Reklama

.

.

pátek 6. července 2018

Moskva uzavřela Kaspické moře pro USA

6. 7. 2018     zdroj
Po pádu SSSR se kaspické státy Rusko, Írán, Ázerbájdžán, Kazachstán a Turkmenistán více než 20 let nemohly domluvit na právním statusu Kaspického moře. Nyní se však záležitost pohnula z mrtvého bodu - v srpnu letošního roku by měla být na 5. Kaspickém summitu podepsána konvence o právním statusu Kaspického moře. Úmluva zakáže přítomnost zahraničních vojáků u Kaspického moře. Signatářským státům bude zakázáno poskytovat své území k úderům proti jakékoli jiné signatářské zemi.


Ruská vláda již schválila návrh úmluvy, která stanoví, že dno a hlubina Kaspického moře budou vymezeny na základě sektorového principu. To umožní položit po mořském dnu potrubí - turkmenský plyn půjde do Evropy. V to již dlouho doufali úředníci Evropské unie, ale Rusko a Írán se stavěly proti. Zdá se, že Moskva udělala ústupek kvůli úspěšnému dokončení výstavby plynovodu Severní proud 2 . Vodní plocha moře bude rozdělena na vnitřní a teritoriální vody, rybolovné oblasti a společnou vodní plochu. Úmluva rovněž zakáže přítomnost zahraničních vojáků u Kaspického moře. Signatářským státům bude zakázáno poskytovat své území k úderům proti jakékoli jiné signatářské zemi. To je jeden z hlavních bodů, který Moskvu nejvíce znepokojoval. Nyní bude pro USA cesta ke Kaspickému moři uzavřena.
Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová 

103 komentářů :

  1. Dobré řešení situace.

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. To nám nepomůže, mimoto po smrti Stalina obsadili nejvyšší posty v řízení společnosti zcela nezpůsobilí demagogové. Zatím co Stalin odhalil chybovost Marxismu (v díle Ekonomické problémy SSSR), tak po převratu Chrusčov otočil o 180 stupňů a cíleně začal likvidoval Rusko ve jménu nefunkčního Marxismu (nesporných faktů je dost - jeden za všechny začal všude nesmyslně pěstovat kukuřici).

      Chytračili, ale Bůh je nejchytřejší a tak chytráci akorát přechytračí sebe a urychlují vývoj lidstva.

      Marxismus je cílený podvod a měl nás dostat plně pod kontrolu židů, jenže přesto vykonal svoji práci. Přinesl totiž něco nevídaného celostní pohled na svět a naše znalosti o něm (teď se z toho zase začíná dělat zmatený guláš - kaleidoskopický pohled skládajících se z náboženských blábolů). I když v marxismu je mozaika záměrně v některých místech špatně poskládaná, marxismus ukázal, že je možné celostní jednoznačný obraz světa vytvořit (lze se opřít o to co známe a hledat dál a poznání rozšiřovat, doplňovat a upravovat a není potřeba se točit v kruhu).

      Ještě motivy Marxe jsou známy z jeho básně v 18.letech a tím jasně poukázal na to, že židé slouží otci lži. Jejich nesplnitelný sen o nadřazenosti je vede do záhuby.

      Zde báseň:

      Chcem si postaviť trón
      Na obrovskom chladnom vrchu,
      obkolesenom ľudským strachom,
      kde vládne chmúrna bolesť.

      Vidíš tento meč —
      Knieža tmy mi ho dal…
      Ty, Satan, padneš do priepasti,
      A ja so smiechom pôjdem za tebou…
      A skoro ľudstvu zanechám,
      Moje titanské kliatby…
      Prijmúc moje učenie,
      Svet hlúpo zomrie…

      (poznámka: volný překlad)

      Vymazat
    2. 11:57, poslyšte, vy poete, reálná politika se neřídí nějakými filosofickými idejemi, ale vykonává konkrétní kroky s ohledem na aktuální situaci, nejlépe podložené právním pozadím, a nejobvykleji ve prospěch číchsi zájmů.

      To, že se drží národní státy, to je jen kvůli tomu, že regionální zájmové skupiny mají rádi svůj kapitál nějak pojištěný a tou nejlepší pojistkou je spolek "příbuznych" lidí přebývajících v ohraničeném teritoriu, které chrání. Jinak by je globální predátoři slupli jako malinu.

      I těm největším globálním hráčům vyhovuje, když mají někde svoje útulné útočiště, více útočišť, které je bezpečné. Ve filosofických kategoriích plkají jen ti, kteří to vystudovali a chtějí vypadat moudře, anebo chtějí prudit své okolí.

      Vymazat
    3. Pro 14:49 umíte číst. Je to báseň, kterou psal Marx a ukazuje jeho pravou povahu.

      A politika to především řízení a kormidlování v historickém procesu, který byl v současnosti odhalen všem, kteří jsou schopni to pochopit. Historický proces má možné dvě vyústění plně otrokářská společnost, kde si jedinec neuvědomuje své zotročení a následný rychlý krach nebo sociálně spravedlivá společnost k obrazu božímu (správný fungující vzor).

      Veškerá politika má u kořene dva motivy sloužit ďáblu za dočasné výhody a spolupodílet se na zotročení ostatních a nebo budovat království boží na zemi, kde každý bude moc svobodně rozvíjet svůj genetický potenciál ku prospěchu všech.

      Vymazat
  3. Dobrý trik od Kazachstánu, kdoví, kdo to starému lišákovi Nazarbajevovi poradil. Zajímavé je také to, že zatímco země Commonwealthu jsou k Velké Británii plně loajální a Británie plně využívá jejich zdrojů, u SSSR to je naopak. Čím to bude?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zjavne to bude tvrdym zakomplexovanik statov z bývalého ZSSR. Vsetky svorne si stazuju, ako trpeli pod vedenim Ruska v ZSSR a ako doplacali na Rusko. Pritom velka vacsina UVKSZSSR neboli Rusi, ale prave zástupcovia zvysnych 14 statov, ktore si dnes stazuju. Jedno maju spolocne, na rozdiel od Ruska, ktore v 1999 zbankrotovalo, nedari sa im, zivoria alebo su na pokraji bankrotu a dodnes si stazuju, ako doplacaju na Rusko. Aj ked nic nemaju spolocne. DNesne Rusko je proti tymto statom doslova TUZEX, kam sa chodi na nakupy, za pracov a lebo sa stahuje do Ruska na trvalo.. Ale hlavne ze Rusko je zle...

      Vymazat
    2. 10:06

      Trochu zjednodušujete a zbytečně psychologizujete, když připisujete státům, které se odtrhly z dřívějšího SSSR nějaké "komplexy". Označit třeba Kazachstán za "zakomplexovaný" je prostě úplně absurdní.

      Navštívil jsem pracovně Kyrgyzstán (1995) a Jižní Osetii/Gruzii (1996).
      To, co starší a střední generace ještě před 20 lety z vlastní zkušenosti věděly a uznávaly, tedy např. přínos SSSR zejména ve školství, industrializaci a zdravotnictví, už těm následujícím pochopitelně tolik neříká.
      Na tom byl je založen dočasný úspěch nacionalistických korupčních politiků (typicky: Saakašvili), kteří využili "velkorysých" nabídek Západu (včetně Japonska nebo Jižní Koreje).
      Vztah k Rusům ale přes některé výstřelky zůstal v zásadě korektní - ovšem ne už poddanský jako tomu bylo do značné míry v centralisticky řízeném SSSR.
      Svou roli pochopitelně hraje odlišné (na Kavkaze i ve Střední Asii klanové) chápání autority.

      Vymazat
    3. 10:06 Bývalé sovětské republiky mají všechny jeden společný rys: ať se jim to líbí nebo ne, tak byly okrajem SSSR na linii doteku se sousedními státy a SSSR musel desítky let tyto satelity zásobovat na úkor centrálních oblastí země, aby z nich udělal pro sousedy "výkladní skříň socializmu". Budovaly se fabriky, ústavy školství, veškerá dopravní a nergetická infrastruktura. Rozpadem SSSR přišly naráz všechny tyto svazové republiky o tyto penězovody z centra. Najednou měly žít za své a nějak se to nedaří dokonce ani těm republikám, které žijí z prodeje surovin. Výsledek se dostavil - výsledkem je nesmysná nenávist k Moskvě. Ukázkovým příkladem je Ukrajina, kde se zavírá jedna fabrika za druhou a lidé musejí v miliónech utíkat do ciziny (ponejvíce k "nepříteli" do Ruska). Přitom podle statistik obchodní výměna s EU za poslední čtyři roky stále klesá, ale s Ruskem stoupá! Na sousedovu závist a nenávist to (zatím) nemá vliv :-)

      Vymazat
    4. P.S.: Britské impérium fungovalo podle jiného principu, podle principu "rozděl a panuj". A Británie rozdělovala některé země tak dokonale, že spolu válčí dodnes (viz blízký východ) a že proti sobě málem použily i jaderné zbraně (Pakistán a Indie). Britský systém rozděloval (rozvrstvoval) i společnost na jednom teritoriu. Něco podobného funguje i v ČR - je třeba podporovat své poslušné loutky na rozhodujících místech správy a v případě, že budou mít horko pod nohama, tak je vzít k sobě do londýnského bezpečí k jejich úsporám (provizím z tunelování svých zemí) a nevydávat je ke stíhání v rodných zemích. Krásným příkladem jsou maharádžové, kteří se se svým bohatstvím uchýlili do Londýna už před desítkami let a Indie se dodnes nějak nemůže vzpamatovat z jejich vládnutí ve prospěch Británie.

