Reklama

.

.

čtvrtek 10. května 2018

Pan Foldyna se nemá co omlouvat - Pan Hamáček vyvolává dojem nepřítele Slovanů


Jiří Jaroš Nickelli
Jiří Jaroš Nickelli
10.5.2018  ČeskéNárodníListy
Tak to tu máme opět. Po plivancích mainstreamu na Noční vlky, kteří se neprovinili ničím menším, než svým vlastenectvím a pietním postojem k padlým hrdinům Velké vlastenecké války anobrž Osvobozovací evropské války národů porobených fašismem čili II. světové války v Evropě, se pan Hamáček, coby Nachfolger pana Sobotky pustil do stranického kolegy pana Foldyny. 


Copak že to údajně provedl zlého pan Foldyna? Pan Foldyna jako pravý vlastenec a pravý Slovan, přítel Srbů i Rusů, jel na své motorce rovněž projevit úctu padlým hrdinům osvoboditelům II. světové války u nás. A byl sprostě a neurvale napaden jakýmsi zástupcem odpůrců Nočních vlků, který panu Foldynovi hrubým způsobem spílal a vytýkal mu podporu "zločinných nočních vlků"- alespoň podle videozáznamů publikovaných na internetu.

A pan Hamáček, namísto aby se pana Foldyny zastal, pokračoval de facto v napadání pana Foldyny naprosto nemístným a hloupým vytýkáním jeho staročeských reakcí na sprostá napadání odpůrce Nočních vlků. Celá věc je pochopitelně notně zpolitisována mainstreamovým tiskem tak, aby došlo k vyvolání dojmu "nepatřičnosti akce Nočních vlků na našem území". Jsou jim přičítány všemožné zločiny, počínaje sympatiemi pro ruského presidenta a konče "řevem jejich motorek". To vše jsou přečiny hodné pozornosti našich putimských strážmistrů, užitečných idiotů ve službách novinářských chlebodárců bakalovského a příbuzného ražení, zkrátka všech nepřátel Ruské federace, jejího presidenta a vůbec všech Slovanů, kteří bojovali proti nacismu, když "přece víme, že jediní osvoboditelé národa byli západní spojenci, nicht wahr, meine Herren??"

Že se k těmto nesmyslům, idiotským lžím a výtržnostem hlásí i pan lídr sociální demokracie - apropó, je to ještě u nás vůbec sociální demokracie?? - je pro voliče této strany varovným signálem. Myslí si pan Hamáček, že po tomto inkvizitorském zásahu proti spolustraníku, jenž nemá žádný jiný význam, nežli ho násilně vřadit do zástupu NATO EU zaprodanců, nepřátel Slovanů, toto přehlédnou potenciální voliči?? Ani náhodou, pane Hamáčku!

Sociální demokracii, která má takového inkvisitora svým vůdcem, nemůže volič poctít svou pozorností, když se tu neustále vyhlašuje, jaký že jsme to liberální, tolerantní a všestranně demokratický stát. Co špatného učinili Noční vlci?? To, že přišli uctít věnci, kyticemi a poklonou památku padlých sovětských vojáků všech národností SSSR ve II. světové válce u nás?? To má být nějaká proputinovská propaganda?? To má být "šíření ruského, kremelského vlivu"?? Jsou Noční vlci nějací "agenti hrozného Kremlu" a válečné propagandy?? Anebo přistoupíme na hysterickou štváčskou optiku pánů Jakubů Jandů, Štětinů a podobné politické čeledi?

A co špatného učinil pan Foldyna?? NIC. Naopak, jel pokojně a ve vší slušnosti uctít jako motorkář hobbysta památku padlých hrdinů. Byl napaden neurvale a sprostě a reagoval staročesky, podle přísloví na hrubý pytel hrubší záplata. To je vše. A toto má být páně Foldynův politický a stranický hřích, doslova zločin??

Jděte se vycpat, pane Hamáčku. To právě vy se chováte jako pravý zaprodanec NATO, toho NATO, jež agresorsky napadlo Jugoslávii a od té doby ztratilo punc obranného svazku a stalo se pouhým agresivním paktem. I já mám srbské příbuzné, kterým padaly humanitární bomby NATO na hlavu. I já souhlasím s postojem pana Foldyny a odsuzuji Váš postoj, pane Hamáčku. Svůj díl - vlastně nářez - by měla dostat i štváčská média, která pilně na běžícím páse vyrábějí z Nočních vlků jakési politické kanibaly, jakoby nepocházející z Rusi, nýbrž odněkud z jistých ostrovů.

Nepřátel Slovanů tu máme od doby instalace pana presidenta Havla plné zuby. My přátelé Srbů, Rusů i všech neagresivních Slovanů. A my nepřátelé humanitárních bomb všech typů.

My naopak uznáváme aktivitu Nočních vlků, jako projev zachování paměti odkazu všech padlých bojovníků proti hydře fašismu a nacismu. Sociální demokrat podle nás odbojářů by měl být na straně bojovníků proti fašismu a nacismu a nepřevracet dějiny a nedělat nepřátele z udržovatelů posvátných tradic boje právě proti fašismu. Pan Foldyna podle nás se chová jako pravý sociální demokrat. Jak se chová pan Hamáček, je podle nás také jasné. Podle nás se chová jako nepřítel Slovanů - anebo vyvolává takový dojem, jak by řekli právníci.

Sociální demokracii v tomto případě nepoškozuje podle nás pan Foldyna, nýbrž pan Hamáček. K jeho postoji sympatie v žádném případě nemáme. Takové je naše stanovisko.

Jiří Jaroš Nickelli,
předseda HDK ČSBS Boskovice
Autor je pozůstalý po obětech fašismu a příbuzný Srbů


99 komentářů :

  1. Hamáček je stejné "bláto" jako byl Sobotka. Dovede ČSSD k předčasným volbám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hamáček musí okamžitě odstoupit!
      Není možné, aby ČSSD měla za předsedu takové hovado!

      Vymazat
    2. dřive se řikalo hamačkum kafemlejnek dnes bych ho tipoval na drmola to je asitak všechno co umi žvanit a žvanit jak spravny socan pro ktereho neni problem slibyt všechno stejně tak jako všechno oblafat jako neznaboh děkuji neviditelnemu že jsem socana nikdy nevolil a bohda volit nebudu zeman paroubek sobotka mě stale potvruzuji ou spravnou volbu to už snad komunisty ale jen ty nepomyleny

      Vymazat
    3. 18:20 https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=WM7yUyspjV8

      Vymazat
    4. VOLBY ZMANIPULOVANÉ NAŠIMI TZV OHLUPOVADLY

      způsobily,že přes velké ztráty voličských hlasů stále máme stále jako voliči naprosto nekvalitní zastuptele.
      Nyni už docházi dokonce k masivnimu porušováni zákonů o nepřipustnosti cenzury.
      Podivejte se i na tento web,který bez zdůvodněni maže brzy stovky přispěvky,zřejme pod tlakem,že bude majitelům zabaven majetek pokutami či dokonce museji být pod vzlhanými záminkami zlikvidováni.
      Ani padajici ČSSD ani KSČM už nejsou schopny proti tomuto mimořádně sprostému vývoji nic dělat.
      Pro vyvoláni obecného referenda požaduje na př.ČSSD NECHUTNÝCH 850 000 hlasů,aby politické třidě Šmejdů pomohla znemožnit jakoukoli občanskou demokracii.
      Tak je jasné,že tyto strany chtěji dál občanům tak dlouho škodit až musi úplně zmizet.

