Reklama

.

.

pátek 18. května 2018

České národní zájmy

Ludvík Smýkal
18. 5. 2018
Pojem, pod kterým si každý z nás představuje něco jiného… Těm „šťastnějším“ mezi námi, neznajícím historii českého národa a nemajícím hrdost a úctu k odkazu a práci našich předků zřejmě „nic neříká“.


Nastal odliv dosavadní i nové české intelektuální generace do zahraničních firem v cizině i u nás, nabízejících jim lepší podmínky a uplatnění, vedoucí k postupnému odsunutí českého národa na hospodářskou a kulturní periferii. Problém se už netýká jen vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných lidí, ale i řady řemeslných profesí...

Velmi dobře vystihla několika větami význam uvedeného pojmu paní profesorka Stanislava Kučerová : „Český národní zájem je především udržet svou existenci, fyzickou, politickou, kulturní. Svou identitu, své území a řeč, kulturní tradice a kulturní statky, po staletí utvářené. Držet svou filozofii dějin, svou vizi o smyslu své existence. Svou svobodu a nezávislost, suverenitu, hodnoty, o které předkové bojovali, za které pokládali životy. I sledovat možnost rozkvětu, materiálního i duchovního. Ale pokud dojde ke kolizi zřetelů, lepší je čestný život národa v chudobě než slouhovství v dobře placeném blahobytu“.

Uvedená slova jsou základem činnosti nově vznikající věcné nezávislé struktury – platformy, představené v úterý 15. května 2018 v hotelu Mars na Praze 10, která si dala za cíl schopnost reagovat na geopolitické změny, které ve světě probíhají a které, dříve či později, i u nás podstatně ovlivní hospodářskou a politickou situaci v ČR, existenci EU, NATO a jiných subjektů.

Základní vizí, nezbytně potřebnou pro zajištění postavení českého národa v Evropě, je pro tuto platformu postupné vytvoření „Demokratické unie Střední Evropy“. Myšlenky prvního československého prezidenta Tomáše G.Masaryka, založené na mravnosti, mravních citech, morálních zásadách a etice.

Slova profesora Oskara Krejčího, uvedená na závěr jeho knihy „České národní zájmy a geopolitika“, která vyšla už před 25 lety v roce 1993, jsou platná dodnes a je zarážející, že teprve nyní by mohlo dojít k jejich naplnění…

„Politika obrany českých národních zájmů musí být dnes aktivní politikou všech azimutů. Úspěšná bude jen tehdy, když naplní zásadu „mít co nejvíce přátel a žádného nepřítele“. Etickým krédem české zahraniční při obraně národních zájmů může být jen sociálně odpovědný pragmatismus“.

27 komentářů :

  1. Být vlastencem je dobré pro hlupáky. Kdo má příležitost, využije ji. Miláčka levice najdete i mezi členy Aspin institutu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PANE LS ČESKÉ NÁRODNI ZÁJMY JSOU POPISOVÁNY V

      Národnim programu voličů ,víme?
      Nebojte se ho rozebrat na svých intelektuálnich kopytech.
      OSV bude zářit jako sluničko,když zahájite konečně slavný pochod institucemi za dalši část

      NÁRODNI PROGRAM HLEDÁNI SIL K JEHO USKUTEČNĚNI

      a ne že ne,ANO !

      Co vy na to?
      Nebojte se my tu máme za přiklad našeho největšiho nebožtika pana HAVLA a taky hledáme jako ON tu pravdu tak nic nehrozí.
      Nežinýrujte se a napište

      BLBÍ OVČANÉ VOLIČI NA VÁS SE VYKAŠLAT JE MÁLO,co to tu dookola melete máme toho VŠICHNI plné zuby NEBO CO NEBO JAK?

      Začněte otázkou,kdo nás bude vést, když se všichni boji,hrbi hřbety, nikdo nic neumi než tu popisovt tu bídu budoucnosti a tak se prezentovat furt ještě a ještě!

