Reklama

.

.

neděle 7. ledna 2018

Takoví lidé vážně chtějí být prezidentem republiky? Promlouvá psychiatr a jsou to drsné diagnózy



Ivan David     rozhovor pro Parlamentní listy
7. 1. 2018
„Mám pocit, že profesor Drahoš se v pelotonu dere dozadu. Topolánek je hrubozrnný a bez čistého štítu, ale je zkušený politik a snaží se nikoho příliš neurážet, dokonce ani prezidenta Zemana. Drahošův politický amatérismus se mimo jiné projevuje tím, že, aniž by si to zřejmě uvědomoval, úplně zbytečně napadá, uráží a naštvává lidi, aniž by tím jiné získal. Politik se tak nikdy nechová,“ uvádí v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz na vrub prezidentských kandidátů exministr zdravotnictví Ivan David. A jak hodnotí Miloše Zemana? „Miloš Zeman snad neřekl, že nebude dělat žádnou kampaň, tuším, že ‚slíbil‘, že se nezúčastní diskusí s protikandidáty. Je to chytré. Proč by si měl nechat okopávat kotníky v přímém přenosu? Ať oni soutěží, kdo je antizemanovější!“

 
Určitě sledujete dění před prezidentskými volbami. Zeman, Drahoš, Horáček, Topolánek. To jsou kandidáti v čele pelotonu uchazečů o Pražský hrad. Zeman zdůrazňuje, že si Češi nesmějí nechat nic vnucovat cizinou ani médii typu ČT, Jiří Drahoš jde na Hrad „s čistým štítem“ a chce tam vrátit slušnost, Michal Horáček tvrdí, že „máme na víc“ a že úžasní čeští lidé dosáhnou lepšího života i lepší reprezentací Česka na Západě, což on prý dokáže. Mirek Topolánek bazíruje na ochraně hranic a „chce spojovat hospodu s kavárnou“. Kdo dělá nejlepší kampaň, a kdo si to naopak v poslední fázi před volbami kazí? A kdo se podle vás nejspíše dostane do druhého kola?

Přiznám se, že informace o takykandidátech příliš nemonitoruji. Mám pocit, že profesor Drahoš se v pelotonu dere dozadu. Topolánek je hrubozrnný a bez čistého štítu, ale je zkušený politik a snaží se nikoho příliš neurážet, dokonce ani prezidenta Zemana. Drahošův politický amatérismus se mimo jiné projevuje tím, že, aniž by si to zřejmě uvědomoval, úplně zbytečně napadá, uráží a naštvává lidi, aniž by tím jiné získal. Politik se tak nikdy nechová. Kde nemůže pochválit a nenásilně se vlichotit, alespoň mlčí. K čemu je politikovi dobré zveřejnění seznamu nekonformních webů – dokonce včetně vysoce čtených Parlamentních listů? K čemu je dobré se nechat vyfotografovat před bombardérem B52? Je snad nadšených příznivců NATO většina? Touží většina občanů ČR po migrantech? Atd.
Horáček je mimořádně talentovaný textař, protože je verbálně zdatný, zdatnější než „akademik“ Drahoš, ale kolika lidem dokáže imponovat jako politik, když evidentně politik není? Jeho vyjádření k migraci také nebylo právě obratné… Doktor Hilšer má problém odlišit podstatné od nepodstaného a chlubí se svým konzervatismem, aniž by chápal, že ho s ním určitě nebude sdílet nadpoloviční většina. Hannig je těžkopádný a promiňte mi psychiatrickou terminologii – zabíhavý a nevýpravný. Fischer je mnohem sebestřednější než Zeman nebo Klaus, to je ovšem to jediné, čím se s nimi může měřit. Jiřího Hynka a Vratislava Kulhánka jsem v kampani sotva zaznamenal.

Činí Miloš Zeman dobře, když tvrdí, že žádnou kampaň nedělá, a přitom jsou vyvěšeny jeho billboardy? Navíc Zeman ani nechodí do debat s protikandidáty, což zřejmě vydráždilo komentátora Bohumila Pečinku, jenž napsal o Zemanovi, že je díky tomu „sráč“. Co si o tom myslíte?

Miloš Zeman snad neřekl, že nebude dělat žádnou kampaň, tuším, že „slíbil“, že se nezúčastní diskusí s protikandidáty. Je to chytré. Proč by si měl nechat okopávat kotníky v přímém přenosu? Ať oni soutěží, kdo je antizemanovější! Zemanovy billboardy vypadají jako upoutávka na jeho knihu. Zcela záměrně ani v nich nijak nesoutěží s protikandidáty. Hraje na to, že tak posiluje svoji výlučnost. V tom s ním nikdo z protikandidátů soutěžit nemůže. Nechce se utkat s žábou a tak nemusí lézt do rybníka. Bylo by od Miloše Zemana statečné chodit do ringu s borci muší váhy?
Bohumil Pečinka nám o prezidentu Zemanovi nic neřekl, ale upozornil, že on sám je sprosťák. Tento titul se jemu podobní snaží přišít Miloši Zemanovi jen za to, že zcela přesně přeložil název vulgární ruské skupiny exhibujících mladých žen. Svojí sprosťárnou se každý zamaže. Když jsem byl malý a byl jsem babičkou přistižen, že sprostě nadávám, říkala: „Kdo to říká, ten to je, tomu se to šikuje.“

Na facebooku se objevují různé lidové animace na téma „Nevolte Zemana“, nebo že „většina kandidátů je lepší nežli Zeman“. Aktivista John Bok na konto Miloše Zemana v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz řekl, že Zeman je podlý, zbabělý, nabubřelý a arogantní. Proč si, podle vás, tolik lidí touží do Zemana kopnout? Co lidi na něm tak dráždí? Jakým prezidentem Zeman byl? Bojoval dobře za státní zájmy?

