Reklama

.

.

neděle 17. prosince 2017

Podivná souvislost současnosti s dílem Edwarda Gibbona Tak co, také se vám zdá, že Gibbon vystihl a popsal v roce 1775, tedy před 242 lety naši současnost?

Vladimír Stwora
17.12. Zvědavec
Možná jste následující text už četli; koluje po internetu v mnoha článcích. Jde o to, že britský historik Edward Gibbon vydal v roce 1775 knihu The History of the Decline and Fall of the Roman Empire (Historie úpadku a pádu Římského impéria) a v ní definoval dvacet bodů, které předcházely a provázely rozpad říše. Podívejte se a srovnávejte.

Valná většina obyvatel preferuje zábavu před prací.
Tradiční role otců jako živitelů rodiny je zpochybňována, množí se rozvrácené vztahy a svobodně žijící matky bez otců
Senioři jsou zanedbávání. Lidé pečuji o domácí mazlíčky více než o svoje staré rodiče.
Literatura a umění se stávají bezduchým. vytváří se planá zábava za každou cenu. Takzvaná umělecká díla jsou ošklivá, nevkusná, nic neříkající, ale přesto za ně bohatí zaplatí horentní sumy.
Čestná vojenská služba vlasti je odmítána, zpochybňována, vysmívána a posléze zákonem zrušena. Armádu tvoří nájemní žoldnéři.
Lidé pilně pracující jsou zesměšňováni a jako vzor se staví prázdní pokrytci, populisté, pochybní umělci a takzvané celebrity.
Daňové zatížení obyvatelstva stále roste a stát přerozděluje neúměrně vysoké částky. Lidé se nebojí nepracovat, protože stát se o ně vždy nějak postará.
Úroveň vzdělání rapidně klesá.
Státní dluh roste do nikdy nesplatitelné výše.
Přestává se vyrábět a pěstovat, protože výroba doma je moc drahá a potraviny a výrobky se dovážejí ze satelitních zemí.
Kdo se dostal do pozice, kde může ze státního krást, většinou tak činí. Postižitelnost těchto zločinů je velmi malá.
Početí a výchova dětí je vnímáno jako obtěžující a dětí se rodí stále méně.
Léty osvědčené mechanizmy, chránící poctivé před podvodníky, náhle selhávají.
Veřejné funkce se stávají předmětem kořisti zisku. Udělují se za úplatky a kdo je získal, chce z nich kořistit, aby se mu vložený úplatek několikanásobně vrátil.
Staletími předků prověřené hodnoty - jako je čest, smysl pro povinnost, zodpovědnost, nadšení pro práci, pro dobročinnost, zápal pro věci veřejné, jsou vysmívány a zesměšňovány.
Šíří se cynismus.
Šíří se plýtvání, nestřídmost, znevažování znalostí, dovednosti a poctivé práce.
Do země přichází velké množství cizinců.
Politikové nadbíhají lůze, která si vynucuje zábavu a státní podpory (chléb a hry).
Občané stále na všechno nadávají.

A já bych ještě dodal jeden důležitý bod. Nevím, jak to mohl autor přehlédnout.
Hranice toho, co je v sexu normální, se rozpouští. Glorifikují se úchulky a nechutnosti.

Tak co, také se vám zdá, že Gibbon vystihl a popsal v roce 1775, tedy před 242 lety naši současnost? Mrazí z toho, že? Zdá se, že vývoj a zánik civilizací se opakuje v kruhu nebo ve spirále a my nejsme schopni se z toho poučit.

Dovolím si ještě připomenout, že po rozpadu vyspělé římské civilizace přišlo více jak tisíc pět set let temného období tmářství, náboženského útlaku (tenkrát ve jménu Ježíše), potlačování přirozených tužeb člověka, cenzury, omezení vědy, úpadku umění, upalování čarodějnic, válek, nemocí vyvolaných nedostatkem hygieny a dalších „radostí“ středověku. Svět byl vržen zpět o tisíce let a trvalo strašně dlouho, než se z toho jakž-takž vyhrabal.

