Reklama

.

.

pondělí 4. prosince 2017

Jean-Claude Juncker: Migranti „potřebují legální způsob, jak se dostat do Evropy“

4.12.2017  Deutsche Welle, překlad a zpracování Zvědavec

Evropská unie nesmí mlčet tváří v tvář trhům s otroky v Libyi, říká předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker. V rozhovoru pro Deutsche Welle (DW) Juncker zopakoval svůj požadavek na více legálních způsobů, jak se mohou migranti dostat do EU.


V Abidžanu, hlavním městě Pobřeží slonoviny, se tento týden koná 5. summit EU-Afrika, kde se šéfové zemí EU a Africké unie budou zabývat palčivou otázkou migrace z Afriky do Evropy. Každý měsíc se tisíce lidí snaží dostat přes Středozemní moře a dostat se do Evropské unie. EU se však společně s tranzitní zemí, kterou je Libye, a dalšími africkými zeměmi snaží tuto nebezpečnou cestu uzavřít. Ještě před zahájením summitu se Max Hofmann z DW (Deutsch Welle) setkal s předsedou Evropské komise Jean-Claude Junckerem v Bruselu a vedl s ním rozhovor.
 
DW: Řekl jste, že by si Afričané a Evropané měli být rovni. Ale nyní došlo v Libyi k situaci, že jsou zde lidé zřejmě prodáváni jako otroci. Neměla by Evropa dělat více, aby to zastavila?
 
Jean-Claude Juncker: Evropa nemůže mlčet tváří v tvář tomuto pobuřujícímu problému, který patří do jiného století. Afrika je příliš dobře obeznámená s otázkou otrokářství. Jsem konsternován informacemi, které z Afriky dostávám. Víme o problémech v Libyi: Libye není stát, jako kterýkoli jiný. Takže není ani myslitelné, ani přijatelné, aby Evropa zavírala oči před touto tragédií, každodenní tragédií pro tolik lidí - dětí,  žen a mužů - v Libyi. Již dříve jsem chtěl, abychom o tom promluvili na předchozím zasedání Evropské rady. Nemohu klidně spát, když pomyslím na to, co se děje těm lidem, kteří přišli do Libye s cílem zlepšit si svůj život, a přitom se ocitnou v pekle.
 
 DW: Šokovalo vás to? Bylo známo, že situace v Libyi je velmi obtížná, ale co do rozsahu - kdy jsou Afričané vydražováni jako otroci - šokovalo vás to?
 
Ano, velmi mě to šokovalo. Ještě před dvěma měsíci jsem neznal celkový rozsah tohoto problému. Nyní je to velmi naléhavá situace. Vážně - ačkoli má Evropa s Libyí vyhovující vztah, nemůže k tomu mlčet. A nebudeme mlčet.

DW: Ale není to také přímý důsledek toho, že byly posíleny migrační kontroly ve Středomoří – a tím se Afričané dostávají do Evropy obtížněji?
 
Kontrolní mechanismy byly vylepšeny – bylo třeba je vylepšit. Ale skutečnost, že se na libyjském území zvyšuje počet uprchlíků, kteří se již nemohou dostat do Evropy přes Středozemní moře, není dostatečným důvodem k znásilňování, zabíjení a okrádání těchto lidí v táborech - které jsou spíše jako vězeňské tábory, ne jako tábory pro uprchlíky.

DW: Neměli bychom raději hledat legální způsoby, jak by se tito lidé mohli dostat do Evropy, aby se tyto problémy v Libyi zmírnily?
 
Od roku 2014 a během kampaně pro evropské volby, a také následně poté, jsem ve svém projevu v Evropském parlamentu vždy argumentoval ve prospěch legální migrace. Domnívám se, že pokud nebudeme nabízet legální způsoby emigrace do Evropy a přistěhovalectví v rámci Evropy, budeme ztraceni. Pokud ti, kteří přicházejí - kteří jsou, obecně řečeno, chudí a strádající - už nebudou moci vstoupit do domu, zvaného Evropa, hlavními dveřmi, budou se neustále snažit razit si cestu přes zadní okna. Musíme pro ně vytvořit legální způsob, jak se mohou dostat do Evropy, a komise již učinila návrhy. Evropa bude v příštích desetiletích jednoznačně potřebovat přistěhovalectví, takže musíme těm, kteří chtějí přijít, a jsou schopní přijít, a jejichž situace jim umožňuje přijít, poskytnout legální způsob, jak se dostat do Evropy.

Proč je vůči tomu takový odpor? Proč se vám nepodařilo tuto myšlenku prosadit?
 