Johna Boka nebudu komentovat, on za to nemůže. Mnozí si myslí, že když někoho verbálně napadnou, že se mu tím vyrovnají. Je to chybný předpoklad. Úsudkově závislí lidé opakují to, co je jim nabízeno v médiích hlavního proudu. Kdyby na Zemana média neútočila, měl by zuřivých oponentů hrstku, kdyby ho dokonce chválila, měl by jich do čepice. Myslím, že Zeman bojuje dobře za zájmy české národní komunity. „Státní zájmy“, to je něco jiného. Kdo reprezentuje stát a za koho takový reprezentant vlastně mluví? Když ministr zahraničí Rakušák Schwarzenberg prohlásí, že cosi je nebo není v „našem zájmu“ a že Česká republika si myslí… – vyjadřuje tím „státní zájem“?

Jakým prezidentem by nejspíše byl Mirek Topolánek? John Bok, jehož jsem již zmínila, se bojí, že dnešní předseda Teplárenského sdružení České republiky Topolánek by lobboval v zájmu velkého kapitálu. Má v tomto pravdu? Vzpomeňme si ale taky na některé „aktivity“ jeho ministrů – ministryně obrany Vlasta Parkanová a letouny CASA, místopředseda vlády pro evropské záležitosti Alexandr Vondra a kauza ProMoPro, ministr zdravotnictví Tomáš Julínek a jeho regulační poplatky ve zdravotnictví, Lisabonská smlouva... Co se vám osobně dnes vybaví ve spojitosti s kabinetem Mirka Topolánka?

Všichni kandidáti budou lobbovat ve prospěch velkého kapitálu a jen velký kapitál bude účinně lobbovat v jejich prospěch. Velký kapitál je vládnoucí třída. Budiž blahoslavený, kdo to nepostřehl. Ale i velký kapitál může za určitých okolností působit ve prospěch národní komunity, chcete-li „lidu“. Zájmem velkého kapitálu nemusí nutně být jen trvalá udržitelnost nízkých mezd v České republice a oslabování koruny. Topolánek mně nutně asociuje zoufalce Julínka. „Poplatky“ byly jen nejviditelnějším vrcholem „ledovce“. Rozjezd národní tragédie se aspoň protentokrát podařilo přibrzdit.

Takže si Topolánkova vláda vedla kromě jiného v otázce zdravotnictví poněkud neuměle? Mně se v souvislosti s ministrem Julínkem vybavuje ještě rušení nemocnic a vím, že koncem roku 2008 představil tzv. řízenou péči, což měl být jakýsi koncept zdravotní péče praktikovaný na pilířích amerického zdravotnictví...
Toto bych vynechal. To je totiž na samostatný rozhovor, je to složité a velmi důležité… Co vy na to?

Jakým ministrem zdravotnictví nejspíše bude čerstvý a hodně mladý Adam Vojtěch? „Budu se snažit ministerstvo zefektivnit,“ podotkl koncem roku. To ale snad chce každý nováček... Co si od něj slibujete?

Pokud jsem informován, za ministrem Vojtěchem stojí v zákrytu jeho školitel – Julínkův náměstek Hroboň. Adam Vojtěch zdravotnictví rozumět nemůže, i kdyby byl génius. Ale může si myslet, že může. Pochází z generace opovrhující zkušeností a věřící, že znalosti složitých vztahů je možné získat samostudiem a v rychlokurzu. Podobné představy měli i mládežníci před sedmdesáti lety. Akce „Mládež řídí Brno“ dopadla velmi neslavně. Hroboňovi předchůdci chtěli dokonce Ministerstvo zdravotnictví zrušit, nebo tak činili v jeho čele s tím, že problémy zdravotnictví vyřeší jeho privatizace (Rubáš). Tolik k efektivitě prozatím.

Čeká nás hlasování o důvěře vládě Andreje Babiše, následně prezidentské volby a po nich možná jednání o vzniku nové vlády Andreje Babiše, u kterých bude minimálně do dubna Miloš Zeman. Jde o přelomový čas pro český národ? A jaké řešení by bylo pro Česko nejlepší? Vláda Babiše klidně bez důvěry, menšinová vláda Babiše s důvěrou, koaliční vláda Babiše, vláda s ANO bez Babiše, vláda bez ANO, anebo předčasné volby?

Mluvit o optimálním řešení není nic jiného, než účtování bez hostinského. Za situace, jak se vyvinula, jde o to, jestli bude velkokapitál vládnout sám jako třeba na Ukrajině, nebo prostřednictvím politických stran, jak je v „demokraciích“ obvyklé. Myslím, že Babiš bude vládnout bez důvěry tak dlouho, než někomu rupnou nervy a vyvolá předčasné volby.

Opět se hojně debatuje o kauze Čapí hnízdo. Jak se smiřujete s tím, že Ministerstvo financí stále zadržuje zprávu – míním tím celou – euroúřadu proti podvodům OLAF, která může naznačit, zda Čapí hnízdo byl dotační podvod?

Dříve nebo později se dozvíme, jak moc se smí „podvádět“, či „využívat příležitosti k legálnímu obohacení“. Ta paní, která symbolizuje justici, má zavázané oči, ale ti, kteří vedou její ruku s mečem, dobře vědí, co činí. Justice je prý nezávislá, ale kariéra v justici závisí na závislých.

Právě v těchto dnech si připomínáme 25 let od rozdělení Československa. Podle Petra Pitharta náš národ v lecčems překonali Slováci, kteří se stavějí odvážněji k problémům světa i EU. Slovensko dle Pitharta překonalo krizi „mečiarismu“, přičemž nás překonání obdobné krize čeká. Může mít Pithart pravdu?

Soudím, že nás čeká překonání krize EU. Ta v krizi sice zůstane, ale jsem přesvědčen, že nemusíme být u toho. Doufám, že v tom „překonáme Slováky“.

