Reklama

.

.

pátek 26. ledna 2018

Zbyněk Fiala: Drahoš vyhořel i podruhé


Zbyněk Fiala
26.1. 2018   Vaše věc
Festival předvolební trapnosti uzavřela Česká televize v pražském Rudolfinu pavlačovým vydáním toho, co si představuje jako rozhodující debatu kandidátů o úřad prezidenta na další pětileté období. Znovu se opakovala situace z debaty Miloše Zemana s Jiřím Drahošem. Drahoš na to prostě nemá, a dokonce ani není schopen své slabiny postřehnout.
Ale i kdyby tam byl někdo silnější, moc by si nevrzl. První rozumná otázka padla až v půli debaty, a to až od externisty, předsedy Poslanecké sněmovny Vondráčka, který se zeptal na představy kandidátů o budoucnosti Evropské unie za deset let. Jiří Drahoš, který se v závěru debaty pasoval na představitele budoucnosti, na to nabídl jen polévku z pytlíku – „budeme suverénním a důstojným partnerem EU“.

I když v některých okamžicích zastupoval rozumnější stranu, například když argumentoval ve prospěch aktivnějšího ekologického přístupu, kde se Zeman katastrofálně mýlí, bylo zřejmé, že to není schopen hájit.

Kdyby to byla obyčejná estráda, člověka by pobavilo, jak Drahoš popisoval svoji politickou kvalifikaci: „Jednal jsem s mnoha politiky.“ Měl na mysli vyjednávání o prostředcích na vědu. To je jistě důležité. Ale jak mu moderátorka Světlana Witowská připomněla, ona také často jedná s politiky, ale za politika se nepovažuje. Pan prezident, jak připomněla, má bohaté politické zkušenosti, které Drahoš nemá. „Ty bych raději neměl,“ pravil záhadně Zemanův konkurent a zopakoval to ještě jednou: „Jsem rád že je nemám.“

Nelze se pak divit Zemanově odpovědi na otázku, proč už netrvá na podmínce, aby Andrej Babiš před jmenováním premiérem doložil, že má aspoň 101 hlasů. Zeman vysvětlil, že v případě, kdy nebude prezidentem zvolen, Babiše musí jmenovat před koncem svého funkčního období, protože Drahoš by v druhém pokusu nepověřil sestavením vlády vítěze voleb a „tímto amatérským zákrokem by vytvořil v naší společnosti i politice chaos“.

V partiích, kde se jednalo o bezpečnosti nebo o vlivu zahraničních zpravodajských služeb, měl Drahoš vystupování zaslepeného fanatika, který nereaguje na fakta. Nevěřícně pozoroval Zemana, když ho informoval, že se speciálně zeptal náčelníků všech našich zpravodajských služeb, a ti mu potvrdili, že naše parlamentní volby nebyly nikým ovlivněny. Drahoš však takové tvrzení považuje za urážku zemí, ve kterých se píše, že u nich vliv zahraničních služeb je… Tak když je to u nich…

Celkové pojetí debaty České televize sice nevycházelo vstříc fotbalovému prostředí, jaké zvolila Prima, ale arénu moderátorka Světlana Witowská často nahrazovala pavlačí, kde se s nějakým přemítáním nepočítá. V tom, jak překážela souvislejší výpovědi na otevíraná témata, dokázala zastínit i zdánlivě nepřekonatelného Karla Voříška.

Témata je silné slovo. Sypala ze sebe otázky typu – která jednotlivá věc, jednotlivý politik, jednotlivá událost jsou pro vás nejvýznamnější, jako kdyby rozhodování o osudech země bylo prací pro cvičenou opici, která má zmáčknout červené nebo černé tlačítko. Ano, nebo ne, jen žádné dlouhé přemýšlení. Otázky byly také důležitější než odpovědi, takže hostovi po první větě skákala do řeči.

