Reklama

.

.

neděle 10. června 2018

Divadelní scéna na hraní, na hraně a za hranou

Jiří Baťa
10. 6. 2018
Značně diskutabilní a diskutovaná je v Divadle Husa na provázku provedená hra „Naše násilí a vaše násilí“, která vzbudila mezi veřejnosti obapolný rozruch. Nejsem moralista, ani prudérní člověk, nicméně s různými názory, které hru morálně ospravedlňují, ne tak zcela souhlasím. Ponechám stranou kritizovanou nahotu, která může-li být v hraném filmu, proč by nemohla být rovněž na divadelní scéně, pokud není předváděna nevkusně, amorálně a provokativně, přesto bych ke hře několik seriózních poznámek měl.


Především je to postoj k české vlajce, jakožto státního symbolu, kterou údajně herečka vytahovala s vagíny. Údajně proto, že jsem hru neviděl, vycházím tedy jen z dostupných informací. Řada obyčejných lidí a myslím, že pokud je nazvu „slušnými“ nebudou zařazeni mezi tzv. ty „fašizující“, se nad tímto „aktem“ celkem oprávněně pohoršila. Pakliže podle senátorky Wagnerové se česká vlajka na divadelních prknech místo státního symbolu stává rekvizitou, nejsme daleko od toho, abychom se v jiném divadelním kuse dočkali toho, že českou vlajku bude někdo vytahovat přímo z řitního otvoru. A o nic nezákonného by zřejmě nešlo, protože by to mohlo být umělecky vyjádřen stav, kam to až republika „dopracovala“. O paní senátorce Wagnerové jsem již dávno ztratil pozitivní hodnocení jakkoli byla „kdysi“ představitelka rozumného politického, společenského proudu, ale zastávat názor, že česká vlajka na divadelních prknech změní svůj charakter a tudíž, že s ní lze dělat všechno, je postoj paní senátorky, právničky, bývalé soudkyně stejně jako podobně uvažujících její názor schvalujících, z hlediska soudnosti opravdu na pováženou.

Připouštím, že česká vlajka je jindy a jinde často velmi drasticky zneužívána a je jen otázka, zda to lze považovat za její znevažování, zneuctívání atd., a zda takové jednání je nebo není v rozporu se zákonem o státních symbolech. Ja skutečnosti a zkušenosti ukazují , máme mezi sebou celou řadu politiků, „vyspělých“ demokratů v demokratických stranách (ODS, TOP 09, KDU-ČSL, STAN, ostatní jsou „už“ nedemokratické), bohužel o to méně vlastenecky smýšlejících, tedy vlastenců. Tito „demokraté“, mezi které patří i problematický profesor páter Halík však mají představu, že mezi formy uměleckého ztvárnění nějaké myšlenky je vhodné strčit třeba i státní vlajku do vagíny. Tím se dostáváme do situace, že v rámci gender a multi společnosti budeme tolerovat i např. obnažování se nebo soulož na veřejnosti, protože by to také mohlo být podle nějakého psychopatického umělce považováno za vyjádření nějaké „silné emotivní a protestní“ umělecké myšlenky.

Co však mohu jen stěží překousnout je odsouzení nesouhlasu občanů, kteří se oprávněně, ve světle předváděné hry, prohlašují za „Slušné lidi“. Nemusím také souhlasit se zásahem či způsobem protestu, kterým se domáhali zrušení představení, nicméně mne značně irituje nikoli morální, ale politické odsouzení zastánců předváděné exhibice, že jde o „fašizující“ skupinu přesto, že tito lidé měli na mysli především morální aspekt hry a s fašismem nemají ani za mák nic společného!. Myslím že ti, kteří tuto skupinu odsoudili na úroveň „fašismu“, jsou stejně sociologicky a psychicky vykolejení jako ti, co exhibují na divadelních prknech v blažené naději, že světu předvádí morální protest proti negacím současného světa. Přece není možné jen na základě řekněme neuvážené formy či způsobu protestu tyto lidi přirovnávat k nějaké formě fašizmu, fašizaci! Takto se stavět k věci mohou jen ti, kteří mají značný deficit povědomí, co je fašismus a jaká je jeho podstata.

