Reklama

.

.

středa 6. prosince 2017

Derniéra premiéra

Ivan David
6. 12. 2017
Každá politická strana směřuje k degeneraci a tím i k odchodu ze scény. Pokud se tak neděje, pak je to důsledek obrovského úsilí těch, kteří k tomu brání. Základem prevence je přísné dodržování vnitrostranické demokracie a sankce proti korupci uvnitř strany. Tedy, politická strana musí mít svůj očistný mechanismus a důslednou zpětnou vazbu. Bez ní spěje k záhubě - do čela se dostane velmi průměrný člověk a nebude odstraněn, ačkoli bude nutně rozpoznán.


Založit politickou stranu je dosti lehké, tedy netrvá-li se na její úspěšnosti. Všichni víme, kolik je někde na okraji politické scény malých, zcela neškodných politických stran. To jsou většinou takové, v nichž se velmi průměrní lidé prosadili do čela hned na začátku.

Politik velkého formátu hledá schopné spolupracovníky, lidi tvořivé, výrazné, organizačně schopné, s rozhledem a jasnou vizí. Hledá je těžko, ale ví, že jeho úspěch záleží právě na jeho úspěšném výběru. Výběr nespočívá v tom, že si je prostě vybere podle svého uvážení, ale v tom, že nastaví a udržuje takové prostředí, v němž mohou být demokraticky zvoleni ti nejlepší.

Stačí jeden chybný krok a strana se začne hroutit. V případě ČSSD se ten krok jmenoval Špidla. Omezené schopnosti a snaha držet se stůj co stůj u moci vedou k výběru spolupracovníků, kteří šéfa neohrožují, protože nedosahují  ani jeho nedostatečné úrovně. Ti pak postupují podobně o stupínek níže v hierarchii. Vzniká klientelistický systém propojený korupcí. Noví šéfové získají dost moci na to, aby nepřipustili uplatnění schopnějších. Na významná a viditelná místa se dostávají ti, kteří by v konkurenci neobstáli ani na místech nižších.

V případě ČSSD situaci nemohl zachránit ani velmi schopný Jiří Paroubek. Nebál se hledat spolupracovníky, kteří by mu mohli být konkurencí. Jenže všichni dohromady byli jen výsadkem na nepřátelském území. Překážkou úspěchu byla novému předsedovi i vlastní nadměrná sebestřednost.

Nastoupil Bohuslav Sobotka. Přiznám se, že jsem sice rozpoznal nebezpečí, ale podcenil jeho rozměry. Sobotka se obklopil lidmi pokud možno ještě průměrnějšími sebe sama, s podobně omezeným rozhledem a bez politické vize, ale někdy možná schopné pokud jde o "válcování" oponentů a vytváření korupčních vazeb.

Každý, kdo byl někdy v nějaké aspoň trochu vlivné politické straně asi musel být překvapen stejně jako já, jak degenerace může postupovat rychle. Pokroku v úpadku dochází po měsících, ne po letech. Na sjezdu v Ostravě jsem po nezvolení Marie Benešové zaslechl úlevné zvolení řadového naháněče hlasů: "Konečně jsme se zbavili všech Zemanových lidí!" Za hodinu přišel Miloš Zeman a sklidil bouři potlesku od delegátů, kteří skromně a poctivě hlasovali podle instrukcí.

To už na jednání ústředního výboru ani na kraji či okrese nebylo možné rozpoznat, zda jde o stranu levicovou či pravicovou. Ona už také neměla žádný ideový obsah. Šlo jen o to, kdo bude posunut vzhůru a kdo odstřižen, kdo bude na volitelném místě a kdo vypadne. Volby byly do detailu předem dohodnuté. Mezi posledním zvoleným a prvním nezvoleným byl obrovský rozdíl v počtu hlasů.

Kariéru Mgr. Sobotky včetně zvenku neviditelných detailů popsal velmi pěkně Martin Kunštek ZDE. To ale není celý obraz bídy a utrpení. Prázdnota, neschopnost, pokrytectví a korupce nebyly přehlédnutelné. Venku na bilboardech byla kritika církevních restitucí pro naivní voliče, v uzavřeném sálu bylo od Mgr. S. slyšet, že to samozřejmě dostanou. Katolík Sobotka potřeboval zkorumpovat lidovce potřebné do koalice. Jak dlouho je možné dělat blbce z vlastních členů a jak dlouho ze svých voličů? Politika vidím jako advokáta. Jak dlouho budete živit svého advokáta, když uvidíte že je neschopný, nebo jsou mu vaše zájmy lhostejné, nebo dokonce postupuje proti nim?

To především Bohuslav Sobotka učinil ČSSD zbytečnou. Byl a je tak proevropský, až je protičeský. S voliči se ostře rozešel. To by k zániku mohlo stačit samo o sobě. Ale přičtěme ještě ekonomickou situaci takto mistrně vedené strany... Žádný deus ex machina nemůže přijít, byl by zabit, než by dosedl na zem. K odvrácení konce by musel nastat zázrak, například, že ostatní strany se znemožní ještě víc a žádné nové schopné strany nevzniknou.

95 komentářů :

  1. On také katolík Sobotka není české krve... Proto odrbává Čechy ve prospěch těch svých...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty 0:22 jsi jen obyčejná rasista, blbec a exhibicionista. Jsi lidský odpad a hanba.

