Reklama

.

.

neděle 4. února 2018

Wall Street Journal: prostřednictvím investic, diplomacie a vojenské techniky se Moskva usazuje na "zadním dvorku" USA


4. 2. 2018 zdroj
Moskva, která po studené válce docela ztratila zájem o americký "zadní dvorek", se dnes vrací do Latinské Ameriky, tvrdí Brett Forrest z Wall Street Journal. Vzhledem k tomu, že se uskutečňují četné dohody o spolupráci dokonce i s těmi nejmenšími státy karibské oblasti, experti konstatují: Rusko háže USA rukavici na západní polokouli. Rusko posiluje své pozice u amerických hranic, v zemích Karibiku, které Moskva opustila po skončení studené války. Dnes se vrací do regionu prostřednictvím investic, diplomacie a vojenské techniky, píše Brett Forrest z Wall Street Journal. ... Zatímco Moskva jde s jistotou kupředu a USA zahálejí, latinskoamerické země mohou ještě odhodlaněji navazovat nová partnerství, poznamenává Forrest.



Ruská přítomnost v oblasti Karibiku je k dnešnímu dni pociťována "silněji, než kdykoli jindy v období po studené válce", komentují experti. Nicméně ve srovnání s dobou konfrontace mezi oběma bloky, karibskou krizí a ve vzduchu létajícími hrozbami jaderné války, je dnes v sázce o hodně méně. To však nesnižuje soutěž o vliv v tomto regionu a v Latinské Americe jako celku.

Stejně jako jeho předchůdce generál John Kelly se hlava Jižního velení Ozbrojených sil USA admirál Kurt Tiddo domnívá, že Moskva "používá nástroj "měkké síly" ve snaze hodit rukavici americkému vedení na západní polokouli".

Skutečně, například v posledních měsících Kreml aktivně a v různých směrech rozvíjel vztahy s "malinkou Grenadou". V létě bylo v Moskvě otevřeno velvyslanectví Grenady a v září byl mezi zeměmi zaveden bezvízový režim. Pro malou zemi v Karibiku to znamená investice, obchod a turisty.

"Pro nás znamená Rusko přístup do Eurasie. Je to pro nás obrovský trh", říká velvyslanec Grenady v Rusku Oleg Firer. Vlády obou zemí projednávají spolupráci v oblasti zemědělství, energetiky, realit a technologií. Ministr mezinárodního obchodu Grenady Nicholas Steele ujišťuje, že zbraně se jeho země od Ruska kupovat nechystá: "Dělali jsme to v době minulé studené války. Připoutali jsme se k jedné konkrétní doktríně, jedné konkrétní zemi a nadělali jsme si tím sami problémy. V současné době jsou naše vztahy (s Ruskem, InoTV) založeny výhradně na ekonomických zájmech".

Avšak ne všechny jihoamerické státy se řídí touto logikou, zdůrazňuje autor. Na podzim Moskva oznámila, že se chystá podepsat dohodu o vojenské spolupráci se Surinamem. Velvyslankyně státu Niermala Badrisingová v USA poznamenala, že její země rozvíjí také spolupráci s Ruskem v oblasti obchodu, vědy a cestovního ruchu.

Ale jak se ukázalo, Rusko rozvíjí své aktivity i ve vojenské oblasti. Není tomu tak dávno, co američtí vojáci zpozorovali u východního pobřeží USA ruskou průzkumnou loď. Podle některých expertů se to také děje s ohledem na hození rukavice Washingtonu v reakci na "skutečnost, že ruská vláda chápe jako invazi USA a NATO ve východní Evropě".

"Rusko hledalo způsob, jak poslat USA strategický signál: "Když se budete potloukat tady u nás, budeme to také dělat na vašem zadním dvorku", říká expert na Latinskou Ameriku Evan Ellis z Ústavu strategických studií armády USA.

I když se po rozpadu SSSR v 90-tých (letech, pozn. překl.) zájem Moskvy o Latinskou Ameriku výrazně snížil, všechno se změnilo v roce 2008, kdy nikaragujský vůdce Daniel Ortega, který se opět dostal k moci, uznal nezávislost Abcházie a Jižní Osetie po rusko-gruzínském konfliktu. Zanedlouho Nicaragua přijímala ruské dopravní vrtulníky.

V letech 2001 až 2013 prodalo Rusko podle odhadů analytiků zbraně do zemí Latinské Ameriky za 14,5 miliardy dolarů. Většina obchodních transakcí byla uskutečněna s Venezuelou. Po začátku ukrajinské krize Moskva posílila své snahy o zlepšení vztahů se zeměmi západní polokoule. Vladimír Putin navštívil Argentinu, Brazílii, Kubu a Nikaraguu. Od té doby Rusko aktivně udržuje spolupráci s mnoha zeměmi v regionu v oblasti těžby přírodních zdrojů, vědeckého rozvoje. Zatímco Moskva jde s jistotou kupředu a USA zahálejí, latinskoamerické země mohou ještě odhodlaněji navazovat nová partnerství, poznamenává Forrest.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

50 komentářů :

  1. Jak by řekl Pjakin: Vše jde normálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na to, že nikdo z ruského vedení naprosto není schopen ukojit nenasytnost ruské oligarchie, jakož i děsivě se zhoršující ruskou bídu. Zejména národní list Sovětskaja Rossija o tom píše doslova dnes a denně. A jsou to příšerné statistiky o té naprosto neuvěřitelné bídě desítek miliónů prostých Rusů, kteří již nemají ani na jídlo, ani na zaplacení bydlení. Tohle pan Putin již nezvládne. Protože on ani nechce. Je to tragédie a prokletí Ruska zároveň. Generálporučík Viktor Sobolev v následujícím vystoupení plně potvrzuje má slova i v návaznosti na rozvoj armády RF - je to vážně hrůza:

      https://www.youtube.com/watch?v=rPbzQQnoyFg

      Vašek z Moravy

      Vymazat
    2. Já jsem v Rusku byl minulé léto, a to až na Bajkale, a žádnou děsivou bídu jsem tam neviděl, o čem to tady člověče plácáš? A byl jsem již i podruhé na Krymu za poslední 4 roky, a jaký je rozdíl? Postavila se nová čtyřproudová silnice z letiště do města, jezdí nové trolejbusy na této trase, postavila se nová letištní budova a nové autobusové nádraží u letiště, staví se dálnice ze Simferopolu do Sevastopolu, to nevypadá na tak drastickou bídu, jak ji tady popisuješ.

