Reklama

.

.

pondělí 30. července 2018

A je zle! O co jde? No přece o to, že za socialismu byla práce, bylo méně kriminality, byly lepší potraviny, lepší školství a lidé se měli více rádi. To řekli občané, ale na Slovensku. Co by asi řekli občané v Česku?

Jiří Baťa 30. 7. 2018
K článku na Nové republice, k němuž dal podnět pan Juraj Smatana ze Slovenska (ZDE) byla rozpoutaná divoká diskuze. No, ani ne tak diskuze, jako vzájemné osočování, pozoruhodné titulování, odkazování do různých tělesných prostor, přirovnávání k různým individuím atd. V každém případě o plodnou a účelnou diskuzi rozhodně nešlo. Ale to se už tak „přihází“ v případě, že jde o diskuzi na takové téma, jako bylo toto. Rozumně ,bez emocí vést dialog nebo konstruktivní besedu nebo diskuzi na toto téma, jak z uvedených poznatků a zkušeností vyplývá, je nad možnosti diskutujících Čechů. 



Slušní diskutéři jsou často napadáni hrubiány, hrubiáni odmítají či oponují argumentům těch slušných, fakta a argumenty se navzájem a nekorektně dehonestují, znevažují nebo vůbec neuznávají a odmítají. Ostatně o tom vypovídá časový moment, kdy píši tento příspěvek, neskutečný počet 175 „diskuzních“ příspěvků, pokud to za diskuzní příspěvky lze vůbec považovat.

Nehodlám se vracet ke 175 názorům, vyslovených v oné „diskuzi“, ale jen pro dokreslení a doplnění předkládám „taky argument“, který jsem nedávno dostal jako nevyžádaný email. Myslím, že je vhodný do atmosféry divokých názorů, které byly prezentovány v „(ne)plodné“ diskuzi. Upřímně řečeno, neočekávám zrovna pozitivní přijetí, ale snad se najdou i takoví diskutující, kteří argument přijmou bez toho, že uváděné skutečnosti jednoznačně a šmahem odsoudí jenom proto, že byly „spáchány“ v době socialismu, tedy za vlády komunistů. Poznamenávám, že kdyby těchto skutečností nebylo, nemáme ani to, co nám ještě zbylo.

Můžeš (můžete) nemít rád komunisty, můžeš (můžete) být zásadním odpůrcem socialismu, ale tohle se prostě nedá popřít. Snaha tyto fakta a skutečnosti popřít by bylo stejné, jako popírat, že existuje den a noc. (Platí pro Čechy i Slováky!)

Vážení kritici minulého režimu,
ukažte na jediný národ na světě naší velikosti, který před rokem 1989 dokázal:


vyvíjet a vyrábět trysková a dopravní letadla, atomové reaktory, lokomotivy, trolejbusy, autobusy, traktory, radary, motocykly, osobní automobily, špičkové zbraně, tkalcovské stavy, zemědělské stroje, turbíny, nákladní automobily, námořní lodě, tanky, špičkové sklářské, porcelánové a textilní výrobky, vyrábět kvalitní ocel a hutní výrobky a to vše také úspěšně vyvážet do celého světa! Podílet se na světové úrovni na výzkumu vědy, vesmíru, mít na mimořádné úrovni školství, zdravotnictví, kulturu a sport! 


Národ, který jako my byl do r. 1990 naprosto soběstačný jak v zemědělské, tak i potravinářské výrobě, státní rozpočet bez jediné koruny dluhu, ale naopak se značnými pohledávkami v zahraničí... atd., atd. Dnes de facto nevyvíjíme a nevyrábíme téměř NIC. Jsme pouze montovna automobilů a spotřebitelé předraženého a ne vždy kvalitního zboží. Až na nepodstatné věci nepatří nám v naší zemičce téměř nic. Co ještě zbylo, vracíme díky zrádným politikům církvi a ještě jim dlužíme!
BYLI JSME VELMI SCHOPNÝ NÁROD! To však vy nechcete slyšet, jen si trváte na svých nesmyslech. Poučujete nás o nutnosti provázanosti s EU, NATO, „vyspělým Západem“ alias „mírumilovnými“ USA atd. Západ, který si nás ochočil jako levnou pracovní sílu a odbytiště jejich „šuntových (vesměs potravinových) produktů"!!! Na druhé straně nás varujete a bráníte nám v rozvoji ekonomiky a spolupráce s Ruskem a Čínou! Výsledek vašeho snažení je nám všem dobře znám. Vám snad ne?

(PS: pokud jsou některá fakta a skutečnosti zmiňovány v minulém čase neznamená, že by to nemohlo platit i v současnosti!)

133 komentářů :

  1. Takže znovu.
    Vyráběli jsme. Výrobky nekonkurenceschopné s těmi západními. Kvalitou ani technologiemi. Zaostávání za západem se projevovalo především v 80. letech.
    Nevyváželi jsme je "do celého světa", ale jen do spřátelených, rozvojových, socialistických zemí. A to zadarmo, na dluh nebo za suché z nosu.

    Naprosto soběstační v zemědělství? Za cenu, že polovinu roku nebyla žádná čerstvá ovoce ani zelenina? Za cenu, že celý venkov po práci makal až do večera na svých záhumenkách? Děkuji, nechci takovou "soběstačnost".

    " Dnes de facto nevyvíjíme a nevyrábíme téměř NIC. Jsme pouze montovna automobilů a spotřebitelé předraženého a ne vždy kvalitního zboží."
    Jste hlupák bez rozhledu, bez znalostí. Nejsmutnější je, že takoví lidé očerňující a ponižující naši krásnou a úspěšnou zem se považují za velké vlastence.
    Třeba AVAST. Říká vám to něco? Z nuly se vypracoval v tvrdé konkurenci na celosvětového lídra v oblasti antivirů zaměstnávající 1600 špičkových, skvěle placených vývojářů.
    A tak můžu pokračovat dál.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže znova (trefně, z jiné diskuse):
      Všichni měli práci. • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny. • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat. • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi. • Levné a všem dostupné úvěry. • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu). • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití. • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování. • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1,- Kč. • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené, seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes, kdy hodně lidí, a dokonce i dětí, umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi. • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dětí, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních. • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci. • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech. • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali. • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých. • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny. • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu, respekt a úctu, měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali. • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni, měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů. • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně, tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil. • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (-nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes. • Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet, přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování ,a tudíž nebylo úniku do anonymity. • Existovaly funkční odbory, podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy… • Mládež byla maximálně zapojována do mimoškolních aktivit. • Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna. • Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale je třeba si , že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách, velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledovaní soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné). NEVÝHODY • Nebyly denně banány, mandarinky, pomeranče… • Dováželo se jen to, na co byly finance, tj. za peníze, které se utržily za vyvezené zboží. • Omezené cestování do zahraničí mimo tzv. NSZ, které bylo regulováno převážně z důvodu nedostatku zahraničních měn, kdy bylo preferováno dovážení zboží, které jsme neuměli vyrobit. • Strach z STB, z této složky bezpečnosti měli strach hlavně ti, kteří chtěli a nebo již škodili zájmu všech. Kdo pracoval a nekradl, ten většinou s nimi neměl problém.

      Vymazat
    2. pro 22.42 ..Dejte psovi zvoneček na krk, tak vám zazvoní...:-)))))))))

      Vymazat
    3. Ty magore, běž ty tvoje magořiny o venkovu vykládat lidem na venkov a dostaneš tak po tlamě že už ji nikdy neotevřeš. A k čemu je nám ten Avast, je jich desítky po světě a všechny stejně neschopný sračky proti hackerům, táhni to prd*ele magore ..

      Vymazat
    4. 22:42
      Nejsi ty náhodou z PrahííÝÝÝ????
      Jestli ne, tak jsi rozhodně mimo mísu. Tvá zabedněnost je rozpoznatelná už jen když klepneš do klávesnice.
      Proč nám tedy všechen ten průmysl a zemědělství rozkopli a vytunelovali? Protože nebyl konkurenceschopný? To těžko, ty vemeno z kachny.
      Kolik ti je, že kdákáš nesmysly o venkově, měšťáčku.
      Víš co Sašo...

      Vymazat
    5. dnešní režim se dá popsat starým a osvědčeným rčením. Tento režim řídí zase prověření "svazáci", kteří nás vedou ke světlým zítřkům podle hesla DOHNAT, PŘEDEHNAT A HLAVNĚ NESTRATIT STOPU.

      Vymazat
    6. 22:42, jmenujte stát srovnatelné velikosti, jehož firma by nabízela ucelený katalog elektronických součástek. Podniky Tesly dávaly práci desetitisícům zaměstnanců.

      U AVASTU je to pouhých 1600. To je síla. Nedělejte tady ze sebe vola.

