Reklama

.

.

čtvrtek 15. února 2018

O obětech nacismu mluví všichni ostatní, jen oběti a pozůstalí jsou umlčováni

Jiří Jaroš Nickelli
Jiří Jaroš Nickelli
15.2.2018 ČeskéNárodníListy
Dnešní blábolení o Letech, koncentrácích a sudetech - jinak se to z pohledu pozůstalých a obětí nacismu nazvat nedá! - se vyznačuje jedním pozoruhodným atributem. K otázkám okupace, nacismu, koncentráků a obětí se vyjadřuje kdekdo - hlavně v mainstreamových médiích - ale hlasy samotných obětí nebo pozůstalých po obětech nacismu de facto hlavní média nepřipouštějí buďto vůbec, anebo ve výjimkách s dehonestačním či dekvalifikačním ódiem. 


Viz například dávnější napadení hrdiny od Tobruku generála Vranského panem knížetem (pro údajnou "neargumentaci" !?), anebo napadání Českého svazu bojovníků za svobodu novináři jako je pan Navara, atd.


Takový příklad problematického chápání minulosti poskytuje i jinak mně sympatický podnikatel pan Tomáš Hrdlička, jenž podpořil volbu pana presidenta Zemana. Pan Hrdlička sice ve svém vyjádření (PL, "Dílo zkázy.Tohle rozhodlo,že Miloš Zeman vyhrál prezidentské volby..." správně poukázal na nebezpečí zjednodušování dějin, ale sám chyboval takřka stejně.

Vyjadřoval se například k dr.Miladě Horákové a vytkl jí, že sice byla obětí nastoleného režimu,leč ona sama byla členkou Svazu přátel SSSR, vystoupila pro Lex Schwarzenberg apod. Nu což, toto měla být její chyba?? Kdyby pan Hrdlička zkoumal dějiny přesněji, věděl by, že Lex Schwarzenberg byl jen dobovým naplněním předchozích požadavků pozemkových reforem I. republiky, jež žádaly, aby se pozemkové vlastnictví prohabsburské šlechty, sloužící panující dynastii, rozdělily dle Washingtonské deklarace českému rolnictvu! A její členství ve Svazu přátel SSSR?? Tehdy byl SSSR náš spojenec, osvoboditel, Brežněv byl zahrabán v nomenklatuře, a mnoho nekomunistů věřilo ve spojeneckou spolupráci se Sověty. A vytýkat stranám osvobozené republiky souhlas s vyloučením agrární strany z politiky - to měl být podle pana Hrdličky antidemokratismus??

Zde pan Hrdlička opět prokázal špatnou znalost historie republiky. Agrární strana totálně zradila I.ČSR, její předák Beran se stal činovníkem protektorátní vlády, on, který proslul výrokem "Hitler mi prkenici nesebere, bolševik ano". Jako pan Hrdlička doporučuje knihu pana Polanského Bouře, tak já panu Hrdličkovi doporučuji knihu Pavla Finka Hnědá bestie. Tam se dočte o zradách agrárníků, jistého maltézského rytíře, pangermána opata Helmera, a jiných aktérů protektorátního režimu. A kniha pana Polanského na rozdíl od knihy Pavla Finka postrádá konkrétní důkazy o české vině na táboru Lety. I tato kniha paušalizuje, a jen její obrazný poukaz na rod z Hluboké a na účast jistých příbuzných fetišizovaného vládce sametu, znemožnil její kritické vydání u nás.

Kdyby pan Hrdlička znal dobře historii protektorátu, věděl by a musel by vědět, že protektorátní "české" orgány a úřady neměly nikdy právní subjektivitu, a orgány tzv. protekorátní vlády jako četnictvo a protektorátní vojsko, byly orgány kolaborační moci III.reichu. Bez velení SD, SS a gestapa nesměl tzv.protektorátním četníkům ani spadnout vlas z hlavy. Každý, kdo sloužil v těchto orgánech - pokud tam nebyl vyslán odbojem jako skrytý agent! - musel počítat s tím, že po osvobození vlasti bude vyšetřován, souzen a odsouzen jako kolaborant! To se taky v mnoha případech stalo skutkem. Protektorát svým ustavením se dostal do pozice stejné jako francouzský protektorát Vichy, nebo holandský, dánský a jiné okupační režimy! 

