Reklama

.

.

neděle 29. dubna 2018

Český letoun L-39 Albatros přistál bez motoru a podvozku do ruské kukuřice

29. 4. 2018, P. Ďoubalík


Šikovný žák - pilot krasnodarského leteckého učiliště Michail Jemanov mistrovsky přistál 27. 4. 2018 s poškozeným letadlem L-39





M. Jemakov po přistání do pole

Při cvičném letu do jeho letadla narazil pták a tím byl poškozen motor. Budoucí pilot dokázal posadit letadlo na pole, podletěl elektrické vedení a pak ještě klouzal 230 metrů bez vysunutého podvozku kukuřičným polem.
L-39 Albatros (ilustrační foto)

Po 2 minutách letu, ve výšce 300 metrů, se letadlo střetlo s ptákem. Úder dostal motor a čelní sklo, kabina tím ztratila hermetičnost a motor přestal pracovat. Letadlo začalo prudce ztrácet rychlost a výšku. Pilot - žák ohlásil situaci veliteli letu a dostal rozkaz se katapultovat, ale on se rozhodl letadlo zachránit, neriskovat jeho pád do obydleného prostoru a tedy kontrolovaně přistát. Velitel letu s tím souhlasil. Po přistání nejprve ohlásil veliteli, že je na zemi, živ a nezraněn a pak teprve letadlo opustil. Letadlo po takovém vynuceném přistání bylo jen nepatrně poškozeno a specialisté říkají, že bude opraveno a za měsíc může zase létat. Pilot je navržen k vyznamenání za odvahu a profesionalismus. On sám říká, že teď bude slavit narozeniny 2x v roce.
Video:



27 komentářů :

  1. Kolik těchto letadel je v provozu v Rusku a kolik u našich současných spojenců?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:49 - rozklikněte si v nadpisu "L-39" a všechny informace, včetně počtu letounů ve světě, tam najdete, Ď.

      Vymazat
  2. Maladěc .
    Asi zjistil že má padák od Kalouska :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Neco podobneho kdysi davno udelal mjr.Krida na MIGu 21. U tech "nadzvuku" se ale s klouzavym letem v konstrukci nepocita, nicmene na zaletech v SSSR si o tom zkusebni piloti suskali. Nebyl by to mjr.Krida, kdyby si to nevyskousel pote, co mu ve vysce asi 3km vysadil motor a zahledl drahu zalozniho Horovickeho letiste. Take dostal rozkaz k opusteni stroje. Ten ale neuposlechl a po uspesnem pristani mu tedy byla snizena hodnost o 1 stupen. Ja jsem mrr.Kridu potkal v Linich, v roce kdy sel do duchodu. Samozrejme jako major, coz u letcu bylo dost nezvykle. Vetsinou odchazeli jako plukasi. Byla to ale skutecna osobnost a podobnych kousku, jako napr. podleteni mostu v Bechyni, mel "na konte" vic. Napriklad se o nem povidalo, ze se behem letani (byl ve sluzbe) dozvedel, ze se mu prave narodil syn. Tak ho letel pozdravit tim, ze nad Stodskou nemocnici postavil letoun na panenku a zapnul 3.stupen forsaze (puvodne zaplombovany ;-) ). Ve Stodskem spitale a okoli pak zasklivali spousty oken.
    Nicmene uznavam, ze oproti dnesnim strojum, ty tehdejsi byly "orezovatka" a ja mam, se svymy 190cm vysky, problem v L39ce vubec zavrit to sklo. V MIGine to byvalo o fous lepsi a aspon jsem ho zasoupl, jenom nevim, jak bych dlouho tam, v tak hlubokem predklonu vydrzel. Tehdejsi letci, museli byt jako jockeyove - malinci a hubeni ;-)
    Sdeleni pro ty, kteri to nezkusili je v tom jak je neuveritelne psychicky narocne, v tak malem prosturku ovladat vsechna ta hejblatka, prestoze mate postavu jockeye, i tak je v L39tce na vsechno strasne omezeny prostor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mig-21 je jeste jakz takz. az na ten vyhled. ten je otresny. Ale SU-22. To je peklo. Vsude, opravdu vsude kolem tebe je neco. Budiky, prepinace ukazatele....Nad hlavou, meza hlavou, vlevo vpravo mezi nohama az k podlaze. Mazec.

      Vymazat
    2. V Suchoji jsem nikdy nesedel. Ty melo frontove letectvo ("bombardaci"). Zato jsem se parkrat zkousel nasoukat do jedne odstavene MIG-15ky. To jsem proste nikdy nedal.

      Vymazat
    3. Po tom průletu nad porodnicí šel Krída opět o hodnostní stupeň dolů. Ale jako legenda na tom letišti 5.stíhacího žil pořád. Top bylo ovšem v době, kdy jsme měli letectvo, před kterým měli "sousedi" respekt.

      Vymazat
    4. Ad 7:42 - Výborný koment, dík.