      Vymazat
    7. 22:42-v jednom se mýlíte! V kvalitě výrobků (řemesla) a v kvalitě potravin. To ošklivě balené maso ušmudlaným řezníkem chutnalo lépe než současná masa všeho druhu a výrobků z nich. Je to dáno technologií zpracování a "cestováním" přes půl světa. U průmyslových výrobků byla zaostalost inovační, Západem okrádající výrobek o kvalitu na "hobby", při zachování zdání "profi". Kvalita řemesel kolísala od "fachmanů po Lorence". Socialisté dojeli na "trvale udržitelný rozvoj", současnost považuji za mrhání zdroji a ač nejsem zelený, jsem si jistý kolapsem, který nezvládneme.

      Vymazat
    8. 22:42 výborně, pokračuj dál, uvidí se. Mimo to vysvětli, jaké bariéry vystavil "západ“ exportům a importům z a do komunistickěho Československa, zmiň něco málo o malotonážních specialitách Poldovky, turbinách, generátorech a velkých obrobcích ze Škodovky, lokomotivách či tramvajích odtud i z ČKD, radarech a elektronových mikroskopech, vojenské elektronice z koncernu Tesla, produkci strojírenských podniků v (Nové) Dubnici nad Váhom, Popradu atd. atd., neználku. A to vynechávám chemii, třeba se Semtexem. Jistěže v tak neuvěřitelně širokém a nikde jinde v tak malé ekonomice, k tomu pod embargem, nevídaném sortimentu bylo vyloučeno v celé šíři dosahovat světově špičkových parametrů. Ostatně, ten stav byl světovými poměry vynucen a ta tehdejší republika se s ním až obdivuhodně vypořádala. Především vlastním výzkumem, vývojem i konstrukcí. Téměř všechno to, co se umělo, ať už hlavou nebo rukama, přišlo nazmar. Netušíš, jaký objem duševního vlastnictví, vedle materiálního, byl ukraden do zahraničí. Pokud to popíráš, jsi současného režimu, neznalý a řádně natvrdlý, trapný slouha. S nulovou odborností, samozřejmě.

      Vymazat
    9. Nevím,kde ty nesmysly čerpáš,to prohovořilo o tvé omezenosti.....proč by vůbec byl ten dnešní bordel,když jsme byli tak zaostalí ???,..máš vůbec v té škopovici kromě sečky ještě něco jiného ?....

      Vymazat
    10. A jeden z těch antivejrů si ty,že ano,neníliž pravda ?

      Vymazat
    11. Máte pravdu,první věc co zahraniční vlastník prodaného podniku udělal,bylo odvezení archivu.Viz nové receptury,pokusy,inovace a nápady.Je s podivem že po těch zlých komunistech a to prosím po 30ti letech,stále je v zemi vodovodní potrubí,silnice,paneláky,mosty,koleje a jiné.A dva biliony dluhu,milion lidí v exekuci,ceny jako v zahraničí a jednu z nejdražších energií na světě při nejnižších platech.O školství a zdravotnictví nemluvím,též je škoda slov na téma armády.

      Vymazat
    12. Mayor Drack - Máme v zemi i starší stavby, než ty po komunistech. Ale je fakt, že ta panelová dálnice, jak se dělala za komunistů, byla fakt lahůdka. A o Libeňském mostu ani nemluvě.

      Vymazat
    13. No a kdy se dostaneme na úroveň nejhoršího v tom západním světě. Podle statistiky jsme klesly mezi rozvojové země. Co problémy ve školství, zdravotnictví a nárůstu trestaných osob. Kde je naše ochrana hranic a armáda. CO NÁM VLASTNĚ PATŘÍ?

      Vymazat
    14. 22:42
      Opravdu nepřijdete na jiný příklad úspěchu než je Avast, který má kořeny ještě v socialistickém Československu?
      Tak to jste to těm kritikům současného režimu ale "nandal"...
      Já si myslím, že dokonce i po převratu zde zůstalo mnoho chytrých, vynalézavých a šikovných lidí, kteří dokážou přicházet s inovacemi. Ale podmínky již neumožňují realizovat tak významné projekty, jako tomu bylo dříve.

      Vymazat
    15. 8:34 Ale vždyť je to naopak. Dnešní doba naopak umožňuje všem šikovným, chytrým a vynalézavým se realizovat. Na rozdíl od dob minulých, kdy se tito lidé realizovali tak maximálně ve své dílničce doma.

      Vymazat
    16. 22:42 pane,diskutujete na špatném webu.Nova republika je tak nová jak Dufkova Nová republika RSČMS."Vlastence"rudé nebo hnědé i kdyby jste se rozkrájel nelze přesvědčit.Oni ví své.

      nepřesvědčivé.

      Vymazat
    17. Vážený pane, jste moc zahleděný do sebe. Pád bude tvrdý. To víte, Zašlapaný projekt tunelu na Jadran se realizovat nebude. Byla to "p.čovina", ale autoru bylo "ublíženo".

      Vymazat
    18. 22:42: Umění vyznati se v politice je jako každé jiné umění - vyžaduje dřinu /Michelangelo Buonarotti: Kdyby lidé věděli kolik mě stojí úsilí tvořit moje díla..../. Vy jste jako kytarista, který se naučí pár akordů a tvrdí, že umí hrát na kytaru, nebo jako znalec jazyka - třeba angličtiny - kterou se naučil za 3 měsíce. Vy jste se spokojil s hodnocením, které je neoriginální, nevyžadující tu dřinu. Zaslechnete ho ve školách /má to tušení/ a v naši televizi. Toto hodnocení je určeno pro ty kteří jsou tabula rasa - tabule nepopsaná, tedy pro naše středoškoláky nebo pro lenochy, kteří nemyslí, nečtou, neseznamují se s netelevizními názory. Je to na první pohled přijatelné hodnocení, stejně když někdo řekne, že soukromé zdravotnictví je lepší, ale pouze na první pohled. Tímto hodnocením stále působí naši politici na hloupé, to jest liné občany /bohužel do této kategorie spadají i občané, kteří liní nejsou, ale namají čas - jak píši výše umění politiky je věc obtížná, vyžadující to, co většina lidí postráda - čas/.Teď rada pro Vás: přetěte si
      pozorně všechny diskusní příspěvky, alespoň ty reagující na Váš přispěvek. Pokud jste hlava otevřena, rozesvítí se Vám, vyvstanou pochybnosti o správnosti Vašeho názoru. Nu a pokud jste hlava neotevřena, Bůh s Vámi.

      Vymazat
    19. Anonymní 8:58

      Umožňuje to tak moc, že jsme se stali z průmyslové země zemí rozvojovou, v níž dřívější průmyslové haly zejí prázdnotou, nebo se v nich montují propisky, ořezávátka a kabelové svazky, případně využívají jako překladiště. Panečku, to je pokrok.

      Vymazat
    20. Ještě pro 22:42-nejen chlebem je člověk živ! Ač za dráty, v "genderové" politice jsme byli až 20 let před Západem, dnes spíše ženy lituji.

      Vymazat
    21. Vy Bůvole 22:42

      No Vy jste tomu dal, vybrat si za vzor zrovna. A V A S T šmíráky, kteří se vnutí, podbízejí, slibují a poté se ho nezbavíte.

      Neodinstalovatelný, šmírovací fízl! Kdo si jej chce nainstalovat, varuji A V A S T nikdy více!!!

      Vše Vám zpomalý a v PC se chová, jak nechtěný parazit. Vyzkoušeno, nechráním se žádným programem, jen mě fízluje Google a jiní s tím se musí počítat?!

      Ramón

      Vymazat
    22. Zde máte největší lapsus ČR! Seznam soudců u ÚS, NS, VS, atd. - bývalých členů KSČ!? Katastrofa ...

      Zde zdroj:

      https://michalseidl.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=494884

      Ramón

      Vymazat
    23. Za komunistu bylo tak či onak ! byl jsem pro aby je pustili ale ať se nevracej !!! Dnes jsme tam kde smrt bude vysvobození ! Bože ti co to způsobili a způsobují do pekel i s rodinami!!!!

      Vymazat
    24. Pro všechny nespokojence se socializmem, doporučuji přečíst knihu...

      Povolání žebrák

      https://www.megaknihy.cz/biografie/250239-povolani-zebrak.html?utm_ce=nc&utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign=product-096&utm_content=Povolani+zebrak&utm_term=povolani+zebrak

      Vymazat
    25. Anonymní 22:42
      Spřátelené socialistické země vaší optikou , vyjímám elektrárny: Kakanj , Homs, Oersted, Soma, Spojené Emiráty, Argentina ...

      Vymazat
  2. Pane Baťo ale s odpůrci socialismu se diskutovat nedá a s poskoky havlistů už vůbec ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naopak, jim je potřeba stále a znovu a znovu předkládat ony Havlovské a Klausovské "sliby" a protimluvy v konfrontaci s dnešní naší ekonomickou, politikou a morální realitou.

      Pravda je na naší straně a ne na straně těch zakomplexovaných nemyslících bytostí!

