Reklama

.

.

pátek 20. dubna 2018

20.04.2018  Sputnik
Látka označovaná na Západě jako „Novičok“ byla ve výzbroji, anebo se užívala v USA, její výroba je velmi jednoduchá, prohlásil ministr zahraničních věcí RF Sergej Lavrov v interview pro Sputnik.



Zástupce Ruska v OPCW Alexandr Šulgin dříve prohlásil, že otravná látka, jíž byli podle tvrzení britské strany otráveni v Salisbury Sergej a Julie Skripalovi, se vyráběla a byla patentována v USA jako chemická zbraň.

Lavrov připomenul, že jeden z autorů tak zvaného „Novičoku" Vil Mirzajanov emigroval do USA a zveřejnil tam formuli této látky.

„Tato látka byla patentována, byla ve výzbroji, nebo se užívala různými institucemi biologických a chemických armád Spojených států. A vyrábí se zcela jednoduše," řekl Lavrov.

22 komentářů :

  1. Jenže je to pořád nelogické operovat s tím Novičokem. Pokud by to měl být on, tak jeho účinky by živí tvorové skoro jistě nepřežili- je to celé nejasné ten případ. I včetně superrychlého ukázání na viníka a okamžité reakce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Či to nebol prd z fazule a pre ľudí sa obliekli ako šrekovci.

      Vymazat
  2. O tom, že US huni měli možnost si tu látku A-234 ze skupiny tzv. novičoků připravit (stejně jako i briti a kdokoliv další, kdo ji z nějakého důvodu chtěl mít), není pochyb. Mají ji jistě i dnes ...
    Jinou otázkou je to, jestli ti měli ve svých vojenských arzenálech jako chemickou zbraň. A to neměli. Chemická substance se totiž stává zakázanou zbraní až poté, co je zalaborována do chem. munice (byť i binární), určené pro účely války, nebo je jí vyrobeno a v arzenálech skladováno takové množství, které to zalaborování umožňuje. A takové US huni ani UK huni neměli. V tom se Lavrov (formulačně) mýlí. Jde však jen o názvosloví.
    Gramová množství někde v US či UK laboratořích totiž nejsou zbraněmi. Jejich existence však i tak musí být deklarována k OPCW, stejně jako účel, pro který ji drží a pro jaký je s ní zacházeno.
    A pak je zde ještě jeden významnější účel, o kterém ti severoatlantičtí huni nehovoří. Mají k tomu dobrý důvod. Utajované držení pro podvratné akce pod falešnou vlajkou, jakou byla např. ta na pokusných skřípalech. Ti však nebyli otráveni chem. zbraní, ale diverzním jedem majícím přiléhavý ruský název.
    Kdyby se třeba ricin (a desítky dalších jedů či toxinů) jmenoval více rusky (a méně anglosasky), byl by použit stejně tak. Hunům nešlo o samotný jed (těch je na tisíce!), ale jeho mediální přiřaditelnost k Rusku. Bez důkazů! Jen z titulu majestátu samozvaného ýbrmenče, který se má za nadřazeného světu a Vesmíru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vcelku s vámi souhlasím, ovšem, měl by jste zvážit to , že se jedná o binární zbraň, která se "z kompletuje v okamžiku použití". A těch dvou komponentů /pokud se naším "spojencům" za kanálem nebo za louží zalíbila, mužou mít /a určitě i mají/ vagony.

      Vymazat
    2. 23:45, binární ve formě prekurzorů jen při použití v BCHZ kvůli bezpečnosti vlastních jednotek. Jinak to můžete samozřejmě používat ve finální aktivní formě, třeba jako speciálně upravený sprej. Jen zde se musí dávat velmi velký pozor na riziko vlastní kontaminace.

      Vymazat
  3. U kterého Patentovaného úřadu v USA nebo v Rusku byl Novičok "patentován"? Ty překlady jsou někdy fakt děsivé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No v Rusku ne, ten název byl zvolen pro informační pole anglosaského světa, aby zněl rusky a je to "no we choke". Tenhle název by v Rusku nikdy nezvolili (novičok, staričok,duračok) je takový nijaký a Ruské zbraně mají zvučná jména. Další věc, že po prodání SSSR západu se Rusko vzdalo vývoje chemickým zbraní a co bylo objeveno ještě za SSSR se tajně prodávalo do USA.

      Dále chemické zbraně jsou neefektivní pro vojenské bojové operace, příliš nákladné na výrobu a tak se vyvíjeli pořád silnější až binární (kdy jsou tak nebezpečné, že musí být elementy před sloučením skladovány odděleně). Pořád je to, ale nepraktické (špatně se směrují na konkretní cíle), už za první světové války se neosvědčily. Musíte mít spoustu odborníku na zacházení s nimi a nikomu nesmí rupnout v kouli a víme jaký je v armádách bordel a jaké psycho typy se tam hrnou. Jeden incident a máte obrovské ztráty ve vlastních řadách.

      Využití mají pouze v psychologické válce na zastrašení a na genocidu civilního obyvatelstva. A hlavně je to karta v informační válce obvinit z jejich použití nebo vývoje protivníka a tím z něj v očích světové veřejnosti udělat legitimní cíl.

      Vymazat
  4. Sergej Lavrov je chemik, že prohlašuje o novičoku takové žvásty ? Jistě SSSR a momentální Rusko má na tuny tento jed ve svém arzenálu ale to už LavroPutler nepřizná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jste vynechal Trumplera a Kalousekčoka. Kalousekčok přeci chemik je... Ovšem asi mizerný, když raději dělal v Národní Frontě za Lidovce (ČSL - noviny Lidová Demokracie) socialistickou politiku. PAX VOBISCUM...

