Reklama

.

.

pondělí 22. ledna 2018

Zbyněk Fiala: Zeman na Nově

Zbyněk Fiala 22.1.2018 VašeVěc
 

Debaty prezidentských kandidátů začaly bez Jiřího Drahoše, a taky bez hádek a okřikování. Miloš Zeman je znovu ve formě a vedle něj zasvítil i moderátor TV Nova Ray Koranteng. Asi nejsem sám, kdo by ho rád viděl v podobné roli častěji.

Hrozí remíza, každý hlas rozhoduje! Hned úvodními slovy v programu TV Nova, který měl být věnován debatě zbývajících dvou prezidentských kandidátů, Miloš Zeman mobilizoval k volební účasti. Z různých sociologických modelů totiž vychází, že voličský nezájem o druhé kolo by nahrával spíše Jiřími Drahošovi. Ten však do studia nepřišel, a tak měl stávající prezident hodinu jen pro sebe. Moderátor Ray Koranteng sice Zemana úplně nemusí, ale přistoupil k úkolu profesionálně a nepojal jej jako zostřený výslech, jak je zvykem v jiné televizi. Vytvořil tak příležitost k docela příjemnému a zajímavému rozhovoru.

Co jsme se dozvěděli:

Platí Zemanův slib, že Hnutí ANO dostane i druhý pokus, kdyby Andrej Babiš nakonec ustoupil tlaku a odešel? To nechává Zeman na hnutí samotném: „Jak se ANO rozhodne, tak bude.“

Kladně odpověděl na otázku, zda je pro zdanění církevních restitucí. Podporuje další zavádění EET. Je pro zákon o obecném referendu, jehož návrh je už ve sněmovně, ale zatím se nezačal projednávat.

Pokud jde o systém uprchlických kvót v EU, věří, že „spadne pod stůl“. Kdyby však došlo ke změně evropského azylového práva a přijalo se řešení „Dublin IV“, kdy už neplatí, že o azyl se žádá v první bezpečné zemi, pak by takový zákon nepodepsal.

Nabízí tři body alternativního řešení uprchlické krize – ochrana vnějších hranic EU, deportace těch, kdo nedostali azyl a účinná pomoc zemím původu uprchlíků, například budováním infrastruktury, elektrifikací, zásobování vodou.

Přijetí eura Zeman nepodporuje od začátku řecké krize, protože v tom vidí riziko, že bychom museli zaplatit část řeckých dluhů. Vrátil se k myšlence, že bychom měli být v Evropě sebevědomější. Říká, že Česká republika je v EU „ustrašená, přikrčená, bojící se, že nás někdo okřikne“.

Nejbližší spojence vidí v partnerech ve Visegradu. Pokoušel se o vytvoření skupiny, ve které by byly i státy Beneluxu a měly tak společně sílu blokovat nevýhodná rozhodnutí EU. To se nepodařilo dotáhnout do konce. Teď tedy prosazuje, aby se klíčová hlasování odehrávala v Evropské radě, kde se rozhoduje jednohlasně.

Chce pokračovat v ekonomické diplomacii v Rusku a Číně, ale za nesmysl označuje tvrzení, že „nás táhne na Východ“. Připomíná, že to byl on, jako český premiér, kdo podepsal smlouvu o vstupu ČR do Atlantické aliance a kdo předjednával vstup do EU.

Kde to podle mne drhlo:

Zeman je proti osobnímu bankrotu, neboť „dluhy je třeba platit“. Tísnivou situaci dlužníka lze podle něj řešit prodloužením splátkového kalendáře. Nechce, aby dluhy nakonec zaplatili daňoví poplatníci.

To zní rozumně, pokud by dluhy vznikaly v normálním prostředí. Jenže Česko je země s mimořádně rozvinutou lichvou. Občané donedávna neměli žádnou obranu proti vyděračským firmám. Exekuce je povolený způsob, jak lidi připravovat o majetek kvůli malicherným záminkám nebo dokonce v důsledku podvodu.

K problému exekucí a úvěrového práva, které se zlepšilo až v poslední době, se však Zeman nevyjádřil. Možná to považuje za příliš komplikované téma pro předvolební debatu. Doufám. Malé však není, exekuce se týkají desetiny populace a troufám si tvrdit, že většina je nespravedlivých.

