Reklama

.

.

pátek 25. května 2018

Dopis Veřejné ochránkyni práv

25. 5. 2018
Vážená paní Šabatová,
obracíme se na vás ve věci zrušení divadelní hry „Naše násilí a vaše násilí“ (zde a zde a zde), která má být uvedena 26. 5. 2018 v divadle Husa na provázku v Brně v rámci festivalu „Divadelní svět Brno“.
Tato divadelní hra v konkrétní scéně hrubě potupuje osobu Ježíše Krista a má charakter bezprecedentního rouhaní a znevažování. Ježíš Kristus, jak víte, je pro všechny věřící křesťany svatým Bohem, kterého uctíváme. On je pro nás tím nejposvátnějším. Hra znevažuje nejen jeho jméno, ale spolu s ním i věřící. Představení tak rozpaluje náboženskou nesnášenlivost, hanobí náboženství, kromě jiného relativizuje teroristické útoky a hanobí státní vlajku ČR.


Vedení rady Magistrátu města Brna přes varování a intervence tuto hru povolilo, přestože byla zorganizovaná petice za její zrušení. Rovněž byly v Brně pořádány mírné protestní akce za zrušení představení a jiné aktivity. Hlas křesťanů a hlas veřejnosti je totálně ignorován, dochází k bezprecedentnímu porušení základních lidských práv.

Martin Glaser, ředitel Národního divadla Brno, se přitom dovolává jednoho z hesel akce, kterým je svoboda. Takové chápání svobody je nepřípustné.

Mgr. Ing. Jiří Mrázek, ICLic. Mgr. Jan Rozek signatáři otevřeného dopisu Národnímu divadlu Brno a petice za zrušení představení „Naše násilí a vaše násilí“ uvádějí: „Tato divadelní hra svým obsahem zcela vybočuje z ústavního práva svobody projevu a svobody umělecké tvorby, které jsou garantovány čl. 17 ústavního zákona č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod (dále jen „LZPS“). Omezení svobody projevu je uvedeno přímo v čl. 17 odst. 4 LZPS, kde jsou uvedeny limity svobody projevu. Hranicemi svobody projevu se opakovaně zabýval i Ústavní soud, a to např. v nálezu Ústavního soudu sp. zn. III. ÚS 359/96 ze dne 10.07.1997, kde bylo judikováno, že ‚vybočí-li publikovaný názor z mezí v demokratické společnosti obecně uznávaných pravidel slušnosti, ztrácí charakter korektního úsudku a jako takový se zpravidla ocitá již mimo meze ústavní ochrany‘.

Obdobným způsobem se vyjádřil i Evropský soud pro lidská práva. ... uvedení předmětné hry může naplňovat skutkovou podstatu trestného činu dle ustanovení § 356 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „trestní zákoník“) – Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod (nenávist vůči křesťanům, ale i vůči původním obyvatelům Evropy jako takovým), ale také dle ustanovení § 365 trestního zákoníku – Schvalování trestného činu, kdy hra má dle zahraničních recenzí relativizovat zločinnost teroristických útoků a snad je i schvalovat.“

Tímto Vás Byzantský katolický patriarchát žádá, abyste se zasadila za zrušení divadelní hry „Naše násilí a vaše násilí“ i za zákaz jejího uvádění na území ČR.

Za Byzantský katolický patriarchát

+ Eliáš
Patriarcha Byzantského katolického patriarchátu

+ Metoděj OSBMr + Timotej OSBMr
Biskupové sekretáři

Kopie:
Prezidentu a vládě ČR
Biskupům ČR
Masmédiím

43 komentářů :

  1. Odvolávat se na svobodu je pitomost. Pitomost je rovněž to, že není jasně definován rozdíl mezi svobodou a svévolí - že není jasně definováno, za jakých podmínek je svévole transformována ve svobodu, kdo má morální právo být tím transformátorem.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zbytečná debata. Zrušit dotace těchto rádoby umělců. Ať se živí tyto šmíry za své. A šabatka,ať si zajde k holiči, je odporná.