      Vymazat
    2. 6,35
      A co je Sralbotka jinýho????
      Zkurvenej fricek převlečenej za Čecha lezoucí do zadku Mer-Kheli ty sluníčkářská havloflaško!!!!!

      Vymazat
    3. 7:37 Souhlas jen slouha eu a německý zaprodanec.

      Vymazat
    4. 6:35 Bylo by dobré aby nová vláda vyšetřila jak to bylo s OKD a přál bych sobotkovi aspoň 12 let lochu.

      Vymazat
    5. "...jak to bylo s OKD?..." - Taky bych to rád
      věděl. Pan Soboka "odvádí pozornost" ke ztrátě majority v a.s.OKD, jež se odehrála mimo jeho působení. Jak podlé! I když, za tu (řízenou) ztrátu majority je 12 let málo. sck

      Vymazat
    6. 0:22 není české krve a co? Byl ale zvolen do čela České rapubliky, tak má a musí hájit zájmy České republiky. JINAK JE TO VLASTIZRADA.

      Vymazat
    7. Já jsem také rasista, a co jako?

      Vymazat
    8. ... nic. Jenom že jsi vůl.

      Vymazat
  2. 0:22 - Sobotka se narodil u Brna, tudíž je moravské krve a občan ČR:
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Bohuslav_Sobotka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno mi dovezli husu z Jižní Moravy, od Brna. Vylíhla se tam z vajíčka. Tudíž šlo o husu moravské krve; zřejmě bez občanství. I když jsem ji před pečením škubal, kuchal, atd, občanský průkaz ani pas jsem u ní nenašel.

      Vymazat
    2. to že se jeden narodil ve ve stáji z něj koně nedělá

      Vymazat
  3. ČSSD zničili dva blbové. Lidi si volí svoje zástupce. kteří se mají starat o to aby se voliči měli dobře. K moci se ale dostali Zaorálek a Dinsbír. Tyhle dvě kreatury tím, že se z nich stali poskoci USA ambasády, zničili celou naši stranu. Voliči nejsou hloupí a to je problém vyvolených.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vina je na celém členstvu, že si nechali líbit onu proměnu politické strany ve strojek na peníze a moc!

      Vymazat
    2. Sobotka jedna s předsedou Senátu Chile. Že by dojednával emigraci do Chile? Probíhající soud o OKD je pro něho noční můrou ...

      Vymazat
    3. Ano,p.Dinsbír je občan USA, p.Zaorálek je vlastně představitel pražské kavárny. Žil s Pajerovou (TOP), sestrou Kateřiny J.Biomasy, matkou Emmy Smetana, která teď hlavně pořádá akce na podporu 17.11, demokracie a atd...
      Sralbotka je ubožák,který nalákal voliče na slib prověření církevních restitucí... Tváří se, jak hoch, který neumí do dvaceti a přitom si přečtěte jeho doloženou minulost na Parlamentních listech...

      Vymazat
    4. "...Sralbotka je ubožák,který nalákal voliče na slib prověření církevních restitucí..." - Bohužel, nalákat se na to nechalo jen 7% voličů. Většinu jich nalákal Babiš slibem, že "bude makat" - oni si to už nějak vysvětlej´. Takže 30% Babišových voličů věří jako děti na
      Babiše-Ježíška, asi mu napsali svá přání, ON
      jim je urrrčitě splní, každýmu, co si vysnil! Ti socani beztoho kradli jen pro sebe, nějakejma valorizacema důchodů se nenechejte lidičky ojebat! (Že by byla dvojice Zeman a Babiš obdoba Marxe a Engelse? To by byla tuze
      divoká pohádka.)

      Vymazat
  4. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Na-zajisteni-snazsi-prepravy-vojenske-techniky-po-Evrope-se-dnes-shodly-NATO-a-EU-515113/diskuse

    Takže teď budou Amíci vozit po našem území sem tam rakety středního doletu s jadernými hlavicemi, aniž by o tom někdo vůbec něco věděl. A protože Rusáci nebudou vědět, kde to přesně jezdí, budou na naše území muset zaútočit celoplošně termonukleárními zbraněmi velkého kalibru. Když jsou u nás ovce, neschopné pohnat ty naše vrahy před soud a vystoupit z NATO, bude naše smrt rychlá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už dávno mají vyhlédnuté Brdy a bývalé sovětské základny

      Vymazat
  5. ČSSD to má spočítané do doby, dokud se nezmění okolní podmínky, to může trvat celou jednu generaci. V současné době taková strana není potřeba, snadno ji nahradí SPD nebo Piráti, přičemž její program "na papíře" si klidně vytiskne i ANO, protože byl natolik odtržený od potřeb obyčejných lidí, že ho může převzít kdokoliv. Vidím Zaorálka, jak hřímá na plakátě, že chce větší důchod, jiného, že chce lepší zdravotnictví, dalšího, že chce větší mzdy, jen jaksi opoměli, že už sedmadvacet let o tomto žvaní v parlamentu a i tato témata dávno přerostla jiná. V dnešní době vede otázka války a míru, svébytnost čekého národa a jasná vize, co bude vlastně dál, protože ekonomika, ačkoliv je důležitá, je součástí vyřešených globálních problémů.