Další velké téma je Zemanova vize „aktivního občanství“, s prvky přímé demokracie, ale také s volební povinností. Pokud jde o přímou demokracii, Zeman vedle referenda podporuje také přímou volbu starostů, primátorů a „třeba i hejtmanů“. Nemělo by to tedy končit jen u prezidenta.

Avšak jaký by pak byl vztah starosty a zastupitelů, to zatím nikdo neřešil. Nepřekonatelný problém to jistě není, ale mělo by se o tom mluvit jako o logickém ústavním celku.

S volební povinností je to taky trochu křeč. Český volební systém s voliči moc nepočítá, jak je patrné třeba v evropských nebo senátorských volbách, kdy přijde tak každý šestý. Celý český systém je dost šílený a měl by se řešit od jiného konce. K volbám lidé nechodí, protože jsou v pátek a v sobotu, kdy slušný člověk vyráží na chatu. Ti opatrnější mohou jít jen v tu sobotu, protože mají obavu, že páteční noc slouží k machinacím s volebními lístky. V civilizovaných zemích se volí jeden den a je jím den pracovního týdnu, s oblibou úterý nebo čtvrtek.

Šílené dvoudenní volby s přesahem do víkendu jsou přitom v Česku prakticky každý rok, stále jsme polepeni nějakou kampaní, pokaždé samozřejmě jinou. Můžeme jen závidět Američanům, že mají hlavní volby jednou za čtyři roky v jeden volební den, a tam spláchnou všechno, od prezidenta a části Kongresu až po místní parlamenty a velitele policie. A pak už mají jen jedny menší volby po dvou letech „v mezidobí“. Kdybychom i my měli jeden rozumný volební den, sladěný i s evropským kalendářem, lidi by chodili k urnám častěji. A kdyby se v takové situaci zavedla volební povinnost, mohla by mít většinovou podporu.

Česko teď má jistou naději na harmonizaci voleb. Umožnily by to případné předčasné sněmovní volby na podzim, kdyby se zároveň propojily s řádnými obecními a krajskými volbami. Volební systém by si pomohl, ale vyčerpané strany by na tyto mimořádné volby neměly, takže by to byl zároveň pohřeb demokracie. A Zeman předčasné volby krátce po volebním roce odmítá jako urážku voličů, kteří přece už své rozhodnutí dali.

V televizní debatě, kdy je minutová odpověď luxus, však může těžko dojít na komplikovaná témata. Hlavním smyslem Zemanova vystoupení bylo ukázat, že zatímco jednomu kandidátu nohy slouží až k dervišskému tanci, druhý stále disponuje funkční hlavou, ve které vládne systém. Zeman má taky na všechno srozumitelné historické příklady, které z něj padají jako hrách z protrženého pytlíku.

Myslím, že Zemanovi tohle televizní vystoupení pomohlo. A jde mu naproti taky určitá míra „aktivního občanství“. Například přibývá hlasů sociálních demokratů, kteří se vyslovují pro Zemana, přestože Sobotkova skupina sází na Drahoše. Zaznělo to v sobotu v Táboře při setkání jedné alternativy, která usiluje o záchranu ČSSD, a v neděli znovu v Praze na setkání skupiny, které zase prezentoval své programové návrhy Jiří Paroubek. Naši čtenáři je znají, vyšly na Vaší věci ( http://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/programove-cile-nove-socialni-demokracie ).Tyto prezidentské volby to mají opravdu těžké, když se prolínají s ustavováním vlády a ještě s hledáním nového vedení ČSSD. Tenhle pátek a sobotu však nebude nic důležitějšího, než se zvednout a jít volit. Letos platí více než kdy jindy, že kdo nevolí, hlasuje proti sobě.

- - -

48 komentářů :

  1. Musím souhlasit,Ray byl také podle mě opravdu nezávislý.Také bych ho raději viděl v diskuzích než ve zprávách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ray působil bohužel z mého pohledu nejistě.

