Reklama

.

.

pondělí 26. února 2018

Příliš snadné vítězství totalitní komunistické strany? Co opomíjejí ??

Jaroslav Loudil
26. 2. 2018    Viz
1. Masarykovu První republiku si dnes silně idealizujeme. Zákon tehdá umožňoval četnictvu střílet do demonstrantů ostrými náboji a tak toho policie tehdá také využívala. Sehnat práci obyčenému člověku byl za První republiky velký problém a to prosím nehovořím jen o letech Velké hospodářské krize 1929-33. Tedy obyčejní lidé si roku 1945 První republiku rozhodně nijak ze vzpomínek neidealizovali, tak jako to činíme dnes. 

2. Západní spojenci selhali na celé čáře !! Anglie s Francií nás roku 1938 zradili v Mnichově, Itálie a Němci byli odporní nacisté ,no a USA byly daleko za oceánem a ještě ke všemu to byl nejvěrnější spojenec Anglie, tedy země , jaž podepsala Mnichovskou dohodu. Tedy hledat roku 1945 spojence na Západě mohl jenom prvotřídní blbec ! Mohl si totiž vybrat jen z bývalých nacistů /Itálie a Německo/, nebo mnichovských zrádců /Anglie a Francie/ nebo z - "nejlepších kamarádů zrádců" = USA.

3. Komunisté v Evropě v časech Hitlera velmi aktivně bojovali proti fašismu , viz. Španělsko, Tito v Jugoslávii, Fučík, ...atd. Tím si vybojovali dobré - "renomé".

4. Země socialismu = SSSR, dokázala rozdrtit 75 % nejlepších sil Wehrmachtu , osvobodila naše území a český národ zachránila před postupnou likvidací a poněmčením.

5. V demokratických volbách 1946 získali komunisté v českých zemích 40 % hlasů , tedy vyhráli demokratické volby na celé čáře.

P.S. Za tzv. - "Západními státy" - ležely roku 1945 tyto skupečně pozoruhodné "výkony" :

1. Roku 1914 uvrhly svět do První světové = 10 milionů mrtvých

2. Roku 1929 uvrhly svět do celosvětové obří hospodářské krize, kdy miliony obyčejných lidí byly bez práce a statisíce zemřely hlady a to i v Evropě a USA !!

3. Roku 1939 uvrhly svět do Druhé světové = 50 milionů mrtvých.

Po těchto -"výkonech Západních zemí Evropy" - 1914-45 se ani nedivím , že český národ otočil svou pozornost roku 1948 k Východu. SSSR totiž nevyhlásil ani První či Druhou světovou, ani nevyvolal Světovou hospodářskou krizi. Západ se tak roku 1945 ukazoval jako - "Prvotřídní žumpa" a SSSR měl celkem čistý štít osvoboditele Evropy od nacismu". Nedivím se tedy příklonu ČSR roku 1948 na stranu SSSR. Bylo to jen logické vyústění dějin první poloviny 20 století.

93 komentářů :

  1. Je to jasně a srozumitelně v článku řečeno. Dnešní propaganda havloidů chce mermomocí vnutit lidem názor, že fašismus je stejný jako komunismus a to i přesto, že jak se v článku uvádí, že kdyby Němci vyhráli válku my by jsme tady dnes už nebyli protože naší rodiče by byli určeni k fyzické likvidaci. Zachránili nás Rusové za cenu obrovských obětí o čem dnes není pochyb a za to my jím natíráme tank na růžovo, likvidujeme pomníky rudoarmějců a lezem do zadní části těla Němcům. Naší někteří politici z pravicových, údajně demokratických stran, hovoří o osvobození od fašismu jako o větší tragédii, než byla německá okupace trvající šest let. Bohužel musíme ty nehoráznosti poslouchat v naší České televize. Západ připravuje válku proti Rusku a pošle na tu válku proti Rusku. Jenom upřesnění, že komunistická lidová armáda naše hranice nikdy, za celou historii, nepřekročila hranice našeho státu na rozdíl naších dnešních žoldnéřů, kteří vraždí lidi v méně NATO.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V článku jsou pravdivé skutečnosti,kteréb se staly.....teď si vemte bod po bodu a převeďte si to do dnešní doby a zeptejte se,..proč by to mělo být se stejnými aktéry úplně jinak????,..jsme nepoučitelní mebo v zajetí zrady některých jedinců????,nepoučitelní,když se to vše opakuje a vyvíjí stejně?,se zrádci se většina států na světě dokázala vypořádat,u nás zřejmě ne,jinak bychom tu neměli dnes takové Hermany,Bělobrádky,Štětiny,Schwarcenbergy a j.,je zajímavé,že se schovávají za cirkev svatou a přitom se zastávají jejich úhlavních nepřátel-muslimů a židů,se kterými se dokonce spolčují.....je toto normální nebo jen logické ????,zde je zbytečné i přemýšlet......

      Vymazat
    2. Však vy toho máte taky na triku dost! Žid vždy trestal národy mu nepoddajné (Španělská říše, Osmanský kalifát, Ruské impérium) a odměňoval ty které ho hostily a s ním se o lup podělily (Nizozemci, Angličané, Američané)! A celých 1300 let historie evropské civilizace o tom svědčí! A zatímco Češi byli za Hitlera uváděni výslovně jako árijský národ; z českých chlapců se měl vytvářet nový nacistický vůdcovský dorost na elitních školách NAPOLA; čeští muži měli být přijímáni do řad SS; „česká krev“ byla zákonem chráněná před míšením se Židy, Češi německý národ upřímně nenáviděli, neboť jej chápali jako ohrožení své národní suverenity. Jenže vy Židé jste tento pracovitý národ svým typickým způsobem milovali a nenáviděli pouze nacisty, kteří jim znemožnili z jeho práce profitovat. Jakmile byli nacisté poraženi, okamžitě se začali do Německa odevšad hrnout, podobně jako zlatokopové do oblasti zlatých nalezišť.

      Vymazat
    3. "Nelze vyloučit, že během dvou staletí vyřešime národnostní problémy. Na začátku třicetileté války k tomu málem došlo. Ve čtyřicátých letech minulého století se každý Čech styděl mluvit česky.

      Byli hrdi na to, že mluví německy, a největší pýchu pociťovali, když byli považováni za Vídeňáky. Zavedení všeobecného rovného tajného volebního práva v Rakousku muselo vést ke krachu němectví. Sociální demokraté šli zásadně s Čechy, k tomu vysoká šlechta. Německý národ je pro šlechtu příliš inteligentní, šlechta potřebuje něco na způsob malých okrajových nárůdků.

      Češi byli lepší než Maďaři, Rumuni a Poláci. Vytvořili pilnou maloměstskou třídu, která si byla vědoma svých hranic. I dnes k nám vzhlížejí se vztekem, ale zároveň s bezmezným obdivem: my Češi nejsme určeni k vládnutí!

      Člověk se učí vést jen tím, že ovládne cizí národy. Češi ztratili své pocity méněcennosti, když se během času cítili nadřazeni ostatním rakouským okrajovým národům. Stav před březnem 1939 si už nedovedeme představit: bylo to něco nemožného! Po staletích sebepozorování se musíme naučit aktivnímu postupu. To bude trvat padesát až sto let. Uměli jsme ovládat jiné! Rakousko je nejlepším příkladem. Kdyby se byli Habsburkové nespojili s opačnou stranou, tak by 9 milionů Němců zvládlo 50 milionů těch ostatních." A. Hitler, Rastenburg, 22. 1. 1942

      Vymazat
    4. 8:19
      To s vyčet na Novinkách?��

      Vymazat
    5. Ty igmnorante, už jsem ti na tuhle tvoji tapetu jednou věcně odpověděl. Jako kluk jsem se svou školní třídou absolvoval šetření německou komisí, která proměřovala tělesn= proporce, zejm=na lebku, zapisovala barvu vlasů a očí, zadala tři grafické testy a testovala schopnost reagovat na němčinu. Podle pana řídícího, ktrý nás tam jako jedinou třídu pětitřídky obecné školy vedl, jsem byl mezi pěti uznanými za árijce ze 32 žáků dané třídy. Tak se vykecávej, demagogu!

      Vymazat
    6. 8:19 "...Ve čtyřicátých letech minulého století se každý Čech styděl mluvit česky..." Ty dobytku, jak to můžeš tvrdit, kdes trosebral? Já ten Protektorát prožil a nic takového nepamatuju! Naopak! A to jsem ze sudetské národnostní menšiny, kdy generace mých předků byly nutně dvoujazyčné!! Takoví jste tady umanutí lháři a kecálisté! Styďte se!

      Vymazat
    7. ad 12:50 - sis nevšiml, že cituje Hitlera a těmi 40. léty minulého století jsou míněna léta 1840 a výše. Nauč se rozumět textu a zklidni hormony.

      Vymazat
    8. Anonymní27. února 2018 8:11.
      Ty jseš peknej hazl, co spoléhá na to, že nikdo neví jak chtěl Čechy řešit Heidrich,že? To co kvákáš je absolutní blábol. Nikdy jsi neslyšel o dělení na rasově vyhovující s dobrými názory a špatnými názory a na rasově nevyhovující s dobrými a špatnými názory? Zatímco skupina b) měla být převychována nebo likvidována, skupina a) měla být arizována, skupina c)usazena v říší jako pracovní síla, ale sterilizována(což hodní Švédi praktikovali až do počátku osmdesátých let na rasově nevhodných, tak ckupina d měla být eliminována. A ty se tu budeš snažit vnucovat, jak nás Němci chovali skoro jako bratry?

