Reklama

.

.

pátek 30. března 2018

"Nemlčte k tureckým válečným zločinům v Afrinu, zbabělci!", znělo před Lidovým domem a komunistickým Barákem

Martin Kunštek
30. 3. 2018
Ve čtvrtek 29. března se v Praze na náměstí Republiky sešlo několik set lidí, aby demonstrovali proti mlčení našich politiků k turecké agresi do kurdské provncie Afrín na severu Sýrie. Pochodem okolo ústředí ČSSD v Lidovém domě, sídla ÚV KSČM v ulici Politických vězňů a Delegace evropské komise v Praze prošli na Jungmannovo náměstí. Demonstrace byla svolána na protest proti odmítnutí zařadit k projednání Sněmovnou mimořádný bod postoj ČR k turecké invazi do Afrínu. Návrh odsouzení turecké agrese proti kurdské provincii předložil lidovecký poslanec Jan Čižinský. Návrh byl zamítnut hlasy vládního hnutí ANO, poslanců za ČSSD a KSČM. Z levice pro návrh hlasoval pouze poslanec Jaroslav Foldyna.


Demonstrace byla svolána iniciativou "Ne rasismu" pod názvem "Přerušme ticho k Afrinu". Což se podařilo, protože účastníci vybavení megafony, trubkamy, bubny, ešusy, lžícemi a pokličkami byli řádně hluční. Při zastávkách před Lidovým domem, komunistickým Barákem v ulici Politických vězňů i před Evropským domem vystupovali zástupci kurdské komunity v Praze i čeští odpůrci války.

Účastníci demonstrace před budovami těchto dvou parlamentních stran křičeli hesla jako "Zbabělci styďte se!", nebo "Už se konečně probuďte!". V zakletém zámku, ve který se v posledních letech proměnil Lidový dům, se však probrala pouze obsluha restaurace, která je v přízemí. Politici za ČSSD mlčeli jako zařezaní. Dále jsou zřejmě odhodlaní dělat "křoví" ministru zahraničí Martinu Stropnickému (ANO), který jako jediný politik na summitu EU-Turecko mlčel. A pěstoval tak pevné vazby s Tureckem v rámci NATO. Na rozdíl od rakouského kancléře Christina Kurze (ÖVP), který válečné zločiny turecké armády ostře kritizoval. A jako jediný evropský politik odmítl Erdoganovi podat ruku a vyfotit se s ním.


Zarytým mlčením a ani oknem nehnutím dávali Hamáček a spol. najevo, že asi nadále hodlají pěstovat "neomylně NATOidní" směr spolupráce s obdivovatelem nacistického diktátora Adolfa Hitlera - tureckým prezidentem Erdoganem. Jako bývalý sociální demokrat jsem se hluboce styděl. Souhlasím s názorem vysloveným jedním z kurdských demonstrantů: "Prodali jste sociálně demokratické ideje za vládní koryta". Za sebe dodávám, že bývalým přátelům už nesmrdí ani pachatel genocidy.

Notnou dávku kritiky za hlasování proti odsouzení turecké agrese do Afrinu sklidli od demonstrantů i komunisté. Z davu se ozývala hesla jako "Vojto, prodal's partaj za kebab!". Po příchodu demonstrantů totiž vrátní začali zavírat hlavní vrata od Baráku. Zřejmě z obav, aby demonstranty nebyla napadena turecká restaurace s názvem Osman kebab, která sídlí v přízemí budovy ÚV KSČM. Tento strach však byl zcela zbytečný. Demonstranti posléze mírumilovně přešli kolem další turecké restaurace, aniž by jí jakkoli ublížili. I za komunistické poslance, které jsem opakovaně volil, jsem se styděl. Bohužel musím dát za pravu demonstrantům, kteří směrem k Baráku vykřikovali: "Komunisté už jste zapoměli, jak Hitler vraždil vaše předky? To samé teď Erdogan dělá Kurdům!".

Na akci vysoupil zástupce kurdské university v Afrín City, které bylo zcela rozbombardováno tureckými stíhačkami. Připomněl, že akademická svoboda je právo říkat svobodně svůj názor. A že solidarita je nemlčet k vraždám civilistů. S akademiky z Národohospodářského ústavu Akademie věd, který sídlí vedle budovy KSČM, to však bohužel nehnulo.

Ostudné mlčení Bruselu i poskytování alibi válečnému zločinci Recepu Erdoganovi demonstranti vyčetli EU před Evropským domem, kde sídlí část delegace Evropské komise v Praze. Z davu se ozývala hesla jako "Kde jsou ty vaše evropské hodnoty?", nebo "Proč podporujete válečné zločince?".

