Reklama

.

.

pondělí 18. června 2018

Neradostná „výpověď“ o stavu našeho školství v přímém přenosu

Zdeněk Lenz - pedagog
Zdeněk Lenz
18.6.2018  PrvníZprávy
Jarní zkušební období maturitních zkoušek skončilo a tak nebude na škodu připomenout si několik momentů, které se současnou monstrózní podobou maturity, ale i se školstvím obecně, souvisejí.


O tom, že situace v našem školství není právě růžová jsem psal před necelým rokem, v létě roku 2017 v článku, který vyšel pod názvy Prázdninové zamyšlení nebo Smutná zpráva o stavu našeho školství. Psal jsem o školství obecně, ale především o školství středním a s ním souvisejícím společenském fenoménu - maturitě.

V současné době sklízíme „shnilé“ plody práce řady politiků, práce založené na falešné a zhoubné představě o tom, že téměř všichni budou mít maturitu. Začalo to již v dobách zavádění učebních oborů s maturitou a do současnosti to nabylo nezvladatelných rozměrů.

Kromě několika prestižních gymnázií a některých odborných škol vybraných oborů, kde poptávka převyšuje nabídku, velké množství středních škol „bojuje“ s nedostatkem žáků. A když už stav naplní, pak zčásti žáky, kteří na studium střední školy nestačí.

Firmám pak chybějí kvalifikovaní pracovníci dělnických profesí. Tedy ti s výučním listem bez nutnosti mít ke své odborné řemeslné práci maturitu.

Již na základní škole se žáci učí o dělbě práce. A ještě než základní školu opustí vědí, že hrobník kope hroby, popelář odváží popelnice, metař zametá ulice, kuchařka vaří jídlo, švadlena šije šaty, zedník zdí zdi, automechanik opravuje auta, uklízečka uklízí, učitel učí, ředitel řídí, lékař léčí, architekt navrhuje budovy, stavbyvedoucí řídí stavby, mistr řídí dělníky, ministr řídí celé resorty a prezident republiky vykonává nejvyšší ústavní funkci.

S přibývajícím rozumem zjistí, že každou z těchto činností lze vykonávat jen za určitých předpokladů. Na některé práce stačí být zaučen nebo vyučen, na jiné musí být středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání. Ale na každou práci musí mít člověk určité vlohy. Jinak v ní většinou nebývá úspěšný.

To ale nechápou světoví, evropští a čeští pokrokáři, kteří si myslí, a ostatním své myšlenky vnucují, že téměř celá populace musí mít maturitu. Že i děti ke studiu absolutně nezpůsobilé mohou studovat. Dokonce i na vysokých školách.

A podle toho naše školství vypadá.

V úterý 29.5.2018 zařadila ČT v pořadu Události Komentáře rozhovor s právě odvolaným (s účinností od 31.5.2018) ředitelem CERMATu Jiřím Zíkou.

„Odvolání z funkce jako důsledek dvou chyb během dvou měsíců“, tak zněl úvodní komentář k následujícímu rozhovoru. Ale ať už to byl důvod skutečný nebo jen zástupný, některé myšlenky a názory pana ředitele Zíky k maturitám, ale i obecně ke školství, stojí zato si připomenout.

ředitel Zíka: „… vybudovali jsme systém, který nemá v Evropě ani ve světě obdoby v podstatě    
                          z hlediska  jeho výkonnosti …“
.........................................................................................................................................................

