Reklama

.

.

pátek 20. dubna 2018

"Ruský nepřítel" a my

Matěj Kouba
20. 4. 2018  blog autora
Nejspíš se tu dočkám nálepky rusofila, či dokonce ruského agenta, ale mě to nedá. Vadí mi, co sleduji už málem třicet let. Jak se tu systematicky buduje obraz ruského nepřítele. A moc to nesouvisí s Putinem, ten to už jen dovršil.
Ten všeobecný, v podstatě rasistický, obraz bezduchých východních zlounů vznikl ve skutečnosti z politických důvodu hned pár let po sametce a přejala ho nejen média a ale i umělci, spisovatele a filmaři. 

Když se něco dostane do filmů, televize a literatury a pop kultury, stává se nutně společenským dogmatem. Systematické je to už od půli devadesátých let. Už tehdy jsem upozorňoval jak se to uplatňuje třeba u "špinavých a hloupých ukrajinských dělníků". Pak se však Ukrajina emancipovala, takže to stigma zůstalo jen na Rusech.

Tím, že říkám, že je to systematické, nemyslím, že je to uměle vybudované nějakými tajemnými silami. Ne - pramení to z nás, z naší frustrace z období komunismu a z komplexu, který máme z sousedních úspěšných západních společností. Ale je to špatně. Jednak proto, že každý rasismus je zlo, jednak proto, že to jen podporuje naši omezenost.

Žijeme v tom a tak to často ani nevnímáme. Ale jde třeba o to, že každé téma je možno prodat pozitivně i negativně. A u Ruska se to prakticky vždy podává v médiích, umění i běžném životě negativně. Dám příklad z motorismu. Nedavno jsem viděl docela kvalitní cesky dokument o tom jak západní manažer neuspěl v největší ruske automobilce. Upřímně řečeno, dalo se to natočit v každé podobné krachující továrně kdekoli na svete, zejména tam kde byl delší dobu socialismus - tenhle objektivně se tvářící film ale samozřejmě akcentoval ruskou neochotu učit se novým věcem. Prostě tu strašnou "ruskou povahu."

Nevadilo by, kdyby to nebyla absolutně dominatní tendence. Ale je. Zadáte li si třeba na iDnes do hledače slovo ruské, v prvním stu vyhledaných členů najdete pouhé čtyři články, které nejsou negativní nebo konfrontační. Často nejde o velké věci, jen drobnosti. Ale v dlouhodobé perspektivě a stálým opakováním to vnaší do lidí negativní emoce - podvědomě ruské schopnosti podceňujeme, vnímáme Rusy jako zlé, agresivní, horší než Zápaďaky.

Samozřejmě nepopírám, že to zprvu byla reakce na falešné adorování "sovětských vědců" a čtyřicet let sovětské "supervize" nad Česloslovenskem. Na okupaci v roce 1968. Ale proboha, - jsme o třicet let dál.

Mimochodem podobně byli po válce vykreslováni Němci. Ovšem v sedmdesátém pátém už myslím nikdo Němce za zlouny nepovažoval. Což samozřejmě souvisí, že Němci se poměrně brzy - nebo alespoň větší část z nich - zařadili tam kde je západní společnost chtěla mít.

Rusové naproti tomu po pádu železné opony zůstali "svými," a Západ je s nimi "nespokojen". A dává to najevo.Když se tato špatná známka od našich současných spojenců - která je ovšem z velké části jen falešným mediálním obrazem, - spojí s našimi národními komplexy není vlastně celkem divu, jaké předsudky k Rusům míváme. Ovšem ani tato vysvětlení by nás neměla zbavovat zdravého rozumu.

- - -



105 komentářů :

  1. píšme o nás - nie o Rusku -

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám dojem, že ten článek je o nás. O Rusku až tolik ne.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    2. Dnes v přímém přenosu vidíme, jak vznikla první světová válka a jakým způsobem se podařilo elitám Evropských národů, poštvat proti sobě miliony obyčejných lidí, kteří se pak v zákopech první světové války navzájem nenáviděli, mrzačili, zabíjeli a přitom nikdy se před tím neviděli a většina z nich se živila před tím prací. Dnes jsme svědky, jak se připravuje třetí světová válka. V první řadě se nadměrně zbrojí a protože Rusko nás "ohrožuje" USA zbrojí ročně ve výši 700 miliard dolarů a Rusko, které je nepřítel číslo jedna zbrojí ve výši 46 miliard dolarů. V druhé řadě se vytváří nenáviděný nepřítel a tím je Rusko. Až přijde ta pravá chvíle, vymyslí se záminka, jako třeba chemický útok, který bude sice fiktivní, ale k spuštění zabíjení se lidí navzájem, to bude stačit a pak se opět, jako v první světové válce, začnou zabíjet navzájem lidi, kteří se nikdy neviděli, mají svoje rodiny, svoje sny, ale elity je pošlou proti sobě a oni se v méně pochybných cílů elit, budou zabíjet.

      Vymazat
    3. Radůza - Madeleine

      https://youtu.be/GdH6xl6YN6E

      Vymazat
    4. Matěji Koubo, hlavní viníky hledej v PRAZE v pekle úlitby a nejagresivnějšího města MAMONU v ČR.

      Vymazat
    5. Ale jenom Pražáci demonstrují za mír a proti agresi na Sýrii!!!
      A co děláš ty. Jen pouštíš nesmyslnou nenávist vůči Pražákům. Ani si neuvědomuješ ve svém slepičím mozečku, že většina těch hajzlů, které máš na mysli, nejsou z Prahy - Schwarzenberg, Kalousek, Langsádlová, Němcová, Štětina, Krnáčová, Filala (ODS) - to jsou všechno mimopražští - a přitom zatracení škůdci a blbové!

      MM

      Vymazat
    6. Vsadím se, že na oné demonstraci bylo 95% účastníků mimopražských. Pražáci demonstrují na proti-babišovsko-zemanovských majdanech.

