Reklama

.

.

středa 30. května 2018

Babiš spolu s lidovci a částí komunistů zařízli možnost zřízení kuřáren v hospodách

Martin Kunštek
30.5.2018
Ve čtvrtek 29. 8. 2018 projednávala Sněmovna poslanecký návrh novely protikuřáckého zákona. Předkladatelé chtěli návrhem zákona v hospodách umožnit zřízení oddělených kuřáren v nichž by se neobsluhovalo. Návrh zákona podepsalo původně i 16 poslanců zvolených za hnutí ANO. Na včerejším jednání poslaneckého klubu však předseda vlády v demisi Andrej Babiš (ANO) na žádost ministra zdravotnictví v demisi Vojtěcha Adama (ANO) nařídil svým poslancům závazné hlasování k zamítnutí návrhu. Nikdo z nich si nedovolil hlasovat jinak. Se zamítnutím návrhu vládě pomohli i opoziční lidovci a část komunistů.


Návrh novely protikuřáckého zákona předložila v únoru letošního roku skupina 86 poslanců napříč politickými stranami. Mezi nimi i poslanci zvolení za hnutí ANO - jako kandidát na pražského primátora Patrik Nacher, kandidát na primátora Českých Budějovic Roman Kubíček, Stanislav Berkovec, Milan Brázdil, Milan Feranec, Aleš Juchelka, Pavel Juříček, Tomáš Kohoutek, Barbora Kořánová, Robert Králíček, Taťána Malá, Přemysl Mališ, Jiří Mašek, Marcela Melková, Monika Oborná, František Petrýl, Karel Rais, Petr Sadovský, Jan Schiller a Jiří Strýček.

V zákoně, který ke konci minulého volebního období protlačila pomocí závazného hlasování vládní koalice ANO+ČSSD+KDU-ČSL je 205 faktických i legislativních chyb. Zákon mimo jiné umožňuje uložit sankci zákazu činnosti až na dobu dvou let i za věci, které zákon nezakazuje. Asociace hotelů a restaurací (AHR), která je profesním sdružením provozovatelů hotelů a hospod označila zákon č. 65/2017 za největší legislativní paskvil v historii ČR.

Předkladatelé návrhu zákona se pokusili změnit aspoň dvě nějkřiklavější věci, které v praxi způsobují největší problémy. První z nich mělo být zavedení možnosti zřídit v hospodách stavebně oddělené kuřárny, v nich by se sice neobsluhovalo. Odpadl by tak tedy problém s kuřáky vyhnanými zákonem ulici, kteří tvoří před hospodami hloučky a znečišťují veřejné prostory vajgly.

Poslanci zároveň navrhli zrušit i ustanovení § 11 odst. 6, které zakazuje „prodávat alkoholického nápoje osobě, o které lze důvodně předpokládat, že alkoholický nápoj vzápětí požije a následně bude vykonávat činnost, při níž by vzhledem k předchozímu požití alkoholického nápoje mohla ohrozit zdraví lidí nebo poškodit majetek“. Podle AHR jde o absurdní přenos odpovědnosti za činnost dospělé osoby na prodávajícího alkoholický nápoj.

V našem právním řádu ani nikde jinde v civilizovaných zemích něco takového obdobu. „Za osobu, která by po požití alkoholického nápoje mohla ohrozit zdraví lidí nebo majetek totiž lze považovat prakticky kohokoli. Kdokoli může po cestě domů zakopnout a zlomit si ruku nebo něco rozbít. A nemusí přitom být ani nijak vážně opilý“,konstatoval prezident AHR Václav Stárek. Zákon podle něj umožňuje kdykoli zlikvidovat jakoukoli hospodu tím, že za nalití alkoholu nebo jeho prodej může kontrolní orgán na základě tohoto paragrafu zavřít restauraci až na 2 roky. „Ustanovení je extrémně zneužitelné k vymáhání úplatků ze strany členů kontrolních orgánů. A když hospodskému pohrozí zákazem činnosti na 2 roky za to, že dělal svou práci, tak každý raději zaplatí pár tisíc do kapsy kontrolorovi“, upozorňuje Stárek. Tento zákon je podle něj nevíce prokorupční, jaký kdy byl českým Parlamentem schválen. Zabránění novelizace tohoto ustanovení je podle něj špatnou zprávou pro všechny restaurace, hospody a kavárny. Pro ty kuřácké i pro ty nekuřácké.

Zdůvodnění vládního požadavku na ponechání této části zákona ochranou veřejnosti před naléváním alkoholu řidičům je podle něj zcela nesmyslné. „Dnes existuje řada poskytovatelů odvozových služeb jako jsou žluté želvy a spol. Zákazník, který do restaurace přijede autem a pak si dá pivo, může být i se svým autem odvezen. Tuto službu dnes lze objednat po telefonu nebo po internetu z chytrých telefonů“, upozorňuje Stárek.

Kromě toho poslanci navrhli i výjimku i pro malé hospody a bary. U restaurací, které mají podlahovou plochu do 80 m2 by se provozovatel mohl rozhodnout, že hospoda bude kuřácká. „Jde o reakci na problémy zejména malých vesnických hospod, které se po schválení protikuřáckého zákona dostaly na hranu své existence“, uvedl v rozpravě zástupce předkladatelů Marek Benda (ODS). Situaci mnoha hospod přímo na plénu popsal poslanec Lubomír Španěl (SPD). „Drobní restauratéři přišli o nemalou část klientely, hospůdky zejí mnohdy prázdnotou a jen venku u dveřích postává hlouček kuřáků, kteří nějak nechtějí pochopit, že stát to myslel s jejich zdravím dobře.“

Vláda v demisi návrh změny zákona ve svém stanovisku odmítla. Podle ministra zdravotnictví v demisi Vojtěcha Adama (ANO) by se posunutím zákona do výborů a následně k dalšímu jednání otevřela riziko kompletního předělání celého zákona. Podle analýzy Parlamentního institutu je český protikuřácký zákon nejpřísnější v celé Evropě.

