Reklama

.

.

sobota 27. ledna 2018

Máme hrát roli vola, který zaplatí cizí dluhy, rozpálila se Šichtařová

Markéta Šichtařová
27.1. 2018 Blog autorky
Ekonomka  bije na poplach před plány francouzského prezidenta Emmanuela Macrona. Tento relativně mladý muž, který je pro mnohé obyvatele Evropy symbolem naděje, možná jednoho dne rozpláče všechny Čechy, Moravany a Slezany.
Francouzský prezident Emmanuel Macron volá po těsnější integraci Evropy. Co to přesně znamená? Ekonomka Markéta Šichtařová v testu uveřejněném na blogu iDnes.cz varuje, že to neznamená nic menšího než to, že řecké dluhy s definitivní platností zaplatí Slováci, pobaltské země a další členové eurozóny, kteří jsou na tom lépe než Řekové. A pokud budeme patřit ke tvrdému jádru EU, po čemž někteří politici volají, budeme řecké dluhy splácet i my.

Jak se to zařídí? Třeba tím, že se vydá společný dluhopis eurozóny, takže by všechny státy platící eurem dlužily stejně. Tím se fakticky dluh jihu Evropy, především Řecka, ale nejen Řecka, rozprostřel mezi více států. Opticky na tom Řekové či Italové jsou mnohem lépe, zatímco Slovákům se přitíží. A pokud vstoupíme do eurozóny, přitíží se prý i nám.

„Všechna volání po vstupu do tvrdého jádra EU nejsou ničím jiným než vtahováním do této federace, v níž bychom hráli užitečného vola platícího za ostatní,“ upozornila Šichtařová.
Celý článek naleznete zde

„O splátky by se všichni svorně podělili bez ohledu na to, kdo dluh způsobil. A pokud bychom i my byli součástí tvrdého jádra EU či eurozóny, tento dluh by se následně splácel z našich daní. To, co my odvedeme státu z naší výplaty, by tedy nebylo použito na zlepšení vybavení naší policie, na vyšší platy učitelů, na vyšší důchody u nás, ba ani na lepší léčbu onkologicky nemocných pacientů bez vedlejších následků – tyto peníze by byly použity na zlepšení splácení dluhů, které si nasekali Řekové, Italové, Španělé, Portugalci... a Francouzi,“ vykreslila možnou budoucnost Česka.

Pokud se situace nevyřeší touto cestou, jsou ještě další možnosti. Můžeme Řecku dluhy odpustit, ale to se nebude líbit mnoha bankám, které Řekům půjčily peníze. Nebo můžeme nechat Řecko zkrachovat, protože podle Šichtařové je už dnes nade vší pochybnost jasné, že jsou tamní dluhy v podstatě nesplatitelné. Jenže pokud Řecko zkrachuje, utrpí tím mnohé banky, které Řecku půjčily peníze. Zapláčou především Němci. Titíž Němci, kteří až dosud velmi razantně brání přijetí společného dluhopisu eurozóny, protože by jejich ekonomiku poškodil nejvíce.

Přitom by podle Šichtařové možná stačilo, kdyby se francouzský prezident Emmanuel Macron přestal míchat do toho, kdo všechno má zaplatit řecké, francouzské či italské dluhy, a prosadil vyšší spotřební daně ve vlastní zemi, čímž by získal peníze na splacení části francouzských dluhů, přičemž by důrazem na nepřímé spotřební daně rozprostřel daňovou zátěž rovnoměrněji mezi všechny Francouze. Bohatší Francouzi, kteří si mohou kupovat víc zboží, by tak skrze nepřímé daně zaplatili více peněz.

64 komentářů :

  1. Vztaženo na obyvatele bytového domu, vesnice, či města. Je to naprosto to samé, jako by banky požadovaly platit dluhy dlužníka po sousedech. Okruh povinných bude tématem dohody. Zda všichni do 1km, do 5km či do 1000km.
    Ten, co po celý život šetří, nepůjčuje si na dovolenou či na čokoládu, bude platit za jiné ...
    Připomíná mi to nerovné manželství "Tvoje je moje a na mé mi nesahej" .
    ABC

    OdpovědětVymazat
  2. Šichtařové to na fotce sluší - ale právě kvůli té fotce nebudu plýtvat časem na čtení článku. Připadá mi to pod úroveň vkusu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jste v tom případě hloupý a povrchní.
      Článek je velmi zajímavý.
      Ale hlupák by jej stejně nepochopil.

      Vymazat
    2. plně s Vámi souhlasím

      Vymazat
    3. 10.28 Burane zalez si do svého kutlochu a tam můžeš smrdět jak dlouho chceš...

