Reklama

.

.

sobota 16. června 2018

Guevara probudil Latinskou Ameriku

Přemysl Votava
16.6.2018 VašeVěc
Ernesto Che Guevara - 14. 6. 1928 až 9. 10. 1967
Jeho jméno i dnes vyvolává u jedněch naději, u druhých strach, až hrůzu. Je dějinnou skutečností, že Che Guevara, se stal symbolem revolty národů třetího světa proti politice USA. Měl svůj sen, proto chtěl zásadně změnit svět. Na rozdíl od jiných viděl skutečný život v latinské Americe. Viděl bídu a nespravedlnost.

V těchto dnech si připomínáme 90. výročí jeho narození. Narodil se v Argentině, tam vystudoval lékařství. Jeho životní cesta, však šla jiným směrem, svůj osud spojil s cestou revoluce. V roce 1959 stál u zrodu vítězné kubánské. Ta zásadně změnila politicky i sociálně celou Latinskou Ameriku. Příklad Kuby ukázal cestu k politické a ekonomické spravedlnosti i dalším státům Latinské Ameriky, Afriky, Asie.

Revoluční Kuba, byla prvním státem Latinské Ameriky, který se vzepřel Spojeným státům americkým. Latinská Amerika byla do té doby jen záhumenkem USA. Teprve s vítězstvím kubánské revoluce v roce 1959 přišla do latinské Ameriky zásadní změna. I přes mnohé pokusy, včetně intervence USA v roce 1961, si Kuba svou samostatnost uhájila. Che Guevara se stal představitelem revoluční Kuby. Několikrát navštívil i Československo.

Osudem Che Guevary bylo to, že chtěl ještě více změnit svět. Jeho tragická smrt v bolivijských horách v říjnu 1967 ukončila jeho vizi o revolučních změnách v celé Jižní a Latinské Americe. Přesto jeho odvaha budí úctu, vstoupila do dějin.

V roce 2016 na Kubu přiletěl tehdejší prezident USA B. Obama a prakticky svou cestou přiznal neúspěch politiky USA vůči Kubě. Sen Che Guevary se naplnil. Kuba zvítězila.


Trička s Che Guevarou jsou stále v kurzu. Che Guevara se stal vzorem pro mladou generaci. Dokázal je oslovit. Guevara i dnes dává mnohým naději a vizi o spravedlivém světě.

Kuba si svou samostatnost uhájila. Dala vzor i ostatním. U začátku této cesty stál Ernesto Che Guevara.

- - -


135 komentářů :

  1. Che Guevara musel hodně, opravdu hodně překážet korporátním elitám z USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odkaz na dokument o E. Che G.:

      https://uloz.to/!i4BXBGHPyAZu/che-guevara-poodkryti-pravdy-avi

      Ramón

      Vymazat
  2. Che Guevara je vzorem pro mladou generaci. Generaci zelených vyhulenců vítajících "uprchlíky". I Votava má zřejmě vyhuleno.

    "Krátce po revoluci se nejdříve angažoval v masových popravách v havanské pevnosti La Cabaña. V této souvislosti je známý i jeho výrok: "Ano, popravovali jsme, popravujeme a budeme popravovat" ("Sí, hemos fusilado, fusilamos y seguiremos fusilando...") pronesený při projevu v OSN v New Yorku."

    Jak se tento terorista a vrah liší od velitelů třeba Talibanu nebo Islámského státu?

    A jak jako "Kuba zvítězila"? Ptal se někdy někdo lidí na Kubě co chtějí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Když je revoluce, teče krev. Na to si prosím už zvykněte.

      Na Kubě popravovali policejní a vojenské osoby, které se podílely na teroru proti civilnímu obyvatelstvu.

      Pak pracháče, kteří to finančně podporovali, dál udavače a zločince.

      Nechápu, co na tom pseudodemokratům vadí.

      Asi to, že to byli převážně americké loutky? Že by se báli, aby se to u nás nezopakovalo?

      Asi proto všichni, kteří mají jiný názor, než "dééémokrati z kavárny", jsou podle nich "bolševici".

      Lidská ubohost a omezenost je u těchhle zapouzdřených zaprodanců dost velká.

      Vymazat
    3. 14:14

      Jo, jo. Vraždění obyčejných civilistů, kteřího se ničeho nedopustili, to je vskutku "revoluční hrdinství".

      Je zajímavostí, že tyto oslavné řeči vedou vždy lidé, kteří nebyli osobně zasaženi daným režimem či jej nezažili.

      Btw. Che Guevara totiž likvidoval i demokratické aktivisty, i demokratické socialisty, kteří odmítali následovat jeho komunistickou diktaturu.

      Aby se Latinská Amerika, včetně Kuby, stala bohatou a vyspělou zemí, nebylo třeba komunistické diktatury, masových poprav civilistů, koncentračních táborů, atd.

      Třeba Chile to zvládlo (stát se bohatou zemí s vysokou životní úrovní) bez komunistické diktatury. Brazílie také.

      Tak se zanechte výmluv a činte pokání za své zločiny, komunisté.

      Vymazat
    4. Ignorant se vyznačuje tím, že ignoruje fakta.

      Logika nám tedy napovídá, že anonym, skrývající se pod pseudonymem Forever Slav, je čistý ignorant bez přísudku.

      Vymazat
    5. 16:37

      "Ignorant se vyznačuje tím, že ignoruje fakta."

      Krásně jste vystihl sám sebe.

      Vymazat
    6. 15.37
      a zase dokazujete,že jste jen zapouzdřený hlupák

      Vymazat
    7. Vite, kolik desítek milionů povražděných mají na svědomí prezidenti či diktátoři či králové kapitalistických států vyrobených v jejich špinavých teroristických válkách, včera jakýsi US ARMY VZPOMÍNAL TĚCH KRÁSNÝCH ČASŮ, KDY V TOKIU USMAŽILI JAKO V KREMATORIU ZA ŽIVA PŘES 100 TISÍC OBAVYTEL V JEDINÉM NÁLETU!!! V Drážďanech jediný nálet - 150 tisíc civilistů, Hiroshima.... A že tito masoví vrazi jednou skončili sami na popravišti? V USA se vesele poprevují dodnes nevinní černoši. Che nebránil popraváín masových vrahů, to je jediná pravda!

      Vymazat
    8. Rád bych zdůraznil, že monarchie i kapitalizmus k popravám odpůrců, kterých se opravdu báli, sahal poměrně často. Můžete se o tom v dějinách přesvědčit, například politické popravy v C&K Rakousku, Německu, Chile nebo i v té vaší slavné Americe.
      Poprava je velmi špatné a morálně neomluvitelné řešení, ale jistě je veliký rozdíl, zda jsou popravováni škůdci národa, jako na Kubě kreatury angažované v nelidských institucích Batistova proamerického loutkového režimu, nebo neviní voliči socialistického prezidenta Aliendeho v Chile. Škoda jen že vám vaši zaměstnavatelé z USA nevysvětlili, že podpora revolučních změn Kubánským lidem byla obrovská, zřejmě proto, že útlak od amerických firem a statkářů byl také obrovský. Zde bohužel s otřepanými historkami o nedostatku toaletního papíru prostě nevystačíte. Fidel Castro byl jedním z největších mužů, kteří se pokusili změnit zvrácený a nespravedlivý kapitalistický pohled na svět, a povedlo se mu to. Důkazem je návštěva prezidenta nezlotřilejší a nejzvrácenější asociální diktatůry, Baracka Obamy na Kubě. Castro a Che vyhráli, čest jejich památce!

      Vymazat

    9. https://uloz.to/live/!Kk7mVCtPK/elan-z-triciek-zuri-che-guevara-lyric-video-mp4


      Vymazat
    10. 11.51 , Guevara se lisiL od Talibanu nebo IS tim , ze nepopravoval obycejne lidi/mozna zradce/ .
      A co Kuba vyhrala ? Kdyz jsi s usa za dobre , musis byt vazalem , jako my ! Kdyz ne zivot ti stizi usa , na zaklade zapadnich hodnot ,ktere
      propaguji . Coz v prime reci znamena to , co vidime dnes napr . ve Venezuele.Maji potize , tak jim usa jeste pritizi sankcemi , aby byli poslusni a pustili je k rope . A jeste , nekdy neni debre se ptat ovci , co by chteli , dopadne to jako u nas ,kde jsme se stali cleny onoho exklusivniho , vrazedniho spolku s menem NATO a podolime se na prosazovani zapadnich hodnot v Iraku , Libyi a Syrii .Mame pokoj nebo souhlasime a hlasime se k zapadnim hodnotam .Zel ve skutecnosti jsme v spolku vrahu , jak to tady pisete a cim se lisime my ?

      Vymazat
    11. 11:51
      Ptal ty matlo. V roce 2009 jsem procestoval celou Kubu. A co chtějí? Mít pokoj od takových zkurvysynů, jako jsi ty. To chtějí. Nemají krátkou paměť a moc dobře vědí, co je "americká demokracie". I ti amnestovaní, co se mohli vrátit ze UssA, kde s otevřenou a vymaštěnou hlavou utíkali, by ti řekli své. Jako nám jedna žena. Jsou rádi, že od těch zločinců mají klid. A moc dobře vědí, kdo jim způsobuje embargem příkoří. Takže zalez do díry a masti si kládu nad USSA ty vemeno.

      Vymazat
  3. Oslavovat teroristu a masového vraha Che Guevaru, to chce hodně silný žaludek.
    Ale ne, on ten "dobrák" by vybudoval "ráj na Zemi", kdyby mu nestáli v cestě "zlí" kapitalisté. Taková je zřejmě logika soudruhů.
    ...
    PS: Jak takový "ráj na Zemi" v podání komunistů vypadá, zažila celá řada národů a zemí. (Konkrétně v Jižní Americe) Chile (tam to naštěstí zachránil Augusto Pinochet), dnes Venezuela (jedna z nejchudších zemí Latinské Ameriky, ač má největší zásoby nafty v Jižní Americe).
    ...

