Reklama

.

.

sobota 2. prosince 2017

Velblud dvouhrubý

Jan Kristek
2.12.2017 Outsidermedia

Pod tímto názvem se chci zmínit o dvou hrubých bludech, které jsou, jak se dnes ukazuje, jen dvěma podobami bludu jednoho, navíc šířeného ze stejného zdroje. Těmi jsou blud o potřebě neustálého růstu ekonomiky a blud o potřebě neustálého růstu populace.
Za jistých okolností je růst obojího samozřejmě potřebný – pokud je ekonomika objektivně slabá a populace objektivně nízká, a pokud se růstem stávající problémy odstraní. Za určitých nastavení ale růst nic neřeší, jen o krátký čas odsouvá konečný kolaps.

Pokud je ekonomika nastavena tak, že sama vytváří stále rostoucí dluh, na jehož splácení je třeba onen neustálý růst (těžko ji pak i nazývat ekonomikou), její růst, ať reálný nebo falešný (vyhlašovaný na základě zfalšovaných údajů o inflaci, která ve skutečnosti růst převyšuje), je jen „žádostí o průtah“. Růst neřeší nic ani za situace „děravé ekonomiky“, kdy se velká část produktu přerozděluje ve prospěch bohatých, ať už těch z koloniálních mocností nebo z místních mafií či gangů. Ochota lidí i za takových okolností víc pracovat může naopak vést k dalšímu snížení jejich životní úrovně, neboť nemocní mocí pak vidí, že si to mohou dovolit. Jakýkoli skutečný nepřetržitý růst i jen o několik procent ročně musí navíc pro svou exponencialitu zákonitě vést během několika desítiletí k totální ekologické katastrofě. Jakákoli změna technologií je opět jen krátkodobým průtahem.

Růst populace nad určitou mez už neřeší vůbec nic (z pozitivního hlediska). Tvrzení, že je třeba neustálého růstu populace, aby měl kdo živit důchodce, by mělo být nevysílatelné před desátou hodinou. Pokud je třeba na uživení jednoho důchodce stále víc lidí v produktivním věku, těžko to svědčí o proklamovaném růstu ekonomiky – tedy ekonomiky možná, ale ne produktu, který v ekonomice zůstává po přerozdělení bohatým. Řev, že tu nebude, kdo by živil důchodce, byl největší přesně v době, kdy dospívaly silné ročníky sedmdesátých let, a na jednoho člověka, který odcházel do důchodu, dorůstali dva do produktivního věku. Nebyl to paradox – čím větší to byl nesmysl, tím hlasitěji museli své lži křičet. …O budoucnosti společnosti, která není schopna fungovat za přirozené věkové skladby populace a potřebuje stále víc lidí na uživení stále menšího množství důchodců, si lze snadno udělat představu. O dopadu přelidnění na ekologii snad už každý představu má.

S bludem potřeby neustálého růstu populace se ale v současné době nejvíc setkáváme v souvislosti s údajným „vymíráním Evropy“ a lží o potřebě megaimigrace. Evropa rozhodně nevymírá a je naopak nejzalidněnějším kontinentem. Jak z etologie víme, jakmile hustota populace přesáhne určitou mez, příroda si to vyřeší. Nárůstem agresivity, kterou se daná populace nakonec sama zničí, hromadným úhynem na zdravotní problémy, kterými daný druh jinak netrpí, současným namnožením predátorů, pochody lumíků do moře…

Je možné, že evropská populace této meze dosáhla (kromě hustoty záleží také na druhu prostředí a způsobu života), a na nebývalý nárůst agresivity sebezáchovně zareagovala tak, že svůj početní růst omezila. Čímž mohla někomu narušit jeho plány, a tak začal do Evropy stěhovat ony „potřebné“ nadbytečné masy, navíc přednostně z oblastí, kde je agresivita „tradičně“ vyšší, masy pod vlivem agresivní propagandy, masy naštvané tím, že je předtím bombardoval a ostřeloval a toto své bombardování si navíc právě od svých evropských politických loutek nechával co nejhlasitěji schvalovat, masy frustrované tím, že jim záměrně líčili život v Evropě zcela jinak, než jak potom zjišťují, že ve skutečnosti vypadá, …a přednostně pak zločince a patologické jedince, agresivní už ze samy podstaty svého postižení.

