Reklama

.

.

sobota 14. dubna 2018

Stavba století má v české mapě název "Pracovní most - Ukrajina"

transport mostního oblouku
 Krymského mostu

14. 4. 2018, P. Ďoubalík, Krymský most v mapách. Kalendář (Almanach) stavby ke stažení.


Víte, že silniční část Krymského mostu bude možná otevřena již 9. května?
Víte, že název "Krymský most" byl vybrán lidovým hlasováním a je tedy již oficiální?
Víte, že byl právě zakreslen a nazván "Krymským mostem" v mapě prohlížeče Yandex?
Víte, že v mapách Seznam.cz je už také zakreslen, ale nese název "Pracovní most - Ukrajina"?



Krymský most je stavěn neuvěřitelným tempem, v tuto chvíli již probíhá pokládka asfaltového povrchu. Na most bude navazovat nový silniční tah "Tavrida", vedoucí přes celý poloostrov, na němž se také usilovně pracuje. Pro zájemce byl před časem vydán Almanach stavby, který popisuje stavbu století s potřebnými detaily na více jak 150 stránkách. Technický referent NR doporučuje stažení jeho PDF verze zde nebo na tomto odkazu:
www.most.life/media/documents/almanakh_II_0802_int_2017.pdf

Zde info o mostu a od 1:40 o vydání "Kalendáře stavby" (výsledky 2 let stavby), 9. 2. 2018:


Tady seznamuje Kapitán Krym se zákresem mostu do yandexových map a ukazuje jeho stav v posledních dnech - asfaltování, 14. 4. 2018:


Buďte mezi prvními, kdo se projedou (očima) po mostu (doporučuji si video zrychlit nebo přeskakovat, vždyť most má 19 km!), 4. 4. 2018:
alternativní video projížďky po rozestavěném mostu, 28. 3. 2018:


někdy v loňském roce

rybím okem (zdroj: Almanach stavby)
zákres a název v Yandex mapě


česká mapa lehce zaostává - označuje most jako "Pracovní most - Ukrajina"



41 komentářů :

  1. Pěkná stavba bylo by dobré se tam projet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. Vsetci tu zabudate na jednu, a dost dolezitu vec.
      Neviem sice v akej vyske nad morom je ten most postaveny,ale vdaka tomu mostu je obmedzena plavba lodi pod nim.
      Je zname, ze Banderistan uz vykrikoval, ze Rusko tym mostom obmedzilo plavcu urcitych lodi do Banderovskych pristavov.
      Most nema sluzit ako zabrana proti lodiam z Banderistanu,
      ale asi bude sluzit aj ako zabrana proti teroristickym lodiam z USA.
      A o to Rusku slo- Obmedzenie plavby lodi z Banderistanu je len vedlajsi produkt tejto stavby.

      Slava Ukrajine, slava Banderovcom.

      Vymazat
    2. 14:17 Výška Krymského mostu nad průplavem pro lodě je 35m. Nářky ukradinských "odborníků" nad tím, že je to málo pro proplouvání zaoceánských lodí do Azovského moře, jsou docela komické. Průměrná hloubka Azovského moře je kolem 7m, největší "hlubina" je 14m. Slovy ČTRNÁCT metrů. Plavební kanály v něm musejí být neustále bagrovány. Žádné velké zaocenské lodě tam nemůžou plout, ať tam Krymský most je nebo není. Jinak řečeno, výška mostu nad hladinou bohatě dostačuje pro všechny lodě, které do Azovského moře můžou kvůli ponoru vplout. Most nepředstavuje absolutně žádné omezení.

      Vymazat
  2. FOKUS optik, diskutéři,Vy se snad proberete a pochopíte, jde pouze a jenom o prachy>směr>PRAHA!