    Takových v historii už bylo (i taková křesťansko-komunistická hnutí jako právě albigenští-kataři) - kataři, jakobíni, atd. No, nebylo jich zrovna málo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akce vyvolává reakci - jednal tak, jak jednali jeho protivníci.

      Vymazat
    2. 12:02

      Tak nevím o tom, že by se jeho "protivníci" dopouštěli masivního vyhlazování celých vesnic a masových poprav tisíců lidí.

      Kdyby toto dělal i jinde na světě, čekalo by ho zatčení v každé slušné zemi.

      Vymazat
    3. Pokud by svět přestal platit dolarem a USA bojkotoval , tak jsou USA do půl roku v řiti !!

      Vymazat
    4. Přečti si něco o Batistově Kubě, o latinskoamerických diktaturách, o Pinochetovi a Lidové frontě, o Francovi ve Španělsku a Salazarovi v Portugalsku. Jeď se někdy pobýt mezi andské indiány, nebo indiány, kterým vypalují v Brazílii prales a vesnice.
      A zajeď si na Kubu.

      Pak přestaneš takhle hloupě a nenávistně poučovat.

      Vymazat
    5. 14:19

      Pinochet byl hrdina, který zachránil Chile před komunistickými potoky krve (už před Pinochetem řádili za S. Allendeho v Chile teroristické rudé gardy) a vybudoval prosperující zemi, která hravě svou vyspělostí překonala a dodnes překonává socialistické země jako Kubu a Venezuelu.

      To samé generál Franco, který zachránil Španělsko před krvavou komunistickou diktaturou (jen předtím např. komunisté povraždili deseti tisíce Španělů, včetně křesťanských duchovních).

      Kéž bychom měli dnes takové veliké vůdce.

      Vymazat
    6. Pinochet byla bezectná vraždící americká loutka, která nechala popravit nejen demokraticky zvoleného prezidenta, ale i své konkurenty z chilské armády. Už si blbečku o tom něco přečti a netláskej tu hnidy.
      Y české politické sebranky se k Pinochetovi lísal jen starý Benda, a to byl vůl mezi voli korunovaný.

      Vymazat
    7. 16:41

      Vaše lži o Pinochetovi a Allendovi jsem vyvrátil níže. Tak studujte.

      Vymazat
    8. Oslavovat Pinocheta muze jen uplnej debil.

      Vymazat
    9. Bagoun

      Oslavovat komunistické vrahy může jen úplný debi*l.

      PS: Co udělal Pinochet své zemi špatného, že na něj útočíte?

      Vymazat
    10. 21.17
      jste tu doopravdy jen za hlupáka

      Vymazat
    11. 21:29

      Mohl byste zároveň odpovědět, co udělal Pinochet své chilské zemi špatného?

      Vymazat
    12. odpověd Forever Slav :hochu fašistická hloupá až debilní věnujme minutu ticha za stamiliony obětí kapitalismu ve válkách které tento zrůdný systém vyvolal ..dvě světové války, stovky lokálních válek, desítky občanských válek, a stovky miliony obětí v chudobě kterou tento zločinecký systém korporátního fašismu lživě nazývaný demokracie způsobuje po celém světě

      faktem je, že demokrati (kapitalisti) založili NSDAP, neonacismus, fašismus, kapitalismus, islámský terorismus,otroctví, imperialismus,kolonialismus, vynalezli koncentrační tábory , kapitalisti spáchali stonásobně více zločinů jak komunisti ,zcela logicky demokrati ( kapitalističtí vyvrhelové ) vyvolaly dvě světové války a stovky lokálních válek, jen ve válkách povraždili stamilion lidí + oběti hladomorů a chudoby způsobených kapitalisty viz somálsko(opakované kapitalistické hladomory) ,India ( 100 milionů obětí) ,irský hladomor, somáské hladomory,

      200 let terorismu USA: Přehledný seznam všech amerických válečných zločinů, teroru a válek http://www.novarepublika.cz/2015/08/200-let-terorismu-usa-prehledny-seznam_52.html

      Kapitalisti = lživě demokrati financovali a vytvořili nacisty, klerofašisty ,fašisty :i radikální islamistické organizace alkajdy :: důkazy ::: http://www.youtube.com/watch?v=J8BdpBRHdHs
      Kapitalisti financoval Hitlera - dokument BBC 1998 české titulky youtube

      Kapitalisté, církev a nacisté, jedno jsou...,
      http://freigeisterhaus.de/viewtopic.php?t=27192&view=next&sid=7e843b7d0f4dc970dfbfc3a0341907ee

      první vyhlazovací koncentráky zavedli demokrati z Británie ve svých koloních koloniální kapitalismus jen Velké Británie přes 50 000 000 obětí Velká Británie dlouhá léta zamlčovala zvěrstva z koloniálního období a dokumentaci o nich systematicky ničila http://www.blisty.cz/art/63256.html je jasné ,že počet obětí koloniálního kapitalismu USA je mnohem vyšší
      Čína teroristické bestie puče CIA 1989 zastavila a stala se světovou jedničkou, ČSSR bohužel ne zrůdy puče 1989 tu vše rozkradly, zadlužily, zničily, rozdělili zemi, udělali z nás protektorát USA a EU fašismu ,zotročenou kolonii, rozvojovou zemi

      masakr dětí v USA Kent state Ohio 4.5 1970 fašistická diktatura USA masakruje děti
      https://www.youtube.com/watch?v=FakLUusNlXc


      Odtajnenie západných dokumentov, Usa a jejich plány
      https://www.youtube.com/watch?v=dRkjG_xI5Lw

      Zločiny kapitalizmu ,mučení ,otroctví, vykořistování, stovky válek ,
      https://www.youtube.com/watch?v=nDr4buQ9qjg


      Rok 1945: Američané údajně znásilnili 190 tisíc německých žen
      http://literarky.cz/civilizace/89-civilizace/19417-rok-1945-ameriane-udajn-znasilnili-190-tisic-nmeckych-en

      Vymazat
    13. 0:21

      Vaše komunistické lži nebudu komentovat. Jen pár slov - s tímto výše nemá kapitalismus vůbec co dočinění. Čímž jsou vaše tvrzení naprosto vyvrácena.

      A prosím vás - přístě nespamujte.

      Vymazat
    14. 0:21
      Btw. proč se tedy neodstěhujete do takového "komunistického ráje" jako Severní Korea či Venezuela, když se vám nelíbí v kapitalismu?

      Vymazat
    15. A v posledních výkřicích zoufalého lháře a antisemity F.S. se ukázala jeho duševní vetchost.

      Co se mu nehodí do krámu jsou "komunistické lži", i když se jedná o prověřená fakta.

      "Proč se neodstěhujete ..." - to už je čisté zoufalství duševního chudáka.

      Myslím, že tím agitky pana Forever Slava skončily.

      Prach lhaní vystřílen, v diskuzi odkopán, demaskován, zničen, si přes noc vylíže rány, aby ráno znovu otravoval.

      Nebylo by lepší, kdyby jej editor NR mazal. Musíme ztrácet čas s úporným blbcem?

      Leo

      Vymazat
    16. Leo

      No to jste mi to teda "nandal". :D Jak malé dítě z mateřské školky.

      Stačí bohatě pár slov, aby komunistické lži výše byly vyvráceny:

      Kolonialismu (který navíc probíhal již před samotným vznikem kapitalismu) a jeho zločiny opravdu neměly co dělat s kapitalismem, ale s expanzionismem velmocí. A expanzionismus velmocí probíhal už od počátků prvních civilizací. A zřejmě ještě dlouho bude. I u indinánů to nemělo co dělat s kapitalismem (kdy navíc expanzionismus na území indiánů probíhal už před samotným vznikem kapitalismu), ale s expanzionismem velmocí a kolonistů.

      Proto i britské koncentrační tábory neměly žádnou souvislost s kapitalismem, ale čistě s britským expanzionismem - navíc ne z pohnutek vybudovat totalitní stát, ale porazit partyzánský búrský odpor.

      To samé první a druhá světová válka:

      Opět příciny neměly nic společného s kapitalismem, ale expanizionismem velmocí. A v první řadě za obě dvě jsou odpovědni židé-zednáři, v rámci naplňovaní svých světovládných židovských plánů.

      Hitler a NSDAP byli proti kapitalismu - proto označovat nacismus za zločin kapitalismu ne nesmysl. Nehledě, že nacismus byl levicová ideologie.

      A války na BV (a s tím i stvoření Al-Kaidy) také opět neměly co dělat s kapitalismem, ale s ŽIDOVSKÝM EXPANZIONISMEM, usilující o vytvoření "Velkého Izraele".

      Stejné tak hladomory v Africe nemají co dočinění s kapitalismem, ale s neschopností místních černých vlád a černé rasy si vládnout. Velké škody právě napáchala "humanistická" dekolonizace (tolik podporovaná všemi těmi různými marxistickými levičáky po celém světě) - bílí přenechali černochům hospodářsky a kulturně prosperující Afriku. A černoši si ji následně sami rozvrátili. Za hladomory můžou tak černoši děkovat v první řadě svým neschopným černým vládám a vlastní neschopnosti. S tím kapitalismus ani bílý muž nemá co dělat.

      Tož tak.
      Btw.:

      "Nebylo by lepší, kdyby jej editor NR mazal. Musíme ztrácet čas s úporným blbcem?"

      Krásně jste se tímto odkopal a odhalil. Je vidět, že nenávidíte svobodu slova. Jste evidentně komunista.

      Vymazat
    17. Dobře, že jste se konečně přestali bavit s tím fašistickým hlupákem, antisemitou Frever Slavem.