Připomněli jsme členským státům, jakou mají zodpovědnost, a uvidíme, co s tím členské státy udělají. Členské státy se při své moudrosti ne vždy řídí návrhy Komise. V roce 2001 Komise navrhla společný systém ochrany vnějších hranic. Členské státy to tehdy odmítly, avšak nyní to požadují. A nyní jsme provedli tyto společné kontroly vnějších hranic. Když je třeba řešit velké výzvy naší doby, musíme to ponechat na představivosti těch, kteří řídí členské státy a národy. A přistěhovalectví a migrace jsou velkou výzvou naší doby. Nejde jen o přípravu na budoucnost; již včera jsme se měli připravit na přítomnost.

DW: Je strach z migrace, stejně jako strach z populismu, důkazem toho, že mezi členskými státy došlo ke ztrátě soudnosti? 

Sami populisté jsou nebezpeční, ale jsou ještě mnohem nebezpečnější, když tradiční klasické strany přijmou jejich škodlivé návrhy. Pokud tradiční strany dají na populisty, stávají se také populistickými, což je fenomén, který již v některých zemích EU vidíme. Ne, neměli bychom se obávat populistů; měli bychom přijmout ty, kteří bojují.
 
To je to, co by se mělo stát, ale neděje se to. Pokud jde o přistěhovalectví - nepřevládá strach nad soudností? 
Nikoliv - existují návrhy Komise, které mají rovněž podporu Evropského parlamentu. Nyní je na členských státech, aby následovaly cestu moudrosti.
 
Dožadoval jste se větší solidarity s Afrikou, nikoli jen solidarity mezi Evropany. Zahrnuje tato solidarita něco víc, než jen finance?
 
Ano, ale je to solidarita, která se musí dotýkat všech oblastí mezinárodního života. Afrika si musí uvědomit, že je dnes již velkým mezinárodním hráčem. Evropa se nesmí distancovat od celosvětových ambicí Afriky. Afrika není kontinent, který se stane součástí naší historie zítra. Afrika byla vždy součástí naší historie. Někteří Evropané to však takhle nevidí.
 
 - - -
Jean-Claude Juncker je předsedou Evropské komise od roku 2014. Předtím působil jako předseda vlády Velkovévodství lucemburského, a to v letech 1995-2013. Až do roku 2013 byl prvním stálým prezidentem Euroskupiny.

Jean-Claude Juncker: Migrants 'need legal ways to come to Europe' vyšel na dw.com 28. listopadu 2017. Překlad v ceně 377 Kč Zvědavec.

53 komentářů :

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souzním s vámi 16:33. To že chlastá jako Kalda, to bych mu snad ještě toleroval, to si ho dohoní samo. Ale jeho/?/ nápady a žvásty, tak to je na polstrovanou cimru.

      Vymazat
    2. Souzníte i s těmi "židozednáři", které ten náckovský blbeček 16:33 vypustil ze své klábosnice?

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    4. Nikdo jiný v kongresu není tak zastoupen jako ......., kterým ostatní zobou z ruky.
      To samé se u nás snaží udělat s nepřizpůsobivými .....
      Nebo jinde zavést menšinu, pomocí které se ovládá dění ve státě.
      Nácek není ten, kdo definuje skutečnost.
      Nácek je ten, který podporuje tyto menšiny a dění kolem nich tak, aby se daly ovládat masy a potom vytvořené prostředí zneužíval ke svým cílům. Náckové a jejich podporovatelé mohou být i oligarchové těch menšin, ke kterým patří. Třeba jako v případě 2sv.v.
      Podporovatelé mohou být i sluníčkář s celými jevroprskými hodnotami!
      A ve skvostné Francii, kdo není v zednářské lóži, tak není ani ve vládě!

      Vymazat
    5. Tady je názorný příklad chování demokratického západu. Stále souhlasíte s financováním islámské demokratické opozice?!

      Britská vláda pozastavila financování projektu podpory opozičních sil v Sýrii, když se objevila informace o tom, že se část peněz dostala do rukou extrémistů. Informoval o tom server BBC News s odkazem na vlastní vyšetřování.

      Vymazat
    6. A co dělají ti, o kterých se nesmí nemluvit?

      Syrská PVO odrazila izraelský raketový útok na Výzkumné středisko na západě Damašku, oznámil agentuře RIA Novosti informovaný zdroj.