      Vymazat
    7. 14:26 - Ty Stropnicko-šlechtová válko ze stále socialistického Pražska, tady tě zdraví válečný agresor inmemoriam R. Mašín z U$A, chrabrý bojovníku Ferri? Kapitalismus v reálném životě, vyžírají mimopražští, máte vše FAKULTNÍ tzn. pro tebe ZADARA pražáku. Nechcete-li válku, nevolte poté PITOMCE! Kdo volí, ty co jsi vyjmenoval PRAŽSKO. Bezmozku?

      Odkaz R. Mašína pro ex-soudruhy z Prahy:
      https://uloz.to/live/!3VyiBUTSA/havel-to-byl-kreten-pestovanej-stbakama-mpg

      A tento odkaz, to je vrchol pražské úlitby:
      https://uloz.to/!McN7HLLP5/c-slovo-9-5-1945-praha-vita-sovetske-spojence-17-11-1989-praha-vita-americke-spojence-rok-2022-praha-uvita-cinske-spojence-rok-2032-praha-ocekava-mimozemske-spojence-z-iss-prazaci-jiz-presivaji-oci-sikmo-dle-charakteru-havel-avi-png

      Vymazat
    8. 10:31 Nechápu. Proč bychom neměli psát o Rusku? Protože si to vy nepřejete? Tak to nečtěte!

      Vymazat
  2. zapaďáci stejně ani nás nepřijali i když jsme se nechali zkolonizovat. Sebeůctu a důstojnost jsme vyměnili za sounáležitost k západu a stejně jsme sklidili pohrdání nad východnáři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V mainstreamu (tzn. propagandisty nejen ve zpravodajstvích, ale všude) se nepřetržitě mluví o povinné sounáležitosti a míní se tím povinné akty věrnosti vazala pánovi.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    2. 11:13 Řekl jste to přesně. Zvláštní je, že v dobách "okupace" probíhala skutečná, vzájemně výhodná spolupráce. Pokud o tom někdo pochybuje, tak ať si porovná životní úroveň u nás a v zemi "okupanta". Jak to bylo tehdy a jak je to dnes, kdy jsme skutečně jen využíváni pro blahobyt jiných. Ostatně to je typický znak všech kolonií a metropolí (v původním významu).

      Vymazat
    3. Anonymní 18. dubna 2018 14:22
      13:03 Pokud to, že chodím do práce, kde si vydělávám na živobytí, nazýváte, že se v tomhle nemravném režimu vezu, pak ano. Tenhle "nemravný režim" je pro ty, co nebrečí, ale koukají se starat.
      Uplakánky chlácholil ten minulý režim, který zas byl nemravný z mého pohledu.
      Kečup

      Vymazat
    4. Kečupe, ty nemravo, podle čeho posuzuješ režimy? Pochlub se svou stupnicí hodnot.

      Vymazat
    5. Jsem zaměstnancem normální firmy, která je sakra zisková. A ještě k tomu si přivydělávám na svoji živnost. Jo, jeden se musí otáčet, aby si občas mohl pořídit i něco, co nutně nepotřebuje. Já se vůbec nehoním, prostě chodím do práce a tu a tam si něco přivydělám bokem, když mám čas. Půjčku ani hypotéku nemám, takže vše, co vydělám, je pro nás.
      Třeba dneska jsem si celé dopoledne v klídku přesazoval rajčata. A Amazon fakt není nic pro mě, běhat poklusem po nějakým skladu, to vážně nemám zapotřebí.
      Kečup

      Vymazat
    6. 22:29 duše prosté, osoby levné k pořízení, jako taková nejspíš i slušně rentabilní. Víc takových, aby se celé ta chatrč nezhroutila. I když mám víc než dobře vystaráno, vidím, že právě ta chatrč, je to svinstvo. Milej 19:09, sem tam něco co nutně nepotřebujete, rajčátka a podobně, ale. Co když ta vaše sakra zisková firma bude v krizi propouštět, co když zdraví selže, co když, bůhvíproč, přijde exekutor...? Vždyť stačí, že třeba někdo blbě vezme, nebo vůbec nevezme za volant.

      MM

      Vymazat
    7. Kečupe ať chcete nebo ne pomáháte zdegenerovaným zvrhlým parazitům. V tomto jako v minulém režimu pracují proti jen ti co pobírají různé dávky, kradou a ničí na co přijdou.

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Radosta je trapně průhledný. (Špatně odvedená práce).

      Vymazat
    2. Anonymní20. dubna 2018 10:45
      Radosto v tom tvém pocancu je více azbuky, než v tom Koubově. Že ty podvádíš své zaměstnavatele a jsi trošku rusofil?
      Ten Cyril a Metoděj byl projevem vyvážené politiky směrem na východ i na západ. Nevím jakou nenávist v tom hledáš? Tu máš pouze ve své palici.

      Vymazat
    3. Vol.vé,...Cyra s Metudem byli první komunisti u nás,co to ti černořiťáci tají???,snad se stydí za svou komunistickou minulost,to už zapomněli,..kdyby mu zakázali kostel,tak vystoupí z komunistické strany,..tak oddaní,že riskovali bezdomovectví,dva dny bez práce,přišla kriminálka a tři dny bez práce,to šel rovnou do basy,....vrátit to zpátky,tak je vyřešená rómská otázka,tehdá jsme měli cigány a ti pracovali,...taktéž by byla vyřešena migrace,ještě by se ani nenajedl a už by byl v práci..a to byly výkony!!!!

      Vymazat
    4. Katolická církev je vlastně komunizmus pro vyvolené.

