Reklama

.

.

sobota 10. února 2018

RRTV zahájila správní řízení s TV Barrandov? A co rozhovory Emmy Smetany z tohoto týdne?! Petr Žantovský má vážné podezření

10. 2. 2018   ParlamentníListy
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání svým rozhodnutím zahájit s provozovatelem televize Barrandov správní řízení pro možné porušení zákona dramaticky překračuje své kompetence. Petr Žantovský se domnívá, že to může být na politickou objednávku. Mediální analytik se dále pozastavuje nad tím, jak se Česká televize vysmívá veřejnosti a odmítá sdělit platy svých moderátorů, čehož se podle zákona o svobodném přístupu k informacím domáhá jeden z diváků. Nejvyšší ocenění pak uděluje komentátorovi Reflexu, jenž upozorňuje, že investigativec není neomylný Bůh.


Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) ve čtvrtek oznámila, že s provozovatelem televize Barrandov zahájila správní řízení pro možné porušení zákona. Je přesvědčena o tom, že televize Barrandov Jaromíra Soukupa před volbami ve svých pořadech zřejmě opakovaně zvýhodnila prezidentského kandidáta Miloše Zemana. „Já jsem poctivě zhlédl všechny pořady Barrandova, které se týkaly přímé volby prezidenta, včetně Arény Jaromíra Soukupa z 16. ledna a Duelu Jaromíra Soukupa z 22. ledna, jichž se vyjádření vysílací rady týká. A mám k tomu několik zásadních připomínek spíše obecného než konkrétního rázu. Především televize Barrandov je televizí soukromou. Může horovat, pro co chce, pokud to není mimo rámec zákona,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.

Pokud je Jaromíru Soukupovi nějaký kandidát v nějaké volbě sympatický, tak má jako majitel televize svaté právo to říkat od rána do večera. „Nevím o tom, že by se vysílací zákony jakýmkoli způsobem dotýkaly formy či formátu, jakým mají být vedeny diskusní pořady v soukromých televizích. Vím o tom, že existují etické kodexy veřejnoprávních médií a etický kodex Syndikátu novinářů, které se k podobným věcem vyjadřují a minimálně v obecné rovině mají nějakou působnost vůči tomu vlastnímu prostředí – veřejnoprávnímu médiu, tedy České televizi nebo Českému rozhlasu. To je v pořádku. Ale nevidím nejmenší důvod – kromě politického – proč by měla vysílací rada vyčítat jakémukoli podnikateli, že má rád toho či onoho kandidáta, politika nebo kohokoli jiného,“ upozorňuje mediální analytik.


Soukromá televize logicky prezentuje názory svého vlastníka


Úplně stejně by se Rada pro rozhlasové a televizní vysílání mohla pozastavit nad rozhovory, které v průběhu tohoto týdne vedla na DVTV moderátorka Emma Smetana s reportérem Jankem Kroupou a později s generálním ředitelem Českého rozhlasu René Zavoralem. „Mohli bychom se ptát, proč proběhly tak, jak proběhly. To znamená s panem Kroupou velmi submisivně, velmi přátelsky, takové ‚pane Kroupo, jen se nám vypovídejte, všechno nám řekněte, jak to všechno je a my tomu budeme věřit‘, zatímco s panem Zavoralem u stejné moderátorky zcela opačně. To byl naopak její postoj velmi nepřátelský, velmi kritický, velmi nesmlouvavý. Stále ho tlačila ke zdi opakováním často i nemístných otázek, ale jednotlivosti hodnotit nechci,“ vysvětluje Petr Žantovský.

Jde mu totiž o hodnocení moderátorských výkonů. „Jestliže rada pro vysílání hodnotí výkon moderátora Soukupa, tak já bych proti tomu dal výkon moderátorky jménem Emma Smetana. Asi bych dospěl k závěru, že její výkony ve zmíněných rozhovorech byly absolutně odlišné. A můžu se zamýšlet nad tím, proč. Patrně proto, že jí je pan Kroupa sympatičtější než pan Zavoral. Nu dobrá, s tím nemám nejmenší problém, protože DVTV, kde rozhovory proběhly, patří panu Bakalovi. Každý, kdo chce, si zjistí, že to je soukromá televize, a tudíž patrně prezentuje názory svého vlastníka. Stejně jako televize Barrandov patrně prezentuje názory svého vlastníka pana Soukupa. V tom nevidím žádný problém. Rada pro vysílání má sledovat dodržování obecných zákonů a také zákona 231 z roku 2001, kde není ani slovo o tom, jak má moderátor vést rozhovor se svým hostem,“ poukazuje mediální odborník.


