Reklama

.

.

úterý 31. července 2018

Paroubek o kmotrech: Bakala kontroloval politiky, třeba Sobotku. Chtěl mě zničit. OKD byty? Škodu lidem musíme nahradit

Jiri-Paroubek-1403-02

Jiří Paroubek
31.7.2018 VašeVěc
Jiří Paroubek včera poskytl rozsáhlý rozhovor internetovému portálu Parlamentní listy. Kromě toho, že se v souvislosti s kandidaturou do Senátu za obvod Ostrava město rozpovídal o svém programu, připomenul i starší události. Rozhovor přebíráme v plném znění.
Parlamentní listy: Začnu vaší kandidaturou do Senátu za obvod Ostrava město. 30. července jste si podal přihlášku. Nakonec jste musel shánět podpisy. Jak to šlo?
Jiří Paroubek: Pomáhali mi v tom aktivisté z ostravské sociální demokracie, poradil jsem si s tím. Byl jsem tam u toho dvakrát. A zejména podruhé to mělo velice pěkný průběh. Za jedno odpoledne jsme sehnali tři sta až čtyři sta podpisů. Bylo potřeba jich sehnat tisíc, myslím, že je tam i nějaká rezerva.
S čím do toho souboje o Senát jdete?
Zpracoval jsem program, čím bych se chtěl zabývat. Je to především otázka bydlení. Viděl jsem hodně modelů bytové politiky, výstavby bytů tak, jak se provádí v nejvyspělejších evropských zemích. Jsem v kontaktu s nejlepšími českými odborníky na tuto záležitost. Předpokládám, že můžu v krátké době – pokud budu zvolen – prostřednictvím Senátu předložit několik návrhů zákonů, na základě kterých se může rozhýbat bytová výstavba komunálních bytů, v oblasti sociálního bydlení a také družstevního bydlení. V tom týmu lidí, který utvářím a který vede doktor Přikryl, vycházíme z evropských zkušeností a jsme schopni to v krátké době převést do oblasti předloh zákonů.
Jakými dalšími záležitostmi se chcete zabývat?
Je to životní prostředí, které je na Ostravsku velmi špatné, zejména kvalita ovzduší. Třetí oblastí jsou exekuce. V Ostravě je více než 14 procent lidí postiženo exekucemi. I s rodinnými příslušníky je to možná třetina, možná 40 procent obyvatel celého města. A ve struktuře volebního obvodu Ostravy města to bude spíše horší než v jiných částech města. Chtěl bych se věnovat zákonodárství, které podle mého názoru potřebuje velké změny. Byl bych rád, kdybychom se v tomto řídili vzory rakouské či německé legislativy tak, aby člověk, který se dostane do těchto vážných problémů, nekončil na okraji společnosti. V současné době se odhaduje, že je to u nás dva a půl milionu lidí, v Ostravě desítky tisíc, z toho volebního obvodu, kde kandiduji, je to možná čtyřicet tisíc lidí, a to je velmi vážné číslo. Nikde v průzkumech veřejného mínění to nevyskakuje, tyhle otázky nejsou výzkumnými agenturami pokládány. Ale statistiky jsou nelítostné.
A pak bych se chtěl věnovat některým záležitostem v oblasti rodinné politiky, protože mám určité zkušenosti teď s vlastním rozvodem. Takže vím, kde je v tomto problém legislativy. Třeba v nedostatečné funkci „Ospodů“, orgánů, které mají zajišťovat péči o dítě. Jsou zbyrokratizované, často tendenční. Chtěl bych v intencích toho, co jsem prosazoval – v roce 2006 jsem prosadil v Parlamentu zákon o registrovaném partnerství – pomoci prosadit zákon, kterým budou umožněny sňatky homosexuálů. To jsou mé představy v legislativní oblasti.
Jsem bývalý premiér, vím, jak ty věci fungují, znám chod státní správy, dlouhá léta jsem pracoval na všech úrovních politiky – ať už regionální, komunální, tak i té centrální. Ať už ve vládě, č i v opozici. Vím, do kterých dveří na kterém ministerstvu vstoupit, jak věci ovlivnit a prosadit ve prospěch občanů Ostravy a i celého státu. Chci zúročit své celoživotní zkušenosti, které mám.
Probíhá vyšetřování parlamentní komisí v kauze privatizace OKD a okolností jejího krachu. Doposud, jestli se nepletu, parlamentní vyšetřovací komise v minulosti nikdy nic významného nezjistily. Jak tomu bude, podle vás, tentokrát? Respektive, zda je dobře, že tato komise vznikla?