      Vymazat
    2. 22:10 jste zřejmě bezcharakterní, proradná a zištná zrůdička, se kterou je strach mít cokoli společného. Takoví se mi hnusíte. Doufám, že i většině. "Aspin". Když, tak Aspen, ne?

      Vymazat
  2. K vymezení prof. Kučerové:

    Český filosof už v roce 1968 napsal, že

    ... česká otázka je zápa­sem o východiska, kterými mohou být jedině otázky po smyslu lidské existence, na jejichž základě se zkoumá postavení českého národa.

    Pouhá existence národa nemůže tvořit
    program a smysl národa.

    Český národ je dějinným sub­jektem ve střední Evropě, mezi Západem a Východem, mezi Římem a Byzancí, individualismem a kolektivismem. Jako dějinný subjekt se národ prokáže, když je schopen toto napětí a střetání mnoha možností a základních orientací nejen vydržet, ale přetvořit je ve svébytnou syntézu. Krize náro­da spočívá v tom, že se ve sporu o smysl národní existence nepokračuje. Přitom existence malého národa není jednou provždy zajištěna a dovršena, nýbrž je znovu a stále programem a úkolem. Česká otázka je problémem bytí člověka, nejde v ní o pouhou politiku a pouhou kulturu, jde v ní především o pravdu lidské existence a konání, které je protikladem lhostejnosti, povrch­nosti a nepevnosti.

    - Filosof tu jasně navazuje na koncepci, kterou už v 19. století vypracoval František Palacký.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:19

      Hanz, zde už je patrná familiárnost v oslovení. Jsme ve fázi debilizace (slova p. Z. Mahlera), já souhlasím, až na zlaté vyjímky v kupce sena.

      Parlamentarismus vede k válkám, já sám preferuji velice silnou osobnost, vychovanou rodiči k emočnímu vcítění ke slabším (není hanbou), ale zároveň člověku s tvrdým entuziasmem, bez pardonu!!! Ale objevme ho??? Není k mání.

      Jinak veškeré vaše těžké a těžkopádné vyjadřovací floskule "přátelství se slovem", jsou skutečně k h.v.u, pánové, já z 9.B. ZDŠ a soukmenovec FMV-ČSSR Praha (nikoliv STB, to bych mluvil o Babišovi). Jiná jiné policisty, nahánějící složka.

      ________________________________________________

      Nyní realita, neteř vysokoškolsky vzdělaná, žijící v Praze, nám nebyla schopna vysvětlit, co vystudovala (prospěšnost a užitečnost pro společnost) a babička se ji selskÿm dotazem logicky zeptala, co je její pracovni náplní? (nedokázala vysvětlit), ale děje se to v Praze? To je katastrofální vizitka vás "(zbytečných)" ve vzdělávacím procesu v Praze.

      J. K. to je vaše zprzněná práce, nebo vašich studentů, kolegů ... jak je to možné, obory bez reálného uplatnění mimo Prahu, Vy víte, že takové u vás existují, babička je z toho mimo, jelikož kamarádkám důchodkyním, nedokáže vysvětlit, co neteř vlastně v Praze dělá?! Já vím co, to co u nás nikdo neproplatí!

      Pseudonym, zvykněte si, že jsem v "aktivní službě", podepsat se nemohu, to vám mohlo dojít Ramón je až, až, ale Trockého jsem nezavraždil, věříte mi?


      °°°°°

      Vymazat
    2. Neteř vysokoškolsky vzdělaná ? Kde v Plzni ?

      Vymazat
    3. Ne, v Letech u Písku Vasile!

      °°°°°

      Vymazat
  3. Jsem vlastenec a tím zůstanu nepovažuji se za západního občana eu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:37

      Toto sdělení má pro ostatní vlastence zajisté cenu zlata. Otázkou je jenom, co to má společného s českými národními zájmy?

      Kokotko

      Vymazat
    2. Kokotko Právě o národním zájmy jde jen vlastencům a ne sluhům cizích mocností.

