Reklama

.

.

pátek 27. července 2018

Návrh, který přeškrtl Ukrajinu

Rostislav Iščenko
27. 7. 2018     russnov
Návrh Vladimíra Putina k vyřešení konfliktu na Donbasu s pomocí referenda, učiněný americkému protějšku v Helsinkách, byl na Ukrajině posouzen jako špatný signál pro Porošenka. Ve skutečnosti Porošenkovi byly již dávno všechny signály vyslány. Už mu nikdo odnikud nic nesignalizuje. V Helsinkách vlastně nastalo odhalení pozic ohledně Ukrajiny. A ukázalo se, že je pro Kyjev velmi nepříznivé. Ukrajinu nikdo nepotřebuje do té míry, aby za ni bojoval. Prezidenti Ruska a USA se snaží navázat vztahy mezi svými dvěma státy. Co není možné okamžitě řešit, je prostě přesunuto do závorek, dokud nebude nalezen vhodný mechanismus.


Posledním signálem (pro Porošenka) byla tisková konference za plotem Bílého domu, kterou uskutečnil v roce 2017 k výsledkům zakoupeného fotografování s Trumpem. Je zřejmé, že tiskovou konferenci zapomněli zařadit do seznamu zaplacených služeb (nebo se Porošenko banálně ulakotil) a jeho vlastní rozum a zkušenost poradců nestačily k tomu, aby se zřekl samostatného vystoupení uprostřed Pensylvánské ulice (k výsledkům jednání se před tiskem vyjadřují oba vůdci a absence Trumpa, jakož i osiřelý ... formát události byl víc než symbolický). Takže Porošenko dlouho a spolehlivě nikoho nezajímá (s výjimkou důvěrných politických technologů, kteří se spoléhají na to, že na něm ještě něco vydělají).

Putinův návrh je špatný signál pro celý postmajdanovský ukrajinský režim, lze říci, že je to rekviem pro ukrajinskou politickou elitu.

Začněme tím, že kdyby se nedostala do tisku zpráva o tomto návrhu, nebyl by z něho žádný užitek. Po nějaké době by jednoduše Trump, který si vzal čas na rozmyšlenou, ruskému prezidentovi oznámil, že myšlenka s referendem je krásná, ale bohužel není realizovatelná, protože neexistuje způsob, jak ji provést.

Za prvé, Kyjev je tvrdě proti, za druhé, Ukrajina a DLR/LLR se nemohou dohodnout na obsahu těchto otázek přinejmenším proto, že Kyjev vůbec s republikami nejedná.

V tomto případě by se americký prezident vůbec nepřetvařoval. Opravdu žádný tlak není schopen postrčit Kyjev k tomu, aby změnil svůj postoj ohledně DLR/LLR. A potenciální nástupce Porošenka, ať je to kdokoliv, nemůže na tom nic změnit. Není to ani v tom, že potenciál občanské války ještě nebyl vyčerpán pro promajdanovou část společnosti. Dokonce ne proto, že věří ve vítězství. Těch je čím dál méně. Prostě se pro ně zřeknutí se války rovná zřeknutí se moci.

Skutečnost, že absence vojenských operací na východě neumožní svádět ekonomické problémy na "válku a agresi", není důležitá. Lidé jsou i tak dlouho nespokojeni s majdanovským režimem, ale s pomocí systematického teroru jsou vyčištěni politici a politické síly, schopné být alespoň nějakou (i když slaboučkou) alternativou majdanu. Proto tedy není a neočekává se, že by bylo nějaké centrum ke shromažďování se, kolem něhož by se mohli seskupovat nespokojení, kuchyňský protest však nikoho neleká. Sovětská inteligence 70-tých let nadávala v kuchyních na sovětskou vládu, ale až Gorbačovova perestrojka, která umožnila oponentům SSSR legálně pracovat v politickém prostoru, přivedla systém k rozpadu.

Zřeknutí se války, vyřešení krize na Donbasu zbaví majdanovské síly práva na teror proti politickým oponentům, které jim dnes relativně uznává značná část společnosti. Avšak násilí a teror jsou jediným účinným mechanismem pro uchopení a udržení moci majdanem. "Lidé s jasnými tvářemi" právě proto zpočátku souhlasili se spojenectvím s neskrývanými nacisty, a pak jim úplně dali moc, že pouze bojovníci, bez rozmyslu zabíjející politické oponenty, mohli přinést majdanu vítězství a v budoucnu generovat dostatek násilí k udržení moci.

Ale oficiálně byl teror legalizován v očích obyvatelstva právě válkou. Vláda přece nemůže zakázat "hrdinům, kteří umírali za zemi", aby podporovali "ukrajinský řád" na ulicích měst. A že prostředky k "udržování pořádku" jsou nelegální, no je přece válka. Pokud ale není válka, pak se "hrdinové a obránci" okamžitě mění na "hajzly, kteří překážejí v žití". Bandity, kteří nastolují v ulicích vlastní "pořádek", trpí průměrný obyvatel pouze z obavy z příchodu ještě hroznějších. Pokud nebezpečí mine, okamžitě začne požadovat, aby se policie vypořádala s nadutými marginály.

Hodnocení nejdůležitějších kandidátů na prezidenta Ukrajiny se příliš neliší od statistické chyby. Jelikož pouze osoby, které přísahaly "revoluci důstojnosti", zůstaly v aktivní politice, svědčí to o skrytém zklamání z myšlenek majdanu. Takže zmizení teroru umožní, aby se projevili protimajdanovští politici, které budou lidé podporovat, a jejich nyní působící kolegové budou muset jít na politické smetiště a čekat, že budou předvedeni před soud ve věci rozpoutávání občanské války.

Takže žádné USA by nemohly přimět současnou politickou elitu Ukrajiny, aby souhlasila s referendem. Tím spíš, že vnitropolitický boj mezi koncepty Trumpa a Obamy-Clintonové pokračuje a v ukrajinském směru zůstává americká zahraniční politika pod kontrolou právě Obamy-Clintonové. Jak v Kremlu tak na Smolenském náměstí to dobře vědí.

Takže myšlenka referenda jen druhořadě (a co když se náhle zadaří) mohla být předložena za účelem realizace. Právě tak druhořadý je i jeho vliv na vnitropolitickou situaci na Ukrajině, antiporošenkovský konsensus tam beztak je, antitimošenkovský ve druhém kole je víc než možný, a nezávisí to na úsilí Ruska a USA, ale na stupni zděšení oligarchů. Buď to bude paralyzující fatalistický strach, předem blokující možnost vystoupit proti Tymošenkové, nebo to bude strach, stimulující aktivitu, zaměřenou na zničení objektu nebezpečí.