      Vymazat
    4. 10:28 - Neslintej a protože jsi blbej makej na Řeky!!!

      Vymazat
    5. "Šichtařové to na fotce sluší - ale právě kvůli té fotce..."
      Prostě paní je sexistka, snad má ráda sexismus i od mužů. Jinak by to byl podraz

      Vymazat
    6. Pěkná ženská.Ne jako ten ukrajinský hnus před ambasádou USA v Kyjevě.Když ta verbež z Ukrajiny nenávidí našeho prezidenta,tak at táhnou všichni k Prasečenkovi

      Vymazat
    7. 10:28 domníváte se, že autorka textu rozhodovala o tom, jakou fotografií bude článek uvozen? A i kdyby, do jaké míry to může předznamenat hodnotu daného textu? Jste vskutku hlava. Je mi vás líto.

      Vymazat
  3. tára - a práve vás začína dobiehať silná koruna - ste na hrane kĺzavky - odteraz to pôjde dolu a som zvedavý, ako to tá pani vysvetlí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale netárá, jen varuje abysme nemuseli platit řecké dluhy tak jako je budete platit vy Slováci.
      Mimochodem už jste v příjmech alespoň na průmeru EU keď máte to EUro ?

      Vymazat
    2. Pro 10:38
      Země, která odevzdá svoji monetární politiku do rukou jiné země dělá chybu. Monetární systém je založen na důvěře a ta může být velmi rychle zneužita ve prospěch těch, co ovládají tok oběživa ...
      Koruna je stále podhodnocená, ale možná se našim politikům podaří dosáhnout stavu, kdy bude stav ekonomiky opravdu odpovídat stávajícímu kurzu. Však již tři desítky let intenzívně pracují na její devastaci.
      ABC

      Vymazat
    3. 10:38
      Monetarní systém a centrální banky skoro všech zemí světa krom Kuby, Severní Koreje, Sýrie a Iránu je kontrolován klanem Rothschildů
      Co se kolem těchto zemí děje je asi pouhá náhoda, že? Před pár lety k nim patřila Libie Irák, Afghánistán a Sudán a je jistě koincidence co se těmto zemím stalo, že?
      Rotschild má právo tisknout peníze tudíš kontroluje politiku dle svého uvážení, Mayer Amschel Rothschild prohlási někdy kolem roku 1770 "Dejte mi právo vydávat peníze a bude mi jedno kdo vládne"
      http://www.univverse.org/politics/only-4-countries-left-without-a-rothschild-central-bank/

      Vymazat
    4. 11:21: Pokud si to dobře pamatuji Makaron je učeň Rotschildovy banky.

      Vymazat
  4. Havel poslal Cesko do EU otroctvi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prodali jsme republiku ožralému dramatiku.

      Vymazat
  5. Šichtářová bude vydělávat více než většina z nás. Proč se čertí, že bude muset platit? Nebude tak poškozena jako ostatní.

    Diferenciace příjmu a jeho utajení nahrává k udržování nízkých mezd a platů v ČR. Ti, co vydělávají hodně, drží hubu a neremcají. Ostatních se nezastanou. Na nízké úrovni drží příjmy nepřátelští okupanti z ciziny. Domácím podnikatelům to vyhovuje, protože na svých zaměstnancích více vydělají a ani se nemusí tolik snažit. Celý náš kapitalisticko-nesvobodný a tzv. demokratický režim je krajně nepřátelský k zaměstnancům, kteří nemohou své zaměstnavatele vydírat například stávkou, protože by to odnesli propadem až k bezdomovectví. Naštěstí vládnoucí demokraté nemají po ruce lágry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale maji
      Za nazor se v Havelsku zavira

