Reklama

.

.

středa 21. února 2018

Připomenutí: Den, kdy byl vydán Komunistický manifest

21.2.2018  Stream

51 komentářů :

  1. Bude se připomínat i den, kdy byl vydán Mein Kampf?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy si můžete připomínat co chcete. Třeba vedle Mein Kampfu den, kdy jste se poprvé poblil po alkoholu.
      Civilizovaní lidé si však raději připomínají skutečnosti, které znamenají mezníky v rozvoji civilizace.

      Vymazat
    2. 9:46, já bych vám doporučil si připomínat Havlovy lži z Václaváku v listopadu 1989. Udavte se nimi.

      Vymazat
  2. Komunistický manifest je o občanské rovnosti, Mein Kampf je o nerovnosti. Protože žijeme v kapitalismu, který představuje národnostní i sociální nerovnost lidí, najdou si i tací "kazisvětové", kteří připomínají i tu jedinou cestu k humanismu a posléze nejen slovně k demokracii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:56...dobře jste napsal..
      KOMUNISTICKÝ MANIFEST je o očanské rovnosti..
      MEIN KAMPF je o nerovnosti..
      samozřejmě vždy záleží na lidech
      jestli vítězí dobro nebo zlo a na systému kterej jim to z podstaty umožní...

      Vymazat
    2. 11:32 Je - odmítá ji! Tím se liší od utopistů, kteří na ní bazírovali a stavěli svou utopickou představu třídního smíru. Ten ale podle marxistického učení není možný, jede o nepřekonatelný antagonismus práce a kapitálu a tříd které je zastupují. Hesla o rovnosti a bratrství všech lidí Manifest nahradil heslem "Proletáři všech zemí spojte se!"

      Vymazat
  3. V celych dejinach lidstva nebylo horsiho a vrazednejsiho systemu nez byl komunisticky system !
    Tento system zabil a znicil vice lidi, nez vsechny jine systemy v dejinach - dohromady.
    V Rusku to bylo 40 millionu Slovanu, povrazdenych pod rouskou utopistickeho noveho "nabozenstvi" - Komunismu.

    Kolik to bylo napr. v Cine - nevime.
    Jedna vec je jasna !
    Ghengis Khan - to byl proti Komousum bridil !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na vás dnešní "vzdělávací" systém zanechal vskutku hluboké šrámy!
      Vnucená občanská válka v sovět. Rusku, která dál umocnila poválečná ekonomický úpadek Ruska na zlomek jeho předválečné úrovně, si vyžádala obětí v jednotkách milionu, post-kolektivizační hladomor (do značné míry i vynucený ekon. podmínkami Západu) ca. 3 mil. obětí. Politické represe vedly k ca. 1 mil. popravených (vč. vyslovených kriminálníků) a 4 mil. vězněných, a to za celou dobu existence SSSR!
      První a druhá svět. válka stála svět ca. 50-70 mil. lidských obětí.
      Obě byly ve skutečnosti vyvolány proti Rusku, resp. SSSR (a vlastně i Německu). Obě stály tu zemi ca. 30 mil. lidských obětí a nespočitatelné materiální ztráty.

      Vymazat
    2. Anonymní 10:34
      Panečku, to byl zase výron "moudrosti". Ten se vám povedl.
      Svatá prostoto...

      Vymazat
    3. Ano, přesně - vnucená občanská válka těmito zločinci - http://terrapapers.com/wp-content/uploads/2016/02/terrapapers.com_The-Protocols-of-the-Elders-of-Zion-10.jpg

      Stála život 330 milionů Rusů! Jak krátce před smrtí napsal genius lidstva D. I. Mendělejev - veliký ruský, tedy imperiální to vlastenec: Za 100 let pokud se zadaří realizovat Stolypinské refomy, bude mít Rusko 594 milionů obyvatel a bude ekonomicky první na světě!

      Vymazat
    4. Jinak je pravda že bolševičtí vrazi za dobu mírové existence SSSR (vznikl po skončení občanské války 1922) popravili méně než milion osob. Nevídané množství v civilizované zemi 20. století! Prakticky nemá nikde v Evropě a Americe obdoby. Snad leda v Číně, kde ovšem probíhala od roku 1927 občanská válka.