Že svět je kolem nás nelidský, neskutečně krutý, že člověk je znásilňován člověkem (ještě, že ne zvířaty) atd., atd., o tom není pochyb. Obávám se však, že uváděním této obskurní hry je, pokud to připustíme, sice možné protestovat, avšak stejně naprosto oprávněně můžeme pochybovat, že to svět jakkoli změní. Že to vyjádří nějaký nesouhlas či odpor je jen vnuknutí a nějaká naděje či snaha, jak na veřejnosti prezentovat exhibiční umělecké pojetí myšlení a názorů, které při vší snaze vyjádřit odpor a nesouhlas s děním ve světě, bude mít nulový efekt. Tedy kromě skutečnosti, že tento projev protestu zanechá v lidech pachuť zvrácenosti.

Asi nebudu jediný když budu tvrdit, že tato forma uměleckého vyjádření může být chápána jen jako extrémně pojatý demokratický projev aktuálního protestu. Někdo dává dokonce za příklad podobnou exhibici, pojatou jako „emotivně silný protest“ Johna Lennona a Yoko Ono, kteří protestovali proti válce ve Vietnamu tím, že před kamerami veřejně celé hodiny souložili. Že by tím ale donutili americký establishment k okamžitému ukončení války ve Vietnamu, si opravdu nepamatuji! Nepochybně existuje celá řada jiných prostředků, jak lze nesouhlas se stavem světa vyjádřit, aniž by bylo nutné na jedné straně morálně exhibovat, dehonestovat význam české vlajky a v neposlední řadě nesouhlasné občany nazývat fašizující skupinou!

Co je však zarážející, je rozdílný přístup představitelů církve k zmíněné inscenaci hry. Zatímco demokraticky, podivuhodně moralisticky smýšlející kněz Tomáš Halík pro úplné pochopení hru shlédnul dvakrát (údajně pro lepší pochopení, když viděl českou vlajku v rozkroku té dámy, je ale otázka, zda jej více zaujal obsah hry, vlajka nebo ženská vagína), aby hru, když „pochopil“ její pointu, kladně či pozitivně ohodnotil. Podle něj, světe div se, tam totiž Ježíš muslimku neznásilňuje, ale ve hře však prý vidí protest proti světu plnému násilí. Opravdu podivuhodné a svérázné hodnocení katolického kněze! Na druhé straně představitel téže církve, arcibiskup D. Duka. se naopak ke hře vyjádřil velmi kriticky.

O protikladném stanovisku obou (případně dalších) představitelů církve si můžeme myslet cokoliv, protože je skutečností, že z jiného úhlu pohledu oba pánové mají na hlavě tuny másla, (případně jiného živočišného produktu) pokud jde o postoje církve k takovým akutním záležitostem, jako zadluženost lidí, bezdomovectví, nebo (údajný) nedostatek financí na léčení těžce nemocných dětí atd., atd. Na druhé straně nekřesťanská chamtivost církve po majetku, penězích a nemovitostech. To by snad svým způsobem mohla být i jistá motivace pro hru alá Naše násilí a vaše násilí, které by se však rozhodně mohlo obejít bez obscéností, prznění české vlajky a hrubém osočování právem nesouhlasících lidí. V tom je zřejmě celý problém hry a představení Divadla Husy na provázku.

44 komentářů :

  1. Slátaniny psané na zakázku za sorošovské peníze neuvádět.

    Hanobení státních symbolů trestat.

    Za krádež prezidentské standarty 10 let vězení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, já bych za to dával rovnou doživotí, když už u nás nemáme trest smrti.

      Vymazat
    2. 8.01 vy ho jistě rád obnovíte..

      Vymazat
    3. Václav Klaus na Primě potvrdil šokující informace Die Tageszeitung o nátlaku Berlína na Babiše.....

      https://aeronet.cz/news/vaclav-klaus-na-prime-potvrdil-sokujici-informace-die-tageszeitung-o-natlaku-berlina-na-babise-podle-byvaleho-prezidenta-je-to-ve-skutecnosti-jeste-horsi-angela-merkelova-zablokovala/

      Vymazat
  2. Vlajka státu je symbolem, který především na území toho jejího státu je nutné bránit a chránit jako jeho nejvyšší symbol, respektive jako ten stát sám.

    Naprosto nesouhlasím, že by se mohla a to jakkoliv a kdykoliv, třeba, stát pouhou nějakou rekvizitou,... což by muselo tedy logicky znamenat, že by přestala být tím symbolem státu. Jde o nesmysl. Stále je symbolem a jak by asi bylo vůbec možné tu její symboliku jí odejmout! Nelze ji pojímat jinak. Nikdy.

