Reklama

.

.

neděle 31. prosince 2017

Zeman, v což doufám, „pražská kavárna“ bude řvát jak postřelené prase a Kalousek bude zabalený v tibetské vlajce demonstrovat. A Svěrák a Holubová...

Herec Ivan Vyskočil
- rozhovor s Ivanem Vyskočilem -
31.12.2017 ParlamentníListy

„Mohu si pozvat jen tolik hostů, kolik se mi jich ke stolu vejde, a jen tolik, pro kolik mám jídlo. A rozhodně mi žádný z hostů nebude diktovat, který obraz mám sundat ze zdi svého bytu, aby ho to neuráželo,“ říká ohledně přílivu migrantů do Evropy oblíbený herec Ivan Vyskočil a dodává, že Evropa prostě není nafukovací. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz zhodnotil některé události roku 2017 a prozradil, proč volil Andreje Babiše a bude volit Miloše Zemana. Promluvil i o „pražské kavárně“.


Za pár dní tady máme konec roku 2017. Co se podle vás za posledních dvanáct měsíců v České republice povedlo a co naopak nepovedlo? Co by náš stát potřeboval?

Na konci roku patrně každý z nás bilancuje, co se mu podařilo a co nikoliv. Jak je to u mne doma, vím dobře, ale nejsem takový expert, abych byl schopen to posoudit „státotvorně“. Moje odpovědi berte jen jako posouzení obyčejného, normálního občana.

Bezpochyby nejdůležitější událostí roku byly podzimní volby do Poslanecké sněmovny. Nebudu opakovat jejich výsledky. Právě ale výsledek voleb mně, a myslím i řadě našich občanů, ukázal ještě jinou věc. Nedemokratičnost naší společnosti.

A je opravdu zvláštní, že nejvíce proti demokratickým výsledkům křičeli ti, kteří mají (nemohu říct jinak) plnou hubu demokracie. Zejména ti, které pan prezident označuje souhrnným názvem „pražská kavárna“. Tito hlásači demokracie náhle proti demokratickým volbám křičeli nejvíc. A je mi líto, že je mezi nimi, bohužel, i řada mých kolegů.

ANO vyhrálo volby s velkou převahou, což se nelíbilo především stranám, které moc neuspěly a které celou dobu vedly proti ANO masivní kampaň.

A to je zase pozitivum uplynulého roku, že přes tu cílenou masáž médií, zejména ČT, se ukázalo, že český člověk není blbý a umí myslet vlastní hlavou. A to mě potěšilo, na rozdíl od pana Svěráka, který hlásal do éteru, že český národ ztratil rozum. Já myslím, že naopak vycvičen minulorežijními pohádkami hned tak na něco neskočí.

Jednou z nejvýraznějších postav naší politické scény je bezesporu prezident Miloš Zeman. Jak hodnotíte jeho činnost za tento rok? A co říkáte na to, že ho určitá skupina lidí – ať udělá, co udělá – pokaždé zkritizovala? Vezměme si například udílení státních vyznamenání, návštěvu Číny...

Jsem jeden z těch umělců, který si pana prezidenta nesmírně váží (... teď jsem se u výše zmíněné skupiny ocitl na černé listině). Kdykoliv jsem pana prezidenta poslouchal, nemohu s jeho slovy nic než souhlasit. Nehledě na to, jak mě jako herce fascinuje jeho schopnost mluvit spatra, pojmenovávat věci pravými a někdy i nevybíravými jmény a krátce, jasně a bez zbytečných „eeeee... ehm“ a bezobsažného „okecávání“.

A to, že určitá skupina lidí a také některá média na panu prezidentovi takzvaně nenechají nit suchou, je urážející, až tak, že by si to vůči hlavě státu ani neměli mít možnost dovolit.

Mohl bych citovat bezpočet příkladů, snad jeden za všechny. Pan prezident dal, a snad stále dává, část platu na Dětské vesničky. To nějaký komentátor označí za pouhou populistickou a předvolební kampaň?