      ŽÁDAME TENTO WEB, ABY JASNĚ NAPSAL CO VLASTNĚ PŘIPOUŠTI NYNI UŽ JASNĚ SPROSTÁ CENZURA, KTERÁ SE SNAŽI UMLČET VŠE CO JIM ZLOVOLNĚ PŘIPADÁ JAKO OPOZIČNI JEDNÁNI.

      Je třeba připomenout,že nepomůže se hrbit,ale je načase podporovat solidaritu,která je deklarována v hlavičce tohoto webu.
      Ono čim vice se budeme hrbit tim dřive dojde ke ztrátě tohoto webu.
      Kdo chce být otrokem ten taky bude.Nemáme už co ztratit nizké platy a ohnuté hřbety máme a už nám ani ty nepomohou!

      NIKDY!

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat




    6. Stanovy "Nová republika, o.s."

      Preambule:

      Cílem občanského sdružení „Nová republika, o.s.“ je navrhování a prosazování alternativních řešení závažných společenských problémů, které mají být ve svém souhrnu komplexním návrhem na zlepšení uspořádání společnosti k větší spokojenosti občanů. Takový návrh bude trvale upravován a doplňován tak, aby co nejvíce přispěl k překonání negativních vývojových tendencí ve společnosti, které mohou vést k rozkladu společenské soudržnosti, kulturnímu úpadku a poklesu výkonnosti hospodářství.
      Cíle bude dosahováno tvorbou projektů koncepčních řešení, jejich odbornou oponenturou a zveřejňováním všemi vhodnými dostupnými prostředky tak, aby se občané s výsledky práce občanského sdružení mohli seznámit, případně se s nimi ztotožnit a/nebo přispět k oponentuře. Ve společnosti má být překonán pocit existence „jediné správné cesty“.
      Dosažení takového cíle předpokládá nalézání spolupracovníků, kteří se mohou podílet na tvorbě alternativních řešení a jejich propagaci, rozvoji organizačních a technických předpokladů pro šíření informací o nich. Následováníhodné příklady podobných aktivit bude o.s. hledat v České republice i v zahraničí.
      Občanské sdružení je připraveno spolupracovat s veřejnou správou a také s jinými NESTÁTNÍMI NEZISKOVÝMI ORGANIZACEMI(!?!) na dosažení společných cílů. Bude hledat účinné prostředky k ovlivnění legislativy i exekutivních rozhodnutí v zájmu pozitivního společenského vývoje.


      Čl. 1
      Základní ustanovení:

      „Nová republika, o.s.“ je občanským sdružením ustanoveným podle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů, v platném znění, a je právnickou osobou. K naplnění svých cílů využívá spolupráce s dalšími právnickými a fyzickými osobami, příspěvků, finančních darů a výtěžku z vlastního majetku a to v souladu zejména s ustanovením § 15 odst. 8 zákona č. 586/1992 Sb., § 15 odst. 8) o daních z příjmu, v platném znění.

      Čl. 2
      Název, sídlo, územní působnost

      Název: Nová republika, o.s.
      Používaná zkratka: NR
      Anglický ekvivalent názvu: New Republic (civic association )
      Sídlo: Praha 4, Boleslavova 16/30, 140 00
      Působnost: celé území České republiky

      Čl. 3
      Hlavní cíle a vedlejší činnost svazu:
      1. Hlavní cíle
      a. Shromažďování a zprostředkování informací, příprava a prosazování řešení závažných společenských problémů.
      b. Dosažení pozitivních změn společenského, ekonomického a kulturního vývoje zejména v České republice.

      2. Vedlejší (doplňkové) činnosti
      Vedlejší (doplňkovou) činností bude pořádání veřejných akcí na podporu cílů občanského sdružení (zejména publikační činnosti, mediálních aktivit a konferencí) a činnost v rámci GRANTŮ(?!?) získaných na podporu činnosti o.s.






      Vymazat
    7. Pokud někdo nevi co je to hroši kůže tak tadz je vzorek!

      Vymazat
    8. Ano,toto už Hamáček neustojí,přeci nemůže být něco,co není......

      Vymazat
    9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  2. Také si myslím, že tohle bude pro ČSSD kruciální. Hamáček to přehnal. Snad si i sám uvědomuje, že přestřelil, všimněte si jeho dnešního stanoviska - prý si to s Foldynou vyřídí osobně. Takže oba pánové to možná v zákulisí urovnají, protože jinak je to opravdu, jak dnes píše trefně Jiří Paroubek na Vaše Věc, totální sebedestrukce ČSSD. Která i tak bude postupovat dál, protože příčiny hluboké krize přetrvávají a strana není schopná na to adekvátně reagovat.
    Ale je zase vidět, že tu je podpora Foldyny, že tohle do značné míry zmobilizovalo určitý segment voličů soc. dem. i voličů mimo ČSSD. Ti by mohli tvořit krystalizační jádro nové strany očištěné od přizdisráčů, jako je Sobotka, Štěch, Marksová, Gajdůšková, Diendsbír......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopte prosim,ze soc.dem.nemuze byt jina .Foldyna tam vpodsate vubec nepatri.Socdem byla ,je a bude zradcovska a prisluhovacska partaj.Uz od roku 1920 kasle na lidi.a jde jen po vladnich funkcich.

      Vymazat
    2. Hamáčkovi chybí to vzdělání,které nedokončil,to se dá jen řádným stúdiem....

      Vymazat
  3. Pan Hamáček zapomenul na to, že za osvobození Československa padlo 140 000 sovětských vojáků, ale raději "hajluje" před US velvyslanectvím. Po volbách - "Čest jeho památce".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nsdap byli taky socani a když se přida novy kamaradčoft se socany černoprdelnimi s nabožnou a jalovou anželou navrch tak neni očem uvažovat

      Vymazat
    2. I proto to dopadlo jak to dopadlo! - http://img-fotki.yandex.ru/get/3304/tapirr.11f/0_27c44_2dd8151b_orig.jpg

      Vymazat
  4. Alespoň jeden čestný socdemák. Zachoval jste se skvěle pane Foldyno. Vážím si Vás. Neomlouvejte se a buďte svůj. Váš předseda Hamáček by měl být hrdý, že má takové spolustraníky a když to nevidí, vede stranu kupředu do minulosti.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobře to napsal pan Jaroš Nickelli. A nepřítel Slovanů Hamáček si s panem Foldynou nemá co vyřizovat, jedině tak se uctivě omluvit.