      Vymazat
    5. Tusim ze p.Pacner tomu pristani na Horovickem letisti venoval kapitolu v jedne svoji knizce. Ja jsem tu knizku nasel na policce jednou na ubytovne RLP a nejak jsem tu noc zapomnel jit spat ;-) a rano jsem ji na te policce zase nechal, aby ji tam mohl najit ten, kdo ji tam zapomnel. Proto od ni znam i detaily. Ty ostatni prihody jsou jen z "lidove slovesnosti", na 5.StLP :-)
      Technicky je na tom zajimave, jak udrzel turbinu v chodu (na "autorotaci"), aby mu fungovala hydraulika. Evidentne ten Rus, kdyz mel jen 300m. vysky, tak s nicim takovym pocitat nemohl.

      Vymazat
    6. Ad 9:00 - absolutni souhlas. Kdyz si totiz clovek predstavi, jak si musel rozvrhnou drahu pro klesani, aby udrzel "minimalku" a nesel do "vyvrtky", ale aby zase nesel pod velkym uhlem a po tom vsem, on se na tu drahu proste trefil a pristal s neposkozenym strojem. Navic s hydraulikou fungujici jen od "autorotace" turbiny, kdy ma rizeni strasne dlouhou odezvu na vsechno. To je neuveritelny priklad mistrovstvi.
      Zase ale tehdy bylo "litani", na Linskem letisti, 3x v tydnu (a do toho tam jeste 2x tydne strasily ty pozemacky vrtule), takze tehdy meli piloti normalni nalet hodin a mohli si drzet pilotni tridu. Dobre to bylo videt na "velitelkem litani", t.j. kdyz si piloti, kteri uz byli velitele a normalne nelitali, ale chteli si udrzet tridu (aby za ni mohli dal brat priplatky :-) ), tak to byly vzdycky vsechny prostredky v pohotovosti, protoze riziko, ze udelaji nejakou chybu, bylo obrovske.
      Obavam se, ze dnesni "nalitanost" nasich pilotu je jeste horsi, nez jakou tehdy mely ty "velitelske kadry". :-(

      Vymazat
    7. Doufam, že Jarda tyto nesmysly nečte. Je to přece už starší pán a mohlo by to s ním seknout.

      Vymazat
    8. Juro, Juro pokud pises FAKE NEWS tak si předem zjisti o kom. Letec, o kterem nic nevis se jmenuje Jaroslav KRYDA a o letani u 5slp toho vis asi tolik, jako o transplantaci brzliku.

      Vymazat
  4. Sikula. Hruba je ta helma a krev z ptaka nani :)
    A ta pocitacova animace. Ptak je evidntne ta americka slepice co ji maji ve znaku :) -Robur-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hustý. To mu muselo snad vletět do papule.

      Vymazat
    2. mje to lita do papule vejre
      kladivak

      Vymazat
  5. Jinak tomuto zpusobu pristani bez podvozku, na travnaty zalozni pas, anebo proste nekam do pole, se prezdiva "hluboka orba" a nevim, jak ten letoun dali za mesic zase do poradku. To musi byt bud "molodci", anebo to bylo opravdu velke stesti a dostatecne prostorny a rovny lan pole, bez jedineho kaminku, stromu ci kere.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Juru (i ostatní), jen drobná reakce ke komentáři 7:53 - mimořádka se stala 27. 4. 2018, tak ten letoun ještě nedali do pořádku, jen to odhadovali, že za měsíc by už mohl zase letět. To je asi hodně optimistické, ale pro samotný příběh zázračného přistání méně důležité. Modrou oblohu vám všem, Ď.

      Vymazat
  6. Pokud se nemýlím, tak Delfín a snad proto i Albatros byly na přistání na břicho konstruování. Jedním z mnoha požadavku na úpravu pro SSSR byo, že žák může zapomenout při přistání vysunout podvozek, ale že tato chyba nesmí vést ke zničení letadla. Po zvednutí a vysunutí podvozku musí být letoun schopen odstartovat. Toho jednou využil jeden čechoameričan a přihlásil po revoluci Delfína do konkurzu na cvičný letoun pro námořnictvo USA - a Deffín to vyhrál. Jediná úprava spočívala v tom, že dozadu namontoval hák pro brzdící lano. Když ku podivu všech jak to konstrukce letounu dovolila, vyšlo najevo, že Delfín má pod břichem, jako rekci na výše uvedený požadavek SSSR zakomponovanou přistávací lyží. A proč Delfín nemohl být cvičným letounem US NAVY ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na "hlubokou orbu", jsou konstruovana vsechna letadla. Teda do te miry, aby se nezbortil drak a lide uvnitr, meli sanci na preziti. Jakmile se ale takhle pristane s nejakou dopravkou, tak je vymalovano. Do toho uz nikdo nikdy (dobrovolne :-) ) nevleze. Proto to konci sesrotovanim.