    OdpovědětVymazat
  6. Psychologické závěry pana Davida rád pročítám. K tomu dnešnímu bych měl osobní doplňující námět člověka spíše technického a matematickéhu přístupu. Všechny strany mají axiomaticky stejnou strukturu a v ní náhodnou stupnici hierarchie lidí obecně různorodých-kariéristů,poctivých, vzdělaných i blbců.Podotýkám, že i blb se může honosit řadou titulů. Když se hierarchie stabilizuje pomalu již začíná pád. A ten je natolik rychlý jaká je množina vedoucích funkcionářů. A protože lidský jedinec hledá vždy to nejlepší pro sebe, strana upadá. Když dopadne na dno, hledá se viník. Těch je vždy jen poskrovnu. Co naplat, že všichni na sjezdu zvedli ruku pro (dejme tomu p.Sobotku)- musí být zatracen přestože velká většina má máslo na hlavě.Mao i Stalin z toho vyvodili závěr- permanentní revoluce-také chyba. A jak je to v USA s Trampem? Pro další diskutující námět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Všechny strany mají axiomaticky stejnou strukturu..." - S tím zásadně nesouhlasím! Aproxymaticky možná, axiomaticky ani náhodou!

      Vymazat
    2. Pro 15:35.Základní axiómy- tj. předsea,výbor,..,členská základna. Tak chápu každé složení stran od prava doleva a tomu odpovídá činnost každé, aproximaticky je možná výstižnější-díky.

      Vymazat
    3. Axiomaticky X aproximaticky. - To měla být jen odlehčující legrácka ve zdejší "těžké" diskuzi. Vždyť sotva tuším (jako asi většina diskutérů zde), co ta slova znamenají. Význam
      slov se dnes prohazuje dle libosti, pravdu vem dolar! Eh, čo to táram! Čert ji vem! Ti šmokové, co se před prezidentovými jedovatostmi třesou, premiéra, jenž jediný se Zemanovi postavil (a vlastně jeho chrapounský vtip ztrapnil), na Sralbotku přejmenovali. Co že to o nich říkal Zeman Putinovi? Dávají mu tak, chrapouni, zapravdu. sck

      Vymazat
  7. ČSSD nezničil Sobotka, ale česká nátura. Sobotka není diktátor. Byl demokraticky zvolen. Silně pravděpodobně s příslibem koryt ho volil a zvolil stranický aparát, stejně neschopný, resp. všehoschopný, jako je sám Sobotka.
    Lidi rádi sklouzávají k jednoduchým příčinám složitých problémů. A dost mne udivilo, pane Davide, že jste se k nim připojil také.

    PS
    Víte, proč se v současnosti stalo ANO hegemonem české politiky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hricáku, Hricáku, Sobotka je především záludný manipulátor, který postupně odkrágloval většinu svých stranických oponentů. David z té strany před delší dobou vystoupil, protože asi poznal, že jí už není pomoci.

      Vymazat
    2. 6,42
      To ale nevylučuje skutečnost, že je blbost svalovat vinu jenom na jednu osobu. Vůbec se nezastávám Sobotky, ale ten, kdo ho znal a volil ho do čela, má stejnou vinu, jako on. Jak se říká v jedné pohádce. "Kdo zlu neodporuje, sám se proviňuje".
      Podle vašich představ pak vyléčí socany výměna jednoho člověka? A co ten zbytek? Který pomohl Sobotkovy do křesla a potom se s ním svezl na vlně? Příklad podle vaší logiky. Lojza bude pedofil a já ho zaměstnám jako učitele mateřské školky. Bude po sexuálním deliktu vinný jenom Lojza?
      Já si nebudu hrát na svědomí ČSSD. Jenom říkám, že ti, co ho volili a zvolili mají stejný díl viny.

      Vymazat
    3. Hricáku, plácáš naprosté nesmysly ....pokud nedokážeš pochopit význam kvantifikátorů a rozeznat rozdíl mezi pojmy "stejný díl viny" a "rozdílný díl viny" (a to extrémně rozdílný), a to evidentně nedokážeš, tak je marné s tebou polemizovat ...a i jen ztrácet čas čtením tvých výplodů.

      Vymazat
    4. Jsem rád, že žije alespoň jeden dokonalý mezi námi tupcy.

      Vymazat
    5. Hrinčáku, Hrinčáku ....už nejen kvantifikátory, ale i gramatika??? Víš co je to ž,š, č, ř, c, j, ď, ť, ň ???:-)
      ČSSD nezničila česká nátura, ale Sobotka s lidmi kolem sebe, které si vybral, což je jeho zásadní vina ....a o tom je ten článek. Dokonalý není nikdo, ale ty tu plácáš nesmysly ...a ještě na štíru s gramatikou!!! ....už chápeš???:-)

      Vymazat
    6. Ja myslim, ze hadky a urazky jsou zbytecne. Cas ukaze, kdo ma pravdu. Pokud socani vymeni jenom predsedu preference se jim nezvednou, bude jasno, kdo ma pravdu.

      Vymazat
    7. "Lojza bude pedofil ..." - Příklad nevhodný. Pedofil, narozdíl od pedagogů, má děti vopraudu rád.

      Vymazat
    8. 16.00
      Slovo pedofil opravdu znamená, že pedofil má rád děti Každý rodič, který má rád svoje děti, je pedofil.
      Slovo pedofil je záměrně zaměňováno za pedosexuála.
      Stejně tak zoosexuál a nekrosexuál, i homosexuál.
      Protože vždy jde o sex.