Na závěr akce demonstranti před Rakouským kulturním institutem na Jungmanově náměstí písněmi a tancem poděkovali rakouské vládě, která jako jediná v Evropě netoleruje mlčky válečné zločiny a zločiny proti lidskosti, kterých se nejen v Afrínu, ale i v Turecku dopouští Erdoganův režim. Neutrální Rakousko si jako nečlen NATO nemusí špinit kredit a turecké zločiny kritizuje.

Akce byla krásná. Mám radost, že Kurdy přišlo podpořit i nemálo Čechů. Za což jim zástupce kurdské menšiny v ČR pan Tahsin Hussein vřele poděkoval.

90 komentářů :

  1. Obdivuji rakouského kancléře Kurze a jejich odvahu stát si za svým názorem, a odmítnout všechny pitomosti které nám jsou vnucovány. Není to asi jednoduché, ale asi je na čase začít jednat stejně, tedy podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. To svědomí asi našim politikům evidentně schází, což určitě naštvaní voliči náležitě v pravý čas ocení. Ani náhodou nevěřím průzkumům, kde Babičok s ANO a Piráti dostávají hodnocení 30% v případných volbách. Pokud budou pokračovat v nastoupeném kursu, tak a n i n á h o d o u !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačilo, aby Kurdové uznali syrskou suverenitu nad Afrinem a pustili tam syrskou vládní armádu a Turci by tam nebojovali ....

      Vymazat
  2. Mlci se o Kurdech,mlacenych Katalancich,zabijenych a okradanych Palestincich.Zato se hovori o evropskych hodnotach nasi nadrazene kultury.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zapommněl jste o chudácích migrantech a naší milé menšině do je diškriminovana....

      Vymazat
    2. Kurdové prokázali, že jsou vlastně pátou kolonou USA.
      Pak je turecká invaze na místě

      Vymazat
    3. 9:29 Já nikde nic nečetl o evropských hodnotách naší nadržené kultury.

      Vymazat
  3. Tak to je z komunistů se staly liberální komunisti takže jsou naprosto nevolitelní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mas hodne volneho casu, uc se shodu podmetu s prisudkem, pak teprve pis!

      Vymazat
    2. Podmět,přísudek.......to není důležité,důležitý je obsah ! Souhlasím s 9:48!!

      Vymazat
    3. 21:26 Shoda podmětu s přísudkem pro tebe není důležitá??? Já souhlasím s 18:29!!!

      Vymazat
  4. 9:48 Ty "staly" hloupý děcko, od tebe se to neočekává, tak sklapni, nádhero.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:21 Já vím pro pravdu se idioti zlobí tak si vol dolejše dál nýmande.

      Vymazat
    2. Idioti se nezlobí, idioti jsou ti,kteří píšou své kreténské sračky ještě s hrubýma chybama - viz 9.48 - komunisti se stalY může napsat jen kretén - ten jistě nemá komunistickou školu - protože tehdy se ještě učilo česky pořádně a nikdo hrubý chyby nedělal. To je buď lopata s pěti obecnejma, nebo kretének vytvořenej kapitalistickým školstvím. Proč píše ty blbosti, těžko říci -asi vrozená vada - mentální retardace.

      Vymazat
    3. @10:31 Není to poprvé, co čtu nějaké nic neříkající slinty proti Dolejšovi, fakta nikdy žádná, pouze štěkání a pomluvy.
      Co konkrétně je na něm tedy špatně? Buďte konkrétní. Jsem otevřený argumentům, můj kamarád to není.

      Jediný argument, co jsem zatím četl, je právě ta liberálnost (nechápu, co je na tom vlastně špatně a hlavně nevím, jak se to měří), a pak tvrzení, že je vlastně agentem pravice v řadách KSČM, který má za úkol KSČM zdiskreditovat. Ovšem pouze jako tvrzení bez důkazů.

      Jsou dvě možnosti, jak to vysvětlit. Buď tyhle štvavé příspěvky píší zástupci onoho druhého, stalinistického, křídla, které existuje uvnitř KSČM, nebo to píše opozice, která se snaží nahnat voliče KSČM k sobě. Nejvíce voličů přebral KSČM novyčok Babiš. Tak že by odtud foukal vítr?