      Vymazat
    3. Vašku z Moravy, koukněte se na náš dvorek. Nezajímejte se o cizí bídu, lhostejno zda US nebo Ruskou. Naše bída je to, co nás má zajímat. Zákony vedoucí ke krádežím majetku těch, co si půjčili zlomek a přijdou o vše. Dnes jen věřitel určuje, zda při dluhu milion nedostanete za byt o hodnotě 5 milionů už ani korunu a váš byt si koupí kamarád věřitele za onen milion plus odměnu pro insolvenčního správce. To je bída! To je zlodějina! Tady plačte a nekoukejte jinam, kde to ani neznáte.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    5. V Rusku je oficiálně pod hranicí chudoby 13% obyvatel, u nás 10%. To není tak velký rozdíl.

      Vymazat
    6. to 0:52

      Pan Janda měl zase noční šichtu a tak psal co by si přál pod stromeček.

      Vymazat
    7. 5:08 ►Turistické trasy v Rusku jsou vedeny tam, kde ta bída vidět není. Mám dlouhodobě řadu přátel v RF. Ruštinou se taky živím, mj. píšu i pro ruské zdroje. Na ruských webech jsem více než dost, takže ruské reálie znám dobře. V SSSR jsem pobýval 7x, vím, o čem tu píšu, mohu totiž srovnat bývalý SSSR a dnešní sociální hnus v RF. Proto o Krymu mi nepište, to je Putinova výkladní skříň, on tam rád vozí své západní partnery, jak se o nich často vyjadřuje. O Soči ani nemluvě, tam se to hemží prostitutkami, zápaďáky a oligarchy na každém kroku, již to není всесоюзная здравница. Takže, aby bylo jasno, já neplácám jako Vy, který jste v životě neviděl ruskou vesnici. Chcete odkaz na videa? Jen si o ně řekněte, rád Vám vyhovím, zatím pomlčím, abych neprovokoval. Ta videa mám na mysli proto, abyste neplácal pro změnu zase Vy. Nemáte ani ponětí, jaké máte klapky na očích. Já věřím Zjuganovovi, Grudininovi a Sovětské Rossiji, stejně jako plukovníku V.V. Kvačkovovi, kterého pan Putin nechal zavřít jen proto, že si dovolil sáhnout na Putinova kamaráda a ničemu Čubajse, jenž se podílel na totálním rozvratu ruské ekonomiky. Kdybyste četl ruské levicové a vlastenecké weby, udělal byste jen dobře, abyste věděl, jak ruský národ doslova mele z posledního, když ruské matky si musí půjčovat na jídlo a školní potřeby pro vlastní děcka. Chcete orig. odkazy? Napište a já je zveřejním!

      Vašek z Moravy

      P.S.
      Jako komunista mám sociální cítění, takže mě nezajímá Krym a jeho most. Mě zajímají sociální podmínky desítek miliónů ruských dětí, jejich děcek, jejich rodičů atd. Díky, že mě chápete. Nelze totiž srovnávat chudobu našich lidí a chudobu ruských lidí. Již proto ne, že tamější zdrav. sestra chodí do práce a vydělává na naše peníze sotva 6000 Kč, ale za byt musí zaplatit 5000 Kč. Chápete to, člověče?

      Vymazat
    8. Milý Vašku z Moravy, sláma vám kouká z bot a to co tady píšete není podpořeno ani jediným argumentem a je psáno propagandistickým rukopisem. Asi nás máte za blbce, ale opak je pravdou, možná jím jste jen vy. Já byl za poslední roky v Rusku 4x a nikde jsem neviděl tu vaši hrůzu a beznaděj, máte asi nějaké noční můry z těch krváků co po nocích sledujete na ČT a NOVĚ. Zkuste nám povykládat nějakou jinou pohádku, třeba tu o Hloupém Honzovi co špatně viděl i slyšel. Zítra dám v kostele na modlení, za Vás, třeba se Vám uleví.

      Vymazat
    9. Jako zkušený filmař vám mohu zaručit, že o každé zemi, ba o každé m městě či vesnici kdekoli na světě lze natočit video oslavné (jak se tam mají bezva) ale i odsudkové (jak strašná bída a marasmus tam vládne). Věřím, že v Rusku jsou bohem zapomenuté kraje, že se vylidňují vesnice (asi jako u nás, ale protože je to velká země, tak jich je podstatně víc). Jak měřit Rusko? Čemu dít přednost? Jsou místa luxusu, kde se vládne (Moskva, Pitěr) a jsou místa propadlá zmaru. Ale u nás je to samé (Mostecko, Chomutovsko, Ostravsko, opět mnohá místa v pohraničí a na Vysočině, kraj Jižních Čech). Ohledně Ruska jsme stále v rukou propagandistů - tu jedné tu, druhé strany. Ale geopoliticky má dnešní putinovské Rusko mé velké sympatie. Václav z Čech

      Vymazat
    10. 13:00 Pokud někdo propaguje Zjuganova, Grudinina a Čubajse, pak je buď hlupák nebo zločinec.

      Vymazat
    11. 16:43 ►Napsal jste toto, cituji: "Pokud někdo propaguje Zjuganova, Grudinina a Čubajse, pak je buď hlupák nebo zločinec." Konec cit.

      Takže, ujasněme si pojmy, protože, jak vidno, začínají vůči mně docela nenávistné výpady. A já vím proč. Protože jsem stoupenec socialismu, bývalé ČSSR a SSSR. Nevadí. Aspoň již vím, že zde nikdo pro socialismus není. Jsem sám. Ale přesto. HRDĚ SE HLÁSÍM KE SVÉ ZLOČINECKÉ IDEOLOGII, TEDY, ŽE JSEM PRO SOCIALISMUS, NIKOLI PRO KAPITALISMUS. Ostatně, Zjuganova a Grudinina za zločince považují jen pravičáci v diskusi на webu "Nová republika" a poslanci Putinovy a Medvěděvovy strany Jednotné Rusko.

      Dále. Čubajs je opravdu zločinec a patří za mříže. V tom se shodneme. Ale proč ho potom podporuje Putin? Snad ne proto, že je stejný zločinec jako já sám? )

      Vašek z Moravy

      Vymazat
    12. 14:39 ►To s tou slámou, hm, bez komentáře. ) To ostatní již sranda ale není. Tak tedy. To k těm argumentům. Začnu ode dneška zveřejňovat fakta z úst nejpovolanějších, tedy z webu nejmasovějšího národního listu všech Rusů, tedy, Sovětské Rossije. Aspoň nebudete urážet jen pana Vaška z Moravy, ale konečně i profesory, akademiky a docenty Moskevské státní univerzity, protože ti píší přesně to samé, co zde píšu i já, tedy, že Rusko dnes stojí NA PRAHU STRAŠLIVÉHO SOCIÁLNÍHO VÝBUCHU. Tohle není z mé hlavy, aby bylo jasno. A netvrdí to ani zdaleka jen levičáci, ale už i dokonce pravicoví intelektuálové z vládnoucí strany Jednotné Rusko, za všechny uvedu Jevgenije Fjodorova, který, ač pravičák, mi mluví z duše.

