Reklama

.

.

čtvrtek 31. května 2018

Chačaturjan by jásal aneb taková ztráta paměti


Rozhovor Haló novin s básníkem Karlem Sýsem vedl Radovan Rybák
31.5.2018
Byl jste nedávno Poslaneckou sněmovnou ČR navržen na státní vyznamenání. Poslanec Pirátů Vojtěch Pikal se následně omluvil za to, že mezi kandidáty na státní vyznamenání jste právě vy. Současnému establishmentu se nelíbí, že jste byl oceněn již bývalým prezidentem Gustávem Husákem, který vám udělil titul zasloužilého umělce. Jak to vnímáte?


Hned ze začátku třeba říct, že všichni kompletně lžou. Ostatně už na první pohled je zřejmé, že celá štvanice vyšla z jednoho kadlubu, opakujou tytéž žvásty sólově i sborově. Jak učil Goebbels: „Opakovat, opakovat, opakovat! Novičok! Novičok! Novičok!“

Titul zasloužilého umělce totiž mně ani nikomu jinému nedal Gustáv Husák, nýbrž ministr kultury Milan Kymlička.

Husák a vůbec prezidenti udělovali tituly národním umělcům, a to byly jiné šajby.

Kdo v tom roce získal titul zasloužilého umělce? Alespoň namátkou…
V roce 1989 se titulu národních umělců dostalo třeba Otu Hofmanovi, autoru seriálů Klaun Ferdinand, Chobotnice, Lucie, Jiřímu Markovi, otci rady Vacátka… A taky Zuzaně Růžičkové, Vladimíru Harapesovi… A v předcházejících letech, rovněž z rukou Gustáva Husáka, například Ludvíku Rážovi, Karlu Gottovi, Zuzaně Růžičkové, Rudolfu Hrušínskému, Vlastimilu Brodskému, Františku Vláčilovi a dalším „kolaborantům“ komunistického režimu.

Copak Husák! Jaká muka musel vytrpět takový Jan Werich, Jaroslav Seifert, František Filipovský, Zdeněk Košler, když přebírali tituly z rukou prezidentů potřísněných krví.

Je poučné nahlédnout do jejich dnes vyradýrovaných životopisů.

Podobně vystřihují z archivních Dikobrazů své obrázky kreslíři kreslící strýce Sama se zuby vyceněnými na SSSR.

I v Čechách, nejen v bibli, se Šavlové mění v Pavly a naopak. Chačaturjan by měl radost: šavlový tanec jako malovaný!

Jak ocenění zmíněnými tituly vnímali tehdejší umělci? Jakpak se chovali?

Tehdejší pán přes kulturu Miroslav Müller s oblibou a s cynismem jemu vlastním často líčil, jak za ním umělci dolézají, jaké dary přinášejí, jen aby byli jmenováni. Obrazy měl vystlanou celou vilu.

Mnozí adepti titulu vskutku dělali neuvěřitelné kousky, jen aby se pocty dočkali.

A až příliš mnozí po převratu diplomy psané na pergamenu organizovaně házeli u Mánesa do Vltavy.

Chudák řeka, kolik už toho zažila a ještě zažije, až čas oponou trhne!

Zlehčete to ještě trochu více, vždyť čtenář to pochopí…
V zájmu objektivity je však třeba přiznat, že aby titul přijali, musela strana některé umělce mučit v podzemních kobkách StB a ty nejtvrdošíjnější posílala na převýchovu do Moskvy na Lubjanku.

I mezi zasloužilci najdeš hojnost mučedníků: Jiří Adamíra, Petr Eben, Jiřina Bohdalová, Adolf Born, Adolf Branald, Vlasta Fialová, Miroslav Horníček, Ilja Hurník, Vlasta Chramostová, Otomar Krejča, Juraj Jakubisko…

Jaký má účel tahle kampaň proti vám?

Myslím, že je to především – a možná dokonce pouze – útok, ne útok, ale štvanice, parforsní hon, na prezidenta. Je to zřejmé: nikdo se mě neptal na literaturu, všichni jen na politiku. Ale státní vyznamenání se dává za oblast kultury, ne politiky. Chtějí onu záležitost mermomocí politizovat, a to je útok na Zemana.

Kdyby na mne chtěli útočit jako na básníka, měli na to třicet let. Ne že by neútočili, ale nebyla to takhle masivní kampaň.

Teď už chybí snad jen demonstrace.

V samotném hlasování ve sněmovně došlo v této souvislosti k pár nedorozuměním, viďte?

Ano, ale zbytečně. Mohli si celou věc zjednodušit. Jedna poslankyně hlasovala pro mne, protože si myslela, že jsem Petr Sís. Ještě že se nepíšu Süss, stačilo by říct, že kandiduje Žid a bylo by vymalováno.

I pirát se někdy zmýlí a potopí loď spojence nebo dokonce vlastního panovníka.

Několik poslanců si mě dokonce spletlo s Gottwaldem.

Teď denně honí bycha a dožadují se obnoveného hlasování. Budete volit, kluci pitomý, dokud toho Sýse neodzvolíme!

Tak nějak to teď vypadá i v Itálii, na Slovensku…

Fašisti se nepoznají jen podle knírku, nemusí ani veřejně hajlovat.

I tak si z ostudy šijou černé uniformy.

Jak by tento náběh na štvanici vnímal třeba nositel Nobelovy ceny za literaturu, básník Jaroslav Seifert? Vždyť jste byli přátelé…

Jaroslav Seifert se stal laureátem státní ceny dvakrát.

Tu za rok 1955 mu udělil Antonín Zápotocký, masový vrah.

Druhou dostal v roce 1968 – z rukou Tondy Novotného, nebo Ludvíka Svobody? Vyjde to nastejno, oba byli rovněž masoví vrazi.

Režiséru Hřebejkovi prý Seifert řekl, že jsem byl nejdřív skvělý básník, ale pak jsem se „pokazil“. Totiž v roce 1974 – vstupem do Tvorby.

Měl básník Jaroslav Seifert takříkajíc pevný charakter?


Seifert opsal za život pořádně vyklenutý oblouk. Komunista, redaktor Rudého práva, sociální demokrat, katolík… V Košicích 1945 na jednání vlády se ho musel zastat Václav Kopecký s tím, že sice jsou známy jeho články v protektorátním tisku, ale že je to velký básník a bude tedy šanován.