      Vymazat
    9. Jak se střílelo za Masaryka v 1. ČSR!27. února 2018 18:48

      1.2.1919 bylo při gen. stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbr. legionáři 7 demonstrantů. 25.3.1920 byli při stávce zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni 2 dělníci. 18.7.1920 byl při mzdových demonstracích v Hlohovci četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno. 18.12.1920 byli na protestní demonstraci ve Vráblech zastřeleni 3 stávkující a 1 dítě a přes 20 stávkujících zraněno. 21.2.1921 byli v Krompaších při demonstraci proti hladu a zásobovací krizi četníky zastřeleni 4 dělníci a 17 jich bylo zraněno. 2.7.1921 byli při exekuci ve vesnici Ardenovo zastřeleni 2 rolníci. 12.10.1921 byl četníky v Topolčianech při zatýkání zavražděn 1 dělník. Byl zatýkán proto, že jeho dcera sbírala zbytky řepy na sklizeném poli. 1.4.1922 stříleli v obci Hrušové četníci do stávkujících. 19 osob bylo zraněno. 30.7.1922 uspořádala KSČ v Košicích slavnost skautů spojenou s táborem lidu. Při rozhánění průvodu zranila policie 12 dělníků. 1.8.1922 stávkovali v Močenoku zemědělští dělníci z panství biskupa Kmeťka. Při rozhánění schůze stávkujících byl 1 dělník četníky zabit a 1 těžce zraněn. 28.10.1923 provedli četníci v Dulové masakr malorolníků, kteří hájili právo na lesní pastviny, a zastřelili 1 malozemědělce, 3 těžce a 30 lehce zranili. 28.4.1924 byl v Zaričevu úkladně zavražděn okresní důvěrník KSČ. 6.5.1924 byl v Turje agrárníky úkladně zavražděn důvěrník KSČ a místní starosta Ivan Stimák. 30.5.1924 při násilné exekuci dobytka v Poljaně těžce zranili četníci 7 rolníků. 3.8.1924 byli ve Svaljavě při protiválečné demonstraci policií zastřeleni 3 rolníci. 8.10.1924 byl při stávce textilních dělníků v Trenčíně zastřelen 1 dělník a 8 těžce zraněno. 10.2.1925 byl v Praze po skončení protidrahotní demonstrace uspořádán demonstrační průvod přes Václavské nám. Proti demonstrujícím byla vyslána policie, která střílela a 6 demonstrantů těžce a mnoho lehce zranila. 31.5.1925 zabili četníci 1 dělnici při stávce cihlářů v Nerejově. 11.6.1926 rozháněli v Praze četníci střelbou demonstraci dělníků proti zvýšení zemědělských cel a několik dělníků při tom zranili. 2.5.1928 byla četníky při stávce zemědělských dělníků v Dolním Kereškýně zastřelena 1 žena a 2 další ženy a 1 hoch byli těžce zraněni. 8.10.1928 byl v Boroňavě četníky v noci bezdůvodně uspořádán pogrom na rolníky. 34 mužů a 4 ženy bylo zabitých.
      I Z TĚCHTO DŮVODŮ ZVÍTĚZILI KOMUNISTÉ VE VOLBÁCH V R. 1946.

      Vymazat
    10. Doplňuji - Jak se střílelo za Masaryka v 1. ČSR! 27. února 2018 18:48

      DUCHCOVSKÝ VIADUKT

      Duchcovská stávka je jedno z používaných označení incidentu, který se odehrál 4. února 1931 v severočeském městě Duchcov. Protestní pochod proti snižování mezd a sílící nezaměstnanosti složený převážně z nezaměstnaných dělníků a horníků byl u místního železničního viaduktu násilně zastaven zasahujícími četníky. Při nastalé potyčce spustili četníci palbu, při níž čtyři demonstranti zemřeli a několik dalších bylo zraněno. Vraždění u duchcovského viaduktu bylo podobným incidentem v Československu vyvolaným Velkou hospodářskou krizí. Kdy četníci vraždili své občany, hájící svá práva za T. G. Maszáryka, jak se skutečně jmenoval, "tatíček Masaryk". To si nechal upravit, aby příjmení neznělo maďarsky. Málokdo toto ví!
      Pro mne tedy stále MASZÁRYK, proč se styděl za své skutečné příjmení?

      Vymazat
    11. Hrdina Eduard Beneš, "President".

      Kdo zdrhne s celou svou prvorepublikovou partou u moci, je u mne krysa, která opouští loď jako první. Díky těmto hrdinům z Anglie a Ameriky, kteří zmizeli, jak prašiví kojoti, veškeré zpravodajské informace nechali k zneužití okupantovi. "Beneš narychlo abdikoval"! Kdy se po válce vrátili jako hrdinové z azylu a lid jej poslal právem do prdele - oprávněně!

      A já jsem prožil skvělé dětství i mládí se svými vrstevníky, co jsme sportovali, každý den bez starostí, kdo má lepší kecky, či oblečení na to nebyl čas - kolem roku 1970 nádhera!

      Na závěr:"Nikdo z mé rodiny dodnes nebyl v žádné straně", proto jsme zřejmě měli krásné dětství, nikdo se u nás nezžíral stranickým MAMONEM. Byli jsme skutečně svobodní, nejen dnešníma proklamacema, svoboda je dnes utopie .

      Vymazat
    12. 12:41 Já taky! Nevěřím užvaněným rudým senilům, ale jemu osobně! - https://www.youtube.com/watch?v=peBQd-jRiMk

      Vymazat
  2. Prosím vás, už konečně přestaňte blbnout s tím Mnichovem. když jste nevzdělaní a neumíte si přečíst ani jednu z knih o Mnichovu kde se jasně píše, že v Mnichově nám velmoci nenařídily, která území máme Německu předat (ve stylu o nás bez nás). Souhlas s odstoupením pohraničí totiž čsl. vláda dala již 20. nebo 21. září. V Mnichově se zástupci 4 evropských velmocí pouze dohodli, jakým způsobem předání již čsl. vládou odsouhlasených území Německu proběhne, nic víc, nic míň.
    Co se týče "prodáni", pak to nenastalo až v r. 38, nýbrž podstatně dříve. Od dob, kdy se zápaďácké elity rozhodly dostat AH k moci (poskytly mu peníze na propagandu a živení SA) a pak mu jednak dovolily porušit všechny články Versaillské smlouvy a současně mu daly peníze (spoustu peněz) na vybudování armády, to vše s jediným cílem: dostat stejně jako v r. 1914 do vzájemné války Německo a Rusko. Státy jako Polsko a ČSR stály v cestě, proto je bylo nutno obětovat - takže kdy začala zrada?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak ale souhlas v tom, že ve volbách v r. 1946 lidé jasně odmítli návrat do 1. republiky. To si ovšem "demokraté" vůbec neuvědomili a pokračovali ve stejných hrátkách (ostatně dnešní partajníci dělají to samé) jako před válkou, takže není divu, že je komouši slupli jako malinu. Škoda jich rozhodně nebylo, akorát že zavinili tristní osud svým stoupencům a zastáncům skutečné demokracie.

      Vymazat
    2. Hodne pomohl komunistum Bytovy zakon , kdy bohac mohl vyhodit na dlazbu na hodinu celou Rodi.
      Gottwald kricel v parlamente ,ze se uci jezdit bohacum zakroutit krkama do Moskvy.
      Ale nejak se to netykalo rodiny Havlu a Milos odesel do nemecka a velkou cast majetku jim ponechali, a kdyz to byla nejbohatsi rodina v praze. Dale uz po 1960 Havel jezdil do Zahranici jako Filmovy Expert. Kdyz ani komunisticti pohlavari nemohli..
      To se nam stalo Osudnym kdyz Nemeckej Schwarcenberg daroval Havlovi starej svetr !!!
      Schwacenberg dostal zpet odmenou Neuveritelne majetky od Havla , ktery nerozdaval ovsem ze sveho. Sam si nakrad snad jeste vic.
      Date kus hadru a vrati se vam obrovske majetky...Dobry , ze jo ?

      Vymazat
    3. Vy chcete tady přespat dějiny? Abyste neblbnul, tak si přečtěte knihu "Dny zrady" od Beneše, jak to tenkrát bylo.

      Vymazat
    4. 0:12 Vzdělaný a sečtelý Mikešu. Mnichovská zrada nespočívala v určení KTERÁ území máme předat, ale v samotném SOUHLASU s jejich odevzdáním. Když už chcete provádět analýzu nějakých dějů, nesmíte ignorovat kauzalitu a logiku. Použijme analogii. Představte si osobu A, která jde po ulici s přítelem B. Ten A podrazí nohy, šlápne mu na krk a rozhodne, jakým způsobem má A dát svůj kabát osobě C. Samozřejmě B ani nezajímá, co je v kapsách kabátu (=která území máme předat). Jen se bláhově domnívá, že za pomoc C ho tento nepřepadne příště.
      Kauzalita je vztah mezi příčinou a jejím následkem. Opravdu si myslíte, že v popisovaném případu je osoba B bez viny? Že šlo jen o záležitost mezi A a C?
      V případě Mnichovské smlouvy totiž naprosto ignorujete, že už před jejím uzavřením nám Anglie i Francie odmítly poskytnout pomoc bez odevzdání Sudet a Polsko odmítlo povolit i jen průchod sovětské armády.
      Logika zase říká, že bez podpisu Mnichovské dohody (=šlápnutí na krk) by ještě zbývala nepatrná šance na obranu. Po ní už byl konec. To je skutečný význam Mnichovské smlouvy, uzavřené skutečně "o nás bez nás".