      Vymazat
    5. Dobrý postřeh a ukazuje na souboj civilizací. Civilizace dobra (Ruská) a civilizace (zla) západní (Egyptská). Rusko jako civilizace dobra se projevuje jako ochránce národů a všechny národy, které se k ní připojí dotuje z centra, aby si mohli vybudovat vlastní statnost a elity všech připojených národů mohou udělat kariéru a získat nejvyšší funkce v celé Ruské civilizaci. Civilizace zla dělá z připojených národů nesvéprávné kolonie (vidět u nás v ČR, dříve jsme byli soběstační, měli silnou armádu na ochranu a své věci jsme si řešili sami - kromě zahraniční politiky, která musela být podřízena socialistickému bloku - a dnes nám pomalu ani nepatří voda).

      Rusko je trochu jako harmonika, roztahuje se a stahuje. Je to tím, že západ západ začal využívat nově připojené oblasti Ruska jako miny na tunelování Ruských zdrojů a šíření rozkladu (typický příklad je Banderovský projekt, vzniklý již za Rakouska Uherska a také Finsko).

      Dále je potřeba rozumět, že již od násilného po Křestančení Rusi, s kterým výrazně pomohli místní nově vzniklé elity (Ruská společnost dříve fungovala na občinném principu ne davo-elitářském) je většina elit zrádná (viz. začátek druhé světové války - tak rozsáhlá zrada nemá v dějinách obdoby až v roce 1942 museli Němci začít vyrábět dělostřelecké granáty, tolik toho dostali na začátku od zrádných Ruských elit).

      Egyptské centrum zla vytvořilo židy na ovládnutí světa, ale v Rusku se to ne a ne podařit. Ne díky elitám, ale díky Ruskému člověku. Ne nadarmo se říká, že Ruskou armádu nestačí porazit, ale musí se i povalit, podle bitvy, kdy důstojnický sbor utekl, ale vojáci to nevzdali a bitvu otočili, to samé udělali v kotlích Ruští vojáci za druhé světové a brzdili postup Němců a dali Stalinovi čas vyčistit důstojnický sbor od zrádců, v tu chvíli již bylo rozhodnuto. Díky tomu, že svět ovládla davo-elitářská koncepce z Egypta, tak Rusko střídá cykly, kdy vládnou zrádné elity (Rusko se rozpadá) a kdy vládne car, který má podporu národa a kdy Rusko vzkvétá. Ty nejlepší vůdce poznáte podle toho, čím víc na ně plive západ tím jsou lepší (Ivan Hrozný, Stalin, Putin).

      Vymazat
    6. 12:28 Tak tosi děláš hodně velkou PR--SRANDU. Rusko jako civilizaci dobra????.Tak jsem se nezasmál už dlouho!!! Ty desítky milionu zavražděných nevinnych lidí STALINISTICKÝM režimem je civilizace dobra???? Ty jsi utek z blázince přiznej se

      Vymazat
    7. 12:28, centrum zla - Egypt. Chudáci, čím si zasloužili takové označení? ))

      11:46, divide et empera, ano, Británie umně používala tohle staré římské pravidlo a Římané se zas učili od jiných. Rusko si to jako kontinentální velmoc dovolit nemohlo, protože by tím vneslo chaos přímo k sobě do baráku. Ale principy jim byly velice dobře známé.

      Na druhou stranu, neměli takový problém s logistikou, pokud byla potřeba přesunu nějakého kontingentu kamsi do tramtárie v perimetru jejich zájmů. Postavili a zůstalo navsjegda, nemuseli stavět výsadkové a letadlové lodě.

      11:35, nesouhlasím, že republiky SSSR mají problémy. Třeba takový Kazachstán a Turkmenistán byl, jak vypovídá článek, blokován Ruskem a Íránem. Samotný Kazachstán celkem slušně profituje a má slibnou budoucnost. A je pravda, jak píše i p.Kopecký, SSSR dalo možnost střední Asii vyprofilovat vlastní státy.

      Současná ruská vláda se snaží navázat na vztahy z dob SSSR a v tomto prostoru vybudovat efektivní spojnici Evropa - Asie. Což je přesně opačně, co chce anglosaský svět, který kdysi vládl mořím. Rusko je už mnoho století jejich největším protivníkem.

      Vymazat
    8. 14:04, jsi únavně trapný a opakuješ se. Jdi masturbovat na iDnes, tady tě nikdo nebude brát vážně.

      Vymazat
    9. 14:21 Pokud svuj příspěvek myslíte vážně a popíráte ty miliony zavražděných RUSU, tak už více nic nepište,nebo se dovzdělejte.

      Vymazat
    10. 14:38, chápete vůbec, že tohle není debata o Stalinovi? A dojemná starost o miliony zavražděných rusáků od člověka, který je nenávidí, je tak průhledné, že vám to neslušné ani chovanec ústavu pro mentálně retardované.

      Vy byste se měl dovzdělat, za jakých okolností Rusko i své obyvatele přišlo a v minulosti přicházelo. Zkuste před zrcadlem zahajlobat, možná vám dříve svitne.

      Vymazat
    11. Neslušné = neslupne.... Android

      Vymazat
    12. Pro 14:10 ctěte pozorně. Psal jsem civilizace zla ne centrum zla jak uvádíte. Egyptská civilizace je postavená na tom, že ti kdo řídí společnost nejsou veřejně známí a obyvatelé, kteří v této civilizaci žijí si ve většině případu neuvědomují, že slouží zlu a že jsou otroky. Označení egyptská civilizace je to proto, že ji známe ze starověkého Egypta, kde vypěstovala židy a vybavila je parazitickou kulturou. Dnes tuto civilizaci nazýváme západní. Židé následně povraždili na 13. v pátek asi 70000 členů perských elit, když si všimli, že se infiltrovali do jejich řad.

      (infiltrace proběhla v bitvě u Kadéše, kde bylo zajatých 10000 chrámových otroků - židů. Faraón neodolal pokušení pochlubit se a dal tesat do kamene - Lidé si myslí, že jsem prohrál, ale ve skutečnosti jsem vyhrál na dalších 2000let)

      Díky institutu židovské milenky, která si omotala krále kolem prstu došlo k této tragédii a perská říše zanikla. Peršané se chystali se židy vypořádat, ale Král židy varoval a vydal ochranný glejt a tak si židé na ně počkali a všechny je zabili.

      Židé v současnosti skoupili pomocí úroku svět a jsou infiltrovaní v celém světě, jenže již jim odzvonilo, protože tento nástroj zákulisního řízení egyptské civilizace byl odhalen.

      Centrum koncentrace řízení Egyptské civilizace se postupně stěhovalo z Egypta do Janova a pak do Anglie a nyní se toto zákulisní řízení světa stěhuje do Číny. Stěhování probíhá kvůli utajení a proto, že vyzdvižení zločinci na vysoké posty si po čase myslí, že mohou přestat poslouchat své kurátory, kteří je do funkcí dosadili.

      Vymazat
    13. A zase komplot Židů. Teď dokonce už z Egypta, odkud je vykopnul Ramesse II. Už to začíná být trochu únavné. Tímhle spamováním odvracíte pozornost od skutečných se velkých manipulátorů, z nichž se určitá část prezentovala jako židovského původu. Kupodivu s Izraelem toho tolik nemají, spíš se Saúdskou Arábií, tam je víc uhlovodíků.

      Vypouštíte stejně klamlivé teorie jako ti, co tvrdí, že pád budov v NY byl podvod.

      Vymazat
    14. Anonymní8. července 2018 11:00
      „Vypouštíte stejně klamlivé teorie jako ti, co tvrdí, že pád budov v NY byl podvod.“
      Žádný podvod, je vědecky dokázáno, že ta třetí budova spadnula strachy.
      Také je jisté, že u Pentagonu, se křídla a motory narazivšího letadla, prostě vypařily. Co je na tom divného? Kufry cestujících tam snad byly, ne? Takže konspirátoři, už naposled: nechte toho. P.K.