Je a navždy zůstane především jedním z největších českých básníků.

Znal jsem ho rozhodně víc než nějakej Hřebejk. Nepřestali jsme být přátelé, i když jsem pracoval v Tvorbě. Tykali jsme si a vyměnili si spoustu nanejvýš zajímavých dopisů. Ale o tom někdy jindy.

Pojďme zpátky k titulu zasloužilého umělce…


Z mé generace se titulu dostalo nejdříve básníku Jiřímu Žáčkovi.

Já jsem byl v historicky poslední várce – 9. května 1989. Stál jsem vedle Bohumila Hrabala, Vladimíra Párala, Vladimíra Körnera a třeba vedle milovaného malíře Vladimíra Komárka. Vesměs samí kolaboranti. Na Slovensku to nebylo lepší: Július Satinský, Milan Lasica, Lubomír Feldek – opět bezcharakterní slouhové režimu.

Byl jsem tento týden náhodným svědkem toho, jak vás v pracovně neplánovaně navštívil jeden nejmenovaný redaktor Respektu. Jak jste vnímal jeho návštěvu?

Redaktorovi, říkejme mu třeba Urválek, ušlo, že se jedná o literaturu a chystal se podrobit mě útrpnému výslechu.

Na mou otázku, zda mne zná, přiznal, že v rámci bojové příprav v knihovně zahlédl jakousi knihu o tom, že za Newtona nebylo dost jablek.

Jablek bylo tenkrát dost, zato nebyly banány.

Spadl z Měsíce, nadto když byl v novu.

O Tvorbě ano, zato o tvorbě ani slovo, o poezii ani slovo, zato o procesech 50. let, 21. srpnu… Kupodivu nikoli o předcházejících i následujících jednadvacátých srpnech – o Panamě, Grenadě, Jugoslávii, Iráku, Libyi…

Jak říkal budějovický klempíř Pokorný Švejkovi: „Jed jste už letos hříbky? Nejed, ale tenhle novej sultán marockej má prej bejt moc hodnej člověk.“

Přidejte ještě jeden bonus, třeba z minulosti…

Jeden z nejudatnějších sýsobijců Rejžek mne za onoho času pravidelně opruzoval v Tvorbě. Měl napsanou prvotinu a nechtěli mu ji prý vydat a já měl napsat do budějovického nakladatelství. Zřejmě věřil, že dopis z Tvorby bude mít větší váhu.

Napsal jsem s tím, že jde o mladého autora, což byla pravda, o nadaného autora, tím jsem si jist nebyl, ale co jsem měl dělat. Básník básníkovi oči nevyklove. A knížka vyšla. Jmenovala se příznačně Nic moc. Spíš Moc nic.

Dnes Rejžek žije jen z toho, že jednou pozval Havla na tribunu.

Byl shledán lehkým, poezie mu nevydala plod a on se pomátl.

Prezident Zeman nakonec rozhodne o tom, zdali obdržíte státní vyznamenání. Bude vás těšit toto ocenění, i po tom, čím procházíte?

Samozřejmě nezapírám, že by mě cena těšila, ale jak už jsem několikrát říkal, byla by to pocta pro celou naši generaci tzv. pětatřicátníků.

Sice jsem střelec, který – často ke své škodě – nečeká, až se terč přestane hýbat, ale rozhodně nejsem Anton Špelec.

A pokud se to nepodaří?

Co nadělám, vod toho mne matka porodila.

- - -





97 komentářů :

  1. Užitečný pohled s přehlídkou morálních ubožáků, kde se zdá, že míra nemravnosti je mnohdy podmíněna i poruchami intelektu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo jo
      Soudruzka Chramostova s laskou prijala statni vyznamenani od soudruha Lenarta (clena UV KSC) a pozdeji zaroven s laskou prijala statni vyznamenani od presidenta Havla!

      Vymazat
    2. Soudružka Chramostová nejenom přijímala vyznamenání, ale aktivně působila jako spolupracovnice STB a aktivně donášela na své kolegy, herce. Po roce 1989 dělala dlouho, jako že nic, ale pak se to provalilo i s její rukou psanými udáními na kolegy a herečka Chramostová se zhroutila, ale ne jenom to, strašně trpěla a dávala to všude a všem na srozuměnou jak trpí, protože ona nic, to ti hnusní komunisti a nebýt těch tak bylo všechno jinak. Pražská kavárna jí odpustila, přeci udával tehdy kde kdo a proto se Chramostové udávání odpouští. Přeci taková velká umělkyně. Dnes jako členka pražské kavárny poučuje ostatní jak strašně trpěla. Herečka Švorcová byla komunistkou a zůstala komunistkou. Chramostová byla estébáckou, ale myslela e se na to nepřijde.

      Vymazat
    3. Mylite se! Je to naopak vypadek intelektu, ktery nese poruchu mravu. ;-)

      Vymazat
    4. Chramostová je sice mírně potrhlá, ale která herečka není? Nedělejte z ní bůhví co. Jsou někde ta její hlášení k vidění nebo je to jen takový žvást a klep?

      Vymazat
  2. H U R V I N C I - ja jsem nestastny cizinec ! Ja rozumim cesky a prirovnavam vas k jinym narodum a mam zlost na sudicky, ktere staly u me kolebky pod Vysehradem a velmi se me chechtaly, jake zmatky me cekaji v hlave, az se budu 50 let toulat svetem a prirovanavat ceskou narodni "dokonalost" s jinymi narody.

    Oznamuji vam, ze vase vzajemne vztahy jsou druhe nejhorsi v Evrope. Oznamuji vam , ze touzite po uznani na zaklade pocitu menecennosti a ze jsem nejvice zavistlivi na svete.
    Je psano ! PREJ a bude ti prano ! Dej a bude ti dano !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Duše prostá 1:42. Nezdá se, že máte svoje soudy podloženy seriózním průzkumem na dost rozsáhlých souborech dostatečně velkého počtu národních nebo národním podobných pospolitostí, nezdá se, že byste se mohl opírat o početné, kvalifikované zázemí, nezdá se, že byste byl v jakémkoli oboru významně vzdělán. Bráno podle stopy, kterou tyto diskuze brázdíte, plesk sem, plesk tam, jako by vám chyběl jakýkoli přirozený, rovnocenně přátelský kontakt. Zdá se, že jste si cizincem v cizí zemi. Pokuste se, když už se cítíte tak nepříjemně vzdálen, sblížit se logicky a přirozeně s tou atmosférou která, pokud nerušena, se táhne tímto blogem. Tak můžete ulevit sobě i prospět zdejší diskuzi. Věřím, že víte dost o životě. Jen to pochopit.