Vysílací rada dramatickým způsobem překračuje své kompetence


Sám byl členem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání do dubna 2003, než ji na návrh Poslanecké sněmovny odvolal tehdejší premiér Vladimír Špidla. Po dlouhých letech soudy toto jeho rozhodnutí označily jako nezákonné. „Nynější vysílací rada velmi dramatickým způsobem překračuje – a s politickou motivací, to podtrhuji – své kompetence a myslím si, že to je na politickou objednávku. Když se koneckonců podíváte na složení vysílací rady, které se tvořilo zejména za vlády sociální demokracie, tak je to celkem jasné, jak to asi může být motivováno. Mám za to, že tohle správní řízení, které Rada zahájila, skončí patrně kasační stížností pana Soukupa u Nejvyššího správního soudu a nepochybně další zbytečnou, úplně hloupou mediální přetlačovanou. To je úplně k ničemu, nikam to nevede, jen to zase rozostřuje občanovu citlivost pro právní vědomí a právní prostředí v této zemi,“ míní Petr Žantovský.

Je to situace, v níž si jakýkoli úřad může na kohokoli vymyslet cokoli a pak to vůči němu z pozice svého úřadu uplatňovat. „Ale to jsme v nějakém Rakousko-Uhersku nebo v nějakém totalitním režimu, to nejsme v demokracii. V demokracii by se měla ctít pravidla. A tady vůbec nemám pocit, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání jakožto správní orgán ctí pravidla, kvůli nimž je na světě. Kdybych v té radě jako kdysi byl, tak bych byl velice rázně proti takovému prohlášení. Stejně jako bych byl velice radikálně proti tomu, kdyby se někdo snažil postihovat například slečnu Pajerovou junior kvůli tomu, jak vedla rozhovory na DVTV. To je také normální komerční televize placená ze soukromých peněz, do toho veřejný poplatník nemá povinnost přispívat, takže ta televize na sebe jenom říká, co si myslí,“ podotýká mediální analytik.


Pokud se takto bude omezovat svoboda, končíme s demokracií


Zamýšlí se nad tím, jak by to vypadalo, kdyby se podobně postupovalo vůči americkým, západoevropským i jiným médiím. „Zjistili bychom, že Fox News nesmí dělat rozhovory s republikány, CNN nesmí dělat rozhovory s demokraty, Berlusconi nesmí řídit své televize, Murdoch nesmí řídit své noviny, prostě proto, že se nějakému orgánu nelíbí, že soukromý vlastník prosazuje své názory. Jsem absolutně pro svobodu soukromého vlastníka, každý volič si zcela jistě podle toho, jak mu je nebo není sympatický pan Soukup nebo jeho hosté, umí vybrat sám. To celé jenom svědčí o tom, že se naši stále ještě sociálně inženýrští věrozvěstové nebyli schopni zorientovat v tom, že svoboda občana je naprosto neomezitelná, naprosto nezcizitelná a je tou nejzásadnější hodnotou demokratického režimu. Jestliže to bude takhle pokračovat, tak končíme s demokracií,“ říká pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.

Pro druhé téma ho inspiroval středeční článek na webu Reflex.cz s titulkem „Kolik bere Moravec? Česká televize to odmítá sdělit. Káže transparentní vodu, pije ale víno“, což je komentář Petra Kolmana. „Pan Kolman v něm navazuje na úterní zprávu Lidových novin, podle níž veřejnoprávní Česká televize ... ... ... ....

- - -

20 komentářů :

  1. Účelem je zastrašit pana Soukopa, že je na Sorosovi příliš nezávislý. Já jsem udělal několik stížností na tu Radu a nikdy mi nikdo neodpověděl, tak už 4 roky neplatím poplatky, ale také se nedívám na televizi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milan Šíma, bývalý redaktor ČT.

