Reklama

.

.

neděle 31. prosince 2017

Sociolog Hampl: Dnes je hůře, než bylo před rokem, a za další rok bude ještě hůře. Boháči připraví chudáka o poslední zbytečky jeho majetku, o svobodu i základní lidskou důstojnost

Petr Hampl

- rozhovor se sociologem Petrem Hamplem -
31.12.2017 ParlamentníListy

„Nesouměřitelnost, podle Kellera, nastává třeba tam, kde vedle sebe postavíme dělníka z fabriky a oligarchu se stomiliardovým majetkem. Pokud vznikne takhle velký rozdíl, znamená to obrovské riziko, že boháč připraví chudáka o poslední zbytečky jeho majetku, o svobodu i základní lidskou důstojnost. Nepomohou zákony, protože oligarcha má možnost si prosadit jejich změnu. Nepomohou soudy, protože oligarcha má možnost si koupit soudce. A nejde jen o jednoho boháče, ale také o stovky jeho lokajů (pardon, manažerů), kteří mají možnosti si na těch dole vybíjet svoje komplexy,“ varuje sociolog Petr Hampl.


Jak hodnotíte rok 2017 z hlediska české politické scény? Jaké události byly podle vás klíčové? Co lze hodnotit kladně, a co naopak záporně?

Všechna pozornost je soustředěna na to, kdo získá které ministerstvo a poslanecký plat. Ale jak to už bývá, jsou podstatné spíš ty věci, o kterých se nemluví. A to je to, že navzdory výměně ministrů pokračovaly hlavní dlouhodobé trendy.

Za prvé, ve všech evropských zemích včetně České republiky přibývalo muslimů, posilovaly islámské komunity, radikalizovaly se a státní správa jim stále více ustupovala.

Za druhé, ve všech evropských zemích kromě Maďarska, Polska a Rakouska byly stále víc omezovány občanské svobody. Lidé byli stále tvrději postihováni za to, na co mají podle ústav právo, zejména za vyjadřování svých názorů. Česká republika dnes není o mnoho méně svobodná než před rokem, nicméně multikulturní neziskovky přitvrdily. Poprvé od roku 1989 se také stalo, že se do parlamentu dostala fašistická strana. Piráti jsou totiž politickou odnoží bojůvek Antifa, které navazují na Hitlerovy SA z 30. let. Všimněte si, že to v podstatě nikomu nevadí. Jsou bráni jako běžná součást politické scény, dokonce ani nejsou označováni za extremisty.

Za třetí. Pokračuje likvidace menších ekonomik v rámci EU. A v rámci těch ekonomik se hroutí sektor malých firem a živností. Stačí připomenout, kolik živností muselo skončit v České republice.

Ale vždyť české ekonomice se přece dařilo dobře, tvrdí ekonomové…

Jedna věc je, že dobře vycházela souhrnná čísla, korporace zvyšovaly zisky a státní správa měla peněz jako nikdy předtím, takže mohla nabírat nové úředníky jako o závod a přidělovat další stovky milionů politickým neziskovkám.

Ale normálním pracujícím lidem se dobře nedaří. Životní úroveň dosud nedosáhla úrovně před poslední ekonomickou krizí. Ceny potravin se během posledního roku zvýšily o desetinu, tedy podstatně víc než platy. Ceny bytů vyletěly přímo astronomicky, což dramaticky postihuje mladé rodiny. A to jsme na vrcholu hospodářského cyklu. Dokážete si představit, co nastane, až přijde příští krize? Nebo co se stane, až klesne prodej automobilů a korporace přestanou potřebovat české montovny?

Proč je to tak špatné?

Mizí malé české firmy. Nahrazují je kolosy, vesměs v zahraničním vlastnictví. Přitom odjakživa tomu bylo tak, že všechny úspěšné evropské ekonomiky stály na malých firmách, většinou malých výrobních firmách. I když třeba v Bavorsku působí ohromné BMW, je obklopeno ekosférou těch malých firmiček. Ty firmy snadno vznikají, snadno zanikají, ale právě v tom je jejich síla, v tom neustálém pohybu. Prozíravé vlády si dávají pozor, aby neudělaly něco, co by mohlo tohle hemžení malých poškodit.

U nás je to ale přesně naopak. Babiš, Zeman, jeho protikandidáti, ČSSD i Kalouskův pravicový blok jsou na straně korporací. K tomu přistupují evropské regulace, opět šité na míru velkým. V zemi jako ČR by měly každým rokem vznikat tisíce firem, které něco reálného vyrábějí. Jenže u nás firmy spíš zanikají. Místo toho vyrůstají neziskovky a poradenské firmy. Nutným důsledkem je stále chudší země.

Je možné nějak jednoduše vysvětlit, proč je celkové směřování tak negativní?

Ti, co mají moc a peníze, ti se naučili vydělávat na tom, že je stále hůře. A ti dole nemají možnost to změnit.

Jakou to má příčinu?

Za tím je to, že jsme připustili vznik příliš velkých rozdílů mezi lidmi. Postupně se tak vytratila solidarita mezi těmi nahoře a těmi dole. Lidé si už přestali uvědomovat, že jsou spoluobčany a příslušníky stejného národa. Ono je to asi v každé době a každé společnosti tak, že ti dole mají tendenci závidět těm nahoře a ti nahoře mají tendenci pohrdat těmi dole. Ale je normální, aby si v tom uvědomovali, že se navzájem potřebují a aby mezi nimi fungovala nějaká forma soudržnosti. A tohle se rozpadá. Teď po letech to vypadá, že hlavním impulzem k rozpadu společnosti byl vstup do EU. Dnes tu máme Evropany a vlastence, v podstatě dva nepřátelské národy.

Nicméně kdybychom začali omezovat nerovnost, přišli bychom o svobodu. Aspoň se to tak píše v politologických učebnicích.

To je právě to. Když malujete teoretický model do učebnice, můžete svobodu a rovnost postavit proti sobě a můžete řešit, která z nich je důležitější. Ale v reálném životě je to jinak. Ještě nikdy v dějinách se nepodařilo spojit svobodu s příliš velkými nerovnostmi mezi lidmi.