V úterý ráno přišel na poslanecký klub ANO ministr Adam s požadavkem na nařízení závazného hlasování pro zamítnutí zákona. Ve velmi emotivním projevu je podle jednoho z poslanců, který si nepřál být jmenován, podpořil i premiér v demisi Andrej Babiš. Na jeho rozkaz klub ANO odhlasoval, že zavazuje své poslance k hlasování pro zamítnutí zákona.

Zamítnutí návrhu zákona již prvním čtení navrhl předseda zdravotního výboru Rostislav Vyzula (ANO), který shodou okolností vykonával funkci zpravodaje. Pro zamítnutí zákona hlasoval celý poslanecký klub Ano jednotně. Včetně poslanců, kteří návrh zákona spolupředložili.

K zamítnutí jim pomohl celý poslanecký klub lidovců a část komunistů.

Hlasování o zamítnutí návrhu protikuřáckého zákona po jménech: https://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=67790

79 komentářů :

  1. Kdy začnou lepit na bůček infarktové obrázky? Nebo třeba na ibalgin a ibuprofen obrázky jako na cigarety?
    I Babiš je obklopený různými Škarky a Kočími. Předseda vlády z ČSSD již nkdy nebude, jejich voliči jsou již v exekuci, blbci jdou jako první.
    Napadla mne velezrádná myšlenka, jestli on ten Kalousek nemá pravdu a stavy hlupáků není třeba zredukovat. Myslím to upřímně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ibalgin se bere jen občas proti bolesti nikotin je droga se síla závislostí odpovídá morfinu. Srovnání žádné.
      Bývalý kuřák (konec kouření před 30 lety).

      Vymazat
    2. Nechápu proč podle vás nemohu jít do restaurace na pivo, limo nebo guláš, aniž bych byl obtěžován skupinou bezohledných idiotů šířících kolem sebe jedovatý smrad, odmítajících pochopit že jejich smrdutá rozkoš zabíjí je i všechno v jejich okolí.

      Vymazat
    3. 6,17
      Návštěva restaurace není povinnost. Pokud si provozovatel vybere nekuřáckou provozovnu, jako podnikatelský záměr, je to jeho volba na určitou skupinu zákazníků. Direktivní zákaz bych chápal tam, kde se podává jídlo. Ale ve vesnických nálevnách, kam si chodí sousedi pokecat a kde se podávají jenom nápoje?
      Jak jsem psal níže, vidím v zákazu další direktivní snahu o postupném řízení našich životů. Dnes zakáží kouření v hospodách, zítra ho zakáží všude. A co přijde pozítří? Jednotný příděl potravin? Noční zákaz vycházení? Zákaz srocování?
      Tady přece vůbec nejde o kouření, ale o to, aby si lidé zvykli být řízeni a ovládáni.

      Vymazat
    4. Návštěva restaurace není povinnost, ale je to právo. Takže já chci jít do hospody zcela svobodně, bez toho aby mě nějaký jedovatý smraďoch ohrožoval. Já svým nekouřením nikoho neohrožuji ani neobtěžuji ale kuřáci ano. Tak si to už konečně všichni zastánci "svobody" uvědomte. Jak by se vám líbilo, kdyby si nějaký debil do hospody přinesl svůj oblíbený benzínový motůrek a začal vám tam s ním smrdět - asi by brzo dostal po hubě...

      Vymazat
    5. Demagoge Kozino s benzinovým motůrkem, pro rohlíky taky nechodíte do zeleniny, protože je chcete najít právě tam, a měl by tedy zelinář mít k dispozici zboží, které vy vyžadujete v tom konkrétním obchodě. Zkrátka, svoboda podnikání je taky o tom, že si dojdete do jiné, nekuřácké hospody, protože váš oblíbený hospodský se rozhodne pro kuřácký lokál.

      Vymazat
    6. v oddělené kuřárně navíc bez obsluhy/i když za stejnou cenu/nevím jak by vás mohl otrávit.sám jsem nekuřák ale regulace všeho druhu devalvují tu tak zvanou demokracii.

      Vymazat
    7. Jene Kozino, za idiota jsi tady ty a ne kuřáci.Kdyby jsi si pořádně přečetl o čem je článek, zjistil bys, že byly navrhovány oddělené prostory bez obsluhy pro kuřáky. Svoje limo, co budeš v hospodě pít, budeš moci i nadále pít bez obtěžování kouřem. Já osobně nekouřím, ale už je toho sr.ní státu do života občanstva mnohem více, než za těch zlých komoušů. Po skušenosti z takřka 30 let vlády "demokradů" jsem se už mnohokrát komunistům omluvil, že jsem jim nevěřil. Vrátit se doba před sameťákem, tak jdu Jakeše bránit vlastním tělem.

      Vymazat
    8. Co se týká regulace života občanů státem, je zákaz kouření tím nejsprávnějším krokem který byl učiněn a měl by být rozšířen na všechny veřejné prostory.Není možné aby byli normální občané jakkoliv poškozováni narkomany.

      Vymazat
    9. 8,42 nejdříve zregulujeme veřejné prostory, pak všechny prostory a pak všechny činnosti. Republiku si rozvracet nedáme. Kolipak kuřáků volí Bureše? Změna nastane, až Agrofert vstoupí do tabákového byznysu.