redaktor Borek:  „… co by se mělo změnit na státních maturitách, pokud něco?…“ředitel Zíka": „… podle mého soudu by se měla změnit prostupnost vzdělávacího systému, …..                                   … abychom nefrustrovali tu část maturantů nebo tu část žáků středních škol, kteří                              opravdu intelektuálně a možná ani mentálně na tu maturitní zkoušku nemají…“
redaktor Borek: „… čili platí ta teze, že je v této zemi moc maturantů …“
ředitel Zíka:      „… z mého pohledu ano, 76% populace u maturitní zkoušky porovnáno
                               s Gausovou křivkou je podle mého soudu příliš …“
redaktor Borek:  „… to že v Česku v rámci mezinárodního srovnání je docela vysoký počet lidí
                                 co studují bakalářský obor a nedokončí to, jsou neúspěšní, to je vizitka
                                 inflace maturit? ...“
ředitel Zíka:        „… ano, to je podle mého názoru inflace vzdělání obecně …“
redaktor Borek:   „… je to i vizitka CERMATu? ...“
ředitel Zíka:        „… ano, možná jsme jich měli pustit méně …“
redaktor Borek:  „… prostě větší podíl propadnuvších by vlastně podle vás byl ku prospěch …“
ředitel Zíka:       „… odpovídalo by to tomu, čeho jsou nakonec schopni dosáhnout. Jak je vidět,                                             tak tohle je důkaz, že maturita je nastaven příliš nízko …“
…………………………………………………………………………………………………...
redaktor Borek? „… proč jste neinicioval základním způsobem zpřísnit maturity?  ...“
ředitel Zíka:      „… v roce 2012 ještě existovaly dvě úrovně maturity, pak rozhodnutím ministra
                               se jedna úroveň odstřihla a zůstala ta základní, … My jsme říkali,  je potřeba
                               zvednout náročnost maturitní zkoušky, ale to nejde udělat ze dne na den  
                               z roku na rok bez politického konsenzu nebo bez sociálního konsenzu
                               vůbec …“
redaktor Borek:  „… protože voliči nechtějí, aby jejich děti propadávaly masivně při
                                 maturitách? ...“
ředitel Zíka:        „ … ale určitě by to ten dopad mělo, to je nesporné …….. Je vidět, že je to
                                  citlivé téma a asi by to bylo velmi obtížné jen tak ze dne na den říct
                                  změňme to, spíš změňme průchodnost systému …“

V rozhovoru  opakovaně zaznělo jedno zásadní sdělení.
Je potřeba změnit prostupnost nebo průchodnost vzdělávacího systému!

Sdělení skutečnosti, o které se všeobecně ví, ale o které se veřejně raději moc nemluví. Asi jako o  provaze v domě oběšencově.

Ale jak té změny docílit?
Společenská vůle k tomu v tuto chvíli zjevně není.
Jediná varianta  je, aby to úplně padlo „na hubu“.

46 komentářů :

  1. Když se církev angažuje ve školství,
    nejde nikdy o vzdělání,
    nýbrž o převýchovu*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Církevní školy napodobili Němci svojí NAPOLA. Cílem církevních škol je vychovat kryptoklerikály a disproporčním ovládnutím majetků a center rozhodování ovládnout stát, na něm závislou ateistickou společnost a soustavně ji odírat... viz příslušníci tzv. náboženských obcí (od JHVH) a věřící katolíci => viz církevní megaloupež ("restituce pobělohorského stavu"), za státní peníze.

      Vymazat
    2. 22:59
      10:05

      Odkazuji na úžasnou, revoluční myšlenku v samotné církvi:

      https://uloz.to/!vjEkmX1m/krestanske-filmy-odborova-organizace-v-cirkvich-je-nutnost-autor-jan-buckuliak-kdu-csl-avi

      °°°°°

      Vymazat
    3. Dalsi diskriminace - skolstvi je spatne. predtim lesnictvi bylo katastrofalni. Blbost, VSECHNO je spatne, proc by SKOLSTVI (dosadte si cokoliv z teto zeme..) MELO BYT DOBRE? Uplny nesmysl. SKOLSTVI je konecne VYNIKAJICI, jako vsechny odvetvi v hospodarstvi a v dennim zivote vsude!Jen tak dal a ve vsem budeme prvni na svete a uz nikdy nikdo nam to neveme!

      Vymazat
  2. No školství stojí pro inkluzi za starou bačkoru a též by se měly preferovat učební obory všichni nemůžou být kravaťáci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A s tímto by se mělo začít především v Praze, aby nebylo nutno, opět povolat "odborníky" Ukrajince k opravě Karlova mostu. Již se stalo, byli to fasádníci od fochu, spáry vyplňovali sádrou!

      Neb, jak se již rovněž stalo, za předsednictví StBáka Josefa Tošovského ve Státní bance československé a guvernérování v České národní bance, kdy jeho syn "vyhrál tendr" na její rekonstrukci, ačkoliv nevlastnil stavební firmu, s Ukrajinci, vše zvládl za jedna ...

      Pouze to mělo vyjít na 2-miliardy Kč, hvězdy nebyly nakloněny výsledek byl 4-miliardy Kč, všichni prodělali!?

      Jen StBák Tošovský se dnes prohání po Californii ve voze Ferrári, přehazovačka mu lítá, dle směru jízdy a občas auto, ze šikovnosti sobě vlastní, sešrotuje na odpis o jiné protijedoucí vozidlo?