Nemám nic proti imigraci, ani „ekonomické“ (ono je to ostatně dost relativní – to že si podle někým stanovených kurzů ve své zemi vydělali jen zlomek toho, co v Evropě, ještě nijak nevylučuje, že tam za to mohli žít podstatně lépe), pokud bude v únosné míře a pokud půjde o lidi chovající se k nám -----aborigincům---- přátelsky. Nemám nic proti pestřejší společnosti, ale s pomocí těch, co jsou teď do Evropy naváženi, nikdo druhou Kubu nevybuduje. Na dovoz naprosto neintegrovatelných mas za účelem probuzení celospolečenské agresivity mám samozřejmě názor tomu odpovídající.

…Ve hře je navíc stále i druhá karta kromě růstu agresivity uvnitř společnosti. Pořád častěji slyšíme o zcela slepém, bezhlavém pochodu lumíků na Rusko.


29. listopadu 2017 ▓

45 komentářů :

  1. Ekonomický růst byl potřebný po válce. Dnes už kapitál roste jako rakovina. HDP by mělo být na nule. Jenže to v kapitálu není možné. Výrobců, hlavně nepotřebných krámu je hodně, spotřeba je nedostatečná. Hlavně zbraní. Řešení je válka. Vyvolat dnes větší válku je problém. Lokální šarvátky nepomohou. Aby byl opět silný růst, je potřeba války. Když nebude, přijde krize. Kapitalismus, z deště pod okap.

    OdpovědětVymazat
  2. Některá Evropa roste ekonomicky i populačně,
    to se ovšem netýká ČR.
    Český stát přibývá na obyvatelích na úkor Českého národa jenž prokazatelně vymírá.
    Není tedy důvodem živit důchodce, ale přežít jako národ.
    Ekonomika v kolonii se šroubuje do maximálních otáček,
    otroci nemají tolik energie zlobit a otrokáři vydělávají*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:34 - Upřesni a odůvodni své tvrzení, cituji: "Není tedy důvodem živit důchodce,..." A nezapomeň, že žereš chléb díky dnešním důchodcům! Jinak by jsi už dávno chcípnul!

      Vymazat
    2. Možná by stálo za to, podívat se ne seriál, který natočili v Anglii asi před 30-35 roky. Politika potravin. Anglosasové byli vždy prasata a zatím se na tom nic nezměnilo.

      Vymazat
    3. Chléb nežeru vole, žiji na pránické výživě.
      Jestli ti to nedošlo je důležitější starat se o populaci z důvodu vymírání Čechů.
      Když tady žádní Češi nebudou, nebudou ani žádní důchodci....*

      Vymazat
    4. 2:00 Právnickej chleba stojí za hovno ...

      Vymazat
  3. Autor jistě dobře ví, že ti lidští "lumíci" i v Rusku skončí stejně tak, jak končívají lumíci opravdoví. Pokud by je taková pošetilost popadla.
    Tudy cesta nevede ...

    OdpovědětVymazat
  4. Teorie o přelidnění a nedostatku obživy pro populaci jsou staré , snad od dob Říma . Velmi vážna odborná publikace z poloviny munulého století ( od brazilského autora ZEMĚPIS HLADU ) konstatovala , že na přelomu tisícileti začnou i v Evropě a Americe války a hlad bude decimovat obyvatele po milionech ročně . A jak se ukazuje , tendece v názorech zůstává , skutečnost je jiná .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:03-nezoufejte, jsme teprve na počátku tisíciletí.

      Vymazat
  5. Pan Kristek napsal clanek, ktery je na urovni pivnich vychlastanych mozku. Predstavte si , ze jste reditel ridici svetovou ekonomii a mate dat praci 3 miliardam lidi a penize na obzivu a aby to bylo poctive a aby to fungovalo a s pokrokem.!!!

    Pane Kristek , jak to udelate???

    Nepovidejte mi pivni blaboleni o lumicich, ale premyslejte o populacnim rustu v Africe a hladu a intrikach ruznych seskupeni se dostat k moci za kazdou cenu!!!