      Vymazat
    2. To, co uvádí Anonymní 27.1.18 10.53, je chybná interpretace toho, co u nás nastalo a dále probíhá. Ačkoliv ne vždy s pí Šichtařovou souhlasím, tady se musím zčásti postavit za její článek. Jak ale dále vyplývá, jen zčásti. Jde totiž o to, že: 1/ Poškozeni budeme podle nastavených pravidel všichni, jen někteří z nás to budou schopni snáze unést, než ti ostatní. 2/ Nízké příjmy našich občanů jsou důsledkem washingtonského konsensu přijatého (o nás bez nás) počátkem 90. let (přechod na lacinou pracovní sílu, podtrženou místní měnu atd.). Namísto finálních výrobků s průměrnou přidanou hodnotou, které jsme si sami prodávali do k tomu vhodných teritorií až do r. 1989, jsme na základě tohoto konsensu přešli na málo kvalifikovanou práci s malou přidanou hodnotou. Tedy na montovny u nás či na výrobu pouhých částí investičních celků, které kompletovali a prodávali jiní hl. Němci) v zahraničí. Tam zůstával pak i téměř celý zisk. A pokud jde o cizí investice u nás, nejde tak ani o okupanty, nýbrž o cizí kapitalisty či často dokonce kapitálové spekulanty, kteří k náš přišli využívat výhod, které jim washingtonský konsensus a naše tehdejší vlády umožnily. Při uměle podtržené koruně kupovali u nás továrny a další výrobní prostředky(ale též třeba banky) za hubičku. Dnes od nás vyvádějí každoročně neúměrný zisk ve výši několika set miliard korun. Na úkor setrvale nízkých mezd našich pracovníků. Z jejich práce tak roste životní úroveň jinde, nikoliv u nás (podle oficiálních německých statistik za r. 2016 byl německý roční HNP vyšší o 18 % než jejich HDP. Tento rozdíl představující navýšení jejich příjmů nad celkový souhrn výrobků a služeb vyprodukovaných v daném roce v Německu již připlynul z bývalých soc.zemí, tedy i od nás, tedy ze současných kolonií. O tom tady ale řeč v tuto chvíli není. Když už je řeč o EURu a o ne/vstupu do eurozóny, je třeba připomenout i další aspekty přijetí EURa pro nás. Mezi ně patří: A/ definitivní znehodnocení úspor našeho obyvatelstva (rozdíl mezi stávajícím podhodnoceným kursem cca Kč 25,5/EURO a kursem odpovídajícím paritě kupní síly koruny Kč 18,0/EUR0 činí 41,67 %! O tolik by lidé přišli, pokud bychom nyní či v dohledné době přešli na EURO při takto podhodnoceném kurzu koruny. Jeho přepočtem na EURO by již byl totiž definitivně zafixován a v tomto poměru převedeny i úspory lidí na EURa. B/ Krom toho by se vláda zbavila jednoho z posledních nástrojů, kterými může ovlivňovat naši ekonomiku. C/ Za popsané situace by se nám prodražily i dovozy nových technologií, které bude třeba zavést v souvislosti s náběhem průmyslové revoluce 4.0. D/EURO bylo přizpůsobeno úrovni německé ekonomiky, kdo jí nedosahuje (což jsou v podstatě všichni ostatní členové EU), prodělává na tom. Zejména jde o celý jih Evropy, a to od Řecka až k Portugalsku, patří tam i Francie. Hovořit lze nepochybně i o některých dalších aspektech, proč je přechod na EURo nepřijatelný. To vše v článku (jinak pravdivém) postrádám. J. Tichý

      Vymazat
    3. 12:33, napsal jsem 10:53, aby napodobil Šichtařovou. Vy máte jako expert ve všem pravdu. Mezi obyčejným lidem se naše pozice takto všeobecně neposuzuje. Propaganda všechno zamlžila a něco je naprosté tabu. Spoléhal jsem na Zemana, avšak ten mlčí nebo mlží. Průmysl 4.0 bude frázovitě využit v akademické sféře, fabriky nebudou nic inovovat, protože nemají žádné zdroje. Do průmyslu 4.0 patří čtyři megatrendy, a to autonomní řízení, 3D tisk, pokrokové roboty a nové materiály. Ve všech těchto oborech se paběrkuje nebo účelově ničí výzkumné a výrobní kapacity. Možná že nás naši přátelští okupanti nasměřují na pornoprůmysl.

      Vy budete odborník ekonom. Popište jak se liší náš průmysl teď od poměrů za druhé světové války?

      Vymazat
    4. Myslím, že pan Tichý popsal situaci docela přesně. Jen s tím chybným závěrem, že v koloniích Německa se budeme muset přispůsobovat nárokům na průmysl 4.0. a budeme muset investovat do stejných technologií, jako tam. Kdepak, bude to stejné, jako doposud. Tamější odepsané technologie odvezou k nám a vzhledem k naší nízké úrovni platů z nich ještě vytřískají zisk! Tak se to dělo doposud a nevidím jediný důvod, proč by Němci měli měnit strategii.
      Jirka

      Vymazat
  6. Má Markéta podprsenku nebo níže už nic?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zde Vás vzrušuje pohled na atraktivní ženu? Neměli by vás spíše podněcovat k přemýšlení její myšlenky? Vzrušení ukojte objednáním si eskortní služby, k tomu účelu provozované
      ABC

      Vymazat
    2. Ta fotka je jako reklama na eskortní služby. Dovedete si paní Šichtařovou představit, jak s holými rameny přednáší na vysoké škole před bandou natržených mladých chlapců, zvláště na oborech techniky, kde děvčata studují málo? Už na střední škole by způsobila rozruch. V Brně měli na VUT kočku, kterou studenti natáčeli na mobil. Nám kradli z nástěnky fotku naši mladou kolegyni.