      Dobře si vyslechněte jeho následující projev, abyste pochopil, co se v Rusku DOOPRAVDY DĚJE ZA KATASTROFU NA POLI NÁRODNÍ EKONOMIKY A BANKOVNÍHO SYSTÉMU SMĚREM K USA A FEDU.

      Vašek z Moravy

      ZDROJ
      Jevgenij Fjodorov
      ve Státní Dumě usvědčuje Centrální banku RF

      https://www.youtube.com/watch?v=zw5ahV51BMc

      P.S.
      Vaše dřísty o blbech, TV, modlení v kostele či Honzovi komentovat fakt odmítám, protože tohle je na úrovni IQ tykve. ) Ale když už jste zmínil TV, nemohu se neusmát, poněvadž TV doma nevedu již dlouhých 15 let, stejně jako rádio a veškerý tisk. Vše investuji jen do filtrace informací na netu, ostatní mě prostě netrápí, poněvadž TV má hlavní program vysílání v podobě reklamy, to ostatní až na druhém místě, PRAVDA až na chvostě, ale to Vy víte, že? ) Mimochodem, potrefená husa, víte co, proč se na tu TV vůbec koukáte, když ji nemáte rád? ) Asi moc levicový nebudete. Howgh. ))

      Vymazat
    13. Vašek z Moravy: taky jsem něco viděl, jsem v kontaktu a sleduju názory. Ano, v Rusku je ještě hodně práce a bude trvat dost dlouho, i pokud vše půjde dobře. Ale už se alespoň v něčem začalo a to dost dávno. Nemůžete porovnávat Německo a Rusko, které koncem 90.let bylo prakticky na kolenou. Pokud tu zemi znáte dobře, víte z jakého základu se zvedala. A v jakém mezinárodním ovzduší. Rusko mělo padnout a rozdrobit se na malé státečky.

      A o to zde stále jde. Jsou-li nespokojeni (nedivím se), měli volit změnu v parlamentních nebo gubernátorských volbách, ne presidentských. Ten má jinou úlohu a zde zcela zásadní. President se spolu se zamini a min.obrany věnuje převážně zahraniční politice. Není možné teď sejít z kurzu a navíc volit amatéra v této oblasti. To není Česko. Tahle země je v úplně jiném postavení.

      Dnes se už pozvolna se začíná měnit i ten vnitřní ekonomický kurs, liberální křídlo je na ústupu. Liberální stranu ekonomů představuje Kudrin, národní Glazjev, oba jsou v nejvyšších strukturách. Jen se musí velmi obezřetně, protože země je pod sankcemi, ekonomiky provázané, na obzoru velká krize a svět se mění tak rychle, že jen těžko lze předvídat, kam se v blízké budoucnosti pohne. Příkladem chaotického vedení může být Venezuela. Ani Čína si nemůže dovolit velké zvraty.

      V r. 1917 udělali revoluci uprostřed války a skoro se z toho nedostali. Kolik to stálo životů? R. 1988 udělali prudký obrat k Západu a výsledkem byly 90.léta. V Číně se to v politologických institutech vyučuje jako příklad velmi nesprávného politického rozhodnutí.

      Jestli teď, v tomto období, kdy jsou atomové ručičky posunuty na 30 sekund před dvanáctkou, změní politiku země směrem jak hlásá Grudinin, Rusko skončí v chaosu. A jaký by ten chaos mohl být, naznačuje pestré složení demonstrantů r. 2012. Kdo by z té mnohopočetné směsky vládl? Kdo by byl pánem jaderného kufříku? V Rusku to je podobné jako zde, Zeman a antizeman. Grudinin ve vládě možná ano, ale na prezidentskou funkci v tomto čase to je příliš málo. Až se člověk diví, že si troufne.

      Lakmusovým papírkem může být vztah Západu k Putinovi. Pokud me můj protivník nemá rád, jdu správným směrem. Jelcina plácali po ramenou a za zády se mu smáli.

      V této zemi se mele ohromné množství paradigmat a podobných článků a videjí je tam strašná spousta. Lidé jsou naštvaní, znechucení. Nezbývá než doufat, že v tom trysku nebudou přepřahat, jinak by to znamenalo smrt koní, vozu i vozataje.

      A možná právě tohle někdo zvenčí mohutně podporuje.

      Vymazat
    14. 18:26 ►Konečně rozumný dialog,

      první a zatím i poslední, ale přesto vřelé díky. Vyjádřím se později, snad, zevrubněji. Nyní mě tlačí povinnosti. Zatím ale Vám povím jen několik slov.

      Jsem ochoten u Putina přimhouřit jedno oko, jeho zahr. politika není až tak špatná, ale pod jednou podmínkou, kterou se mnou názorově sdílí i jeho vlastní poradce akademik Sergej Glazjev.

      Mám na mysli progresivní daň. V Rusku je prezidentský systém, parlament tam nezmůže zhola nic, když se Putin postaví. Tedy, proč je v RF rovná daň 13 % pro všechny? Proč klíč. sazba ruské CB je kolem 8 %, zatímco v EU je v rozmezí 0-1 %? Proč Putin nedá na vlastního poradce, aby znárodnil CB RF? Proč Ústava RF byla napsána za Jelcina v r. 1993 CIA a dosud nebyla změněna? Uvědomujete si, že CB RF je úkolována bankou FED? CB RF totiž nepodléhá jurisdikci RF, ale USA!!! Toto vše sráží ekonomiku a soc. politiku Ruska na kolena. A Putin k tomu mlčí, ač všichni akademici kolem řvou jako pominutí - ZASTAVTE TEN ROZKLADNÝ PROCES, VLADIMÍRE!

