Mojmír Grygar
1.12.2017
Bohužel
neposílám polední rozjímání, ale noční můru.
Článek
Roberta Saviana Zachránit životy
diplomacie (La Repubblica, 6.11.) mi připomněl obraz
francouzského malíře Teodora Géricaulta Vor Medúzy, který
vzbudil v roce 1819 na pařížském Salonu skandál, protože
drastickým tématem i výrazem diváky šokoval. Plátno mimořádných
rozměrů (7 x 5 m) znázorňovalo prizmatem romantické exprese
skutečnou událost. Před dvěma lety ztroskotala vojenská fregata
Medúza; protože na palubě nebylo dost záchranných člunů,
kapitán dal sestavit vor, který měl 149 trosečníků bezpečně
dopravit na pevninu. Bouře tuto neději zničila, trosečníci
umírali hladem, vyčerpáním, nemocemi, zoufalstvím, docházelo
mezi i ke kanibalství. Přežilo jen 15 pološílených lidí.
Roberto
Saviano patří k nejstatečnějším italským spisovatelům a
novinářům, za své svědectví o zločinech neapolské mafie
Camorry si vysloužil osud psance, už řadu let se on i jeho rodina,
dík policejní ochraně, skrývá před pomstou mafiánů. V
uvedeném článku především zaznamenává holá fakta o lodích s
uprchlíky, které přistály u italských břehů v pouhých třech
dnech, mezi 3. a 5. listopadem. Sám prostý výčet je drtivý.
– 5. listopadu přistála v Salernu loď s 375 lidmi (259 mužů
a chlapců, 116 žen, z nichž 9 v pokročilém stupni těhotenství),
dále s 26 mrtvolami žen, pravděpodobně z Nigerie, které zemřely
během přepravy v nafukovacím člunu následkem násilí a
zneužití.
– 4. listopadu přistála v
Kalábrii loď s 764 uprchlíky (555 mužů, 97 žen 112 nezletilých,
8 mrtvol (5 žen, 3 muži). Imigranti pocházejí z Pákistánu,
Somálska, Eritreje, Nigerie, Sudánu, Libyi, Bangladéše, Čadu,
Guineje, Alžíru, Egypta, Mali, Slonového pobřeží, Nepálu,
Maroka, Ghany, Kamerunu, Keni, Nigeru, Senegalu, Sierry Leone,
Etiopiji, Srí Lanky, Jemenu, Sýrii, Jordánska a Libanonu. (Již
sám tento výčet zemí je zdrcující; počet jejích obyvatel je
asi 930 milionů, to znamená, že v této oblasti žije přibližně
8% obyvatel planety.)
– 3. listopadu přistála ve
Vibo Marina v Kalábrii loď s přibližně šesti sty migranty
pocházejícími ze Subsaharské Afriky, z Eritreje a Somálska (mezi
nimi 111 žen, z nich 15 těhotných a 90 nezletilých bez doprovodu,
mezi nimi asi 20 poznamenáno silnou podvýživou způsobenou pobytem
v libyjských žalářích.
– 2. listopadu,
v noci ze čtvrtka na pátek, přistálo v kalábrijské provincii
plavidlo s 44 iránskými, syrskými a iráckými běženci (mezi
nimi 9 žen a 13 dětí).
- 6. listopadu čekají v Crotone v Kalábrii
loď s 376 utečenci.
Tato čísla šokují, ale
nejsou konečná, nezahrnují nešťastníky, kteří se do statistik
nedostali. Někdy ani nevíme, kolika běžencům se vůbec
nepodařilo dosáhnout italské břehy. Pobřežní stráž
zaznamenala lodici, která v noci z čtvrtka na pátek odplula od
tureckých břehů, ale v Egejském moři se u řeckého ostrova
Kalimnos potopila; našla se pouze jedna utonulá žena, ostatní
lidé z plavidla (kolik jich bylo?) jsou nezvěstní.