      Vymazat
  4. Che,šéf banditů a popravčí reźimu Fidela Castra.ktery obrátil kdysi prosperujici ostrov na koncentračni tábor.Che Guevara,Rudé zvíře,jak piše dnešni Lenta.ru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před Fidelem Kuba rozhodně nebyla prosperující ostrov , byl to jen bordel pro bohaté Američany , kde pobíhali nahé , hladové děti ! Asi jste na Kubě nebyl , ale na rozdíl od ostatní Ameriky tam nejsou kolem měst chudinské slumy a lidi tam žijí v pohodě

      Vymazat
    2. 13:30 máte pravdu,na Kubě jsem nebyl. Nepovedlo se tenkràt tam vycestovat, neprośel jsem sitem. No ale jestliže Lenta píśe o prosporujicim ostrové, tak něco na tom bude,né?

      Vymazat
    3. Lenta je ruský nacionalistický server. Vždy sváděla chudobu a výsledky neproduktivního sovětského ekonomického systém na pomoc SSSR jiným zemím, včetně Kuby. Už chápete, proč Lenta píše občas blbiny?

      Vymazat
    4. Batistův režim byl mafiánský stát loutkový režim USA fašismu,Po úspěšném puči, kdy tři měsíce před volbami v roce 1952 se Batista za podpory armády opět chopil moci, zrušil volby a vládl Kubě až do převzetí moci ozbrojeným převratem skupinou vedenou Fidelem Castrem,Policie s demonstranty jednala velmi brutálně. Protestující studenti z Havanské univerzity byli policií zastaveni a zmláceni včetně jejich vůdce Josého A. Echeverríi. 10. prosince byli zabiti další populární studentští předáci. Jejich pohřby se proměnily v masové demonstrace a pětiminutovou celostátní stávku.


      1956
      Namísto uvolnění útisku Batista omezil ústavní záruky a zavedl cenzuru médií. Jeho vojenská policie začala hlídkovat v ulicích a zatkla každého, kdo se jí zdál podezřelý. Koncem roku 1955 policie zvýšila počet brutálních činů beze strachu z odezvy.

      takže Batistův diktátorský režim krytá fašistickým zlem USA byla úplná selanka

      Vymazat
  5. Názory dnešních lidí jsou hodně popletené, podle těchto názorů byli i Hus a Žižka teroristy.
    Vždy musí být někdo, kdo uvede strnulý Svět do pohybu a to jsou revolucionáři. Po revoluci už pro ně nezbývá místo a nahradí je zase jenom slušní poserové ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:28

      Tak nevím o tom, že by Jan Hus se dopouštěl nějakých teroristických útoků nebo že by schvaloval obrazoborectví. Sám Jan Hus, kdyby zůstal naživu, by se postavil proti ničení kostelů a klášterů tábority (tak, jako se proti obrazoborectví a ničení kostelů a klášterů postavil později Martin Luther, ač neměl v lásce katolickou církev).

      Bohužel, ač husité (konkrétně táborité) se zpočátku oprávněně v sebeobraně bránili (a bránili českou zemi proti) katolické křižácké agresi, pak sami začali páchat hrozné zločiny (kdy se husitská revoluce až moc zvrhla) - viz vypalování katolických kostelů a klášterů a vraždění katolického duchovenstva a prostých katolických věřících - což mělo na svědomí větší počet obětí, než jaký má na svědomí inkvizice za celých více než 700 let své existence (celkový počet obětí inkvizice je 15 000 - 20 000). Ke cti husitů slouží snad umírněné křídlo kališníků, kteří tyto nesmyslná zvěrstva odsoudili a pak sami zastavili řádění táboritů v bitvě u Lipan. A sám kališnický český král Jiří z Poděbrad se zasadil o smíření kališníků s katolíky v české zemi.

      Idealismus (či snad velká oslavná slova) tak v případě husitství není rozhodně na místě.

      Vymazat
    2. PS: Nevím, co má rabování a vraždění tisíců nevinných lidí společného s nějakým "krokem vpřed".

      Svým myšlením byste si jinak rozuměl s jakobíny. Ti také v zájmu "revoluce a pokroku" vyvraždili část francouzského národa - až 800 000 (v té době měla Francie 25 milionů obyvatel) obyvatel Francie. Skutečně "vzory hodné následování".

      Vymazat
    3. Bez jakobínů bz nebyly dnešní demokracie v Evropě. Dnešní demokracie existují díky jim a jejich teroru v začátku revoluce.

      Vymazat
    4. Pro americkou demokracii byly vybity miliony indiánů a uloupena jejich půda. To je podle tebe, blbečku, správné?

      Vymazat
  6. Každá doba má své Che Guevary. I ve středověku. Např. hnutí albigenských/katarů. Ti by si jistě s Che Guevarou velmi rozuměli. Co já vím, možná kataři byli pro Che Guevaru vzorem.

    Viz:

    III. Lateránský koncil roku 1179 o nich (albigenských) říká: „...nešetří ani kostely, ani kláštery, neušetří ani vdovy, ani siroty, starce ani mladé lidi, neberou ohled na žádný věk ani pohlaví, ale po způsobu pohanů všechno ničí a pustoší...“

    Ozbrojené bandy katarů, tzv. routiérs, táhly po jižní Francii, ničily kostely, vraždily duchovenstvo i prosté věřící, kteří se odmítli k nim připojit. Biskup v Limogés musel bránit město proti dvěma tisícům katarských vojáků, kataři vyhlazovali celá města a vesnice.
    ...

    Hm,kohopak to jen připomíná?!
    Btw. zkrátka tenkrát (ve středověku) na místě "zlých" kapitalistů byla "zlá" katolická církev. A na místě bolšánů "křesťanští komunisté" jako právě např. kataři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že by nějaký jezuita v akci?
      Vaše bláboly a manipulace s daty je vskutku skvostná.

      Pro ostatní, nereagujte prosím na toho idiota Forever Slav. V překladu otrok.

      Vymazat
    2. Foreverslav uz to stacilo.Nablil jsi toho uz dost.

      Vymazat
  7. To co popisuje článek platí pro Latinskou Ameriku a ostatní Pokrokový Svět s výjimkou států se západními a islámskými hodnotami.
    Degenerující západ a islám mají jiné hodnoty a vzory a také se patřičně doplňují

    OdpovědětVymazat
  8. Che Guavara a Fidel by si v pohodě dokázal poradit s dnešní islámskou invazí, byli to skuteční chlapi a ne pitomci, jako ti dnešní vůdci naší civizace.

    OdpovědětVymazat
  9. 13:34

    Ti naopak jsou ze stejného židovského hnízda, usilující o zničení křesťanské západní a ruské civilizace.

    Mj. poděkujte právě Che Guevarovi a Fidelu Castrovi, kteří podporovali dekolonizaci a protibělošská komunistická "národně-osvobozenecká" hnutí ve Třetím světě (např. v Africe), vedoucí boj proti "bílým vykořisťovatelům" - což způsobilo chaos a úpadek kdysi prosperující Afriky do kulturní a duchovní degenerace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Forever Slav je udivující pitoma bez znalosti historie, sociologie zemí, o kterých si dovolí tady plácat svoje neobjektivní a ničím nepodložené cancy.

      Ta antisemitská tečka na konec ho jen dokresluje.

      Vymazat
    2. 14:29

      K vaší smůle vše, co uvádím, je holá pravda. Co s tím naděláte?

      Vymazat
    3. Dolož, ty jedna smůlo, např. odkazy na prameny z kterých jsi "informace" čerpal. Bude velká legrace.

      MM

      Vymazat
    4. 15:32
      MM

      Studujte:

      Dekolonizace Afriky byla katastrofou, která uvrhla Afriku o celá staletí až tisíciletí zpátky, do materialní a duchovní bídy a degenerace.

      Podporovat Afriku?
      https://youtu.be/ccYE7AxPp2s

      Černá kultura
      https://youtu.be/uAXvNPEf9bo

      Oběti v JAR
      https://youtu.be/a_zQqfcZuXc

      Vymazat
    5. No vždyť jsem to předpovídal - blb Stále Otrok uvádí další pitominy.
      Takhle se "dělá" historie i v masmédiích v Česku... :-D)

      MM

      Vymazat
    6. MM

      A není snad něco ve videích výše pravda?!

      Vymazat
  10. "Matlafousové" neznalí dějin opět překrucují dějiny. Je zde vidět, že všeobecná školní docházka škodí celé civilizaci. Místo toho, aby se "blbci šťourali v hnoji" píšou sem své zvratky a vydávají to za výplod jejich génia. Pro ty kteří "umějí číst a pochopit i text" je zde odkaz: http://www.nwoo.org/download/knihy/Vybusnina_Operace-CIA-Splinter-Faktor--Steward-Steven-1974%E2%80%A6.pdf Takže se podrbejte na zádeli a přiznejte si, že na obou stranách je to s tou opozicí stejné, platí to hlavně pro první chytráky v 11:51, 12:17. Dále uznávám, že 12:28 má absolutně pravdu, ještě bych nakonec přidal, kolaboranti, zrádci jinak po česku převlékači kabátů...
    Začíná to už v politice přecházením poslanců do jiných politických stran, než byli zvoleni. V čele této galerky máme našeho "lehce přiopilého" M.Kalouska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo - až na to, že ty komunistické politické procesy běžely (a běžely by i) bez ohledu na nějakou západní operaci.

      Btw. nevím, co to má společného s Che Guevarou, ale nechme to tak.

      Vymazat
    2. Ono "by" v historii neplatí. jisto je, že MI6 podvrhla mnohé dokumenty, které ukazovaly např. na Slánského, jako na zrádce (viz tzv. Dopis Velkému Metaři) apod. Kdyby, takby ...