    OdpovědětVymazat
  6. Zvolením tohoto pudlíka na místo předsedy ČSSD šlápli do h.... Klidně tam mohl zůstat Sobotka, to vyjde nastejno. Je naprosto viditelné, že nikomu z těchto prospěchářů absolutně nejde o dobro země, ale pouze a jenom o vlastní, královsky placené koryto, za nicnedělání. Je to stejné, jako po sjezdu KSČM.Vlk se nažral.................. Člověk, jako je "PAN FOLDYNA", nakonec za to, že se chová jako vlastenec bude ještě popotahován. Jděte s takovou demokracií do prdele, je to jak v padesátých letech. Díky Havle !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedostudovaný nedouk sobotkovec Hamáček10. května 2018 22:59

      • https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Hamáček
      • www.vlasteneckenoviny.cz/?p=196329
      • www.vlasteneckenoviny.cz/?p=196327

      Vymazat
  7. Hamáček jen ukazuje, co je dnes ČSSD zač.
    Ani jemu jistě nikdo nemůže upřít právo na názor. A vzhledem ke své funkci v téhle vlastizrádné kvazi-české kvazi-sociální kvazi-demokratické a snad i vůbec (co nevidět) kvazi- straně, má asi i právo zablekotat něco např. ve smyslu, že ČSSD nezastává Foldynovy názory.

    Ale takhle už jsem se opravdu dlouho nerozčilil, jako když jsem se dozvěděl, za co chce tenhle bruselský arcilokaj po Foldynovi OMLUVU!! Neuvěřitelná ztráta soudnosti!!!

    Vláďa z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovoluji si zde reprodukovat slova Doc. Konvičky ze dne 3. 5. 2018 na Svobodné rádiu:
      "Hamáčkova vláda, ona to totiž bude Hamáčkova vláda, protože Hamáček drží v kleštích Babiše, nikoliv naopak, bude pořád horší, než byla vláda socialistického trapáka Sobotky, protože Hamáček se v posledních třech čtyřech let projevoval jako aktivní kolaborant s islamizací, snaživý, a jako aktivní kolaborant s bruselskou multikulturalistickou pokryteckou politikou. Hamáček v posledních letech dělal aktivní proislámismus. Pindal, že lidstvo islámu za mnohé vděčí, nechával se fotit s představenstvy pražských mešit, na všeljakých jejich svátcích, v objetí s chlapy, kteří se dají označit za islámské radikály, pak ty fotky zase mizely, se stahovaly, když se ukazovalo, že Hamáček by mohl jít nahoru.
      Dostáva se nám na klíčové vládní místo někdo, kdo se dosud projevoval jako aktivitický příznivec islamizace téhle země."

      Vymazat
    2. Hamáček a jeho partaj ! Jak muže mít taková strana pul miliardy dluhu a ještě existovat ! Členové ČSSD odejděte nebo budete platit dluhy za vedení strany !

      Vymazat
  8. Podobně jako Hamáček se chová Zimola, na to nezapomínejte...
    https://www.budejckadrbna.cz/zpravy/politika/19518-hamacek-chce-omluvu-od-foldyny-za-chovani-na-akci-nocnich-vlku.html

    OdpovědětVymazat
  9. Kdysi jsem říkával, že Špidla je hrobník soc.dem., poté Sobotka a teď do třetice všeho nejlepšího se jím definitivně stal slaboučký intrikán a chlapeček Hamáček. Čest jejich památce a s bohem. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  10. Hamáček jen odpudivý kariérista,který pro koryto udělá cokoliv!Nikdy nepracoval,o životě ví kulové,chce jen parazitovat ,mít peníze a moc !
    Jde o naprosto odpudivé stvoření .Takto se líhnou kolaboranti a vlastizrádci.....

    Pavel Beran

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkně jste mě rozchechtali kritici pana Hamáčka. Jen dál a soudružsky kupředu geroji!

    OdpovědětVymazat
  12. Hamaček? Po Špidlovi a Sobotkovi přichazi do čela ČSSD dalši certyfikovany nymand Hamaček. S charizmatem mopu na vytirani zachodku, karijerista - ani ryba ani rak s pečlivě navlčenym prstem, kterym určuje spravny směr větru.

    OdpovědětVymazat
  13. Pane Nickelli, s vaším dovolením, dovoluji si kontrasignovat.

    Švandrlík popsal v Černých baronech nějakého soudruha poručíka Hamáčka - na jehož roli se přiživil i Bolek Polívka. Hamáček je stejným vzorem morální průměrnosti a cizomilství z povolání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bolek Polívka se ve filmu nevyskytoval! Poručíka Hamáčka hrál Jiří Schmitzer (syn Jiřího Sováka)

      Vymazat

    2. Ten kontrasignant mě pobavil, pane Volný.

      Stejně jako ve Světácích: " Marie Curý a ten dadaistický intrapunkt a apendix od Salvatora Dulí. Nic cizího mi není lidské !".

      Směje se a zdraví Ramón

      Vymazat
  14. Pozoruhodné je, že s tímto bezpáteřním Hamáčkem chtějí spojit svoji politickou budoucnost Andrej Babiš a Vojtěch Filip. Otázkou je, kdo se z nich bude "smát poslední"...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. spiše je podivne že sami socani s hamtačkem v čele se cukali až nakonec podrželi jak se na starou kurvu sluši nakonec to jejich že v prvni řadě program vyměnili za koryta ato je cele a programy muže sledovat každy na obrazovkach nezavislich teve pač jine ani nejsou

      Vymazat
  15. Nezapomeňte, že Hamáček je člen amerického Aspen institutu, nemůže se chovat jinak, blbý je, že lidi je pořád volí

    OdpovědětVymazat
  16. Hovnáček je stejný prouASSácky eurohovnotný eso jako byl Sralbotka!!!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Všeho do času. Foldyna se zachoval jako starý sociální demokrat. Můj praděda tuhle stranu v Brně pomáhal budovat a jako mistr na Vaňkovce nešel pro ránu daleko.Ten se musí v hrobě obracet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, pane kolego. Můj praděd, též starý "socan" znal osobně Hybeše...

      Vymazat
    2. No vidíte, pánové. To je historie. Sociální demokracie je historická značka, to se nedá popřít. Moje historie vztahu k ČSSD nesahá až k Josefu hybešovi aspol. U mě je to jenom o tom, že jsem tuto stranu podrobně sledoval od vzniku po listopadu a cca 20 let jsem jí volil ve volbách. Tahle situace s panem Foldynou může být dobrá v tom, že může aktivizovat určitý segment voličů, který může být základem nové obrozené soc. dem. Která by mohla oslovit bývalé a zklamané voliče ČSSD, kteří přešli k ANO, k SPD nebo nevoličům. Čtenáři PL, NR nebo třeba regionální buňky ČSOB, jak dokládá příspěvek pana Jaroše. Bude to ještě zajímavé..))