      Vašek

      Vymazat
    15. Doporučuji k tomu shora uvedenému dohadování se o bídě a nebídě ( viz naše vesnice - už jste je viděl? A ta zpustlá nádraží - jak po vybombardování) abyste ve volných chvílích sledovali dokumentární cestopisné reportáže provozované ČT 2 - pohled na různé země z různých úhlů a úplně nejskvostnější je dokument francouzský, s názvem "S kuchařem kolem světa" kde skvělý a skromný kuchař i chlap Fred Chesnau navštěvuje různé enklávy, a domorodce, s nimiž vaří, připravuje pokrmy, přičemž vaří i na zemi, protože v celé řadě zemí se vaří i stoluje na zemi, bydlí v různých stanech a jurtách, případně pod širákem apod. To není vůbec o luxusu, ani zdaleka - naopak. Jeden jmenovatel je ale společný - nikdo z těch lidí si na svůj úděl nestěžuje. Ve většině případů jde o život z ruky do úst, ale ti lidé nezahlédnou státního úředníka za celý život -žádná byrokratická buzerace, žádný zákaz kouření a podobné totalitní prasečiny, žádní vydřiduši domácí, žádné nájmy, žádní dodavatelé energií, žádní vyděrači, žádní exekutoři, a podobní šmejdi. Chudoba není zas tak strašná - ti lidé žijí v naprosté pohodě, myslím tím duševní pohodě, stále jsou pospolu, stolují spolu, neseparují se, nebojí se jeden druhého, neotravují je hromady mediálních prasečin, které nám doslova mrzačí duševní život, vůbec neznají bulvár, pornoprůmysl, potrhlé a přeplácené celebrity, a podobnou špínu. Denně večer tančí, zpívají, radují se ze života, a nikdy neumírají opuštěni. Nechte Rusko na pokoji, na SSSR jste nenechali nitku suchou, teď předvádíte to samé. A co Amerika? Vždyť to je hrůzná společnost. Los Angeles, kde chodí lidé venku s nahými zadky, které vystrkují na ostatní, nebo vystrkují ptáka, ženské kozy - šoustají na veřejnosti, samej magor, a na druhé straně ta šílená dehonestace na základě hnusných pomluv od nějakých střelených - dnes už starých - takzvaných hvězd. Je to země šílenců všeho druhu - myslím, že nechte všech těch pomluv. Nikomu a ničemu to neprospěje.

      Vymazat
    16. 18:44, Ano, tohle je skutečně velký problém, který brzdí ekonomický rozvoj. Až tak velký problém, že se člověk diví, jak jsou v tom schopni fungovat. Trochu se mýlíte v tom, že provázanost s dolarem přinesl do země Jelcin, byl to už Chruščov, je to stará záležitost. Úplná provázanost pochází od Gorbačova, proto ho tak milovali. Jelcin pouze založil CB a otevřel zemi spekulantům. Rozdíl byl pouze v tom, že za SSSR existovaly dvě měny, rubl a tzv. konvertibilní rubl.

      Bohužel, svět je stále nastaven tak, jak bylo dohodnuto v Brettonwodu před koncem 2.sv.války a po jeho zhroucení nastoupila Smithsoniánská dohoda. Ani to dlouho nevydrželo, ovšem dolar se stal nejpoužívanější měnou na světě, jištěnou světovými ropnými zásobami a silou americké ekonomiky. Tím může USA (FED) určovat pravidla při úvěrování svých klientů. A tím je i "vydírat". To je problém Ruska, ukázkový příklad. Pokud chce Rusko v plné šíři obchodovat, měl by mít rubl jištěný především dolarovými zásobami. Euro je také jištěno dolarovými rezervami. Pokud bude mít dolar stále takovou důvěru, zustane světovou rezervní měnou nadále.

      Jenže tohle se po krizi 2008 a trendů us. ekonomiky spolu s nástupem Číny začalo po mnoha desetiletích měnit. Rusko je nejaktivnější člen v tomto procesu a proto ta zášť, proto ty vysoké úroky. Nejsem přesně v obraze jaké jsou v této chvíli, a nechce se mi to hledat, ale pokud si pamatuji, tak us. banky nakupují z FEDu téměř za nulová procenta, EU GB za velmi malá no a RF za vysoká.

      Nelze z toho jednoduše vyskočit, musí se velmi uvážlivě krok po kroku a velmi záleží na tom, jak se zachová svět. Zda bude ochoten spolupracovat anebo to půjde do ztracena. Čína je sice v koši měn SDR, ale stále nelze renminbi považovat za měnu rezervní.

      Je to složitý proces a velmi delikátní, pomalý, s nejistým koncem. Jakékoliv prudké zvraty by mohly vést k pádu a to nevratnému, protože obchod miluje stabilní prostředí.

      Nadává se na "liberály" ve vládě, ale byl to Kudrin, kdo stabilizoval kurs rublu v sobě pádu hedge fondů r.2008. Těžko to bude "agent FEDu" a MMF, jak ho nazývají, jen má jiný pohled na věc. A to je dobře, v této chvíli je velice nutný věcný dialog. Nutnost změny si už ovšem uvědomují i oni a nezbývá než doufat, že se prosadí ten nejlepší kompromis s chladnou hlavou. Nic není horší než výkřiky do tmy bez alespoň mlžné představy o budoucnosti. Aby pak nemuseli, tak jako Venezuela říct: "ooops, tak tohle nevyšlo". Schopných ekonomů mají dost, tohle není prezidentova kompetence, on je jen jedním ze sboru. A ano, hlavní zodpovědný. Navíc hodně, opravdu hodně záleží na vnějších faktorech, které Rusko může ovlivnit jen částečně. Což dělá.

      Ovšem velkým problémem Ruska je kompetence na nižších správních postech a korupce. Zúročené investice. Tohle je důležité a v rukách federální vlády a ostatních správních celků. Putin má jistě velkou pravomoc, ale není všemocný imperátor.

      Vymazat
    17. 20:40, zdravím Vás.

      Jsem vcelku již dost unaven, takže již jen stručně. Předně, díky za Váš hodnotný komentář. Taková výměna názorů již má smysl, to, co předvedli někteří chudáci na mou adresu před Vámi, jen prokazuje, že nevědí, co činí.

      К Alexeji Kudrinovi, jenž v letech 2000 až 2011 zastával post ministra financí. Těžká ekonomická krize a zoufalá sociální politika v RF, to je dílo tohoto člověka. Nechci to zde rozvádět, snad jindy. Jen však doplním, že odborná, nejen levicová obec v Rusku tvrdí jedno a totéž, že Kudrin je opravdový padouch. A já s tímto názorem souhlasím, neboť Vaše slova o Kudrinově stabilizaci rublu na první pohled znějí dobře, jenže, za jakou cenu?

      On to Putinův tažný kůň Kudrin dělal docela drakonicky, tj. zvedl daně, věk odchodu do důchodu taktéž, ceny životně důležitých léků pro důchodce jakbysmet. To je sociální exorcismus. Mám ekonom. vzdělání, takže vím naprosto přesně, jak bych stabilizoval rubl já, dokonce i bez změny režimu. Především bych zdanil bohaté podnikatele progresivně, přesně tak, jak se děje naprosto běžně ve všech vyspělých ekonomikách světa. Kudrinovo třískání rublů z nízkopříjmových skupin obyvatelstva je vážně středověká metoda. Pokud šéf Gazpromu pan Miller denně vydělává 6 miliónů rublů (http://www.like-a.ru/?p=11410), zatímco kombajnéři ve Volgogradské oblasti při sklizni obilí tři tisíce rublů za měsíc, pak mi zdejší frajeři putinofilové, kteří mě zde neradi vidí, dluží odpověď, jak je tohle vůbec možné? Kde je morálka té burž. sebranky?