      Nicméně editor má dobrý vkus, což chválím.

      Markéta je odvážná. Na PL byla fotka jak kojí. Má za manžela ekonoma Pikoru?

      Vymazat
    3. Jaké mají tyhle ujeté oplzlé plácaniny vztah k článku anonyme 11.43? Cítíte-li potřebu očumovat bulvární fotky s rozkrokama a kozama, je to jen váš problém, ale netahejte to do diskuzí k úplně jinému tema. Kdyby Šichtařová byla nepříliš vzhledná žena středních let, zase by magoři jako jste vy, plkali, aby babizna nekecala a podobně. Normál duševní mrzáci. Mimochodem - Macron je blbej, hnusnej a škodlivej a bla bla bla - především proto, že má starší manželku. To jen připomínám diskuzní sračky pod jakýmkoliv článkem o Macronovi, od dementních sráčů vašeho typu.

      Vymazat
    4. Anonymní27. ledna 2018 11:02
      „.. Vás vzrušuje pohled na atraktivní ženu?“
      To už jsou poslední záchvěvy starého světa, ještě nesrovnaného genderismem. P.K.

      Vymazat
    5. Milý 12:07, napsal jsem také 10:53 bez sexistických poznámek. Tohoto příspěvku jste si nevšiml. Zajímá vás asi jen sex. Doporučuji vám otevřít youtube a dejte hledej 18+.

      Vymazat
    6. To máte pravdu -nevšiml, anonyme 12.24. A jak taky? Jestliže jste anonym, nemohu přičítat určité diskuzní příspěvky určitým anonymům.Kdybyste se byl podepsal například Venda Benda, věděl bych, že Venda Benda napsal to a to jako názor, a byl bych překvapen, že vypotil ještě i další zbytečnost o kojení apod. Možná mně sex zajímá asi jako každého chlapce, ale určitě bych ho nehledal v politické debatě, kam nepatří ani jako zpestření dejme tomu nudných žvástů. A jak tak čtu, vás sex zajímá prvořadově, protože youtube s vaším doporučením není můj šálek kávy.Ale asi bych se měl omluvit za svůj výraz "dementní sráč" v diskuzí k vašemu příspěvku,což tímto činím. Samozřejmě jsou výjimky,o nichž jsem přesvědčen, že podobných diskuzí se účastní jednou -dvakrát -a rychle pryč. Protože někdy, když se povede zvláštní slet diskuzních dementů, člověk nevěří svým očím, protože dokud nebylo diskuzí, své spoluobčany jsem si představoval jinak.

      Vymazat
    7. Přesně tak 12 :07 . Anonym 11:43 se může vyžívat na bulvárním tisku . Tam nemají jiné starosti než sledovat která pseudocelebrita neuhlídala rozkrok anebo jí vyklouzlo prso . Starosti obyčejných lidí ,kteří dřou v montovnách na jejich královské platy je nezajímají . Ale všeho do času i na tyto parchanty jednou dojde . Snad si Boží mlýny pospíší .

      Vymazat
    8. Anonymní27. ledna 2018 10:56
      „Má Markéta podprsenku nebo níže už nic?“
      Určitě je úplně nahatá, jenom to černé kolem krku, ji přidělali Fotoshopem.
      Je příjemnější posuzovat Šichtařovou podle zevnějšku, než podle díla. U jiných ekonomek je to zase naopak. Tím nechci nikoho urážet, každý jsme nějaký. P.K.

      Vymazat
    9. No ty ani nikoho urážet nemusíš. Tvý bláboly a spekulace o tom, jestli má podprsenku nebo ne jsou tak dokonale blbý, že je evidentní, že jsi magor. Úchylnej, oplzlej magor. A takovej není způsobilej urazit nikoho - blbci jsou jen k politování. Každej jsme nějakej -správně! Ty jsi blbej.

      Vymazat
    10. Anonymní27. ledna 2018 21:56
      Já jsem možná blbej, ale Vy jste minimálně nepozornej.
      Autorem věty: „Má Markéta podprsenku nebo níže už nic?“ je Anonymní27. ledna 2018 10:56. Já jsem na ni pouze reagoval po svém způsobu, tak jako nyní na ni reagujete Vy, po Vašem způsobu. P.K.