    Jak to udelate??? Napiste jasne svuj plan pro lidstvo rad bych to procetl!!

    Pisete jako demagog, manipulator lidi.


    Brouk McPytlik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brouku, zdá se, že již myslíte ve svém druhém jazyce(angličtině?). Čeština je náročná svojí stavbou na pochopení a stále se vyvíjí, čemuž exulanti nemusí stačit.

      Vymazat
    2. A co teprve domorodci...

      Vymazat
    3. 21:38-jako narážka "dobrý", v testu stejných subjektů je to pitomost.

      Vymazat
    4. pane Povolny, nezda se mi , ze co pisi ma chybnou vetni stavbu. Pisi znacne kompresovane, neb si myslim, ze lidi musi cist a myslet. Ale problem je , ze pan Povolny prilis necte knihy , ale rad diskutuje a nechape , ze na strankach NR vetsina lidi necte knihy . Pak diskuse jsou na urovni "SLEPY VEDE SLEPEHO". . Jen se podivej na sebe a na hloubku svych myslenek.

      Brouk Pytlik de la Mancha

      Vymazat
    5. Brouku, nepsal jsem o větné stavbě ale o schopnosti pochopit čtené s "narážkami". České vtipy a jinotaje jsou nepřeložitelné. Do angličtiny a němčiny obvzláště. Kdo v těchto jazycích myslí, tomu knihy celého světa nepomohou k pochopení jiné kultury. Příklady najdete po celém světě od indiánských válek až po ty novodobé. Vojensky vítězní, lidsko(s)právně poraženi, všude!

      Vymazat
    6. Pane Povolny , mne nezajimaji VTIPY ci demagogicka slova. Mne zajima co se vlastne deje po svete , maji -li v tom lidi aspon trochu JASNO!! Vse ostatni je mrhani casem!!

      Vam jde ale se pobavit zrejme , a tak se pohybujeme mirne jiych proudech . Proto mam rad Honolula ( s kterym nesouhlasim) ale neco videl a ma jasnou predstavu o vecech!!

      Brouk Pytlik de la Mancha

      Vymazat
    7. Brouku, proč se tedy vyjadřujete k článku, kterému zjevně nerozumíte?

      Vymazat
    8. P.S. chcete-li nám sdělovat hluboké myšlenky, pište je ve "svém" jazyce a možná na jiném webu. Jinak mi vaše "škádlení" s honolulu nevadí a máte pravdu, občas se bavím.

      Vymazat
  6. Jo hrával jsem Lemmings byla to zábavná hra. Ale napadnout Rusko je šílenství i kdyby jsem navezli celou Afriku tak dopadnou jak lumíci. Vynálezem atomovky velké války skončily počty nehrají roli.

    OdpovědětVymazat
  7. Řešení je jednoduché, děti na povolení. Omezí množení postižených debilitou /IQ menší než 70/ a množení extrémních asociálů. Je možno provozovat i jako neoliberální vatiantu- každý má právo na jadenapůl dítěte, půlku si može prodat nebo koupit.

    OdpovědětVymazat
  8. Je to nacionalistické nazírání, když občané, kteří jsou zde v Česku "doma", protestují proti realizovanému osudu indiánských národů? Obecně:
    1. Kdy je zdravé vymírání národa?
    2. Kdy je zdravá pro národ emigrace těch nejzdatnějších, do kterých národ investoval i nejvíce peněz?

    OdpovědětVymazat
  9. Pane BP uvedený článek je názor a je dobře že vyvolává polemiku. Já s mnohým v něm uvedeným souhlasím. Již dlouho píši, že HDP poroste tak dlouho až se dostanem do ????? Dále že zdravotní a sociální pojištění je podvod.Napište nám svůj plán pro lidstvo. PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napiste mi svuj plan pro lidstvo PRADEDE a jak by jste zamestnal 3 miliardy lidi na svete.
      Plus ROBOTY!!!

      Ja pak napisi ne muj , ale co jsou popsany v knihach jez jsem shlednul.