Profesor Keller používá termíny „nerovnost“ a „nesouměřitelnost“. V nerovnosti jde o to, že můj soused je šikovnější nebo má prostě víc štěstí, takže má rychlejší auto, větší dům a může si dopřát luxusnější dovolenou. Plně souhlasím, že když se necháme vést závistivostí a budeme rozdíly uměle snižovat, nakonec na to doplatí všichni.

Nesouměřitelnost, podle Kellera, nastává třeba tam, kde vedle sebe postavíme dělníka z fabriky a oligarchu se stomiliardovým majetkem. Pokud vznikne takhle velký rozdíl, znamená to obrovské riziko, že boháč připraví chudáka o poslední zbytečky jeho majetku, o svobodu i základní lidskou důstojnost. Nepomohou zákony, protože oligarcha má možnost si prosadit jejich změnu. Nepomohou soudy, protože oligarcha má možnost si koupit soudce. A nejde jen o jednoho boháče, ale také o stovky jeho lokajů (pardon, manažerů), kteří mají možnosti si na těch dole vybíjet svoje komplexy.

Mohou v tom něco změnit volby? Co vlastně říkáte výsledkům letošních parlamentních voleb?

Dopadly vlastně hodně podobně jako volby v jiných evropských zemích. Staré strany byly výrazně poškozeny, ale dokázaly se přeskupit a udržet moc. Když se podíváte na ANO, vidíte ty stejné lidi, co se v české politice pohybují už 20 let. A koneckonců, ani ideově se neobjevilo nic nového. Andrej Babiš nepřinesl nic, co by už předtím nenabízely takzvané tradiční strany.

Nicméně situace je jiná v tom, že poprvé je v parlamentu skutečná opozice. I když státní správa a oficiální média udělaly naprosto všechno pro to, aby zadupaly SPD do země tak, jako se to předtím povedlo třeba s Blokem proti islámu, nebyly toho schopné. SPD je dnes významná strana a nezbývá, než ji brát vážně. Stejně tak se v Německu nepodařilo vyřadit ze hry AfD, v Rakousku tamní Svobodné, ve Francii Front Nationale a tak dále. Ve všech těch zemích vládnoucí elita nasadila naprosto všechno, co měla, aby opozici zlikvidovala. V žádné z těch zemí to nestačilo. Vládnoucí skupina slábne.

Proč se to nepovedlo?


Jedna věc je, že Tomio Okamura a lidé kolem něj podali během kampaně vynikající výkon. Ale ani to by nestačilo, kdybychom zároveň nebyli svědky slábnutí a vnitřních problémů elity. Média, která měla manipulovat veřejnost, ztratila na důvěryhodnosti. Intelektuálsko-politická fronta už nebyla zcela jednotná. Nepodařilo se zabránit tomu, aby SPD získala bankovní úvěr. Cenzura a zastrašování fungovaly nedokonale. A nebylo ani dost odvahy na nějaké opravdu brutální řešení typu trestního stíhání Tomia Okamury, zinscenované nehody a podobně. Vládnoucí elita se drolí, přibývá vnitřních problémů, ztrácí na síle. Nejen u nás, ale všude v západním světě.

Kromě SPD jsme byli svědky pokusů postavit takovou vlasteneckou stranu, která by byla zaměřena spíš na voliče s vyšším vzděláním a vyššími příjmy. Naposledy Realisté. Žádný z těch pokusů nebyl úspěšný. Jaké byly důvody a jak vidíte další perspektivy?

Souhlasím s tím, že SPD ve stávající podobě nedokáže oslovit různé místní honorace. Mám na mysli takové lidi, kteří souhlasí s náhledem SPD na otázky civilizace, imigrace a islámu, ale zároveň jsou příliš nafoukaní, než aby volili stranu zaměřenou na dolní vrstvy. Předchozí pokusy vstoupit do tohoto prostoru ztroskotaly na špatné organizaci a neschopnosti zajistit dostatečné financování.

Další vývoj závisí na SPD. Jedna možnost je, že Tomio Okamura svou stranu rozšíří o viditelné vzdělané lidi a prázdný prostor zaplní natolik, že nezbyde místo pro žádný další subjekt. Druhá možnost je, že si SPD ponechá současnou podobu. Pak se budou vedle SPD objevovat další a další vlastenecké projekty, budou ubírat nějaká malá procenta a dříve či později se objeví někdo s tak velkými penězi a s tak velkým počtem osobností, že se stane dominantní vlasteneckou silou a stlačí SPD zpět k pěti procentům. Doufám, že spolupráce SPD a katolických vzdělanců z akce D.O.S.T. je předzvěstí té první cesty.

Můžeme tuto repliku brát jako vaši nabídku či ambici připojit se k SPD?

Rozhodně se už nechci do politiky vracet. V nejbližší době mám vydat knihu, kterou pokládám za naprosto zásadní. Chci se věnovat její propagaci. Vedle toho zanedbávám Českou společnost pro civilizační studia a chci to napravit.

Zmínil jste se o volném prostoru vedle SPD. Vidíte v rámci politického spektra ještě nějakou příležitost? 
 
Je to s podivem, ale už roky tu chybí takzvaná stará levice. Tedy politická strana socialismu bez marxismu, která by hájila zájmy pracujících proti manažersko-intelektuálsko-politické třídě. Pokaždé, když taková strana kandidovala, dosáhla dobrých výsledků. A pokaždé to dopadlo tak, že její vlastní funkcionáři se vykašlali na předvolební sliby a začali realizovat program anticivilizačního extremismu. Asi nejtvrději je ta zrada vidět na ČSSD. Oslovila normální pracující lidi, kteří nechtěli nic jiného než možnost vést slušný život, chodit do práce, vychovávat děti a žít si podle svého. Jejich hlasů pak využila k prosazení programu radikálního feminismu, likvidace tradiční rodiny, zničení národní hrdosti, převýchovy obyvatel a nakonec i postupného nahrazení naší kultury islámem.

Dělnicko-řemeslnická strana zkrátka chybí. Do určité míry ji nahrazuje SPD, ale jen do určité míry. .. ..... .....
 