      Jinak k číslu 330 milionů je třeba objektivně dodat že jde o srovnání jablek s hruškami, protože Mendělejev psal o Rusku v roce 1907! Na území která od Ruska odpadla žije cirka necelých 200 milionů obyvatel. Takže skutečné ztráty obyvatel Ruského impéria činí asi 140 milionů! Zabito bolševismem a válkou která byla důsledkem jeho existence bylo z nich zhruba 50%, zbytku bylo zabráněno se narodit ...

      Vymazat
    5. Co se týká té poslední cifry, část již připadá na vrub putinismu kerý má na svědomí 7,5 milionu Rusů! -
      http://www.mk.ru/politics/2017/11/06/velikaya-oktyabrskaya-tragediya-desyatki-millionov-stali-zhertvami-chudovishhnogo-eksperimenta.html

      Vymazat
    6. V každém případě víme, že ztráty na lidských životech za éry kapitalismu nesčetněkrát převyšují ztráty za éry socialismu. Všechny dosavadní války se stamilionovými obětmi byly války otrokářské a kapitalistické. Vyhubení 170 milionů lidí indiánských národů a desítek milionů černochů při lovech otroků a jejich transportech na americký kontinent byly dílem kapitalismu. Nakonec i miliony lidí, kteří zemřeli v SSSR byly důsledkem kapitalistické války,válečných intervencí Západu a také USA proti rodícímu se SSSR. Ale i současné vymírání evropských národů je formou genocidy, kterou řídí kapitalismus pro svoje obohacení!
      Atd.... + agrese současných válek, které vede kapitalismus po celém světě rovněž již s miliony mrtvých. A to vše pro blaho hrstky "nadlidi".Ano, kapitalismu je genocida i "homocida" vlastní, bez vraždění lidí kapitálu hrozí úpadek, pro kapitalisty život bez vraždění je nemyslitelný!

      Vymazat
  4. Ten chudák, co tu vypisuje o Mein Kampfu, nemá o komunistech ani zdání. Trochu zjednodušeně se dá říct, že z výsledků práce českých komunistů žijeme dodnes. I když už se lidem jako je pisatel podařilo rozkrást téměř vše, stále ještě stojí sídliště pro obyčejné lidi, jezdíme po socialistických cestách (začínají se opravovat až v posledních letech), na vesnicích i městech je základní vybavenost od kanalizací, přes sportoviště, kulturáky až po školy. Komunistická společnost zatím nikde na světě neexistovala, takže hovořit o systému, který něco zničil, je zavádějící. Byl jen socialismus. A ve srovnání s kapitalismem, jehož součástí je i fašismus a nacismus, je slabým odvarem, kde spousta chyb byla způsobena právě působením kapitalismu. Ale chápu, že zloději musí něčím argumentovat, aby si nakradené majetky co nejdéle udrželi. A když to jinak nejde, vytahnou lži o milionech mrtvých.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to ještě smutnější. Zloději, kteří si opravdu nakradli, nemají sebemenší důvod lézt mocí mermo na alternativní weby a honit si aspoň tam na diskusích kačera, jako to stvoření shora a jemu podobná.

      Jak by ale řekl MUDr. Hannibal Lecter: "Jejich úchylka je daleko hlubší, než si sami myslí."

      VR

      Vymazat
    2. Nešlo o komunisty, ale o nacionální socialisty! Hlasatele zla práce, lassalovce, leninovce, trockisty, stalinovce, nacisty a castristy a apod. antikomunisty - http://gci-icg.org/czech/komunismus1.htm#budpracicest