      Vymazat
    2. "Vesničko" na Perlovou zátokou ... tihle pánové a dámy patří do stejné kategorie, jako vašinci vnucující se všemi prostředky do Hollywoodu, do vaši US televizí... třeba teď vaši "moralisté" vykopli jednu schopnou herečku a zrušili ji pořad... kvůli údajnému rasismu, takže Planeta opic má u vás, v USA, víc Emisarů, než Evropa "umělců" a v ústraní i skromných umělců.

      Za skromné české BABOONY Medikolog.

      Vymazat
    3. 1:42 Oznamujeme vám, že je to váš problém, jaké zmatky máte v hlavě. Oznamujeme vám, že my vám můžeme jen těžko pomoci. (Mám-li použít vašich přihlouplých formulací.) Toulat se padesát let světem neznamená automaticky získat jakoukoli moudrost a právo povyšovat se nad jiné. Vy jste toho důkazem. (Zamyslete se nad Freudovským překlepem, kterého jste se dopustil v blábolu o závisti.) A závěrem opět parafráze: Je psáno: Žij a nech žít. Amen

      Vymazat
  3. 1:42 - ze jste a ne, ze jsem - preklep !

    OdpovědětVymazat
  4. 2:57 - Pane Witchdoctore, prave jste propadl z psychologie !
    Jsem velmi prijemne vzdalen !
    Plesk sem a plesk tam, zvysuje navstevnost na N.R., nebot jsem katalizatorem myslenek ! Beze me vam to pokulhava !
    Pratelska atmosfera zde ?
    T.j. stejna jako Zululandu pri kmenovych valkach, coz ve me budi nostalgii po krasnych casech, ktere uplinuly. Proto sem chodim !

    Co se tyce seriozniho pruzkumu povestne spatnych vzajemnych vztahu v narode - PTAM SE ! Vite ktery narod ma prvni misto v Evrope ?

    Co se tyce vzdelani ? Vy mate INDOKTRINACNI INSTITUCE pro samostatne nemyslici ! (Vase university !) My jsme vzdelanejsi ! Jmena nasich skol maji prestis ! Vase maji udiv a vzdy politickou "korektnost" !
    (Ale mate lepsi pivo, knedliky a strudl ! Coz je vlastne dulezitejsi pro prakticky zivot !)
    Ahoj zitra !

    OdpovědětVymazat
  5. Neni nutne obdivovat Honolula, ale zil ve trech zemich ktere poznal dobre (odlisnych zemi) Rakousko neni cizina,Cina,Turecko,Indie je cizina, Amerika je na pul cesty a Jizni Afrika na 2/3. Cloveka zivot v cizine nauci nazyvat veci jak jsou , Honolulu prozil 3 lidske zivoty v jednom zabaleni, coz vy nechapete. A kolaboranti jak Sis dostavaji ceny a kolaborant Zeman, ktery se v New Yorku prohlasuje za Zida a delal pro StB je presidentem a Babis kolaborant StB je Zemanova prava ruka na delani spinavych veci. A taky jsou lidi v Cechach jako pan Psychiatr hrajici na jakesi prime lidske pratelstvi. Meli by jste cist dejiny a vyslechnout hlas sve emigrace a pocat premyslet kdo otaci zemekouli . Jste neschopni si vycistit v Cechach potickou zumpu " jak to nazyval Trump". Prumerny obcan nechce nic vedet, nic delat, a ceka ze ho Rusko bude osvobozovat(zeme co podepsala sHitlerem dohodu o Miru a Spolupraci) a ani nevi od koho??, kde je nebezpeci a to diky lidem jako Babis , Sis a podobni.

    Brouk von Pytlik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brouku Pytliku co se zastáváš Hurvínka Homolulu, oba to máte nějak popletené. Asi jste byli dlouho na Slunci bez pokrývky hlavy. To spraví studená sprcha a bude to zase ok.
      Horší je to s tím tropickým Sluncem v kombinaci s islámem v zemích u rovníku, tam studená sprcha nepomáhá.

      Vymazat
    2. 6.02 Opravdu věříte, že StB byla Gójská? Santa simplicitas...

      Vymazat
    3. Ten praštěnej pytel se nikoho nezastává - je to dva v jednom. Honolulu a Brouk jedno jest, a to mizerná, smradlavá veš, která leze diskutovat i k věcem, o kterých ví lautr hovno. Je to směšnej šmejd, a bez lezení na české diskuze by nejspíš chcípl, jak by se duševně trýznil, že si nemůže zanadávat. Krysa hnusná.

      Vymazat
    4. 15:51 Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však jednou to bude povolený i u nás. Pak vás vy hnusný obřezaný xindlové budem střílet na loveckej lístek:)

      Vymazat
  6. Zajímavé, zase jsem se dozvěděl mnoho nového

    OdpovědětVymazat
  7. Antonín Zápotocký, Antonín Novotný, Ludvík Svoboda - masoví vrazi ? Pane Sýs vidím, že toto označení máte připravené téměř pro každého, jehož jméno vám padne na jazyk. A co vy, kam se zařadíte ? Dosud jsem váš považoval za normálního člověka.Stačilo zpochybnit vyznamenání pro vás a jste najednou někdo jiný, ješita, který si nevidí na špici nosu a z úst vypouští jedovaté sliny a slova. Opravdu nedůstojné člověka co si usmyslil, že mu patří státní vyznamenání. Styďte se !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak obtížné žití, když není pochopena IRONIE !

      Vymazat
    2. To jste vážně nepochopil, že to pan Sýs myslel ironicky ?

      Vymazat
    3. Máte pravdu, četl jsem to doslova ledabyle a na základě toho i napsal chybný úsudek. Omlouvám se všem a děkuji za upozornění.