      Jsem volič M. Zemana, ale nemám rád nekritické adorování. Včera M. Zeman předvedl normální standard, nebylo to nic vyjímečného, jak se to snaží někteří prezentovat. Prostě normální rozhovor s M. Zemanem, toť vše.

      Vymazat
    2. Anonymní22. ledna 2018 15:24
      „Prostě normální rozhovor s M. Zemanem, ….“
      Souhlasím s Vámi, ale musím dodat, …a to není málo. Takto minimálně podujatý rozhovor, jsem už dlouho neviděl. Jsem přesvědčen, že v případě přítomnosti nějaké posily, např. Drahoše, by i ten Korentag přitvrdil. Ale takto, prostě na M. Zemana neměl.
      Pro vysvětlení, nemyslím si, že by se kolem MZ mělo chodit po špičkách. Ale tak jak se šije do něj, by se mělo šít také do ostatních politiků. To se však neděje, takže to vyhodnocuji, že jsou rozhovory, či informace o MZ podujaté. P.K.

      Vymazat
  2. Domnívám se, že výsledek volby do značné míry ovlivní i budoucí směřování ČSSD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "…a to není málo" - NENÍ TO MÁLO!!! Pro telehvězdy typu Hlodavce nedostižný výkon. Ten nemoderuje, nýbrž vstupuje do diskuze jako další diskutér, aby ho ďas spral! A k tomu zvukaři pohotově stahující mikrofony ostatním, pokud by stihli sdělit něco, co by ŘÍDÍCÍ MODERÁTOR nechtěl slyšet. sck

      Vymazat
  3. Drahouš ukázal, že je připosraná zbabělá sračka. A takováhle sračka by chtěla vést národ a stát v těžkých časech a nestabilní Evropě, která nás čeká?
    Tenhle připosranec si místo toho běžel pro US moudra poslaná mu na Turecké velvyslanectví. Tedy údajně. Pokud doma ve skutečnosti nekňučel mamině pod sukní. Inu "velký profesor" a převeliký "bojovník" kavárny jen co je pravda. Přímo vyšší morální princip jako jistý ožralec Havel. Pěkně se nám to vybarvuje co? Falešné brejličky, falešné kecy, falešné sliby, falešný hrdina. Možná i falešné vynálezy a profesor jako Čaušesková. Nakonec už jsme přeci měli v parlamentu také falešné inženýry, doktory a doktory práv, tak co, bude falešný prezident. Žádná novinka. Ještě je možná i 4%. Už bych se ani tomu nedivil.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jak na mne neustále útočí ze všech „nezávislých“ směrů ta masivní
    proDrahošaráda, vzpomněl jsem si na píseň od
    Václava Neckáře – Mýdlový princ:

    On od poradců má hoax kód, co voličům říct,
    sako podle mód, on má jich víc
    a tvář jak půlměsíc hladce holenou,
    je pevný v kolenou a jde mu jako nic
    blbnout hlavy tam, kde nemyslí se víc, a přitom už je strýc,
    tak tohle je on, - ten hladký MÝDLOVÝ PRINC,
    fešák, fešák ..

    Slovo fešák asi nejlépe vystihuje celou tu podstatu,
    role ve které se pan Drahoš objevuje.
    Je to sice mírně hanlivé, neboť se to používá ve spojitosti
    s čtyřnohým samčím přítelem-vcelku podstatně přetvořeným.

    Proto vkusnější je ten MÝDLOVÝ PRINC,
    Protože se jedná jen o pestrobarevnou mediální bublinu
    ze Sorosova mýdla, kde směs řádně míchá v pražské kavárně(mydlárně)
    skupina Havlových pohrobků & Co s vidinou tučných palmáre
    za pomoc při rozprodeji a rozkladu republiky dle bruselských not.

    OdpovědětVymazat
  5. Znění zákona o obecném referendu neznáme. Pokud by z něho měly byt vyňaty právě ta otázky. které se dotýkají životních zájmů obyvatel této země (např. o EU nebo o NATO), pak to bude jen paskvil na referendum. Zakázat lidem, aby rozhodovali o svém osudu je diktatura. A jestliže politici tvrdí, že občané nejsou způsobilí rozhodovat správně, pak také platí, že oni, coby zvolení těmito občany, nemají oprávnění vládnout. T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím se dá jen souhlasit.Dobře napsané, ale měl by ji to někdo říct.