      Vymazat
    5. ...Od dob, kdy se zápaďácké elity rozhodly dostat AH k moci (poskytly mu peníze na propagandu a živení SA) ...
      Ty elity jsou jmenovitě Vatikán a katolická církev*

      Vymazat
    6. 0.12 jinak zdravej,Mnichov byl taky zdravej pro CSR ,ze jo ? Ja to tusil...

      Vymazat
    7. Vono se to dneska zase opakuje. Jde o Lidska prava afroarabu. /Predtim Sudetaku/..A za tim ucelem nas ZASE okupovat dle rozkazu EU a Berlina.
      Ksindly delaj Svindly.
      Recko i pres zfalsovani dokumentu a s vedomim toho dostalo od EU, ktere to vedelo dobre ,clenstvi. Bohuzel rekove a nikdo netusil nasledky. Ozebraceni Recka do mrte , pruchod a okupace afroarabu Recko/rekove uplne ozebraceny a afroarabove dostavaji bohate odmeny za to ze pribehnou do Evropy/. Bylo v planu a Spojene Staty EUROAMERICKE jsou v planu zitra .Takze dostaneme guvernera a budeme kolonii jako treba Nevada pod totalni, absolutni vladou z Brusle.
      Soudnictvi uz je zarizeny. Obeti jsou zatykany, u soudu odsuzovany ve prospech zlocincu.
      Brexit. Britannie nemuze byt zatim jeste zotrocena a dostala unik.
      S podivem jsou dalsi staty a jejich vlady , ktere stale zebraji o
      clenstvi v EU.

      Vymazat
    8. Očekávám, kdy se z této diskuse dozvím, že Češi vlastně s pokorou a veškerou úctou Sudety Německu dobrovolně a z lásky nabídli!

      Vymazat
    9. 3:34 Ano, tak jste to přesně doplnil. Souhlas.

      Vymazat
    10. 2:22 Nebo film Dny zrady V filmu jsou použité výroky tehdejších politiků.

      Vymazat
    11. K Mikešovi: Je pravdou že mluvíme o Mnichovu a nezmiňujeme předchozí setkání a podlézání Chamberleina Hitlerovi a nacismu, třeba v Bad Godesbergu! Anglie zradu připravovala pilně už měsíce, ne-li toky, viz mise pana lorda Runcimana. Tedy bez toho dlouhodobého paktování Británie a Francie s Hitlerem by nebyl Mnichov - a této dohody česká strana účastna nebyla. Odpovědnost a vinu na okupaci ČSR a za 2. světovou válku a všechny její oběti nelze odmazat ani Velké Británii, ani Francii, samozřejmě ve spolupachatelství s Německem a Itálii!
      Někde výše je blábol o tom, že Češi u nás v 40. letech mluvili snad jen německy! Němčina byla ve školách již předtím jako 2. jazyk, celkem logicky a s nacismem to nemělo nic společného. Že němčinu ve výuce na českých školách rozšiřovaly okupační úřady na další předměty, je také pravda. A konečně že "protektorátní" zaměstnanci třeba v nemocnicích museli skládat zkoušku z němčiny je také pravda. Ale to snad měly být české školy a české nemocnice proto zavřené? Dnes mluví většina naší populace anglicky a je to špatně? Němčina není vina nacismem ani okupací a stejné je to dnes s angličtinou.
      A ještě jeden blábol: je pěstován antisemitismus - za vše mohou židé. Nikoliv, za vše může kapitál. Byla skutečně snad i většina židů u nás českých, vůbec se nelišících od ostatní české populace. Ale byli kapitalisté, Němci, Češi a Židé, kteří se lišili právě tím, že byli fabrikanty. No a navíc židé fabrikanti - bankéři - byli Němci a velkou měrou se podíleli na germanizaci české populaci, např. tím, že který český dělník nedával své děti do německých škol, dostal kopačky a byl nezaměstnaný. A bohužel toto spojení se mj. pak generalizovalo na všechny židy neprávem.

      Vymazat
    12. Mikeš čerpá své rozumy od Krystlíka a Landsmanschaftu. Tím je řečeno vše a není důvod brát jeho výplody vážně.

      Vymazat
    13. Mikeš se tady znovu producíruje, aniž byl schopen reagovat na otázky, které jsem mu, jako pamětník, adresoval k jeho výlevům pod článkem o Petru Pithartovi. Když už je tak pilným čtenářem literatury o "Mnichovu" nechápu, jak mohl přehlédnout, že o odstoupení území RČS rozhodovalo národnostní složení, viz akce "opce". Mikeši, znemožňuješ se! Opět očekávám odpověď!

      Vymazat
    14. ad 13:04 - až se budeš slušně podepisovat jako např. já, pak nebude problém ti odpovědět. Nerad odepisuji každému anonymovi, kterých tu je neurékom, protože se neumějí přihlásit pod nějakým nickem (tak jsou inteligentní).
      Pitharta jsem nijak neřešil, rozhodně ne každý jeho výrok či tvrzení Uvedl jsem jen tolik, že v něčem lze s ním souhlasit, v něčem ne. Odmítl jsem tu kravinu, že je nepřítelem českého národa, jak je označován omezenci každý, kdo má trochu jiný než povolený názor, či nedej bože se snaží uvést věc na pravou míru.

      Vymazat
    15. 16:10
      Hele ty lidovecká slintající preaputium,zabalte si s Pithartem,Herrmannem,Bêlozrádkem,Jurečkou atd.kufry a hurá za Posrtem,tady pro vás nebudeme mít do budoucna žádný pochopení!!!

      Vymazat
    16. 16:10 Mikešu, vy nejste jenom hodně popletený, ale především máte hrubě nabourané logické myšlení. Nejspíš to spolu souvisí.
      Abyste mi mohl odpovídat, tak se "slušně podepíšu, jako např. vy": Šekim

      Vymazat
    17. Ad 2:22 – dějiny nepřepisuji, ty jsou dávno napsány tak, jak to zde píši, opravuji jen mainstreamové mýty a lži.
      Dějiny se píší podle dokumentů a pramenů, ne podle pamětí lidí, kteří jsou v tom navíc namočeni a mají jediný zájem: popsat vše tak, aby oni sámi z toho vyšli jako lilium.

      Ad 3:34 – pláčete na špatném hrobě, vážený. Já nezpochybňuji, že nás Západ nechal na holičkách – nebudu zde rozebírat, že měl k tomu mnoho důvodů – ale jen upozorňuji, o co přímo na konferenci šlo a proč tam naši zástupci neměli co dělat. Není prostě pravda, jak dosud a soustavně tvrdí náš mainstream, že se tam bez domluvy s námi domluvili, která území odevzdáme Německu a to nám nadiktovali. Na tom, která území předáme, se totiž Západ s naší vládou domluvil už 21. září (pravda, bylo to spíše z jejich strany ultimatum).
      Je ale možné, že jsem špatně pochopil text autora článku; když mluvil o zradě Západu v Mnichově, zřejmě měl na mysli všechny události, vedoucí k Mnichovu, zatímco já to bral jen jako ten jeden den. Znovu bych ale připomněl možnost, že nás Západ nejspíš prodal už dávno před tím, protože vyzbrojením Německa chtěl dostat do války Rusko s Německem.

      Vymazat
    18. Mikeši 16:10, jde o zcela věcnou, nepolemickou otázku, kdy jméno jejího autora ani příp. nick nerozhodují. Ptám se tedy znovu, uznáváš, že jsi ve svých tvrzeních k "Mnichovu" machroval, jak máš věc sestudovanou, ale přehlédnul, že RČS odstupovaná území byla ta, která podle "opcí" vykazovala uceleně německou národnostní většinu? Nebudu detailista, abych rajtoval na tom jak, jak dlouho, v čí prospěch a za jaké „mezinárodní“ účasti, byl tento problém dolaďován. Ponechám stranou otázky, které ti i s nickem kladli jiní a zůstaly bez odpovědí. Z toho se navykecáš. Vzpomeň svých prarodičů, kteří tuším víc než 40 let žili v souladu s německou většinou tam, kde podle tebe před rokem 1918 žádní češi nebyli, načež museli odtamtud po Mnichovu UPRCHNOUT do vnitrozemí. Já totiž vím, že žádný Čech žijící s německou většinou v souladu, nikam prchat nemusel. Naopak, když odešel, byl jako žádoucí pracovní síla zván zpět!

      Vymazat
    19. Ad 12:43 – co konkrétně jsem převzal od Krystlíka a co od Landsmanschaftu? Všechno , co jsem zde uvedl, jsem se dozvěděl na fakultě už před 45 lety.

      Ad 12:06 – v Bad Godesbergu naopak Hitler těžce narazil; výsledkem byl uražený Chamberleinův odchod a následné doporučení čsl. vládě, aby vyhlásila mobilizaci.
      To, že Anglie nejspíš plánovala likvidaci ČSR léta před Mnichovem, zde několikrát zmiňuji. Prostě jsme překáželi, to nebylo nějak osobní. Otázkou je, zda to britské vlády věděly a usmiřování bylo jen divadýlko, anebo je někdo tahal na provázku. Na vzniku II. světové (ale i WWI) měla Británie skutečně hlavní podíl. V obou případech potřebovala, aby se ty dva státy vzájemně zničily, zatímco oni sami vyčkávali.
      „Češi mluvili jen německy“ – je tam přece jasně uvedeno, že jde o citaci AH z r. 1942, který tím myslel 40. léta 19. století, kdy tomu tak skutečně bylo (zejména ve Vídni, o níž mluvil).