 
... rozhovor pokračuje tématy nevhodné struktury české ekonomiky, o vyvádění peněz do daňových rájů, o historicky největším problému socialismu, o vyhlídkách nadcházejícího roku, o tom, zda Zeman vyhraje v prvním či druhém kole, o Topolánkovi, který mění názor každých 14 dní, o možném přínosu Babiše, o ozbrojování obyvatelstva, o zneužívání české armády na misích, o zklamání z Donalda Trumpa, o kolapsu elit, o tom, že Německo, Francie a Británie jsou ztracené země, o kampani MeToo, ... .... ....


Je nějaká věc, kterou je podle vás třeba zmínit, a o které se příliš nemluví?  
 
Co mohou vlastenci dělat. Především by měli počítat s tím, že současný systém může ještě přežívat řádově 10 let a že se bude rychle měnit k horšímu. Je důležité vytvářet komunity, kde si lidé zachovají naději, morálku, vlastenectví a budou se připravovat na ten správný okamžik. Můžeme tomu říkat ostrůvky odporu, můžeme tomu říkat bubliny, ale je důležité, abychom byli připraveni. Protože muslimští dobyvatelé připraveni budou.
 
 
Celý rozhovor s Petrem Hamplem najdete zde

74 komentářů :

  1. Co do výtahu z rozhovoru nevešlo:

    U nás je to ale přesně naopak. Babiš, Zeman, jeho protikandidáti, ČSSD i Kalouskův pravicový blok jsou na straně korporací. K tomu přistupují evropské regulace, opět šité na míru velkým. V zemi jako ČR by měly každým rokem vznikat tisíce firem, které něco reálného vyrábějí. Jenže u nás firmy spíš zanikají. Místo toho vyrůstají neziskovky a poradenské firmy. Nutným důsledkem je stále chudší země.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oni ti ruzni kalouskove babiši zemanove či klausove za to až tak nemužou bez rozkazu a požehnani od kdysi fašitickeho německa a jeho věrneho spojence vatikanu by se totiž ani neuprtli jako se neuprtnou ti novi s lepši vizi ani v naši nenaši tele visi

      Vymazat
    2. Uplny nesmysl, zavrel bych autora a i editora, zakazal Novou republiku. Je to cin proti demokracii. LIDI ve vsech volbach jasne ukazali, i tim, ze jim na vysledku voleb nezalezelo a k volbam nesli,ze si preji tenhle rezim, rezim ve kterem bude kazdym rokem HUR A HUR, bude mnohem rychleji pribyvat tech chudych a chudsich. Je to prani demokraticke, prani vetisny. To jen za socialismu, kdyz ceny byly stale stejne po 37 let a kazdym pridanim na platu ci mzde se zivotni uroven kazdemu zvysovala (navic, bez statniho dluhu), se VSICHNI lidi meli lip a lip.
      Ale i ti, co prezili socialismus, chteji tohle, co NEMA CHYBU. Jen 10%, volici komunisty, ma opacny nazor. Az my zemreme, bude tady raj na zemi, jako v USA po 240 letech demokracie, z ktere jsem po 20 letech utekl zase zpet, ne do pekla socialismu, ale tohoto ocistce. Chce to jen vydrzet a bude nadherne.NADHERNE. Ale je jisto, jak pise autor, ze kazdym rokem bude hur.I po dobyti Afganistanu nasimi vojsky.

      Vymazat
  2. Zdali víte lidičky, kdo nás tady drtí,
    kdo nás učí spotřebovat a ubavit se k smrti?
    Zdali víte lidičky kdo nás nutí užít,
    Celý život otročit a do smrti dlužit
    Zdali víte lidičky víte kdo zlo plodí,
    kdo nás nutí potřebovat i to co nám škodí?
    Ref.
    Zdali víte lidičky, kdo u zrodu bídy stál?
    Nebezpečný šmejd a zmetek
    je privátní kapitál.
    Zdali víte lidičky, kdo mu život dal?
    Táta Zločin, máma Lež,
    vězte, dejte dál!

    Štefan

    OdpovědětVymazat
  3. Cokoliv je lepší, než Sobotka, Zaorálek, Kalousek a Bělobrádek.

    OdpovědětVymazat
  4. Džangirov vás poučí
    https://www.youtube.com/watch?v=GPV2oL533PE

    OdpovědětVymazat
  5. Homo homini lupus - to je to, co nám přináší "Západní kultura". Právo je záměrně tak složité, aby nebylo problémem vyjebat s tím, s kým je potřeba. Moc úředníků? Kdo za to může? Nám cizí kulturní a právní prostor, do kterého jsme byli vmanévrováni. Dané slovo neplatí, čest se nenosí, vlastenectvím je opovrhováno .... .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neurážejte prosím vlky

      Vymazat
  6. Podle všeho je nejdůležitější věta, "Ale jak už to bývá, jsou podstatné ty věci, o kterých se nemluví". Na co si teda platíme veřejnoprávní televizi, když nám vnucuje v čele s magorem Moravcem ty stále stejné lokaje, meloucí cosi nedůležitého, nepodstatného, aby nezbyl čas na věci důležité a potřebné k řešení. Pokud by se toto zmněnilo byla by lepší šance něco smysluplného dělat, jinak je to na nic a dopadá to tak jak o tom dobře mluví autor článku. Bez pojmenování problému jej nelze řešit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava:změnilo

      Vymazat
    2. 15:51 Také si myslím, že obroda společnosti musí začít obrodou veřejnoprávních médií.

      Vymazat
    3. Obroda společnosti musí začít u každého jednotlivce a v rodinách. Prostě na tom konci, kde to svinstvo končí. Jenže to předpokládá sebeuvědomění a emancipaci lidí práce. Prostě změna může vzejít jen a jen od těch nejpostiženějších. Pokud ovšem nechceme celý život dobrovolně otročit od nevidím do nevidím za mrzký peníz, který nestačí na běžnou spotřebu rodin. Proto také máme 28 let populační pokles. Tenhle systém je nepřátelský svobodnému člověku a jeho rozvoji.

      Vymazat
    4. 18:55 Což je bez zrušení tohoto zla jen iluze!

