Reklama

.

.

pondělí 26. března 2018

Putin umožnil Erdoganovi zřídit v Afrinu Islámský emirát a vykročil tím na cestu k prohře v celé syrské válce

Jana Maříková
26. 3. 2018
V Evropě řešíme smrt bývalého rukého špióna a vyhošťování ruských diplomatů. Mezitím Erdogan v dobytém Afrínu provádí genocidu Kurdů a území se chystá přeměnit na islámský emirát. Koalicím ruského letectva a Syrské arabské armády a amerického letectva a kurdských milicí YPG a YPJ se loni podařilo ze Sýrie vyhnat Islámský stát (IS). Od minulé středy vrtulníky US Air Force evakuují důstoníky džihádistické milice An-Nursa z oblasti Ghúta, kterou s podporou ruských letadel dobývají syrská vládní vojska. Od něděle řadové džihádisty evakuuje pozemním konvojem na sever ruská vojenská policie. Turecká armáda, která džihádisty vyzbrojila a vybavila pro ně zřizuje v Afrínu ubytování a do provincie jako kolonisty posílá další tisíce vetránů IS. Afrínští Kurdové se zřejmě stali obětí dohody velmocí o rozdělení sfér vlivu v Sýrii. "Výměny" Ghúty za Afrín. Tato dohoda ale může vést k ruské prohře celé války.


V jedné ze svých detektivních povídek s otcem Brownem, o jedné bitvě slavného generála a smrti mladého důstojníka, použil Gilbert Keith Chesterton otázku či rčení: "Jak schováš jednu mrtvolu? Do hromady jiných mrtvol!" Bitva byla kvůli tomu, aby se zakryla vražda důstojníka, který generálovi přišel na cosi velmi nekalého. Situace posledních dnů a týdnů mě nutí, abych toto rčení obrátila: "Jak schováš stovky a tisíce mrtvol? Pod jednu, o které budeš mlít, psát a spřádat teorie o tom, kdo ji má na svědomí."

V severosyrském Afrínu a už brzy nejen tam se dějí věci, které, mírně řečeno, odporují mezinárodnímu právu. Turecko tam s požehnáním všech mocností vede válku proti severosyrské Rojavě. Regionu, kde si Kurdové za cenu vlastní krve vybudovali samosprávnou konfederaci, s náboženskou svobodou a rovností mužů a žen. Když to nazveme pravdivě - Turecko provádí genocidu, naprosto legálně, pod záštitou NATO a s tichým souhlasem Ruska.

Média většinou mlčí, a když už otevřou pusu, tak lžou. O tom, jak agrese začala, když přejala tureckou propagandu o střelách, vypálených z Afrínu. Lžou o počtu mrtvých, o tom, kdo je tu terorista. Dnes už je většina kantonu Afrín dobyta Turky a Erdogan právě vyhlásil, že se vydá dál. A jak Rusové, tak i Američané mu zřejmě přenechají území, obydlená Kurdy a Jezídy.

Tereza Spencerová na FB napsala, že "Rusové prý vyklidí kurdský Tál Rifáat na severu Sýrie a přenechají ho Turkům... Totéž Ankara, která už ovládla Afrín, teď očekává od Američanů v Manbídži. Z jižního cípu Východní Ghúty prý za včerejšek vyšlo na 5000 džihádistů, eskortu zajistila ruská vojenská policie…".

Erdoganův islámský emirát
Totéž potvrzují další zdoje přímo z místa. Německý publicista Kerem Schamberger, který je přímo v Rojavě, v rozhovoru pro magazín Ajour potvrdil, že Turci zřizují v dobytém Afrinu kolonii pro veterány ISIL , kteří u Erodagana našli azyl. V řadách turecké armády se agrese proti Afrínu účastnilo několik tisíc džihádistů. Na okupované území se podařilo proniknout i reportérovi tureckého původu Fehimu Tastekinovi, který na místě podle znaků na uniformách identifikoval příslušníky celkem 19 různých islamistických formací, jež před tím válčily v různých koutech Sýrie a Iráku. Mezi jinými i Brigádu sultána Murada, která je na seznamu teroristický organizací OSN a jež je složena z Turkmenských islamistů. Na řadu z nich byl v Rusku vydán mezinárodní zatykač jako na teroristy účastnící se útoků na civilisty na Kavkaze. Na místě viděl i příslušníky tzv. Ujgurské brigády, což je teroristická organizace usilující o odtržení a islamizaci západních oblastí Číny. Obě organizace jsou řazeny do celosvětové teroristické sítě Al-Káida. Před přesunem do Sýrie působily po boku Talibanu v Afghánistánu. Během afrínské agrese působily v řadách útočící turecké armády pod velením zvláštních jednotek Šedí vlci. Jde o tureckou obdobu nacistických Waffen SS. Její příslušníky lze charakterizovat jako extrémní nacionalisty, jejichž zájmem je přednostně zabíjení Kurdů. Podobně jako bylo cílem SS vraždění Židů. Vojenské oddíly Šedých vlků byly podobně jako Waffen SS vytvořeny z bývalých z příslušníků turecké tajné politické police a zvláštních policejních sil. Šedí vlci v 80. letech operovali jako zpravodajská služba a mafiánská organizace i v západní Evropě. Ve Francii jsou zakázaní jako teroristická organizace.

Syrská arabská armáda (SAA), které velí prezident Bašár Asad, minulý týden s podporou ruského letectva prolomila třicetikilometrový klín do islamisty ovládaného sektoru v Ghútě. Síly džihádistů tak byly rozděleny do dvou oddělených a obklíčených oblastí. Nejvyší velení džihádistké milice An-Nusra však minulý týden s pomocí USA začalo vyklízet pozice. Podle německého reportéra Horsta Frohlicha z deníku Voltaire Netzwerk jejich evakuaci od středy 21. března 2018 provádí i vojenské vrtulníky amerického letectva. Frohlichovi se podařilo dostat až do těsné blízkosti vesnic Jissi a Calo, do nichž se stáhli nejvyšší veliteské kádry Nusry, a v nichž opakovaně přistály americké vrtulníky. V jednom případě se mu dokonce podařilo vyfotit evakuaci džihádistů. Německý deník Voltaire Netzwerk přinesl informaci, že americké letectvo přesouvá zachráněné džihádistické šarže do Iráku. Řada militantů bojujících u Ghúty původně pochází z irácké odnože teroristické organizace Daesh. Irák je však zřejmě jen přestupní stanicí.

Cílem je podle všeho Afrin, kde probíhá dokonalé etnické čištění, aby se udělalo místo. Včetně ničení památek, které jsou jiné než muslimské.

Špivavá dohoda velmocí

Člověku se to nechce věřit, zdravý rozum se brání, že tak hnusný obchod mohl proběhnout ve světě, honosícím se tradicemi humanismu, v tzv. západním světě - a ve spolupráci s Ruskem. Proto radši věříme tomu, že probíhá stará dobrá studená válka, projevující se vyhošťováním diplomatů a svalnatými řečmi na obou stranách. Na to jsme si zvykli a náš mozek je uzpůsoben tak, aby nás chránil před hrůzami, na které zvyklí nejsme.

Genocida

Mezitím jsou stovky tisíc lidí na útěku, a ti, kdo neutekli, jsou vyháněni - i staří lidé. Islamisté, kteří se vevalili do Afrínu po boku turecké armády, uspořádali hon zejména na Jezídy, které považují za nevěřící.

Elke Dangeleit píše na webu Telepolis o tom, jak probíhá likvidace Jezídů - "Ukažte nám domy Jezídů!" To se dožadují islamisté, kteří se stěhují do vesnic po vyhnaných obyvatelích. Tyto domy jsou okamžitě vyrabovány a zapáleny, lidé, kteří zůstali, hlavně staří, jsou ponižováni, svatyně ničeny a posvátné sgtromy znesvěcovány. Afrín, kde spolu žili Kurdové, Jezídové, křesťanští Asyřané i Arabové, se mění v další hnusný chalífát. Dangeleit cituje lékařku Melav Bari, členku Společnosti jezídských akademiků, která hovoří o tom, že mizejí lidé a ženy jsou unášeny. Když Jezídové trpěli pod nadvládou IS a jejich ženy byly sexuálně zotročovány, náramně jsme to odsuzovali. Teď už jejich osudy a životy nikoho nezajímají.