      Vymazat
    20. Zakonodarci = ZAKONOZRADCI.

      Vymazat
  3. V zásadě je nutno přistupovat ke všem historii opatrně. To co je dnes naprosto nemožné bylo dříve normální. Bohužel i to co bylo dříve normální je dnes jen fatamorgána.

    OdpovědětVymazat
  4. Pracovní zákonodárství: Zaměstnavatel propustil zaměstnance na 14 dnů a zase jej přijal zpět. Smysl? Zaměstnanec ztratil nárok na dovolenou. Za Hitlera už to bylo jinak. Pokud pracovník odpracoval jistý počet dní, proplatil mu dovolenou třeba pracovní úřad. Pravice se jevila horší, než Protektorát. Komunisti si toho všimli a pracovní zákonodárství slíbili změnit (změnili). Střelbu do demonstrantů kritizoval v destátých létech na vlnách ČRo6 i Jiří Ješ, který jinak První republiku pamatoval osobně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se střílelo za tatíčka Masaryka!28. února 2018 14:30

      1.2.1919 bylo při gen. stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbr. legionáři 7 demonstrantů. 25.3.1920 byli při stávce zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni 2 dělníci. 18.7.1920 byl při mzdových demonstracích v Hlohovci četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno. 18.12.1920 byli na protestní demonstraci ve Vráblech zastřeleni 3 stávkující a 1 dítě a přes 20 stávkujících zraněno. 21.2.1921 byli v Krompaších při demonstraci proti hladu a zásobovací krizi četníky zastřeleni 4 dělníci a 17 jich bylo zraněno. 2.7.1921 byli při exekuci ve vesnici Ardenovo zastřeleni 2 rolníci. 12.10.1921 byl četníky v Topolčianech při zatýkání zavražděn 1 dělník. Byl zatýkán proto, že jeho dcera sbírala zbytky řepy na sklizeném poli. 1.4.1922 stříleli v obci Hrušové četníci do stávkujících. 19 osob bylo zraněno. 30.7.1922 uspořádala KSČ v Košicích slavnost skautů spojenou s táborem lidu. Při rozhánění průvodu zranila policie 12 dělníků. 1.8.1922 stávkovali v Močenoku zemědělští dělníci z panství biskupa Kmeťka. Při rozhánění schůze stávkujících byl 1 dělník četníky zabit a 1 těžce zraněn. 28.10.1923 provedli četníci v Dulové masakr malorolníků, kteří hájili právo na lesní pastviny, a zastřelili 1 malozemědělce, 3 těžce a 30 lehce zranili. 28.4.1924 byl v Zaričevu úkladně zavražděn okresní důvěrník KSČ. 6.5.1924 byl v Turje agrárníky úkladně zavražděn důvěrník KSČ a místní starosta Ivan Stimák. 30.5.1924 při násilné exekuci dobytka v Poljaně těžce zranili četníci 7 rolníků. 3.8.1924 byli ve Svaljavě při protiválečné demonstraci policií zastřeleni 3 rolníci. 8.10.1924 byl při stávce textilních dělníků v Trenčíně zastřelen 1 dělník a 8 těžce zraněno. 10.2.1925 byl v Praze po skončení protidrahotní demonstrace uspořádán demonstrační průvod přes Václavské nám. Proti demonstrujícím byla vyslána policie, která střílela a 6 demonstrantů těžce a mnoho lehce zranila. 31.5.1925 zabili četníci 1 dělnici při stávce cihlářů v Nerejově. 11.6.1926 rozháněli v Praze četníci střelbou demonstraci dělníků proti zvýšení zemědělských cel a několik dělníků při tom zranili. 2.5.1928 byla četníky při stávce zemědělských dělníků v Dolním Kereškýně zastřelena 1 žena a 2 další ženy a 1 hoch byli těžce zraněni. 8.10.1928 byl v Boroňavě četníky v noci bezdůvodně uspořádán pogrom na rolníky. 34 mužů a 4 ženy bylo zabitých. Při stávce v Duchcově 4.2.1931 proti snižování mezd četníci zastřelili 4 demonstranti a několik zranili.
      I Z TĚCHTO DŮVODŮ ZVÍTĚZILI KOMUNISTÉ VE VOLBÁCH V R. 1946.

      Vymazat
    2. Naprostý souhlas, i když to nejsou všechny střelby na pohyblivé cíle za tatíčka Masaryka

      Vymazat
    3. Neni tak zadnych pochyb dodnes o Inteligentech humanistech..Dik za podrobne informace...

      Vymazat
  5. Článek bezděky potvrzuje to, co si myslím již hodně dlouho. A to, že tady byl po válce pěkný chlívek, hodně podobný tomu současnému. I situace byla hodně podobná. Ve hře byly obrovské majetky po odsunutých Němcích a znárodněný kolaborantům a zrádcům. Něco, jako restituce a privatizace v devadesátých letech. Lidi toho měli tenkrát dost. Podobně, jako toho mají dost i nyní. Jenomže tenkrát ještě neměli komunisté pošramocenou pověst politickými čistkami. Ale nalijme si čistého vína. Bez nich by se u moci nikdy tak dlouho neudrželi. Stačí se podívat na současná média, potažmo všechny "elity". S takovými krtky pod zadkem by skončili dřív, než by začali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo by také zajímavé vědět na základě čeho ty čistky komunisti dělali. Před druhou světovou předal Adolf do Ruska seznamy takzvaných lidí, kteří spolupracují se západem, Stalin na základě toho dělal čistky v armádě a částečně ochromil svoji armádu.Prý i nám byly po roce 45 předávány podobné seznamy, ale nebylo to z Ruska. Bylo to o tom, že v té době se západ chystal na definitivní likvidaci Ruska, takže ty seznamy stejně jako v roce 39 v Rusku, tak i u nás měly být destabilizačním materiálem. Je kolem toho spousta informací i knih, stačí si je jen přečíst.

      Vymazat
    2. 10:04 -spousta knih, říkáš? Tak uveď aspoň jednu, šamšulo! Čistky v Rusku začaly v r. 1936, vrcholily v letech 37 a 38. Na základě seznamů, které Áda předal Stalinovi v r. 39? Pokud jde o čistky u nás, ty si vyžádal Stalin, není jasné, podle jakého klíče. V zásadě to ale postihlo ty největší zločince ve straně (nejen u nás). Existuje kniha, která na základě pramenů a analýzy jednotlivých dějů vyvozuje, že to celé bylo dílo Alana Dullese (šéf CIA), který využil Stalinovi podezřívavosti a podstrčil mu věrohodné materiály o komplotu uvnitř kom. stran.

      Vymazat
    3. A víte, že na podobném principu vlastně denunciaci ze strany CIA rovnou do rukou (přes "oživlou" mrtvou schránku) stb byla souzena Horáková? To asi je normální praxe, nešlo o to zbavit se Horákové, ale obětovat Horákovou s cílem vyvolat neklid ve společnosti. A takových obětí komunismu z potřeb kapitalismu bylo v padesátých letech "neurekom".

      Vymazat
    4. 16:24 No jasně - je to tak! I proto se často používá to okřídlené" Rudá špíno zalez! Tady Alan Dulles!"

      Vymazat
  6. Sehnat práci obyčenému člověku je obrovský problém i dnes.

    Jenže to ví jen lidé, kteří na tom pracáku skutečně jsou, a ne ti, kteří z pohodlí svých domovů či kanceláří čtou PR články na mainstreamu, jak firmy "nemohou sehnat zaměstnance".
    I když člověk hledající práci reaguje na nabídky míst, které odpovídají jeho kvalifikaci a zkušenostem, tak 70% firem ani neodpoví, a ty ostatní se chovají chaoticky, neseriózně, nelogicky. Leckdy pak sáhnou i po evidentně horším uchazeči, aby ho vzápětí propustili a "hledali" znova, stejně hloupými postupy jako dosud.

    Rozpor mezi realitou a mediálním obrazem nezaměstnanosti je obrovský a zřejmě úmyslný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 27. února 2018 7:31

      Volné pozice u firem mají PERSONÁLNÍ AGENTŮRY, ty rozhodují, kdo a kde bude moct dělat. Ve všech průmyslových zónách, přednost mají cizinci, víme kteří se sem hrnou přes Polsko. Těm agentura uloupí ze mzdy 5.000.-Kč a oni musí mlčet. Našemu člověku se radši obloukem vyhnou, jelikož by se mu to logicky nelíbilo a mohl by jim narušit obchod s lidma v úzkých. Šéfové odborů mlčí, protože chrochtají s vedením firem. Máme 10x více PERSONÁLNÍCH AGENTŮR než sousední Německo. A v médiích, stále omýlají do kola, jak chybí český zaměstnanec, melou z neznalosti. Problému PERSONÁLNÍCH AGENTŮR si "investigativci", nevšímnou, protože jim to nevadí. A do státního, jenom ze známosti!

      Vymazat
    2. Bohužel, je to tak, jak oba píšete. V mainstreamu jsou jednak hlupci, jednak prodejné kurvy.