A návštěvy Číny, udílení státních vyznamenání, návštěvy Ruska a kritika sankcí atd. atd. To přece nemá ani cenu komentovat. Jako by tam nebyl americký prezident, jako by nebyl čínský prezident u anglické královny, a rozhodně je lepší se s velmocí, jakou je Rusko, spíše bavit a jednat, než cokoliv jiného. Škoda slov.

A státní vyznamenání? Nevím, proč kolegyně Holubová pouští do éteru pitomosti, jako že ona by z rukou prezidenta Zemana cenu nepřevzala, když jí ani nikdo žádnou cenu nenabízí? Až příliš jsou z takových zbytečných prohlášení cítit „kyselé hrozny“. Konečně já kdybych byl prezidentem, tak bych mezi vyznamenanými měl také několik svých kamarádů a přátel, stejně jako je tam měl pan prezident Havel a jiní.

Mimochodem, dobře znám tuto paralelu z oblasti umělecké kritiky. Někdo se „uprdne“ a je to umění, jiný udělá to samé a je prase. Přitom pro obyčejného diváka zapáchají oba stejně.

Další výraznou českou politickou osobností je Andrej Babiš. Vy jste před časem, pokud vím, uvedl, že nejen jeho, ale právě i Miloše Zemana budete volit. Co se Andreji Babišovi za tento rok povedlo, a udělal něco, s čím naopak nesouhlasíte? A co s odstupem času říkáte na spory mezi právě Babišem a Sobotkou?

Ano, volil jsem Babiše a budu volit pana Zemana.

Zcela chápu, že pan Babiš nemůže politickým matadorům v Poslanecké sněmovně „vonět“. Ale byla by to stejná píseň jako shora proti panu prezidentovi. Ale i přes tu masívní kampaň proti Babišovi se ANO s velkým náskokem umístilo před ostatními stranami. Myslím, že mnoho lidí včetně mě pochopilo, že takzvaná kauza Čapí hnízdo je pouze zástupný problém. Nejsem policista ani investigativní novinář a nevidím do detailů celého problému, ale až příliš z celé věci ční snaha najít si onu hůl, kterou chceme psa bít. ... ....

... rozhovor dále pokračuje o Babišovi, německých volbách a Angele Merkelové, o postoji k migraci, o vděčnosti a nevděčnosti emigrantů, stavbě mešit a odstraňování křížků v Evropě, o nadcházející volbě českého prezidenta ...

Co říkáte na kandidáty, kteří se o tento post utkají? Byla pro vás některá jména překvapením?

Pro mne je volba jasná, jak už jsem předeslal. Neříkám ke kandidátům nic. Jen vidím mnoho politické naivity. Kromě pana Topolánka. Toho ovšem předchází tuze neslavná pověst z období jeho premiérování. I když pan Petr Nečas ho ještě daleko předčil. Dalo by se říci, že ho přímo strčil do kapsy!

Mezi zatím nejúspěšnější kandidáty patří Miloš Zeman a Jiří Drahoš. Jak by se podle vás změnila naše republika v případě, že by vyhrál profesor Drahoš, a co pro nás bude znamenat, pokud prezidentský úřad obhájí Miloš Zeman?

Co by... kdyby… opravdu neumím. Mám jen pocit, že pan Drahoš je pro prezidentování poněkud nevyhraněná osobnost. Tedy soudím dle jeho vystupování. Moc bych za to nedal, že tíhne právě k oněm vítačům.

A pokud zvítězí Miloš Zeman, v což doufám, tak vím jedno. Takzvaná pražská kavárna bude řvát jak postřelené prase a pan Kalousek, zabalený do tibetské vlajky, bude demonstrovat na Hradčanském náměstí.


(Celý rozhovor najdete na Parlamentních Listech zde.)