73 komentářů :

  1. V tomto článku je mnoho témat a tak jen k jednomu,ostatně blíží se volby prezidenta ČR. Jediný z protikandidátů M.Zemana, který by ve světě měl jakýs taký respekt, je M.Topolánek. Bohužel pro něho však jeho kroky ve funkci premiéra byly více než rozporuplné, vyšší daně, poplatky ve zdravotnictví( pravicová vláda sic.), trapné předsednictví EU, ozvučení konference za miliardu Kč (nabídky byly i za 50 mil.), atd. a také trapný rozvod s jeho dřívější paní. Stihnul tedy toho za pár let hodně, ale většinou jen pokazit. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. všimol si niekto, koľko vody pretečie a koľko sajrajtu sa do nej dostane, kým tu riešite takéto skutočne "dôležité" čosi ?

      Vymazat
    2. Každý jen tu svou má za jedinou, myslím tím samozřejmě pravdu. To že nemáme euro je asi moc dobře i když je tu informace že 70% slováků je s ním spokojeno. Na druhou stranu přibývá těch kteří nadávají na to že o sametovém pšouku hrkali klíči, ostatní si dál budou nalhávat "klíče měly smysl a jsme na to hrdí", kdo ale přizná dneska chybu a mladí mají dneska propagandou většinou vymyté mozky, takže asi tak.

      Vymazat
    3. Amok pražské kavárny....
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Amok-prazske-kavarny-Soros-ji-pry-na-prezidentske-volby-poslal-dvacet-milionu-dolaru-Trumfy-drzi-Babis-To-nejhorsi-z-Bruselu-nas-teprve-ceka-varuje-mistopredseda-KSCM-Skala-518501

      Vymazat
    4. 70 % Slováků že je s euro spokojeno ? Tak už je mě to jasné proč ho chce Zeman taky v Česku . On chce jednoduše aby 70 % Čechů bylo taky spokojeno .

      Vymazat
  2. Díky za užitečný rozhovor!
    Na rozdíl od ČTV a mainstreamových presstitutů dr. David přispěl novými informacemi a pohledy, a to jak na grupu antizemanů, tak i na "misi" mladického ministra zdravotnictví Vojtěcha (vlastně Hruboně).
    A sdílím jeho přání nezůstávat u krize EU. A "překonat" tak Pitharta aj. zdejší kavárenské eurofily-globalisty ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, ale s kým chcete "překonávat krizi EU", když ANO (a ještě k tomu lživě, naposledy dneska v otázkách VM) tvrdí, že s Okamurou do vlády nepůjde, protože prý chce Okamura vystoupit z EU. Jenomže Okamura pouze chce, aby mohlo být v případě, že nám Brusel bude chtít vnutit naprosto nepřijatelné požadavky (např. islamizovat naši zemi migranty ap.), tak že se bude moci na toto téma vypsat referendum a tento diktát odmítnout. A protože svým tvrzením nejen ANO lže, ale navíc brání případnému demokratickému rozhodnutí lidu nenechat se zotročit, zaniknout jako národ a zabránit tu nastolení Kalifátu, tak pouze ty předvolební "keci" Babiše o tom, že migranty jako v žádném případě ne, jsou z úst Babiše i Faltýnka naprosto nedůvěryhodné. Nikdo z těch chytrolínů totiž nikdy neřekl, jak se zachová, když nám silou bude Brusel kvóty, nebo jiné nesmysly poškozující náš stát téměř k likvidaci, vynucovat dál, pokutovat, vyhrožovat atd.

      Vymazat
    2. Re (13:37):
      Není to ani jediný důvod, proč jsem Babiše a spol. nevolil!
      Takže na vaši otázku mohu odpovědět jen tak, že "překonávat" s těmi, kteří o vystoupení z EU a NATO programově usilují ...
      Snad to po těchto volbách pochopí dost dalších lidí, kteří jsou ještě stále zahleděni do ANO či jiných euroatlantsky orientovaných partají.

      Vymazat
  3. Vždy si se zájmem přečtu názory Dr. Davida. Je to obohacující a "myšlenkotrvorné" čtení. Stejně tak i Dr. Zbořil, Krejčí, The Saker, Kotrba a mnozí další (Žantovský, Švihlíková, Olšer, Jírovec, Keller, Valnčík, Best, Klausové, Spencerová ... ani je nelze vypsat všechny. Díky za zprostředkování. Je to rozum a morálka proti pražské žumpě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:35 Přidávám se .

      Vymazat
    2. Opravdu zajímavé ne sportovní utkání.
      Církev,zahraniční strategičtí partneři,
      špičky policie a tajných služeb, veřejná média a parta kriminálníků vs Milouš,Dr. Zbořil, Krejčí, The Saker, Kotrba a mnozí další (Žantovský, Švihlíková, Olšer, Jírovec, Keller, Valnčík, Best, Klausové, Spencerová ... ani je nelze vypsat všechny.*

      Vymazat
  4. Hurá , někdo vidí a dokáže to formulovat!
    Jak to že ho nevidí ostatní? díky ef

    OdpovědětVymazat
  5. Pokud zprivatizujeme zdravotnictví, penze a další obory, měli by jsme vědět, že každá privátní firma je založena především na tvorbu zisku svým vlastníkům. Nikoliv šíření veřejného dobra. Peníze, které jsou vyvedeny pro vlastníky potom nutně musejí chybět v tom kterém oboru.
    Pokud zprivatizujeme výše uvedené, proč odvádět zdravotní a sociální pojištění. Když si k tomu přičteme stále méně funkční armádu, policii, soudy, stále se zvyšující výběr míta a dokonce zprivatizované některé úseky silnic, nutně vyvstane otázka, k čemu máme platit daně a držet si nějaký státní aparát?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono ro tak jednoduché není. V mládí jsem dost marodil, v produktivním věku jen občas, doktory otravuji jen návštěvou pro prášky na tlak, které jsem si donedávna platil.
      Osobně si myslím, že by mělo existovat paralelně dvojí zdravotnictví. Stejně, kdo má peníze, má lepší péči. Naopak, lidi by měli vědět, jestli do společné kasy spíše odvádí, nebo z ní berou. Já určitě nejsem ten druhý případ, tedy bych byl rád, kdybych alespoň nebyl označován za asociála. Bylo by dobré kdyby alespoň pojišťovna zasílala největším dárcům děkovný dopis, nebo jim na vánoce poslala bonboniéru. Místo toho dostávám na konci roku žebravé složenky od neziskovek.