      Leo

      Vymazat
    2. PANE BAŤO V ČLÁNKU CHYBI NÁVRH NA ŘEŠENI

      Co tak napsat pro voliče návod koho volit ve formě doporučeni,že tentokrát voliči nesmi volit nikoho a žádnou stranu nebo hnuti dokud nenapíši a budou se k tomu i modlit brožuru

      CO JE TO SOCIÁLNĚ EKOLOGICKÝ TRŽNI HOSPODÁŘSKÝ SYSTÉM A JAK HO BUDEME ZAVÁDĚT POMOCI SOCIÁLNIHO STÁTU DO ČR

      namisto brutálniho nynějšiho kapitalismu BEZ přivlastků prý odrůdy gangsterismu,který bude jinak dál rabovat a demolovat ČR a nic se změnit nemůže!

      PANE TO BY BYLO TERNO,KDYBY JSTE VY PANE BATA DAL K TOMU KOPANEC NO NI?

      Vymazat
  3. Pro 22:42 Naši "spojenci" si rozebrali naše trhy včetně ruského a čínského.Ostatně ty jako první. Naši výrobu a výzkum zlikvidovali. Když budu jen v Brně: Královopolská cca 17 tis. zaměstnanců stroje do celého světa dnes cca 1800 zaměstnanců. První brněnská 14 tis. zaměstnanců, turbíny, opět do celého světa, dnes cca 1000 zaměstnanců, Zetor 14 tis, zaměstnanců, 11 tis. traktorů ročně SSSR, Arábie, Afrika, Asie. Nyní 1200 zaměstnanců. cca 1000 traktorů. Zbrojovka Brno, vyzbrojila československou armádu, Wehrmacht, Československou lidovou armádu, Britskou armádu (kulomety Bren), lovecké zbraně do celého světa, dnes neexistuje...... "Spojenci" si ale pojistili i to, že se na úroveň před vítězstvím pravdy a lásky nevrátíme. Rozvrátili naše učňovské školství a tak zlikvidovali i podstatu té úrovně, na které jsme byli. Naše školství zlikvidovali desítkami "okresních univerzit" s takovou kvalitou proti kterým byl VUML (pro mladé Večerní univerzita marxismu-leninismu) špičkovým pracovištěm.Kdo je jen trochu chytrý a šikovný, uteče za hranice. A sem se natáhnou lidi z Ukrajiny a Balkánu. I Mongoly už jsem viděl. Na prodavačku se museli učit tři roky! Zvládnout zbožíznalectví a řadu dalších vědomostí. Dneska to dělá každá ženská sebraná na ukrajinské vesnici. Hlupák jste vy, pane. Ne autor, ale vy. Plivou po vás a vy se tím ještě chlubíte§ Aristoteles měl pravdu, když tvrdil: "Otrok nechce svobodu. Chce moc nad jinými otroky."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jste přirudlý trouba nechápající souvislosti.
      Jak už jsem psal:
      "NEvyváželi jsme je "do celého světa". Ale jen do spřátelených, rozvojových, socialistických zemí. A to zadarmo, na dluh nebo za suché z nosu."
      Tyto trhy se napříč světem po roce 89 zhroutily, odběratelé se stali nesolventními. Naše podniky tedy neměly kam vyvážet nebo jen na nesplatitelný dluh. Na vyspělých, solventních trzích o výrobky našich podniků nikdo nestál, vystaveni poprvé tvrdé konkurenci neměli šanci na úspěch. Každý si přirozeně koupil Volskwagen místo nějaké Škodovky, Sony místo Tesly atd atd.

      Socík po roce 1989 neměl žádnou šanci, protože ho u nás neřídili vizionáři jako v Číně kteří pochopili o co jde, ale staré kádry, zastydlí hňupové jako vy kteří ještě po 30 letech stále opakují jak bylo vše perfektní a jací jsme byli borci.

      Vymazat
    2. 23.16 Tady máte vizionáře, možná vám bude horko....

      Kdo ovládá a řídí migraci černochů a Arabů do Evropy? ....

      https://aeronet.cz/news/euroafrika-globalizace-nejen-kultur-ale-i-hmyzu-rostlin-a-podnebi-kdo-ovlada-a-ridi-migraci-cernochu-a-arabu-do-evropy-kdo-ridi-na-6-prioritach-cely-system-globalizace-uz-to-vime-komu-vyhovuje/

      Vymazat
    3. Zase ten magor z lobotomií tady otravuje, převlečený Forever slav

      Vymazat
    4. 23:02 napsal pravdu, a chápe na rozdíl od vás 23:16, moc dobře. Sprosté napadání s demagogickou argumentací se dalo očekávat.

      Vymazat
    5. 23:16 ano pane pisálku. Vykazujete přehled leda o spotřebních výrobcích. Tato produkce, byla jen sociálně nutným okrajem celkové průmyslové výroby. Šlo to tak daleko, že všem podnikům státní plán diktoval nejméně 5 % "výroby zboží" pro spotřebu, když pochopitelně musela mít přednost výroba prostředků pro výrobu a měla i pro „obranu“ (6 % HDP!). Nemáte tušení, co znamenalo západní embargo, tedy co znamenala omezení na nedostatkový trh východního bloku. Nechápete ovšem, že jedině východní blok umožňoval tak robustní sociální politiku, takovou míru sociální a vlastně i lidské rovnosti a že samozřejmě, aby byly tyto podmínky udržitelné, nezbylo než omezovat jistými vrstvami tolik postrádané svobody. Kdo není slepý a omezený, tak to dnes snad už přehlédnout ani nemůže. To, čemu dáváte nebo nedáváte přednost, je vaše věc. Kvůli své asociální zištnost snad až tak blbě argumentovat nemusíte. O to jde.

      Vymazat
    6. 23:02
      Zapoměl jste na Poldi Kladno kde pracovalo 20000 zaměstnanců. Pracoval jsem v údrzbě hned vedle odbytového skladu a vím že jsme vyváželi skoro do celého vyvinutého světa, včetně USA. Poldi steel byla jedna z nejlepších a některé oceli byly vyvinuty přimo na Kladně. Nikdo jiný na světě je neuměl vyrobit.
      Dnes je to jen ruina zarostlá plevelem, jaké strašné neštěstí!

      Vymazat
    7. Anonymní 23:16

      Mám zkušenost s Bavorskem. Bylo podle vás Bavorsko "spřátelenou zemí"?
      Každopádně dodnes se zde setkávám s dnes již starými traktory Zetor, motocykly ČZ, nebo nářadím Narex. Nebo co si vzpomínám, např. skůtry ČZ se dokonce licenčně vyráběly v Austrálii. To byla také "spřátelená země"? Škodovky v Holandsku, také "spřátelená země"?

      Podle všeho jste velice hloupý člověk, který o co méně ví, tím více si je jist svými dojmy.

      Vymazat
    8. 8:44
      No tak to jsme se museli nutně topit v devizách za tu záplavu našich skvělých výrobků na všech západních trzích.
      Jen mi vrtá hlavou, jak to, že naše ekonomika trpěla chronickým nedostatkem deviz. Ani na léky nebylo, západní zboží je pro vyvolené v Tuzexu... Záhada prostě.
      Tady si počtěte malý příklad toho jak to fungovalo, hlupáku
      https://echo24.cz/a/i7KJ4/prisne-tajne-tri-ctvrtiny-skodovek-na-export-byly-reklamovany

      Vymazat
    9. 10:30
      "No tak to jsme se museli nutně topit v devizách"

      Můžete prosím podrobněji rozvést, jak jste na takovou hloupost přišel?

      Vymazat
    10. Co chcete proboha rozvádět? Západ za dodané zboží samozřejmě platil devizami. Dolary, markami, franky, librami... No a když prý teda byli všude na západě naše slavné výrobky všude vidět, tak jme těch deviz museli mít logicky hromady.
      Potřebujete to namalovat?

      Vymazat
    11. Mohl byste prosím upřesnit, KDY, KDE a KDO, kromě vás, psal, že "byli(sic!) všude na západě naše slavné výrobky"? Děkuji

      Co jsem psal já, to je uvedeno výše a lze snadno ověřit. Ovšem i člověk nepříliš inteligentní by asi mohl přijít na to, že za ty devizy se také nakupovalo zboží, které u nás nebylo možné vyrobit nebo vypěstovat, takže k žádnému hromadění deviz logicky docházet nemohlo a naopak se jich při uvaleném embargu nedostávalo.
      Aspoň se pokuste zamyslet se nad tím, třeba vám to také jednou docvakne.