      Vymazat
    2. Neberte nam svobodu vysoustavani jiz nam africky american dal spolu s ezastupcem Bidenem a rabajem Suouustatvsteinem
      http://zemavek.sk/slovenska-duhova-hanbasada/

      Vymazat
  2. Celé toto "umělecké dílo" je už z jeho charakteristiky škvár. Jediné čím chce zaujmout je maximální sprosťárna, vulgárnost a urážky. A zdaleke ne jen věřících. Podobně jako hry jistého kulisáka (kde se právě hrají a kdy se kde naposledy hrály?). Aby se dodalo vážnosti této snůšce blbosti a hulvátství, označí mainstream autora za "světově proslulého", "uznávaného" a očividnou absenci jakékoliv morálky za "kontroverzní". A hlavně jeho právo na cokoliv. Samozřejmě nejde o kulturní povznesení obecenstva, ale o jeho urážku. Je zde snaha dokázat, že "my umělci" jsme nad lůzu i nad zákony. Určujeme co je a co není morální. A vysmívají se občanům, protože vědí, že jim to projde. A že je třeba ochrání policie třeba i násilím. Obracet se na ombudsmanku? Na havloidní relikt v naší politice? Jakou má sama morální úroveň dokazuje mimo jiné i její angažmá v tzv. "kuřimské kauze" (viz google). jediným účinným prostředkem je absolutní ignorace nejen této hry, ale i divadla, které ji uvede. Souboru, který ji provede. A to dlouhodobě. Dokud se nevymění vedení a nové se neomluví, tvrdě ho bojkotovat. Tak sponzoři přijdou o peníze a věci se pohnou. Co se magistrátu týče, tak na podzim jsou komunální volby. Tak jem to brňané mohou spočítat. Kdo to povolil a z které jsou partaje je přece známo. Tak do toho!

    OdpovědětVymazat
  3. Takové představení připomíná zlo z Francie, kdy muslimové byli nespokojení se štvaním proti Mohamedovi, od časopisu Charlie h. Až se to tam nikomu nevyplatilo. Zesměšňovat druhé lidi - chyba.

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes je přeci "normální", že "umělci", když nic neumějí, tak alespoň provokují, aby k sobě obrátili pozornost, protože to se platí. Shakespeare se hraje úspěšně po bezmála půlce tisíciletí, po hrách nejmenovaného "velkého dramatika" (a neúspěšného politika) pár let po jeho smrti dnes už neštěkne ani pes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:09 Národní škůdce prosím nejmenovat. Název letiště Ruzyně a další věci bude třeba napravit.

      Vymazat
    2. V první řadě bych otevírala ročníky "herec tví" tak každých pět let. Za druhé bych tomuto rádoby divadlu a některým podobným nedala ani groš dotace, takovýhle píčoviny ať si platí ze svýho. Za třetí udělat představení, kde si z pí,i budet vytahovat fotografii Václava Havla a ten vůl vedle tibetskou vlajku. Pak to bude mít grády!!!!

      Vymazat
  5. Naši umělci mají jako hvězdný výkon ordinaci v prasečí ohradě, takže se musí zviditelnit nikoli výkony a uměním, ale obsahem, který právě narazil na dno. Hlouběji to nejde a je pouze otázkou času, kdy to nějaký fanatik vezme osobně, omotá se dynamitem a navštíví to příšerné představení...Pak se vezmou politici za ruce a budou jodlovat, jaké to je hrozné.Nešlapejte lidem po ideálech ani po bozích a bude klid.

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě to divadlo není na dně. Zatím se na scéně soulož a vražda jen markýruje. Ale zřejmě se blíží čas, kdy se to bude dít reálně, jako za dob úpadku říše římské v době císařů Nerona či Caliguly.

    OdpovědětVymazat
  7. Když už takovéhle odpornosti někoho napadnou a vydává je za svobodné "umění", není mi jasné kdo na tato představení chodí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:56 Vykořeněných lidí s humanitním "vzděláním" je dostatek.

      Vymazat
    2. Takové představení mohou hrát a rešisérovat natož chodit jen dementi!