      Vymazat
    4. Dolejš by se hodil na předsedu ČSSD...:-)

      Vymazat
    5. 15:34 Jestli vám liberálnost nevadí tak mě jo běžte na PL a tam jsou jeho řeči. Chce euro integrovat se do eu SPD je jeho nepřítel. Komunistické idee dávno hodil do koše a po právu dostaly jen 7% jejich bývalý dlouholetý volič.

      Vymazat
    6. 13:30 Hele učiteli mám tam hrubku uznávám celý život sem psaní k životu nepotřeboval prostě sem to zapomněl a víš co mi můžeš:)))

      Vymazat
    7. 22:38 Já bych řekl, že ty jsi to nezapomněl. Ty jsi to totiž nikdy neuměl.
      Jezdit na kole taky nezapomeneš, když to jednou umíš.

      Vymazat
    8. @22:33 Můžu se zeptat, koho jste tedy volil teď? SPD? Protože Babiš evidentně Vašim vysokým požadavkům vyhovět nemůže už vůbec, protože ten je s jeho dotacemi a byznysem na integraci do EU životně závislý.

      A nepřipadá Vám, že idee, které hájí SPD, jsou zcela v rozporu s komunistickými ideemi, když už tyto sám zmiňujete jako pošlapaná Dolejšem?

      Možná by stálo za to podívat se na tenhle rozhovor:

      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pro-topolanka-kmotr-pro-babise-zlocinec-zpoved-velkeho-zakulisniho-hrace-ktery-dnes-radi-spd-44244?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=clanky-home

      Vymazat
    9. 22:53 Povíš mi to až ti bude tolik co mě pokud něco nepoužíváš zapomeneš ale víš co mě to je fakt ukradený nějaké i y.

      Vymazat
    10. 23:13 Odkaz jsem si přečetl co chtít po havloidních novinách. ANO jako proletář volit nemůžu KSČM zklamala jen přikyvují v parlamentu. SPD je jediná strana pro vlastence a proto sem je volil.

      Vymazat
    11. 0:13, máte na to samozřejmě právo, ale dokazujete malou kompetencí.

      Vymazat
  5. Proč by měli komunisté podporovat nějaký lidovecký pšouk, jen pro zviditelnění pana poslance. Ten určitě nepojmenoval hlavní příčinu, což je USA, NATO a EU.
    Navíc není Kurd jako Kurd. Jejich frakce tíhnou většinou k západu a hlavně USA. Ti ty své přátele z části Kurdů podporovali ale Turek pohrozil že začne být hodný na Rusa či dokonce Assada a bylo po lásce.

    OdpovědětVymazat
  6. Zadlužený nýmand machruje:

    https://cz.sputniknews.com/svet/201803307059057-trump-putin-zavod-zbrojeni/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "zadlužený nýmand" právě oznámil ekonomické a technologické nule, že skončilo pošťuchování v ringu, kde nuly nemají co hledat, a začíná match šampionů. Šampión má podporu svých prachatých soudruhů, jejichž počet přesahuje miliardu.

      Ovšem bohužel, ekonomická nula je pověstná tím, že tohle je přesně věc, kterou nikdy neudělala, navzdory tomu, že přesila je desetinásobná. Navíc to zjevně není až tak velká nula, co se technologie a ekonomiky týká.

      Vymazat
  7. Je to smutné, co se děje v Afrinu. Je taky zarážející, proč se k tomu nijak nevyjadřují politici. Ale zdá se mi pokrytecké, když se za to "neodsuzování" nadává jenom na ČSSD a komunisty. Jaksi postrádám plamenné řeči Kalouska, Langšádlové, Černochové, Stanjury, Bendy Němcové a jiných demokratických politiků. Proti nim se snad nesmí protestovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co byste chtěl od nich slyšet. Jak vyplakávají nad Kurdy zabíjenymi ruskou koalicí? Chcete nové demonstrace před ruskou ambasádou? Paní Maříková tady svou etudu už předvedla.

      Vymazat
  8. Děkuji Vám, Martine Kunšteku, za Váš příspěvek. Děkuji Vám za odvahu jasně pojmenovat zásadní problém obou levicových stran. Stali se z nás mamonáři, sobci a zbabělci. Solidarita s těmi, na nichž je páchaná křivda, nám už nic neříká. Zajímá nás jen ta naše kulička, kterou si před sebou valíme a s potěšením sledujeme, jak se nám pěkně zvětšuje. Je to bída, kam jsme došli.....VK