      Tak k čemu výučák v Praze, zaspali jste dobu?!

      Zdraví Ramón

      Vymazat
    2. Jak zmiňuje Ramón, za to fušování Karlova mostu přišla po intervenci ASORKDu dvoumiliónová pokuta. Soudy přikryly promlčecí lhůtu, nic nebylo zaplaceno, jen na iniciátora - Martina J.Kadrmana vyšel pomlouvačný článek.

      Vymazat
  3. 22:59 a kdyz se vy levicovy soudruzi angazujete ve skolstvi, tak je to velkovyroba nedochudcat !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatimco pravicovi neumeji ani zakladni pravopis a kecaji do vseho

      Vymazat
    2. 23:14 Za to v tvých zaprděných usa máte maturity z kreslení.

      Vymazat
  4. Ano.
    Správně je konsensu.
    Čeho je vyučujícím ten Lenz?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:16 - malicherná a přitom věcně mylná poznámka: česky je podle platných pravidel možno psát jak "konsensus" tak i "konsenzus".

      Vymazat
    2. Ale v žádném případě koncensus, jak původně Lenz napsal.
      Pajdagogovi se nestane ani po smrti.

      Už chápu ty davy absolventek pomocné publicistické školy, které mají shodu přísudku jednou tak, podruhé onak.
      Sejde na tom, kdo je učí.

      Vymazat
  5. Moje soudruzka ucitelka me nadchla pro zemepis, tak dukladne, ze jsem utekl uspesne pres hranice !

    Od te doby mam vsechny ucitelky rad a rad na ne vzpominam, a to i na ty, co me fackovaly !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... a následně pak v cizině jsem zcela zblbl a nemohu ukrotit svou nemocnou psyché. Proto žvaním mimo téma do diskuzí, z kterých mne neustále vyhazují.

      Vás Honolulu Světlonoš

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  7. Jak muzete kritizovat mlade studenty, kteri jsou na prahu zivota , kdyz vase University jsou indoktrinacni ustavy pro samostatne nemyslici a realitu znasilnujici politicti prostituti.
    A vzdy politicky korektni.

    OdpovědětVymazat
  8. Že by už začala fungovat inkluze?

    OdpovědětVymazat
  9. No a co? V USA jsou snad všichni středoškoláci. Krom těch co školu vůbec nenavštěvují, nebo se vystřílejí. Samozřejmě.

    OdpovědětVymazat
  10. Nejde jen o úroveň maturity, to je až poslední prověrka znalostí, jde již o úroveň kritérií přijímacích zkoušek a zejména o dodržení požadavků na úroveň znalostí nutných pro postup do vyšších ročníků. Proč přijímat, nechat procházet studenty a vynakládat finanční prostředky na studenty, kteří zřejmě stejně propadnou u maturity, pokud ji ovšem neuděláme ještě více "průchozí". Když jsem studoval na ČVUT, tak ke státním zkouškách se dostala necelá polovina z těch, kteří nastoupili do prvního ročníku. Již po prvním ročníku to byl dost masakr. Ovšem tehdy nedostávaly školy finance podle počtu studentů. Dnes si žádná škola nemůže dovolit nechat propadnout příliš mnoho studentů během studia, přišla by o peníze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti středoškoláci potom úspěšně vystudují Romistiku, Astrologii, Teologii, Gender studia a další nosná témata likvidace Evropského bělocha tvořivého.

      Úspěšně se zapojí do "práce" v neziskovkách pilujících pod bílými zadky větve s jejich vlastními národy a dovážející ZOOlogický odpad z celého světa. Neziskovky dokonce vyvinuly úspěšnou techniku odlovu savců na mořích a jejich chovu v Evropě.

      Vymazat
  11. Skvělý a geniální pan MUDr. František Koukolík to řekl u Krause jasně:
    Pro studium na VŠ je potřeba IQ 120. 2/3 VŠ studentů toho nedosahuje. Proto je tolik kulturních antropologů (Horáček) a nedostatek klempířů.
    https://www.youtube.com/watch?v=tAfCpsWZKpg

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte, na to nemusím studovat nějaké sáhodlouhé elaboráty. V dobách mého dětství, kdy školství ještě skutečně fungovalo, bylo v naší třídě základní školy kolem třiceti dětí. Z nich byli tři premianti a zhruba sedm nadprůměrně inteligentních, alespoň vyjádřeno prospěchem. Zbytek to plácal, jak se dalo. Když jsme měli třídní sraz po dvaceti letech zjistil jsem,že dva z oněch tří se stali vysokoškoláky a osm odmaturovalo. Zbytek třídy se vyučil. Jsem přesvědčený, že kdyby jste vzal jakoukoliv normální třídu, složenou nikoliv výběrem, ale spádovostí, došel by jste k podobným závěrům.
      Už jenom to, že někoho napadne, že musíme mít více středoškoláků a inženýrů je zralé na diagnózu pro autora. Hodně se to podobá socialistickému "poručíme větru dešti".

