Reklama

.

.

pondělí 21. května 2018

Bez spekulací

Stanislava Kučerová
21.5.2018 ČeskéNárodníListy 
 
Hned začátek života Tomáše G. Masaryka je opřádán podivnými spekulacemi.Týkají se jeho rodičů.


Tak jeho matka, Terezie Kropáčková z Hustopeče, byla prý Němka. Proč? Protože mluvila a psala německy. Takhle jednoduché to ovšem v historickém pohledu není. Narodila se r.1813, a to je doba, kdy naše města jsou spravována německy, neexistují české školy, tisk, divadlo. Městské vrstvy obyvatel jsou asimilovány. Jen na venkově mluví lid svou mateřštinou.


Je to doba, kdy teprve přicházejí na svět buditelé druhé generace, kteří již věří v obrození českého jazyka. Tyl 1808, Mácha 1810, Erben 1811, Němcová a Mánes 1820, Havlíček 1821, Smetana 1824. M.D. Rettigová radí mladičké Němcové, s kterou se setká v Litomyšli, aby hodně četla české knihy a tak se zdokonalila v češtině. Že ona sama byla až do setkání se svým manželem „spící Češka“, že také uměla jen německy. A Havlíček píše své dopisy německy, když spěchá a nemá čas myslet na pravidla českého pravopisu. Nemá je zažité, jeho vzdělání také bylo jen německé.

Pod názvem „Kořeny rodu“ pojednává s veškerou vědeckou akribií o předcích prezidenta T.G.Masaryka PhDr. Ladislav Hosák, DrSc., prof. UP v Olomouci. (Text vyšel r.1946 v Brně, 2.vyd. r. 1990 a 3.vyd. bez vročení, ve spolupráci s firmou Léčiva v Praze.)

Z osmi prarodičů TGM ani o jednom nelze bezpečně říci, že by byl německého původu, konstatuje badatel. My se spokojíme se zjištěním, že matka prvního prezidenta byla Moravanka, někde též „Hanačka“ zvaná. Její otec byl řezník a hostinský v Hustopečích, tehdy kvetoucím trhovém a němčícím městě.

Vícedětná rodina žila ve velmi dobrých majetkových poměrech. To se ovšem změnilo po otcově smrti. Přežilo sedm dětí, rodina se octla bez prostředků a dcera Terezie si hledala výdělek jako kuchařka. Uchytila se v Hodoníně ve službách panské rodiny. Byla pěkného vzhledu, líbila se. Někde jsem četla, že se stala i matkou nemanželského dítěte, které nezůstalo na živu. Chtěla se provdat? Mít rodinu? Nepochybně. A mohl se jí líbit urostlý, statný a živelný Slovák z Kopčan? I když byl mladší? Jistě. Ale spekulanti o původu TGM v něm vidí jen „nastrčeného“ otce, společenskou zastírací přetvářku a lež. Jakým právem?

Josef Masaryk byl nejmladší ze tří bratří, takže nemohl zůstat hospodařit na otcovském sídle. A tak vstoupil do panských služeb a byl poslán do Hodonína, na panství, které rovněž jako Kopčany a Holíč patřilo jeho vrchnosti. V Hodoníně se seznámil 15.2.1848 s Terezií Kropáčkovou. Žila tu sama, bez rodiny, a imponovala mu. Byla pěkná, byla energická, uměla číst a psát, pocházela z dobré, i když zchudlé rodiny. On jí svěřoval, co ho nejvíc vzrušovalo, obdiv k revolučnímu hnutí proti vládě a vyprávěl jí o Hurbanovi, kterého si velice vážil. A vyprávěl jí s humorem a láskou též o rodném kraji. Dělalo mu dobře, že ho neodmítla, a tak se vzali, 15.8.1849. Brzy se jim narodil první syn. O dva měsíce dřív, než měl přijít na svět podle data sňatku. A to dalo příležitost k vytváření mýtů, zpochybňujících otcovství Josefa Masaryka. Zpočátku měl být tím pravým otcem židovský velkopodnikatel, v jehož domácnosti matka Masarykova sloužila. Mnoho papíru bylo popsáno, mnoho „nezvratných“ důkazů vyspekulováno. Časem však to dokazování židovského původu TGM pominulo. (Záznam o tom najdete v knize „Tomáš Garrigue Masaryk“, autor Alain Soubigou, vyšlo r. 2004.)