      Vymazat
  4. Ano, to zničené učňovské školství, vč. těch prodávajících. Kámoš mi vyprávěl, jak s manželkou při nákupu pračky, otvíral šuplíky na prášky a aviváž. Prodavač mu nabídl pomoc a on, starý recesista řekl, že hledá pračku, která má v šuplíku čtyři různé oddělení. Prodavač ji hledal s ním a pak musel uznat, že takovou nemají. Ale navrhl, že si veme jeho telefón a až jim přijdou, tak mu zavolá. No neni to radost nakupovat? Za to máme v každé trochu větší díře, když ne Univerzitu, tak alespoň nějakou tu vyšší školu. Což o to, ale štve mě, že i ta Plzeň už neni tak pověstná dobrým pivem, jako kadlubem "renomovaných" právníků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo... Onehdy jsem byl v Baumaxu Olomouc. Všichni na zádech avantgardní hesla JSME TU PRO VÁS a když jsem se na něco zeptal v oddělení koupelen, odkázali mě do oddělení elektra. No a tam pokrčili rameny a poslali mě zpět do oddělení koupelen. Ano, ti "vyučení obchodníci polskou šlechtou" a touhle "jedničkovou" dobou, by si měli na trika dopsat JSME TU PRO VÁS, ABYCHOM SI Z VÁS DĚLALI ČURINU...
      A to je jen malý příklad z miliónu. Skvělá to doba. Opravdu.
      Prý v tržním hospodářství je vše, a nikde se nestojí fronty..., ano, obrazně řečeno, všude je pokladen jak nasraných a Lídl přivolá pokladní, jakmile vidí že se u pokladny hromadí zástup, jinde už nedělají ani to...Dokonce zrušili i nápisy nad pokladnami, že pokud jsem pátý na řadě, dostanu na nákup x % slevy... No a pak např. přijdete do Aholdu a na slevněných věcech omezení (na osobu a den pouze tolik a tolik kusů) a prý tržní kapitalistický systém... Nebo sháníte nějakou věc, co není věcí denní potřeby..., a ejhle, můžete si nohy a kola auta ušourat, neseženete to nikde... Fronty nestojím, ale obíhám obchody jak debil. Nakonec mi řeknou zkuste internet. Dokonalý tržní mechanismus... jen co je pravda...
      J.C.

      Vymazat
  5. Tak teď tady koukám do mapy a hledám, kde ten skvělej socík na tom světě ještě dneska funguje. Víte to někdo? Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petříku, nikde! Všude samá demokrácie a svoboda (a dluhy).

      Vymazat
    2. Tak když to nefunguje nikde na světě, proč bych si měl myslet, že by to u nás v roce 2018 fungovalo? Petr

      Vymazat
    3. 0;16
      Ty a MYSLET?????!!!!!☺☺☺☺

      Vymazat
    4. Socík je v Číně, Vietnamu, Kambodži... těch zemí je víc. Jmenuji jen ty evidentně velmi úspěšné.

      Leo

      Vymazat
    5. Leo, prosím, zkus nějakou zemi, kde socík fakt funguje. Petr

      Vymazat
    6. Petr 23:43 - člověče, já, když už přečtu článek, snažím se přečíst i diskuzi. Abych utrpěl jakýs přehled o znalostech a logice diskutujících. Vy jste reprezentantem mimořádné jednoduchosti. Domníváte se, že pokud by se Dánové rozhodli pro socialismus komunistického typu, tedy se znárodněním výrobních prostředků (aby řekněme 10 % obyvatel nevlastnilo 90 % národního bohatství a tím nepožívalo rentu, která o mnoho řádů přesahuje jakýkoli jejich společenský přínos), že by jím to dnes již téměř celosvětový kapitalismus dovolil? On ten reálný socialismus nezbankrotoval, on byl rozbit. A jen tak pro přesnost, v nějaké formě existuje na Kubě, ve Vietnamu a metodou řízení hospodářství i značnou částí formy vlastnictví také v Číně. Račte se orientovat, Česká televize ani Bakalovy noviny vám v tom ovšem nepomohou.

      Vymazat
    7. 3:17 konečně to zaznělo- máte pravdu- socík byl rozbit.Poražen.Ale tento systém byl pro lidi a pokud si jej lidé nezaslouží- honí se za nepodstatnými cinkrlátky tak co s tím?Sebrat se říci chceme založit novou kolonii ale budeme tam mít taková a taková pravidla- kdo se hlásí-Tak snadné to nebude.

      Vymazat
    8. 9:54
      Nezapomeňte si tu kolonii obehnat ostnatým drátem ať se cítíte jako doma a abyste se do měsíce nerozutekli.

      Vymazat
    9. 23:43
      Kde funguje?????
      Dá se říci, že v Izraeli. Říká ti něco osada Kibuc?
      A víš, proč to tam funguje? Protože se do nich nikdo nesere. A víš proč se do nich nikdo nesere? Protože je to v Izraeli. Ze země, jehož národ na tuto myšlenku (kolektivizace) přišel a který by si nikoho nedovolil, aby se do nich sral... Kdyby To bylo v Dánsku, jak tady někdo poznamenal, nebo v Albánii a pod. Už by se rozjela lstivá mašinérie západního establishmentu a vynakládání velkých prostředků to potlačit, rozbít, zničit, zesměšnit, zlikvidovat...
      Máš ty vůbec mozek, nebo je tam duto, že si nedokážeš najít vysvětlení a papouškuješ tu cipoviny...
      J.C.

      Vymazat
    10. 10:46
      Bože, další hlupák. Žádná jedna osada jménem "Kibuc" (psáno s velkým K) neexistuje. Kibuc je obecné označení pro asi 270 osad v Izraeli, které hospodaří formou kolektivismu.
      A víš proč to v nich funguje? Protože kibucníci v nich žijí a hospodaří na naprosto dobrovolné bázi. Svobodně do nich vchází a opouštějí je.
      To je nekonečný rozdíl proti té vaší kolektivizaci kdy jste znárodňovali, kradli, vyvlastňovali, nutili jste kolektivizmus násilím všem kteří o něj zbla nestáli. Proto jste zkrachovali, rudý blbe. Všichni lidé bohužel s vámi.

      Vymazat
    11. 10:46
      Ty jsi opravdu vemeno. Píši snad jedna osada?
      Dobře, tak jedna z osad. Ať je po tvém.
      A obhajuje tu někdo snad způsob zavedení kolektivizace v roce 1948? Jen konstatuji, že ten systém je funkční. A to velké K? No tak se nepo... já se taky nepo... z tvého " A víš proč to V nich funguje".
      V nich nevím, ale vím proč to tam funguje.
      Za hlupáka, a ještě k tomu nenávistného, jsi tady ty.
      J.C.

      Vymazat
    12. 23:43 Petře, nehledej na mapách ale podívej se na každou normální rodinu. A porovnej, jestli funguje podle socialistického (nebo až komunistického) hesla: "Společně každý přispívá podle svých možností, každému podle jeho potřeb" nebo podle kapitalistického principu: "každý hrabe podle svých možností, bez ohledu na druhé". Princip, který platí po tisíciletí pro zdravé a perspektivní elementární lidské společenství je nutně ten správný i pro celé lidstvo. Každá rodina, která se vnitřně chová podle kapitalistických principů individualismu a sobectví, se dříve nebo později rozpadne, nemá udržitelnou budoucnost.

      Vymazat
    13. 11:02
      Asi 270 osad píšeš? No vidíš chlapče,
      to by jeden neřekl, že až tolik osad dává vzorný příklad tomu Petříčkovi ve 23:43, marně hledící do map.
      Dobrovolnost říkáš?
      A teď si představ, jak takových 270 osad vzniklo a rozhodlo se jít tímto směrem a přitom uspokojilo ty, co s tím nesouhlasili. A dále, proč ti, co s tím nesouhlasili nevzali do rukou zbraně a nezačali se domáhat převratu a rozvratu systému, se kterým nesouhlasili. Proč jim ti nesouhlasní doposud neškodí a nejsou tam věčné rozbroje o to, zvrátit to, na čem se většina v osadě domluvila. Toť otázka, co? Šalamoune. Asi nemají tak vymatlané mozky, aby řvali, že jen ten jejich demokratůrsko-plutokratický hamižný, zločinný a zlodějský systém je ten správný. Proč se tam nebojí, že se to rozroste na celý Izrael a znárodní i ty "mrzáky", co se třepou nad každým centem a dívají se, jak vedle chcípá dítě hlady.
      Dokážeš se zamyslet, nebo jen budeš všem nadávat do rudých blbů. Co?

      Vymazat
    14. Petr xyxyxyxy??? 31. července 2018 0:16 Čeho se bojíte Petře xyxyxyxy?!

      Petře, já se v tomto Bakalastánu nepodepisuji. Několikráte jsem tak učinil a započal hon, na mé 80-leté příbuzné, skrze stejné jméno a příjmení a dnes není socík.

      Tudíž díky mě, naposledy dnes jsem odesílal P. Dvořákovi ČT, RRTV, Poštovnímu ombudsmanovi, Centrále pošty Praha, elektronický dopis s ofocenými fakty, proti jejich neoprávněné šikaně za mou Stížnost na pořad Newsroome, Rosího a homoděje Jandu!

      Zde:
      https://pornfile.cz/!48odQHRq5WhF/evropske-hodnoty-reprezentuje-tento-reditel-deviant-j-j-mkv-avi-mp4

      Dodnes se jim za jejich přešlap a mstivou buzeraci, z výše jmenovaných institucí neomluvil? Tudíž jsem byl dnes nucen, jim vše připomenout znova.

