Reklama

.

.

pátek 23. února 2018

Jen dvěma větami Putin 21.2.2018 přivodil pokles dolaru a eura


Táňa Četveriková
23. 2. 2018 zdroj
Putin se vyjádřil k návrhu na uložení nových sankcí Rusku. Iniciátorem protiruských opatření se tentokrát stal ministr zahraničí Spojených států Rex Tillerson. Na otázku novinářů odpověděl Vladimír Putin zřetelně a jasně. "Ano, sankce škodí našemu hospodářství, bylo by hloupé to popírat. Ale ještě hloupější by bylo si myslet, že se neadaptujeme. V tomto okamžiku probíhá aktivní reorganizace ekonomiky na vnitřní trh a budování vztahů s našimi asijskými partnery. Zapamatujte si moje slova. Přijde čas, kdy USA budou litovat své volby, to není hrozba, ale připomínka".


Doslova během jedné hodiny po rozhovoru začaly euro a dolar výrazně kolísat. Dolar klesl o 3,5 rublu, s eurem je situace méně žalostná, 1,2 rublu. Na pozadí cizích měn začal rubl výrazně posilovat.

To opět dokazuje, že Putin je nejvlivnějším člověkem nejen v Rusku, ale i na celém světě.

Bílý dům k tomu neposkytl žádné komentáře...

V sociálních sítích se objevil velký počet sporů. Někteří lidé silně podporovali ruského prezidenta, zatímco jiní hodnotili jeho odpověď jako příliš agresivní.

Známý politický blogger Rick Journey řekl:"Putinova reakce je docela jasná, lze ji chápat. Když na tvou zemi útočí, tak jako skutečný vůdce ji musíš ochránit. A on to udělal. Vladimír Putin je silný vůdce, Rusko má štěstí, že má takového prezidenta".

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

85 komentářů :

  1. Putin je osobnost která drží Rusko po hromadě . Parcelace se nekoná . Naštěstí sračku udelal západ jen z Ukrajiny .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 13:40
      Přesně tak.
      Možná Putin nečekal,že rozbitím Ukrajiny,dají příklad,jak by to dopadlo v Rusku,kdyby to ovládla Amerika.

      Vymazat
    2. 13:40 ..... a nadále ji dělá z celé Evropy.
      Děda.

      Vymazat
    3. Vivat Rusko! Vivat Putin!

      Vymazat
    4. Putin drží pohromadě i zbytek světa

      Vymazat
    5. Naprostý souhlas.

      Vymazat
    6. Sankce jde uvalit na chude zeme, ale zeme jako je Rusko, sankce jenom posili, stejne tak, jako posilily Jihoafrickou republiku, protoze spousta veci ktere se dovazely, musi se zacit vyrabet doma, jenze Americane asi nemysli...

      Vymazat
    7. Chudé a zaostalé Rusko? Nejsem sice nějaký zvláštní příznivec tohoto státu, ale o zaostalosti a chudobě bych dost pochyboval. Alespoň zatím. Uvidí se v budoucnosti, protože vývoj běží mílovými skoky a kdo zaspí dnešek, zítra se už nemusí probudit do stejného světa.

      Važte slova, protože jako "zaostalý" můžeme označit třeba Súdán nebo některé plně závislé ostrovní státečky, ale ne zemi, která má vlastní výzkumné základny a university. Pojmem "zaostalý" už nemůžeme označit ani většinu států tzv. rozvojového světa. To jsme potom i my.

      Vymazat
    8. Představme si,že by Rusko dopadlo jako Ukrajina.A to stačí.Proto díky za Putina.

      Vymazat
    9. Rusko je zaostaly stat s atomovkou. 2/3 rusu zije v chudobe tretiho sveta.
      Ruske GDP je na urovni Italie ktera ma jen polovinu obyvatel a zadne prirodni bohatstvi. Rusko jiz 100 let porad s nekym bojuje, jen aby se vedeni a oligarchie udrzela u koryta.

      Vymazat
    10. Seš blbec k smíchu hííííííííííí

      Vymazat
  2. Podpora místní ekonomiky je to nejlepší, co mohou dělat všechny státy. Západ toho není schopen, ale čím více na východ, tím lépe. Včetně nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Višegradská čtyřka by se měla spojit a spolupracovat s Ruskem. Jednou k tomu snad dojde, je to jediné rozumné a účinné východisko.

      Vymazat
    2. Volič, ekonóm, právnik23. února 2018 15:00

      Musíme vystoupit z EU a NATO! Pak vyhlásit neutralitu a spolupracovat s Ruskem a Čínou. Jenom toto nás zachrání!

      Vymazat
    3. Pro 14:08 S rusofobním zakomplexovaným Polskem nemá cenu se momentálně příliš spojovat. Říká se mi jako slovanovi těžko.