38 komentářů :

  1. Dobře to řekl Vyskočil není loutka kavárny jako ostatní špíny.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji Ivanovi za naprostou pravdu ve svém rozhovoru a sám vím, že ve své branži není sám, který má na věc podobný názor. Je v ní však dost herců a jiných, kteří kupříkladu iniciovali spacákový převrat v Čt, kteří spolu "mluví" a nedovedou si představit, že ještě existuje nějaká jiná pravda, než ta jejich. Jedním z nich je Z. Svěrák nebo z nových T.Matonoha aj. Sice sami do hloubky nic nestudují, snad kromě rolí, ale ve svém kavárenském "klubu" se dle nich prostě "rodí pravda" a jiné informace jim netřeba. Možná tak nechat je projet nočním autobusem po celém Malmó, Birminghamu nebo Lyonu, pak by snad alespoň drželi ústa a dlouhou dobu jenom mlčeli, teda pokud by se vůbec vrátili a zdrávi. A Kalousek, tak ten má svých pár voličů jistých a to je to o co mu jde, o nic jiného. O pravdu, tak to rozhodně ne! Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svěráka, kvůli jeho politickým postojům, nemusím, ale aspoň něco dokázal. Matonoha je pouhopouhý imbecil, na úrovni Mádla.

      Vymazat
    2. Pan Vyskočil je z jiného těsta jak Bára Štěpánová , která by si asi zase chtěla zajezdit po Hradě na koloběžce .

      Vymazat
    3. Ono je dobré nezapomínat, kdo to ještě neviděl ať si najde video Matonoha a jeho otevřený dopis KSČM. Nejde o to že zrovna KSČM, ale jde o tu ubohost. No a Holubová to je kapitolka sama o sobě, v jedné reportáži kdysi v televizi byla tázána na obyčejné lidi. Řekla lidi jsou blbí, reporter opáčil to snad ne, tak se opravila. Tak takhle půlka národa je blbá a druhá půlka je zblblá.Jenže to byla doba kdy vesele chlastala a tak řekla co si skutečně myslí. Takže ve finále jeden sprostej jako dlaždič a druhá opilá šlapka, k tomu ještě přičtěte Donutila (voni ty Brňáci to je skutečně materiál, když jich 70% volilo knížete, ani se nechce věřit)s pohádkou podporující černou rasu, je až s podivem, že vůbec nejaký herec má normální čestný postoj, nebojí se a není zaprodaná šmíra. Aottj.

      Vymazat
    4. Pana vyskočila si vážím pro jeho odvahu otevřeně říct, co si myslí. Musí mu být jasné, že si již v televizi ani filmu neškrtne, protože všechny hlavní i vedlejší role jsou automaticky vyčleněny ideologicky nezávadným hercům, kteří sice nemají charakter, hrdost a čest, avšak umí kvalitně špinit Zemana, Babiše, Rusko, Čínu atd., prostě vše, co od těch hereckých ubožáků kavárna vyžaduje.

      Vymazat
    5. 17:46 Je to smutné, ale je to přesně tak jak píšete. V ČR dostává kultura pořádně na frak. To co ji dnes prezentuje, se rozhodně uměním nazvat nedá. Je to pár pitomců, kteří se vzájemně oslavují a vynášejí do nebe. Ve skutečnosti nestojí za psí štěk. Čím větší komunistobijec, nebo Zemanobijec, tím více prostoru v " Našich - cha cha cha , NEZÁVISLÝCH MEDIÍCH ".

      Vymazat
  3. Máte pravdu pane Ivane . Čt si neuvědomila že svoji antibabišovou kampaňí z něj udělala Jánošíka . Nevolil jsem ANO , ale je to tak vyhráli volby beru je jsou to výtězové a budou vládnout . Ostudou byly žvásty 5% Kalouska .
    Dnes vydíme že Schwarzenberg z Top 09 by byl jako prezident loutka . Zradil Srby na Kosovu a uprchlíky by k nám nacpal . Doufám že pan Zeman bude znovu zvolen . M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vezmi si k ruce Pravidla českého pravopisu,
      tolik hrubek v tak krátkém textu se najde
      jen v diktátu pro děti v 1.třídě ZDŠ.
      "Vydím" , že sice vidíš,ale ...