Tady se neustále blábolí o Letech, případně o Hodonínu (o něm pohříchu méně), a na české Svatobořice, které věznily nejen mužské příbuzné tzv. nepřátel říše, ale dokonce i jejich ženy, sestry a děti, nevzpomene nikdo z tzv. kompetentů, nehlesne ani jediný medialista hlavních médií, ani jediný politik. Hanba jim! Takže o poměrech a české vině v protektorátu by neměl nikdo vykládat bez kvalifikace a znalostí.

Ale zpět k našemu tématu.

Hlas obětí nacismu, které doposud žijí, jako třeba lidické nebo ležácké ženy, vůči hlasu sudeťáků, v podstatě v tzv. hlavních médiích vůbec nezaslechneme. A hlasy nás pozůstalých po obětech gestapa, koncentráků jako je Osvětim, Mauthausen, Sachsenhausen,Flossenbürg, Gross-Rosen, Ravensbrück, Dachau, a různých vězení, jako Plötzensee, Breslau atd. jsou neustále umlčovány, případně dehonestovány. 

Jen v Brně byla tato vězení a koncentráky:
Špilberk, Kounicovy koleje, Sušilovy koleje, Cejl, Pod Kaštany, Právnická fakulta. V Kounicových kolejích, Pod Kaštany a dle některých i na Špilberku, se popravovalo. Hojně za obou stanných práv, a na popravy se chodily za 3 marky vstupného dívat brněnské Němky a sudeťačky s dětmi, a řvaly: "Nur drei, nur fünf", když ten den bylo podle nich jen málo poprav! Naše české ženy bydlící v okolních domech u Kounicových kolejí, z výstřelů poprav zešílely a dvě z nich porodily i postižené děti...

Účelová debata o Letech nepostihuje utrpení Romů, ale stala se hyenistickou zbraní proti nám Čechům. Ano, Romové v Letech zajisté hrozně trpěli, a před nimi tam trpěli naši židovští spoluobčané, kteří pak byli odvlečeni do vyhlazovacích táborů. A co jsme slyšeli o židovském utrpení v Letech? Takřka nic!

A řešení pietního místa v Letech? Nikoho nenapadlo z našich všiváků politiků, že výkup vepřína by mělo řešit Německo, které nařídilo stavbu Letů, když protektorátní ouřady byly jen jejich výkonná ruka. Ať náklady na výkup vepřína platí Německo, které toto vše zavinilo, nikoli česká vláda x let po Německem prohrané válce! Němci nezaplatili ani zlomek reparací, které nám dluží dle Postupimi a Paříže, a všechny kvaky politiků, jako byl třeba pan kníže, že "otázka reparací nepadá v úvahu", jsou jen ubohý politický podvod.

Jako pozůstalému po oběti gestapa a příbuznému obětí Osvětimi z obou stran, po otci i matce, je mi stydno z vyjadřování řady novinářů, politologů a politiků o otázkách protektorátu, okupace, koncentráků a sudetů. Jedině pan president Ing.Zeman se k otázkám postavil čelem. Je nesmrtelný jeho výrok, publikovaný v Lidovkách: "Odsun byl lepší než smrt!" Ano, toto je historická pravda. President Beneš často varoval, že pokud sudeti zůstanou po své velezradě, zemězradě a vlastizradě v republice (nepočítaje německé antifašisty!), můžeme očekávat krvavou občanskou válku. Měl pravdu a sudeti mohou olíznout všech deset, že poválečných excesů u nás bylo jen relativně velmi málo. Když to srovnáme třeba s Alsaskem-Lotrinskem, tam se marocké pluky s Němci, kteří neuprchli do vnitra reichu, nikterak nemazlily... Neustálé hermanovské lži, tvrzené do omrzení o sudetské kolektivní nevině, prostě s tvrdou pravdou fakt a zkušeností obětí nacismu a pozůstalých neobstojí. Dekrety presidenta republiky nebyly žádná etnická čistka ve stínu Moskvy, jak neustále blábolí pan exministr Herman. Jeho instalace do vládní funkce byla naprostým neštěstím českého národa a pokud nevědomí voliči zvolí takového muže senátorem, bude to jen další politická ostuda republiky. Pokud se česká veřejnost nebude seznamovat s pamětí oné hrstky žijících obětí nacismu a s pamětí pozůstalých po těchto obětech, nemůže mladá generace Čechů, Romů, Židů a dalších nabýt pravé historické vědomí o skutečnostech protektorátu a naší okupaci.