Dnes máme nový, čerstvý mýtus. Náš první prezident prý je synem Franze Josefa, císaře a krále Rakousko-uherského mocnářství, z doby, kdy panovník jako mladíček navštívil Hodonín a kdy si napsal do svého poznámkového notesu: „Kropaczek, erl“. Kropáček, vyřízeno. Prostý člověk by si pomyslel, že nějaký Kropáček měl nějakou prosbu, žádost, a že Jeho Veličenstvo vyhovělo. Ale to by byl omyl. Spekulanti vědí, že Kropaczek je paní Terezie a věc, která byla vyřízena, dítě, které počala v objetí Jeho Veličenstva. Důkazy? Bezpočtu. Všechny služební postupy podvrženého otce, Josefa Masaryka, všechny studijní úspěchy jeho syna Tomáše, to všechno je dílo diskrétní podpory Jeho Veličenstva.

Když si s touto představou čtete životopisy obou Masaryků, pomyslíte si, že Jeho Veličenstvo nemělo moc sil a vlivu. Životy obou jsou z hlediska přízně osudu velmi diskontinuitní a jejich životní zápas o uplatnění a úspěch nesvědčí o zásazích „shora“. Spíše naopak.

Josef Masaryk byl nejprve hlídačem koní, pak kočím, pak drábem, nakonec šafářem. Je to postup dík „nejvyšší“ možné protekci? Stěhovali se nejdříve do Mutěnic, pak zase do Hodonína, odtud do Čejkovic a pak do Čejče. Tady bylo proti němu vedeno rok trvající řízení. Po něm byl zbaven místa na císařských statcích i nároku na penzi. Po 25 letech služby. Byl údajně podezřelý z nedostatečné loajality k habsburské monarchii, když se přiklonil k názorům J.V.Friče v době válečného střetnutí Rakouska s Pruskem r. 1866. Před tím měl všude nejskromnější životní podmínky, nedostatek vzdělávacích možností pro děti. A teď? Naprosto zničující závěr kariéry. To je ta diskrétní podpora náhradního otce z nejvyšších míst?

Spíše je to jeden z účinných zdrojů společensko-politických postojů a názorů syna Tomáše, kterému bylo v onom „šestašedesátém“ 16 let.

Tehdy měl za sebou dvě léta na reálce v Hustopečích, kde bydlel u matčiných příbuzných. Z nedostatku peněz pak musel jít do učení. Učil se kovářem. Když se pak na radu čejkovického faráře dal zapsat na brněnské gymnázium, musel se živit sám, kondicemi. Stipendium, které mu otcův zaměstnavatelský císařský úřad ve Vídni udělil, mu bylo odňato kvůli otcově údajné neloajalitě, ztrátě zaměstnání a ztrátě penze. Šťastnou náhodou se stal domácím učitelem v rodině zámožného policejního ředitele v Brně. Ale pro názorové kolize s vedením ústavu a učitelem náboženství byl ze studia vyloučen. Dosavadní brněnský policejní ředitel se stěhoval do Vídně, vzal tedy domácího učitele s sebou a on mohl ve Vídni svá studia, ne bez kolizí, dokončit. Průběh těch studií vskutku o přízni panovníka, který prý péčí o syna Terezie Kropáčkové v notesu „vyřídil“(erledigt.), nijak nesvědčí.

Svědčí to jen o nekonečné nekritičnosti spekulantů o původu T.G.Masaryka ve snaze dehonestovat ho, znevážit, degradovat. Tak kdo bude příště vybrán za jeho otce?