      „Strach" není ničím jiným než pocitem utištění a sklíčenosti, který u buržoazie nutně provází práci, tuto ohavnou činnost nuzného dobývání chleba. V udatném německém buržoovi „strach" rozkvétá ve své nejčistší formě: pro něj je chronický a „vždy jemu rovný", bídný a opovržlivý, zatímco proletářova mizérie vždy nabírá nejostřejší násilnou formu a nutí jej pustit se do boje na život a na smrt, čímž jej činí revolučním a takto nevyvolává „strach", ale vášeň. Chce-li tedy komunismus zrušit buržoův „strach" stejně jako proletářovu bídu, rozumí se samo sebou, že to nedokáže, aniž by zrušil příčinu obou: práci."
      Karel Marx, Německá ideologie

      Vymazat
  7. Pod tohle se 100%-ne podepisu! Necetl jsem snad presnejsi analyzu. Sam jsem volil SPD, prestoze s nimi 100%-ne nesouhlasim, ale subjekt, ktery by me, v nasi zastupitelske demokracii, "zastoupil" tady bud neni, nebo je tak slaby, ze neprojde 5%-nim "Dixonem". Proto doufam, ze se aspon podari prosadit prvky prime demokracie, aby bylo mozne uzakonit normy, na kterych se shodnu s ostatnimi (vystoupeni z EU [nikoliv z Evropskeho spolecenstvi!, do ktereho jsme vstoupili], obnoveni suverenity [vcetne bojeschopne domobrany] a nasledne vystoupeni z NATO...)

    OdpovědětVymazat
  8. Prosim, aby zde bylo pamatovano a zaregistrovano, ze nick honolulu je plne na strane SPD , AfD, Front Nationale a ma rad scharmantni pani Marine Le Pen.

    Kdybych nebyl mazan, tak bych napsal 12 bodu, ktere dokazuji, ze nas president Trump je nejuspesnejsi bojovnik za slepseni udelu, jak Americanu tak Evropanu.

    Kdyz se nemohu vyjadrit a informovat vas o tom, tak si myslite, ze je svet bez nadeje ! Realita je takova , ze NENI nic ztraceno ! My vime jak z toho prusvihu ven a male zeme to dostanou diktatem !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, Honolulu, že to jde i bez napadání, urážení a nadávek. Kdybys psal takhle věcně, nebul bys mazán.

      Ta tvoje obhajoba Truimpa tu v Čechách, na Moravě a ve Slezsku už vzbuzuje jen úsměv a klepání na čelo.

      Vymazat
  9. Vipněte android vipněte počítač a zavřete notbúk,bavme se s přáteli u flašek líhovin a vína a ať je veselí Silvestr a šťastný noví rok.Zoufalci pojdte mezi lidi a nedřebte u klávesnice.

    OdpovědětVymazat
  10. Včera jsem jel po třiceti letech vlakem do Prahy. Chtěl bych mít sebou všechny ty, kteří se nás snaží přesvědčit, že se máme nejlépe, co jsme se kdy měli.
    Ano, vlaky hlavních tahů jsou vesměs nové a jejich tratě jsou o poznání kvalitnější. Tím ovšem to lepší končí. Po celé trase jsem neviděl jedinou nádražní budovu, která by prošla nějakou rozsáhlejší rekonstrukcí. O nových budovách ani nemluvím. Všude oprýskaná omítka, stará okna a do některých budov evidentně zatéká. Při vjezdu na Hlavní nádraží tuny odpadků. Doupata bezdomovců, kolem nichž tuny humusu. Všechny stěny, kam lze dosáhnout, počmárané sprejery. Budova Hlavního nádraží je stejná, jakou jsem jí znal z dob svého mládí. Přibylo pouze množství obchodů a obchůdků, často s nepotřebnou veteší a reklam. A samozřejmě zub času. Na několika místech rozpadající se dlažba. V parku před nádražím skupinky feťáků. Dva z nich si právě aplikovali drogu injekčními stříkačkami. A žebráci. Potom jsme se projeli kousek metrem. Jeli jsme z Můstku k muzeu a z Muzea na Hlavní nádraží. Tyto stanice jsem znal v plném lesku. Dnes? Evidentní známky chátrání a vandalismu. A špína. Paní na WC bedlivě dbala, aby se jí nikdo nevyčůral bez zaplacení 10 Kč, včetně malých dětí, mnohem méně však dbala na pořádek příslušného zařízení.
    Nevím, podle čeho se posuzuje luxus společnosti. Ale podle toho, co jsem včera viděl, je to luxus rozvojové země. Nevím, na co jsou pražáci tak hrdí. Včera mi jich chvílemi bylo i líto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale my jsme už zcela oficiálně rozvojová země....

      Vymazat
    2. 16,41 - máte 100% pravdu, teď je to tak všude, režim před 89 (nešlo o komunismus, jak tu někteří debilové stále píší!!) byl naprosto zázračný, protože to vše vybudoval. Tito - nebudují nic a to hotové nechávají chátrat!

      Vymazat
    3. 17,28
      Na budovu Hlavního nádraží jsem byl zvědavý. Myslel jsem si, dost naivně, že když už všechna provinční nádraží, kterými jsme projížděli, vypadala, jako těsně před demolicí, bude alespoň to Hlavní vypadat lépe. Zvlášť, když se tam nedávno "prostavělo" 600 milionů.
      Pokud to pražské polklo takový ranec, bez viditelných známek zlepšení, kolik by bylo zapotřebí, aby jsme se dostali k těm viditelným? Miliardy? A kolik by bylo zapotřebí, aby se opravila všechna nádraží? Stovky miliard?
      Já nebudu moralizovat, ale dnes nám řada politiků, novinářů a v neposlední řadě i prezident, tvrdí, že se máme nejlépe, jak jsme se kdy měli. Jeli tihle lidé někdy poslední dobou vlakem?
      Nejeli. A já řeknu i důvod. Po setmění se celá řada našich nádraží mění v no-go zóny. Bandy cikánů a různých pochybných existencí tam přebírají víc, než viditelně vládu. Policajta jsem nikde nezahlédl, ale bandy cikánů, verbálně napadajících některé cestující ano.
      Jedno doporučení na závěr. Beze zbraně po setmění na některá česká nádraží nevstupovat.

      Vymazat
    4. 17:14 Pochvalování si některých politiků jak se máme skvěle můžete také rozumět jako jinými slovy vyjádřenou pravdu: "Není tak zle, aby nemohlo být hůře". Je fakt, že že v tom pořád ještě máme rezervy.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    6. 19,04
      Já jsem jel vlakem a metrem včera po cca třiceti letech a ty jsi úplný debil.