Samozřejmě, nepřátelé republiky a obhájci kolaborantů a sudetů si toto nepřejí. Dokud uvědomělí voliči nevymetou z politiky všechny ty korifeje sudeťáků, nemůže se stav republiky v tomto ohledu změnit. Tady si musí vyčistit stůl především voliči sociální demokracie, lidovců a topistů. Pokud si do čela budou neustále dávat takové obhájce sudeťáků jako je paní Marksová-Tominová, jako jsou pánové Bělobrádek a Herman, jako byl tragický premiér Sobotka se svým blábolem o "sudetech jako spojencích", do té doby se našich hlasů tyhle partaje nedočkají, a Herr Pehe se musí utěšovat čekáním na naši smrt, jak to prohlásil u nás voličů pana presidenta Zemana. Ale historická pravda je jen jedna a nedá se trvale umlčovat. Jednou se provalí jako řeka a spláchne bahno všech lží, které nakupili obhájci protektorátu a sudetů. 

- - -

Jiří Jaroš Nickelli, ČSOL Brno I
autor je pozůstalý po oběti gestapa, příbuzný obětí Osvětimi a sekyrárny Pankrác

32 komentářů :

  1. Jaký byl podíl cikánů na odboji proti Němcům? Zná někdo alespoň jednoho cikána, který ukrýval parašutisty, byl členem nějakého odboje, kolik rozvezli cikáni pod plachtami svých vozů protiněmeckých letáků na svých cestách od vesnice k vesnici? To snad z nich chce Herman udělat zasloužilé odbojáře, a ukázat, jak se na nich Češi mstili za to, že bojovali proti Němcům? Nemám slov, do jaké žumpy může člen KDU - ČSL spadnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:56

      A cos vykonal ty, že tu tak pitomě žvaníš?!

      Vymazat
    2. Proč ta arogance? Jen se ptám, pokud se cítíte natolik vzdělán, tak odpovězte za ně. O ně tady přece vůbec nejde, to jste snad pochopil i vy, jde o uměle vytvářený problémů od politiků, kteří jsou vodění na niti ze Západu, tito politici mají za úkol neustále vytvářet třenice v rámci českého národa jako zdroj pro nenávistné útoky ze stejných zdrojů řízených novinářů, jen mít stále problém, aby jedna skupina lidí stála proti druhé skupině lidí. Proto ta zbytečná bouře ve sklenici vody. Ale navždy by měl být zachován princip, kdo co pro tento národ udělal, pokud ho zrušíte, tak pak byste Háchu strkal do jednoho pytle s Karlem IV. Je mi jich líto, byli zneužiti pod rádo by vznešenou záminkou k politickým cílům. Vyčichnul případ Brady, tak se vytáhl koncentrák, kde Češi údajně prováděli genocidu na cikánech. Nezdá se vám to příliš uměle vytvořený problém? mimo mísu?

      Vymazat
    3. Přece musí existovat dělítko pro to, kdo co pro tento národ udělal. Přece nemůžete postavit do stejné roviny někoho, koho umlátili na Pečkárně za to, že ukrýval parašutisty s tím, koho Němci zabili jen kvůli tomu, že vedl potulný život. Tento národ existuje jen proto, že měl ve své historii hrdiny, a těm já se hluboce klaním, ty ostatní mohu jen litovat. Jestli jste nepochopil, o co tu jde, tak je mi vás také líto. V době, když už se ve sdělovacích prostředcích jaksi opomíjí vzpomínat na vítězství ve druhé světové válce, a hrůzy, které zde Němci způsobili, tak ochota mediální prostitutů se chytit takovéhoto nepodstatného tématu je mírně řečeno směšná. Víte, že z celkového počtu cca 170 tis. válečných zločinců byl potrestaný každý 10.? Proč tu litujeme oběti bez toho, abychom se zabývali tím, kdo toto spáchal a jak se mu podařilo uniknout spravedlnosti. Sama katolická církev (to jsou Hermanovi lidé) uprchnout válečným zločincům do Ameriky, proč se toto neřeší?