Pochopil jsem, proč Zeman považoval na začátku a na konci za to hlavní, co chtěl z obrazovky lidem sdělit, výzvu, aby se v pátek nebo sobotu zvedli a šli k volbám. Vyšší účast zvyšuje jeho šanci. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že pořad měl naopak lidi od voleb odradit. Kdyby se měli voliči rozhodovat jen podle dojmu, který na ně udělalo aranžmá tohoto debatního opusu České televize, muselo převažovat přesvědčení, že jde o něco naprosto nesmyslného, co si nezaslouží pozornost.

Pořad neumožnil kandidátům skutečnou debatu, ve které by probírali nejdůležitější momenty dalšího vývoje republiky a mohli se dostávat do sporu ve věcech priorit a cest, jak jich dosahovat. Místo toho museli své otázky předložit písemně předem a dostalo se na ně jen pár posledních minut v závěru.

Naopak dobrý byl nápad dramaturgů zařadit do debaty také otázky občanů. Celkem vtipně k tomu vybrali jednu malou jihočeskou obec, která je názorově rozdělena půl na půl. Místní občané Jiří Dočkal a Václav Skála, kteří dostali příležitost, obyčejní lidé se zájmem o věci veřejné a každý s jinou preferencí, najednou vystihli nejpodstatnější věci. Bolí je malý zájem školství o technické disciplíny v zemi odkázané na průmysl. Chtěli by vědět, co kandidáti udělají pro reálné zlepšení života lidí na venkově. Kdyby dostali víc prostoru, mohla být debata zajímavější.

Ale dokonce i předseda sněmovny Radek Vondráček, který také dostal v jednom okamžiku příležitost nabídnout své téma k debatě, vnesl do pořadu vzácnou chvíli racionality pro odpovědné volební rozhodování. Ptal se na představy obou kandidátů o budoucnosti Evropské unie za deset let.

Drahoš k tomu nedokázal říci nic, Zeman hájil svoji představu federalizované unie. To není – jak zdůraznil – unitární stát. Předpokládá společnou zahraniční politiku a obranu, včetně společné obrany vnějších hranic, a potom společné politiky v sociální či ekologické oblasti (dodal bych - které by zabraňovaly sociálnímu či ekologickému dumpingu). Postavil se zároveň proti snaze Evropské komise potlačovat pravomoci, které náleží národním vládám při dodržení principu subsidiarity.

Vtipné bylo, když se Drahoš vydával za reprezentanta budoucnosti, ale na žádnou z otázek o budoucnosti neměl jasnou odpověď. Nešlo jen o EU, třeba i o složení jeho případného hradního týmu. No dobře, Drahoš ještě není zvolen. Řekl jen, že jeho kancléř bude mít bezpečnostní prověrku na přísně tajné. A kdo to bude? Ne, to ještě neví…

Máme to tedy za sebou, teď hlavně všichni k urnám. Mimochodem, Drahoš nedokázal odpovědět Zemanovi, proč si přímé volby prezidenta váží, ale jinak by lidem nesvěřil referendum na vyšší než obecní úrovni.

54 komentářů :

  1. Tedy pokud správně rozumím Drahošově odpovědi stran Evropské unie (budeme suverénním a důstojným partnerem EU), tak to ve mně vzbuzuje neodbytný dojem, že pan Drahoš míní vystoupit z EU a být pouze jejím partnerem. Nevím, zda se tato odpověď líbila jeho loutkovodičům, ale kdyby měl pravdu, nezlobil bych se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže Drahoš je přesně ten typ člověka co jich celá řada úřaduje v bruselské administrativě. Velmi dobře by tam zapadl a celé noci by nespal nad přemýšlením jak změnit třeba název másla. ... Drahoš je přisluhovač Bruselu, nikoliv člověk se kterým by národ souznil.

      Vymazat
    2. Může se stát, že budeme mít opět státního prezidenta.

      Vymazat
    3. To teda bode pěknej prezent !!

      Vymazat
  2. Dvojník Ericha Honeckera versus Milos Zeman...Doufám,že zvítězí české vlastenectví v osobě Miloše Zemana...Doufám a věřím,že lidé nebudou volit Chamberlaina ale Churchilla...