Saviano je
si vědom toho, že tuto situaci nemůže řešit Itálie, ani Libye.
Odpovědnost leží na politicích v evropských palácích. Ví, že
tragédie uprchlíků, utonulých, vězněných a týraných v
tureckých a libyjských žalářích, nemůže být pokrytecky
přenechána božské spravedlnosti, obrací se proto na lidi dobré
vůle, aby přesvědčili politiky o nutnosti tuto do nebe volající
pohromu radikálním způsobem řešit. Řešení následků
migrační záplavy nemůže nahradit řešení jejích příčin.
Jen tehdy, kdy se podaří
zlepšit životní podmínky v ohrožených zemích, lidé nebudou
mít důvod podstupovat smrtelné riziko útěku a nemusí se vydávat
všanc obchodníkům s lidmi.
Je na
evropských zemích, které bohatly několik set let trvající
koloniální expanzí, a je také na Americe, podílející se na
rozvratu Předního východu, Afghánistánu a některých afrických
zemí, aby masivní peněžní a odbornou pomocí zlepšily životní
úroveň v zemích týraných válkami, záplavami a suchem. A je
také na zbohatlících v afrických zemích, aby neukládali
miliardy v daňových rájích, ale věnovali je na zlepšení
životní úrovně obyvatel svých zemí. Podle Josepha Stiglitze by
tyto peníze pokryly náklady na vzdělaní a základní zdravotní
péči těch nejchudších. Janis Varoufakis mluví o invazi jižních
mravenců do krajin severních sarančí, ale připomíná, že i na
jihu jsou saranče, které tyjí ze svých mravenců.
Odborníci na bezpečnostní rizika (například Stephen
Cheney v článku v The Guardian) varují, že dnešní
problémy, které má Evropa s uprchlíky, se vůbec nedají srovnat
s tím, co nastane za dvacet let. Jen z Bangladéše vyžene
zvyšující se hladina moře asi 20% obyvatel, tj. 8 milionů.
Rozsah úbytku půdy na Předním východě, v Africe a v asijských
zemích klimatologové již dnes dovedou vypočítat: „Až
klimatologické změny vyženou lidi ze subsaharské Afrriky,
nebudeme mluvit o jednotkách milionů uprchlíků, ale o deseti nebo
dvaceti milionech.“
OXFAM,
mezinárodní společnost, která se věnuje pomoci chudým zemím,
ve zprávě publikované 2. listopadu v Bonnu uvádí, že v roce
2016 extrémní přírodní katastrofy přinutily 23,5 milionů lidí
opustit své domovy. Předpokládá se, že přibližně stejný
počet lidí bude v důsledku přírodních pohrom postižen letos i
příští roky. Britský lékařský časopis The Lancet 31.
října uveřejnil, že počet extrémních přírodních událostí
se od roku 2000 zvýšil o 46%. Odhaduje se, že do konce století
počet ohrožených lidí dosáhne jedné miliardy.
Dovedeme
si představit, kolik tisíců novodobých vorů Medúzy bude v
krátké době v neovladatelných a nepřetržitých hejnech
zaplavovat jižní pobřeží Evropy? A budou tehdy fotografie, filmy
a statistiky těchto ztroskotanců vůbec ještě někoho šokovat?
- - -
Příčin je celá řada a jsou komplexní.
OdpovědětVymazatO některých - jako přelidnění a rozvoj technologií - ale psal už před 60-ti lety Aldous Huxley v eseji "Brave New World Revisited" - kompletní text je zde: https://www.huxley.net/bnw-revisited/
Také rozhovor s Huxleym:
https://www.youtube.com/watch?v=4xUyHA0h2jU
(Huxleyho román z roku 1932, na který název zmíněného eseje odkazuje, a jehož první český překlad vyšel pod názvem "Konec civilizace", obsahuje v mnoha detailech výstižnější předpovědi dnešního světa než častěji citované utopie Orwellovy.)