      Vymazat
    4. Volič, ekonóm, právnik23.února 2018 15:00

      Vážený pane nemáte pravdu, nemůžu s váni úplně souhlasit.
      - Vystoupit z NATO - ano, je to oerganizace k potlačování demokracie ve světě a k nahánění strachu, případně demokratická likvidacve, států, které netancují a USA píská.
      - Vystoupit z EU - rozhodně ne. EU je relativní záruka míru v Evropě. To neznamená, že se v EU dělá vše dobře, nebo naopak vše špatně. Obchodovat je třerba úplně se všemi kdo má zájem. Orientace jen na Východ, nebo jen na Západ je hloupost. EU je třeba reformovat na společenství nezávislých států, volným pohybem osob, kapitálu a svobodným obchodem s kýmkoliv bez omezení.

      Vymazat
    5. Anonymní23. února 2018 19:10: Vystoupit z EU - rozhodně ne

      Se zeměmi, které zůstanou v EU nám nebude nic bránit v obchodu. Zvláště proto, že značná část firem je ve vlastnictví podnikatelů z EU. Bude stačit použít stejné kroky jako Velká Británie. Ta se již zajistila vstupem do organizace EFTA (jednotný hospodářský prostor v Evropě). Nebudou se na ČR vztahovat vůči zemím EU žádná cla a překážky na průmyslovou produkci.

      Vymazat
  3. Putin se už dnes řadí mezi velikány-vládce a v historii se zařadí mezi osobnosti jako byl Caesar, Alexander Veliký či královna Viktorie. Tajtrlíci mohou poštěkávat, ale to je tak vše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste trochu dost přehnal, nemyslíte?

      Vymazat
    2. 20:30!
      Pan 14:32 to ani tak nepřehnal jako vybral nesprávné vzory. Caesar i Alexander byli především dobyvatelé a to Putin není ani omylem. Naopak je obráncem suverenity Ruska a ochráncem (možná posledním) Slovanů.
      Ďuro Trulo

      Vymazat
    3. Putin chrání především své zájmy, a ano, zdá se že je i patriot. Takže i zájmy své země, tedy opět své zájmy. Dobyl zpět Krym. Víc nemusel, země zvané Rusko před ním dobyli jeho carští předchůdci. Naopak presidenti z těchto zemí značnou část ztratili, přesto má Rusko tolik souše, že to vysoce převyšuje potřeby.
      Já jsem se smál pojmu "velikán". To vždy určovaly dějiny, kdo je "veliký". A na prezidenta se tento pojem nehodí.

      Vymazat
    4. Chujlyč dnes jest nejvíce podoben neschopnému caru Nikolaji Matyldyčovi! Velká hra mohla bývala skončit o 10 let dříve velkým vítězstvím Ruského Impéria! Po desetiletí bylo největším soupeřem Británie Rusko, britský premiér Salisbury byl ochoten dohodnout se s Petrohradem a 25. ledna 1898 učinil Rusku neuvěřitelnou nabídku urovnání jak ve sféře Východní otázky, tak na Dálném východě. Podle tohoto návrhu mělo Rusko dostat čínské území na sever od Žluté řeky, černomořské pobřeží Turecka a oblast údolí Eufratu až po Bagdád, Británii mělo připadnout povodí Jang-c’, turecké državy v Africe, na Arabském poloostrově a oblast kolem Perského zálivu. Jelikož byl tento návrh v naprostém rozporu s dosavadní britskou politikou, vyvolal v Petrohradě pouze nedůvěru a podezření, Nikolaj II. usoudil, že jde jenom o britský trik a projekt odmítl.
      V Británii vznikl značný odpor proti nerozhodné politice v Číně, tisk ostře kritizoval vládu, většina ministrů doporučovala hledat spojence, aby bylo možno snáze prosazovat cíle britské politiky na Dálném východě. A to vedlo k uzavření anglo-japonské smlouvy o spojenectví! - http://www.historie.upol.cz/19/prameny/angljap.htm
      Výsledkem bylo to že Japonsko se mohlo vyzbrojit a poté na Rusko zaútočit a připravit ho o vliv v Koreji a Číně - https://cs.wikipedia.org/wiki/Rusko-japonsk%C3%A1_v%C3%A1lka

      Druhá závažná bota následoval v listopadu 1910, kdy ruský ministr zahraničí Sazonov doprovázel cara Mikuláše II. na státní návštěvě Německa. Výsledkem jednání byly tzv. Postupimské dohody z listopadu 1910, jimiž obě velmoci mj. dosáhly dohody o otázce železniční výstavby Bagdádské dráhy. Krátce po skončení těchto jednání zaslal nový německý kancléř Theobald von Bethmann Hollweg (od července 1909) do Petrohradu návrh případné rusko-německé dohody. Podle něj se Rusko mělo zcela zříci spolupráce s Velkou Británií výměnou za to, že Berlín přestane podporovat balkánskou politiku Rakousko-Uherska. Car Nikolaj II. však nehodlal riskovat roztržku se západními velmocemi, proto návrh nepřijal. Výsledkem bylo že se v roce 1914 ocitl proti Rakousko-Uhersku i Německu současně!