Ovlivnit tato rozložení nemůže Moskva ani Washington, aniž by měly v Kyjevě reálnou silovou přítomnost. Ale právě přímému zapojení se do vnitřního politického konfliktu na Ukrajině se Rusko i USA snaží vyhnout. Nikdo nechce poskytnout ani bezpečnostní záruky místní elitě, ani převzít zodpovědnost za zchudlé obyvatelstvo země se zničenou ekonomikou.

Za těchto podmínek návrh uspořádat referendum jako jeden z mechanismů pro řešení situace na Donbasu mohl sehrát roli hybné síly tlaku na Ukrajinu až poté, co byl vyzrazen. Stejně bylo jasné, že USA ho odmítnou. Ale skutečnost průniku informace o zájmu posouzení návrhu Trumpem ukázala všem na Ukrajině, že administrativa USA hledá způsob, jak se zbavit nutnosti podporovat Kyjev a jen hledá příležitost, jak se dostat z této krize bez ztráty tváře. V důsledku toho bude myšlenka referenda, která neprošla, nahrazena další, případně nejednou, bude-li třeba. Ale nakonec se obě strany dohodnou, avšak na názor Ukrajiny se nikdo nebude ptát.

Navíc je zřejmé, že demokraté (orientovaní na podporu koncepce Obamy-Clintonové) ztratili příležitost obhajovat své pozice na Ukrajině. Jejich hysterie ohledně jednání v Helsinkách byla věnována všemu možnému, jenom ne ukrajinské otázce. Trumpovi oponenti na Ukrajině a v USA, stejně jako v euklidovské alternativě (epizoda z Teorie velkého třesku, pozn. překl.), vyřvávají totéž, ale neprotínají se.

V Helsinkách vlastně nastalo odhalení pozic ohledně Ukrajiny. A ukázalo se, že je pro Kyjev velmi nepříznivé. Ukrajinu nikdo nepotřebuje do té míry, aby za ni bojoval. Prezidenti Ruska a USA se snaží navázat vztahy mezi svými dvěma státy. Co není možné okamžitě řešit, je prostě přesunuto do závorek, dokud nebude nalezen vhodný mechanismus.

Trumpova připravenost zvažovat dokonce i takovou variantu, jednoznačně nevhodnou pro Ukrajinu, jakou je referendum (jeho organizace není možná v rámci stávající ústavy země), stejně jako jeho neochota konzultovat se svým spojencem v Kyjevě přinejmenším pro formu, je pro Ukrajinu velmi špatným signálem.

Byla jednoduše vyškrtnuta ze stávající mezinárodní politiky. 

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

88 komentářů :

  1. Referenda se Kyjev bojí jako Havel přímé volby....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Referenda se bojí všichni rádoby demokraté.

      Vymazat
  2. Naše vlast má jako jediného garanta své existence mezinárodní právo. V roce 1938 obsadilo Hitlerovské Německo České pohraničí. Učinilo tak se souhlasem Anglie, Francie a Itálie. Po ukončení války byl tento souhlas odvolán. Byl učiněn pod nátlakem a se snahou o zachování míru a území bylo navráceno Československu. V roce 2014 obsadilo Rusko Ukrajinský poloostrov Krym a to bez jakéhokoliv souhlasu ostatních velmocí, když před tím garantovalo územní celistvost Ukrajiny. Došlo k obdobné situaci jako v r. 1938. Pokud se nepodaří postavit Putina, Lavrova a Šojgu před analogii Norimberského tribunálu, nemá naše země do budoucna zajištěnu územní celistvost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas. Jedinou odpovědí je jaderný úder na agresora. Mírové světové společenství se musí jednou provždy ruského Satana zbavit.

      Vymazat
    2. našli se dva Zmrdo havli!!!

      Vymazat
    3. Vás dva by se mělo postavit před komisi psychiatrů, aby vás vyšetřila a zbavila svéprávnosti, jinak bez odborného dozoru by bylo nebezpečné vás ponechat volně pobíhat po světě !

      Vymazat
    4. Srovnáváš nesrovnatelné! Ale, abych tě potěšil, srovnat se to trochu dá s rozdělením našeho státu. Ovšem s tím rozdílem, že na Krymu bylo referendum a u nás se "domluvili" politici. A navíc to bylo bez "krve".

      Vymazat
    5. 2:39, odstavit jenom ty tři nestačí, tam musí téct krev proudem, tam je nutno snížit počet obyvatel.

      Vymazat
    6. 6:43 Měla tedy v roce 1938 Československá vláda udělat v Sudetech referendum ?

      Vymazat
    7. Jistě Pepku A7:01, že mněla uspořádat referendum:-). Jste mi to ale vychcaní demokraté. To referendum mnělo proběhnout již dříve, při vzniku ČSR a ne při zániku ČSR v 1938. Norimberským tribunálem jste mněli také soudit i generály kteří vojensky napadly v 1938 Polsko a obsadili "historická" území Polska a připojili je k dnešní ukrajině a né si s nimi sedat a líhat při jednáních na Jaltě. Takhle ty vaše kecy, to jsou jen mokré sny Pepka Vyskoče který se vzrušením tady uchcává, a nemaj žádnou váhu v tady diskuzi a vůbec ne v mezinárodním politickém dění.

      Vymazat
    8. 6:13 2:39 Fašoun si tady povídá sám se sebou.

      Vymazat
    9. Pokud jste tak zásadový , jak to že Vám nevadí okupace Kypru Tureckem ? Dále okupace Golanských výšin, části Jeruzaléma a dalších území Izraelem. Dále vznik státu Kosovo proti vůli Srbska a vytvoření základny USA Camp Bondsteel na jeho území. A v neposlední řadě vojenské akce USA, VB, Turecka , Iráku na území Sýrie ( bez mandátu RB OSN , či pozvání legitimně zvoleného prezidenta) ???
      Nebo máte 1 metr na Rusko, a ostatní ( zejména USA a Izrael) si mohou dělat co chtějí a na nějaká práva kašlat ?????