      Vymazat
  4. Moskva je poněkud na hlavu, pokud si myslí, že všichni budou postupovat podle podepsané dohody. Nazarbajevovi zablokovaly v USA 22 miliard dolarů a vida, obratem dovolil americké armádě základny (včetně námořní) v Kazachstánu. Ano, je to vtipálek, neposkytuje totiž území své zamě pro úder na jinou signatářské zemi, ale "jenom" k tranzitu Pentagonu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naopak, když tam USA něco bude zkoušet, tak se všichni spojí a poženou je jako psi. USA všude nenávidí za jejich zločiny a za jejich neustále porušování dohod. Dospělo to situace známe z některých filmů, kdy hrdinové překousnou svoje neshody a spojí se proti největšímu darebákovi a pěkně mu to osolí, protože zjistí že to on je rozeštvává tak, aby z toho měl zisk. Ještě nějaký vliv USA má a vlezdoprdelkové nechápou, že USA už není nejmocnější na světě, tak to ještě chvilku bude trvat, než všichni pochopí, že USA je mimo hru jako světový četník.

      Vymazat
    2. 12:43 Všichni se rozhodně nespojí, protože jeden ze signatářů tam USA pustí.

      Vymazat
    3. 11:18, jsme svědky nelítostného boje za lidské a přírodní zdroje. Všechny údery jsou povolené a záleží na tom, jestli dané země vezmou v potaz krátkodobé ztráty, nebo dlouhodobé investice. Nazarbajev by byl velmi hloupý, kdyby vsadil na globálního destruktora, protože velice lehce by nemusel mít ani vklady v Západních bankách, ani svoji ropu, ani život v míru a nakonec by mohl přijít i o vlastní státnost. Nemluvím o svém vlastním životě - případ Kaddáfí je velikým mementem.

      Vymazat
    4. 13:00, to není jen tak jednoduše možné, protože porušit právě podepsanou dohodu by si mohl snad dovolit jen hegemon této oblasti, a tím určitě není Kazachstán. Je třeba vzít v úvahu, že daná dohoda je výhodná pro všechny, a právě Nazarbajevovo laškování s USA byl možná ten správný implus k tomu, aby jí tento hegemon konečně ratifikoval.

      Mezinárodní dohody jsou obvykle dodržovány (tedy pokud nejste USA, Británie anebo někdo podobný), takže není pravděpodobné její porušení a to ještě za tepla. Například podobnou dohodou je ta z Montreux, která je v platnosti od r.1936.

      Vymazat
    5. Nazarbajevovi je už všechno jedno, protože "dojíždí na konečnou". Už mu jde jenom o to, aby někdo neznárodnil úspory jeho klanu, které se nacházejí v zahraničí. Jeho rodinný klan bude muset po jeho smrti tak jako tak z Kazachstánu zdrhnout, příliš mnoho Kazachstánců se zajímá o jejich (za desítky let, ještě z dob SSSR!) nakřečkované bohatství, doma se nedožijí ani jeho pohřbu. P.S.:: kdoví, jestli těch blokovaných 22 miliard v USA nepatří právě jeho rodině

      Vymazat
    6. 15:01 Mohli by to udělat třeba jako ten saudskoarabský následník. Když potřeboval prachy na státní výdaje, tak nechal pověsil za nohy ke stropu pár desítek bohatších princů, trochu je nechal mučit strážemi, dokud nevydali přístup ke svým zahraničním účtům, a velmi rychle získal dost a dost prostředků do rozpočtu země. Připouštím, že jsem asi škodolibý a závistivý chudák, ale někde to jinak po dobrém nefunguje.

      Vymazat
    7. 14:31 Pokud tam cizí armáda neprovede úder proti jakékoli jiní signatářské zemi, pak tam porušení dohody nevidím.

      Vymazat
    8. 15:01, ono by se mu to laškování nemuselo vůbec vyplatit, pokud myslí na svoje děcka. Mohlo by se jim něco stát ještě dřív, než natáhne brka. Navíc by si zkomplikoval slibně se rozvíjející byznys. Je víc než jasné, že se USA nejedná o nějakou základnu ohledně Afghanu, ale že šmírujou kolem planety a snaží se vecpat do ropného kšeftu všude, kam to jen jde.

      Jenže Amíci jsou nejen predátoři, ale také zatraceně drazí, a z malých účastníků vytřesou duši, takže těm zbydou jen oči pro pláč. Stačí, že tam mají EU. Ani Rusáky mezi sebe nepustili a teď by chtěli USA? Taktéž Číně by se nelíbilo mít někde výběrače mýta v půlce jejich Silkroad, a Írán je už úplně mimo.

      Tuhle partii Rusko prohrálo a uvolnilo cestu k největšímu energokoridoru, jaký kdy byl, zaštítěnému Čínou a EU. Spolu s energií půjde i výměna zboží, celá jižní logistika. A to jak na západ (Evropa, Blízký východ, později Afrika) tak na východ (Asie). Nord a Turkish Stream, stejně tak Síla Sibiře, budou jen jako doplňky v rámci diverzifikace. Vypadá to tak, že v budoucnu se Turecko stane opět velmocí. A jak to dopadne s Evropou, vidíme iz dnes v Erdoganových arogantních projevech.

      Pak tady máme Ukrajinu a její břidličný plyn, který se začíná těžit blízko Donbasu. Takže přece jen plyn. Je to hrůza, jsou ohroženy nejen zásoby pitné vody, ale také tamní mimořádně kvalitní zemědělské půdy. To je jedna z věcí, proč se všichni bijou za Družbu. Protože je v dezolátním stavu, chtějí to hodit vymyšlenou arbitráží na Gazprom, aby ten šrot dal dohromady.

      A kde máme Amíky s jejich předraženým břidličákem v tankerech a zplyňovači? Evidentně obíhají po planetě jako lvi okolo smečky buvolů a snaží se něco urvat. Holt není vždy výhodou být chráněn oceány z obou stran. Noční můrou pro Anglosasy byla vždy emancipace národů a následná kooperace bez jejich komandatury.

      Bohužel, týká se to i Ruska, i když se Putin (který situaci velmi dobře chápe) snaží o "férové" vztahy. Tedy alespoň rétorika na veřejnosti tak vypadá.

      Vymazat
    9. A ještě malý dodatek: dohodu o tranzitu plynu ze Střední Asie a Blízkého východu do Evropy, "TAP", podepsali kromě Číny, EU, Turecka, Íránu, Azerbajdžánu, Turkmenistánu a Kazachstánu, také Ukrajina a Bělorusko. Oni také budou participovat na koridoru, který se staví za účelem obchvatu Ruska. A budou participovat i na tranzitu zboží. Jestli se tam vecpou USA, nevím, ale Rusko je ze hry venku.

      Vymazat
  5. "Signatářským státům bude zakázáno poskytovat své území k úderům proti jakékoli jiné signatářské zemi." - Tohle je docela důležitá věta, která potvrzuje, že USA rozhodně NEMAJÍ uzavřen přístup ke kaspickému moři. Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. předchozí přece popisuje jinými slovy přesně to samé :-)

      Vymazat
  6. Také tam nemají usa co dělat je to dobrá věc pro světoví mír.

    OdpovědětVymazat
  7. 14:31 asi vůbec nečerpáte poučení z historie, protože se hluboce mýlíte. Dohody (i ty mezinárodní) jsou dodržovány stranami jenom do té doby, pokud je to pro obě strany výhodné. A ta doba měla různou délku. Ano, někdy jsou to roky, ale jindy pouze měsíce, dny a někdy to byly dokonce pouze hodiny!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v případě ukrajinského prezidenta Janukovyče to byly právě jenom hodiny :-)

      Vymazat
  8. 14:10 vaše hodnocení Turkmenistánu a Kazachstánu nevychází z reality (jeďte si obě tyto země navštívit), ale ze zbožného přání investičních bankéřů a z hodnocení západních firem, které by si tam rády vykolíkovaly těžební prostory nejlépe na věčné časy. Kazachstán je zcela umělý státní útvar, který se kdykoliv může rozpadnout na původní národy. O Turkmenistánu škoda slov, totální středověk, Kim Ir Sen byl proti stávajícímu "turkmenpašovi" (pozlacenej exemplář na každém rohu) naprostý břídil. Obě jsou přesným příkladem zemí, kterým je přírodní bohatství lidem jako celku naprosto k ničemu, probíhá to tam podle stejného modelu jako s našim lithiem z Cínovce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. říká se, že "přání otcem myšlenky", západ jim maže med kolem pusy, aby se snáze dostal k nerostnému bohatství těchto zemí - dokud budou poslouchat, dostanou skvělá hodnocení, i když tam bude panovat feudální totalita

      Vymazat
    2. 15:20 Vy byste mě rozesmál. Uveďte prosím příklad, kdy sloužilo přírodní bohatství "lidem jako celku" a ne elitám.