      Vymazat
    2. Ale známe jeho podobu, Okamura to jasně říká - zákon je vykastrován od těchto životně důležitých rezonujících témat. Pokud na hradě usedne Drahoš, posvětí kvóty a podepíše Dublin 4, jsme jako občané zcela v háji. Můžeme tak akorát demonstrovat, možná...

      Vymazat
  6. S panem Zemanem máme jistotu, že bude hájit zájmy republiky a nás obyčejných občanů. U pana Drahoše to tak rozhodně nebude. Ten je vázán již svým sponzorům. My uslyšíme jenom výmluvy proč a zač... to tak musí být. Drahoše v žádném případě nevolit!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem volič M. Zemana, ale musím uznat, že jeho kampaň je financována netransparentně. Největším přispívatelem je spolek Přátele M. Zemana, což vede pro mě naprosto nesympatický a nevěrohodný milionář kancléř Mynář. Buhví, kdo další za tímto spolkem je.

      Bohužel financování obou kandidátů není dobré.

      Vymazat
    2. A kdo je za těmi, kdo poslali své příspěvky na kampaň Jiřímu Drahošovi a dalším to Vás nezajímá? Ti jsou pro Vás "sympatičtí" a věrohodní" ?

      Správně píšete,"financování obou kandidátů není dobré". Položte si spíše otázku, co je u nás v posledních několika desetiletích dobrého ?

      Vymazat
    3. Anonymní22. ledna 2018 15:29
      „Bohužel financování obou kandidátů není dobré.“
      Je to ještě horší, ono je v souladu se zákonem. Ukazuje se, že přemrštěné odměňování zákonodárců a jejich týmů právníků a poradců, není zárukou kvality. Vyrábějí zmetky, takže jejich příjmy, jsou vlastně zlodějna.
      Co jsem o tom volebním zákonu postřehnul, takže když kandidáta sponzoruje nějaký spolek, tak na volebním účtu se objeví pouze název spolku, ale již ne, kdo tam ty peníze dal. Další „chybou“ je, nastavení limitů na volební kampaň. Musí se tam hlásit každý roznesený leták, ale když např. kandidují dva tři fiktivní uchazeči o funkci, kteří v prvním kole vyletí, tak můžou peníze ze svého účtu použít na financování kampaně smluveného čtvrtého kandidáta, jemuž se to nezapočítává do limitu.
      Nejspíš tam toho bude více. Finanční odměňování těchto odborníků, by mělo být sníženo. Opakuji, výše odměny, nezaručuje kvalitu produktu, jak rádi tvrdívají zástupci těchto elit. P.K.

      Vymazat
    4. "...přemrštěné odměňování zákonodárců a jejich týmů právníků a poradců, není zárukou kvality. Vyrábějí zmetky, takže jejich příjmy, jsou vlastně zlodějna." - Zmetky. Spousta formulací v zákonech a zákonných předpisech je formulována (záměrně?) tak, že potřebují výklady (vykladačů snů). Ale to připravili PRO SEBE! Ne aby to nějaký "vykuk" využil (podle nich zneužil) ve svůj prospěch! To je pak oheň na střeše a vytáhne se na něj "politická kultura"! A o zákonech bez sankcí darmo mluvit. sck