      Vymazat
    4. Ještě že jste se omluvil - jak může někdo napsat takovou urážlivou sračku o p. Sýsovi? Snad se to dnes tak říká, že všichni naši prezidenti po osmačtyřicátém byli masoví vrazi - ne? Naše směšná teroristická demokracie jenom rozpoutala genocidu dříve narozených, když statisíce lidí v produktivním věku vyhodila z práce na ulici. Udělali to mazaně - nezabili je v nějaké plynové komoře, ale sebrali jim obživu, což je totéž, ba ještě horší. Ta polistopadová politická smečka samozvanců, kteří zde začali vládnout, a od té doby se u koryt jen střídají, ať jsou výsledky voleb jakékoliv, je ta nejhorší verbež za posledních pět set let, která tady dělá politiku. Všechno, co si dnes můžeme někde přečíst, je jako starej kaftan obrácenej naruby. Směšný. Všechno.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  8. Pane Rybák máte to v hlavě popletené. Nikdo si ale nevzpomene na ministra Hermanna, jak hajloval Sudeťákum. Kolik lidí pronásledovali a zabili a pořád nic. Dokonce se jim Havel za to omluvil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...A byli nejčastějšími udavači.

      Vymazat
  9. Obdivuji komunistobijce, kteří v minulosti putovali po SSSR, sjížděli na kajacích jeho řeky, toulali se po jeho horách. Obdivuji komunistobijce, kteří v minulosti ve filmech a seriálech představovali naše bývalé totalitní prezidenty a v rozhovorech pak tvrdili, jak úžasná to byla role a kolik nových impulsů pro další život v postavě nalezli. Obdivuji komunistobijce, kteří v pionýrském kroji s typicky pionýrským pozdravem stojí čestnou stráž u čehosi, později v Národní frontě budují lepší zítřky. Obdivuji komunistobijce v minulém režimu vysokoškolsky vzdělané, kteří nám bez uzardění tvrdí, jak jej bolševik nenechal studovat. Obdivuji komunistobijce, kteří skoro všechny své dosud hrané hudební hity produkovali v době, ve které jim bolševik nedal prostor k rozletu a nutil je zpívat o barikádnících "kteří stáli v mlze ranní, jak skály odhodláni a jak mu táta vyprávěl, jak město mládlo v dešti střel". Prostě obdivuji jak se z takových lidských s..ní mohou stát ještě větší lidské s..ně. František

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený pane Františku, popsal jste naše zaprodané čubky zcela dokonale. Dnes bych nedal za žádneho z nich ani grešli. Jediný slušný z tohoto oboru byl Karel Kryl, ale poněvadž se slušnost a poctivost dnes rozhodně nenosí, podle toho také dopadl. Co se vyznamenání týče, tak ty Husákovy měly mnohem větší váhu, než ty polistopadové, od světového myslitele.

      Vymazat
  10. No a co vrchni velitel NATO v evrope gen.Pavel byl pred rokem 1989 clenem KSC ..

    OdpovědětVymazat
  11. Pan Karel Sýs sice BYL, řečeno "kainarovsky" (taky jeden typus...),"krákoravec tvrdě koherentní", ale už to odčinil.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tohle jistě PL neotiskne, aby se to dostalo mezi větší okruh čtenářů,je to na ně moc poučné a vtipné a navíc Haló noviny, no fuj, to PL nikdy, NIKDY!!! Dobře ty, Sýs, Süss, co po jméně..... Gratulki, uvidíme, jak ukáže palcem prezident. Úplně ho vidím, v bačkorách, s cigárem a vínkem, bůhvíproč se mi vybavuje v nějaké teplákovce jako Castro, nohy natažené na nějaké podnožce, listuje internetem a pobaveně se usmívá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:18 argumentace věru na úrovni. Ovšem proč a proti čemu?

      Vymazat
    2. 10:34 Argumentace 10:18 na úrovni ?
      Spíše blábol duševně chorého člověka...!

      Vymazat
  13. Jo pane Sýs největší poskoci socialismu teď vyřvávají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, snaží se takto skrýt své vlastní selhání.

      Vymazat
    2. 11:11 Mravně jistě selhali. Ale až po převratu když předvádějí, že za prachy udělají cokoliv.
      Jak říkali už naši předci: "Poturčenec horší Turka".

      Vymazat
  14. 6:02 - ty dnes zavodis v zivotnich ANALYZACH Brouku Pytliku !
    Je zajivave , ze theorii proziti "3 zivotu v jednom", me reklo nekolik lidi, jak z Evropy tak z Ameriky.

    Hodnota osobnosti presidenta Zemana je v tom, ze se stavi, proti nekontrolovane invazi nezadoucich a kulturne VELMI odlisnych do Evropy !
    Stejne jako Trump ! Tak proc jsi volili Berniho ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:36 "Několik životů v jednom" prožije každý člověk, s každou výraznou životní změnou. Ať je to svatba, narození dětí a úmrtí v rodině, změna bydliště nebo zaměstnání. Není to výsadou ekonomických migrantů, jakým jste vy.

      Vymazat
    2. Honolulu Vy jste jen takový drobný parazit živící se u prdele gigantického zdegenerovaného parazita. Máte celou antickou knihovnu a rozumíte hovnu a od toho ta přezdívka hovnolulu.

      Vymazat
    3. 23:52 Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však jednou to bude povolený i u nás. Pak vás vy hnusný obřezaný xindlové budem střílet na loveckej lístek:)

      Vymazat
  15. POPLATNOST REZIMU se nevyplaci pro nikoho, kdo je politicky ambiciozni ! Jak je videt , podle reakce lidi, tak basnik Sys byl uvedomely Socialista !

    Socialistum, Komunistum, Fasistum a dokonce i Bolsevikum a Nacistum - narody odpousti jejich zbloudeni !
    Narody NEodpousti hrichy proti jejich existenci !

    Proto basnik Sys se prida k vlastencum - Nacionalistum a dostane vsechny umelecke tituly o ktere usiluje - prednostne ! Kdyby nahodou NEEEE, tak mu poslem adresu, kde se tituly dostanou koupit.
    (Vzdyt chce velmi malo, tak proc mu to nedat za protisluzbu hajeni ceske suverenity.)

    OdpovědětVymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:07 "Šťastný" to člověče... Kdyby hloupost nadnášela, tak létáte jako holub.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_S%C3%BDs

      Vymazat
    2. 14:07 A teď pepku zameč nějakou hezkou báseň a pak vyskoč !

      Vymazat
    3. 12:56, 14:07 vy oba, co umíte, co znáte, co jste dokázali, že člověka, který je zcela nepochybně schopen slova a názorově se ukazuje zcela konzistentní, samet sem, samet tam, osobně napadáte, když nejste schopni věcně kritizovat. Jděte se vycpat, nenávistní ubožáci!

      Vymazat
    4. Sýs je skvělý básník a kvalitní literát a talent a intelekt nemá nic společného s charakterem.

      Vymazat
  17. Zdravím pana Sýse. Když je to tak, hned si zajdu nějakou jeho knihu koupit !

    OdpovědětVymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 14:34 Správná otázka. Polistopadový režim přece uděluje svým hrdinům především "Řád antikomoušského pošahance", i když to nazývá jinak.

      Vymazat
    3. 14:34 ani jsem si nepovšimnul, že by komouši nějak zvlášť stáli o vyznamenání od současného režimu. Je možné to, drahá či drahý 14:34, nějak doložit?

      Vymazat
  19. Herci z Brna také dostanou metál nebo na holou ?
    Marčelíno

    OdpovědětVymazat
  20. 14:34 Člověče, nebuďte tak dlouho na slunci. Upozorňují na to neustále a pak to takhle dopadá.

    OdpovědětVymazat
  21. Jen poděkování a obdiv, pro člověčí solidnost básníka, je málo takových.

    OdpovědětVymazat
  22. každý kto predáva kumšt sa musí pokloniť mešcu - vždy a v každej dobe

    OdpovědětVymazat
  23. 15:19 - Mate na to zkresleny nazor ! V letech 68-69 uteklo z CSSR 250 tisic lidi z IDEALISMU a ze strachu pred ruskymi okupanty ! (Z jejich gulagu) !
    To nebyli ekonomicti emigranti - ANI JEDEN !

    Ceskych (a slovenskych) immigrantu do JAR, vsak byla pouze 1/10 - tina z celkovevo poctu.
    (Nastoulil jsem do zamestnani 5-dni po priletu do JAR. Zadne "DAVKY" tenkrat neexistovaly ! Jak to bylo tenkrat - napr. v Kanade, nebo Australii nevim.
    50-sati lete vyroci budu oslavovat jak nejlepe umim !)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jó pepku A17:23, proto pořád pláčete, že nebyli banány, pomeranče:-). Z idealizmu. Ekonomický migranti, jak má jedna má příbuzná. O politice věděla hovno, no aby byly penízky, napsala, že je politicky pronásledována.

      Vymazat
    2. Těch lidí uteklo 127 tisíc , dnes vůbec neví proč utíkali a ani neví, kam vlastně patří !!

      Vymazat
    3. 17:23 Pohádky o idealismu a strachu z gulagů můžete vyprávět svým zahraničním prátelům. Naprostá většina byli právě ekonomičtí migranti. Samozřejmě, ne všichni. Dost bylo takových, kterým opravdu hrozil kriminál, ale za kriminální činy, ne za politiku. Dost mladíků také volilo emigraci, aby se vyhnuli vojenské službě. Konkrétně můj kamarád, který se přes Švýcarsko také dostal do JAR. Jistý Antonín Kulhánek, jestli jste ho náhodou nepotkal. Vyučil se, potom jako nadstavbu dělal průmyslovku, a protože měl v 21 nastoupit na dva roky na vojnu tak raději zdrhnul. Protože TO ŠLO, nic jiného v tom nebylo. Politický důvod uváděl, aby byl "welcomed". A tak to bylo u všech, včetně vás. Nelžete prosím, už vám to nic nepřinese. Jen se ztrapňujete.

      Vymazat
  24. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  25. Pane SYS - basniku, mel by jste napsat na oslavu aristokracie ceske naroda - ceske emigrace, nejakou vzletnou zdravici. Kamos je muzikant. On na to slozi hudbu a budeme mit nasi hymnu. PROZATIMNI hymna vsech emigrantu je puvodni pisen o zdi v Berline , ktera oddelila mnoho lidi a prinesla do zivota bolest a tragedie.. (To byli strasni gauneri ti Komousi !)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo u té Mexické zdi rozdávají hambáče a doláče.

      Vymazat
  26. A zapomněl na Waldemara Matušku, který dostal zasloužilého přímo od Husáka v 1980, a jak byl na to pyšný.

    OdpovědětVymazat
  27. Kdyby Sýsovi spadly šlupky z očí, provedl důkladnou soudružskou sebekritiku a podpořil pronikavé myšlenky debilbloku, no myslím, že by šance ještě byla.
    S tím svým komunistčením to v naší reálné demokradcii daleko nedotáhne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak stejně jako by to nedotáhl daleko s nacističením.

      Vymazat
    2. Proč by ne. Co například takový Herr Herrman.

      Vymazat
  28. Zdejší komoušský cenzor by měl dostat také nějaké vyznamenání za svou usilovnou a "záslužnou" práci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti to řeknu asi tak: tohle celý vo tý "republice" je blamáž! Realita je taková, že židobolševik david sní o tom, že se stane rudým komisařem jako jeho příbuzní v Rusku před 100 lety! A že to on a jemu podobná svoloč by rozhodovala koho ovládat a koho rovnou "mazat"! Tak to je. Jenže my se jim tu postavíme jináč! My jsme poučený z dějin! Totiž kdyby jeho Výsost Imperátor jednal s jeho předchůdci tak jak s nimi jednali už pozdě bohužel jeho generálové a atamani za občanské války, tak by ani žádná nebyla! U každýho druhýho gaunera rudýho nosatýho - ať to byl Parvus, Zederblum, Bronstein nebo Džugašvili čteš v životopise "utekl z vyhnanství"! Pak se většina objevila někde na západě jako "exulanti"! Kdyby je carská ochranka vhodila zaživa do kotle lokomotivy hned po prvním zatčení, bylo by po problému a navíc jako bonus by zlevnila i přeprava na Transsibiřské magistrále ...