      Vymazat
    10. Křehulko černohuňatá, pohlídejte si v parlamentu hlavně pirátské smažky, aby už nehulili trávu, a nekazili ovzduší ostatní poslance, a mládež. Taky si pohlídejte Kalouska, který nejenže hulí, ale údajně taky nadměrně chlastá alkohol, což je ještě mnohem nebezpečnější, neboť po chlastu se, na rozdíl od tabáku(ne trávy), blbne. Nabídněte poslancům alternativu, jak vybrat z lidí daně za tabák a alkohol, dostanete nobelovku :)

      Vymazat
    11. Pro anonyma 7:56 - Máte podivné představy o svobodě podnikání, já nechodím pro žádné rohlíky do zeleniny, já jen nechci aby mě hlupáci, kteří zřejmě našli zdraví na hnojišti otravovali svým jedovatým smradem. Proč rovnou nezrušíte hygienické předpisy? Takový guláš z lehce zahnívajícího masa, plesnivá zelenina nebo hovno pod stolem, to byla teprve svoboda podnikání! Pro Anonyma 8:24 Myslíte že to budou dodržovat? Budou se courat s cigárem na záchod, k výčepu a po celé hospodě a neuděláte s nimi nic, protože mají ten skvělý argument - je tam přece kuřárna, zákon je dodržen! na závěr bych vás chtěl požádat abyste mi netykal a neurážel mě, já to taky nedělám.

      Vymazat
    12. Jan Kozina Nikomu nenadávej do jedovatých smraďochů fanatiku pošahanej.

      Vymazat
    13. Odpověď pro 8.54. V názoru na piráty s Vámi naprosto souhlasím. Co se týká Kalouska tak jsem již někde napsal, že je selhání tohoto státu to, že Kalousek sedí v parlamentu a ne ve vězení.Co se týká výpadku příjmů spotřební daně z tabákových výrobků, tak věřím těm studiím které tvrdí, že náklady na léčbu chorob způsobených kouřením jsou daleko vyšší.

      Vymazat
    14. Křehulka černohuňatá - 30. května 2018 8:42

      Zajímavé pojmenování, nic ve zlém, jste ze "staré školy" a dle Vašeho názvu, vlastníte černého huňatého bobra. Že mám pravdu?

      Starej opelichanec, Mirko Hýl s tvrdým /ý/.

      Vymazat
    15. ano Křehulko černohuňatá 8:42
      stačí, když vás normální občany tráví stát masem narvaným hormonama, antibiotikama atd (resp. toleruje jeho prodej) a jinýmá tzv. mňamkama, že?

      Vymazat
  2. Bývalý kuřáku 2:17 - není pravdou, že analgetika jsou brána jen občas. Potkal jsem dost takových, kteří bez dostatečné příčiny polykají takovou a blízkou chemii při každé příležitosti. Za totáče zcela soustavně vybírali dílenské lékárničky, pochoutkou bývala Algena. No, se sílou morfinu ..., já přestal kouřit na první pokus po téměř čtyřicetiletém návyku. Na týden mi nestačíval ani karton. Jak jsem si řekl, že tenhle režim takhle krmit penězi je hloupost, stal jsem se abstinujícím kuřákem docela snadno. To byla motivace, že? Už je tomu víc než deset let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak vám kuřákům i nekuřákům uniká ta realita,

      že zákaz kouření v hospodách přišel z Bruselu.
      Vláda a Parlament ČR jsou jen dobře placení klauni,kteří odhlasují to, co je jim z EU naservírováno.
      Stejně jako inkluze.
      Celá debata o zřízení hospodských kuřáren bez obsluhy je absurdní divadélko, osobně se tomu ale nedivím, neboť je to téma, ke kterému může i ten nejhloupější poslanec přednést svůj názor.

      Vymazat
    2. SPROSTÍ MAJITELÉ VELKÝCH PENĚZ NIČI PODNIKATELE

      hlavně středni a malé,živnostniky považuji totiž za konkurenci zvláště nenávidi ty,kteři je odhaluji jako politickou třidu Šmejdů.
      Občané si neuvědomuji,že poté co jim je ukraden hlas překrucovánim a lhanim režimniho tisku,nevidi k tomu ještě dalši hrůzu a sice to,že jejich prý zastupitelé jsou úplně bezmocni.
      Při dotazu na svého poslance,zda vám po zvoleni může nějak pomoci se dozvite

      ŽE JE TO NEMOŽNÉ!
      COKOLI ON TOTIŽ NAVRHNE TZV STRANĚ A VLÁDĚ NELZE USKUTEČNIT.

      Oni totož řikaji,že si nic nedovoli ani hlasovat podle svého vědomi a svědomi ,nebot prý vše dělá ten prý jakýsi PŘECEDA a když ceknou putuji přimo na ulici odkud mohou živit své rodiny přimo z popelnic nebo taky ne!

      TAKŽE TAK, DRAZI BROUCI,KTEŘI SE TEPRVE MUSI UČIT JAK KŘIŽIT KUSADLA ,NEBO CO SI MYSLÍTE

      Je to pravda nebo ne?Stále nové triky,kdy si přeceda dovoli zbavovat odpovědnosti tím,že se odvolá na svéi prý ministra v odpalu k tomu jen ukazuji dalši podloudnické stezky a kolik jich ještě bude vymyšleno k našemu podváděni co?.



      Vymazat
    3. 8,43
      Souhlas. navíc je to téma, které spolehlivě odpoutá pozornost od mnohem důležitějších.

      Vymazat
  3. Na daních z tabáku se vybírá aktuálně cca 55-60 miliard ročně. Přičemž celým resortem zdravotnictví proteče nějakých 260-270 miliard. Podle bojovníků za naše zdraví to přesto nestačí na léčení nemocí z kouření. Silně o jejich tvrzení pochybuji.
    Nemluvě o vedlejších přínosech kuřáků pro společnost a tím jsou předčasná úmrtí. Infarkt, nebo rakovina se u kuřáků dostavují zpravidla až v předdůchodovém a důchodovém věku. Náš penzijní systém je už nyní za hranou svých možností. Pokud by všichni kuřáci sekli se svou neřestí a průměrná délka dožití by se zvýšila o jediný rok, tak se okamžitě sesype.
    A nyní k zákazu kouření v hospodách. Jsem kuřák ale nevadí mi. Alespoň ne mně osobně. Za večer vykouřím 2-3 cigarety a na ně si klidně vyjdu ven. Ale vadí mi, že o takto zásadní věci, která ovlivňuje podnikání tisíců provozovatelů hospod, si nesmějí rozhodovat hospodští sami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolik vydělává Philip Morris ČR a.s., International (PMI), dříve Tabák a. s.. V devadesátých letech, Americká investiční společnost, vložila 420 milionů dolarů a ovládla akcie společnosti. Nyní továrna produkuje 40 miliard ks cigaret ročně. A to se vyplatí!