      Vymazat
  9. Pro Anonymní 14:21.
    Pokud jde o dovzdělání, tak nejspíš by jste se měl dovzdělat vy, protože rusové nevyvraždili tolik lidí, jako angloamerická verbež.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dodávám, že revoluce v Rusku byla placená západem. Bolševici žádnou nemuseli dělat prostě bočním vchodem vešli bez odporu do zimního paláce. Krveprolití pak začali bílí a Trockisté a další intervenční síly, placení a podporovaní západem, aby rozvrátili Rusko. I Lenin byl placen západem. Trocký například řekl: "Rusko je jako zápalná šnůra, která zapálí oheň celosvětové revoluce." Naštěstí Lenin měl více rozumu a uzavřel Brestlitevský mír. Čistky Stalin šikovně obrátil proti jejich organizátorům a proti Kulakům (ve většině židům), kteří terorizovali celý venkov, Kulak byl v každé vesnici a platil si místní výrostky, aby terorizovali ostatní a dopouštěli se často těžkých zločinů.

      Dále v té době západní elity posílali na jatka u Verdenu statisíce lidí. V USA umírali lidé hladem i když jídla bylo dost atd... V té době lidský život obyčejného člověka nic neznamenal. To Stalin si lidí velmi vážil a zařídil jim blahobyt a plánoval zkrácení doby na 6.h denně a každý rok snižoval cenu základních komodit (chleba, máslo ...). Drobní živnostníci zažívali nebývalý rozkvět. Historická fakta Vám ukáží mnoho, pokud je oprostíme od ideologických výkladů a pomluv od nepřátel.

      Historie bohužel nikoho nezajímá a to je smutné, protože pak si ji budeme muset zopakovat.

      Vymazat
    2. Anonym 7.července 2018 18:46

      Jako mnoho dalších se chytáte nepodstatného.

      1) Dnes tolik módní a rozšířená teze o (německém) financování bolševické revoluce nijak nevysvětluje její povahu a už vůbec ne její hlavní vyústění: vyvlastnění statkářů a průmyslníků.

      2) Obviňovat "trockisty" z rozvracení Ruska je (Stalinem vymyšlená) propaganda, která měla svůj smysl právě jen době vnitrostranického boje. (Typické je, že sotva někdo dnes obviňuje z "protiruských" piklů další, které Stalin dal zabít: Bucharina, Kirova...).
      Navíc podstatnější pro vývoj Ruska než (ex post vymyšlená nálepka) "trockismus" byl Trockého ohromný podíl na organizování Rudé armády. V té době se Stalin mnohem víc než o obranu vlasti staral uo vlastní budoucí kariéru.

      3) Stalinův autoritářský (či diktátorský, v žádném případě však neakceptuji označení "totalitní") režim nakonec znamenal, že konečným výsledkem bolševické revoluce bylo udržení celistvosti Ruska. Těžko odhadovat, zda by vláda Kerenského a tím méně případně vítězných kolaborantů se západními interventy (převážně přívrženců carismu) tak velkou zemi dokázaůa udržet pohromadě. V dějinách neplatí "kdyby".

      ------

      To, že Trockého přívrženci zejména po jeho definitivní porážce a vyhnání mluvili o "zrazené" nebo "nedokončené" (Deutscher) revoluci, už je pak úplně jiná kapitola.

      Když mluvíte o svém smutku nad neznalostí historie, měl byste ji možná sám lépe poznat a nepokoušet se ji, jak je dnes módním zaměstnáním nevzdělanců zejména mezi žurnalisty, mistrovat zpětnými projekcemi.

      Zejména bych Vám doporučil seznámit se s pohledem solidních ruských či západních historiků (tedy ne nějakých Duginů nebo Lemonovů, příp. ideologů jako Timothy Snyder). - Je až tragikomické, že dnes je nejhlasitěji slyšet pohrobky discipliny, která si říkala "sovětologie". Zároveň to ukazuje, že si tito lidé nějak nejsou moc jisti, že bolševismus ("komunismus")je skutečně definitivně mrtev, takže se mu plni upřímné hrůzy snaží vrazit dřevěný kolík do "srdce" (jako v Polanského "Plesu upírů").

      Vymazat
    3. 18:46, Stalin si lidí vážil... to je snad vtip, ne? Stalin stavěl stát zpět na nohy a běžného člověka bral jako prostředek k dosažení cíle. Což se mu podařilo, protože zachytil zemi už za hranicí pádu do nicoty, a vrátil ji, zbitou ale silnou, zpět na světové kolbiště. Znáte přece výrok: "Když se rube les, lítají třísky"?

      Ani kulaci nebylo přesně to, jak píšete, a už vůbec ne jen nějací Židé. Problémem bylo dědictví po samoděržaví, kdy někdejší bezzemci houfně odevzdávali půdu získanou od státu kulakům a nesedlačili. Raději se nechali opět najímat na práci a tím se vše vracelo do starých kolejí. Stalin tomu udělal konec způsobem jemu vlastním.

      Jan Kopecký. Vyvlastnění průmyslníků - to nebylo tak jednoznačné, o NEPu jste slyšel? A koneckonců těsně poválečná ČSR taktéž znárodňovala majetky části bohatych průmyslníků.

      A jasně že se jednalo o vývoz revoluce, přesně v raně marxistickém duchu, což dokládá vaše obhajoba Trockého. Že tenhle bastard nechtěl rozvrat Ruska? Právě naopak. Vy jste asi nečetl nic o válečném komunismu a jeho vývozu za hranice, ani žádné další jeho blouznivé traktáty, které ve vyhnanství přednášel v mondénních salonech Evropy a USA.

      S jeho dílem (velmi okrajově) jsem se náhodně setkal už na střední škole, a byť byl Trockij z jakéhosi důvodu uctíván, jako ten, co se postavil diktátorovi, mně začalo být jasné, že je to jen bluf a pojem "trockismus" má svoje místo.

      O Stalinovi si myslím, že byl přímo ukázkovým diktátorem, ale samozřejmě v tom nebyl sám. Pokud myslíte na jeho řádění v době tzv. Velkého teroru a předtím likvidace Kirova, na to existuje neuvěřitelné množství výkladového materiálu a žádný z nich nejde brát jako ten pravý objektivní. Něco podobného je i u pádu Východního bloku.

      A shodneme se, že co by bylo kdyby "Kerenskij", to se skutečně nedá předpovídat.

      Vymazat
    4. Anonym 22:56

      1) Trockého neobhajuji - kde jste to vyčetl? To, že měl veliký podíl na vybudování Rudé armády a na odražení intervence je fakt, který asi těžko bude někdo popírat. Ale v čem je ta "obhajoba"? Obávám se zda tu se tu nejedná o snahu "vědět všechno líp" - tj. vždycky rozlišit černé a bílé?

      2) Zbývá už jen úplná maličkost: abyste vysvětlil, co to byl ten trockismus, který - jak tvrdíte - "má své místo". Co to je "mít své místo"?! V čem má místo - v propagandě?

      Vymazat
    5. Pro 19:11. Nestudujete fakta, ale západní propagandu.

      Země byla zaostalá a potměšici (nastudujte si kdo to byl a jak se chovali) bránili rozvoji země. Toho chtěl západ využít ke zničení Ruska a proto platil revolucionáře. Ke krachu přivedlo Rusko katastrofální řízení země carskou rodinou. Například i policie byla proti represím, které dělala carská rodina. Kořen příčiny byl uvnitř Ruska s tím s Vámi souhlasím a reorganizace zemědělství a vybudování průmyslu bylo nevyhnutelné. Ale revoluční krveprolití tam přinesla revoluce exportovaná a šířena západem.

      Stalin dokázal nemožné. Nejzaostalejší země, kde většina lidí ani neuměla číst a psát, byla první ve vesmíru. Dokázal to za cenu ohromného vypětí celé země, ale jiná možnost nebyla. Vyhlásil jestli do deseti let nedoženeme západ Rusko nepřežije a měl pravdu, bylo to o chlup.

      Jinak reagoval jsem na pomluvu Ruska, které je ochráncem národu a všechny národy do něj začleněné si uchovali svůj jazyka a kulturu. Rusko nikdy nezabíjelo děti svých nepřátel (to o Hitlerovi a USA nelze říci a vůbec v celé historii západu je to genocida za genocidou), to západ má na rukou krev a je to nestydatost, že se naváží do Ruska.

      Ještě k Trockistům. Byli plně podporovaní západem a například zabíjeli bílé zajatce (které Stalin tolik potřeboval k rozvoji země, většina by se zapojila) a Stalin je krotil jak mohl, ale než měl takovou pozici, že je mohl úplně odstavit napáchali toho dost. Ale po smrti Stalina se Trockisté dostali znovu k moci a dovedli zemi až k rozpadu, naštěstí lid si "vymodlil" Putina.

      Pojem Trockista je nyní chápán ne jako přímo přívrženec Trockého, ale jako určitý typ poškozené psychiky, který obratně využívá nejednoznačnosti mluveného slova k překrucování skutečnosti a obhajování své ideologie - je ideologicky všežravý - dříve se takoví lidé označovali jako posednutý ďáblem.