      Vymazat
    10. Proč nezveřejnit "Budapešťskou deklaraci". Putin není Jelcin a vzal si pouze zpět to co Rusku vždy patřilo. A komu není jasný strategický význam Krymu pro Rusko, tak zde může psát takovéto nesmysly. Podíl na celém má "snaha" USA přiblížit svá vojska co nejvíc k hranicím Ruska a tím vytvořit pro sebe dojem, že se další konflikt bude odehrávat mimo území USA. Vážení to je velký omyl amerických jestřábů....

      Vymazat
    11. no ten Krym byl úplně jasnej podle pravidla ... "větší pes jebe"...

      Vymazat
    12. 9:20 České země byly historickou součástí Svaté Říše. Když Hitler zabíral Sudety, bral si také území, které jim vždy patřilo, o tom není sporu. Otázka ale zní, bylo-li to správně a pokud ne, pak zní otázka, proč by to mělo být správně na Krymu nebo Donbase ?
      9:45 Tak to jistě funguje, ale nám, jako ČR to neposkytuje záruku bezpečnosti.

      Vymazat
    13. Anonymní27. července 2018 10:39
      Země koruny české, byly svrchovaným státem. Hitler zabral pohraničí, které patřilo českému státu. Jenom, že tam čeští vladaři zvali německé osadníky, aby je mohli zdaňovat. Takže to zabrání Hitlerem, nebylo „správně“.
      Až sem navezeme dost Arabů, tak bude „správně“, když nás Saudská Arábie prohlásí za své území? P.K.

      Vymazat
    14. 11:20
      Vysvětlovat dějiny havlomamrdovi je MARNÝ,MARNYR,MARNÝ!!!!!!

      Vymazat
    15. na "freeglobe" právě visí článek s titulkem: "Rusové odpovídají Američanům: Krym? A kdy oznámíte, že Kosovo je Srbsko?"

      Vymazat
    16. 11:20 České země byly historicky státem v rámci Svaté Říše.
      11:26 Je marný úplně celý. Možná se jmenuje Marný.

      Vymazat
    17. Takové zmrdy je třeba pověsit !

      Vymazat
    18. 12:26
      Was is das?????
      Voni jsou filozof,Blbstein????
      Že se nepochlubili!!!!!☺

      Vymazat
    19. Anonymní27. července 2018 12:26
      Souhlasím s Vámi, přesto platí, co jsem napsal v 11:20. Byli jsme součástí té říše, jako stát. Součástí toho státu a tedy historickým územím, bylo i pohraničí, které za pár set let, Hitler zločinně obsadil.
      Nyní jsme součástí EU, to neznamená, že nám můžou odtrhnout libovolnou část země. Jsme svrchovaný stát i v rámci EU.
      Ale měli bychom postavit dostatečnou obrannou armádu, neboť doba je nejistá a začínají povstávat „historici“ Vašeho typu. P.K.

      Vymazat
    20. 10:39, 16:50, Hiltet měl svaté právo obsadit nejen české pohraničí, ale celou zemi, jelikož patřila odjakživa Říši. Zatímco Rusku nepatří nic, Rusko v podstatě neexistuje. Proto je nutno použít velkou sílu na to, aby se jich svět jednou provždy zbavil.

      Vymazat
    21. Anonymní27. července 2018 17:10
      Můžu jenom připomenout, že nejspíš brzo budeme potřebovat akceschopnou obrannou armádu. P.K.

      Vymazat
    22. 12:38 Bylo by dobré začít u tebe!!!

      Vymazat
    23. 16:50 Milý P.K. Z textů, které jsem zde umístil myslím velmi jasně vyplývá, že od nás žádné území odtrhnout nechci. Jen jsem poukázal na to, že Hitlerův zábor Sudet je stejně zločinný akt jako anexe Krymu.
      Pro vaši informaci nám Hitler neobsadil pohraničí po několika set letech od našeho členství ve Svaté Říši ale přesně 72 letech. To proto, že naše členství bylo ukončeno Benedekovou porážkou v.r. 1866 u Hradce Králové.
      V 17:28 voláte po silné armádě. Pokuste se prosím někdy podívat na některý z přehršle Německých webů. Po požadavku Trumpa na navýšení armádních rozpočtů na 2% respektive na 4% Němci přímo kadí maggi v kostkách a říkají, že si Anglosasové připravují maso na východní frontu. Bojovat může jen dobře vyzbrojená armáda a protože bojovat nechtějí, tak nechtějí ani zbrojit. Měli bychom si od nich vzít příklad.

      Vymazat
    24. To co tvrdíš je samozřejmě nesmysl a rok 1938 a sudety nemají s tím co se stalo na ukrajině nic společného. To co se stalo na ukrajině má daleko více společního s rokem 1993 a rozdělením československa na dva staty které se vydali každý svou cestou. To samé se mělo v roce 2014 stat i na ukrajině. UA se měla rozdělit cca podle řeky na zapadní a východní. Výsledky voleb na UA od rozpadu SSSR hovoří jasně o rozděleném národu kdy jedna polovina tíhne k rusku druhá k západu. Kdyby se rozdělili jako my se slovákama rozumě tak už v roce 2015 sedeli na moste přes dněpr a chlastali vodku místo toho se dostali k moci vypatlanci a ted se zabíjej. Podobně by to dopadlo i u nás kdyby namísto ochoty se orzdělit byl tlak opačný. A oddělení krymu není vůbec nic jako anexe krm byl autonomní oblast a mohl si svou budoucnost určit sám. Kdyby rusko nezaclenilo krym do federace dneska by byl krm rozbombardovanej jako donbas. Další věcí je že prosperita by se zvýšila jakna východě tak na západě. Záapad ukrajiny by byl asi už v EU a východ by byl bud ve federaci nebo těsně navázán na ruskou federaci. Problem je ale to že západ samozřejmě jako vždy selhal v mezinárodní politic a namísto přemýšlení šel bezhlavě za svým ¨. Namísto odsouzení krvavého puče na majdanu merkelová a spol si nechali natlačit politikuUSA a jako pejsci ze drželi línie zlýýýý zlýýý rusáci hodnýýý hodnýýý ukrajinští hooligans (teda oposice). A celý to vedlo jen k válce a desetitisícům mrtvých ukrajinců zezapadu i východu. Ukrajina rozvrácená v hajzlu ale zase je fakt že aspon hodne otroků z ukrajiny ted dela za pakatel v celý evrope to je pro zapad vždycky přínos mít levnou pracovní sílu teda otroky.