    FOKUS optike
    Shop FOKUS optik klub Mapa stránek
    FOKUS optik na Facebooku

    Kontakty:

    FOKUS optik a.s.
    Třeboradická 1110/51
    182 00 Praha 8

    IČ: 25639854
    DIČ: CZ25639854

    Tel.: +420 296 119 111
    Fax: +420 296 119 119
    E-mail: info@fokusoptik.cz

    Kontaktní formulář


    Naši partneři

    O2 extra výhody
    Život dětem
    Dejmě dětem šanciNadace prof. VejdovskéhoSwitchCrown premium
    FOKUS optik a.s.
    Třeboradická 1110/51
    182 00 Praha 8 IČ: 25639854
    DIČ: CZ25639854 Tel.: +420 296 119 111
    Fax: +420 296 119 119 E-mail: info@fokusoptik.cz

    Počet zobrazení za dnešek + 6 předchozích dní
    444,652

    Počet zobrazení do 31. 3. 2018

    56 564 342

    OdpovědětVymazat
  3. Pane Ďoubalíku, kdo používá Yandex?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:23 - doporučuji podívat se na aktivní odkaz, který jsem vložil do textu právě proto, aby se nikdo nemusel ptát. Díky za zvídavost, Ď.

      Vymazat
    2. Nejpodrobnější informace jsou na anglické Wikipedii
      https://en.wikipedia.org/wiki/Yandex
      Já bych se nepřipojoval, aby se nedostal na seznam. Počítat je třeba se vším.

      Vymazat
    3. Pane Ďoubalíku, já se neptal, co je to Yandex, ale kdo by ho u nás používal. Kolik je u nás takových?

      Vymazat
    4. 11:08 - já jsem nikomu neradil, aby se na Yandex připojoval, ani jsem nepsal, že ho u nás někdo používá, musíte číst přesně. Používání Yandexu je svobodnou volbou každého svobodného uživatele internetu. Nemám ani info, kolik lidí u nás ho používá, ale to vůbec nemá vliv na skutečnost, že v mapách tohoto prohlížeče je již zakreslen most se správným názvem, nebo snad ano? Napište, rád vyslechnu, co vás vlastně trápí.

      Vymazat
    5. V mapách na seznamu je vytrvale psáno Krymská republika, Ukrajina. Asi se majitel bojí perzekuce v naší svobodné zemi.
      Google maps píší o Ukrajině pod dočasnou správou Ruska.
      Komunistům se smáli za heslo "kybernetika" ve starém výkladovém slovníku. My se zase můžeme zasmát zpožděnosti našich map, které cenzurují demokrati, kteří vyznávají svobodu slova.

      Vymazat
  4. Petře Ďoubalíku. Stavbu mostu sleduji téměř od začátku. Snad proto mě "Almanach" zklamal. Zdaleka nebsahuje to, co slibujete. Jsou to jen seskládané oficiální informace, zveřejňované během jednotlivých měsíců roku 2017. Nic víc tam není. Ale i tak je vidět ohromný objem stavby a její tempo.

    Pokud vás stavba zajímá, tak doporučuji stránky "sekty strážců mostu". Jsou tam nadšenci, kteří denně teleobjektivy natáčejí stav mostu a diskutují odborné detaily stavby i návazujících komunikacích. Shromažďují také odkazy na všechny oficiální informace o mostu:
    https://vk.com/kerch_most_ru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:06 - děkuji za užitečný tip! Nesouhlasím však, že "Almanach" neobsahuje slibované. Můj "slib" zněl: "Pro zájemce byl před časem vydán Almanach stavby, který popisuje stavbu století s potřebnými detaily na více jak 150 stránkách". Předpokládám, že pro drtivou většinu čtenářů NR je tam detailů víc než dost a dokonce je ani všechny nepřečtou. Sám sleduji most také od rozhodnutí ho postavit, prakticky každý den a "Almanach" jsem přesto uvítal.

      Vymazat
    2. 8:06 Uznávám a omlouvám se, že jsem své zklamání adresoval vám. Almanach znamená také "ročenka" a tomu obsah odpovídá. Já jsem se mylně těšil, že to bude přehledová publikace, zahrnující všechny dosavadní informace o mostu od jeho historie, projektu až po řekněme časosběrné snímky z jednotlivých fází výstavby. Moje chyba, nechtěl jsem se vás dotknout.

      Vymazat
    3. Ejhle, slušný člověk! Děkuji a budeme společně sledovat, jak se most dokončuje. A třeba se po něm někdy v životě dokonce svezeme, Ď.

      Vymazat
  5. Přesně jak u nás. Most inteligence v Bráníku.