      Odkaz:
      https://www.pmi.com/markets/czech-republic/cs/about-us/overview

      V průběhu minulých let předložila zákonodárcům, pozoruhodnou zprávu o výhodách kouření, aby tím zamezila, jakémukoliv omezení této zdravotně nezávadné činnosti. Ve zprávě zdůrazňovali, jak je kouření výhodné pro stát, jelikož kuřáci zbytečně neodčerpají peníze z důchodového systému. A to se vyplatí!

      Ramón

      Vymazat
    2. 11,45
      A co to mění na tom, že hospody by si měli regulovat hospodští? Stát ať reguluje veřejné prostory. Ale ty soukromé ať si reguluje majitel. Tečka.

      Vymazat
    3. 12:19

      Za vším nestojí třeba hašiš, za vším hledejte hlavně pro "zákonodárce" bakšiš, kolik můj souhlas - nesouhlas bude obnášet? Viz, druhá část příspěvku 11:45, hospodští musí zákonodárce s výrobci cigaret přeplatit ...! Tři tečky a vykřičník.

      Ps. kdo kouří, ať si především kouří u sebe doma, rodině hezky pod nos! Né sousedům do oken, dnes lidi kouří kdejaký sajrajt od Vietnamců, Ukrajinců a Poláků v tom je ten problém a smrad! U sebe doma, ať se s tímto ukouří do bezvědomí, jenže kdepak, hulí se cizím pod nos. V hospodách jsem pro hulení v odděleném kuřáckém prostoru i s obsluhou. Jelikož nyní jsou letní předzahrádky v prd..., kuřáci jsou v nich a hospody uvnitř jsou prázdné! Mimochodem 5:17, proč si ty 2-3 cigarety nevykouříte doma, pěkně se svou rodinou? Že by ohleduplnost k rodině? Nebo musíte!

      Ramón

      Vymazat
  4. Kuci Cesti , tak vase starosti bych chtel mit !!

    OdpovědětVymazat
  5. Zapomněl jsem dodat. Pokud by kuřáci přestali naráz všichni kouřit, jak by asi politici vyřešili výpadek příjmů státu takového rozsahu? O kolik by asi byli dražší rohlíky, nebo benzín?
    Svět není černobílý. A ti samí kverulanti, kteří dnes držkují a bojují proti kuřákům, by držkovali kvůli vysokým daním na potravinách, nebo u pohonných hmot.
    Nemluvě o direktivním způsobu řízení našich životů. Dnes nám, byť nepřímo, zakazují kouření a co přijde zítra? Alkohol? A po něm cukr, tuky, nebo maso obecně?
    Salámovou metodou se blížíme ke stavu, kdy budou lidé dostávat svůj příděl kalorií ve zdravotně nezávadné hmotě, produkované v továrnách Agrofertu. Stavu, proti kterému je i režim v Severní Korei svobodnou společností.

    OdpovědětVymazat
  6. Trochu otřepaný název článku. Že je autor zastáncem kouření je jeho věc, ale ať svůj názor nevnucuje ostatním. Vašek

    OdpovědětVymazat
  7. 6;18
    Tak se podle toho řiď!

    OdpovědětVymazat
  8. ale on ten svoj názor nevnucuje nikomu, a skutočne fajčiť hocikde a hocikedy je hnus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "hocikde a hocikedy" je hnus pro všechno. Ale tady jde o zásah do svobody podnikání, což se jistě neslučuje s idejemi kapitalismu, pro které lidi cinkali klíči.

      Vymazat
    2. netušil jsem že lidé cinkali klíči kvůli ideám kapitalizmu.děkuji za poučení.

      Vymazat
    3. 8,06 když už jsme u toho, oni ti lidé vlastně pořádně nevěděli, za co cinkají klíči, ale ani netušili, že jednou z vycinkaných svobod bude jen další v řadě úchylných zákazů současné moci.

      Vymazat
    4. 8:06 Kvůli čemu tedy, když ne kvůli svobodě podnikání(která by měla být příznačná pro kapitalizmus), jistě mimo další svobody, které jsou postupně stejně znova omezovány?

      Vymazat
    5. "Svobodně podnikat" se tady mohlo nějakým způsobem i za socíku, a od r.1984 nebo 1986 vznikaly živnosti, soukromé restaurace. Nemohlo se jen tunelovat, lichvařit, apod. V rámci "perestrojky" se pomalu měnila ekonomika. Rok 1989 zastavil pomalé změny, a znevýhodnil v podstatě nás v rámci "šokové terapie" předhodil vyspělejším zemím, restituentům, apod, kteří nás a další země východní Evropy ohryzali jako kost:-). Bylo to zbytečné, protože pozvolné, státem kontrolované změny se třeba v Číně celkem osvědčily. Jenže my nejsme Čína, a Gorbačov byl naivka, absolutně nechápající "západní systém"; jinak by nás držel pohromadě a tak mohly změny probíhat postupně. Otázkou spíš je, jak by to ekonomicky nesl Západ.

      Vymazat
  9. 7:06 pamatuju časy, kdy se kouřilo kdykoli a kdekoli snad mimo autobusů a vlaků ve vagonech označených "nekuřáci". Jako nekuřák jsem kouření ani nevnímal, což znamená, že mi nevadilo. Je to o společenské náladě, propagandě a pokřiku agitátorů. Nařizovat podnikatelům, zda ve svých prostorech povolí nebo nepovolí kouření, i jako nekuřák, považuji za neoprávněný zásah do svobody podnikání a všechny ty protikuřácké posedlíky za fanatiky. Jsou mnohem a mnohem podstatnější problémy k řešení. Obávám se, že celá ta protikuřácká kampaň také slouží k jejich maskování.