VymazatDobra kniha pane Kopecky. Vhodny doplnek k 1984 od Orwilla. Plus Az Spac Procitne od H G Wellse.
VymazatJe jasne , ze ELITA ma presne plany na pristich 200 let pro budouci spolecnost na stole uz dlouhou dobu.
Vetsina lidi co sem pisi komentare nemaji bohuzel jasnou predstavu o dopadu na jejich male?? zivoty. Michani populace je uz prvnim krokem... myslite , ze to zastavite???
Brouk von Pytlik
Brouku, i pan Kopecký, jako neomarxista(sluníčkář) tomu pomáhá. Tyto knihy lze pochopit z obou stran, jedni je pomáhají naplnit, druzí se scénáři brání.
VymazatPane Povolná, buďte tak laskav a napište nám, co to je ten neomerxismus a co má s tím Marxem společného. Děkuji. Leo
VymazatPane Leo, s Marxem nic, jen průnik do množiny marxizmu. Každé "neo" je zpotvořenina původního, jinak by byli marxisté, stačí?
VymazatNestačí. Průnik v čem - stačí jedno dvě témata. Díky. Leo
VymazatPane Leo, nejsem marxista, proto máte šanci mne "utlouct". Problém vidím v pojetí internacionalizmu(mix nebo národní smír) a nejasnost čím nahradí(neo) totalitní demokracii. Totalitním unipolárním Světem?
VymazatAha. Žádný průnik. Prostě marxismus jako nálepka, nebo spíš kus nálepky. Nic ve zlém.
VymazatInternacionalismus, nesmírně oblíbeným klackem býval také výraz kosmopolitismus, a ve velmi různých rukou, naproti tomu národní prostor.
Ale obojí je jen ideologické šidítko, protože to nemá žádný reálný obsah. Jedno může reálně znamenat (či být použito k ideologickému krytí) jak skutečné pomoci třetímu světu, tak dovozu živých robotů, "stávkokazů". Druhé obranu proti globálnímu kapitálu i malý domácí fašismus, kde vykořisťovat bude Novák místo Newmana. Na to ale ani nepotřebujete marxismus.
VR
VR-já Vám dávám za pravdu! Nesnáším nálepky. Nejsem to já, kdo odkazuje na různé nositele -izmů! Máte pravdu, intelektuálové si slovně hrají s -izmy a používají to jako ideoligické šidítko! Totéž politologové a to je účel, ubírání šedé kůry mozkové plebsu bez znalosti příčin, proč ona změť pravd!
VymazatM.Povolny: Marxismus internacionalni nebyl a uz vubec nebyl solidarni s delniky (spis otroky) v Britskych koloniich. To az pozdejsi praxe bolseviku, se snazila "exportovat" revoluci a proto prisla s "proletarskym internacionalismem". Napred si, kdyz tak, neco prectete, nez zacnete diskutovat, jinak to na vas nehazi zrovna priznive svetlo ;-)
VymazatKde se nám ztratil Leo? Leo K. to asi nebyl, že by přímo Leo P.?
VymazatJuro, uvedl jsem, že marxista nejsem, jen levičák. Proto nejsem znalcem, ani historikem ML. Mne zajímá budoucnost. Jaká bude z Vašeho hlediska? Bez "vaty"?
Vymazat12:37
VymazatMožná už mu došlo, že bavit se s debilem je ztráta času?
14:00-proč mi to neřekne sám, nebo jste mluvčí Leo Pavláta?
Vymazat14:28
VymazatNechceš to nakonec ještě potvrdit úředně na hlavičkovém papíře s razítkem, debile?
18:10-copak, Leo ještě úřaduje v Obci?