      Vymazat
    3. 15:36

      Popravy židovských zločinců Stalinem byly správné. Stalin se konečně začal chovat jako skutečný ruský car a začal (ve stylu Ivana Hrozného) svou železnou rukou drtit židovské bojarstvo. Byl to boj Rusů za osvobození Rusi od židovského jařma, které od r. 1917 zahubilo desítky milionů Rusů a zotročilo ruský národ a Rusko pro národ Izraele, který ovládl Západ a vyvezl komunismus do Ruska a do světa.

      Díky Stalinovi po Velké vlastecké válce bylo Rusko částečně osvobozeno od židovského jařma. Za to Stalin zaplatil životem (byl zavražděn židovskými bojary Kaganovičem, Berijou a Chruščovem). Jeho započaté dílo částečně dokončil ruský hrdina maršál Žukov, který rozdrtil židovskou NKVD a zabil jejího židovského šéfa Beriju. Bohužel nedotáhl své dílo do konce.

      PS: Nechci nic říkat, ale komunistické procesy se rozběhly hned po nástupu komunistického režimu r. 1948, i se svými "kráskami" jako koncentrační pracovní tábory. Tož tak.






      Vymazat
  11. Dětská úmrtnost je na velmi chudé Kubě už dlouhá léta mnohem nižší než ve velmi bohatých USA. Jediným možným vysvětlením této podivnosti je skutečnost, že Na Kubě vládnou hnusní komunističtí fanatici.

    Naopak sousední ostrov (Haiti + Dominikánská republika) mají řádné a slušné vlády a tomu odpovídající zdravotnictví.

    Kokotko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:56

      V Chile (s výjimkou socialistické vlády S. Allendeho, který uvrhl Chile do bídy a zaostalosti) žádná komunistická diktatura nebyla - a jsou na tom s hospodářskou vyspělostí a životní úrovní mnohem lépe a výše, než Kuba a Venezuela dohromady.

      Btw. kdybych si měl vybrat (hypoteticky) mezi frankistickým Španělskem či pinochetovským Chile a komunistickou Venezuelou a Kubou, volím jednoznačně frankistické Španělsko a pinochetovské Chile - stokrát raději toto, než žít v komunistickém koncentráku, i kdyby byl ten komunistický koncentrák celý ze zlata.

      Vymazat
    2. Chile za Aliendeho nemohla být uvržena do nějaké "bídy a zaostalosti", protože na to nebyl čas. Chaos řídili hoši z CIA a ITT - (viz stávka autodopravců). Po puči a popravě řádně demokraticky zvoleného prezidenta se mnozí aktéři vytahovali, jak to pěkně zařídili. Měl by sis o tom už konečně něco přečíst a netrousit tu svoje ptákoviny.

      Vymazat
    3. Nezdržujte se s pitomou Forever Slav. Je to nedovzdělaný antisemita, který neumí pracovat s fakty. Taková varianta úchylných idiotů z ČT či Evropských hodnot pornoprostituta Janda.

      Vymazat
    4. 15:43

      Aha, Allende "na to neměl čas" - on dle logiky soudruhů "celou dobu nic nedělal" - tak pak není divu, že uvrhl Chile do bídy a zaostalosti, když "nic nedělal". :DDDDDDD

      Též jste zapomněli dodat, že tento "demokraticky" zvolený prezident (který ve volbách zvítězil díky zfalšovaným volebním výsledkům) pomocí svých rudých milic terorizoval chilské civilní obyvatelstvo.
      A že vznikly stávky? No aby ne, když kvůli Allendeho socialistickému experimentování nemělo prosté obyvatelstvo Chile co jíst (v některých částech země dokonce kvůli socialistickým Allendeho experimentům vznikl i HLADOMOR).

      Když došlo kvůli hladu, způsobený socialistickou prokomunistickou Allendeho vládou, ke stávkám a protestům civilního obyvatelstva, rudé milice tyto pokojné protesty brutálně rozehnaly.

      Pinochet byl ZACHRÁNCEM CHILE PŘED KRVAVÝM BOLŠEVICKÝM TEROREM. Ovoce hovoří za vše:

      Vláda S. Allendeho:
      - Allende se dostal k moci ve zfalšovaných volbách
      - tisíce lidí zavražděných rudými milicemi
      - obyčejné obyvatelstvo hladovělo, v některých částech země vypukl hladomor

      Vláda Augusta Pinocheta:
      - záchrana země před komunismem
      - kulturní a hospodářské pozvednutí země
      - ochrana křesťanství
      - po referendu r. 1988, kdy se většina Chilanů vyjádřila pro odchod Pinocheta, Pinochet dobrovolně abdikoval a vyhlásil svobodné volby

      Ovoce hovoří za vše. Netřeba cokoliv dodávat.

      Zde najdete nezkreslenou historii Chile a Pinochetova režimu:
      http://www.protiproud.cz/duchovni-svet/541-augusto-pinochet-zlocinec-nebo-hrdina.htm





      Vymazat
    5. Bože, bože, to je ale jelito. Nic nechápe a jen trollí.

      Vymazat
    6. 17:38

      Je pěkné, jak vám došly argumenty. :-) A pak kdo je tedy tady troll.

      Vymazat
  12. Éra politických revolucí, jejichž představitelem je Che Guevara skončila před 50 lety a nahradila je "Celosvětová permanentní kulturní revoluce", která trvá dodnes. Rusko a Čínu tato kulturní revoluce tvrdě zasáhla, ale dokázaly ji zdárně překonat. Ostatní globální Svět tuto revoluci nezvládá a je v pr*eli ..
    Život v takto kulturně revolučně přetvářeném Světě je čím dál víc pro člověka náročnější z hlediska udržení si duševního zdraví ..

    OdpovědětVymazat
  13. Che ani Fidel se nikdy nesklonili před teroristickými USA. To je bolestivé nejen pro USA, ale vyvolává to záchvaty vzteku zejména mezi všemi těmi poskoky, lacině prodávajícími svou důstojnost. Nemluvě o zoufalcích, klanících se USA, aniž by si mohli nárokovat sebemenší přízeň nebo dokonce profit.

    Oba revolucionáři zůstanou navždy legendami. Zcela mimořádné osobnosti, které se nenechaly zlomit ani terorem, ani dolary. Jsem hrdý na to, že je mohlo hostit i Československo, když ještě existovalo a bylo naší zemí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adolf Hitler a Mussolini se nesklonili před teroristickými USA. To je bolestivé nejen pro USA, ale vyvolává to záchvaty vzteku zejména mezi všemi těmi poskoky, lacině prodávajícími svou důstojnost. Nemluvě o zoufalcích, klanících se USA, aniž by si mohli nárokovat sebemenší přízeň nebo dokonce profit.

      Oba politici zůstanou navždy legendami. Zcela mimořádné osobnosti, které se nenechaly zlomit ani terorem, ani dolary.

      Vymazat
    2. Forever slav

      Já nevím, jestli se Adolf klaněl. Vy to víte? Každopádně byla by to v jeho případě aspoň slušnost, když jej američané tolik podporovali.
      A co vy, přivádí vás hodně k zuřivosti existence lidí, kteří narozdíl od vás mají důstojnost?

      Jinak "kreativnost" vašeho komentáře dobře doplňuje vaší neustále předváděnou mentální výkonnost.

      Vymazat
    3. vypadlo mi

      ...Jinak "kreativnost" a "myšlenkový obsah" vašeho komentáře dobře doplňuje vaší neustále předváděnou mentální výkonnost.

      Vymazat
    4. 18:57

      Mě jde o vaši demagogii - i Hitler bojoval proti Západu a USA, stejně jako Che Guevara. Tak logicky byl "dobrý chlap". A nacisté také. Tak se chytneme s nácky za ruce a tancujme kolem jedné duhy. Vaše logika, jakou činíte u komunistů.
      Hitler aspoň narozdíl od komunistů nezabil až 100 000 000 lidí a neničil křesťanství a křesťanské církve.

      A opravdu - Che Guevara, bandita, který zavraždil tisíce lidí a vzýval anti-křesťanský komunismus, žádnou důstojnost nemá.

      Vymazat
    5. Forever slav

      Demagogii? Vy jste vážně blb jako ze žurnálu. Che bojoval za osvobození z nadvlády, Hitler chtěl dobývt, podmanit a vyhladit. Ani ne tak západ, jako východ.
      Už zase magoříte s vašimi stovkami milionů. Nevěřím vám, že si nepřipadáte jako blb.

      Konkrétně vaše názory na důstojnost nejen u Che Guevary, jsou zcela nedůležité, maximálně groteskní.

      Vymazat
    6. 22:13

      Ne, vůbec, Che Guevara nedobýval - jen chtěl dobýt svět v zájmu světové komunistické revoluce. A udělat ze světa jeden velký komunistický koncentrák. A sám zotročoval druhé lidi.

      To Hitler aspoň Německo skutečně osvobodil - od židovského vlivu.

      Btw. Hitler neměl v úmyslu nikoho vyhladit, to je lež (ani židy ani Slovany), ale nechme to tak.

      PS:

      Mám na vás otázku:
      Vy jste satanista?

      Vymazat
    7. Forever Slav

      Můžete prosím doložit, že "Che chtěl dobýt svět v zájmu světové komunistické revoluce. A udělat ze světa jeden velký komunistický koncentrák".

      Můžete prosím doložit, že "Hitler Německo skutečně osvobodil od židovského vlivu"? Hitler, kterého platili židovští bankéři a průmyslníci? S vámi je opravdu legrace. Jistě jste veliký komik i v místě svého bydliště.

      Můžete vysvětlit, co měli na mysli nacisté, když hovořili o "konečném řešení židovské otázky"?

      Jistěže jsem satanista, jak jste to uhodl? :-)

      Vymazat
    8. Btw. vy snad nejste satanista? Proč tedy uctíváte satanský pohanský bezbožný komunismus? Vy, bílý křesťane?