      Jinak o tom že 1938 a 2014 na ukrajině není tototožný jsme napsal články již před 4 lety tak tam je to víc rozepsaný. https://vlkovobloguje.wordpress.com/2014/10/04/zamysleni-nad-mnichovanstvim-co-je-mnichovanstvi-a-kdo-jsou-mnichovane/ https://vlkovobloguje.wordpress.com/2014/12/23/polemika-s-clankem-jenika-cermaka-empatie/

      Vymazat
    25. Netvrdím, že Sudety a rok 1938 mají něco společného s tim se stalo na Ukrajině. Tvrdím jen, že události jsou analogické, a to v tom, že velmoc v obou případech anektovala část území svého souseda, jenž bylo osídleno stejným etnikem, jaké převažovalo ve státě agresora. Upozornil jsem na to proto, že souhlas s anexí Krymu nebo Donbasu by automaticky znamenal uznání toho, že nároky Hitlerovského Německa by se jevily jako oprávněné. To jako Čech nechci připustit. Nechám samozřejmě na čtenářích, aby svobodně posoudili můj příspěvek a buď můj názor přijali, nebo jej odmítli.

      Vymazat
    26. Ty události nejsou analogické. Naopak. 1) K začlenění rymu do RF vzniklo po tom co na UA byl krvavě svržen právoplatně zvolený prezident a ten byl nahrazen nikým nevolenými silami, které se k moci dostli pomocí zbraní a násilí to se roce 1938 v čsr nestalo. 2) Souhlas s přičleněním Krymu do RF neznamená žádnéuznání oprávněnosti německa, ty situace jsou odlišné. Z nacistického německa se dlouho ozývali nenávistné projevy vůči sr a čskému atniku jako takovému, byly veřejně hitlerem projevovány snahy o zničení čsr a jeho projevy s můžete vyslechnout. Namésto toho RF Ukrajině dávala velmi levně plyn, pomáhala mu ve strojírenství, podporovala ji dalšími subvencemi. Putin nikdy nevyhlašoval žádné nenávistné projevy o nutnosti zničení ukrajiny naopak takové projevy se velmi zvočně začli ozývat po ilegálním převratu na majdanu z úst široké politické smetánky UA a i veřjnosti, nacistické projevy o nutnosti vyhlazení ruského etnika a celého ruska a jedinců rusky mluícíhc na ukrajině se projevovali po celé ukrajině. Došlo na vraždní rusky mluvících ukrajinců a nakonec i na vyslán armády. Odpověd na východě ukrajiny na zakázaní Ruštiy a dalších perzekucí vuči rusky mluvícím ukrajincům byly že východní oblasti htěly Federaci jelikož nesouhlasili s násliným svržením prezidenta který byl drtivou vetšinou východních ukrajinců zvolen. To si vyhledejte na výsledcích voleb na UA od konce SSSR. A odpověd na snahu o federaci byla vyslání armády a vraždění na východě UA.
      4) Na našem území měly menšiny možnost svobodně používat svůj jazyk, německé obyvatelstvo mělo německé školy, střední i vysoké a také zde fungovalo mnoho vydavatelství které tiskly v němčině.Nemluvě o velmi široké a nikým neomezované činnosti všech možných německých kulturních zařízení a spolků. Ovšem okamžitě po puči v Kyjevě byla ruština znerovnoprávněna s Ukrajinštinou. Mimochodem ruština a ukajinština jsou si oproti češtině a němčině velice podobné. Ne toto není totožné s Československem 1938.
      5) Československá veřejnost se hromadně neodvolávala na bývalé vrahy či hrdiny chcete li typu Bandery a jeho vraždící osvobozenecké armády která a to je jasně a důkazně zdokumentováno vraždila všechny kteří nebyl Ukrajinci. Toto uskupení má na svědomí tisíce až desetitisíce Poláků a dalších menšin na západě Ukrajiny. A i přes to na majdanském náměstí a v časech po něm jsou na záběrech často vidět banderovské vlajky a jméno Bandera se stalo i přes své zločiny a vraždy národnostních menšin používá v positivním duchu. Ne toto není totožné s Československem 1938.
      6)V Československu se nikdy, ani vzdáleně, nestaly obdobné masakry jako například masakr v Oděse, atp kde by čeští obyvatelé masakrovali a ve velkém vraždili němce. Naopak v Československu byli napadání etničtí Češi bojůvkami sudetských Němců. Za to na ukrajině byly vražděni rusky mluvící ukrajinci .
      7) Sudetští Němci neměli žádnou obdobnou zkušenost z minulosti jakou měli například Poláci, Židé a další národnosti žijící na Ukrajině s oddíly „Osvobozenecké Ukrajinské Armády.“ A proto se není čemu divit že po aktech jako byl masakr v Oděse a dalších „menších“ bezprávích a vraždách které se děly po majdanovském období na východě Ukrajiny, kde se lidé začli sjednocovat a bouřit proti nové vládě, které vznikla za řinčení zbraní a ohnu zápalných láhví. Jelikož tito lidé tušili co je asi může čekat. Ne toto není totožné s Československem 1938.
      8)V ČSR fungovala oficiální Československá armáda, pod taktovkou československé vlády, která společně s četnictvem zasahovala proti nacionálním, spíše nacistickým bojůvkám, které utočily v pohraničí a byly podporovány zahraniční vládu 3.říše. Na Ukrajině se potulovali v té době soukromé a polosoukromé armády složené z neonacistický jedinců a ultrapravicových radikálů, až po uši vyzbrojené nikoli ukrajinskou vládou a podléhající velení svých vlastních kádrů, respektive těch, kteří je vyzbrojili prostě- potulují se tu soukromé armády placené, vyzbrojené oligarchy, bojující za jejich zájmy.

      Vymazat
    27. Jinak každý kdo srovnává rok 1938 a čsr s tím co se dělo na UA v roce 2014 vůbec neví co se tenkrát v čsr dělo. A znevažuje to čemu bylo ČSR vystaveno. Hitler a nacistické německo chtělo čsr zničit a zdejší obyvatel vyhnat a vyhladit, podobně jako posleze vyhlazovalo poláky, nic takového se na UA nikdy nedělo ani to tamnímu obyvatelstvu nehrozilo to jsou jen bludy.