VymazatStejně ten největší vor je na souši! -
Vymazathttp://freedomrussia.org/tag/putin-vor/
Citované globální oteplování je nesmysl, který si ke strašení lidí vymysleli zelení a chopili se ho příjemci dotací. Při 40 miliardách do solárního tunelu si o oteplení budeme část i při 40 pod nulou. Ve skutečnosti máme velmi dobrou vyhlídku na malou dobu ledovou- astrofyzici shodně očekávají nové minimum sluneční činnosti. A dvě poslední zimy byly neobvykle dlouhé včetně letošního brzkého nástupu mrazů. jogín
OdpovědětVymazatNaprosto souhlasím, jen je nutno říci, že do klimatického výzkumu jde letos v USA jen 40% toho, co dříve. Viz:
Vymazathttps://wattsupwiththat.com/2017/12/01/friday-funny-bonus-edition-josh-on-manns-call-for-trench-warfare/
a
https://wattsupwiththat.com/2017/11/29/winning-grant-applications-for-climate-change-research-are-down-40/
Českou republiku a jej Ústav globální změny (CzechGlobe) to čeká taky :-)
Peníze došly a teplota jaksi neroste, jak bylo naplánováno podle scénářů.
PK2
Domnívám se, že autor tak nějak nevystihnul příčiny toho pohybu. Ten nebyl vyvolaný válkou, nebo hladem. V Africe a na středním východě se válčí, co jsem živ, informace o hladomorech také vnímám již od mladých let. Ale státy si hlídaly své hranice, takže nějaký pohyb by byl okamžitě řešen kulomety, nebo preventivně minovými poli.
OdpovědětVymazatDnes se každý „hrozí“ podobného řešení. To z jediného důvodu, že vlivné síly si přejí ten pohyb. Tomu nelze nezúčastněně přihlížet, je třeba si střední Evropu chránit před rozvratem, či přímo zotročením, nebo likvidací, které někdo pro nás naplánoval. Nějaké sluníčkářské teorie, vymyšlené pro usnadnění naší likvidace, je nutno zavrhovat i s jejich rozšiřovateli.
Pro nás je řešením, budou-li koloniální země na místě, napravovat škody, které způsobily v rozvojovém světě. Nemůžeme přijmout sluníčkářské řešení, poslušně si nastěhovat všechny Afričany, které navezou do Evropy. P.K.
Souhlas.
VymazatP.K.- problém je, že koloniální mocnosti při stanovení svých zájmů nerespektovaly zájmy(celistvost) místní populace. Skupinová, rodová, národní nenávist má vliv na geny a obtížně se "mýtí".
VymazatMiroslav Povolny2. prosince 2017 10:55
VymazatPane Povolný, my Evropané tam nemáme co mýtit. Oni také mají potřebu si vybít svoje Vršovce a Slavníkovce, nebo odprásknout svého Olafa Palmeho, či J.F.Kennedyho.
Pokud tam Západní civilizace chce něco mýtit, případně „nastolovat demokracii“, můžete na to vsadit, že tím prosazuje pouze své zájmy.
Zda to prosazování svých zájmů je v pořádku, či nikoliv, je už zase jiným tématem. P.K.
P.K.-možná nepochopení. Západní civilizace "sází" nenávist, proč by ji mýtila?
VymazatMiroslav Povolny3. prosince 2017 18:07
VymazatSouhlas – nepochopení. P.K.
Jejich nezodpovědný přístup k životu nemůžeme zachraňovat mi Evropané. Ti lide umí jen válčit a plodit.
OdpovědětVymazat23:50
Vymazat(Nechám bez dalšího komentáře Vaši neschopnost formulovat českou větu - co je to "zachraňovat neodpovědný přístup..."?! "Mi Evropané" - taky dost dobré...)
Odpovědný přístup k životu je tedy nemít děti a starat se o své bankovní konto, případně výstavbu dálnic a golfových hřišť.
Pro takto "odpovědné" západní lidstvo je pak válka obranou "hodnot", jak nám to opakovaně předvádějí pod vlajkou "mezinárodního společenství".
Kokotko
Skoda ze te Kokote bezenci nesezrali
VymazatPane HoDo pan Kokotko krátce a přesně vystihl jak to je. Dík zdegenerovanému životnímu stylu zvrhlých parazitů svět spěje do záhuby. Přirovnávat přiblblé lavičky venci lahváče k situaci v jusej je demagogie.