      Vas Brouk Pytlik de la Mancha

      Vymazat
  10. Konečně i téma z mého oblíbeného soudku... Dnešní moderní pojetí světa je výhradně a čistě ekonomické. To je zásadní chyba. Spotřebováváme pro spotřebu, nadužíváme zdrojů... Zapomínáme však, že ani žádný strom neroste do nebe, natož pak cokoliv jiného. Planeta je přelidněná, křičí jedni, vymíráme, volají druzí... A pak si vyber. O neuživení našich důchodců, to je propaganda všech zlodějů a tuneĺářů. Pokud se nebude národní bohatství legálně i nelegálně rozkrádat a spoustu lidské práce nahradí stroje, bude se nám všem žít dobře. V dostatku, ale ne v přebytku, prosím. K čemu je komu každý půlrok nový mobil? Vědí ti jejich uživatelé, jaké ekologické a lidské katastrofy se za tou jejich hračkou skrývají? Kolik ekologických škod a zvířecího utrpení se skrývá v té naší nadprodukci potravin, zejména živočišných? O tom by se mělo mluvit, třeba ve veřejnoprávních médiích, ve školách a pod. Zatím to ale trápí pár uvědomělých samouků, kteří ještě používají vlastní mozek a není jim všechno šuma fuk, jako zbytku populace. A to nás nespasí.

    OdpovědětVymazat
  11. s článkem a jeho závěry zcela souhlasím

    OdpovědětVymazat
  12. Užitečný námět, užitečná úvaha. Dík.

    OdpovědětVymazat
  13. Příliš špatného je popsáno v článku. Až z toho mám pocit, že nejde o nějaká jednotlivá pochybení, ale o systematickou chybu, jinými slovy chybu liberálně-demokratického systému. Tento systém, svým zdánlivě nesmyslným fungováním, spolehlivě zajišťuje přechod hodnot z celého světa, do rukou stále menšího okruhu lidí. Jaký to má dopad na zbytek populace již systém neřeší, ti jsou pro jeho autory nezajímaví.
    Pokud si toto většina těch „nezajímavých“ neuvědomí, tak se bude jejich/naše pozice stále, krok po kroku zhoršovat. Pokud si to uvědomíme a najdeme dost síly tento systém zlikvidovat a schopností ho nahradit systémem demokratickým, potom nebude nedostatek potravin, ani nedostatek místa k životu. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:49
      A proto příště všichni budeme volit Okamuru a v naší zemi zase bude dobře! Místo bude! Potraviny budou! Hurá!

      Vymazat
    2. Anonymní3. prosince 2017 17:48
      Souhlas, hlavně to nezapomeňte do příštích voleb. P.K.

      Vymazat
    3. P.K.
      Keď dajú na pivko, pánko velkomožný, prídem aj ja -
      Dežo

      Vymazat
    4. Počul som, že pán Okamúra chystá tu hraničiarsku gardu. Bol som na vojne u péesákov - treba ma vezmú k tým psohlavcom? Rad by som so samopalom strážil slovenskú hranicu, tam sa motá vela tej haveti.

      Vymazat
    5. Anonymní3. prosince 2017 18:35
      Dežo, dej si ještě jedno, ale na vlastní útraty. Je dost zájemců i bez pivka. P.K.

      Vymazat
    6. P.K.
      Čo to vravíte? Voliči sú záujemcovia? Chcel som dať svôj uprímny hlas dobrému človeku a chcel za to iba zopár piv. A Vy mi teraz hovoríte, že viacej už netreba, že ten Okamúra už dalšie nechce? Bol by som zo sebou vzal hoci aj starú.
      Treba sa mi pozrieť po inom kandydátovi.

      Dežo

      Vymazat
    7. Anonymní3. prosince 2017 21:16
      Dežo mám pro Vás informaci, můžete to říct i staré. Dobrý člověk Tomio Okamura, je programově proti korupci. Sám se nenechá zkorumpovat, ani nekorumpuje jiné. Bohužel, pro Vás, který máte tak živý smysl pro úplatnost. P.K.