      Vymazat
    28. Motivace Hitlerova Německa a Putinova Ruska byla samozřejmě jiná. Hitler se snažil zvětšit svou moc připojením všech oblastí s německým obyvatelstvem. Jednalo se o princip národní s ekonomickým podtextem. Hybatelem Ukrajinských událostí je plán představený Trumpem a Dudou pod názvem "Trojmoří". Jejich efekt se tedy teprve projeví. Okouzlující na tom je, jak Trump ve svém konání plynule navazuje na Obamu a jak jim u toho Evropští politici včetně spolupracujícího Putina hrají kompars. Rozděl a panuj. Kulisy Ukrajinských událostí jsou jiné. Výsledek - Anexe území s etnikem identickým s etnikem agresora je stejný.

      Vymazat
    29. Anonymní27. července 2018 19:05
      Možná Vás bude zajímat, že v r. 1866 nebyla rozbita Svatá říše, ale Německý spolek. Svatou říši odpískal František I. již v r. 1806 po prohrané bitvě tří císařů u Slavkova.

      Pokud považujete zábor našeho pohraničí Hitlerem za zločinný, potom souhlasím. Ale přirovnání s Krymem odmítám. Status Krymu byl jiný, než našeho pohraničí.

      Ohledně té armády, bych považoval za určitý vzor, organizování jako ve Švýcarsku, nebo Izraeli. Tj. branná povinnost, např. v trvání několika měsíců. Dále pro udržení použitelnosti, několik např. týdenních cvičení. Prvořadý úkol v současné situaci, by měla být kontrola hranic (zatím nikoliv neprodyšné uzavření). Již to zavedla řada evropských států, včetně Německa. K tomu odpovídající výzbroj a techniku. Převážně z české provenience. Ta požadovaná 2% by byla alespoň funkčně využita a ne jenom „proinvestována“. Tím ale netvrdím, že 1,5% je málo. Jenom je třeba je nerozkrást, ale využít na naši obranyschopnost. To je oč tu běží. P.K.

      Vymazat
    30. 13:55 Děkuji za opravu. Historie mne vždy zajímala, ale to víte, ze školy jsem také už dlouhá leta.

      Vymazat
    31. Anonymní28. července 2018 15:00
      Jak pravil klasik, který podepsal Antichartu: „Když nejde o život, jde o h..“ P.K.

      Vymazat
    32. Sám Největší Němec se skláněl před Velikou Rusí, kterou židáci zahubili, ale nevěřil že se dá vzkřísit, protože Sovětský svaz byl pod vedením Židů, kteří povraždili ty nejlepší Rusy, z nichž bylo mnoho německé krve. V žilách ruských carů proudila německá krev, stejně jako většiny aristokracie. "Po celá staletí žilo Rusko z germánského jádra horních vládnoucích vrstev. Toto jádro dnes může být považováno za zcela vyhubené a vymazáno. Na jeho místo nyní nastoupil Žid. Stejně, jako je pro Rusy nemožné zbavit se vlastní silou tohoto židovského útlaku, tak je pro Žida nemožné natrvalo udržet tuto ohromnou říši. On sám není žádným organizačním prvkem, ale pouze rozkladným fermentem. ... A konec židovského panství v Rusku bude také znamenat konec ruského státu jako takového. "- Adolf Hitler, Mein Kampf
      Čili dnes obnovit Rus znamená zbavit ji Rusáků!

      Vymazat
    33. Dobre napísane, iba v tom že Ukrajina vznikla z rôznych pozliepaných oblastí ktoré prešli úplne iný hystorický vývoj. Územia ako Voliň, Halič, Zakarpatsko, Bukovina, Budžak tvorili úplne niečo iné, ako Ukrajinu pod Chmelnickým.
      A keď sme pri Ukrajine Bohdana Chmelnického, tak celá dnešná západná Ukrajina, ani nemohla biť súčsťou Ukrajiny pridruženej k Ruskému impériu.
      Pri trojom delení Poľska a tiež Ukrajiny, iba Halič, Zakarpatsko, a Bukovina boli súčasťou Habsburskej ríše, kdež to za riekou Zbruč sa mohlo Ukrajincom iba snívať o renesancii národov ako to bolo v 1848 roku.
      Preto dnes je Ukrajina rozdelená aj geograficky, Habsburské domínia Ukrajiny inklinujú k strednej Európe, Budžak k Balkánu a zvišok Strednej a východnej Ukrajiny do východnej Európy.
      Potom nastal zlom keď 1917 stálo Rakúsko-Uhorsko, spolu z Nemeckom, Bulharskom pri zrode Ukrajiny, ktorú si taktiež rozdelili na záujmové sféri vplivu. Brest-Litovskom mieri to bolo spečatené ako Ukrajina pod ochranou ústredných mocností, pred Bolševikmi.
      Ale ani samotné Rakúsko-Uhorsko nedožilo dlhej chvíle a sa rozpadlo na niekoľko malích štátikov.
      A tie sa stali potom korisťov Nemeckej rozpínavosti.
      Nemecko využilo nespokojnosť Nemcov a Maďarov v ČSR a uskutočnilo Mníchov. Západ v dobrej miere že zachránili mier tie územia predal nespokojným aktérom. Ktoré ale už v 1918 roku mali biť rozhodnutím v referende a pleibiscite daného obyvateľsva svoju vôľu kde chcú patriť.
      Napríklad Lemko-Rusínsku republiku obsadilo Poľsko,1920 ktoré o 26 rokov obyvateľov vyhnalo, lebo sa nepovažovalo za Poliakov, ale za Rusov, Ukrajincov, Rusínou. To znamená že Poliaci sa nevedeli zmieriť z tím že na Severných svahoch Karpát si Lemkovia v 1918 až 1920 utvorilo republiku z Ruskou orientáciou. A to aj napriek tomu že vedenie štátu vo Florinke otravovalo Československých predstaviteľov z možnosťou pripojenia Lemko-Rusínska k Československu!!
      A čo sa stalo no poliaci zlikvidovali Západoukrajinsku republiku, nasilu ju pričlenili k Poľsku, a tiež to postijlo aj Lemko-Rusínsku republiku, ktorú pričlenili k Poľsku. V rokoch 1939 sa Nemci snažili Poľských Lemkou začleniť pod Slovenský štát, ale Tiso to odmietol, z tím že tam nežijú Slováci, a preto si to územie nenarokuje do štátu. Potom sa v roku 1946 uskutočnila akcia Visla, kde práve tíchto občanov, inej národnosti, a samozrejme aj vieri Poľske úradi prenasledovali, že tí ľudia boli nútení utekať na československé pohraničie, kde Československé úrady boli zhrozené masovým prílevom utečencov z Poľska.
      A tak tích chudákov posielali naspeť do Poľska, aj keď vedeli že čo ich tam v rokoch 1946 čaká. Tak sa Poliaci vybili na Lemkoch za Lemko-Rusínsku republiku z 1918-1920.
      Tu ale nikto neberie fakt, že kopec Lemkov skončilo na východe Ukrajini, kde sa ocitli v iných podmienkach ako boli zviknutí v Karpatoch.
      To isté sa stalo aj zo Zakarpatskom, ktoré má samo svoje nardnostné menšiny okrem Maďarov, tam žijú Rumuni, ale aj Rusíni, Rusi, Cigáni. A tak Zakarpatsko dotvára zvláštni ráz oblasti, ktorá v cirkevných otázkach je podriadená Rímu, a aj Moskve. Narozdiel od zvišku Ukrajinských veriacich.
      Mentalita Zakarpatska je odlišná aj vo vnútorných, ale aj zahraničných otázkach. To znamená, že v Kije sa budú musieť podriadiť vôli miestného obyvateľstva, ktoré má iné kultúrne, politické, ale aj naboženské tradície, ako samotný Kijev. Oblasť ktorá sa môže oprieť o Stredoeurópsky priestor. či už o Maďarsko, Rakúsko, Česko a Slovensko, narozdiel od iných čati Ukrajiny, ktoré taktiež majú svoje špecifiká, ako popieranie Bulharského Jazyku v Budžaku, alebo Rumunčini v Bukovine.