      Vymazat
    2. 16:18 produkujete pohled z úrovně chudobky, v rozhledu vám brání tráva. Zdravotnictví jako systém, v principu, oddaluje smrt jedinců. V tom by si snad všichni lidé měli být rovni. Vždyť jde o život! Spravedlností by byla zásada, že co není pro všechny, není pro nikoho.

      Vymazat
    3. Rudo,
      možná máte pravdu. Ale potom by se to mělo pojmout asi takto. Sociální pojištění zastropovat, stejně, jako omezit maximální výši státní penze. Státní důchod by měl umožnit důstojné dožití, nikoliv podzim života v přepychu a radovánkách. Pokud někdo peníze má, ať si je "uloží" do důchodových pilířů v některých z mnoha penzijních fondů.
      Ve zdravotnictví bych byl ale neoblomný. Pokud někdo začne mluvit o doplatcích za standard, postrádá smysl větší počet zdravotních pojišťoven, než jedna. To za prvé. Pokud ani to nepomůže, začněme se bavit o smyslu veřejného zdravotnictví vůbec.
      O placení daní je zbytečné rozepisovat. Každý má možnost posoudit, jak funguje vše, co je z našich daní placeno a budováno. Od silnic, přes policii a soudy, armádu až po posledního úředníka, s kterým musíme jednat.

      Vymazat
  6. Pěkný článek nemám zájem o antizemanovské kandidáty a sluhy bruselu.

    OdpovědětVymazat
  7. Jedno z témat je, že kapitál čili peníze vládnou světu, ale je to tak dobře? Určitě ne, lidé jsou motivování získáváním peněz (i za za cenu zcela nelidských rozhodnutí) a to je zcela špatně, protože takhle se řídit společnost nedá a je to cesta k sebezničení lidstva. Je to známé už dlouho a ozvučené v báji "Hloupý král Midas". Bohužel všichni kdo se nějak dostanou k penězům to nepochopí a jsou stejně hloupí jako král Midas, oni chytří zas tolik peněz nemají, protože je to nebe volající blbost. Tím, že vysají peníze z oběhu a neumožní ostatním rozvoj budou sice mít víc peněz než všichni ostatní, ale bude jim to k ničemu, protože se společnost rozpadne a za peníze si pak nic nekoupí a dopadnou stejně jako král Midas. Nejhloupější z hloupých jsou v tomto ohledu židé, neustále se zabývají penězi a dodnes nepochopili jejich správnou roli ve společnosti jako oběživo a neustále zneužívají své postavení obdržené od Satana a snaží se penězům přiřadit nějakou trvalejší hodnotu nebo další atributy, které peníze nemají a proto jde společnost od katastrofy do katastrofy od války do války. Peněz nebo zlata se nenajíte a nasycení všech lze zajistit pouze správným hospodařením a vhodným rozdělováním a vyčleňováním zdrojů na to co je potřeba a ne posedlostí penězi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peníze , peníze a zase peníze ...
      Jak kdysi pravila Matka Tereza : " Není problém nasytit chudé ale je problém nasytit bohaté ."

      Vymazat
  8. 10:40 Otázky "proč, k čemu", které předkládáte jsou jistě legitimní, ale jsem přesvědčen, že k "problému" je třeba se postavit jinak a rozhodněji.

    Stát, v současném slova smyslu, nevznikl žádnou "náhodou", ale na základě historického vývoje v Evropě a ve Světě, za cenu životů a strádání milionů občanů, za uplynulá dvě staletí.

    Zdravotní a sociální pojištění občanů, zajištění jejich obranyschopnosti (není tím pouze myšlena armáda),apod. vzniklo jen a jen z potřeby vládnoucích elit odvrátit sociální konflikty mezi jimi a občany. Nikdo jim je "nedaroval" !

    Nabízí se tak spíše otázka : Kdo a proč má zájem na rozbití dosavadních států, zničení jejich obranyschopnosti, likvidaci nebo omezení zajištění zdravotních a sociálních jistot jejich občanů, cílené odstranění dosavadních národů a jejich kultur v Evropě, atd. ?!
    L.S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jste vyslovil otázku, vyslovte zároveň svou odpověď, protože zájmy jsou různorodé.
      Jinak úvaha je správná. V.J.Horák

      Vymazat
    2. Snadná odpověď. V Evropě téměř zmizela etnická nenávist. Němci a Francouzi spolu válčit nebudou. Pro vládnoucí třídu je nebezpečné, že se národy mezi sebou domluví. Tomu je třeba zabránit. Nasadí se zde nové etnikum a lidé budou mít možnost je nenávidět. Je to jako v Americe, černoši a běloši se hromadně nemísí, soupeří spolu.

      Vymazat
    3. 12:51

      "Bílí" je nekorektní výraz. Teď se bude říkat Euroameričané.

      Němci a Francouzi "spolu" válčit nebudou - zato budou společně podporovat válčení za hranicemi Evropy, prodejem zbraní a mírovými sbory v Afgánistánu. A Češi, aby se nedali zahanbit, také pošlou pár nábojů a pár "hrdinů", které pak Miloš Zeman v proslovu oslaví.

      Vymazat
    4. 12:51,12:51 Odpověď na otázku, kterou jsem položil v 11:50 není v žádném jednoduchá nebo snadná.

      Částečně, postupně, "zodpovězena" již byla, a zcela určitě se v tom trendu bude pokračovat,na Klubu NR, pořádaném každé 3. úterý v měsíci v restauraci hotelu Mars, o jehož konání jsou čtenáři NR pravidelně informováni.