      Vymazat
  7. Jinými slovy. Macron jako trójský kůň nadnárodního bankovního (mocenského) centra má za úkol zajistit úhradu záměrně vytvořeného státního dluhu. Řecku to nepomůže a banky opět vydělají a podvážou Řecko ještě více. Tedy klasická socializace nákaldů a privatizace zisků. Učeně se tomu říká liberalizace.

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně tak proto bylo eu stvořeno všichni budou tahat z bryndy zadlužené státy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doplnil bych, že když mělo Řecko vstoupit do Eurozóny, tak mnozí poukazovali na to, že na to nemá. A že s tím přijdou dluhy. A o to Němcům šlo. Věděli, že jim budou půjčovat a hlavně, že z toho půjdou do Německa úroky!

      Vymazat
  9. Komu Řecko dluží, ten ať si dluhy odepíše. Zajímalo by mne, kolik si Řecko vypůjčila, proč a na co a kolik činí z dluhu úroky. Nevím zda EU limituje nebo ne úroky, zda jsou připuštěny k lizu bank "nekřesťanské" peníze nebo úrok málo vyšší, než platí banky občanům za úspory nebo národní bance za půjčení. Možná, že kdyby tyto informace mohly vyplout na veřejnost, tak bychom se divili.

    OdpovědětVymazat
  10. „Všechna volání po vstupu do tvrdého jádra EU nejsou ničím jiným než vtahováním do této federace, v níž bychom hráli užitečného vola platícího za ostatní,“
    To je jistě pravda, navíc bychom nemohli podporovat naši ekonomika, změnou hodnoty koruny. Proto také nesouhlasím s přijetím Eura.
    Ale domnívám se, že dokud bude naše národní banka v rukou stejných majitelů, jako jsou národní banky zemí Eurozóny, tak jsme do splácení dluhů, stejně zapojeni. Pouze nějakým komplikovanějším způsobem. Zadluženost Eurozóny (nejenom Řeků) devalvuje Euro, tak majitelé peněz současně devalvují i ostatní měny, aby situaci „stabilizovali“. To byla ta naše nucená devalvace Koruny, ve které jsme za tisíce miliard korun, nakoupili dolarové a eurové dluhopisy. Ještě ani nevíme s jakým závazkem, nebo zákazem, je pouštět do oběhu. P.K.

    OdpovědětVymazat
  11. My budeme platit, spolu s nimi, za jejich rozmařilý způsob života, veliké mzdy a důchody, jen aby se zaplatil jejich dluh a oni pak mohli pokračovat v tom co doposavad. Tedy v žití si nad poměry! Euro (a Drahoše) zde nechceme. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  12. .. kdyby …se … Macron přestal míchat do toho, kdo všechno má zaplatit řecké, francouzské či italské dluhy, a prosadil vyšší spotřební daně ve vlastní zemi, …, přičemž by důrazem na nepřímé spotřební daně rozprostřel daňovou zátěž rovnoměrněji mezi všechny Francouze. Bohatší Francouzi, kteří si mohou kupovat víc zboží, by tak skrze nepřímé daně zaplatili více peněz.“
    Paní Šichtařová je pravicová ekonomka, tak podporuje nepřímé daně. Podle mého názoru je propaguje proto, že tyto daně vytáhnou více peněz z kapes nižší příjmové třídy, než té vysoké.
    Občané s nižšími příjmy, téměř všechno, nebo dokonce více než všechno (při zadlužování se), pustí do oběhu, pro zajištění životních potřeb. A tedy zdaní nepřímými daněmi. Vyšší příjmové kategorie pouze malou část příjmu pustí do oběhu, pro zajištění životních potřeb. Vyšší část příjmu nějakým způsobem investují, tedy nezdaní nepřímými daněmi. Vyšší příjmové kategorie, je nutno zdanit přímými daněmi, např. zavedením progresivní daně z příjmu, případně majetku. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Macron je obyčejný mladý narcisák, kterého řídí zasloužilá manželka. Ať jde do perdele s tou svým ekonomickým maglajzem!