      Např. slovo "rusofil" se používá ve správném významu, totiž člověka, který má rád ruský národ, ruskou kultur, ad.
      Nemá to nic společného se sexem.

      Vymazat
  8. To žvaněná o české nátuře, či rovnou o nesvépravných voličích, mne štve. Národ je takový, jaký je. Buď se s ním člověk stotožní, nebo je mimo. Blafat z Rakouska, kde jsou jiné finanční podmínky, jde snadno. Od tamtud je obraz pořád stejný, banda lokajů a děveček pro všechno.
    Tady jde o skutečného vúdce, který je schopen se taky obětovat, aby tento národ byl víc, než lenoši a zloději. Největší problém Havla bylo, že o tom jen žvanil, ale nebyl schopen pro to nic udělat a jeho pohrobci jakbysmet. Každý od tohoto problému utíká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý musí začít sám u sebe. Státní moc může jenom pomoci. Především jednoduchými zákony a fungující policií a soudy. Pokud lidi odloží korektnost a začnou nazývat věci a lidi správnými jmény, uděláme první krok k nápravě celé společnosti. Zloděj musí zůstat zlodějem, cikán cikánem a muslim muslimem. Se vším, co k tomu náleží a důsledky z toho pro ně plynoucími. A je jedno, zda zlodějem nazveme toho, kdo se někam vloupá a něco sebere, nebo fabrikanta, který dostatečně nezaplatí své zaměstnance.

      Vymazat
    2. "Buď se s ním člověk stotožní" - buď 100tožní,
      anebo ztotožní. Póňal?

      Vymazat
  9. krev muže mit moravskou ale pro požehnani jezdil do vatikanu a do brusele pro instrukce a doma vykladal třeba každy tyden cosi jineho až do uplneho znemožněni zato nemužou jeho voliči kteři mu oplatili to že si s nimi vitira konečnik a je nemastnej neslanej za to si muže sam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to Sobotka sám? Někdo sakra toho Sobotku do čela zvolil. Ti co ho volili buď neviděli, nebo vidět nechtěli. Ani jedno je nezbavuje odpovědnosti. Ti, co ho volili do čela ČSSD museli o Sobotkovi vědět mnohem víc, než zbytek světa. A pokud chcete operovat demokracií, položme si otázku, jestli je něco takového, jako demokracie vůbec reálného.

      Vymazat
    2. Tak si vezměme třeba Dubčeka, zvolili ho, protože byl chápán jako nejmenší zlo a nebyl čas. Sobotku zvolili, protože se vyškrábal až na vrchol, moc si nevyskakoval a měl dobré kamarády, kteří poradí a pomohou. To, že podrazil Zemana spolu s Grossem, to nikomu nevadilo, protože správně tušili, že za Zemana by bylo všechno složitější a jim šlo o hladký chod strany. Tak se jim ho dostalo, ale zákulisními čachrami. Ale jsou vini ti, kdo si mysleli, že Sobotka je člověk konsensu a že s ním nebudou sváry? Nebo Sobotka, který zmutoval a ačkoli to nikdo z venčí neviděl, tak škodil straně mnohem víc než ten nekonsensuální Zeman? Restituce jsou toho jasným dokladem. Jmenovat tu starou babku vyslancem v komisi, to byl výsměch všem voličům a došlo k němu snad půlroku po volbách. Záhada ovšem je, proč Sobotku tak manifestačně volili i loni na sjezdu. To se nedá vysvětlit jinak, než kolektivní manifestační sebevraždou.

      Vymazat
    3. Když nic jiného, měl Sobotka za sebou "záhadnou" privatizaci OKD. Nemluvím o jeho prvním zvolení po odchodu Paroubka, ale o jeho znovuzvolení před volebním Waterloo. To už na Sobotku vyplavalo špíny dost na to, aby ti chápavější věděli, že je Sobotka stáhne ke dnu. Tenkrát socanům mohlo stačit vyměnit Sobotku.
      Koho asi zvolí lidé, kteří ignorovali Sobotkovo kostlivce? Sobotku 2?
      Socanům pomůže jedině pád až na samé dno, kdy se jich pustí pijavice a prospěcháři. Až se lidi začnou u ČSSD angažovat z přesvědčení a ne z prospěchu, začne se možná tahle partaj znovu zvedat.
      Ale to platí stejně na všechny. Partaj, která se nedokáže ubránit pijavicím, a nebo je dokonce sama podporuje, je předem odsouzená k zániku. Pak už není třeba se ptát zda, ale kdy.

      Vymazat
  10. Pane Hričáku, to přeně kritizuji. Je třeba navrátit skutečný smysl slovům a nezaměňovat je jinými. Pak mají lidi zmatek v hlavách a chamraď utíká pod ochranu oligarchy a slušní lidé se schromažďují u gaunera s čírem, který touží po moci a slávě.
    Celý život jsem pracoval jak jsem uměl, nekradl jsem, platil daně. Tedy jsem byl řádný člověk. Přesto jsem dosáhl jen na průměr, tedy mi asi něco chybělo. Copak asi. Odvaha a nekrást? Dovolte, abych se pousmál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím byste byl čistější, tím víc by na Vás všíchni útočíli... Hledali by kompro na celý Váš život až po narození... možná i Vaše rodiče po třetí koleno... a to by bylo, aby NĚCO nenašli...
      Copak si snad někdo myslíte, že premiér ČR může být premiérem bez schválení EU a USA?...