    OdpovědětVymazat
  9. Mlčí se i o kosovských Srbech. Je to hanbou Česka, že k těmto činům se mlčí. Na pořadu dne jsou muslimové a tábor Letech. Čím víc budete veřejnost napínat, tím dříve půjdete od válu.
    Poučte se už jednou z historie. Uvědomte si, že vy, ač zaslepení lokaji svou mocí, jste v opovržení i u svých pánů - loukovodičů.
    Přijde den, z šachet se valí oheň a dým, příjde den....
    Morave

    OdpovědětVymazat
  10. Oprava: loutkovodičů
    Morave

    OdpovědětVymazat
  11. Pokud vane puch od lidovců, tak i bez detailní znalosti problematiky bych byl k jejich iniciativám velice skeptický. Ti opravdu nejsou žádní lidumilové ani vůči Čechům, natož pak k nějakým Kurdům. Za tím bude zase jen nějaká špinavost, mající za cíl škodit všemu, k čemu já mám vztah.

    OdpovědětVymazat
  12. Je to jednodušší, než se zdá. Kurdové pouze doplatili na to, že se přisáli na americkou stranu pomoci. Odmítli dohodu se Saddámem a Ruskem, a potom, jak obvykle, je staronoví páničci ponechali svému osudu. Demonstrace jsou k ničemu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeví se mi to právě tak. Dali se do špatného spolku.

      Vymazat
    2. Je to krásná šachová partie. Syrští Kurdové nechtěli jednat s Asadem, nechali se vyzbrojovat Američany, nejsilnějším státem NATO. Pro Turky jsou Kurdové teroristi, tak je Turecko s druhou největší armádou v NATO, s pochopením Asada a Rusů likviduje. Po odzbrojení syrských Kurdů bude toto území předáno Asadovi. Není nad spolupráci dvou nejsilnějších států NATO. Asad a Rusové se nestačí divit.

      Vymazat
    3. 15:27, ještě uvidíme, jak to bude s tím předáním. Zatím se žádná roztržka nerýsuje.

      Vymazat
  13. Autor ovšem zapomněl dodat, že v Afrinu jsou Kurdové v menšině, a když dobyli Afrin tak vyhnali 100 tis. místních Arabů a obsadili jejich domovy. Nic není černobílé.

    OdpovědětVymazat
  14. https://www.lidovky.cz/ucitelka-zadala-prvnakum-ukol-kreslit-multikultaky-siril-hoax-aeronet-pachatele-uz-zname-zni-ze-izl-/zpravy-domov.aspx?c=A180328_133945_ln_domov_sk

    Další prolhaný článek z Aeronetu (kolikátý už???), další idiot jménem Vlastimil. Sprosťáci, vyhrožovatelé, hulváti napadající z anonymity učitelky a učitele. Hnus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a proč máme věřit LIDOVKÁM ?

      Vymazat
    2. a proč mám věřit Aeronetu?

      Vymazat
  15. komunisté v té demonstraci měli pochodovat a neměli zamítat něco tak důležitého, jako je odsouzení turecké agrese.

    Ovšem pokud návrh předložili lidovci, byla to jen hra, protože lidovci nikdy nikomu neměli tendenci pomoci.

    OdpovědětVymazat
  16. U Čižinského to hra není.....A tady měli komunisté prokázat, že jsou nad věcí a že je třeba konat. jenže oni už dávno nekonají....debilní hry typu - řekl to Vašek, tak já s tím nemůžu souhlasit, tváří v tvář stovkách mrtvých a statisícům vyhnaných jsou směšné

    OdpovědětVymazat
  17. 12:20 Maříková, nechci být sprostý ale víš co, vyser se na komunisty a starej se o demokraty a hlavně o sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:44 Běž do hajzlu „demokrate"a spláchni.

      Vymazat
    2. A ty už jsi se spláchl ( spláchla) 12.57? Pokud si dobře pamatuju, tak s Kurdama byly odjakživa problémy. Hromadně to kdysi dávno nalezlo do Německa, a pak s nimi měli Němci neřešitelné problémy.Kurdi jsou odjakživa havěť - proto taky napsal K.May román "Divokým Kurdistanem" a podle děje to byla proradná, prolhaná, násilnická a drzá havěť. Tak co takhle držet hubu, než se začnu někoho bezhlavě ujímat za cenu, že na jiného, kdo mi neubližuje, sprostě nadávám? A co takhle debilní diskuze "řekl to Vašek" které naprosto převládají, protože nikdo, kdo blafe všechny ty blbosti, není solidně informován? Jakékoliv medium dnes není solidní informační zdroj. A ještě bych podotkl, že ty stovky vyhnaných, a miliony zhabitých, mají na svědomí kurvy z USA - nikoliv naši komunisté. To jako by měli něco teď napravit? Něco jako vyžehlit? Stejně na ně budou čeští nenávistní skřeti nadávat pořád, ať jedou hot, nebo čehý - všechno bude špatně. Proč by se měli snažit?