      Vašek

      Vymazat
    18. Pane Novák, zdravím Vás.

      K Vaší dosti krátkozraké poznámce, abych se koukal na náš dvorek, jakož i k tomu, že nemám koukat jinam, kde to ani neznám.

      Pokud bych se měl řídit Vaší radou, pak mám dotaz. A proč "Nová republika" se stará o Rusko, když to tam ani nezná? A vůbec, kdybych neměl k Rusku žádný vztah, nečinil bych tak. Ale byl jsem vychován k rusofilství, já i má sestra, která studovala v 80. letech na Pedag. institutu A.S. Serafimoviče ve Volgogradu. Byl jsem tak vychován nejen rodiči, ale také ve škole a v armádě, tak se nedivte. A proto vím, že ne v Česku se tvoří svět. dějiny, ale v Rusku zcela jistě. Konec konců, je zbytečné se starat o české problémy v Česku, když je řeší buď Brusel nebo strejda Sam.

      Vašek

      Vymazat
    19. 19:22, vítejte. Dovolte mi několik stručných poznámek k Vaší reakci.

      To není vůbec o luxusu, ... Chudoba není zas tak strašná - ti lidé žijí v naprosté pohodě ►Pane, kdybych jednal v duchu Vašich kolegů, tak bych Vám opáčil, abyste se sebral a valil mezi tu chudinu, abyste žil v pohodě. Ale to není můj přístup, kopat umí jen pitomci, kteří ukazují svaly, zatímco argumenty jsou u nich na nule. Takže. Pokud otrok je nevzdělaný tupec, ani nechápe, že by mohl žít jinak, tedy, jinak než v pohodě uprostřed bídy, nemocí atd.

      Nechte Rusko na pokoji, na SSSR jste nenechali nitku suchou, teď předvádíte to samé. ►Vy se snažíte o nemožné, a sice donutit mne, abych se stal otrokem Vašich myšlenek, tedy, abych psal jen o tom, co mi doporučujete Vy sám. Pardón, pane, ale ve svých 58 letech si v demokrat. státě mohu dělat co chci, pokud se nekřížím se zákony českého práva. A vůbec, až Vaše slova potvrdí redakční rada Nové republiky, tedy, že o Rusku se v diskusi nesmí psát jinak než pochvalně, jó, tož to bude pak po Vašem. ) Máte šanci to doporučit redakci webu, třeba Vás poslechne a ještě Vám i zaplatí za skvělou radu nad zlato. )

      A ještě k SSSR. Jste Vy vůbec schopen porozumět psanému projevu? Dost o tom pochybuji, jelikož NAPROSTO NEJSTE SCHOPEN MNĚ PROKÁZAT, ŽE BYCH JÁ PSAL O SSSR JINAK NEŽ DOBŘE. Vzpamatujte se, člověče. ( A o Rusku píšu jen ryzí pravdu, opírám se nikoli o kecy Sputniku, tedy kecy prokremelské pseudoburžoazní hlásné trouby, ale opírám se zásadně o zprávy z webů, jako je KSRF, Sovětskaja Rossija (dosud nejmasovější tiskový náklad ze všech periodik v RF), Rossija-Segodnja, kde občas také publikuji své články, včetně diskusních příspěvků, ale také čerpám faktografii z netové TV CarHrad na YouTube (https://www.youtube.com/user/tsargradtv), což je naprosto famózní zdroj dat o soudobé ruské společnosti, tento TV kanál nemá v celém světě obdoby. Uvedu čerstvý případ, když už zde padla slova o bývalém ministru financí RF Kudrinovi, což je neskutečný bankovní chladnokrevný ničema - v tento okamžik běží přímý přenos TV kanálu práve o něm:

      https://www.youtube.com/watch?v=83Qwf2v1vpA

      A co Amerika? Vždyť to je hrůzná společnost. Je to země šílenců všeho druhu - myslím, že nechte všech těch pomluv. Nikomu a ničemu to neprospěje. ►Tak aby bylo jasno, Vážený pane kolego! Diskuse je od toho, abych sdělil vlastní postoj, ne ten Váš! A vůbec, když už se Vám Amerika nelíbí, prosím, souhlasím, beze všeho, pane kolego, ale buďte adresný. Jinak bych Vám musel položit otázku, proč právě v USA si ukládá své úspory skoro veškerá elita RF? Proč tam žila 17 let dcera pana ministra zahr. věcí RF Lavrova? Proč jen v New Yorku žije více než 600 tisíc (!!!) ruských rodin? Proč v r. 2009 v témže New Yorku byl uzákoněn jako jeden z úředních jazyků ruština (v pořadí osmý - koukněte na zdroj)?

      Vašek

      ZDROJ
      http://usa-24.ru/skolko-russkix-v-ssha/

      Vymazat
    20. Pan Vašek: progresivní daň je samozřejmě celkem slušným a oprávněným řešením, myslím, že v EU to funguje minimálně ve Skandinávii. Je znakem sociálně vyspělé společnosti, která je v podstatě jen v Evropě. Ovšem progresivní daň může vést spolu s nestabilitou k odlivu kapitálu a Rusko se nedávno s něčím podobným potýkalo i bez progresivní daně.

      Mohli bychom porovnat Rusko s ostatním světem, nejlépe tím tzv. "vyspělejším".

      Jsou různé parametry, kde se porovnávají platy jednotlivých vrstev ("stav sociálních nůžek"), např. zde: http://www.evropsky-rozhled.eu/wp-content/uploads/2018/01/figure-211e-Bottom50pcTime_cz.jpg

      Kde je v grafu zobrazen podíl 50% nejchudších obyvatel na příjmu země. Platí, že čím je výše, tím je společnost rovnější. Rusko v tomto parametru nevypadá tak špatně, hodnoty jsou vyšší než v USA+Kanada, EU je nejlepší, Rusko druhé. Samozřejmě to může taky znamenat, že 1% nejbohatších si podělí zbytek. V tom se Rusko blíží USA a Kanadě (20%), zatímco EU opět nejlepší (13%). Čili sociální stav v Rusku není ideální, ale ani nijak extrémně katastrofální, jiné oblasti světa jsou na tom hůř.