Putinova hrubka

Kerem Schamberger ve svém článku zveřejněném rovněž v Ajouru upozorňuje na to, že zřejmě došlo k dohodě velmocí o rozdělení sfér vlivu. O výměně Ghúty za Afrín. Podává svědectví o tom, jak se v kritický okamžik války afrinští Kurdové a Syrská arabská armáda dohodli na společném postupu. Jednotkám SAA se podle něj podařilo probojovat až na vzdálenost pohých 20 km od Afrín City. Jeli Kurdům na pomoc s tím, co opravud potřebovali – s protivzdušnými raketami. Jejich použití však Rusové syřanům neumožnili. Nedali jim elektromnické klíče k odpálení raket na turecká letadla.

Turkům se Afrin podařilo dobýt proto, že Kurdové neměli vzdušné krytí. Původně je podle dohody afrínské samosprávy s ruskou armádou zajišťovalo ruské letectvo. K tomu účelu mělo na místě zřízeno i leteckou základnu. Rusové ji však vyklidili den před tureckým útokem. Stažením leteckého štítu umožnili Erdoganovi Afin dobýt. To se podle Schambergera ukázalo především ve dnech, kdy Rusové na několik dní obnovili blokádu vzdušného prostoru. Turecký postup se zastavil. Na několika místech byli Turci a džihádisté dokonce zatlačeni zpět. Pak se však ruská letadla opět stáhla a nebe opanovaly turecké bombardéry. Postupně přeměnily na pole sutin Jindires, které chránilo přístup k Afrin City i metropili kantonu. Po 2 měsících neustálého bambardování Kurdům nezbylo nic jiného než civilisty evakuovat a jednotky YPG a YPJ stáhnout do hor.

Erdogan je však stejný jako Hitler, kterého ostatně obdivuje, a ani se tím netají. Když se mu uhne na jedno místě, tak chce další. Nyní tlačí na USA aby mu vydaly v plen i Kurdy v Rojavě. On chce prostě Kurdy kompletně vyhubit. Stějně jako Hitler Židy. Už připravuje i ofenzivu do severoiráckých oblastí obývných Kurdy. Když Putin rozhodl o vydání Afrinu Turkům, tak podle mého udělal stejnou chybu, jako když Franice a Británie zradili Československo v roce 1938 v Mnichově a donutily nás přenechat nacistům pohraničí.

Proč je tahle válka

Celá syrská válka se totiž vede kvůli tomu, aby Turecko mohlo přes severní Sýrii natáhnout ropovod a plynovod z Kataru a Saudská arábie. Stažením na jih a výměnou Ghúty za Afrin možná Rusové získají chvíli klidu v zázemí kolem Damašku. Ovšem riskují tím prohru v celé válce. Pokud se Erdoganovi podaří zřídit Islámský emirát v Afrinu, a pokud mu USA přenechají k dobytí i Rojavu, tak po 7 letech Erdogan získá to co chtěl. To kvůli čemu vyzbrojil a vybavil džihádisty z ISIL a dalších teroristických skupin, které vyslal do Sýrie. Jde o území, kterým má vést ten prokletý ropovod a plynovod.

Jeho vybudování by znamenalo porážku Ruska. Nejen v Sýrii. Putinovi se podařilo pozvednout ruskou armádu z popela díky příjmů z vysokých cen ropy a plynu. S EU vede neustálé tahanice o jižní větev zásobovaní Evropy plynem a ropou z Ruska. Jižní státy jako Řecko, Bulharsko a Itálie by ty roury z Ruska chtěly, ale EU se jim v tom snaží bránit.

USA a Turecko se ruský plyn a ropu z evropského trhu snaží aspoň z části vytlačit dovozem z oblasti Perskézo zálivu. Ta se nyní děje tankery, které jsou drahé. Proto začala válka v Sýrii. Aby na jejím území mohly být postaveny roury z Kataru a SA. Asad s návrhem nesouhlasil a proto začala občanská válka. Nyní Turkům v realizaci záměru s rourami od Arabů stojí v cestě Kurdové. Jestli je Rusové obětují v zájmu udržení základen na jihu, tak možná vyhrají jednu bitvu, ale prohrají celou válku. Jakou cenu má udržení Asada u moci za cenu toho, že Turci a džihádisté získají sever Sýrie? Dobytí Rojavy Turky a realizace záměru s ropoveodem a plynovodem by pro Rusům přineslo prohru celé další 2. studené války. Přivedením arabské ropy a plynu do Evropy přes Turecko by se snížily růské příjmy z vývozu obou surovin. Tím i peníze na nové zbrojení. Takto uý jednou SSSR prohrál první studenou válku.

Zatýkání studentů v Turecku

Ještě si neodpustím poznámku k našemu chrabrému studentstvu - na Bosporské univerzitě v Istanbulu proběhla v neděli razie - na kolejích i v domovech studentů, kteří vyjadřovali odpor proti Erdoganovu válečnému štvaní. V sobotu je zmínil v projevu a v neděli policie konala. Ačkoli jsem to rozeslala okamžitě, nevšimla jsem si zatím žádné spontánní studentské solidarity - proč taky, když v tom není Zeman. Psaly o tom kromě mých zdrojů i turecké noviny, ozdrojováno je to dostatečně.

Ve čtvrtek se koná na Náměstí republiky demonstrace s názvem : "Prolomit ticho kolem Afrínu!" Všichni jsou zváni - ale ČT to asi nedá, tak naši studenti nedorazí.....ráda se budu mýlit. Protože jestli něco nesnáším víc než zabíjení a zbabělost, tak je to pokrytectví. Nějaký nevtipný politik, jméno není důležité, přirovnal studenty ze stávek za demokracii či co to bylo, ke studentům z roku 1938 (opravdu si spletl rok). Chce se mi zvolat - "Hic Rhodus, hic salta, milí studenti! Tady se bojuje o akademické svobody, v Istanbulu, ne na dvorcích našich škol!"

98 komentářů :

  1. Maříková, MAŘÍKOVÁ, nejlépe je uplatnit se na hovinkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sprosta je ja k ta stara cecenska prostitutka a alkolicka peta P.

      Vymazat
    2. Zopakuji to, co někdo píše dole, protože je to snad nejvýstižnější... YPG se ve své snaze o svůj vlastní stát v podstatě stali zástupnou armádou USA v jejich úsilí rozbít Sýrii... a pro Turecko jsou pak trojským koněm, protože by časem také logicky došlo na i kurdské enklávy v Turecku... takže Turecko v podstatě skutečně jedná sebezáchovně. Cituji:

      Svým způsobem lze tento vývoj považovat za výsledek kardinálního omylu PYD/YPG, kteří už loni v létě poprvé odmítli ruský návrh zachránit Afrín jeho navrácením zpět do rukou Damašku a vsadili na Spojené státy...

      Vymazat
  2. V tomto článku lze samozřejmě s částí souhlasit.Není ale možné souhlasit s výrokem ,že Rusko souhlasí s okupací částí Sýrie Tureckem.Pokud by svět nečině nepřihlížel tomu ,jak hlavně režimy USA vytvořili tzv.ISIL a a další teroristické organizace islamských vrahů.V kurdské oblasti režim USA okamžitě vybudoval na 20 vojenských základen.Samozřejmě také rabuje již dávno syrské přírodní bohatství.To u těch Kurdů na, které Husainovi dodali chemické zbraně s doporučením je okamžitě proti Kurdům použít.To se také stalo a všichni známe ty hrozné oběti.v Iráku ,který USA přepadli s takovou pompou,tak povraždili v zájmu dovozu americké demokracie kolem 1,5 milionů lidí,z toho bylo na 700 00 dětí .To krvavá balkánská řeznice Madle posoudila jako látání třísek ,když se kácí les.Kdyby Rusko v Sýrii nezasáhlo ,tak by v Sýrii již Amerikáni,Izrael ,Británie,Francie a Turecko povraždili všechny lidi,hlavně křestany.rusko má nyní samo obrovské starosti ,nebot je kolem dokola obklíčené vosky a těžkými zbraněmi režimu USA a jejich poskoků ze zemí NATO.Takže musí posilovat obranu proti chystanému přepadnutí vojsky NATO.Máme tam už i my SVÉ žoldáky,které za to bohatě platíme.Asi mi unikly velké protesty proti válce před ambasádami režimů USA,Izraele a dalších zločineckých režimů.Ono totiž Rusko na problémy zůstává samo.Ono i v té Sýrii jde o to,odstřihnout Rusko od peněz za prodej plynu a dal.Vidíme,že režim USA již buduje velkou námořní základnu blízko Krymu.Obávám se ,že válka bohužel bude a my budeme postižení také.Nebude vítězů.USA bude BOJOVAT do posledního Evropana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:45 Rusko začalo používat plynové roury jako nástroj politické moci a tak se nedivte, že chce mít Evropa alternativu v dodávkách energií.