      Vymazat
    3. Od poloviny minulého století se velebení práce buržoazií ustavuje ve stranu. Až do té doby se buržoazním stranám pro dělníky říkalo prostě „lidové", ale poté si ty buržoazní směry, které nejlépe dokázaly krotit dělníky, říkaly „socialistické strany", „dělnické strany", „sociálně-demokratické strany" a „strany práce"...
      Klasickým příkladem buržoazních stran (buržoazní byly svým programem, svým životem, svými činy...) byla Lasallova strana - německá sociální demokracie - a pozdějii veškerá mezinárodní sociální demokracie. Tyto strany byly tvořeny především dělníky a z opěvování práce a dělníků si udělaly základní bod svého programu. Buržoazní ideologie práce coby zdroje veškerého bohatství byla jak hlavním bodem teorie, tak cílem strany a socialismu. Heslem byla vyhlášena „emancipace práce" a vždy ji doprovázela jiná podobná hesla jako třeba „za ustavení svobodného a lidového státu". Čím více se stát osvobozuje, tím více utiskuje občanskou společnost a stejně tak i emancipace práce může znamenat jedině zpevňování kapitalismu.

      Po Marxově smrti se sociální demokracie snažila stát „marxistickou", aniž by zásadně změnila svůj lasallovský program (opěvování práce). Potlačila a padělala vše, co bylo na Marxově díle podvratné a revoluční a tak vytvořila to, čemu se říkalo (a ještě dnes se tomu tak říká) „marxismus" - to nejodpudivější velebení práce a dělnníků, jaké existuje.

      Kousek po kousku se z toho, co Marx ve svém díle považoval za katastrofální, jako třeba dělníkova bytost a práce, a co odsuzoval jako vrchol brutalizace, nelidskosti, vykořenění... stala nutnost, čest pro „marxisty" z celého světa. Ve jménu dělníků tyto strany práce propagovaly práci jako synonymum seberealizace člověka („práce člověka osvobozuje"). A od toho je už jen malý krůček k Hitlerovým a Stalinovým pracovním táborům.

      A po porážce mezinárodní revoluce z let 1917-1923 se tento krůček snadno uskutečnil. V samotném Rusku se konsolidovala skutečná armáda práce, poněvadž kontrarevoluce nastolila likvidaci revolučního proletariátu a jeho komunistického předvoje. Na základě Leninem zastávané sociálně-demokratické teorie, podle níž je rozvoj kapitalismu skutečným posunem vstříc revoluci, se vše podřídilo kapitalistické výrobě, námezdní práci. Národní kapitalistický stát si však žádá konkurenceschopnost a tak bylo nutné aplikovat ty nejmodernější metody vykořisťování dělníků. Taylorismus, který před povstáním odsuzoval jako „zotročení člověka strojem", začal Lenin, coby správce kapitálu a státu, považovat za všelék. Protože byl vězněm sociálně-demokratické ideologie, nepovažoval zvyšování intenzity práce za ten nejantikomunističtější akt, jaký si lze představit, ale za akt neutrální, který může stejně tak sloužit socialismu jako kapitalismu.

      V čele tohoto mistrovského podrobování lidí práci a vynucenému rytmu práce, kteréžto v Rusku dosáhly paranoidních rovin, stáli velcí bolševičtí vůdcové: Lenin, Zinověv, Trockij, Stalin... Při zavádění nových rytmů a metod, které kapitalismus pro svoji reorganizaci v Rusku potřeboval, se ukázali jako velmi krvežízniví. Když Zinověv v Petrohradě organizoval potlačování jakéhokoli boje proti práci a státu, změnil se v krvelačného psa. Trockij byl praporečníkem militarizace práce, vytváření táborů nucených prací a v rozhodujících chvílích velel represivním složkám... A konečně Stalin (na nějž se později svalovala veškerá vina!) toto dílo dovedl k samotnému vrcholu skrze své pracovní tábory, jimiž prošlo přes 15 000 000 dělníků. A za účelem reprezentace společnosti, v níž kapitál likvidoval všechny podoby boje proti vykořisťování, se poprvé „práce" a zejména pak „práce v příkladném tempu" změnily spolu se Stalinem v modlu, Boha, posvátné a nedotknutelné zvíře. Byla to pochmurná vláda stachanovců

