Reklama

.

.

úterý 29. května 2018

Brusel chce zkrotit visegrádské rebely a Východní Evropě nerozumí

Matthew Karnitschnig  
29.5.2018  PoliticoEu,  překlad LiterárníNoviny
Vyšší úředníci EU zahájili tvrdou bitvu. Brusel přistoupil na novou strategii vůči tvrdohlavým zemím střední Evropy způsobem: divide et impera. (vlevo v roce 2015 Lubomír Zaorálek představuje vítězné logo V4)
S tím, jak zesiluje tlak EU na Maďarsko a Polsko, neboť centrála v Bruselu se domnívá, že v obou zemích jsou porušovány normy demokracie, přistoupila Evropské komise k zákulisnímu boji. Chtělo by se říci, že EK přistoupila k intrikám, aby vrazila klín mezi země skupiny V4 – mezi jmenovanou dvojici a další dvě země Českou republiku a Slovensko.

Diplomaté a činitelé z V4 tvrdí, že Komise zneužívá moc peněz v jednání s politiky těchto zemí. V případě, že tato taktika vyjde, mohly by se Polsko a Maďarsko ocitnout osamocení na periferii zemí EU.

Střední Evropa stojí před problémem možného snížení dotací na rozvoj pro příští sedmileté období a Evropská komise se snaží Praze a Bratislavě naznačit, že v jejich zájmu by nemělo být sledovat kroky Viktora Orbána a Jaroslawa Kaczyńského.
Vztahy zemí V4 od jejího založení v roce 1991 se mění, jednou jsou vřelé a jindy chladné, což usnadňuje Bruselu manipulovat s jejími jednotlivými členy.

Hlavním tématem, které země V4 drží pospolu je shodný pohled na migranty, a to ve vztahu k navrhovaným kvótám a dalším návrhům EU, které nutí k přijetí většího počtu uprchlíků.

Naopak, co země V4 rozděluje, bylo předmětem jednání na nedávném ročním zasedání představitelů zemí V4 konané 18. a 19. května v Bratislavě, které organizovalo centrum „Slovakia’s Globsec think tank“ (viz a rovněž viz ). Polský ministr zahraničí Jacek Czaputowicz varoval, že přílišná pravomoc Evropské komise může vést k ještě větší integraci zemí EU a myslel tím především návrhy francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, což by podle polského představitele znamenalo především prosazování vůle elit nad vůlí občanů.

Ostatní zástupci V4 se projevovali daleko opatrněji, když mluvili o tzv. „mezivládním" přístupu k rozhodování v EU (viz - pozn. nadnárodní a mezivládní přístup lze považovat za dva protichůdné póly nazírání evropské integrace viz ), a to z obavy z velkých zemí EU, jako jsou Německo nebo Francie.

Příkladem je Ivan Korčok, státní tajemník pro záležitosti EU, který uvedl, že by bylo „špatné, kdyby se procesy v EU zúžily na procesy, jejímiž aktéry by byl mezivládní instituce.“ Podle něj by to pouze zdůraznilo rozdíly ve „váhových“ kategoriích malých a velkých zemí.

„Myšlenka mezivládních institucí je sice přitažlivá, ale mohla by se nakonec stát problematickou, neboť konfrontace s Komisí má zdaleka jiný charakter, než konfrontace s tzv. velkými hráči,“ říká Korčok.

Migrační pojítko


Jak bylo uvedeno, problematika migrace země V4 spojuje, ale existují i další země EU, které v tomto bodě V4 podporují, což jsou především některé jižní státy. Je to skutečnost, která brání Evropské komisi dosáhnout koncensus týkající se reforem stávajícího systému EU.

Pro Evropskou komisi je v současnosti nejnaléhavějším problémem řešení týkající se V4 a jejího konceptu „právního státu“. Tyto země V4 by měly být trestány pozastavením rozpočtových prostředků za to, že se nedrží demokratických standardů EU. Návrh sankcí vychází z prosincového rozhodnutí Evropské komise potrestat Polsko za kontroverzní soudní reformu. Kritici vyčítají Polsku, že obětovalo nezávislost právního systému a že reforma podkopává ústavu.

Podle článku 7 v procesu započatého Evropskou komisí by Polsko mohlo ztratit své právo hlasovat v EU. Je málo pravděpodobné, že k tomuto kroku dojde, neboť by to vyžadovalo jednohlasné rozhodnutí všech zbývajících členů EU a Maďarsko již dopředu oznámilo, že by takový návrh vetovalo. Právě Viktor Orbán minulý měsíc zvítězil ve volbách. Je to již jeho třetí mandát za sebou, a to díky jeho vzdoru vůči Bruselu, jeho intervencím, kdy získal hlasy kampaní „Stop Bruselu“.