VymazatKokotko Čemu nerozumíte když neuživím děti tak je nebudu dělat.Co je nám do přemnožených černochů v Africe? Odpovědný přístup je mít 2-3 děti asi tak. A že západní škeble nechtějí děti to mě též nezajímá. Dělají jsi to samy propagací kariéry a sexuálních menšin špatnou sociální politikou.
VymazatGrygare, k lidem jako jsi ty, citim absolutni
OdpovědětVymazatodpor , protoze lzes o duvodech invaze do Evropy !
Ronis slzy nad barbary, kteri zitra budou zabijet belochy tak, jako v JAR v Rhodesii atd.
-------------------------------------------------------Ten kdo pise o hladu v Africe tam nikdy nebyl. Rhodesie vyvazela potraviny do 70 zemi, ale to bylo v dobe, kdyz tam zili bili farmari a prime minister byl Ian Smith.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HANBA VAM, VY MANIPULATORI S PRAVDOU !
Spravne
VymazatNikoho do Evropy nepoustet!
Vsechny zatknout, zavrit, ztrestat, deportovat, pokud se budou vzpouzet tak postrilet
Honolulu jen muj maly komentar:
VymazatRhodesie dneska Zimbabwe ma inflaci ja jsem cetl 400.000% a JAR asi 80% . Ja porad si nejsem jisty jestli ta cislo pro Zimbabwe je spravne ??
Rhodesie a JAR nesmirne bohata zeme , kam jezdili Rakusaci aby pestovali vinove hrozny. Stejne JAR>
Jak to funguje: Udelat jako by chaos a pak jakoby zachranovat lidi.!! !! Jinymi slovy : napred to dusit a pak to levne vse koupit za babku ...jako v Cechach.
Cina potrebuje Afriku pro nerosty a proto JAR a Rhodesie byli zniceny. Lidi co dali penize do Ciny !!! se prece musi postarat aby CINA!!! to je jejich investice prosperovali a bily v JAR jim prekazeli.
Ovsem oni maji sve zdanlive lidske zduvodneni to je pro zachranu cele planety !!!???!!! a u toho si vydelaji multi mamuti penize
Brouk von Pytlik
Neni to vlastne valka proti BILE RASE??? pane Honolulu??? Ty beres vsechny Cernochy jako lotry!!! Mozne , ze jen ti v JAR byli tak spatny!!! Cernosi proste jsou neschopni konkurovat na pracovnim trhu to je ale nedela zlocinci. Myslim ,ze potrebuji komunismus!!
VymazatPane Hono jaká pravda? Ta těch nenažraných zvrhlých parazitů kteří mají a budou mít stále málo? Jistá skupina chce ten euroatlantický svět zlikvidovat protože jejich potřeby budou stále růst a jsou pro tuto planetu dále neúnosné. To bylo na tom totáči to pozitivní, že lidé žily z toho co si vyrobily a neparazitovaly na nikom. Jenže i ti komouši začaly dohánět to jusej a to byl počátek kariéry venci flašky.
VymazatHonolulu a ty jeho věrný souputníku v blbostech a urážkách Brouku atd. - už je opět na čase, aby vás redakce za vaše rasistické slinty střihla.
Vymazat9:24 ty nebudes cech
VymazatA brzo po cauze Twitter bude strihnuta nova republika
Pokud Evropa nezavre hranice tak ji zaplavi vetrelci
OdpovědětVymazatSlunickari a vitaci jsou vlastizradci a musi byt ztrestani
Evropa neni odpovedna za prusery v tretim svete
Mily pane Grygare ,nektere komentare tady -to je sila co.Potom ze Češi nejsou rasisti.Nekteri ,jak vidno ,jsou fašisti.Nechapou nic o bide jinych lidskych bytosti.ANI O TOM ,ZE EVROPA JE ZODPOVEDNA ZA PRUSERY V TRETIM SVETE JAKO PRVNI V RADE.