      Vymazat
    5. 8:18, čoveče, vy jste se nám rozepsal... tak já taky.

      Tak předně, Nikki byl Aleksandrovič i když s otcem obdivovali tu samou ženu a na carský dvůr měly vliv jiné osoby.

      Z těch všech předmětných událostí vyvozujete, že nebýt jich, Rusko by bylo dnes impériem nad nímž slunce nezapadá. Ani nemá význam to jakkoliv rozebírat, jelikož se jedná komplexní události a vaše zkratkovité výkřiky do tmy ponechám na vás.

      Docela mě pobavila "britská myšlenka" podílu účasti Ruska v jižním Černomoří a severní Číně, když přesně tohle Británie nechtěla, jelikož jak jste správně podotknul, pro GB bylo Ruské impérium soupeřem. Nehledě na to, že Rusko mělo své souše dostatek, bez problémů s domorodci na nichž by si vymlátilo zuby, a kdykoliv se ocitlo na světovém kolbišti, byla to právě Británie, která se postavila proti Rusku. Také myšlenka, jak Rusko ovládne Čínu coby kolonii je zábavná, to se nepovedlo ani Británii.

      A následně dle vás měl milý Nikki v průběhu deseti let opustit politiku poddaných své babičky, dát se do holportu se strejdou své ženy a přitom riskovat, že díky tomu bude opět bojovat o východní teritoria. Nemluvě o tom, že Německo by podle vás nějakým způsobem mohlo ovládat politiku úplně jiné velmoci - Rakouska. A to vše v chaosu blížící se nové ekonomické krize, kdy průmyslová revoluce donutila jednotlivé státy do značné míry opustit zlatý standard a nebýt "Velké krize Orientu" v 70.letech, přišly by hrůzy světové války mnohem dřív.

      Ještě jedna věc. Už dávno politologové vědí, že není možné v tak širokém záběru odhadnout nejen to, co se stane, ale ani to, co BY se stalo KDYBY.

      Nikolaj možná nebyl příliš schopný panovník, zato "Chujlyč" bezesporu schopným presidentem je. Jinak by nevzbuzoval takové vášně a "Rassija" by už existovala jen na historických mapách.

      Vymazat
    6. Je to sporný. První mě napadla jedna stať jistého Boutmyho, který tvrdil že anglický zájmy na dvoře Imperátora od počátku 20.- století otevřeně převážily nad ruskými! Cituju z jeho statě:
      "K myšlence, že právě Anglie vede (svými agenty) vnější i vnitřní politiku Ruska, opravňuje nás celá řada zjevů, těžko vysvětlitelných pouhou stupidností, neboť je v nich systém:
      Vmíšení se Ruska do boxerského povstání směrem zcela opačným zájmům Ruska v Asii a zájmům až posud přátelské Číny; nepoužití práva stavění drah v Persii; nepoužití tísně anglické v čas burské války; vyhýbavé chování se k úspěchům strany Německa; podporování anglického kontrabandu vojenského za války s Japonci; tolerantnost k anglickému špehounství při ruském dvoře."
      Přesto trvám na původní myšlence! Velký ruský vojevůdce Paul von Rennenkamf ukázal žlutým psiskosmahům kde je jejich plac! A naplnil tak bezděy doporučení kaisera Wilhelma II. z jeho "hunského projevu"! A je nesporně posledním úspěchem naší rasy tato společná akce v Číně a pokoření této do roku 1847 hospodářsky nejsilnější země světa (počítáno v HDP na hlavu, politicky šla do hajzlu ale již po smrti Čchien-lunga na konci 18. stol.). Ovšem naše vzájemná řevnivost po rozdrcení boxerského povstání vedla k začátku pádu, počínaje porážkou Ruské říše japonskými skrčenci v roce 1905 a konče tím, že Číňané se poučili a jednají nyní svorně v náš neprospěch. A nakonec je směšné si myslet že stát který má sice v názvu pojem "Ruská" jakkoliv dnes souvisí s bývalým Ruskem patřícímu Rusům, že?