65 komentářů :

  1. Tak to TEMNO II máme u nás jak vyšité. Jen obrozenci nikde na obzoru, zato NATO a mrtvá Země jsou zde!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 19:06 - ta tvoje nenávist se obrátí proti tvé hnědé palici velmi tvrdě.

      Vymazat
    3. Hnedé stolici veľmi tvrde

      Vymazat
    4. 19:06 cokoli se vám nelíbí musí nutně mít zdroj v rudé palici? Povězte, nejste nadmíru jednoduchý?

      Vymazat
    5. Na to sprosté hovado 19.06 nemá smysl reagovat. Je to odporný skřet z diskuzí "novinky" kde se také podobným způsobem předvádí. Až bude v ČR povolen odstřel škodné, půjdou tihle nenávistní staří parchanti hned- jestli do té doby nevychcípou u svých počítačů, kde jsou přilepeni 24 hodiny denně, nadávají a uráží, a vzteky se pochcávají.

      Vymazat
    6. Obrozence nyní máme. Jedním z nich je autor článku Stwora s tímto podvrhem.

      Vymazat
    7. 23:34 dokažte prosím, že autor Stwora necituje pravdivě, když tvrdíte, že jeho článek je podvrhem. Bůh vám pomáhej tak, jak má pomáhat USA v jejich lupičské činnosti. Jen tak vám to, hádám, vyjde!

      Vymazat
    8. Temno je leda v palicích místních rusofilních uslintaných zdegenerovaných strejců a tet, který hned na ulici či v sockách poznáte dle žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení. Tetky ještě navíc podle inkontinetní širokorozchodné p-dele. Kdy už konečně začnou prchat do jejich rusáckýho ráje? Asi nikdy, oni uměj jen cyntat na netu, když jim ho Putler platí :)))

      Vymazat
  2. Autor zřejmě znal politiku církve
    jenž tahává národní kultury do víru dějinných tragédií.( veškeré válečné konflikty, mají církevní podtext)
    Ono pár set let není zas taková historie...
    Když vezmeš lidem rodové tradice, kulturu a víru,
    začne se rodit nechtěná společnost a nastává úpadek kultury žití.
    Je to pořád dokola, než se pojmenuje zlo pravým jménem*

    OdpovědětVymazat
  3. Že se historije stále opakuje, je všeobedcně známá a věky doložená skutečnost. Bohužel, člověk je nepoučitelný a vždy si musí tu svoji držku natlouct. Ano doba temna tu již byla a zase přijde. Bohužel NATO s tím nic nenadělá, protože bude jednou z příčin. Muslimové se jednou domluví a pak boj se Evropo a ostatní křesťanský světe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 19:56-má to drobnou vadu. Na války potřebujete peníze i na ty "osvobozenecké". Kdo má peníze, má moc a určuje, kde a proti komu se bude válčit. No a v těchto válkách umírají právě ti silní. Slabí a nemocní jsou v "závětří". Jak z toho?

      Vymazat
    3. 19:56 neumíte nic jiného, než ten svůj kdesi vyšťouraný NSDAPácký text kolem dokola sem kopírovat? Krev a půda, že?

      Vymazat
    4. 21:16 Válka dělá silné i z těch zmíněných "v závětří"! Vyhání z nich nemoci a činí je silnými! Když ne tělesně, určitě mravně! Válka totiž ani nedopouští mravní úpadek! Ve válce je daná entita jednotná a silná jako strom s pevnými kořeny ve vichřici! Nic jí nevyvrátí!

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    8. Zajímavé i poučné. Neruským vedením SSSR ztratil "krev" na západě a pravděpodobně ztratí "půdu" na východě. Jako,v malém, Československo.

      Vymazat
    9. Povolný, i vy jste nácek?