I když ty komise většinou mnoho nezjistily, tak něco přeci jenom ano. Nějaké informace, které nebyly známé, se dostaly na veřejnost. Také je potřeba určitý problém nějakým způsobem – nechci předjímat, jak bude komise postupovat – uzavřít. Celou záležitost privatizace OKD považuji za špatnou. Chybnou od druhé poloviny devadesátých let, kdy se státu „podařilo“ přijít o majoritu, už tehdy vlastně došlo k privatizaci té společnosti. Pak, když stát prodával minoritní podíl, tak si nedostatečně ošetřil to, co mělo být lépe ošetřeno. To znamená prodej nájemních bytů OKD jejich nájemníkům. Přiznám se, že toto považuji za chybu Bohuslava Sobotky. Domnívám se, že v tomto mohlo být uděláno mnohem více.
Netajím se tím, že pan Bakala měl pod palcem celou politickou elitu té doby s výjimkou komunistů a mé osoby. Takže celou pravici, kterou financoval před volbami 2010; a prostřednictvím pana Pokorného a pana Sobotky měl pod kontrolou i tuto část funkcionářů sociální demokracie. Ti lidé byli pozoruhodně neteční a pan Bakala nebyl donucen dodržet svůj veřejný příslib, který dal. To znamená, že bude privatizovat byty OKD za rozumné peníze, uvažovalo se tehdy o čtyřiceti až padesáti tisících korunách za byt. Ale on i jeho ekonomičtí experti přišli na to, že v době, kdy skončila regulace nájemného, ekonomické nájemné činí byty rentabilní záležitostí. Pak ten jejich prodej – kdy je mohli prodat za 20 až 25 miliard korun – ho dostává do úplně jiné polohy. Byl jsem připraven – pokud bych se v roce 2010 stal premiérem – tyto věci řešit. Vědělo to i mé okolí včetně Sobotky. Bohužel prostřednictvím Sobotky se k této informaci dostal advokát Pokorný, který úzce spolupracoval s Bakalou.
Takže Bakala se snažil mně znepříjemnit život a vedl proti mně antikampaň před volbami v roce 2010. Ty různé hnusárny, které se objevovaly a přičítali jsme je Ivanu Langerovi, byly jen zčásti od něj, z velké části byly z dílny Bakaly a s ním spolupracující firmy Bison & Rose. Myslím, že ta „láska“ této firmy ke mně trvá dlouhá léta. Je třeba o těchto věcech hovořit otevřeně, spolupracoval jsem s tím sdružením nájemníků bytů OKD. Samozřejmě, že v rámci kampaně se tím také ještě chci zabývat. Budu čekat na to, jak bude postupovat parlamentní komise. Předpokládám, že celá záležitost skončí několika trestními oznámeními. Musí se hledat nějaké řešení, například jak tu škodu nájemníkům bytů OKD nahradit.
Těch chyb bylo totiž pozoruhodně mnoho. Vůbec, jak se dostalo těch 144 tisíc bytů OKD do portfolia OKD. Mohly být privatizovány například prostřednictvím města. Určitě by to v té době bylo bez jakýchkoliv problémů provedeno a lidé by se dostali ke svému majetku. Těžko někomu, kdo tam bydlí dvacet, třicet let, říkat, že to není jeho majetek, když si pak má možnost ho koupit za 40, 50 tisíc korun. To by bývalo bylo z hlediska těch lidí optimální. Takhle se jim prodala střecha nad hlavou.
Pan Bakala získal 20 až 25 miliard korun, jak se odhaduje, z prodeje těchto bytů. Vyplatilo se mu, aby ve volební kampani investoval pár desítek milionů korun proti tomu, kdo chtěl spravedlivé řešení pro lidi.
Vzpomněl jsem si na to, když teď při získávání důvěry vládě létaly na premiéra Babiše lahve. Vy jste tehdy v předvolební kampani zažil něco podobného...
To bylo v roce 2009 před volbami do Evropského parlamentu. To bych tehdy přičítal spíše dílně ODS, pana Langera, který opravdu dovedl politickou kulturu do politické žumpy. To už je dneska za námi.
Poslanecký klub ČSSD nakonec vládu podpořil, s výjimkou Milana Chovance. Jak to s klubem ale bude dál, bude vládu a vedení své strany podporovat, nebo od někoho z jeho členů můžeme očekávat nějakou rebelii?
Myslím, že účast ve vládě je jediná šance ČSSD resuscitovat svoji podporu u veřejnosti. Samozřejmě záleží na výkonech těch ministrů, ale i poslanců. Jediný, kdo je problematický z hlediska podpory vládě, je Milan Chovanec, který tím zakrývá své problémy z minulosti na Ministerstvu vnitra. Zcela nepochybně se časem dostanou na povrch. On se snaží stylizovat do pozice politické oběti. Udělal by nejlépe, kdyby odešel z Poslanecké sněmovny, tak jak to udělal Bohuslav Sobotka. Tak, aby do budoucna nezatěžoval osud strany, kterou spolu se Sobotkou dovedl k tragickému volebnímu výsledku. Tento člověk i s ohledem na to, jaká jsou zjištění na Ministerstvu vnitra a jak se pomalu dostávají na veřejnost, tak je politicky neudržitelný a byl by zátěží pro sociální demokracii.