      Vymazat
    9. Forever Slav
      Více takových Che... I na takové smraďochy, jako jsi ty. Mamánku.
      Táhni si ho honit někam jinam. Zde ti pšenka nekvete.

      Vymazat
  14. Je pěkné, jak zdejší rudá letka oslavuje komunistického-trockistického zločince Che Guevaru, který má na svědomí tisíce lidí (a to nepočítam jeho ochotu klidně rozpoutat 3. sv. válku v zájmu "světové revoluce"), ale nadává na Augusta Pinocheta a generála Franca. V neposlední na řadě na "zlou" katolickou církev.

    To je taková drzost - komunisté mají na svědomí desítky milionů lidí a ještě mají tu drzost někoho obviňovat z diktatury?! Stydím se za takové lidi. Jestli má Nová republika tendenci se diskreditovat svým filokomunismem, její věc. Potíží je, že toto diskredituje celkově pronárodní nacionalistickou alternativu jako takovou. To se bohužel Nové republice (a její rudé let letce v diskuzi) velmi daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nech toho Forever Slav. Napsal jsi do diskuze svoje názory a bohužel nikoho nezaujaly, tak se s tím smiř a neprovokuj.

      Vymazat
    2. 19:13

      Jestli někoho zajímají, to je věc druhá. Píšu svůj názor.

      Ale asi to není pro někoho až tak "nezajímavé", když se zde na mě slétla celá rudá letka. :D

      Vymazat
    3. 18:26
      A kdo dnes nemá na svědomí stovky, tisíce, deseti tisíce a milióny lidí???? Od nepaměti tu vyvražďovali, zabíjeli a ničili životy duté "demokratické" hlavy berouc na sebe různé podoby, ať už je to imperialismus, fašismus nebo i nacismus. Důsledkem jejich počínání, jsou povstalci, kteří vědí, co si ty hovada zaslouží...A pamatuj si ty zmrde, kdo seje vítr, sklízí bouři. A kdo s čím zachází...
      Všiváku jeden smradlavý.

      Vymazat
  15. Mam dotaz,vite nekdo kdo je vlastne ten Forever Slav, ten hroznej vul , jestli to nakonec neni ten co ho ozrala oslice potratila v poklusu......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale vubec ne,ten Forever Slav je jeden debil co mel tezke detstvi , mama vecne ozrala a jeho nevlastni fotr ho porad rezal az kluk z toho zblbnul. Byl od nekud z Vinohrad

      Vymazat
    2. No to je on,ted je nekde v ods s Nemcovou.Foukaji si navzajem do prdelky

      Vymazat
    3. Ne to nema chybu,kde se vzal tenhle trouba.to je nekdo novy ,nebo se prejmenoval stary vul?

      Vymazat
  16. Podekujte vy HNUPI, ze nick Forever Slav vam zde rika to, co je pdsano v nasi historicke literature.
    Vase historicka literatura je psana pro vas, na zaklade receptu pro krmeni IMBECILU v Evrope !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Imbecil v Evropě a Decibel v Americe.

      Vymazat
  17. Casto si lamu hlavu, co tam zerete v tom Cesku , ze mate tak maly rozhled ?
    Nejvice me drazdite vy zmetci, kdyz zacnete "ODBORNE" mluvit o indianskych valkach v Americe.

    Ja ty mista projel a mluvil s mistnimi lidmi 10 x a vase nazory svedci o tom , ze mate NASRANO v tech vasich palicich.

    A v Chile mam kamarady a mam tam pozvani uz nekolikrat a mistni lide chvali generala Pinocheta !

    To jen vy mate vsechno prekrouzene v tech vasich blbych palicich vzuru nohama.

    Nejste schopni vlastniho usudku a mysleni v nicem !
    Akorat zerete stale propagandu delanou za ucelam vaseho zhloupnuti !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo ví, s kým ses tam setkal.

      Vymazat
    2. 21:07
      No ty máš dost...Tebe by bylo potřeba trochu proliskat. Projel si místa kde byly indiánské války? A mluvil s místníma? Ještě řekni že s účastníky...
      A kdo že to chválí gen. Pinocheta? Určitě ne ti, kterým nechal zavraždit příbuzenstvo, co? Vzpamatuj se ty hovne, než něco nasereš.

      Vymazat
  18. Vite o tom, ze Chile je nejlepe prosperujici zemi v Jizni Americe ? Ma napr. daleko lepsi armadu nez vsechny ostatni zeme v jizni Americe dohromady !
    (Proto vzpominaji radi na Pinocheta !)

    Vy PAPOUSCI, vy stale jen opakujete to, co vam rekne Rude Pravo !
    Zijete v informacnim temnu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi si musí bránit své území, protože Bolívie stále ještě chce svůj přístup k oceánu a to ještě neznamená, že má i tu úroveň.

      Vymazat
    2. 21:24
      odkud jsi přiletěl ty ptáku, že nevíš, že Rudé právo se už netiskne. Kde vlastně žiješ ty primitive.

      Vymazat
  19. Zde mate pochod a slavnost jejich policajtu (Chile)

    PARADEMARSH der Langen Kerls millitary Parade 2017 na Youtube.

    OdpovědětVymazat
  20. V diskusi je nemálo obdivovatelů nacismu, fašismu, teroristických válek a pozoruhodně jsou jimi nositelé tohoto velkého terorismu obyvatel Země vynášeni, jako vzor. Např. Franko. Ale nedivme se. Touto cestou jde celá EU, NATO, cestou revitalizace hitlerismu, rasismu. Titíž debatéři, holdující velkému terorismu bohatých pak odsuzují odvetný malý terorismus chudých. Kdo vede války tu v Korei, Vietnamu, Panamě, proti mrňavé Grenadě, proti Iráku, Afghanistánu, Lybii, Jugoslávii, Sýrii? Kdo je tím bohatým velkým teroristou??? A kdo nadává na zubožené válkami bohatých, že se mstí svým partyzánským bojem na svých vrzích??? A ty teroristické války bohatců také vyvolali vlnu migrantů z měst, které rozvrálili ve své honbě za zletým teletem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Btw. jak se o španělském frankistickém "diktátorském" režimu vyjádřil jeden slavný antikomunistický ruský disident:

      „Vaši „pokrokári“ nazývajú režim, ktorý v Španielsku vládne, diktatúrou. Už desať dní cestujem po Španielsku a nemôžem sa vynačudovať. Viete vy vôbec, čo je to diktatúra? Uvediem iba niekoľko príkladov, aké som videl na vlastné oči.
      Vo vlastnej krajine môžu Španieli bývať v ktoromkoľvek meste a sťahovať sa kamkoľvek. V tomto ohľade majú úplnú voľnosť. Nám sovietskym ľuďom v našej krajine to nie je dovolené. Sme evidovaní v mieste svojho pobytu. Bez písomného povolenia nemôžeme vycestovať z toho alebo onoho miesta. Úrady rozhodujú o tom, či nám to dovolia alebo nie.

      Presvedčil som sa, že Španieli môžu neobmedzene vycestúvať zo svojej krajiny za hranice. Určite ste čítali v tlači, že pod tlakom svetovej verejnej mienky a Spojených štátov amerických bolo dovolené vycestovať zo Sovietskeho zväzu (po mnohých ťažkostiach) určitému počtu Židov. Ale ostatní Židia a ľudia iných národností nemôžu vycestovať za hranice. V našej krajine sedíme ako vo väzení.

      Prechádzajúc sa po Madride a po vyše tucte iných španielskych miest, videl som, že v kioskoch sa predávajú hlavné zahraničné denníky. Bolo to pre mňa na neuverenie. Keby v Sovietskom zväze voľne predávali zahraničné denníky, videli by sme ihneď desiatky natiahnutých rúk snažiacich sa o ich zakúpenie. A v Španielsku sa jednoducho predávajú.

      Zistil som tiež, že v Španielsku môže človek len tak jednoducho využívať xerografické (kopírovacie) zariadenie. Každý si môže skopírovať akýkoľvek dokument, stačí len hodiť do automatu päť pesiet za kópiu. V mojej krajine žiaden občan Sovietskeho zväzu nemôže nič podobné urobiť. Každý kto použije kopírovací stroj mimo služobné potreby a bez povolenia nadriadeného, bude obžalovaný z kontrarevolučnej činnosti.

      Vo vašej krajine – čo je pravda, platia v tom určité ohraničenia, - ale predsa sa tolerujú štrajky. U nás za päťdesiat rokov trvania socializmu nebolo ani raz dovolené štrajkovať, účastníci štrajkov v prvých rokoch sovietskej moci boli postrieľaní guľometmi, hoci sa iba domáhali lepších pracovných podmienok.

      Keby sme mali toľko slobody, čo máte vy, otvárali by sme od údivu ústa. Nedávno bola v Španielsku vyhlásená amnestia. Nazýva sa tu „ohraničenou amnestiou“. O polovicu sa skracuje trest politickým bojovníkom, ktorí bojovali so zbraňou v ruke (Solženicyn mal na mysli teroristov – pozn. Pio Moa). Môžem iba toľko povedať: keby sa nám aspoň raz za dvadsať rokov priznala taká ohraničená amnestia, ako je vaša! Nás hádžu do väzenia na to, aby sme tam zomreli. Iba nemnohým z nás sa podarilo dostať von, aby sme o tom vydali svedectvo.“ - Alexandr Solženicyn, 20. března 1976

      https://www.euportal.cz/Articles/7030-solzenicyn-o-frankistickom-spanielsku.aspx

      Vymazat
    2. Stálý Otroku, v Číně vládnou také komunisté a lidé mohou cestovat, kam chtějí, mohou podnikat, země využívá "svobodný trh" a tržní vztahy, lidé prožívají největší modernizaci země a růst životní úrovně .. atd. atd.
      Solženicyn byl omezený nenávistí, vymýšlel čísla o "teroru", nakonec svými názory připomínal spíš řádného nacistu.
      Přesně "veličina" podle Věčného Otroka Forever Slava.
      Blb vybírá "argumenty" jen u blbů.