      Vymazat
    10. 11:13-snad ne ve významu slova nácek. Nacionalista jsem a abych se nestal náckem, musím tomu rozumět, ne jen uvěřit.

      Vymazat
    11. Anonymní18. prosince 2017 12:01
      Souhlasím s Vámi, že když Řím vytvářel impérium, že římští občané žili v odříkání a neměli čas na nějaké degenerování. Měli starost o samotné přežití. Ale podobně to asi bylo např. u ruských mužiků. Žili ve velké chudobě (i když neválčili), takže neměli čas a prostředky na nějaké degenerativní výstřelky.
      To, že Římané ten čas odříkání, později nahradili časem hojnosti, kdežto mužíci nikoliv, nic nemění na věci, že život v tom odříkání, může být ideálem asi jenom pro nějakého vymaštěnce, který od toho žije v dostatečném časovém, či zeměpisném odstupu.
      To nietzchovské „zocelení bojem a každodenním nebezpečím“, bychom měli umět nahradit vytvářením morálních kvalit. Nevrhat se po všem, co lze získat, pro své živočišné uspokojení. V tom bych viděl cestu z degenerace. Vyvolávat války pro účel „zocelení“, je ideologie těch, kteří si jsou jisti, že se toho nezúčastní.
      Ještě pro doplnění. Také je třeba si ujasnit, že válce se nelze vyhýbat, v případě agresivního ohrožování. Tato chamberlainovská cesta také nefunguje. P.K.

      Vymazat
    12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    13. 22:07 Ta "krev a půda" je čistě ruská otázka. Tedy rušistůůů jejichž ideolog, filozof a náboženský myslitel Konstantin Leonťjev vyslovil mimořádně důležitou formuli: Slovanstvo je, slavismus není. Jedním ze základních geopolitických vývodů tohoto výborného autora je protiklad panslavismu a asijské ideje. Skvělý Leonťjev, tradicionalista a radikální rusofil z přesvědčení, kdysi přesně položil otázku takto: Rusové musí buď trvat na jednotě Slovanů, na slavismu („krev“), nebo se obrátit k Východu a uvědomit si svou geografickou a kulturní blízkost k východním národům, spojených s Ruskem teritoriálně („půda“). Tato otázka v jiných termínech může být formulována jako volba mezi uznáním priority rasy (nacionalismus) nebo priority geopolitiky (státnost, kultura). Sám Leonťjev zvolil „půdu“, teritorium, zvláštnost velkoruské říšské, náboženské a státní kultury. Zvolil orientaci na Východ, asijskost, byzantinismus. Taková volba předpokládala prioritu kontinentálních, eurasijských hodnot před hodnotami úzce nacionálními a rasovými. Leonťjevova logika vedla přirozeně k nevyhnutelnému rusko-německému a zejména rusko-rakouskému svazku a k míru s Tureckem a Japonskem. Slavismus nebo panslavismus Leonťjev zavrhoval kategoricky, čímž vyvolal pohoršení pozdějších slavjanofilů, zaujímajících buď pozici „krev nad půdu“, nebo „krev a půdu“. Leonťjev nebyl pochopen a uslyšen.
      Teze „krev nad půdu“ (v ruském kontextu to znamená slavismus, panslavismus) poprvé odhalila celou svou dvojsmyslnost za první světové války, kdy Rusko ve spojenectví
      se zeměmi Dohody (Angličany, Francouzi a Američany) kvůli osvobození slovanských bratrů od Turků nejen začalo válčit proti svým přirozeným geopolitickým spojencům – Německu a Rakousku, ale i samo bylo uvrženo do katastrofální revoluce a občanské války. Slavismus Rusů se ve skutečnosti proměnil v práci na atlantisty, na Dohodu a na neokartaginskou civilizaci, ztělesněnou v obchodně-koloniálním, individualistickém anglosaském modelu. Neudiví, že mezi vlastenčícími panslavisty v okolí panovníka Nikolaje II. většinou byli spolupracovníci anglické rozvědky, nebo prostě atlantističtí agenti vlivu. Je zajímavé připomenout si epizodu z románu ruského atamana Petra Krasnova Od dvojhlavého orla k rudému praporu, kde za vrcholící první světové války hlavní hrdina plukovník Sablin na dotaz: „Řekněte, plukovníku, koho považujete za našeho pravého nepřítele?“ odvětil jednoznačně: „Anglii.“ Toto přesvědčení mu však nebrání čestně a odvážně bojovat právě za anglické zájmy proti Německu. Hrdina Krasnovova románu je ideálním příkladem ruského vlastence-eurasijce, příkladem logiky „půda nad krev“, která byla charakteristická pro hraběte Vitteho, pro barona Ungerna-Šternberga, pro tajnou organizaci Baltikum, složenou z baltických aristokratů a do poslední hodiny oddanou carské rodině. Překvapuje, v jaké míře si odvážně a ušlechtile počínali v roce 1917 Asiaté, Turkotataři, Němci a jiní Nerusové, sloužící tehdy vírou a pravdou carovi a impériu, sloužící Eurasii, půdě, kontinentu, a jak to kontrastovalo s mnohými přívrženci slavismu a panslavismu, kteří rychle zapomněli na Konstantinopol, na balkánské bratry a prchli z Ruska opouštějíce cara a vlast.