      Vymazat
    4. Pro 2:56 - Cikáni od 2.-republiky, kdy byly pro ně zřízeny sběrné tábory nemohli kočovat a tím pádem ani nic rozvážet. Chápeš, trubko? MM

      Vymazat
    5. 2:56 Cikáni se chovají furt stejně, stačí si přečíst třeba Hemingwaye Komu zvoní hrana.

      Vymazat
    6. 7:06 Dělící čára je samozřejmě jasná, to by tu ovšem museli žít ve větším počtu vzdělaní a myslící Češi.

      Vymazat
    7. 3.11 Pitomě žvaníte vy, protože neuvádíte současně svůj věk a odbojářské zásluhy. Zřejmě až v rámci tzv. "třetího odboje", kdy se flákáním, chlastem v pracovní době a zlodějnou bojovalo proti neexistujícímu komunismu.

      Vymazat
    8. Jak vidět ,rozpoutali cikáni se svými kumpány z řad majority honbu za penězi.Gangy nepracujících se snaží vyvolat zdání ,že by si zasloužili také tzv.cikánský holokaust s dalšími obrovskými finančními dávkami.Jim totiž nestačí ty obrovské peníze ,které jim vyplácí stát z peněz majority.Kdo už jim konečně zatrhne tipec a zakáže jim vyplácet peníze za povalování a kriminalitu.Žádné podpory ,jedině pokud budou pracovat aspon 5 let nepřetržitě a to na dobu určitou.Jejich děti musí chodit do školy,A hlavně nahradit všechny škody za zničené a vyloupené domy.Těch jsou tisíce.Vím také,že i mezi cikánským etnikem jsou lidé se vzděláním a chutí žít jako lidi.Těch je ovšem mizivé množství.Již 2 generace si toto etnikum zvyklo nepracovat,loupit,ničit a napadat neustále slušné lidi.Neustále si tito stěžují na tzv.diskriminaci.Ale i v cizině se jich už snaží zbavit .Takhle bych mohl psát ještě hodně dlouho.V tzv.táboře pro práce se štítících osob i s rodinami (Lety)nikdy žádný koncentrační tábor nebyl.Sice tam část lidí umřela ale bylo to hlavně v důsledku nemocí.Nikdo je tam nezabíjel.Pobyt tam není možno srovnávat s pobytem ve skutečných koncentračních táborech.,kde strašně trpěli lidé.Proto souhlasím s panem Okamurou a velkém množství dalších lidí,kteří se nebojí vyslovit pravdu.Jsem již dosti starý a tak za sebe mohu s klidným svědomím napsat,že toto pořvávající cikánské etnikum se svými vůdci jsou jenom parazité.Přestanme již neustále podporovat tzv.jejich organizace finančně.At si na to vydělajísami.

      Vymazat
    9. KDU-ČSL,TOP09,STAN => to je ta nejhorší fekální politická žumpa vlastizrádců v ČR

      Vymazat
  2. 3:11 pravděpodobně tou dobou nežil, takže mu zbývá leda k věci vyjádřit svůj názor. Já cikány co kluk za "Rajchu" pamatuju. Vědělo se, kdy vesnicí potáhnou, kde se mají nárok utábořit. Zaběhlou rutinou bylo poschovávat slepice, husy, krůty a hlídat králikárny. Cikáni, kteří tamtudy táhli nebyli nijak nenáviděni, kdo mohl nechal si brousit nože a drátovat hrnce. Povětšině něco jako dobročinnost. Mám dokonce dojem, že někteří byli oslovováni jmény a dětmi se jednalo jak s dětmi. I když kradly jak mohly. Tak to chodilo na malé vesnici. Psal se tuším rok 1941, nanejvýš 1942. Pak už nepřijeli, jezdili už jen nepříliš komfortní světští.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://drive.google.com/file/d/1D4Ebr-OHoz6p4ibVkgrOmpiStKjCBmlA/view