      Vymazat
  29. Nepopírám farizejismus našich "uměleckých elit".

    Ale:

    Nic proti Sýsovi (osobně jsem o něm prakticky celou dobu neslyšel), ale u mě osobně hodně klesl svou oslavou zločince Karla Marxe - kdy také ve svém článku kydal hnůj a špínu na historika Vlastimila Vondruška, který si "dovolil tolik", že zkritizoval na základě známých historických a jeho oblíbence Karla Marxe. A ještě za pomoci demagogických argumentů se snažil zločince Marxe omlouvat.

    V mých očích tak pan Sýs hodně klesl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava: Vondrušku, historických skutečností a faktů

      Vymazat
    2. Patrně jste toho od Marxe moc nepřečetl. Je tudíž s podivem, že na něj máte tak vyhraněný názor.

      Vymazat
    3. A jaký mám mít názor na člověka, který:

      Mlel o vykořišťování "zlých kapitalistů", ale sám svou služku vykořisťoval (připustíme -li tedy marxistickou terminologii - ono totiž ještě nikdo moc nedefinoval, co to vlastně "vykořisťování" je)?!

      Který fanaticky nenáviděl křesťanství?!

      Který na život a na smrt nenáviděl Slovany, včetně Ruska?!

      Který usiloval o likvidaci národních států a tradiční rodiny?!

      Který podporoval krvavou revoluci Pařížské komuny, které bez milosti vraždila obyvatelstvo Paříže, včetně křesťanského duchovenstva?!

      Vymazat
    4. Forevr Slav mele opět již mnohokrát vyvárcená "fakta". Marx např. psal o Češích negativně proto, že mu v tehdejší dobové situaci připadali jako zpátečníci. Ale z toho nemůžete vyvodit, že "nenáviděl". Takových podpásů uvádí onen diskutující přehršel.
      Každá revoluce je krvavá - i ta Habsburská katolická byla krvavá (např. poprava českých pánů).
      O rodině v pojetí různých marxistů mohou být napsány sáhodlouhé traktáty, ale nikam se nedostanete, protože kladnou funkci rodiny nikdy nepopírali. Byli ale ostře kritičtí k buržuazní rodině plné podvádění, falše a přetvářky.

      Štěky pana Forever Slava neberte moc vážně. To jen zanícený katolický zpátečník vyplakává svůj smutek nad ztraceným středověkem, který si idealizuje a který se, naštěstí, nikdy už nevrátí.

      Vymazat
    5. Marx přesně popisuje, co to to vykořisťování je. Mimochodem se odehrává dnes a denně kolem nás a jeho negativní důsledky známe velmi dobře - nízké platy, platy na úrovni chudoby, bezdomovci, exekuce, osobní bankroty, luxusní život spekulantů, ekonomický parazitismus, zadlužování státu, města obcí... atd., atd.

      To jen přihlouplý katolický fanatik tu vypisuje svoje nenávisti zakomplexovaného človíčka, jehož svět zmizel a už se nevrátí.
      MM



      Vymazat
    6. Forever Slav nesoudí, on nenávidí, nezná a není schopen věcně argumentovat. Forever Slav, řekl bych - Navždy popletený. Ani slovan, ani slavný, všehovšudy, spolehlivě neznalý.

      Vymazat
    7. 21:45

      Překrucujete úplně známá a nevyvratitelná fakta a skutečnosti.

      Marx nenáviděl Rusko a Slovany. Jeho slova: "SMRT SLOVANŮM! ZNIČENÍ A NEOMEZENÝ TEROR.", hovoří naprosto za vše.

      Samotné Čechy mělo v Marxových Engelsových plánech čekat vyhlazení a holocaust (dle jejich vlastních slov). Marx pohrdal a byl nepřítelem i samotného panslavismu. Proti pangermanismu ale pokrytecky (farizejství pro něj bylo typické) nic neměl.

      Z toho se prostě NEVYKECÁTE.
      O Marxově nenávisti ke Slovanům, včetně Rusů, dobře píše ruská autorka Natalia A. Naročnickaja ve svém díle "Rusko a jeho místo ve světě".

      Marx akorát je jedním z mnoha kořenů uvržení lidstva do mravní a duchovní bídy.

      Jaká habsburská imaginární revoluce? Nevím o tom, že by Habsburkové (a to nejsem žádný fanoušek Habsburků) vyhlazovali celé národy či že měli za cíl vyhlazení samotného křesťanství, jako váš kolega Marx a soudruzi komunisté.

      Zvěrstva Pařížské komuny byly zlou předzvěstí toho, co se stane se zemí, kde budou vládnou komunisté - rudý krvavý teror, vyhlazení křesťanství a křesťanských církví a duchovenstva a otrocký režim, na úrovni koncentračního vězeňského tábora.

      To, co za zvěrstva prováděla Pařížská komuna (oslavovaná Karlem Marxem), později prováděli komunisté během občanské války ve Španělsku (kde komunisté zničili až 20 000 křesťanských kostelů a zavraždili až deset tisíc duchovních - nepočítaje další celé desetitisíce povražděných španělských křesťanů) a později i v Rusku (kde prakticky vyhladili celou křesťanskou pravoslavou církev a povraždili miliony ruských křesťanů). Zde komunisté jen naplňovali program svého kolegy Karla Marxe.

      Vyhlazení Slovanstva a křesťanství bylo součástí Marxových plánů - a komunisté se jimi řídili.

      Zde odkaz Karla Marxe dobře zhodnotil katolický historik Raromír Malý (sice ne se všemi jeho názory souhlasím, ale v tomto má svatou pravdu):

      Karel Marx: Darebák, opilec a satanista. Proč vyhlásil Bohu válku? Naše elity se mu teď klaní. Sklízíme zkažené ovoce vzpoury. Vysvoboditel z jařma morálky? Marx miluje Marxe. Juncker a František jakbysmet
      http://www.protiproud.cz/politika/3793-karel-marx-darebak-opilec-a-satanista-proc-vyhlasil-bohu-valku-nase-elity-se-mu-ted-klani-sklizime-zkazene-ovoce-vzpoury-vysvoboditel-z-jarma-moralky-marx-miluje-marxe-juncker-a-frantisek-jakbysmet.htm

      PS: Právě že marxisté (od dob samotného Marxe) usilovali o likvidaci tradiční rodiny. A byli to právě marxisté, kdo zavedl spoustu "vymožeností", které podkopaly a podkopávají instituci tradiční rodiny - např. feminismus, potraty atd.