    OdpovědětVymazat
  10. U nás majitelé dvě hospůdky zavřeli a přešli do ilegality . Funguje to skvěle kuřáci a nekuřáci sedí spolu a na téma nekouření v hospodách pouze vtipkují , protože takhle již někteří spolu existují několik desítek let. Jen musím podotknout ,že se ani v jednom ilegálu nevaří a když náhodou někdy něco z donesených gulášků atd jíme tak nám u toho kuřáci nekouři. Prostě pohoda po našem. Též bývalý kuřák.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich takových mnoho, kteří přešli do ilegality. To je výsledek pokrytectví státu, když trh s cigaretami podporuje, a zároveň potlačuje.

      Vymazat
    2. Je to stejný problém, jako s prostitutkami. Ty z parlamentu nechtějí ty z ulice legalizovat, i když obojí podnikání hladce běží.

      Vymazat
  11. Na úvod chci podotknout, že jsem celoživotní nekuřák a kouření se mi ve své podstatě hnusí. Na druhou stranu znám dot kuřáků, kteří nejsou schopni - a snad ani nechtějí - se svým zlozvykem přestat. Ti si vždy najdou nějaké místo, kde si budou chtít dodat svůj příděl nikotinu a dalších škodlivých látek. Myslím, že je lepší, když k tomu budou mít kuřácké putyky, tedy malé vesnické hospody nebo vybrané městské bary či pivnice, kde se nevaří. Je jen svobodnou volbou, zda budu chtít do zakouřené putyky vstoupit nebo ne, já osobně do těchto hospod nelezu, nekuřáckých restaurací je dostatek. Myslím, že kuřáci, uzavřeni v kuřáckých hospodách, nejsou pro nás nekuřáky takovým zdravotním ohrožením, jako když si zapálí někde na ulici, třeba i pod vaším oknem. Silný kuřák prostě kouřit nepřestane a nemá-li možnost kouřit u sebe doma (třeba s ohledem na děti nebo nekouřící partnerku), místo ke kouření si vždy najde, proto je lepší, když kuřáci budou mít možnost uzavřít se někde, kde ostatní nebudou svým smradem obtěžovat.

    OdpovědětVymazat
  12. Nemá-li dotyčný akcie tabákového průmyslu(USA) je kouření iracionální blbost. Přestat není žádný problém. Vím to ze své dávné minulosti. Právo obtěžovat a škodit svému okolí a zatěžovat doktory zbytečně nemá nikdo. Oddělené prostory bez obsluhy v restauraci vymyslel už někdo hodně retardovaný.

    OdpovědětVymazat
  13. Kouření je stejná droga, jako každá jiná, jako například heroin. Dokonce, kouření je návykovější. Když je někdo pod vlivem jakékoliv drogy, jsou mu zakázané činnosti, při výkonu kterých by mohl ohrozit zdraví ostatních lidí. Nechápu, jak kuřáci vůbec mohou být připuštěni k hlasování, když jsou pod vlivem drogy. Položte kuřákovi jednoduchou otázku. Zda by svojí vnučce, nebo vnukovi doporučil kouření. Kuřáci mají vesměs zpackaný život. Bez svého smradlavého cigára nejsou schopni jakékoliv činnosti. Bez smradlavého cigára nemůžou pracovat, nejsou schopni se soustředit, tedy jsou k ničemu a ostatní na ně pracují. Kdyby se jenom spočítala doba, kterou v pracovní době kuřáci místo práce prokouří, kolik je nutné věnovat na úklid po kuřácích, kolik požárů vzniklo od kuřáků, došlo by se k astronomickým číslům. Je pozoruhodné, že se tady vůbec diskutuje, že hnus jakým je kouření, bude opět povolen, aby ostatní smrděli od kouře, dýchali zplodiny, které dýchat nechtějí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:36 Pokud stavíte tabák s heroinem na stejnou úroveň, jste v podezření, že jste pod vlivem jiné návykové látky, která, stejně, jako ten zmíněný heroin, na rozdíl od tabáku, zatemňuje mozek. Každý má právo soukromě, sám sobě si smrdět podle libosti, když nesmrdí ostatním, a k tomu by právě měly být kuřácké, a nekuřácké hospody. To je o svobodě, totalitní pomatenče.

      Vymazat
    2. Neznám kuřáka, který by respektoval nekuřáky. Potřeba si zakouřit, je tak silná, že kuřák kašle, že vedle něho sedí někdo, kdo má astma, nebo dýchací potíže. Kuřák, aby uspokojil svoji potřebu bude dělat vše co by umožnilo kouřit. O čem se tady bavíme, Je to prostě droga a není pravda, že kuřáci neobtěžují ale naopak obtěžují a škodí.

      Vymazat
  14. Prokázané sebepoškozování není nic svobodného, ale naopak. Kuřáci neví nic o svobodě, když jsou závislí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice pravda, ale právo to je. A svoboda podnikatele je v tom, že lidem práva neupře, protože ta zakazuje jen totalitář.