      Vymazat
    3. Tak dozajista se najde pár úchylů, kteří na takové představení půjdou rádi, potom nějací zvědavci, kteří chtějí vidět, co ještě neviděli, potom idioti, kteří chtějí být "in" a patřit k té správné, pokrokové "elitě"...
      To, že ve hře Ježíš znásilňuje muslimku, mě tolik neuráží, to uráží Ježíše, a ten přece i na kříži volal "otče, odpusť jim, neboť nevědí, co činí". A tahle banda imbecilů, kteří se neumí jinak zviditelnit, zcela zjevně neví, co činí, jinak by to nedělali. Protože je-li pravda, že v představení také jedna z protagonistek vytahuje vlajku z míst velmi intimních, pak tím sakra uráží mě. A já nejsem Ježíš. Takovou věc neodpouštím. Taková urážka se dá smýt jen tím tradičním staletí ověřeným způsobem.

      Vymazat
  8. spoustu žvědavých "svobodomyslných" lidiček, kteří v tom tuší senzaci a musí u toho být aby byli tzv, IN. Premiéra bude plná a po druhé třeetí repríze to stáhnou. Plácnutí do vody, nicméně pan ředitel Glasser si připíše cenné bodíky pro svoji očekávanou budoucí kariéru.

    OdpovědětVymazat
  9. Jenže naše "civilizace" je založena na rouhání, hanobení, pomlouvání a lživém ostouzení všeho a všech, co přinesli lidstvu pokrok, kulturu, ale ne peníze kapitálu! Možná, že je ještě naděje, že se naše společnost jednou hne zase více ke kulturnímu dědictví, ale po pravdě řečeno "PRAVDA" JE NEPRODEJNÁ, ŠKVÁR ANO. To dílo musíte vnímat jako bulvár, zblblá přestárlá Husa na špagátě zřejmě bankrotuje a tedy musí kejhat ostošest. (Jsem bezvěrec, můžete mi nadávat!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, dopracovali jsem se do situace, že pravda, kterou je třeba ctít, není atraktivní.

      Vymazat
  10. Jo To je hnus nebo tvorba havloida černého králík v Plzni....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Králík je navíc jen obyčejný plagiát jedné z grafik Francisca de Goya y Lucientes z cyklu Hrůzy války.

      Vymazat
  11. Komediantům budiž přáno stejné, ale nechtěné obohacení, které předvádějí, nemytými opicemi a v reálu.

    OdpovědětVymazat
  12. Myslim,ze podle listiny lidskych prav a nasi ustavy je urazeni obcanu ,viry,presvedceni atd.trestne.Ale evidentne tomu tak neni.Vzpomente na odporny platek Charie Hebdo.Ten tak dlouho ponizoval jine,az je nekdo postrilel.Kazdy nema casopis nebo divadlo.Politici chodili v pruvodech a kladli vence.Misto toho,aby odsoudili a soudne zakazali aroganci a sprostotu.Ted mame ukazku v Brne.Zasevat nenavist a posmech je ohavnost.Divadla jsou placena z verejnych penez.I z penez vericich ktere urazeji.Mne,jako ateistu to poburuje.Jdete s takovym blabolem do nekam.Ubozaci.

    OdpovědětVymazat
  13. Omlouvám se, inscenaci neznám a ani nepotřebuji vidět. Nechci ani vstupným podporovat něco, co uráží hodnoty jiných lidí. Jsem ateista, ale ctím lásku ke Kristu věřících. Pane režizere, co kdyby na vašem divadle chtěl někdo inscenovat hru o z neucténí vaší maminky ?

    OdpovědětVymazat
  14. melte si a melte co chcete,překrucujte práva jak se vám hodí.Zvláště se obracejte na Šabatovou - HAHAHA.Jednoduše normální člověk na tu hovadinu nejde,ten kdo jde ze zvědavosti,je jeho volba.Suma sumárum stačí zjistit o co v té hře jde a stačí,člověk rozumný je rozhodnut,zná příjemnější prožitý večer a hovadin v televizi vidí dost.No když tam přijde jen pár lidí každý večer,tak si tu hru naší skvělí kumštýři moho strčit do P- - - -e.