      Vymazat
    3. 16:28

      Ti druzí mimo mainstream chybí.

      Vymazat
  7. Díky za článek,
    žádné romány a superanalýzy různých i hrůzných profesorů a pseudoprofesorů.
    Napsáno stručně a jasně. Kéž bychom to tak vysvětlovali našim dětem a mládeži, kterým jsou ve škole bohužel většinou, až na světlé výjimky vlasteneckých a odvážných kantorů, vymývány mozky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 8:07 - naprostý souhlas, není co dodat!

      Vymazat
    2. Troch k upřesnění toho, co taky byla 1. Masarykova Republika

      Střílení do demonstrantů za 1.republiky :
      - 1. února 1919 bylo při generální stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbrojenými legionáři 7 demonstrantů,
      - 25. března 1920 byli při stávce zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni dva dělníci,
      - 18. července 1920 byl při mzdových demonstracích v Hlohovci četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno,
      - 18. prosince 1920 byli na protestní demonstraci ve Vráblech zastřeleni tři stávkující a jedno děcko a přes 20 stávkujících zraněno,
      - 21. února 1921 byli v Krompaších při demonstraci proti hladu a zásobovací krizi četníky zastřeleni 4 dělníci a 17 jich bylo zraněno,
      - 2. července 1921 byli při exekuci ve vesnici Ardenovo zastřeleni dva rolníci,
      - 12. října 1921 byl četníky v Topolčianech při zatýkání zavražděn jeden dělník. Byl zatýkán proto, že jeho dcera sbírala zbytky řepy na sklizeném poli,
      - 1. dubna 1922 stříleli v obci Hrušové četníci do stávkujících. 19 osob bylo zraněno,
      - 30. července 1922 uspořádala KSČ v Košicích slavnost skautů spojenou s táborem lidu. Při rozhánění průvodu zranila policie 12 dělníků ,
      - 1. srpna 1922 stávkovali v Močenoku zemědělští dělníci z panství biskupa Kmeťka. Při rozhánění schůze stávkujících byl jeden dělník četníky zabit a jeden těžce zraněn,
      - 28. října 1923 provedli četníci v Dulové masakr malorolníků, kteří hájili právo na lesní pastviny, a zastřelili jednoho malozemědělce,
      - 25. listopadu 1931, Frývaldov (Jeseník), šest mrtvých na místě, desítka těžce raněných a desítky raněných lehce. To byla bilance krátké střelby četníků. Další dva zemřeli po převozu do nemocnice. 28. listopadu se konal pohřeb,
      - 4. února 1931, severočeské město Duchcov, Protestní pochod proti snižování mezd a sílící nezaměstnanosti. Při nastalé potyčce spustili četníci palbu, při níž čtyři demonstranti zemřeli a několik dalších bylo zraněno.

      To se dnes ve školách již neučí.

      Vymazat
    3. A v Plzni na Koterovské byli zastřeleny čtyři děti při tzv.hladové demonstraci. Ty čtyři děti naskočily na pekařskou dodávku a každé si vzalo bochník chleba, protože jejich rodiny měly hlad. Nějaký zhovadilec nechal do houfu dětí střílet, a ty čtyři byly zabity. Mají pamětní desku na domě, kde k tomu došlo. To je třeba stále připomínat - to byla I.republika.Na jedné straně zbohatlická sebranka, obývající vily, a luxusní mezonetové byty, pořádající večírky a párty, a na straně druhé lidi umírající hlady, čekající fronty na žebračenky, a fronty na pracovní příležitosti, když se "pan továrník" rozhodl někoho zaměstnat. Ti lidi se nechávali neskutečně ponižovat, ukazovali dlaně, a zuby - že jsou ještě zdraví a svou práci odvedou. Muselo to být strašné, a plně chápu, že ponižovaní, trýznění a týraní lidé, kteří byli nazýváni "lůzou" nenáviděli zbohatlíky více než smrt.Jak psal básník Jiří Wolker
      ..."co vidím, dělníku, to tvoje plíce jsou, prožrané prachem, a tuberkulozou - zemřeš!
      Nemoc a smrt, to těžké břímě jest,
      však těžší břemeno já musím v sobě nést,
      lékaři, hlouběj prosviťte mi,
      jsem si jist, až vypadne, že rozkymácí zemi!
      Nejhlouběj, chudý -vidím nenávist!.."

      Tak těch pár veršů jsou výstižné. Tak to bylo, a vidíte, zas je plno sráčů, kterým vůbec nevadí bída lidí, kteří dřou od nevidím do nevidím, a o tom, že tisíce odporných parazitů nedělajících nic, berou své statisíce z práce těch chudých, mluví jako o "závisti". Tím, že prý jim závidíme, okecávají všechno. Nemají stud, a vůbec žádný charakter.

      Vymazat
  8. Ted uz docela chapu, ze Nemci nevedeli o koncentracnich taborech. Podivejte se na nasi zem: kolik lidi nevi, co se tady vlastne deje, jen par lidi zna soucasnost a zbytku naroda jde jen o to, aby se mel dobre a POLITIKA ho nezajima. Tak nezajimala ani Nemce, slo jim o to, aby se meli dobre - a verili NEMECKYM SDELOVACIM PROSTREDKUM - jako ted veri Cesi. A to politici chteji. Tenkrat, v 46. a 48.lidi rozhodli dobre, ted uz od prvnich zkusenosti po rozpadu CSFR, kazde rozhodnuti ve volbach bylo spatne. A bude jeste hur. Pro vsechny, kteri nejsou v tech prvnich 10% bohatych. Tem naopak bude jeste lip (z pohledu bozstvi soucasnosti - PENEZ). Zaver: za vse, co se kdy v min. a tomto stoleti delo v zemi Ceske - mohou jen VOLICI. CHCE TO SMEST PRAVICOVE VLADY OD MOCI, pak zase bude dobre.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Váš závěr je naprosto správný. Tedy v případě, že volby nejsou falšovány. T

      Vymazat
    2. Je to tak! Jen bych dodal, že voliči nikdy nic nezmění, tento režim (nejen u nás) je nastaven tak, aby ke změně nemohlo dojít. A když se nedej bože nakonec do parlamentu dostanou "nevhodné" živly, vrhne se na ně celá mainstreamová fronta, aby je znemožnila. Jakákoliv lež a zkreslení je dobrá.

      Vymazat
    3. 16:34 Je to tak, jak říká Mikeš. Ten je přeborníkem ve lhaní a zkreslování. Proto jsou jeho postřehy trefné a každý by jim měl věřit.

      Vymazat
  9. Výborný a podnětný článek. Také mnohé komentáře jsou věcné a vhodně jej doplňují. Samozřejmě, že ne všichni komentátoři si uvědomují, že pradávnou příčinou, jak I. tak II. světové války, je dostat se k přírodním a jiným zdrojům Ruska, což platí i pro dnešek.

    OdpovědětVymazat
  10. Napsáno stručně, snad i s nepřesnostmi a mezerami, ale i tak smysl té události není překreslován.
    Mám za to, že jako národ si zasluhujeme, aby byly objektivně, bez příkras a ideologicko-mocensky motivované retuše, popsány dějiny ČSR v období 1945-2000. Pro poučení mladých i paměť těch letitějších z nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je zajímavé, že i slavný pan Tygrid prohlásil rok 48 jako legální demokratické převzetí moci. Lid to přijal s velkým nadšením a zejména většina pražáků byla na Václavském náměstí.Nyní se mluví jen o tisícovce studentů, kteří šli demonstrovat na Hrad.Komu tedy věřit- studentům? nebo zbytku populace s jejími zkušenostmi? Podle dnešních měřítek se Pražáci styďte a rychle předejte veškerou moc mladým do 20 let a táhněte do pr...e!!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
  11. 10:04 Ano ,je to tak.Jako ve všem měli prsty USA!Perfektně popsáno v knize Komunistické zločiny a CIA-autor Steward Steven a v knize Stalin-Krev a sláva od Svjatoslava Rybase-doporučuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho S. Rybase taky doporučuju, četl jsem to.
      Pokud ještě budou dějiny pokračovat, tak k očištění, chtělo by se říct rehabilitaci, Stalina ještě dojde. Pravdu nejde umlčet navěky.

      Vymazat
  12. Chtěl bych k uvedenému ještě něco dodat. Pokud si dobře pamatuji, tak Británie se zavázala, že bude garantovat nově vzniklé hranice II. republiky. Což se nestalo. Nikde se o tom nepíše, ale byla to zrada číslo dvě. Kromě toho, údajně, Chamberlain den po Mnichovské dohodě měl uzavřít s Hitlerem dohodu, v rámci které se Británie a Německo dohodli o vzájemném neutočení. To by vysvětlilo britskou pasivitu ve dnech 14. a 15. 1939.
    Dále, Hácha měl za zlé Benešovi, že nevyjednával s Hitlerem. Když však se Hácha ocitl tváři v tvář Hitlerovi, tak to málem nepřežil.
    Byla to velmi hnusná doba....
    Morave

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On Vám to Mikeš vysvětlí.

      Vymazat
    2. Ad 11:38
      K onomu "když však se Hácha ocitl tváři v tvář Hitlerovi, tak to málem nepřežil, byla to velmi hnusná doba" malou poznámku:
      dnešní doba je zde ve střední Evropě zatím fyzicky méně brutální, ale jinak stejně hnusná.

      Hitler měl u Němců úspěch proto, že se jim moc líbilo a těšili se, že s ostatními, s námi, drsně zatočí.