      Vymazat
    2. Anonymní27. března 2018 11:00
      Jako nástroje moci je používá především EU, která ponoukala Kyjev ke smlouvání s RF a neplacení. Dodávaný plyn z RF Kyjev kradl a proto na nácky podporující banderovce nezbylo, nicméně toto začali vysvětlovat svým obyvatelům jako zlovůli RF.
      Lež a podvod demokratů zase vyhrála. Alespoň u mnohých eurosluníček.

      Vymazat
    3. 11:41 Hlavní větev do západní Evropy vede přes Polsko a Ukrajinu neprotíná. Dejte si mokrej hadr na hlavu.

      Vymazat
    4. Anonymní27. března 2018 12:52 -))))
      Celkový objem ruského plynu přepravovaného přes Ukrajinu – 80 miliard metrů krychlových ročně.
      Jamal (asi 18 miliard m3, 11% celkového západního exportu) ...... a několik dalších ( Finska a Švédska)....
      Na ukrajinské plynovody tedy zbývá přeprava 106 miliard m3, tj. 66%
      Váš Václav Bartuška

      Vymazat
    5. Banderovci z Kyjeva kradli vždycky!!!
      Policisté našli v Žitomirské oblasti skoro dvě stě jednotek ukradené speciální techniky včetně OT a BVP, které chtěli banderovci nezákonně prodat na internetu, oznámila tisková služba oblastní správy ukrajinské policie.
      Příslušníci právních orgánů odhalili schéma krádeže speciální techniky v průběhu vyšetřování okolností poškození magistrálního ropovodu. V průběhu čtrnácti dnů dělali prohlídky v Novohradsko-Volyňském okrese a zabavili skoro dvě stě jednotek techniky, několik OT a BVP, automobily ZIL, Ural a GAZ, přívěsné vozy, autocisterny, věžové automobily, tahače s navijáky a také velké množství náhradních dílů k nim, jako jsou akumulátory, pneumatiky aj.

      Vymazat
  3. Ale ono to tak je....Rusko s tím souhlasí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad Maříková - podle mého, Kurdové se spolehli na podporu USA, byli nalákání jejich sliby (zbraněmi..) a nechtěli se spokojit se spoluprací s Asádovým režimem (Ruskem). Výsledek se dostavil. Ze dvou špatných rozhodování zvolili to horší.

      Vymazat
    2. Tak se podívejte, paní Maříková. Rusové s Turky oprášili Turecký proud. Proto, jak se zatím zdá, mají společný zájem zabránit Američanům, jejichž společnosti většinou rabují uhlovodíky v zemích Perského zálivu, ve stavbě plynovodů a ropovodů do Evropy. Evidentní zájem Američanů byl, po zkrachování plánu na odstranění Asada, rozbití Sýrie a vytvoření nějakého "státu" s loutkovou, proamerickou vládou, přes který by se trubky daly natáhnout. Než by tohle Rusové dopustili, raději Kurdy nechají napospas Erdoganovi.
      Znovu se opakuji. Rusové do Sýrie nepřišli páchat nezištné dobro, ale hájit své zájmy. Kurdové toto měli rozpoznat a přizpůsobit své požadavky. Ke své vlastní škodě uvěřili slibu na vlastní stát, který jim zřejmě dali Američané.
      Pro nás z toho plyne poučení, že jejich slibům se nedá věřit. A pokud uvěříme, budeme si jednou muset vyžrat následky.

      Vymazat
    3. USA Turecku slibují, že syrským Kurdům „přitáhnou uzdu“. Z hlediska těch, kdo v americkém establishmentu doufají v uchování vazeb s Tureckem, je to logický postup, z hlediska prokurdského „křídla“, které by v Sýrii – právě s pomocí kurdských pozemních sil – rádo udrželo ilegálně okupovaná území, je to už horší. Vztahy mezi USA a kurdskými YPG chladnou už od zahájení turecké invaze do Afrínu a veřejná prohlášení o „přitahování uzdy“ je zcela jistě nijak nevylepší. Naopak, jen se utvrdí image Spojených států coby partnera, na kterého není spolehnutí, když jde do tuhého.

      Ostatně, platí to nejen pro USA, ale pro NATO jako takové, protože turecké dobývání Afrínu pokračuje a Západ k němu více méně mlčí, bez ohledu na (podle všeho zveličené) turecké údaje o kurdských obětech, které i tak výrazně převyšují „čísla“ ze souběžného osvobozování damašské Východní Ghúty z rukou džihádu. Ačkoli do Afrínu dorazily (z pohledu Pentagonu je asi vhodnější termín „dezertovaly“) kurdské posily z „amerických zájmových oblastí“ na surovinově bohatém východě Sýrie, město samotné je už ale takřka obklíčené, přívod vody do něj byl zastaven a civilisté z města prchají do syrského vnitrozemí, pád Afrínu lze považovat za takřka hotovou věc, byť Kurdové proklamují opak...

      Svým způsobem lze tento vývoj považovat za výsledek kardinálního omylu PYD/YPG, kteří už loni v létě poprvé odmítli ruský návrh zachránit Afrín jeho navrácením zpět do rukou Damašku a vsadili na Spojené státy, jejichž politiku do značné míry ovšem ovlivňují Saúdové a Izrael.

      Vymazat
    4. Ale Kurdové jsou přece především spojenci USA, tak proč by najednou mělo Rusko na ně brát ohled. Má svoje zájmy a rozhodně celý ten konflikt nezavinilo, takže proč by teď mělo riskovat ještě několik let potýkání kvůli Kurdům. Protože se to od něj čeká, protože je to starý dobrák? Nehledě na to, že informace od německého novináře beru už z principu jako účelové.

      Vymazat
    5. Pani Maříková,

      najskôr mi dovoľte, aby som sa poďakovala za vyčerpávajúce informácie, ktoré potvrdzujú to, o čom písal tur.novinár Cengiz Candar a neskôr to rozšíril Thierry Meyssan (ak si spomínam tak to bolo 12/2015).

      Oba písali, že medzi USA a Ruskom existuje nepísaná dohoda o rozdelení Sýrie a to nie kvôli plynovodu, ale kvôli Iránu a ochrane Izraela.
      B.Assad je len pozorovateľ, zrejme inú možnosť nemá, ak chce on i jeho rodina v zdraví prežiť. Veľa možností manévrovať nemá a či s tým súhlasí a či nie, nepýtajú sa ho.

      Keď som prvýkrát počula klamstvá od ministra Lavrova po stretnutí s Tillersonom ohľadne Sýrie, neverila som, že je toho schopný a nechcela som dlho uveriť, že Rusko a USA je jedno a to isté.

      Gazprom i Rosnefť ovládajú rothschildovské skupiny a tie si ustrážia dodávky a najmä príjmy z ruského plynu a ropy.

      Nejde o plynovod Katar-Turecko-EÚ, ale Irán-Sýria-EÚ ..... a najmä o pozemné spojenie Irán-Sýria, preto USA obsadili východ Sýrie a Rusi ani nepípli, stiahli sa.

      Už dávno neverím na ohrozenie Ruska, veď ho spravujú tí istí, čo i USA.
      Skôr verím, že ide o zníženie populácie, vyhladenie tej európskej, preto sem ženú tie hordy z Blízkeho východu a teraz najmä z Afriky.

      Teroristi z Daešu sa ešte hodia, Rusi tiež oznámili, že kalif Bagdádi je po smrti, ale kdeže, žije a iste má už stanovenú novú úlohu, aby vraždenie pokračovalo.

      Nie som zástankyňou Kurdov, vždy hrali len podľa nôt iných a neštítili sa žiadnych zverstiev, ale toto si nezaslúžili a tí Jezídi, spadli z dažďa pod odkvap. Zrejme ich vyhubia.

      Priznám sa som sklamaná, verila som, že Rusi síce budú hájiť svoje záujmy, ale že nie sú kriváci, ktorí podrážajú, ale sú, tí amíci sa aspoň nehrajú na ukrivedených, sú to hrubiáni a ani to netaja.

      V.Nuland vyhlásila: "Fuck the EU!" Rusi si to myslia ....

      Vymazat
    6. 17:48, no docela dost hloupá odpověď, vy nešťastnice.

      Gazprom a Rosněfť ovládá Rothschild..., co jste spadla z višně na hlavu? Gazprom je státní firma a právě ona je oním předmětem sváru mezi RF a Západem, především USA, kteří touží po jeho privatizaci už od samého počátku věků. Svatý grál.

