Reklama

.

.

úterý 2. ledna 2018

Vertikální vzlet legendárního MiG-29. To musí vidět každý! Video!


2. 1. 2018         VIDEO
Amatérské video z největší světové vojenské letecké show Royal International Air Tattoo odpálilo síť. Na záznamu předvádí legendární MiG-29 svislý vzlet a jako svíce se vzdaluje do nebe. MiG-29 není nadarmo považován za jeden z nejrychlejších stíhacích letounů na světě. Je schopen nabrat výšku 330 metrů za sekundu, což je jeden a půl krát rychleji, než je výsledek, který prokazuje tolik vychvalovaná britská přepadová stíhačka English Electric Lightning.



V NATO dostal víceúčelový stíhací letoun konstrukční kanceláře Mikojana jméno Fulcrum... Jeho maximální rychlost ve výšce je 2450 kilometrů za hodinu, trvání letu 2,5 hodiny. Na sedmi závěsných bodech letadlo přepraví více než dvě tuny raket. Pro boj zblízka je v nosu ukryta 30 mm rychlopalná zbraň.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

33 komentářů :

  1. No, tak takovouhle erekci nemá ani péro páně Jandovic z Europských hovnot i když si řádně šlehne koksu a viagry...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kam se to hrabe na Havlovy lzi

      Vymazat
    2. Zato tento "borec" může do Evropských hodnot i bez erekce.....https://zvraceny.cz/content/80932-attila-sexuje-s-kolem-hungary

      Vymazat
  2. Jsem něco jako fanda pro ruská letadla, ale tohle neberu. Asi aby nebyla nějaká příliš velká ostuda, připomíná se, že jde o video amatérské.
    Proč neberu?
    Pokud je po startu letoun už v nějaké výšce, desítky metrů, musí mít značnou dopřednou rychlost. Odborníci vědí přesně jakou.
    Letoun bez vysokého přebytku tahu motoru by při tomto manévru nepochybně ztratil vztlak a padl k zemi. Letoun s přebytkem tahu motorů a vektorovými tryskami si takový obrat může dovolit a naopak zrychlovat nahoru. Může se takto prudce otočit nosem nahoru, ale pak delší dobu než vidíme na videu se bude jakoby propadat v původním směru a pomaleji a vlivem přebytku tahu motorů zrychlovat nahoru.
    Jinak také, při plošném zatížení křídel 442 kg/m2 není tak rychlá transformace vodorovné hybnosti na hybnost ve směru nahoru možná.
    A i kdyby, pak i přetížení půsící na živého pilota ve svislém směru je, zdá se, výrazně za hranicemi možného.
    K důkazu by měly stačit jen stopky a vzálenost letounu od autora videa v okamžiku zahájení obratu. To druhé ale nemám.
    Nevěřím. Fyziku a geometrii nejde tak moc ohýbat. Rád bych viděl také jiný, potvrzující záběr tohoto startu, z boční strany rozjezdové dráhy.
    (Nicméně, gratuluji k umění tvůrce tak působivého záznamu.)
    Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý a případný komentář!

      Vymazat
    2. bať, bať, kam se nějakej Mig29 hrabe na nejvyspělejší euroatlantické stíhačky, ty to dokážou také na ještě kratší dráze při startu, piloti Gripenů by vám mohli vyprávět :-)

      Vymazat
    3. Na tomto videu ( https://youtu.be/GOLWf2fWnUc?t=66 ) je stejný manévr, pohledem z kabiny.
      Vypadá reálně a pilot také nejeví žádné známky nepohodlí. Myslím že kritické přetížení se nekoná právě vlivem vektorového směrování trysek, kdy zadek jakoby doběhne předek, který se tím svisle zvedne bez nutnosti zvýšeného vztlaku.

      Vymazat
    4. https://youtu.be/-n8qsoXop8g
      https://youtu.be/xzwL_6NuEls

      Vymazat
    5. Vy jste opravdu "něco" jako fanda do ruských letadel, čili nepřítel, který se v "obalu fandy" snaží zamotat lidem hlavu. Tyhle kousky MiGu-29 si někteří z nás pamatují i naživo např. z leteckých dnů v Pardubicích. Díky poměru tahu motoru při forsáži a vlastní hmotnosti to MiG-29 zkrátka dá. Viz dole odkazy na videa od petra orsaga z 3.1.18 v 10.40...