Prof. PhDr. Stanislava Kučerová, CSc.

- - -


 

58 komentářů :

  1. Proč dehonestovat, ponížit? Já za úvahami o tom, že Jozef Maszárik třeba nebyl otcem TGM vidím maximálně zvědavost. Pro mne je hlavní, kdo a jaký TGM byl a že to byl krásný chlap...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:43

      Ale nesměl si sundat klobouk nebo oficírskou uniformu bez šarží a metálů. Byl to sobec, který si po mrtvici dělal choutky na osmnáctiletou dívku, kterou oslňoval funkcí a místo podpisu, který již nezvládl měl razítko? A jeho první volba prezidentem byla jako vše u nás taškařicí, jelikož valná část poslanců ze slovenska nedorazila, tudíž nebyli usnášení schopní! Přesto byl uznán a inaugurován presidentem!?

      °°°°°

      Vymazat
    2. 0:23 - a jsme u toho. Kzždý blb či ignorant se může trefovat do lčověka, který se skutečně zasloužil o to, že jsme republikou, že chceme demokracii a že u nás jiný model vládnutí už po několik generací nepřichází v úvahu. 0:23 - je jen hloupý pomlouvající hnidopich.

      Vymazat
    3. 6:53
      Že by potrefená, demokraticky a nebojácně identifikovaná husa Vasil? Proč se nepodepíšete! Když se necháte vláčet, touto "demokracií" beze strachu. Pro mě to demokracie není, je to mafiánsko-stranický kapitalismus, jak onehdá prohlásil Váš Václav Havel! A i s tímto naším žvaněním, bude brzy konec, koupíte si svobodně, tak maximálně Gay porno časopis Vasile.

      °°°°°

      Vymazat
    4. Za Masaryka panoval stejný kult osobnosti, jako teď v Rusku za Putina. Byl nejdokonalejší, co tatíček řekl, o tom se nediskutovalo. Že to byl pedofilní cholerik, o tom se opravdu neučí.

      Vymazat
    5. 12:28 Takže pedofil? Že nadbiehal osemnásťročnej, ktorá už nebola žiadne dieťa a v tej dobe bolo bežné, že sa vydávali a mali deti aj mladšie? Evidentne si vlastnú pedofíliu pletieš s očarením staršieho muža mladou devou.

      Vymazat
    6. 14:18
      Kdyby byla tím dědečkem očarována,tak si mohla nějakýho v mezičase najít na krchově,bylo jich tam něúrekom!☺

      Vymazat
  2. Jen se s Masaryka neposerte

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:02 Zatím jste z něho po... zřejmě jen vy.

      Vymazat
    2. Kdo byl presidentem, když se do lidí střílelo? Nebyla práce, byl hlad. To je ten "tatíček".

      Vymazat
    3. Co mluvím se staršími lidmi,tak Masaryk zase v tak veliké oblibě nebyl. Takže 15:02 nemusí být tak daleko od pravdy.

      Vymazat
    4. 15:02,16:18,16:20 Nikdo vám "váš" názor na Masaryka nebere, otázka je, zda informace,o který při něm opíráte, jsou hodnověrné a úplné.

      Masaryk nebyl předsedou vlády, ale prezidentem republiky. On neřídil průmysl, banky, policii, apod. !

      Myšlenky, které ve svém díle TGM zanechal jsou ale platné dodnes...

      Vymazat
    5. 16:52 Odsoudil střílení do dělníků? To snad v jeho pravomoci bylo.

      Vymazat
    6. 17:04 "A smutná událost v Duchcově, kde vyhasly čtyři životy dělníků? Levičáci budou neustále tvrdit, že Masaryk nechal střílet do dělníků, ale skutečnost byla zcela jiná. Manipulace s davem a následný střet s četníky byl dílem okamžiku a nikoliv Masarykovým nařízením. Primitivní argumenty stále nalézají své jednoduché posluchače. Musíme však připustit, že v I. republice nebylo vše růžové, ale vláda se rozhodně snažila vybudovat prosperující stát a to i přes světovou krizi."
      http://www.praha.cz/osobnosti/tomas-garrigue-masaryk

      Vymazat
    7. Po střílení do dělníků zvedl Masaryk telefon (jak bylo u něj obvyklé) a druhý den se ministr vnitra - Slovák - poroučel z vlády. Takovou měl nepsanou ale skutečnou autoritu.