      V USA, v Evropě a také u nás skončily důležité prezidentské nebo parlamentní volby. Co měly společného? Podle tvrzení tajných služeb Spojených států, Francie i Německa během nich došlo k pokusům o jejich ovlivnění ze strany Ruska - především prostřednictvím takzvaných fake news - nepravdivých zpráv šířených především přes sociální sítě.
      Článek
      „Fake news v Rusku vytváří například organizace, která si říká Federální zpravodajská agentura, ale každý jí nazývá trollí továrna Savuškina 55, podle adresy, kde dříve sídlila,” říká ruský novinář Andrej Čerkasov, který uvádí televizní program na Current Time TV. Ten se jmenuje Dívej se na obě strany a ukazuje, jak média - ale třeba i politici - mohou manipulovat s informacemi.

      „Každá země, která je součástí NATO nebo EU, je pro Rusko důležitá. Takže i Česká republika. Když se podíváte na zdejší alternativní weby, které přinášejí nepravdivé informace a fámy, tak uvidíte, o čem mluvím. Jejich agenda je: Odejděte z NATO, odejděte z EU, nenechte se kontrolovat z Bruselu, přibližte se k Rusku,” tvrdí Čerkasov.

      A jaká témata si budou ruští internetoví „trollové” vybírat v příštích letech?

      „Je to členství v NATO, probémy v EU nebo nespokojenost malých zemí - speciálně ve střední Evropě - s Bruselem,” říká Andrej Čerkasov.

      „Je to snaha rozdělovat - ve stylu: Rozděl a panuj. Rozděl EU. A ve Spojených státech to budou volby do Kongresu v listopadu. To budou velmi důležité volby. Takže můžeme předpokládat, že tam bude snaha je ovlivnit tak, jak jsme to viděli už v minulosti.”

      Ps. A proč asi USA nahání pana Edwarda Josepha Snowdena - jeto bývalý systémový administrátor pracující pro americkou Národní bezpečnostní agenturu a zaměstnanec CIA, který do tisku vynesl informace o masivním a do té chvíle před veřejností utajovaném celosvětovém sledování telefonů a ...
      A co pan Julian Paul Assange jeto australský vydavatel a internetový aktivista. Je znám jako mluvčí, hlavní redaktor a spoluzakladatel WikiLeaks – internetového serveru, který za posledních několik let zveřejnil množství utajovaných dokumentů, amerických celosvětových,
      mírových plánů?

      Vymazat
    2. Kdysi v 90. letech se psalo, že ředitel TV NOVA Železný překračuje dovolené. Že v Británii se takový ředitel nesmí opírat do politiky, či co mu to bylo vyčítáno. Souvisí to nějak se současnými TV?

      Vymazat
    3. 14:32

      V Británii se týká ředitele veřejnoprávní BBC,
      to u nás ve zpravodajství veřejnoprávní ČT, vládnou kauboji z Klondike.

      Vymazat
  2. Potom je třeba zažalovat ostatní TV za stranění drahošovi. Barrandov je jediná slušná TV.

    OdpovědětVymazat
  3. Já za ty lži a polopravdy v Čt pořád ještě platím. Jen čekám, že nová vláda už něco udělá s RRTV a tato bude neustále pokutovat Čt za naprostou nevyváženost snad všech zpravodajství. Když jim ještě nezaplatíme za ty jejich manipulativní komentáře a výběr stále stejných správných hostů, nevím kolik jim zbude na mzdy těch úžasných Borků, Dolanských apod. Doufám, že už nic. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde o pokuty. Jde o rady, které mohou odvolávat ředitele a vypisovat podmínky pro přijetí nových. Jde o parlament, který by mohl změnit status ČT a ČRo a přinutit jejich vedení k odpovědnosti a k hospodárnosti, k otevřené politice k dodržování vlastních morálních a profesních závazků, k jinému vztahu k divákům. Leo