    OdpovědětVymazat
  3. Odpověď pana Drahoše na otázku pana presidenta Zemana jak ji uvádíte na závěr článku by musela znít:
    "voliči jsou mně dobří jen k tomu,aby mě dotáhli na Hrad.Jinak jsou mně ukradený"
    ..včas dostal do sluchátka pokyn,že tohle říct nemůže,tak mlčel a čuměl jak péro z gauče.
    A to že jsou mu voliči ukradený dokázal odpovědí na referendum.

    OdpovědětVymazat
  4. Byl jsem u voleb,volil tak jak volil,ale předpokládám,že aby volby byly nezfalšovatelné musely by volební lístky být nějakým způsobem registrované,není možné do urny hodit papír,jejichž neomezené množství má k disposici volební komise.Může to někdo vysvětlit,kdo třeba v takové komisi zasedal?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před rokem 89 jsem byl ve volební komisi asi 3x. Úvaha o to, že by někdo manipuloval s volebními lístky byla naprosto iracionální. V komisi nás bylo 6 a neustále hlídal jeden druhého, dokonce když nám jednou neseděl počet lístků ve volební urně s počty odškrtanými ve volebních seznamech, tak se vše přepočítávalo a přitom šlo o jeden hlas.Dnes nevím ale kdyby chtěl opravdu někdo něco zfalšovat tak proč by to dělal s papírovými lístky, když beze stopy to lze možná udělat na vstupu do hlavního počítače u ČSÚ, ale nevěřím tomu, že by se někdo tak snížil k podobné akci.

      Vymazat
    2. 19:31 Počet odevzdaných hlasů nemůže být větší, než počet přišlých voličů. V komisi musí být příznivci obou kandidátů, kteří se navzájem kontrolují. Kromě toho je přítomen volební komisař (profesionální úředník), který je za správnost trestně odpovědný. Výsledky nahlášené a zpracované ČSÚ jsou zveřejněny na jeho stránkách, kde si jejich správnost může každá komise zkontrolovat. Odevzdané hlasovací lístky se archivují, takže je možná i dodatečná kontrola. Jako se stalo po parlamentních volbách, když byly přehlédnuty prference na zadní straně. Pokud máte nedůvěru k volební komisi, můžete se do ní příště přihlásit.

      Vymazat
    3. to zatím možné není, počet vhozených obalek musí být rovný nebo menší počtu odfajfknutých voličů na seznamech. To je první věc která se po uzamčení místnosti spočítá. Teprve potom se nespotřebované lístky zapečetí aby s nimi nebylo možno dále manipulovat. Volební komise je složená z občanů kteří se vzálemně znají málo takže počítání je pod občanskou kontrolou. Neříkám že v malých okrscíh se nelze domluvit, ale to smrdí kriminálem. Lépe se to dá ovlivnit až na úrovních vyšších, městských VK a krajských VK viz vypadnutí volebního servru a protlačení Kalouse do sněmovny.

      Vymazat
    4. Amíci tady potřebují základny strategických raket středního doletu. Podruhé si výsledky voleb nenechají utéct. Jsem přesvědčen, že v poslední hodině sčítání vyhraje Drahoš o 1 až 2 procenta...

      Vymazat
    5. 19:48 a to ja zase verim ze globalisti by se hned snizili k padelani voleb

      Vymazat
    6. Cele ceskohavelsko je fales, takze volby taky

      Vymazat
    7. 21:33
      Hubu drž ty uASSackej slizkej poskoku!!!!!