      Vymazat
    6. 23:21

      "...je nyní chápán..." - co to je za nesmysl? Kým "je chápán"?!
      Kde jste takovou pitomost vyhrabal? Snad to napsal Petr Hájek, Martin Koller nebo Roman Joch?

      Vymazat
    7. Měl jsem dojem, že vám Trockin konvenuje. Takže nekonvenuje. Ve světě je hodně lidí, kteří ho ve své naivitě uznávají.

      O jeho schopnostech jsem nikdy nepochyboval. Byl to velmi chytrý, velmi energický a velmi schopný bastard. Rozený vůdce, jakých se moc nerodí, polyglot, rétor. Jeho přínos zrodu Rudé armády je neoddiskutovatelný.

      Místo pro 'trockismus' je tam, kam ho poslal Stalin. Car padl, vláda padla, v Německu a v Maďarsku již zřízené republiky rad. Představa implementace rudého teroru v poválečné Evropě člověkem typu Trockij je strašná. Ale komusi mimo kontitent by to zcela určitě vyhovovalo.

      Vymazat
    8. 23:21, Ruské impérium nebylo až tak zaostalé, jak se nám snaží namluvit západní propaganda, a to ani v technologiích a svého času ani ve společenském uspořádání.

      Musely by se hledat jednotlivé prvky tzv. "zaostalosti" a uvést na pravou míru, porovnat s tzv. "vyspělým světem". Nakonec bychom zjistili, že to až tak extrémně velký rozdíl nebyl.

      Bohužel Západ na Rusko hleděl vždy jako na Bangladéš, kterou se z neznámých důvodů stále nepodařilo dobýt a vyplenit. V podstatě vidíme to i dnes, nic se nezměnilo. V tom bude něco jiného, nejen jakési chimerní diference v civilizačním a technologickém vzestupu. To bude nějaká živočišná averze, která tvá už několik staletí a týká se hlavně Anglosasů. Jedná se hlavně o jejich propagandu.

      Vymazat
    9. 23:48 to je souboj civilizací a jejich civilizačních konceptů. Po poslední katastrofě vzniklo několik civilizačních center a zbyli poslední dvě západní (Egyptská) a Ruská. Proto se západ po celou dobu známe historie snaží zničit Rusko.

      Západní civilizace má koncept člověk člověku vlkem, která se projevuje v doktríně rozděluj a panuj. Což je vidět na mapě světa rozdrobené na malé státy (kromě Ruska).

      Ruská civilizace má koncept člověk člověku člověkem a byla tam původně občinná společnost. Je zapsaná historická skutečnost, kterou nemohl západ pobrat, že vyjednavač sice v obřadném bohatě zdobeném rouchu, ale když vstoupil na loď šel k veslu jako řadový veslař. V takové společnosti neznamená povolání žádný společenský status a všichni mají společenský status stejný a jsou na stejné etické úrovni a jde jim o prosperitu a zachování občiny, která zabezpečuje všechny své členy. Jenže něco se tam stalo. Na Sibiři nejsou starší 200 let. A po velké Tartárii, která je zaznamená na historických mapách zbyla v našem jazyce pouze ozvěna "Tramtárie". Při násilném po křestančení Rusi nově vzniklé elity zradili svoji civilizaci a jsou připraveni kdykoliv zradit a prodat Rusko. Civilizační koncept člověk člověku člověkem zůstal pouze u obyčejných lidí, elity jsou již plně v područí západu a jdou si po krku stejně jako na západě. Ruská civilizace se zmítá v obdobích rozkvětu (dobrý car, který řídí v zájmu národa a země) a obdobími úpadku (špatný cer, který jde na ruku šlechtě nebo elitám).

      Vymazat
    10. Pro 22:56 trvám na tom, že Stalin si lidí vážil. Svědčí o tom, že plánoval šestihodinovou pracovní dobu. Počítal, že lidé, kteří na to mají budou mít dvě tři vysoké školy, aby se z nich nestali zmechanizovaní roboti - specialisté. Celý svůj plat dával na vzdělanost. Další příklad: Zrádci ve vysokých stranických pozicích si nedovolili mu dát zlaté hodinky (dali si to vzájemně), protože by je Stalin hnal, když věděl jak národ obětovával rodinné zlato, aby se mohli nakupovat zbraně - dostal něco vyrobeného z nábojnic. Nevyměnil svého syna, protože by to bylo nemorální, když celý národ krvácí a je terorizován a všichni přichází o své blízké.

      Jistě úspěchu dosáhl vypětím celé země, ale jiná možnost nebyla. Řídící kádry to měli velmi tvrdé, chyba se považovala za zradu národa. A samozřejmě bylo snadné na někoho něco hodit a tak se intrikánům a parazitům ve straně dařilo likvidovat schopné a nevinné.

      Vymazat
    11. 0:34, já vám ty vaše představy, získané četbou jakýchsi podivuhodných zdrojů, neberu, ale nechoďte s nimi na mě. Civilizační procesy měly svoji dynamiku a svoje pozadí a neřídí se žádnými koncepty.

      Jestli uvádíte pojem "civilizační okruhy", ano, ale těch bylo na světě mnohem více, než jen "ruská" a "egyptská". A jak jde čas, globalizací se jakékoliv kulturní rozdíly obrušují. Bohužel. Jenže reálná politika je jen jedna, jinak by daná skupina nepřežila. A vždy to tak bylo.

      0:39, uvedené detaily nevyrací moje tvrzení a nedokazují vaše. Hitler měl taky rád dobré Němce a chtěl pro ně a pro Německo to nejlepší. Rozdíl byl v tom, že Stalinovými prostředky nebyla invazivní válka a jeho politická agenda zahrnovala v podstatě všechny složky společnosti bez výjimky, nebyly etnické diskriminace.

      To je ten nejpodstatnější rozdíl oproti Hitlerovi a v tomto aspektu byl Stalin humanista, Hitler fanatický antisemita. Stalin likvidoval jen toho, kdo se postavil jeho konceptu budování státu, ne kvůli jeho etnickému a jinému původu. Třeba Tuchačevskij byl šlechtic, přesto ho Stalin akceptoval.... do roku 1938:))

      Vymazat
    12. Pro 11:39

      Zbyli už pouze dva civilizační okruhy Ruský a Egyptský (západní).

      Boj mezi těmito civilizacemi, krásně vysvětluje neustálou snahou západu zničit Rusko. Dále vysvětluje různé výroky: Rusko metrem nezměříš a myslí nepochopíš. Rusko je jiné, je to jiná civilizace, proto ji západ nedokáže pochopit, protože uvažuje pouze v rámci své civilizační koncepce, kterou málokdo dokáže překročit. Neustále se setkávám s tím, že si všichni lidé myslí, že se nelze dohodnout, že spolu nemůžeme vycházet a že se lidé nemohou dohodnout. Nikdo nikomu nevěří.


      Egyptská koncepce:
      Individualistická koncepce, urvi co můžeš. Člověk člověku vlkem.
      Koncepce je zapsána a šířena v bibli, která má dvě části. Starý zákon pro židy naše dráby a nový zákon pro otroky. Vrchní otrokář je skrytý a není veřejně známý a velmi dobře utajený.


      Ruská koncepce:
      Občinná. Člen občiny je ochoten i zemřít v zájmu občiny a občina se stará o každého svého člena.
      Nemá psanou formu. Žije pouze mezi obyvatelstvem, ruské elity jsou zcela prozápadně orientované.

      Vymazat
    13. Kopecký 7. července 2018 23:29, odborník na Trockismus.
      "...je nyní chápán..." - co to je za nesmysl? Kým "je chápán"?! Co já mám společného s Jelcinovci typu Hájek, Koller a Joch, co je toto za nesmyslnou nálepku, kterou nepřijímám?

      Trockij byl v roce 1905 zvoleným předsedou petrohradského sovětu, v době ruské revoluce velitelem Rudé armády. Po kritice vývoje v Rusku a roztržce se Stalinem koncem dvacátých let emigroval.

      Toto názorové hnutí vzniklo jako protiváha stalinismu. Liší se mimo jiné v pojetí socialistické revoluce, která má být v trockismu permanentní.

      Lev Trockij se zabýval kritikou politiky a ideologie Stalina. Domníval se, že v SSSR vznikla byrokratická kasta, která vládne místo pracující třídy. V souladu s myšlenkami marxismu se Trockij domníval, že tyto byrokratické elity zákonitě vytváří podmínky směřující proti zájmům lidí. Také vystupoval proti Stalinově teorii socialismu v jedné zemi.

      Jedno z dalších rozpracování myšlenek Trockého přinesl Tony Cliff. Domníval se, že ve východním bloku neexistuje žádná forma socialismu, ale státní kapitalismus. Tony Cliff také tvrdí, že skutečnou revoluční silou ve východním bloku tedy nebyly komunistické strany, ale hnutí zdola, například polský odborový svaz Solidarita? S tím již v dnešní poťouchlé době, nic nenaděláte, v tom mi musíte dát za pravdu, neníliž tak.