      Vymazat
    2. ČEKÁM
      kdy na ně Andrej zaklekne

      Vymazat
    3. To čekáte marně!Babiš nic takového neudělá,ba naopak!Bude poslušným slouhou,jako všichni kolem něj!Nakonec,nás,kteří jsme volili Okamuru,téměř 600 tis.jsme fašisté,xenofobní,prokremelští,nebere v potaz.Ani SPD..Proto nechce REFERENDUM.Zradil I svoje voličce.Jediný Okamura se drží předvolebních slibů.Trvá na přímé volbě a odvolatelnosti pol.A my vidíme,jak ti ostatní šmejdi kopou!Všichni se budou chtít podepsat na p.Soukupovi.To,že po něm jdou bylo vidět ve středu i ve čtvrtek,změnou jeho chování k prezidentu Zemanovi i T.Okamurovi.

      Vymazat
  4. Vycinkali jste si kapitalismus a teď se nelíbí ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zpověď bezdomovce11. února 2018 5:29

      Na Václaváku v XI/1989 jsem měl v rukou klíče od bytu, chaty, auta, garáže a kanceláře. Měl jsem sytý žaludek! V teplém kožichu se mi zvesela cinkalo! A teď? Teď jsem hladný, nezaměstnaný, rozvedený, bez stálého příjmu a důchodu. Nemám z čeho platit výživné! Mám na krku exekuce! Mám prázdní ruce bez klíčů a nemám už čím cinkat. Jsem otrhaný, chodím v otřepaných sandálech a s holým zadkem! Občas přespávám u charity!
      Děkuji Ti, Havle, že jsi se o mně tak "hezky" postaral za mou blbost!!! "Děkuji" všem nepolitickým loupeživým politrukům a zrádcům národa z protilidových vlád po roce 1989!

      Vymazat
  5. Vycinkali jsme si správné hospodaření a spravedlnost, ale dostali jsme život v zadlužené kolonii.

    OdpovědětVymazat
  6. Proč nemůže být ČT zakódovaná a platil by ten, kdo touží po neobjektivitě a manipulaci?
    Rozdělit poplatek na částku, která by šla státu (obecně za televizní signál) a na částku na odkódování ČT. To by bylo demokratické, občan by měl volbu. Stávající systém je totalitní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem uživatel přímého signálu, ale platím spolku ,který mi ho dodává přes kabelovku.V nájemní smlouvě musím platit za společnou anténu, která už léta nefunguje ,za co ještě musím platit neoběktivní televizi?

      Vymazat
  7. Tak kolik bere Moravec ?
    Drahoše do koše !

    OdpovědětVymazat
  8. Nevím, čí zájmy uvedena Rada (Zrada) by ráda prezentovala. Všem jen kapku vzdělaným a za dvě kapky myslícím občanům je jasné, že tato "Rada" je ve vleku svého byznysu - peněz, korupného, nebo nevím, jak bych to korektně, ale výstižně napsal. Kdy konečně se občané dočkají toho, že zájmy našeho státu a jejich budou reprezentovat a hájit demokracii oddaní lidé, a ne ponížení sluhové kapitálu, myslící jen a jen na svoje portmonky?
    Prosím o zveřejnění seznamu lidí, kteří jsou v tzv. Radě, o které je zde řeč, abychom si mohli dokreslit, jaké charaktery nám nadupávají do hlav potřebu kontrarevoluce a zpátečnictví pražské kavárny, kterou Rada zřejmě reprezentuje!
    Panu Soukupovi velké díky za odvahu, postavit se této propagandistické soldatesce, tomuto göbbelsovství!

    OdpovědětVymazat
  9. Jednoznačně zrušit poplatky!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. CHRONOLOGIE UDÁLOSTÍ - Generální ředitel ČT · 20. prosince 2000 je zvolen novým generálním ředitelem ČT Jiří Hodač. To vyvolalo odpor mezi pracovníky zpravodajství ČT, kteří zformovali Krizový výbor k řízení protestů proti způsobu volby nového ...


      Úterý 12. prosince
      Rada České televize odvolala generálního ředitele České televize Dušana Chmelíčka
      a vyhlásila výběrové řízení na nového ředitele

      Úterý 19. prosince
      Vypršel termín pro podávání přihlášek do výběrového řízení. Zájem o funkci generálního ředitele projevilo 33 uchazečů.