      I když ruský traktorista se na podobné tabulky může vykašlat. Záleží v první řadě právě absolutní hodnotě příjmu země a pokud je nízký v celé zemi, víc se z toho nevykřeše. A tady ještě víc než srazit mzdy top manažerům, by bylo potřeba dostat kapitál z daňových rájů zpět do země, ať hajzlové platí daně (i ti naši). Plus oživení ekonomiky. Zde chválím protisankce. Zemědělství to určitě pomohlo a také bezpečnosti (potravinová soběstačnost).

      V žádném případě se nechci zastávat Kudrina, ale není sám, kdo řeší ekonomické problémy státu škrcením těch nejchudších. Vzpomeňme na Margaret T. blahé paměti. Je to velice krátkozraké, protože nízké příjmy brzdí spotřebu, čímž nemyslím jen hmotné zboží, ale vše co se prodává za peníze.

      Ale i tak podle mě rozhodně platí, že výměna na postu presidenta v této chvíli by byla rozhodně velice špatným krokem. A není pravda, že se Putin řídí jen podle Kudrina, jeho ekonomickým poradcem je Glazjev. Ať počkají na parlamentní volby, mezi tím se vykrystalizuje přeskupení globálních ekonomických center. Bylo by dobré, kdyby EU a Rusko už konečně začali spolupracovat a vytvořili třetí centrum.
      __
      V souvislosti s traktoristou bych se trochu pozastavil... Ten údaj mzda 3000.- rublu se mi nějak nezdá. Jste si jistý? Protože min.mzda je v Rusku uzákoněna na 7800.- a nezdá se mi, že by čistá mzda byla až tak krácena. V Česku vyjde podle kalkulačky hrubý příjem 12400.- bez odpočtů skoro 11000.- V Moskvě nebo Pitěru jsou mzdy min. 2x vyšší. Ale pravda, i 7800.- rublu je zoufale málo. Proto tam taky slušně kvete černá práce. Mám zkušenost s kolegy v Rusku z podobné profese, technické, mimo Moskvu, a rozdíl mezi námi rozhodně není propastný, dokonce někteří mají příjmy lepší.

      Dlouhý příspěvek :)!

      Vymazat
    21. Já byl na vánoce v Paříži. Tolik bordelu, špíny a nenávisti v očích láskyplně přijatých utečenců, no to se musí vidět. A ňejakej Venda z Moravy nás tu bude školit. To chce zvednout zadek a občas se do toho světa také podívat.

      Vymazat
    22. 18:41, klidný pozdní večer, díky za Vaši reakci, dovolím si Vás okomentovat.

      Progresivní daň v EU funguje minimálně ve Skandinávii. ►No ovšem, protože tam pochopili, že asociální politika vedení státu nevede k výšinám, ale k sociálnímu propadu celé společnosti.

      Je znakem sociálně vyspělé společnosti, která je v podstatě jen v Evropě. ►Souhlasím. Ale v USA platí progresivní daňová soustava jakbysmet. Proto pan Depardieu se neuchýlil do USA, ale do Ruska, protože Rusko je daňovým rájem pro oligarchy aj. elitu nadlidí, jako právě ovíněný pan Depardieu. ) A protože Rusko, na rozdíl od SSSR, kromě zběsilé těžby uhlovodíků až tak moc toho neumí, uvedu srovnání s obdobnou ekonomikou. Předně, ke státům vyvážejících ropu a zemní plyn náleží i Spojené arabské emiráty. A ty, jak známo, obdobně jako i Rusko, rovněž tak nejsou potravinově soběstačné (80 % potravin a spotř. zboží se dováží). Přesto je tam HDP na hlavu a rok oproti RF 4x vyšší. Jak je to možné? V současné době v Emirátech neexistují daně z příjmů fyzických osob, daně z příjmů právnických osob, ale ani DPH či spotřební daň. Ale pozor! Zisky zahraničních bank jsou daněny 20 %, zisky ropných společností jsou zdaněny dokonce 55 %! Ale v Rusku jen ubohými 13 %!!! Co z toho plyne? Velice podstatná věc. V Emirátech u firem jest zavedeno progresivní zdanění, zatímco v Rusku ani náhodou, tam platí všichni stejně, tedy 13 %. Ať je to franc. ožrala Depardieu, či dáma ve vykřičeném domě, ti všichni ze svého příjmu odloží ruskému státu v % naprosto stejně. Ale to je právě ona tragédie Ruska. Jinak řečeno, ruský stát z práce svých oveček, abych tak řekl, má veliké h...o, poněvadž drtivá většina zisků mizí v zahraničí na účtech dolar. ruských miliardářů, anebo zahraničních podílníků.

      Ovšem progresivní daň může vést spolu s nestabilitou k odlivu kapitálu ►Absolutní nesmysl, pane kolego, to je klasické klišé pravičáků. ) V 50. a 60. letech byly vysoké daně z vysokých příjmů. Od 40 do 60 %, ale i více. Elvis Presley v USA platil daň ve výši 83 % z každého miliónu vydělaných dolarů. A zpívat nepřestal. Ba právě naopak! Začal koncertovat, aby získal ještě více peněz. A proti daním tehdy nikdo neprotestoval. Byla to tehdy na Západě doba největšího blahobytu. Kapitalisté platili dobře své dělníky, protože se báli socialismu. Teprve s krizí a potom pádem socialismu neoliberalisté začali s odstraňováním daní pro bohaté. A tak zavedli rovnou daň pro všechny. Asi jako i v Rusku za cara Putina. Rovně ve výši 13 %. Pro všechny. Pro oligarchy, k...y, ale i pro dělníky. A proto známý franc. herec Gérard Depardieu přijal ruské občanství. Proto se v Soči objímal s carem Putinem jako s největším kamarádem. Ze stejného důvodu se paní Petra Kvitová uchýlila z Moravy rovnou ke knížatům do Monaka, aby nemusela platit daně. Na rozdíl od Elvise, ten alespoň zůstal amer. vlastencem a zůstal doma.

      Vymazat
    23. Samozřejmě to může taky znamenat, že 1 % nejbohatších si podělí zbytek. ►Je jen jedna jediná politická strana, které to vadí - jsou to komunisté, a proto jsem vstoupil do této strany, protože straní potřebným, ne šlechtě s modrou krví. K tomu 1 %. Ostatní jsou šťastní? Co je tohle za stav? Naprostý nihilismus, lépe řečeno, slovy mého oblíbence Jožo Ráže - je to zkurvený kapitalismus.

      V žádném případě se nechci zastávat Kudrina, ale není sám, kdo řeší ekonomické problémy státu škrcením těch nejchudších. Vzpomeňme na Margaret T. blahé paměti. ►No ovšem, poturčenec horší Turka, tj. Kudrin horší Železné lady.