      Vymazat
    8. Při druhém kole voleb, když jsou jen dva kandidáti nelze postupovat stejně, jako v kole prvním.
      1. Jak je vůbec komise nezávislá, když členové jsou sami příznivci jednoho nebo druhého a dopředu se to neví.Kdo členy komise vybírá a vybere jen ty, o nichž ví, že jsou příznivci toho jako on.Potom je komise zcela jednostrnná a jak to chcete dopředu zjistit?
      Jak je zajištěno zneplatnění,již ve volební místnosti,volebních lístků s druhým kandidátem?
      3.Volební komise má také k dispozici volební lístky voličů.kteří nepřišli k volbám!
      4.Úprava volebních výsledků v ČSÚ je možná viz "výpadek serveru" při posledních parlamentních volbách a postup STAN a TOP09 do sněmovny.
      5.Hlasy ze zahraničí-manipulace prokázaná viz rakouské prezidentské volby.
      Všechny tyto způsoby manipulace jsou možné a tedy je lze použít.
      Až se volební výsledky schválí, zamítnou protesty a skartují volební lísty cca do 14 dnů po volbách, už s výsledkem dál nebude možno nic udělat.
      Věřit,že manipulace s volebními lístky a hlasy je iracionální je lidově řešeno blbost.

      Vymazat
    9. 22:48:
      Jak se v Praze vyhrávají volby:
      www.novarepublika.cz/2018/01/jak-se-v-praze-vyhravaji-volby.html

      Vymazat
    10. Možností jak zabránit falšování volebních výsledků by bylo možná v tomto případě veřejné, tedy nikoli tajné hlasování. Při volbě mezi dvěma kandidáty by to snad nikomu nečinilo problém.

      Vymazat
  5. Zajímalo by mě jestli v neděli po volbách nebudou náhodou na protest běhat Drahoš, Horáček a Kalousek polonazí po Václaváku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kalousek jistě ne, ten miluje slušivou kutnu v barvách a tvaru TIBETSKÉ VLAJKY...

      Vymazat
    2. Nevím,ale volba ze zahraničí jde podle mne mimokontrolu a navíc co mají do našich problémů kecat lidé, kteří jsou víc jak půl roku mimo naše uzemí?

      Vymazat
    3. můj švagr žije v tokiu, cca 15 let, nepřetržitě. když jsem se ho zeptal, koho půjde volit, odpověděl drahoše, protože je to prý "nějaký profesor".
      nic jiného o něm nevěděl, nesledoval debaty, nikdy o něm neslyšel, nemá na něj žádný názor
      tož tak je to s našima vlastencama mimo čr
      no ale jeho ta blbost omlouvá, celkově je to pi...us, tam racionálně nikdo nevolí, nedělej si iluze.....

      Vymazat
    4. Nesouhlasím s tím, aby čeští emigranti volili v českých volbách: Např. z těch důvodů:
      - do ciziny utekli např. ze zbabělosti před policejními orgány, režimem, placením výživného, věřiteli nebo ručiteli, z důvodu mamonu peněz...
      - mnozí se nepodíleli svou práci na budování a rozvoji naší vlasti
      - nemají trvalé bydliště v ČR
      - svou prac. činností v cizině nám nic nepřinášejí
      - nemají přehled o našich vnitřních a zahr. záležitostech a problémech(politika, ekonomika etc.)
      - neplatí u nás dane a nejsou na ČR vázání fin. vztahy, např. českými důchody
      - neposkytují záruku na objektivní a kvalifikované posouzení dané volené osoby

      Vymazat
    5. 1:00

      Vaše námitka je jednak naivní a jednak zbytečná (česky řečeno: vymýšlíte si pitomosti):

      Za prvé dnes zpravidla nejde o "emigranty", ale o občany, kteří z toho či onoho důvodu pobývají v cizině.

      Za druhé jich je dohromady tak málo (kteří volí), že jejich vliv na výsledek je zcela zanedbatelný.

      A za třetí - to je nejdůležitější - jsou občané jako já nebo Vy a mají také stejná práva.

      Vymazat
    6. Ano. Tak když máme všichni ta stejná práva anonyme 1.26 - tak kdy budeme my volit jejich prezidenta? Myslím země, kde oni žijí, a jejíž politice a jejímž zákonům se musí podřizovat?

      Vymazat
    7. 12:21

      Kdo je to - "jejich president"? Volí Francouzi nebo Němci našeho? Nebo plánujete založení evropské federace?

      Vymazat
    8. Kalousek jistě ne, nepustí ho věrný kamarád alkohol....

