusku, ze musia chranit fasistou na Ukrajine.
    Dodavka zbrani pre pozemne vojsko ma aj ten dovod, ze armada USA neni schopna viest pozemny boj.
    Na to maju ostatnych clenou teroristickej organizacie Nato.
    Armada USA je schopna akurat tak z lietadiel zbombardovat vsetko co sa hybe. V tom su hrdinovia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 9:42
      Naprosto souhlasím.
      Mám ale tušení,že to nebude jen na Ukrajině,připravuje se více míst k válečnému tažení najednou.Rok 2018,je opravdu kritický,hlavně pro Evropu.

      Vymazat
    2. 9:42 Též s vámi souhlasím.

      Vymazat
    3. Pred 1-2 tyzdnami som niekde cital, ze EU uvazuje, ze zrusi s UA bezvyzovy styk.
      Ak by to bola pravda, 1.1.2018 by na to bol idealny termin.
      Zbrane na boj s Ruskom su uz asi na UA, a bojovat nema kto. Porosnak vyhlasuje mobilizacie, co malo nohy, vsetko utieklo do EU, tu sa skryvaju.
      A kedze vianoce na UA su 6.1.2018, idealny cas zavriet hranice, vonku pustit iba toho, kto nemal nastupit do armady.
      Vsetko to do seba zapada, uvidime co je pravda, ake plany maju zidia na Ukrajine.

      Vymazat
    4. Dvě historické zkušenosti29. prosince 2017 11:17

      • USA ZAČÍNAJÍ války, ale je NEUKONČUJÍ A PROHRÁVAJÍ!
      • Rusko NEZAČÍNÁ války, ale je UKONČUJE A VÍTEZÍ!
      Tak to bylo a tak to bude!

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    8. 11:17 Ve skutečnosti Rusko většinu válek prohrálo, ale vždy umělo jedno: vyhrát mír! Dík svrchní germánské vrstvě, lidem jako byl pan Witte. Teprve Zederblum tuhle tradici zcela zničil! A ani Velký Pepa Džugašviliů to moc nespravil, jak lezl Anglosionistům do zádele! Všecičko jim dal! Západní Berlín, jižní Koreu, vzdal se nároku na okupační zónu v Japonsku a chystal se jim dát i půlku Číny! Tomu naštěstí zabránila Maova armáda ... málem i ten Krym jim dal (nakonec sice nedal, ale výměnou za to podpořil vznik teroristického státu Izrael) a tohle by neudělal žádnej ruskej Imperátor!

      Vymazat
    9. Ach jo a zase ta písnička jak je amerika špatná,ale nikdo z vás by v Rusku žít nechtěl pokud by měl možnost volby RUSKO nebo USA ano komunisti napíšou že Rusko,ale v duchu si říkate USA. Jste ubožáci každej z vás kdo podporuje Rusko nezapomínejte že jen díky americké armádě dnes tady všichni jsme a mluvíme česky a né Rusky.Je mě z lidí zle co neví nic o historii jak Rusko okupovalo Československo a další země.Jak Rusko napadlo Finsko to taky nikdo neví At je amerika jaká chce stale je to ona kdo drží Rusko,Čínu na uzdě.Ukrajina má smůlu že není v NATO jinak by Putin na ukrajinu nezautočil.A ohledně zbraní pro ukrajinskou armádu ano jsem pro aby jim bylo dodano více utočných zbraní jako je lepší dělostřelectvo,raketové systemi a tankové divize a určitě protileteckou obranu idealně rakety z dlouhým dosahem necht ty migy pošlou do pekla.A určitě by nebylo špatné aby se Polsko dohodlo s USA o vybudování atomovích sil pro první uder na Rusy a to samé bych udělal u všech spojeneckých zemí vytvořit nové raketové jednotky na hranicích co nejblíže k nepříteli.Dále umístnění protiraketovích systému laserovích zbraní a Rus si může něco zkusit a bude to jeho konec.Na rusáky se musí tvrdě a jak začne utok na Rusko musí se zničit i Čína jiná možnost ani neexistuje.Budu jen doufat a věřit v převahu americké armády na vrahama teroristama a komunistama z Ruska,Číny,KLDR.

      Vymazat
  3. Možná by bylo dobé, aby Jižní Osetie začala dodávat vyspělé zbraně a zbraňové systémy partyzánským skupinám hnutí Tálibán v Afghánistánu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co to píšeš za blbiny? Už raději nepij!