      Vymazat
    8. 18:35 Tak abys měl co číst pravičáku:

      http://novysmer.cz/index.php/historie/2155-stileni-do-pracujicich-za-prvni-republiky

      Vymazat
    9. Tím se již anonymní 21. května 2018 18:35 netrapte o střelbě do dělníků v Duchcově, se již dnes na školách, nesmí učit!
      Kantor

      Vymazat
    10. Autorka zabavne tvrdi jak je neco napsano v knihach tak je to automaticka a nezvratitelna pravda . A smytec.
      Jakekoliv pochyby prisne zakazany.

      Vymazat
    11. 3:28
      Autorka píše česky a ne jako ty, starou debilovštinou!

      Vymazat
    12. 6:51
      Ten canc z 3:28 psala p.Kučerová????!!!!!
      Mysli a jdi si raději umejt ksicht studenou vodou!!!☺☺☺☺

      Vymazat
    13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  3. Další prasárna komediantů. Sice zatím ježíš neznásilňuje muslimku, jako to hrají na Moravě, ale:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Libo-uprchlika-v-nalevu-V-Narodnim-divadle-hraji-frasku-o-Pravocesich-co-nesnaseji-Nemce-i-Slovaky-Ale-trochu-se-to-zvrtlo-536772

    OdpovědětVymazat
  4. To je klasické, noblesní pražská kavárna prostě nemůže sklousnout, že by nějaký hloupý, neurozený čecháček mohl být úspěšný. Stejně tak s Běmcovou, to přece musela být osoba urozená a z vyšších kruhů, to by obyčejný čecháček nesplodil. To je stejné, jako když kdokoliv se přivdá do královské rodiny, tak se zjistí, že je z 16 kolena příbuzný nějakému šlechtickému rodu. Dokonce i mulatka z LA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přitom nám vystrkovali na post prezidenta zjevně přihlouplého, motoricky zaostalého a učení neschopného přešlechtěného "šlechtice", placeného Landsmaschaftem a Lichtensteiny a řízeného CIA.

      Vymazat
  5. Zkuste si precist: Rys Jan, Hilsneriáda a TGM. Obsahuje soudni protokoly, vypovedi svedku, novinove clanky, vyjadreni TGM a to, jak mu odpovidaji v procesu angazovani advokati, lekari, kteri ohledavali nebohou Anezku Hruzovou....
    K nalezeni na ulozto, a ac moc nectu precetl jsem jednim dechem.
    Sl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyl náhodou novinář Rys po válce souzen za kolaboraci s nacisty? Není to náhodou on, nebo jeho nějaká přízeň?

      Vymazat
  6. Spíš než TGM mě zaujalo, jak blizoučko jsme byli úplné ztrátě české řeči, společného jazyka, který je jedním ze základních kamenů národa.Tenkrát se němčilo, protože se muselo a dnes - to samé v "angličtění".A nejsou žádní vzdělanci, kteří by varovali, nebo je není slyšet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to asi bude znít kacířsky, ale Národní obrození mohlo být iniciováno z venku. Bylo potřeba rozložit Rakousko-Uhersko a k tomu to posloužilo dobře. To co se děje dnes, by nikoho v r. 89 také nenapadlo jako vůbec možné.

      Vymazat
    2. 19:12 - nemáte pravdu. Národní obrození bylo spontánní, v Čechách i mezi slovenskými intelektuály. Nikdo z venčí nezasahoval, nepomáhal. Ostatně tehdy šlo o Habsburskou říši, ta se proměnila na Rakousko-Uhersko dávno potom, co obrození začalo.