      Vymazat
  2. Mám jedinou otázku. Ve světě je cca 1,5 miliardy lidí pod hranicí bídy, podle statistik OSN. Hodlá Juncker pozvat, resp. dopravit do Evropy všechny? Já abych stačil včas zabalit a pokusil se najít nějaké jiné místo k životu. Třeba tam, odkud se dnes stěhují miliony do Evropy. Práce mi nevadí a k životu toho člověk až tak moc nepotřebuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy dnes žertujete. Ale zítra to už žert nebude. Připravovat byste se na to měl. Nebude to jednoduché. Vezměte si mapu světa a přemýšlejte. (Přes velkou louži bych to nebrala.)

      Vymazat
    2. 16,54
      Já už dávno nežertuji. I kdyby to nakonec dopadlo tak, že z EU vystoupíme, jak tady asi budou lidé žít? S miliony agresivních muslimů za humny. S muslimy, kteří mají "v popisu práce" šíření islámu všemi prostředky. Ještě se slzou v oku budou naši potomci vzpomínat na nacistické Německo, jako na "tolerantního" souseda.

      Vymazat
  3. Afrika denně roste o 56 tisíc obyvatel, to je 20,5 miliónu ročně. Chce pan Junckers vyřešit Africký problém tím, že v Evropě v příštím desetiletí ubytuje 200 miliónu Afričanů?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť ten blb Juncker ani naví, že takové množství se do Evropy fyzicky nevejde.Do tří let se objeví spousta nemocí od těch, kteří tu už jsou a to bude mazec.Chuj s ním.

      Vymazat
    2. Tyhle génie tam volí Evropani, Junkers je výslednice demokratického procesu. Demokracie je sice spravedlivá, ale reakční dobu má tak 8 let.

      Vymazat
    3. Anonymní4. prosince 2017 17:14
      Junkers je výsledkem NEdemokratických procesů v EU. Kdosi ho navrhnul shora a evropský „parlament“, který nemá právo nic navrhovat, ale pouze schvalovat, ho tedy schválil. Kdyby ne, tak by se to nejspíš opakovalo, až do zdárného výsledku.
      U evropských orgánů existuje neochota, řešit aktuální věci. Neboť ty věci, které občané vnímají jako problém, jsou pro ně úkolem, který musí zrealizovat.
      Proto musíme vyžadovat demokracii, neboli právo rozhodovat o tom, který problém je třeba řešit. A ne poslouchat, jaký úkol musí Juncker splnit. P.K.

      Vymazat
    4. 17:58 EU přece nebyla založena kvůli nějakým demokratickým procesům, kde to žijete. A tenhle hňup akorát dostává text, který papouškuje.

      Vymazat
    5. Podporovat je třeba jen ty živočichy, kterým hrozí vyhynutí a ne ty vlastní vinou přemnožené. Největší extrémisti jsou Vožuncker s Makrelou, Německo a Francie jsou vyloučené islámské lokality, tvrdé jádro EU je Polsko a Maďarsko.

      Vymazat
  4. Až ČR obnoví svoji suverenitu a uzavře státní hranice,
    na tohoto pána vydá zatykač pro vyhrožování a poškozování našeho státu*

    OdpovědětVymazat
  5. Ten je ještě větší hovado a ožrala než chrchel Havel!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych neřekl, ten pouze vykonává cizí instrukce, kdežto ten náš "velikán" se je snažil "obohatit" vlastním myšlením, protože vyfasoval roli velkého myslitele.

      Vymazat
  6. Dříve se říkalo, že by Čínská armáda mohla pochodovat v osmistupu a stačili by se rodit noví vojáci. Afrika by zvládla čtyřicetistup.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v osmistupu do moře

      Vymazat
    2. Tak prej prazska kavarna si podala zadost o zalozeni spolecnosti ktera se bude zabejvat obchodem s otroky.Uz se vi ze takova mlada 18 leta otrokyne bude stat cca 200eur a cernousek stejneho stari asi 350eur.Tady je jasnej priklad toho ze prazska kavarna jsou samy buzeranti......

      Vymazat
    3. 18:13

      tak to taky znáte

      Vymazat
  7. Ten hlupak nevedel o vrazdeni, znasilnovani a otroctvi v Africe ?
    A ja to vedel vzdy ! Casi stavejte plot, nebo ten ozrala vas znici invazi barbaru do Evropy, kterou prosazuje.
    Zde take vidite radostne vztahy Arabu (Semitu) k Bantu a Tutsi. (Africanu.)
    Ja nevim kdo je z nich horsi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu, zmlkni. NA tvé blbiny není nikdo zvědav!

      Vymazat
  8. Ked zapadne krajiny a Nato drancovali Blizky vychod,na delenie si kolaca nas nevolali!Teraz,ked je treba znasat nasledky,radi by do riesenia zapojili aj krajiny nezucastnene na drancovani a este sa budu vyhrazat sankciami a poucovanim,co musime urobit...ako by to sam pan boh kazal!Hodte na tohoto spinavca siet a k Chocholouskovi s nim.Zradna spina!

