Reklama

.

.

pátek 8. prosince 2017

Ruský tisk: Nové svědectví k pádu Boeingu na Donbasu!

- kou -
8.12.2017 PrvníZprávy

Prakticky ve všech ruských médiích se objevily nové údaje o sestřelení malajského Boeing 777 na Donbasu v červenci 2014. Příkladem je článek ruského deníku „Vesti“.


A tyto údaje neodpovídají teorii, kterou se západní odborníci tři roky neúspěšně, ale úporně snaží podpořit fakty. Televizní kanál Zvezda zveřejnil rozhovor s bývalým majorem ukrajinské armády. Sloužil poblíž Charkova u protiletadlových raketových sil a dostával operační informace o situaci na obloze, včetně jihovýchodního směru.

Bývalý major ozbrojených sil Jurij Baturin v roce 2014 měl pozici velitele vojenské jednotky raketových sil A-1215.

Jeho část se nacházela v blízkosti Charkova. V den tragédie letu MN17 byl Baturin osobně ve službě, viděl znamení civilního letu na obrazovce radaru, a viděl jak na příkaz civilního dispečera „Boeing“ změnil kurs a výšku.

„Letová zóna v té době ještě uzavřena nebyla. Civilní i vojenské ledadla tam létala bez jakýchkoliv omezení. A to, že Boeing „nějak podivně“ změnil trasu letu na základě konzultací s civilními dispečery, tak tato skutečnost měla svůj význam. A já, stejně jako každá osoba, která měla příležitost podívat se na indikátor, to osobně sledovala," řekl Baturin.

Několik minut po změně směru MN17 na příkaz dispečera Boeing zmizel z radarové obrazovky, uvedl Baturin. „Šlo o dvě možnosti: buď bylo letadlo sestřeleno ze země protiletadlou řízenou raketou, nebo letadlo havarovalo z technických důvodů," řekl bývalý voják.

O několik dní poté přijelo na velitelské místo, kde sloužil Jurij Baturin, několika tahačů. Armáda přemístila techniku 156. protiletadlového raketového pluku na plochu vesnice Zaroščenskoje. Mluvil s vojáky a uvědomil si, že někde v oblasti této vesnice se nachází protiletadlový raketový systém Buk. A právě tam malajské letadlo zmizelo z radaru.

„Vesti“ připomněly, na jakém pozadí se tyto události odehrály. Takže Boeing 777 malajských aerolinek letu MN17 z Amsterdamu do Kuala Lumpuru, byl 17. července 2014 sestřelen v oblasti Doněckého kraje. V západních médiích se doslova v prvních hodinách začaly objevovat zprávy, že letadlo bylo sestřeleno milicemi a Buk byl převelen do Doněckého kraje z Ruska. A tuto verzi předkládali nejen novináři. Otevřeně, bez váhání, to řekli západní politici a jako důkaz předložili videozáběry. Tvrdili, že Rusové přepravují stejný Buk. Potom, pravda, se ukázalo, že jde o ukrajinský Buk, a armáda ho veze přes území, které ovládala. Možná, právě kolona 156. pluku.

O tři roky později se to však již nepřipomíná a obecně se vyšetřování tragédie letu MN17 na Západě snaží odstranit z informačního prostoru. Vyvstává otázka – proč?, ptá se ruský list.

Co se stalo s údaji získanými od ruské strany o tom, že oblasti havárie Boeingu 777 ruští regulátoři zaznamenali činnost radarových stanic ukrajinské armády, což potvrzuje přítomnost ukrajinské protivzdušné obrany? Na základě čeho oficiální Kyjev neoznámil žádnou informaci o místech jejich Buků na den MN17 katastrofy, ani rozhovory civilních dispečerů letového provozu, kteří dali přípaz letadlu změnit směr? A stojí za to připomenout, že firma Almaz-Antey, která vyrábí Buky, provedla tři testy. Odborníci modelovali, jak raketa zasáhla letadlo, přičemž zohlednila zjevné poškození na trupu Boeingu. A podle odborníků bylo vypuštění rakety s největší pravděpodobností provedeno z oblasti Zaroščenskoje. Právě odtud, kam podle Jurije Baturina odvezli vojáci 156. pluku Buk.