      Vymazat
    3. ČSBS jsem chtěl napsat, samozřejmě, ne ČSOB.

      Vymazat
  18. Prosím vás, co jste očekávali od pudlíků ve službách kapitálu, od hamtihamtimáčků. Od bašty asociálů nejhrubšího zrna, renegátů humanity - zaprodaní šéfíci soc.dem. dovyprodávají, tu partaj, ze které udělali stranu zrady a podrazů! Kéž následují ve volbách ŤOP O9, nestarosty, kéž se propadnou i vlastizrádní nekřesťanští luďáci!
    Jo, nechali jsme si zavést systém žití zločinci ve službách diktatury kapitálu! Nedivme se! Ale nenechme se hlavně stále oblbovat fake news "mejstrýmu" a hlavně ČÉTÉ, KTERÉ NESMÍME VĚŘIT ANI POZDRAVENÍ!

    OdpovědětVymazat
  19. VÝBORNÝ ČLÁNEK ++++++++++LM

    OdpovědětVymazat
  20. "Kopej hrob svůj, lopatou zlatou" motiv jedné písně na Hamáčkovu ČSSD, jako vyšitý. V.J.Horák

    OdpovědětVymazat
  21. Bohužel, ani Jaryn Foldyna už ČSSD nezachrání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to není líto, tomu největšímu hnusu aplaudovali jejich posranci ve stoje a není to tak dlouho, bohudík.

      Vymazat
  22. Hamáček, nevzdělaný blb, tlusté vyžrané prase, kariérista, podrazák, pachopat, parazit a kolaborant s fašouny z EU a Fashingtonu.

    OdpovědětVymazat
  23. Humáček nebo Hamťáček?
    Co se k tomu poloblbovi hodí líp?

    OdpovědětVymazat
  24. Za to mohou voliči oranžového průjmu. Jak to, že je tenhle sajrajt v parlamentu?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový sajrajt v Parlamentu produkuji ohlupovadla tisku a TV.
      Ty obtěžuji občany voliče zmanipulovanými informacemi, nepřipoušti demokracii,ale diktaturu tyranie neomarxismu,která se stáva nynějšim porušovánim zákonů o nepřipustnosti cenzury daleko horši než padlý komunismus!

      Vymazat
  25. Koukám na ty fotky z Olšan, a vypadá to, že Hitlera vlastně porazila armáda postarších kostýmovaných gayů, a hlavně teda bělogvardějci.
    ------------------------------------------------
    Foldyna, Noční vlci, kolaboranti a vlastizrádci

    "Jaroslav Foldyna je představitel těch proudů v ČSSD, které jí setrvale odklání od sociálně demokratického programu směrem k nacionálnímu socialismu a autoritářskému konzervatismu. Již v roce 2011 se podílel na rozdmýchávání rasistických demonstrací na severu Čech a minulý rok pozval do Děčína ruský motorkářský gang „Nočních vlků“, se kterým se pyšně projel městem pod vlajkami se srpem a kladivem. Noční vlci jsou jedním z těles, která propagují proti-liberální, homofobní a nacionalistickou ruskou politiku, šíří kult masového vraha Stalina, ale také osobně bojují v separatistických jednotkách na východě Ukrajiny."

    http://antifa.cz/content/foldyna-nocni-vlci-kolaboranti-vlastizradci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejhorší je, že Rusové zabíjeli mírumilovné bojovníky IS.

      Vymazat
    2. Anonzme 19:46, napsal jsi to moc hezky, aby´s ukázal na sebe prstem a řekl: Právě kvůli takovým, jako jsem já, je ČSSD nevolitelná!

      Vymazat
    3. Anonymní10. května 2018 19:46
      „Noční vlci jsou jedním z těles, která propagují proti-liberální, homofobní a nacionalistickou ruskou politiku,..“
      Omezení současného liberalizmu, je jediná možnost, jak zastavit ten vlak řítící se do zdi. Pokud to někdo chápe, tak je samozřejmě nepřítel autorů onoho „úchvatného“ konce evropské civilizace. Musí být izolován od ostatních pasažérů, nálepkou „homofob“, „extrémista“, až „agent Kremlu“. P.K.

      Vymazat
  26. Já na této akci byl. Dovolím si tvrdit, že to byla sjednaná spolupráce mezi ČT a pro-americkými bastardy a proto se na této akci vytvořily problémy, tato show tam byla sehrána jen kvůli ČT. Když popíši událost: najednou se urval z protější pro-americké strany nějaký kretén s americkou vlajkou a snažil se dostat přes kordon policajtů k nám na druhou stanu. Jestli nás chtěl napadnou fyzicky, to nevím, ale nás tam bylo minimálně 3 x - 4 x více. Samozřejmě, že se k nám nemohl dostat a narazil na policisty uprostřed a začal se s nimi tahat (jako rybka v síti se tam třepotal v jejich rukou). Policisté ho odvlekli do auta a televize natáčela na plné obrátky. Oba dva případy (tento popsaný, a ten s Foldynou) byly vyvolány jen kvůli televizi, dát jim potravu pro dehonestaci lidí, kteří se této akce zúčastnili.
    Já udělám výčet akcí, na kterých jsem byl:
    -navštívil jsem koncem března 2018 demonstraci na Václavském náměstí proti bombardování Sýrie, nebyli tam ani USA provokatéři a ani televize,
    -zúčastnil jsem se vzpomínky na vraždy v Oděse dne 2.5.2018 na Václavské náměstí, nebyli tam ani USA provokatéři a ani televize,
    - zúčastnil jsem se Olšanské akce a byli tam jak provokatéři, tak i televize.
    - zúčastnil jsem se akce Nesmrtelný pluk na Jungmannově náměstí dne 8.5.2018, provokatéři tam byli ale televize nebyla, a proto se tam chovali tito USA zaprodanci jako beránci, žádná provokace, nevytáhli ani USA vlaky a ani ukrajinské vlajky, jen tam tak stáli nečinně.
    - zúčastnil jsem se akce 9.5.2018 k výročí ukončení války v 15,00 hod. před hlavním nádržím, tam žádní provokatéři a ani žádná televize nebyli.
    Z tohoto je naprosto jasné, že tento konflikt na Olšanech byl vytvořen jen pro ČT, dovolím si říci, že to takto bylo dopředu s televizí dohodnuto. Už jsem podal stížnost na RRTV a zítra to napíši do televize a do parlamentu. Napsal jsem to také na ČSSD. ČT z nás dělá lovnou zvěř pro tento dobytek. Policisté se zachovali korektně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ČT bude potřeba razantně řešit. Očistit jí od Bakalovských kádrů a pohůnků. To, co píšete zcela odpovídá jinému případu - když Němcová aspol. odešli z inaugurace prezidenta a po jejich odchodu byly připraveny štáby ČT, které z nich udělaly aspoň na 1 den hrdiny.