    OdpovědětVymazat
  15. Jestli toto představení není jen nastavené zrcadlo pokrytecké kapitalistické společnosti plné násilí, znásilňování a vražd. Zaslechl jsem jen úryvek rozhovoru s autorem a režisérem a připomíná to spíše provokativní a zajisté kontroverzní pojetí kritiky dnešní renesance náboženství s jeho příkazy a averzí vůči ateistům.

    OdpovědětVymazat
  16. Nevím nevím, komediantů si nevážím, na hru určitě nepůjdu, do divadla jsem přestal chodit od té doby, co bych vstupným podporoval komedianty, co se mi snaží vnutit, že jsou etalonem morálky a přitom vyžírají kdejaký festival, bez dotací by pomřeli hladem, protože obyčejná práce jim smrdí a za patřičný obolus jsou schopni podpory kdejakého svínstva. NICMÉNĚ TA HR MNE NEURÁŽÍ!!! Západ s plnou držkou morálky morduje, utlačuje, vykořisťuje, okupuje, bombarduje, střílí rakety, podporuje kdejaké vrahy - mylsím, že jde o symbol - Ježíš představuje Západ znásilňující ostatní kultury, kohokoliv, kdo nesouhlasí s názorem vládnoucí vrstvy, která nemá koneckonců ani podporu svých občanů, přesto se nerozpakuje jejich jménem páchat válečné zločiny. Prostě to vnímám jako symbol, díkybohu vyjádřený cestou divadelní hry a ne teroristickým masakrem. Jen kontrolní otázka: Jak byste se chovali, kdyby Vám někdo vymlátil celou rodinu, příbuzenstvo, zabil děti, házel na hlavu bomby a to vše jen proto, aby se zmocnil nerostných surovin - aby Vám mohl diktovat, jak máte ve své vlasti žít - vydělal na tom, že Vás a Vaše děti zabíjí? Reagovali byste jen "divadelní hrou"? Odpovězte si upřímně. Dneska vraždí naším jménem daleko od našich hranic, proč by zítra nemohli vraždit nás, když držíme huby a krok. Válečným zločincům se nedostává spravedlivého trestu, jsou dekorováni, žijí v bezpečí a přepychu, píší knihy, jsou oslavováni. proč by si nás měl někdo vážit, Přináší v současnosti naše kultura víc užitku, nebo zmaru? Opravdu jsme hodni následování s Balkánskou řeznicí a podobnými zrůdami v čele našich států? Opravdu je nejvyšším stádiem naší kultury poznání, že je lepší se mýlit s těmi, co nás platí, než mít pravdu? Opravdu už neplatí, že příklady táhnou? Že právo platí pro každého? Že se rodíme (všichni lidé na celém světě) rovni ve svých právech a povinnostech? ....... . Pro to všechno mi hra nevadí, jménem Krista bylo pácháno mnoho zločinů. Ti, kdo je páchali se jeho jménem jen zakrývali svou zločinnost. Nejsme dnes ve stejné situaci? Nezakrývá někdo své zločiny plky o morálce, demokracii, svobodě, spravedlnosti ....? Jasně že jsme, tak si nechte ty své moralizující kecy od cesty. Kristus je v této hře symbol Západu, jeho chování. Než nadávat, měli bychom se zamyslet. Nad sebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NE! Velice se mýlíte!! Pokud někdo chce pranýřovat současný hnus, a celkovou devalvaci vkusu, morálky, a to, že jsme zahlcováni odpornou pakulturou, kde si kdejaký úchylný producent, který si může zaplatit produkovaný hnus v nějakém televizním kanále - veřejném! - odreagovává svoje úchylné vize, musí se to kritizovat a napadat jinde a jinak. Úchyl, který na veřejnosti radostně ukazuje čuráka, je kárán, pokutován a trestán - ale na divadlech, v mediích a TV se všechno může? Viz takový hnus jako jsou Štiky a podobně. Toto se nesmělo dělat nikdy! Divadelní představení vždycky schvalovala nějaká komise, už za Rakouska-Uherska, přes první republiku, i přes protektorát - nikdo nesměl svobodně a nerušeně předvádět nějaká zcestná zvěrstva veřejnosti, a to bylo správné. Dnes se musí vysoký politik či prezident omlouvat za kdejaký výrok, ale na divadlech budeme sledovat úchylná zvěrstva a urážky vkusu? A nevykládejte, že tedy "nemáme chodit do divadla" ... "nemáme sledovat TV"..."nemáme nic číst"... a tak dále, abychom se vyhnuli vkus urážejícímu svinstvu? Proč museli do "kusu" instalovat Ježíše Krista - co jim udělal? Čeho se dopustil na lidstvu? On snad někoho znásilňoval? Kritizování lumpáren a svinstev, kterým jsme vystaveni, a nikdo se neodváží proti tomu protestovat, se musí dít jinak! Pasivní resistence, občanský odpor. Proč čteme - ba hltáme bulvár? Všechno stojí a padá s lidskou zhovadilostí - někdo má ze všeho prču, nevadí jim, že zhovadilci kazí morálku dětem, mládeži, a předvádějí ubohost Českého národa. Jsme ubožáci non plus ultra! V USA se nic takového hrát nesmí, nikde se to hrát nesmí - jen tady u nás. Jen sem se vozí odpad z celé Evropy, jen tady se staví sklady pro celou Evropu, a zabírá se půda, jen tady se staví silnice, aby mohly kamiony jezdit s Evropským zbožím sem a tam přes ČR - jsme stoka Evropy, morálně i věcně. Nežvaňte kraviny. Nevím, zdali jste ten hnus viděl, ale pokud tam nějaká svině vytahuje z pochvy vlajku ČR - to už je na střelbu a založení požáru - nikdo by si tohle líbit nenechal - žádný hrdý národ. Ať něco takového zkusí tam, kde existuje národní hrdost - a živí z jeviště neodejdou - hnus jeden hnusnej!