      Vymazat
    2. 12:43
      Nemůže?
      A kdopak schválil Paroubka?

      Vymazat
    3. A kdo myslíte, že připustil kompro ve formě Kubiceho zprávy?...

      Vymazat
    4. 12:54
      To netuším - ale Vy nám to určitě povíte?

      Vymazat
  11. 4:47 Vidim to jinak !
    Zivotnost strany zalezi na vizi do budoucnosti a na prinosu lidem, AGENDE, ktera nadchne lidi - program strany.
    To hrave zvladl Trump. On nadchl milliony lidi jako jsem ja, tim co rikal. (Zadne fraze, ale co veta, to kladivo, silne politicky nekorektni.)

    Jeho NEJVETSI potize nebyly s Hillary a jejimi "demokraty", ktere prevalcoval i kdyz Hillary se rvala jako tygrice, ale s GOP, s vedenim republikanu, ve kterych my z americke ulice, jsme videli zradce a sabotery Trumpem vyhlaseneho programu, presto, ze Trump je jejich republikan.
    -------------------------------------------------------

    Ceska politicka scena je take velmi zajimava a pana Paroubka jsem povazoval za velmi schopneho a jeho odchodu s politiky nerozumim.
    Sobotka udelal obrovske chyby, snahou vyjit s politikou Merkerove.

    Kazda strana musi mit schopne tribuny, kteri umeji plinule mluvit ! Hillary s jeji vyrecnosti byla
    skvela , ale mluvila to, co prosazoval Soros a Neocon's a vubec cela ta parta globalistu.

    Jaka je situace dnes ? Demokrate jsou rozdeleni, diky strategii Trumpa a GOP je v panice a bude vymeneno.
    Trump pres velkou sabotaz PLNI to co slibil.
    Jeho pozice je silna !

    OdpovědětVymazat
  12. Jeho pozice je na hajzlu,protože z něj má leda každej srandu:-D

    OdpovědětVymazat
  13. 7:39 Ty NIKDY nedokazes postavit proti argument a nikdy nedokazes nic vyvratit. Ty jen urazis a nadavas !
    UVEDOM SI ty podradna zrudo, ze ho volilo MILLIONY Americanu.
    Ty nepatrne kureci hovinko, se mu nemuzes nicem rovnat. Ty jsi NEUPLATITELNY omyl prorody a on je prvni z prvnich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže ty nikdy nezačnes nadávat první, že?
      Ubohej starej emigrante, z Trumpa má srandu celej svět, jen burani jako je on sám se mu klanějí. Trump je směšná židovská loutka!

      Vymazat
  14. 8:08 - omlouvam se za preklepy !

    OdpovědětVymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím Honolulu, chceš říct že miliony Američanů přišli s volebním lístkem Trump , ten odevzdali , někdo to spočetl a Trump vyhrál, to snad ne ! Co tady na nás hraješ kolébko demokracie... Jara

    OdpovědětVymazat
  17. Dá se říci, že Sobotka zničil ČSSD, ale tento typ strany měl našlápnuto k sebezničení již dávno. Vzdal se tématu podpory zaměstnanců a rodin s dětmi a vrhnul se na podporu minorit a genderismu a především evropanství i za cenu vymazání národní identity. Podpora vzniku tavícího kotle na vytvoření rádoby nových ras a kultur, zapoměla, že je na světě ideologie, postavená na pevných náboženskopolitických základech, která z tohoto nakonec vyjde vítězně a tyto naivní strany ji v tomto vítězství jenom podporují. A bude to, už někde v EU je, z teroristického deště pod okap. Naštěstí pro tyto strany typu ČSSD a naneštěstí pro naše země je ještě stále pár procent lidí, kteří se probudí doslova až s nožem na krku, ato už bude pozdě! Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě tahle strana skončila, když vydala rozkaz (souhlas) k bombardování Jugoslávie. Další u mě skončil tím, když toto bombardování nazval humanitárním.

      Vymazat
  18. Problém je, že toto selhání bude mít dost děsivé důsledky a v tom právě spočívá "nehynoucí zásluha" těchto hrobařů socdem. Celé generace lidí, kteří nikde nenacházejí zastání, jimi budou pohrdat. Jak začal pan Chovanec tehdy nedávno vykládat, že lidi ho budou volit, protože ono jim stejně nic jiného nezbývá, tehdy jsem v němém úžasu pochopila, že to je konec. To co jste svým voličům spolupřipravili za dárečky lidem této země na dalších nejméně sto let, za to vás lidé budou volat k odpovědnosti. Sklidíte to, co jste zaseli.

    OdpovědětVymazat
  19. Na periferii malé neškodné strany? Tak u nás je celkem partají asi 205, z toho do parlamentu kandidovalo tuším 32. Není to pro diktaturu kapitálu ideální "rozděl a panuj". Těžko se dohodnou u nás dva, natož veletucty. Snad by se dal stav vylepšit jen tím, že by politici pracovali striktně jen za minimální mzdu. Ale politický parazitismus činí člověka jednak boháčem a jednak "elitou", pokud ovšem skáče, jak kapitál píská. Jistě je pozoruhodná prakticky nulová členská základna současných partají. Jistým pokrokem by ovšem bylo, kdyby zaměstnanci jako hlavní daňoví plátci nemuseli partaje živit, kdyby byly zakázány dotace vybraných stran kapitálem a kdyby to bylo čistě jen na členské základně. To by byl sešup a úleva pro národ.
    Je jistě také pozoruhodné, že se senátorům po 27 letech vlády kapitálu u nás najednou nepozdává volební systém. Samozřejmě že proto, že vyhrálo ANO, které nechce skákat jak káže vládnoucí oligarchie - ze které se trhl Babiš.
    Prosím, pokud jde o tzv. soc. dem. projděte si její předsedy, to byli "elity"! Pomíjím pana Horáka, ale pan Špidla, Gross, Sobotka. Dost ostudné, že klady měl jen Zeman a výsledky také Paroubek!