      Vymazat
  7. Dobře to pilot provedl ale jedná se o nebezpečný manévr.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  10. Šikula ten vojáček...chytit velkýho ptáka není žádná legrace zvlášť, když vyřídí jediný motor.
    Ta jeho přílba mi připomenula když jsem kdysi, ještě za "hluboké totality", kdy se dalo jezdit na motocyklech "jak to přišlo pod ruku", trefil ve 180-ti bažanta. Taky jsem měl toho plný ruce i když se to samozřejmě nedá srovnávat a měl helmu, jako čelenku indiánskej náčelník, samé péro...

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  13. !!! POZOR - CENZURA !!!

    !*!*!*!*! ВНИМАНИЕ - ЦЕНЗУРА !*!*!*!*!

    Soudruzi, opět na sajtách Nové Republiky řádí agenti CIA a Mossadu!
    Opět se ztrácejí příspěvky, dobré internacionálně-vlastenecké, 100% levicové příspěvky nás komunistů a putinistů!!

    TO JE CENZURA, ODPORNÝ NÁSTROJ EUROAMERIKY A BURŽOASIE !!!!!

    Prosím soudruhy z redakce NR, aby NEPRODLENĚ zvýšili svou revoluční bdělost a ostražitost!!!
    Vzkřikněme kolektivně do tváří těch pravičáckých zakuklenců z 5. kolony své revoluční NO PASARÁN!
    Jinak nepřátelští agenti zesílí, časem převezmou vládu nad naší MILOVANOU Novou Republikou, a udělají z tohoto dosud 200% SPOLEHLIVÉHO orgánu KSČM a Velvyslanectví Ruské federace pravý opak: hlásnou troubu kapitalismu a demokracie!!!

    Snad vám nemusím vysvětlovat, soudruzi, jaký JEDINÝ trest je za takové trestuhodné selhání v boji proti fašismu a Euroamerice.
    Myslete proto hlavou, ano?

    Děkuji Vám předem, drazí soudruzi, a nyní vložím zpět svůj příspěvek z 29. dubna 2:34.

    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
  14. Ruská kukuřice = pro ruského letce život, pro ruskou vesnici smrt!

    „To jsou paradoxy, že, soudruzi“, jak říkával soudruh president Novotný.
    Ano, gerojskému orlu-molodci Velikého Putina ruská kukuřice zachránila život i čest.
    Ale ruské vesnici přinesla smrt, vinou zrádného Malorusa Chruščova; smrt, ze které ji vzkřísil až Veliký Putin.

    Všichni víme, že kukuřice je prastará ruská plodina, zázrak z „dílny“ neznámého ruského zemědělského proletáře-nevolníka.
    Ano, prostí Rusové vynalezli prakticky VŠECHNY světodějné vynálezy; namátkou žárovku, radiotelegrafii, letadlo atd. apod. Avšak carská feudálně-křesťanská vláda tyto kolosální vynálezy nedokázala ocenit, a pod cenou je prodávala západním vykořisťovatelům.

    Stejný osud potkal kukuřici: Tajemství jejího pěstování carští úředníci prodali USákům, spolu s OBROVSKOU zásobou osiva – a v USA na kukuřici UKRUTNĚ zbohatli tamní velkostatkáři.

    Ach, kdyby kukuřici vyšlechtil nějaký mičurinec či lysenkovec po r. 1917, jak NÁDHERNĚ by byl odměněn sovětskou vládou!
    Nu co dělat; pozdě cara honit, jak říká náš lid.

    Jenže i taková skvělá plodina se může stát nástrojem našich dědičných nepřátel, jako v podstatě všechno: Po vraždě Velikého Stalina sionistickými lékaři se do vedení ÚV KSSS vedral Malorus Chruščov, a začal svoje zrádné ničivé dílo.

    Až se nám komunistům a putinistům srdce svírá a kudla v kapse otevírá, při pomyšlení na hrůzy, jimiž zákeřný Chruščov zasypal ruský lid.
    Jen Lenin ví, co by se mohlo stát, kdyby Chruščova neodhalil soudruh Leonid Iljič Brežněv.
    Opakovala by se ostudná porážka tábora míru a socialismu, tzv. karibské krize, i v případě československé kontrarevoluce?
    To je vážně DĚSIVÉ pomyšlení, že, soudruzi? Kdyby v srpnu 1968 nepřišli hrdinní sovětští vojáci, včas, jako legendární vojska z dávných kronik, tak … Tak by k nám vrhli okupanti z Evropy a USA, a neštěstí by bylo hotovo.
    Až MRAZÍ z té strašlivé představy, fuj. Musím si nalít 200 gramů Stoličné, abych se zase zahřál.
    Tak.

    Zde si přečtěte, drazí soudruzi, jak zákeřný Malorus Chruščov ubil ruskou vesnici: http://aloban75.livejournal.com/2031556.html

    Jak ji Veliký Putin vzkřísil, o tom se mezi řádky dočtete ve výše uvedeném článku.

    „Rozpad SSSR byl největší geopolitickou katastrofou 20. století.“ (Vladimir Vladimirovič Putin)

    P. Radosta

    OdpovědětVymazat