„Sestřelili Boeing, všichni chodí a diskutují. Přijíždějí nákladní auta MAZ s platformami a dostanu rozkaz, že se u mne zastaví kolona. Proboha, dostali rozkaz, provedli. Lehce a snadno... Byli tam vojáci na kontraktech (viz žoldnéři - pozn.red.NR), jdete s nimi ve večerních hodinách a mluvíte: „Kluci, co, jak, koho jste převáželi? Kde byli, co viděli, co slyšeli?“ - „No ano, převezli tam Buk“ - „Kam převezli?“ - „Sem převezli,“ říká Baturin.

Příběh bývalého majora je nepřímým důkazem již existující verze viny ukrajinské strany, poznamenaly „Vesti“. Ale je dost závažný. Je samozřejmě možné zkontrolovat svědectví o pohybu kolony. A nejen proto, že seděl na velitelském stanovišti. A pokud by byla snaha, stačilo by to na vyšetřování fakt. Tuto snahu ale nemají ukrajinské orgány ani orgány evropských zemí, které se také účastní vyšetřování. Jako by už věděly něco tak nebezpečného, o čem se bojí promluvit, dodal ruský list.


Související články:




Poznámka redakce:
Jako úsměvnou reakci na uveřejněná závažná svědectví bývalých ukrajinských důstojníků, která staví dnešní ukrajinský režim do značně nepříznivého světla, odvysílala redakce Zpravodajství ČT v dnešních večerních hlavních zprávách ničím nepodložené tvrzení, že za sestřelením malajského linkového letu stál jakýsi ruský generál. Jak na tento trapný fejk bude reagovat ono slavné centrum ministerstva vnitra? Redakce Nové republiky je upřímně zvědava.

39 komentářů :

  1. Taky mě ta dnešní TV protiruská propaganda k té obludnosti MH17 přivedla k trpkému pousmání.
    Bellingcat totiž není skupinou investigativců, ale podvodníků. Což již naší ČTV patrně splývá v jedno.
    Slovutné centrum ministerstva vnitra na tento trapný fejk reagovat nebude! Nemá to v popisu práce, a nadto, právě toto je součástí jeho politiky. A tak jsou fake-news vydávány za pravdivé zprávy (a naopak ..).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lépe bych to nenapsala !

      Vymazat
    2. ČT je nejvýraznější z dezinformačních médií. Varuji před jejím pravidelným sledováním.

      Vymazat
    3. Přesně, jak tohle Rusové uveřejnili, hned se ozval ten spolek amatérů, kteří bádají na internetu. A čété to samozřejmě uveřejnila, ale ten ruský ne, takže hloupý koncesionář, který večer unaven z práce sedne před obrazovkou má informaci pouze od nějakých amatérů, ale ne už o tom, co předcházelo. Dvořák je škodlivý brouk veřejnoprávnosti.

      Vymazat
    4. anonyme z 9:22 nemáš pravdu! Naopak je třeba bedlivě sledovat všechna korporátní méjdla a každou jejich lež veřejně na alternativě odhalovat, podle hesla "poznej svého nepřítele jako sebe sama a nalož s ním jako se zrůdou"!!
      21.12.2112 Ďuro Trulo alias Somárik Sprostučký

      Vymazat
  2. Já si všímám toho, že to byl let MH17 a stalo se to 17.7., kdy slaví narozeniny německá kancléřka Merkelová, narozená v Hamburku. MH17 toho 17tého mi tedy připadá fakt trefné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Merkel Angekla = Malaisia Airlines, navíc. Fakt zase jen náhoda.

      Vymazat
    2. Vše se odráží ve všem, informace se přenáší a odráží na další nosiče informací. Proto lze něco vyčíst i z kávové sedliny, ale ne každý má mravnost, aby obdržel z hora dary.