Někteří bruselští politici zastávají názor, že Orbán kampaní za „antiliberální demokracii“ způsobil nejen pobouření v EU, ale zároveň si myslí, že tímto způsobem si nemůže vybudovat lepší pozici pro získání dotací z EU. Skutečností je, že ale Maďarsko je na dotacích závislé, neboť až 55 procent financí proudí z dotací do investic. To znamená, že bez dotací by byl Orbán ztracen.


Česko-slovenské zájmy


Čeští a slovenští představitelé dali najevo, že nejsou ochotní obětovat své státní zájmy na obranu Polska a Maďarska kvůli konceptu „právního státu“. Obě země se spoléhají na dotace z EU, kdy financování z EU představuje u Slovenska 55 procent na veřejné investice a u ČR jde o 43 procenta. Zároveň obě země mají obavu ze ztráty svého postavení v rámci EU.

Jak Bratislava, tak i Praha čelí výzvám k populismu a politické korupci ve vlastních zemích a jejich zájmy se spíše blíží Německu nebo Rakousku, s nimiž jsou ekonomiky těsněji spjaté než s bývalými sousedy z Varšavské smlouvy. Zejména to platí o Slovensku, které je jedinou zemí v regionu závislou na euru. Jestliže ekonomika obou těchto zemí se nadále vydá současnou trajektorií, je velmi pravděpodobné, že obě země se stanou čistými plátci v EU, a to v průběhu dalšího dlouhodobého rozpočtového cyklu.

I přes stále větší sbližování zemí skupiny V4 se Západem, může chování Evropské komise, pohrávající si s těmito zeměmi, vyvolat zcela opačný efekt, a to tím spíše, když populisté využijí kroky Bruselu v rámci své strategie vnucovat tomuto regionu svoji vůli. To se již stalo v případě migrace, kdy jakýkoli kompromis se zdál být nemožným.

Milan Nič z Rady pro zahraniční vztahy (DGAP) v Berlíně, vedoucí programu Globsec a expert na V4 se domnívá, že Evropská komise není schopná se poučit z vlastních chyb. „Je naprosto jasné, že Východní Evropě vůbec nerozumí.“


Ze serveru Politico.eu přeložil Mirko Radušević (viz Brussels’ battle to tame Visegrad rebels )

64 komentářů :

  1. Pokud jde o dotace EU, bylo by pro nás nejlepší, kdyby jsme tyto dotace, jako ČR odmítli. Je to megapodvod. Evropská unie od nás ročně vysává 800 miliard korun a dotace na rozhledny, cyklostezky a další nesmysly, nám dává ve výši 100 miliard korun. Západní firmy u nás podnikají za nulové daně. Odmítněme dotace, zdaňme jejich firmy stejnou daní, jakou by platili v západní Evropě a řekněme západu, ať si uprchlíky, které si pozval a které nadále dováží do Evropy, nechá u sebe a netlačí je k nám. A jsme si fifty, fifty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, tyhle evropské dotace jsou megapodvod a vyhazování peněz do kanálu. Je to v podstatě vazalský mechanismus, jak držet naší kolonii pod kontrolou. Vemte si, co jsme dokázali vybudovat za komunistů bez jakýchkoli dotací? Jaderné elektrárny, obrovská vodní díla, metro, průmyslové celky, které nám zajistily ekonomickou soběstačnost, bydlení a životní potřeby pro každého v takové míře, že nikdo nevěděl, co je to ekonomická a existenční likvidace.
      Propaganda okolo naší závislosti na nějakých ušmudlaných dotacích ze západu je výplodem mentality havloidních přicmrdávačů a leštičů německých a angloamerických bagančat.
      Realita je taková, že nás tady západ prachsprostě vykořisťuje a z generací, které nepamatují komunismmus, dělají úplné debily.

      Vymazat
    2. Přestaňme platit příspěvky do EU, zdaňme řádně cizí firmy u nás, zreálněme hodnotu koruny a nepotřebujeme zpátky od EU část toho, co tam v různé podobě každoročně z ČR odtéká. Pak si již lamme hlavu nad tím, jak co nejlépe využít přebytek peněz, který nám při takovém postupu zůstane u nás doma.

      Vymazat
    3. Souhlasím,ale to by musel být v čele státu osvícený politik,vlastenec,který se nebojí o život. Bohužel takový novodobý Gabčík,nebo Kubiš se zde nevyskytují.