      Vymazat
  3. Vynikající, historickou skutečnost postihující článek. Současné mistrování historie je ubohost poplatných autorů. Pánové Herman, Bělobrádek, Pithart atd. jsou příkladem až vlastizrádného jednání. Takový pan Ondřej Slačálek – například, je buď prostý slouha, nebo člověk neschopný pochopit situaci lidí té doby, kterou povýšenecky mistruje. Přál bych mu, aby měl možnost za stejné situace svůj charakter osvědčit, když si dovoluje napsat (Právo 14.02.18, str. 7):
    „Nejen značná část českého obyvatelstva, ale i politické instituce s nacisty kolaborovaly (...) nacházely pochopení velké části svého národa...“ Za jedinou potíž říšskoněmecké správy, které byly všechny protektorátní instituce bezvýhradně a ve všech stupních podřízeny vidí v tom, že se mohly věnovat pouze „zničení ne až tak početného odboje“. Nemůžu jinak, než pana Slačálka hodnotit buď jak naprosto hloupého, machrujícího člověka, nebo poplatného propagandistu.
    Ten pán, naprosto demagogicky mistruje národ za období, kdy utrpěl traumata zrady spojenců, rozpadu státu, ztráty třetiny území, poměrů Druhé republiky, paktu Molotov-Ribbetrop, definitivního záboru, německé okupace téměř celé Evropy, Wehrmachtu u Moskvy a letecky terorizované Britanie ... A ten národ se nejen nezhroutil, ale i v těch nejhorších časech se vzpíral.
    Hrubě nevážený pan Slačálek neví, že protektorátní policista byl pod přísahou (kterou složil první republice, ale právně platila i vůči Protektorátu, potažmo Třetí říši, stejně jako já přísahal Lidově demokratické ČSR, což ovšem df. platí i vůči kapitalistické ČR), což znamenalo, že při pochybení byl, stejně jako voják vládního vojska nebo státní úředník, souzen podle válečného práva!
    A přes to přese všechno. Českých policajtů se v naprosté většině nikdo nebál, protože zavírali oči, kde jen mohli, co bylo přes míru, přemlouvali, nebo radili jak jinak. Podobně většina protektorátních úředníků. Vím, o čem mluvím, když jsem ten Protektorát, s rodinou utečenců ze Sudet zapojenou do odboje, jako mlaďas prožil, na vlastní oči viděl zatýkání souseda Gestapem, kdy po pěti týdnech přišel rodině papírový pytel s jeho svršky a oznámením, že byl popraven, (spolu s dalšími za sabotáž ve zbrojní výrobě). To bylo koncem roku 1942.
    Pane Ondřeji Slačálku, po takových a dalších zážitcích, pro které už tady nenacházím místo, z toho co jste ráčil nablinkat do deníku Právo, zvracím. Živte se raději jinak, abyste nebyl za kolaboranta. Protektorátu současnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte naprostou pravdu 6:32 a vyjádřil jste ji kultivovaně, což obdivuji, neb já jsem po přečtení blábolů Ondřeje Slačálka používal nepublikovatelné výrazy. Pak jsem si ale uvědomil, že ten salonní revolucionář je jen politování hodná oběť poměrů. Jen žvaní, aby byl pro puberťačky zajímavý, ale slípy by měl hnědé, pokud by za Protektorátu viděl esesáka na protějším chodníku. Ubohý žvanil...