      Vymazat
    4. „Strach" není ničím jiným než pocitem utištění a sklíčenosti, který u buržoazie nutně provází práci, tuto ohavnou činnost nuzného dobývání chleba. V udatném německém buržoovi „strach" rozkvétá ve své nejčistší formě: pro něj je chronický a „vždy jemu rovný", bídný a opovržlivý, zatímco proletářova mizérie vždy nabírá nejostřejší násilnou formu a nutí jej pustit se do boje na život a na smrt, čímž jej činí revolučním a takto nevyvolává „strach", ale vášeň. Chce-li tedy komunismus zrušit buržoův „strach" stejně jako proletářovu bídu, rozumí se samo sebou, že to nedokáže, aniž by zrušil příčinu obou: práci."
      Karel Marx, Německá ideologie

      „Kdyby dělnická třída, vyrvavše si ze srdce neřest, která ji ovládá a degraduje její povahu, povstala ve své strašlivé síle, nikoli aby se domáhala lidských práv, která jsou jen právy kapitalistického vykořisťování, nikoli aby se domáhala práva na práci, jež je jen právem na bídu, nýbrž aby ukula bezostyšný zákon zakazující každému člověku pracovat déle než tři hodiny denně, země, stará dobrá země, by se otřásala veselím a cítila by, jak v ní pulzuje nový vesmír..."
      Paul Lafargue (Marxův zeťák!), Právo na lenost, 1848

      Vymazat
    5. Okopírované žvásty!

      Vymazat
    6. 12:16, 12:19. Příteli, To o čem zde píšeš, se vztahuje na odcizenou práci. Naopak osvobozená práce je zdůrazňována jako sebeuskutečnění člověka, jeho seberealizace jako svobodného individua. T

      Vymazat
    7. 20:15
      No, manželka se už mnoho let realizuje jako svobodné individuum, když vaří, pere a uklízí.

      Vymazat
    8. 20:15 Práce je zlo a musí být zničena! Píseň práce je nacistická! Komunistický song zní: "Spadla práce do kanálu, já ji tahat nebudu, já jsem si jí nevymyslel, já se na ní vyseru! Áááááááááááaáaáááaáa áaááaáaááaáá"
      Zatímco stalinistický režim velebil „poctivou práci“ pro tzv. „blaho společnosti“ a pro „mír“, komunisté, včetně Marxe, se vždy stavěli proti práci.
      „Politická ekonomie skrývá odcizení v podstatě práce tím, že nezkoumá bezprostřední vztah mezi dělníkem (prací) a výrobou. Ovšem. Práce produkuje divy pro boháče, ale pro dělníka produkuje nedostatek. Produkuje paláce, ale pro dělníka brlohy. Produkuje krásu, ale pro dělníka zmrzačení. Nahrazuje práci stroji, ale část dělníků vrhá zpátky k barbarské práci a z ostatních dělá stroje. Produkuje ducha, ale pro dělníka produkuje slabomyslnost, kretenismus.
      Bezprostřední vztah práce k jejím produktům je vztah dělníka k předmětům jeho výroby. Vztah majetného k předmětům výroby a k ní samé je jenom důsledkem tohoto prvního vztahu. A potvrzuje ho. Tuto druhou stránku prozkoumáme později. Ptáme-li se tedy: Jaký je podstatný vztah práce, ptáme se po vztahu dělníka k výrobě.

      Dosud jsme zkoumali odcizení, zvnějšnění dělníka jen z této jedné stránky, totiž jeho vztah k produktům jeho práce. Ale odcizení se neukazuje jen ve výsledku, ale v aktu výroby, uvnitř produkující činnosti samé. Jak by mohl dělník vystoupit cize vůči produktu své činnosti, kdyby se sám sobě neodcizoval v aktu výroby samé? Vždyť produkt je jen resumé činnosti výroby. Je-li tedy produkt práce zvnějšněním, pak musí výroba sama být činným zvnějšněním, zvnějšněním činnosti, činností zvnějšnění. V odcizení předmětu práce se shrnuje jen odcizení, zvnějšnění v činnosti práce samé.

      A v čem záleží zvnějšnění práce?