      Dnešní Němci (a další na západě) si už zase hýčkají své Junckery, Schulze, Merkelové a Sarkozy, a zase se těší, jak tito drsně s námi zatočí.

      Vymazat
    3. Ano, je to tak! Ke garanci nových hranic se zavázali všichni aktéři, nejen Britové. Když nás AH 15. března zabral, byl to pro Brity definitivní důkaz, že s Hitlerem není možno o ničem jednat - aspoň to dnes tvrdí.
      Tu smlouvu o tom, že Británie a Německo nebudou spolu nikdy válčit, si Chamberlein vymohl ihned po skončení konference, i když už bylo brzo ráno, teda jakoby příští den. To byl taky ten papír, co ukazoval po výstupu z letadla v Británii. Naši dezinformátoři ovšem tvrdí, že drží v ruce text Mnichovské dohody. Taková věc se ale nepíše na sáček od svačiny, nýbrž na skoro pergamen a je uložen v deskách, což ovšem naši novináři nevědí. To, co Chamberlein drží v ruce, vypadá spíše na ten sáček od svačiny.

      Vymazat
    4. Prvni Podbaba.
      Pres.Wilson dal francii/1921/ plne zaruky proti napadeni Germanu ! S tim aby ustoupili a souhlasili s Versajlskou Smlouvou.
      / proti napadeni germanu /,
      Kongres pak zaruky Neratifikoval..Ani Versajlskou Smlouvu.
      Tak se zadelava na pristi valky !!

      Vymazat
  13. Dejiny sú tak "komplikované"! Pravdivé sú iba vtedy. keď sa "dejú". História je o konfliktoch, z ktorých jedna strana vychádza ako víťaz a druhá ako porazený. Každý nový "víťaz" ich odznova píše, podľa potreby prepisuje, podľa záujmu do nich vkladá to, čo v nich ani nebolo. A noví víťazi? Vari oni sa vracajú hľadať pravdu? Kdeže! Iba znova píšu, prepisujú, vkladajú...Dokumenty dobovej pravdy sa ukrývajú v tajných archívoch, pália sa s knižnicami a na vatrách. Knihy v predaji pre dav, sú už dejinami "prežutými" z poverenia víťaza. Deťom je vždy znova "gumovaná" hlava, pretože oni sú zárukou, že sa neskôr klamstvo znovu stane jedinou pravdou. Chudáci historici, chudáci učitelia histórie. Koľko razy tí najstarší pamätníci z nich znovu začali objasňovať tu jedine pravdivú podobu minulosti. Koľko sa nájde tých, ktorí si dovolia nahlas zvolať "kráľ je nahý" a ako dopadnú pod kyjakom tej novej jedinej pravdy! Vraj národ, ktorý nepozná svoje dejiny ich musí prežiť znova a bolestnejšie. Ale... Ktorý národ pozná svoje dejiny, svoje skutočné, pravdivé, komplexné dejiny?! Pamätníci spomínajme, tlmočme svoje spomienka deťom, vnukom, ale príliš sa nebúšme do pŕs, že práve my poznáme jedinú a plnú pravdu. Tú, žiaľ, nepoznáme ani o tom, v čom práve žijeme.

    OdpovědětVymazat
  14. Vážení,

    tak nějak ve všech těch diskusích zůstává nevyřčeno, že onen vítězný únor nebo únorová tragedie, podle toho zda je to "zleva nebo zprava" řešeno, byla konkretní podoba socialistické revoluce (zahájení)...
    Je socialistická revoluce oprávněná? A co když jde o společenskoekonomické formace a zákony vývoje společnosti...?
    Neznám současného mediálního borce, který by si troufl o socialismu vyjádřit pozitivně. Neznám vlastně ani politologa, který by se odvážil...to je nejspíš 1. moje chyba a 2. důsledek toho, že takový odvážlivec nedostane prostor nebo mu zajde chuť, představí-li si, co bude následovat, když si troufne.
    Socialistická revoluce, to je klíčový problém...

    Jindřich K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřich K. 14:59

      Pan Petrasek v diskusi o "Únoru 1948" připomněl slova Ludvíka Vaculíka:

      " ... komunismus je pryč a teď tu máme kapitalismus, tedy to, co komunismus způsobuje."

      Vymazat
  15. Pane autore,
    Máte tam plno polopravd a nepravd, ale je to celé takové jednoduché úderné a heslovité. Něco ala "kupředu spátky ni krok" to se tady určitě bude líbit.
    Nikdy jsem svým předkům nevyčítal poválečný příklon ke komunistické ideologii a CCCP asi bych se zachoval stejně po prožitých letech 2. války.Mě spíše s odstupem času zajímá co jsme jako národ únorem 48 získali.
    Všelidové vlastnictví výrobních prostředků asi ne, protože to zařídil již Beneš svými dekrety. jediným relevantním mezinárodním srovnáním je HDP na hlavu.
    V roce 1948 jsme měli tento parametr srovnatelný/nebo o něco málo vyšší než státy, které válku prohrály - jmenovitě Německo, Itálie a /Rakousko/
    V roce 1958 jsme již ztáceli na Německo 6 let a na Itálii a Rakousko asi 4 roky
    Nebudu unavovat dalšími desetiletími a přesunu se na konec vlády jedné strany do roku 1989
    Poražené fašistické státy měly cca o 80% vyšší HDP per capita než vítězná Czechoslovakia.
    Jinými slovy výkon našeho hospodářství počítaný na hlavu v roce 1989 byl na stejné úrovni jako stejný parametr v Německu v roce 1964, Itálii v roce 1967 a Rakousku v roce
    1968.
    Pro soudruhy nic moc vizitka po 40 letech gazdování.
    NUD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a co my dnes po skoro 30 letech budování totalitního kapitalismu? Prý máme šanci dohnat Německo za 80 roků, pokud Německo na těch 80 roků zastaví svůj rozvoj. Tedy neposunuli jsme se podle parametru HDP ani o krok vpřed. Kde je to slibované "do dvou roků doženeme..." Jakbychom mohli, když z EU k nám docestuje ročně na vyslovené a nepotřebné hovadiny jak pro občany, tak pro ekonomiku Kč za 70 miliard ročně a o 30 miliard ročně si odvezou banky, dalších 200 miliard především německý kapitál atd, celkem se ukrojí ročně z výdělků zaměstnanců za 500 miliard. Přepočtěte na mzdy zaměstnanců a vyjde vám, o kolik je jeden každý okraden/rok. Ale to je běžná praxe kapitálu. Už nějakých pár měsíců se hovoří o zvyšování důchodů. Tak důchodci, kteří šli do důchodu před lednem 2006 jsou každý měsíc okrádáni o 25 až 30 % na svém důchodě proti těm, co šli od ledna 2006. Pokud pracovali třeba dál a i deset patnáct roků a platili důchodové pojištění, žádný důchod se jim nepřepočítává - tedy byli dále okradeni o nemalé částky. Ano je to ještě pár žijících důchodců, jsou to ti 85 roků a více, kteří nejvíce přispěli do kapes hladového kapitálu. Kapitalismus nebyl a nemůže z principu být spravedlivý ani sociálně, ani právně. A ani si takový cíl neklade. Jeho cílem je růst růstu bohatství jedněch a pokles poklesů těch chudých.

      Vymazat
    2. Vážený,
      Takže postupně:
      "Prý máme šanci dohnat Německo za 80 roků, pokud Německo na těch 80 roků zastaví svůj rozvoj."
      Nepužívejte "prý" nebo JPP a jiné zaručené zprávy.Stačí si zjistit statistická data a dát si je do excel tabulky abyste zjistil, že to o těch 80 letech je nesmysl. Tedy pokud byste nepočítal s růstem HDP 0,00 prd. Při našem průměrném růstu 3% což není nijak nadsazené a Německé totální stagnaci by to trvalo cca 27 let a ne vašich 80.
      A kam jsme se posunuli ? no oproti roku 1989 kdy ztáta na Německo činila cca 25 let je to dnes let cca 17.Jde to ztuha a optimistická očekávání že je doženeme za 10 let a že DM za 3,-Kč byla total mimo mísu jak se ukazuje, jakkoli je předpovídali přední čeští ekonomové.
      "Tedy neposunuli jsme se podle parametru HDP ani o krok vpřed."
      To zřejmý nesmysl a uvědomte si ,že šíříte lež.
      Na ty vaše ostatní rádoby argumenty nemám nic jiného než zase tvrdá data :
      Česko patří státy s procentuálně nejmenším podílem lidí ohrožených chudobou a také na čelní místo ve světě co se týká rovnoměrnosti mezi bohatými a chudými.
      NUD

      Vymazat
    3. 19:35, to jako do deseti let budeme vydělávat jako Němci? Jakou část svého majetku jste ochoten na to své tvrzení vsadit?

      Vymazat
    4. Vážený pane,19:35
      Přečtěte si co jsem napsal, to co mi podsouváte tam nikde nevidím.
      NUD

      Vymazat
    5. 19:35 Vy jste pane NUD veselá kopa. Říkáte, že těch 80 let je nesmysl. A vzápětí uvedete, že za 30 let se podařilo snížit zaostávání z 25 na 17 let. To znamená, že rok "náskoku" byl dohnán za 3,75 roku. Ten zbyteček 17 let bude tedy při stejném tempu trvat ne 80, ale "pouhých" 63,75 let. Uf, to se mi teda ulevilo. Díky rozdání našeho majetku a "utahování opasků" našimi geniálními ekonomy doženeme Západ už za 93 let od revoluce, kterou jsme kvůli tomu dělali. A to se vyplatí!