      Vymazat
    8. Tak schválně: Co jste četl od Marxe?

      Vymazat
    9. 8:26

      Asi tak:

      "Jak byste nazval komunistu? No, je to někdo, kdo čte Marxe a Lenina. A jak byste nazval anti-komunistu? To je někdo, kdo Marxovi a Leninovi rozumí." - Ronald Reagan

      Dále z pera komunistických "humanistů", protikřesťansky a protirusky zaměřených lidí:

      „Najít lidi a vyplnit plán. Pověsit. Bezpodmínečně pověsit, aby národ viděl. Minimálně stovce bohatých zemědělců sebrat všechno zrno, vybrat rukojmí. Udělat to tak, aby národ viděl, aby se národ třepetal pohledem na stovky pověšených.“ - Vladimír I. Lenin

      „Proletářská diktatura ve všech svých formách, počínaje od poprav zastřelením, jeví se formou výroby komunistického člověka. Z člověčího materiálu kapitalistické epochy.“ - Nikolaj Bucharin

      „Ustupování, slabost historie nikdy neodpouští. Pokud jsme dosud zničili stovky a tisíce, teď musíme vytvořit organizaci a aparát, který bude schopen zničit desítky tisíc. Nemáme čas ani možnosti odhalit skutečné, aktivní nepřátele. Musíme se na pouť ničení vydat sami“. - Lev D. Trockij (Bronstein)

      „Když ti nejdůležitější dohoří, zatopte i jejich holínkami (podřízenými). Tím je umlčíte všechny.“ - Grigorij Zinovjev (Apfelbaum)

      „Postřílet všechny kontrarevolucionáře. Dát oblastním oddílům ČK právo střílet na základě vlastních rozhodnutí, bez soudu. V oblastech budovat koncentrační tábory. Zabránit tomu, aby těla získával někdo jiný. Při hromadných popravách musejí být přítomni oblastní členové ČK.“ - Jakov Sverdlov (Jankel Solomon)
      ...

      Od koho asi své protiruské/protislovanské a protikřesťanské názory převzali?! Ale "humanista" Marx s tím samozřejmě "vůbec nemá co dělat". A to (Marxem podporované a adorované) povstání Pařížské komuny, provázející krvavý rudý teror, kde docházelo i k vraždění tisíců příslušníků katolického duchovenstva, to byl jen "takový úlet". Marx byl ten "dobrý, který by přinesl ráj na Zemi", jen Lenin, Trocký a spol. Marxe "blbě pochopili". ;-)

      Vymazat
    10. Dnes již známá věc, ve své době šokovala svět! - https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=416

      Vymazat
    11. 17:51

      Děkuji vám moc za tento odkaz. Tohle by si měli přečíst všichni ti, kdo tvrdí, že komunismus/marxistický socialismus je dobrý. A všichni ti židofilové, aby viděli, čeho jsou "chudáci" židé schopni.

      Vymazat
  30. 21:51

    A sám vykořisťoval svou služku. ;-)

    PS: Asi jste přehlédl, kvůli své fanatické nenávisti vůči křesťanství a katolíkům, můj komentář z nedávné diskuze v jednom minulém nedávném článku. Tak znovu:

    Nejsem katolík. Ani příslušník jakékoli jiné křesťanské církevní organizace. Pro mě nejvyšší pozemskou autoritou je nikoli církev (jakožto nábožensko-politická instituce), ale Bible jakožto Boží slovo. 
    Zajímá mě pravda. Ne nějaká náboženská dogmata (ať už katolická, protestantská či jakakoliv jiná). 
    ...

    Btw.: Vy jste však dogmatik. Jde vám jen o jediné - o potvrzení lživých komunistických dogmat stůj co stůj. I za cenu demagogických argumentů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bible je kompilát tech co dodnes ovládají polovinu lidstva. Pokud nejste náboženský dogmatik tak se zajímejte o historii Mezopotámie a Egypta. Budete hodně překvapen v jaké se nacházíte manipulaci. Doporučuji přednášky Jana Kozáka, knížky Bedřicha Hrozného a dalších.

      Vymazat
    2. A co konkrétně je v Bibli nepravda?

      Vymazat
    3. Mj. odkazovat se Jana Kozáka, následujícího východní a zednářskou gnózi?! Hm, pěkné.

      Tohle není nic nového - už od dávných dob se démonské síly (židé, svobodní zednáři, kataři, islám atd.) snaží zpochybnit Boží Slovo Bible, zejména evangelií. A zpochybnit nejdůležitější pilíře křesťanské víry - ať už panenské početí panny Marie, ukřižování a zmrtvýchvstání Ježíše Krista či dokonce samotnou existenci Ježíše Krista. Nebo zrádnou úlohu Jidáše. Atd.

      A v rámci tohoto "gnostici" (nikoli křesťané či křesťanští mystici), vydatně podporovaní či tvoření židy a zednáři a tajemnými okultními spolky, rozšiřovali různé protikřesťanské pamflety, zpochybňující evangelia a Bibli samotnou.

      A ne náhodou takové pamflety, jako např. "Jidášovo evangelium", je i dnes tlačeno do popředí židy a zednářskými spolky.

      Např. hnutí katarů, které šířilo obdobnou propagandu (jakou třeba propaguje i pan Kozák), jakou později šířili různé zednářské spolky. Je signatifní, že tato propaganda vyhovuje ve výsledku vždy ŽIDOVSKÝM ZÁJMŮM. A chytají se jí též různé satanské skupiny a spolky. Proč? Protože zpochybňují pilíře (které jsem uvedl výše) samotné křesťanské víry. Bez nich totiž křesťanství padne samo od sebe.
      A židovský talmudský plán na zničení křesťanství se tak vyplní.

      Odpor katarů aj. "gnostiků" ke "starozákonnímu Bohu Jahvemu" je ve skutečnosti jen zástěrkou pro židovské-zednářské satanské zájmy na zničení pravé Církve Kristovy (tj. samotného křesťanství a těch, kteří věří v hlavu této Církve - našeho Pána Ježíše Krista).
      Část "gnostiků" toto dělá vědomě, část z nevědomosti (včetně těch, kteří nejsou zrovna židofilové). Tak či onak, tímto slouží nejvyšším židovským a zednářským zájmům na zničení křesťanství.