    K těm fanatikům, kteří si dělají nárok na absolutní jejich pravdu, tedy k těm, kteří se snažili to představení ukončit nebo alespoň omezit: Jakým právem v právním státu! Platí v Česku zákony a nebo je potřeba vytvářet je zrovna jejich násilím? Zase, nesmysl. Pokud herci porušili zákon, ať jsou souzeni. Nic tak nebezpečného, opravňujícího okamžitý zásah v divadle, to skutečně nebylo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a co
      Kdyz muze na jevisti vystupovat herecka smira tak tam muse kazdy

      Vymazat
    2. Kdy slyšíme v TV, že jsme Češi? Jen při hokeji "Kdo neskáče není Čech" a to musí popíjet. V ČT víme vše o Hitlerovi, anglické královně apod. Na kšiltovkách je New York a ne Praha či Olomouc. Palacký se v hrobě obrací nad hloupostí v českých školách. A Kateřina Valachová se směje a směje a ….

      Vymazat
  3. Neviděl, neslyšel, ale jedno vím jistě. Pokud toto "veledílo" vychvaluje sám Halík, tak to zákonitě musí být prvotřídní paskvil. O tom není pochyb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen paskvil, ale především urážka našeho národa a naší kultury. K tomu tito kolaboranti vždy rádi přispějí.

      Vymazat
  4. Takový hnus a havloidní prasata se k tomu hlásí to je vize jejich nového liberálně pedofilního světa takový nesmí vládnout.

    OdpovědětVymazat
  5. Právnička Eliška Wagnerová, soudkyně Eliška Wagnerová. Hm. Vystudovala, za totality, právničinu. Hm. Všude čtu, že bylo to pouze pro nomenkaturní kádry. Hm. V roce 1982 emigrovala. Asi, že nechtělo se jí stát fronty na klosetpapír. V osmdesátých letech, že? Na jevišti doznává státní vlajka proměnu, není státní vlajkou, ale rekvizitou, usoudila. Hm. Co tedy nic neznamenající rekvizita divákům říká, když už to není státní vlajka? Inteligentní to dáma, ta senátorka Wagnerová. Nebo jen rekvizita? Za jakou cenu? Hnůj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dobrá logika

      Vymazat
    2. Právo se od velvetového převratu zcela změnilo, i jeho zásady; stát se změnil, cíle státní moci,... takže své vystudovali odborních na přírodní vědy - kupříkladu matematika a aerodynamika fungují všem stejně - režim nerežim. Ovšem ti soudci vystudovavší něco jiného, než dnes platí - a mají tu drzost moralizovat, a pomáhat vlezdocizáckým "státníkům" STÁT.NIČIT a ještě moralizovat... hmm, to je klasická ukázka úpadku mravů za posledních třicet, či čtyřicet let... bohužel nejenom u nás, ale v celém světě ve spárách globalizátorů.

      Vymazat
    3. 12:15 To přirovnání ti moc nesedí. I před dvaceti lety platily jiné zákony, než dnes. Před deseti lety taktéž. Zákony se mění a upravují stále. Na právnické fakultě se neučí jen znění zákonů, to si každý může přečíst doma a nepotřebuje k tomu vysokou školu.

      Vymazat
  6. On na to "představení" někdo chodí?

    OdpovědětVymazat
  7. Vitacstvi a slunickareni by melo byt vitano vejci a bitim

    OdpovědětVymazat
  8. Cesko neni legitimni statni utvar a ceska vlada neni legitimni
    Je z vaginy Havla

    OdpovědětVymazat
  9. 2;28
    Drž HUBU ty semeno na saku NESVÉPRAVNÝ FILCKY!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Zákon č. 352/2001 Sb.
    Zákon o užívání státních symbolů České republiky:

    § 7
    (1) Státní vlajku vyvěšují oprávněné osoby uvedené …

    (6) Ostatní fyzické a právnické osoby a organizační složky státu mohou užít státní vlajku vhodným a důstojným způsobem kdykoliv.