      Vymazat
  13. Toto jsem poslal emailem kamarádovi, nyní dávám do diskuze.
    Vážení, dole uvádím odkaz na knihu "Nacistické kořeny bruselské EU". Poslal jsem to spoustě lidí (dávno a nyní znovu) a pokud vím, nikdo si to nepřečetl. Dál se udržují v nevědomosti a zdá se mi, jako by stále dokola tlachali o věcech ne nejpodstatnějších. Že by ze strachu? Z mého pohledu v té knize ještě chybí nekompromisní odhalení tvrdého propojení již tehdejší korporátní moci se světovou finanční mocí, například tak, že IG Farben zakládal v roce 1925 Max Warburg, bratr Paula Warburga, jednoho z nejmocnějších bankéřů světa všech dob; byl to jeden ze zakladatelů FEDu. Že tím došlo k faktickému propojení korporátní a finanční moci na globální úrovni? Samozřejmě! Mimochodem hned chápete, kde vzal Hitler prachy na vybudování Wehrmachtu (dle mého soudu již tehdy US proxy army). IG Farben, tedy chemo-farmaceutickou korporací to tehdy pouze začalo, dnes jde o korporátní moc, pokrevně (nejen personálně) spjatou s mocí finanční zcela obecně, bez ohledu na obor činnosti. Na té samé úrovni chybí pouze "dopropojení" s mocí politickou snad s výjimkou Anglie (proto brexit), tedy též pokrevně (feudálně) a globální fašismus, tedy New Word Order bude nastolen! Už tomu opravdu moc neschází. A pak ještě autoři neodhalili pravý důvod, proč váleční zločinci (zmiňovaní Hallstein, Ophüls atd.) neskončili v Norimberku na šibenici! Protože to byli "nejlepší koně" ze stáje globální finančně-korporátní moci, kteří měli před sebou ještě mnoho úkolů (založení, vybudování a prezidentství EK, totéž a předsednictví Evropskému soudnímu dvoru a nakonec EU). Věřím, že pokud autoři stihnou druhé vydání knihy, tak to už tato odhalení obsahovat bude. Ono, jak říkám mnoho let, je to daleko horší, než to vypadá, ono je to totiž úplně v PRDELI!!! A Češi budou volit Drahoše! Fakt jsem rád, že jezevce. lišky srnky vidím častěji, než lidi.
    P.S. Také Komenský si kladl otázku, zda je člověk vůbec tvorem vzdělatelným!
    Ahoj

    http://desitka.org/nkbeu.pdf

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. „Poslal jsem to spoustě lidí (dávno a nyní znovu) a pokud vím, nikdo si to nepřečetl.“
      To chce vytrvat a dávat to do všech diskuzí. Třeba i vícekrát. Přeji hodně zdaru Vašemu bohulibému počínání. P.K.

      Vymazat
  14. No bóže - vy toho naděláte. Úchylní miliardáři ( a že jich ani u nás už není málo) se složí na Řecko a po ptákách. Když můžou vyhodit osmset padesát tisíc !! za posranou lavičku skládající se ze sudu a prkna, vše natřené na červeno, bude pro ně úhrada řeckého dluhu doslova hračka - a obyvatelstvo tím nezatíží. To nebude potřeba.

    OdpovědětVymazat
  15. Anonymní27. ledna 2018 12:11
    „ .. miliardáři … se složí na Řecko ..“
    Divím se, že Vám ještě nedošlo, že to není jejich styl. I tu lavičku neplatil žádný miliardář, nýbrž rozpočet města, takže veřejné peníze, nikoliv soukromé. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak - já jsem to pojal jako humornou nadsázku, anonyme 12.22 - ale kdyby se z toho vytvořil jejich styl? Miliardářské - a jiné a další smečky parazitů včetně celebrit se slejzají na celé řadě akcí, kde prostě "musejí být vidět" protože jsou to svým založením děsní snobi, navíc o nich píše bulvár ( to mají taky v oblibě) a rádi se vytahujou a ukazujou bohatství. Například za vstupné na "ples v opeře" dají klidně osm tisíc, ale lezou tam, aby tam byli vidět. Okázalost - to je jejich. Tak se může mediálně rozjet akce - například který pracháč a celebrita nepřispěje na Řecko, nezaslouží si být v EU - nebo něco takového ( každej je leštič klik a panskej slouha) a budou se předhánět. Vytvoří se listina dárců - prostě něco hodně snobskýho - a tam budou jména všech ušlechtilců, kteří pomohli Řecku z dluhů, a uvidíte, jak se budou předhánět. Když můžou sypat miliony takový atrapě, jako je pan Drahoš, jistě nasypou i Řecku. A prezident jim pak dá slavnostní medaili, a budou v televizi. A občané se budou jenom dívat - to by šlo - ne?

      Vymazat
    2. Anonymní27. ledna 2018 13:08
      „.. ale kdyby se z toho vytvořil jejich styl?“ Už by to nebyli oni.
      Co se týče Řecka, samozřejmě řešení je snadné, tím je bankrot. Dokonce už je připravené, neboť dluhy jsou již převedené z bank na státy, takže bankrotem neutrpí banky, ale daňoví poplatníci. Nepřekvapilo by mě, kdyby naše státní banka, také měla v zásobě slušný balík těchto „cenných papírů“.
      Ale nejde o to, Řecko zachránit, ale odrbat o co nejvíce majetku: letiště, přístavy, ostrovy, atd. P.K.