      Vymazat
    8. P.K.
      No prepáčte, velkomožný pánko, ale potom nerozumiem, čo taký človek hľadá v politike. Možno je zmätený?
      A tiež by som sa rád opýtal, prečo o nás tak škaredo hovorí? Či sme horší kým gádžovia?
      Zdá sa mi, že neverí v Boha.
      Dežo

      Vymazat
    9. Anonymní3. prosince 2017 22:11
      Dežo, vidím že jste docela bystrý, tak to pochopíte. On je v politice proto, aby ji zlepšil. Pro nás, pro všechny. Nikdo nejsme horší, možná trochu kritiky zasluhují ti z nás, kteří se vyhýbají práci, i když by pracovat mohli. Ale jsem přesvědčen, že to není Váš případ. P.K.

      Vymazat
    10. 22:39
      Stále počuť o robote. Ale prečo robiť veci, ktoré môžu urobiť stroje? Nie je azda lepšie venovať sa deťom? Všade ich vidno chodiac s tými telefónmi. Veď vyzerajú ako múmie.
      A o takých veciach ten Okamura nepremýšlá? Čo je mi do jeho mohamedánov? To je vec polície a nie politikov.
      Dežo

      Vymazat
    11. Anonymní3. prosince 2017 23:15
      Dežo, Vaše myšlenky jsou hodně zajímavé. Ale volá stará a víte co to znamená.
      T’aves bachtálo, muro nano. P.K.

      Vymazat
    12. 23:56

      Píšete, že vraj pán Okamura je v politike preto, aby ju zlepšil. Môžete mi ale vysvetliť toto, velkomožný pánko?

      http://manipulatori.cz/foto-smlouvy-tomio-okamura-vyvadel-penize-ze-strany-svuj-ucet/

      Veď vidím, že ten oný pán Okamura je tuná podpísaný ako "Objednatel" a "Poskytovatel" - ako to mám chápať? Kto komu platil a za čo?
      Možno už sa od tých časov poučil a sľúbil, že už to viac neurobí?
      Alebo je to všetko šeredná lož zlých ľudí o dobrom pánu Okamure??

      Dežo

      Vymazat
    13. Keď čítam tu zmluvu, čo tu o nej Dežo napísal, spomienam si, že som kedysi čítal, že pán Hitler bol tiež milionárom, lebo si všetci museli na vianoce kupovať jeho knihu. Že vraj bola velmi vydarená.

      Viete volakto, či je to pravda? Môj starý otec rozprával, že ten pán Hitler v skutočnosti vôbec nebol dobrý človek.

      Laco, Duchcov

      Vymazat
    14. 10:19
      Iba zapomienaš, Laci, že pán Okamura je roduverný Slovan. Pán Hitler bol obyčajný gádžo.
      Dežo

      Vymazat
    15. Anonymní4. prosince 2017 10:11
      Anonymní4. prosince 2017 10:19
      Chlapi, víte že jsem byl na Vaší straně, ale s Vámi je opravdu těžké pořízení.
      Ten případ řešila česká policie a věřte mi, že ta opravdu panu T.O. nefandila. Přesto ho shledala nevinným. Takže neskákejte na špek kdejakým manipulátorům, kteří Vám řeknou jenom půl pravdy, nebo spíš ani to ne.
      Laco, Vy jste úplně mimo. Dežo, jak už jsem jednou uvedl, vy jste bystrý, takže jste na to opět kápnul:
      „.. je to všetko šeredná lož zlých ľudí o dobrom pánu Okamure ..“
      P.K.

      Vymazat
    16. P.K.
      To som rád, že sa to s pánom Okamurem dobre skončilo.
      Súsedi tiež v piatok hovorili, že vraj sa máme hlásiť na obecnom úrade, že vraj pán ministrant Herman (videl som ho v telvízii, taký s tym rypáčikom ako ovar) pre nás výhodne kúpil dajaké ošípané.
      Viete, či je to pravda alebo sú to tiež iba chýry, pánko velkomožný?
      Dežo

      Vymazat
    17. Dežo a Laco, nezapomínejte, že čistá slovenština zde "nie je počúvaná" hodně let. I v době, kdy byla na pořadu dne jsme si občas slovně nerozuměli.

      Vymazat
    18. Anonymní4. prosince 2017 11:56
      Dežo, určitě si to nenechte ujít, takhle drahou svininu, jste ještě nejedl. Ta hostina přijde na 450 milionů Kč. P.K.

      Vymazat