Reklama

.

.

úterý 5. prosince 2017

Ukrajina „zakazuje“ stavbu Kerčského mostu. Přeprava po mostě zasáhne kapsy „patriotů“

Olga Talova
5.12.2017 Politikus,  překlad Eurasia24

„Most stop! A hned!“ Zhruba takový příkaz se pokusil vydat Kerčskému mostu ukrajinský ministr infrastruktury Omeljan. Ve stavbě mostu, kterým Rusko spojí svou pevninu s Krymem, vidí „nebezpečí pro námořní provoz a současně i pro obchod“ – a požaduje stavbu mostu zastavit.


„Protiprávní stavbu Kerčského mostu je nutno okamžitě zastavit; to je možné uskutečnit pouze pod tlakem zahraničních partnerů Ukrajiny a zavedením dalších sankcí jak proti ruskému státu, tak také proti firmám, společnostem i jednotlivým osobám účastnícím se na nezákonné stavbě Kerčského mostu,“ vykřikuje ministr.

Podle Omeljana, patřícího do skupiny ukrajinských vládních „jestřábů“ (v čele s ministrem vnitra Avakovem), Ruská federace „trvale porušuje základní pravidla námořního práva tím, že hospodaří, provádí rybolov a uskutečňuje stavební práce ve výlučné ekonomické zóně Ukrajiny“.

Sama Ukrajina za to Vladimira Putina trestat nemůže, spoléhá ale na nové protiruské sankce, které slibují prosadit Spojené státy. „Jestřábi“ mezitím ponoukají k aktivitě partnery Ukrajiny, když srovnávají „anexi“ Krymu s aktivitami Ruska na Kubě v 60. letech: „Krym – to je ve skutečnosti Kuba číslo 2. Totéž, co sovětské impérium provádělo v 60. letech na dohled od USA, dnes Ruská federace jako následník SSSR provádí na Krymu,“ snaží se ministr strašit Američany.

Nejbolestněji ale Kerčský most zasáhne kapsy ukrajinských „patriotů“. A čím větší odhadují tito „vlastenci“ své ztráty, tím větší paniku to vyvolává mezi členy ukrajinské vlády – penízky odplouvají, a to v doslovném smyslu slova.

Omeljan si stěžuje, že v důsledku výstavby Kerčského mostu bude omezena nosnost lodí proplouvajících Kerčským průlivem, a to že způsobí ekonomické ztráty ukrajinským výrobcům a dopravcům.

K dnešnímu dni došlo podle Ukrajiny k poklesu námořního provozu a odbavených nákladů v přístavech Mariupol a Berďjansk, což se negativně odráží v hospodářských výsledcích tamních podniků. Podstatně prý se zhoršilo zajištění přepravy a zpracování obilovin v Azovské oblasti.

Nechybí moc a ukrajinské přístavy začnou chátrat a rozpadat se stejně jako loděnice, jejichž zařízení je dnes odváženo do šrotu.

Hrozivým problémem je pro Ukrajinu i skutečnost, že oba zmíněné přístavy leží v tzv. frontové zóně, kde je problematika pracovních míst vyhrocenější než jinde. Pokud zmizí i poslední zbytky průmyslové infrastruktury, pak již tuto oblast na Ukrajině nic neudrží.

Vinu na tom samozřejmě ponese, tak jako vždy, Putin. „Rusko tento region úmyslně a cílevědomě destabilizuje,“ stěžuje si Omeljan a tvrdí, že stavba mostu přes Kerčský průliv je „dalším nástrojem politického a hospodářského nátlaku na Ukrajinu“.

Mimochodem to samé tvrdí i americká velvyslankyně na Ukrajině. Marie Jovanovičová prohlásila, že „pokračování ve stavbě mostu přes Kerčský průliv výrazně omezuje dopravu nákladů do ukrajinských přístavů v Azovském moři“.

Tyto přístavy jsou podle ní důležité pro dopravu ukrajinského uhlí, obilí, rud a kovů na domácí i mezinárodní trhy. Přeloženo z diplomatického do běžného jazyka to znamená, že vznikají problémy s dodávkami uhlí z Pensylvánie, které Porošenkovi slíbil dodat Trump. Složitější bude i vývoz surovin, kterými Ukrajina platí Západu za jeho podporu.

To vše si Západ uvědomuje a důsledkem je i nový seznam sankcí připravovaný USA. I ten však jen těžko zastaví výstavbu magistrály, která již za necelý rok propojí Krym s Ruskem a udělá tak tlustou čáru za diskusí ukrajinských „patriotů“, komu patří Krym.

Překlad: mbi

25 komentářů :

  1. Hmm, nějací Omeljan či Avakov se chovají jako Dr. Goebels a šéf Gestapa Heydrich... ti se také montovali do ruského, do židovského, do francouzského; škodili kde mohli Čechům - a zcepeněli jako manželé Hitlerovi. Ti Omeljan, Avakov a další banderonacisté také jednou zcepení. I jejich Porošenko zcepení. Pro lidstvo bude dobře, když k tomu dojde pokud možno ještě včera... ZCEPENÍ... protože umírají lidé.

    OdpovědětVymazat
  2. Nějak nechápu souvislost. Most má oba konce v Rusku a zmiňované přístavy jsou na Ukrajině. Jak to vozili to teď, mohou vozit i dále. Jestli ale nebude problém v tom, že ven není co vozit a dovnitř není za co vozit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistěže má most oba konce v Rusku. To bezpochyby; ale UKRONACISTÉ jsou přesvědčeni, že Rusko je součástí Ukrajiny, protože Ukrajinci přeci vynalezli kolo, náboženství, ochočili první zvíře a vymysleli peníze i ukrajinskou Čínu. Až později jim Rusové, Poláci, Němci, Židé a černoši všechno ukradli....