      Leo

      Vymazat
    3. Leo 19:16

      Souhlasím s Vámi.
      Schopnost vůbec vyslovit (19:12) takovou domněnku ohledně národního obrození svědčí o zoufalém úpadku základního vzdělání. To už se dnes neučí ani o Františku Palackém?
      To není kacířské, ale jednoduše hloupé.

      Vymazat
    4. 18:59

      "Tenkrát se němčilo, protože se muselo a dnes - to samé v "angličtění"???
      ______________________________________________

      Kdo v Praze němčil, tak byl někdo! František Filip (F.L.Věk, panstvo, ruku v ruce s církví pálilo kacířské, zakázané knihy v češtině). Praha, nechť si opět posype hlavu popelem a nestrká hlavu do písku, jako vždy.

      Kdo Vás nutí prznit češtinu s angličtinou, bojkotujte tyto pitomce! Podobné jako je dcera muzicíra Josefa Vágnera:" Vrátila jsem se po roce pobytu v USA a zapomněla jsem spoustu českých slov ", to vemínko, již málem potřebovalo anglicko-český slovník? A moderátorka ČT byla z tohoto jejího, anglo-čechysmu k u vytržení?

      Praze vládne amerika, tak čemu se divíte, mladí z regionů pouze hloupě a o to více napodobují!

      A zase ta Praha?!

      Ramón

      Vymazat
    5. Ramóne, ty se jednou z té Prahy zblázníš.

      Přitom většina pitomů a vlastizrádců, co vystupují v ČT, jsou náplavy, mimopražští, z různých koutů republiky a vy, mimopražští je nám sem do Stověžaté posíláte (např. prostřednictvím voleb). Nechte si ty různé Němcové, Lansádlové, Kalousky, Gazdíky, přihřáté Pospíšili a další podobné týpky laskavě u vás a na moje rodné město se vys..te.

      Jediní, kdo dělají pravidelně demonstrace proti zločinům a nepravostem, co páchá česká oficiální politika, pořádají Pražané!!!

      To si Ramóne uvědom a změň svůj diskusní repertoir, buď tak hodný!

      Leo


      Vymazat
    6. 7:09

      Loe, ty si taky z Krompach, že každému tykáš, jen z J. Kopeckýho jsi v lati?
      ----------------------------------------------

      Tady nejste (vidíte, jak krásně vyzní vykání) na týdenním setkání, "Kudy z nudy - Prague Pride 2018", jestli jste měl namysli, tento boj Pražánů nebo pseudodemonstraci proti M. Kalouskovi, sehranou pro ČT - Jaroslavem Zavadilem (Praha), bývalým českým otporovým předákem a exposlancem, který vešel do dějin, tím, že šel hned po této "demonstraci" s Miroslavem Kalouskem na pivčo, no kdo by o něho už dnes, pražáka zavadil!?

      Z tohoto důvodu jsem zde nejednou zdůrazňoval, jak se do regionu přilísá, jako kandidát do sněmovny (senátu) pražák dříve Falbr, Paroubek, vypráskejte jej bičem, pro Vás z Prahy, cez chrbát (Babiš, Krnáčová). Za Prahu, jste si zvolili Teplického exota Feriho, to je možné jen v Praze?

      Jsem ze severu Čech, nám ale vládnou i Vám, většinou moravané, pražáci-promíchaní se Slovákama?! Užijte si je ve stále socialistické, úřednicko-zdravotnické Praze.

      Zdraví Ramón

      Ps. S tím slovem "zblázníš", opatrně, je možné, že půjdete před zrcadlo, zahledíte se z hluboka do svých očí a v mžiku se Vám takto lehce vypuštěný ortel stane skutečností. Lidem, kteří jsou tímto postiženi se ze zásady nevysmívám. I když jsme, každý jinak "cáklý". MUDr. Ivan David, by Vám toto, jistě vysvětlil lépe ze své lékařské praxe.