      Vymazat
    14. Anonym 18:01

      Nejsem odborník na trockismus. Nicméně leccos jsem četl (z Trockého i o něm) a navštěvoval mj. např. seminář Václava Vebera (v roce 1969).

      Samozřejmě jsem ty "Jochy" zmínil celkem svévolně jako typy upovídaných vehementních doktrinářů. A nemínil jsem Vás k nim přiřadit; jen jsem se ptal, odkud své názory čerpáte.

      Pokud ovšem - poté, co mne iroicky nazvete "odborníkem na Trockého" chcete se mnou diskutovat tím, že jednoduše OKOPÍRUJETE text z Wikipedie (= pramen Vašeho "vzdělání"?) a ani to (pro ostatní, které to třeba hned netrkne) nezmíníte, sotva se dostaneme dál.

      Navíc píšete anonymně, takže nemám tušení, zda jsme si už názory vyměnovali nebo ne; a věřte mi, nemám čas ani nejmenší chuť nad tím dumat nebo podnikat nějaké analýzy zdejších příspěvků, abych zjistil, který anonym je který...

      Vymazat
    15. Jan Kopecký 8. července 2018 18:40

      Zda-li jsem se Vás dotkl, omlouvám se. Zběsilce a fanatika Romana Jocha, nemusím, včetně jemu podobných! Vážím si Vašich rozsáhlých znalostí a je škoda se nedozvědět něco tzv. pod "pokličkou". Co já vím tak, na Trockého kritiku stalinismu navázalo několik teoretiků tzv. IV. internacionály, z nichž je nejvýzn. Ernest Mandel.

      Na rozdíl od Trockého si uvědomuje souvislost mezi ekon. systémem a stalinismem. Příčinou degenerace (která je nutnou fází v každé společnosti, která se pokusí přejít k socialismu) je podle něho zbožní výroba a peníze.

      Zákl. rozporem přechodné společnosti je rozpor mezi nekap. způsobem výroby a kap. normami v rozdělování. Tato společnost nesměřuje ještě automaticky k socialismu. Jestliže ztratí děl. třída zájem na rozvoji společnosti, uchopí moc byrokracie, která si je jasně vědoma svých zvl. zájmů.

      Její represivní panství plodí další rozpory a soc. konflikty, které vznikají z byrokratické hosp. politiky (disproporce v rozvoji těžkého a spotřebního průmyslu), konflikty spojené s politikou materiální zainteresovanosti, novou majetkovou diferenciací a ze samotného byrokratického charakteru správního aparátu (jeho brutality a svévolnosti).

      Byrokratická degenerace sov. státu je podle Mandela výsledkem jak nevyhnutelných, tak i odvratitelných faktorů. Neodvratitelné jsou kromě zbožní výroby třídní charakter společnosti, nezbytnost státu a delegace moci.

      Specif. faktory jsou nízká úroveň Ruska a izolace Říjnové revoluce. Mandelova kritika stalinismu je příliš dogmaticky zaměřena na analýzu výrobních vztahů v tradičním marx. smyslu, proto ztratila vystoupením tzv. nezávislých socialistů na významu. Můj poznatek se může lišit od Vašeho s tím i počítám. Jste člověk s velkým osvětovým a historickým, vědomostním rozsahem.

      Pokud neodpovíte, nebudu uražen, zhlédl jsem sprostého agresora 14:17, ten má drzí návyk na tykání, což je pro mne nepřijatelné a velmi mne tím irituje.P.K.

      Vymazat
    16. "P.K." 20:43

      Nepovažuji v žádném případě NR za vhodné místo k diskusi o Rusku, Trockém a "trockismu", nota bene s lidmi, kteří nemají ani elementární znalosti.

      Chápu to správně, že ("podle okolností") některé své příspěvky označíte "P.K." a některé ne? Neuvědomuji si totiž, že by se mne někdo, kdo se podepisuje značkou P.K. "dotkl".

      --- --- ---

      PS: Pokud Vás Trocký a záležitosti kolem něj opravdu zajímají, pak vězte, že kritické vydání Trockého spisů (v němčině) rediguje v posledních letech německý sociolog a také vynikající historik psychoanalytického hnutí HELMUT DAHMER.

      Co se Stalina týče, pak k nejzajímavějším studiím patří kniha, kterou napsal před několika dny /28. června/ zesnulý italský filosof DOMENICO LOSURDO (originál: "Stalin. Storia e critica di una leggenda nera", 2008"; německy 2017: "Stalin: Geschichte und Kritik einer schwarzen Legende"; vyšlo také francouzsky; anglické překlady jeho knih se obvykle objevují, pokud vůbec, až s velkým zpožděním).

      Vymazat
    17. Anonymní8. července 2018 20:43
      Vážený kolego, již delší dobu zde používám značku „P.K.“.
      Prosím, zvolte si nějakou jinou, ať nedochází ke zmatení. Díky, P.K.

      Vymazat
    18. Ing. Petr Kačírek9. července 2018 0:34

      Vážený Kolego také P.K., Vy mne usoužíte, spolehlivě nejpřehlednější a k druhému nejslušnější, včetně panu Janu Kopeckému je skutečná identifikace, bez obezliček a všelijakých výmluv, které jsme doposud činili. Vemte se prosím z nás příklad P.K.2?

      Bydlím Nová Ves v Horách v pohraničí Krušných hor a jméno s příjmením bude, místo anonymního, připojte se souhlasíte? Pokud tak učiní valná většina, donutí p. Dvořáka s p. Davidem, definitivně vytlačit anonymitu.

      A vytlačí z NR sprostotu, zmatek a hulvátství, mimochodem bylo to jejich počáteční, klíčové motto! Zřejmě z mě neznámému důvodu, toto spíše krejí?

      Panu Kopeckému, děkuji za přehledné odkazy! Jsem velmi rád, pokud se vždy zapojí, má zde nejvyšší historickou erudici a respekt, to je nesporné.

      Vymazat
    19. Ing. Petr Kačírek9. července 2018 0:34
      Nemám nic proti Vašim úvahám a budete-li používat značku „Ing. Petr Kačírek“, nejsem proti. Snadno se to od té obsazené „P.K.“ rozpozná. P.K.

      Vymazat
  10. Seznam pomlouvá Rusko . Naši demokraté se zmužou jen zorganizovat na sokolský slet , který sledují jen důchodci a Miloš . Bohužel kasa je prázdná . Hlavně že zrádci jdou do důchodu v 60letech . Češi evropané v 65 . Hlavně že jsme šťastný marčelino

    OdpovědětVymazat
  11. Rusové jdou v 60 letech do důchodu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A z čeho žijou?

      Vymazat
    2. 19:26 do šedesáti pracují, takže žijí z výplaty, no a po šedesáti jsou už na pravdě boží

      Vymazat
  12. Je celkem legrační, že článek popisuje uzavření Kaspiku jako ruskou výhru a přitom to je vlastně prohra. Být dotlačen k podpisu něčeho, co jsem nechtěl a co jsem dvacet let úporně blokoval, to je celkem skličující.

    Kam se Rusko posunulo v euroasijském konceptu, ukazuje bilance kontejnerové přepravy v rámci akvatoria Kaspiku. Všechny státy Kaspiku Rusko převyšují minimálně pětkrát a rozdíl roste. Teď poroste ještě rychleji. Ne že by Rusáci byli tak nemožní, ale geografie prostě nepustí. Jistý anglicky historik jednou prohlásil: měli jsme štěstí, že se Rusko rozkládá v místech, kde je, a že hned v začátcích jeho vzniku je rozvrátili Mongolové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty hovado
      Rika se Rusove
      Cechacku

      Vymazat
    2. Je celkem legrační, jak tomu nerozumíte. Situace se neustále mění, co bylo dobré včera muže být dnes katastrofou. Pro Rusko je největší výhrou klid a stabilita ve světě a hlavně v přilehlých regionech, protože mají nejlepší genetický potenciál obyvatel (důkazem je historie: obyvatelé neuměli číst a psát a přesto to rychle otočili a byli první ve vesmíru a ještě přitom stačili vyhrát 2.světovou) a velké území bohaté na nerostné suroviny.

      Vymazat
    3. Anonym(ové?)
      7.července 2018 15:12
      8.července 2018 10:46

      Dovedl(i?) byste blíže vysvětlit v čem konkrétně spočívá to, čemu říkáte "genetický potenciál"?

      Ptám se proto, že údajně např. obyvatelstvo Čech, Moravy a Slezska má zhruba třetinu genů typických pro Slovany (od východu k západu území klesající) a překvapivě vysoký podíl genů společných s románskými národy.

      Lze z toho ale dělat podobné hodnotící závěry, o jaké se tu pokoušíte?

      A hlavně: lze tu, vedle spekulativní hypotézy, se kterou přicházíte, najít nějaké věcné argumenty (např. srovnáním s jinými velkými skupinami lidí)?