      Vymazat
    7. 10:14 Pozor, nespojovat! Jde o dva oddělené kroky kde první NEpodmiňuje druhý! Ale naopak! Když už Salisburyho "neuvěřitelnou vstřícnost" odmítl, měl aspoň přijmout tu a ne stát vždy proti oběma v nevhodnou chvíli! Protože Britové Čínu dobyli už v roce 1860 spolu s Brity. To že nebyla rozparcelována a smetena z mapy je jen dílem našich vzájemných neshod. Druhá věc je že Německo samozřejmě mělo určující vliv na vše co podnikalo Rakousko-Uhersko! Ani v nejdivočejších snech by si Franta Procházka netrouf riskovat válku s Ruskem! Ba chystal se předložit mnohem mírnější ultimatum, že nakonec trval na tom nepřijatelném bylo dílem Berlína, který tlačil Vídeň do války s tím, že ji podpoří vojensky! Takže asi tak - těmito různými chybami v průběhu oněch 12-ti let se Ruské Impérium zapletlo do konfliktu, který vedl k jeho pádu. A to je jisté, že už se nikdy nepozvedlo! Veliký Ruský chemik Mendělejev na počátku 20. století vypočítal, že pokud Ruské impérium půjde cestou reforem nastolených panem Stolypinem, bude mít na konci 20. století 596 milionů obyvatel a největší ekonomiku světa. To však nenastalo kvůli nenávisti Židů s nemalou spoluvinou slovanské, mužické lenosti, otupělosti a lhostejnosti! Nebýt Asiata Stalina, který se opřel opět o pomoc Germána (Německo - Rapallo, USA - fordizace SSSR) byl by zahynul a stal se "pouští osídlenou bílými negry", jak o tom hovořil Žid Bronštejn! I tak jde dnes tím směrem a je to pouhá vychcípávající "Bangladéš (počtem obyvatel) s raketama" jak se o ní přezíravě vyjádřila jedna chazarská baba z USA.

      Vymazat
  4. Mnozí si na tom slavném západě neuvědomují, že Rusko už není to co bylo, ale že se radikálně změnilo!
    Oni si totiž myslí, že jsou stále v Moskvě byty s hliněnými nebo podlahami z prken. Ale takové myšlení je na hony vzdáleno od reality.

    OdpovědětVymazat
  5. To co řekl Putim jsem tvrdil hned od vyhlášení protiruských sankcí " Rusko to nezlomí, ale posílí a Evropa to odnese i za USA " A už je to tady. Źe Rusum budou stačit jen 3 roky jsem opravdu ale nečekal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to není pravda. Proč si nepřečtete alespoň ten článek, kde se píše o negativním vlivu sankcí. Jediné, co si Rusko uvědomilo, že je potřeba se orientovat na vlastní zdroje. To je ale strašně pozdě! Oni jsou na tom asi tak, jako Čína ve 2.polovině 90.let, možná na počátku nového tisíciletí. Jenže svět je o 20 let dál. A navíc k tomu ty sankce. S tím je toho spojeno mnohem víc, než že se nemůže přímo dovážet zboží.

      Vymazat
    2. Dnes, ale není situace jako v minulosti, kdy nové technologie byly závislé na Západu. Neprozíraví američani převedli většinu technologií i do Číny a ta je v mnohém předstihla. Rusové se nyní mohou bez embarga na Čínu obrátit a jsou na špici zvláště v nových technologiích zbraňových systémů. Oni mohou i díky svému přírodnímu bohatství jít dopředu i díky embargu Západu. Na rozdíl od něj ale potíže překonají, zatímco my díky vazalství k USA jdeme do kytek.

      Vymazat
    3. Poslyšte, já si nejsem jist, jak jsou na tom právě s technologiemi, a to ani u zbraňových systémů. Ani porušování copyrightů není úplně možné a není východiskem. Jednak musíte mít lidi, kteří jsou schopni byť jen kopírovat, u něčeho to ani nejde, a jednak se nikam nepohnete, musíte aktivně inovovat.

      Zatím se trochu pohli v zemědělství, ale to můžou brzo ztratit, pokud budou sankce pokračovat delší dobu. On je totiž progres i tam.

      Čína jim nic zadarmo nedá a typnul bych, že jsou mnohem větší vyděrači než Západ. Oni a nejenom oni berou Rusy jako rozvojovou zemi někde na úrovni Venezuely, proč by s nimi měli udržovat rovnoprávný vztah?

      Jediné, co Rusko ještě má, jsou asi ty nové zbraně, v tom je kus inovátorství, které se může přelít do civilní sféry, ale obávám se, že toho využijí jiní, ne Rusko. No a nakonec musí to umět prodat a tady to vázne nejvíc. Tedy navzdory úprku mozků, stále se rodí nové; jen dokdy?

      Tou poslední pojistkou jsou suroviny. A oni už roky jedou na tu pojistku bez toho, aby nějak výrazně investovali. To nejde. Infrastruktura, vzdělání, věda, zdravotnictví a obnova průmyslu. Tady všude jsou pozadu o řadu let a to nemluvím o habitu jejich měst, ekologii, turistickém průmyslu... Navíc, stále musí být na stráži, aby jim ty suroviny někdo neukrad.