      Vymazat
  4. Článek hodný k zamyšlení, o to více v době, kdy se hraní si na pravdu a nepravdu stalo módním trendem. Ovšem, ne samovolně, ale na základě zcela jasného zadání. Nemusíte být zrovna prorusky orientovaní, abyste pochopily, že zájmem těch co nás vedou na západ je zamlžení období před rokem 1989. Vše spojené s Ruskem je špatné, Němci za nic nemohou, sudeťáci byli vyhnáni protiprávně, Francouzi a Angličané nás nezradili, ale zachránili atd. Noviny jsou plné tábora v letech a já bych spíše viděl mnohem naléhavější aktuální témata spojená s naším členstvím v EU a NATO, s přistěhovaleckou krizí, Dublinem IV.
    I když ... je dobré se zamyslet, co to vlastně je kolaborace. Co je státní zájem a co zájem jedince, úzké skupiny či zájem sousedních zemí. Co je to samostatnost, spravedlnost, vlastenectví, pokrytectví a další.
    Jsme vlastenci? Chceme být i v budoucnu Češi, nebo chceme být novým národem evropsko-africkým?
    Kolik z našich politiků má jasnou vizi spojenou se samostatnou Českou republikou, za kterou si jde ať před volbami, tak po volbách? Kolik z nich odsoudí budoucí objektivní historici jako kolaboranty? Kolaboranti jsou podle mě Ti, co měli při volbě prezidenta jediné téma, nezvolení a osočování prezidenta Zemana a jeho obviňování ze směřování na východ. Zeman nemusí být mým oblíbencem, ale rozhodně mu odpustím občasné jadrné slovo a co je to směřování na východ? Aktuálně snad cílení na nezávislost? Přesně na "zmírnění závislosti na Německu"?
    ABC

    OdpovědětVymazat
  5. Ano nikdo jim na jejich lži a západní pochlebování není zvědavý. Pravda se nedá ukřičet ani umlčet.

    OdpovědětVymazat
  6. V Evropě žijí jen dva skutečné národy, Srbové a Rusové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se brzo změní! Obé https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/461019-pristimi-cleny-eu-by-mely-byt-srbsko-a-cerna-hora-mozna-uz-v-roce-2025.html

      - http://literarky.cz/politika/svet/20743-bude-v-roce-2050-v-rusku-prezidentem-muslim

      Vymazat
  7. Toto je problém dnešní doby. Když nepomohou argumenty, začne se "SLOVÍČKAŘIT"!

    Pracovní tábor a nebo koncentrák?
    Patrně v tom rozdíl je a to dost velký. Nezpochybňuji utrpení lidí, a nelidské podmínky těch, kteří tam byli internováni. Ale na jednu skutečnost musím upozornit. Nečetl jsem nikde srovnání obětí, kteří zemřeli v tom, či onom "táboře". Zatímco v pracovních táborech byly oběti převážně z důvodu nemoci a nebo pracovního přetížení, tak v koncentrácích lidé umírali ze stejných důvodů, ALE navíc byli systematicky mučeni, zabíjeni, a spalováni. Tato fakta mi jaksi u pracovních táborů chybí. Mrzí mě, že se NIKDO z dnešních "historiků" o tomto faktu nezmínil. Jak si pak si mladý člověk může sám udělat obrázek, zda byl v Letech Pracovní tábor a nebo koncentrační tábor?

    A ještě dodatek: Do roku cca 1990-1992, byli u nás v republice pouze CIKÁNI! Teprve až po revoluci, a mám takový dojem, že až po rozpadu republiky, se objevila národnostní skupina ROMOVÉ.
    No jo, začala nová doba a ROM, to znělo lépe než CIKÁN.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8. až 12. dubna 1971 se v Londýně (Opringhton) sešel Světový cikánský kongres (Cikáni ze 14 států světa) kde si Cikáni mimo jiné VYNALEZLI NOVÉ KRYCÍ JMÉNO - ROM (nevěděli chudáčci, co to v češtině znamená pozpátku;-) když jméno cikán ve všech světových jazycích vyvolávalo NAPROSTO STEJNÉ ASOCIACE! NA ZÁKLADĚ STALETÝCH ZKUŠENOSTÍ S CIKÁNY - jak jim kde říkají.