      A jen na okraj: odkud pocházejí Vaše znalosti biologie a zejména genetiky?

      Vymazat
    4. Termín genetický potenciál považuji za všeobecně známý a je to výbava daná nám přírodou jak nám půjde se rychle co naučit (počáteční informace uložená v DNA). To že ruský je nejlepší odvozuji z jejich literatury, úspěchů jejich sportovců a například z toho, že jako jediní umí vyrobit raketové motory. A také mnoho ruských děti již odmalička dobře hraje na nějaký hudební nástroj, studenti vyhrávají matematické olympiády a podívejte se jakého mají gosudara Putina (mluví více jazyky a jak dobře řídí zemi), příroda si už najde cestu a do čela se dostávají Ti nejlepší atd, atd... Je to od oka, ale je to natolik zřejmé, že to stačí.

      Vymazat
    5. 11:13

      Hmmm, takže jenom znovu opakujete, co už jste psal předtím.

      Kdybych akceptoval Vaši "od oka" spekulaci, mohu klidně začít tvrdit, že si "příroda našla cestu" i k Hirošimě a Osvětimi - a (v našich "malých" poměrech) dokonce až ke Kalouskovi...

      Jinými slovy: na této úrovni lze "dokázat" cokoli a zároveň nic!

      Přesto Vám děkuji za odpověď.

      Vymazat
    6. 11:25 Od oka znamená, že to není úplně přesné, ale neznamená to, že je to chybné.
      Argumenty jsem uvedl a jsou platné a zcela zřejmé. Abych to ještě upřesnil, Rusové mají velmi dobrý a kvalitní genetický potenciál. Pro úplnou přesnost by se musel změřit a nějak ověřit genetický potenciál všech národů, ale nějaký výsledek lze dosáhnout i od oka, není třeba vždy vše měřit na milimetry v daném kontextu to zcela dostačuje.

      Jinak pokud nejste seznámen s termínem "psychický trockista", tak Vás považuji za vhodný příklad. Vypíchnete nějakou část a tu snažíte rozbít a vůbec nereagujete k věci a nevystavujete jiný obrázek, pokud můj obraz skutečnosti považujete za chybný. Diskuze není soupeření (to zní dělají psychičtí trockisté), ale hledání pravdy a případně vyjasnění stanovisek. Vy žádné stanovisko k čemukoliv nezaujímáte.

      Vymazat
    7. Anonym 12:51

      Chcete škatulkovat? Nemáte pocit, že se svou "diagnosou" už zacházíte trochu daleko? Navíc to děláte anonymně, což je prostě ubohost.

      A zrovna Vy chcete někoho poučovat o pravidlech diskuse a kázat o věcnosti?!
      To je už opravdu nehoráznost, kterou samozřejmě nijak neomlouvá skutečnost, že je to na NR běžným zvykem.

      Vymazat
    8. 21:41, nebuď úzkoprsej, citlifko. Rusák, Moskal, co na tom? Tim se nemusí myslet nic hanebného. Mám rád Slováky a občas používám termín Čobolové nebo Jánošíci. A všichni známe jiné hezké označení národů: Žabožrouti, Talijáni, Makaróni, Pindosové, Účka, Chochlové, Dojčáci, Skopčáci, Fricové, Helmuti, Pšonci, Šišláci, Ustašovci, Jugoši, Šeptari, Paprikáši, Šikmý voči, Kozomrdi... a spousta dalších, kreativitě se meze nekladou.

      Vymazat
    9. 12:51, nač to osočování? Kopeckej má sice neškodnou obsesi s anonymitou, ale jinak je slušný diskutující. A není trockista, ani psychický, už jsem měl s ním polemiku včera večer.

      Vymazat
    10. 14:17

      Škoda, že dokážete vystupovat jenom anonymně.
      To, co nazýváte obsesí je pouze jasným názorem na normy chování ve veřejném prostoru. Také se tomu říká občanství. V republice má každý vystupovat otevřeně. Tajné je pouze hlasování.
      Vaše anonymita znamená, že Váš názor - nejpozději v momentě, kdy půjde o společné jednání - nemá žádnou váhu.

      Zblblost (omámenost) prostředím internetu (pseudoveřejnoý prostor) není pro nikoho omluvou.

      Vymazat
  13. Říká se, že "kdo chce kam, pomozme mu tam". To platí i o této smlouvě. Nechápu jenom tu radost některých diskutujících z toho, jak se daří Číně pronikat na jiná teritoria Eurazie. Soudruhům poněkud nedochází, že místo drába z USA se bude na těchto teritoriích v budoucnu roztahovat dráb z Číny. Asi nějakého drába ke svému životu potřebují :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Co myslíte, byl továryš Felix Edmuntovič obřezán?
    Jaké asi bylo procento obřezaných v ČEK-ce? A co třeba židovský míšenec továryš Vladimír Iljič? Z kolika procent byl rodilý Rus? A ostatní? Znáte rodné jméno toho Trockého? A jiných "ruských" vožďů?
    A jakpak se původně jmenoval tatínek samotného Karla Marxe?
    Jó, jak se říká: "Geny nevyčuráš"....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinými slovy jste chtěl asi napsat, že až na dvě vyjímky, byli v Leninově vládě jenom samí židé a to je historický fakt. Z toho také vyplývala i jejich krutost, protože židé byli prakticky v celém světě v té době považováni za lidi druhé kategorie a mnohde žili v ghetech a najednou se dostali k moci a správě ohromného SSSR a cloumala s nimi chtivost odvety za ponižování v jiných zemích. Z toho celosvětového gheta se ale vymanili až po druhé světové válce.

      Vymazat
  15. Moskva umožnila podpis smlouvy až poté, co se kolem Kaspického moře vybavila a opevnila. Proto nikoliv náhodou buduje vojenskou námořní základnu Kaspijsk, proto to nebyla žádná náhoda, když v r. 2015 rakety (kalibr), které likvidovaly základny ISIL v Sýrii, startovaly z lodí na Kaspickém moři. Tehdy jsem se divil, proč z takové dálky, ale asi to mělo svůj demonstrativní účel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je pravda, ale dokazuje to jenom fakt, že si byli dobře vědomi zranitelnosti v této, na ropu tak bohaté oblasti poté, co se rozpadl SSSR. Zranitelnosti nejen v bezpečnostní sféře (tu právě vyřešili). Ale i ekonomické, a tu v této oblasti prohráli. Pokud se USA podaří zamíchat se i do projektu TAP, prohrají i bezpečnostně.

      Zamini Kazachstánu sice předevčírem prohlásil, že nadstandardní vztahy s RF jsou pro Kazachstán klíčové, ale poté, co jsme viděli za komedii v souvislosti s Bajkonurem, připadá mi to spíš jako pokus malých krys, dostat se přez hřbet medvěda na výsluní a posléze mu to hezky osolit. Jen co se medvěd ožene tlapou, v tu ránu začnou krysy pištět, směšně vyhrožovat a stěžovat si předsednictvu ostatních zvířátek.

      Kdyby měli za hranicemi USA a ne RF, dávno by byli všichni umlčeni a Amerika by v oblasti rozdávala karty. A inkasovala.

      Vymazat
    2. 13:46 Kazachstán dělá všechno pro to, aby šel pod kytičky bez ohledu na nerostná bohatství. Nazarbajev to poněkud podělal zavedením nové abecedy se zcela nesmyslným dublováním (i čtyři znaky za sebou) písmen latinky (cyrilice to k vyjádření hlásek nepotřebovala). Tento krok znamená poškození kultury a ztrátu historické paměti národa. O útěku ruské inteligence (z továren, ústavů a škol), která stavěla Kazachstán desítky let na nohy škoda slov. Výnos o tom, že na vedoucí pozice mohou aspirovat pouze Kazaši do desátého kolena, tak to je v dnešním světě také tak trochu feudalizmus. No co, chtěj to, maj to mít. Sousední země si je stejně časem s radostí rozeberou, protože Kazachstán je podobná skládačka jako Ukrajina!

      Vymazat
  16. „Nyní bude pro USA cesta ke Kaspickému moři uzavřena.“
    Velký byznys, si vždy nějak ohne politiku. Nejspíš nějaké USA firmy, budou dobývat ten Turkmenský plyn, co půjde do Evropy. Takže můžou skončit s vojenským nátlakem, který praktikovali doposud.
    Přeji Rusku, aby zvládnulo ten tlak Západu, ale bez ústupků, to nejspíš nepůjde. Velký ústupek už muselo udělat, když podepsalo dohodu s Čínou o dodávkách plynu a to za cenu, kterou dlouhá léta považovalo Rusko za nepřijatelnou. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tohle si myslím také. RF blokovala celá léta sektorizaci Kaspiku nejen z ekonomických, ale hlavně bezpečnostních důvodů. ... Kdo by kdysi řekl, že vnitrozemské moreuze být jednou tak důležité.