      Vymazat
    6. V jednom prispevku sa tu pise ze to dokaze aj Gripen. Z Wikipedie citam
      Vzletová hmotnosť (asi minimalna): 8 500 kg
      Ťah s prídavným spaľovaním: 80,5 kN ( co odpoveda zhruba 8200 kg). Takze tah motora nestaci na kolme stupanie lietadla

      Vymazat

    7. Ještě něco málo k tomu nesmyslu, co vyplodil anonym v 07:18. Sověti jako první na světě zkonstruovali stíhací letoun s vertikálním vzletem s posádkou. Tento letoun měl název JAK 141, ty anonymní imbecile. Než napíšeš nějakou hovadinu, měl by ses trochu informovat, jelikož jsi za vola. Tady je video o onom prototypu https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=axOUcSyJUz4

      Vymazat
    8. Dnes existují i dopravní letadla s vertikálním vzletem. Koukám, že se kdosi pohybuje ve středověku západní Evropy. https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=X_3S6yFy0D0

      Vymazat
    9. Fando pro ruská letadla: Vzletová hmotnost první verze MIG-29 je 5660kg a tah motorů 25,5, s forsaži 31,5 KN. MIG 29 dokáže, pohodlně, stát na ocase a tento klidový tav převést do kolmého pohybu vzhůru. Vzhledem k výkonu motorů a váze, se může "chovat" jako raketa.

      Vymazat
    10. já jsem tohle viděl na vlasní oči v žatci z cca 100m

      Vymazat
    11. Dovolil bych si nesouhlasit s 7:18.
      Tento spektakl provádí u nás na letišti Wiliamtown kde je základna RAAF kazdý rok při leteckém dni Boeing FA18 Hornet. Přesně tak jako Mig, nejdříve nahodit plnej reheat, proto černej čmoud a pak jen děsnej řev od GE 404 a vertikální tah do 2000m. Koukám na to každý rok, můj syn pracuje jako inženýr na základně Wiliamtown.

      Vymazat
    12. V roce 76 jsem sloužil na letišti v Plané u Českých Budějovic. V te době tam předváděl pilot, nějaký pplk. s MIG21, start z hangáru+ příjezd z hangáru, cca 75m. A to byl MIG21, proti 29, kterou jsem na vojně nezažil, úplná sra*ka.

      Vymazat
    13. Dědku, když už nevěříš ani vlastním očím, tak alespoň hloupě nežvaň.

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jestli máš fakt dojem že tvůj koment je k věci tak si sám chuck norris lol.

      Vymazat
    2. 10:02 No ne? On tady řeší kraviny typu gravitace, to má Chujlyč dávno pořešený, páč zvládá i přetížení G-milion a potápí se běžně pro amfory na dno Bajkalu! O gólech co dává i ze střídačky ani nemluvě. Na to ani Chuck nemá!

      Vymazat
  4. Tak Ruské zbraně byly a jsou nejlepší ještě že tak.

    OdpovědětVymazat
  5. "V polovině devadesátých let vyměnila česká armáda deset stíhaček MiG-29 za jedenáct polských vrtulníků Sokol. Na obchodu se podílel Miroslav Kalousek (KDU-ČSL) ve funkci náměstka ministra obrany. "
    https://www.novinky.cz/domaci/11259-cesko-bude-chranit-12-starych-stihacek.html

    A ten jistě věděl, co dělá .... !?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten věděl vždy velice dobře co dělá. Jako všechna škodná, která se plyšem prodrala ke kormidlu.
      Zločinů se napáchalo na desítky let dopředu, jen ten trest stále v nedohlednu.

      Vymazat
    2. Re (10:23):
      Musel to být mimořádně výtečný obchod!, když jej spolu s Kalouskem protlačoval i Žantovský a všichni redaktoři ČTV.
      Tím hlavním, čeho chtěli dosáhnout, bylo dosaženo. Zbavit se techniky býv. SSSR. Z principu.
      A otevřít tím pole neorané pro nákup obstarožních F16 či F/A-18 za Západu. Nejlépe z USA.
      A protože ani tak nebylo dost dolárků, "koupili" ty Sokoly.
      Naší jedinou útěchou nad tou hloupostí může být snad jen to, že Sokoly také stoupají kolmo vzhůru. Taky chvilku ...