      Vymazat
    7. Bože, bože, Ramóne, ty jsi jen špatně informovaný grafoman a exhibicionista. Meleš páté přes deváté a samé hlouposti. A když ti to někdo vytkne, hned začneš vyvádět, místo abys provedl sebezpyt!

      Leo


      Vymazat

    8. Erotický časopis LEO, inspirací "Kudy z nudy - Prague Pride 2018", je mi to jasný Loe 14:56. Vy, jste se zde našel a tudíž už Vám na stará kolena, když už to hlavní nefunguje, rolujete s jiným údem - makovicí?

      To vám nebrání kibici, moudřejšímu vykat! Drobná ráda rozumnějšího na závěr, uchytí se?

      Alfa samec Ramón

      Vymazat
    9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  7. Paní Kučerová má třeba pravdu, ale k řízení davu se dá použít cokoli, fakta se nikdy neověřují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. stačí provést analýzu DNA a je jasno hned. Stejně jako u sv. Václava. Brání se tomu jako čerti, protože by to mohlo změnit pohled na dějiny státu. Prezident by byl Habsburk a Véna by nebyl svatej. Paládium země české v pr ..li.

      Vymazat
    2. 21:03 Souhlas.

      Vymazat
    3. 21:03
      Rozhodně bližší je mi Boleslav I,ten nás Frickům nenacpal na zlatým podnose...jako sv.Véna a v nedávné době Vezl udavač Havel!

      Vymazat
  8. Děkuji za pěkné čtení
    drahá paní Kučerová.
    Moc lidí jako vy již není*

    OdpovědětVymazat
  9. Prezident sukničkář a podvodník
    http://www.protiproud.cz/politika/3351-t-g-masaryk-mytus-o-slusnosti-a-dobrych-mravech-prezident-suknickar-a-podvodnik-zit-v-iluzich-o-narodnich-velikanech-nam-nepomaha-slovaci-o-tom-vedi-sve-nepratele-cirkve-obvykle-nikdy-nebyli-slusnymi-lidmi.htm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ano, konzervativní katolíci z Protiproudu nemají TGM v lásce, protože on je představitel české politiky, která odmítla katolickou nadvládu, přihlásila se k husitství, republikánství a sociálnímu státu.
      A to dodnes nemohou skousnout.

      Vymazat
  10. přečtete si "Cinert: Bylo to jinak" dostupné na webu.

    OdpovědětVymazat
  11. Stalo se snad módou, nebo dokonce záměrem, hledat v národní historii to nejhorší možné i nemožné a šířit to všemožnými cestami. To, že vadí komunističtí prezidenti neudivuje, ať už za daných podmínek dělali, co mohli, dokonce i ne neúspěšně. Že byl odsouzen i nešťastný Hácha, který mohl nanejvýš tak rezignovat, aniž by tím bylo cokoli řešeno. Že na ráně se ocitá především Dr. E. Beneš, druhý prezident ČSR je, zejména pohledem pánů Posselta s poskoky z KDU ČSL zcela srozumitelné. Čím je ovšem nucen deník Právo otisknout v jedné z příloh jakéhos „historika“, který popisuje Mnichovskou národní tragedii co důsledek Dr. Beneše neschopnosti s tím, že nebylo umožněno, aby do hry vstupovaly skutečné osobnost? Rozumí se ovšem, že úvaha této kvality ani v nejmenším nenaznačuje, žádné jiné možnosti než ty které, de facto, byly skvěle využity. Kdopak je schopen tvrdit, že bylo zcela samo sebou obnovení ČSR v původních hranicích? Ovšem s důsledkem, to je nutné zdůraznit, odsunu obyvatel německé národnosti především z pohraničí. Podkarpatskou Rusí, ani nedokončeným odsunem obyvatel maďarské národnosti ze Slovenska se, jako s méně podstatným, nezabývám.