      Rusi nepípli, že USA zabrali východní Sýrii (Rožavu).. to snad nemyslíte vážně? V r.2015, kdy konečně dosáhli v Minsku zmrzlého konfliktu na východní Ukrajině, se bleskem přestěhovali do Sýrie, aby zabránili devastaci země v posledním okamžiku, zároveň změnili poměr sil, a vy říkáte, že nepípli? Jak si myslíte, že to měli udělat, vy zoufalá osobo? Nevzpomínáte, že ještě 10 let dozadu byli zemí, která se začala teprve zvedat z kolen? Nebo snad měli vyslat milion vojáků s kalachama a "URÁ" proti raketám celého Západního bloku? To je podle vás křiváctví?

      O ropovodu/plynovodu Írán-EU vím už od r.2012 a když se kouknete pořádně do mapy, zjistíte, že musí procházet ještě jednou zemí a tou bude buď Turecko nebo Irák. Nejspíš Irák. Plyn pochází ze společného zdroje, majitely jsou Írán a Katar. Proto byl katarský princ několikrát v Moskvě, proto ty útoky proti němu. Rusko hraje strategii win-win, Západ jede koloniální politiku. Proto má Rusko (Čína) takový úspěch, jinak by na něj hodili dávno bobek. Turecko (a Sýrie) z toho můžou získat podíl na transportu do jižní Evropy.

      Vy jste zklamaná, že Rusko hájí svoje zájmy.. a čí by měli hájit? Kurdů je mi hodně líto, jsou to obdivuhodní bojovníci, ale oni opakovaně neuposlechli výzvy Ruska o ukončení bojů a spolehli se na americké poradce, kteří jim slíbili jakýsi vágní Kurdistán, pomocí něhož by si v oblasti prosazovali svoje ropné a plynové zájmy. Mnohokrát byli vůdcové Kurdů varováni, že tahle politika, hlavně ve spojení s PKK, povede do pekel, ale nedokázali se dohodnout sami mezi sebou. Navíc, Kurdové nejsou jednotný národ, takže v Afrínu se nachází i tací, kteří danou situaci vítají. Bohužel. Krvavá akce v Afrínu je pouze v režii Turecka, do toho Rusy ani USA neváhejte.

      Zjevně jste nikdy nehrála žádnou strategickou hru a patříte mezi blázny, kteří by hnali vojáky vlastní země do úplné zkázy. Přesně na tohle Západ čekal.

      Vymazat
    7. Niečo o "chudákoch" Kurdoch. http://www.parlamentnelisty.sk/arena/politologovia/Kurdi-nie-su-ziadne-neviniatka-vrazdia-unasaju-zastrasuju-vysvetluje-analytik-253696

      Vymazat
    8. Jano, v dnešních syrských podmínkách zvlčí každý. A není Kurd jako Kurd. Mnoho klanu, mnoho zájmů.

      Vymazat
  4. Autorka, zdá se, že pláče na špatném hrobě. A nějak v tom chybí kritika USA. Rusko v Afrinu nemělo prakticky žádný vliv. Ani Asad. Tato oblast povstala proti Sýrii (za podpory Západu) již někdy v roce 2011 a od té doby se chová značně autonomně. Je to oblast při hranicích s Tureckem, asi 70km od turecko/americko/NATOvské základny Incirlik. Tedy prakticky pod jejím nosem. Do roku 2017 tam koalice pod vedením USA (oficiálně koalice 56 států) podporovala, vyzbrojovala atd. tzv. FSA (Free Syrian Army). Ta byla v roce 2017 přeformátovana na TSFA (tureckou FSA) a USA oblast v tichosti opustily a ponechali tam na pospas své druhé spojence - afrinské Kurdy. Turecká armáda proti nim postupuje nyní společně s tou přeformátovanou armádou FSA. Opravdu my není jasné, co by s tím mělo Rusko dělat. Podporou Kurdů by se mohlo snadno dostat do pasti. Do konfliktu s Turky (člen NATO). A samozřejmě US se může zase otočit na obrtlíku a obnovit "koalici" 56 států. Možná na to takto i vyčkává. Dobře víme, jak US mění pozice třeba v případě al-Kajdy. Jednou je to spojenec US v Afgánistánu (80.léta) pak nepřítel ve "válce proti teroru" po 9/11, pak zase americký spojenec v Libyi a v Sýrii. Zrovna ten zminovaný Voltaire Netzwork popisuje (v jiném článku), jak lodě NATO převážely bojovníky al-Kajdy do Libye. Rusové se od tohoto budou držet dál. Morálně je záležitost Turecka a USA a té předchozí "koalice 56 států". Nebyli jsme náhodou také členem? Panská láska po zajících skáče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za chyby, ale textové okénko je příliš malé pro okamžitou a zpětnou kontrolu, nepíše se v něm příliš pohodlně.

      Vymazat
    2. V Afrinu měli leteckou základnu Rusové. Vyklidili ji den před útokem Turků. Afrinští Kurdové si vybrali Rusy za spojence. A ti je nechli na pospas Erdoganovi. Jako když nás nechali na pospas Francie a Británie Hitlerovi. USA jsou v těch dvou dalších kurdských kantonech severněji. koukněte se proím na mapu a něco si zjistěte něž začnete komentovat.

      Vymazat
    3. Afrinští Kurdové si vybrali za spojence Rusko. Na rozdíl od těch v Rojavě. Afrinští Kurdové povolili na svém území zřídit leteckou základnu ruského letectva. Rusové jim však nedodali zbraně. Jen je chránili leteckým štítem. ten však zrušili den před invazí Turků. Dohodli to náčelníci generálního štábu Rsuka a Turecka. Kvůli tomu v další vládě už nechce pokračovat ruský ministr zahraničí Lavrov. Autorka má pravdu. To byla chyba, která může rozhodnout o tom, že rusové prohrají celou válku.

      Vymazat
    4. 2,32
      Předně, válku nevede Rusko, ale Asad s pomocí íránských gard a Ruska. Kurdové už jednou byli na lopatě, kdy Sýrii a Irák rozložil západ pod vedením USA. Pokud se západ znovu rozhodne a přestane Kurdy podporovat, Kurdové padnou. Rusové tam momentálně tahají za ten delší konec provazu. Mají na něm totiž uvázaného Erdogana a jenom oni můžou momentálněten provaz povolit, nebo naopak utáhnout.
      Jakkoliv se mi to osobně nemusí líbit, je budoucnost Kurdů uměním hledání kompromisu. Oni nejsou těmi, kdo budou určovat podmínky, ale těmi, kdo je s větší, či menší pokorou budou muset jednou přijmout.
      Jejich právo na sebeurčení možná jednou vyslyšeno bude. Ale to budou muset nejdříve vyschnout ropné vrty v Perském zálivu. Potom teprve ztratí jejich území na důležitosti a velmoci je nechají na pokoji.

      Vymazat
    5. Anonymní27. března 2018 2:32
      Svým způsobem lze tento vývoj považovat za výsledek kardinálního omylu PYD/YPG, kteří už loni v létě poprvé odmítli ruský návrh zachránit Afrín jeho navrácením zpět do rukou Damašku a vsadili na Spojené státy, jejichž politiku do značné míry ovšem ovlivňují Saúdové a Izrael.
      -)-)-)-)-)-)

      Vymazat
    6. Vážení paní Maříková má zřejmě pravdu. Na Erdogana se nedá spolehnout. Kdo zaručí, že po dobytí severu Sýrie se nevrátí ke své původní myšlence, to jest k ropovodu z Kataru? A Rusům dost možná krachne po Sripalovi Nordstream a po dobytí severu Syrie Tureckem a změně priorit v Erdoganově hlavě po Hitlerově vzoru krachne i Southstream. Na druhé straně se mě nezdá, že by ten Putin byl tak blbý.

      Vymazat
    7. Paní Maříková jede lehce v emocích. Pokud Rusové vyklidili Afrín, museli být dávno usrozumněni, kdy a za jakých okolností k tomu dojde. Odpovědí je příspěvek z 0:27. Pojem letecká základna je směšný, jednalo se o přistávací plochu a dvě unimobuňky.

      Věřím, že jí osud bombardovaného města trápí, mě také, ale stejný osud bohužel postihl také Mósúl, Rakku, Aleppo a v současnosti území Východní Ghúty. A jiná města.

      Také je zajímavé, že na jednu stranu píše o hrůzách, které spolupáchá Rusko tím, že nějakým způsobem nezastaví Turky (jak?) a na druhé straně spekuluje o "ztraceném" plynovodu. Přitom vůbec netuší, jaké jsou dohody mezi jednotlivými zeměmi. Já si osobně umím výhodnou dohodu docela dobře představit. Rožava a kurdské oblasti v Iráku jsou v této dohodě klíčovým územím.