      Někdo by měl těm lidem vysvětlit, že je neuráží jejich pojmenování, ale jejich nekulturnost a příživný způsob života. A to co mají společného s jinou "oblíbenou menšinou"... CHUCPE

      Vymazat
  8. Známý je případ válečného zločince Mengeleho, ten prováděl pokusy na dvojčatech v Osvětimi, četl jsem článek, kde bylo napsáno, že sešil dvě cikánská dvojčata dohromady, jejich táta když to viděl, tak ty děti raději uškrtil. Kdo pomohl německým válečným zločincům uprchnout před spravedlností? Je známo, že to byl Vatikán, bylo to CIA a bylo to Západní Německo. Jak je možné, že Mengele se nedostal do rukou spravedlnosti? Někde jsem četl rozhovor s příslušníkem židovského komanda, které šlo po Mengelem v Jižní Americe, a ten říká, už jsme ho skoro měli, ale pak najednou přišel příkaz z Tel Avivu, nechat ho být. To nastoluje otázku, kdo měl zájem na tom, aby se nezjistilo, kdo pomohl Mengelemu se dostat z Evropy? Dokonce Mengele ještě po válce navštívil svoje rodné městečko. Tyto otázky samozřejmě Herman neotevře, protože by z toho vyšla špinavá role Vatikánu a těch „jeho milých našich spoluobčanů“. Jak říkám, je to zástupný politický problém, na kterém si někdo hřeje svojí vlastní polívčičku.

    OdpovědětVymazat
  9. Vazeni,
    jsem nucen psat na klavesnici bez nasi mile diakritiky, ale tak nejak nemohu cekat na pristi tz
    yden...Vcera jsem videl poslednmi dil prachpitomeno serialu Vzteklina. Ani to nebudu komentovat, jak pitome to cele bylo. Ale k jedne veci se vajadrim. Nebudu se k tomu vracet, abych tu snusku pitomosti prohlizel znovu a hledal tam, zda uz v prvnim nebo druhem dilu jsem vytusil tu zaludnost a spinu, ktera vygradovala v poslednim dilu ukazkami ukrutnosti ceskych vrahounu, pachanych na nebohych tzv sudetskych Nemcich. Samozrejme nejde o to, ze by autori chteli ukazat pravdivy obraz minulosti. Neni to poprve a jiste ani naposledy, kdy se podsouva povalecnym generacim obraz minulosti, za ktery se maji stydet...nemeli bychom ty ubozaky prece jen odskodnit...
    Ocekaval bych od vlasteneckych politiku odleva doprava nebo odprava doleva, ze to nebudou prehlizet. Ale prehlizeji to temer celych tricet let...a dusledek? Mladym ani starym hercum neni proti mysli se takove spinavosti ucastnit.
    Nikdo mne nepresvedci, ze autorum slo o pravdu. Spise se ptam, kdo to je, kdo takhle sefuje televizi, kterou si platime, aby vytvarela informacni pole pro uplatneni sudetackych planu, ktere se stale nemeni a zustavaji na pozadavcich prevraceni vysledku duhe svetove valky.
    Jakto, ze se jeste nikdo razantne nevyjadril na adresu kancelare sudetaku v Praze. Muze to nekdo rozumne vysvetlit?

    Jindrich K.

    OdpovědětVymazat
  10. Pane Nickeli, při vší úctě, co vám vadí na vyjádření T Hrdličky k M Horákové? Vždyť jen konstatoval, že:"Kdo byl obětí, nemusel být vždy hrdina" A uvedl k tomu některé příklady, např.: "Milada Horáková byla obětí fanatického komunistického režimu. Ale ta její role byla přece daleko složitější. Milada Horáková se přece přímo podílela na vytvoření Národní fronty jako čelná představitelka národních socialistů. Milada Horáková vystupovala v Národním shromáždění k problematice zákona Lex Schwarzenberg. Milada Horáková byla členkou Svazu přátel SSSR."
    Vy jste Hrdličkův text zcela vytrhl z kontextu. Nešlo mu přece o něčí dehonestaci, ale o snahu, poukázat na témata, která se většinou hodnotí jen černobíle, a to ipřesto, že skutečnost nabízí víc faktů, tedy i víc možných variant hodnocení. Hrdlička není historik a jeho citát je poze částí rozsáhlejší odpovědi na otázku redaktora.
    Vytýkat agrární straně osobní selhání Berana je z vaší strany uplatnění principu kolektivní viny. Podobně bysme mohli hodnotit i Benešeodnotit i Beneše a národní socialisty.
    Že si Národní fronta udělala na hřišti nedemokraticky pořádek je skutečnost, která na všechny její účastníky vrhá stín - podle hesla s čím kdo zachází ....
    Pane Nickeli, svým přístupem jste vyjádřil neochotu připustit, že právo hodnotit má ve svobodné společnosti každý, a sám jste se tak stavíte na stranu tvrdičů oficiálních pravd.
    s pozdravem Lukeš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou lidé zemřelí při dopravních nehodách hrdiny? -asi ne, ale jsou obětmi. Bude jim proto stát budovat místo jejich příbuzných památníky? Když na to ti příbuzní ze svého nedávají a jenom řvou...