      Vymazat
  4. Stále věřím, že inteligentních a vlastenecky cítících lidí je u nás více, než takových co byli včera a v pátek ukazovat svoji hloupost na demonstracích v Praze, organizovaných muslimským konvertitou J.Cemperem (velice a neskutečně smutné). Nestyděli se ani slovně a fyzicky napadat vlastence z Evropských států, kteří zde byli hosté naší SPD. Jak to zvládala naše policie nevím, ale určitě ne bez poskvrnky, ato zde bylo údajně asi jen 20 členů fašistické a agresivní Antify (Ten, který tvrdě potlačuje názory jiných a podobně prosazuje názor svůj, je fašista). Tak tedy stále věřím, že pud sebezáchovy Evropanů nakonec zvítězí, ale asi to bude hodně bolet. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karel z Plzně Přesně tak.

      Vymazat
    2. Jo, jo a potedče krev. Bez té to nepůjde.

      Vymazat
    3. Jen pár smažek a zoufalců z kavárny:

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Bugr-pokracuje-Dalsi-svedectvi-o-Okamurove-akci-s-Le-Penovou-a-Wildersem-Uz-to-zacina-byt-vyhrocene-516677

      Vymazat
  5. Podobně napsal román Josef Toman,"Po nás potopa".

    OdpovědětVymazat
  6. Ze je to ale fesak ten Stwora ,ze??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:55 jak hlubokomyslné! Jak podnětné! Jak objevné! Jste to ale hlava, že?

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Gibbon má zajisté pravdu! Dokud Řím vedl války ve kterých šlo o bytí a nebytí Republiky, jakou byla ta s Pyrrhem, Jugurthou či Mithridatem a hlavně ovšem s Hannibalem, země byla pevná jako ocel, lidé v ní hrdí a nezdolní! Zocelení bojem a každodenním nebezpečím, potřebou sebeobětování! Jak ale nastal tzv. mír, tedy jistí imperátoři - cézaři vedli místo válek jen různé drobné válčičky či spíše šarvátky na vzdálených hranicích říše, tu s Germány, jindy zas s primitivními Dáky či Svéby, nastal úpadek! V samotném Římě pak množili se buzeranti, děvky a alkoholici a rostla korupce, letargie, tupost, bujely blbost a intrikaření! Dnes se k tomuto stavu opět přibližujem. To chceme? A bude hůř! Páč příroda nedopouští přežívání slabých a nemocných a my se k ní musíme vrátit, neboť jinak jako druh zahynem! I proto musí být pravidelně vedeny války, protože pud boje je hluboce zakódován v genech každého člověka, jen se ho u každého jedince nepodařilo stejně potlačit. Boj tříbí! Ten vynáší na povrch vynikající jedince mého typu a vyhání z času přebytečný kompars ražení místních užgryndaných čechomužiků, neb lidstvo existuje jen jako materiál pro šlechtění vynikajících jedinců, kteří píší dějiny! Ostatní z nich jsou pak beze stopy odejiti v podobně kolaterálních ztrát ... neb jak praví klasik: „Slabí a nezdaření mají zahynout: první věta naší lásky k člověku. A má se jim k tomu ještě pomáhat.“ Friedrich Nietzche