      Vymazat
    7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    8. Frustrát jsi ty a tu špínu a bordel vám v Praze přeju.
      A nejenom to. Přeju vám i ty negry a araby. Aby vás tam mordovali stejně, jako mordují lidi na západ od nás. Vy si to totiž zasloužíte.

      Vymazat
    9. Ale to já Hricáku dávno vím, že Islamisti jsou ve skutečně vaši spojenci v boji za vaši věc. Samozřejmě že vím že chcete aby nás tu mordovali. Všichni totiž k smrti nenávidíte západ, svobodu, demokracii, USA, Židy a naopak milujete diktatury a diktátory.
      Bohužel, naše demokratická a svobodná společnost ve své naivitě toleruje jak islamisty tak takové totalitní komoušské zmrdy jako jsi ty.

      Vymazat
    10. 19:04 + 19:19 Rozumím vašemu sdělení. Sice naprosto nechápete, o čem pan Hričák píše, ale dokážete jezdit každý den MHD PRAHA a vlakem a busem každé 2 týdny až na Jižní Moravu, aniž byste se ztratil. K tomu vám upřímně blahopřeji. Na blba to je krásný výkon.

      Vymazat
    11. Ale Chápu o čem Hricák píše. Hricák žije ve svém imaginárním světě který považuje za realitu. Ani po 30 letech se ještě nebyl schopen srovnat s tím, že jeho milovaný, totalitní režim lidi svrhli. Na cokoli z dnešního světa se dívá přes své rudé brýle nenávisti a frustrace.
      Nejveselejší byla historka jak si přímo před Hricákem v Praze dávali 2 přímo do žíly. To opravdu nevymyslíš :-D

      Vymazat
    12. 19,57
      Jsi normální kretén. Ničeho neželím. Jenom konstatuji stav, který jsem včera viděl s tím, který jsem vídával před třiceti lety. Pokud vejdu na nádraží, ze kterého padá omítka zevniř i venku, nebudu psát, že jde o luxusní součást infrastruktury českých drah. Ty dva feťáky, kteří si rozehřívali fet na lžičkách jsme viděli stejně dobře, jako seroucího psa v hale Hlavního nádraží. Mimochodem, bylo kolem poledne. A jestli nevnímáš ty vypálené objekty těsně před vjezdem do Hlavního nádraží, viditelně obydlené bezdomovci a zasypané tunami odpadků, stejně jako všechny dostupné stěny počmárané sprejery, jsi demagog, nebo adept na slepeckou hůl.
      Svinčík v Praze je mi celkem fuk. Víc mne zarazil stupeň zchátralosti snad všech nádraží na trase Kaplice - Praha. Vyjma informačních technologií, reklam a značného stupně devastace, žádná podstatná změna proti stavu před třiceti lety. Trochu málo na dobu, slovy některých politiků, nejúspěšnější z celé historie.
      PS
      Zážitek s cikány mám z Č. Budějovic. Ale podle toho, co jsem viděl v Praze, a podle toho, že se parčíku před Hl. nádražím přezdívá šervůd, to ani tam nebude zřejmě lepší.

      Vymazat
    13. Nedávno jsem po 20-ti letech jel poprvé vlakem a to je nebe a dudy! Vlak je pohodlný, rychlý, vybavený dokonalými hlásiči, venkovská nádraží čistá, plná květinové výzdoby, lidé dobře všude oblečení, a na konečné je zcela nové krásně vybavené nádraží. Je jsem trasu Liberec - Česká Lípa. Zuřil jenom jeden komouš špinavej ve vlaku. Já podřimoval a tu vidám nějaký ruchlý pohyby! To mě probralo a ruej vtekloun nasupenej ukazoval pěstí za průvodčím. Nevěděl jsem co je. On začal náhle nadávat - když už byl průvodčí daleko, jak je u těchto vzteklounů běžné. A že si to prej nemusí nechat líbit, do sebe kopat! Ale před průvodcem byl slušňounkej, páč když se vracel tak mu zajíkavě řkal že by příště stačilo jen požádat! A průvodčí mu ukázal na cedulku na dveřích s přeškrtnutým mobilem. Tak mi došlo že ten komoušskej xindl asi telefonoval a že se to tam nesmí a pan průvbodčí mu skopnul ruku s telefonem. Je fakt že když jsem naposledy jel před těmi 20-ti lety vlakem, tak tam mobil nikdo neměl a tudíž tam nebyla ani ta cedule, což mohl nevědět jen komouš. Nebyls to ty Hričáku?

      Vymazat
    14. 8,07
      Rozumíš psanému textu? Asi ne. Jasně jsem uvedl trasu, odkud kam jsme jeli. To za prvé. Za druhé, jsem vcelku ocenil vlakové soupravy a tratě hlavního tahu.
      Klidně si mnou uvedenou trasu projeď také a projdi si všechna nádraží. Pokud mi uvedeš alespoň jedno nové, nebo nově opravené, omluvím se tobě, českým drahám i všem ostatním.
      Pražské Hlavní nádraží jsem našel zhruba ve stejném stavu, jaký jsem znal před třiceti roky. Viditelné změny jsem uvedl, ale pro ty pomalu, leč důkladně chápající, jako jsi ty, je vyjmenuji ještě jednou. Přibylo různých krámků a reklam. V budově i před ní přibyli bezdomovci, žebráci a feťáci. Přibyla špína a opotřebení. Místy byla rozpadlá dlažba a bylo znát, že do objektu zatéká. Vjezd do hlavního nádraží "zdobily" pelechy bezdomovců, obsypané tunami odpadků a stěny zastříkané sprejery.
      Na to, že bylo do opravy nedávno investováno cca 600 milionů, jsem nikde nenašel viditelné známky rozsáhlejší rekonstrukce.
      Mimo nástupní a výstupní stanice jsem prošel nádraží v Táboře a Č. Budějovicích. Všude stejný obrázek. Odpadávající omítka, nemytá okna a všudepřítomný prach a zatuchlina. Jediná "výzdoba" byly reklamy, často zakrývající stěny, zubem času poznamenaných budov.
      Z Prahy jsme cestovali přes Příbram a Písek. Bylo patrné, že nejde o hlavní tah, a to jak na kvalitě vlakové soupravy, tak kvalitě tratě.
      V Č. Budějovicích, kde jsme večer čekali na další spoj, se flákaly bandy cikánů napadajících slovně i fyzicky některé cestující. Bylo znát, že tahle skupina "cestujících" se po nádraží nepohybuje poprvé a už vůbec ne nahodile. Přesto jsem nikde nezahlédl policajta.