      Dvořák ČT si můj dopis, dnes převzal, došla mi doručenka. A teď "jen" ta omluva od nich všech!!!

      ------------------------------------------------

      Má otázka zní, proč se dnes za kapíku PETŘE XYXYXYXY, bojíte podepsat celým jménem a příjmením??? Já jsem svůj důvod uvedl výše.

      Ramón

      Vymazat
  6. Ad 23:16 - Vy, ve snaze přesvědčivě argumentovat, naprosto přehlížíte důležité skutečnosti, např. že "socík" byl pod neustálými západními sankcemi, již od roku 1948. Což znamenalo, omezený přístup k dolarovým měnám, byla zde restrikce obchodní politiky. Mimochodem, proto také musela 1953 přijít měnová reforma.

    OdpovědětVymazat
  7. 23:40
    Vždyť ty se nevyznáš ani v omalovánce,tak co ti kdo má zbytečně vysvetlovat havlojelito???!!!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem z Ostravska. V mém okolí zaniklo až dva tisíce vysoce kvalifikovaných míst. Některé výroby už nikdo neobnoví. Softwarové firmy paběrkují. Nejsem si vědom, zda se někde vyvíjí něco unikátního. Umístit doma mladého inženýra s vysoce specializovanými znalostmi už nejde. Zbývá rada, aby šel pracovat do Rakouska nebo Německa, protože ho doma nic dobrého nečeká. Ti, co nám vládnou, páchají vlastizradu. Pro vlastní potěšení si dokáži najít zajímavou práci, které si v cizině cení. Celkově však od převratu dožívám. S potěšením zločinců mi jeden forista řekl po převratu, aby už s ničím do konce profesní kariéry nepočítal.

    OdpovědětVymazat
  9. Ukažte mi nějakou kapitalistickou zemi, která funguje bez dluhů, bez chudoby, bez přiživnictví?

    OdpovědětVymazat
  10. pre 0:46 - absolútna pravda - z môjho blízkeho okolia odišli, 1 neurolog, 2 IT, 3 internisti, 2 ekonomovia, 6 elektro Ing, murári, vodoinštalateri autoopravári, sieťari IT, do Nemecka- atď - ale ani jeden sociolog a pod - tí sú potrební v agentúrach

    OdpovědětVymazat
  11. Socík neměl šanci protože ho většinou řídily předkové dnešních výjmečně schopných politiků. Já vidím jako příčinu toho co vzniklo po 89 právě v tom že mnoho lidí bylo na vysoké profesní úrovni ale né na mravní. Úroveň demokracie je odvislá na úrovni mravní a tu komouši zanedbávaly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mýlíte se, oni se právě cítí ublíženi tím, že je k řízení nepustili, že jejich kariérní růst jim nikoli z politických důvodů, ale z profesní nedostatečnosti a lidské pokleslosti zarazili na úrovni nižšího až středního managementu, nebo prostě na nějaké úřednické pozici, kde toho nemohli moc zkazit.
      Však také záhy po plyši nastaly snad ve všech podnicích velké personální změny, kdy vedení podniků bylo sesazeno a na jejich místa usedli ti výše jmenovaní. ...a začala se roztáčet likvidační a rozkrádací spirála. Výsledky máme dodnes před očima.

      Vymazat
    2. 8:55 Vydatně jim pomáhal pejorativně označovaný "kindermanagement".

      Vymazat
    3. 08:29
      Komouši že zanedbávali mravní úroveň?
      Ti ji naopak do lidí vtloukali až tak, že po roce 89' se teprve ukázalo, komu to vtloukání bylo zcela na obtíž. Ti se pak urvali z řetězu a vznikl tu absolutní bordel. Co dnes někteří předvádějí, nemá snad obdoby. Někdy si říkám, že se ani nedivím, že už tenkrát na ně zřizovali gulagy.

      Vymazat
  12. Vyspělá společnost se projevuje třeba i tím, jakým způsobem nakládá s přírodou, jak dokáže využít půdu, přírodní bohatství .. atd. Zemědělská produkce byla mnohem vyšší za minulého režimu. Po převratu klesala. Proč? Protože nejsme schopni vyrábět potraviny?
    Nejsem odborník na zemědělství, ale produkci potravin považuji za strategicky významnou. Soběstačnost může být nyní nedoceněná, podceňovaná, ovšem nemusí to trvat dlouho a může přijít tvrdé vystřízlivění.
    Minulý režim "předběhl" svou dobu. Spotřební způsob života je trvalou a negativní zátěží prostoru kolem nás, v mnoha případech zcela zbytečnou zátěží. Některé výrobky mají maximální užitnou hodnotu nevyrobené.
    Mladí se jen těžko orientují v tom co je pro ně důležité a to platilo i pro nás. Zkuste se zamyslet nad věcmi, které vyhazujete (při stěhování, velkém úklidu atd.). Spousta nesmyslů, za které jste v danou chvíli utratili, mnohdy i hodně peněz (času věnovaného práci), a pokud se zamyslíte nad jejich užitnou hodnotou? Mnohdy až zamrazí .... nula.
    Ale co bychom chtěli od státu, kde změnu režimu iniciovali lidé s jasnou představou a úkolem ze západního zahraničí. Zkusme shrnout rozumná, prospěšná rozhodnutí vlád za uplynulých 30let. Rozhodnutí za kterými není "rozkrádačka", či "neefektivní investice". Napadá Vás něco?
    ABC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky čekám, jestli někoho něco napadne, ale ono nenapadá nic ani toho 9:27, kromě nálepkování, a to už je co říct.

      Vymazat
    2. Za mě: Havel zrušil trest smrti.
      (ponechme stranou jeho motivaci..)

      Vymazat
    3. 11:18 To nebyl moc velký pokrok, protože už v roce 1961 byly zpřísněny podmínky k vykonání trestu smrti, takže byli popravováni POUZE OBZVlÁŠŤ BRUTÁLNÍ VRAZI. Jinými slovy, Havel jen zmírnil trest pro obzvlášť brutální vrahy.

      Vymazat
    4. Havel se hlavně bál, aby ho ti po něm nemohli popravit za to, co zde hodlal napáchat. Vlastizrada je vždy trestána nejvyšším trestem.

      Vymazat
  13. Právě na vysávání ve všech směrech, parazitování a lidské zvrhlosti je založený kapitalismus. Proto se mu podařilo celkem rychle porazit feudalizmus. Daleko těžší to bude prosadit správné soužití z možnostmi této planety a morálními povinostmi k lidstvu.

    OdpovědětVymazat
  14. Díky za diskusi.
    Když čtu ty výplody zastydlých soudruhů, tak se mi opět potvrzuje, že socík musel nutně skončit.
    Tehdejší i současní soudruzi totiž nebyli a stále nejsou schopni žádné sebereflexe, nejsou a nebyli schopni si přiznat a už vůbec ne napravit zásadní problémy.
    Stále, ještě i po 30 letech, melou dokola jak bylo vše perfektní, byli jsme celosvětoví lídři ve všech oborech, vše skvěle šlapalo a lidé socík prý milovali.

    Jak si vysvětlují fakt, že lidé měli v roce 1989 (a dávno předtím) komoušů plné zuby a to nejen u nás ale v celé východní Evropě a chtěli žít jako na západě?
    No prostě lidi byli hloupí a nechali se nachytat na celosvětový komplot tajných služeb.

    Jak si vysvětlují, že komouši měli v prvních svobodných volbách zisk jen 13% voličů? Lidi byli hloupí
    Jak si vysvětlují, že v posledních volbách získali komouši jen 6.8% hlasů? Lidi jsou prostě hloupí, nic nevědí.

    Jsem si jistý, že tito zastydlí komouši, kdyby dostali sebemenší příležitost, by to těm 93% hloupých lidí rázně vysvětlili co je pro ně dobré.

    Jak si vysvětlují ten paradox, že hospodářství perfektně šlapalo, ale přesto byly prázdné krámy, na všechno byli pořadníky, vše se shánělo po známostech, pod pultem?
    Jak si vysvětlují, že jsme vyváželi do celého světa, ale přesto jsme trpěli chronickým nedostatkem deviz? Při takovém vývozu jsme se v nich přece museli přímo topit.

    Vrchol jejich stupidity je, že prej socík úspěšně funguje v Číně. Ti pitomové by v tom kapitalismu 19. století (pod vedením KS) nepřežili ani den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky počítáte mezi ty, kteří měli "komoušů plné zuby" jenom proto, že jsem pomáhal cinkat?
      Že jsem nevěřil vlastnímu dědovi?
      A dneska si říkám, dědo promiň, kdyby mi ta ruka upadla...




      Vymazat
    2. Anonymní 9:27

      Máte snad pocit, že nejpozději od roku 1996 lidé nemají vládnoucích partají, ať už si říkají jak chtějí, plné zuby?