      Mají to těžké, ale je pravda, že po dvou bankrotech a rozvratu v minulosti jsou přece jen o dost dál. A jak to vypadá, na mezinárodním poli začínají působit opět jako velmoc. To je Putinova práce. Uvidíme, co jim to přinese - pokud nezvolí milionářského předsedu kolchozu a vše neposerou.

      Vymazat
    4. Nikdo z nás nedovede ani odhadnout, jak Rusové postupují. Jsou tu ale indicie, které mnohé naznačují, třeba jejich myšlenkové pochody.

      Před krátkým časem byla uveřejněna zpráva, že Rusko vyvíjí SVÉ PC, na kterých budou VŠECHNY SOUČÁSTKY A KOMPONENTY pocházet z ruských zdrojů! Uvědomte si, co všechno budou muset vyrábět, aby to mohli realizovat.

      Je to vlastně PREVENCE proti tomu, aby nenakoupili pro své ozbrojené složky "infikované" byť sebemenší součástky do Pc, které jsou určeny nejen pro armádu.

      Krátká zpráva, ale s velkou vypovídací hodnotou. Přeberte si to jak chcete.

      Vymazat
    5. :) pisidlo poskládá kdekdo a OS s příslušným softvérem na bázi open-source Linux umí taky dost lidí.

      Zřejmě máte na mysli CPU Elbrus. Ten je určen pro vojenské účely ještě z dob SSSR. SSSR byl jednou z mála zemí, kde se CPU vyrábělo od vývoje až po praxi. Jak jsou na tom teď, nevím, asi ne moc dobře, ale viděl jsem na tom emulaci čtyřjádra Intelu. Jestli to byl podvrh, nedokážu posoudit. Jsou jisté indície, že technologie "multicore" pochází odtud a poté, co zdrhlo několik desítek vývojářů do Intelu, započala tam éra Core Duo.

      I když to jsou jen klepy, Rusko ještě stále disponuje neobvyklé nadanými lidmi. Jenže talent nestaci. Jejich výzkumná báze stále zoufaleji zaostává za světovými centry a pokud se nenajde nějaký schopný manažer (třeba jako Kurčatov) zaštítěný státem, který podchytí alespoň některé oblasti, kde byli silní, vše zanikne.

      Na vše potřebujete peníze, hodně peněz. A musí vám to někdo kupovat. Čína si budovala pozici 25 let a ani dnes není uznána jako primární technologická velmoc. A dělejte něco takového, když vám talenty prchají na všechny světové strany.

      Vymazat
    6. Anonymní23. února 2018 20:37

      Rusko - Putin nic nezaspali, ba naopak - od časů kdy byl Jelcin u "demokratického" kormidla které mu ovládal západ a kdy chcípali v tomto krátkém období hlady miliony rusů (odhaduje je se že jich bylo minimálně 15 milionů a západ v tom období vyvezl z Ruska stovky milionů dolarů) nezůstalo skoro nic co by se podobala dřívějšímu Rusku a od prvních sankcí v současnosti Rusko které dováželo potraviny téměř soběstačné. Například obilí mu v loni poprvé v historii vyneslo víc než zbraně a v pěstování obilí je světová jednička díky sankcím. v Technologickém odvětví Rusko není jednička ale není ani nýmand až na vojenské technologie, tam mu těžko může někdo konkurovat vyjma dvou tří států. Všichni ví že části Vojenské technologie uspíší rozvoj civilní technologie a na opak. tak že ....

      Vymazat
  6. Až začnou bankroty a hospodářská krize v Evropě a USA, Rusové to budou mít u konečníku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatá prostoto. Zkuste někdy omrknout jejich názory a budete překvapen/a.

      Vymazat
  7. Stačila by jedna věta od Putina a v Americe je občanská válka a to same v Anglii či celé Evropě.

    Kdyby Putin prohlásil že Trump je jeho agent tak do rána je Amerika v PLAMENECH. Pak za týden by Putin prohlásil: It was a joke- vskutku je to Hillary co je naším agentem.

    To samé by měl prohlásit o Borisu Johnsonovi či Mayové s Hammondem a nebo dokonce s královnou a byl by konec britského království...
    Nemohu se toho dočkat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. proč by Putin musel říkat, že Trump je jeho agent, když to říkají samotná americká (j)elita. Amerika se dnes už dokáže rozkládat sama bez cizí pomoci

      Vymazat
    2. Putin dokázal,že to co Američané dělají umí taky.Naštěstí je jen polechtal a nebo nachytal.Jejich hry jsou zkouškou kdo s koho.Neteče krev tak ať si hrají ale ne se zbraněmi.