      Vymazat
    2. Napsal jsem to na politické strany, aby tuto otázku nanesli v parlamentu, jak se ČT vzorně stará o propagaci těchto amerických primitívů. Nebude televize, nebudou primitívové. Byla to připravená provokace, ten Hamáček je opravdu debil, tito američtí primitívové se musí smát spolu s ČT až se za břicha popadají, jak se jim tento kousek vyvedl. Hamáček je opravdu debil.

      Vymazat
    3. k ČT - ptali se p. Foldyny, zda mu nevadí, že RA vedl Stalin. Takže proto asi musíme Rudou armádu nenávidět. Z toho mi vyplývá, že musím nenávidět "němce", což se ČT povedlo.

      Vymazat
    4. Aby Hamáček vešel do dějin,to by se musel móc snažit,ale to stejně jen jako příznivec černořiťáka,....ale není všem dnům konec,to jednání s Babišem má svou pointu,ze které budou i soudruzi opaření......

      Vymazat
  27. Pan Jaroš Nickelli to napsal opravdu pěkně.

    Jen bych rád připomněl, když už se z toho dneska začíná dělat záležitost "slovanství", že veliký slavjanofil a vzdělanec evropského formátu Ján Kollár považoval národnost za "nádobu lidskosti". - Tento jeho postoj v následující generaci sdílel i historik a politik František Palacký. Postoj Karla Havlíčka k panslavismu je dostatečně znám. A Masaryka snad nemusím zvlášť připomínat...

    Jsme už snad dneska ve svém vlastenectví dál?

    OdpovědětVymazat
  28. Moc pěkný článek to je názor normálního slušného člověka.

    OdpovědětVymazat
  29. Musím panu Nickellimu poděkovat za velmi pěkný a pravdivý článek. Také jsem dlouho ČSSD volila, ale s tím je nadobro konec. Ti nemorální korytáři si naše hlasy nezaslouží.

    OdpovědětVymazat
  30. Politika a politikaření se nemění po staletí. Figurky mohou mít různá jména a navenek mohou prezentovat různé názory, podstatné ale je, jak konají. Obecně se dá stávající systém popsat jako pletichaření a boj o kořist. To kořistí jsou naše daně a zbytek majetku, co státu po té rozkrádačce zůstal. Renomovaní ekonomové nám sice vysvětlí, jak se máme dobře, ale .....
    Je to jako jet po dálnici a sledovat značky, blíží se konečná a tak sundáme nohu z plynu a v klidu sjedeme. Nebo jsme zamyšlení a pár ukazatelů přehlédneme, potom se jde tvrdě na brzdy,zasmrádají gumy. Nebo veškerá upozornění v opojení z rychlosti ignorujeme a konec poté může být krutý ... je to jako v politice, kauzy a rozkrádačky jsou ukazatele, stejně jako projevy před volbami a zcela jiné chování po volbách, k tomu spousta jiných drobností, jenž nám každodenně otravuji zcela zbytečně život. Měli bychom být schopni predikovat, že k dobrému to nevede a cesta vybraná stávajícím souborem figurek v politice nevěstí světlou budoucnost.
    Čím vám Ti lidé pomáhají? Snad zákazy, příkazy, nařízeními? Tvrdě postihují podmíráka piva, to je ten případ, kdy to poznáte sami a jste schopni se ozvat, pokud to uznáte za vhodné. Ale kvalitu tak důsledně nesledují. S kvalitou už si jen tak někdo neporadí .....
    Na historii stran nehleďte, nelze žít z historie. Lze se z ní poučit, ale za ni sbírat body. Body se sbírají za aktuální činy ...
    ABC

    OdpovědětVymazat
  31. Pane Kopecký!
    Dnešní vlastenectví existuje pouze mezi námi důchodci. Mladí lidé vychovaní multikulti korporátním fašismem obsah pojmu vlast neznají, nechápou a ani je nezajímá. Takže asi jsme dál, otázkou je zda se někdy dokážeme k vlastenectví a Slovanství vrátit jako k pozitivním hodnotám. Otroci s notepadovými otrockými náramky to jistě nedokážou a ani nechápou "vo co go"!
    Jejich děti, pokud nějaké vůbec zplodí, na tom budou daleko hůře, protože to budou skuteční slávové (otroci páníšků judaje) a ani nebudou chápat co se s nimi děje když půjdou na rozborku na náhradní díly. Holt mír vestfálský se nedá změnit (katolická hydra zlikvidovala na tisíc let jakoukoliv opozici) a pokud se o to někdo pokusí zažije III. IV. a další word wars. Jediná šance lidstva je v jeho vzdělání v nevylhaných dějinách (ne v histerii psané vítězi). Lidé musí poznat a pochopit plány a činy elit a dokonale je ignorovat (po vzoru Gándího) a to jedno promile vládnoucích hajzlů zdechne samo jenom z flustrace úplné ztráty vlivu na lidi.
    Ďuro Trulo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:19

      Vážený,
      svoje rozšafné a rádoby poučující mudrování a své stupidní žvásty o "judaji" si můžete strčit - víte kam!

      Vymazat
    2. 23:19
      A heleme, již se projevuje svým fanfarónstvím, náfuka z vysoka.

      Dr.Dr. Jan BERWID-BUQUOY, dnes Jan Kopecký docent rer.pol.

      TABULKOVÝ ŽIVOTOPIS

      Otec: Jan Antonín KOPECKÝ (1926 - 1970), výtvarník.
      Matka: Věra Marie Fleurentine BERWIDOVÁ-BUQUOYOVÁ (1926 - 2011),
      křtěná 13.01. 1926 jako Věra Marie Bervida von Buquoy.
      Křestní list Nr. Exh. 399 / testam. (r. 1909), byl vydán v Liberci dne 13.01. 1926,
      na příkaz vedení Francouzské vojenské mise v Milovicích (tzv. Druhé oddělení,
      francouzská zpravodajská služba na území ČSR),
      pod šifrou T1-P-224/2 na základě údajného testamentu vydaného
      Ferdinandem hrabětem Buquoyem (1856 - 1909) ve prospěch mé prababičky
      Anny Prokopové, zvané Holé (1868 - 1941) provdané Bervidové. Rod Prokopů zvaných Holý z Táborska,
      odvozoval svůj původ od legendárního husitského vojevůdce Ondřeje Prokopa, zvaného Holý.
      Moje matka byla převážně činná jako vedoucí podniků veřejného stravování a to jak v ČSR (ČSSR),
      tak i v SRN, Rakousku a v Anglii.


      Více zde: https://jan-berwid-buquoy.webnode.cz/news/webova-prezentace-byla-spustena/
      ABC

      Vymazat
    3. Ad 23:44
      díky za info Anonyme. Když teď v rychlosti porovnávám názory podepsané těmito jmény, beru to za možné / nevyloučené.
      Teda až na názor jeden, názor pana Kopeckého na pseudonymy.