      Vymazat
  4. Obraz méněcenných rusů je systematicky vytvářen téměř 100 let.Car a ruská šlechta nepotřebovala vzdělané poddané, potřebovala pouze pracovní sílu.Po říjnové revoluci Rusko přeskočilo jednu etapu obvyklého společenského vývoje, kapitalismus a budovali socialismus-komunismus a kapitalismus budují až dnes.Z toho vyplývá i to, že v mnoha hlavách zůstal Rus jako nevzdělaný mužik, burlak, medvěd.....Mezitím Rusové se měnili ale my jsme nějak ustrnuli ve svém stereotypu a západ považuje Rusko za území rozsáhlého nerostného bohatství a činí si na ně přednostní právo.Je pravdou historicky dokázanou, že západ vždy si činil neomezené nároky na všechno cizí co se mu zalíbilo a nikdy jim nedělalo problém si silou vzít co si umanuli. Bohužel zůstalo jim to někde zakodované v hlavě a tak dnes ožívají znovu koloniální choutky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten obraz je mnohém zcela správný.

      Vymazat
  5. Nemá cenu si nic nalhávat, pravda je někde uprostřed. Rusko vůči západu zaostává technologicky a v praktickém využívání nových technologií. Má dobré matematiky, dobré vědce, ale v té praktičností za Západem pokulhávají a to jim ubírá na softpower.
    Bude to mít co do dělání s tou jejich rozlehlostí a snahou posouvat dál celou oblast. To je dost velké sousto pro ně. Ale pro to nejsou ďáblové. Mají své problémy a snaží se je řešit, kdežto Západ se snaží jim jejich problémy zhoršovat.
    Nicméně, my nejsme Rusové, ani západní kolonizátoři, jsme střední Evropa. Měli bychom vést přátelskou politiku jak se Západem, tak s Ruskem. A určitě se distancovat od západní politiky rozvracení Ruska. Dokážeme to? P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:58 Hlavně to má co do dělaní s klimatickými podmínkami. To není taková legrace, jako dobývat "divoký západ". Někteří světovládci by o tom mohli vyprávět. Také si uvědomte, kolik období museli dělat věci "jakkoliv", jen aby přežili. Na parádičky a vymakanosti neměli čas ani prostředky. To není nedostatek praktičnosti, ale naopak její vynucený přebytek. Jinak souhlas. Q

      Vymazat
    2. Anonymní20. dubna 2018 13:14
      Ty klimatické podmínky je určitě také předurčují. Ale ještě severněji je např. Švédsko a to je již jiná mentalita, bližší té evropské. Někde jsem snad četl, že v Rusku neproběhla renesance. Podle mého také vedli špatnou politiku jejich carové, že nekladli důraz na všeobecnou vzdělanost (jako u nás Marie Terezie a František) a nejspíš také zanedbali nástup průmyslu. Opět, nikoliv jejich vědci, ale nepraktická státní správa. P.K.

      Vymazat
    3. Co je to technologická zaostalost? Pokud vím, jsou Rusové schopni vyrobit nosné rakety do kosmu, družice a to jsou vrcholné technologie. Na zavádění nových technologií je potřeba pohlédnout komplexně a položit na misku vah oprávněnost požadavku v daném případě, sociální aspekt, vliv na životní prostředí, surovinovou zátěž a obecně určit prospěch pro společnost.
      V divokém kapitalismu jsou jednotlivé obory odděleny a při rozhodování hraje roli hlavně profit úzké skupiny lidí, což z hlediska budoucnosti společnosti, společnosti jako celku, není moc výhodné.
      Samostatnou kapitolou je tlak vedený na konzumní způsob života a tím produkcí vesměs nepotřebných zbytečností, jejichž užitná hodnota vzhledem k surovinové zátěži a následné likvidaci je mizivá, pokud nějaké vůbec je.
      Ne ideologie, ale schopnost přežít, bude lidstvo tlačit do efektivity spotřeby, omezení zisků atd. Pokud se nynějším vládcům nepodaří razantní snížení populace rozpoutáním válek a tím zachování stávající struktury "západní" společnosti, nebo změnou jinou, kdy se společnost rozdělí na žebráky obydlená gheta a oázy blahobytu, obehnané vysokými ploty a hlídané ozbrojenci ....
      ABC

      Vymazat
    4. Mladý muži, jste BLBÝ jak necky!
      - kdo poslal 1. člověka do vesmíru?
      - kdo vyvinul 1. mezikont. rakety?
      - kdo postavil 1. komerčně využitelnou
      jadernou el.?
      - atd, etc, usw...
      Můžete hádat...
      P.S. Učte se, neblábolte.
      Pixa

      Vymazat
    5. Anonymní20. dubna 2018 14:31
      „Co je to technologická zaostalost?“
      Nejblíže tomu, bylo řečeno: „Rusko vůči západu zaostává technologicky a v praktickém využívání nových technologií.“ Pokud vezmu v potaz i Vaše námitky na misce vah, tak Rusko např. neodmítá automobilismus „pro sociální aspekt, vliv na životní prostředí, surovinovou zátěž“. Pouze samo není schopno ta auta vyrábět a tak je dováží, anebo nechá cizí firmy, které to umí, je u sebe vyrábět. Rusko neodmítá těžit ropu za polárním kruhem „pro sociální aspekt, vliv na životní prostředí, surovinovou zátěž“, nýbrž samo není schopno (což mě tedy překvapilo) vyvinout technologie, které to dokáží. A tak je kupuje, nebo nechá u sebe těžit západní korporace, které ty technologie vlastní. Podobné to je s mikroelektronikou, výrobou procesorů, optikou, a dalšími oblastmi technologické společnosti.
      Uznávám, že je schopné dobře vyrábět raketové motory a vojenskou techniku. Ale to je pro zkvalitnění života lidí v zemi, málo. Přeji Rusku hodně sil, aby vyvažovalo predátorský Západ, ale nemůžu říkat, že Rusko je pouze to nej. P.K.

      Vymazat
    6. Anonymní20. dubna 2018 16:43
      Taky poslali první psy do vesmíru, aby se nezapomnělo.