      Vymazat
    8. To Jana Maříková 2:24. Pokud se podívám na historii kurdských jednotek YPG a později FDA (Free Demokratic Army), kupř. zde, https://en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Protection_Units a zde https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democratic_Forces, tak je jako jejich spojenec uváděno USA, Francie, Rusko, Česko, UAE, Egypt, UK atd. a oponent mj. Turecko a ISIL atd. Jenže YPG měla také koalici s FSA (Free Syrian Army). Zde https://en.wikipedia.org/wiki/Free_Syrian_Army. A FSA má jako spojence bývalé/či současné: Turecko, Katar, Německo, Francii,Saudy, USA (2011-17), UK. A jako oponent je uváděna Syrská Armáda, Rusko a Irán. A z této FSA se postupně stal spojenec Turecka proti Kurdům. Tedy, kdo se má v těch změnách koalic vyznat??

      Vymazat
    9. pani Marikova na severe v ASfrine rusy nemali nijaku letecku zakladnu pretoze na severe Syrie Rusy vobec nie su

      Vymazat
  5. Ono to určitě nebude tak jednoznačné. Rusové stále mluví o suverenitě Sýrie v původních hranicích. Turci dostali jen dočasný souhlas s dočasnou vyčišťovací operací. Hlavní ale byla zřejmě neústupnost YPG v předání pozic syrské armádě. Navíc SAA má dost problému s množstvím obklíčených zón, které váží značné vojenské síly a nemá tudíž sílu vzdorovat turecké agresi. To se ale určitě časem změní a Rusové je podpoří a pak budou muset Turci odejít a už nebudou moci použít rozhodující sílu, totiž letadla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SAA se snažila probít na pomoc Afrinu. Byli 20 km od Afrincity. Vezli protiletecké systémy. Ruské. rusové je však na dálku vypnuli, aby nemohli sestřelovat turecké bombardéry. Putin dělá stejnou chybu jako Francie a Británie v roce 1938.

      Vymazat
    2. 2:27, žádná SAA do Afrínu nešla, Damašek to odmítl jako fake news. Tyhle jednotky šli na pomoc PKK/YPG, které Turecko považuje za teroristy. Jediné, co zde bylo sporné, je prohlášení Damašku, že území Afrínu je syrským suverénním územím. A pokud dobře pamatuju, zatím kolem toho nejsou vážné spory, ale uvidíme. Erdogan nemá moc na vybranou a při cukání by mohl mnohem víc ztratit než získat a on není hlupák. Naopak zisk při kooperaci může být velice slušný.

      Jen v něm už není moc místa pro USA a to je problém. Amerika nejen že vždy bere vše, ale zásadně ona a jen ona určuje pravidla. Takže i kdyby nějaká nabídka přišla, USA to nepřijmou už jen z tohoto principu.

      Vymazat
    3. prene tak navyse rusy vobec na severe syrie v afrine neoperuju cize sa odtial ani nemohli stiahnut

      Vymazat
  6. Kurdove? Je to pekny xindl, znam ten hnus z nemecka, zil jsem tam 30 let. Jsou horsi nez turci......
    A jinak, lezni USAkum do prdele, tak at je ted USAci zachrani. Je to jejich problem.

    OdpovědětVymazat
  7. Paní Maříková máte zřejmě "100% ní" informace o tomto "syrském jaru", spolupřipravovaném SS. Jste jistě dobrá účetní, avšak nikoliv ekonom, možná hrajete dobře dámu, ale o šachách jste asi neslyšela. Navíc nevíte, jak si poradit s odvozem mnoha kup hnoje ze dvora, když máte jen pár koleček a rukou. Ó ty svatá prostoto, byť dobře to myslící. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víte, vy chytrolíni, plní pochopení pro cokoli, co dělá Rusko, že neomdlím pochopením z jejich zájmů? Já dnes a denně čtu, vidím a slyším, co se děje...a vinit každého kojence, že se narodil hloupým Kurdům a tudíž musí být obětován, jako to děláte vy, to se mi hnusí.

      Vymazat
    2. Svět není černobílý a nemůžeme zabránit všemu zlu světa. To, že Kurdové statečně bojovali proti IS ještě nemusí znamenat, že jsou bez poskvrny. Jejich boj vyplynul z genocidy, kterou na nich IS páchal. Kdo ví, jak by se zachovali, kdyby je islámští fanatici nechali napokoji. Nepřidali by se k nim? To s jistotou nevíme. Pořád musíme mít na paměti, že jsou to také muslimové. A když nic jiného, tak alespoň to dává důvod nedůvěře.

      Vymazat
    3. Kurdové jsou spojenci USA, protože tím sledovali záměr rozbít Sýrii. Jenže se jim přestali Kurdové hodit a tak je hodili přes palubu.
      Kurdové chytračili a na ruské návrhy nereagovali. A tak v podstatě mají jen to, co sami chtěli. Za děti nesou odpovědnost jejich rodiče.
      Nebo nám chcete namluvit, že RF může za všechno?! Hlavně za ty děti, nemocnice, plyny a další výmysly od soudruha trockisty "pravdy a lásky" spolu se všemi novináři od Bakaly, Evropských hodnot, Sorose a dalších "demokratů".
      Z toho co dělají USA se svými poddanými je mi opravdu hnusně. Proto bych se jejich radami neřídil.
      Mnozí by ale rádi do nějaké války, tak jako na Ukrajině. Proto americký politik bude řečnit v našem parlamentu s velkou slávou, i když je na dovolené.

      Vymazat
    4. Viete iba velke kulove a tarate len kvazi-geopoliticke chujoviny, keby ste mala ponetie o globalnej politike, nieco take by ste nemohla vobec napisat......pipka sa sama dobehla

      Vymazat
  8. Paní Maříková,
    už jsme na toto téma diskutovali. Ve své době dostali syrští Kurdové od Asada nabídku autonomie. Nevím, jak probíhal dialog, ale podle inklinace Kurdů k USA jsem usoudil, že jim autonomie nestačila. Zřejmě dostali od Američanů lepší. To, že dnes Turci masakrují Kurdy sice neschvaluji, ale vnímám to jako výsledek rozhodnutí kurdských špiček.
    Rusové, potažmo Asad, chtěli zachovat Sýrii vcelku, s Asadem včele. Američané chtěli Asada odstranit, nebo Sýrii rozbít na kusy, s loutkovými, proamerickými vládami. Z toho musíte vycházet. Rusové nepomáhají Asadovi z ryzí šlechetnosti. Jejich prvotním cílem je zabránění stavby plynovodů a ropovodů z Perského zálivu do Evropy. Kurdové se mohli, jak se říká, svézt na vlně. Nedostali by samostatný Kurdistán, ale získali by autonomii. Kdo chce moc, často nemá nic. Je mi jich líto, ale spíš, než na Rusy, by měli být nasraní na Američany, Ti jim zřejmě slíbili víc, než by dokázali momentálně splnit.
    Američané nepůjdou proti Turkům, aby je udrželi v NATO a evidentně jim na tomhle záleží víc, než na nějakém "spojenectví" s Kurdy.
    A Rusům bych tohle rozhodně nevyčítal. Oni nepřišli do Sýrie páchat nezištné dobro, ale hájit své zájmy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tohle vám paní Maříková neodpoví, odpovídá jenom na urážky.

      Vymazat
  9. Pokud by ještě fungovalo JZD měla byste jit uklízet krávy tam se možná i uplatní te jinak jste blbá jak poleno !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ikemo seš jen stará píča, která uráží ženskou, co má větší rozum a cit než ty, krávo.

      Vymazat
    2. Ikema Monika,

      kedysi som občas zašla na nwoo a zaregistrovala som tam vaše jedovaté slizy na adresu inej diskutérky.

      Zdá sa, že vás to neopustilo. Znevážiť prácu iného je tak ľahké a stačí jedno slovo a či veta.
      Že vám nie je hanba!

      Vymazat
    3. Ona neuvazuje logicky kdyz USA chteli stvorit na hranicich Turecka 30000 armadu kurdu pohranicni tak si kurdi podrizli vetev jako statnik Erdogan nemohl pripustit. Turek cisti uzemi od americanu to znamena jejich kurdu byli hloupi naleteli. Dostanou sanci v ramci celistvosti cele Syrie coz odmitli.

      Vymazat
    4. 15:40, no milej zlatej a sprostej, tady emoce moc nepomůžou, v Sýrii se řežou hlavy.