      Vymazat
  7. Tak nevím, proč vám některým připadal Koranteng cool - mně se zdál předpojatý až protivný. kam se to došlo v tzv.demokracii, že na zvoleného prezidenta jsou běžně novináři nepříjemní, že přímý útok na prezidenta ve volební místnosti je posuzován médii zcela v intencích stranění "aktivistce", která je skandálně rychle propuštěna na svobodu s pouhou podmínkou směšných 3 měsíců, poté dostává prostor v rozhlase, kde se vyjadřuje k volbám a k MZ samotnému pokračuje v jeho urážení, aniž by se kdokoliv veřejně v médiích prezidenta zastal??? Profesionální moderátor napomíná prezidenta, aby se nezmiňoval o "konkurenční televizi"? Kdy odmítne jeho pozvání na sklenku vína?a to celé vám připadá jako docela fajn? Je vidět, že už si ani nedovedete představit skutečně normální a solidní chování k p. Zemanovi, když celá léta nevidíte objektivního žurnalistu. Jsou jako smečka štvoucí lovnou zvěř.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, všichni tito lovci jakoby byli stále ve střehu, kousnout nebo prezidenta rafnout. To přece není novinářská profesionalita, ani etika, ani nic co patří ke slušnému chování. Z některých moderátorů se stali vyšetřovalé Gestapa, možná StB, možná Kriminální služby. Odpuzují čtenáře, posluchače, významně se o to postarala elektornická média. Co bude těžko říct, ale š%atstní to lidé - nedotknutí a už smyslu zbavení. Začalo to bohužel Havla - a tak jako nemohli Němci za Hitlera, nemohou všichni Češi za Havla, kterého si nyní berou útočící za svůj štít, možná se obrací v hrobě, i když o tom nejsem přesvědčen.

      Vymazat
    2. Počkejte si na gestapačky Witovskou a Tvarůžkovou. To teprve bude šrumec. Nadbíhání Drahošovi a dehonestace Zemana. Nova může být jako soukromý podnik stranická, jako je CNN, ale ČT by měla být nestranná a neměla by být tak okatě na straně Drahoše, jak sama přiznala jeho žena,že jeho muže podporuje. Je to veřejnoprávní medium.

      Vymazat
    3. 15:24, Ano, máte pravdu. Černoušek byl celý nesvůj že si prezident Zeman s jeho otázkami tak snadno poradil. A v závěru byl Koranteng i dost nervózní. Očekávání tv Nova se asi nenaplnilo. Odmítnutím nabízené skleničky vína ze strany prezidenta evidentně moderátora rozhodilo úplně.

      Vymazat
  8. Debata prezidenta Zemana s moderátorem Rayem měla úroveň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta úroveň tam bohužel fakticky chyběla.

      Ale i tak bych Vám rád poděkoval za Vaše vyjádření, pane Bilko.

      Vymazat
  9. Mohu se mýlit, ale myslím, že Ray Korantenga už v žádné politické debatě nikdy neuvidíme.
    Takové moderátory přece "pražská kavárna" nepotřebuje, jejím ideálem jsou přece lidé typu Václava Moravce, Marka Wollnera a jim podobní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Váš názor je fakticky správny toliko z části. V tom, že Raye v žádné další politické debatě už nikdy neuvidíme, je možná pravda, nicméně není to dáno tím, že by ho "pražská kavárna" nechtěla, je to dáno jednoduše tím, že TV NOVA rezignovala na politické debaty ve své televizi a výjma několika předvolebních je jednoduše nevysílá.

      Mimoto bych ještě upozornil na skutečnost, že ani M. Wollner není modorátorem politických debat.

      Vymazat
    2. Moderátor Ray Koranteng mně přišel hodně nejistý a vyplašený. Jen je otázka proč ?
      Možná, aby obstál před sluníčkáři. Osobně jsem moc zvědavá na pana Karla Voříška.

      Vymazat
  10. Fortuna po včerejšku otočila kurz. A to sluníčka řvou, že to Zeman fakt pohnojil. https://www.ifortuna.cz/cz/sazeni/politika/2018-01-26-milos-zeman---jiri-drahos-15870305

    OdpovědětVymazat
  11. Natvrdlí?? Koranteng byl stejně útočný jako Moravec, akorát má mírnější hlas. Toť vše.

    OdpovědětVymazat
  12. Co v diskusích kandidátů zatím nezaznělo v souvislosti s tím, že „nás M. Zeman táhne na Východ“ a „co nám oni nabízejí“: Veškeré dodávky plynu (90-100 %), ropy (70-90 %) a paliva pro jaderné elektrárny (100 %) jdou z Ruska či jemu blízkých zemí Východu. Velká část našeho vývozu jde do Ruska a Číny přes Německo aj. státy, pro které jsme jejich subdodavatelem. Vývoz Německa aj. států do Ruska a Číny se přes sankce dále zvyšuje přímo i prostřednictvím stovek firem založených v Rusku. Změna dodavatele ropy, plynu, palivových článků aj. po vypovězení dohod nebo po dobudování tranzitu z Ruska do Číny přinese technologické obtíže a několikanásobně prodraží tyto dodávky paliv a surovin např. z Kataru a ze zámoří s negativním dopadem na vývoj nákladů, konkurenceschopnost české ekonomiky a trh práce. Prezident Macron při návštěvě v Číně zdůraznil, že se „Evropa vrací na čínské trhy“ sankce nesankce, jako vrchol absolutního pokrytectví.