      Předně v tom, že práce je dělníkovi vnější, tj. nenáleží k jeho podstatě, že se proto dělník ve své práci nepotvrzuje, ale popírá, necítí se v ní dobře, ale je v ní nešťasten, nerozvíjí v ní žádnou svobodnou fyzickou ani duchovní energii, ale moří svou tělesnost a ruinuje svého ducha. Proto se dělník cítí při sobě teprve vně práce a v práci se cítí vně sebe. Doma je, když nepracuje, a když pracuje, není doma. Jeho práce není proto dobrovolná, ale vynucená, nucená práce. Není proto uspokojením nějaké potřeby, ale jen prostředkem k uspokojování potřeb mimo ni. Její cizota se projeví jasně v tom, že jakmile neexistuje žádný fyzický ani jiný nátlak, utíká se před ní jako před morem. Vnější práce, práce, v níž se člověk zvnějšňuje, je práce sebeobětování, trýznění. Konečně se vnějškovost práce jeví pro dělníka v tom, že není jeho vlastní, ale někoho jiného, že mu nepatří, že v ní nenáleží sám sobě, ale někomu jinému. Tak jako v náboženství vlastní činnost lidské fantazie, lidského mozku a lidského srdce působí na individuum nezávisle na něm, tzn. jako nějaká cizí božská nebo ďábelská činnost, tak ani dělníkova činnost není jeho vlastní činností. Náleží někomu jinému. Dělník v ní ztrácí sebe sama.

      Vymazat
    9. Komunisté o nacistech a stalinistech píší:

      "Naši nepřátelé, opěvovatelé práce, strany národního socialismu, pějí chvalozpěvy na práci, a to zejména, když se prohlašují za marxisty. Jak jsme si v textu ukázali, proletář je ve skutečnosti zajímá jenom jako dělník. Ve skutečnosti křičí, „Ať žije pracující proletariát," „Ať žijí ukáznění dělníci," „Ať žije rozvoj země" a - ať už to říkají nebo ne - „Ať žije národ." To mimo jiné znamená, že povzbuzování proletariátu buržoazií je přesným opakem fundamentálních zájmů plynoucích z postavení proletáře a mnohem jasněji je lze přeložit jako: „Víc pracujte, utáhněte si opasky, národ vás potřebuje." Nepopřel by to ani Fidel Castro ani sandinisté, neboť takto povzbuzují proletariát, jehož existenci chtějí na staletí a staletí zachovat.
      Když revolucionáři říkají, „Ať žije proletariát!", není to prostě jen něco jiného ale přesný opak, a to svojí premisou, obsahem i důsledky. Premisou, protože aby proletariát žil, musí bojovat. Vždyť pro „marxisty" proletariát představuje sociologickou sumu všech lidí, kteří pracují. Pro nás proletariát existuje ve své konfrontaci s buržoazií a tato opozice existuje v obecném boji o život - od výroby hmotných předmětů, přes organizaci do strany až po ozbrojený boj. Obsahem, protože život proletariátu nespočívá v práci - proletář žije tak, že si sám v sobě a svých soudruzích uvědomí lidské bytosti a toho může dosáhnout jedině bojem proti práci. A konečně důsledkem, protože proletariát narozdíl od buržoazie nemá zájem prodlužovat svoji existenci coby opozice vůči kapitálu. Cílem jeho vývoje - až do jeho přeměny v panující třídu - jje potlačení všech tříd a tudíž i jeho sebepotlačení.

      Shrnuto, zatímco povzbuzení, která proletariátu adresují naši nepřátelé, znamenají, „Ať žije současné postavení proletářů," komunistické, „Ať žije proletariát," značí: „Ať žije organizovanost proletariátu jako třídy, jako panující třídy, která potlačuje sama sebe, aby naprosto zlikvidovala své současné postavení, aby zrušila námezdní práci a produktivní činnost tak jednou provždy mohla přestat být prací a stát se lidským životem a lidstvo mohlo konečně započít své autentické dějiny jako lidská pospolitost."

      Vymazat
    10. 13:00 Od tebe jako? To jistě, tupíne:))) Nebo snad myslíš že Karlik či Paulík nebyli dost originální:?

      Vymazat
  5. Je to velmi slušné retro od osvědčeného autora Pavla Zuny. Toto kalendárium historicky sedí!