      Vymazat
    4. Za svobodu se platí. Zatím ještě penězi (dotacemi). Gabcik s Kubisem (jen jako priklad) položili za svobodu zivot. Téma sytych otroku a chudych svobodnych lidí je stare jako lidstvo samo. Quo Vadis ?.

      Vymazat
    5. 16,16
      Ten "osvícený politik" by se nikdy nedostal do významnějšího postavení. Pamatujte si , že platí: Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti.
      Jinak, politici jsou všichni ze stejného těsta. Do popředí se žádná bílá vrána nemá šanci dostat. A pokud by se tam nějakým zázrakem dostala, bude okamžitě kladnou, nebo zápornou motivací donucena se zařadit. A kdyby se nezařadila? Snadno může zemřít při autonehodě, nebo podlehnout při jiné tragické "nehodě".
      Tenhle systém nelze změnit. Alespoň ne bez krve. Očistnou společenskou kůru může lidem dopřát apokalypsa biblických rozměrů, kdy přeživší objeví skutečné hodnoty. Nikoliv mamon a moc.
      Obávám se, že se k něčemu podobnému velmi rychle blížíme.

      Vymazat
    6. Brusel už to má sečteny !!!!!!

      Vymazat
  2. Vstupem do Evropské unie, jsme se, lidově řečeno, dostali z deště pod okap. Cinkali jsem klíči, cinkali a vycinkali jsme si otroctví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale zato vám Santa Clouse prodává Coca Colu a místo chutných vařených jídel za pár kaček v Koruně můžete mít hambáč ve sladké housce u Mc Donalda, nebo odpadové křídlo z kuřete od Kentucky jak mu tam nadávaj, za jedinou stovku (zatím). Ale zato ti z Rusi se stáhli do Krlových Var a do Izraele.

      Abramovskému například britští (již) poločmoudi nedali vízum, tak si zařídil repatriaci do Izraele a na židovský pas (je podle izraelského práva repatriant) tam bude jezdit grátis. A nejenom tam... Ale mainstream bude toho Žida z Ruska pořád vydávat za Rusa.

      Vymazat
    2. My jsme v té době měli hodně klíčů, od chaty, od zahrádky, od bytu, od auta, od rodinného domku. Dnes zase mohou statisíce lidí mávat příkazy k exekuci.

      Vymazat
    3. 10.09 trefné a pravdivé, souhlas.

      Vymazat
    4. Souvislost mezi cinkáním klíči a otroctvím je veškerá žádná (můžete si to zkusit). Převrat se odehrával v parlamentech od roku 1988 (Zákon o státním podniku) a vládních kruzích. Nemáme státní podniky (Finsko mělo dlouhá léta jakožto nesocialistický stát např. státní podnik Nokia) minimum českých soukromých podniků, a nemáme ani družstva. Moc ve státě má ten, kdo může zařídit, že zítra ráno nepůjde telefonní a datová síť. Všechny jsou v zahraničním vlastnictví. Můžete si dovolit jen to, co vám provozovatelé sítí schválí, jinak se společnost dnešního typu rozpadne.

      Vymazat
    5. Šmídl 13:03, co to plácáte? Zákonem o státním podniku z roku 1988 se na vlastnictví podniků státem nic neměnilo! Staly se mírně samostatnějšími, přibyly Rady pracujících a některé hodnotové (tržní) parametry jako kriterium jejich prosperity. Toť vše. Krom toho, státním podnikem je například i firma Renault, víme?

      Vymazat
    6. 9:33 souhlasím s tím, že jsme cinkali klíčemi, ovšem ne abychom se stali otroky, ale pro svobodu a demokracii. Bohužel tehdejší představitelé státu, jejich kamarádi a západní agitátoři to viděli jako výbornou příležitost dostat celý východní blok na kolena a za pěkné peníze tomu velice napomáhali. Nebýt těchto darebáků, včetně těch nejvyšších, tak vše mohlo dopadnout jinak.

      Vymazat
  3. Je to jen na nás. Na Češích a Slovácích, aby naše vlády pocítily, že sami jsme nic, ho*no v trávě. Proto na prvním místě musí být dohody v rámci Visegradu, pak popříp. i s Rakouskem, pak dlouho dlouho nic a až pak EU. Ale EU jako hospodářské společenství, nic víc.