    OdpovědětVymazat
  13. Ray působil bohužel z mého pohledu nejistě.

    Jsem volič M. Zemana, ale nemám rád nekritické adorování. Včera M. Zeman předvedl normální standard, nebylo to nic vyjímečného, jak se to snaží někteří prezentovat. Prostě normální rozhovor s M. Zemanem, toť vše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Taky volím M. Zemana, ale nemusím v něm vidět Bohavšehomíra všude, kde se objeví.

      Vymazat
    2. Tak vzhledem k tomu, že měsíce byl prezentovaný jako troska, která zemře v přímém přenosu, tak z toho, že to tak vůbec není, panuje spokojenost. Jinak možná by měl stáhnout ovci z kůže, aby předvedl něco výjimečného.

      Vymazat
    3. V pořádku a co by jste chtěl za show? Vždyť dostává většinou stejné otázky? To želé nemá odvahu, aby se ukázal a předvedl. Jenom spoléhá na tu havlistickou žumpu ČT, že mu bude hrát do not a ani bych se nedivil, kdyby byli domluveni předem i na taktice.

      Vymazat
  14. Proč se píše,uvádí agentury,že hrozí remíze,vyrovnané preference,aby bylo snadné zfalšovat výsledky hlasování.

    OdpovědětVymazat
  15. Mě by zajímalo, co znamená to, že debata v čété bude v Rudolfinu. To fakt je potřeba dělat v takové reprezentativní místnosti? To je jako by to dělali ve Vladislavském sále. Proč toto? Nedovedu si představit, jak uječená Witovská bude předkloněná nad stolkem kvičet na Zemana. Jedině snad, že si myslí čété věrchuška, že se Zeman, než ho po těch schodech dovlečou a usadí, že bude tak oddělaný, že Drahoš bude moci předvést šíleného derviše a hned potom stáhnout Moravce z kůže. Snad nebudou trapně dělat nějaké chytristiky s úpravou jeviště, jakože se tam musí stát, protože je to v havarijním stavu, nebo něco tak. Rozhodně to má nějaký význam, doufám, že to ti Zemanovi fábulové aspoň vyhodnotí, když už teda mu jsou spíše přítěží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na debatě na Nově mě zaujalo,že Zeman vypadal celkem dobře, rozhodně lépe než před měsícem.Jeho zdravotní stav bude samozřejmě neustále zneužíván proti němu. Hyenismus je hyenismus, u ČT nic nového. Vzpomeňme na Ransdorfa.

      Vymazat
    2. Anonymní22. ledna 2018 16:18
      To je pro mě novinka, že to nebude ve studiu. No, Rudolfinum má výbornou akustiku, tak ušetří za mikrofony. Také jsem někde viděl, že v Rudolfinu se po vzniku republiky, scházel parlament. P.K.

      Vymazat
  16. Stahování králíka, řeči o přeříznutí prkna - národe, který máš takovéto a k a d e m i k y ,ty už nejsi národem J.E.Purkyně, J.G.Mendela a dalších, ty už jsi ubohé stádečko, vyděšené z řezníků...Hodí někdo na Drahoše aspoň smradlavé vejce?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volím M. Zemana, ale nejsem hulvát, abych něko vyzýval, ať po někom hodí smradlavé vejce.

      Vypadní odsuď, ty a tobě podobní to panu prazidentu jen kazí.

      Vymazat
    2. Jedině snad vejce kategorie F-1!

      Vymazat
    3. Oo pak vejce?Hoďte na něj síť

      Vymazat
    4. Nějak mi je šumák, co pan akademik kdy v životě přeřízl. Myslím, že pilku má dnes již dost tupou.

