Reklama

.

.

pátek 8. prosince 2017

Lze ve vzduchu zaparkovat Su-30 do Il-76? Skoro ano, podívejte se (VIDEO)

Napsal a přeložil ea 24
8.12. 2017 Eurasia24
Personálu ruských Vzdušných a kosmických sil se povedl dechberoucí kousek.
Vše se odehrálo v minulých dnech nad Sýrií, kdy posádka transportního letounu Il-76 shazovala balíky s pomocí lidem v oblastech postižených válkou. Po vypuštění pěti balíků, které se následně snesly na dácích do určeného místa, přišlo „překvapení“.

K nákladové rampě se na neuvěřitelně malou vzdálenost přiblížil víceúčelový bojový letoun Su-30SM vyzbrojený střelami vzduch-vzduch.

Titulek v úvodu je samozřejmě myšlen s nadsázkou – Suchoj s rozpětím skoro patnácti metrů by se do nákladového prostoru Iljušinu nevešel ani náhodou. O to víc ale platí, že při přiblížení doslova na pár metrů – ve výšce několika kilometrů a při rychlosti okolo 700 km/h – se posádkám obou mohutných strojů povedl mistrovský kus.


ea24
Foto: repro YouTube.com

22 komentářů :

  1. Aha, a v čem je tenhle "kousek" dechberoucí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zjistili, že by byli schopni tankovat za letu, jako piloti NATO.

      Vymazat
    2. Taky to na mě dělá ten dojem, že přišli na to, že možná by to šlo.

      Vymazat
    3. Zkouška předávání kanystrů s leteckým benzínem.

      Vymazat
    4. Dechberoucí je spíš to, že to 18:54 vůbec nedoklaplo.

      Vymazat
    5. Ale doklaplo, sám jsem to slyšel.

      Vymazat
    6. Ad 18:54 Rusové už technologie tankování za letu samozřejmě taky mají.

      Vymazat
  2. Mistrovský kousek ruského pilota. A ze života, ani k tomu nepotřebuje "holyvúdské kulisy"...
    Heriot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste asi nikdy nepilotoval, ani na simulátoru. RUTINA!

      Vymazat
    2. K 19:43. Jsem poctěn že zdejší diskusi navštívil zkušený a elitní pilot stíhacích bombardérů. :-)
      Sice netuší, že v realitě je to o něčem jiném, než u počítačové střílečky, ale to jeho umění nijak nesnižuje...
      Heriot.

      Vymazat
  3. Ukázka letecké nekázně pilota. Ohrozil nejen svěřené letadlo, ale i posádku transportního stroje. Pro zajímavost by mohl pan redaktor zjistit, zda byl pilot za uvedenou nekázeň kázeňsky řešen. Janus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale, nikoho a nic neohrozil, jde o běžný a primitivní manévr, problémem je jen udržet stroj přesně na určeném místě, když jde o tankování paliva.

      Vymazat
    2. Můžete se dovtípit, že kdyby tak moc ohrozil, už by se připravoval na anonymní účast v Severokorejsko - USA válce a to by asi nechtěl.

      Vymazat
    3. Páni diskutujúci zdá sa,že podľa Vašich humorných hodnoteniach videa začal"silvestrovský program."
      Rád by som videl ako by ste to komentovali v prípade iného stroja z iného štátu. Faktom zostáva,že sa nič nestalo a je to v určitej polohe majstrovský kúsok. A keď Vám je to málo tak si vyhľadajte a porovnajte čo dokážu ruskí piloti a ich stroje vo vzduchu oproti pilotom a strojom iných krajín. A ak dokážu piloti iných krajín niečo podobné rusom, tak zas len na ruských strojoch.napr poliak super vertikálny vzlet na staručkom Mig 29.Ale osobne si myslím,že je zbytočné robiť zo seba super odborníkov na všetko, čo ja určite nie som a ani sa nesnažím o to ako množstvo diskutérov tu

      Vymazat
  4. A ten samý typ litadla, teda SU-30SM v inej roli.
    https://youtu.be/rZFGFscqnV8

    OdpovědětVymazat
  5. Všichni ti rádoby diskutující odborníci přede mnou jsou hlupáci až do nebes. tento manévr byl velmi náročný z toho důvodu, že pilot Súčka posadil stíhačku do velmi prudkého úplavu za dopravák a bylo pro něj velmi náročné udržet stroj v klidu. S tankováním to nemá ani zbla společného, protože při tankování jsou stíhačky velmi daleko a hlavně hluboko pod tankerem,buď na dlouhé hadici, nebo na teleskopickém ráhnu, takže letí mimo úplav v klidném proudu vzduchu, což je oproti tomuto manévru asi 10 x jednodušší. Když už vůbec nic neznáte, aspoň držte huby a nedávejte najevo ostaním jací jste hlupáci. Víte vůbec, co je to úplav ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to jako když jedou za sebou F1,té zadní se snižuje přítlak a udržet v té rychlosti vůz je problém, proto pilotovi SUčka palec nahoru.

      Vymazat
    2. Nevím co je to úplav, ale napadlo mě, že tak těsně letět za nákladním letadlem musí být veliké riziko, , někteří nechápou co je rýchlost 700km a jaké vzdušné proudy to musí dělat, klobouk dolů před takovým pilotem.

      Vymazat
    3. Nevím co je to úplav, ale napadlo mě, že tak těsně letět za nákladním letadlem musí být veliké riziko, , někteří nechápou co je rýchlost 700km a jaké vzdušné proudy to musí dělat, klobouk dolů před takovým pilotem.

      Vymazat
  6. Toto byl nácvik budoucí výměny pilotů za letu po skončení směny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě to napadlo, nebo si dát hrnek čerstvé kávy s tatrankou jako v drivein McCafe, jinak pilot borec

      Vymazat
  7. napadlo mne - mnohokrát zmiňované "extrémně nebezpečné přiblížení ruských vojenských letadel"; Rusové prostě předvedli, že umí

    OdpovědětVymazat