      Vymazat
    2. Brno a tohel divadlo je vůbec nějaký testovací polygon. Nechápu ty herce, jeden trouba se vždycky najde viz. mladý Hru-šínský, ale tolik zblbnutých najednou. Buď v něčem si něco šlehají nebo na nich testují mind control - ovládání mysli. Jinak si to neumím vysvětlit

      Vymazat
  17. Hnus jsem neviděl a nechci a také mnė nezajímá virtuální realita nějakého Ješíše. Souhlasím s kritikou, ale stejně tato společnost potřebuje probudit a to možná může být iniciační záležitost. Vzhledem k tomu, že protestují komunisté s KDU, vypadá to na vítězství náboženské nesnášenlivosti.

    OdpovědětVymazat
  18. TO 23:20
    Nemýlím se, Vy nečtete to, co komentujete (nebo komentovanému textu nerozumíte). Pokud je někdo ubožák, národ to není - spíše je jím ten, kdo takto národ osočuje. Znovu, jednoduše a snad pro Vás srozumitelně:
    Ve hře je ZÁPAD SYMBOLIZOVÁN OSOBOU JEŽÍŠE!!!! Jen to komentuji!!!!
    Západ, při plně hubě kultury,morálky, svobody, demokracie, lidských práv pošlapávající svou i druhé kultury, morálku, svobodu, demokracii, lidská práva!!!
    Připojím trochu Bible:
    Matouš 7
    14 Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo ji nalézá.
    15 Střezte se lživých proroků, kteří k vám přicházejí v rouchu ovčím, ale uvnitř jsou draví vlci.
    16 Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny nebo z bodláčí fíky?
    17 Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce.
    18 Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce.
    19 Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.
    20 A tak je poznáte po jejich ovoci.
    21 Ne každý, kdo mi říká `Pane, Pane´, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.
    22 Mnozí mi řeknou v onen den: `Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?´
    23 A tehdy já prohlásím: `Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.´