    OdpovědětVymazat
  6. Stavba impozantní , velkolepá a vzbuzující úctu k jeho tvůrcům . Jenže . V tomto šíleném světě ne všichni takto smýšlejí . Proto mám vážné obavy o jeho existenci v nejbližší budoucnosti .Určití psychopati se jistě budou snažit ho zničit , nebo aspoň poškodit .Všichni víme o koho se jedná . Jen doufám , že s tím Rusové počítali a dokážou si most ohlídat .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:31 Můžu vás uklidnit, Rusové s tím počítají. Most má svojí jednotku námořní ochrany, na souši ze strany pevniny se staví hala, ve které budou celé náklaďáky rentgenovány. Také už dnes nesmějí do vzdálenosti 3 km od mostu létat žádné drony bez povolení. U vjezdu pod most se budují mohutné zábrany proti taranu lodí. Kamerový dozor po celé délce, středisko na ostrově Tuzla. A jistě je i řada dalších opatření, o kterých se nemluví.

      Vymazat
    2. Zajímavý je i fakt, že dešťové vody z celého 19 km mostu jsou kanalizací sbírány do několika čističek a teprve po vyčištění je vypouštějí do moře.

      Vymazat
  7. Jiné téma: USA. Bere moderní stát za lepší proti zaostalým.
    Tyranie studu. Americké rasové války očima imigrantky - Nonie Darwish, 14. dubna 2018
    "Předpojatost vůči americkým hodnotám zaslepila mnoho Američanů natolik, že nevidí, proč jsme my, imigranti, prošli peklem, abychom se do této země dostali. Mnoho Američanů věří, že ti, kteří kritizují kulturu, ze které utekli, musí být "islamofobové". Nechápou, proč nechceme znovu zažít to, před čím jsme utíkali za vynaložení takového úsilí."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://cs.gatestoneinstitute.org/12166/tyranie-studu

      Vymazat
  8. Kvůli politice nutno plýtvat surovinami...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:51 To je fakt. Když chce někdo na Krym, ať si tam pěkně doplave. A když most, tak jedině z obnovitelných surovin. Dřevo, sláma, bambus, svázat lýkem. Jistě se tím také řídíte doma a nemáte nic, co není z obnovitelných zdrojů.

      Vymazat
  9. A v čom je plytvanie surovinami? To akože spojenie nejakých miest mostom, cestou, železnicou, letecky, loďou.... je plytvanie surovinami? Žeby si to ty, "ekonomický géius" objasnil?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do doby před chybami politiků nebylo třeba mostů. Ale kolik Jan, tolik názorů.

      Vymazat
  10. To je prdel:DDD
    Tentokrát se ohnul moc! Ani gumová páteř nevydrží všechno!

    http://domaci.eurozpravy.cz/politika/220781-stropnicky-skoncil-v-nemocnici/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bolesti páteře, to je vždycky prvotně psychika. Asi hodně lže a přitom ho to trápí.

      Vymazat
    2. Málo!!!!!!! Potřebuje za vyučenou nebo eliminovat!!!!!!!!

      Vymazat
  11. Časem se naše mládež nová, mládež havlistická dozví, že most postavil sám Porošenko, první prezident demokraticko fašistického státu pod správou USA, zvaného Okrajina.

    OdpovědětVymazat
  12. STAVBA STOLETÍ! :D :D
    To už je fest jako za bolševika. Copak jste se dočista zbláznili?

    Celý svět zírá s otevřenou hubou na Asii a vy excitujete nad Krymem. Tenhle má 19 km a z toho v mělké vodě je jen třetina, Čína je schopna stavět mosty přez zálivy 165 km dlouhé, vše v moři, o stavbách přez Himálaj ani nemluvě. Jen Mexiko má pětkrát víc podobných staveb jako most na Krym či ve Vladivostoku, Bolívie dva fenomenální viadukty v Andách, vše budováno vlastními silami. Mostů překlenujících obří řeky (Amazon, Indus, Gangá, Zambezi...) je po celém světě plno a to je teprve konstrukční oříšek. Japonsko spojilo mostovou infrastrukturou všechny svoje ostrovy a ostrůvky, Filipíny a Malajsie, každý z nich mají stavby přez vodu desítky kilometrů dlouhé, mnohdy s unikátními mechanismy pro zabezpečení běžného mořského provozu, který je zde mimořádně frekventovaný. To jsme u tzv. "rozvojového" světa (mimo Japonsko), což teprve ti ostatní.