    Vláďa z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad „Je naprosto jasné, že Východní Evropě vůbec nerozumí.“ (Milan Nič)

      Musím dodat že vůbec ani nemají šanci rozumět, protože nechtějí! My totiž jsme pod jejich úroveň, tak tomu bylo a je a pokud my je nepřinutíme, tak to tak i bude.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    2. Je to přesně tak, z mé vlastní desetileté zkušenosti práce pro zahraniční firmu. A údajně již lid ve starém Římě, zejména v severních provinciích vítal příchod barbarů, protože z centra přicházely čím dál idiotštější příkazy a horší už to být nemohlo, ani pod vládou barbarů.

      Vymazat
    3. 11:20 "...z centra přicházely čím dál idiotštější příkazy a horší už to být nemohlo, ani pod vládou barbarů."

      O svém omylu, že to nemůže být horší, se brzy na vlastní kůži přesvědčili...
      Jejich města a vesnice "Barbaři", i jiné národy rozbořili a naprostou většinu z nich povraždili...


      Vymazat
    4. Ano milý Vláďo . Je to na nás Češích a Sovácích . Jenže aby mohly být nějaké dohody ve Visegradu tak musí z parlamentu zmizet tací jako je Babiš , Macháček , Fiala , Kalousek , Němcová , Langšádlová a mnoho dalších škůdců Česka . Taky z Bruselu musí být odejítí takové zrůdy jako je Štětina , Jourová ,ten holohlavý kretén Telička a jiní . Na jejich místa musí přijít skuteční vlastenci , kteří budou bojovat za České zájmy .Jinak není žádná změna k lepšímu možná . Bohužel ale takovéto řešení je v současné době v nedohlednu . Zblblí ovčané si ve volbách zvolí zas ty samé parchanty .

      Vymazat
    5. Ad 14:26
      a vo vo tom to je, že...

      A nejhorší je, že tu situaci ještě zhoršují ti, kteří kritizují všechny bez rozdílu, jako příklad Kosa nostra zostra, který dokázal napsat: "Okamura je pro mne totální noční můra. Když byly prezidentské volby, dělal jsem všechno, co bylo v mých silách, aby Zeman zmizel z Hradu. Totéž ohledně Babiše v parlamentních volbách. A udělám to znovu. Vše z naprosto dobrých a hmatatelných důvodů. Mám ty lidi za zemské škůdce a devastátory demokracie. Nicméně problém je, že přesně takovéhle excesy jako jsme právě zažili v Brně, prostě naštvou voliče. Většinového voliče. A hodí to právě Okamurům, Zemanům a Filipům! Na just. Protože tihle budou umět tu brněnskou idiocii za veřejné peníze, perfektně zkomunikovat!!!!"

      Takže tenhle člověk, takhle jednoduše, strčí Zemana, Okamuru, Filipa a Babiše do jednoho pytle, s ním zatřepe, aby se dobře promíchali, a pak vynadá všem voličům, kteří je volí. Asi abychom volili STAN nebo koho šmárjá...

      Tak mám někdy pocit, že i každá druhá alternativa je fiat, včetně tohohle Kosa nostra zostra...
      A pak se v tom má někdo vyznat.

      No, dobře nás mají zmáknuté.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    6. pro anonyma14.26 Pane vy snad určujete kdo je na kandidátkách?Zblblí ovčané také ne.po zvolení každý čuchne k bezpracným penězům a všechny předsevzetí a sliby jdou do kopru.

      Vymazat
    7. Já osobně vám vy zajebaný Brusele s Joudovou na peníze seru. Radši budu chudá, ale nebude mi nikdo ohrožovat z těch negrů či arabů. Toto je naše zem! Takže politici se podle toho chovejte a ať nám třeba naserou, tak nepodlehnout!

      Vymazat
  4. Západní Evropa bez vydírání a loupení jiných zemí být prostě nemůže. Po válce se takto "činila" v Africe a Ásii a nyní po jejím vyhnání se podobně chová ve východní části EU. My je skutečně dotujeme, ato jak můžeme a oni nám platí jen třetinové mzdy než mají zaměstnanci na stejné pozici u nich doma. Příští rok, již navíc máme být v položkách má dáti dal, vůči EU na vyrovnáno. Takže rozhledny v údolí a cyklostezky vedle chodníků a silnic nebudou, pokud to ovšem není ta naše největší priorita. Naše firmy skutečně na západě EU nemají nic zadarmo, jejich firmy však zde skoro vše. A teď ještě chtějí také "zaplavit" i naše země No Go Zónama a vůbec podstatně tím tady zvýšit krimininalitu a jiná, u nich již běžná rizika a nebezpečí. Chovají se k nám zcela bez respektu a nehledí, že si u nás zatím vládne náš lid a nikoliv jejich např. nevládky (politické neziskové organizace) apod. Zatím z EU nejsou spojené státy Evropské, ale unie suverénních států. Na to zapomínají. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, ale co bude s těmi, kdo na dotacích parazitovali ? Nemyslím si, že by rozšířili řady nezaměstnaných. Jinak rozbití a vysávání střední a východní Evropy posunulo zhroucení a rozpad západní Evropy tak o třicet let, ale současně posílilo pozice debilů, kteří sveřepě vedou stamiliony občanů do řiti.