      Vymazat
  4. Národním zájmem by mělo být, aby vycházely výborné odborné středoškolské a vysokoškolské učebnice. Tady nejde ani o finanční honoráře. Stačilo by, kdyby se česká publikace stala stejně hodnotnou pro posuzování vědeckého výkonu jako jsou anglické publikace. Zatím z takového vlasteneckého chování není vůbec nic a autor vypadá jako blbec. Vyplatí se jen lhát o režimu před rokem 1989. Mnozí vysokoškolští docenti a profesoři nic napsat anglicky nedokáží a z českého textu učebnice nebo skript nemají vůbec nic.

    Znáte demokratického ministra školství, který by napsal knihu a ne opilecké žvásty. Zdeňkovi Nejedlému nesahají ani po kotníky.

    OdpovědětVymazat
  5. Když už tady je řeč o českých národních zájmech, tak už chápu proč je AE News označován jako nejhorší dezinformační web, píše totiž pravdu a to se dneska nedělá. Napsal totiž mj. "Exkluzivně český překlkad plného znění Marakéšské deklarace! Dokument ze kterého budete zvracet"! Tuto deklaraci nepodepsalo jako jediné Maďarsko, protože to je de fakto zelená vetřeleckým migrantům a konec naší státnosti.

    OdpovědětVymazat
  6. No vezmu to trochu syrově. Český národ již vícekrát byl na kolenou, eventuálně ryl držkou v zemi. A vždycky se zase vzchopil. ale pozor - nikdy nezapomněl při těch hrůzách fest šukat, aby bylo koho národnostně obrodit.

    OdpovědětVymazat
  7. České národní zájmy nelze směšovat se solidaritou k EU, založené na kolonizaci a postupného zničení malých států (národů) a solidaritou k NATO, založenému na agresi.
    L.S.

    OdpovědětVymazat
  8. Když národ zmírá, tak vlastenců hájících národní zájmy se nedostává.
    Nebude to dlouho trvat a EU se začne rozkládat a bude amen s její trapnou existenci.
    Potom s novou národní příležitostí bude vlastenců s převlečenými kabáty nadbytek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dobré vědět, na čem je založena existence národa a existence EU - na popsaném toaletním papíru !!

      Vymazat
    2. Existence EU je založena také na úžasných
      Evropských hodnotách dementů Jandy a spol.

      Vymazat
  9. Českým národním zájmem je pravda. A jestliže nás některé partaje nutí žít ve lži, protože to nevyhovuje "velkému bratru", tak musíme asi dát přednost pravdě. Pro každý národ a tím spíše malý, je lež luxus, který si nemuže dovolit, pokud na lež nechce dojet. Proto je pro mne přjatelnější pravda se Zemanem, než lež s těmi, kdo chtějí pro pravdu Zemana nejraději popravit. Ale bude to jen nový Hus a to si myslím zase Zeman nezaslouží takovou poctu.
    Jinak v českém právním systému, zrozeném v diktatuře kapitálu, je samozřejmě možné vše. V tomto směru myslím dalece jsme předčili dobu socíku.

    OdpovědětVymazat
  10. Český národní zájem, je uhájit svou existenci, tj. prosadit se proti těm cizím i vlastním, pro které existence tohoto národa nic neznamená a uživit se, tj. hospodářsky prosperovat.
    Na realizaci je nutno pracovat na všech frontách. Na politické, obranné a bezpečnostní, hospodářské a zvláště školské a vědecké. Vlastní vzdělávání, které vede další generace k vlastenectví a k vědomí pracovat pro národ a vlastní věda, která je základem prosperující ekonomiky. Jistě je také potřebná vlastní inteligence, která z toto všeho, dokáže vytvořit logický koncept, jak např. uvádí Jan Kopecký18. května 2018 22:19.
    Ukazuje se, že pro zajištění naší existence není zárukou EU. Což je pro mnohé (včetně mě) překvapením a zklamáním. Byli jsme si vědomi, že členství bude přinášet jistou centralizaci moci, ale domnívali jsme se, že ta moc bude vnímat potřeby jednotlivých států. V nejmenším se nejspíš nikdo nenadál, že Brusel bude usilovat o likvidaci evropských států a národů.
    Stále se domnívám, že je lepší být součástí nějakého společenství, které by mělo koordinovanou obrannou a zahraniční politiku a ekonomicky těžilo z vlastního, relativně velkého trhu (oproti samotné České republice). Kde tedy hledat pomoc, když ne v Bruselu? Zde souhlasím s autorem, že by pro nás mohlo být výhodné, ustanovení nějaké „Demokratické unie Střední Evropy“. K tomu je však třeba přesvědčit vlastní politiky, ostatní středoevropské politiky a politiky mocností. K tomu bychom potřebovali, zase nějakého Masaryka a Štefánika. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.K. 9:01

