Reklama

.

.

pátek 16. března 2018

Výročí německé okupace Československa 15. 3. 2018

Marie L. Neudorflová
16. 3. 2018  (projev přednesený autorkou na včerejší demonstraci na Hradčanském náměstí)
 

Je nutné si připomínat tragická výročí našich dějin, jako 15. březen 1939, kdy hordy německých vojáků vkráčely do českých zemí s těmi nejhoršími záměry 

– zcizit zemi, vše cenné, co Češi vybudovali, zničit svobodu, demokracii, kulturu, zotročit obyvatelstvo, vyhladit napřed inteligenci spolu s židovským obyvatelstvem a postupně se zbavit všech Čechů. Během několika let Němci stačili vyvraždit 360 tisíc českého obyvatelstva.


Dnes je korektní používat pojem nacisti, ale nacisti byli Němci a ne každý Němec účastnící se zběsilého vraždění byl nacista. V pozadí by hlavně pocit superiority Němců, pohrdání jinými národy, zvláště Slovany, a víra v právo na expanzi na úkor ostatních evropských národů. Tato víra v expanzi má různé formy a nezdá se, že by z německého a evropského myšlení větších států, zcela zmizela. Ale expanze vždy znamená vykořisťování původních obyvatel.

České obyvatelstvo bylo již od Mnichova hluboce zklamané přístupy Západu, jehož závazky se ukázaly jen jako planými sliby. Zapomnělo se a zapomíná, že západní státy byly dlouho koloniální a že myšlenka expanze jim nikdy nebyla a stále není cizí. A že jakékoli vztahy s ostatními zeměmi vnímaly jen z vlastního prospěchu. Zdá se, že mocenské vrstvy velkých států ani jinak myslit neumí, neboť skutečná demokracie jim byla vždy cizí. Je otázka, zda skutečně věří, že velké celky jsou stabilnější, bezpečnější, více prosperující. Znalost historie ukazuje, že to falešný předpoklad.

Češi vychovaní v demokratických a humanitních hodnotách si ve své většině udrželi i za německé okupace vnitřní vzdor vůči Němcům, mnozí se zapojili do odboje a to i v zahraničí. Jejich hrdinské činy, veliké i malé, motivované láskou k vlastním lidem, k českému národu, ke svobodě a demokracii, již nikdo nikdy nespočítá. Tento odboj je stále nedoceněn, známe jen ty největší hrdinské činy.

Bohužel se ukázaly i temné stránky lidské povahy lidí neschopných loajality se svým národem, lidí ustrašených, podřizujících se cizí moci a jejím cílům. A také lidí ambiciosních vzhlížejících k moci, silnějším, jako k modle, která je ochrání, povýší. Ti jsou za každého režimu nejnebezpečnější.

Bohužel, po válce český národ opět na dlouho ztratil možnost být pánem ve své zemi, což podrylo celkovou morální a citovou vazbu na svůj národ, snížilo znalosti jeho historie a kultury.

Po roce 1989 však začalo ještě horší překrucování českých dějin, života našich velkých osobností s cílem národ ponížit, ponížit sebevědomí Čechů, svést mladé lidi na cestu nekritického obdivu k Západu, k víře, že neoliberalismus je ona kýžená demokracie, k myšlenkovému zmatku.

Důsledkem je pohrdání vlastním národem, jeho státností, jeho kulturou, historií, volenými představiteli, nerespektem k demokratickým principům. Upřednostňování různých práv, neoliberálních hodnot svázaných se západními nedemokratickými zájmy a protlačovaných hlavně různými neziskovými organizacemi, atomizuje společnost, podemílá koncept většiny nezbytný k rozvoji demokracie. A také dává možnost k přílišnému rozšiřování vlivu zahraničních zájmů, které jsou jen málo v souladu s respektem k demokracii, k českému národu. Naopak, jsou v souladu s neoliberálními, nedemokratickými, globálními zájmy. Jakoby nastávalo naplnění nacistů na konci druhé světové války: Hitlerovy cíle ano, ale bez Hitlera“, míněno hospodářsky.

Otázkou je, kdo u nás financuje tento nedemokratický sílící proud, zneužívající neinformovanosti zvláště mladých lidí a neloajální k výsledkům demokratického procesu i k českému národu a jeho vlastenecky smýšlejícím představitelům.

Z charakterové nedostatečnosti stále jako plevel vyrůstá politicky i morálně zjednodušené myšlení, neschopnost a nevůle ověřovat fakta a jejich souvislosti, chápat politickou účast ne jako věčný protest, bič na určité často nepodstatné jevy, zatímco závažnější problémy zůstávají bez povšimnutí. Například to, že Západ nás opět nevnímá jako rovnocenného partnera, vlastně nás rozděluje na ty, kteří mu naivně a plně důvěřují, následují, majíce z toho určité výhody, a na ty, kteří mají v paměti všechny zrady, kterých se vůči našemu národu a státu dopustil ve prospěch svých zájmů a to i po roce 1898. To, že Západ k nám má vztah jako ke kolonii, není náhoda. Stačí poslouchat jen některé výroky německý politiků v Evropské unii a Evropské komisi.