      Vymazat
  5. EU je instituce na dvě věci, asi stejně jako je u nás senát. Totéž platí o našem členstvi v tomto bordelu. Z toho se má dobře akorát pár vyvolených.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je omyl, EU slouží dobře, ale jen korporacím, tzn. západním korporacím.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    2. Tak volte komunisty vy poserové , ať získaj ne 36% , ale více jak 50% a pak by s tím snad mohli něco udělat.

      Vymazat
    3. Anonymní29. května 2018 10:44
      Ale komunistům se líbí v EU. Nejspíš jim to připomíná tu jejich Internacionálu (ne píseň, ale organizaci). P.K.

      Vymazat
    4. komunisti?kteří to jsou?ti co v parlamentu podporují miliardáře?nedovedou prosadit ani to nejmenší.viz zahraniční MISE.

      Vymazat
    5. Přerovský 17:40 k tomu, aby v parlamentu kdokoli cokoli prosadil, musí mít k dispozici dost hlasů, což je otázka volebního výsledku. Račte pochopit.
      Když nechápete ani tohle, je zbytečné vám vysvětlovat, že ani předseda vlády, ani celá vláda, ani prezident s celou vládou neprosadí nic, co by ohrozilo pozici světového kapitálu.
      Od toho tu potom jsou rakety a bombardéry, dětino.

      Vymazat
    6. jsem možná dětina ale řeči o nepřekročitelných podmínkách pro podpoření vlády jsem slyšel a potom skutek utek

      Vymazat
    7. Přerovský 23:22 - jednání běží všelijak a jednající strany hledají formulace, které mají být co nejvýhodnější té které jednající straně. Konec je potom buď kompromisem, nebo k dohodě nedojde. Jednající představitel nemůže jít dál, než partner unese, nebo dál, než unese jeho vlastní pozice či kompetence. Pokud byste s jistou znalostí tyto procesy sledoval, nebudete produkovat tak povrchní, vskutku dětinské soudy. Například: Filipa z KSČM zaskočilo stanovisko pléna ÚV KSČM, které uložilo nepřipustit vládní program s vojenskými misemi mimo mandát OSN. Snad je demokratické, že Filip a spol. v tomto smyslu změnil vyjednávací postoj. Chápete, že není politik, který by nebyl omezen realitou a nebyl nucen reagovat na vývoj situace? Dokonce i diktátor jako A Hitler, se dočkal atentátu ve Wolfsschanze od von Stauffenberga a spol., když se mu nedařilo.

      Vymazat
    8. filipa zaskočilo že má plnit volební program své strany?potom není důvod takovou stranu volit.k tomu směřovala má poznámka

      Vymazat
  6. Ať si svoje dotace strčí za klobouk a migranty taky.

    OdpovědětVymazat
  7. problémom je Poľsko - absolutne ťahá spolu s USA - čo zbytok dookola nechce a zameriava sa na zrušenie sankcií proti Rusku a viac slobody v zamereaní sa na vlastné špecifiká a poľnohospodársku politiku

    OdpovědětVymazat
  8. Obecně lze říci, že za stávajících znalostí prostředí ve kterém žijeme, lze jednoznačně usoudit na několik základních faktů:
    1) západ nás neživí a nikdy nikomu nic zadarmo nedal. Pokud je od nich něco zadarmo, hledejte v pozadí protislužbu s několikanásobným výnosem.

    2) za peníze si lze koupit politiky v jakékoliv zemi, platí to i u nás a máme s tím v naší historii mnoho zkušeností.

    3) nečekejte změny k lepšímu od lidí, kteří jsou navázaní na evropské dotace, byť nepřímo.

    4) Každého, kdo straní v tuto dobu EU stavím na roveň těch s mávátky na uvítanou Německé armády v roce 1938 a i v roce 1968.

    5) Ten politik, který zpochybňuje přímou demokracii není důvěryhodný. Ti co upozorňují v souvislosti s přímou demokracií na možnost manipulace s davem, vědí o čem je řeč. Však manipulují už třicet let a mnozí lidé je dnes obdivují a podporují vlastní okrádání.