      No, opravdu mě to mate, co je tady vlastně alias. Je alias Jan Berwid-Buquoy, nebo je alias Jan Kopecký?
      :-D

      Nic ve zlém pane Kopecký, ale jestli je to pravda, nejste přinejmenším v tomto svém názoru trochu nekonzistentní?
      Tak to prostě v životě bývá, že co se vám jednou do krámu hodí, jindy naopak se vám to nehodí vůbec.

      Vymazat
    4. Teď jsem mrknul, že roky narození nesedí, ani trochu větší Kopeckého fotka (i když málo zřetelná) na blogger.com neopdpovídá tomu Berwidovi.
      Tak jestli jsem anonymovi naletěl, tak se omlouvám pane Kopecký.

      Vymazat
    5. 6:56

      A za co se vlastně omlouváte?

      Vymazat
    6. "Jestli jsem anonymovi naletěl, tak se omlouvám pane Kopecký":
      1. že jsem si Vás spojil s oním Berwidem...
      2. že jsem si tím pádem chvíli myslel, že jste nekonsistentní v posuzování aliasů;

      Jestli skutečně nejste onen Berwid (což teď předpokládám), tak i když mě Váš postoje často silně nazdzvedávají, tak je to především problém můj a moji argumentace; protože bych Vám nechtěl ani náznakem upírat právo na názor.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    7. 9:40

      Měl byste se omluvit také tomu Berwidovi. On totiž také vystupuje pod vlastním jménem - narozdíl např. od Vás nebo pisatele 23:44.

      Můj názor, že rozdíl mezi pseudonymem a anonymem není v daném kontextu podstatný, znáte. Můj názor na to, čemu anonymita (pseudonymita) zvedá stavidla, tj. jak přispívá k povaze zdejší "diskuse", znáte také. Takže se vlastně není moc o čem bavit...

      Vymazat
    8. Váš názor na aliasy přece už znám a vy zase víte, že podle mě je hodně ujetý, tak nechápu proč to zase opakujete. Opakování není argumentace, to byste se taky měl doučit.
      Já naopak nemíním tady znovu opakovat to, co jsem vám argumentoval docela nedávno.

      Sice moc nedoufám, že svůj názor na aliasy změníte, protože to byste nebyl blbec, ale přece jen to znovu zvažte. Měl byste se pokusit to rozeznávat, i když se vám to nechce, nebo toho zatím nejste schopen, ale to vás neomlouvá, protože obvykle se tady snažíte stavět do role všeználka a když zároveň dokazujete, jaký jste hňup, tak je to pak těžké.
      Nebýt toho, tak bych s vámi možná i souhlasil ohledně toho že anonymní diskuze se zneužívají častěji k různým exhibicím.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    9. Stary vlastence, co nekurvit mladym zivot? Chapu, styska se po ruske totalite... ale na to ti mrdame dedku

      Vymazat
    10. Anonymní 11. května 2018 9:40

      Tedy Vy jste nahrbil hřbet Vláďo, tomu starému, arogantnímu Jezevci. Chyťte se za nos, vysekl jste mu pukrle a on Vás jak je jeho hnusným zvykem, skopl ze schodů, ze své výše, nejvyšší,
      nadčlověk a sebestředný Pitomio! To je dnes pochvala, podle české judikatury.

      Proč myslíte, že jsem ho tak servilně oslovil s dotazem na zbabělce a úprkáře před válkou Edvarda Beneše, vždy ho tím nadzvednu a on se vytáčí jak had. Jinak to je klon, vyvolená rasa, stejná jako ten Posselt ze Sudetendeutsche landsmannschaftu! Prďte na něho, zbytečně se ponižujete! On je ChasmroCar!

      Marcel Myšička, Jirkov - to na něj platí na .... starýho.

      "Jan Berwid-Buquoy (narozen jako JAN KOPECKÝ; * 26. března 1946 Praha) je český a německý politolog a historik. Od roku 2000 je prezidentem Českého Institutu Mezinárodního setkání (ČIMS), sídlícím na zámku v Táboře-Měšicích. Do roku 1975 používal jméno Kopecký.

      Dětství do svých deseti let trávil převážně v Rozkoši u Kutné Hory u svého dědečka, Adolfa Bervidy. V nedalekém Miletíně chodil do místní jednotřídky. Po komunistickém převratu se musel totiž Adolf vystěhovat se svou sudetoněmeckou manželkou (rozenou Grimmovou) z Prahy, coby „nežádoucí reakcionář“, a ani malý Jan nesměl v Praze chodit do školy.
      V roce 1963 získal „čestné uznání“ od náměstka Ministerstva vnitřního obchodu jako 2. nejlepší učeň kuchař v Praze.
      V té době se stal současně korespondentem zahraničního vysílání československého rozhlasu (pod vedením Dr. Jarmily Pippichové). Jeho „Pražské mikroreportáže“ jsou překládány a vysílány ve francouzštině a italštině. V letech 1963 – 1968 napsal celkem 22 mikroreportáží.
      V letech 1963–1966 studoval večerně na Střední škole pro pracující v Praze – Libni, kde byl jeho třídním učitelem a vzorem básník Zdeněk Janík. V roce 1966 odmaturoval. V letech 1966–1968 studoval práva na Karlově univerzitě v Praze."
      S pozdravem Marcel Myšička, Jirkov

      Vymazat
    11. Marceli, problém je, že si nejsem jistý, že tenhle Jan Kopecký nar. 1948 je Jan Kopecký alias Berwid-Buquoy nar. 1946.
      Jestli ano, tak je to s ním ještě vážnější...
      Takhle uboze zatloukat, to by bylo už trapné přespříliš.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    12. 16:50

      Tak Vy si anonymní "Vláďo" nejste jistý, kdo jsem či nejsem? No to je tedy opravdové trápení, které Vám vůbec nezávidím!

      Co myslíte, nebylo by nakonec nejjednodušší, kdybych se už konečně doznal, že jsem Berwid-Buquoy, aby se ty vaše zakrnělé slepičí mozečky konečně mohly začít věnovat činnosti pro vlast prospěšnější?!

      Vymazat
    13. No vidíte, a dokonce ani teď si nejsem jistý, jestli ten "Jan Kopecký" není jen alias :-).

      Chápete už ten paradox, nebo vám to pořád ještě nedocvaklo?

      Vláďa z Brna

      Vymazat
  32. 20:42 - Jsme dál je rok 2018, tehdy bylo o něco méně let. Pokud zmiňujete T. G. Maszáryka(skutečné příjmení), mimochodem. Jaký ja Váš postoj k prezidentu-neprezidentu E. Benešovi z období let 1939-1946, vlastenec? Mohu poprosit o názor? Všiml jsem si Vašich odpovědí anonymům, týkalo se dnes pana Zbořila a jeho kolegů z VŠ. Marcel Myšička, Jirkov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:29

      Postoj?