      Jak si vysvětlíte, že komunisté byli s 13% druhou nejsilnější stranou? Jak si vysvětlíte, že navzdory všem prognózám dodnes nezanikli a nepoklesli pod práh volitelnosti, narozdíl od mnoha pravicových partají, které mají na svědomí poplyšový vývoj? Jak si vysvětlíte, že komunistům pak podpora rostla, takže si stabilně udržovali pozici TŘETÍ NEJSILNĚJŠÍ strany v zemi? Jak je možné, že v posledních volbách propadly všechny partaje, které se podílely na dosavadním vývoji a s velkou převahou zvítězila strana, která používala v kampani doslova komunistická hesla, pročež a navzdory reálné politice je označována div ne za komunistickou? Mimochodem, komunisté v posledních volbách, kdy zavedené strany utrpěly totální porážku, neobdrželi 6,8%, ale 7,76% hlasů. Jste opravdu tak neinteligentní, že si ani tak prostá fakta nedokážete zjistit?

      O situaci za socialismu evidentně nemáte ani páru, vy "prázdný kráme s pořadníkem místo mozku"...

      Jen opravdový prosťáček může hospodářství Číny označit za "kapitalismus 19 století". Systém, kde VEŠKERÁ strategická odvětví jsou ve vlastnictví státu, kde hospodářství jede na pětiletky(momentálně probíhá třináctá), přičemž státnímu plánování do určité míry podléhají nejen státní, ale i soukromé firmy. Jste vážně legrační člověk...


      Jsem přesvědčen, že se s oslovením "blbe" setkáváte častěji než jiní, ale jinak se s vámi po předvedeném výronu tuposti rozloučit nemohu. Tak se mějte ve své blbosti jak nejlépe budete umět, blbe.

      Vymazat
    3. 9:27 Nedůvěru lidí v komunisty vysvětlete "demokratům". Ti přece pláčí nad tím, že vliv komunistů stoupá, že nám dokonce vládnou. Tak lžete vy nebo nedejbože dokonce oni, kterým preference klesají mnohem rychleji, než komunistům? A to navzdory všemožné podpoře idiotů jako jste vy a prolhaných médií.

      Vymazat
  15. Výše jsem napsal příspěvek, kritizující uvodního recenzenta článku, apologeta našeho nynějšího, kapitalistického zřízení. Napadá mně ještě jedna věc: Bohužel asi není pravdivé latinské přísloví Hlas lidu hlas boží, protože v roce 1989 téměř všichni cinkali klíčemi a k mému příspěvku /9:28/ bych dodal jestě toto: Bohužel stav hlav našich občanů a to platí pro stav hlav především mladých lidí, si myslím je nevalný. Svědči o tom pokaždé výsledky voleb, mimochodem rovněž za hranicemi - Makron, Trump. Stav hlav je nevalný z toho důvodu, že umně v kapitalismu je ponecháno rovněž pracné vzdělání v oblasti politiky individuu - prý zlatá svoboda. Navíc osvětové prostředky /školství plus media/ nejsou osvětové ale zatemňující. Viz kydy, které prezentuje první recenzent. Ve škole, kde člověk musí setrvat část života, osvícen není - jak tristní. Hlavním důvodem smutného stavu hlav našich občanů je obtížnost dobrati se náležitého osvícení v oblasti politiky. Ti kteří nejsou osvícení spadají do několik kategorii - jsou příliš mladí /naši středoškoláci/, nemají čas /asi většina občanů/, nebo jsou nedbalí /obvykle vše dělají nedbale/. Asi nás probudí k patřičným aktivitám, nedej Bože, materiální nutnost /Marx/ - když okolní svět již bude pro život nevhodné místo - na rakovinu zemře ještě větší procento lidí než dnes, poklesne střední délka dožití, apod. Rozvádět to zde nebudu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako na zavolanou. Přesně o takových soudruzích jsem psal v 9:27. Zásadně nehledají chyby na své straně. Největším problémem je pro ně 90% "hloupých" lidí, kteří nechápou jejich genialitu a nejsou vděčni za dobrodiní které jim tito soudruzi přinášejí. Pro jejich vlastní dobro je nutné tyto hlupáky třeba přesvědčit, v případě nutnosti i silou!

      Vymazat
    2. 10:25
      Ozvala se právě ta osvětově osvícená, dnešním školstvím gumou zatemnělá hlava. Potrefené husy vždy zagágají... Nuže, máš prvenství.

      Vymazat
  16. Ať zhyne liberální „demokracie":

    http://svobodnenoviny.eu/nemecka-zena-dostala-velkou-pokutu-za-kritiku-uprchliku-na-facebooku/

    OdpovědětVymazat
  17. Pro 10:25: Na rozdíl od vás se tu většina diskutujících snaží posuzovat jednotlivá pro a proti. Nikoliv "buď a nebo", jako to děláte zcela demagogicky vy. Nikdo netvrdí, že cit."byli jsme celosvětoví lídři ve všech oborech, vše skvěle šlapalo a lidé socík prý milovali". To je pouze váš výklad. Minulý režim skončil, m.j. i proto, že "směrem vzhůru" vykopával čím dál větší blbce a nenažrané karieristy. Mimochodem, ze spousty s nich se skutečně po plyšáku stali tvrdí zastánci trhu bez přívlastků. A hlavně, ten bývalý režim (jeho významní představitelé) nedodržoval a beztrestně porušoval vlastní pravidla a zákony. A proto toho lidi měli dost. Jenže po třiceti letech začínají srovnávat, a zjišťovat, že je všechno jinak, že se krade , lže a podvádí daleko dokonaleji, a s beztrestností, o které se protagonistům minulého režimu ani nesnilo. Mnoha lidem dochází, že soběstačnost, bezpečí, dostupnost skutečně kvalitního vzdělání, atd. atp. opravdu byla dřív lepší. A za to nemohou "komouši", ale současná politická garnitura, slepě podporovaná a hájená takovými demagogickými kreaturami, jako jste vy. Diskutující z 1:02 odpověděl jednoduše a trefně: Ukažte mi nějakou kapitalistickou zemi, která funguje bez dluhů, bez chudoby, bez přiživnictví? Nikoliv buď a nebo, ale co je dobré, zachovat, co škodilo a škodí, nebrat. O tom je tu řeč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:13 Souhlasím. Na to 10:25 nemůže mít relevantní protiargument, leda by byl prost svědomí.

      Vymazat
  18. Čokoľvek pochádza od Juraja Smatany - treba ignorovať. Pan Smatana je symbolom a predstaviteľom tých , ktorí akúkoľvek diskusiu nielen odmietajú, ale aj priamo blokujú, mažú, kriminalizujú, ...

    OdpovědětVymazat
  19. pane Jiří Baťa :

    To čo píšete, je z časti pravda, a z časti zle interpretované fakty. Za toho predošlého socializmu sme prehrávali v reálnej výške životnej úrovne. Počet vyvinutých lokomotív nie je z pohľadu občana dôležitý.

    To PODSTATNÉ je ale toto :
    Dnešný "západný" svet sa medzitým výrazne zmenil, a my nie sme pripravený ani na tú pôvodnú, ani na tú zmenenú podobu terajšieho "kapitalizmu" . My si žijeme v princípe ako za socializmu, a západ toto využíva. KAPITALIZMUS nie je zlý, ale ten terajší "kapitalizmus" je iba zdegenerovaný kapitalizmus. Reálny život - to nie je Olympijska súťaž z vyrovnanými podmienkami. Nemáme právo sa vyhovárať na podmienky - máme ich meniť. A to nevieme, a prehrávame.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že počet vyrobených lokomotiv(tramvají, nákladních automobilů, osobních automobilů, letadel, obráběcích strojů, tkalcovských stavů, generátorů, turbín, jaderných reaktorů, tun oceli, ...), je z pohledu občana VELICE důležitý. Totiž čím více se vyrobí a prodá, tím větší je zisk, který se v socialistickém státě neodvádí na zahraniční účty, ale investuje se do rozvoje země a z toho plyne prospěch každého občana.

      Nevím z čeho soudíte, že ten dnešní kapitalismus není skutečným kapitalismem. Podívejte se, jak obrovsky a stále více rostou zisky kapitálu, jak kapitál nabyl moc a kontrolu nad celými státy. Přeci to je přirozený vývoj kapitalismu, jinak to ani nemůže dopadnout.

      Vymazat
    2. 12:00 No, to by fungovalo, kdyby se ty lokomotivy, tramvaje, generátory a turbíny prodávaly na volném trhu za maximální cenu. Pokud se v relativně malém uzavřeném trhu směňuje za jiné komodity a ještě podle předem domluvených počtů, pak to s těmi zisky není taková divočina. O konkurenceschopnosti takových výrobků ani nemluvě. Petr

      Vymazat
    3. Anonymní 14:22

      Zřejmě se vám nepodařila pochopit základní pointa tématu. Zde vůbec nejde o míru ziskovosti, ale o to, kdo má ze zisku prospěch, ať je jakýkoli.
      Ale když se pobavíme o vašem mimoběžném tématu, některé výrobky byly skutečně prodávány poměrně levně. Ovšem v systému jakéhosi typu barterového obchodu. Např. do SSSR se vyvážely poměrně levně tramvaje, SSSR nám zase poskytoval energie za ceny, které by nám nikdo jiný neumožnil.
      Takže asi tak.