      Vymazat
  15. Zákon sem, zákon tam, kouříme všichni, někteří ještě pasivně. Zakouřené hospůdky nemáme, smrad v nich ale zůstal, zato nejde jít po ulici a nedýchat cigaretový dým, nelze. Před svými kvelby postávají hokynářky a... kouří. Nemůžete se dočkat obsluhy, objednaného jídle? Pingl s kuchařem kouří v uličce (Znojmo). Ostatně do Znojma jezdíme zásadně vlakem, abychom mohli ochutnat něco hroznové šťááávy... To je jako z filmu Hvězdné války. Ožbungrové, pobudové, často ve stejnokrojích ČD, a. s. Ti také kouří i pod cedulí Zákaz kouření. Jízda na kolech v hale, po nástupištích - ano, i do vlaku lze vjet na kole, za obdivných šklebů výpravčího, průvodčího a ještě kohosi... Navzájem se oslovují "VOLE".
    Kdysi dávno, opět ZN, vcházím do restoránu, je doba obědů... Nikdo tu ještě není, objednávám si oběd. Jsem obsloužen a k vedlejšímu stolu usedá majitel, kuchařka a servírka a všichni si zapálí cigáro a čadí mi do oběda... S kouřením jsem si užil tak, že je nutno projít peklem, než se toho zbavíte... Ještě horší peklo je, když do kouření znova vletíte... Mám zkušenost s obojím. S naprostou vážností, pokud kouříte, nepřestávejte, pokud nekouříte, nezačínejte. Chlapovi můžete zakázat kouření, např. horníkovi v dole, ale u žen vede kouření k totální destrukci osobnosti. Jsou schopny si zapálit i na porodním sále...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud bydlíte ve velkoměstě, a denně jím procházíte, stojíte na zastávce, dostanete do sebe mnohem víc škodlivin ze zplodin aut, než kdybyste vyhulil krabičku cigaret denně.

      Vymazat
  16. Jiří Jírovec30. května 2018 10:20

    "Boj proti kouření" jsem zažil v Ontariu. Tam jsou omezení daleko tvrdší a zákon zakazuje i kouření na pracovištích a veřejných prostorách vůbec. (https://www.ontario.ca/page/smoke-free-ontario) Argumenty zastánců kouření byly podobné (údajně pokles tržeb) ale nikoli tak dogmatické jako v Česku (český podnikatel prý může dělat co si zlíbí).

    Po několika letech se situace ustálila takto:

    Do restaurací se chodí stejně jako dřív a jejich nezakouřenost nikomu nevadí. Ve sportovních barech dokonce dohlédnete na obrazovku.

    Díky "nerestauračním" opatřením (například omezení kouření ve filmech a TV seriálech) ztrácí kouření mezi mladými společenskou přitažlivost. To samé platí v pracovním prostředí.

    Mladí mají sklon k aktivitám, které jsou buď zakázané nebo alespoň obtížně dosažitelné. Pro nákup cigaret a alkoholu existují tvrdé věkové hranice. Cigarety jsou navíc drahé a tak snadnější i levnější sdílet joint.

    Vytlačování kuřáků do vymezených prostor má zajímavý společenský důsledek. Druží se tam lidé, kteří se před tím neznali.

    V laboratořích, kde jsem pracoval, bylo pro kuřáky vyhrazeno místo před vchodem do budovy. Nakonec tam vznikl jakysi kuřácký klub, do kterého se dojíždělo i auty.

    Demagogové mezi českými poslanci mluví o nebezpečí, že děti odkoukají kouření od kuřáků před restauracemi. To je nesmysl, daleko lepší inspiraci představuje ulice, kde (podle Prahy soudě) kouří odhadem každý pátý člověk.

    Problém s kuřáky je v tom, že se na ulicích chovají jako prasata a odhazují vajgly, kde se jim zachce. Doma by to nedělali. Možná by někdo měl vyrábět tabatěrky na vajgly.





    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daleko víc nekuřákům vadí, když bydlí nad předzahrádkami hospod, kde se kouří. Ne všichni kuřáci jsou stejní, za prasácké chování by měly následovat pokuty. Dokud stát bude kvůli daním podporovat tabákový průmysl, nemá právo zakazovat podnikatelům svobodně se rozhodnout pro kuřácké, nebo nekuřácké prostory.

      Vymazat
  17. Normální je nekouřit. Proč se chovat nenormálně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Normálních je milon věcí které se nedělají a tak je všechny zakážem a uoravíme zákony a vyhláškami a vytvoříme společnost o proti které bude utopistický komunismus hadr.

      Vymazat
    2. Někdo vás nutí, chovat se nenormálně? Nedovolte mu to, ale dovolte jiným, chovat se nenormálně, pokud poškozují jen sami sebe.

      Vymazat
  18. Jo jo bruselský papaláši rozhodly sluhové z Čech konají stejně dospělé lidi neodnaučí kouřit.

    OdpovědětVymazat
  19. Zakouřené zahrádky už nejsou pro děti ani nekuřáky, zvláště když jsou ještě částečně zastřešené. To ale kuřákům nestačí a potřebují se vymlouvat na nějaká nařízení Bruselu. O naší "civilizovanosti" svědčí už jen ty hospody plné psů nejen na zemi, ale i na židlích a břehy pokálené stovkami a tisíci venčených "miláčků". Nepořádek, ale nikoliv na mém dvorku. Úklid ano, ale nikoliv za mé peníze. Stačí otevřít oči a nebýt slepý. Těžké je si už představit, že se jednou podaří na břehu řeky nebo přehrady udělat i výběh pro lidi a nekuřáky........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A což teprve ulice velkoměst, ty už dávno nejsou výběhem pro nikoho, i kdyby tam nebyl ani jediný kuřák, dusíte se auty. Zbývá vám jen venkov, daleko od lidí, i od odpůrců Bruselu :)

      Vymazat
  20. Kuřáci v hospodách by měli mít oddělenou místnost pro sebe. Je to na hospodském jak si to zařídí. Dnes jsou místnosti dobře odvětrávaný proti minulé době tak proč ten tvrdý zákaz. A co kouření v bytech, na balkonech kdy mají sousedé nekuřáci zakouřený byt a nedobrovolně dýchají kouř i jejich děti. Hlavně teď si sednou na balkon a dlouho do noci si klidně pokuřuji a nevadí jim, že kouř leze okny do jiných bytů. Nikdo na ně nemůže. Tady to poslanci nevidí nebo nechtějí vidět? Zase dvojí metr a ze zákona je kočkopes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, a to neustálé grilování na balkoně taky pěkně naštve, a Brusel nic. Zakažme dýchat, a bude po problému se smrady :-)