      Vymazat
    2. 13:14 Domnívám se, že gentlemanovi křivdíte. Skutečný šlechtic může zradit pouze někoho na své úrovni. Tohle byla jenom bezvýznamná epizoda z příběhu, kterak "pravďák a láskař zvítězil nad fší a nenáfistí". Doufejme, že tento seriál již není na pokračování.

      Vymazat
    3. Nejsem Čech , ale volit mužů . M

      Vymazat
  4. Naprostý souhlas s Ivanem Vyskočilem. Ano, volím Zemana.

    OdpovědětVymazat
  5. Pane vyskočile tímto jste u mne vyhrál. Díky
    lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mne taky!!! A zrzaté, pihaté,škaredé a zadlužené slepici Štěpánové, je potřeba přiškrtit vole"o)

      Vymazat
    2. 13:40 Tak ještě má ty moderní přednosti, ale možná to je sillicon.

      Vymazat
    3. 14:31 Ale no fuj, podle mě sundá šprndu a kope si do toho koleny, bleee.

      Vymazat
  6. ...ivan..neni asociál !..a tak chápe to, co kavárna NE!

    OdpovědětVymazat
  7. Ivan Vyskočil to popsal úplně přesně. Když v parlamentních volbách zvítělilo ANO v čele s Andrejem Babišem, tak všechny tzv. demokratické strany nebyly schopny unést porážku a když ještě v prezidentských volbách zvítězí Miloš Zeman, tak pražská kavárna bude v čele s Kalouiskem ryčet jako postřelené prase.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší, kdyby je z toho houfně kleplo ... bude klid a konečně v republice se to někam hne ...

      Vymazat
  8. Přeji všem "kavárníkům" do roku 2018, aby se jim v hlavě rozsvítilo, jako Vyskočilovi. Jedna vlašťovka sice jaro nedělá, ale zaplaťpánbu alespoň za ní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:48 Víte to by v tý hlavě musel bejt normální mozek, kde však nic není ani smrt nebere...

      Vymazat
  9. Ivane,palec nahoru.Smýšlení většiny racionálně uvažujicího národa.Je vás dost, aby jste mohli ty nanicovaté,pihaté,zaplacené a hloupé kolegy nakopat.Jedou příjde doba se známým heslem-Národ sobě a ten národ těm vlastizrádcům to vše spočítá.

    OdpovědětVymazat
  10. Ivane mám vás rád od dětství . Super herec . Miloš na hrad . Doufám že tam zůstane . Prognózy dnes stojí za bačkoru .

    OdpovědětVymazat
  11. 15:51 Vynikající herec. Často hrál různé slizouny a podrazáky, ale jak je vidět, tak na rozdíl od takového Krause to opravdu jenom hrál. Ve skutečnosti je to rovný chlap, který se nebojí říkat pravdu i proti bučení stáda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, z takových kalibrů, jako je pan Vyskočil, je třeba pálit. Jen tak dál, boj nekončí.

      Vymazat
  12. Ivane, uvědomujete si, že si Vás za tohle Bára Štěpánová a spol. přestanou vážit...!? Podívejte na Mistra Suchého, dovolil si převzít metál od prezidenta a má u nich ušrum!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježibára Štěpánová a spol ... to bud fakt tragédie pro pana Vyskočila, to máte pravdu ... nebude z toho spát ... :-))

      Vymazat
    2. a co tak poslat Štěpánovou šupem do Malmo a hlavně bez možnosti návratu.Ať si to užije a může ji doplnit Taňa Fišer

      Vymazat
    3. 18,54 - jsem pro!!!
      A ať s nimi jede i Žilková.

      Vymazat
    4. Noc v Malmo nepřeji ani pražským kavárnicîm .