      P.S.: Jeden den Ivana Děnisoviče je ale skvělá povídka.

      Vymazat
    3. 4:14

      PS: To, že v Číně mají o trochu svobodnější možnosti (jako svobodu cestovat či částečně tržní hospodářství), nemůže socialismus, ale zase ten "zlý" kapitalismus.
      Méně socialismu znamená více svobody a větší životní úroveň. Právě poté, co se soudruzi po smrti "Velkého Maa" vzdali velké části komunistické/socialistické utopie a zmenšili socialismus a povolili aspoň zčásti tržní hospodářtví, došlo k růstu životní úrovně obyvatelstva a modernizaci Číny.

      Čili, milý soudruhu, poděkujte za růst životní úrovně čínského lidu a modernizaci Číny tomu "zlému" kapitalismu a zmenšení toho "dobrého" socialismu. ;-)

      Btw. k Solženicynovi jsem se výše vyjádřil, ale místní komunistický cenzor mi to bohužel smazal. ;-)

      Vymazat
  21. Revoluce je skvělá věc pro obyčejné lidi Guevara byl statečný chlap.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát, že prosil o milost a nabízel všechno, co má jen aby ho nechali žít ale oni ho zastřelili. Většinou ti největší "hrdinové" jsou těmi největšími zbabělci. Muž totiž nemluví ale jedná.

      Vymazat
    2. Je to hlavně opětovná nutnost, pokud se obyčejní lidé chtějí stát opět lidmi.

      Vymazat
    3. Anonymní 22:13

      Vždyť si blbej jak daleko vidíš.

      Vymazat
    4. 22:15 Já vidím hodně daleko, tak blbej asi nikdo nemůže být.

      Vymazat
    5. 22:13 se mýlí. Podle svědectví "kata" Che smrt čekal, věděl, že jej popraví a nežebral. Pomluvy jsou výsledkem práce "novinářů z CIA", kterým po všech zkušenostech s americkým lhaním věří snad jen Forever Slav a pornoprostitut Janda.

      Vymazat
    6. Anonymní 22:13

      Přání otcem myšlenky, že? Nebo snad podle sebe soudíte jiné?

      Doložit své dojmy asi nemůžete, že srágorko?

      Vymazat
    7. 22.13 , dokonce ani ve filmu produkce usa , nebylo nic , ze by zebral o milost !! Lzes !

      Vymazat
  22. Velkým nepřítelem indiánů v severní Americe byly železní koně bílých mužů, pomocí kterých se běloši dostávali na indiánská území nezadržitelně.

    OdpovědětVymazat
  23. Zajímavá debata mezi republikány z USA a evropskou levicí. Je docela možné, že nový Áda bude z USA. Pokud se toho dožiji, budu sám zvědav,komu budu fandit. Trochu se bojím, že mne jednostrannost Forever Slave zahrne na tu likvidační stranu, ač nejsem komunista. Nejsem proti, svět se ideově zjednoduší k novému počátku. Snad k lepšímu, současného marasmu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zjednodušeně řečeno, ve Vašem věku kmeta, který trochu posmrkává na frekvenci myšlení a šlehá si dávku dojmu, na krku protein, který už schne a v naději, že přežije ještě do dalšího dne, protože svět je potřeba skutečně hodně napravit jeho řečmi, na téma, které je zřejmě vhodné.

      Vymazat
    2. A aby bylo jasno, kolem dokola a skokem v kola auta, nedejbože, pak zase do postele a čekat na další téma, chovat se nápadně nenápadně a především myslet na fakt, který on napraví, jeho poznatky, které prezentuje, a naopak pomlčet o problémech, které neřeší a o kterých tak moc rád nemluví.

      Vymazat
    3. Pak vždy, když přijde na to a začne se dívat shora, na věci, které ho a i ostatní tíží, na strasti světa, které trápí a on se v nich topí, zachránit se musí všichni a on se o ně postará, těmi řečmi, které léčí.

      Vymazat
    4. Potažmo, jeden jediný způsob člověka leká, ten, který heká. Kdyby se zdálo na úrovni, bylo by všude světla dost ale kdyby tma zakryla jeho vědomí, sláva snesla by se z nebe na ně a on by odešel pryč, protože sám na věky zůstal by ve svém nevědomí a tak by se zachránil.

      Vymazat
    5. I my jsme kdysi měli dojem, že žijeme tím storem, který nás tak pohltil, že odešly nám všechny funkce a byli jsme jak nazí ... slunce. Tak jasné nám to vždy bylo, že nás přestalo, bavit skoro, naštěstí vždy bylo i zlo, které nás přitáhlo. Řešení sporu dobra a zla je věc, která si zadá, se svéprávností rozumu, vždy tu bude pro to dost shonu.

      Vymazat
    6. Miroslav Povolny

      Ale no tak, nevěřím tomu, že by vás mohlo ovlivnit v úsudku něco takového, jako je místní nově etablovaný exot a maskot blbosti "Forever Slav".

      Vymazat
    7. Nakonec Japonec, a všechny ostatní národy pospolu, bují krmení, v našem životním prostoru. Budou elity, bude ten žvanec, my všichni jako Japonec, až nakonec. Kdyby byla válka a my šli do boje, byl by ten konec naše naděje. Proto se dáme raději, na myšlení v naši závěji. Když se zahřejeme dost, bude to pro radost, děláme ženy vždy, když je věc horká a strádáme tím, protože problém vzrůstá.

      Vymazat
    8. Až na chvost. A tím bych skončil tento den, kdy vědomí mé kvality překonalo svou víru v ně, kdy lid šel spát a i ve stoje, za jízdy vlakem, za letu taxíkem, po přistání v poušti a kdesi kdesi, ty zamčená paže, která mi káže. Jsi páže.

      Vymazat
    9. Miroslav Povolny

      Kde jste přišel na to, že jsem z USA? ;-)

      Vymazat
    10. PS: Píše se to "Forever Slav" (Věčný Slovan).

      Vymazat
    11. 23:47

      Pinochet se byl za kapitalismus?! Poté mi nesedí, že u sebe a armády si prosadil, socialistický, solidární, průběžný důchodový systém doživotně, ze státní kasy, za peníze lidu!

      A občany z tohoto systému vyřadil a každý, nezavražděný, obyčejný občan Chile. Musel přejít povinně do čistě komerčního "výhodného" důchodového systému pro pojišťovny?! Každý sám sobě od státu ani vindru i když na Pinocheta a jeho armádu, musíš občane řádně přispívat, cálovat?

      Neříká se tomuto jednoduše, vychcanost a pokrytectví? Já Pinochet sám socialismus a Vy chátro, tvrdý kapitalismus! Anglie a USA a "Já první" to tak chcem ...

      Zdraví Ramón

      Vymazat
    12. Ramóne, Ramóne...
      až vystřízlivíš, přečti si, cos napsal...

      Vymazat
    13. Ramón to napsal sice kostrbatě, ale správně. Pinochet, velký "ochránce kapitalismu" zavedl sobě a ostatním vrahům z chilské armády socialistické pojištění na které doplácela celá chilská společnost, ale zbytek národa nutil se "pojistit" u soukromých vychcánků.

      Obdobně je to s evroposlanci. Užívají si svůj osobní "komunismus", ale cpou nás do tlamy velkokapitálu.

      A co církev česká katolická - krade ze společného (tzv. restituce), ale o objekty, které užívá, se má starat stát.
      Také pěkná vychcanost.

      Vymazat
    14. 8:27

      Nýmande, nýmande ... Co, jste napsal Vy, rozsáhlou poučnou esej, bez jakékoliv zmínky k danému tématu?!

      A jak jsem vám radil, již dříve s tím anonymním, tykáním na mou adresu opatrně, zrovna tak s alkoholem: "Podle sebe, soudím tebe!", to je váš slogan soudruhu výštěku?

      ---------------------------------------------

      Pan kostrbatý 10:20

      Vy jste opsal můj příspěvek, téméř dokonale, pěkně, jste jej "narovnal" evroposlanci, komunismem, který nikde krom kibuců, které zakládali hlavně rodilí Izraelci nebyl a klasikou černoprdelníkama, toť vše ...?!

      Tudíž dík za Vaše nové nekostrbaté informace. Najděte si alespoň přezdívku, ať si Vás dva mohu, kamsi přiřadit. Takto jste jen kostrbatý?

      Zdraví Ramón

      Ps. Můj příspěvek byl adresován, především "moudrému" 23:47, který mlčí?

      Vymazat
    15. Poslyš ty šulinku říkající si přezdívkou Guevary v Bolívii. S tím tykáním..., nebo co? Rozbiješ mi hubu? Nebo co? Řekneš to na mně mamince? Nebo co?
      Své rady si strč víš kam. Kolik ti je ty vemeno z kachny. A že si ožrala, je vidět už jen jak píšeš... "poučnou esej"...to nemůže vyplodit žádný střízlivec. Nestudoval jsi náhodou filozofii na UK? ti by ti bylo podobné.
      Spi sladce pisálku.

      Vymazat
    16. 11:37
      Hm, tak pardón za podporu. Vidím že u té flašky skutečně sedíte.
      Pan kostrbatý

      Vymazat
    17. Koukám pane "Kostrbatý" 23:05 až nyní, že u té flašky spí ten intelektulál..."ti by ti bylo podobné.", zhulený štěkař 23:01, teď se nijak nepodepsal, zato odkopal svůj psaný intelekt!?

      ---------------------------------------------

      Vám pane "Kostrbatý" za podporu dodatečně děkuji! Flašky jsou umístěny v baru a jsou netknuté. Zdravím pouze Vás, toho vola nebudu budit, nebo začne opět s výštěky své blbosti ...