OdpovědětVymazatBagoune, Evropa je světadíl, narazila snad ona do "třetího světa" nebo zájmy jednotlivců či skupin? Proč neuvedete jejich jména, to oni jsou fašisty!
VymazatPane Povolný, proč píšete, když nemáte co říct? Pan Bagoun má pravdu - Evropa a USA jsou zodpovědní za stav světa. Migrační vlna má mnoho příčin, především zhoršení životních podmínek v zemích odkud přicházejí běženci. Způsobují to změna klimatu, přelidnění, války, místní zkorumpované elity, organizovaný zločin atd. atd. Míchání rasizmu do těchto témat jen odvádí pozornost od hlavních příčin a od možných řešení. Také se ukazuje, že EU není organizmus schopný nám zaručit bezpečí a blahobyt, což jsou obecně národní zájmy snad všech národů světa. Z těchhle problémů nás ani EU ani rasisti nevyvedou! Alex K.
VymazatPane Alexi, až budete mít co říci, než obecné fráze, rád si od Vás přečtu, kdo může za ty příčiny, které uvádíte. Začněte od těch "hlavních a možných řešení"! Jste na dobré cestě, když uvádíte, že "EU není schopna nám zaručit bezpečí a blahobyt..." a teď to řešení, já je nevím. Nevím hodně jiných věcí: kdo stojí za válkami, organizovaným zločinem aj. svinstvy Světa, jen tuším. Ti co vědí, nepoví. Až bude tušit většina, najde se řešení, doufám, že ne konečné, globálním holocaustem.
Vymazat...holocaustem té tušící většiny.
VymazatJo, a za průsery a stav cikánů jsou zodpovědní bílí Češi. Jste hlupáci hledající si za každou cenu přihlouplé oslí můstky jen aby mohli nasazovat nenáviděné Evropě oslí hlavu
VymazatAt lidi z tretiho sveta nelezou do evropy
VymazatNikdo krome par vitacu a slunicek na ne neni zvedavy
Co hnalo všechny ty cinkače na demonstrace? Hlad, ohrožení života. Co dnes žene lidi do bídy, pod mosty a páchání sebevražd. Proč se nepřetržitě vedou po celém světě války. Je to obyčejný zdegenerovaný zvrhlý parazitizmus.
OdpovědětVymazatMotáte páté přes deváté. Cinkalo se klíči, aby skončil neschopný režim držený okupanty, který reprezentovaly příšerné figury. Tedy žádný hlad či ohrožení života.
Vymazat---------
Dnes žene lidi do bídy společenský řád, který na slabé a postižené nemyslí. Parazitismus je jev, který se objevuje v každém uspořádání lidské společnosti. Jde jen o jeho míru a je pravda, že v kapitalizmu má otevřený dost velký prostor.
9:37 na parazitizmu je kapitalismus postaven. Ten neschopný režim, jak ho zmiňujete, ať už držený okupanty, tuto jeho podstatu chápal a odstranil. Nezávisle na tom, jestli jeho reprezentanty označujete za příšerné figury! Nebyl a nejsem komunista a hmotně jsem zajištěn nadprůměrně. O tom vás informuji, abyste si ušetřil obvyklé invektivy.
Vymazat11:41
VymazatLidi tu vaši sračku s její reprezentanty nechtěli a nechtějí. V prvních porevolučních svobodných volbách jste dostali jen 13% hlasů, dnes už dokonce jen 7%. Jakým právem máte cokoli odstraňovat proti vůli drtivé většiny lidí? To je to o co tu jde!!!
12:06- tak proč je "instalační" D-blok v opozici?