      Vymazat
  7. Mišuge Impérium a rozklad civilizace. Paul Craig Roberts tomu říká eufeministicky "nekompetentnost". Nejemom Rusové si myslí, že tam jsou už jenom cvoci!

    OdpovědětVymazat
  8. Teprve teď mi dochází, jak náročnou morálku nám ti komunisté vnucovali, a začínám chápat, komu a proč to natolik vadilo. Těm skutečným komunistům se chtě nechtě omlouvám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:18 naprosto s tebou souhlasím.Ti opravdu poctiví a slušní komunisté se k ničemu nedostali (nebyli k ničemu připuštěni), dělali jen nezbytný komparz těm komunistickým darebákům bez hany a bez morálky.

      Vymazat
  9. Ani kluk, ani holka. Zpěvačka Pink vychovává dceru bezpohlavně. Není jediná!
    13.12.17

    Neurčeno:
    Legendární zpěvačka má kariéru delší než dvě desetiletí. Stejně tak dlouho šokuje svými liberálními názory. I proto se zřejmě rozhodla, že své dvě děti – šestiletou dceru Willow a jedenáctiměsíčního syna Jamesona – bude vychovávat jako genderově neutrální. V rozhovoru pro Cosmopolitan i Sunday People uvedla, že to nechá na nich, kým se cítí být.

    ________
    Kde je hranice tuposti? Jak je možné, že někdo takhle může ubližovat vlastním dětem a nic se nestane? Nejsem pro odebírání dětí státem, ale jsou výjimky, kdy by to být mělo, protože mrzačí trvale dětskou duši. Jak budou tihle hermafroditi až dospějí, balit svoje protějšky, čím jim budou imponovat?

    Zdroj: http://supermamy.maminka.cz/clanek/pro-zeny-super-mamy-vycho...

    OdpovědětVymazat
  10. Ty příznaky degenerace, nebo rozkladu společnosti jsou opravdu hodně podobné. Ale jsou to pouze příznaky. Podstatné je, jaké příčiny způsobí ten rozklad.
    Podle mého názoru, to bude přemíra jistot, které se společnosti začíná dostávat. Analogie je u hvězd showbyznysu. Některé z nich, ten úspěch, který jim zajišťuje přemíru jistot, ustojí a žijí dále svůj život založený na nějakých pevných hodnotách, třeba rodinných. Avšak jiní, kteří nemají dostatečné hodnotové zázemí, berou vše, co jim život nabízí, mírou ničím neomezovanou a nakonec přes všechny jejich možnosti, dospějí k rozkladu.
    Z toho mi vychází, že obranou proti rozkladu společnosti, je vyznávání nějakých motivačních idejí. Pro nás Středoevropany, to může být i důvěra ve vlastní národy a vyvíjení osobního úsilí, na dalším zlepšování jejich postavení. A dokud bychom nedosáhnuli postavení světovládce, tak by nám rozvrat neměl hrozit. P.K.