    OdpovědětVymazat
  12. takže bol po otcovi Slovák - a je to - a zrejme Mäsaryk - a je to - správny chlap, či nie ? - a povedľa neho Štefánik, a po nich -ťaj - Beneš ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maszárik, bol madar!

      Vymazat
    2. 13:54 Netrep. Tak, ako v Čechách prebiehalo ponemčovanie, tak na Slovensku maďarizácia a do matrík zapisovali priezviská a aj mená Slovákov ako repa po maďarsky. Aj taká Banská Bystrica, ktorá mala svoj názov od svojho založenia,aje výslovne slovenského pôvodu, sa do 1918 oficiálne uvádzala ako Besterczebánya.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. 6:40 Jožo nebol Mäsaryk slovak, ako hovori Janka, bol Maszárik mäsiar. To čo Masaryk?

      Vymazat
  13. Úsilí o germanizaci české populace zdaleka nekončí obrozením, ale pokračuje ještě za 2. světové války. Němečtí továrníci nutí české dělníky "benefity" či naopak hrozbou nezaměstnanosti, aby dávali své děti do německých škol! Pohříchu se této germanizace do války tehdy dopouští i němečtí židovští továrníci. Jinak současná doba je plná nenávisti k historii buditelů národa, nedivme se, postnacisté dobře živí tyto pavědecké "kritiky" české historie - zase v zájmu germanizace. Žijeme v době, kdy parlament se chystá přijmout usnesení, že Země je placatá - a nikdo se nediví - tedy usnesení, že pravda, sdělená občanům, je velezrada!!! Je vůbec možné, aby občané měli za své parlamentní posly takové zločince? Ano, je to možné, taková už je diktatura peněz, zmůže vše!

    OdpovědětVymazat
  14. Běžte už konečně s TGM do prdele. Byl to štváč, který nechal střílet do 35 horníků an Mostecku a rozesral Rakouskouherskou monarchii. Dnes jsme mohli být velmocí, mít vlastní moře i geopolitiku. Teď máme úplný hovno a jsme ubohou jkolonoii Západu a USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:14 to s tím střílením do dělníků k tíži T. G. Masaryka je téze té nejprimitivnější komunistické propagandy padesátých let. Pravdou je, že důsledkem té střelby bylo odvolání tehdejšího ministra vnitra právě z popudu prezidenta T. G. Masaryka. Tím celý ten případ nijak neomlouvám, protože co čekat od kapitalizmu?
      Rakousko Uherskou monarchii nerozvrátily aktivity politiků z nástupnických států, ale zájem vítězných mocností, zejména Francie a Británie, nakonec i Itálie, zlikvidovat mocenského konkurenta a nabýt vrchu nad daným prostorem. Vy naivkové!

      Vymazat
    2. 21:43
      Teda,to byla přednáška....ještě,ještě,ještě!!!☺☺☺☺

      Vymazat
    3. Anonymní 22. května 2018 20:14

      Za 1*, díky za upřimnost.

      Leo

      Vymazat
  15. 20;14
    Rakousko-Uhersko se rozpadlo díky podpoře Fricků v I.světový válce,ten manžel šílený uASSacký ženštiny se o to zasloužil pramálo!!!!
    Když už někdo ty zásluhy měl,byl to M.R.Štefánik.

    OdpovědětVymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  17. Překvapuje mne, jak málo vědomostí plodí nejvíce kvantitou i kvalitou podprůměrných příspěvků. Škoda. Kritizujeme o to žhavěji, oč méně známe. Masaryk byl také jen člověk, vysoce vzdělaný, račte si něco z jeho publikací přečíst - ne jen "o něm". Je jistě paradoxem, že jeho zásluhou (nejenom ale jeho) skončila u nás doba Temna a je smutné, že jeho úmrtím odstartovala pro nás doba TEMNA II, která se pro většinu Čechů od převratu 1989 dále prohlubuje a nejen tím, jak propastně je diferencována sociální spravedlnost! Tento způsob návratu do lůna diktatury kapitálu se mi zdá poněkud nešťastný!

    OdpovědětVymazat