      Vymazat
  21. Rozděl a panuj.
    Je to vcelku jednoduché. Zatímco se nekuřáci budou hádat s kuřáky, heterosexuálové s homosexuály, majorita s minoritou,.... budeme my vesele krást a bez většího zájmu utahovat šrouby.
    Když se ještě v hospodách hulilo, nepamatuji se, že by v nich lidi kvůli kouření poprali. Ale na každé diskusi to dnes vypadá, že se tyhle dvě skupiny navzájem podřežou.
    Hledání problémů, které společnost rozdělují do dvou, vzájemně se nenávidících se táborů je to, co dnešním kmotrům jde doopravdy velmi dobře. Nepamatuji se, že by v minulosti vytáhli po volbách "poražení" do ulic a téměř násilím se dovolávali svých požadavků.
    Dnes? Naprosto samozřejmá věc.
    Jen tak dál a bude hůř.

    OdpovědětVymazat
  22. Zakázat v hospodě kouření, to je jako zákaz koupání na koupališti, nebo zákaz promítání filmů v kině. Když vidím ty staré dědky, jak bafají před hospodou, jako uličníci za školou, tak mě to nepříjde ani trochu normální. Podotýkám, že 30 let nekouřím.

    OdpovědětVymazat
  23. Jiří Jírovec30. května 2018 15:54

    O co vlastně panu Kunštekovi jde? Tedy kromě toho, že zjevně nemá rád ANO.

    Boj proti zákazu kouření v restauracích začal Marek Benda. Asi se ODS zdálo, že by "ochrana" práv kuřáků a majitelů hospod mohla přihrát nějaký ten hlas.

    Kdyby byly uzákoněny zvláštní ventilované kuřárny, je pravděpodobné že by náklady na jejich pořízení řadu restaurací zlikvidovaly.

    Zákaz kouření ani EET nejsou důvodem, proč některé hospody zavírají. Změnila se struktura zaměstnání v malých místech, změnily se ceny piva. Desítka již nestojí 1.70 jako kdysi ani "pouze 10x", ale spíš 20x víc. V malé vesnici Pasečnice u Domažlic zkomírá hospoda a zavřela místní prodejna potravin. Dříve Jednota a později Coop.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde o politické strany, ale o zdravý rozum. A že zákaz kouření, někde i EET, byl pro některé hospody důvodem přejít do ilegality, a pro některé posledním hřebíčkem do rakve, je prostě fakt, který by mnozí potvrdili. Štamgasty sice ceny určitě štvou, ale hospodu si neodpustí.

      Vymazat
  24. Pamatuji hospody, kde byl ve stěně zabudován vetilátor a smrad se foukal nájemníkům nad hospodou. Ti byli beztak kuřáci a tak ušetřili. Otevřel okno, zainhaloval a pohoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:37

      Jenomže dneska většina těch blbštajnů, hulí slámu z matrací, dokonce vím o volotrkovi co si balí usušený bodlák s kopřivou (ekolog), proti tomu všemu je tabák na vykuřování skleníku balzám pro čich.

      Volové s tímto hnusem, otravují sousedy a okolí u jiných, každodenně přiotrávených. Doma nesmí, dostali by přes pysk od rodiny, pokud nehulí tento sajrajt všichni. Partner nekuřák kuřáka okamžitě vyžene smrdět k sousedům! O putikách jsem psal, již výše.

      °°°°°

      Vymazat
  25. se zákazem kouření v restauracích souhlasím na sto procent

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tady přece vůbec nejde o nějaké kouření. Do potravin se sere chemie po tunách, pole jsou promořená pesticidy, v plastech staláty a vzduch zamořen oxidy všeho druhu. Ale našim politikům leží v hlavě právě ta skupina, která si devastuje zdraví kouřením, ale která si následky svého počínání, na rozdíl třeba od tlouštíků, bohatě zaplatí. Není vám to divné?
      Jsem přesvědčený, že otcům myšlenky o redukci, resp. pozdějšího úplného zákazu kouření, jde o něco jiného. Každým takovým tématem štěpí společnost. Já chápu, že nekuřákům kouř vadí. Ale doposud se bez větších problémů dokázali s kuřáky nějak domluvit. Už se nevedou diskuse, ale obě skupiny se navzájem napadají a míra vzájemné řevnivosti utěšeně roste. Stačí, když si projdete zdejší diskusi. A to z příspěvků kuřáků a jejich zastánců žádný kouř nesmrdí.
      Za pár let se můžeme hádat nad pokračováním, kdy mohou přijít na řadu třeba tlouštíci. A každý, kdo bude mít nějaké kilo navíc se stane terčem nějaké persekuce a napadání hubených.
      Vždyť je to na palici. Odpůrci kouření napadají kuřáky se stejnou vehemencí, jako voliči Drahoše napadají voliče Zemana. Přitom ještě před pár lety bylo něco podobného nepředstavitelné.
      Koho rozhádá bruselská suita příště?

      Vymazat
    2. 18:02 Jistě, jde vám přece o totéž, jako EU - aby se lidé nemohli sdružovat, to přece nemůžete potřebovat, naopak je chcete rozdělovat :(

      Vymazat
  26. Zákazem kouření je globálně sledován ekonomický záměr (jako u všeho), aby mladí lidé neutráceli většinu peněz za cigára a aby měli dostatek peněz na lehčí a hlavně tvrdé drogy. To je úkolem nové doby, za kterým stojí temné síly připravující lidem budoucnost

    OdpovědětVymazat
  27. Vyhulenci kurte si doma a nesmrdte nam pod nosem. Museli jsme spoustu let ty vase smrady snaset. Zapalovali jste si i u obeda, aniz byste se dovolili sousedu u stolu. Stale vysypavate popelniky z aut na ulici a klepete popel z okna.
    Vetsi prasata neznam. A M. Benda s opilym vyrazem a jeste ozralejsimi navrhy mel uz davno skoncit v politice. Dela si z ni zivnost a nic rozumneho neudelal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím spíš bych zakázal kouření na veřejnosti, ale nechal ho v hospodách.