      Btw.: Je zajímavostí, že "gnostici" mají plnou hubu skutečných i domnělých zločinů křesťanských církví, ale zločiny (často v řadě případů horších, než "zločiny" církve katolické či církví protestantských) gnostických spolků a hnutích v dávné minulosti, jako např. zločiny katarů (ze kterých zednářská a gnostická propaganda udělala "mírumilovné a nevinné" mučedníky) vůči křesťanům jim najednou nevadí a většinou ji zamlčují.
      Není to paradox?

      Vymazat
    4. Po ovoci poznáte je a neradil jsem Vám přejímat vše dogmaticky ale studovat fakta.

      Vymazat
    5. Odpověď na nepravdu v bibli:
      Myslím si, že poukazy na nutnost povraždit pronárody by se týkala i nás. Nejsme vyvolení Židé.
      O děvkách babylonských jste asi také četl a o nutnosti vypálit Babylon a jejich obyvatele zabít či zotročit. Blahoslavení tiší neboť oni obdrží dědictví již zde na zemi.
      Kdo je jiné víry musí být zabit nebo zotročen.
      Je toho hodně...

      Vymazat
    6. Petr Novák

      K vašim nesmyslům o Bibli:

      Tyto města a země (Babylón, Kanaán atd.) nebyly a neměly být zničeny a vyhlazeny kvůli nějaké "židovské nadřazenosti" (kterou Bible nikde ani nehlásá), ale kvůli svým ohavnostem a rouhání se vůči Bohu. A pokud jste si zjistil věci a zvěrstva, která se v Babylónu a Kanaánu děly, víte proč. Krvavé lidské oběti, sodomie, od homosexualismu, po chrámovou prostituci atd. Proto byl vyhlazen a zničen např. Kanaán a měl být vyhlazen a zničen Babylón. Ne kvůli tomu, že nebyly židé, ale kvůli svým ohavným démonským zločinům vůči Bohu a lidstvu.
      Stejně jako byla vyhlazena a zničena Sodoma a Gomora.
      A Bůh měří všem stejným metrem. Pokud i Izraelité odpadli od Boha, trest je neminul též (viz např. babylónské zajetí).

      Židé byli vybráni Bohem, aby uchránili a uchovali pravou víru v Nejvyššího Boha. A urovnali cestu příchodu Mesiáše.
      To, že pod vlivem farizejů nakonec od Boha odpadli a ukřižovali i Božího Syna Ježíše Krista, je věc jiná. Stejně i to, že si židé (v pozdějších dobách) pod satanským farizejským vlivem mylně vyložili biblické univerzální duchovní Boží království jako židovskou pozemskou světovou řísi. A boží předpověď milosrdného a láskyplného Mesiáše jako příchdod židovského krále, který vojensky lidu Izraele podrobí celý svět. A židovské poslání chránit pravou víru v Nejvyššího Boha (a s tím související boží zákaz rasového míšení mezi Izraelity a okolními národy) jako "židovskou nadřazenost" nad všemi nežidovskými národy.

      Vymazat
  31. 15:51 - ty dobytku ! Co jsi za vola, kdyz si me pletes s Broukem Pytlikem ? On volil Berniho Sanderse - tak ma narudlou utopistickou prdel jako ty !

    -------------------------------------------------------

    100 x bylo napsano zduvodneni moji pritomnosti na ceskem webu ! (Vcetne vysvetleni meho nicku !)
    JA MAM zasluhu svoji osvetovou praci na posileni SPD !

    -------------------------------------------------------

    23:51 - JAKYM PRAVEM me nadavas do parasitu ty KRETENE, kdyz jsem pracoval cely zivot ?
    Ten duchod od vlady jsem si zaslouzil daleko vice nez ty svoji vyplatu ty lenochu !
    (Do penze me poslali - TY VOLE, kdyz jsem
    dovrsil leta ! Na to je zakon, ktery jsem si
    nevymyslel ! Ty nemas pravo ze me delat nejakeho Cikana na davkach ! Vubec ani nevim, jak se o davky (food stamps) zada !

    NENAVISTNICI, nam bude kazdy rok lepe a vam hure !
    Coz je spravedlnost BOZI kvuli vasim povaham !

    OdpovědětVymazat
  32. O tom, ze existuje BUH se neda pochybovat !
    Za moji krasnou povahu podtrzenou zjevem, jsem byl prozretelnosti Bozi odmenen a vy potrestani za povahy vase ! VY NENAVISTNICI !

    Lepsi nekolik obrazku, nez tisic slov ! Bezte na Google images a naguglujte moje zivotni prostredi a
    potom porovnejte vase !

    Pelican bay (Naples Florida) !
    Fort Myers Beach Fl. !
    San Marcos Fl. !
    Sanibel & Captiva Fl.
    A dalsi a dalsi. To Andele pripravily pro ME !

    Vas ceka sidliste - LUNIK, jako je v Kosicich !
    T.j. trest Bozi za vase neprejici, nenavistne, zavistlive povahy !

    OdpovědětVymazat
  33. Závidět Vám může zase jen méně úspěšný parazit. Normální člověk vyznává jiné životní hodnoty a požitkářství je mu cizí. Chceš li vědět co jsi, podívej se za sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však jednou to bude povolený i u nás. Pak vás vy hnusný obřezaný xindlové budem střílet na loveckej lístek:)

      Vymazat
  34. Skupina leningrad v Piťere piť

    OdpovědětVymazat
  35. Kdo umí, umí. Kdo neumí, čumí. Do umění nepatří politikařeni, pletichaření natož kádrování. Jak vidno kádrování je hlavním poselstvím této rubriky. Aby bylo jasno,osobnosti typu pana Rejžka nejsou pro mne autority,

    OdpovědětVymazat
  36. Ohlasy jsou skoro na knihu. Řekněme na bílou knihu. Takové se vydávají jenom někdy. U koryta jsou Rejžkové, Černí, v názoru na Karla Sýse i Vopěnka. K pláči.

    OdpovědětVymazat