    § 9
    Při užívání státní vlajky musí být dodržena tato pravidla:
    a) při vodorovném umístění směřuje modrý klín vpravo při čelním pohledu na objekt, na němž je vlajka umístěna; bílá barva je vždy nahoře,
    b) při svislém umístění je při čelním pohledu na objekt, na němž je státní vlajka umístěna, bílá barva vždy vlevo a modrý klín směřuje vždy dolů,
    c) státní vlajka se vyvěšuje jen na čelní straně budovy,
    d) státní vlajka se umísťuje vždy v předsednictvu shromáždění, žerď pro státní vlajku se umísťuje vlevo od řečnického pultu při čelním pohledu na tento pult,
    e) státní vlajka nesmí být použita k zahalení pomníku nebo desky, jež mají být odhaleny,
    f) vlajková žerď nesmí být opatřena žádnými ozdobami a kromě státní vlajky na ni nesmí být upevněna žádná jiná vlajka,
    g) státní vlajka se vztyčuje a snímá bez přerušování; při vztyčování a při snímání se státní vlajka nesmí dotýkat země,
    h) při užití státní vlajky na znamení smutku se státní vlajka spustí na půl žerdi,
    i) při smutečních obřadech nesmí být státní vlajka spouštěna spolu s rakví do hrobu nebo žároviště,
    j) na státní vlajce nesmí být žádný text, vyobrazení, obraz, znak nebo odznak, kytice, smuteční závoj a nesmí být svazována do růžice,
    k) státní vlajka nesmí být používána v poškozeném nebo znečištěném stavu.

    § 13
    Přestupky fyzických, právnických a podnikajících fyzických osob
    (1) Fyzická, právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že

    e) nevyvěsí státní vlajku podle § 7 odst. 1, nebo
    f) vyvěsí státní vlajku v rozporu s § 8 nebo 9.
    (2) … za přestupek podle odstavce 1 písm. e) nebo f) lze uložit pokutu do 10000 Kč.


    Je jisté, že při tom „uměleckém“ použití státní vlajky na jevišti, nebyla dodržena pravidla, dle § 9, takže dle § 13, by mohla být uložena pokuta do výše 10000Kč.
    Ale, není žalobce, není soudce. P.K.

    OdpovědětVymazat
  11. Když chybí rozum, talent a píle, použijí komedianti nahotu, vulgaritu, urážky. Bez trestů budou škodit dál. Ti, co je obhajují jsou stejná, sprostá prasata, na která by normální lidská bytost nesáhla ani třímetrovou holí.

    OdpovědětVymazat
  12. Je až dojemné poslouchat z úst těchto parazitů, jak jsou všichni znechuceni a pohoršeni mluvou a chováním prezidenta Zemana. Zrovna tato prašivá společnost složená převážně z alkoholiků, buzerantů a několikrát rozvedených "stár", chce kázat o moráce ?

    OdpovědětVymazat
  13. Který, která, které--- není toho trochu moc? Jakoby jste se, ctění mnozí pisálci, nemohli ani vymáčkout

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy, posuzovateli, jste to napsal hned třikrát. A myšlenka k tématu nikde. A to je naopak, na rozdíl od ostatních komentujících, trochu málo.

      Vymazat
    2. Třeba se tomu 10.25 ta vlajka vytahovaná ze zadku líbí. Třeba je tím nadšenej, úchyl praštěnej! Nad tímhle se musí zhnusit úplně každý. Já hned zítra půjdu, a na všechny posraný "Havlovo" lavičky namaluju píču, to taky může být - ne? Ještě nikdy se Češi nechovali ke své vlastní zemi tak hnusně, jako teď. Někteří lidi jsou tak plní nenávisti, že jsou až nebezpeční. Dnes se jim strašně líbí nadávky prezientovi ( hnusné a oplzlé) zítra se jim bude líbit vlajka tahaná ze zadku, pozítří budou na kolemjdoucí vytahovat čůráka a masturbovat, a ještě o den déle někoho v obchoďáku nakrmí kudlou? Proč ne - kurva? Všechno je to tak roztomilé!

      Vymazat
  14. Exhibicionismus, to je jen jedna z podob extremismu. Stryptyz na divadelní scéně i na té divácké je jistě lákavý pro ty, kteří jsou ve svých potřebách posunuti mimo normu, jde vlastně jen o novou podobu pip show. Je vůbec stryptyz umění, či pornografie. Ale obecně: proč odsuzujeme antisemitismus, ale ne antirusismus?Proč je propaganda genocidy - a nejen Rusů - u nás beztrestná? Proč vytváříme zdání občanské nerovnosti žen, když tím degradujeme prvořadé poslání ženy, jako nositelky života! Proč dehonestujeme sexuálně biologicky korektně orientovanou většinu pro ukojení spokojenosti a potřeb těch, kterým příroda normu upřela. Proč hledáme viníky tam, kde nejsou a nutíme se je vyrobit. Na hrátky se státními symboly si máme zvykat? Na posměch k heslu "pravda vítězí" také? Máme se tomu podrobit, přizpůsobit? Naše společnost je vskutku rozdělena na tu soudnou a na tu uměle umělecky nesoudnou. A ta soudná se nechá válcovat tou nesoudnou, byť menšinou, zato hodně uřvanou. Kravály, které dělá, mají vyvolat dojem, že mají pravdu? Jinak to nedovedou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:30 A kdo stanovuje tu normu?