Nebylo by na místě, aby se ty podivně organizované demonstrace zabývaly otázkou potřeby rovnoprávnosti velkých a malých států a požadavkem respektu velkých států k malým. Nebylo by na místě naučit se napřed neplést si svobodu slova se zneužíváním svobody slova ke lžím a manipulaci veřejnosti? Jinak 15. březen 1939 není nic, co by se za určitých okolností nemohlo opakovat, třeba v poněkud jiné formě, neboť nemáme čím bychom se bránili.


Marie L. Neudorflová

29 komentářů :

  1. ....Bohužel, po válce český národ opět na dlouho ztratil možnost být pánem ve své zemi, což podrylo celkovou morální a citovou vazbu na svůj národ, snížilo znalosti jeho historie a kultury....


    Jak to myslíte drahá paní?
    A kdo to tady po válce všechno vybudoval ?

    Melete nesmysli *

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáří už na soudružce zapracovalo jak vidím.

      Vymazat
    2. Kolego,nauč se gramatiku dřív než politiku. Nesmysl se skloňuje podle slova HRAD. H. B.

      Vymazat
    3. S Vaší námitkou souhlasím

      Vymazat
    4. Souhlas s obsahem. To i je vcelku bezvýznamné.

      Vymazat
    5. :)) děkuji
      miluji češtinu a vím že ji psaním moc neovládám.
      Nemám dodělanou ZŠ a navíc jsem klasifikovaný
      jako dyslektik a dysgrafik.
      Přesto drahý kolego HB
      rozeznávám na rozdíl od tebe
      co mě denně ovlivňuje kvalitu života.*

      Vymazat
  2. Jestli po včerejšku někým definitivně pohrdám,tak jsou to učitelé."Čeští" učitelé.Spolu s presstituty a absurdními cimrmanovskými šašky vytvořili novou "národní frontu"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas. Kdo že je na ministerstvu školství ? Chrápe se mu pěkne.

      Vymazat
  3. ..české školství
    škrtí katolická zlovůle*

    OdpovědětVymazat
  4. Kdo pohrdá národem „demokratický blok" a zblblá mládež světoobčané podle sorose.

    OdpovědětVymazat
  5. Dnes je 16.3. !

    16.3.1968 vyvraždila hrdinná soldateska US army celou vietnamskou vesnici My Lai !!!

    Učí se o tom na českých školách pane ministře školství?

    Pavel Beran

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme se neučili ani za komárů. Zato o milionu mrtvých v Afghánistánu jsem se od profesorů dozvěděl v posledním ročníku na střední škole.

      Vymazat
    2. Od ministra odpověď nedostanete. Odpovím Vám já - neučí. Ale upozorní je na dokument ČT Pochoduj nebo zemři, Je o tom jak se chrabří Češi postavili po bok US Army ve Vietnamu a šli bojovat proti komunismu.

      Vymazat
    3. Zato se učí o tom, jak spojenecká vojska bombardovala atomovými zbraněmi Hirošimu a Nagasaki. A v čele spojeneckých vojsk byla Rudá armáda Sovětského svazu. Jasně z toho vyplývá, že nebýt Rudé armády, nebylo by ani bombardování Hirošimy a Nagasaki jadernými bombami.

      Vymazat
    4. 15:30 To parádní logický přemet. Škoda jen toho závěru. Takový držkopád se jen tak nevidí.

      Vymazat
    5. 15:30: Paradox je že bombardování Hirošimy a Nagasaki (bez vědomí Stalina) bylo urychleno právě strachem Ameriky z postupu Rusů na Japonsko. SSSR vyhlásilo válku Japonsku 3 měsíce po konci války v Německu, jak bylo dohodnuto v Jaltě. Tedy 8. srpna 1945, kdy bylo po Hirošimě

      Vymazat
    6. 17:05, přesně tohle je důkaz, že Rusko stálo za bombardováním H & N. Tak se to také učí japonské děti.

      Vymazat
  6. Neonáckové-TOP 09 v akci proti českému národu !