    21. února 2018 vypublikováno třeba na Seznam.cz, resp. Stream.cz

    Celý link zde: www.stream.cz/slavnedny/10022999-den-kdy-byl-vydan-manifest-komunisticke-strany-21-unor-1848

    OdpovědětVymazat
  6. Mne by celkem zajimalo, co se v CR postavilo po roce 89?

    (krome OC, komercnich prostor, predrazenych novostaveb, ktere vynaseji penize a krome Blanky, ktera je jednak "tunel" a stavel se strasne dlouho).

    Co se tu postavilo pro obcany CR? Obnova lavicek v parcich, kde nechybi cedulka "Sponsored by EU", aby Cesi vedeli komu maji byt vdecni.

    Barrandovsky most se stavel v letech 1978–1988
    Nuselsky most - 1967 az 1973
    atd atd

    Kolik bylo postraveno NOVYCH nemocnic, skol, skolek?

    (ODPOVI MI NA TO NEJAKY HAVLOID?)

    CR dodnes zije z toho, co se tu vybudovalo z dob komunismu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba v Plzni spalovna Navrátil (za dluhy ručilo město Plzeň). Ale také se na četné žádosti našich občanů bourá. Třeba Dům kultury s Divadlem Miroslava Horníčka , jehož základní kámen si můžete
      prohlédnout na přístupové cestě k OD Tesco (dříve KMART, ještě dříve PRIOR), ovšem rychle , obchodní dům se rovněž bourá...(postaveno 1968).
      Když se po 70 létech od 2.světové války přistavěla dvě nástupiště k Hlavnímu (dříve Gottwaldovu) nádraží, stalo se nádraží docela praktickou spojkou mezi křižovatkou MHD, nádražím a poštovním úřadem nad nádražím, takže podchodem, kudy měli chodit chodci (ˇ90. léta) nikdo nechodí. Tento poslední výsledek je vcelku dobrý.(Ze všech obchůdků v podchodu nakonec fungoval jen prodej elektronických cigaret.)

      Vymazat
    2. Anonymní 11:07
      Tak něco by se snad našlo, ale daleko více se bouralo a ničilo. To je daleko jednodušší a nevyžaduje to ani moc schopností.

      Vymazat
  7. Marxismus byl implementován v době, kdy lidstvo začínalo prozřívat z iluze křesťanství založené na fundamentu judaismu = židé-pastýři, klérus-hlídací psi, křesťané-ovce. Karel Marx byl vnukem dvou vysoce postavených rabínů evropských bankovních klanů. Karel Marx byl vypěstován k tomu, aby do líbivých frází a terminologie (úrok pod pojmem nadhodnota, nadnárodní řízení pod pojmem třídní boj apod.) skryl skutečnou roli globální finanční diktatury, čímž vytvořil teoretický systém "komunismu" pro vyvolené (uvědomělou inteligenci) - fašismus. Zasloužil se o destrukci skutečných komunistických hnutí usilujících o odstranění zločinu proti člověku - vykořisťování člověka člověkem, také kvůli němuž dnes stojíme před celosvětovým ekonomickým kolapsem. Vytvořil teorii ateistického materialismu, jejíž plody konzumu sklízíme dnes, kdy je celá zem před globální ekologickou katastrofou. Rozdělil národy na revoluční nadnárody a kontrarevoluční pronárody určené k likvidaci, čímž zasel sémě nenávisti mezi národy a přispěl ke stavu, v kterém se lidstvo dnes nachází - před konečnou vyhlazovací válkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale odhalil reakční roli pronároda svýho dědka! -https://www.marxists.org/cestina/marx-engels/1843/101843.htm

      A v tom jediném spočívá nesmrtelnost jeho zásluh!

      Vymazat
    2. 11:40 člověče, to myslíš opravdu vážně? Jestliže jsi od Marxe něco četl, tak bylo zřejmě nad tvoje síly cokoli pochopit. T

      Vymazat
    3. 20:20

      Vaše podezření, že dotyčný COKOLI četl, lze kvalifikovat jako sprosté nařčení!