      Vymazat
    7. Nevím o tom, že by něco znamenali pro výzkum vesmíru, jejich přínos je menší než Brazílie. Nikde nenajdete žádné citace v této oblasti na nějaký ruský zdroj. Zato haldu třeba na turecké nebo mexické. Celkově Latinská Amerika není v této oblasti vůbec špatná.

      Rusko není ani technicky schopno v kosmickém průmyslu. Zde je stále kontinuita z dob SSSR, kdy vynášení raket řešil Kazachstán a samotné rakety dělala Ukrajina. Obě země ovšem končí spolupráci s RF a budou postupovat spolu bez Ruska. Tím se Kazachstán dostane mezi kosmické velmoci a Ukrajina bude moct dodávat rakety přímo, bez prostředníka. Kosmodrom Vostočnyj na Amuru je neperspektivní. Zvlášť po sérii nehod a korupčním skandálům.

      Rusko končí i jako dodavatel paliva pro JE, jsou s tím velké problémy. Nejsou ani schopni (stejně jako my) prosperovat v zemědělství a být potravinově soběstační, coz dnes už dokáží i země rovníkové Afriky.

      10:53, jmenuje mi alespoň jednoho ruského matematika, nebo jakéhokoliv vědce. A zkuste třeba někoho z Česka. A poprosím o světovou úroveň, třeba Nobelistu, ne nějakého patlala.

      Vymazat
    8. Andrej Nikolajevič Kolmogorov
      Nikolaj Ivanovič Lobačevskij

      Antonín Holý
      Eva Syková
      Jaroslav Heyrovský
      Otto Wichterle

      To, že je nezná debil jako ty, nic neznamená. K nejlepším matematikům 20. století patří Rusové, Poláci a Maďaři.

      Vymazat
    9. 18:09
      Souhlasím s Vámi. Měl jsem se vyjádřit jasněji. Měl jsem na mysli obecný pohled na "technologie". Rusko je velká země a tak má i velké problémy. Ovšem má i potenciál. Pokud jdou technologie koupit, koupí je. Ale věřím, že pomocí sankcí postupně, po krocích, bude dovoz nahrazovat vlastní produkcí, s níž je úzce spjata potřeba kvalifikovaných lidí a tím i odpovídající systém vzdělávání. Počkejme si deset, patnáct let a posuďme, jak na tom budeme my a oni. Osobně si myslím, že pokud neuhnou, neprohrají vnitřní boj s opozicí placenou ze zahraničí a vydrží jít naznačeným směrem, budou se rozvíjet.
      I v mezinárodním světě platí dělba práce, pokud se podaří udržet vzájemně výhodné obchodní podmínky obchodních partnerů.
      Po reklamě v Sýrii mají možnost prosadit se na trhu obranných systémů protivzdušné obrany. A to kvituji.
      ABC

      Vymazat
    10. 20. dubna 2018 20:57

      S tím Nobelistou jste to pořádně zazdil, zpolitizovaná, dnes již zprofanovaná, neusnášení schopná, rozhádaná ohledně svých osobních afér a nevraživostí mezi sebou, před týdnem zveřejněno!

      A poté stačí Barack Hussein Obama, Jásir Arafat, vlastním jménem Abu Amar, těmito se Nobelovka stala taškařicí, pro snoby.

      Vova

      Vymazat
  6. Tak mám pocit, že to začalo mnohem dříve, než v polovině 90 let. Rozhodně ještě donedávna, kdykoli bylo něco z černé kroniky, tak to vždy udělali ruskojazyční pachatelé. Jakoby už 25 let nebyl SSSR rozpadlý na suverénní státy a nebyli ti pachatelé převážně Ukrajinci. Stejně bylo ostudné působení našich zpravodajů z čété v Moskvě. Každý rok v zimě jsme viděli stařenku, která si stěžuje, že mohla našlapat málo zelí na zimu a že jí hrozí, stejně jako všem, především malým dětem, v okolních zemljankách, smrt a že Putin s tím nic neudělal. Jestli z dejme tomu 35 vstupů z Moskvy byly tak tři trošku zajímavé a přínosné, tak je to moc. A to si nežádám nějaké opěvování dosažených úspěchů, ale prostě jenom nové a podstatné informace, ne propagandu. Stejně jako z Číny, člověk by z čété získal pocit, že jediné co se tam děje je, že se stavějí vysoké baráky na místech malých roztomilých domků a že jsou obyvatelé vyhnání do pouště. Popřípadě, že bijou Tibeťany.

    OdpovědětVymazat
  7. Rusko zachránilo celou Evropu a jedná podle mezinárodního práva a každý slušný člověk jim fandí.

    „Nelze se nechat kontaminovat ultrakonzervativními a xenofobními tendencemi, které jsou neslučitelné se členstvím v KSČM. Procesy globalizace a tzv. 4. průmyslové revoluce jsou zákonité a nelze jim čelit zpátečnictvím. Cílem radikální levice je dát jim alternativní, sociální humánní obsah. Obchod se strachem nenabízí perspektivu ani pozitivní řešení třídních či kulturních konfliktů. A neobnoví nakonec ani současnou nedůvěru v tradiční strany. Být socialistický znamená být solidární i internacionální a máme v tomto ohledu spoluodpovědnost za levici i v mezinárodním měřítku,“ píše Dolejš ve svém představení.