      Ale i tak podle mě rozhodně platí, že výměna na postu presidenta v této chvíli by byla rozhodně velice špatným krokem. ►Fakt? A jak dlouho má ten Putin vládnout? 30, 50 nebo 70 let? Jako patriarcha Metuzalém, jenž se dožil 969 let? Nevěděl jsem, že Putin je nadpřirozená ruská verze egyptského faraóna Ramzese II.

      A není pravda, že se Putin řídí jen podle Kudrina, jeho ekonomickým poradcem je Glazjev. ►Souhlas, jenže pan Putin na rady svého poradce akademika Glazjeva prostě a jednoduše nedá. On ho platí, ale neslyší ani nevidí ho. (

      V souvislosti s traktoristou bych se trochu pozastavil... Ten údaj mzda 3000.- rublu se mi nějak nezdá. Jste si jistý? ►Jsem si jistý, dokonce o tom zpívá můj oblíbený ruský pěvec Igor Rastěrjajev, poslechněte si ho sám, že nekecám:

      https://www.youtube.com/watch?v=KgDzyc7Ey8E

      Přepis textu máte zde:

      http://www.perevod-pesen.ru/igor-rasteryaev/kombajnery/

      No, v tom textu máte tento řádek: „Получаешь за работу в месяц тысячи три“ čili „Dostáváš zaplaceno za měsíc asi tři tisíce“

      Vašek V.

      Vymazat
    24. Václav z Moravy je ukázkový troll. Zaneřádil a zablokoval diskuzi. Jeho školení je typická trollí samomluva. Nepochopil, že fandění Putinovi a jeho vedení Ruska má charakter geopolitický. Když někdo chce vystrkovat chudobu v Rusku, doma jí najde možná ví c. Nejen sociální, ale především morální, mravní. A pak jsou důležité tendence - ta ruská tendence jde k pokroku a zlepšování, ta ve zbytku Evropy spěje mílovými kroky k marasmu a rozkladu.

      Vymazat
    25. Tohle je budoucí Imperátor Ruské říše! Žádné federace, ale nedělitelné jediné Rusi, žádné republiky - vynálezu to zločinných masonců, nýbrž Bohem dané samoděržavné monarchie, ne ovládané kremložidisty, ale zcela židuprosté! - http://iks2010.info/?p=131738

      Vymazat
  2. Řeknu to přímo,většina států Střední a Jižní Ameriky,má spolupráci s USA plné zuby a prázdné žaludky.

    OdpovědětVymazat
  3. A co jako Rusko to dělá dobře nic jiného jim nezbývá.

    OdpovědětVymazat
  4. Za to jak to vypadá v každé zemi přece nemůže jen prezident a sám víte jak je těžké ty zákony co si od převratu prosadily zvrhlý parazité změnit. Já jen doufám že nastal čas kdy to půjde rychleji. Jde o to abychom chodily na demonstrace těch co mají alespoň jeden bod v programu který potřebujeme změnit. Pokud je nepodpoříme bude to čím dál horší.

    OdpovědětVymazat
  5. vašek drahošovec z Moravy to ví všechno nejlíp

    OdpovědětVymazat
  6. Anglický havloidi v akci:

    https://cz.sputniknews.com/svet/201802046721203-studenti-kavarna-fantasticky-popularni/

    OdpovědětVymazat
  7. ...do budoucna se USA a Velká Británie s Francií
    rozloučí se svými středověkými církevními koloniemi
    jenž do dneška ovládají*

    OdpovědětVymazat
  8. VASKU Z MORAVY ! Prestoze jsi jsi Komous, tak ti chci podekovat za Tvuj prispevek ! Uz je to v anglictine na americkem webu.
    Pis castej !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu: přestože jsi komouš...Jen krátce: Myslíš si, že kapitalistický svět s l miliardou lidí žijicích za 1 dolar denně, s 3 miliardami lidí žijícími za 3 dolary denně, se slavnou Emerikou se 70 bilionami dluhu - což má být světlový lídr - prý /který po druhé světové válce zavraždil 3O milionů lidí, jen 3 miliony ve Vietnamu při vlastních ztrátách 55 tisic vojáků/ atd. - myslíš si, že ten kapitalismus, který tak velebíš /proč, protože se máš dobře? - a co ty 3 miliardy lidí, což je zhruba polovina planety/, myslíš si tedy, že tento kapitalistický svět /prý nejlepší svět, jaký lidstvo bylo schopno vymyslet/, myslíš si, že tento svět má nějakou budoucnost? To má být krok k lepšímu po zlikvidování Sovětského bloku? Ty jseš ale totálně blbej.

      Vymazat
    2. Povidacky o zivotni urovni jsou osemetne. Za socialismu jsme zili take za 3 dolary denne, ale misto bidy jsme meli byt 3+1, elektrinu, teplou vodu. Protoze jsme si toho nevazili, jsme tam, kde jsme.

      Vymazat
  9. 14:26
    Zmlkni ty papundekle choromyslnej!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však jednou to bude povolený i u nás. Pak vás vy hnusný obřezaný xindlové budem střílet na loveckej lístek:)

      Vymazat
  10. Vašku z Moravy.
    Komunista by nikdy nenapsal to co Vy ve 13:00.
    Pouze Vás upozorňuji,že pan Grudinin je koník USA DEEP STATE,takže fandíte tomu správnému.
    A myslím,že nejste ani Vašek z Moravy.To spíše vypadá na Jandu z Prahy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:39 ►Pokud Grudinin je dosazený kandidát USA, pak i Zjuganov, hm, a Vy zde jakbysmet. A Putin byl zase dosazen fašistou Jelcinem. Je to tak, že? A co řekl pan Putin 8. září 2000 Larry Kingovi v CNN ohledně potopení Kursku? S úsměvem: "Она утонула." Fakt, to byla sranda. (

      Vašek z Moravy

      ZDROJ
      https://www.youtube.com/watch?v=WvAfQbHn8F4

      Vymazat
    2. 18:27 -Proč tak zmateně, skoro nesrozumitelně? To jsou argumenty pro co? Nebo aby se jen psalo?

      Vymazat
  11. Pro paundekla Honolulu,sdel ctenarum juesej stranek,ze Rusko ma 2 moznosti.Bud se otevre zapadu,jako za Jelcina a bude rozebrano a zniceno na soucastky,nebo budou zit v bide ale budou suverenni stat a budou jsi urcovat,jako budou zit po svem.Jine cesty neni !a jestli bude ohrozeno zasadi usa preventivni uder,aby obcane,zijici v blahobytu vedeli,co je to valka.Staci velikym mestum vypnout elektriku,vodu a juesej se sesere !Rusko,nikdy nezautoci prvni !!Povez to zadubencum v usa.