      Ramón

      Vymazat
    18. "Ramóne, Ramóne"... jediný, kdo tu štěká blbosti, jsi od samého začátku ty. Už jen ta tvá přezdívka hovoří za své...
      A pokud se chytáš jednoho překlepu..., jak píši, ...až vystřízlivíš, přečti si po sobě tu kostrbatost... Mám obavu, že tobě to ale nikdy nedojde.

      Vymazat
  24. Diskuzní prostor si celý pronajalo to hovado splav? 80 procent všech těch pitomých žvástů napsala ta americká pseudopřezdívka, a všechno směřuje ke sprostým urážkám komunizmu -proč? Žádnej zde nebyl. Zhovadilej splav už je horší než blb Honolulu a jedno mají společné. Od amerického rektálního slizu mají usviněnej čumák, a smrdí. Vůbec nemají soudnost - jsou to duševní mrzáci. Něco takového by splav na novinkách nemohl - tam může zvracet pod každý článek jen dvakrát, a ne aby celý diskuzní prostor byl zablitej od smradlavýho splava.

    OdpovědětVymazat
  25. Těžko se lze mezi lidmi dnes domluvit - když jsou propagandou zcela desorientovaní. Např. že nacismus s deklarací rasové nerovnosti byl protikapitalistický, LEVICOVÝ!!! Že Franco a snad i Musoliny, Pinochet či Hitler byli demokraté!!! Takové názory lze zde nalézt, aspoň ve srovnávacích "deklaracích", oč ti masová vrazi byli lepší, než vůdcové tzv.socialismu!!! Vidíte, jak národ dovede za 3 desetiletí zblbnout propagandou. V tomto ohledu jsme asi skutečně nacismus i fašismus předehnali, ta dovednost, jak zreformovat "pravdu" do potřebných podob a - blbci - věří. A nidko si nevšimá, že restaurace kapitalismu rozkradla přes 7 bilionů Kč občanů, že přinesla nezaměstnanost, odnaučila statisíce lidí pracovat, vytvořila garnituru nepřízpůsobivých, bezdomovců, žebráků (jen kolik tisíc nadací se živí jen žebrotou!), zdevastovala zdravotnictví, že si musíme vypomáhat na úkor zdravotní péče Ukrajinců. Zdevastovalo se školství, mj. tam, kde nahradila pedagogy specialisty asistenty amatéry.... Kolik km dálnic jsme postavili, kolik přehrad, jaké rychlé železnice, kolik nových měst? Kde jsou ty statisíce bytů, dostupných všem vrstvám občanů? Jen kolik miliard musí daňoví poplatníci vyplácet nájemcům bytů a nocleháren! Ano, jsme mistři světa v alkoholismu, také máme dobrou kvalifikovanost v sebevraždách, utěšeně nám roste AIDS a 30 roků český národ solidně vymírá - počet obyvatel se udržuje díky přistěhovalům ze Slovenska, Ukrajiny, Ruska, Jugoslávie... Není vám divné, že ten otrocký socík zvedl počet Čechů a Češek od r. 1946 do r. 1989 ze 7 milionů na 10??? A co my za 30 roků? Ano psů máme dvakrát tolik než dětí a zřejmě si i takto ceníme psů více než dětí. Proto parky patří už ne dětem, jako za "socíku", ale jsou to sraparky psů. Jsme skutečně už tak zblblí a nebo se nám prostě pravda nehodí a když si nalháváme, citíme se lépe - ale i tak potřeba psychiatrické péče je snad trojnásobná, než v tom zlém socíku. Co Čech, to fal pro psychiatra - to je naše dnešní cesta do ráje diktatury kapitálu?! Ze socíku jsem až tak nadšen neebyl, ale z kapitalismu jsme zcela sklamán! Už pro tu abscenci toho, co by měla být demokracie! Ale spojovat demokracii s kapitalismem? Kde diktují peníze, demokracie nemá místo!

    OdpovědětVymazat
  26. Vy všichni, co tu tlacháte nechutnosti, lži a svinstva na Che Guevaru, jste jen ubohé, smradlavé, zahnívající hovna. A vaše myšlenky jsou jen, těmito výkaly, nažraným hejnem much ...
    Jak tě živ, jsem nikomu nic zlého nepřál, ale vám přeji, ať všichni zdechnete v největších bolestech při té největší potupě. Hovada pochcaná...
    J.C.

    OdpovědětVymazat
  27. https://www.gettyimages.ca/detail/news-photo/the-mausoleum-with-the-remains-of-late-guerilla-fighter-news-photo/854929168#the-mausoleum-with-the-remains-of-late-guerilla-fighter-ernesto-che-picture-id854929168

    OdpovědětVymazat
  28. Nejdříve ho slavná USA, jak už to bývá zvykem, spolu s Fidelem podpořila. V domnění, že pouze svrhne Amerikou uznávaného diktátora Batistu, který si na emerických mafiánech mastil kapsu, zatímco prostí Kubánci strádali. Jako sulc se třepali na to, že si začnou mastit kapsu oni sami. A ejhle, žádného dalšího tam už samotní Kubánci nepotřebovali.
    Pak je obviňují z poprav zatímco oni sami popravují DODNES pod křikem o nutnosti chránit lidská práva a mají na svědomí i spoustu nevinných. Pod tímto křikem o lidských právech dokáží i bez soudu rozstřílet 50 ranami člověka na ulici, nebo vraždit nevinné v cizích zemí a ještě se nad nimi vyfotit.
    Pak na ně pošlou nedokonale vycvičené diletanty, aby se k tomu činu jako mrtví brouci nehlásili tvrdili, že to ne oni ale CIA, jako by CIA nebyla oni.
    Pak jej nechají v zemi, kde nejsou uzákoněné popravy, bez soudu zabít a toto rozhodnutí svalí na Bolivijského prezidenta Reného Barrientose přesto, že se s ním nechává fotit samotný agent CIA. Následně jej vystavují jako trofej v prádelně nemocnice spolu s jeho bojovníky. A to jim nestačí, uřežou mu dlaně aby CIA měla důkaz, že je to opravdu on a nechají jej odstranit (naštěstí nedokonale), aby nemohl být ani řádně pochován.
    Dnes má důstojný hrob, spolu s jeho kolegy, kteří bojovali a umírali proti emerické zrůdnosti a zločinnosti.
    https://www.gettyimages.ca/detail/news-photo/the-mausoleum-with-the-remains-of-late-guerilla-fighter-news-photo/854929168#/the-mausoleum-with-the-remains-of-late-guerilla-fighter-ernesto-che-picture-id854929168
    ČEST JEHO PAMÁTCE!!!

    OdpovědětVymazat
  29. Zdravím....Přečetla jsem si zde Vaši strhujíci debatu a musím přidat také svůj názor nebo spíš své zjištění, alespoň několik svých zjištění...léta se zajímám o historii, ne tak, jak je nám předkládana buď školstvím, či masmédií, ale hledám ve všech možných zdrojích souvislosti i ty které se sebou nemají zdánlivě nic společného....O Che Guevaru jsem se zajímala 2 roky, protože jsem chtěla vědět, proč existují 2 verze, tak rozdílné verze snad ve všech bodech....verze hrdiny a verze vraha, ale jen 1 verze má souvislosti, které do sebe nejlépe zapadají a to ta první verze...neříkám...nebyl svatý a nebyl dokonalý. To žádný člověk nikdy není, ale nebyl to žádný pomatenec, extrémista, terorista, diktátor, nezabíjel nevinné lidi ani nevypaloval vesnice a už vůbec nebyl vrah tisíce nevinných lidí...v roce 1959 bylo popraveno 218 lidí, některé zdroje uvádí 153...Che Guevara byl pověřen sestavit "komisi" pro tyto popravy a dohlížet na ně... Určil další 2 lidi, který měli tyto popravy schvalovat, protože on přeci jen nebyl ještě Kubánec a sestavil "komisi" pro vyšetřování zločinů, i přes to, že u nich neproběhl soud...byli zločiny vyšetřeny a jejich vina se zakládala na fotodokumentacích místech činů a výpovědí několika stovek lidí...Některé popravy byly veřejné, proto byly natočeny a odvysílány, což samozřejmě neuniklo USA, která začala okamžitě napadat Kubu z genocidy...Kuba USA naoplátku posílala své dokumentace o zločinech za Batistova režimu(mezi USA a Kubou vládla válka i informační)....Che Guevara osobně podepsal trest smrti z 218 popravených jen 55 a osobně a během partyzánských válek zabil 10-20 lidí...mezi ně patřili i dezertéři, kvůli kterým Batistovi vojáci vypálili jednu z vesnic....Drtivá většina lidí, kteří utíkali z Kuby po revoluci byli Batistovi přívrženci nebo byli donuceni zradit okolnostmi, vyhrožováním atd, atd, po vyhlášení zákonu, který měl popravovat všechny co zabíjeli, mučili, znásilňovali, si byl málo kdo jistý, když neměl čisté svědomí......Na Kubě před revolucí vládla amrericko-kubánská mafie, která profitovala hlavně z prostituce, drog a hazardéru... Batista byl chráněnec USA, protože něco kolem 80 procent zisku z Kubánských zdrojů šlo do USA, samozřejmě na úkor obyčejných Kubáců, ale to USA nezajímalo, vzhledem k tomu, že sama USA měla a má stále mafii ve své vlastní vládě, podle které sami skáčou....pokud se někdo rozhodne jít jinou cestou např Kennedy (sami víme jak končí)........