      V žádném případě to není záležitost několika vět v diskuzi na internetu, příp. ani článku. Otázkou je, zda by k jejímu zodpovězení stačil celodenní seminář.

      Cestou k jejímu zodpovězení a návrhu řešení by se spíše mohla stát cílená a systematická spolupráce osobností z různých oborů, založená mj. na informování a vzdělávání našich občanů ...
      L.S.

      Vymazat
  9. Pan doktor David píše inteligentně, ale něco nevidí nebo ani nechce vidět. Všímá si toho, v čem se Zeman liší od ostatních. Dovoluji si poznamenat, v čem je stejný jako ostatní kandidáti. Stejně jako ostatní uchazeči o Hrad také Zeman nehne prstem proti našemu koloniálnímu postavení a hnal by nás do války s Ruskem. Škoda, že nikdo z rozumbradů doporučujících Zemana volit se nesnažil ho přimět ke slibům s tím něco udělat. Prostě Miloš na setkání s občany o těchto veledůležitých problémech mlčel jako zařezaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:08

      Jinými slovy: chtělo by to antikapitalistického presidenta?

      K tomu už pak jenom antikapitalistickou vládu, antikapitalistické poslance a případn nějaký ten antikapitalistický lid.........

      To si slavnostně slibme!

      Vymazat
    2. 13:08 Co vám bránilo zúčastnit se některé besedy s prezidentem republiky na náměstích v krajích z občany, jejichž konání bylo a je všeobecně známé, a položit panu prezidentu své dotazy ? Zcela určitě by jste na ně dostal odpověď ..

      Tvrzení, že pan prezident "by nás hnal do války s Ruskem" je jen z Vaší hlavy nebo čerpáte z nějakého zdroje ? Prosím odkaz .. L.S.

      Vymazat
    3. 13:38, moc signálů není. Zeman byl na mítinku NATO ve Varšavě, kde se mluvilo o vyslání vojáků do Pobaltí. Mohl se vymluvit, že potřebuje naši malou armádu k ochraně hranici proti migrantům, což slibuje svému fanklubu. Kdo ví, co tam ještě slíbil?
      Při návštěvě Ruska se setkal s Gorbačovem, který je považován za hlavní příčinu srabu, do kterého jsme se dostali. Zeman je mu asi vděčný, že nezůstal hospodským žvanilem.

      Vymazat
    4. Snad jsem neporozuměl tomu zda pan David je pro Zemana jako jediného, kdo by měl funkci prezidenta vykonávat. Jen vyvozuje, že tato volba je v rukách velkokapitálu a současný prezident je jeho představitelem stejně jako ti ostatní. Možná pan Zeman má nadělíno více v hlavě oproti ostatním, ale zůstává představitelem a obhájcem panující třídy. Tak asi to nejmenší zlo. T

      Vymazat
    5. 13:38, klást otázky netřeba. Ptali se jiní. Zeman je proti vystoupení z EU a NATO. Žádný program reforem nemá. Jen tu a tam provokuje. Nechce migranty a Krym by prodal.

      Mně vadí Zemanovo nevlastenectví. Na Primě Soukupovi potvrdil, že odvoz kapitálu a cizí investice jsou v rovnováze. Ten milovaný prezident popírá, že jsme kolonií a na úplné periferii. Soukup je generální ředitel a plat má jaký chce. Tomu leží u prdele, jak se lidi živí a kdo jim krade z pod rukou, to co, kdo vytvoří. Zeman byl už za bolševika parazit, který nic nevytvořil. Nic nevymyslel, žádnou výrobu nezavedl, prostě se jen vezl. Vlastní manželka ho pro lenost vykopala z bytu. Po převratu jede na vlně žvanila. Tomu nezáleží na tom, že tady mnoho progresivních výrob zaniklo a že banky zašantročil do cizího vlastnictví. Jeho poměr a úcta k dílu všech, kdo z Československa udělali průmyslově vyspělou zemi, je zanedbatelná. Naopak pracovitými lidmi pohrdá. Všechno to stojí za zvážení než se mu ten papír do urny hodí.

      Pan doktor David, je podobný zemanovi. Některé souvislosti mu nedocházejí, ani je nemůže pochopit. Je uzavřen v kruhu sobě podobných lidí. Promiňte.

      Vymazat
    6. 16:15 Jste zřejmě "šťastný" člověk, kterému k jeho štěstí stačí závidět ostatním jejich schopnosti a znalosti. Hlavně, že Vy vše a správně chápete a děláte ...!?


      Vymazat
    7. 16:31, o jakých schopnostech píšete? Nešetřete podrobnosti a serte písmena.

      Vymazat
    8. Při čtení 16.15 jsem si vzpomněl na Mňačkovu knihu "Jak chutná moc" Při pohřbu hlavního hrdiny (byl hrdinou bez úvozovek a po válce s uvozovkami) kdosi na jeho pohřbu utrousil: "Za války byl zbabělý". Vypravěč příběhu se otočil a viděl typickou tvář člověka, který vždycky všechno ví nejlépe. Spekulace co Zeman chce nebo nechce jsou pochybné od lidí, kteří ho neznají. Politik musí vědět, která zeď se dá prorazit hlavou. Jen blbec trvá na tom, že si politik má rozbíjet hlavu o neprorazitelné zdi. Byl by to úspěch, pomohl by to někomu? Kdo je tak moc chytrý, ať si ke každé Zemanově větě vytvoří větu opačnou a zamyslí se, k čemu by něco takového vedlo. Jsou zkušenosti, které se nedají nahradit četbou novin a přemýšlením po večerech. Ti chytří, kteří nejsou "uzavřeni v kruhu" tyto zkušenosti postrádají, zato vědí nejlépe, jak poznamenal Werich "co kdy kdo měl říct". Zeman nic nevytvořil protože byl v roce 1969 vyloučen z KSČ. Bláboly, jaký má Zeman "poměr k dílu všech..." si můžete odpustit, protože o tom nic nevíte stejně jako o tom, jak "ho vykopla manželka". Pokládám za nějvětší Zemanovy chyby právě ty tři akce, které nedávno vyzdvihlo jako své největší "zásluhy". Přesto by zvolení některého z jeho protikandidátů prohloubilo tragický vývoj. Ne, není jedno, kdo bude prezidentem.