      Vymazat
  8. Putin přivodil leda tak hovno. Toto je opět klasický blábolivý, prolhaný článek pro zdejší nesvéprávné, hloupé ovce které si nejsou schopny ověřit vůbec nic a sežerou s chutí jakékoli hovno.
    Rubl se drží už více než rok stabilně okolo 57 za dolar. Zde je jednoznačný důkaz:

    http://xe.com/currencycharts/?from=USD&to=RUB&view=10Y

    Raději vysvětlete, proč za vlády všemocného poloboha Putina údajně "zlatem krytý" rubl za posledních 10 let ztratil vůči dolaru 60 procent!!! své hodnoty. On to tak ale určitě z nějakého důvodu chtěl, viďte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba je to výkonem amerických rotaček tisknoucí stále nové a nové bankovky a státní dluhopisy, které nebudou nikdy splaceny.
      Kdo ví?

      Vymazat
    2. Anonymní23. února 2018 17:30
      Kde komu tu nadáváš, přitom blahem uchcáváš.
      Kdo tě platí "blbý čmoude"? Nebo si jen velký moudě - (č_rák)!

      Vymazat
    3. 17:41

      Tak v tom případě by měl ale rubl vůči dolaru naopak silně posilovat. Takže nesmysl.

      Vymazat
    4. Pro 17:30 Manévr s kurzem rublu vůči dolaru a euru byl geniální tah Putina a Elviry Nabjuliny z ruské CB. Poté co USA uvalily na Rusko sankce a tlačili cenu ropy na minimum, drasticky poklesl kurz rublu, což umožnilo, že sice rusko dostávalo za uhlovodíky méně dolarů, ale v rublech vyjádřeno byla cena stále skoro stejná. To umožnilo jakžtakž i s pomocí rezrvního fondu udržet ceny na vnitřním trhu a zabránit společenským nepokojům, jak bplnovaly USA a Západ. Nakonec si USA nasraly do vlastní kapsy, neboť skončilo mnoho břidlicových společností. Nyní se již cena ropy stabilizuje kolem 60 USD (přitom ruský rozpočet je kalkulován na cenu okolo 50 USD). Je to letem světem, ale snad si z toho něco vezmete. I ve vás je určitě kus dobrého člověka a ten jed do vás jen někdo vtlačil.

      Vymazat
    5. Putin vytlačuje potištěný toaletní papír dolar z ruského trhu, takže je zde vzácný a jeho tržní cena vůči rublů stoupá - je ho málo vůči poptávce. Relativní kupní síla dolaru je však jeho držiteli houby platná, protože nic pořádného za něj v Rusku nekoupíte - Putin Rusko cizincům nerozprodává! A že se pár turistů v Rusku levně nažere není rozhodující. Navíc ruští občané si za rubly koupí něco pořádného jen v Rusku, takže je neulévají ven ze země. Putin je génius!

      Vymazat
    6. Takovy genius tady uz taky byl a jmenoval se Lubomir Strougal. Faktem ale zustava, ze po nem nezbyly skoro zadne statni dluhy. ;-)

      Vymazat
    7. Vy jste všichni skutečně úplně na hlavu a úplně šejdrem. Ještě tu chybí ten komouš z Plzně zamilovanej do Grudinina, co si myslí, že právě šéf kolchozu spasí Rusko, a budete komplet jako "house of nuts".

      Vymazat
    8. Napsal nejhloupější baran.

      Vymazat
    9. 20:43 argument spočívající v nadávce, krom nelichotivé zmínky o komouších, je třeba dozdobit angličtinou. Že, milé to nedochůdče?

      Vymazat
    10. 2:39, nikde jsem nenadával, ale nekritická adorace Putina mě přinutila k příspěvku. Za angličtinu se omlouvám a opravuji na: "сумашедшиые из дурдома".

      Vymazat
    11. 10:44 chápu, že to na Vás může působit jako adorace Putina, ale fakta jsou fakta a kdo je machr je prostě machr. Může vás to srát, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžete dělat.

      Vymazat
    12. 10:44 no, jestli jste si s tím blázincem z překladače ulevil ...

      Vymazat
    13. 11:11 Machr teda Chujlo určitě je, ale v zabíjení Rusáků! Za 18 let jich zabil víc jak Hitler -
      7,5 milionu! - https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=cDtUQoovtbU

      Vymazat
  9. RF se nechce vracet ke starým pořádkům, jako za Jelcina či Gorbačova. Totéž začíná i v ČR, obyčejní lidi už nechtějí neschopné Sobotky či Nečase. Mají dost Kalousků, ale i Hamáčků, na ty teprve dojde ....

    OdpovědětVymazat
  10. Ano, Putin je vládce všehomíra a sesral celou Ukrajinu a teda i Krym. Je zajímavé, že jeho kámoška Angela má s Ruskem pořád svatou trpělivost, inu agentka KGB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy máte doopravdy přehled.A té moudrosti ,co z Vašeho příspěvku tryská.Neuvěřitelné.Jste fakt třída.