      Středa 20. prosince
      Na členství v Radě ČT rezignoval Miloš Rejchrt, který nesouhlasil s odvoláním Dušana Chmelíčka.
      Rada České televize zúžila výběr kandidátů, které pozvala k osobním pohovorům, a poté jmenovala novým generálním ředitelem Jiřího Hodače.


      Čtvrtek 21. prosince
      V České televizi vznikl krizový výbor zaměstnanců ČT, který Hodače vyzval, aby z právních důvodů nepřebíral funkci ředitele.
      Jiří Hodač výzvu zaměstnanců odmítl.
      Předseda ODS Václav Klaus se vyslovil pro privatizaci České televize a odmítl, že by ODS ovlivňovala výběr nového ředitele.
      Ředitel zpravodajství ČT Jiří Vondráček rezignoval na svou funkci.

      Pátek 22. prosince
      Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s Českou televizí kvůli podezření, že vysílání České televize bylo po jmenování ředitele Hodače je neobjektivní a nevyvážené, za což by ČT hrozila pokuta až do výše dvou milionů.
      Ředitel Jiří Hodač odvolal mluvčího ČT Jiřího Trávu.

      Sobota 23. prosince
      Ředitel Hodač jmenoval novou ředitelkou zpravodajství bývalou redaktorku ČT a bývalou poradkyni předsedy ODS Václava Klause Janu Bobošíkovou.
      Krizový výbor zaměstnanců ČT znovu vyzývá Jiřího Hodače a Radu ČT k rezignaci.
      Solidaritu s protestujícími zaměstnanci ČT vyjádřila řada známých osobností a politici Čtyřkoalice.

      Neděle 24. prosince
      Jana Bobošíková dala výpověď editorovi Událostí Štěpánovi Hájkovi.
      Česká televize vysílala dvě verze Událostí. Zprávy Hodačova týmu mohlo na Štědrý večer sledovat 80 procent koncesionářů, zprávy rebelujících redaktorů mělo možnost sledovat 20 procent diváků kabelových televizí.

      Pondělí 25. prosince
      Jana Bobošíková dala výpověď 20ti redaktorům, kteří odmítli spolupracovat s novým editorem Událostí Stanislavem Kněnickým. Redaktoři, mezi nimiž jsou například Jolana Voldánová, Jiří Janeček, Iveta Toušlová či Marek Vítek, odmítli výpovědi převzít.
      Česká televize vysílala opět dvě verze Událostí - rebelující redaktoři z Kavčích hor, Hodačův tým z budovy TV Prima.

      Vymazat
    2. Úterý 26. prosince
      K odstoupení vyzvala Jiřího Hodače většina členů vedení ČT, ministři Pavel Dostál a Miloš Kužvart.
      Zaměstnance ČT navštívila na Kavčích horách sociálnědemokratická poslankyně Petra Buzková a několik politiků ze Čtyřkoalice, senátor US Jan Ruml strávil v budově ČT přespal.
      Česká televize vysílala opět dvě verze Událostí - rebelující redaktoři z Kavčích hor, Hodačův tým z budovy TV NOVA.

      Středa 27. prosince
      Ředitel Jiří Hodač přerušil vysílání pořadu Dobrého rána s ČT a na první program přepojil pořady druhého kanálu.
      Jiří Hodač podal trestní oznámení na neznámé osoby i na konkrétní revoltující zaměstnance.
      Protestující redaktorky Hana Vítková a Iveta Toušlová popsaly krizi v ČT v živém pořadu Sama doma.
      Ředitel Hodač zastavil v 19.15 vysílání obou programů ČT, aby zabránil vzpouřeným redaktorům vstupovat do vysílání. 80 procent diváků mohlo sledovat černobílé sdělení ředitele Jiřího Hodače, že se obrátil na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, která měla rozhodnout, které vysílání ČT je legální.
      Prezident Václav Havel podpořil protestující zaměstnance České televize.
      Grémium ČSSD vyzvalo Jiřího Hodače k odstoupení.
      Před budovu ČT přišlo asi pět tisíc lidí vyjádřit podporu protestujícím zaměstnancům.