      Vymazat
    4. Pro 14:22. To jsou typické kecy tržního komsomolce. Turbíny, a jiné komodity jsme si museli vyrobit, protože jsme potřebovali energii, a z venku nám je nikdo nebyl ochoten dodat. Navíc jsme to to uměli ve srovnatelné kvalitě, často i lépe. Svým zbožím s vysokou přidanou hodnotou jsme platili za ropu, plyn, suroviny, které jsme pro svůj život potřebovali, a ten život byl na svou slušný a snesitelný. Tedy pro většinu normálních občanů. Pro svou potřebu i pro export jsme dokonce uměli vyrobit i nádoby atomových reaktorů. A podívejte se dnes. Jakou roli hraje při dostavbě Temelína kvalita a cena? Sprostý politický nátlak, kdo bude či nebude dodávat nový blok. Proto to do dnes nikdo nerozhodl. Levný plyn z Ruska? Tak bacha, "strategicjy a spojenecky" budete kupovat "ten náš", břidlicový, i když je podstatně dražší. Co to melete o trhu? Trump teď dělá co, aby ochránil vlastní kapacity? To je volný trh? Šunty a šmejdy vyrábí v Číně západná firmy z důvodu vysoké kvality, a nebo z důvodu nejnižších nákladů? Jenže vysvětlovat to někomu jako jste vy evidentně postrádá smysl. Volný trh a maximální cena, proboha.....

      Vymazat
    5. 15:50 Jo tak proto nam ještě nedávno Rus dlužil miliony . TY MOULO ACO náš URAN ,prodat ho na Západ tak máš dnes dvakrát takovej duchod

      Vymazat
    6. 16:34 :-) tak to v živém přenosu sledujte, co se stane se zisky z cínoveckého lithia, až se budou prát přes Austrálii

      Vymazat
    7. Jo Pepku 16:34, rus vám dlužil nedávno miliony. A těď když uslyšíte o severním nebo jižním proudu něco, už se třesete strachy, aby jste té chudině nedejbože něco za ropu a plyn nedlužili vy. Tož získali jste tímhle převratem hodně:-). Bolševické uklánění se teďka Bruselu a Washingtonu,a bezsenné noci teďka prý "ruské agrese z vopačnýho směru východu".

      Vymazat
    8. Zkusím si také přisadit.
      Podle čeho hodnotit "výhodnost"? Ve společnosti existuje mnoho kritérií. Ekonomické (základem kapitalismu), ekologické, sociální, bezpečnostní, užitná hodnota atd.
      Teorie o volném trhu platí pro tržnici, pro stát by mělo platit, alespoň v základních odvětvích, plánované hospodářství, které zohlední právě výše uvedená hlediska a další, aspekty, které jsou zřejmé chytrým lidem.
      Npř. povolit výrobu igelitových sáčků? Jaký bude přínos ekonomický, užitná hodnota, zdravotní nebezpečí, ekologické nebezpečí, recyklace, odpady atd. Co vám vyjde? Mě vyšlo "ani s tím nezačínat".
      Vím, jedná se o zjednodušení, tak se hned nesmějte.
      Stát, jako komplexní sociální objekt, by měl být schopen fungovat jako samostatná jednotka a měřítkem by neměl být na prvním místě jen zisk. Právě stát by měl preferovat mezioborové vazby a potlačovat lobismus menšinových skupin, pokud jsou jejich zájmy ve střetu se zájmy většiny. Já takové politice říkám "zodpovědná", ať ji dělá ten či onen -smus.
      ABC

      Vymazat
    9. Anonymní 16:34

      Dluhy obchodních vztazích fungují naprosto běžně(zpravidla se u miliardových kontraktů neplatí "na prkno" a existují také zúčtovací období), avšak ještě jiné je to tehdy, pokud se zhroutí vztah obchodů a někdo se ocitne v bankrotu, jako to bylo se SSSR, osle. Každopádně Rusko nám dluhy zaplatilo, rád bych věřil, že nám je zaplatí i naši současní obchodní partneři, až to tady praskne. Jsem hodně naivní, že?

      Nejen z vaší neznalosti reálií obchodních vztahů se SSSR, ale i z vašeho legračního výkřiku o uranu plyne, že jste ještě větší hlupák, než se zdálo. Můžete prosím doložit, že by nám Západ zaplatil tolik, že bychom dnes měli dvakrát větší důchod? Zkuste to.
      Já si zatím připravím mezi vzdělanými lidmi již dobře známá data dokládající, že od poloviny 60 let byly dodávky uranu do SSSR zejména naším zájmem, jelikož pro nízkou výtěžnost oproti jiným objeveným nalezištím v jiných zemích východního bloku byl náš uran již drahý. Přesto od nás i nadále SSSR v omezené míře v zájmu podpory hospodářství odebíral.
      Nuže, čekám a vy se připravte na další setkání se svou omezeností.

      Vymazat
    10. 18:25 Musím přiznat ,že jste dokanalej manipulátor s fakty ,Co se divim komouš. Pobavil jste , dodávky uranu v našem zájmu dokonalej BLB

      Vymazat
  20. No spíš si ho většina /za komoušů dobře vzdělaných / idealizovala a byla přsvědčená, že stačí mít šikovné ruce a jsem milionář. Šikovní lidé docházejí /stárnou/ a nastupující mladí již takové schopnosti nemají ani dík systému vzdělávání nemohou mít. Ani pro blízkou budoucnost o to není zájem. Hloupému lehko nakukáte hlouposti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těsně po plyšáku proběhl veřejný průzkum, zda by si lidé přáli nastolení kapitalismu. Většina se vyjádřila negativně.
      Asi to předpokládal i Havel, pročež se při přebírání moci dušoval, že osočování z toho, že chce zrušit socialismus a nastolovat kapitalismus, jsou jen komunistické lži.

      Vymazat
  21. Já si myslím,že Čína je důkazem kde kapitalismus funguje nejlépe,když ho řídí komusti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:37 Na tom není nic divného. Rozdíl mezi kapitalismem a komunismem není v systému řízení firem, ale v tom, jak se nakládá se ziskem. Jestli slouží jednotlivcům nebo celé společnosti.

      Vymazat
    2. Anonymní 14:00

      To je zásadní myšlenka. Všechno ostatní je jen balast pro blbce.

      Vymazat
    3. 14:00 To sis ten rozdíl mezi kapitalismem a komunismem posunul k obrazu svému.
      Není tam taky trošku rozdíl ve vlastnictví výrobních prostředků? Co myslíš? Nebo tento "detail" nepovažuješ za důležitý?

      Vymazat
    4. 19:37
      Člověk nemusí bý ani vědec, aby dokázal chápat souvislost mezi vlastnictvím a dělbou zisku. Bože, do čeho jsi dal duši...

      Vymazat
    5. Vlastnictví výrobních prostředků nutně není podstatné k přerozdělení zisku. Důležité je nastavení nástroje odebrání zisku, tj. daně.
      ABC

      Vymazat
    6. 0:23

      Tak daň samozřejmě vytváří PODÍL na zisku, ale to je něco trochu jiného. Obecně platí, že pokud něco vlastním, tak nad tím mám svrchovanou kontrolu a můžu to využívat dle svého uvážení. Třeba určovat co udělám se ziskem, který mi z vlastnictví vznikl. Narozdíl od toho, kdo danou věc nevlastní.
      Ziskovost je přeci hlavní důvod vlastnictví výrobních prostředků.

      Vymazat
    7. 6:29
      Upřesním svůj pohled, máte vlastní firmu, generujete zisk, tj. nadhodnotu po zaplacení všech nákladů, včetně mezd, zákonných odpisů atd. a ze zisku odvedete daň o jejíž výši rozhoduje někdo jiný. Daň může být 0%, 15% .... v extrémním případě i 100%. Je Vašim rozhodnutím, zda firmu budete provozovat .... nejsem si jistý, nebylo po válce v Německu 100% zdanění firem .. do konce padesátých let?
      ABC

      Vymazat
  22. Souhlas 12:37, lidé nedokáží využít svobodu k čestnému podmnikání, ale zneužijí ji k beztrestným podvodúm. Pak není divu, že Čína zvolila totalitu včetně tvrdých trestů a funguje jim to. Přesto si myslím, že jeden Hitler už tu byl. Opravdu by stačilo - nelhát a nekrást.

    OdpovědětVymazat
  23. Na a co, řekli pouze pravdu.