      Vymazat
    2. Ty idiote, zrůda Merkle byla skutečně agentkou KGB i Stasi. Když se však značná část KGB a komunistické verchušky v SSSR vzdaly socialismu za podíl na prichvatizaci, tak tato zrůda přešla pod řízení CIA. A protože dobře ví, že když nebude plnit příkazy CIA a uskutečňovat řízený rozpad národních států v Evropě za pomocí islamizace, tak je druhý den po smrti. Protože hoši z Langley to mají nacvičeno dokonale všelijakých prezidentů i "diktátorů" zlikvidovali plno.

      Vymazat
    3. On Putin vládne západu, že zes--- Ukrajinu?

      Vymazat
    4. Žeby byl Putin vládcem všehomira to jste tady oznámil vy 18:08, a to dokonce bez důkazu. My smyslu nezbavení si to nemyslíme. No a co sesral či ne nevíme a vy tu opět něco vyřváváte bez faktů a důkazů. Možná by bylo dobré, kdyby ste posílil řady českých soudců, fungujících jako poslední přisluhovači šapira a jeho družiny, protože jenom u satanských slouhů se dočkáte vděku. V Čechách na vás lidé ani neplivnou slinu opovržení, protože by se museli až do konce života omlouvat. Té slině za ponížení a utrpení.
      Ďuro Trulo

      Vymazat
  11. Pro 17:30
    Mladý kavárenský příteli.
    Putin dává do pořádku Rusko po naivním Gorbačovovi a po opilém gaunerovi Jelcinovi.
    Tak že ,co se mu do dneška povedlo je docela velký kus odvedené práce.A jakéko li "tabulkové" hodnocení to nevyjadřuje , silné pokulhává a vůbec mu to neubírá na tom ,že je velký státník.
    A ani Vy s Vaší negací s tím nic neuděláte.
    A studujte pozorněji,budete to potřebovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale on studovat nechce.Bude radši kolem sebe rozhazovat špínu,kterou blijí kavárníci už deset let.

      Vymazat
    2. Stejně jako si Ušáci nevědí rady, co si počít, tak i hloupí USAfilové, jelikož nevědí nic chytřejšího, tak jen zoufale poštěkávají na procházející karavanu a tuší že je to pitomost, ale když nic jiného neumí, tak co mají dělat?

      Vymazat
    3. Blbečci 18:34, 18:54 a 19:01

      článek je o tom jak všemocný Putin pár slovíčky seslal dolar i euro do pekel. Což jsem jasně dokázal, že je lež jak věž, nic takového se nestalo. Tečka.

      A nic na tomto faktu nezměmí ani vaše zoufalé fanatické blekotání a oslavování vašeho všemocného poloboha.

      Vymazat
    4. No to je samozrejme, ze financni trhy vzdycky zareaguji. Na tom neni nic tak zazracneho a zvlast ne, kdyz neco rekne pan Putin.

      Vymazat
    5. 19.21
      odpověděl jsem tě slušně,ale ty jsi hovado.

      Vymazat
    6. Je vidět, že máte oproti kavárníkům přehled.

      Vymazat
    7. K 19:21
      A protože tuny i pro ruský trh natištěného dolarového hajzlpapíru na ruském trhu fungují stále méně (viz. vysvětlení 19:13) a stále méně fungovat budou (viz. prohlášení Putina) tak finanční trhy reagují poklesem ceny tohoto hajzlpapíru. Co je na tom lživého, divného anebo k nepochopení??!!

      Vymazat
    8. 23:36
      Vtip je v tom, že ten "hajzlpapír" vůbec neklesá, imbecile. Neumíš si ani otevřít ten odkaz aby jsi se přesvědčil?
      To je ale materiál tady...

      Vymazat
    9. 23:52 Ukazatele z neoliberály a bankstery zfalšovaných statistik opravdu netřeba otevírat. Obzvláště, pokud vycházejí z pouhých zfixlovaných přání a postrádají logiku!

      Vymazat
    10. K 23:52 Čísla založená mimo jiné na úvěrových bublinách a letadlech bankovních derivátů a tím i z prstu vycucaného HDP nevypovídají vůbec o ničem reálném! to

      Vymazat
    11. Á.. další rozumbrada ekonom 23:52, kterej hodnotí stav země a sílu měny dle kurzu k ostatním měnám. Vypadá to na absolventa pražské VŠE. Ještě jsi nám ty střevo studentský zapomněl zmínit McDnald index...hahahaha

      Vymazat
    12. 18:34 Po naivním Gorbačovovi. Ono už je to skoro 30 let a pán si ještě sedí na vedení.