    "Stavba století" v Rusku se děje v součinnosti hlavně francouzskými konstruktéry a čínskými staviteli. Co tam kromě financování a běžných dělnických profesí s dělá Rusko, nevím. Most Krym je velkou stavbou pouze pro Rusko a v budoucnu se ukáže, jestli i významnou. Jediné unikum na tom je, že zřejmě bude dokončen bez toho, aby většina prostředků nenávratně skončila rozkradena. I tak zmizelo několik miliard a most Krym utopil více prostředků v bažinách než jiná slavná stavba Východní Jevropy - Mochovce 3. a 4. blok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem si mladý muži vzal z vás příklad, trochu si zagúglil a zjistil jsem, že buď úmysleně lžete, nebo neumíte vyhodnocovat informace. Tipuji, že spíše to druhé...
      Nejdelší most, který zmiňujete v Číně je sice dlouhý 165 km, ale z toho jen 9 km nad vodou, jinak je to visutá dráha na pevnině. Japonské mosty svojí delkou se krymskému rovnat nemohou.
      Nejdelší most přes vodu má být v USA přes jezero Pontchartrain - 38 km, jezero je ovšem
      hluboké 4 m, jen místy do 20 m...
      Takže most na Krym jistě není nejdelší na světě, ale zcela nepochybně je to unikátní, mimořádná stavba mj. i rychlostí s jakou je realizována.
      A vaše fabulace co a jak se tam rozkradlo, je buď zbožné přání, nebo prostě jen pokus hodit závistivou špínu.
      Heriot.

      Vymazat
    2. 12:43, omluvte 10:42. Je to jeho práce. Z čeho by žil, když nic jiného neumí.

      Vymazat
    3. 12:43, Vy zřejmě potřebujete s gůglem pomoc, že dědo? https://www.cestovinky.cz/clanek/cina-dokoncila-nejdelsi-most-pres-more-meri-55-kilometru-spolykal-300-miliard-korun

      a zde je trochu povídání o Grand Bridge: https://www.tojemasakr.cz/clanky/nejdelsi-most-na-svete-najdeme-v-cine/

      To nejsou jen mosty, to jsou stavební skvosty. Ty z Himálaje a překlenující Jang c' Tiang si vyhledejte sám. Do Číny se dnes chodí učit Japonci. Američané i Němci.

      Unikátní na mostu Krym je hlavně ten fakt, že bude dokončen. Přiznám se, že jsem tomu moc nevěřil a celkem příjemně to překvapilo. Most přez Lenu nebo Jenisej už byl v plánu mnohokrát od Stalina a dosud tam jezdí kompa. Čína by měla obě řeky přemostěné už dvacetkrát.

      Vymazat
    4. 10:42 Vy si hezky něco vymyslíte a pak s tím vášnivě polemizujete. Nikdo přece netvrdí, že Krymský most je stavba století celého světa. Ten výraz používají Rusové a platí pro RF. Třeba u nás jsou stavbami století směšný tunel Blanka, dálnice do Hradce a do Rakous. Čínu s tím nemůžete tan srovnávat, tam totiž na rozdíl od nás a od Ruska vládnou komunisté.

      Vymazat
  13. 10:42 - že se, ty světaznalý, vůbec lezeš. Běž exhibovat ke svým.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:20, Pokud chce zdejší redakce psát o něčem speciálním, co se týká Ruska, ať zkusí třeba flotilu ledoborců, takovou nikdo nemá. Rusko konečně ve své specifické oblasti, Arktice, dokázalo tentokrát udělat víc než maličké Norsko nebo Finsko. Uvidíme, na jak dlouho.

      Bohužel (a je mi to docela líto) chlubit se kosmodromem Vostočnyj nemůže, protože to je opět korupční propadák. Tímto RF 1.1.2019 vystupuje z exkluzivního svazku kosmických velmocí a na jeho místo nastupuje Kazachstán. Bajkonur koncem tohoto roku přechází pod správu Kazachstánu, navzdory tomu, že nájemní smlouva původně byla do r.2050. Takže Rusko si bude objednávat vynášení těžkých nákladů do vesmíru od Kazachstánu.