    OdpovědětVymazat
  30. .....Che Guevara nebyl stalinista, marxista ani komunista, byl jen levicově zaměřen...sám sebe nazýval komunistou, protože byl přesvětčen, že rovnost patří všem...V hodně směrech souhlasil se Stalinem, Leninem ale také v hodně směrech je kritizoval...v hodně směrech kritizoval i komunismus..v roce 1965 kdy Fidel Castro vstoupili oficálně do nově vytvořené komunistické strany( Bratr Rahúl byl radikání komusta už dříve, dříve, než poznali Guevaru),.... Che Guevara i přes opakované výzvy SSSR nevstoupil...Che Guevara nebyl komunista....Jon Lee Anderson nazval Che Guevaru jako někoho, kdo chtěl zavést nový socialismus, který se zakládal na rovnoprávnosti všech obyvatel a kteří by pracovali pro blaho celé společnosti, ale také aby měli možnost pracovat sami na sobě a měli možnost se zdokonalovat ve všech směrech. Vláda měla sloužit lidu, jen a pouze lidu, né ve svůj prospěch (Anderson to nazval jako nový socialismus, ale tento podobný model "nového socialismu" už zde fungoval před stovkami možná ticíci lety u praslovanů,kteří byli duševně velmi vyspělí.. pokud vezmeme v potaz, že i naše oficiální slovanské dějny jsou zfalšované...jakože celá historie lidstva z valné většiny je falešná či překroucená)...Che Guevara věděl, že vše se může změnit a všem lidem se může dařit dobře, pokud každý jednotlivec bude pracovat sám na sobě, jen tak může dojít k opravdové revoluci lidstva, ale také věděl, že svině se svých koryt jen tak nevzdají a uvěřil, že násilná revoluce byla jediným řešením, jak je od těch koryt dostat, převrat byla jediná možnost, jak obyčejným lidem dát šanci....proto doslova visel na násilné revoluci... nebylo to z touhy po zabíjení nebo z touhy po moci......Bylo to dané tím, že v Té době..v té dané době s možnostmi, které měli a s tím, proti čemu bojovali...neměli jiné východisko a museli i příjímat některá drastická opatření....USA usilovně napadala Kubu všemi možnými prostředky....vojenskými, embargem i sabotážemi, které se na Kubě děli a při kterých přicházeli lidé o život...v roce 1961 po Zátoce Sviní se při konferenci v Uruguay sešel Che Guevara s poradcem Kennedyho, pokoušel se o dohodu s Kennedym, aby USA přestala napadat Kubu, zbavila je embarga a nechala je na pokoji s výměnou toho, že, Kuba nepůjde se SSSR ani Čínou, nebude podněcovat revoluce v jiných zemích (což by v tomto případě nebylo zapotřebí, protože by už měli větší politický vliv) také majetek USA o který přišli znárodněním, jim budou kompenzovat vývozem surovin do USA...Kennedy pod dojmem, že Kuba je oslabená, operace CIA proti ekonomickým cílům na ostrově jen posílil..těž schválil operaci Mongoose...žádná dohoda pro Kennedyho nepřicházela v úvahu, alespoň prozatím.....

    OdpovědětVymazat
  31. ......Kuba se musela obrátit na SSSR a Che Guevara byl pověřen aby dohodl podmínky pro Kubu, když Rahúl poprvé neuspěl k jejich očekávání....Jaderné zbraně měli Kubě zajistit jejich svobodu, když to nešlo po dobrém, žkoušeli to jinak.., šli do extrémů, protože byli zoufalí.... né proto, že Guevara chtěl vypálit ameriku a zabít milióny lidí, jak se o něm traduje...byli zoufalí...Zbraně, které byli na Kubě byli namířeny na vojenské objekty, nikoliv civilní...Chruščov po dohodě s Guevarou a Rahúlem mlžil, že žádné jaderné zbraně na Kubu neinstalují dokud nebudou funkční, v opačném případě by bylo s Kubou amen...Chruščov zase sledoval hlavně zájmy SSSR, takže po této katastrofě, kterou hlavně díky Chruščoovi, všichni přežili, Kuba měla zase smůlu, protože Kennedy zrušil jen námořní embargo, ale už né ekonomické, navíc porušil dohodu s Chruščovem, že nechá Kubu na pokoji tím, že bombardoval civilní objekt na Kubě, která měla za následek něco kolem 400 mrtvých a sabotáže pokračovali dále. Che Guevara se tedy obrátil na Čínu o pomoc....díky ní Kubu už nenapadali, alespoň nebombardovali.......... Kennedy,(kterého spousta lidí označuje za skvělého demokrata a člověka, který opravdu chtěl svět vést k lepším žítřkům, což nepopírám), měl také na rukou krev a spousty krve a narozdíl od Guevary i opravdu nevinných....Kennedymu hlavně otevřela oči Karibská krize a zjištění, že né vše o čem ve vládě projednávají je tak, jak je mu prezentováno... to ho přimělo stahovat vojáky z vietnamu, začal se vypořádávat s mafií ve vládě, chtěl přinutit FED vydávat dolary podložené zlatem....navíc se chtěl dohodnout s Kubou o smíru, tentokrát už zcela vážně...,jeho zájmem bylo i vymýtit chudobu z latinské ameriky. Zavražděním Kennedyho vše padlo. Svalovala se vinna na Kubu..........Che Guevara je obviňován i z toho, že byl špatný politik a že Kubu dovedl ke krachu, některé věci se mu nedařili, to sám přiznával, ale když se stal ředitelem banky na Kubě, díky němu měla Kuba po Batistově vykradení státní pokladny alespoň nějaký počáteční kapitál, protože se mu podařilo postahovat veškeré finance z investic v USA dřív, než je zmrazilo embargo, také se penězi vypomáhalo nejpotřebnějším...byl vedený morálním kodexem...Jako ministr průmyslu nechtěl aby Kuba byla závislá jen na cukrové třtině, sice v tom byla jejich síla, ale také achilova pata, musel žádat lid aby několik hodin v týdnu pracovali zadarmo, než se ekonomicky zvednou, embargo jim nadělalo značné prolémy...On sám šel příkladem, chodil pracovat do různých fabrik nebo na pole s cukrovou třtinou, to i občas Fidel.... Vzhledem k tomu, že se stále zdokonaloval, snažil se zozšiřovat trh i do Evropy třeba Francie, od roku 1964 mu byl poradcem Valtr Komárek, Sám Komárek uvedl, že některé jeho návrhy pro zlepšení ekonomiky byli velmi dobré...V pozdějších letech, po Guevarově smrti, sami Kubánští ministři poukazovali na nejho návrhy a že by je Fidel měl použít. Fidel nechtěl, neslučovalo se to s jeho politikou, jakou měl vést.....

    OdpovědětVymazat
  32. ........Kariéra politika Che Guevarovi ukázala i druhou tvář politiky, plnou lží, manipulace, křiváren, a chamtivosti.....V pozdějších letech Che Guevara začal kritizovat i SSSR veřejně..zjišťoval, že stávající vlády ať se je jednalo o kapitalistické nebo komunistické jsou jen rub a líc jedné a té samé mince...Tím si podepsal rozsudek, nedalo se s ním manipulovat, nebyl podplatitelný penězi ani mocí, velmi mu přitížilo, že už za svého života se stal ikonou a na Kubě stoupala jeho obliba....Musel odstoupit z politiky, což pro něj bolestné nebylo, byl to velmi přímý člověk a v bahnu politiky vydržet dlouho nemohl.......Revoluce, byla pro něj přímější. Komárek uvedl, že Guevara udělal velký krok zpátky, když se snažil rozpoutat revoluci jinde, ale mé zjištění je opačné.....Che Guevarovou jedinou možností jak pomoci Kubě a (díky embargu) nejít se SSSR nebo Čínou (která opět sledovala hlavně své zájmy než zájmy spojenců), pomoci jiným zemím, které velmoce vykořisťovali, bylo svrhnout vládu a zavést socialismus...Čím více zemí, tím více by oslabovali i velmoce, protože oni žili a žijí dodnes z nich, proto jsou některé země tak vyspělé a jiné zbídačené...Sama Kuba by mohla lépe obchodovat s osvobozenými zeměmi..vypomáhali by si navzájem, embargo by už nemělo takový vliv, skoro žádný a postupně by zmizela i chudoba v rozvojových zemích....Mnoho rozvojových zemí má obrovské nerostné bohatství, ale teče do jiných států..........Che Guevara nikdy nebyl nebezpečný pro lid, ale pro celosvětově vládnoucí společnost.....proto byl ve své době nejhledanější muž planety a proto ho CIA chtěla zlikvidovat, né Bolivijský prezident (jak se uvádí), CIA ho dala zabít, protože oni měli veškerou pravomoc a bolívijská vláda jim měla být pouze nápomocná k jeho dopadení..V Bolívii se o něm dozvěděli, hned po jeho příjezdu...vesničanům i tamním komunistům (v tomhle SSSR nejelo) bylo nakázáno pod výhružkami trestů, že nesmějí partyzánům pomáhat, byl spíš zázrak, že tam tak dlouho vydželi....Dopadli ho s tím, že ho zabijí, žádná jiná možnost.. nehledě na to, že nebyl popraven, ale zavražděn ( tou dobou neměli v Bolívii trest smrti)...Při svém pátrání a bádání bych řekla, že ho dala zlikvidovat ta samá mafie, co zlikvidovala i Kennedyho, jen nevím, zda se v případě Che Guevary na jeho smrti podílel i Fidel. Řekla bych, že přeci jen ne, i když spousta věcí svědčí o opaku, ale vytěžil z něj co se dalo i po jeho smrti..........Napsala jsem sem jen část toho, co jsem zjistila a částečný svůj pohled na Che Guevaru...podle mého názoru to rozhodně byl velmi pozoruhodný člověk, takový, který se rodí jednou za čas.....Doufám, že někdy budu mít možnost zažít podobně pozoruhodného třeba politika, který už bude mít více možností a nebude muset jít cestou násilné revoluce..., ale tou revolucí, která se odehrává v hlavách, i když Che Guevarovi se to do jisté míry také podařilo......

    OdpovědětVymazat