      Myslím, že Edvarda Beneše je dnes velice snadné kritizovat a cítit se přitom jako "vlastenec" a hrát si ex post na morálního apoštola. To jsou všichni ti "generálové po bitvě." Rozhodně proto nesouhlasím s hodnocením, jaké dnes propagují lidé jako např. Přemysl Janýr Jr. (najdete nejspíš na Britských listech).

      Jiná věc je, co a jak Beneš skutečně mohl a "měl" udělat jinak. (Myslím, že sám se těmito otázkami ke konci života dost trápil.)
      Někteří rádi říkají, že Mnichov zlomil národu páteř. To je kruté zjednodušování a lidé to často říkají z důvodů, které jim samotným nejsou úplně jasné.

      Byl to mimochodem právě Zdeněk Zbořil, kdo mě před časem upozornil na tezi (asi 17.století, možná dokonce u jezuitů), že nejhorším prohřeškem při sepisování historie je "hádání z výsledku".

      Takže si vyberte podle svého vkusu, a "nehodící se škrtněte".

      Vymazat
    2. 23:39 - Děkuji za odpověď, četl jsem i o Karlu Čapkovi a jeho "zlomeném srdci", z těchto smutných událostí naší země. To jen na okraj.
      S pozdravem Marcel Myšička, Jirkov

      Vymazat
  33. Nova Republika = Sorosova neziskovka !
    Sorosova neziskovka = predvoj tyranickeho novofeudalniho panstvi pro ceske nevolniky.

    OdpovědětVymazat
  34. Pane Dvorak, zde je nekolik prispevku ideologicky zavadnych.
    Kde zase chrape ten vas office idiot, cenzor Mugabe ?
    Ten je denne linejsi. Prosim zkrate mu prijem !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi




    1. Stanovy "Nová republika, o.s."

      Preambule:

      Cílem občanského sdružení „Nová republika, o.s.“ je navrhování a prosazování alternativních řešení závažných společenských problémů, které mají být ve svém souhrnu komplexním návrhem na zlepšení uspořádání společnosti k větší spokojenosti občanů. Takový návrh bude trvale upravován a doplňován tak, aby co nejvíce přispěl k překonání negativních vývojových tendencí ve společnosti, které mohou vést k rozkladu společenské soudržnosti, kulturnímu úpadku a poklesu výkonnosti hospodářství.
      Cíle bude dosahováno tvorbou projektů koncepčních řešení, jejich odbornou oponenturou a zveřejňováním všemi vhodnými dostupnými prostředky tak, aby se občané s výsledky práce občanského sdružení mohli seznámit, případně se s nimi ztotožnit a/nebo přispět k oponentuře. Ve společnosti má být překonán pocit existence „jediné správné cesty“.
      Dosažení takového cíle předpokládá nalézání spolupracovníků, kteří se mohou podílet na tvorbě alternativních řešení a jejich propagaci, rozvoji organizačních a technických předpokladů pro šíření informací o nich. Následováníhodné příklady podobných aktivit bude o.s. hledat v České republice i v zahraničí.
      Občanské sdružení je připraveno spolupracovat s veřejnou správou a také s jinými NESTÁTNÍMI NEZISKOVÝMI ORGANIZACEMI(!?!) na dosažení společných cílů. Bude hledat účinné prostředky k ovlivnění legislativy i exekutivních rozhodnutí v zájmu pozitivního společenského vývoje.


      Čl. 1
      Základní ustanovení:

      „Nová republika, o.s.“ je občanským sdružením ustanoveným podle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů, v platném znění, a je právnickou osobou. K naplnění svých cílů využívá spolupráce s dalšími právnickými a fyzickými osobami, příspěvků, finančních darů a výtěžku z vlastního majetku a to v souladu zejména s ustanovením § 15 odst. 8 zákona č. 586/1992 Sb., § 15 odst. 8) o daních z příjmu, v platném znění.

      Čl. 2
      Název, sídlo, územní působnost

      Název: Nová republika, o.s.
      Používaná zkratka: NR
      Anglický ekvivalent názvu: New Republic (civic association )
      Sídlo: Praha 4, Boleslavova 16/30, 140 00
      Působnost: celé území České republiky

      Čl. 3
      Hlavní cíle a vedlejší činnost svazu:
      1. Hlavní cíle
      a. Shromažďování a zprostředkování informací, příprava a prosazování řešení závažných společenských problémů.
      b. Dosažení pozitivních změn společenského, ekonomického a kulturního vývoje zejména v České republice.

      2. Vedlejší (doplňkové) činnosti
      Vedlejší (doplňkovou) činností bude pořádání veřejných akcí na podporu cílů občanského sdružení (zejména publikační činnosti, mediálních aktivit a konferencí) a činnost v rámci GRANTŮ(?!?) získaných na podporu činnosti o.s.





      Vymazat
  35. Pěkný komentář k "případu Foldyna" napsal Jiří Paroubek:
    http://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/proboha-zastavte-tu-sebedestrukci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příspěvek Jiřího Paroubka je již i na NR. Zdraví Vás "Zbořilův kolega".

      Vymazat
  36. Hamáček je učesaný Sobotka, ale kdo mě zklamal je p. Zimola.
    Avšak se svými "pojistkami" s Babiše udělají hlupáka a položí mu vládu , kdy se jim zachce

    OdpovědětVymazat
  37. Omluvit by se mela Foldynova matka, ze vychovala ze syna ruskou prostitutku devku, devku okupantu vrahu a zlodeju. Foldyna zaslouzi plivanec do obliceje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vlast tě potřebuje: "A Pepku, kdyby někdo povídal, že Trump je dobytek anebo, že tu válku nevyhrajeme, tak přijdeš a řekneš nám, kdo to povídal. Rozuměls? Teď zameč a vyskoč!"

      Vymazat
  38. Ano, toto je demokracie. Právě tento moment, kdy je dovoleno všem vyslovit svůj názor, jako v případě 11:24 - čili, chovanci psychiatrické léčebny. Přeji příjemný pobyt.

    OdpovědětVymazat
  39. Nic takového jako Slovanství ve skutečnosti neexistuje, hlavně ne ve střední Evropě. Zde se jedná o mix všech možných národností jakožto důsledek vývoje v předchozích staletích. Já sám znám svůj rodokmen do 18. století a kromě Čechů a Moravanů jsou tam i Slováci, Poláci, Rakušané, Němci a dokonce také Ir, jehož si vzala jedna z mých pratet a měla s ním děti. Žvanění o jakési "slovanské vzájemnosti" je jen nástojem, pomocí něhož se Rusko snaží znovu ovládnout středoevropský prostor. V jiných státech takové nesmysly už dávno nevidět. Nebo snad někdo slyšel, že by třeba Angličané, Norové a Dánové někdy prohlašovali "my, germánské národy, musíme...to či ono"? Či snad Francouzi, Italové a Rumuni operují se svým románským základem a něco z toho vyvozují? Nikoliv. To jen u nás lidé mdlého rozumu či placení z jisté východní mocnosti žvaní o slovanské vzájemnosti. A čím větší gauner, tím větší "horoucí vlastenec".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Připomeňme vývoj: Bolzano, Jungmann, Kollár, Palacký, Havlíček, Štúr, Masaryk, Beneš, Nejedlý ...

      V zásadě máte pravdu, ale určité styčné body (zejména se Slováky, Srby, ale i Rusy) pokud jde o historickou zkušenost tu jsou a mohou být užitečné při vzájemné spolupráci a dorozumění. (Docela bizarním, ale docela zajímavým příkladem - kupodivu nikde nekomentovaným? - je přihlášení se Jaroslava Jágra k pravoslaví!)

      Samozřejmě to nesmí přerůst ve fantasmagorie - zde to svého času propagoval např. Miroslav Povolný - kdy se ve "slovanství" hledá něco jako spása před zhoubnými vlivy "sionistů" (Židů) a podobné kraviny.

      Kokotko

      Vymazat
    2. (koukám...) ovšemže Jaromíra...
      K.

      Vymazat
    3. Ale my toho s Rusy máme společného skutečně mnohem míň, než třeba s Rakušany. Čechy byly téměř po tísíc let součástí Svaté říše římské, tedy něčeho na způsob konfederace zahrnující téměř celou střední Evropu, část dnešní Itálie a svého času i část Francie. Až do 19. století byly vztahy s Ruskem prakticky nulové, teprve za napoleonských válek několikrát jejich armády protáhly Českým královstvím. A v severních Čechách tehdy vznikla písnička: "Těch Rusů našich hostí už máme všichni dosti, jestli tu déle budou, nadělají zem chudou." Rozkošné, že? Ano, v 19. století se pak objevil panslavismus, ale symptomatické je, že jedním z nejhoroucnějších rusofilů byl známý to padělatel Václav Hanka, který ale osobně Rusko nikdy nenavštívil. Ne tak Karel Havlíček, jehož dílo Obrázky z Rus doporučuji každému přečíst. Také Masaryk si o Rusku nedělal iluze a za své dílo Rusko a Evropa měl dokonce úřední zákaz od carské vlády vstoupit na ruské území...Češi byli vždy katolíci či protestanti, Rusové jsou pravoslavní. Češi píší latinkou, Rusové azbukou. Kdo proboha v tom může vidět nějakou blízkou příbuznost? Ano, blízko máme ke Slovákům, snad i k Polákům (byť se jim ve druhé polovině 20. století podařilo úplně zlikvidovat svébytnou českou menšinu, kladské Čechy, což nezvládli Němci za předchozích 200 let). Ale ne k Rusům.

      Vymazat
    4. 19:09

      Člověk by měl zaběhané představy z minulých staletí pokud možno neustále konfrontovat s bezprostřední současnou zkušeností.

      Možná Vám to tak nepřijde, ale podíváte-li se na to z druhé strany, možná zjistíte, že se ne my jim, ale oni nám coby Středoevropanům přibližují.
      To pravoslaví ani azbuku bych moc nepřeceňoval (takhle vulgárně - "píšou latinkou" - se vyjadřoval Václav Havel, když chtěl vysvětlit, proč se postavil ve válce na stranu Chorvatska!). Srbové také píšou kyrilicí, a mentálně jsou Čechům velmi blízcí.

      Pro Putina je pravoslaví jenom pragmatický postoj kvůli udržení souladu v ruské společnosti. Ze stejného důvodu se snaží "integrovat" (tj. kontrolovat!) i islám.

      Jistěže popové budou mít vždycky své ambice - jako všichni kněží mají podivné sklony. Ale lidé v Rusku už jsou dnes moderní. A i jejich postoje k Ukrajině ukazují, že nějakému panslavismu nepodléhají.

      Podstatné bude, nakolik jim tradiční povahové rysy umožní nepodlehnout konzumnímu životním stylu. V tom na tom Češi nejsou zrovna slavně; konzum má většinu z nich ve spárech. Amerikanizace postupuje plíživě.

      Vymazat
    5. Rusové jsou dnes moderní? No, nevím, nevím. Pokud jsem měl možnost poznat ty Rusy, co žijí na území ČR, obvykle se chovali tak, jakoby jim tady vše patřilo. Zeptejte se lidí, co žijí v Karlových Varech, ti Vám o tom poví své. Pokud se tedy nebudou bát. A zrovna nedávno mi jeden známý z Kanady (také český exulant) vyprávěl zážitek z lázní v Piešťanech, kde se parta Rusů chovala naprosto otřesně. Když ji to vytknul, jeden z nich se po něm ohnal pěstí, přestože je mu už 80 let. Jestli jsou toto ty "tradiční povahové rysy", tak potěš Pánbůh. A ještě jedna poznámka. Píšete, že "všichni kněží mají podivné sklony". Není Vám to trapné už kvůli těm, co trpěli v nacistických a komunistických koncentrácích? Já měl za svůj už dlouhý život možnost poznat řadu kněží a někteří z nich byli osobnosti, jakých je v dnešním světě už bohužel velmi málo.

      Vymazat
    6. 19:49

      Jsou různí Rusové, jsou různí Češi. Chceme-li se utvrdit ve stereotypech, je pochopitelně snadné nalézt argumenty. Já se na Rusy nejezdil dívat do Karlových Varů, ale potkával jsem je třeba v Praze na Žižkově. Takříkajíc střední vrstvy (vojáci, učitelé, inženýři...), žádní zbohatlíci. To jsou všechno jen KLIŠÉ. Nemohu a nebudu hodnotit příslušníka jakéhokoli národa podle podobných klišé. Tečka.

      Ohledně kněží mi to moc trapné není (ovšemže to nemíním paušálně); už desítky let je zájem o kněžské povolání mizivý. Nejen v Čechách ale i v Rakousku nebo Německu obsazují farnosti Poláci a jiné národnosti.
      Dnešní křesťané už v rostoucí míře přestávají ke svému křesťanskému životu klerus potřebovat. Počet vystupujících z církve je třeba v tradičně katolickém Rakousku setrvale vysoký. Možná, že kdyby se církev neobracela (zejména Wojtyla a Ratzinger) konservativním směrem, tj. proti duchu II. Vatikánského koncilu, tolik oveček by církev neopouštělo.
      Dnes už se nejedná o víru venkovského obyvatelstva jako to bylo do 19.století.

      Osobnost s povoláním tak moc nesouvisí. Osobností může být i metař, lampasák nebo bachař.....
      Pokud by někdo chtěl svůj charakter prokazovat jen (nebo zrovna) tím, že patří k pronásledované skupině, budu velmi nedůvěřivý. Věznění charakter Václava Havla nijak nezlepšilo a u jiných naopak nezkazilo.

      Vymazat