      Vymazat
    9. 16:59

      Za zamyšlení stojí poznámka, kterou k M.Z. napsal David Martínek:

      "...vnesl do společnosti témata, která jednoznačně jak politická praxe, tak stávají diskurz, dříve nepřipouštěl. Díky přímé volbě lidí se k moci dostal člověk, který radikálně přepsal mapu témat, kterým se má politika věnovat. Jak na domácí scéně, tak i v zahraniční politice. Díky této volbě se nakonec otevřel prostor pro celospolečenskou diskuzi o otázkách, která společnost (i mezinárodní politiku) skutečně tlačí."

      Vymazat
    10. Pane doktore, já samozřejmě neznám Zemanovu rodinu. Uvažuji jen z toho, co o sobě řekne Zeman sám. To on se chlubil, že ležel v knížkách a porovnával Pelikána s Tigridem. Vyloučení ze strany není omluvou. Já jsem měl na jednom generálním ředitelství v Praze kolegu, který ačkoliv jak se říkalo "nemohl" měl zásadní vliv na to, co se investovalo v jednom z důležitých oborů. Nebyl šéfem, jeho šéfa jsem viděl jednou na chodbě s tenisovou raketou. Ten vyloučený člověk v tomto režimu našel svoje místo a byl nadmíru užitečný, více než jeho šéf. Svoje znalosti a zkušenosti nabídl lidem a hodně toho v pozitivním smyslu ovlivnil. Pro mne také skončila převratem jeden způsob kariéry. Místo zanevření na všechno jsem aspoň těm slušným pomohl. Reprezentuji i vás. Zeman svoje místo najít nedokázal.

      Jako prezident už asi Zeman toho ovlivnit mnoho nedokázal. Po něm jako premiérovi zůstala pohroma národa Špidla a Gross. Podnik Phillips to byla pohroma a hloupost. Bezhlavě privatizoval k naší škodě a privatizace přirozených monopolů mu nevyšla. Ztratili jsme vodu. Kdyby byl prozíravý, dopadlo by všechno jinak. Žádná velká investice se za něho nekonala. S Izraelci chtěl stavět dálnici do Ostravy. Podle mne by nás čekala ještě větší pohroma než omezení rychlosti na 60 km/h. Nic z toho, na co sáhnul, nezvládl. Co nám chcete ještě o něm povědět?

      Vymazat
    11. Pane doktore Davide, ještě pamatuji, že i vy jste na BL kritizoval neschopnost Zemana si vybrat podřízené a nástupce. Se svými analýzami jste neuspěl. Zeman je solitér a nedokáže optimalizovat rozhodnutí na základě rozborů specialistů. Jeho úsudek má limity. Vy jste jednou napsal, že vám Zeman naznačil, že vás bude potřebovat. Koupil jste si na to oblek. Vidíte, nepotřebuje vás. Obklopil se lidmi, které ani neznáme. Vám věřím, že byste na řadu věcí ve zdravotnictví našel vhodnější řešení než celá vaše socdem.

      Přehnané vychvalování Zemana mu může uškodit. Když o něm začnete přemýšlet, vyjde vám, že není o co stát.

      Vymazat
    12. Když už jsme se dostali k hodnocení Zemana ještě zmíním to, že za celou dobu výkonu funkce prezidenta ani jednou nepřiznal chyby, které se staly. Myslím jeho vlastní chyby, protože celých 5 let byl předseda vlády. Ani náznak omluvy. Jeho známé knihy popisují jen techniky, jak získat moc. Výsledkem i jeho vlády je to, že máme třetinové platy a skoro nic Čechům tady nepatří.

      Vymazat
    13. 13:08 nepochopím jak je možné, že se najde někdo schopný napsat, že Miloš Zeman jako prezident ČR nás žene do války s Ruskem. Takže Ruskou Federaci navštěvuje a s jejím prezidentem navzdory mainstreamu jedná, aby podpořil protiruské tendence, když navíc kritizuje sankce uplatňované USA a EU proti Ruské Federaci a navíc, když tvrdí, že přivtělení Krymu k Ruské Federaci je "fait accompli"? Nejste vy, 13:08, absolutní blbec? Nebo propagandista typu propagandy produkované USA?

      Vymazat
    14. 18:17, toho, co je napsáno 14:26, jste si nevšiml? Dovedete číst a rozumíte psanému textu?

      Vymazat
    15. 18:36 vaše hloupost spočívá v tom, že nemáte tušení o pravomocích a možnostech politiků v té nebo jiné funkci, o cestách a prostředcích, kterými lze, s nějakou pravděpodobností, dosahovat výsledky. Ani jako pouhá "hlava" rodiny, nemáte možnost prosadit ani dosáhnout všechno podle svých představ a nevyhnete se ani nesprávným rozhodnutím. Takto bez rozhledu raději kušujte. Psanému textu rozumím, navíc se zabývám i širšími souvislostmi, což vám viditelně působí obtíž.

      Vymazat
  10. 13,08
    Zeman vas zenie do vojny s Ruskom ?
    Nezmylil si to nahodou s nasim Anderom ? Prezidentom Slovenska ?
    Vas prezident bol v Moskve, uzatvorili ste obchody s Ruskom za 9 mld korun.
    Nas Ander bol v Mexiku na vylet, doviezol nam odtial ogrcane lietadlo. Alkoholicke radovanky na palube vladneho lietadla.
    Porovnaj si teraz vasho a nasho prezidenta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:17, Zeman poslušně vykonává, co NATO rozhodne. Posílá vojáky do misí, poslal vojáky do Estonska. Na čem se dohodlo NATO ve Varšavě, národu nesděluje. Vám není nápadný tlak na Rusko? Ocenil by faktickou zdrženlivost. My na válce s Ruskem nevyděláme, naopak budeme ji platit.