      Vymazat
    15. Pane Hricáku, proč se vybavujete s nevychovaným bájivým pitomou, který sice trefí na jižní Moravu a k nim do kostela, přesto, že je téměř slepý? Všechny ostatní barvy, než je ta jeho, má za rudou.

      Vymazat
    16. 16:41 Pravděpodobně jste jel nějakým rychlejším spojem. Na lokálních trasách je zrušeno spousta stanic, celé budovy jsou ponechány k chatrání, akorát se přimontoval reproduktor, který hlásí příjezd a odjezd vlaku.

      Vymazat
    17. Pane Hricáku, cožpak nepoznáte už podle vyjadřování kreténa ? Mají za úkol odradit lidi, aby sem chodili, tak je ignorujte.

      Vymazat
    18. 12,14
      Byl to rychlík Linz - Praha. Já chápu, že údržba tolika budov je nákladná. O to víc mne zaráželo, proč některé objekty dráhy neprodají, nebo jednoduše nezbourají. Jde zejména o desítky drážních domků. Také chápu, že nelze všechny budovy nádraží opravovat naráz, ale na této trase nebylo opraveno ani jedno. Bezděky mne napadla myšlenka umělého snížení ceny před "privatizací", které jsem za pětadvacet let zažil již mnohokrát.
      Nevím, co si o tom všem mám myslet.

      Vymazat
    19. 12,45
      Víte, rozčarování z poznání bylo tak přesvědčivé, že ho nedokážou vyvrátit ani místní demagogové. Jenom jsem nepředpokládal, že tihle dobroseři budou ještě zarputilejší, než politruci za socíku. K dokonalosti už chybí jenom to, aby mne po této diskusi navštívila policie. Ale není všem dnům konec, že ...

      Vymazat
    20. 12:45 Vidiš a ten rudej kretén se snažil odradil lidi aby přestali jezdit vlakem, dostal kop od průvodčího na rypák a byl hnedle v klidu. A to sem ani nemusel vstát! To by letěl z vokna - za jízdy:))))

      Vymazat
  11. REKL NAS OBLIBENY PRESIDENT TRUMP V PROJEVU K NARODU !

    Zadam vysetreni o NEPRAVNOSTI a nespravedlnosti, proti americkym pracujicim a dodrzovani zakonu na jejich ochranu a dodrzovani mezinarodnich zakonu na jednani s pracujicimi. (Dale jmenoval lidi, kteri to dostali za ukol).

    Oznamuji svoje rozhodnuti o zrevidovani , nebo zruseni smlouvy NAFTA, ktera je zamerena proti
    nasim pracujicim !

    Zadam, aby bylo zruseno clenstvi v TPP (Trans Pacific Partnership.) Je nevyhodne pro nase pracujici.

    Narizuji oznacit Cinu za menoveho manipulatora ! (To dostal za ukol Secretary of the Treasury = ministr finanaci po Cesku.)
    A takovych bodu neni 12 , ale 20 ! Az to vyhra proti opozici v Kongresu doma, tak udela poradek i v Evrope. To, ze nema rad Merkerovu je vseobecne znamo !

    Dvoraku nemaz me ! To neni z me hlavy ! Pisi pravdu -(preklad) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud prezident Trump nechá zmrazit majetky Obamy, Clintonů, Bushů, Sorose a další sebranky, pak je naděje pro lidstvo.
      Merkelici nemá rád nikdo, nejspíš ani Němci ne.

      Vymazat
    2. 17:02 Prezident Trump už toho nakecal. Dnes řekne jedno a zítra udělá pravý opak. Vždyť už mu kromě naivních trumpetů nikdo nevěří.

      Vymazat
    3. Moudrý Brouk Pytlík1. ledna 2018 1:13

      • www.reflex.cz/clanek/komentare/84073/nejvetsim-silencem-i-geniem-letosniho-roku-je-americky-prezident-donald-trump.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
      Trump je „emerický“ prezidentský bublifuk a slibotechna s přehazovačkou! V předvolebním klání slíbil, že uklidí ten sajrajt na „emerickém“ dvorku! Ale po volbách se odkopal a zradil důvěrčivý „emerický“ lid. Přijal agresivní militaristickou neokonzervativní linii vojensko-bezpečnostního komplexu, před kterým varoval prezident Eisenhower už v r. 1961. Dnes se o této linii lživě píše jako o té, kterou „vybrala historie, aby zachránila světový mír“.(sic)

      Vymazat
    4. 17:30 Clovece, jste tak hloupy nebo to jen hrajete ? Trump je americky Gorbacov, ten jim na hromadu jeste prihodi.

      Vymazat
  12. Ten určitě!
    Bez Sorosovo dovoleni se ani neuprdne!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. 1939-1968-1989-2018 krize a valka v novem roce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš že jo. Přání otcem myšlenky.

      Vymazat
  14. Pane Bože, dokonce i na Silvestra, kdy by se aspoň jeden jediný den v roce měli lidi dívat s optimismem, nadějí a veselím do příštího roku a do budoucna, nám místní propagandisti v čele se soudruhem Dvořákem, tlačí tu jejich nechutnou, odpornou propagandu jak se tu prý máme hrozně zle a jak bude ještě hůře až bude úplně nejhůře. A frustráti v diskusi bolestně kvičí a piští.
    Jaký je vlastně pravý účel těchhle propagandistických sračkostránek? Jen rozesírat, šířit blbou náladu? Vzbuzovat a podporovat v lidech beznaděj, nenávist a ty nejhorší vlastnosti?
    Styďte se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:12 přispěvatel "kvičitel" pozměnil taktiku. Dojímavě přesvědčuje k přehlížení vážných problémů. Asi nemá dost intelektu, aby je rozpoznal, nebo je z těch, kteří je působí a z toho žijí.