    OdpovědětVymazat
  9. Když se dostane k moci psychopat a ještě k tomu ochmelka, je to tragédie pro zemi, a ještě větší když velí EU.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné návodné otázky od Deutsche Welle a hezoučké multikulti povídačky od Komisaře. Ale z jiného soudku. Může mi někdo prozradit, proč se prakticky vůbec nevede diskuse třeba na téma "z jakého důvodu a jakým právem se utrácí peníze daňových poplatníků na podporu a vydržování lidí, kteří nás upřímně nenávidí nebo v lepším případě námi pohrdají"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to je věru snadná odpověď. Protože z hlediska mocenského principu je daňový poplatník jen obslužný personál.

      Vymazat
    2. Bohužel, 19:46 máte pravdu, daňový poplatník ve stávající společnosti patří k těm nejméně bystrým, když mu po 30-ti letech placení daní nedocvaklo, že neplatí daně pro blaho Čechů a za svoje peníze živí příživníky z politických stran ...
      Někteří ani nevědí, kolik jejich peněz stát pohltí a v dobrém nevrátí ....
      A za svoje peníze si platíme skupinu, která nutně potřebuje za souseda muslima, aby s ním mohla diskutovat o podstatě světa ...
      ABC

      Vymazat
  11. Nevím, ale pro mne, co řeknou JUNKEŘI, není důvěryhodné a vede to k neblahým koncům. Také mám pochybnosti o tom, že bylo pro indiánské národy nějakým štěstím, když "přistoupili" na multikulturalismus s bílými. Ani černoši nepovažují dodnes multikulti s bílými za terno pro Afriku a dokonce jen snědí Indové ví o multikulti také své.

    OdpovědětVymazat
  12. To je tak, když otrokáři zvednou boj proti otroctví. Haha. Ovšem fingovaný boj v prakticky námi vymazaném státě planety Země. Není to náhodou boj za zavedení otroctví v EU? Tedy v rámci zavedení "občanské rovnosti" s Libyjci? Tož nevím kdo je zde blbec, kdo ze sebe blbce dělá a kdo by rád dělal blbce z "Untermenschen".

    OdpovědětVymazat
  13. Ten ožralý senilní dědek nějak nestačil zaregistrovat, že GP mezitím změnil plány a islamizaci Evropy se rozhodl odložit, takže tento dement si jede stále podle původního plánu, totálně mimo sebe, chlastá a trpí stařeckou demencí, nechápu, proč ho někdo už z toho parlamentu nevykope okovanou botou - i ten nejblbější EU úředník musí chápat, že takovéto žvásty akorát naštvou ještě více lidí a velmi rychle podřezávají větev celé EU.
    Ač je mi jasné, že jsou to tam všichni vlastizrádná proradná verbež, nějaký aspoň minimální pud sebezáchovy či aspoň minimální promile inteligence by člověk čekal, že projeví - a když vidí, že je stle víc a víc lidí nemůže už ani cítít, že se budou snažit nějak své zrůdné plány maskovat či tajit.
    Tohle je vážně už na střelbu.

    OdpovědětVymazat
  14. A proč se ten senilní stařec nevymezuje proti tomu, že se neměla Lybie rozmrcat? Měl by žvanit o tom, že zločinci, kteří Lybii rozmrcali, platili tam rebely, a hnusným způsobem zabili prezidenta, který to tam držel v pořádku, ( a ještě se z toho perverzně radovali) tak ti zločinci by se měli beze zbytku teď postarat o občany té rozmrcané a zničené země. Kdopak to asi je? ČR teda ne. A o tom to je - co nám je do toho?

    OdpovědětVymazat
  15. potřebují legální způsob, jak se dostat do Evropy“

    V ČEM JE PROBLÉM??? Stačí přece vzít pas, požádat o vízum, získat ho, koupit letenku, sednout do letadla a migrovat ....rovnoprávně jako každý evropan, ne???

    OdpovědětVymazat
  16. Juncker patří mezi polititky, po jejichž odchodu bude nutné spláchnout. Nenechávejme je tam dlouho sedět, už toho ,,vykonali" dost !