      Vymazat
    2. 10:30 otázky vhodné pro madam Elišku Wagnerovou ... a mnohé další. Hlupáky a pokrytce.

      Vymazat
    3. 11:28 Označuješ paní Elišku Wagnerovou za hlupáka? A co jsi ty? Co jsi v životě dokázal ty, že si tohle dovoluješ prohlásit? Co ti dává právo se o ní takhle vyjadřovat?

      Vymazat
    4. 11:37 Nevím, co jste dokázal vy, ale Wagnerová hájí prasárny a hanobení státních symbolů. Stejně, jako Halík, který posuzuje vytažení státní vlajky z přirození, za vytažení státní vlajky z kontextu, a slušné lidi má za hlupáky, kteří nic nepochopili. Ale tady nejde o umění na jevišti. Jak by to asi dopadlo, kdyby si z přirození komediantka vytáhla třeba vlajku s půlměsícem? Pokud se vám toto nezdá dost hnusné, jsou vám cizí pojmy jako etika, morálka, svědomí. Opovržení i vámi, je tu na místě, když si v hnusu rochníte.

      Vymazat
    5. 11:37 Ta vaše Eliška především dokázala ze sebe udělat úplnou p... a to hlavně kvůli blížícím se volbám do senátu a znovuzvolení. Tady jde všechno stranou, hlavně mlaskat u korýtka, vy Eliško.

      Vymazat
    6. ad 12:07: Biologickou normu stanovuje příroda, vše, co zakládá i budoucnost, je normou, vše, co budoucnost nemá, končí. Zcela obecně je to přirozený výběr, nutný pro udržení života na zemi. Naštěstí normu způsobilosti k pokračování života nestanovují lidé ani bohové, i když se o to snažil Hitler a mají k němu náběh i některé další ideologie kapitalismu.

      Vymazat
    7. 16:57 biologickou normu, když už přicházíte s takovým pojmem, nestanovuje příroda, když to co snad máte na mysli je logickým výsledkem všech těch příčinných souvislostí, kde i živé organismy, tedy i lidé, ovlivňují nejen vzájemné vztahy, ale i prostředí. Chcete tvrdit, že lidstvo nic neovlivňuje? Chcete tvrdit, že jednotliví lidé nemohou, do značné míry, rozhodovat o svém počínání?

      Vymazat
  15. No jo. Dobře nám tak. Ono to začíná všechno u hlavy. Když jsme ochotni tolerovat vlastnímu prezidentovi jeho jednání a vyjadřování, pak se musíme naučit podobné vyjadřování tolerovat i komediantům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máte na mysli překlad názvu dívčic pussy, která vykonávají sex ve veřejných prostorách v muzeu, dokonce i v pokročilém stadiu těhotenství, nebo si cpou v supermarketu do přirození zmrzlá kuřata, tak ta si zaslouží horší pojmenování, než pouhý překlad. Další vyjadřování na adresu gaunerů nelze, než schvalovat, neboť na jeho adresu lijí tito gauneři kýble špíny, a sprosťáren, denně.

      Vymazat
    2. Co to do tohoto námětu článku žvaníš o našem prezidentovi ty prase praštěný 12.42? Náš prezident je starý pán, a už z toho důvodu zasluhuje úctu od takovýho blba jako jsi ty - taky se pošklebuješ tatíkovi nebo dědkovi? Prase pitomý, nevychovaný. Málo tě tatík řezal klackem ty hovado jedno, málo! A co tvoji smradi - jsou z nich potetovanci? A jsi pro ně slabomyslnej blb?

      Vymazat
    3. 12:42
      Ty HOVNE KOLABORANTSKEJ Z HAVLOTRENEK,o pana prezidenta Zemana se neotírej nebo z tebe udělám tři ještě ošklivější....i když to možná ani nejde!!!!!