      Vymazat
    3. 20:52 Když je ale těch náhod už tak moc ... . 23.8.2014, tedy měsíc po sestřelu toho MH17 (17.7.2014), přiletěla německá kancléřka A. Merkel do Kyjeva a setkala se s ukrajinským prezidentem Porošenkem a tedy přesně v den podepsání Paktu Ribbentrop - Molotov (23.8.1939) o vzájemném neútočení a o rozdělení si Evropy mezi Německem a Sovětským svazem, na základě kterého Sovětský svaz anektoval například východní část Polska. Tato její jednodenní návštěva byla dojednána předem a to asi určitě dříve než o jeden měsíc a byla její první od zahájení Rusko - Ukrajinského válečného anekčního konfliktu na východní Ukrajině. Myslím, že "náhody" zabránily anexi celé Ukrajiny Ruskem.

      Vymazat
    4. Sovietsky Zväz nič neanektoval - no - douč sa dejiny

      Vymazat
    5. 21:09 Sovětský svaz tou dobou postoupil na původní hranici carského Ruska, tedy obsadil území ca od roku 1918 okupované Polskem. Pokud máte být historicky přesný.

      Vymazat
  3. A náhodou neplácáte hloupostí kolem anexe Ukrajiny?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, logicky z toho totiž vyplývá, že ten MH17 nesestřelilo Rusko a ani Západ a to včetně Ukrajiny, které by to tedy neprošlo.

      Vymazat
    2. Pokud MH 17 sundala raketa země-vzduch, byla ukrajinská s ukrajinskou obsluhou a s ukrajinským velením. Takové systémy ovšem obsluhují profesionálové, ne záklaďáci.

      Pokud MH 17 sundal někdo třetí, mohlo jít o ukrajinský, nebo jiný antiruský letoun, pilotovaný profesionálem placeným nejspíš financiery a organizátory UA majdanu... Žije-li dosud, drží v zájmu vlastního přežití hubu.

      Vymazat
  4. Jo četl jsem článek na Sputniku je jasné že ho sundaly banderovci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle zjištění odborníků byl kokpit prostřílený ze dvou stran a to tak, že, podle ohnutí pláště letadla průstřely, směrem dovnitř z obou protilehlých stran. Kalibr palubních kanónů odpovídal Gripenům. Je ale naprosto vyloučeno, že by to provedly Gripeny, totiž, ... jak by přece mohly. Ačkoliv zprvu se objevily zprávy od operátora letového řízení v Kyjevě, že u toho MH17 se dvě stíhačky pohybují a to dvě neidentifikovatelné, což značně vylučuje Ukrajinské ale i Ruské stroje stroje. První informace také sdělovaly, že se MH17 pohyboval ve výšce 10.600 m při rychlosti přes 900 km/h. Útok proběhl v 15:25 SELČ, což zaručuje perfektní viditelnost. Přesnost střelby-zásahů byla obdivuhodná. Ne každé bojové letadlo má k tomu potřebné parametry - schopnosti - možnosti. I zkušenost a profesionalita pilotů pro tuto diverzní akci musela být nejvyšší.

      Vymazat
    2. --- Vůbec tím nemyslím, že to provedli lidé.

      Vymazat
    3. --- Zřejmě to mělo být varování všem a zjevně to zabránilo anexi celé Ukrajiny Ruskem.

      Vymazat
    4. 22:53 - šplouch, šplouch na maják?

      Vymazat
    5. Bylo to na Zemi už mockrát, že zasáhli bohové a je toho plná historie - vyučuje se to. Můžeme se bavit o tom, jakým právem, nanejvýš o tom.

      Vymazat
  5. 22;53
    Co to meles ty havlobanderovskej ksindle?!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slyšel jsi někdy o Budapešťském memorandu z roku 1994, kvůli kterému se Ukrajina vzdala svých jaderných zbraní?

      Vymazat
    2. --- víš, existuje nějaká objektivní spravedlnost a nějaká morálnost, oboje Rusko ignoruje. Ze strany Ruska jde o tu největší ubohost a někdo se na to už nechce dívat.