      Vymazat
  6. ... a bude to stačit?
    To se dozvíme zítra touto dobou. I mistr Jan Hus měl pravdu. Přesto, nebo spíš právě proto, ho v Kostnici upálili.

    OdpovědětVymazat
  7. Drahos se ukazuje bohuzel jako znacny tupon.To,ze byl predstavenym Akademie ved ,ukazuje na vseobecnou bidu tohoto statu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mne je prekvapujici, ze Brusel nebyl schopen najit v narode nekoho !! lepsiho Drahose , kdo by byl inteligentni!!! a genialni demagog!! , ktery by byl schopen s pomoci tisku a CT a penez $$$ EURO prevalcovat Zemana ci kohokoliv a to velice hladce .

      Co tady udelali elity za chybu ci je to jejich nova klicka!!!

      Ja to povazuji za klicku!!, neb elity zjistili , ze musi Evropu prebudovat ale jinak!!!??? a tak umyslne vse rozbit a prestavet. Ameriku uz maji , Cinu maji , Bitcoin maji, tak to je dalsi krok. A tak Drahos byl vybran elitami z Bruselu aby prohral volby!!! a Zeman je nechtene jejich dalsi figurka ve hre (mozna nevedome).

      Nemam pravdu???

      Brouk von Pytlik

      Vymazat
    2. 20:44

      1) Nemáš.
      2) Jsi blb.
      3) Proč tolik otazníků a vykřičníků?

      Vymazat
    3. 20:49 souhlasim
      Pytlik je arogantni blbec

      Vymazat
    4. Zkuste nad slovy Pytlíka přemýšlet, může mít pravdu ale jiná cesta než Zeman není a dál se uvidí!

      Vymazat
    5. To jsem chtel priblizne rici, protoze neni mezi kandidaty NIKDO LEPSI nez Zeman. Americka verse z poslednich voleb : volim Trumpa protoze nemohu volit Washingtona!!
      Ale moje otazka porad je tady : nebyl tam nekdo lepsi proti Zemanovi z Bruselu a proc Bruselu je takovych slabochu?? co je zatim???

      Brouk von Pytlik

      Vymazat
  8. Že podváděl přiznávají i jeho spolupracovníci na akademické půdě.

    OdpovědětVymazat
  9. Stručný a pregnantní IVO ŠEBESTÍK:

    http://casopisargument.cz/2018/01/26/glosa-na-okraj-televizniho-prezidentskeho-duelu/

    OdpovědětVymazat
  10. Loutku pana Drahoše by měli jeho loutkovodiči uložit do krabice a propříště se porozhlédnout po nějaké jiné postavě. Historickými postavami jsou Kašpárek a Šmidra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bacha aby drahos bruslezmrd nevyhral
      Je hanba ze Cesi vubec toho vlastizradce toleruji

      Vymazat
    2. Může pracovat u Babiše na lince jako stahovač králíků.

      Vymazat
  11. Paní Drahošová, koupím králíka staženého a vykuchaného. Kolik berete za kus?

    OdpovědětVymazat
  12. Křivohubka Drahoš je nevolitelný z mnoha důvodů. Vždyť on ani neumí mluvit z vlastních myšlenek. Vše se před debatami učil z papíru. Kdo mu to asi napsal, co se má naučit ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dis pravdu, ale co kdyz ho Cesi zvoli?

      Vymazat
    2. 21:48 Nezvolí Drahoše. Tak hluboko český národ ještě neklesl. Potřebujeme vlastence ne přisluhovače Bruselu.

      Vymazat
    3. Pozor: Je zde reální nebezpečí, že Drahoš díky českým emigrantům v cizině vyhraje prezidentské volby!

      Vymazat
    4. 22:10 - klesl.