    Exodus, Kapitola 23
    1 Nebudeš šířit falešnou pověst. Nespřáhneš se se svévolníkem, aby ses stal zlovolným svědkem.
    2 Nepřidáš se k většině, páchá-li zlo. Nebudeš vypovídat ve sporu s ohledem na většinu a převracet právo.
    3 Ani nemajetnému nebudeš v jeho sporu nadržovat.
    4 Když narazíš na býka svého nepřítele nebo na jeho zatoulaného osla, musíš mu jej vrátit.
    5 Když uvidíš, že osel toho, kdo tě nenávidí, klesá pod svým břemenem, zanecháš ho snad, aniž ho vyprostíš? Spolu s ním ho vyprostíš.
    6 Nebudeš převracet právo ubožáka v jeho sporu.
    7 Buď dalek každého podvodu; nepřipustíš, aby byl zabit nevinný a spravedlivý, neboť svévolníka neospravedlním.
    8 Nebudeš brát úplatek, neboť úplatek oslepuje i ty, kdo mají oči otevřené, a vede k překrucování záležitostí spravedlivých.

    V Losinách jmének Krista upalovali, ve jménu Krista se vedly křížové výpravy, jeho jménem se vysvěcovaly zbraně, jeho jména měl plnou hubu Bush junior a mají mnozí jeho souputníci. Opravdu, když si přečtete jeho výše uvedená slova jednají podle něj? Nejsou to falešní kazatelé, neznásilňují a nemordují jeho jménem? Právě to, že Ježíš je zobrazen jako znásilňovatel a hra je uvedena v kultuře, kterou křesťanství ovlivnilo je přínosem hry. Jen v takové kultuře to totiž může podnítit pozitivní změny. Kupodivu i návrat k jejím kořenům. V napadaných kulturách by to podnítilo jen nevraživost, agresi, terorismus. V naší kultuře to pro uvedené může podnítit k nápravě, návratu ke kořenům. TA PASÁŽ JE ZRCADLO, VE KTERÉM BYCHOM SE MĚLI VIDĚT!!! TAK JSME VNÍMÁNI!!! Je to snaha nás probudit.Čtěte a přemýšlejte.

    OdpovědětVymazat
  19. Jaký je rozdíl mezi divadelním představením a mší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný, obojí by mělo vést k poznání dobra. Otázka by měla znít, jaký je rozdíl mezi slovy a skutky.

      Vymazat
  20. 1984 nebyla Orwellova vize budoucnosti, ale popis vidění světa Západem a způsobu řízení života západní společnosti podaný tím, kdo popisované bezprostředně prožíval. Byl a je to popis prožité reality. Nejde o vizi budoucnosti, ale popis vlastního zjištění prožívané reality. Kdo to nepochopil, cinká klíči, vystavuje červené karty, podporuje nenávist a ty, kteří zneužívají slov o dobru ke zlým skutkům, ty, kteří své zlo zakrývají jménem Krista.

    OdpovědětVymazat
  21. Kdo ten hnus podporuje a kdo přiklepl dotace? Přece brněnská radnice - koalice Hnít Brno a ANO. Bez jejich schválení by se ta prasárna nikdy nemohla uvádět. Myslíte, že by dotace přiklepli na představení, kde by Mohamed znásilňoval dítě? Při tom, jak je islám v celé EU chráněn jistě ne! Na rozdíl od uváděné inscenace by něco podobného nebylo mimo realitu - Mohamed měl devítiletou nevěstu, ale Ježíš znásilnit muslimku nemohl, protože islám za jeho života neexistoval!

    OdpovědětVymazat
  22. Známe "Nudu v Brně" a nyní se zmírající Brno (již od 2. světové války kulturně i ekonomicky) hlásí uměleckým bleskem na Zelňáku, kde vystupuje již dávno zavánějící Husa na špagátě. Nevím k čemu se představení, hanobící křesťanství s muslimstvím v jednom braku mělo dopracovat? Jsou to vcelku pořád stejné charaktery a typy lidí, dříve by oddaně sloužili antisemitismu, dnes berou antirusismus a pro rozeštvání domácí populace také si zarejou do křesťanství, což pak vyváží hanobením islámu. A tomu zmetku, jehož cílem je na příkaz je platícího kapitálu plnit heslo rozděl a panuj, kreátoři (kreatůry - co je správné?) říkají umění! Štvi proti všem a všemu, co brání plnění pytlů s penězi, ze kterých si "svobodomyslní umělci" pak berou desátky! Doufám, že oprávněně naštvaní lidé tuto podobu "uměleckého" nacismu vypraskají z města jen bičíky!