      Čtvrtek 28. prosince
      Rada pro rozhlasové a televizní vysílání vyzvala Hodače, aby neprodleně obnovil vysílání obou programů.
      Rezignoval člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Stanislav Milota.
      Po téměř 24 hodinách začala Česká televize vysílat, namísto zpravodajských pořadů se objevilo upozornění ředitele Hodače, že program připravily neautorizované osoby.

      Pátek 29. prosince
      Rada ČT vyzvala Hodače, aby zajistil "všemi právními prostředky" řádné vysílání.
      Místopředseda Rady ČT Václav Erben vyzval Jiřího Hodače k rezignaci.
      Jiří Hodač jednal s policií o postupu proti vzbouřeným zaměstnancům, policie uvedla, že nemá zákonný důvod pro zásah v budově ČT.

      Sobota 30. prosince
      ČT vysílala dvě verze zpráv. Hodačův tým odvysílal večer z náhradních prostor v TV NOVA a vzpouřenci z budovy ČT.
      Jiří Hodač odvolal čtyři klíčové řídící pracovníky televize.

      Neděle 31. prosince
      Česká televize opět vysílala dvojí zpravodajství, revoltujícím zaměstnancům se dařilo "nabourávat" do Hodačova vysílání.

      Pondělí 1. prosince
      Nezávislá odborová organizace ČT vyhlásila stávku. Tento krok zdůvodnila nerozhodností všech, kdo jsou povinni a oprávněni řešit dosavadní vývoj ve vysílání ČT. Protestující redaktoři nepřestávají vysílat své zprávy.
      Jiří Hodač za asistence policie legitimoval vzpouřené redaktory ve zpravodajské místnosti ČT.
      Hodačem najatá bezpečnostní služba nedovoluje vzpouřeným zaměstnancům vstup do zpravodajského centra, ti jej proto neopouštějí. Lidé jim přinesli jídlo, oblečení a chemický záchod, který v centru není.
      Jiří Hodač hovořil hodinu a půl s premiérem Zemanem, Hodačův sekretariát nesdělil ke schůzce žádné podrobnosti.

      ČT JE UKRADENÁ VEŘEJNOPRÁVNÍ TELEVIZE, VLASTNÍ JI VYVOLENÍ A TY PLATÍ POVINNĚ ČESKÝ OBČAN?
      TY PŘISÁTÍ PARAZITÉ JI NEVRÁTÍ, BUDOU JI STÁLE VYSÁVAT POD ROUŽKOU DEMOKRACIE, TÉ SVÉ JEDINÉ.

      Vymazat
    3. Donucen realitou stal jsem se xenofobem a malým českým nacionalistou. Tyto přídomky, věnované nám zaostalým, vesměs venkovanům pražsko-brněnskou, kavárnou nesu s patřičnou hrdostí, když jsem se probral z přívalu toho všeho oblbování. ČRRTV se chystám požádat, aby prosadila zejména v ČTV řádnou češtinu, když a na příklad zhusta frekventovaná madam Marcela Augustová, samozřejmě téměř všechny další mluvící hlavy této instituce, jsou zatíženy protahováním koncovek po vzoru pražských adolescentů, když řečená madam má místo řidičů šoféry, místo cestujících pasažéry, místo přileb helmy, místo hudby muziku atd. atd., v množném čísle to nejsou např. policisté, ale zarytě policisti, zvratné sloveso? „se“ plácá tam, kde bylo uskutečněno jako by se uskutečnilo samo sebou a tím znehodnocuje vypovídací možnosti jazyka ... i když zajisté, spolu s ostatními má být elitou národa, jsa co nejěastěji zdobena nejméně vysokoškolskými, pokud ne akademickými tituly. Jestli takový apel nepomůže, a jsem si jist, že ne, do šesti měsíců televizní i rozhlasový přijímač z důvodu podřadné jazykové úrovně většiny „moderátorů“ odhlásím, protože jakoukoli částkou celou tu nekvalitu, nehledě na až omračující propagandistickou jednostrannost, nadále podporovat nehodlám. Zdravím srdečně

      Vymazat