    Kalousek a zločinecká protičeská a protislovanská tlupa TOP 09 Jen si všichni vzpomeňte na filmové záběry jak v závěru 2.WW nahnal Adolf Hitler 15 leté členy Hitlerjugendu do války a jak jim předával vyznamenání a poplácával je třesoucí se pazourou po ramenou! Dnešní neonacisté u nás v podání vlastizrádců z TOP 09 ,zejména Kalouska a Schwarzenberga(ti stojí za tím zlem a vše dohodli na mejdanu HAVLOIDŮ na ÚSTR před asi 7 lety!!!) oni se také orientují na mladé a manipulují ve velkém s nimi a mají ji jako svůj SCHWARZENBERGJUGEND pro svůj boj proti českému národu.Zatím jim neoblékli vojenské uniformy,zatím,ale poštvali je proti svým rodičům a prarodičům!
    A ženou je proti vládě a prezidentovi!Babiš by měl říci jasné STOP a jako začátek okamžitě vyhodit ministra školství!…………………………………….
    A zahájit demonstrace za zákaz vysloveně neonacistické TOP 09 !!!

    Pavel Beran

    OdpovědětVymazat
  7. Tuhle ženskou risicd lidí na Hradčanech vypískali a se stejnými požadavky přišli i na Václavák. Zeman a Babiš ven!

    OdpovědětVymazat
  8. Proto se demokratický blok po prohraných volbách tak čertí a nechce podpořit vládu. Když nevyhrál volby měl v záloze jenom škodit a rozeštvávat i za použití naivních žáků-studentů. Povyk proti Babišovi, Okamurovi i prezidentovi je jejich protest. Nevědí nic o demokracii i když si toto slovo přisvojili a dali do názvu. Chybí jenom zatýkání nepohodlných oponentů a pak, že nejsme jako oni. Učitelé by se měli stydět, že dopustili zneužití žáků k politickým hrám. Bojí se obhajovat nepolitičnost škol? Min. školství má učitelé vést ke vzdělávání mladé generace, a ne aby se z nich stávali novodobí politruci jediného směru. Studenti mají velké nedostatky v učení. Než by učivo doháněli, učitel je vypustí jako ovce a jdou pokřikovat na náměstí, a ani dobře nevědí proč. Školu opustí jako nemyslící bytosti.

    OdpovědětVymazat
  9. https://aeronet.cz/news/hodina-kresleni-na-zs-v-chomutove-namaluj-kamarada-cizi-rasy-ucitelka-zaukolovala-prvnacky-kreslenim-multikultaku-indoktrinace-nejzranitelnejsich-malych-deti-probiha-v-cr-zbesilym-tempem/

    OdpovědětVymazat
  10. LENKA PROCHÁZKOVÁ (tamtéž):

    http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/prochazkovamnohym-politikum-uleti-klobouky-a-hercum-spadnou-masky/

    OdpovědětVymazat
  11. Samozřejmě, že by bylo rozumné, aby se "demonstranti" zabývaly věcmi podstatnými pro život občanů a zachování státu. Jenže k tomu musíte mít informace a vzdělání. Když chybí jedno, dá se to zmáknout sice s obtížemi, ale dá, když chybí obojí, není vlastně s kým komunikovat než s dekapitovaným davem se zdrogovaným vzhledem. A zná snad někdo možnost nápravy, když drogy jsou na každém kroku a naopak psychiartrů je nedostatek, s ohledem na ty počty potřebných!

    OdpovědětVymazat
  12. Ministr školství nesmí mlčet k těmto akcím dětí a studentů. Pokud mlčet bude, je slaboch a k ničemu na svém místě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ministr školství tyto akce schvaluje. Navíc nemá co kecat do výuky, to je věcí škol.

      Vymazat
  13. Jací exoti demonstrovali pro naše blaho, stačí citovat odpvěď jedné gymnazijní organizátorky protestu Lucie Kopecké. Na otázku, jakou si přeje vládu, odvětila: "Rozhodně spravedlivou, a ne kapitalistickou". Ha, ha ha, to prostě nemá chybu, když jsme v rozvinutém kapitalismu. V.J.Horák

    OdpovědětVymazat
  14. No vidíte... Já myslel, že to byla polská armáda, co první vpadla na území Československa.
    Vietnam: Pamatuji publikaci "Rozhovory s Američany". Vyprávění konkrétních vojáků, jak bojovali za demokracii napalmem, odstřelováním světlic do rodidel vietnamských žen, rozsekávání těhotné ženy, aby zvěděli, co je uvnitř... Hitler by blednul...
    Normandie: Kobercové nálety, přípava na vylodění = ca 500 000 obětí z řad tamního, civilního obyvatelstva...
    Když ono je to nakonec vždycky nějak jinak

    OdpovědětVymazat
  15. Muzete si psat a dosvedcovat cokoliv, pro tento narod je okupace jen jedna a jen jedny jsou obeti okupace - a to je ta z 21.8. Jine nic nebylo, jako v Polsce jen Katyne a Evropu osvobodily jen USA. To jsou zakladni pravidla, vse ostatni je nesmysl, viz novodobe dejiny tehle zeme. A kazdy studujici vam to muze dosvedcit.

    OdpovědětVymazat