      Vymazat
    3. Pane Opluštile, letouny MIG-29 Vám obstarožní nepřijdou? Petr

      Vymazat
    4. 11,48
      Ten vrkoprtulník vzlítnul horko těžko a ve finále si ho ten doveda Baudyšů ještě rozstřílel....:-)

      Vymazat
    5. Re (12:16):
      Petře, dnes již ano. Alespoň pokud se týče avioniky MiGů. Ne však jejich letových schopností ..
      Leč podstata toho obludného handlu, který se odehrával před lety, byla jiná. I tehdy se mi zdála obměna MiG-29 za F16 (stejné techn. generace) jako zcela hloupá - řitilezecká, a výměna stíhaček za "bojové" Sokoly byla hloupostí spektakulární. Protože co do obranyschopnosti nám nepřinášela zhola nic, leda tak "čest" sponzorovat zahraniční voj.-prům. komplexy za dodané výprodeje již nepotřebných cajků.
      Další vývoj v našem letectvu koneckonců ukázal, jaká byla skutečná efektivnost "promyšleně" vyhandlovaných Sokolů ...

      Vymazat
    6. Anonymní 12:16
      Musíte přemýšlet v časových souvislostech, ten "výtečný obchod" byl spáchán v roce 1995. Tehdy ty Migy rozhodně obstarožní nebyly a ani si při té zpronevěře nikdo samozřejmě nedovolil říkat, že jsou ta letadla zastaralá. Argumentem bylo to, že jejich provoz je příliš drahý, že zkrátka v naší nastolené kapitalistické prosperitě už na provozování výkonných stíhaček nemáme. Navíc i dnes je to výkonnostně vyšší třída než "naše" zapůjčené Gripeny.
      Ještě stojí za připomenutí, že ty skvěle vyhandlované Sokoly většinou beztak stály roky v hangárech.

      Vymazat
  6. https://youtu.be/xzwL_6NuEls

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle přece není žádná novinka v 90tých letech na už nevím, které naší letecké show předváděl pilot Migu 29 let "pozpátku" - tj. díky přebytku síly motorů proti letové hmotnosti - postavil letoun do "svíčky" až mírného záklonu, než letoun nabral rychlost směrem vzhůru, letěl krátkou chvíli dále směrem dopředu (s tím, že ocas měl víc vepředu, než čumák) a pak jako raketa kolmo nahoru... celé je to o výkonu motorů (cca 3-4x větší tah než vzletová hmotnost) a mistrná "ruční" pilotáž. Dnešní letadla takovéto manévry nedělají (nejsou schopna) mimo jiné díky systémům FBW... Tehdy tato ukázka byla jedním z "argumentů" v hádkách proč je nevýhodné se zbavovat MIG 29 "výměnou" za Sokoly

    OdpovědětVymazat
  8. Stačí si najit TTD.Rychlost, mig a gripen tak stejně. Dolet má gripen 2krát delší. Spotřeba paliva 2krát menší než mig. Rok výroby? Tak které letadlo je lepší? Tady ty blbečkové blejou, blejou a neví co. Jasně, co je ruský musí být nej ale ne nejlepší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kromě doletu a spotřeby(kvůli nižšímu výkonu Grippenu), má Mig-29 všechny parametry lepší nebo podobné.
      Ale hlavně, ty Migy jsme už před 28 lety VLASTNILI a měli jsme na ně vycvičené piloty, zatímco Gripeny jsme si po zašantročení Migů museli PRONAJMOUT. A ne zrovna zalevno.
      Takže se raději přestaňte starat jestli tady někdo bleje, když vy sám konáte velkou potřebu do svých vlastních úst.

      Vymazat
    2. Možná že to pana kolegu z 20:28 překvapí, ale MiG-29 je stíhač PVO. Není to stíhací bombardér ani letoun pro vybojování vzdušné nadvlády. Tyto role plní jiné typy letadel.
      MiGu-29 je velký dolet na dvě věci, kor nad takovým pidistátem , jako je ČR.
      Když jsme si je pořizovali, tak jsme měli vojenské letiště v každém koutě. Jemu by v případě útoku cizích strojů proti našemu území daleko dříve došly rakety a klamné cíle než palivo. Po vystřílení raket by musel stejně na zem pro nové a než by mu je podvěsili a zapojili, tak by ho stihli i dotankovat. Mnoho paliva by ho akorát zbytečně zatěžovalo.
      Spotřeba holt byla sovětská. Dneska už mají i Rusové lepší a úspornější motory a méně objemnou avioniku.
      Sranda je, že Němci se jich nezbavili, létali s nimi dál až před pár lety je prodali do Polska kde slouží dál. Poláci sice na Rusy plijí kde mohou ale s ruskými stroji vesele létají dál.

      Vymazat