      Vymazat
    4. 11:40 + 20:20 jak typické pro marxisty - žádný argument, jen dehonestace. Jen potvrzujete, že jste jen judaistická sekta bez Boha.

      Vymazat
    5. 10;03
      A ty seš kaánanskej milovník toho jejich boha Molocha!

      Vymazat
  8. Komunismus je neuskutečnitelný ale socialismus je skvělé zřízení pro většinu lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě teda rozhodně ne.

      Vymazat
    2. Souhlas, komunismus je neuskutečnitelná myšlenka absolutní rovnosti v čemkoliv, a dosud nikde nebyla, ani nemohla být realizována. Kdežto socialismus existoval a dokonce se sám nazval reálným, podle té reálné možnosti koexistence s okolním kapitalizmem. Úspěšné koexistence. Dočasně byl okolní přesilou zmařen. Na jak dlouho, to se my, co jsme od šedesátých do devadesátých let ono období prožili, už nedozvíme. Ale kyvadlo historie se kývat nepřestane, i když si to neználci všech možných stylů, sebevíce přejí.

      Vymazat
    3. Re (12:55):
      Podle mého názoru podstatou komunismu nebyla a není absolutní rovnost, ale rovnost v lidské důstojnosti a právech (sociálních, kulturních, environmentálních ...). To je reálná dosažitelnost naplňování jejich (nestejných) kulturních i materiálních potřeb. Samosebou, že přiměřeně danému stupni rozvoje společnosti.
      Komunistická formace měla za cíl odstranění třídních nerovností, nikoliv jen materiálních či příjmových rozdílů. Čehož může být v budoucnu i dosaženo v důsledku souběhu politických, kulturních i ekonomických okolností. Rozvoje výr. sil a vztahů, působení participativní politiky a ekonomiky i pokračujících technol. revolucí. Jde o masovou kultivaci lidu obecného, aby byl schopen vygenerovat osobnosti, které se takovou trajektorií vývoje ztotožní, a zároveň nebudou jen placenými (prodejnými) maňásky kapitálu.

      Vymazat
    4. Re (12:55):
      ... a k té rovnosti lidí doplňuji i (vele)důležitou(!!) rovnost v povinnostech vůči společnosti či lokální pospolitosti!

      Vymazat
    5. Jsem opatrný v používání termínů "nikdy", nebo "nejde", zvláště při uvažování o budoucnosti. Ale v současnosti asi neuskutečnitelný je. Ovšem jako idea je velice dobře použitelný, podstatně sympatičtější než "urvi co se dá, neviditelný pařát trhu stojí za tebou".

      Vymazat
  9. A tak zatímco se proletariát nesjednotil, ba nechal atomizovat a zahnat do kouta, sjednotil se světový kapitalismus. A v podobě mocných nadnár. korporací a finančních oligarchií vládne světu dál.
    Zpoza opony. Prostřednictvím zaplacených (snadno vyměnitelných a recyklovatelných) polit. mańásků.

    OdpovědětVymazat
  10. Ten odkaz na video nefunguje. Neco se pokazilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (13:04):
      Máte to i na seznamu.cz
      https://www.stream.cz/slavnedny/10022999-den-kdy-byl-vydan-manifest-komunisticke-strany-21-unor-1848

      Vymazat
  11. p. Opluštil souhlas....osobně se domnívám, že revoluce r.89..byla provedena zevnitř.. stb a komunistickou oligarchií jako /zjednodušeně/ privatizační převrat..jaký je váš názor..?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pardon kolego. Ten výraz "komunistická oligarchie" mě zaujal, můžete mi ho nějak jednoduše vysvětlit?