      Vymazat
    2. Nás bylo ve třídě 33. Jedenáct šlo studovat, zbytek se vyučil. Po dvaceti letech zbývalo jen asi 15 bez maturity, z těch jedenácti mělo VŠ asi 8. V naší generaci se studovalo smysluplně, takže lékaři, technici, jeden muzikolog (ale ten byl vždycky "divnej".) Myslím, že všechny ty humanitní studijní obory jsou jen hromadná výroba sluníček, kterým se místo znalostí potřebných pro život jen vymývají mozky a odstraňují se poslední zbytky zdravého selského rozumu. Proto to taky na světě takhle vypadá.

      Vymazat
  12. Ono to není jenom o maturitách. Za co se v této zemi chytne, to vám, obrazně řečeno, zůstane v ruce. Všechno prohnilé, tak tak na rozsypání. Lidi ztratili vizi v lepší budoucnost. A ono to není jenom o té ekonomické budoucnosti.
    Chtěli jsme férovou ekonomickou soutěž. Chtěli jsme politickou soutěž a svobodu vyjadřování. A co jsme dostali? Státní a veřejné zakázky jsou skrz na skrz prolezlé korupcí, kterou ještě umocnily dotace všeho druhu a původu. V politice vítězí ten, kdo ovládne média, jejichž prostřednictvím vymývá a ovládá masy tupých voličů. Přitom tupost voličů násobí naše sterilní školství. A svoboda vyjadřování? Pokud se zakládají instituce na sledování informačních kanálů, je jenom otázkou času, kdy nastoupí jejich zákaz. A ze všeho nejhorší vidím situaci u policie a soudů. Pokud lidi ztratí důvěru ve spravedlnost, je systém na odpis. Musím se smát nad pohoršenými komentáři o politickém zadání Čapího hnízda. Kolem dotací se dějí někdy až neskutečné věci. Ale jenom směšně málo z nich skončí u soudu a nevím o žádném se skutečně spravedlivým rozsudkem.
    Thomas Barnett prohlásil, že migrací bude dosaženo snížení průměrné inteligence na 90. Dost na to, aby takto "inteligentní" jedinci mohli pracovat, ale málo na to, aby mohli samostatně myslet. My nemusíme dovážet primitivy z Afriky. My zhloupneme sami díky našemu školství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Názor pana Hricáka podepisuji, sice anonymně a to právě pro tu prohnilost současného nesystematického systému. Tedy chaosu. Nepotřebuji být na indexu. I tak jsme cenzurováni.

      Vymazat
    2. Dovazet primitivy ?Mame jich u nas dost.A nazor,ze mimo Evropu ziji primitivove,mne dosti desi.Kde jste takove presvedceni cerpal?V Dolni a Horni v hospodach jsou o tom presvedceni.

      Vymazat
    3. 7:27

      Paní Bagoun, Vás se to netýká, nebuďte nedůtklivá a opravte si pravopis a písmo české jako celek ve Vašem neupraveném sdělení. Uvědomte si, že zde reprezentujete ten Bělehrad, nesedíte snad v hospodě? Nic ve zlém, Srby máme rádi!


      °°°°°

      Vymazat
    4. Pane Hricáku, Thomas Barnett byl, naštěstí, nedovzdělaný rasistický pitomec, který nevěděl, že mezi rasami nejsou v průměrném IQ příliš velké rozdíly(maximálně v řádu jednotek bodů). Aby v Evropě vznikla hnědá rasa s IQ 90, museli by se k nám masivně "dovážet" vyselektovaní afričtí imbecilové! Bohužel na tuto pohádku mnozí lidé rádi naskakují.
      Pan Bagoun to napsal stručně a přesně.
      Větší problém je spíše s kulturními odlišnostmi a životními strategiemi "dovážených" .
      Jirka

      Vymazat
  13. Zajímavé . Skoro všichni v Česku vědí , že se to tady totálně všechno posralo , včetně toho školství ale nikdo nic nedělá pro to aby se to zlepšilo . A pokud se někdo takový objeví , který by to chtěl a mohl změnit k lepšímu tak jsou mu házeny klacky pod nohy a media na něho uspořádají štvanici . Tak co s tím ?