    OdpovědětVymazat
  11. 19:56... Tak to vidite ! Napsal jste zajimavou uvahu a hned jste dostal nalepku - propagatora ideologie NSDAP od prispevkare 22:07 !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 4:17 jestli jako podmínku zdraví národa, dokonce i lidstva, vidíte vedení válek, jste skutečně nositelem ideí NSDAP! Chcete mi to nějak převysvětlit? JiH

      Vymazat
    2. Redakce ta NSDAP-hovada maže, a dělá dobře. Měla by být pohotovější, aby si ty idioti se zvrhlým viděním světa nemysleli, že Nová republika je scénou pro jejich dementní exhibicionismus. Leo

      Vymazat
    3. Pánové, nebuďte tak nesnášenliví. Nedávno jsem četl podle odkazu, článek nějakého sociologa, že války vyrovnávají sociální rozdíly ve společnosti. Tak to bylo po I.SV i po II.SV. Na východě socialismus a v Německu drakonické danění podnikatelských příjmů, které nešly do rozvoje. To byl také základ německého zázraku.
      I takovou informaci bude třeba smazat? Domnívám se, že život dárky nedává, za vše se musí něčím zaplatit. A často to bývá krví. P.K.

      Vymazat
    4. 11:02 To není autor, tím jsem já a já si nestěžuju, páč já ty buzeranty rudý hravě přetapetuju. Mám nekončeně času na rozdíl od nich :)

      Vymazat
  12. Ja zde rec o starem Rime ! Dejiny me fascinuji !
    Panove NAVRHUJI, po vzoru nasich slavnych rimskych predku, znovu zavest pro Cesko rimsky festival EPONA !
    (18.12. je datum festivalu EPONA , svatku konu a oslu !)

    OdpovědětVymazat
  13. A nyní ať mi někdo vysvětlí, o co je ten islám se svojí šaríou horší. My dokážeme krásně popsat vše, co nás pomalu likviduje, ale nedokážeme proti tomu nic udělat. Je to přesně podle Platóna. "... a nakonec vám budou vládnout ti nejhorší z vás. A to bude váš trest za váš nezájem o politiku".
    Nejsem a nikdy jsem nebyl vítač, ale dal bych hodně za to, kdybych viděl třeba takového Kalouska jenom s jednou rukou.

    OdpovědětVymazat
  14. Honolulu vždyť v tom novověkém Římském impériu žijete. Proto jste fascinován a nezáleží Vám co bude protože nemáte rodinu ke které by jste něco cítil. Prostě jste sebestředný požitkář a po Vás potopa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  15. To lkaní nad stavem společnosti mě udivuje. Bude oslava na Hrádečku a von se nikdo neraduje...
    I lev, když umírá zaleze do křoví, ale slavoman ještě měsíc před smrtí pozuje před kamerami...

    OdpovědětVymazat
  16. Proto musí jedinci povznést pozitivní hodnoty do řad těch slabších a nevědomích. Ukazovat životem, činy, že život se dá podle těch hodnot žít. Ukázat, že obyčejný člověk je duchem neobyčejný. Generace porevoluční,kde jsem i já, tak má prožít a odhalit ty svinstva pro další generaci. Tam se musí projevit největší snaha. Zajíček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...nevědomích. Tak se hlavně doučte pravopis a pak můžete něco šířit...

      Vymazat
    2. Pravopis mi dělal vždy problém:) To nic nemění na obsahu pane kontrolor.

      Vymazat
  17. Každý společenský řád nekompatibilní s přirozeností a tím je i kapitalismus skončí chaosem - zhroutí se sám do sebe!

    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:12 on právě kapitalismus kompatabilní je, ovšem s přirozeností té horší části společnosti. Proto má tak tuhý život, proto také porazil reálný socialismus.

      Vymazat
    2. 11:09
      Neporazil, on se rozložil sám, samozřejmě za vydatné pomoci privátního kapitálu. Jenže privátní kapitál je pitomý a ve své nenažranosti sežere i sám sebe. To, co se stalo"reálnému" socialismu čeká i kapitalismus. Existence "reálného" socialismu byla, pojistkou existence kapitalismu. Teď ji ztratil.