      Navíc Kazachstán připravuje arbitráž ohledně raket Angara, které chce vyrábět a vyvíjet na svém území, čímž odstaví RF od této oblasti úplně. Jak sleduju podobné soudní spory, nepochybuju, že mu bude vyhověno.

      Vymazat
  14. A nemohl by se čechistan vrátit k oblíbenému názvu - Protektorát Böhmen und Mähren, k potěše našeho přítele nejlepšího, strážce našeho kvalitního stravování, hlavního zaměstnavatele za půl a osvoboditele.

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den.
    Tady přece nejde o Guinessovu knihu rekordů, ale o to, aby se obyvatelé Krymu dostali pohodlněji domů, tj. do RF, kde ostatně odjakživa patří. Byla jsem v Moskvě před 41 léty při uzavírání kontraktu "zakázka tisícitelí - válcovna tl. plechů 3000 mm". Nenadbývá tam 1 nula. Hlavní dodavatel byly VŽKG tj. Vítkovice se spoustou subdodavatelů z celého Československa. Je třeba si uvědomit, že je to pro ně "srdeční záležitost" po takovém pádu po Gorbym a Jelcinovi. Mají být na co pyšní. Čína sice také prošla svou "kulturní revolucí", ovšem vzhledem k počtu obyvatel.. Mi se moc líbí traťz města Qinqhai do Lhasy.
    https://www.youtube.com/watch?v=H5g4zl0sqVs
    Je tam český komentář.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale je to nesrozumitelné, s tloušťkou 3 metry. Hmotnost 10 metrů délky? Upotřebení na stavbu nejnejprotineutrovnového krytu?
      Apríl či Silvestr, v plné vážnosti a zvědavosti.

      Vymazat
    2. Dobrý večer.
      Není to ani Apríl ani Silvestr. Celou část za VŽKG jsem psala v ruštině a v Moskvě jsem také byla 3 měsíce. Jak jsem psala bylo to v roce 1977. Na co ty plechy o takové tloušťce byly si můžete domyslet co chcete. Vědomě jsem napsala, že jedna nula nenadbývá, opravdu to bylo 3000 mm. A znovu, bylo to považováno za "zakázku tisíciletí", která měla "zelenou", stejně jako kdysi VSŽ Košice, kde jsem rovněž pracovala za VŽKG. Značka VŽKG byla značka světová. Dnes, když jedu přes Vítkovice, tak mám co dělat, abych nebrečela. Divil byste se, jaké stroje a hlavně na jaké suroviny se do SSSR z VŽKG dodávaly. Jsem již starší osoba a dost si pamatuji. Byla jsem workoholik a měla jsem to největší štěstí, které může člověka potkat, a to, že jsem svoji práci milovala - byl to můj koníček.
      Tak se mějte pěkně a opravdu to bylo 3000 mm.

      Vymazat
    3. 22:25 Paní Věro, ani netušíte, jak vám rozumím. Mám podobnou zkušenost z konce 80.let, kdy se připravoval jednotný projekt jaderných elektráren pro celé RVHP. ČSSR měla pro všechny tyto elektrárny dodávat reaktory a část řídícího systému. Pro reaktory byl postaven nový závod v Plzni-Bolevci, řídící systém měly dodávat podniky ZPA. Velkým omylem po převratu bylo, že si lidé představovali, že bude probíhat podobná spolupráce, jen s bohatějším Západem. Nikoho v podnicích ve snu nenapadlo, jak hrozný to je omyl. Místo spolupráce jen využívání ve stylu "Co můžeš urvi, co nemůžeš, zkurvi". Omlouvám se za vulgaritu, ale trefněji to neumím.

      Vymazat
    4. A přece navazuji - ovšem metalurgie není moje.
      Plech se vyrábí válcováním, takže válcované železo ať je plech i při délce pouhé 3 m.
      Kostka oceli 3x3x3 m má hmotnost 190 tun. (7 kg/dm3).
      Nebo šlo o tl. 3.000 mikrometrů...?

      Vymazat