    OdpovědětVymazat
  20. Politické strany a hnutí jsou těmi, kdo skutečnou demokracii nepřipustí.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Demokracie - vláda lidu.
      Prosím pověste mi někdo , kde toto funguje v realitě.
      Pomíjím Švýcarsko, kde si ke všemu důležitému uspořádají referenda...

      Vymazat
    2. "..ke všemu důležitému uspořádají referenda.." - Apropó - nevíte, jak dopadlo referendum o majetku Židů, zahynulých za války, kteří měli
      majetek uložený ve šwajcbankách?

      Vymazat
    3. V Bolivii. - Tam platí: Bolívar dva neunese.

      Vymazat
  21. Za socialismu jsem jako příklady vládnutí idealizoval sociální demokracii , jejíž představitelé jako Brandt, Schmidt, Palme nebo Mitteranda a jejich strany jsem považoval za dobrou formu vlády. Když v roce 1998 se stal min předsedou Zeman, zdálo se mi že jdeme správným směrem. Po roce 2007 a příchodem Sobotky na vrchol ČSSD se obraz strany změnil; vrcholem byl stav po oceli 2014 , kdy vedení strany a státu se stále více ozývalo před Bruselem, katolickou církví a KDU, nakonec i k TOP09; jejich politika byla zradou socdem idejí. Do voleb šla ČSSD jako strana bez důvěry voličů a bylo jasné jak dopadne. Po dopadu však vedení strany (které se dalo zvolit do nového parlamentu) nijak neprojevilo vinu za krach jejich politiky a nezdá se, že odstoupí. Čas běží a na jaře 2018 zbudou jen jako kůly v plotu, bez důvěry členstva, bez důvěry voličů a soc demokratické strana definitivně skončí s preferencí okolo 1%. Sobotka a existující vedení dožijí do příštích voleb, prodají Lidový Dům a nezfendovaný majetek a strana tiše zmizí.
    Sobotko to je úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před Altnerovým, dříve lidovým domem už čeká černý tatraplán, a 2 chlapi v kožáku, Sabotkovi se z toho asi pěkně opotí bakaláč.

      Vymazat
  22. Tak, jak to popisuje článek, ty praktiky - tak přesně stejné praktiky fungovaly po roce 1968 v partaji mezi komunistickými aparátčíky. V čistkách po roce 1968 se zbavili většiny schopných lidí, ponechali si jen zmetky, a všehoschopné hajzly, a pak už šly zásady a principy KSČ do kopru. Klientelizmus, korupce, šmejdáctví, vydržování vekslů, prodejny luxusu TUZEX a ESO, ministerské prodejny a SANOPS - hra na nadlidi. Velká smečka lidí, žijící a množící se v ČR, má přesně tyhle vlastnosti ve své rodové hierarchii - předávají se z pokolení na pokolení. Devadesát procent z nich nalezlo po roce 1989 do ODS a ČSSD - a jelo se dál po staru, jen s jinými vyjadřovacími prostředky, se změnou ikon. Podplacená justice, policie, a hlavně - media. Ten svinčík trvá dosud a bude trvat, dokud všechna ta zkorumpovaná havěť - ta stará struktura - nevychcípe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. soudruhu, po roce 1969 kdy proběhli pohovory se soudruhy, byli vyhozeni pouze soudruzi, kteří hanobili jméno, představitele nebo státní symboly spřátelených států. a potom ještě ti, kteří prováděli špionáž, diversi a kriminální činnost proti republice.
      Rozhodně budeš se mnou soudruhu souhlasit, že když komunista komunistu vyloučí z komunistické strany, pak je to jen dobře pro nás , pro Český Národ!
      a pokud soudruhu budeš litovat komunisty, že se mezi sebou je bou, tak se odebeř do KLDR. Tam ti Kim přidělí odpovídající funkci. A můžeš hned začít konspirovat.

      Vymazat
  23. derniera bude, až mu sváží ruce a zaváží oči. a s ním i jeho bratřím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obzina již vyzývavě odmyká Ruzyni...

      Vymazat
  24. 12:56 - ty neumis cist ty analfabete ? Precti si 7:39 !
    Kdyby mel Trump podporu Zidu, tak by mu media v jejich rukou nenadavala do rasistu, Nacistu, Fasistu, Hitleru Frankesteinu, Mussolinu, atd. !
    Neslo by uvazovat trochu logicky ? A NEBO, VAM usly sprostarny mirene na jeho osobu ?
    Podivejte se na 7:39 !
    -------------------------------------------------------
    9:26 - Tam se neda podvadet, to je zapeceteno a hlida to mnoho lidi.