      A teď mi prosím vysvětlete, jak je to možné. Bylo zlikvidováno "neefektivní" národní hospodářství, většinu podniků vlastní zahraniční majitelé, kteří určitě netolerují nižší produktivitu než ve vlastní zemi, ceny jsou prakticky stejné, jako v těch vyspělejších zemích. Jak jinak to vysvětlíte než tím, že jsme jen zneužíváni jako kolonie?

      "Česko patří mezi státy s procentuálně nejmenším podílem lidí ohrožených chudobou..". Hezký argument pro otroky typu: "někteří jsou na tom ještě hůř, tak neremcejte". Milión lidí pod hranicí chudoby, tj.skoro každý desátý Čech, je podle vás fajn? Při porovnání chudoby s jinými státy se cudné zapomíná, že tamní hranice chudoby by u nás byla hranicí přepychu. Znovu připomínám, že ceny jsou v oněch zemích srovnatelné s našimi. Srovnávejte realitu jako celek a ne žonglování statistiků podle zadání.

      Vymazat
    6. Pane Anonymní28. února 2018 1:58
      Označil a zároveň jsem dokázal na datech nesmyslnost tvrzení, že pokud by se v Německu zastavil hospodářský vývoj, dohnali bysme ho za 80 let. Nevím co na tom nechápete.
      Ale protože se vývoj v Německu prostě nezastavil, bude to možná trvat dalších 40-60 let. Vše bude samozřejmě záviset na výsledcích výkonů obou ekonomik. Člověče, vy mi tady spíláte jako kdybych za to mohl já :-), Přitom jsem pouze uvedl pár statistických čísel. Jedna věc je ovšem zásadní a to je onen rok 1948 kdy ta čísla byla srovnatelná.
      K vašemu druhému odstavci:
      Ono málo výkoné socialistické hospodářství nebylo zlikvidováno ale transformováno na jinou než všelidovou formu vlastnictví. A nemusíme z nedostatečné výkonnosti vinit komunistické vedení. Obecně totiž tyto formy fungují nedostatečně všude ve světě.
      Ohledně zahraničních majitelů :
      Mno každý z nás se snaží maximalizovat svůj zisk,
      dělám to já, děláte to vy tak proč si myslíte že by to zahraniční majitelé neměli dělat ?
      Apropos jeden z největších zahraničních vlastníků
      AUTO ŠKODA platí dělníky oproti některým českým zaměstnavatelům opravdu luxusně. Nedávno jsem četl, že srbští zaměstnanci bývalé automobilky Zastava požadovali po zazraničním vlasníku FIAT stejné platy jako mají dělníci v Itálii. FIAT odpověděl, že to tu fabriku raději zavře. Takže vidíte, že to není tak jednoduché.
      K poslednímu odstavci :
      Uvedl jsem zase jen dohledatelná data - pokusím se to vysvětli později, snad večer.
      NUD

      Vymazat
    7. NUD 12:51 on je znám HDP ČSR a ČSSR mezi lety 1948 a 1989? Počítaný podle účetního dvora EU? Zajímavé. Známo je, do jaké míry poklesla průmyslová i zemědělská produkce rokem 1989 a kdy teprve dosáhla, krom zemědělství, stejné úrovně. Pokud ráčíte vědět tohle, prozraďte.

      Vymazat
    8. Pane Anonymní28. února 2018 17:03,
      A ona existovala v roce 1948 EU, že to chcete počítat podle jejího účetního dvora ?
      Jinak data najdete zde :https://www.rug.nl/ggdc/historicaldevelopment/maddison/
      Ano HDP po roce 1989 pokleslo do roku 1992 cca o 15% a stejné výše jako v roce 1989 dosáhlo až v roce 2000.
      Finsko, které nemělo se socialismem nic společného, ale bylo ekonomicky silně provázáno s SSSR ztratilo ve stejném období 13% HDP a srovnalo to taktéž až v roce 2000.
      NUD

      Vymazat
    9. NUD 18:03 no, právě proto, že počítat HDP dnešním způsobem totalitní ekonomice je jistý problém, jsem cosi napsal. A srovnávat pokles finské ekonomiky s poklesem ekonomiky ČSFR resp. ČR tak lineárně jak vy, může leda amatér, přesněji, diletant. Mimochodem, pročtěte ty Holanďany z odkazu skutečně a pořádně. Napovídat netřeba. Mějte se.

      Vymazat
    10. 12:51 "Člověče, vy mi tady spíláte jako kdybych za to mohl já :-)". Nespílám vám, jen se vás ptám jako člověka, který dnešní "prosperitu" obhajuje. Protože to je v rozporu s mým názorem tak se ptám, co mi uniká.
      Například k vašemu tvrzení o "luxusních" platech ve Škodovce. Tam je produktivita určitě naprosto stejná, jako ve WV. Proč tam tedy nejsou také stejné mzdy, jako ve fabrikách WV v Německu? Tam snad WV podniká bez zisku?
      S tím ziskem je problém v tom, že jednak není u nás zdaněn a jednak ho zahraniční vlastníci vyvezou z naší země, místo aby ho tady reinvestovali. Tím je způsobeno to pomalé tempo "dohánění". Ergo kladívko, rozdat naše podniky do zahraničí byla brutální koncepční chyba. Také proto, že velké množství takto odevzdaných podniků bylo zlikvidováno z konkurenčních důvodů. Ty podniky byly v rozporu s tvzením "ekonomů" skutečně konkurenceschopné. Jako příklad Technometra Praha, moderní továrna, plně vybavená už v roce 1989 CNC stroji, vyráběla leteckou hydrauliku. Dnes je na jejím místě rumiště. TOS Hostivař, špičkové obráběcí stroje a brusky, dnes na jejím místě supermarket.
      Zase se musím ptát. Proč a v čím zájmu byl u nás zvolen takto pitomý způsob transformace? Co třeba Čína, která šla jinou cestou a za stejných 30 let se stala jednou z nejvyspělejších ekonomik?

      Vymazat
  16. beneš byl před valkou zvykly že mohl v československu dělat co chtěl a to semu stalo osudny němci amerika anglie francie zněj udělali sveho otroka a fackovaciho panaka ktery se snažil trošku postavit přesile udajnych kamaradu co mu vrazili sekeru do zad ostatni už je jen pokračovani toho co každy vi pokud ma duševně zdrave rodiče a zdravy kořinek

    OdpovědětVymazat
  17. Zajímavé je, že jsme byli tak zaostalí, ale "privatizovali" skoro všichni za pár "zlatých".
    Jak říká KDU-ČSL, co bylo ukradeno se musí vrátit.
    Kdy začnou vracet "církevní restituce"? Kolik má církev a bývalá "knížata" požadavků na vrácení majetku? a nebyl jí vydán, je po trestný čin pokus o podvod. Už je titul kníže je zakázaný TGM, jsme pokračovateli republiky nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  18. 3 skvělé komentáře.

    Socialistická Solidarita (SocSol)
    Dnes si připomínáme 70. výročí takzvaného Vítězného února.
    https://www.facebook.com/SocSol/photos/a.10150758797421928.452257.154933116927/10155842091001928/?type=3&theater

    Levá Perspektiva
    Jak Gottwaldův duch stále občas straší
    https://levaperspektiva.cz/clanky/jak-gottwalduv-duch-stale-obcas-strasi/


    Anarchistická federace
    Není socialismus jako socialismus
    https://www.facebook.com/afed.cz/posts/914314648747726

    OdpovědětVymazat
  19. Pane Anonymní28. února 2018 19:55

    Tak jinak.
    ŠKODA AUTO vyrábí cca 40% své produkce mimo ČR. Nepřipadá vám stejně nefér, že např.v Rusku, Číně nebo Africe nemají dělníci stejný plat jako v Boleslavi ? Nepřipadá vám nefér. že Škoda daní zisk z těch zahraničních fabrik tady a zisk přiveze domů ?

    "rozdat naše podniky do zahraničí byla brutální koncepční chyba."
    Ty podniky nebyly rozdány, ale prodány.
    Máte zapotřebí se takto zesměšňovat ?

    "Ty podniky byly v rozporu s tvzením "ekonomů" skutečně konkurenceschopné. Jako příklad Technometra Praha, moderní továrna, plně vybavená už v roce 1989 CNC stroji, vyráběla leteckou hydrauliku."
    Ani vybavení fabriky CNC stroji a jakýkoli výrobní program vám samy o sobě nezaručí konkurenceschopnost. K tomu je opravdu věřte nebo ne daleko víc a vaše tvrzení ani tvrzení různých ekonomů na tom nic nezmění.