      Vymazat
  12. Nahodou, to je dobry napad od USA. Uvalit sankce na Rusko (kdyz vse na svete dodava Cina kazdemu a s Ruskem ma ty nejlepsi vztahy). To muze vest k dalsi ekonomicke krizi USA a Trump muze konecne prosadit to, CO SLIBOVAL, ze USA bude take neco vyrabet, nejen ZLO. A mozna, ze se USA jeste zachrani a nebude z nich bananova republika. A k tomu by stacilo jen kdyby byly uvaleny sankce na jednu zemi, ktera jen po 2. svetove valce zavinila do predloni smrt 30 milionu lidi. A stale ma zajem jen jeden:ZABIJET a jeden prumysl: ZBROJNI.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čína a s Ruskem nejlepší vztahy? Další blázen.
      Ale rozumím vám. Jste nejspíš hodný přátelský člověk, který si neumí představit nějakou zvrhlost, špinavost nebo zradu. V politice a obzvlášť té vysoké, globální, to bohužel funguje jinak.

      Vymazat
  13. Na agresi, vedenou ziskuchtivostí a nenávistí se nedá odpovídat laskavým poděkováním! Rusko je nezotročitelné, vylámal si na něm zuby Napoleon, Bismark, Švédové i Hitler, budou následovat Amíci... Kapitalismus vždy vychovával a vedl k nenávisti, jemu je vlastní antisemitismus, rasismus, povýšenectví, nadutost, bezohledná surovost mísená s vrozeným sadismem. A jeho antirusismus je jen přestrojený antisemitismus a nebýt porážky Německa SSSR, byl i slovanský holokaust, ke kterému Němci měli ideologicky i "geneticky" nakročeno. Jen si připomeňme Heydrychovy záměry s Čechy! A soudobá politika USA a EU, vedená diktátorky z Bruselu, je jen pokračováním politiky Adolfa Hitlera a 3. Říše. Nenávist k lidstvu, toť základní princip přežití diktatury kapitálu u nás a ve Světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "byl by i slovanský holokaust" ??? Pane, ten slovanský holokaust běžel na plné obrátky. Jenže Slované byli na dobytých územích většinovým obyvatelstvem, tak to nešlo tak od podlahy. Zvláště když Čechy byly velký zbrojařský region. Zbraně z Čech bylo třeba na východě. Na Ukrajině či v Bělorusku takovou základnu neměli, proto se tam chovali daleko brutálněji.

      Vymazat
    2. 0:00 Asi tak. Češi byli za Hitlera uváděni výslovně jako árijský národ a v osobních průkazech měli uveden rodokmen předků; z českých chlapců se měl vytvářet nový nacistický vůdcovský dorost na elitních školách NAPOLA; čeští muži měli být přijímáni do řad SS; „česká krev“ byla zákonem chráněná před míšením se Židy… Etablovaná česká historiografie k těmto skutečnostem mlčí, jelikož se tato historicky podložená fakta nehodí do narýsovaného konceptu, podle nějž neměli Češi v nové Hitlerově Evropě fyzicky co pohledávat. Je ovšem fakt, že převážnou část Čechů a Židů spojovala nenávist k nacistickému Německu. Zatímco však Češi německý národ upřímně nenáviděli, neboť jej chápali jako ohrožení své národní suverenity, Židé tento pracovitý národ svým typickým způsobem milovali a nenáviděli pouze nacisty, kteří jim znemožnili z jeho práce profitovat. Jakmile byli nacisté poraženi, okamžitě se začali do Německa odevšad hrnout, podobně jako zlatokopové do oblasti zlatých nalezišť.

      Vymazat
  14. Nejdůležitější je se vymanit z područí dolaru a používat svoji měnu krytou zlatem.

    OdpovědětVymazat
  15. Divím se rusům, že už dávno neudělali rotačky na ten bezcený zelený papír a zavalil bych s tím celý svět a nadělal bych takový bordel o kterým se ušákům ani nesnilo.

    OdpovědětVymazat
  16. Jo správně to řekl Putin Rusové se nikdy nevzdají a ten zelený hajzlpapír ať padne až ke dnu.

    OdpovědětVymazat
  17. Putin. Až mu dojde síla, anebo věk, bude Rusko v prdeli. Vám všem mužíkům od Kremlu přeji těžké sny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zlé sny nepřeji nikomu, ale někteří rozumbradové dělají všechno pro to aby ty zlé sny měli, nu což to je jejich volba. Všechno se děje tím nejlepším způsobem, v souladu s reálnou mravnostía etikou včech účaswtníků procesu. A o tom to je a žádný blbý kecy to nezmění.

      Vymazat
    2. 1:32, takže jste vlastně potvrdil, že to je opravdu velice schopný člověk. Měl byste mu jít dělat volební kampaň.

      Vymazat
  18. Co to placate za blbosti. Rubl se pohybuje 55-56 Rublu k dolaru poslednich 6 mesicu. Vzdyt je to jako mena jako v Africe. Stoji za Ho*no!

    OdpovědětVymazat