    OdpovědětVymazat
  14. Co k té komedii, leč závažné, je nutno dodat.
    Plně s p. Lenzem se ztotožňují coby učitel odborných předmětů (elektrotechnických, IT a fyziky) – praxe 16let, před tím do roku 2001 technik.
    Mocní (hlavně lidovci - poplatní církvi) pracovali (p. Pilip) na tom, jak zlikvidovat funkční školství v ČR. Pouze argumentovali pokřivením vzdělávání základního, středního v ČSSR ideologií socialismu. A zavedli, tentokrát soc. demokratkou Buzkovou tzv Rámcové vzdělávací programy (RVP), kterými se rušili osnovy závazné plošně na území státu. Každá škola musela vytvořit, tedy my učitelé, na každý předmět tzv Školský vzdělávací program (ŠVP), který jen musí plnit tzv kompetence obsažené v RVP. Dále se začalo razit každý maturitu, na VŠ nesmysl s titulem BC (Bakalář), tedy na technice, před r. 1989, tzv dipl. tech. Následně finance pro školu na žáka. A dnes ovoce robotizované mládeže je zde. Matematika, aplikovaná v technických předmětech či fyzice, chemii nic. Neumí procenta, neumí trojčlenku. Co umí dobře, i když ne spisovným, mateřským jazykem, slušně řečeno - filozofovat o ničem. V návaznosti středního školství na základní je patrno, že i na ZŠ nebude vše, jak má být. Samozřejmě se podepsali ŠVP a jak mě řekla žákyně (budoucí maturantka) ve fyzice ve 2. roč. střední školy pracovat s jednoduchou rovnicí je problém, neb na ZŠ měli předtištěné tzv Pracovní sešity (jen doplňují výsledek, prakticky z kalkulačky) a neučili se vlastnímu zápisu, což je nutné pro logický závěr, jak úlohu vyřešit.
    Jak z toho.
    Matematiku u maturity povinnou, učební obory jen z možností nadstavby, ale tříleté, placení škol nikoliv na žáka, zrušení nesmyslných a degradujících titulů vysokoškolského studia, tedy bakalář, zrušení RVP a ŠVP a zavedení Osnov. Prostě návrat před pseudoreformu lidoveckými ministry a Buzkovou. Jinak dopadneme na hubu a mladí nás časem proklejí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buzkova i Pilip nemeli o skolstvi a pedagogice vubec zadne poneti.Diletanti jen s partajni legitimaci nemohou udelat nic jineho,nez dotycny resort naprosto roz.srat.

      Vymazat
    2. Madam Buzková byla,nebo ještě je,sociální demokratkou jen na oko.
      Jako "výraz důvěry" českému školství, dala ve funkci ministryně školství, zapsat svou dceru na soukromou školu. Jaké šílenosti se děly pod jejím řízením tohoto resortu, není třeba ani dále zmiňovat.

      Vymazat
    3. 726 "Co umí dobře,... ... slušně řečeno - filozofovat o ničem." - A na závěr svého "filozofování" v diskuzích pod články pak sebejistě napíše: "...takový je můj názor!" sck

      Vymazat
    4. kdo propadne na gymplu nebo se nevyučí okamžitě do výroby.

      Vymazat
    5. Do teď nevím co to trojčlenka je, a učit se ten nesmysl nemíním. Na rozdíl od robotů-zombii, kteří se našprtili jakýsi mechanický postup pro řešení neznámé, jsem s těmito příklady nikdy problém neměl. Ostatně zde je Definice trojčlenky, která vypovídá sama o sobě:
      "Trojčlenka je mechanický matematický postup používaný při výpočtech založených na přímé a nepřímé úměrnosti. Přínos trojčlenky spočívá v možnosti vyřešení úlohy při absenci (vyššího) abstraktního uvažování — jedná se o typovou situaci, na kterou je možné převádět problémy z reálného, mimoškolního světa[1].
      Trojčlenka je jakousi černou skříňkou (mechanismem, jehož vnitřní funkčnost není a z principu nemusí být známa), která v sobě obsahuje a počtáře odstiňuje od přepočtu na jednu jednotku."
      Pochopili?
      Six

      Vymazat
  15. "Odborníci" svými "reformami" školství pomalu a nenápadně začínají naplňovat myšlenku H.Himmlera "... pro naše slovanské otroky bude stačit, když budou umět počítat do pěti set a budou se umět podepsat..."