      Vymazat
  16. Pene 12:42,
    nepleťte si dojmy a pojmy. Prezident Zeman se k některým věcem pouze vyjádřil otevřeně a bez nějakých taktických korektností, nazval věci pravým jménem, mluvil jazykem kterému všichni rozumí. Apropo, nevšiml jsem si,že by prezident nějak nevhodně nakládal se státní vlajkou a pokud exhiboval, tak jenom slovně. Nesměšujte jednání aktérů hry s jednáním prezidenta a Váš názor na toleranci komediantů s ohledem na prezidentovo vyjadřování je hodně mimo mísu! Zkuste se nad svým názorem nejdříve zamyslet a potom se vyjadřujte. Děkuji.
    JiBa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:05 Chtěl jsem napsat to stejné, co Vy.

      Vymazat
    2. Oldmane 13:05 Pokud si prezident ohýbá ústavu podle toho, jak se mu to hodí, pak já to považuju za neúctu k naší ústavě, což je pro mě taky jedním z národních symbolů. Pokud prezident něco řekne a za týden to neplatí, pokud prezident mluví v celostátním rádiu jako dlaždič, to já považuju za neúctu k úřadu prezidenta.
      A to nemluvě o tom, že to, co se tu popisuje, proběhlo na divadelních prknech. Není náhodou i tohle jedna z rolí divadla ve společnosti?

      Vymazat
    3. 13:59 Na divadelních prknech by mělo být prezentováno divákům umění. To, co předvádějí ti komedianti není umění, ale prasárna, kombinovaná se zneuctěním státního symbolu, a jenom prasatům se to na divadelních prknech líbí, ač mají možnost se vyžít v podnicích, k tomu určených.

      Vymazat
    4. 13:59 jak jste přišel na to, že prezident ohýbá ústavu ...? Kdokoli se pohybuje v plné šíři zákonných ustanovení, počíná si tak právem. Jestli prezident ČR nebyl žalován ani odsouzen, je pouze kritizován v rámci politického boje a vy pouze opisujete čísi politické stanovisko, pouze agitujete.
      Protože žádný, tedy ani vy, nemáme křišťálovou kouli, jsme nuceni měnit názor vždy, kdy se proti předpokladu změní situace, nebo získáme nové informace. Pokud jste z těch, kteří tak nejednají, jste buď vševědoucí, nebo blbec. Vyberte si.
      Rád bych znal citát toho, co z řeči prezidenta ČR v „celostátním radiu“ (co to je?) označujete za řeč dlaždiče. Tak nepodložené, navíc ryze subjektivní hodnocení, nepatří do korektní diskuze. Zas, pouze agitujete.

      Vymazat
    5. Pan prezident nikoho a nic neohýbá ty sprostej magore 13.59, ale zato tebe tatík neohýbal, a je z tebe nevychovanej starej otrapa. Nech už toho poukazování na prezidenta - jak to souvisí s tím, že si nějaká odporná kráva na jevišti divadla tahá českou vlajku z prdele??? Neuhýbej od toho chcípáku! Tady se udělujou tresty za nahou prdel vystrčenou na blbou americkou kolonu, tresty za ubohý tykadla přimalovaný na plakátě na hlavu nějakýho politickýho blba, a v divadle si veřejně může tahat z prdele někdo naši vlajku? To se mi snad zdá, že tohle může někdo z tý praštěný smečky na diskuzích schvalovat. Ano - čmárání po fasádách - svoboda! Ano, vlajku státu nahradit posranýma trenclema - svoboda! Ano, vytvořit sochy s čůrákama, jak chčijou na maketu ČR - svoboda - a co takhle když vrazím kudlu do držky nějakýmu chcípákovi, který se mi znelíbí - třeba tobě - to už svoboda nebude? No - to jsem z toho blázen!

      Vymazat
  17. 13:59
    Tahle slátanina NEMÁ S DIVADLEM,POTAŽMO KULTUROU NIC SPOLEČNÝHO....OVŠEM HAVLODEMENTŮM SE TŘEMA V ŽÍLE SECTO ZAMLOUVÁ!!!!!

    OdpovědětVymazat
  18. Zde je diskutujícími vytvořena jasná hranice mezi "pražskokavárníky" a občany. Kapitálem zkorumpované pražskokavárníky nemůžete přesvědčit žádnou pravdou, oni žijí ve lži, pravda je pro ně nejen smrdící, ale přímo smrtící. Proto jejich "nelítostný boj" proti pravdě!

    OdpovědětVymazat