      Vymazat
    2. Máte v mnohém pravdu.V případě Horákové a dalších šlo ale o vyřizování účtů mezi sionisty.Vše jde dohledat.

      Vymazat
    3. 22:45

      A proč jsi to tedy nedohledal?!

      Vymazat
    4. Ono totiž p.Nekely není žadný historik podle svých slov je to národovec a patalogický nenavistný němcobijec.Je smutné že tak kvalitní listy jako N.R. dávají tomutoto individui lačnici po mste a krvi tolik prostoru.Nepoučitelný pokrytecký stařec poukazujicí na zločiny tech druhých -především tech německých a bagatelizující a ospravedlňující tech vlastních.Zločin at ho způzobil kdokoliv nemá totiž žadnou národnost.Pořád je to zločin.

      Vymazat
  11. Pane Nickeli, Vy jste tady někde zaznamenal "hlas Sudeťáků" jak píšete? Mohl byste mi sdělit, kde? Rád bych se s ním seznámil, abych věděl, co jsou ti lidé zač.

    OdpovědětVymazat
  12. Jak bylo uvedeno kdysi v programu ČT, většina těch gestapáckých bouchačů v Pečkárně byli Sudeťáci, měli k tomu dva předpoklady: uměli česky a svou práci dělali s láskou a zaujetím

    OdpovědětVymazat
  13. Nvazuji na přísp. 11:28. Zděsilo mě, jak byly vykresleny charaktery sudetských Němců (ublížení chudáci, čistí jako lilie) a tyranských Čechů, kteří přišli po válce do pohraničí. Asi se při odsunu dály určité excesy, ovšem to co předvedli autoři je určitě hodně nadsazené. Dobře - jde o vymyšlenou událost, uměleckou nadsázku. Ale to co koncem kriminálky deklamuje herec p. Vlasák ( takto mstící se synek, přeživší jako roční chlapeček násilnou smrt svých rodičů)je NEUVĚŘITELNÉ. Podle mého tam obviňuje presidenta dr. Beneše z ponoukání ke genocidě Němců. Nechápu žádného herce, že může něco takového hlásat do kamery. Copak režizéři a autoři, ti jsou splachovací a nikdo je např. na ulici ani nepozná, ale herec - no, mě se z něj udělalo zle, Ještě štěstí, že na české kriminálky mladší diváci házejí bobek, budu je následovat.

    OdpovědětVymazat
  14. Tento článek je obsahově hrozný. Pomíneme li bolševické výrazy typu "uvědomělý volič" (kdo to má jako být? Ten, kdo volí komunisty? Děkuji, ale nechci), tak jsou zde i vyložené nesmysly. V Kounicových kolejích se na popravy žádné vstupenky za tři marky nikdy neprodávaly. Jedná se o fámu, kterou nelze historicky ničím podložit. To by autor článku měl vědět, když ze sebe dělá experta na historii. Jenže chceme-li napsat řádnou ideologickou masáž, každá blbost se hodí, že, pane Jaroši? Většina čtenářů si to stejně ověřovat nebude, tak proč toho nevyužít...

    OdpovědětVymazat
  15. Je úsměvné, jak autor na jedné straně napadá pana Navaru kvůli tomu, že prý útočí na Český svaz bojovníků za svobodu, a na druhé straně o řádek výš zmiňuje veterána od Tobruku pana generála Vranského, který předloni z onoho povedeného svazu na protest vystoupil, protože už ty komunistické manýry jeho vedení v čele s bývalým esenbáckým donašečem Vodičkou nemohl vydržet.

    OdpovědětVymazat