VymazatJde právě o to, že lidé si většinově zvolili cestu exploatace, drancování a rabování přírodních i lidských zdrojů, vykořisťování a válek, bez nichž tento odporný systém není možné udržet při životě. To, že lidé většinové odmítli cestu ke spravedlivější společnosti není kritériem správností jejích rozhodnutí. Chtějí zkázu, no tak ať jí mají se vší tou špinavostí, zrůdnou krutostí, nenávistí a nesnášenlivostí. Peklu zdar. T
Vymazat12:06 nevím, jak jste došel k tomu, že si přivlastňuji nějakou sračku, dokonce jsem nic neodstraňoval, nic neodstraňuju ani odstraňovat nehodlám. Procenta, která uvádíte, nejsou k tomu co říkám v žádné souvislosti. Vaše reakce je natolik vedle, že dokazuje jediné, vaši umanutou omezenost.
VymazatJen tak vzpomínám, kolik měla naše země kdy kolonií, dominií? Kdy naposled vedla proti někomu útočnou válku? Geograficky patříme do Evropy. Do toho bordelu, který vzplanul od Atlantiku až po Aš, nás nemíchejte. Nikomu nic nedlužíme.
VymazatPřesto jsem ochoten ze své penze připlácet např. na stavby a inženýrská řešení dostupnosti vody v Africe, která má např. největší zásoby hlubinných vod ze všech světadílů; nebo na učitele, aby malé černoušky naučili číst a pracovat.
Ale doma jsou tam, tak ať tam zůstanou. A.Š.
Evropu ničí totalita. Nejdříve ta Hitlerovská a ta naštěstí netrvala dlouho, pak zvláště ta východní Evropa poznala, co je zač vůle lidu pod krvavým praporem a dnes máme totální debilní demokracii.
OdpovědětVymazatCesi jsou moc malo rasisti
OdpovědětVymazatJinak by netolerovali slunickare a vitace
V EU žije cca 500 mio lidí, v článku zmiňovaných zemích žije asi dvojnásobek. Už dnes je v EU vysoké % lidí (např. aktivisti z neziskovek), kteří žijí z toho, že vysávají své spoluobčany tvořící přidanou hodnotu. domníváte se skutečně, že průměrný v "ziskovce" pracující Evropan je schopen a ochoten živit nějaké 3 další (co taky mají práva) nepracující?
OdpovědětVymazatOni ti parazité v neziskovkách pracují? To je novina.
Vymazat10:38
VymazatPochopil jste to správně, máte možnost být ovcí nebo člověkem rozummným, který se brání.Kavárna si myslí, že navléknou oblíbené kostýmy a nic se jim nestane. Myslím, že v případě radikálních islamistů se šeredně mýlí.
Vůbec nechápu komentáře k tomuto hloupému článku.
OdpovědětVymazatPlnou zodpovědenost za tyto tragedie mají neziskové organizace, převaděči, a samotní ti kteří se nachají naverbovat k tomuto nezákonému nájezdu na cizí území.
Kdo soudí a odsuzuje ty převozníky, ty manipulátory kteří tyto lidi vypravují na cestu smrti. Nikdo! protože všechny soudy světa jsou slepé a hluché?
Já si myslím, že to tak není všechny tyto organizace jsou hlavně prolezlé hamižnými a nezodpovědnými lidmi. Ale kdo bude soudit soudce?
RÁD bych řekl bůh. Ale ten není protože kdyby byl tak ze za to zodpovědný.
oprava k 13:35
VymazatAle ten není, protože pak by byl za to vše zodpovědný a kdo by soudil jeho? Proto mám rád pohádky p. Trošky, kde čerti jsou spravedlivější než........
Převozníky a převaděče za A) někdo najal,
Vymazatza B) pokud by je v Evropě nenechali vylodit a poslali šupem nazpět, bylo by do týdne po invazi, kde není poptávka není ani nabídka - kapišto?
Tak to nesvádějte na nějaké pašeráky, to je jen ta výkonná tupá síla, ale ne mozek akce.
PODIVEJTE SE ! Jaky dobytek mate ve vasich
OdpovědětVymazatradach - 9:24 !