    OdpovědětVymazat
  8. Autor ignoruje jednu věc: Ten protiruský rasizmus bují na západě ještě víc než u nás. Kdo chce být na západě "in", ten ho musí držet. Takže ze snahy správně upozornit na něco velmi špatného vyšlo standardní pravdo°áskařské odsuzování špatných Čechů.
    J. Hruška

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, Rusko je umírněné, bravo, ale jak dlouho mu to vydrží? No a Dolejš? I za takovéto jeho řeči jsme asi KSČM ve volbách opustili. Být solidární i internacionální? V jeho pohledu je to i tolerance k islámu a to znamená konec nás Čechů. To Okamura vidí jasně a konečně ten problém dostal na celostátní úroveň. Váš Skála už naštěstí nevidí v Okamurovi nepřítele, ale naopak, a doufám, že Dolejše nezvolíte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprávněná připomínka k Rusům - ti jsou už z toho všeho opravdu nervózní, nálada ve veřejném prostoru tam fest houstne.
      Atmosféra sice houstne i u nás, ale tady je to do jisté míry umělé, je to důsledek konformity většinové společnosti vedené krvelačnou kolaborantskou eltitou.

      Ale v Rusku, tam je ta nervozita víc spojená s realitou a proto doslova hmatatelná.

      Kdo ví, možná to napětí lupne už třeba dnes odpoledne... Anebo třeba vůbec. Tohle se podle mě objektivně odhadnout nedá.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    2. Pan Dolejš už měl pořádně pracovat. Jen je "mluvící hlava" jako Zaorálek, Bělobrádek, Kalousek a mnoho dalších, které nechci jmenovat, abych jim nedělal reklamu.

      Vymazat
    3. Dolejš je oportunista a před 89. by ho ze strany dávno vyrazili.

      Vymazat
  10. Tady je skvělá zpráva bude konec teroristických náletů:

    https://cz.sputniknews.com/svet/201804207189611-lavrov-s300-syrie-rusko/

    OdpovědětVymazat
  11. Ať se komu líbí, nebo ne, Rusové jsou Slované jako my, jsou nám blízcí i jazykem lidovou kulturou a budou mi vždy bližší, než Anglosasové a Germáni. A žádná okupace to nebyla. Dnes to vím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně jsou podstatně bližší Němci. Ještě víc než Slováci.

      Vymazat
    2. 20:59 protoze jsi hitlerista, tahni z Ceska

      Vymazat
    3. 0:12 Vy jste ho nepochopil správně. Pán nejspíš bydlí někde v západních Čechách.

      Vymazat
  12. Pohled některých lidí na Rusko a obecně na dění ve světě, který vychází z neustáleho omílání minulých propagandistických antikomunistických nesmyslů s nerespektrováním reálného historického vývoje, je v podstatě neschpností těchto jedinců upravovat a měnit svoje názory ..
    Je to problém inteligence, jejíž základem je právě to neustálé poznávání, pochybování, upravování a změna názorů. Ustrnutí ve vývoji má vždy má za následek debilitu, v případě inteligence - inteligenční debilitu ..
    Globalista

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:31

      "Míra" inteligence není tím hlavním. Schopnost rozpoznat dobré a zlé je důležitější a nevyžaduje genialitu ani mimořádné vzdělání.
      To, že lidé podléhají indoktrinaci, různým ideologiím a kampaním "public relations", nemusí být - a primárně ani nebývá - projevem nízké inteligence. Jde spíše o otázku mravnosti, odpovědnosti, sebeúcty, zkušenosti, nelhostejnosti...

      Nemluvě o tom, že se inteligence (což je především schopnost přizpůsobovat se měnícímu se světu) vnímá jako něco, co určuje "kvalitu" člověka. To nedělají jen zastánci elitářství, tomu podléhá i mnoho prostých lidí. Důvody si snad dokážete vybavit (socialisace, dospívání, vztah k autoritám, ...).

      Vymazat
    2. 12.53
      Nemluvě o tom, že se inteligence (což je především schopnost přizpůsobovat se měnícímu se světu )..
      Na tom co je problém jsme se shodli ..

      Vymazat
    3. Nikoliv. Rusko je ekonomický a technologicky trpaslík, který neoprávněně užívá ohromný díl souše. Proto je dnes problém. Celá budoucí politika v 90.letech byla postavena na oprávněném předpokladu, že tahle země padne a zdroje budou k dispozici. Nestalo se a dnes je Rusko v čele s Putinem nepřítelem, který rozbil řád.

      Vymazat
    4. Ano 12,53 schopnost rozpoznat dobré a zlé to je dáno každému zodpovědnému a pracovitému člověku. Proto se ty naše elity tak bojí referend. Lenost je matka všech neřestí.

      Vymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  14. Dnes v přímém přenosu vidíme, jak vznikla první světová válka a jakým způsobem se podařilo elitám Evropských národů, poštvat proti sobě miliony obyčejných lidí, kteří se pak v zákopech první světové války navzájem nenáviděli, mrzačili, zabíjeli a přitom nikdy se před tím neviděli a většina z nich se živila před tím prací. Dnes jsme svědky, jak se připravuje třetí světová válka. V první řadě se nadměrně zbrojí a protože Rusko nás "ohrožuje" USA zbrojí ročně ve výši 700 miliard dolarů a Rusko, které je nepřítel číslo jedna zbrojí ve výši 46 miliard dolarů. V druhé řadě se vytváří nenáviděný nepřítel a tím je Rusko. Až přijde ta pravá chvíle, vymyslí se záminka, jako třeba chemický útok, který bude sice fiktivní, ale k spuštění zabíjení se lidí navzájem, to bude stačit a pak se opět, jako v první světové válce, začnou zabíjet navzájem lidi, kteří se nikdy neviděli, mají svoje rodiny, svoje sny, ale elity je pošlou proti sobě a oni se v méně pochybných cílů elit, budou zabíjet.

    OdpovědětVymazat
  15. Dalsi zajimava vec !
    Nas oblibeny president Trump je narozen 14.6. = GEMINY (Blizenec) !
    President Ciny je narozen 15.6. = GEMINY (Blizenec) !
    President Ruska je narozen 7.10. = LIBRA (Vahy) !
    Coz vylucuje prime stretnuti na bitevnim poli, ale zajistuje valky By-Proxy. (Vsechny 3 osobnosti patri v astrologii pod element AIR. T.zn. vysoka inteligence. Strategicke nadani, logika, atd... Takze velka valka nebude !)
    By - Proxy valka bude uz brzy na Middle East.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidé vyhledávající jen výhody a požitky nemohou být prospěšní pro nikoho na světě. Vždy jen parazitují.