      Vymazat
  3. UKRAJINA JE SHNILA HRUSKA , s kterou nikdo nechce nic mit. A Putin uz vubec nic. A co by tim ziskal 70 milionu hladovych a zbidacelych silenych a vykradenou , vydrancovanou do mrte , zapadem , ktery uz nechce ukrose ani zivit...Putinovi pomohlo ,ze zapad tam zbytecne cpal miliardy a zivil teroristy a fasisty , kteri se sami neuzivi..Tragedie obycejnych lidi , kteri za nim nemohou !!! MIliardy pro MILIARDARE a nekonecny dluhy , ktery se nedaj nikdy zaplatit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za Ukrajinu je zodpovědný světový agresor - Rusko. Za vše zlé, co je na Ukrajině, zodpovídají jenom Rusové a proto je legitimní je zabíjet.

      Vymazat
    2. Tak nejak skoro aj... súhlasím. S miernymi úpravami... Zodpovednosť za Ukrajinu, samozrejme, na Rusko, oni vedia ako na vec... (Nemci príliš tupí, američania nechápaví, no kto iný?) Hmm... Rozčleniť na oblasti, Ľvov Poľsku, nech majú srdce na pokoji, sever Bielorusku, normálne podľa etnického a jazykového princípu, zriadiť konfederáciu Rusínov a Lemkov, v Zakarpatí... No a banderovcov a ostatných nácikov na Kolymu, zdravý rozum káže... Pre začiatok, asi tak nejako, ostatné sa porieši už potom pomaly, v kľude..., a možno aj samo.

      Vymazat
    3. Presne 7:10. Je zodpovedné, keďže ten štát vznikol odtrhnutím od Ruska. A oni sa aj cítia byť zodpovední za svojho menšieho a mladšieho brata a podla toho sa rozhodujú konať. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
  4. Stalin udělal po válce chybu, že neproběhla řádná denacifikace Ukrajiny (ale třeba i Pobaltí) třeba podle vzoru západního Německa. Podívejte, kolik se tam najednou vyrojilo banderovců a příznivců Hitlera.

    OdpovědětVymazat
  5. Před lety jim z Říše (té s názvem "Rozděl a panuj") slíbili, že čím více budou štěkat na svého dřívějšího partnera a sponzora a čím více s ním přeruší styky (v ekonomice, energetice, transportu), tím štědřejší bude podpora z Říše. Sliby chyby. Kdo (z Ukrajiny) uteče, ten vyhraje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to opravdu ironie, ale vzájemná obchodní výměna (od r. 2014) Ukrajiny s Ruskem stoupá, ale Ukrajiny s EU klesá

      Vymazat
    2. 9:13 Stali si ty banderovce vyrobil sám hladomorem a.vyvražděním několika milionu Ukrajincu. Stalina muže obhajovat pouze rudý zločinec.

      Vymazat
    3. 10;14
      Ty zdegenerovanej kolaborantskej prouASSackej untermensch,HLADEM TY BANDEROSVINĚ TRPĚLI PŘEDEVŠÍM ZA OKUPACE POLSKEM!!!!!!!!!!
      Douč se DĚJINY,HAVLOUNTERMENSCH!!!!!!

      Vymazat
    4. 10:14 ty hloupoučký naivko, hlad byl v té době prakticky v celém světě (a to včetně USA), v SSSR byla ještě k tomu doznívající občanská válka a před druhou světovou vrcholila násilná kolektivizace venkova. Taky velmi záleží na tom, kdy ty milióny počítá, to je stejné jako s těmi rozdílnými počty v židovském holokaustu.

      Vymazat
    5. 11:47 Nemá smysl odpovídat, ty jsi schopen zapřít i svoji matku proruskej naivko

      Vymazat
    6. 17:50 jste velmi chytrý a informovaný. To byl fór! Dále v diskusi (viz 12:23) si najděte, jaký je rozdíl mezi ukrajinským občanstvím a národností. Potřebujete to jako prase drbání :-)

      Vymazat
  6. 9:26
    Teď se Banderostán vzmohl mezi VELEMOCNOSTI SVĚTOVÝ EKONOMIKY.....PŘEDBĚHLI BANGLADEŠ!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. V době rozpadu SSSR měla samotná Ukrajina vyšší HDP než NSR !!!

    OdpovědětVymazat
  8. 9;36
    Jasně!!!!
    A uASSackej odpad byl na Měsíci!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to není jisté, americký režisér Stanley Kubrick ve svém odkazu popisuje jak filmoval přistání na Měsíci :-)

      Vymazat
    2. 9:41 Pouza prorusáckej odpad muže toto napsat.Že Amik byl na měsísi je FAKT, ale že rusák ryl pouze hubou v hnoji je také FAKT

      Vymazat
    3. 10;29
      Ten uASS mamrd,KTEREJ měl na Měsíci bejt sám řekl,ŽE TAM NIKDY NEDOLÍTLI!!!!!!!!
      Takže ty havlozvratku vožralej zmlkni,nebo tě srovnám,že tě pornoJanda nepozná!!!!!!!!!