      Vymazat
  13. Drahoš mne rozesmál odpovědí na otázku jaké má politické zkušenosti odpověděl v tom smyslu, že jako šéf AV jednal s řadou politiků a politice tedy rozumí. Co mne na tom rozesmálo? Každý kominík ( tímto se všem kominíkům omlouvám, protože jde o příklad) rozumí medicíně, protože beze sporu se jistě v životě s někým lékařem setkal. A pak... nějak jsem si nevšimnul, že by se jedinkrát podíval do kamery. A že nemá den před volbami jasno o tiskovém mluvčím, kancléři a poradci? To je opět totéž jako jít ke státnici a ráno se teprve rozhodovat zdali si vzít čínské pero, propisku od Vietnamců, nebo pero, dárek od babičky. Ne, ne. Drahoš je na rozdíl od Zemana loutka (už jen ten jeho dřevěný ksicht), kde někdo nad ním tahá za provázky. A loutku v čele státu nechci. To už jsme mohli raději volit mezi Zemanem a Hurvínkem.

    OdpovědětVymazat
  14. To 21:37. No jo, Horáček si z Drahoše udělal svého žáka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Horáček se už teď vnucuje do (ne)politického politikáření! Zřejmě mu už Drahoš nabídnul na Hradě lukrativní flek placený z našich daňových peněz.

      Vymazat
  15. Vše výše bylo napsáno,proč Drahoše ne, ale 50 milionů investovaných do kampaně prostě musí přinést úspěch.Je to normální investice a sponzoři si budou vybírat dividendy.Je s podivem opravdu i v mém okolí co lidí nedomyslí před vhozením lístku do urny co ovlivní.Zvláště mladí, on je hezký, kultivovaný nemluví sprostě.Sami mají v každé větě min. 2x vole, nebo píč..a a to i dívky. Prostě opravdu jsou mnozí z nás jednodušší a ovlivnitelní. Dnes nemyslím, že přímá volba nebyla rozumným řešením.

    OdpovědětVymazat
  16. Batolata, kojenci, a predcasne narozeni naucte se pouzivat sveho mozku!!! Klaus rekl jasne : "politika je sachova hra, kde se mysli o vsech moznych a nemoznych kombinaci", Putin rekl" politici maji jazyk od toho aby lhali".
    Jak vite, ze Svetova Elita neoperuje se 100 lotkami politiku a dava je na scenu jak se jim to hodi. Nyni loutka Drahos , nyni loutka Zeman na scenu , co to dokazuje , ze nenasli!!!!! zadneho inteligentniho DEMAGOGA , ktery by udelal z Zemana vola??o , ze mam pravdu!!
    Nebo Cesky Kolaborantsky narod nema dosti inteligence vyprodukovat genialniho Demagoga?? Kazdy silny narod musi mit chytre zlodeje kurvy kolaboranty politiky a hrdiny, jinak za nic nestoji!! A volba Drahose dokazuje ze mam pravdu!!!! Ovsem, ze mam rad Zemana, ale nevim co si skutecne mysli, jen to ze Klaus s nim nesouhlasil( s jeho nazory), neb Zeman je globalista i kdyz jineho druhu.

    Vas pouze rozciluje to , ze se clovek nekani stejne POHANSKE MODLE jako vy.

    Brouk von Pytlik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:29

      Proč si myslíš, že někoho rozčiluješ? To si něco nesmyslně namlouváš.

      Máš samozřejmě právo poučovat - ale musíš počítat s tím, že to bude fungovat jen na ty, kdo jsou ještě hloupější než ty.

      Vymazat
  17. Brouk von Pytlik běž do hajzlu debile z usa vůbec svoji bývalé zemi nerozumíš. Jestli usa bude jednou muslimská tak její poskoci musí taky. A pak vyhraje RF škoda že už to nestihnu.

    OdpovědětVymazat
  18. Anonymni povidalkove , jen mi vysvetlete na co se ptam a ukazte mi jak jsem hloupy a vy chytri!!! Budu vdecen, nikoho nepoucuji , nemam takove narcisticke potreby!!!
    Diky za radu.

    Brouk von Pytlik

    OdpovědětVymazat
  19. Brouk von Pytlík tak co sem lezeš!

    OdpovědětVymazat