    -------------------------------------------------------
    Ted ohledne Zidu ! Oni voli jako organizovany volebni blok a 70 % volilo Hillary. 30 % volilo Trumpa !
    Jejich komuniuta neni jednotna v NICEM !
    Tisice jich protestuje proti existenci Israele !
    Nevim proc protestuji ! Me to vsak ani nezajima ! Jsem Katolik a budu Katolikem vzdy i kdyz povazuji Papeze za zradce Krista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V príspěvku 7:39 žádná nadávka není, jen konstatování zřejmého, zjevně nerozumíš česky, demente!

      Vymazat
  25. Vy si myslite, ze mate pravo urazet statniky, kteri maji legitimitu a ja vam rikam ze nemate ! At uz je to Trump, Zeman a mozna Putin , (ale o Rusku nic nevim, tak se o nem nikdy nezminuji.)
    Kdyz dehonestujete statnika jako je Zeman , nebo Trump tak urazite vsechny, kdo je volili.

    Kdyz chcete lopatovat spinu na stanika, tak zacnete tim cim se provinil a ne tim , ze "sedi na hajzlu" , jako se zminuje "cesky" Mugabe 7:39 !

    -------------------------------------------------------
    Mimo to vim urcite, ze kdyby vyhrala Hillary poplatna Sorosovi a Neokon's, tak by byla valka proti Rusku a vy jste presne ve stredu Evropy, takze by jste to slizli i vy !
    Trump vam 2x zachranil zivot ! Poprve vztahem k Rusku a podruhe odsouzenim invaze do Evropy a nasilne integrace. Ted zalezi na vas, jak vy se vyrovnate se zradci ve vasem stredu, kteri lezou do zadku Globalistum - proti zajmu vasi zeme.
    (A Polaci jsou chytrejsi nez vy ! Rostou a posiluji denne a vy ne !)

    OdpovědětVymazat
  26. Co znamená v češtině"lopatovat" ty slabomyslnej uASSackej velekokote!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neznáte... znamená to pracovat lopatou. Bagrovat zase znamená cpát se z ešusu lžící...

      Vymazat
  27. Kdyz vyjmenuji uspechy presidenta Trumpa za prvni rok jeho vlady, tak je ignourujete nebo nevnimate.
    To proto, ze jste z "prazske kavarny" a snazite se zavdecit Sorosovi a jeho agende !

    Pritom Sorosovi lide maji destruktivni agendu na zniceni vsaech narodnich statu a utvoreni jedne vlady nad svetem ! Trumpova agenda je uplne jina ! Trump je Nacionalista, Patriot, Vlastenec a castecne i separatista.
    Trump ma vztah k Americe takovy jako ma Zeman k vasi zemi a Orban k Madarsku , a to je prikladny.

    OdpovědětVymazat
  28. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  29. 16:51 - Omlouvam se za preklepy ! Pisi rychle, abych to stihl, nez budu zase blokovan !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mrsino z latriny,nás ten hňup zrzavej nezajima,kapisto ty megahnuse?!!!!!
      Jdi si vypindavat ty zvratky k Hovnodolnimu vohonovi,můžete si vy gigantický hovnari notovat!!!!!!!!

      Vymazat
  30. Jiří Jírovec6. prosince 2017 16:58

    Dušan Hamšík kdysi napsal knihu o Hitlerovi. Jmenovala se Genius průměrnosti. Sobotka je takový náš český průměr, který nedělal víc než mu chybějící fištrón dovolil.

    Od krajských voleb šel tvrdě proti Babišovi, což byla fatální chyba. Ne snad, že by Babiš byl příliš silný protivník. Myslím, že veřejnost vycítila, že nehraje fair play a navíc ho snaha zlikvidovat Babišestála příliš mnoho energie.

    Měl a mohl (a to v některých případech i oprávněně) říkat: "Já a moje vláda jsme ... Mohl dokonce dát kredit samému Babišovi, že se na tom úspěchu jako jeden z ministrů podílel". Měl a mohl se ostře vymezit proti anonymním udáním a očerňování Česka u EU. Neudělal to a prosral tím vlastní politickou kariéru.

    Připomíná to kanadskou situaci, kdy kandidát na premiéra v roce 1984 Brian Mulroney řekl tehdejšímu premiéru Johnu Turnerovi: "You had an option, sir", tedy měl jste možnost nesouhlasit se jmenováním kamarádů z liberální strany do různých trafik. Tato věta vedla k Turnerově katastrofální porážce. (https://www.youtube.com/watch?v=ZlBiGylBzLo).

    Ne snad, že by Mulroney později dělal něco jiného, ale v dané chvíli vypadal mravně.

    Mějme se Sobotkou trochu slitování. Dostal kopačky od manželky, bude platit alimenty a hypotéku. Do EU se bez jazyků těžko protlačí. Bude živořit za mizerný poslanecký plat a nějakou tu náhradu.

    Pro 13:42:

    TUZEX nebyl apriorně zřízen pro komunisty. Šlo o nástroj, který umožňoval směnit devizové prostředky (ať již darované nebo vydělané v zahraničí) způsobem, který byl atraktivnější než přímá výměna za koruny. Občan byl povinen nabídnout zahraniční měnu státní bance k odkoupení. Postupem času se stát nezajímal kde a jak občan cizí měnu získal. Stačilo slovo "dar" . Tuzex se postupně stal významným dovozcem spotřebního zboží. Kdysi začínal jako s jednou prodejnou, která sepůvodně jmenovala DAREX.