      Vymazat
  10. Kurdové by měli mít svou autonomii ale neměnnost hranic. Turci jsou to je otázka ? Genocida Arménu a dalších etnik, a tak se děje s Kurdama . Co kdyby Slezsko by chtělo autonomii anebo Morava nezávislost ,taky budete pánové křičet ! Turci jdou za svým a všichni jím lezou do zadku , Snad by je zpacifikovalo srovnaní Ankary se zemi .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepochybuji, že by se našel prostředek, jak "umravnit" Erdogana. Stačí se ohlédnout, jak dopadli Husajn, a Gaddáfí. Evropa by se měla ale takového scénáře bát, jako čert kříže. Jestli dnes máme problémy s migrací a islámským terorismem, na stupnici od jedné do deseti, řekněme 2, po rozvalu Turecka by jsme poskočili na 8.

      Vymazat
    2. Zatímco se v americké EUroafrice řeší, co ti Rusáci, kteří nám dobrovolně nechtějí vydat svoji zemi a přírodní bohatství, dělají, tak velice blízko se chystá takové krásné islámské jaro:

      Na konci roku v Chotěbuzi mladý Syřan zavraždil důchodkyni, v lednu tři nezletilí Syřané napadli starší manželský pár. Při vstupu do obchodu po ženě požadovali, aby jim projevila úctu a nechala je vejít jako první. Když ji manžel bránil, vytáhli na něj nůž.
      Třiadvacátého ledna pak Syřané napadli před obchodním centrem Blechen-Carée mladého Němce a pořezali mu tvář. Týž den došlo k další bitce.
      O čtyři dny později osmnáctiletý Syřan napadl policisty zasahující na soukromé oslavě a o několik hodin později musela policie řešit konflikt, při kterém cizinci na Němce použili pepřový sprej a zmizeli. ......

      Budete obohaceni, ať se vám to líbí, nebo ne.

      Vymazat
  11. Pani Marikova musime uvazovat aj nad tym , ci by Rusko riskovalo konflikt s , clenom NATO ! Takze , Rusko musi opatrne posunovat a kto vie , ci to nebol aj zamer juesej
    vyprovokovat Rusko ku konfliktu s Tureckom .Tak , ako uz napisali kolegovia , Kurdi vsadili na zlu kartu , lebo len Asad im moze dat nejaku autonomiu , nie USA ! Tam 2. Kosovo nebude . Teraz ide o udrzanie Asada , lebo je jediny , kto legitimuje posobenie Ruska v Syrii , kde je Rusko uz 65 rokov.Keby juesej dosadili v Syrii proamerickeho presidenta , Rusko musi navzdy opustit tento region .Turci uz dlho planuju vytvorit minimalne 90 km dlhe naraznikove pasmo na Syrskom uzemi , teda na cudzom uzemi ! A kde je to ospevovane OSN sro USA? Kedysi som som cital vypoved psychologa Ceskej jednotky v 1.vojne v Zalive , na otazku , akych poznatkov nadobudol pocas svojho posobenia v Zalive odpovedal-dosel jsem k presvedcemi , ze svet je jeden podvod-
    Ale v tomto pripade Syrie nevinme Rusko , lebo sa mu podarilo za 2 roky obratit vojnu v Syrii v prospech Asada.Je tam privela zapadnych hracov a Rusko musi davat pozor , aby sa nechytilo do pasce . V kazdom pripade Rusko robi nieco dobre , na pozadi protiruskej hysterie , ktora sa proti nemu vedie v byvalych kolonialnych krajinach , ktore odjakziva chceli Rusko znicit , ci porobit . Ved si zoberte , ze tieto krajiny investovali do rozvratu Arabskych krajim mld. $ a teraz pride nejaky skrcek Putin a prekazi lup . A za tym sa deje vsetko ostatne , coho sme svedkami.

    OdpovědětVymazat
  12. Obhájci cokoli, co udělá Putin - už mě NEBAVÍTE! Poukázala jsem na to, že Rusko se chová stejně bezohledně jako jakákoli jiná velmoc, na nic jiného, na to, že i díky němu umírají lidé a jsou vyháněni ze svých domovů. Varianta stokrát omlouvám cokoli, co udělá Rusko, už je tím myslím vyčerpána.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Maříková na základě Vašich reakcí tvrdím, že máte naprosto naivní, tedy dětské představy o lidské společnosti a o světě jako takovém. Připomínáte mě jednu moji známou, která nemá ráda zbraně, vojáky, střílení, zabíjení. Chtěla by svět, kde by nebyly zbraně ani vojáci ani policie ani soudy. Kde by se všichni měli rádi. Takový sluníčkový pohled. Lidi by se stejně zabíjeli holýma rukama. Jistě máte pravdu v tom, že Rusko se v určité rovině chová bezohledně. Musí se tak chovat ve světové aréně, jinak by bylo dávno zničeno. Ale ta jeho bezohlednost v určité rovině je jak pro nás, tak pro lid Sýrie přímo blahodárná. Bezohlednost Západu je pro nás likvidační. Naposledy to naše populace zažila za Hitlera a kdyby tenkrát nebylo razantní bezohlednosti Rudé armády, kde při jejich bojových akcích jistě umírali naši spoluobčané, kteří třeba byli i na jejich straně, tak tady dnes nejste ani Vy. Podívejte se, jak Západní populace zatočila například s Indiány. Rusové když kolonizovali Sibiř, tak nikoho nevyřezali. Prostě žijeme ve světové aréně, kde se vede boj na život a na smrt o existenci národů jako takových a o zdroje všeho druhu. V historii lidstva jsou mraky národů a etnik, kteří byli doslova vyřezáni a zanikly. Ruská bezohlednost znamená naší záchranu a právo na existenci.

      Vymazat
    2. Paní Maříková Lepší trochu bezohledné Rusko než fašisté z usa a jejich NWO.

      Vymazat
    3. Nás zase nebaví představa, že by měl Putin jako nějaký Kristus na kříži činit dobro napříč politickým spektrem. Proč by to dělal? Kurdové first? Vybrali si být protéžé Američanů, tak proč by se teď měli mračit na Putina, že jim nejde na ruku. Jejich volba, jejich špatná volba. Neoperujte malými dětičkami, jejich rodiče si vybrali, takže Putin s tím nemá co dělat.

      Vymazat
    4. Ale tím jste, paní Maříková, bezděky potvrdila můj názor.
      Já vůbec neobhajuji Putina. Naopak, tvrdím, že Rusové nepřišli nikoho nezištně zachraňovat. Ani Asada, tím méně Kurdy. Kurdové se mohli svézt na na vlně, kdyby přijali Asadovo nabídku.
      S kolika státy, národy a jejich vůdci už západ vydrbal? Gaddáfí Sarkozimu zaplatil volební kampaň, plácali se navzájem po ramenou a ten na něj pak nechal házet bomby.
      Máme krásná přísloví. Panská láska po zajících skáče. Nebo také. Nechoď Vašku s pány na led...
      Velmoci nikdy nezištně nikoho nezachraňují. Vždycky hájí pouze své vlastní zájmy a my můžeme pouze těžit z toho, když se jejich zájmy protnou s našimi.
      Jeden příklad za všechny. Pokud si někdo myslí, že nás Sovětský svaz, v roce 1945, osvobodil nezištně, uvažuje hodně naivně. Sovětům nic jiného nezbývalo. Pokud by se Rudá armáda zastavila na hranicích SSSR, existovala reálná možnost, že Němci odstraní Hitlera a uzavřou separátní mír se západem. Potom, ať už spolu, nebo sami, zapojí všechny síly proti SSSR.
      A západ, potažmo USA? Ti otevřeli druhou frontu až tehdy, když zjistili, že Stalinovi spadne do klína celá Evropa, pokud se také nepřipojí.
      Tak to alespoň vidím. Ke cti Rusů platí, že většinou, na rozdíl od Američanů, drží slovo. Američané nemají přátele, nebo nepřátele, ale pouze své zájmy.

      Vymazat
    5. vladimír hricák Jo mám to v knize od zajatých příslušníků ss počítaly že hned půjdou se západem na Rusa.

      Vymazat
  13. No paní Maříková. Když vy stále nechápete to podstatné. Kurdové, ať již v Iráku, tak i v Sýrii politicky vsadili na chybného hráče, tj. USA. A USA jejich prostřednictvím chtěli potlačit vliv Ruska. Logicky je tedy Rusko muselo nechat padnout. Je tam válka a ta má své zákonitosti. Tak jako kdysi státy platili za to, že se přidali k Hitlerovi, který posléze prohrával, nyní Kurdové prohrávají proto, že se přidali na stranu USA proti Rusku. Byla to prostě špatná volba...