      Vymazat
  3. Tak maximálně můžou banderovci mektat víc udělat nemůžou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ukrajina nemá dosud zaregistrované v OSN ani pevninské hranice a šílenci mluví o nějaké "výlučné ekon. zoně " na moři. Je tam i nějaký z jejich současných politiků normální ?

      Vymazat
  4. Oni mají UKáčka tak velký lodě, že nepodplavou ten most? Ale krásně mektaj :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude ono, mají tak velké lodě, protože je vymyslel a dovedl k dokonalosti zakladatel Světa Velký Ukraj.

      Vymazat
    2. A kdo to je ? Znám knížete Vladimíra jasné Sluníčko z Kijevské Rusi, pak Bogdana Chmelnického, dále baťku Petljuru a banderu.

      Vymazat
    3. Nemají tak velký lodě, ale nejsou schopní se pod něj trefit :)

      Vymazat
  5. ... a také vzduch! Rusové by měli okamžitě přestat dýchat, protože vydýchávají Ukrajině vzduch.
    Jestli tu blbost hraje, tak jí hraje opravdu dobře, ale dělá ze sebe kašpara. Jestli je tak blbý doopravdy, tak je to tragédie.

    OdpovědětVymazat
  6. Pomalu a jiste jde ukrajina do srotu...at si ji Brusel veme a dopuje.Radi vsichni cleni eu prispejem.

    OdpovědětVymazat
  7. Počkejte! Tady něco neštymuje! Proč by někdo vozil až z Ameriky na Ukrajinu uhlí! Uhlí se přece vozilo z Ukrajiny... Donbas! Ohromné sloje prvotřídního uhlí! Ještě letos jsem koupil. Skvělá uhlí, lepší než OKD, možna skoro takové jaké je na Paskově, nebo Svatoňovické.... to je nějaká chyba, vozit uhlí z Pennsylvánie na Ukrajinu. To pan autor popletl... :-)Za chvíli napíše, že se na Ukrajinu dováží i obilí! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jednoduché: uhlí pro celou UA se i nadále těží na Donbasu, ale musejí ho naložit na lodě v Novorusku (nebo dokonce v Rusku), uplavat s ním pár námořních mil, aby se mohlo dopravit do ukrajinských přístavů jako uhlí made in USA. To je přece standardní mechanizmus kvůli blokádě a sankcím. Mimochodem, stejný model je uplatňován i při přepravě ruského zkapalněného plynu a ropy pro Ukrajinu :-)

      Vymazat
  8. Most z Ruska do Ruska je v podstatě hotový, jen pro zajímavost u nás by se stavěl asi desetkrát tak dlouho a pak by se okamžitě opravoval, předělával a "novelizoval". Ti američtí sluhové z UA si můžou brebendit co chtějí, ostatně oni byli první co porušili ruskoukrajinskou smlouvu po rozdělení svazu, o pobytu cizích vojsk a NATO na svém území, dokonce do NATO chtějí vstoupit a Krym a Sevastopol chtěli pronajmout USA na vojenské účely. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Most z Ruska do Ruska je v podstatě hotový , jen pro zajímavost : Vsadím se , že už teď Ukrové za vydatné pomoci USA kují pikle a dolaďují plány jak ho zničit , nebo aspoň poškodit . Rusové budou mít dost starostí s jeho zabezpečením . Nelze uhlídat všechno a všechny . Doufám , ale že s tímto počítali už před stavbou toho mostu a dokáží si to ohlídat .

      Vymazat
    2. Denně lze sledovat postup stavby na krátkém videu - https://www.youtube.com/watch?v=hTI7G4r1YsU

      Vymazat
    3. Ale hovno. U nas se staví stejne jako kdekoliv jinde, akorát ta predstavebni pakarna je neskutecna.
      Například železnice Praha-lkpr už se připravuje skoro 60let. Abych se dozil dodelaneho velkého p.okruhu, musel bych de dozit asi tak 130ti let etc.

      Vymazat
  9. Já chci, aby bylo okamžitě jaro !

    OdpovědětVymazat
  10. Ukrajina dokazuje, že je nesvéprávná a dlouho ještě bude. Chce to nový Majdan proti těm, co ji dostali do téhle "komedie".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I nový Majdan bude, příznivci toho pošahanýho Gruzínce už na tom pracují. V.J.Horák

      Vymazat
  11. Ukrajina může klidně na svém území zakázat i spachovací WC. Ale jenom na svém území.

    OdpovědětVymazat
  12. Ta krajinská kavárna je stejně stupidní jako ta pražská. Neučil je Štětina?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:44 Kdepak. Štětina je také jenom žáček. Kavárny celého světa školí jiní "profesoři". Ale máte právdu, že předpokladem pro členství v každé kavárně je absence zdravého rozumu spolu s nadáním lhát a nenávidět.

      Vymazat
  13. Škoda přeškoda, že pan ministr ani paní velvyslankyně neuvedli, jaké lodě už nemohou kvůli mostu proplouvat do Azovského moře. Moc rád bych věděl, jestli tam někdy pluly lodě vyšší než 35m, když kvůli mělkému Azovskému moři mohou mít ponor jen asi 7m.
    Tuto otázku je třeba položit každému, kdo úpadek východní Ukrajiny chce svádět na Krymský most.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak tak to vypadá, když se vzteká nacismus, který ještě nedosáhl "dokonalosti" 3. říše.

    OdpovědětVymazat