    OdpovědětVymazat
  24. oTÁZKA ,když bylo tak supr zemnědělství, proč se maso prodávalo pouze středa ,čtvrtek a pomálu v .pátek.Moc dobře si na to pamaqtuji Dnes je skotu a vepřu dvakrát méně a mso jaké chci koupím od pondělí do neděle. Tak že zavřete tu svou prolhanou hubu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A labužníci chodili výhodně nakupovat do nuceného výseku :-D

      Vymazat
    2. 16:02 nevím, o kterém roce píšete, ale u nás bylo v letech před sametem maso každý den! Měl byste upřesnit rok(y).

      Vymazat
    3. 16:15 LŽETE v pondělí mimo zelených salámu nebylo nic .Co já pamatuji od 70let do90roku

      Vymazat
    4. 16:07 Máte pravdu ,ten hnus také za komanču fungoval. Tchán tam také chodil ,nikdy jsem u nich nic vařeného nejedl

      Vymazat
    5. Ále nelže, před plyšákem už bylo všeho relativně dost. Navíc byly prodejny v kdejaké vesnici, a kde nebyly, jezdila pojízdná. Pravda, dnes se můžete nažrat "sprndláá hrndlááá" všelijakých sraček narvaných éčkama a průmyslovou solí. Na vašem způsobu vyjadřování je to ostatně vidět, že konečně máte tu správnou a hodnotnou stravu, a máte ji kolik chcete, že.....

      Vymazat
    6. 16:29 je fakt, že Pankrác byla na konci potravního řetězce :-)

      Vymazat
    7. 16:49 Máš pravdu soudruhu.Za komanču jsem videl co se dělalo s nasekanou kukuřicí tak zv. siláží . Zavezla se do krechtu , který byl netřen barvou obsahující rakovinotvornou látku PCB a dále se tato siláž prolejvala KYS MOČOVOU.Následně maso odporně páchlo .To bylo ta správná ŠMAKULÁDA po socialisticku. A jinak ta vaše prumyslová sul se používala za komanču ,bez ní nic neuděláte

      Vymazat
    8. 17:06 I soudruzi (nejenom socialističtí, ale i ti kapitalističtí) vědci se občas utnou. To bychom se mohli bavit o tom, kdo vyvinul a nasadil v praxi DDT (a pak stopnul jeho používání), kdo první vyvinul a používal PCB atd. Vaše argumentace je stejná, jako kdyby váš konkurent argumentoval zase tím, že jistý Francouz voperovával škodlivé silikonové implantáty při zvětšování dámských předností. Také se na jejich škodlivost přišlo až po letech. Třeba dnes byste se měl zase spíše zajímat o GMO produkty, proč nám je tolik fedrují do potravin.

      Vymazat
    9. 16:02 zatím je všeho dost, protože Rusko vyhlásilo protisankce vůči EU mj. i na zemědělskou produkci a zejména polští dobráci nám to sem musejí házet ve velkém. Minulý týden se ale začalo šeptat cosi o zákazu polské zemědělské produkce kvůli neplnění hygienických předpisů. To by mohlo českým zemědělcům pomoci se zmátořit.

      Vymazat
    10. Je legrační číst výlevy hrdinných antikomunistů:

      Nejedli u příbuzných, kteří kupovali maso v nuceném výseku. Hahaha! Ty nucené výseky fungují stále a kvalita masa je tam stejná, jako v jiných prodejnách. Pán pisatel vůbec nerozumí tomu, co to byl a je "nucený výsek"! Hlavně že dement nadávkami napadá spolubesedníky. I za socíku bylo maso z nuceného výseku kvalitní, a to nejen proto, že tehdejší hygienické a potravinářské normy byly přísnější, než dnešní doslova zkurvené pod tlakem EU.

      Co se týká siláží: technologický postup je stejný i dnes. Krechty už za socíku byly přetírány zdravotně méně závadnými izolacemi. Ale hlavně že blbeček, který o zemědělských technologiích nemá ánung, může nadávat komančům. Asi ze minulého režimu lezl komančům tak silně do řiti, že si dnes své tehdejší prohřešky musí kompenzovat silně předvádivým antikomunizmem.

      Nejsem a nebyl jsem komouš, ale blbost vyvěrající z některých diskutujících je převeliká. A nenávist, pohrdání rozumem je zarážející. Pak se divte, že jsme kolonií, že nás beztrestně odírají a vysávají, že dovolíme, aby média lhala, manipulovala a cenzurovala a aby politici měli z lidí jen srandu a na své volební sliby okamžitě zapomínali, když uslyší šustot cenných papírů.

      MM


      Vymazat
    11. 17:33: Mimochodem akonto Poláků, zde uvedu youtube - doktor Jaskowski, nevím odkud, ale tento člověk cituje taková číselná fakta, jako, že na veřejný sektor, to jest na zdravotnictví, školství atd jde méně peněz nyní než za Jaruzelského válečného stavu, ptá se, kde mizí 20 miliard teď nevím dolarů , které dávájí Poláci pryč ze statního rozpočtu kvůli nařizení z Buselu ohledně sklenikového efektu. Sám si odpovídá, tyto peníze prý mizí v kapsách bankéřů City of London Corporation - toto prosím Vás není žádná konspirační teorie, myslím si, říká to nepochybně vyjimečný člověk s titulem doktora medicíny, za kterým je kus práce v době totality i po převratu. U nás jsem ještě nikoho takhle mluvit neslešel. Uslyšíte tak akorát, že 300-500 miliard korun odchází se ziskem zahraničních firem do zahraničí. Víte, ono dávat všechny Poláky do jednoho pytle, není asi ten nejschůdnější způsob.

      Vymazat
    12. 18:24
      Ty hňupe jeden rudý, prolhaný, přímý prodej masa byl zakázán už roku 2003!
      Maso z nuceného výseku prej bylo kvalitní. Proto tam asi kupovali jen největší nuzáci, viď, blbe.

      My se nedivíme, že jsme kolonií, protože žádnou kolonií nejsme.

      Vymazat
    13. Proč nadáváš, nevychovaný hlupáku 19:33.

      Nucený výsek existuje i dnes, možná pod jiným názvem. Zajeď si koupit pořádnou flákotu např. na Prahu 8, Klapkova 2.

      Blbečku, když si kráva nebo prase zlomí nohu, jde na porážku, čili nucený výsek. Chápeš?!

      Vymazat
    14. 19:33
      Rudý jsi tu tak leda ty..., vzteky. Mamánku.

      Vymazat
  25. Salcmani,Gottwalda na vas ,ten by vam pomackal koule jak rikal pablb Tupolanek kulecnikar to slavny jehoz poradce smrdi v base za podvody a Tupol o nem prohlasoval ze by bez neho nebyl Premierem

    OdpovědětVymazat
  26. 19.33 Kapoune, maso z jatek prochází kontrolou pouze určitým % kusů, kdežto z nuceného výseku byl veterinárně zkontrolován každý kus. Ale na maso v nucených výsecích byly fronty a poptávka přesahovala mnohonásobně nabídku. V těch frontách "bojovali" lidé, kteří nemuseli do práce.

    Přímý prodej masa byl prodej zemědělcem z auta/ze dvora z jezedácké, nebo z domácí porážky bez mezistupně jatek/masokombinátů, překupníků, řetězců.

    OdpovědětVymazat
  27. Tak jsem si poctivě pročetl téměř všechny komentáře a nelze si nevšimnout výrazné, ale opravdu nepřehlédnutelné inetelektuální nerovnosti mezi zastánci současného režimu a jeho kritiky. Ruku v ruce s tím jde fanatismus, hulvátství a agresivita.
    Nebudu psát v čí prospěch, to ať si každý posoudí sám.
    Každopádně, to je materiál...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úroveň diskutujících jste posoudil, ale svůj názor na diskutované téma jste nám zatajil. To je také vizitka diskutéra.

      Vymazat
    2. Vždyť je to jen povýšenec, který jinými slovy poučuje: "Neříkám ani to ani ono, ale uvidíte, že na má slova dojde!"

      Vymazat
    3. Já napiši: souhlasím s 20:3O. Musím poděkovat lidem majícím smysl pro humor, jako např. 22:17.

      Vymazat
    4. 22:30 Sebechvála smrdí, a váš názor na článek opět nezazněl.

      Vymazat
  28. Podle příspěvku, které obhajují maso z výseku , budou komouši žrát i HOVNO Z NOČNÍKU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:25
      TY UŽ OD VÝSKYTU V NOČNÍKU ÚSPĚŠNĚ,PO HAVLOVSKU STUDUJEŠ....A PODLE TĚCH ZVRATŮ CO TAPETUJEŠ,SI DÁVÁŠ DO NOSU PRAVIDELNĚ,NEJMÍŇ 6x DENNE!!!!!☺

      Vymazat
  29. Pročetl jsem poctivě všechny příspěvky. Většina z nich,reaguje na původní článek mnohdy urážkami na předchozí názory.To si myslím,že je problém v naší společnosti NENÁVIST mezi lidmi.A to je základní problém,proč se zásadní problémy nedaří řešit-Proč jsme dobré věci z minulosti nenechali a nové rozumně přijímali.Myšleno ve všech oblastech hospodářství a společenského života.

    OdpovědětVymazat