      Vymazat
  13. Herci musí volit mezi oblibou mezi sebou a nebo mezi občany. Kavárna se sebechválí, antikavárnu chválí občané a co je víc?
    Raněný přehršel medializátorů již před volbami z očekávané porážky sebe sama skučí na Zemana své hulvátství, pisálci na úrovni slaboduchých, zapšklých vzdalujícími se zlatými doly v kapsách občanů. A čím více blbci českého světa se spojují, tím více prohrávají. Jejich přesvědčení, že blbost a gaunerství vítězí, končí zklamáním. Česko si zaslouží lepšího prezidenta, než je ta sešlost 8 v sebezahleděných dráteníku ducha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je až neuvěřitelné, jak dnešní ,,umělci" hazardují se svojí popularitou a přízní diváků. Žádná diplomacie. Je hezké se politicky angažovat ale v tom případě musím počítat s tím, že se za moje názory a přílišnou politickou angažovanost část lidí ode mne odvrátí. Za komunistů jsme takové nadšence odsuzovali. Švorcová, jakýsi zpěvák Liška...Asi přicházím o moc, ale já osobně jsem se přestal dívat na filmy Hřebejka, film na samotě u lesa jsem sice opět zhlédl celý ale... S tebou mě baví svět jsem už nedokoukal. Vždyť jsem ho viděl dvacetkrát a ten Nový kdyby se tam přetrh tak ho prostě nemůžu. Ono to u mne není zase až tak nic nového. Za komunistů jsem taky nechodil ze vzdoru do kina na ruské fimy a spousta z nich byla dobrých. Ano Švorcová byla protivná ale současní angažovaní umělci jsou mnohdy opravdový lidský humus. To to tvrdím s plným vědomím po přestálém Silvestru. M.R.

      Vymazat
    2. Švorcová byla fanatička s rovnou páteří. Pomáhala lidem bez ideologických zábran: např. Karlu Steigerwaldovi, Hrušínským, Jiřímu Schonbauerovi a mnoha dalším. Zůstala svá až do konce. Pro nás to byl po všech těch zkušenostech s "reálným socíkem" sice postoj směšný, ale na druhou stranu charakter se jí upřít nedal. Leo

      Vymazat
  14. Nejlepší je, jak žalobníčci pořád mudrují, že Zeman řekl, že nepovede kampaň a přitom mu vylepují plakáty a roznášejí letáčky. Zeman neřekl, že nepovede kampaň, ale že se nebude účastnit besed s protikandidáty a že nebude na ně útočit a ani odpovídat na jejich útoky. No, že by neútočil, to teda občas si trošku zaútočí, ale to podstatné, že nebude využívat besed, to dodržuje. Takže, pražská kavárno, nebát se a nelhat. Ne že nepovede kampaň, ale že se nebude účastnit předvolebních debat. Tečka. A speciálně ty, Topolánku, ty se nesnaž být vtipný a Miloše neurážej, nemáš na něj ani v tomhle. Bez něj bys byl jenom takový hloupý Mirek. Říkáš, že prej se tě Miloš bojí, no toto.

    OdpovědětVymazat
  15. Řekl to dobře a pravdivě pan Vyskočil a bez okecávání!

    OdpovědětVymazat
  16. I.V. má rozum a chápe, co se děje; a taky osobní zkušenost s obtížnou slučitelností vzdálených kultur.
    P.S.: a štěpánová, to je co?

    OdpovědětVymazat
  17. Vážený pane Vyskočile, jste pašák, že se nebojíte říci to, co si myslí větší část národa. Vytrvejte,m aby mladý Hrušínský a jemu podobní pukli vzteky. Jeho táta se musí v hrobě otáčet, když vidí jakého má potomka. Kdyby nedostal dotace, tak by se ani neuživil. H.B.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak my ho sponzorujem a on nám špiní pana prezidenta . Škoda že nežije tatík ten by ho seřezal opaskem až by z něj chlupy lítali . To byl panečku umělec .

    OdpovědětVymazat