    OdpovědětVymazat
  16. Školství trpí neumětelstvím Valachové a spol, je to obdoba Zaorálka. Kde působí, tam se nedaří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zločinům říkáš neumětelství, vole.
      Vždyť oni sem ty cikány vozí záměrně z celé Evropy. Zavřít!

      Vymazat
  17. zasejc řešíte pí.oviny a né pí.u!
    Proč ješte nesedí za katrem Valachová nebo Dienstbier?
    Pokud brečíte nad stupiditou, která ovládla pedagogiku a celé školství po roce 1995, tak poděkujte těm pí..., které destruovaly osnovy výuky a začali si ze školy dělat lesbické kroužky multikulti.
    Seberte jim odměny snižte rozpočet na úroveň roku 2001 a pokud nebudou učit jak mají, tak je pošlete do Kolbenky k pásu nebo jednotit řepu do JZD. na to ony jsou totiž zvyklé.

    OdpovědětVymazat
  18. po dnešním zásahu PČR na radnici, lze s úspěchem tvrdit, že ty s tím mozkem mezi stehnama mají všechny nějak podezřele vysokou úmrtnost.

    OdpovědětVymazat
  19. Společenská objednávka je jasná: dědí se majetky a struktura systému umožňuje dědičnost funkcí a společenského postavení. To je v rozporu s dědičností intelektu který genetika nezaručuje, proto je třeba snížit laťku tak, aby se nad ni dostali i přírodou méně vybavení potomci "elity"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. … a hlavně disidentů a všelijakých komunisty ublížených.

      Vymazat
  20. No vážení, jak tady pročítám diskuzi, tak nevycházím z údivu. Nikdo zde, ani Pan Lenz skutečnou příčinu dnešního stavu. Tou příčinou je systém, tedy kapitalismus, protože lidi za tohoto systému, kteří nemají VŠ vzdělání a živí se tak či onak třeba rukama jsou považováni plebs. Společenská prestiž takových lidí je nulová. Platové ohodnocení mizerné. Stačí se podívat na statistiky. V mém případě taky za socialismu ze ZŠ šla naprostá většina ze třídy do učení. Nikdo se nad nikoho nevyvyšoval a všichni jsme to brali jako normální věc. Jenže za socialismu i ten svářeč, traktorista, zámečník, soustružník apod. vedli důstojný život, v pohodě se dostali k bydlení at už vlastnímu či nájemnímu a mohli vychovávat děti. To dnes neexistuje. Já se těm dětem vůbec nedivím, že se snaží za každou cenu mít minimálně maturitu a lépe diplom z jakékoliv VŠ. Ber kde ber. Oni to vidí, jak se zachází s lidmi a jak na ně společnost pohlíží, kteří nemají diplom. Já to zažil na vlastní kůži po roce 1989. Taky mě to namotivovalo k tomu, že jsem šel studovat. Takže já mladým rozumím. Ono jde to tak daleko, že člověk s titulem má možná i lepší lékařskou péči. Onehdy jsem byl u lékaře a sestra po mě chtěla kartičku VZP. Na kartičce žádné tituly napsané nemám. Je tam jen nějaké číslo. Nejdříve přístup lékaře nic moc a pak najednou se rozzářil a říká no pane doktore, inženýre máte to v pořádku. Já vás pro jistotu ještě pošlu na další vyšetření, aby to bylo na 100 %. Jak se to dověděl? No prostě ze systému VZP, že mám tituly. A hned lepší přístup, jednání, ochota, ošetření. Tak takhle to je v tom kapitalismu, pravdě a lásce. Ještě se dál budete divit, proč ti mladí se rvou na školy i když třeba sami cítí, že na to nemají? Nejdříve je třeba svrhnout kapitalismus a pak se teprve může řešit to ostatní.

    OdpovědětVymazat
  21. 19:22 je k podstatě věci. I když lze připodotknout, že za předchozího režimu "vystudovanci" začínali také tvořit třídu o sobě a trvali na tom, aby každý kdo postupuje do vyšších úrovní splňoval především formální předpoklady. Lhostejno, co dokazoval v reálné praxi, kdy hravě převyšoval "výše" postavené.

    OdpovědětVymazat