      Vymazat
  16. "Česká" proradná proamerická verbež. Kdyby tady byl nacistický režim po eventuální porážce Ruska, byli by ti všichni slintalové buď v NSDAP, nebo proměněni v hnojivo.

    OdpovědětVymazat
  17. Ted , kdyz ztratilo pozice nekolik vysoce postavenych lidi na strane Globalistu, kteri ohrozovali presidenta Trumpa, tak president se domaha setkani s presidentem Putinem za zavrenymi dvermi.
    Takze velka valka nebude, ale mala bude. Preji si ji na Middle East vsichni. Nejvice Saudska Arabie.
    Ta take prohlasila, ze ma Jareda Kushnera v kapsi, ale nerekla, jak se ji to podarilo !

    OdpovědětVymazat
  18. Blbec,kterej si """"myslí"""",že je hvězdopravec☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďoubalík, to snad né.

      Vymazat
    2. Kdepak Louudil☺☺☺☺

      Vymazat
  19. můj první kamarád z jiného státu byl Rus, bylo mi deset let a neuměl jsem rusky, ale to při spřátelení nevadilo. A to hlavní, na co o tom přátelství nikdy nedokážu zapomenout je, že obyčejný ruský člověk se vždy zastane slabých a nikdy kamaráda nenechá samotného v průseru. Článek bych doplnil o to, že budování negativního obrazu Ruska a Rusů na základě milionu zpráv o jakoby každodenních odporných jednotlivostech z běžného života těch "východních barbarů" je opravdu goebbelsovská technika z dob třetí říše in natura a normálnímu člověku s alespoň částečně zachovaným kritickým myšlením by se měl při čtení podobných mainstreamových zpráv obracet žaludek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můžete mi říct v čem je v jednotlivých doktrínách rozdíl???
      - "břímě bílého muže"
      - "boj mezi rasami affinge a heldinge"
      - "životní prostor pro německého nadčlověka"
      - "musí být politikou US chránit svobodné lidi"

      Vymazat
  20. Rusko je velké a statečné.My jsme jen řvoucí a nenávistá kavárna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přestaň laskavě pomlouvat naši zem a lidi, ty drzý debile.

      Vymazat
    2. Něco na tom je. 13:59
      Okolní svět nebere tento bezvýznamný pidistát, řízený kolaborantskou vládou, vážně.
      A posluhováním cizím mocnostem (prý naši spojenci) v posledních týdnech to jen potvrzují.
      Napřed solidárně odsuzují otravu, která se ukázala jako provokace proti Rusku,
      pak pozvou amerického přítele do parlamentu (lžou, pozval se sám) a z vděčnosti nad touto návštěvou mu tleskají ve stoje, pak zase solidárně podpoří zločinný útok na Sýrii za něco, co se také nestalo,
      takovou zemi nemůže brát nikdo vážně,
      pouze politovat,
      jaká verbež oblbuje občany od rána do večera...

      Vymazat
    3. 15:12 - byl pozván Stropnickým, ten má nyní povýšit do struktur NATO za ČR!
      Nevím zda-li jste to věděl, tak teď už ANO.
      Ramón

      Vymazat
    4. Anonymní20. dubna 2018 15:12
      Je to tak, odkýváme cokoliv. Odkývali jsme věci naprosto zřejmě lživé, čímž jsme dali najevo, že se zříkáme vlastní politiky založené na nějakých hodnotách. Naši papaláši zajistili, že jsme spolehlivě a tupě ve stádu, takže můžou požadovat svou odměnu, svůj jidášský groš. My můžeme očekávat, že v dalším kroku, budeme zataženi do ještě větších sra.ek.
      Je naivní si myslet, že to už bylo poslední svinstvo, zapomeňme na to, už bude dobře. Ale to už si snad nikdo myslet nemůže. Ale bohužel, mlčení se nechá vysvětlit, jedině jako souhlas. P.K.

      Vymazat
    5. Největší tragickou zradou v historii bylo cinkání v 89. Každý morálně založený člověk musel vědět co je principem kapitalizmu.

      Vymazat
    6. 19:55

      Kapitalismus, to je rakovina, která požírá vše kolem sebe, až do samého sebesežrání.

      Drancovat, vykácet, zamořit, zotročit, oloupit, ovládnout, oblbnout, koupit-zahodit, zničit-zmizet ...atd....atd.

      Neplést si s demokracií? Jak asi vypadá???

      Volit mamonáře, psát na NR do zblbnutí, platit povinně, co nechci, protože to nemohu ovlivnit.

      Kdo chtěl toho vychcandíru Hamáčka za ministra vnitra. Jeho matka o něm prohlásila, že už od čtyř let jeho život ovlivňoval Winston Churchill na místo sledování večerníčka?!

      _______________________________________________

      Erasmus Desiderius Rotterdamský, vlastním jménem Gerrit Gerritszoon, (27. října 1466 Rotterdam – 12. července 1536 Basilej).

      Roku 1516 vydal knihu O výchově křesťanského vladaře (Institutio principis christiani), jehož vydání inicioval zřejmě jeho třetí a poslední pobyt v Anglii téhož roku. Knihu věnoval jako radu mladému králi Karlu V. Obecné principy cti a upřímnosti aplikoval Erasmus na konkrétní úkoly knížete, kterého zobrazil jako služebníka svého lidu. Dílo bývá srovnáváno s Machiavelliho Vladařem (1537) jako nejvýznamnější spis o vládě 16. století. Je vhodné obě díla porovnat. Machiavelli uváděl, že k udržení vlády politickou sílou je bezpečnější pro knížete být obávaný než milovaný. Erasmus preferoval opačné stanovisko a uvedl, že vladař pro spravedlivé a shovívavé vládnutí potřebuje všestranné vzdělání a musí se vyvarovat toho, aby se stal zdrojem útisku.