      Milý kolego, Kiska jste si zvolili sami.

      Vymazat
    2. 13:17 Ten v 13:17 to nemyslí zřejmě vážně, jen to "zkouší". Vždyť "kopnout" si do prezidenta ČR je u jisté části společnosti tak módní ...

      Vymazat
    3. 13,42
      Kamo, prezident v CR a SR je iba babka v rukach zakonodarneho zboru. On nerozhoduje ci armada pojede tam alebo tam. Oba staty sme clenmi teroristickej organizacie Nato, pod vedenim USA, a preto musime pocuvat to, co nam oni nakazu. Aj mne sa to nepaci, ale nemame moznost tomu zabranit. V minulosti nam rozkazovalo vedenie VZ, teraz nam rozkazuje USA cez Nato.
      Zialbohu, je to tak. Dovolim si tvrdit, ze 90 percent obyvatelstva CR a SR je proti tomu, co sa dnes okolo Ruska deje.
      Ale politiku ovladaju ludia, ktory su nakloneny politike USA, preto tomu tak je.
      Tych zvysnych 5-10 percent ovlada ostatnych obyvatelov.
      Co sa tyka Zemana, nemyslim si, ze zenie CR do vojny s Ruskom. Zeman je prezident, ktory neohne chrbat ani pred Putinom Ani pred Trumpetom. Keby bol Zeman proti Rusku, neposlal by mu Putin novorocne zelanie.
      Nas Ander to blahozelanie nedostal, pretoze stve SR proti Rusku, a dokonca ponukol Nato urobit zakladnu v Poprade.
      To by Zemen nikdy neurobil.
      A mas pravdu, zvolili sme ho sami.
      Ale v dobe volby Slovensko nemalo inu moznost. Bud Kiska alebo Fico.
      Vy ste nam tom boli podobne.
      Bud Zeman, alebo spiace Knieza.
      A zober si, ze by bolo prezidentom v dnesnej tazkej dobe Knieža. Ani pomysliet.

      Vymazat
    4. Kamo, zakonodarný sbor je jen bábka v rukách Ústavního soudu. A ten je opět jen bábka v rukách mezinárodního velkokapitálu.

      Vymazat
  11. Jiří Jírovec7. ledna 2018 13:27

    Media udělala z presidenských kandidátů směšné figurky. Tedy ta Bakalova, protože jeho Ekonomia ovládá i DV TV. Veselovský se v rozhovoru s Hannigem nezeptal na jedinou věc z jeho programu nebo presidentské vize. Ptal se kolem dokola, jestli by, kdyby jel do Moskvy, dal rozhovor ruským mediím.

    Co má člověk na takovou pitomost odpovědět? Hannig měl asi říct, že by tam nejraději vůbec nejel a pokud by nebylo zbytí, půjčil by si od knížete placku "Putin k noze".

    Na zmíněném rozhovoru bylo zajímavé to, že Veselovský řekl, že neví kdo ho platí. Prostě a jednoduše, DV TV má smlouvu s Economií. Že by jeho plat mohl pocházet z trestné činnosti je zřejmě pod jeo rozlišovací schopností. Zdůraznil jen a to ví zcela přesně, že ho neplatí Sörös.

    Hannig zaměstnal Adama Bartoše. To je člověk, který jeden čas řekl v Polné cosi o nedořešení židovské otázky. Nejde o ojedinělý názor, protože toto téma se často objevuje v diskusích, byť kryto anonymitou přispěvatelů.

    Bartoš záhy přišel na to, že je nebezpečné domnívat se cokoli (jak praví klasik) a z toho pak zejména to, co se domníval sám. Zjistil, že svoboda slova je jedna věc a shánění zaměstnání druhá. Hannig otevřeně řekl, že Bartoše nechce nikdo zaměstnat.

    Stačí pár slov a člověk je v hajzlu s celou slávou a kariérou. To přece ví i Topolánek. Po skončení rozhovoru s gay časopisem zapomněl na pravidlo, že mikrofon je stále živý a když dostal mezi dveřmi nevinnou otázku, jak to chodí v české politice, odpověděl, že tam jsou lidé jako kdekoli jinde. Někteří jsou tvrdí vyjednávači, kdežto takový Jan Fišer je "žid a uhne". Tato tři slova vyvolala silnou reakci Židovské obce a Topolánek se poroučel.

    Zajímavou postavou české politiky je nový ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. Myslím, že Ivan David přeceňuje nutnost znalosti zdravotnictví.
    Jsem přesvědčen, že základním předpokladem pro výkon ministerské funkce je zhlédnutí serie Ano, pane ministře a Ano, pane premiére.

    Nutná je povědomost o tom, kdo bere do ruky vidle, když se jeho zájmové skupině nebo politické straně nelíbí. O tom ledacos ví třeba Dan Ťok. Andrej Babiš mu může připomenout EET a postupnou sabotáž projektu (tedy nepodporu) koaličními partnery.

    Pokud Adam Vojtěch vydrží v politice, může se stát novou tváří ANO. Možná i prototypem politika další generace. Není hloupě agresivní, jako Piráti. Jejich předvolební heslo "Pusťte nás na ně" totiž vyvolává otázku "ale proč?", na kterou nejsou schopni odpovědět.

    Čapí hnízdo odráží špínu české politiky. Znovuzrození, zčestnění politici naplňují výrok desátníka Střevlíčka z Tankového praporu: "Ten si tak nasral do huby, kamaráde, až mu tečou hovna po bradě". Je jedno, jestli jde o Kalouska, Fialu nebo kohokoli jiného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:27 Jsem přesvědčen, že Ivan David nic nepřeceňuje. Ke změně dosavadního neutěšeného morálního a hospodářského stavu našeho státu a společnosti rozhodně nebudou stačit "odborníci na vše", vystupující ve Vámi citovaných seriálech. Na to zapomeňte ... !
      L.S.