      Vymazat
    2. Re (16:12):
      Jednou z nechtěných "výhod" internetové diskuse je to, že se jí může zúčastnit kdejaký lojza (co se ani pod své názory podepsat nemíní).
      Lojza, který o problému ví asi tolik, co ví osel o teorii relativity, ale mudrovat musí.
      Ruský chemický arzenál byl pod stálou kontrolou OPCW likvidován! To na rozdíl od USA (například), které svůj závazek ke zničení téhož nestihly v termínu splnit. A program tzv. novičoků (které se nikde na světě, a ani v SSSR či později v Rusku, nestaly součástí chemických arzenálů) byl zlikvidován ještě před přijetím Úmluvy o zákazu chem. zbraní, a to pod dohledem samotných USA. Technologie, která se v SSSR nacházela v jedné jeho svazové republice (dnes Uzbekistánu), byla odprodána a vyvezena. Do USA(!!).
      Ostatně, pro SSSR (dnes Rusko) i USA aj. země (mocnosti) již chemické zbraně nemají ten vojenský význam, jaký mívávaly. Roli vysoce účinných zbraní (masového ničení) si i tak podrženy A-zbraně, a do popředí se postupně dostávají inteligentní a vysoce přesné zbraňové systémy, podporované stejně tak sofistikovanými systémy pro bojišťovou a globální komunikaci, pozorování v reálném čase, zjišťování polohy atd. atd..
      A tak zásoby chem. zbraní byly (nebo ještě i jsou) ničeny podle dohodnutých závazků té které země k Úmluvě (tj. k organizaci OPCW). Rusko na svém území nemá žádné chemické zbraně, natožpak takové, které by jako komponentu obsahovaly novičoky.
      Takže je to "trochu" jinak, lojzo! Víru není dobré zaměňovat za skutečnost ...

      Vymazat
    3. Zdržím se jakýchkoliv komentářů, zda někdo má právo diskutovat či ne. Nicméně dovolím si vám oponovat protože BCHL A232 i A234 byly vyrobeny v SSSR v řádu několika tun, či možná několika desítek tun a byly schváleny v binární formě do výzbroje. A234 myslím jako poslední v roce 1993. Mám k dispozici i schválenou reakci a popis prekurzorů. To ovšem nedokazuje nijak vinu Rusů, protože tyto informace mám z dokumentace AČR. Tedy máte úplnou pravdu v tom, že si to mohl kdokoliv s vybavenou laboratoří a jistou praxí. Je to přece jen extrémně nebezpečný jed a amatér ho nevyrobí.

      Vymazat
    4. Re (21:41):
      Reagoval jsem na jakéhosi lojzu (16:12), který bez jakékoliv znalosti dnešního stavu ruského programu likvidace svého chem. arzenálu tvrdí, že kdosi z ruských představitelů (LavroPutler) nepřizná domnělé tuny svých zásob. Prokázal tím však jen svou vypatlanost, rusofobii a otřesnou neznalost souvislostí. A má ještě i tolik neomalené drzosti to sem na sebe psát.
      Pro otravu kteréhokoliv dvojitého skřípala totiž stačí komukoliv ve světě (kdo je způsobilý připravit si či z biologického materiálu izolovat) kterýkoliv diverzní jed (např. botulotoxin, saxitoxin, tetrodotoxin, ricin a tisíce jiných) v subgramovém množství, a toho lojzu nenapadne, proč vůbec a jak vůbec by Rusové mohli před inspekcemi OPCW utajovat tunová množství těch látek.
      Je zcela mimo mísu, jen o Lavrova se musel otřít ...

      Vymazat
    5. A kdo by přiznal vše. Trump, Makron, Meiová, Merkelová, a další blbečci a blbky taky přiznávají vše????? Tak leda hov..no. Všichmni lžou jako,když tiskne a pravdu řeknou jen když se ukecnou.

      Vymazat
  5. K obrázku:

    "A legenda praví, že tam ti zabalení zelenáči hledají v parku Novičok dodnes ..."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:47 Správný konec pohádky je"...Bubák Novičok všechny vyděsil tak, že z něj málem měli smrt. Stateční rádcové ho chtěli chytit, ochočit a donést princezně Květnové na strašení poddaných. Ale bubák Novičok jako kdyby se propadl do země. Hledali, hledali, a jestli neumřeli, hledají dodnes".

      Vymazat
  6. Opluštile ty Lojzo sám se jako podepisuješ ale jako vůl máš rozum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:11 No vida. Stačí jedna pomatená věta a všechny Opluštilovy argumenty jsou naprosto vyvráceny. Gratuluju.

      Vymazat
  7. Kdepak jsi ty náš všeznale HONOLULU. Co si o tom myslíš?? Co se u vás o tom píše?? Nějak jsi se dost dlouho odmlčel. Copak je asi příčinou???

    OdpovědětVymazat
  8. V Rusku od nynějška prodávají Novičok normálně v potravinách. :) https://politikus.ru/v-rossii/106693-uzhe-v-prodazhe.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:42 Jo, to je dobrý. K tomu názvu Novičok a znaku chemických vojsk SSSR se výborně hodí nápis nahoře: "Produkty pro dlouhý život - EKO", potom "Limitovaná série" a dole "Zvláštní chuť".

      Něco takového by mělo úspěch i u nás. Češi mají smysl pro humor, viz nápoj Semtex.

      Vymazat
    2. 21:42 Možná ten slunečnicový olej vyrábí nějaký ruský oligarcha a bude ho vyvážet do Británie, aby Májovka konečně měla v ruce nevyvratilelný důkaz, že Novičok pochází z Ruska.

      Vymazat
  9. Výrobce máme ale stejně to nepoužily nebo by to špion nerozchodil.

    OdpovědětVymazat