      Vymazat
    2. Tu přihlouplou pohádku o udatných studentech s kytičkami a vyjících komediantech, kteří porazili režim s 200 tisícovou plně vyzbrojenou armádou a rozvědkou působící pomalu i v klubech zahrádkářů, snad už nikdo soudný nebere dnes vážně. Jaké změny přijdou dokonce ani nerozhodli naši představitelé. O tom rozhodli Gorbačov s Reaganem na schůzkách v 2 polovině 80 let. U nás se jen rozdělilo vedení a správa země na ty, kteří v tom zacítili životní příležitost zajistit se na generace dopředu, a ty, kteří si lámali hlavy nad tím, jak zachovat socialistické směřování bez podpory SSSR, zejména jeho vojenské síly.
      No, nepřišli na to a veškerou moc ovládli primitivové hnaní jen touhou po moci a majetku. Z různých zdrojů tehdejšího vedení se potvrzuje, že skutečně zůstali zmiňovaným "kůlem v plotě". Reálně už nic neřídili, mnohé jim "podřízené" složky(včetně StB), už hrály svojí hru a vedení bylo jako pilot, kterému někdo vyměnil kokpit za simulátor.

      Vymazat
    3. odpověď 19:10...za komunistickou oligarchii
      pokládám vedoucí hospodářské a politické představitele KSČ..vzpomínáte na projev Jakeše, jak si připadá jako "kůl v plotě" ?
      /jak jsme se smáli/..tak to byla oligarchie v jeho okolí..co dělají dnes, dřívější náměstkové, ministři a jejich dětičky ..?..komunisti papírově ani přesvědčením, to asi nejsou...

      Vymazat
    4. Re (18:12):
      Převrat to byl každopádně!, ale kdo všechno a jakým způsobem jej řídil, to se asi pořádně nedovíme. Těch řídicích center bylo patrně i více ...
      V každém případě systém padl pro své inherentní vady.
      Z ideologických pohnutek vyřadil z funkce kladnou zpětnou vazbu. Tedy přímou hmotnou zainteresovanost na hospodářských výsledcích a zisku (zejména v průmyslu), což bylo spojeno jednak s postátněním výrobních prostředků, jednak se silnými přerozdělovacími mechanismy (zisky od jedněch byly přesouvány těm méně úspěšným, aniž by to ti méně úspěšní nějak výrazněji pociťovali). A nepovšiml si, že např. kolektivní vlastnictví družstevního typu tu zainteresovanost mnohem intenzivněji podrželo / podporovalo. Princip kolektivního vlastnictví výr. prostředků měl být zachován a šířen, jenže se našim modrým komsomolcům nehodil do jejich světonázorového vidění a byl zlikvidován. Vykořeněn. I proto byla zemědělská družstva ihned po Velké sametové rozmetána!
      Systém vyřadil i jednu ze záporných zpětných vazeb. To když např. formální členství těch kterých lidí v KSČ povyšoval nad jejich skutečné osobní dosahované pracovní aj. výsledky. A také dokázal dopustit, aby se do rozhodujících funkcí mohli dostat (a dlouhodobě v nich setrvat) lidé sice ideologicky uvědomělí i ti "uvědomělí", ale pro výkon dané funkce neschopní. Nezabránil tak průniku pokryteckých a oportunních osob do řídicích struktur státu i KSČ. A tím vzniku parazitické vrstvy, která nejenže nic nepřinášela, ale svou neschopností rozvoj tlumila a časem zahubila.
      Krom těchto vnitřních příčin tu byly i ty vnější, tj. boj tzv. Západu proti zemím socialistického tábora (ideologický a ekonomický).

      Vymazat
  12. Kapitalismus??
    "Jak může nějaké společenství věřit ve svou věčnost,když zanikly Sparta a Řím?" J.J.Rooseau

    OdpovědětVymazat
  13. p. Opluštil..já sám jsem se účastnil demonstrac v Praze na N. třídě a musím potvrdit, že údajná smrt
    studenta Š. byla konečnou rozbuškou ..dnes je mě jasné, kdyby "asociace Oplétal-Šmíd" nevyšla, tak se zorganizovalo něco jiného...stejně tak upozorňuji, že už před 2. sv. válkou se upozorňovalo na možnost /trocký a možná, že i jiní/, že tzv. komunistická oligarchie bude chtít a využije možnost privatizovat majetek, který v současné chvíli ovládali z pozice svých nomenklaturních funkcí...

    OdpovědětVymazat
  14. toľko rečí o marxizme - pche - a popritom Karl Morchedej Marx žiaden manifest nenapísal - len ho pripravil do tlače ...nie je jeho autorom

    OdpovědětVymazat