      Katolická církev zařadila několik spisů Erasma Rotterdamského na Index zakázaných knih, kde byly uváděny až do konce 19. století. Index z roku 1900 a vydání následující již díla Erasma Rotterdamského nezmiňují.

      Zdroj:
      https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Erasmus_Rotterdamsk%C3%BD

      _______________________________________________

      Nakonec po všech svých bádání a psaní, došel k závěru, že svět je ovládán bezohledností, nenažraností, chamtivostí, pokrytectvím a zlobou!

      Stáhl se do soukromí a na všechno se vys®al!!!

      Vova

      Vymazat
  21. Nemám vůbec žádné předsudky k obyčejným Rusům. Pokud se tedy někde na dovolené náhodou nevyskytne víc takových, kteří si myslí, že jim to tam vše patří. Mám ale silné "předsudky" vůči zdejším našim postbolševickým zkrachovancům, kteří se slzou v oku sentimentálně vzpomínají na "zlaté časy" před revolucí, kdy jsme se družili se SSSR a jejich snem je zavést ty časy znovu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je Putin obyčejný Rus? Je Lavrov obyčejný Rus? Máš k nim předsudky? Podle tvé formulace asi ano, že?!
      A proč spojuješ komunisty a dávno mrtvý režim s Ruskem?

      Leo

      Vymazat
    2. Já se nestydím přiznat, že předsudky k nim mám a velké, hlavně k těm obyčejným. Putin prokázal státnické schopnosti, což jsem v 98' nepředpokládal.

      Vymazat
  22. Máte pravdu,byly to zlaté časy.Bohužel jsou pryč-škoda.

    OdpovědětVymazat
  23. O vyhlídkách na to, jak to s "ruským nepřítelem bude dál - Zbyněk FIALA:
    http://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/zbynek-fiala-obnovi-se-dialog-velmoci

    OdpovědětVymazat
  24. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:49 Kde blb, tam nebezpečno.

      Vymazat
    2. Co máte proti Davidovi, sprosťáku!

      Vymazat
  25. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:34 Pane, vaše sliby jsou všem ukradené. Ovšem potřebujete-li je jako psychoterapii, tak spánembohem. Nikomu ty vaše blafy neublíží, a vám snad pomohou. Doufejme.

      Vymazat
  26. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověče, víte, že Rusové si Vás váží? Američané Vás vyhledávají s respektem, Číňané Vás zbožňují. A pro nás jste Velký Guru! Neopouštějte nás!

      Vymazat
  27. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radosta psal,že Honolulu mu bude pomáhat rozšiřovat komunistický neomarxismus v USA,aby prý president Trumpeta konečně chcipnul a komunisté zvitězili..
      Prý vyženou obyvatele ameriky a tamni kapitalisty do afriky,kde budou poviině vytirat černým opicim prdele a dutoleb Honolulik je povede přikladem.

      Vymazat
    2. 18:01 Vy asi žijete už delší dobu mimo republiku, což naznačuje absence diakritiky v textu a současně obsah a forma, kde jste tedy absolutně "mimo" ve všem. Těžko pak budete hledat něco, čím byste nás rozčílil. Jediné, co vám lze věřit, že "máte kýbl sraček v ruce", jak nám sdělujete. Tak to vám asi nikdo nezávidí. Třeba se někdy zmůžete i na něco víc. Neztrácejte hlavu a víru, a pracujte na sobě. Držíme vám palce.

      Vymazat
  28. Anglosasové neměli nikdy kladný vztah ke slovanům kdo si myslí opak bude v budoucnu těžce zklamán těm kurvám se daří slovany rozdělit prostřednictvím pár zrádců ve slovanských řadách ale věřme že se včas proberem než nás ti hajzlové zneužijí pro válku s našim osvoboditelem Ruskem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O anglosaském rasismu vůči nám hovoří docela jasně ona nepotrestaná vražda Čecha pracujícího v Londýně anglickým mladým povalečem. Porotě nestál zmařený slovanský život ani za penny. Klidně nás znovu a kdykoliv hodí přes palubu, hezky po mnichovsku.
      Leo

      Vymazat
    2. Leo 20:31

      Takže si budeme pěstovat slovanský rasismus vůči nim, abychom se jim vyrovnali? Vy už jste na dobré cestě.

      Vymazat
    3. Anglosasům se nedivím, obyvatelé většiny "slovanských" zemí je póvl a nemyslím to jako urážku, ale konstatování. Slované většinově nemůžou soutěžit s žádným národem či etnikem skoro v ničem. Bohužel ve všech kategoriích silně zaostávají. Proto ten despekt ze strany Západní Evropy a dnes už i z ostatních koutů světa, zvlášť pak z Asie.

      Vymazat
    4. Anonymní20. dubna 2018 21:11

      "Anglosasům se nedivím, obyvatelé většiny "slovanských" zemí je póvl a nemyslím to jako urážku, ale konstatování. "

      J.Werich kdysi prohlásil něco ve smyslu, že člověk nutně nemusí být hrdý na svůj národ. ale neměl by se za něj stydět.

      To co jste napsal pane anonymní "Čechu" je projevem tak nepředstavitelného lokajství a vlezdoprdelismu, že s tím se člověk tak hned nesetká.
      S těmi vašimi anglosasy jsem měl možnost spolupracovat více jak 20 let a nic positivního jsem v jejich jednání neshledal.
      Ve vychcanosti a podrazáctví s nimi opravdu nemáme šanci soutěžit. A že nás stále považují jako nějaký "východní" poddruh o tom žádná. Ono se to v rámci PC neříká, ale je to tak, již od dob jejich imperiálních výletů.
      Rus se k nám nikdy takto přezíravě nechoval, ani za dob CCCP a to jako že mě levicová ideologie absolutně neoslovuje.
      Sorry jako, vy jste totální blb, který neví která bije.
      NUD

      Vymazat
    5. Je neuvěřitelné kolik lidí ke svému životu potřebuje spousty hovadin co vyčerpávají a ničí celou planetu zemi a je to pro ně měřítkem kvality života. No po nás potopa.