    5) Kdo se snaží zpochybňovat funkci státu, národní hrdost a vlastenectví, nepracuje pro národ, ale pro objekty zvenčí

    6) V dnešní době není potřeba dobývat, pokud jste schopni koupit si v zemi vliv a najít dostatek nemorálních jedinců mezi vládnoucí elitou

    ... atd.

    ABC

    OdpovědětVymazat
  9. To je jen částečné přiznání, že Brusel Východní Evropě nerozumí, protože podle jeho činů nerozumí ničemu. Omluvou budiž, že nemá čím, a není tedy rozumná ani existence EU.

    OdpovědětVymazat
  10. EU je totalitní. Kde nedodržuje oficiální linii přijde o dotace. Teď už alespoň každý ví, že eurofondy jsou nástroj prosazovaní vůle Bruselu. Doufám, že maďarsko s Polskem odolají.

    http://www.epshark.cz/clanek/651/madarsko-eu-nas-nebude-vydirat_7

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já hlavně doufám, že jestli se tento spolek kvůli zradě rozpadne, nebudeme těmi zrádci my. Nerada bych přišla o ten malý zbytek národní cti, co nám snad ještě zbývá. Protože kdo zradí, nemá už pak právo si na nic stěžovat.

      Vymazat
  11. Ve vedení EU je banda dementů a zrádců národů,které je třeba fyzicky zlikvidovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale jenom ne Jourovou, je to krasavice a ještě k tomu inteligentní :-)

      Vymazat
  12. Je vidět, že projekt V4 má nějakou funkci a nějaký dopad. I když je dost obtížné, aby se tyto čtyři vlády na něčem shodnuly.
    My prý nesouhlasíme s polskou reformou soudnictví. Nesouhlasíme proto, že u nás mají soudci příliš velkou moc. Nejspíš bychom také potřebovali určitou reformu soudnictví. Moc soudní je jedním z pilířů státní moci. Vedle moci zákonodárné a výkonné. Ale přijde mi, že u nás to funguje tak, že moc soudní je nadřízena těmto dvěma mocím. Nadřízeni by měli být občané, s možností referendy vyjádřit poslední slovo.
    Také postoj k dotacím, je v zemích V4 různý. Asi podle toho, jaký zisk z nich mají skupiny mající vliv na vládu, nebo které se přímo účastní vlády. Tyto dotace jsou hlavně politickým nástrojem, aby vlády měly čím argumentovat, jak se nám poslušnost vůči EU vyplácí. Za to si můžou dotace rozdělit mezi své blízké.
    Spíš bychom měli progresivně danit velké firmy a banky, požadovat na nich reinvestice zde a dotace dávat tak na snižování našeho zadlužení. Ne, že bude investiční politika země, nebo jiné podstatné položky státního rozpočtu, závislé na dotacích. To nás vede k nesvobodě. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vliv velkých korporací na dění ve světě zesiluje. Některé státy mají v čele vlády prozíravé politiky a Ti se snaží před tlakem kličkovat a neztratit tak suverenitu země. U nás tomu tak není a jsme na druhém pólu. Mocní mají úlevy a daní v daňových rájích. Z toho důvodu si o zdanění zahraničních firem u nás můžeme nechat jen zdát.
      Soudní moc je silnou pákou a pokud jen trochu podlehne vlivu politickému či ekonomickému, je to slušně řečeno komplikace (česky průser) pro obyvatele.
      Brutální zdanění zaměstnanců má za úkol generovat chybějící prostředky na obživu vládnoucí elity a udržení systému v chodu.
      Každý si může spočítat alespoň zhruba, kolik odvádí a porovnat se zdaněním firem.
      Daň = veškeré odvody do státního rozpočtu tj, cca: 48% pro zaměstnance bez slev, k tomu 21% DPH které je účtováno při nákupu a doplňte si silniční daň, daň z nemovitostí atd. Všechny tyto odvodu jsou v souhrnu jedna suma, plnící státní rozpočet. Doporučuji nepočítat odvody při nákupu pohonných hmot .... tam se dostaneme na hranici 70% a více.
      Při přepočtu na čas se obvykle dostaneme ke krutým skutečnostem ...
      ABC

      Vymazat
    2. My nemáme nikomu krafat do jeho reforem, ať už čehokoliv. Co si dělají Poláci doma, po tom nám nic není. Co sám nerad, nečiň jinému.