      Vymazat
    3. Kurdové nejsou havěť, ale lidé ve velmi složité situaci bez kompetentního vedení. To je dáno kromě jiného i typem jejich společnosti, nejsou jednotní, není to ucelený národ, jsou to klany, porůznu bydlící v tom vašem "Kurdistánu" a spolu s nimi tam žije spousta dalších podobných národů a etnik. Tamní státy Sýrie, Turecko, Írán a Irák, nejsou sice ukázkové humanitně založené demokracie, ale všichni s nimi mají permanentní problémy. Za mnohými hledejme podněty zvenčí.

      Vymazat
    4. Nechceš....,ale jsi sprostý ! Nadávky,urážky...to by ti šlo !

      Vymazat
  18. "Úlitba (také libace z latinského libatio) je rituál, kdy se bohům nebo duchům obětuje nějaká tekutina jako pocta mrtvým. Byla velmi častá ve starodávných náboženstvích, zejména v antickém Řecku a stále je v některých náboženstvích praktikována."

    Podobnou úlitbu zřejmě poskytli poslanci ČSSD a KSČM Andreji Babišovi, a jeho hnutí ANO, za přislíbené "trafiky", podpoří-li jeho vládu.
    Co by tomu přeci řekli naši "spojenci", že pane Babiši... ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stranu která nechce vládnout a měnit věci k obrazu svému, potažmo svých voličů, bych nikdy nevolil. K čemu taková strana která programově jen vysedává v opozici, jen vykřikuje hesla a nedělá nic???

      Vymazat
    2. 13:38 Když KSČM bude vládnout s Babišem , člověkem, který nedrží své slovo a je "p......", když "páníček" zadupe, to vám vadit nebude ? To si opravdu myslíte, že by KSČM nebo ČSSD s ním "měnila věci k obrazu svému"?

      Vymazat
    3. 13:38 Sráči, proč slintáš o věcech kterým nerozumíš.

      Vymazat
  19. Pokud komunisté podpoří po velmi trapném vyhoštění ruských diplomatů Babišovu vládu dostanou se na hranu nevolitelnosti. Kdo tedy zůstane?! Sen největších politických grázlů po r.1989 se splní a nebude nikoho, komu bude možné dát důvěru!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Potom jsi stejný blb jako voliči ODS nebo TOP.

      Vymazat
    2. Ona je zde za komunisty alternativa? Kde? Můžete o ní informovat, prosím? Osobně bych velice přivítal, kdyby existovala nějaká další strana zastupující zájmy lidí živících se vlastní prací a prosazující socialismus.

      Vymazat
    3. 13:37, správně. Nejlepší bude, když se jediné normální síly, které můžou jako tak vládnout v zemi, začnou prát mezi sebou, a pak jen čumět, jak se mohlo stát, že se k moci dostala havlérka.

      Vymazat
    4. strana zastupující zájmy lidí živících se vlastní prací a prosazující socialismus?
      Nejblíž je tomu v této chvíli Okamura...

      Vymazat
    5. Žijeme v zemi, kde nic není hanba.

      Vymazat
    6. Anonymní 16:52

      Okamura je tomu snad nejblíž, nicméně přesto velmi, velmi vzdálen.

      Vymazat
    7. Tak to opravdu ne Okamura prosazuje slušný kapitalismus přímou demokracii. A je taky jediná dobrá volba pro pracující.

      Vymazat
    8. No já pevně doufám, že šílené nápady pana Okamury s referendem a přímou volbou a zároveň odvolatelností politiků včetně starostů skončí nenávratně v propadlišti dějin.

      Vymazat
  20. Který blbec tuto demonstraci svolával. Demonstrovat se mnělo před USA velvyslanectvím. Ti přeci velí spolku darmožroutů a válečných štváčů NATO.

    OdpovědětVymazat
  21. Jáááj to je odvaha ísť pred sídlo KSČM a vybliakavať. Čo tak ísť pred ambasádu USA, GB, D, F ... ale to by potrebovali väčšina z nich hodne veľkú zásobu pampersiek.
    .
    Inak dojímavé, je že by sme si mali spomenúť, ako niekto niekoho kedysi vraždil ... hmm, tak si spomínam, že Kurdi v dobe svojho Kurdistánu neboli ten najmierumilovnejší národ -- a pokiaľ mi pamäť slúži, boli to často Kurdskí vojaci, ktorí páchali najväčšie zločiny počas Osmanských výbojov v Európe.
    .
    Ale čo už, tajtrlíci, môžu popri Tibetskej vlajke vystaviť aj Kurdskú ... len preboha aby si ju niekto nepomýlil s Palestínskou! To by bolo podľa zákona hanobenie rasy a náboženstva a za to je už basa na tvrdo!