    "Co třeba Čína, která šla jinou cestou a za stejných 30 let se stala jednou z nejvyspělejších ekonomik?"
    Mno Čína udělala "mohutný" skok díky implementaci tržních principů za vedení KS. Ten "zázrak" můžete přičíst jedině trhu, ať se líbí nebo ne.
    Do uvozovek jsem dal ta slova proto, že přes nebývalý a nezpochybnitelný růst za posledních 15-20 let zůstávají v HDP na hlavu někde mezi Bulharskem a Rumunskem.
    Mno nemají to jednochuché když musí podělit HDP miliardou.
    NUD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NUD 20:29 je s podivem, že můžete k tak mnohostranně dynamickému procesu, jakým je hospodářský vývoj a jeho vnitřní pohyb, zaujímat tak statická stanoviska. Dalo by se soudit, že postrádáte jakýkoli nadhled. Co jste schopen rozumět pod pojmem "tržní princip"? Pouhý rozvojový podnět, nebo také informaci pro řízení? Jak chápete zasahování státu do hospodářství jeho strategickým řízením? Píšete, že "Ten "zázrak" (Číny) můžete přičíst jedině trhu, ať se líbí nebo ne." Ovšem předtím zcela oprávněně zas "Čína udělala "mohutný" skok díky implementaci tržních principů za vedení KS". No, za VEDENÍ Komunistické strany Číny. Je jedno, že zrovna komunistické, podstatné je, že za centrálního, strategického řízení, ne za vývoje daného pouze a jedině samotným trhem, tedy ZISKEM! Mimochodem, tušíte vy vůbec, čím vším je tvořen ukazatel zvaný HDP?

      Vymazat
    2. 20:29 Správně se ptáte na férovost a to je klíčová otázka, protože jinak se budeme podružnostmi zabývat do nekonečna.
      Nutností cizích investic se dnes omlouvá odliv kapitálu a tím v důsledku chudnutí země. A máme být za to vděčni. Tak si to představme v analogii. Někdo vám poskytne transfuzi pro revitalizaci. Vy mu jí vrátíte i s úroky. Ale chce se po vás, aby jste doživotně sloužil jako živá konzerva a ještě máte být vděčný za to, že vás nechá žít. Tomu vy říkáte férové jednání?

      V Boleslavi jsou úrovně cen životních potřeb srovnatelné s Wolfsburgem. V jiných zemích to je jinak. Srovnávejte srovnatelné.

      Ty podniky byly původně "prodány" v kupónovce, nebo "koupeny" v privatizaci za nikdy nesplacené úvěry z bank, které musely být následně sanovány státem. Škodovka je jediná vyjímka. A podniků, které byly záměrně zničeny jen proto, aby nekonkurovali zahraničí, bych mohl jmenovat mnohem víc.

      Čínu jsem zmínil proto, že TAKÉ provedla transformaci na tržní hospodářství. Ale podstatný rozdíl je, že to provedla promyšleně a řízeně s cílem, aby výsledek sloužil k rozvíjení země a ne k jejímu úpadku. Prostě během transformace "nezhasli", jako to provedli naši experti. Současná hodnota HDPPC je ubohý argument, když mluvíme o perspektivách. Srovnejte trendy, čili rychlost změn této hodnoty v čase. Pokud byste navštívil čínská města, tak by vás to srovnávání s Bulharskem a Rumunskem rychle přešlo. A při srovnání s Českem byste nejspíš zamáčkl slzu lítosti nad promarněnou šancí.

      Vymazat
    3. Pane Anonymní1. března 2018 23:58
      Váš příspěvek vypadá velmi sofistikovaně - leč pouze slova, slova, slova.
      Najděte si můj původní příspěvek, kterým jsem reagoval na autora článku.
      O HDP nevím na rozdíl od vás zhola nic, proto jím argumentuji.
      Vy určitě máte po ruce nějaký mistrnější celosvětově uznávaný princip, jak jednoduše srovnávat ekonomický výkon jednotlivých států.
      P.S.
      S miliony vyrobených tun oceli na mě nechoďte.
      NUD

      Vymazat
    4. Pane Anonymní2. března 2018 0:23

      "V Boleslavi jsou úrovně cen životních potřeb srovnatelné s Wolfsburgem."

      Vy jste se definitivně zbláznil. A s blázny odmítám diskutovat.
      Sorry jako :-)

      Vymazat
    5. 20:04 Jistě, jsou to jen slova pro někoho, kdo nechce nebo nemůže pochopit smysl.
      Nevěřím, že o HDP nevíte zhola nic. Ale zřejmě ignorujete toto: "HDP nutně nevyjadřuje kvalitu života a bohatství občanů v daném státě. Stal se oblíbenou veličinou jak mezi ekonomy, tak mezi laickou veřejností, protože díky němu lze elegantně jediným číslem popsat a porovnávat stav jednotlivých ekonomik. Takové zjednodušení musí nezbytně narážet na celou řadu problémů...."
      O oceli jsem nemluvil. Jen o rychlosti růstu životní úrovně v Číně.

      20:06 O kolik se liší ceny v obchodech v Německu a u nás? Jsou 3x vyšší, jak by odpovídalo mzdám? Ano, nájemné v domech, postavených za minulého režimu, je u nás nižžší. Ale kolik činí "nájemné", placené formou splátek hypotéky v nových domech a domcích? Je "bláznivě" jiné?

      Když dojdou argumenty, sáhne se k urážkám a "cnostně" se uteče. Tak je to správné, tak to má být. A ani mě to u zaslepených obhájců dnešního režimu nijak nepřekvapuje.

      Vymazat
    6. "Ty podniky nebyly rozdány, ale prodány."

      Zesměšňujete se vy sám. Ostatně i ta škodovka je toho příkladem, byť ještě z těch lepších. "Prodali" jí za desetinu odhadní ceny.

      Vymazat
  20. ODVÁŽNÝ ČLOVĚK, O KTERÉM SE KRUTĚ MLČÍ, TENTO PÁN OSVĚTLIL CHARAKTER VÁCLAVA HAVLA A DISENTU - "SAMETOVOU REVOLUCI", ČILI PODVOD A BYL UMLČEN. NAPSAL KNIHU ANALÝZA 17. LISTOPADU 1989, KTERÁ SE STALA NEPŘÁTELSKOU A ZAKÁZANOU V MÉDIÍCH I JAKÁKOLIV ZMÍNKA O PANU M. DOLEJŠÍMU. RUML MU NABÍZEL DOŽIVOTNÍ POBYT VE ŠVÝCARSKU ZA MLČENÍ. ODMÍTL JEJ A TÍM BYL DO KONCE ŽIVOTA ZAVRHNUT!

    Analýza 17. listopadu 1989 - Miroslav Dolejší

    MIROSLAV DOLEJŠÍ (20.11.1931 – 26.6.2001).

    ANALÝZA 17. LISTOPADU A ZMĚN VE VÝCHODNÍ EVROPĚ V ..... Zpráva parlamentní Komise FS pro vyšetření podstaty událostí 17.11.1989 byla prohlášena za utajenou a nebyla zveřejněna.

    Základní mystifikací je tvrzení že, 17. 11. 1989 došlo v Československu ke spontánní revoluci obyvatelstva proti vládě KSČ. Tento politický převrat byl připravován přibližně od června 1988, přičemž situace k němu byly vypracovány už od prověrek v KSČ 1969-70 a založení Charty 77. Tento závěr dokládají tato fakta:

    1) K převratům došlo ve všech komunistických státech Evropy synchronizovaně v průběhu 7 měsíců. Z hlediska sociologického a psychologického je vyloučeno, aby tyto převraty byly uskutečněny spontánně, neorganizovaným, dezorientovaným a víceméně loajálním obyvatelstvem, proti téměř neomezené moci komunistických vlád těchto zemí, zajišťovaných vojensky a bezpečnostně druhou největší mocností světa - SSSR, jejíž síla nebyla otřesena.

    2) Výsledkem všech těchto převratů je ponechání moci v rukou komunistických stran - více nebo méně skrytě (přejmenování stran, taktické úpravy pogramů, přesun skrytých kádrových rezerv do vedení a naopak, atd.).

    Miroslav Dolejší (20. listopadu 1931 Velké Přítočno u Kladna – 26. června 2001 Praha) byl český politický vězeň, a antisemitský publicista, známý svou statí Analýza událostí 17. listopadu 1989, podle které byla sametová revoluce předem dohodnuté předání moci mezi komunistickými tajnými službami a špičkami disentu.

    Miroslav Dolejší
    Narození
    20. listopadu 1931
    Velké Přítočno
    Úmrtí
    26. června 2001 (ve věku 69 let)
    Praha

    V roce 1951 byl vyloučen ze studií na vyšší průmyslové školy strojní v Kladně a poslán do uhelných dolů, protože v klubovně Československého svazu mládeže demonstrativně vyvěsil britskou vlajku. Téhož roku navázal kontakt se skupinou národně demokratického odboje. Krátce nato jej zatkla StB a po 15 měsících vyšetřovací vazby, kde byl mučen, byl odsouzen Státním soudem v Praze ke 23 rokům vězení za velezradu a špionáž. Do propuštění na základě amnestie prezidenta Novotného v květnu 1960 prošel osmi věznicemi a uranovými lágry.

    V roce 1964 se oženil a v roce 1968 se manželům Dolejším narodil syn. Po začátku normalizace v roce 1969 byl propuštěn ze zaměstnání pro svoji činnost v organizaci politických vězňů K–231.

    Prosím vše o jeho životě odkaz vyhledávač Google:

    miroslav dolejší zpráva o 17. listopadu


    Dík jeho památce!

    Ramón

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:19 Člověk s takovou minulostí jistě dokázal nezaujatě analyzovat politické události. Na to si můžete vsadit. Že oni mu přátelé "revolucionáři" zapoměli dát nějaké teplé místečko? Jako chudákovi Cibulkovi. Ten své bývalé spolubojovníky "za pravdu a lásku" také označuje dost přiléhavými výrazy a přesně ví, že tady všechno ovládají agenti STB, KGB, FSB, GRU atd.

      Vymazat