    OdpovědětVymazat
  12. A ještě bych připsal paundeklovi Jiříkovi (Honolulu) - byl jsi někdy v Los Angeles? Jestli ne, doporučuju. Viděl bys věci, nad kterými by ti přecházel zrak. Hromady úchyláků všeho druhu, teplouši nosí vzadu rozáprané džíny a leze jim z nich ven prdel, a další zase vystrkujou z poklopce ptáka, a veřejně na ulicích masturbujou, ženské chodí ustrojené jako příšery, vystrkujou zadky, rozkroky i kozy. Mezi tím chodí ostatní lidé, staří, mladí, děti. Nikdo ty odporné ohavy nezastřelí. A na druhé straně teď začal v Americe lov na různé producenty, režiséry i herce, za jakési "obtěžování" kterého se měli dopustit před třiceti léty - je to země plná magorů, a všechna ta hnusná magoriáda se rozlezla i sem, viz odporné reality šou a seriály, jimiž je zahlceno všechno naše televizní vysílání - vedle amerických bezduchých krváků. Tak Honolulu - zavři zobák se svojí oslavou úchylné země, sestavené jen z vandráků, lidského odpadu všeho druhu a magorů, kteří tam zdomácněli, kam jsi utekl i ty, a o naší zemi už nevíš nic. Žij si ve svý magoriádě, a tady neotravuj.

    OdpovědětVymazat
  13. Politika je umění možného. Oligarchy Putin nezavedl. V Rusku byla bída za cara, v SSSR i teď. Lidé, s nimiž jsem v Rusku mluvil (naposledy 2014) říkali, že to bylo vždycky strašné, ale jak mi řekl padesátiletý taxikář, teprve v posledních pár letech mám pocit, že začínám trochu žít. Nemohu souhlasit s tvrzením, že se bída prohlubuje. V boji o moc, který tam probíhá, je, obávám se, Putin ta nejlepší varianta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám doma v podnájmu Rusku 40letou a ta říká že nejlíp bylo za SSSR. Putin je prý tyran.

      Vymazat
    2. Pane doktore, dobrou noc Vám přeji z Valašska.

      Díky srdečně za Váš komentář. Jako člen KSČM vím o Vašich vystoupeních na Vratimovském semináři. Je to pro nás, komunisty, velká čest, že se toho účastníte. Opravdu díky. Nyní mi dovolte pár slov k Vašemu vystoupení.

      Vím, že důstojník KGB Putin oligarchy nezavedl, ale živí je, a to více než štědře. A to je špatně. Uvedl jste, že "v Rusku byla bída za cara, v SSSR i teď". Ovšem, pane doktore, jenže Vy jste to pojal tak, že vždy se žilo stejně špatně. Kolik však žilo lidí v bídě v 80. letech v SSSR a kolik za Putina v nynějším burž. Rusku? Je to příkré srovnání v neprospěch režimu pana Putina.

      Váš příklad s taxikáři, promiňte mi to, neberu. Ti totiž vždy okrádali zákazníky, takže si žili dobře za každého režimu. ) Já bych raději srovnání platů učitelů. Rovněž tak si dovolím oponovat Vašemu výroku ve smyslu, že "se bída v Rusku neprohlubuje". Toto jsou slova Putinova osobního poradce akademika Sergeje Glazjeva - komentovat to nemusím, akademik Glazjev se vyjádřil JEDNOZNAČNĚ A NEDVOJSMYSLNĚ:

      ЗАЧЕМ ПУТИН ЗАГНАЛ НАРОД В НИЩЕТУ? čili
      PROČ PUTIN DOHNAL NÁROD K BÍDĚ?

      https://www.youtube.com/watch?v=JEm0qeW5CuQ

      Vašek V.

      P.S.
      Pane doktore, přeberte si slova Putinova poradce Glazjeva, jak Vy sám uznáte za vhodné. Ale sám za sebe Vám pravím, že já věřím akademikům, ne důstojníkům KGB a STB.

      Vymazat
    3. Akademici žvaní odtržení od lidí, KGB byla vždy mezi lidmi a v zahraničí sbírala a analyzovala informace. Já osobně věřím KGB (StB, FSB) víc, než akademikům (jakým byl např. Drahoš, neblahé paměti)

      Vymazat
    4. Sovětskaja Rossija 5. února 2018

      V ROSTOVSKÉ OBLASTI RF PROPUSTILI UČITELE
      PO STÍŽNOSTI PREMIÉROVI MEDVĚDĚVOVI NA NÍZKÉ PLATY

      Učitel hutní průmyslovky v Tarangogu, zasloužilý učitel RF Viktor Makarenko byl propuštěn poté, když společně s kolegy napsal premiérovi Dmitriji Medvěděvovi dopis, ve kterém si postěžoval na nízké platy kantorů v regionu.

      Ve svém oslovení učitelé průmyslovky poukazují na narušení pracovně právních předpisů: platy učitelů v Rostovské oblasti zůstávají na úrovni r. 2012. Kantoři poukazují, že v r. 2016 ministerstvo školství Rostovské oblasti potvrdilo výnos „O odměně za práci pracovníků státních rozpočtových organizací vzdělávací soustavy Rostovské oblasti“ s výší sazby pro pedagogy 8289 rublů (pozn.: 2960 Kč měsíčně).

      Kantoři od rostovského ministerstva školství rovněž požadovali po gubernátorovi vysvětlení, jak k tomu došlo. Záhy po zveřejnění oslovení Viktor Makarenko byl propuštěn.

      ZDROJ: http://sovross.ru/news/37890

      Vymazat
    5. Tohle jsou skuteční autoři NR! - http://terrapapers.com/wp-content/uploads/2016/02/terrapapers.com_The-Protocols-of-the-Elders-of-Zion-10.jpg

      NR je běžný tu dobře, jindy mizerně z ruštiny přeloženej putleroffský hoax! Součást to hybridní války vedené kremelskou klikou anti-ruských židočekistů proti Bílé civilizaci! Leč Pravda je vyžene! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/0_905a%D0%BB%D0%B41.png

      Vymazat
    6. 17:29
      Užitečný idioti(jako ty) se poperou,aby nám dodali i provaz,na kterým je potom pověsíme.

      Vymazat
    7. Idioti jsou ti, kteří chtějí zredukovat lidstvo. Válkou. Jde to přece civilizovaně a vědecky, nikdy už nesmí být válka Lidi jděte k volbám a zvolte komunisty , za nich nám bylo nejlíp a to po všech stránkách.

      Vymazat