    OdpovědětVymazat
  22. jestli ČSSD a KSČM budou podporovat ANO, tak dojedou ve volbách na spolehlivou konečnou !!!

    OdpovědětVymazat
  23. Bravo, Nová republiko - zhovadilost tvých návštěvníků hned tak nějaký web netrumfne!

    Děkuji těm několika slušným spoluobčanům, že otevřeně vystoupili proti fašistickému tureckému ditkátorovi. Nezapomínejme ani na ty Evropany, kteří se vypravili do Sýrie, jako kdysi interbrigadisté do Španělska, bojovat na straně Kurdů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Interbrigadisté ve Španělsku bojovali za Španělsko, ne??!! . .... takže dnes v Syrii by měli bojovat za Sýrii, ne?!!!

      Vymazat
    2. 16:56
      Copak syrští Kurdové nejsou Syřané? A nebojovali snad proti nepřátelům země: Daeš (ISIS)?

      Vymazat
    3. 16:48, jakému tureckému? Ruský diktátor za všechno může. Vy nevíte, že tomu vraždění velí? Demonstrovat se mělo před ambasádou v Dejvicích s plackami #SaveAfrin a #ForYuliaSkripal

      Vymazat
    4. 18:41
      Fuck you uASSackej kokote!!!!!

      Vymazat
  24. "S Kurdy byly odjakživa problémy"! A víte, že toto tvrdil i Hitler o nás - že jsou s námi problémy a že do Evropy nepatříme? Teď to tvrdí mj. zase stará senilní Evropa o Rusku, pro kterou se ukázalo problémem Rusko kolonizovat. Je jistě pozoruhodné, že pro pár milionů Židů se našlo v OSN pochopení a zřídil se jim stát na úkor Palestinců, ale pro pár desítek milionů Kurdů se nic na scéně OSN neobjevilo. Otázka zní, zda mají Kurdové právo na sebeurčení, jako jiné národy, či nikoliv. Víme, že toto právo je oktrojováno - např. znovuzrozeným frankistickým režimem ve Španělsku. Režimem, které bojuje proti Kataláncům za podpory a asistence EU a NATO. Četl nebo slyšel někdo něco kritického z českých oficiálních míst, na adresu nacismu ve Španělsku? Byly vyhlášeny sankce proti Španělsku, odvoláni či posláni domů diplomaté? Ne, nic, mlčení a nebo frenetický potlesk na podporu potlačování Katalánců.
    A PAK SE NEDIVME, ŽE TITÍŽ VYZNAVAČÍ EU NEONACISMU NEHNOU PRSTEM PRO 40 MILIONŮ KURDŮ - NAVÍC PAK POLITIČTÍ A VOJENŠTÍ POSRÁNCI PROTO, ŽE TURECKO JE ČLENEM NATO, ABY NEPRÁSKLO DO BOT! TO JE TEN HLAVNÍ ZDROJ TURECKÉHO VYDÍRÁNÍ, KTERÝ PAK ODNÁŠÉ KURDOVÉ.
    ALE POKUD BUDETE ISLÁMISTY, JAKO KOSOVSKOALBÁNŠTÍ TERORISTÉ, PAK MÁTE OTEVŘNOU CESTU K SRDCI EU A NATO A MÁTE PRÁVO NA SEBEURČENÍ.

    OdpovědětVymazat
  25. Prostě si Kurdové vybrali špatného spojence. Tak teď dostávají na prdel od Turků Turci jsou v NATO a NATO je jak víme na hovno.Turci už jednou napadli dalšího poskoka NATO Řeky a co udělalo NATO no hovno. Dnes předvádí v Syrii to samé. Tak jděte s Kurdy taky do prdele. Jak říkám vybrali si spojence tak ať se obrátí na něj a ti naši idioti by mněli udělat to samé a ne opruzovat před sekretariáty stran které za nic nemohou. Prostě Kalousek a jeho skvadra by mněli vytáhonou nějakou kurdskou vlajku a jít protestovat před US ambasádá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:54 Tvrdit, že ĆSSD a KSČM za "nic nemohou" je nesmysl. Obě, více či méně, se podíleli a podílejí na tom, že jsme v NATO.
      Mají-li v úmyslu podpořit Babišovu vládu, tak se zcela určitě na tomto stavu nic nezmění. Spíše naopak...