    OdpovědětVymazat
  23. "Jak jsem potkal v brněnské Redutě na jevišti novou podobu nacismu" - to by byla dobrá hra. Zdalipak by se ji odvážila Husa na špagátku v rámci boje za svobodu umění - ovšem ve službách kapitálu - uvést? Bylo nutné válkou rozvrátit Brno. Bylo nutné držet po 75 roků "Brno na laně" v troskách, které z ní udělali druzí? Když to tak přebírám, tak ti Brňáci dopadli jako Palestinci.

    OdpovědětVymazat
  24. Není bez zajímavostí, jak se dělila v Brně "společnost". Teatrální nová podoba nacismu nadává občanům, kteří nacismus nechtějí, do fašistů. Já nevím, jsem bezvěrec, ale nemám rád, když jeden zesměšňuje a znevažuje víru druhých, nepovažuji to za kulturní, natož umělecké a to jsem bez vyznání! Takže kde že jsou ty časy nacistických kulturtrégrů, kteří nadávali odpůrcům "jejich kultury" do židobolševiků. To je tedy jediná změna - a posun k lepšímu či horšímu, či dokonce povýšení?
    Ale zdá se přece jen pokrok - u nás: kritika této umělecké formy neonacismu se zapovídá, hanobení rasy, náboženství, národa je přece u nás povoleno - pokud ovšem tak činí "umělci" ve svém genitálním, pardon geniálním záměru. Občané, běžte v Evině rouše se prohánět na Václavák, toť kultura, kterou právě zavedl Dolfík a kterou nyní propagují jako výkřik umění v Brně - Je to beztrestné - když na jevišti, proč ne v hledišti? I tam se prováděl stryptýz a snad jen stěsnaný prostor bránil gruppensexu. Ostatně nevyznamenali jsme nedávno skupinu profesionálních prostitutek či spíše "křivítek" Pussy Riot za takové odvážné "umělecké počiny"! Prý si máme zvykat na hulváty ve společnosti, je to prý pro kapitalismu a jeho diktaturu přínosné.... A někteří dokonce žvatlají o tom, že když dělají porno a pěstují nenávist mezi lidmi, že hájí demokracii a navíc svobodu. ARBEIT MACHT FREI - I TAK SE ZŘEJMĚ V BRNĚ CHÁPE SVOBODA!

    OdpovědětVymazat
  25. Je to banda, divadlo rozpustit a pana ředitele popohnat k soudu, podmínka by mu neškodila. Svoboda není bezbřehá.
    Jenže policie hájí jen elitu, která klidně utratí za lístky šestsetkorun, jan aby se nějak pobavila. Stejná částka vyjde důchodce, když utratí peníze za maso, aby udělal bene ratolestem, když přijedou navíkend s vnoučaty.

    OdpovědětVymazat
  26. Za vším hledej žida!

    OdpovědětVymazat
  27. Nejdřív nám herci spolu s křesťany zlikvidovali socialismus a s ním sociálních jistot (zlikvidovali československo, bylo jim to jedno)... nyní se někteří herci pustili i do křesťanů, bývalých jejich spojenců na likvidaci socialismu, soc. jistot a státu.
    Tak vám něco řeknu... neotravujete mne s tím a rozdejte si to mezi sebou, vždyť jste přátelé v rozbíjení jistot a státu.

    OdpovědětVymazat
  28. overtonovo okno se otevírá. Mladí, kteří na toto představení chodí, ostatní, kteří k tomu mlčí, dojdou trpkého konce a přesně takového zacházení, které je ve hře znázorňováno- znásilňování, zabíjení, umlčování.
    Stát ani okolí se jich nezastane, vždyť nebude existovat. Když mlčící většině nevadí vytahování české vlajky z vagíny, nebude jí ani vadit, že státní útvar jménem Česká republika-Čechie- zanikne

    OdpovědětVymazat
  29. Zajímavé jsou reakce některých lidí,jako důkaz kvality jejich osobností. Paní Šabatová mne nepřekvapila, ale zklamal mne Msgr Tomáš Halík.

    OdpovědětVymazat