      Vymazat
  4. Pořád stejná písnička. Na pořadu dne je napadení a zničení Ruska vč. všech Slovanů. Proto je třeba si uvědomit, padne li Rusko, padnou všechny slovanské země a o to těm zmetkům neustále jde!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:21, v tom s vámi souhlasím. Rusko je sice formálně náš nepřítel, ačkoliv oni nás jako nepřítele nevnímají, avšak pokud by Rusko bylo zničeno, zmizely by brzy i všechny slovanské státy a národy. To by se pak pražská havlérka nestačila divit, jak rychle by Německo, Lichtenštejnsko, Rakousko, Maďarsko (a zpočátku i naivní slovanské Polsko) začalo vznášet územní požadavky.

      Vymazat
    2. 2:50 To už je dávno překonané! Plán Kalergiho přijatý jako konečný koncept Panevropy nepočítá vůbec s existencí národních států, pouze tzv. multietnických regionů! Ostatně RF funguje obdobně ... to jen místní "postobrozenci" si toho nevšimli:))))

      Vymazat
  5. Putin nedávno prohlásil, že zničení USA by trvalo necelou půlhodinu. A také řekl, že to, v případě nějakého útoku USA, s předstihem udělá, aby ochránil zbytek světa před zničením. Jak řekl: "Když je bitka nevyhnutelná, je potřeba udeřit první".

    OdpovědětVymazat
  6. Dech beroucí lež. Už od samého konfliktu na Ukrajině Rusko dodává zbraně rebelské chátře a ještě se nestydí lhát. Vraždy a lži Russké nenažranosti jsou známé už od dob Lenina. Jak se nazývá geroj, který dokáže sestřelit Bukem civilní letadlo a to ještě jiného státu? To nebyla práce US ale Russka. Jen škoda, že se Ukrajina vzdala jaderných zbraní. Už chápu proč se KLDR nebojí USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11.01 ale dnes už je přece na základě přiznání jak ukrajinských, tak litevských a gruzínských bojovníků jasné kdo, za čí peníze a s jakými zbraněmi rozpoutal konflikt na Ukrajině.... Rusové s tím přece neměli nic společného.

      Vymazat
    2. A ty vazne veris tomu, ze lietadlo zostrelilo Rusko alebo bojovnici z Donbasu ?
      A to ta napadlo to, ze pokial by to bola pravda, USA by uz boli davno zverejnili video z nejakeho spionazneho satelitu ?
      Dokonca, ak sa nemylim, Rusko ich k tomu vyzvalo, pretoze USA mali v case zostrelenia nad touto oblastou spionazny satelit.
      Preco to USA neurobia ? Nech ukazu snimky zo satelitu, a vsetko sa to vyriesi,svet odsudi Rusko za tento cin.
      A myslis si, ze Rusko je tak sproste, vie kde sa nachadza americky satelit, ze zostreli nejake lietadlo v priamom prenose ?
      Ak tomu veris, tak neostava nic ine, iba ta lutovat.
      PS V case incidentu letelo aj lietadlo s Putinom, myslim ze z Warsavy, do Ruska.
      Nemal byt nahodou cielom Putin ?
      Ozraty ukrajinci si zmylili lietadlo.

      Vymazat
    3. 11:14 - Je zbytečné dávat rozumy rusofobům! Vždyť mají IQ pod 70 a tak jsou blbější než houpací kůň!

      Vymazat
    4. Dech beroucí blbost s propagandou vymytým mozkem, má vůbec smysl (a to se obracím na ostatní normální účastníky besedy) na takovéto, asi placená individua reagovat?

      Vymazat
    5. 11:01 Sundejte si klapky z očí a vyndejte vatu z uší. Používejte mozek a ověřujte informace.

      Vymazat
    6. 11:01 Něco pro rozmazlené nemyslící děcko. Putin prohlásil, že SSA nikdy nezveřejní své informace o sestřelení letadla nad Donbasem. Vyšetřování se vleče už 3 roky a můžeme si být jistí, že půjde do ztracena. Čím to asi bude ?

      Vymazat
    7. 12:53 Buďte v klidu. Tohle individum má klapky na očích a vatu v uších úmyslně. Je tady jenom proto, aby to ve statistikách vypadalo, že lidi nemaj stejný názor.

      Vymazat
    8. Ty nevzdělaný debile s vymytou palicí, takové bláboly ti možná uvěří podobní demneti na i-Děsu. Tady jsi všem pro smích, amerikcý rektonaute a anální speleologu ! Zalez do té americké prodelel a nevylézej !

      Vymazat
    9. Bože ako hlboko si klesol !!!!