      Vymazat
    2. Anonymní 18:30
      Mohl byste prosím přiblížit jak se KSČM podílela na tom, že jsme v NATO? Tím, že jako JEDINÁ strana otevřeně varovala před tímto krokem, pročež si vysloužila masmediální kanonádu ze všech strana a ohlupovadel? Opravdu?

      Vymazat
    3. 18:30
      T nic nemění na tom že ti idioti protestují na nepravém místě. Jediný kdo je z našich politruků zodpovědný, je Pavel, komediat Stropnický a jeho kmotr Babiš. Který z idiota udělal minstra obrany a poté ministra zahraničí.

      Vymazat
    4. 18:47 Naše "cesta" do NATO je dlouhá, předlouhá, "začala" řadu let před rokem 1989.
      Teprve v současnosti se zcela ukazuje kolik "komunistů" se na tom podílelo. Někteří z nich otevřeně "přešlo na druhou stranu", z některých se stali "političtí trafikanti" kalkulující vyměnit svoji podporu Babišově vládě za výnosné "trafiky".

      Vymazat
    5. 19:07 Prosím prosím, a v kterém roce začala naše cesta do NATO? Jak moc dlouhá byla ta řada let před rokem 1989?
      Dík za info, Petr

      Vymazat
    6. 19:13 Rok, ve kterém začala naše cesta do NATO,zřejmě nejde přesně stanovit.

      Z dnešního "pohledu" lze konstatovat, že viditelnější formu dostala před a po roce 1968. V období normalizace byly, pod různými záminkami, odstraněni z bezpečnosti, armády, státní správy, atd.
      odborně a organizačně schopní lidé - vlastenci a "nahrazeni" tzv. "kádry".

      Tyto "změny"se, dříve či později, negativně promítly v řízení státu,
      rozvoji hospodářství, zásobování obvyvatelstva, apod. a v "plné nahotě" se projevily v roce 1989, kdy tyto "kádry" převlékly, více či méně, v řadě případů "kabát".

      Důsledkem je současný stav našeho státu a společnosti. Řada těch "kádrů", příp. jejich potomků, působí v politice, hospodářství, policii, armádě, atd. dodnes.

      Vymazat
    7. 19:55 Mám tomu rozumět tak, že soudruzi svojí výměnou odborníků za stranické kádry započali naši cestu do NATO? A dokonce, že to dělali s tímto úmyslem? Navíc co se týče armády, tak v době normalizace v armádě žádný odborník, který by nebyl loajální straně nebyl. (Jestli tam v té době vůbec nějaký odborník byl.)
      Ne, téhle divoké konstrukci asi věřit nemusím, viďte? Petr

      Vymazat
    8. autor příspěvku 19:55, 19:07
      plácá nesmysly které nemůže dokázat. Od r.1968 byl od občanů ČSSR obrovský tlak na získání neutrality. Nakonec ani Venca flaška si nedovolil při a po hadráku mluvit o vstupu do Nato. Takže můžeme předpokládat, že cca r. 1990 začal býti počátkem získávání podpory pro vstup do NATA.

      Vymazat
    9. 20:30, 20:52 Věřte si čemu chcete...

      Vymazat
    10. Anonymní 20:52
      Nevybavuji si vůbec, že by od roku 1968 byl nějaký, natož obrovský, tlak občanů ČSSR na neutralitu. Spíše nám to bylo celkem fuk, věnovali jsme se svým věcem a všichni jsme si jen v souladu s propagandou přáli, aby hlavně byl mír. Proč také nějak brojit proti Varšavské smlouvě, když se jednalo o odpověď na NATO, v podstatě o pasivní členství a do žádné války jsme vojsko nemuseli posílat(narozdíl ode dneška). Lidé kdovíjak neřešili ani přítomnost armády SSSR u nás, s níž ostatně většina lidí vůbec nepřišla do styku.

      O vstupu do NATO se začalo mluvit až chvíli před upečením tohoto aktu a lidé tomu většinou nebyli nakloněni. Proto také nepřipustili referendum.

      Vymazat
    11. 21:49 Ne fakt, tvoje teorie je vážně v úrovni sfi fi literatury. Já taky kus téhle doby prožil na vlastní kůži.