      Vymazat
    4. 10:42 ÁÁÁ retardovanej blb se ozval. Ty si to srovnej v té tvé vymrdané hlavě

      Vymazat
    5. 10;59
      Já mám v hlavě myšlenky srovnaný,ty tam máš HAVLOMRDKY Z HAVLOTRENEK,TAK ZAPADNI HAVLOUNTERMENSCH!!!!!!

      Vymazat
    6. 10:29 předpokládám, že stejně jako přístání na Měsící asi věříte i tomu, že arabští teroristé letadly provedli demolici Dvojčat v New Yorku. Věř a víra tvá tě uzdraví :-)

      Vymazat
    7. 10:29 nevíte náhodou, jestli Rusko dodává do USA i raketové motory menších kubatur, než jsou RD180, třeba do Tomahavků apod. ? Na hnojišti se jim podezřele daří jejich výroba :-)

      Vymazat
    8. Kým sa to nezvrhlo na niečo astronomických rozmerov. K Mesiacu, sem - tam, nejakú sondu pošlú i teraz. S kamerou. Dobrou kamerou. Jednoducho... Je vidno spodky landerov, ALSEP, dofrasa, stopy roverov vidno! A vôbec, ALSEP. Laserové odrážače sú pasivné prístroje a časť z nich je funkčná dodnes. Tak miesto vadenia počkajte kým tam nepošlú sondu nejakí neutráli, Čína sa tuším chystá... Možno potom bude i nové foto Armstrongových stôp. Nikoho nenapadlo, že Kubrikovi mohli dať nafilmovať materiál pre každý prípad, keby dačo nevyšlo cestou tam? Program N1 v ZSSR v tej dobe predsa bežal a Braun určite na sto pro nevedel, ako sú s tým ďaleko. Kennedy povedal, že prví, tak prví! Mimochodom, v dnešnej dobe internetovej... Kde sú výpovede stovky dvoch vojakov, inžinierov a technikov z KSC a Floridy vôbec o tom, že hej, my fakt nič, len sme vykazovali činnosť. Éee.. a... Ako sa robí imitácia štartu Saturnu V? No, toto také fakt nenápadné, čierno biele, stodesať metrov, 2790 ton. Najprv kolo toho behá pár stoviek technikov čo to zmontujú, potom to nenápadne postavia na taký pásak o veľkosti menšieho obchoďáku a a potom to ide het a a dohora a prdí stometrový oheň. Fakt. Ako? A všetky teleskopy na zemeguli hneď nato postihol šedý, zákal, takže nikto, preto všetky pozorovania obrovského plechového suda mieriaceho k Mesiacu, ktorý naviac piští telemetriou a kváka po anglicky, sú samozrejme falošné.

      Vymazat
    9. 11:40
      Ale jistě,že věří prouASSackej vůl!!!!!
      Stejně věří tou že Saddám měl CHEMICKÉ ZBRANĚ,KTERÝ DOTEĎ TY uASS OKUPANTI NENAŠLI!!!!!!!!!

      Vymazat
    10. Mal a čo mal, spotreboval. Kurdi majú nezabudnuteľné spomienky, ktorí prežili. Keby vyrobil ďalšie, "koalícia" by si to rozmyslela dva razy. Ešte tak pobombardovať, ďalšie kolo. Lebo, keď z "boots on ground" zatrepe kopytami pol divízie a možno nie jednej, vyzerá to v telke hlúpo a vyjde to draho. Nuž, vyvodili sa závery, aj účinnosť chémie nie bohvie čo, dnes každý slušný diktátor škúli kde by nejakú atómku...

      Vymazat
    11. 11:40 Prosím prosím a jak to ti Amíci udělali.Hlavně nepište,že barák prošpikovali výbušninama.

      Vymazat
    12. 18:01 nemusíte chodit daleko, najděte si na youtube video, kde tehdejší investor Trump (dnešní prezident USA) komentuje demolici všech tří mrakodrapů (Twins + No.7)

      Vymazat
    13. 21:10 Joo když to řekne Trumpeta tak to je svatá pravda co

      Vymazat
    14. proto si také voliči v USA vybrali Trumpa, protože nahlas říkal to, co si myslí většina Ameriky, i když je to pravý opak toho, co jim vtloukají do hlavy masmédia

      Vymazat
  9. 9:50
    Tím je řečeno vše!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
  10. Fašisti se dostali k moci státním převratem. A moc si udržují silou (válkou a vražděním, podplácením..). Od moci je dostane zase jen státní převrat. A ten bude krvavý. Všichni politici to vědí. Už nyní teče krev. Na Donbase i jinde (vraždy novinářů a politiků v ulicích i mafiánské vraždy v regionech). A vše k němu spěje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. smutný je fakt, že ti vrcholní fašisti ve vedení země jsou vesměs židé (nejenom Walzman) a přitom za pár let oživili úhlavní nepřátele samotných židů - vypěstovali banderovce.

      Vymazat
  11. 10:14 je vidět, že o historii Ukrajiny jako takové vůbec nemáte páru a tupě opakujete tu jedinou masmediální pravdu. Ukrajinu (přesněji Ukrajinskou sovětskou socialistickou republiku) poskládali dohromady postupně Lenin, Stalin a Chruščov. Jednalo o složeninu z vesměs ruskojazyčného obyvatelstva (70 až 80% mělo ruštinu jako rodný jazyk). Takže, jestli hladem zemřely milióny Ukrajinců, tak to byli velkou většinou Rusové! Je obrovský rozdíl mezi obsahem termínu Ukrajinec (z hlediska občanství) a Ukrajinec (z hlediska národnosti). Toto rovnítko se snaží Kyjev vytvořit právě dnes, kdy spustil násilné poukrajinšťování obyvatelstva. Jenom tím ale uspíší rozpad Ukrajiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před řadou měsíců banderovci do světa hlásali, že splnili plán, když rozbili všechny sochy Lenina (zakladatele Ukrajiny). Takže už jenom zbývá rozbít tu vděčnou Ukrajinu na původní segmenty.

      Vymazat
    2. Každý, kdo na Ukrajině promluví rusky, dostane kopačku okovanou botou do držky. Slava Ukrajini!