      Masaryka si nevymodlíte - tož máte Okamuru.

      A s tou inteligencí to není tak jednoduché. Zmíněný filosof k tomu před 21 lety napsal:

      "Když vzdělanci nejsou věrni svému určení, poslání, řemeslu a hrají si na spasitele, zachránce, věštce, nebo klesnou ještě níže, aby se po vzoru filmových hvězd producírovali v masmédiích, v takových chvílích pokleslosti se jako východisko z nouze nabízí téma: úloha intelektuálů ve společnosti. Pořádají se sympozia, konference, kongresy, kde se intelektuálové předhánějí v duchaplných sentencích, co soudí sami o sobě, jak hodnotí a oceňují svoji roli. Obdivně se shlížejí sami v sobě, oslněni slávou či popularitou se zálibně zaposlouchávají do svých projevů, připadají si důležitě. Propadli narcisismu a proto špatně odhadují situaci, přeceňují svůj význam, opájejí se představou, že se zapisují do věčných análů dějin, ve skutečnosti se pouze upisují povrchní dočasnosti."

      Leč máme i vzdělance jiné: Jan Keller, Ilona Švihlíková, Oskar Krejčí, Mojmír Grygar, Zdeněk Zbořil - abych jmenoval jen ty, kteří jsou i tady známi.

      Vymazat
    2. Jsou jenom vzdělanci a potom praktičtí vzdělanci.
      To byl nějaký Lenin, Stalin a Trocký. Trocký si zakládal na řečnění, byl v tom nejlepší. Lenin a Stalin také řečnili, ale také organizovali a byli ve styku s masou méně vzdělaných, proto se jim dílo podařilo.

      Vymazat
    3. 10:03
      Zapomněl jste na Trockého obrněný vlak? Ten nesloužil k řečnění.

      Vymazat
    4. Ten obrněný vlak sloužil Trockému jako dopravní prostředek, byl to posera který se bál až sr*l. Kam přijel, tam řečnil a řečnil ...

      Vymazat
    5. Jan Kopecký20. května 2018 9:19
      „Masaryka si nevymodlíte - tož máte Okamuru.“
      Přesně tak, mezi českými politiky, T.Okamura zastává nejvíce vlastenecké pozice. A získává pro ně další.
      Vámi uvedení intelektuálové mají na to, aby pracovali na koncepci naší záchrany, či dokonce vzestupu, ale uvést do života ji musí lidé jako T. Okamura. P.K.

      Vymazat
  11. České národní zájmy jsou zájmy dost malé skupiny. Mají šanci se vymezovat jenom ve skupině zájmů podobné - příbuzné národnostní skupiny, tzn. Slovanů. V přátelském prostředí národů, kteří mají podobnou kulturu, řeč a společnou historii. Pokud bychom existovali pouze uprostřed keltsko franckých skupin, skončili bychom jako Lužičtí Srbové. Našimi předky jsou Staroslované, kteří obývali Evropu před kristem na území "od Rýnu na východ a od Dunaje na sever" - toto území jim zaručil Alexandr Makedonský ve svém "Listu Slovanům" Na tomto území se formovaly jednotlivé slovanské národy a sem patříme. Jinde svoje zájmy neuhájíme.

    OdpovědětVymazat
  12. Český národní zájem ne!!! Vlastenecký zájem ano!!!

    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:13
      A hned jsme chytřejší!!!

      Vymazat