      Vymazat
    3. Reálný socializmus se porazil sám. Kdyby ho nedirigovali neschopní a přitom všeho schopní blbci, tak by na něj kapitalizmus a jiné -izmy nikdy nestačil! Leo

      Vymazat
    4. 11:24
      Reálný socialismus byl vynuceným socialismem.
      Demokracie je nevynuceným socialismem. Takový je potřeba, ten nemůže zkolabovat, protože je postavený na přirozenosti.

      Štefan

      Vymazat
    5. Leo 11:24 a Štefane 11:38. Nevím jak, kde a jak dlouho jste sbírali svoje poznatky. I když se mnou onen režim nemazlil, co synek z reakcionářské rodiny i jako premiant základní školy, tehdy „Střední školy Zdeňka Nejedlého“ měl jsem nabídkou pouze doly a hutě k vyučení. Nakonec, jako dělník v profesi, pro kterou se ukázalo, že mám talent, jsem mimořádně uspěl a pomalu si uvědomoval, že ten systém je v principu mravnější a spravedlivější než onen bájný, dnes zažívaný, západní. Něco napověděly detektivky „tvrdé školy“ a další aktuální „klasika“ ze západu, něco část té prvorepublikové z rodinné knihovny, něco kontakty s emigranty a Němci, kteří po odsunu přešli na „západ“.
      Při vašich odsudcích minulého režimu mi dochází jedno, kde vzít tolik až geniálních, supercharakterních lidí, aby nezpochybnitelně a pro každého blbce srozumitelně zajišťovali, na každém místě, chod i toho teoreticky nejdokonalejšího systému? Já byl léta znám jako ten (blbec), který se komunistům při každé příležitosti zlomyslně pošklebuje. Teď tady opakovaně píšu, že se všem těm opravdovým omlouvám. Ve své většině sice nebyli nejchytřejší, mnohdy byli skutečně až směšní, ale byli to lidé s velkým L! Ten systém jim byl podobný, i když čím dál víc degradován novou, ne už tak ryzí generací. Vy si uvědomte jedno: Jestli podstatná část společnosti, tedy průměrných a podprůměrných, čím dál méně chápala, že je chráněna jistými nesvobodami, jestli byla hloupá natolik, že nevěděla, jak výsady, které požívají, vedou k nepřátelství a embargu ze strany západní společnosti, že to je to to, co kriticky brzdí hospodářství, tak demokratizací hloupost nepřekonáte, jen a pouze pád daného systému urychlíte.
      Ani dnes té většině nedochází, jak zdánlivý a zdánlivě dosažitelný blahobyt nás všechny, a nejen materiálně, ožebračil. Co s tím naděláte? Přiznám, že v tomto režimu se cítím nadmíru špatně, i když materiálně jsem zajištěn značně nadprůměrně. Východisko jinou cestou, než cestou katastrofy nevidím. Chválím ale ony totalitní komunisty za to, že svou tehdejší moc, téměř bez odporu, pohodili na ulici. Co jiného s pitomci, že?

      Vymazat
    6. Ač se vám to nezdá, vaše tři pravdy tvoří jeden celek. Problém je ve volbě našich vůdců. Tam stále zklamáváme naší neznalostí. Až se budou povinně vyučovat od 5. třídy technika moci a modely vládnutí, bez politického zaujetí, budeme dále.

      Vymazat
  18. Ta podobnost se starým Římem se mi jeví už docela dávno.
    Ta EPONA co tady zmiňuje někdo výš, není v US také nic čerstvého. Jeden osel pod názvem HONOLULU tady hýká dodnes.

    OdpovědětVymazat
  19. Mily TELEVISNI OTROKU ci OTROKU HOLLYWOODU!!

    Musis si uvedomit, ze psychologie je nesmirne silna v ovlivnovani co si lidi mysli v ILUZICH, ci si mysli ze "VEDI"!!!

    Jedina OBRANA proti psychologickemu manipulovani je poctiva cetba materialu!!!
    Coz vetsina lidi na NR nedela !!!!!!a opakuje psychologicke pitomosti z medii, VLASTNIM MOZKEM...protoze v nem NIC NENI!!!