      Vymazat
    10. Anonym 11.01 je typickej, ukázkovej fanatik. Zfanatizovaný pako, plný páchnoucí nenávisti. S někým takovým vůbec nemá smysl se pouštět do debaty, a naživo s ním mluvit už vůbec ne -to je typická, občanská škodná. Prevít, schopnej zabít i malý dítě, kdyby se vyznačovalo jiným chováním, než jsou jeho zvrácený pravidla. Zvrácenej, vzteklej, násilnej zmetek -škodná. Možná už brzy bude povolen odstřel škodné, a pak se společnost konečně vyčistí od těchhle netvorů. Bejt tak šíleně sprostej jen za jiný názory?Kdo si zavinil, že lidi před sedmadvaceti léty zblblí implantováním západu do naší společnosti prozřeli? Ti lidi sami? Určitě ne! Když prozřu, a na něco si vytvořím úplně jiný názor, než jsem měl zpočátku, vždycky to má někde důvod. Lidí, kteří se odkládnějí ideově, rozumově i fakticky od zmagořenýho, totalitního západu, mohutně přibývá. Žádnej sprostej fanatik s tím nic neudělá.Asi doma vzteky kope do psa - hajzl hnusnej.

      Vymazat
    11. Vysvětlete mi 11:01, co by tak asi Rusko mělo ze sestřelení civilního letadla Malajsijských aerolinek? Myslíte, že by poštváním světové veřejnosti proti sobě něco získalo? Naopak Ukrajina sestřelením mohla ukázat celému světu, že vyvražďování žen a dětí na Donbase v rámci "protiteroristické operace" je vlastně humanitárním činem. Nutně potřebovali veřejnosti předložit nějaký "důkaz". Navíc USA mohly konečně zahájit masívní ekonomické sankce. Jen hlupák si může myslet, že Rusové nebo domobranci sestřelili civilní letadlo, čímž by poškodili jej sami sebe a získat nemohli vůbec nic.

      Vymazat
    12. Na Ukrajině amíci s polákama vyzkoušeli falešnou vlajku a sestřelili dopravní letadlo nad Ukrajinou. Rozpoutat válku se nepovedlo. No a co. Teď to rozjedou v Koreji. Jestli tam zařvou sportovci z celeho světa? No a co, falešná vlajka se musí analizovat a to nějaký čas trvá.

      Vymazat
  7. Jakže? Litva a Gruzie? Podle mě státy bývalého SSSR dnes Ruska. Rusko a hlavně Putin je všeho příčinou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neprovokuj, duševní prvoku! Tvou pracovní metodou je lež. Dokumenty o zákeřných střelcích-cizncích na Majdanu odvysílali i v Německu a Francii, jen tupohlavá pražská a brněnská kavárna nechápe a trollí.

      Vymazat
    2. Litva a Gruzie jsou vymyšlený ptákoviny! Na legální mapě, předpučové, se nevyskytují!! - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Evropayskye_gubernii_Rossii_1910.png

      Vymazat
  8. Stačí dodat povstalcům dělostřelecké granáty naváděné na cíl glonasem a bude to vyřízeno...a možná, že už je mají...a od unora 2015 uběhlo kolik dní?...a ze syrie se vrátili na donbas kozáci od vagnera a ukroší jsou už teď z toho na prášky...a proti javelinům je obrana, ale to asi ožhralý paraša neví...

    OdpovědětVymazat
  9. Vše záleží na tom, jestli Putin nechá DLR a LLR padnout a zmasakrovat ruskojazyčné obyvatelstvo těchto oblastí za slib něčeho od USA a nebo začne tyto republiky také vyzbrojovat pro odražení agrese.To by možná Porošenka a jeho soukmenovce z NATO od útoku odradilo. Pokud nepomůže, bude to jednak zrada ruského národa ale bude to mít i nedozírné následky pro celé Rusko.Potom by si už NATO trouflo úplně na všechno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo by asi tak "zmasakrované" jako je zmasakrováno třeba 1/2 milionu Rusů žijících v Charkově.
      Tam jsou Rusové šťastni, že tam nestihnul dotáhnout Strelkov se svými diverzanty, vyslanými Putinem a maj tam klid a mír.

      A ty jsi putinův užitečný idiot.

      Vymazat
    2. Ako tak môžeš uvažovať, že Putin obetuje Rusov v DLR a LLR? Je zbytočné k tomu nejaké argumenty dopisovať.