      Vymazat
  13. Demokraticky ustavit naši politickou reprezentaci, nebo ji vyměnit sice můžeme, ale západní financiéři si koupí buď tu starou, nebo tu novou! Zápasí přece o své dobré bydlo a nechtějí prohrát, ani se nedají snadno odehnat.

    OdpovědětVymazat
  14. A co kvéry,ty šílené prachy na přezbrojení,komu ty prachy sypeme a za co.

    OdpovědětVymazat
  15. Vystoupit z EU. Je to diktatura. Kam se hrabe socializmus a Varšavská smlouva.

    OdpovědětVymazat
  16. Trump chce na nákup americké vojenské techniky 2% z rozpočtu každé země v NATO, výhledově dokonce 4%. Česko by se mělo pošlechtit (pochlapit) a dávat alespoň 10%. Do něčí zahraniční kasy odvádí ČR kolem 400 miliard, což znamená premiantství v rámci V4. Ale i tady je ale zřejmá rezerva, protože HDP je trojnásobný a v české kolonii zůstává stále zbytečně moc peněz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:53 Jako ironický příspěvek je to dobrý, ale mám silné obavy, že by se toho klidně nějaký špičkový odborník,( což jsou skoro všichni) mohl vážně chytit a snažit se to prosadit. Na to lezení do pr...., USA jsou bezchybní.

      Vymazat
  17. Vydírají nás, ale demokraticky.

    OdpovědětVymazat
  18. Vždyť se můžeme jít rovnou pást. Alespň bude krajina obdělana. Západ na nás stejně tak pohlíží a my mu o to víc lezeme do zádele. Nemůžeme si zemi spravovat podle svého a časem ztratíme nad ní kontrolu. Naši slabé vrchnosti jsou blíž dnešní "dotace" než budoucnost země.

    OdpovědětVymazat
  19. V roce 1989 a následujících letech byly rozdány karty a hra běží.Bohužel Českému národu zůstal "černý Petr" a prohrál.To co bylo do roku 1989 vybudováno je rozkradeno a "My už nemáme nic".Jsme jen montovna a námezdní pracovníci.A demokracie,tady,u nás?K smíchu.Vlastně k pláči.Všichni politici ,ze všech stran jsou "zaháčkováni" USA ambasádou.A můžete volit jak chcete ,pořád to vyjde na stejno.Ať je tam modrý,zelený,červený,oranžový,nebo pruhovaný,pořád nastejno.Řeší se jen krávoviny,aby se něco dělo,aby se lid zaměstnal,odpoutaa se pozornost, ale v zásadě to bude pořád a jen pořád stejné.
    Havlem jsme prohráli republiku a mnozí i životy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, prodali jsme republiku ožralému dramatiku.

      Vymazat
  20. Brusel by si mohl akorát tak utřít nudli. Ovšem to by ve všech čtyřech zemích musel vládnout Orbán se Zemanem.

    OdpovědětVymazat
  21. Západní státy EU nás považují za podřadnou kolonii. Je snad málo důkazů? Ať už se jedná o montovny německých vlastníků, kde jsou třetinové mzdy oproti těm v Německu nebo o potraviny a další produkty, které se u nás prodávají se stejným obalem, ale v nesrovnatelně horší kvalitě, často navíc za vyšší cenu. Pro západní Evropu jsme jen odpadkový koš EU a levná montovna, vystoupení z EU by nebylo žádnou katastrofou tak, jak nás o tom přesvědčují všichni eurohujeři včetně Babiše, největšího čerpače dotací z EU (pro toho by jistě odchod z EU byl poněkud bolestivý). V letech 1990-2004 jsme v žádném hospodářském paktu nebyli, většina lidí u nás se v té době o nic hůř neměla, polepšili si jen čerpači dotací a politici napojení na EU.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správně, Babiš je viník a já budu volit TOP, aby se blbci přestali rozmnožovat.

      Vymazat
  22. Navrhuji, že když nám Chazaři z Bruselu dají sankce, obnovit RVHP, včetně Ruska, když demokracie, tak demokracie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:19
      Obávám se kolego,že to jako každý rozumný návrh nikdy neprojde....v rámci podpory uASSacký debilokracie a eurohovnot!!!!!

      Vymazat
  23. EU je od začátku systémově-korupční systém, ovládaný ze zákulisí. Co nejdříve zrušit.