      Vymazat
    3. 23:24 Podle Vás a toho někoho jsou pravděpodobně lži, podrazy a rozpoutávání válek ty nejvyšší atributy spravedlnosti a morálky, že? Pokud jsem si dobře všiml, tak touto morálkou a sprvedlností se řídí především ten slavný Západ. Člověče, otevřete už konečně oči nebo si najděte nějaké slušnější zaměstnání!
      Jirka

      Vymazat
  6. Kdo nikdo ty vemeno z kachny ??!!!
    Cekej svět má už plný zuby uASSackej okupantů!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Podle mne je důležitá ještě jedna věc, o které se vůbec nemluví. Proč dal dispečer pokyn změnit směr letu? Na čí příkaz?
    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi zrovna kvůli těm dvěma neidentifikovatelným stíhačkám v jeho blízkosti.

      Vymazat
    2. --- Několik minut po změně směru letu MH17 zmizel z radarové obrazovky, respektive zřítil se, to je napsáno v článku.

      Vymazat
    3. Ale ano, to jsem si přečetla, ale stále mi schází odpověď na otázku, proč mělo letadlo změnit směr letu? Z jakého důvodu musí letadlo náhle změnit směr letu a v zápětí po tom spadne?

      Vymazat
  8. Že by někdo jako v případě polský delegace do Katyne????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. --- Podle informací, které mám, bylo jen dokončeno to, co realizovalo Rusko, v tom smyslu, že bylo polskému vládnímu letadlu zabráněno situaci zvládnout. Ten polský pilot byl příliš schopný.

      Vymazat
    2. 23:55 Koho že zastupujete? Podle toho, co píšete, tak vesmírné civilizace, které si nepřejí mír a porozumění na Zemi! Pokud Vaše vesmírné civilizace uvažují tak, že by se národy na Zemi neměly usmiřovat, ale nevraživosti mezi nimi naopak prohlubovat i takovými prostředky jako je likvidace polských elit, pak tedy zastupujete pěkné parchanty! A pohádky o obraně před okupací Česka a Slovenska Ruskem si nechte taky od cesty! Realita je totiž taková, že jsme okupováni hospodářsky i politicky Západem. V současnosnti nám ze strany Ruska nic nehrozí na rozdíl od Západu, ovládaného nekompetentními, ale o to agresivnějšími elitami. Možná právě oni jsou loutkami těch Vašich civilizací. Ale pak zájmy těchto civilizací nebudou ku prospěchu ani ČR, ani Evropy, ani lidí na Zemi.
      Jirka

      Vymazat
    3. K 7:02 Škoda, že příspěvek z 23:55 jaksi zmizel, protože tato reakce teď nedává smysl.
      Jirka

      Vymazat
    4. Dotaz na redakci Nové republiky: Považujete za přípustné, aby byly mazány diskuzní příspěvky bez hlášky o vymazání? Zabývám se tím po několikáté, sám jsem se ujistil, že k tomu dochází, ale reakce redakce nikde. Věc považuji za zásadní! JiH

      Vymazat
  9. Podle informací šlo o buzeraci blba z vládní polské delegace ty havlflasko!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, o tu šlo také, dost pomohla.

      Vymazat
    2. --- Pokud lze velitele letectva považovat za blba zrovna při pilotáži.

      Vymazat
  10. Velitel letectva????
    A nebyl to nějakej rychlokvaska z ministerstva?!

    OdpovědětVymazat
  11. Ať to letadlo sestřelil kdokoliv, pravdu se nedovíme.Zcela určitě existují věrohodné dokumenty/informace/záznamy, které by to objasnit mohly. Nehodí se to ale stejně jako vražda Kenedyho, která měla být tabu 50 let, ale bude asi navěky. Souhlasím se Zemanem, že lidé jsou v podstatě naivní a věří první lživé verzi, kterou někdo úmyslně ihned po činu vypustil do eteru, stejně jako té "anexi" Krymu.

    OdpovědětVymazat