      Vymazat
    2. 20:12 Vyčítáte lidem, že mají jiné chyby, než máte vy. A pokud si myslíte, že žádné nemáte, pak se stavíte do role nadčlověka.
      Házíte všechny do jednoho pytle. Vyhulenci, kteří vám smrdí bez dovolení pod nosem, jsou bezohlední, jako vy jste útočný a nenávistný ke všem kuřákům bez rozlišování, takže s rolí nadčlověka máte problém, jako každý.

      Vymazat
  28. To jsou všechno kecy. Žiju v Británii, v hospodách se tu kouřit nesmí a jsou narvané pořád. Nemají problém s tím, že by krachovali. Jelikož mám asthma, tak to velmi oceňuju. Taky piju rád pivo a oceňuju, když můžu cítit jak voní a nejen jak chutná. Nehledě na to, že můžu jít na večeři do hospody i s děckem. Kuřáci prostě stojí venku, když mají potřebu si šlehnout svou dávku a nekazí jídlo ostatním. Ono se nemusí jíst jen ve vymezenou dobu. Konečně se našlo dostatek sil, že kouření v hospodách zařízli. Ti co hlasovali proti zmírnění mají u mně velké plus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale většině odpůrců nevadí to, že se nesmí v hospodách kouřit. Vadí jim to, že si o tom nemůžou rozhodovat provozovatelé hospod sami. Máme kapitalismus. Jak praví dobroseři, čtyřicet let jsme úpěli pod komunistickým diktátem. A dnes by si měli podobná omezení dávat maximálně sami hospodští, jako podnikatelský záměr.
      Druhá strana mince jsou dopady tohoto zákazu. Funguje rok a už dnes ti samí, kteří držkovali proti kouření v hospodách, držkují proti kouření na veřejnosti.
      Jaké bude pokračování? Skončíme jako v Severní Koreji?

      Vymazat
    2. 20:59 Jste spokojený, a to je vám přáno. Ale když žijete v Británii, nekecejte do toho ČR. Za nedemokratický postoj, potlačující svobodu podnikání, zasloužíte si velké mínus.

      Vymazat
    3. Jo, tak ještě můžete napsat, že protože je svoboda podnikání, tak si každý hospodský může svobodně rozhodnout, jestli bude sypat zákazníkům do jídla arzén nebo ne. Ten je taky v malých dávkách zdraví prospěšný. Taky zákaz sypání drog zákazníkům do coca-coly, aby se vraceli k prodejci, omezuje svobodu podnikání. Svobodu podnikání omezují i limity na pěstování marihuany a přitom jde o poměrně neškodnou společenskou drogu. Že žiju ve Velké Británii, ještě neznamená, že nenavštěvuji ČR, a že jsem v ČR pozbyl volební právo. Zkušenost z roku 2016, kdy prostředí bez kouře, abychom se mohli naobědvat i s dvouletým dítětem, byla schopná a ochotná zařídit pouze Vietnamská restaurace je poněkud tristní. Kuřáci si mohou svou dávku nikotinu šlehnout třeba pomocí žvýkačky nebo nebo náplasti, ale proč by to dělali, když to není taková frajeřina, že? Moc by mě zajímalo, jestli se zastánci kouření za pár let budou podobně vztekat až dojde na to, že ve všech slazených nápojích bude cukr nahrazen umělými sladidly, jak se to stalo právě tady v Británii, v rámci pofiderního boje proti obezitě. Většina ani nemukne, protože číst ty titěrné nápisy na polepkách se neobtěžuje. To, že začne hon na obezní, jak to tady někdo v nadsázce napsal, ten přijde, v Británii se to už stalo. A stalo se to proto, že cukr je drahej, umělá sladidla jsou levnější - i když třeba vyvolávají rakovinu.

      Vymazat
  29. Úvodem-kouření je svinstvo,ale stavět kuřáky takřka mimo zákon je podlé.Rozeštvávat lidi mezi sebou je to nejhorší a mám čím dál silnější pocit, že se to ďělá záměrně. Korektní domluvou by se situace dala vyřešit bez hecování, keců o osobní svobodě. Je-li 1/3 kuřáků, tak ať se v tomto poměru povolují licence, zákazníci si pak sami zvolí. Nezlobte se, ale argument, že zrovna tento zákon zvýšil návštěvnost restauraci, je velmi zjednodušen. Porovnáva se období s nízkými přijmy s obdobím se zvýšenými přijmy a to bude rozhodující faktor. Možná by bylo dobré zjistit,zda předškolení kuřáci nepřišli na jinou drogu, která sice nesmrdí, ale může mít pro společnost fatálnějši dopady.

    OdpovědětVymazat
  30. Hysterie nekuřáků vůči kuřákům byla uměle vytvořena vědeckým objevem o škodlivosti pasívního kouření, které je údajně škodlivější než inhalování kouře kuřákem. Úžasná logika vědeckého objevu popírající rozptyl plynu a aerosolu ve vzduchu.
    Na tuto blbost bylo už mnohokráte upozorněno, ale je to marný, blbostem se rádo věří. A manipulativně vytvořený strach nekuřáků o zdraví plní svůj účel.

    OdpovědětVymazat
  31. Nejde ani tak o kuraky jako o ozraly dobytek z redakce Nove republiky, ktery v opilosti demoloval zarizeni restauraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak logicky, stačí se kouknout komu sloužej! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      Vymazat
  32. Když to kouření tak vadí, co takhle zrušit rovnou pěstování tabáku. Z čeho by potom stát bral daně? Ono škodí lidem daleko víc věcí.

    OdpovědětVymazat