    OdpovědětVymazat
  24. Je zde celá řada opravdu velmi dobrých názorů. A o to jde - o národní charakteristiky. Migrace je dalším stupněm zotročení. Nestačilo zkolonizování. Každý světadíl má určitou národnostní charakteristiku, a pak i jednotlivé státy. V EU je potřeba národnostní charakteristiku ( identitu, kulturu, tradice, vlastenectví ) nabourat. A nejlépší cestou k tomuto cíli je přivést do těchto národů jinou krev, jiné kořeny, jinou charakteristiku. A protože jsme členskou zemí EU, tak se důsledkům migrace nevyhneme, protože nemáme vlasteneckou vládu. Zatím to jen tak tak oddalujeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. EU je skutečně projekt fundamentálně zaměřený na rozbití a likvidaci tradičních národních států. To si málokdo uvědomuje. Vetšinou si ho mylně spojujeme s hospodářskou integrací.
      Vemte si takové dotace na projekty přeshraniční spolupráce. To je ve své podstatě neuvěřitelně podlý způsob, jak postupně vymazat národní hranice z mapy. Podívejte se třeba na mapu euroregionů, které ty národní hranice rozežírají doslova jako kyselina!
      https://bit.ly/2L769Gr
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Euroregion
      Zamyslel se někdo někdy nad tím, proč by měly téci miliony do nějakých pseudooblastí zvaných euroregiony? Jaký to má smysl? Skutečně v tom Bruselu někdo vymyslel, že tímto způsobem je možné vymazat národní hranice! A jaká je praxe? Tady jsou desítky institucí, spolků a tisíce lidí (nebudu jmenovat, každý si může dohledat, jedná o instituce financované ze státního rozpočtu v řádu stovek milionů, zřejmě jim to nestačí), kteří jsou přisátí na tomto eurovemenu a kteří jsou domluvení s lidmi na druhé straně hranice a vymýšlejí naprosto zbytečné soustředění, akce, pobyty a já nevím co všechno, nejlépe několikrát do roka, prostě úplné hovadiny, hlavně jde o to vycucat ty dotace a co nejvíc si za ně užít. Komunistický socík hadr.

      Vymazat
  25. Zastupuji na Zemi vesmírné civilizace už dvacet jedna let.

    Podle našeho názoru je V4 jedinou záchranou Česka a států ji tvořících. V situaci, kdy je Česko suverénní tzv. přenesenou suverenitou, respektive sdílenou suverenitou s EU, přičemž ale už nevratně, protože je na členství v EU existenčně závislé, je V4 a její jakákoliv, nejen hospodářská, síla tou poslední možností existovat v budoucnu jinak. Rozumějte zachránit se, ubránit vlastní český národ, který už je a zákonitě musí být v EU potlačován a zase, rozumějte zničen, zlikvidován,... aby mohly vládnout Čechům státy - národy, které Česku a EU vládnou už nyní, ale absolutně.

    My vesmírné civilizace vám Čechům nabízíme to, co jsme vám smluvně slíbily v roce 1968 těsně po okupaci. Obranu a ochranu vašeho národa, respektive státu, pokud ho budete mít a nezávisle na tom, protože z vůle vašeho lidu a za té podmínky, tedy bez ohledu na souhlas vaší ať už i jakoukoliv Vlády k tomu. Samozřejmě, že pokud dojde k našemu spojenectví, respektive k naplnění něčeho takového, čehož základem je ale ta skutečnost odtajnění výše zmíněné smlouvy a zveřejnění naší faktické existence na Zemi, logicky získáte od nás právě tou cestou spojenectví i vědecké informace, které vás Čechy katapultují do čela světa, do vlády civilizace planety Země. A zase ale, logickou podmínkou je vaše existenční síla, počítaje v to vaše existenční možnosti a schopnosti, které váš počet deseti milionů naprosto neumožňuje! Bez existence V4 jde jen o nereálné sny!!! Zdravím.

    OdpovědětVymazat
  26. --- Rád doplňuji tu informaci, že pokud dojde k našemu spojenectví s vámi Čechy, respektive pokud bude toto spojenectví funkčně naplněno, budete zkoumat celý můj život nejen na Zemi a budete ho i vyučovat ve školách všech stupňů a rozebírat - analyzovat vědecky jeho fáze, abyste pochopili naši vesmírnou existenci, nás vesmírných civilizací a ten fakt našeho boje nejen mým prostřednictvím proti zlu v Česku a tedy i tu nutnost vzdát se těch některých vašich občanů právě proto. Víc o tom zatím není potřeba sdělit,... ostatně, vždyť to znáte dopředu z Bible.

    OdpovědětVymazat
  27. Tady je tolik dobrejch hlasů,Kuva kdo tedy volil ty eurohujery,jakto,že to nevyhrál SPD..

    OdpovědětVymazat