      Vymazat
    2. ...naopak,
      ID podceňuje celou dobu zákeřnost církve
      až v rozhodujících oka mžicích církev zemana popravila svým prohlášením aby dobří katolíci ho nevolili.
      O stavu zdravotnictví a kritice mladého ministra svědčí krátká paměť výkonů jeho předchůdců*

      Vymazat
    3. ...ajajaj topol má opravdu nabito,
      dnes mu podporu vyjádřil král zlodějů Klauz*

      Vymazat
    4. ..ajajajaj panu Rycheckému se nezdá být Milouš ve zdravotní formě...
      Možná kdyby Milouš ctil pravdu a zákon ?
      Jestli tyhle volby vyhraje, klobouk dolů*

      Vymazat
    5. 13:27
      Pane Jírovče, hluboce se mýlíte! Media z kandidátů žádné figurky neudělala. Kandidáti ze sebe tyto figurky udělali.
      Václav

      Vymazat
  12. Pane David.
    Určitě jste zaznamenal vyjádření Klause,nepodpořil přímo jménem Zemana.Jistě i Vám dochází,koho myslí s tou politickou praxí.Také jsem zvědaví,jestli Babiš doporučí volům ANO,aby volili Zemana,pokud to neudělá,budeme vědět za koho kope a tím si zadělává na problémy.

    OdpovědětVymazat
  13. 13:56
    Pan exprezident se vyjádřil v rámci přísloví.....Chytrému napovez,eurohovotnyho vitace nakopej....

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní 14:13
    Já vím koho Klaus podpořil,ale kolik lidem to dojde,že podpořil Topolánka.

    OdpovědětVymazat
  15. 14:37
    Tím,že o něm neřekl,že je z Marsu????
    Voni jsou myslitel páně wachmajster!!!!:-))))

    OdpovědětVymazat
  16. Z panoptika kandidátů-slabých a ještě slabších,nečitelných nebo příliš čitelných za koho by rádi se činili,vyplývá že jedině volitelný je ZEMAN.

    OdpovědětVymazat
  17. Zeman má velké štěstí, že někdo jako Dr.David nekandiduje na prezidenta. Takový člověk by mu určitě ubral hodně hlasů. Ale vlastně máme štěstí všichni, protože o to větší šanci by měli šmejdi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeman by měl být vděčný komunistům, že nepostavili svého kandidáta. Já bych ho volil. Ten by ubral mnoho hlasů Zemanovi a ten by se do druhého kola nedostal. Myslíte, že za tu pomoc bude Zeman komunistům vděčný?

      Vymazat
  18. Topolánek se snaží neurážet ? Topolánek uráží už jen tím, že si dovoluje kandidovat. Je to asi jako kdyby Hitler nechal sloužit bohoslužbu za zemřelé židy.

    OdpovědětVymazat
  19. Psychiatr Ivan David by sám potřeboval psychiatra. Nedokáže odhalit, že nejvhodnějším kandidátem je pan profesor Jiří Drahoš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, řeknu ti to asi takhle: židobolševik david sní o tom, že se stane rudým komisařem jako jeho příbuzní v Rusku před 100 lety! A že to on a jemu podobná svoloč by rozhodovala koho ovládat a koho rovnou "mazat"! Tak to je. Jenže my se jimtu postavíme jináč! My jsme poučený z dějin! Totiž kdyby jeho Výsost Imperátor jednal s jeho předchůdci tak jak s nimi jednali už pozdě bohužel jeho generálové a atamani za občanské války, tak by ani žádná nebyla! U každýho druhýho gaunera rudýho nosatýho - ať to byl Parvus, Zederblum, Bronstein nebo Džugašvili čteš v životopise "utekl z vyhnanství"! Pak se většina objevila někde na západě jako "exulanti"! Kdyby je carská ochranka vhodila zaživa do pecí lokomotivy hned po prvním zatčení, bylo by po problému a navíc jako bonus by zlevnila i přeprava na Transsibiřské magistrále ...

      Vymazat
  20. 20:30
    Na hrad Mirov je dokonelej kandidát,pederast a udavac....celej Venzl flaška Havel!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:30 Bůh Vás za cynismus, kterého se takto dopouštíte, netrestej. Budu se za Vás modlit.

      Vymazat
    2. 22:41 Na žádného boha nevěříme takže nedělejte zbytečnosti a nemodlete se. Na Mírov patří všichni co zaprodaly svou vlast.

      Vymazat
  21. Skvělý Mudr. F. Koukolík - to by byl prezident!

    https://www.youtube.com/watch?v=tAfCpsWZKpg

    OdpovědětVymazat
  22. Ad 20:47 - Máte na mysli určitě opilce a lháře M. Zemana. Souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  23. 9:03
    Tím myslím tebe a Drahose,geniální (ne),myslitel!!!!!:-)

    OdpovědětVymazat
  24. Nevím, nevím Zemana mám rád, ma můj hlas. Je fajn, lidový a přátelský, mluví jazykem kterému všichni rozumí a ne jak ožralej Veškrna ktery se snažil ve svých projevech používat cizí termíny o kterých neznal jejich pravý význam. V zahraničí se kolikrát ztrapnil vsouvánim termínú které nedávaly žádný smysl. Pamatuji si jeho návštěvu v australském press klubu kde ho pár novinářů dostalo do situace ze které, díky jím použitým slovům kterým nerozuměl, nevěděl jak se vymotat.
    Jsem informovaný optimista čili pesimista a mám obavy že to asi projedem. Velmi bych si přál se mýlit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijedete to a draze zaplatíte!

      Vymazat
    2. Projedete to a draze zaplatíte!

      Vymazat
  25. Vlk taky sliboval havlodebile u!!!:-))))

    OdpovědětVymazat