      Vymazat
  29. !!! POZOR !!!

    !*!*!*!*! ВНИМАНИЕ !*!*!*!*!

    Soudruzi, opět na sajtách Nové Republiky řádí agenti CIA a Mossadu!
    Opět se ztrácejí příspěvky, dobré internacionálně-vlastenecké, 100% levicové příspěvky nás komunistů a putinistů!!
    Prosím soudruhy z redakce NR, aby NEPRODLENĚ zvýšili svou revoluční bdělost a ostražitost!!!

    Vzkřikněme kolektivně do tváří těch pravičáckých zakuklenců z 5. kolony své revoluční NO PASARÁN!
    Jinak nepřátelští agenti zesílí, časem převezmou vládu nad naší MILOVANOU Novou Republikou, a udělají z tohoto dosud 200% SPOLEHLIVÉHO orgánu KSČM a Velvyslanectví Ruské federace pravý opak: hlásnou troubu kapitalismu a demokracie!!!

    Snad vám nemusím vysvětlovat, soudruzi, jaký JEDINÝ trest je za takové trestuhodné selhání v boji proti fašismu a Euroamerice.
    Myslete proto hlavou, ano?

    Děkuji Vám předem, drazí soudruzi, a nyní vložím zpět svůj příspěvek z 10:45.

    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten 10:45 je opravdu pecka, klidně to sem dejte ještě 2x!

      Vymazat
  30. A hrdý buď …

    Ano, buď hrdý, drahý soudruhu Koubo, žes´ přítelem Velikého Ruska, země našich starších ruských bratří.
    Neposkvrníš ústa ani hruď, když budeš mluvit rusky, když budeš rusky psát články na sajty Nové Republiky.
    Vždyť stejně jednoho krásného dne budeme my Češi psát česky azbukou – proto přece slavíme svátek Cyrila a Metoděje, prvních poradců z Východu, abychom vyjádřili svoji nenávist vůči latince a lásku k azbuce; no ne?

    Prostě: Stejně jako Sovětský svaz, je Veliké Rusko náš vzor, náš zachránce a (budoucí) osvoboditel.

    „Я дpугой такой стpаны не знаю, где так вольно дышит человек!“

    P. Radosta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pán byl ve škole velice pozorný. Sice fyziku nezvládal, ale občanskou nauku a ruský jazyk, v tom exceloval.

      Vymazat
    2. Pane Radosto,
      Kdyby jste se ráčil zajímat o to proč sem přišli oni "Cyril a Metoděj, prvních poradci z Východu"
      BTW - Řecko je od nás na východ ? A já myslel že na jih.tak byste nemohl psát taková zapšklé komentáře.
      S tím co máte v hlavě se stejně hodíte jen na to abyste nějaké anglosaské bábě utíral zadek v domově důchodců.
      NUD

      Vymazat
    3. Radosto, ty trumpeto,
      Sežer večer hamburger - posílíš celosvětový mír pod záštitou USA.
      Nebýt Rusa Gorbačova, tak ještě dnes chodíš s děckama na 1.Máje a do lampionového průvodu.
      NUD

      Vymazat
    4. 22:10
      Pochybuji, že takzvaný Radosta má vlastní děti. S Jandou by se mu to nepovedlo. A Štěpánová Barča už je po přechodu.
      Václav

      Vymazat
  31. Kdepak jsi ty náš všeznale HONOLULU. Co nám k tomu povíš?? Nějak jsi se dost dlouho odmlčel. Copak je asi příčinou???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemel jsi na nej bejt sprostej

      Vymazat
  32. Připadá mi nadmíru smutné, že mnohým Lojtzům, co tady kážou o čísi zaostalosti, nikdo nepřipomenul, že civilizační vrcholy v historii lidstva (Persie, Čína, Egypt, Řím ...) byly závislé na geografických, geopolitických, v podstatě tedy přírodních podmínkách, zdaleka ne na rase či národnosti obyvatel. Že nikdo nepřipomenul, jak „bílá civilizace“, sice dosud vedoucí, ale na ústupu, je založena na tom, co je označováno průmyslovou revolucí s kolébkou ve Velké Britanii, kdy ostrovní poloha vynutila rozvoj mořeplavby a ta umožnila vybudovat (rozumí se, že mimořádně humánními metodami) koloniální impérium s dostatkem prostředků na rozvoj vědy té doby, technologií a průmyslu. Kdo ráčí myslet, pochopí kdo, proč, kde a do jaké míry zaostával. Pak nebude tak neuvěřitelně hloupě vycintávat. JiH

    OdpovědětVymazat
  33. Ke spravedlivému rozdělení území a přírodních zdrojů světa. To je to, proč jsou od pradávna vedeny téměř všechny války. Jestliže se tedy Ruská Federace neráčí podle představ např. USA či Britanie dělit o své území a zdroje, musím se pozastavit nad tím, že totéž není vytýkáno třeba Kanadě a dalším. A pokud už kdo je pro světovou „pozemkovou reformu“, měl by si představit, nakolik by nezbylo než zvětšit území Číny, popř. i Indie ... Pro začátek by ovšem stačilo, nezavádět všelijaká ta embarga. Stranou ponechávám Hitlerův lebensraum a celý ten kolonialismus. Včetně současného boje NATO za „lidská práva“.

    OdpovědětVymazat
  34. No Rusko bude klidně ty zdroje prodávat ale o to zase nestojí euroatlantická civilizace. Ta je chce vlastnit.

    OdpovědětVymazat