    OdpovědětVymazat
  14. nemyslím, že Rusko s tureckou okupací části Sýrie souhasí, jako s ní jistě nesouhlasí Asad, ale nemůže už bojovat na víc frontách, než dosud. Možná, že současné útoky na Rusko mají jako jeden z cílů zemožnit mu adekvátně reagovat na tureckou válku.

    jistě by bylo správnější začít Afrín osvobozovat - ale asi na to nejsou síly a hlavně, tamní Kurdové o to nežádají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Erdogan už avizoval, že mu jde jen o Kurdy, takže se uvidí, co se stane, jestli jeho ne zrovna uctivý příklon k USA je jen dobře hraná komedie anebo to myslí vážně.

      Není třeba zapomínat, že Gülen je stále v USA a byl to Putin, kdo vzal Erdogana do své helikoptéry během pokusu o puč.

      Navíc může hodně získat z obchodu. Zde se divím, že p.Maříková ještě nepřinesla jako důkaz o své teorii tu senzační zprávu o tom, že Gazprom začíná řezat potrubí Turkish Stream.

      Vymazat
  15. paní Maříková veřejně přiznala,že USA sráči podporují teroristy...A Kurdové vážená paní,dostali několikrát možnost předat Afrin Asadovi.Byli hrdí,věřili amíkům,atak ať si teď svoje průsery vyžerou do dna...Proč mi jich jenom není líto....

    OdpovědětVymazat
  16. Ja by som si počkal na záverečné stanovisko/konanie Ruska. Skôr mám za to, že zatiaľ je to šachová partia v ktorej my, pozorovatelia, nepoznáme postavenie všetkých figuriek, sú zakryté pred našim zrakom. Predpokladám, že Rusko má zmapovaný každý vývoj situácie. Tiež som presvedčený, že ruské vedenie veľmi dobre vie, s kým má tu česť - Erdogan, Trump... Zatiaľ by som nezatracoval kroky Ruska a ani ich neobviňoval zo zrady princípov, ktoré deklaruje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že paní Maříková na základě tvrzení nějakého německého novináře dělá závěry, na které je dost času.

      Vymazat
    2. Vlado, Rusko deklaruje jen jeden princip a tím jsou jeho zájmy. Mnohokrát to řekli. Ale také řekli, že v Sýrii jedou v souladu s mezinárodním právem, což je v podstatě pravda. Jak to dopadne, nevíme, ale hlavním roz*ebávačem v oblasti je už roky USA. Kdyby se jelo podle práva, žádná válka v Sýrii by nebyla.

      Vymazat
  17. Je jistě pozoruhodné, jak pod kuratelou stojící státy EU a NATO jsou vypeskovány jako fagani za každou blbost Bruselem a Washingtonbem, ale Turecko je v tomto směru nedotknutelné - a odpovědnost za jeho chování v Afrinu nese Rusko? Je to dost komické, že stát NATO může i vést válku proti jinému - viz Turecko NAPŘ. proti Kypru a potažmo Řecku, aniž by to někdo na Západě odsoudil. Nemyslím si, že je Rusko v Sýrii proto aby vyhrávalo nějaké cizí vynucené války, jako je NATO + teroristé versus Sýrie. Rusko přišlo podpořit legální vládu proti teroristům - a že na straně teroristů bojují takto znectěné USA, to není vinou Ruska. AFRIN - TO JE ODPOVĚDNOST NATO A V PLNÉM ROZSAHU, VČETNĚ GENOCIDY - ALE TO JE NAKONEC STARÁ HISTORICKÁ PRAXE USA - VIZ LIKVIDACE INDIÁNSKÝCH NÁRODŮ A ČERNÝCH OTROKŮ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rusko odešlo z Afrínu a opustilo i vzdušný prostor nad ním. Tím umožnilo genocidu. Nijak tím nesnímám vinu z NATO a USA. Putin si tím nakonec válku prohraje, protože morálně selhal stejně jako západ.

      Vymazat
    2. Jano Maříková, vy jste skutečný zoufalec. Už vám to tady vysvětlili několikrát, ale vy stále vedete svou. Vy jste něco jako Emanuel Moravec, kdysi zapálený vlastenec a masarykovec, a po Mnichově nacista jak vyšitý. Přitom jeho pohnutky byly z valné části taktéž emocionální podobně jako u vás.

      Vymazat
    3. pani Marikova prestante tu sirit bludy- a overte sdi fakty napr u Gerasimova, Rusko nuikdy na severe Syrie neoperovalo, cize nemali co opustat-

      Vymazat
  18. Kurdi vsadili na USA a preto odmietli ponuku Asada a Rusov na rozsiahlu autonómiu v rámci štátneho útvaru Sýrie. Za pomoci USA Kurdi vojensky obsadili územia ktoré už vnímali ako svoje a nie ako územie Sýrie. Asad a Rusi boli v situácii že ak chceli územia späť museli by bojovať aj S Kurdmi, ktorí by ale dostali podporu USA. Myslím že prenechať Kurdov na vojenské riešenie Tureckom bolo geniálne. Samozrejme Turecko je tam proti všetkým medzinárodným pravidlám a v podstate okupuje územie cudzieho štátu.Vždy sa bude dať vyhnať. Rusi potrebujú dostať z územia Sýrie Američanov. Turecko síce ide za svojími cieľmi ale USA stratia zástupnú armádu a o to ide. Myslím že Rusi a Asad sú presvedčení že Turecko dostať Zo Sýrie bude ľahšie ako bojovať proti vlastným obyvateľom kurdskej národnosti. Takto budú Kurdi bojovať po boku Asadových jednotiek a nie proti ním.

    OdpovědětVymazat
  19. Afrinem ani dalsimi uzemimi si Erdogan k plynovodu nepomuze. S Irakem sousedi I samotne Turecko a pokud by plyn sel pres Irak, tak muze vest dal plynovod pres vlastni turecke uzemi. A s Jordanskem zadne kurdy ovladane uzemi nesousedi

    OdpovědětVymazat
  20. Je jistě ohavné co se v současnosti děje Kurdům nad Aleppem,ale musíme si uvědomit,že konflikt probíhá již 7 let...Asadova armáda je částečně dezorganizována a ten zbytek unaven boji,které probíhají v městských aglomeracích/přesto toho dokázali hodně/!Postavit se otevřeně jedné z nejsilnějších armád na světě by byla pro syrský lid sebevražda a Erdogan si je toho vědom,proto se k akci rozhodl!A sami Kurdové mu napomohli,že se nepřipojili k mírový rozhovorům..
    P.S.Rusové také asi nejsou nadšeni z toho,že dodají vojenskou techniku a ta se za chvíli objeví u opozičních skupin/nyní již méně/,ale svůj úkol celkem splnili a velkou část Sýrie zachovali..!!!Zbytek bude záležet na syrském lidu,ale myslím,že už se jim moc válčit nechce!
    San

    OdpovědětVymazat
  21. Poslední poznámka z mé strany - žádná autonomie ze strany Asada nabídnuta nebyla. Pouze Rusové ten den, kdy odešli z Afrínu, řekli Kurdům,ať přejdou pod Asada. Ale vládní vojska byla v té chvíli více než padesát km daleko. Mezi SAA a YPG bylo pásmo ovládané džihádisty. Asad a Kurdové to ani nestihli projednat. I když jsem "jen"ženská, ovládám několik jazyků a dávám dohromady desítky zdrojů. Kerem,na rozdíl od vás, je v Rojavě. Další moje zdroje jsou buď tam, nebo po celém světě.Vy jste chytří asi z Prahy a opakujete pořád to samé.Příště se vyměňte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy jste dozajista byla v Soči nebo v Moskvě u těch nejdůležitějších rozhovorů. Jak si takovou autonomii představujete? Obzvlášť u někoho jako jsou Kurdové v Sýrii na hranici s kurdskou oblastí v Turecku a ještě k tomu v současné situaci?

      Pravá autonomie je v podstatě suverénní vláda s omezenými možnosti být subjektem mezinárodního práva. Tohle Kurdům zcela dozajista neslíbili. Tohle slibují USA s určitým záměrem a tím je získání vlivu na důležité území. Přitom samotne kurdské obyvatelstvo by z toho nemělo naprosto žádnou výhodu.

      Jediné, co mohli Kurdové získat, je podobný status jako mají Maďaři na jižním Slovensku. Je to i podobná oblast, smíchaná, to není etnicky čisté, a ani oni sami nejsou jednotní... a s tou "jen ženou" jste to úplně zazdila.

      Vymazat
    2. Čerpáš informácie aj od hadráka z Londýna? To by tak zodpovedalo ich "kvalite". A zaujímalo by ma, či ti je tak ľúto tureckých detičiek, ktoré zahynuli alebo boli zmrzačené za desiatky rokov kurdských teroristických útokov .