      Vymazat
    3. 22:02
      Až tě ty zdechlino z BANDEROVO HOVNA POTKÁM,TAK TĚ BUDOU PO PĚTI MINUTÁCH SKLÁDAT JAK PUZZLE!!!!!!!!!☺☺☺☺☺☺☺
      Sláva Rusku!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
    4. 22:02 tupoun non plus ultra, protože i slavné vedení banderostánu se muselo narychlo doučovat ukrajinštinu, ale ještě stále se mezi sebou hádají jenom rusky (když nejsou na blízku mikrofony) :-)

      Vymazat
    5. 7:03 Rudocancy užgrynadanýho čechomužika! Sám se budeš noc co noc skládat někde pod mostem jako každá podobná komoušská zdechlina neschopná života bez nafetování prdy svýho kreténskýho liliputního fýrera z Kremlu a jeho vorující židobandy! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      P.S.: A esi zavčas nevodtáhneš se svou zdegenerovanou famílijej na Sibíř, kde ti jistě pederast Putler poskytne krom azylový kvóty i nějakej ten stakan votrávený pěny do koupelny, tak budeš absolvovat kombinované kurzy létání a plavání pana Trujilla svržením z helikoptéry do žraločí zátoky! Tak si vyber!

      Vymazat
  12. To že byl Stalin dost humální svědčí to kolik těch banderovců přežilo. Nikdo nechce mluvit o genocidě kterou na Polácích a jiných národech spáchaly. Sami se k tomu problému staví schyzofrenicky. Je to národní hrdina ale řekněte některému z nich tady u nás že je banderovec a uvidíte.

    OdpovědětVymazat
  13. Neskutečně tupé komentáře. Všechny.

    OdpovědětVymazat
  14. 15:33
    Za to ten tvůj by se měl TESAT DO PÍSKU PŘI ODLIVU!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  15. 12:23 v minulosti jsem se podivoval, proč tak najednou začali čeští politici organizovat hromadný přesun ukrajinských Čechů zpátky do Čech. Je zcela zřejmé, že již tehdy dostali na politickém školení mužstva ve vedení NATO nějaké echo, co se chystá, jaký neskutečný bordel brzy na Ukrajině zorganizuje a vytvoří světový četník číslo jedna, který v NATO udílí rozkazy pěšákům. Ukrajinští Češi byli zachráněni a nemusejí se podrobit násilnému poukrajinšťování ze strany banderovců.

    OdpovědětVymazat
  16. Držím Ukrajinským vlastencum palce. Vyžeňte tu rusáckou svoloč.Putlera hnát k soudu za smrt pravých UKR. vlastencu.SMRT RUSÁCKU SMRT PUTLER

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mohl byste upřesnit, kdo je dnes tím ukrajinským vlastencem? P.S.: z vaší klapačky to jenom zavání, běžte si konečně vyčistit tu svou kušnu

      Vymazat
    2. 18:28
      Havlobanderountermensch,est komt der tag,těš se,máš fakt na co......!!!!!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
    3. 7:42 Pacient z Bohnic se dostal ke klávesnic

      Vymazat
    4. 8:56
      Správně ses ty prouASSackej havlountermensch ohodnotil!!!!!!!

      Vymazat
    5. 21:04 je to jako ve fotbale, vlastencem je ten, kdo dává góly do vlastní brány a to se přece banderovcům velmi daří

      Vymazat
    6. Jedinou nadějí pro naši rasu je Reconquista - mezinárodní hnutí za evropské “znovudobytí”, inspirované událostmi zimní revoluce v Kyjevě a osvobozeneckého boje v Donbassu. Hnutí se snaží zapálit jiskru nejnovějšího evropského povstání proti dějinnému osudu a postavit očistný oheň oživení po celé Evropě.

      Tato nová generace bojovníků za skutečnou Evropu vznikla, když neo-bolševické Rusko zahájilo nevyhlášenou válku na Ukrajině, zatímco multikulturní EU, plná opovržení pro evropskou identitu, udělala totéž v Evropě.

      Sjednocení ukrajinských patriotů s ruskými a běloruskými spojenci ve válce proti společnému nepříteli (anti-národní režim Putina), který rozséval semeno sváru ve slovanských zemích - to byl první signál, že Reconquista přichází. “Ukrajina dnes, Rus a celá Evropa zítra” - to byl slogan zpečetěn krví kamarádů, které hrdě přijali jako motto příznivci z Německa a Francie, Španělska a Finska. Strom Reconquisty neustále roste a sílí díky vzniku nových poboček příznivců s jejich vlastním národním duchem a symboly. Proto je tento strom nahromaděn neuvěřitelnou národní solidaritou a synergií od dob 2. světové války.

      Nová Evropa, která se táhne mezi třemi moři (Jaderské, Baltské a to Černé), má geopolitický název - Intermarium. Východoevropské země mají mnoho společného: jsou sjednoceny díky svým etnokulturním zvláštnostem a sdílí odpovědnost za budoucnost naší Matky-Evropy, která je pod útokem z východu i západu. Východní obhájci budují Intermarium, opravdový panevropský „reconquest“ odrazový můstek, který přebírá geopolitický model.

      Symbolický význam Reconquista je nesporný v dnešní době, jelikož je to období civilizační kolize. Stará Evropa zmizela v ulicích Paříže, Kolína nad Rýnem a Bruselu. Rozbřesk Nové Evropy je na vzestupu v Kyjevě - https://www.youtube.com/watch?v=44PlgE1h1c4

      Vymazat
  17. Za Ukrajinu nikdo bojovat nebude (kromě banderovců), ale Amerika ji potřebuje jako nástupní prostor proti Rusku, takže udržování bídy a chaosu je důležitým prostředím pro využití k danému cíli - rozbití Ruska pro kontrolu Číny z pevniny. Takže málo optimismu pro Evropu, tlačenou do defenzívy i migranty,využitelnými jen k válčení po přesunu po opravených mostech na Východ. L.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám silné podezření, že Ukrajina je záměrně vedena k eliminaci původního obyvatelstva (právě židovskou lobby v USA) a že je připravována k přesídlení židovských rodin odevšad, kde začínají mít horkou půdu pod nohama (a to včetně Izraele). Po válce velmi silně tlačili na Stalina, aby jim dal Krym. To jim nevyšlo, tak obsadili Palestinu. Ta je ale ze všech stran obklopena muslimy a je už jenom otázkou času, kdy už nebude zabírat dosavadní rozeštvávání šítů a sunitů. P.S.: samotný Henri Kissinger někde prohlásil, že Izrael se udrží jenom do r. 2024.

      Vymazat
  18. Část okrajinců má skutečně hodně podobné myšlení jako chazaři. Putin i Tramp mají dobré kontakty v Chabat Lubavič?

    OdpovědětVymazat