      Vymazat
    3. 15:09 Proč hned Charkov?
      I jinde v Donbasu kde nevládne bolšán se žije klidně a pohodově! Viz Kramatorsk osvobozený od putlerských teroristů dnes! - http://vp.donetsk.ua/gorod-region/gorod/63770-shkolniki-iz-kramatorska-sredi-pobeditelej-onlajn-fleshmoba

      Vymazat
  10. Pokud začnou benderovci ostřelovat lidi na východní Ukrajině z Kanadských a usa super zbraní , tak opolčenci by neměli čekat a poslat aspoň ze dvě rakety na Kyjev . Aby věděli že je válka a vyděli jak umírají děti a ženy na Donbase .

    OdpovědětVymazat
  11. Teď se jen počká na Rusy. A můžeme mít z Ukrajiny Syrii.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:16 Z Ukrajiny Sýrii, ze Slovenska "Ukrajinu", z ČR ??
      Už máte doma kryt a zásoby ?!

      Vymazat
  12. Dvě historické zkušenosti29. prosince 2017 11:17 vidíme to úplně stejně.

    OdpovědětVymazat
  13. Anonymní29. prosince 2017 14:25 z ČR už Ukrajinu máme.

    OdpovědětVymazat
  14. Pjakin 27.12.2017:
    "Ano, ozbrojené síly Novoruska by došly až k západní hranici do Mukačeva a Šegini, ale proč by to měly dělat, když je možné to vyřešit méně krvavě? "

    OdpovědětVymazat
  15. ...co banderovci "umí" předvedli za 2.sv. války,
    kdy vraždili po boku němců...kdyby hitler vyhrál válku tak tady dneska nejsme a v lepším případě pro němce rubeme uhlí někde za uralem..

    OdpovědětVymazat
  16. Blé blé blé - válka vypukne už pozejtří, vy nadržení válkychtiví diskuzní poserové. Chystejte si fidlátka, budete balit.Spokojenost? To jsem rád. Jak je zde blábol o válce, diskuzní vřeštění a nadávání nebere konce.K jiným tematům tato přitroublá smečka nikdy nic nemá, ale krmit to válečnými články za financované diskuze, vydělal bych na hádavých závislácích majlant.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo nevidí intenzivní vojenskou i propagandistickou přípravu NATO i Ruska na válku, tak je velmi velmi velmi slepý (neboli blbec)!

      Vymazat
    2. Restart je možný i žádoucí! - http://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/210211-zkazu-zeme-by-lidstvo-prezilo-svet-po-jaderne-valce-by-ale-nikdy-nebyl-stejny/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

      Vymazat
  17. Takže se, ty pitomo 19:55, na Donbasu, v Sýrii, Iráku, Libyi, Afghánistánu, Jemenu ... neválčí, Trump neoznačuje nepřítele, nejsou uplatňovány sankce, nezbrojí se, na místa napětí nejsou dodávány zbraně, válečné prostředky NATO nejsou přibližovány Ruské Federaci a nikdo vojenským zásahem nevyhrožuje. Na tobě, jak to vypadá, může mainstream štípat dříví. Ani se nepohneš, že?

    OdpovědětVymazat
  18. Jestli si banderovci něco začnou dostanou od horníků z Donbasu zase na prdel.Ale jinak si to musí Ukrajinci vyřešit sami.Nespokojených s Porošenkem je jich tam hodně.Putinovi tajné služby můžou potichu podpořit i ukrajinské nacisty ,aby šliozbrojenou silou proti vládě a nastalém zmatku se můžou angažovat i proruské skupiny Znamenalo by to občanskou válku ve které by zvítězili ti nejsilnější to znamená ukrajinští vlastenciByl by to konec židovských ukrajinských oligarchů

    OdpovědětVymazat
  19. USA dodají rakety do dvou sousedních zemí s Ruskem:
    https://cz.sputniknews.com/svet/201712296519458-usa-rakety-sousedove-rusko/

    OdpovědětVymazat
  20. Pánové, každy dodává zbraně, hold je to byznys.Pro všechny státy. Válka je super byznys, nehledí se na počet úmrtí.

    OdpovědětVymazat
  21. A co my češi! Na které straně barikády jsme?
    Na té špatné.
    Navíc co by nespolehliví záměrně nepřipraveni.
    Děda.

    OdpovědětVymazat
  22. Dle mého názoru musí být podniknut smrtící úder na USA. Protože jenom když hydře useknete hlavu, tak se položí celá ta rádoby osvícená západní pakáž.

    OdpovědětVymazat
  23. USA už na další agrese nemají, Čína a Rusko by by je hodně rychle zklidnily a celý zbytek světa by tomu tleskal.

    OdpovědětVymazat