      Vymazat
  22. Pani Marikova , tato stranka je proruska , tak sa nedivte , vam lidi nerozumi . Myslim , ze Vase fundovane prispevky urcite radi prijmu v Respektu . Inak vojna je stejne hrozna , bez rozdielu , ci ju vedu juesej , alebo Rusko . Zalezi len na tom , kto bombardovanie prezentuje , jestli Biele prilby , SOHR , alebo Nikky Halley.Inak , zda sa , ze nemate rada Vladimira Vladimirovica Putina , muza c.1 vo svete,podla us magazinu Forbes/teda nie podla ruskej propagandy/Prajem Vam mnoho uspechov a dobrych odhadov vo Vasej praci.jozka ze slovenska,ktory ma prejdene vsetky krajin Blizkeho vychodu s nasimi traktormi T-72 a Harastu sme navstevovali denne , takze sledujeme dianie cez nasich kolegov .Este nakratko , nez si nabuduce zoberete do ust slovo Rusko , pomohlo by osvete obcanov zopakovat skutocnost , ze USA a NATO , nemaju v Syrii co hladat !Preto tam zomieraju ludia !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistě, ale ruská zrada mě nějak bolí víc.....

      Vymazat
    2. Ruská zrada... zas emoce. To je snad nebezpečnější než deklarovaná agrese. Kde končí chladná úvaha, začíná nejistota a v nejistota je nebezpečná, nic nelze předvídat.

      Vymazat
    3. Blbá nána Maříková, Rusko nemieni zachraňovať tých, čo ho opľuli.

      Vymazat
    4. Marikova Rusko je v Syrii co povedali aj oficialne ale vy ste asi bola v limbu preto aby ,odtial nechodili do RF dzihadisti cez kakukaz a nerobili atentaty na uzemi ruska-

      Vymazat
  23. Paní Maříková, Vy si vůbec neberte do hu..paní Spencerovou, ta je profesionál, by jste jen americká ideologická kráva., Kde k těm informacím chodíte, to je pro mě neuvěřitelné, vy překroutíte, co se dá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak dlouho hodlá ještě Nová republika umožňovat, aby tu místo věcné diskuse převládaly sprosté osobní útoky anonymů???

      Vymazat
    2. Jan Kopecký, a ty mi ako dokážeš, že je to tvoje pravé meno? A keby aj bolo, tak je to zárukou, že tvoje kydy majú aj nejakú cenu?

      Vymazat
  24. Mám za to, že paní Maříková vůbec nechápe situaci. Rusko je USA tlačeno do konfrontace s Tureckem, tedy NATO, přičemž je Rusko viditelně slabší a dosud není připraveno na válku.

    Proto klidně přihlíží tomu, jak Turci cvičí a vyzbrojují džihádisty, protože velmi dobře ví, že je Turci pošlou do Evropy - a nikoli do Ruska. A Evropě má Rusko mnoho co odvádět za sankce a řadu dalších příkoří. Proč tedy nepřipustit (alespoň na omezenou dobu) vznik takovéto situace?? Navíc džihádisti oslabí bojeschopnost Evropy do takové míry, která je úměrná neexistenci řady divizí.

    Za těchto podmínek by vyprovokovaná válka s Ruskem neměla šanci na úspěch - šlo by o sebevraždu Evropy - kterou si evidentně někdo v pozadí přeje. jsme již odsouzeni k zániku???

    OdpovědětVymazat
  25. pokud je známo kurdové odmítli rozhovory s ofic.vládou a s amerečany v zádech se pokusily rozbít sírii.zato podle pisatelky článku mohou samozřejmně rusové ještě tam chybí osobní účast pana putina.pokud je známo jsou turci členy nata a proto si myslí že si mohou dovolit vše.uvidíme jestli se nepřepočítali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čudujem sa všetkým, čo dookola vysvetľujete tej náne Maříkovej veci, ktoré sú jasné každému priemerne inteligentnému človeku nezalezenému v americkej riti.

      Vymazat
  26. Kdo ví, ten koná. Kdo neví, ten blábolí jako autorka článku.

    OdpovědětVymazat
  27. Pokud je paní Maříková schopna srovnávat význam obří vojenské základny Turecko/USA/NATO v Incirliku, 1300 ha rozlohy, cca 70 km od Afrinu (na dostřel prakticky čímkoliv), s uskladněnými americkými jadernými zbraněmi a kompletní vojenskou infrastrukturou s nějakou údajnou "ruskou leteckou základnou" v Afrinu (jak zde někdo poznamenal, přistávací plácek s dvěma unimobunkami), tak to bohužel jen ukazuje, jak hluboko je mimo realitu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podľa mňa je to troll, keď to nejde priamym okydávaním Ruska a jeho vyhlasovaním za diabla a pod., tak to skúšajú s tým, že sú sklamaní z toho, že "Rusko sa vykašľalo na nejakých Kurdov a dopúšťa, že sú prenasledovaní Turkami", že Rusko zradilo a podobné drísty.

      Vymazat
    2. Ešte niečo. o tom, že je to troll, svedčí aj to,že napriek tomu, že jej to tu viacerí podrobne objasňovali, uvádzali fakty a pod., tak absolútne na nič z toho nereaguje, nediskutuje, ale stále dookola melie to, čo má zadané.

      Vymazat
  28. Autorka, plačete na nesprávnom hrobe a za svoje chyby si každý zaplatí.A ty nemáš žiadne právo žiadať, aby za chyby Kurdov platili Rusi. Tí sú zodpovední za životy a budúcnosť svojich detí, tak nech sa k životom a budúcnosti svojich detí zodpovedne postavia aj Kurdovia.
    http://www.czechfreepress.cz/asie-a-pacifik/kde-urobili-syrski-kurdi-chybu.html

    OdpovědětVymazat
  29. No, tak jste si ulevili....doufám, že vám to udělalo dobře.....někteří z vás vypadají, že to hodně potřebují. Omlouvám se, Putin by nikdy neudělal nic špatně a Kurdové si genocidu zaslouží - do posledního dítěte. A Erdogan je evropská hodnota. Spokojení? Napíšu Keremovi, že nesmí psát nic proti Rusku, jinak je zle! Za chvíli zjistíte, že jsem měla pravdu - ale vy si ji asi nepřipustíte. Když kritizuju Rusko, znamená to, že ostatní vinni nejsou? Já jsem na straně těch, kteří jsou zabíjeni a vyháněni a je mi u zadku, jaké jsou za tím velmocenské cíle nevím, proč bych pro ně měla mít pochopení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Situaci byste měla pokud možno nestranně analyzovat (sympatie ke Kurdům chápu) a ne si zde emocionálně vybíjet svou rusofobii či Putinofobii. Pak článek nemá žádnou hodnotu. Možná Rusko skutečně dělá chybu, možná ne, možná mu nic jiného nezbývá. Ale rozhoduje se v D.C. a v NATO a Turecko je člen NATO a americký klíčový spojenec v oblasti od 60. let, od dob rozmístění amerických jaderných hlavic v Turecku. Pokud máte odvahu, tak nasměřujte svou kritiku tímto směrem.

      Vymazat
    2. Jano, jen blbec by souhlasil se zabíjením nevinných. My máme kusé informace, navíc nevíme, co se bude dít v Afrínu v dohledné době, a v podstatě ani v Sýrii. USA jsou nablízku a nemíní odejít. A mašina jede i mimo Sýrii, podívejte na kauzu Skripal, kde to hodně smrdí, na Ukrajinu.

      Mně se jen nelíbí ten nový diskurs "Rusko zodpovědné za zabíjení dětí v Afrínu". Zabíjí Turci, ne Rusko! Turecko má Sýrii za rohem, ohromnou armádu a jen o polovinu menší počet obyvatel než Rusové. Turecko je členem NATO. Má si to Rusko rozdat s členem NATO, aby "ochránilo" pár kurdských dětí, jejichž rodiče vedli nebezpečnou politiku? Co ruské děti? Na tohle Amerika čeká, na rozkol. Proč nemůžou Turky umírnit jejich kumpáni z NATO?

      Rusko je vinno za smrt dětí v Afrínu. Ještě chvilku a dostanete metál z Lanhley.

      Vymazat
  30. Nic jste nepochopili. Já jsem vždy byla na straně Ruska. napište si svůj vlastní článek, to bude nejlepší - a já vám sem budu psát chytré rady.

    OdpovědětVymazat
  31. pani Marikova prestante tu sirit bludy- a overte sdi fakty napr u Gerasimova, Rusko nuikdy na severe Syrie neoperovalo, cize nemali co opustat-

    OdpovědětVymazat
  32. "Diskuse" pod tímto článkem je jedním z četných dokladů toho, jakou žumpu momentálně Nová repuáblika představuje. -- Vinu na tom nesou editoři NR, nikdo jiný.

    OdpovědětVymazat