    OdpovědětVymazat
  17. My potřebujeme jakýkoliv způsob, jak dostat Junckerse z Evropy.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
  18. Až ožralý pokrytec věnuje veškerý svůj majetek a příjem až na 500 euro měsíčně na chudáky imigranty, tak pak začnu uvažovat o pravdivosti jeho slov, že nemůže spát a že to myslí upřímně. Jinak si musí uvědomit, že za těch 500 euro musí v té jeho Evropě vyžít miliony jeho spoluobčanů. A co pro ně dělá? Ožírá se jak prase.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten notorický opilec Juncker je bývalý lucemburský politruk. Zde je link, aby jste viděli, z jaké málo kalorické prdele pochází ten šílenec a blbec:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Lucemburk

      Vymazat
  19. To hovado ozraly si vazne koleduje o pruvan v hlave.Ma tam nasrano a opravdu by se to hodilo))).

    OdpovědětVymazat
  20. Tak to vypadá, když se do čela EU dostane kdejaký alkoholik. Neboť již dnes zájemci o legální migraci do zemí EU možnost mají. Stačí jim ve své zemi navštívit ambasádu libovolné členské země EU a tam požádat buď o vízum - turistické, studijní, pracovní, dlouhodobý či trvalý pobyt případně o azyl - pokud splní zákonné podmínky, bude jim vyhověno, pokud je nesplní, pak nemá smysl uvažovat o jakémkoliv dalším institutu "legalizace vstupu do EU" ... Ale chápu, že pro blbce v Bruseli je toto nepochopitelné.

    OdpovědětVymazat
  21. Je mi úplně na zvracení z té opilecké zrůdy.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  22. No nic. Rusko je obrovská zem. Navrhuji všem pracovitým lidem to tady zabalit a odmigrovat do Ruska. Muslimům a Junckerovi tady necháme pražáky a ostatní dobrosery. Jenom jsem zvědavý, kdo je tady všechny bude živit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vladimíre, jste blbej nebo navedenej? Je třeba vyházet parazity, my jsme tu doma! Oni zde jsou cizinci, včetně "pražáků".

      Vymazat
    2. Přesně tak,jsme tu doma, naší tátové a dědové bojovali za naší zem a my tu to musíme udržet.Opravdu vykopat vlastizrádce, kolaboranty,placené rozvraceče a jim podobné.Výčet je velký, ale splnitelný.Postavit ploty jako Maďaři,začít budovat novou vlasteneckou nezávislou armádu či domobranu,vykopat zaprodance z ČT a podobná media.Alarmovat na vlastenectví a ochranu naší krásné země-a ta je opravdu nejkrásnější.Nenechme si ji vzít pomatenci.

      Vymazat
    3. Miroslav Povolny 21:58 Přesně tak chlapi tahle země je naše jak řekl president Zeman.

      Vymazat
    4. Pane Povolný, teoreticky máte pravdu. V praxi si s tím ovšem, podle výsledků voleb, nejsem jistý.
      Já nedokážu myslet za druhé a chodit po ulicích a přesvědčovat jednoho každého potenciálního voliče, aby nevolil pro bruselské partaje, není v mých silách. Než na to přijde demokratická většina, bude pozdě.
      Je to jako s cikány. Nikdo nepochopí, jak těžký je život v jejich blízkosti, dokud se nestanou jeho sousedy. Sytý hladovému nevěří. A s muslimy je to stejné. Dokud nezačnou odvážet mrtvé z ulic českých měst, stále si spousta lidí neuvědomí, že je tady problém. Velký problém. Resp. neřešitelný problém.

      Vymazat
    5. Pane vladimíre hricáku říkáte jenom to co chtějí ti kteří rozvrací tuto zem. Ano oni nás posílají do Ruska a podobně. Ale my jsme tu doma a oni nejsou vlastenci tak mohou táhnout kam je srdce vede. Ta Vaše úvaha postrádá logiku.
      Václav Plzeň

      Vymazat
    6. 20:30 Vy si myslíte, že by nás Rusko přijalo po tom všem, jak ho dehonestujem a bouráme pomníky vojákům, co za naše osvobození položili životy?
      Musíme si to vyžrat a pomoct si sami.

      Vymazat
  23. Pane Juncker, migranti potřebují v první řadě vypráskat z Evropy!!!!!! Nic jiného. Přestaňte chlastat a začněte makat.
    Hlavní předtavitelé EU by měli stanout před soudem za velezradu a dostat trest smrti - jednak by to bylo spravedlivým trestem a také by to bylo pro výstrahu dalším blbům, co by je chtěli napodobovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslim ze trest smrti je malo...

      Vymazat
  24. Juncker vzor eurohujerů.

    OdpovědětVymazat
  25. Juncker přemýšlí jak dostat do láhve mléko, které spolu s kamarády z NATOEU rozlil do bláta.

    OdpovědětVymazat