      Vymazat
    3. Anonymní27. ledna 2018 13:08
      „Okázalost - to je jejich.“
      Jenom byste jim to neměl tak „žrát“. Výtěžek takových akcí jde na konto nějaké „dobročinné“ organizace některého z nich a tam z toho celý rok slušně žije pár jejích členů. Na Vánoce za to někde objednají uvaření kotle levné polévky, kterou opět s pompou rozdají. Nebo do nějaké africké vesnice, za pozornosti novinářů, přivezou auto rýže. Takto to vidím alespoň já. P.K.

      Vymazat
    4. 12:22 perfektní postřeh, bez reakce. Též si myslím, že všechno platí ti, co mají nejméně peněz. Kdesi jsem napsal, že to je anachron - ve 21 století jsou finance, tedy ekonomie, která konec konců je základem života společnosti, založeny na stejném principu jak to bylo v době Sumeru, to jest při přechodu z jeskyň lesů do domů otevřených pláni kde se začalo pěstovat obilí. Nadprodukci si přisvojují od té doby tzv. nejšikovnější a snaží si ji udržet v podobě peněz a nemovitostí, továren atd. pokud možno na dlouhou dobu. Proto heslo Privátní majetek je svatý apod. Psal jsem tento pohled někde jinde a zase stejně jako Vy bez reakce. Zde je hodně chytrých lidí mezi diskutujícími proto se divím. Psal jsem tam, že po druhé světové válce takoví velikání jako Jung a Einstein říkali, že je konec s predatorským přístupem k realitě. Je více než 70 let po válce, 1989 s jásotem přijali toto predátorství, na němž spočívá kapitalismus. Blíže to nerozvádím - myslím, že mě chybí patřičný rozhled, abych napsal jak z toho ven. Když ne ven - potom zase do světové války, jestli se nemýlím, čili řešení stejné jako v případě lovce mamutů - musíme zlikvidovat sousední tlupu - mamutů je málo. A nebo si myslíte, že jsme nějak jinak vybavení na cestu, po které jdeme než lovci mamutů? Nechci opakovat zase totéž, co jsem napsal. Někteří sensitivové - Christus, Budha, Lao Tse - se snažili zavést ve společnosti myšlení, které by bylo jiné než to, co bylo venyseno z jeskyně. Myslím si, že bez úspěchů. Pro mně již je třeba nepochopitelné, že v čele dnešní společnosti jsou vesměs psychopaté - to říká myslím Koukolík - nebo si myslíte, že ta Merklová a Makaron, nemluvě o Th. Mayové /spíše to platí o její předchůdkyni M. Thatcherové - 15 milionů Rusů do Uralů stačí, stejně skvělá myšlenka - balkanská řeznice/. Nad těmito otázkami bohužel přemýšlí příliš malo lidí a proto to tak se vším vypadá - i s volbou našeho prezidenta, která dopadla dosti nepřesvědčivě, nemyslíte? Je uděsné polouchat lidí a slyšet pořad o tom, že nás ohrožuje Rusko, že Zeman je hulvat a opilec atd. Na závěr: Komentátor 12:06 napsal, že jsme v pr...i. Myslím si to taky.

      Vymazat
  16. Banky, které půjčovaly Řecku, nechť platí, třebas i zkrachují. Já kdybych někomu dlužil 10 000,- Kč a neplatil,tak mne smečka stvořená z advokátů, soudců, exekutorů a jejich pacholků vytáhne můj dluh i 300 000,- Kč. Tady banky jakož i v západní Evropě nasekají dluhy a ty občane plať, viz neblaze proslulé Kalouskovy složenky. Takže banky, když mají vysoce inteligentní lidi ve svých řadách, tak tito lidé nesou spoluodpovědnost podle svého ranku a ne občané země. Už bylo dost Kožených, Bakalů a jejich pomocníků z politické scény. Myslím, že to vyřkl Seneca anebo Aristoteles: Vládci bez morálky jsou jen banda zločinců. Což se dá říci o většině vlád vládnoucích v Česku od roku 1992 do roku 2017.
    Morave

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:30 - Ať ty banky zkrachují. Ty půjčky byly bankovní riziko jejich kap. podnikání! Nejsme v socialismu, ale v krachujícím kapitalismu! Díky, opilče Havle!

      Vymazat
  17. VŽDYŤ MÁ VEČERNÍ ŠATY BEZ RUKÁVŮ - VOLOVÉ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a co jako? Co my s tím, vole.

      Vymazat
    2. JAKS TO POZNAL BEJKU?