      Vymazat
  17. Já bych věděl, jak Zemanovi ubrat body. Ale to by kavárna popřela sama sebe.
    Jeho vláda odsouhlasila naší, byť nicotnou, spoluúčast na bombardování Srbska.
    Zeman prosazuje zřízení evropské armády, i když by tato, za současného vedení, byla pravděpodobně použita proti odbojným členům.
    Zeman prosazuje větší evropskou integraci, i když se ukazuje, že o to značná část zemí nestojí, ale hlavně, současné vedení nezvládá ani tu stávající.
    Zeman do nedávna hodně loboval za euro. I když je právě společná měna jedním z hlavních důvodů ekonomických problémů a předlužení značného počtu zemí.
    Tohle všechno by Zemanovi značně zahýbalo s voličskou základnou. Jenomže tím by jeho nepřátelé popřeli sami sebe i s jejich koněm, Drahošem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0,25
      Copak? Není snad něco pravdou? To je jenom část z toho, co mi na Zemanovi nesedí. Jenom že tohle slyším u jeho kritiků velmi, ale opravdu velmi zřídka. Naopak, kundy a slivovici skoro denně.

      Vymazat
    2. Obávám se, že se pletete, všechny ty věci by vám jistě Zeman velmi zevrubně vysvětlil, jak to i udělá, když to Drahoš vytáhne, jakože to určitě vytáhne, nic jiného, než mlátit Zemana po hlavě výroky, které za 30 let politické kariery pronesl, nemá. Ale my přece dobře víme, co Zeman kdy dělal a co kdy řekl, my ale taky víme, co dělali a co kdy řekli ti, co tlačí Drahoše. Takže i když z jeho příchylnosti k Židům se mi dělá zle, tak ho budu volit, protože lepší Zeman v hrsti než Drahoš s pražskou kavárnou na střeše.

      Vymazat
    3. Ostatně, vyčítají mu, že je servilní k Rusku a Číně, ale jestli je k někomu neskutečně servilní, tak to je Izrael, ale to si nikdo nedovolí říci. Do Ruska a Číny jezdí za obchodem, do Izraele za politikou. Proto, když ho nezvolí, tak to snadno unesu.

      Vymazat
    4. Zemana volit budu, ale při vědomí, že ideální stav neexistuje.
      Jenom jsem chtěl poznamenat, že i Zeman má svá slabá místa. Jenomže potom by kavárna musela s pravdou ven. Musela by přiznat, co sice všichni vědí, ale oni to neustále zapírají. A to, že jednají ve službách cizích mocností proti zájmu této země lidí v ní žijících. Tak, jako většina polistopadových vlád.

      Vymazat
  18. Údajně Halík vyhrožuje neziskovkami, které se prý chtějí spojit a udělat v případě zvolení Zemana Majdan, to by znamenalo asi vyvolání občanské války, v Radiožurnálu jsem slyšel jakýsi rozhovor, kde lidovci vyhrožují a určují, že ANO nesmí obsadit žádné důležité posty a musí se vzdát všech silových a důležitých ministerstev, lidovci doporučují katolíkům nevolit Zemana.....o SPD hovoří jako o neofašistickém hnutí. Takže mám pocit, že tady hrozí normální fašistický puč, který usiluje o zneplatnění výsledků parlamentních a prezidentských voleb v případě zvolení Zemana. To nemůže skončit dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:55 Budou muset zasáhnout bezpečnostní složky bude pěkné když štěpánová vytře kozama Václavák poserplína se zadarmo vykoupe a kraďouskovi konečně voda zavře hubu.

      Vymazat
  19. M. Zeman se jen jednou nechal svést na povrchní, nepodstatný problém v otázce, "že nás táhne na Východ a co nám oni nabízejí", když zbytečně rozváděl a kritizoval článek publikovaný o srpnu 1968 v Rusku. U nás jsou publikovány negativní a neobjektivní informace o Rusku každý den a nikdo se Rusku neomlouvá. Zpochybňovat nutnost ekonomické spolupráce s Ruskem může jenom šílenec.

    OdpovědětVymazat