      Vymazat
  17. Turkmenistán: kult osobnosti jako řemen, lidé chcípaj hlady, mouka je na lístky, lidé do 40 let nesmějí vycestovat ze země (sundávají je z vlaků i letadel), všude korupce a zlodějna, plebsu povolena auta světlých barev (tmavá se konfiskují). Doporučuji navštívit, alespoň to zkusit, protože 98% vstupních víz turkmenpaša zamítá. Údajně čvrté největší zásoby zemního plynu na světě, Čína je velkoryse dotuje, paša to velkoryse rozkrádá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. i zde platí, že když lidé nemají co žrát, trpí hladem a musejí bojovat o holý život, tak těžko svrhnou svého milovaného panovníka

      Vymazat
    2. 13:42 a kdo za to může? no samozřejmě, že Rusko a zejména Putin, říkají to redaktoři lžiČT a ti jsou pravda sama

      Vymazat
    3. 13:42, tohle je právě ta znepokojivá věc, protože tohle je to pravé místo na barevnou revoluci. Proto ty čínské dotace. Nikdo soudný si nepřeje, aby v jedné z klíčových zemí Silk Road nastal chaos typu Afghánistán.

      I když třeba Rusku by se nějaká ta menší revoluce hodila, ale s ohledem na možná rizika hybridního a kriminálního charakteru, která by jim hrozila, si to také nemůže dovolit. I paběrkování, v případě že by jim absolutně nic nevyšlo, je stále lepší, než další afghanoidní kolaps v Eurasii.

      Vymazat
    4. Pravé místo pro barevnou revoluci je v každé zemi kolem - nejenom Turkmenistán, ale Uzbekistán, Kirgizstán, Tadžikistán. Rusko je málo vykrmuje, může za to Putin a basta!

      Vymazat
    5. 13:58 je mně docela záhadou, proč v zemích, které zdemokratizovaly a obsadily USA (Afghanistán a Irák) stále ještě nezvítězila pravda a láska, ale proč jsou zdrojem utečenců do EU. Ještě štěstí, že nezdemokratizovaly celou Sýrii a že do oblastí, kde byly USA a jejich islámští přátelé vytlačeni, se už zase obyvatelé vracejí.

      Vymazat
    6. 15:48, proto se Putin tak strašně snaží zajistit korektní vazby v bývalém SSSR, protože není nic jednoduššího, když zas nějaký Saakašvili pod kokainem zvedne ze země "spravedlivý prapor hněvu utlačovaných". A čím větší chaos, tím menší pravděpodobnost, že se přelije i k sousedům.

      Pojistným ventilem nebezpečných sociálních bouří je umožnění ekonomické migrace a tak se "Stanci" a "Čurki" stávají součástí pracovního procesu v RF čím dál tím častěji, dokonce mnohem více než kdysi jejich rodiče za Sojůzu. Pracovní destinací je samozřejmě i Čína, ale přirozeným vektorem je právě RF s velmi nízkou nezaměstnaností a reminiscencemi na SSSR.

      A nejen pro Stance je Rusko lákadlem, ale také pro Búry z JAR, kteří projevili velký zájem farmařit na území RF v důsledku zhoršování bezpečnostní situace pro bílou populaci. Údajně projevili zájem o Stavropolský kraj. Kdoví proč o tento.

      Projekt Eurasie je ambiciózní, Putin jeho hlavním protagonistou, a zatímco zde se zaobíráme buzeranty, spojování kontinentů pokračuje. Jizni trasa je naznačená, severní půjde velmi jednoduše rovnou z Číny do Evropy přez Rusko. Cosi napovídá současné jednání Číňanů s Pellegrinim ohledně širokorozchodné železnice a člověk se nemůže pousmát, když vidí, jak bezproblemu spolupracují oba nesmiřitelní nepřátelé RF + Ukrajina.

      Vymazat
  18. Jinak plynovod TAP se příliš nafukuje. Jeho přepravní kapacita je ve vztahu k ruským plynovodům zlomková. Vedle toho se na něm chce přiživit příliš mnoho tranzitních i netranzitních zemí, takže na vstupu EU to jistě budou velmi tržní ceny. Nejsměšnější byl na schůzce k TAP ukrajinský prezident Porošenko - na jedné straně UA šílí z toho, že Severní proud obchází UA, ale TAP ji obchází zrovna tak. To banderovcům nevadí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správně se říká "když se dva perou, třetí se směje". Tím třetím je Čína, která se vkládá do dlouhodobých projektů (má na to investice), právě Čína turkmenský plyn těží, právě Čína ho bude dodávat do EU. Čína si Turmenistán skupuje za drobné už mnoho roků.

      Vymazat
    2. 13:58, Ukrajina: obchází transport, to samozřejmě, ale Ukrajině byla nabídnuta investiční účast. Ruským firmám ne.

      Středoasijský zdroj není tak vydatný, aby pokryl spotřebu tří velkých center, JV Asii, Blízký východ a Evropu, to máte pravdu, ale klíčovým je, že se jedná o hlavní eurasijský energetický koridor, a jen co skončí půtky na v Sýrii, bleskem se roury SA a BV spojí.

      Saúdské, Íránské Katarské a Irácké zdroje, to je už úplně jiné kafe. Proto se Rusko tak úporně snažilo o South Stream a dobrý jim je i Erdogan, jelikož v Turecku bude hlavní hub na trojcestí Evropa, Asie, Afrika. A proto je Rusko i v Sýrii.

      Vymazat
    3. 14:09 Banderostán, který neplatí Slovensku a Polsku za ruský plyn z reverzních dodávek a každý měsíc žebrá u MMF o další půjčky, bude investorem TAPu? No to je přece směšné! Banderostánu s tím nepomůže ani deset rozmarných Stockholmských arbitráží, které nařídí Gazpromu sebenesmyslnější platby, aby se banderostán dožil alespoň letošních vánoc :-)

      Vymazat
    4. 14:24, no to si myslíte asi jen vy. Pokud jde o podobné projekty, prachy se vždy najdou. Třeba z té arbitráže, teď zas pro změnu chtějí od Gazpromu 11.2 mld. USD. Možná je použijí na profinancování TAP ))

      Vymazat
    5. Bratři Ustaši včera slavně rozdrtili rozjeté putlerčíky a své vítězství nad nimi věnovali židočekistickou botou okupovanému ukrajinskému lidu! - https://www.sport.cz/fotbal/ms2018/clanek/1004281-vida-provokuje-rusko-drazdivym-vzkazem-vitezstvi-venuje-ukrajine.html#hp-sez

      Vymazat
    6. 15:53 Soudruhu, primitivní a tupohlavý agente, tady je diskuze o Kaspickém moři. Máš to marný! Tomáš Marný!

      Vymazat
    7. 15:59 průměrná délka arbitráže je asi tak 5 let, UA se už asi rozhodnutí ani nedožije. Jinak rozhodnutí ještě neznamená prachy na účtu :-)

      Vymazat
    8. 15:53 ten Chorvat to už dementoval, ve skutečnosti zvolal "sádlo Ukrajině", protože tam začíná potravinová krize a lidé nemají na jídlo a protože za to původní zvolání dostal trest od FIFA :-) :-) :-)

      Vymazat
    9. 15:49 arbitrážní rozhodnutí to je něco jako soudní rozhodnutí. Krásný příklad z ČR: advokát Altner vysoudil na ČSSD skoro 300 melounů, ale peněz na účtu se nedožil a patrně se jich nedočkají ani jeho dědicové.

      Vymazat
  19. "v Turecku bude hlavní hub"... promiňte prosím venkovskému dědovi, co je to ten hub?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jedním slovem "rozbočovač"

      Vymazat
  20. 14:24 Velmi se mýlíte, UA se letošních vánoc zcela jistě dožije, ale všechno nasvědčuje tomu, že třeba pod správou NATO, které bude muset obsadit Kyjev. Na netu se o tom objevují zvěsti, protože situace na UA je nadále neudržitelná. Nahromadění amerických sil v Pobaltí, Polsku, Rumunsku a Bulharsku, včetně US Navy v Černém moři je prý právě kvůli UA a nikoiv kvůli napadení Ruska nebo dokonce Běloruska. Toho se velmi obává baťka Lukašenko, ale jeho země bude asi využita pouze pro tranzit vojsk NATO na Ukrajinu (baťka si za to nechá jistě rád zaplatit). Na schůzce Trump-Putin dne 16.7. to bude zřejmě hlavní bod programu. Jsou dvě možnosti dohody - UA obsadí Rusko nebo USA. Trump šetří americké zdroje, počítám, že velkoryse daruje UA Putinovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podle izraelské TV se na Ukrajině schyluje k vojenskému převratu, který připravuje ukrajinská armáda

      Vymazat
  21. neuvěřitelné, článek má jenom pár řádků, ale zato stovku příspěvků v diskusi, asi je pro nás Kaspické moře nadmíru důležitý budoucí životní prostor :-)

    OdpovědětVymazat