      Vymazat
    2. Těch "problémů" by si měla hl\avně všímat tajná služba a to dřív než rudí teráči Dvořák s tím Davidem něco opravdu nebezpečnýho spáchaj ....

      Vymazat
    3. Neboj se, ty jeden bdělý strážče demokratických pořádků, hned po svátcích se jdu dobrovolně udat a budu pro sebe požadovat trest nejvyšší. Spokojen?

      Vymazat
    4. 19:12 Ale kolego, copak to je ? Vy jste se neučili ve škole úctě k odkazu Václava Havla ? Velký dramatik, myslitel, filosof a rezident přeci vyjevil humanistickou myšlenku, že je v Čechách blbá nálada. Tak tento odkaz dodržujte, prosím, i na toho Silvestra. A netahejte sem ty vaše frustráty, ať nám tady furt nekvičí, že bude líp.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    6. 9:111 Já ti rudochu řeknu asi tak:
      pochválim tě teprvá tehdá, až společně s davidem, olšerem a tou další dobře známou slotou absolvoujete kombinované kurzy létání a plavání svržením z helikoptéry do Jezera hrochů a stanete se hroším lejnem! :D:D:D

      Vymazat
    7. Říká se tomu kurzy pana Trujilla! :D:D:D

      Vymazat
  15. Přeji ČR, aby zvítězila nad demokracií, takové svinstvo si slušní lidé nezaslouží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přát můžeš, blbečku, tedy pardon, "slušný člověče".

      Vymazat
    2. 19:15 - Slovo "demokracie" jste dokonale vyprázdnili. Kdejaké hovado, kdejaký zloděj, kdejaký sociopat s ním šermuje, tu v parlamentu, tu v médiích, až se úplně zdiskreditovalo.

      Vymazat
    3. 9:14 Hlavně tím šermuje bolševickej odpad! My co na demokracii zvysoka serem takový xindl jako ty a jiný olezlý a odulý putinovský agentský čechomužíky vodsad už brzo vypudíme, tak snad vám Putler poskytne nějakou tu asylovou kvótu na Sibíři! Tam budeš mít vlastní kyslik a možná i příděl jedovatý pěny do kouple!:D:D:D

      Vymazat
    4. oprava: kouplele ...

      P.S.: ... a přestane zasmraďovat svými výpary životní prostor naší rasy! Mezi tamními Mongolci na čestvym vzduchu vám bude dobře:))))

      Vymazat
  16. President Trump prosadil danovou reformu ! Proslo to Kongresem ! T.zn., ze prumerna rodina ze stredni tridy,
    ktera ma dve deti, bude mit dane o 35 % mensi.
    To uz je uzakoneno !

    President Trump pridal duchodcum 2 % , ted v lednu, ale tem kteri ztratili partnera daleko vice - posuzovano individuale uradem pro Socialni Security !

    Velke firmy usetri take 15 % az 35 % na danich a v souladu se zruseni vselijakych globalistickych smluv , jako je napr. NAFTA, ekonomove zadaji , sehnat 25 millionu novych pracovniku.

    Na zaklade toho se pracuje na immigracnich zakonech, ktere budou daleko volnejsi pro evropske uchazece, kteri maji co nabidnout na pracovnim trhu !

    To co zde pise NENI z moji hlavhy, ale je to preklad officialnich zprav.

    President Trump vyhlasil 7 novych opatreni proti kriminalite a denne jsou deportovani zpet do Afriky stovky illegalu.
    Letci vsak nechteji do nekterych zemi letat !

    Obamacare (zdravotni system) se rozpada a doktori zadaji Trumpuv system, ktery je lepsi pro sporadane a zodpovedne lidi. (Mnoha vecem v techto zmenach nerozumim diky vybornemu zdravi.)

    U nas je odpoledne 14:00 , slunecno a teplo 22 Celsius ve stinu. V Ohiu jsou 4 feety snehu (1.20 m) a zima pod nulou.
    To aby jste vedeli, jak je Amerika rozdilna, az sem pojedete za praci, nebo na vylet.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:43 Honolulu, nevymýšlíš si tak trochu? Jak u vás může být 14:00 když jsi to poslal v 19:43 našeho času? Časová pásma jsou po hodinách, ne po jejich zlomcích. Jestli jsou všechny tvoje informace takto přesné, tak by ses měl přejmenovat na Radio Jerevan.

      Vymazat
  17. ALE HODNĚ SE ZAPOMÍNÁ ŽE EXISTUJE SOUDCE LYNCH A TEN MŮŽE MILIARDÁŘE PĚKNĚ SEJMOUT O JEJICH ŠAŠCÍCH NEMLUVĚ TAKŽE CHUDÁK MÁ V RUCE SILNOU ZBRAŇ !!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  18. Pan sociolog nepojmenoval či nevymezil příčiny propastné nerovnosti mezi dělníky a kapitalisty. Kdyby se o to alespoň pokusil, možná by přišel na to, že Marx viděl procesy probíhající v kapitalismu neskonale pronikavěji a to o 150 let dříve než současní sociologičtí žvanilové. T