    Protože příliv západní měny byl větší než spotřeba těch, kteří peníze dostávali, vznikl přebytek, který vedl ke vzniku směny tuzexových bonů za koruny. Bony bylo zakázáno prodávat, ale když byla poptávka, byla i nabídka. Tak vznikli vexláci.

    Západní auta se dovážela i prostřednictvím Mototechny, která je prodávala se za koruny. Na začátku šedesátých let měli přednost národní umělci a nositelé státních vyznamenání. Ti ale museli podepsat čtyřleté předkupní právo Mototechny na odkup auta, pokud chtěli nové.

    Trh s auty se postupně uvolňoval a nakonec zmizely pořadníky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdysi jsem tvrdil, že socialismus v naší vlasti zvítězí, až zanikne Tuzex. Stalo se.

      Vymazat
  31. Zaver moji diskuze s vami je JEDNODUCHY k porozumeni !

    Trumpova agenda vam zarucuje , ze v Praze bude vlada CECHU !
    Globalisticka agenda vam zarucuje, ze vy Cesi budete, kuchari, cisnici a uklizecky ve vladni budove, kde bude vladnout jine dosazene etnikum nez je ceske !
    Podivejte se jak dopadli Boerove v JAR ! (Z Union bldg. v Pretorii na smetiste a nebo na jatky !)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi na hlavu? Vždyť ani v těch JúEsEj nevládne zvolený prezident, ale stínová vláda (deep state). Ta bude prostřednictví těch Stropnických a Babišů vládnou i nadále.

      Vymazat
  32. Jirovce Kanadane, rad vas ctu ! Pamatuji si nejen to, co pisete o Tuzexu, ale i udalostech v Kanade v 80-tych letech.
    Mel by jste se prestehovat k nam ! Zde z mistnich nikdo zimu nezazil.

    OdpovědětVymazat
  33. 17:12 "Cesky" Mugabe, ty lidozroute !
    Budes -li se porad tak vztekat, tak smichem neudzim stolici a poseru si zidli !
    Ty SADISTO - trhas mi brisni svaly !

    Chci te jeste vice podraztit, tak ti oznamuji, ze Trump vyhrava na vsech smerech jeho agendy a ti tvoji kreteni prohravaji informaci valku s nami, jeho stoupenci !

    Jsi nepotrebny vykal spolecnosti a neupotrebytelne nemehlo k nicemu a ted ti omrzli koule protoze u vas uz mrzne. Sv. Mikulas k tobe neprisel a to hovno na rohozce pred tvym chlivem, neni zatim od me, ale od certa !

    OdpovědětVymazat
  34. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pánové, apeluji na vaše slušné vychování, nedá se to číst! V.J.Horák

      Vymazat
  35. Tak ať si ten premrela zaleze zpatky do uASSacky okupační zumpy,ty bláboly mu tam přijmou s velkým potleskem!

    OdpovědětVymazat
  36. Kdysi jsem znal oddané komunisty, kteří hájili naprosto všechno, co strana vykonala, i když to smrdělo levotou. Mám kamaráda, sociálního demokrata srdcem, který se komunistům posmíval. Bohužel už jej potkávám méně. Doufám, že ho Sobotka-story poučila. Socani se mají za podrazy na Češích důvod před lidmi stydět. Komunisté, ať byli jací byli, tolik svinstva nenapáchali.

    A ještě jeden příběh obětavého sociálního demokrata, o kterém bych neřekl, že byl socan. Nic z toho, že pracuje pro zparchantělou stranu neměl. V létě vážně onemocněl a těsně po volbách umřel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se má někdo stydět, tak voliči ČSAD. Jenom dement neviděl, že jediné co dělají Bakalovi poskoci pro republiku, jsou dluhy.

      Vymazat
  37. Pan doktor David je moudrý muž. Mohl by napsat článek o tom, kde udělal chybu, že vstoupil do sociální demokracie. Pokud pamatuji, jeho strana nebyla vůbec levicová, protože se podílela na restauraci kapitalismu, což mnoho nevinných lidí pořádně odskákalo. Možná, že poškozených bylo více než v padesátých létech. Komunisté neměli nikdy 600 tisíc nezaměstnaných a milion pronásledovaných exekutory.

    Kým se nechal inteligentní doktor David přesvědčit, že má dost zkušeností, aby se stal ministrem, on člověk z ulice. Takový hazard s osudem a pověstí bezesporu slušného člověka komunisté nepáchali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady nikdy žádný kapitalismus nebyl. Pouze banda prolhaných šmejdů řízená Sorošem, dělala dluhy a kradla.

      Vymazat
    2. Zastávat se systému, který lidé masově odmítli v listopadu 1989 je trochu hloupé, ne?! V minulosti není náš vzor, hleďme dopředu!

      Vymazat
    3. 7:36 Zastávat se systému, který lidé masově odmítli v únoru 1948 je trochu hloupé, ne?!

      Vymazat
  38. Pan Sobotka si nemusí zoufat, Amazon shání lidi a za 40.000 Kč měsíčně, se dá slušně vyžít.

    OdpovědětVymazat
  39. Na článek jsem uozornil na webu ČSSD.
    Jedna z tamních "inteligentních" reakcích:
    ...Neznamená to, že komunistické bláboly z novarepublika budu číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to jsou přesně oni. Na to ta strana chcípá.

      Vymazat