    Nemyslim , ze by Amerika byla Rim (ackoliv media se snazi ho tak portretovat).

    Nemyslim , ze ctenar NR chape jaky byl RIM , neb Rim je portretovan zkreslene (ZNACNE) krestanstvim a zajmovymi skupinami snazici se do dnes znicit jmeno Rima a katolictvi.
    (Nejsem katolik a nemam prilis je rad) ale fakt je fakt.

    Dejiny jak jsou psany je 2000 let manipulovani masou lidi.

    Anonymni 11:19 nevi o cem mluvi , a Honolulu ma prakticke BOHATE ZKUSENOSTI ze sveta , ktere je mu mozno jen zavidet!!!

    Honolulu je emocionalni lec to nemusi skodit

    Anonym11:19 neni schopen videt skutecny svetjak je a pouzivat zdravy selsky rozum, neb tam ma jen TO CO MU MEDIA NAPROGRAMOVALY!!!!!

    Je to proste zajimava ukazka jak psychicke manipulovani pracuje , a jak je uspesne!!! v 80% lidi, kteri nemaji vlasni mysleni!!!

    Brouk von Pytlik

    OdpovědětVymazat
  20. Hurvinci, vase uvahy nad spolecenskymi systemi, me zhodi ze zidle !
    Socialismus NEFUNGUJE nikde na svete a kapitalismus funguje vsude !
    Ma sice UPS and DOWNS, ale je idealni pro rust a rozvoj kazdeho z nas.

    Dnes je 18.12. (Epona festival !) Preji vsem konum, a oslum v Cesku zdravou stolici a pravidelnou davku sena pro mentalni vzestut !

    OdpovědětVymazat
  21. 20:01...Brouku Pytliku ! Ja nemam televizi ! Mam 3 computry !
    To, ze nejsi Katolik jde snadno poznat !

    To ze Cesi sezobnou kdejakou primitivni propagandu je vseobecne znamo ! Je jde opit rohlikem !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi prece Anonym 11:19 Honolulu!!!

      Co jsem psal padalo na jeho prazdnou hlavu Anonym 11:19!!!.

      Amerika ma Jezise Krista a Rim mel mnozstvi ruznych Bohu v ruznych funkcich!!
      Tim Amerika dostala jinou moralni strukturu nezli Stary Rim.
      Proto : Utoci na krestanske nabozenstvi jenz je podstatou Ameriky a vedi , ze kdyz znici Jezise znici Ameriku.
      Proto utoky na nabozenstvi a snaha NAMALOVAT Ameriku jako duhy upadajici Rim.!!

      A proto pri revoluci v Rusku za Trockeho zavirali kostely a tvrdili, ze nabozenstvi a komunismus jsou neslucitelne!! i kdyz nemaji tak moc spoleceneho.

      A proto Evropa upada a proto moslimove se hrnou do Evropy, neb Evropa bez nabozenstvi (ci jine moralni sily) je stracena moslimum, ale Evropa s nabozenstvim prezije a proto Rusko preziva!!!

      Ne diky Putinovi ale nabozenstvi!! (nejsem katolik ani nechodim do kostelu).

      Ale jiste uvahy by mely byt jasne!!

      Brouk von Pytlik

      Vymazat
    2. 22:59 Brouku von Pytliku, dal jsem si tu práci a přeslabikoval tvůj text bez diakritiky a žasnu. USA opřené o Ježíše Krista jsou snad oázou morálky? Náboženství, která byla a mohou být důvodem k válkám, jsou jedinou možnou oporou lidstva? Ostatně, které to náboženství je to pravé, když každé to jedno tvrdí, že je jedinou cestou ke spasení? Skutečně mravný a charakterní člověk lidmi vymyšlenou berličku žádného náboženství nepotřebuje. Dělá si ovšem a samozřejmě všechno těžší.

      Vymazat