      Vymazat
    12. 21:56 Když se začalo veřejně mluvit o našem vstupu do NATO bylo vše již "dokonáno". V té době se o obranyschopnosti našeho státu už nedalo v podstatě ani uvažovat...

      Vymazat
    13. 22:06 K pochopení "kdo je kdo" a "o co jde" doporučuji knihu Stewarta Stevena "Výbušnina".
      Vyšla u nás v roce 1991, uvedená fakta zachycují dobu u nás v padesátých letech a vrhají zcela jiné světlo na americkou politiku, než jak se dnes líčí.

      Vymazat
    14. 211:49 a podobní.
      Jsem pamětníkem a vskudku od r.1966 a dalo by se to i dohledat v tisku, byl reforní tlak na získání neutrality. Samozřejmně nebylo žádné referendum, ale jako studen si tuto dobu velmi dobře pamatuji. Takže hloupé připomínky výše uvedených beru jako znalosti které získali na dnešních školách prípadně v intenzivním inkluzivním vyučování.

      Vymazat
    15. 19:33
      byl tlak na reformu a získání neutrality, student střední ekonomické školy.

      Vymazat
  26. Zaznívají tady různé názory Když bylo bombardováno Srbsko mlčeli jsme a souhlasili, Lýbie to samé, Irák nemlich to samé.Škoda každého lidského života. Miliony zmařených životů jen proto, že se někdo někomu nelíbí. No a Kurdové chtějí sedět hned na několika židlích, to prostě nejde Je mi jich líto jako lidí, ale měli by si udělat v prvé řadě pořádek sami mezi sebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:2 A na kolika židlích "chceme" sedět my ?
      Nejdříve je třeba udělat "pořádek" tady u nás a teprve potom budeme moci radit jiným.

      Problémem ovšem je, že si ten "pořádek" každý z nás logicky představuje jinak...
      Stejně tak Kurdové...

      Vymazat
    2. 18:37
      Hlavně ti co mají v moci oficiáalní sdělovací prostředky a neustále se nás snaží manipulovat. Pomocí zahraničních neziskovek ničí naše školství a působí vyloženě protinárodně!

      Vymazat
  27. Tak ještě že jsme onehdá těm Kurdům poslali Sa vz58 a dostatek munice do nich.

    OdpovědětVymazat
  28. Moje ime je Cleita Jason, samohrana majka sa 2 djeca. Bio sam zaglavljen u finansijskoj situaciji pre 2 meseca i morao sam da refinansujem i platim svoje račune, pokušao sam tražiti kredite od različitih Kreditnih firmi i Banaka, ali nikada sa uspjehom do jednog vernog dana, pregledao sam internet, naišao sam na svjedočenje (Anela Belmiro) o tome kako je ovom preduzeću za zajmove (JOAN NORMA LOAN COMPANY) sa e-poštom: joannormaloancompany@gmail.com joj pomogla sa zajmom, postala sam zainteresovana i takođe se prijavila za zajam iz iste kompanije. Ta pravna i pravna kompanija mi je pomogla sa 50.000 evra nakon toliko napornog nastojanja da potražim zajmove od drugih kompanija i banaka. Za vaše hitne i pouzdane zajmove bez velike kamatne stope i potraživanja kolaterala, savetujem vam da kontaktirate putem e-pošte: joannormaloancompany@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  29. Hodně příspěvků zaznamenává naší občanskou lhostejnost k nespravedlnosti u nás doma, natož pak ve světě. TO BY NÁM MOHL VYSVĚTLIT PSYCHOLOG, CO SE TO STALO S ČESKÝM NÁRODEM, ŽE JE TAK NEVŠÍMAVÝ, S KLAPKAMI NA OčÍCH A SE ŠPUNTY V UŠÍCH, KTERÝ PROGRAMOVĚ NECHCE NIC VĚDĚT O UTRPENÍ DRUHÝCH, VYVOLANÉM TAKÉ ČASTO I NAŠIM JMÉNEM? SOUVISÍ TO S BEZVĚRECTVÍM, JE TO BEZCITNOST, NIHILISMUS? Je to ztráta kontaktu s drsností kapitálu po dobu socíku? To je skutečností, že dnes spousta lidí předem volá, že to nechce slyšet, že to nechce vědět - "neříkejte mi to"! Vědomí pravdy by je bolelo a mají pocit, že by byli odpovědní za svoji vládu, parlament? ROČ JE VE STŘEDU ZÁJMU JEN CARPE DIEM V TOM NEJDRSNĚJŠÍM SMYSLU?

    OdpovědětVymazat