Kdyz napisi, ze vas barbari z Afriky budou zabijet , tak on rekne , ze jsem rasisita a ze bych mel byt zablokovan (coz se deje) !
nick honolulu
Ta diskuze je k ničemu. Teď je jedno kdo na tom má vinu. Důležité je migraci do Evropy zastavit. To co k nám leze, není schopno naši civilizaci vůbec pochopit, natož respektovat. Je nutno tomu dát doma nejdřív nažrat, necpat tam bezhlavě naše vynálezy a postupně to začít vzdělávat, naučit plánovat dále, než do prvního naplnění břicha. Učit je pracovat aby si byli schopni zajistit život jaký si naplánují. Pak i pochopí, že když si našukaj moc dětí, tak budou muset víc makat, aby to uživili. To je ta nejlepší antikoncepce. Tam je nutno cpát naše prachy, jako kompenzaci za otroky, kteří sloužili ke zvelebení naší civilizace.
OdpovědětVymazatTak to vidím, obávám se, že na tohle ale ti idioti, kteří to zkusili, nepřistoupí. To není kšeft.
Ne, idioti, kteří to zkusili, ale idioti, kteří to zkurvili. Telefon je slušňák:-)
Vymazat18:57
VymazatA o čem se dle Vás asi celou tu dobu bavíme?
To jste se probudil po minimálně 4.létech.
Spěte dál. Až se probudíte nebude co řešit.
19:01
VymazatA to mylíte telefon na ty slušňáky nebo na sebe?
oprava 19:21
VymazatA to myslíte......
Jak řekl Juncker, vše vyřeší legalizace přesunu Afričanů do Evropy. Těšme se tak na naše ovomaltinová pravnoučata, zvýšenou odolnost přeživších Evropanů na tropické nemoci a také na naplnění křesťanského - když dostaneš facku, nastav druhou líc... a mnoho dalších radostí
OdpovědětVymazatProč do prrr píšete o tom, na co se máme těšit, a nezamýšlíte se nad tím, jak tomu čelit a jak se bránit???
VymazatTyhle zbabělo-ironické komentáře fakt miluju.
Tím nechci říci, že Juncker není haj.l a vlastizrádný parchant ... ovšem kdyby si byl vědom, že lid ho pověsí, změnil by rétoriku.
Pane Mojmíre Grygare, si jste naprostý diletant. Afrika, Asie ani jiné kontinenty a státy se zatím nepotápějí a spojovat to s něčím jako potopením lodi je naprosto ale naprosto debilní. Zkuste to jinak i když ono to asi jinak nejde. Vám a Vaší ctěné rodině včetně příbuzných přeji štěstnou plavbu.
OdpovědětVymazatVáclav
Václave 19:33 jestliže chcete tvrdit, že hladiny oceánů nestoupají, jste neznalý ignorant. Důsledkem stoupajících hladin oceánů nutně je úbytek ploch souší. Zmíněna je nížinná a přelidněná Bangladéš. Pokud to chcete diskutovat, obraťte se na Holanďany.
VymazatO tom, že by se koloniální státy měly postarat o migrující obyvatelstvo svých někdejších kolonií, není pochyb. Není pochyb ani o tom, co říká Zeman už drahná léta, že by bylo výhodnější bránit migraci tím, že nebudeme v zemích migrantů vést války, humanitárně je bombardovat, zabíjet civilní obyvatelstvo, ničit školství, zdravotnictví a zemědělství prostřednictvím tzv. mírových misí. A naopak, že pomůžeme to, co nejcivilizovanější Západ v zemích migrantů rozvrátil, zase napravit a bylo by i dobré, kdybychom se námi postiženým zemím za své hulvátské konání omluvili.
OdpovědětVymazatBlbče, co si to dovoluješ? Žádat slušnost po bozích Západu?! Vždyť jde o kšeft, podívej se, kolik kapitál vydělá na jednom každém zabitém a ty bys chtěl ten chřadnoucí kapitál dále ožebračovat! Vole, vole, i pro tebe kapitál kudlu najde!