      Vymazat
  18. nějak zapomínáme, že ten "řecký " dluh je dluhem u německých bank, kterým je taky splácen a i na to, že dluh sám je již splacen, sl¨plácá se dosud úroky a obsluha dluhu, které jsou větší než dluh sám. Takže všichni budeme živit německé banky, ne Řeky.

    OdpovědětVymazat
  19. Vždyť Macron bojuje za banky,a ne za občany,spíš jen za svoje konto.I když víme,že banky nic nevyrábí,ale jen spravují peníze vkladatelů,podnikatelů,fondů,takže při jakémkoliv krachu bank,doplatí na to ti,co jim banky spravují peníze.Ty peníze,co banky nastrkaly do Řecka,jsou jen těch co jsem napsal,takže zachraňovat Řecko,je vlastně záchrana vkladatelů,kdo nic nemá v bance,tak se s tím netrápí,ale není mu to jedno,platit za špatné investování bank.
    Takže máma jasno proč Anglie utíká z EU,aby nemusely platit Řecké dluhy a nás chce Drahoš do toho chomoutu navlíknout.

    OdpovědětVymazat
  20. Povinnosti kazdeho ceskeho obcana je snaha vzit budoucnost do svych rukou a tim usilovat o SUVERENITU a samostatnost v rozhodovani o svem osudu !

    Kazdy VITAC je sebedestruktivni BLB !
    Proto je jasne uz dlouho, ze president Zeman bude znovu presidentem !

    Chci vas informovat !
    Barbari v Nemecu zvysili kriminalitu o 53% - t.zn., ze tam bylo o 175 000 vice kriminalnich akci !

    Chci vas informovat !
    President Trump mel obrovsky uspech v Davosu !

    Dale pokaral Israel a Palestine ! (Velke prekvapeni pro Israel !)

    Ekonomicky rust v Americe je nejvetsi za 30 let !
    Americky $ bude svetovou menou dalsich 7 let - coz je 100 % jista realita !

    A kazdy z politickych prizdisracu v Praze, ktery bude ochoten platit dluhy jineho statu, na ukor vlastnich lidi je ZLOCINEC !
    nick honolulu


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V ČR nikdy žádné odporné a předlužené Ojro, platit nebude!!!Tuhle zkrachovalou a bezcennou politickou měnu, chtějí pouze zaprodaní vlastizrádci.Český národ je vlastenecký a nehodlá se z vlastních kapes podílet na dluhovém a nekonečném euroseriálu placení cizích dluhů!!!

      Vymazat
  21. Statnici se tlacili u schodu a ve dverich kvuli Trumpovi v Davosu, jako kluci v puberte, kdyz vidi nejakou hudebni hvezdu. Kazdy s nim chtel mit foto !
    samozrejme jste o tom nebyli informovani !

    -------------------------------------------------------

    V Americe se ted vede boj o prosazeni zvyseni uroku z vasich v bance investovanych penez na minimum 2.6 % !
    (Savings = Uspory)
    Tato zmena ve financich by mela casem prijit i kvam.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  22. Já sem taki vůl korunovaný vůl na iDes.cz

    OdpovědětVymazat
  23. Nejsem ekonom, tudíž nebudu hodnotit článek pí Šichtařové. Jenom se vyjádřím, zda euro ano, nebo ne.
    Podle mého názoru je právě společná měna tou největší chybou. Odjakživa byla síla ekonomiky vyjadřována silou domácí měny. Toto srovnání se proto postrádá prostou logiku.

    OdpovědětVymazat
  24. BRNACI ! Vy strycaci / obercejlaci ! Posrali jste to ve volbach ! Volili jste vitace ! Dostanete hovno a NEEEE nove nadrazi !
    Mezinarodni rychliky ve vasem prdelakove, nebudou vubec zastavovat ! (Aby jste neroznaseli po svete nejakou vasi mentalni uchylku ! A prestehujte radnici do Cernovic !)
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  25. Parlamentní debata o vydání Babiše a Faltynka do rukou policie a soudů, poslanec Blaha, ANO: Dotace z EU jsou proto, aby nás EU zotročila, řekl bych pozoruhodné sdělení na parlamentní půdě - tohle totiž jsem slyšel poprve a neslyšel jsem to ani od komunistů. Škoda, že 2 procenta z rozpočtu má být proto, abychom koupili emerický šrot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:13 oprava: Poslední věta má znít: Škoda, že při debatě o výdajích na vojenství /navrh 2 procenta z národního rozpočtu/ se nikdo neodezval, že tento návrh v podobě těchto 2 procent je zde proto, abychom nakoupili emerický šrot.

      Vymazat