    OdpovědětVymazat
  19. Nějak nechápu, proč všichni řeší majetkové a finanční rozdíly mezi lidmi, když tím zásadním je životní styl/přístup k životu. A na to nemají peníze v podstatě žádný vliv, jelikož každý kdo "stojí oběma na zemi", včetně mnohých tělesně postižených, se o sebe dokáže postarat a rozhodně nepatří k těm "na dně"; tedy k těm, kteří se za ně považují a neustále na to poukazují.
    A co se samých finančních rozdílů týká, tak i k tomu musí být minimálně "dva": "jeden dává a druhý bere". Někdy stačí jen přestat utrácet třeba za chlast, cigára, dovolené a místo obdivné nenávisti "k těm odlišným, kteří nesou zodpovědnost za nás", začít přemýšlet, co s vlastním životem. Zkrátka, není dobré dávat svoji svobodu, moc nad svým osudem, jiným lidem; jde v podstatě o přiznání vlastní neschopnosti až méněcennosti.
    Kdosi řekl, "nad nikoho se nepovyšuj a před nikým se neponižuj", nebo něco podobného. Nejde o slova, ale o již zmíněný "životní styl".
    Doba se mění hlavně v rychlosti toku informací; lidé zůstávají lidmi, bohužel/bohudík, dle výběru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je až k neuvěření, že může existovat autor textu, kterým do takové míry potvrzuje svoji sobeckou omezenost. On je schopen ignorovat rozdílnost osobnostních předpokladů, se kterou přicházíme na svět, on není schopen pochopit důsledky takového nebo jiného výchovného popř. i materiálního prostředí, do kterého se rodíme a ve kterém vyrůstáme, on není schopen rozpoznat, že někteří, bez sebemenší vlastní viny jdou z rány do rány, ať už jsou to úmrtí blízkých, nemoci nebo vlastní, nezaviněné nehody. A bylo by možné pokračovat. Autor toho textu není schopen zahrnout do úvahy vztah následků a příčin, není schopen si uvědomit, že pokud neměl to, co je lidově nazýváno smůlou, že vlastně měl štěstí a bohužel, zřejmě díky tomu, že souhrou příznivých náhod mu život ničím komplikován nebyl, zůstal blbcem v blahé nevědomosti. I jemu se může přihodit mnohé zlé, co nebude v jeho, dokonce ani lidských silách možné napravit. To vám, autore toho pitomého textu říkám z celoživotní zkušenosti, když na rozdíl od mnoha jiných jsem neměl „smůlu“. Za to ale nevděčím sobě, ale příznivým náhodám, domýšlivý pitomče!

      Vymazat
    2. A přitom by stačilo dát šanci restartu! Pak by se ukázalo kdo na to má a kdo ne a degenerované eny by zmizely! Po 30-ti letech by naši mohli začít znovu a líp! - http://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/210211-zkazu-zeme-by-lidstvo-prezilo-svet-po-jaderne-valce-by-ale-nikdy-nebyl-stejny/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

      Vymazat
    3. Moc pěkně vás to na fakultě učej, moc pěkně, všechna čest! To se našinec muší úplně zajíknout závistí nad tou vzdělaností a moudrostí. Prej na nikoho se nepovyšuj, před nikym se neponižuj, to je panečku mládež. Nemají žádnej chlast, nemají žádný cigára, nemají žádný dovolený, nechtějí taky žádný peníze, taky žádné jídlo, žádné bydlení, chtějí jen hezké přemýšlení, co s vlastním životem. A nejni tohle vašnosti zase ten komunismus, když lidi nebudou mít žádnej chlast, cigára, žádné peníze, žádný dovolený, vlastní bydlení ani jídlo ? Abychom si s tímhle kapitalistickým komunismem nešlápli zase do hovna, občanstvo.

      Vymazat
  20. Honolulu všem bude přidáno a jen mi není jasné kdo to zaplatí. No Rokefeler má asi na to doláčů dost a zbývá jen vymyslet jak je z něj dostat. Také přeji všem účastníkům hodně štěstí a zdraví v novém roce 2018.

    OdpovědětVymazat
  21. 21:38... Na co zazracny Trump sahne, tak se promeni v penize.
    Ja jsem take "zazracny" opacne ! (Amsterodam, Rottermam co vydelam prodrbam.)
    Ono to neni dulezite, kdo je podepsan na sheku vaseho prijmu.
    Je dulezite , ze receiver je pod vasim jmenem.

    1.2 millionu novych zamestnani vzniklo za rok Trumpovi administrace. DOW (Wall str.) dela rekordy a nikdy nebylo tak vysoko. T.zn. vas dalsi prijem.

    Od doby Reagana, jsme nemeli lepsiho presidenta.
    Nekdy ustoupi o krok do zadu, aby dale doskocil.
    Globaliste ho nenavidi a media v jejich rukach ho sproste napadaji denne a on jim zavre huby cislami reality.
    Musim koncit panove, chystam se na oslavu ! Nagooglujte PALM BEACH IMAGES. Tam jezdi Trump na odpocinek a nacerpani novych sil na boj s globalisty ve Washingtone. Vsechno nejlepsi vsem slusnym Cecho/Moravanum.

    OdpovědětVymazat
  22. 21:44 No to už je lepší, teď jsi se seknul jen o minutu.
    S tou zimou jsi vedle jak ta jedle. Dnes bylo teplo jako na jaře. Ale stejně jsme na tom líp. Než ty dneska začneš pít tak my už budem na šrot.
    Všechno dobré do roku 2018 a ať se splní alespoň polovina toho, co Trump světu před volbami nasliboval.

    OdpovědětVymazat
  23. Všichni řeší svojí životní úroveň. A budou ti bohatší šťastnější, pokud se budou proplétat davy žebráků? Protože základní principy kapitalismu jsou dány. Bohatnout na úkor druhých. Postupné koncentrování peněz a majetku, až budu tím nejbohatším a těm nejchudším už nebudu mít co sebrat.

    OdpovědětVymazat
  24. Jen jsem na tento článek upozornil a tak to je.

    OdpovědětVymazat
  25. Pan sociolog sice hezky mluví o nesouměřitelnosti a podobných věcech, ale nepochopil základní příčinu těchto jevů, protože to, co popisuje jsou už jenom důsledky. Základním problémem a příčinou je prostě kapitalismus, stejně jako ostatní předchozí vykořisťovaleské systémy! Kapitalismus prostě NEDOKÁŽE alespoň relativně spravedlivě rozdělovat výsledky společensky potřebné lidské práce. Pokud totiž existují možnosti a způsoby (ať již společensky vzývané, tolerované, či "nepreferované"), jak žít na úkor práce druhých lidí, dopracuje se časem společnost k podobným koncům, jako je tomu dnes! Naprosto stejně dopadla feudální Francie na konci 18. století. Šlechta hýřila a rozhazovala a ti, co ji skutečně živili, neměli pomalu co do huby. Každý společenský systém, jehož základem je konkurence a soutěž namísto kooperace a spolupráce, dojde nakonec ke stejným koncům.
    Jirka

    OdpovědětVymazat
  26. Ano Jiří to je podstata všech dnešních problémů a nejenom Francie na konci 18.století ale historicky konce všech říší. Vše se zakládá na vrozené snaze vše získat nejsnažší cestou. PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat