Reklama

.

.

pondělí 21. května 2018

Pozoruhodný a zásadní článek Romana Jocha

Radim Valenčík
21.5.2018 blog autora
Roman Joch napsal dnes (21. května) pro Českou pozici článek, který lze bez nadsázky označit za pozoruhodný a zásadní. A to z několika důvodů: 


- Předně proto, že jej napsal Roman Joch, a to v žánru "kritického proamerikanismu". Jakkoli s ním mnohdy nesouhlasím, tento článek považuji za velmi pozitivní počin.


- Dále proto, že v něm korektně otevírá jeden z nejvýznamnějších, nejvyhrocenějších, nejpalčivějších problémů současnosti.

- V neposlední řadě pak i proto, že si dal práci a poctivě z hlediska jím zvažovaného a prezentovaného problému připomíná dějiny USA s důrazem na ta období, které se daného problému bezprostředně dotýkají.

Suma sumárum: Vřele doporučuji přečíst a promyslet. Celý článek (podstatně delší, než mnou vybrané pasáže) je ZDE.

Vybírám z něho nejdůležitější pasáže (odlišuji fialovou barvou) a to vůbec nejdůležitější zvýrazňuji tučně.

R. Joch uvádí problematiku takto:

Americký antikomunistický republikánský senátor Joseph McCarthy ve svém nechvalně proslulém projevu v roce 1951 prohlásil: "Velká konspirace, konspirace svým rozsahem tak nesmírná, že zastiňuje jakoukoli jinou v dějinách lidstva. Konspirace svou hanebnosti tak černá, že když bude nakonec odhalena, její aktéři si navždy zaslouží prokletí všech čestných lidí." - McCarthy v tomto projevu do konspirace proti USA spolu s tehdejším generálním tajemníkem Komunistické strany Sovětského svazu Josifem Vissarionovičem Stalinem a jeho šéfem tajné policie Levrentijem Berijou zahrnul i tehdejšího amerického ministra zahraničí Deana Achesona, a generála George Marshalla, v té době amerického ministra obrany, předtím ministra zahraničí a náčelníka generálního štábu.

Pak R. Joch připomíná:

Šlo o jeden z nejostudnějších momentů tohoto lovce rudých. McCarthy měl většinou pravdu, jak se ukázalo po studené válce a otevření archivů, a komunistickou infiltraci americké státní správy spíše podcenil, než přecenil, ale v tomto případě značně "přestřelil".

Následně R. Joch dělá paralelu se současností:

Ale co samotná myšlenka, že v nejvyšších patrech americké politiky a státní správy, na vrcholných postech ministerstev a bezpečnostních služeb, s podporou velké části mediálního establishmentu, jsou bezohlední zlí lidé, kteří konspirují proti USA, vlastní zemi, a jejímu prezidentovi, přičemž tvrdí, že konspirací proti prezidentovi jsou loajální ke své zemi, a zachraňují ji před ním? - Současný americký prezident Donald Trump a někteří jeho stoupenci tvrdí, že právě to se v USA už rok a půl děje – existuje takzvaný deep state ("hluboký stát") státních představitelů, kteří se nesmířili s výsledkem prezidentských voleb, považují Trumpa za nelegitimního, a proto připravují jeho pád. Jde prý o pokus o státní převrat. To přináší několik otázek: Existuje něco jako "hluboký stát"? Existuje v USA? Pokouší se o převrat? A především, může se to stát? Ano, může. A už se stalo.

Svůj článek pak R. Joch uzavírá takto:

Tento kontraestablishment se totiž v otázce Trump rozštěpil. Jedna část ho hájí coby menší zlo a vývoj jim dává za pravdu (z konzervativního hlediska je Trumpova politika v podstatě výborná), druhá založila hnutí NeverTrump (Trump nikdy), neboť je přesvědčena, že z dlouhodobého hlediska tento vulgární primitiv konzervatismus poškodí. - Odhadovat, jak skončí souboj americký establishment versus Trump, je zatím brzy, ale ať už skončí jakkoli, nelze vyloučit, že na zemi zůstane ležet i mrtvola konzervativního kontraestablishmentu rozseknutá ve dví.

U nás militantní mccarthismus (za plné podpory současné vlády, konkrétně pak prostřednictvím ministerstva vnitra) provádí Jakub Janda se svými "Evropskými hodnotami". Hybridní občanská válka v USA spojená s hybridním pokusem o zpravodajsko-politický převrat se přenáší do celého světa. Poměrně dobře lze v přímém přenosu sledovat, jak tento dramatický zápas probíhá, pokud se vyzbrojíme čtecím prizmatem, které jsem se pokusil před časem co nejsrozumitelněji a nejpopulárněji vyjádřit ZDE

Vím, že se opakuji v odvolání na tento text, ale i pro ty, co už ho četli, platí doporučení – projít znovu a konfrontovat popis toho, jak to funguje, s realitou uplynulého roku i děním uplynulých dní.

A ještě v kontextu kauzy "novičok" a kauzy "Dúma - použití chemických zbraní v Sýrii" připomenu, jak jsem jádro současné globální moci, tedy ten "deep state"popsal již dříve:


To už není jen překrývání lumpáren ještě většími lumpárnami, tj. vyvoláváním stále větších a nebezpečnějších konfliktů bez ohledu na oběti. Obávám se, že to je poslední tažení těch, co se v závěrečné části svého života dostali k centru moci, cítí blízkost smrti a chtějí do pekel vzít celé lidstvo v šílené naději, že i tam budou moci pokračovat v demonstrování své moci nad námi. Vypadá to jako šílenství, ale je to jen stařecké selhání racionality a morality utvrzované skupinovou stupiditou, která se nachází své slouhy a poskoky, kteří kvůli své kariéře obětovali svůj rozum i morální zábrany.








41 komentářů :

  1. Jsem dost starý na to, aby mi bylo jedno jak zemřu,protože můj čas se nachýlil.A pokud nemám děti tak mě osud světa už nezajímá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem dost starý na to, aby mi bylo jedno jak zemřu,protože můj čas se nachýlil. Ale mám 4 děti s rodinami, 7 vnoučat. Osud světa mně proto setsakramentsky zajímá. Děda.

      Vymazat
    2. Jiřík je nám pěkný sobeček, nebo snobeček?

      Vymazat
    3. Já mám pocit, že to pan Chmelarčík nemyslel na sebe. On tedy nevypadá TAK staře, aby mu bylo jedno jak zemře. A taky říká, že POKUD nemá děti... Což neznamená, že ON je skutečně nemá. Třeba má. Domnívám se, že on jen rozjímá o tom, jak by starý bezdětný člověk mohl uvažovat.

      Vymazat
    4. Jirka měl na mysli současný dost velký soubor světových "politiků", kteří nemají děti a jsou už dost staří na chcípnutí. Všechny ty Merkelové, Olbrajtové, Mejersové a podobné biologické svinstvo, které nás klidně stáhne s sebou.

      Vymazat
  2. Pro Romana Jocha jsou tvrzení typu "McCarthy měl většinou pravdu, jak se ukázalo po studené válce a otevření archivů, a komunistickou infiltraci americké státní správy spíše podcenil, než přecenil" typická a založená na lžích a polopravdě.
    Opět nezklamal, opak se blíží skutečnosti více...

    OdpovědětVymazat
  3. R.Joch je typický příklad tvrzení N.Parkinsona, že existují lidé, na které je spoleh, že se mýlí zcela ve všem. R.Joch je jedním z nich. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrá pohádka od Romana Jocha. Začátek s evropským historickým exkursem odpovídá trochu realitě, ale to vztažení dedukovaných závěrů na usa je čistá manipulace.
    Podle něj establišnent ( byrokracie ) vládne, když je známo, že byrokracie je jenom slouha toho kdo vládne penězi. Usa podle něj nemá "siloviky", respektive strukturu nazývanou vojensko průmyslový komplex ?

    OdpovědětVymazat
  5. PANE DOCENTE.NENI JASNÉ CO PO NÁS OBČANECH ČR CHCETE

    nemohl by jste to OSV přesně definovat a tak objasnit?Co tak radši řešit naše problémy ČR a dost se divime,že použiváte v tom směru zbraně hromadného mlčeni a to včetně prakticky všech intelektuálů co jich jenom je na přiklad k

    NÁRODNIOMU PROGRAMU OBČANŮ VOLIČŮ,

    kde ty hlavy jsou pštrosácky vecpány do písku a nemaji proto žádne uši.
    Je tomu tak nebo ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte recht, v naší zemi dnes řešíme budoucí vládu na další téměř 4 roky, odporní socani se díky pokakanému A.B. snad dostanou do vlády, ato dokonce s takovými Bruselskými vlezdoprdelky a na velmi významných postech, a vy, soudruhu Valenčíku, tady píšete naprosto podružné a nezajímavé články o nezajímavých lidech. Karel z Plzně

      Vymazat
    2. Pan Válečnik prý patři do kasty vytvářejiíci nové platformy,
      kde se má vysvětlovat ovčanům,kteři nepochopili prý špatně vysvětlováni Šmejdů a když o něco jde nasadi spolu s prý i ostatnimi docenty zbraň hromadného mlčeni, úplně stejně jako celá politická třida Šmejdů ve svých ohlupovadlech a začne psát z cesty.

      Vymazat
    3. Jestli si náhodou pan docent nevzal do hlavy prý ideu,když v ejmerice konečne bude mit plnou moc ten TRAMP,pak pomůže i ČR?l

      Copak vůbec nechápe,že heslo Amerika first znamená,že si máme a musime pomoci sami a nikdy nic od něho nedostaneme,ale budeme naopak vygansterizováni?
      No tak mluvte pane Valenčiku,že to tudobře chápeme co píšete?

      Vymazat
    4. Proč protestanti nejdou na jiný článek? Je to zdarma.

      Vymazat
    5. My věřime 20.03,že jste náš člověk a když s vámi budeme viklat tak z vás dostaneme jiskru a zapálí vám to!
      Už je videt,že doutnáte nebo ne?

      Vymazat
  6. Je docela zábavné, jak se Roman Joch pokouší rozlišovat - pochopitelně podle svých osobních sympatií přesvědčeného konservativce - "deep state" a "establishment" ("levicově-liberální" či pravicový), aniž by připadl na realitě nejbližší označení mocenská elita, jak ji popsal už v roce 1956 Charles Wright Mills.

    I to může být jedna z rolí "politologa": tvůrce mýtů.

    Mimořádně vydařené a symptomatické pro Jochův světonázor je jeho líčení srbské Černé ruky.

    OdpovědětVymazat
  7. Nemyslím si, že autor Joch (Valenčík) interpretuje americkou situaci tak, jak socioekonomické reálie USA fungují. Je racionální předpokládat, že americký „establishment“ není žádnou vůdčí silou, která rozhoduje o politice. Establismnet/Deep state je pouze nástrojem skutečných vedoucích a čelních „financiérů“ globálního světa. Bylo to jejich rozhodnutí podpořit Trumpa a nechat ho vítězit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:41

      Myslím se, že se mýlíte, když se domníváte, že se o všem rozhoduje v zákulisí "předem".

      Podstatné bylo, že republikánská strana nebyla schopna postavit lepšího kandidáta a že demokraté volební kampaň zpackali (větší úsilí investovali na likvidaci Sanderse než na vítězství Clintonové).

      Joch píše jakýsi předběžný nekrolog konservatismu a Valenčík jako obvykle tápe a chytá se nepodstatných detailů.

      Vymazat
    2. 11:41 Taky si to myslím. Vlastně ne. Jsem o tom už dlouho skálopevně přesvědčen. Děda.

      Vymazat
    3. 11:47 Jistěže se v zákulisí nerozhoduje o všem. Ale vedle řízení přímého existuje i řízení nepřímé, mající velmi odlišné možnosti. A vůbec, odhaduji, že s postupem doby a s potupem koncentrace kapiálu a globalizace nabývá "zákulisí" přetěžkou převahu nad "předkulisím". I pojem demokracie se tak už stává málem směšným. Děda.

      Vymazat
    4. 12:52

      Nikdo nebude smozřejmě popírat důležitost zákulisní politiky. Jen si to nelkze představovat tak, že se tam nějací všemocní spiklenci s doutníky sejdou a pak to, co si usmysleli, prosadí 1:1.

      Doporučuji přečíst si loňský rozhovor s Janem Kellerem, který doporučuje nepřeceňovat úlohu jednotlivých osobností:
      http://literarky.cz/politika/rozhovory/23804-jan-keller-britove-by-nemli-byt-naim-vzorem

      Je to přece jen na poněkud jiné úrovni než články pana Valenčíka a podobných badatelů, které NR s oblibou nabízí.

      Vymazat
    5. Ogařiska!
      Zákulisí, předkulisí, podkulisí ty jsi lysý!
      O tom to není.
      Oficiální politici a jejich hlásné trouby (mediální grázlové) jsou z podstaty řízení gojimského světa před kulisami (viditelní, slyšitelní a trestatelní).
      Mocní tohoto světa, ovládající loutky před kulisami pomocí peněz a násilí (stříbro nebo olovo? "vždy dostanou obojí ve správném pořadí") jsou pochopitelně skrytí za kulisami, kam občas může nějaký zatoulaný gojím nedopatřením nahlédnout a něco vykecat.
      Skuteční vládcové jsou dlouhověcí, bezcitní a mimo kulisy tohoto světa, který ovládají nepřímo pomocí stupidních ideálů (judaismus, sionismus, křesťanství, islám, komunismus, fašismus, liberalismus, satanismus) a další ismy, které teprve vymyslí a roztrousí gojům, když ty staré vyšumí nebo se(vy)lžou. Systém je dokonalý v oddělení jednotlivých pater moci, takže likvidace slouhů moci ve spodních patrech je podvodné pseudořešení (chucpe) uklidňující masy gojimů, že se konečně té odporné otrokářské hydry zbavili. Ve skutečnosti i tu revoltu řídili nedosažitelní vládci, aby zatáhli sprostý lid do ještě většího otroctví než zažíval do revolty. Kdo najde metodu (sociální systém) jak 100hoven, bude uctíván navěky jako jediné božsvo a zavede na světě vyšší level dějinné spirály.
      Ďuro Trulo alias Somárik Sprostučký

      Vymazat
    6. Nekončící přehlídka masturbujících idiotů a pomatenců:

      "P.Radosta"
      "Honolulu"
      "Ramón"
      "Ďuro Trulo"
      ...

      Vymazat
  8. Pan Valenčík se vyjadřuje k degenerující byrokratické slouhovské struktuře a je zřejmě blízko realitě.
    Pan Joch vyzdvihává vládnoucí význam této byrokratické struktury a píše pohádky.
    Asi takto by se na to mohlo nahlížet ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je otázka, co Radim pochopil a co nikoli... KSB není triviální jednosemestrální kurz...

      Vymazat
  9. Poslední odstavec vysvětluje vše podstatné šílenci a pedofilové jsou u moci.

    OdpovědětVymazat
  10. Většinou každého, kdo "sere či prdí" do veřejného prostoru, někdo platí.

    OdpovědětVymazat
  11. Ouvej, Radime. Pochopitelně že Joch opět prokázal svou jednookost a Ty jej řadíš div ne mezi krále slepých. Joch je zmítám něčím, co sám nechápe a proto píše zmateně s totální neznalostí čehokoli, co není z USA. Jedinou výjimkou je poznání, že Erdogan je produktem toho, co "Deep state" nechce a proto pěstuje se svými cíli Erdogany a ti se nečekaně zachovají proti těmto cílům.

    Předně, Trump je řízen globálním Principálem, elitou, která má skvělé prediktivní vybavení, proto je nazývána prediktorem, tak skvělé, že snad ani nemůže být pozemském když už je používáno nejméně šest tisíc let, ne-li ještě mnohem déle. Joch vůbec nic netuší o tomto globálním řízení a vy oba stále žijete v bludu, že jakýsi US Deep state je onen globální Principál. Větší chybu si v globální politice nemůže nikdo snad ani dovolit a činí-li ji, sám se tak řadí k "suchovodním" politolochům.

    Deep state jako parazitní psychopatická národní elita USA nejen že existuje, ale existuje již po mnoho desetiletí. To ona byla tou vnitřně organizovanou domácí elitou, která kontrolovala jako každá sporávná konspirace, zda je oficiální establishment v kurzu nebo zda "jejich věc zrazuje". MLK, JFK a RFK zemřeli právě jejich rukou a právě za onu zradu jejich parazitně psychopatických zájmů. Současnost nemá žádnou paralelu v minulosti, protože oproti minulosti jsou zdroje těžce přetíženy a mnohé vyčerpány, sociální čas se již natolik zrychlil, že se socioekonomické deje oproti biosférickým urychlily na stále vyšší frekvenci. Globální Principál se před čtyřmi lety konečně dovtípil, že jeho severoamerický hluboce státní agent po dlouhá desetiletí používaný jako jeho primární agent na všech šesti prioritách řízení přímo ohrožuje samotného Principála. A tak Principál ukázal USA palec dolů a pověřil Trumpa demontáží hlubokého státu a amputací veškerých nadnárodních aktivit USA, které neproduktivně s destruktivními efekty polykají obrovské zdroje sebevražedným tempem. Americká ekonomika je již dnes v mnoha ohledech prázdnou skouřápkou připomínající ještě z dálky prosperitu. Finanční a ekonomická data jsou čirou pohádkou, s reálnou ekonomikou a jejím stavem nemají nic společného. Nikoli (neo)konzervativní, ale národně sociální idea je tou, která je životaschopnou nadějí globální civilizace, nemá-li tato zdegradovat ve vzájemně se požírající šelmy až do úplného vyhubení. To nemůže potřebovat GP, který si bez nás jako nástrojů své nedotknutelnosti neumí poradit a potřebuje své dráby a "sekční šéfy". VVP je dnes jedním z nich pověřený efektivní mírovou diplomacií a účinnou blokací US domácí parazitní elity (Deep state). O jeho úspěchu hovoří totální deziluze zasvěcených US vojenských elit, jež shledávají své síly jako neschopné vzdorovat RF a nemají zdroje na pořizování nových sil.

    Dokud se, Radime, nenaučíš KSB, budeš tu jen prázdně "jochovat" a skrývat to za toleranci k někomu, s nímž se občas neshodneš.

    Ctěné obecenstvo se tímto vyzývá k masovému a hluboce vědomému studiu KSB včetně DVTŘ. Na lidské vzájemnosti není pranic odpudivého, naopak je zdrojem síly lidské společnosti odolávat svodům a konat dobro pro celou společnost a tím i pro ně samotné. Tudy vede cesta k mravnosti jako přirozené součásti lidské, nikoli zvířecí psychiky a k přirozenému lidskému chování v lidské společnosti. K tomu nám dopomáhej naše svědomí a Bůh v něm...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KSB a DVTŘ je naprostá píčovina vymyšlená někdejšími docenty marxismu-leninismu!
      A ignoranti jsou z toho na větvi a "vědomě to studují". Nejvíc to připomíná jehovisty a scientology.
      Kokotko

      Vymazat
    2. bufere co dělá vaše ČSNS už převzala Národni program občanů voličů nebo je furt nebožtik?
      Proč nejste radši v diskuzi
      OČ JDE ČSSD namisto šlapáni po vašem hesle

      K lidu niž s lidem výš,neplodnou diskuzí co?

      Vymazat
    3. Ad Buffer - souhlas, jinak to nefunguje!

      Vymazat
  12. Tady se perou mezi sebou, lépe nevstupovat

    OdpovědětVymazat
  13. McCarthy by se sem dnes hodil jako sůl. Potom by podobné weby sypaly z internetové scény do ****, v horším případě rovnou do basy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak by se se sem mophl hodit,když už natáh bačkory ty nevzdělanče!

      Vymazat
    2. 21:36 a co má být? Napsal jsem: "BY se hodil"

      Vymazat
  14. Trump je americký Gorbačov řízený globalisty, takže nakonec zvítězí. Tečka.

    OdpovědětVymazat
  15. Především (k článku R. Jocha) - používat americkou terminologii jako Nová levice nebo levicově liberální, je úmyslné matení. Obsah obou pojmů nemá s levicí nic společného. Překládat Deep state jako hluboký stát...Ach jo! Jochův předpoklad, že jde buď o něco podobného srbské Černé ruky nebo o protivící se establishment také nesedí, protože součástí toho pseudovládního udergroundu jsou i úředníci a různé celebrity, které při nejlepší vůli nemůžeme zařadit pod pojem establishment. U nás se tomu Deep State blíží pojem „Kavárna.“ Jsou to desítky, stovky ba i tisíce nitek klientelistického systému (leckdy i nepotismu), které vytvářejí síť – past. Že to vidí R. Joch jinak? To mě neznepokuje. Pokud vím radil Nečasovi, Hudečkovi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leo K. 18:38

      U každého označení vždycky najdete někoho, kdo bude vášnivě - alergicky - oponovat - ať už je to "levice" či "neomarxismus".
      - Tento termín velice zúžil a zvulgarizoval především Buchanan, protože mu nejde o myšlenkovou analýzu, ale o čirou propagandu.
      - Dokonce i člověk s problematikou důkladně obeznámený jako byl sociolog Miloslav Petrusek nabízí ve slovníkovém hesle "neomarxismus" vedle několika věcných poukazů nakonec výčet jmen, který je bezbřehý a tedy pojmově nesmyslný.
      cf. https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/Neomarxismus

      Nemá valný smysl začínat polemiky v domnění, že uchráním "čistotu" čehosi ... jak to v minulosti tvrdošíjně provozovali marxisté-leninisté.

      Když např. přirovnáte pražskou "kavárnu" k "deep state", dopouštíte se úplně stejné svévole jako Roman Joch.

      Pocity, dojmy, povrchní asociace ... takhle se daleko nedostanete.

      Vymazat
    2. No, zaplétat do neomarxismu J. Buchanana s jeho teorií veřejné volby, nebo třeba i po právu H. Marcuse, na věci, že jde o ryze americkou interpretaci nic nemění. Myslím, že i Sanders by se mnou souhlasil. Washingtonská „bažina“ nebo Deep State je každopádně klientelistická síť a že se vám nelíbí ta asociace s „kavárnou“ - no co nadělám. Znejisťování pojmů je vždycky první na řadě, když se hledá rozkol.

      Vymazat
  16. Jan Kopecký je odporný alibistický moralista, vlastní názor nemá, ani se o něj nepokouší, natož jej formulovat, zato ale pořád někoho hodnotí a kritikou si honí své umolousané ego.

    (Nedá se nic dělat, byl jsem donucen se snížit na Kopeckého úroveň a pro změnu zhodnotit jeho)

    Vláďa z Brna

    OdpovědětVymazat
  17. "Hluboký stát"? Tedy pátá kolona uvnitř státního aparátu? A kdo tuto "pátou kolonu" režíruje a platí, když v kapitalismu není nic zadarmo! Ale hluboký stát - to je přece i náš byrokratický aparát, sice pracovně neplodný, ale o to bohatěji sebeplodně množící se. Jak byrokracie požírá stát a stát své občany - o tom je řeč! Dehumanizace státu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příteli, pokud máte větší peníze a chcetr fakt dobře investovat, kupte si politiky. Říká se tomu vznešeně lobbing, ale to jen v dobré společnosti, jinde se jedná o sprostou korupci. Když máte politiky (ve vládě) a část zákonodárného sboru, pak můžete dělat co se vám zlíbí, třeba krást, vraždit a podvádět a nikdo se vám nepostaví. Naopak, má vaše požadavky prostě změní zákony země, abyste mohli krást ještě hlouběji a pohodlněji. A je jedno, co chcete krást, pardon, dělat byznys, v poslední době je děsně dobrej kšeft s lidmi.

      Vymazat