28 komentářů :

  1. Stát by měl dokázat aby škodu zaplatili ti, kdo ji způsobili! My (lid) ji v žádném případě zaplatit nesmí!!!!!

    Štefan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štefane, my všichni přece neseme odpovědnost za zvolení neschopných a všeho schopných sviní, které dopustily zákony a poměry, které tento stav navodily.
      Naše velká chyba, za kterou se musí platit!

      Vymazat
    2. Bůvole, platit všem 21:19, Charouzovi 7-miliard, Chvalovskému 2-miliardy, které už nikdy nevrátili a dalším zlodějům, ce se znají?!

      Předseda NS (exkomunista), prohlásil tu největší tupost! Jaké zde máme soudní kádry, katastrofa?!
      U všeho co se dělo před 89 po 90 roku byl osobně on i Rychetský! Podívejte se na jejich minulost i Šámalové, ženy soudkyně místopředsedkyně NS!?

      -----------------------------------------------

      Předseda Nejvyššího soudu Pavel Šámal po schůzce s prezidentem Milošem Zemanem řekl, že by stát měl vstoupit do kauzy H-System, a vyzval ho, aby poškozené klienty odškodnil.

      Na jednání byl i předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský. Ten poté uvedl, že kauza je selháním české justice i státu v 90. letech.

      „Do této kauzy musí vstoupit stát. Žádné rozhodnutí soudů nedokáže tuto situaci jednoznačně pro všechny vyřešit.

      Všichni, kdo do toho vložili peníze, musí být poměrným způsobem odškodněni,“ řekl po jednání u Zemana Šámal a vyzval stát, aby klienty H-systému odškodnil.

      „Je tady minimální varianta, že stát doplatí ten rozdíl mezi tím, co požaduje správce konkurzní podstaty z hlediska spravedlivého vyrovnání všech ostatních poškozených, a tím, co nabízejí z hlediska odkoupení nemovitostí ti vedlejší účastníci sdružení ve sdružení Svatopluk,” doplnil Šámal s tím, že částka nemá být nijak mimořádně vysoká.

      Bytové družstvo Svatopluk nabídlo za odkup bytů 10,5 miliónu, správce konkurzní podstaty Josef Monsport dříve hovořil o 140 miliónech.

      Veškeré dluhy zkrachovalého H-Systemu jsou ale nesrovnatelně vyšší, postupně se vyšplhaly na více než dvě miliardy korun, po částečném zhojení díky prodejům majetku konkurzním správcem činí nynější pohledávky věřitelů dohromady zhruba 1,865 miliardy korun.

      Šámal zároveň dodal, že prezident je připraven podat stížnost k Ústavnímu soudu proti rozhodnutí Nejvyššího soudu z minulého úterý, kdy soud nařídil asi šedesáti rodinám domů v Horoměřicích u Prahy postavených na pozemcích H-Systemu, aby se do 23. srpna vystěhovali. Dodal ale, že neví, co ve stížnosti bude.

      To potvrdil i Hrad v tiskové zprávě, v níž zmínil prezidentův kritický postoj k délce soudního řízení. Jmenovitě zmínil kauzu Davida Ratha nebo kauzu H-System.

      Rychetský: Kauza H-System je selháním české justice

      „Česká justice má vněkterých kauzách problémy – a jsou to systémové problémy,” řekl po jednání u prezidenta Rychetský a dodal, že se obecně s prezidentem bavili o problémech v délce řízení, nikoli jen o kauze H-System.

      „Délkou a neefektivitou nejvíce trpí insolvenční případy – a H-System je příkladem selhání nejen čeké justice, ale českého státu v kritických 90. letech,” dodal Rychetský.

      Rozsudek z minulého týdne Zeman kritizoval také. „Tento rozsudek, spolu s osvobozujícím rozsudkem v kauze OKD a dalšími rozsudky, vyvolává vážné pochybnosti jak o kvalitě, tak o lidskosti našeho soudního systému,“ uvedl Zeman podle hradního mluvčího Jiřího Ovčáčka.

      Vymazat
    3. Šámal i Rychetský prezidentovo pozvání přijali. Rychetský na pozvánku reagoval vyjádřením, že „nemá potuchy”, o čem by se mohlo jednat. Šámal již předem vzkázal, že s prezidentem detaily případu řešit nemůže.

      „Předseda NS však zdůrazňuje, že nemůže při takové schůzce s prezidentem probírat jednotlivé aspekty konkrétního případu. Bylo by v rozporu se zásadou nezávislosti soudů a soudců, kdyby do rozhodování ve věci H-Systemu zasahoval předseda soudu jakýmkoli způsobem jako orgán státní správy NS.

      Předseda soudu předpokládá, že takto celou věc vnímá i pan prezident, a proto považuje pozvánku na Hrad jako výzvu k diskusi nad současným stavem soudního systému v České republice,“ uvedl mluvčí NS Petr Tomíček.

      Za výrok o kvalitě soudního systému Zemana kritizoval soudce pražského městského soudu Kamil Kydalka, který se kauzou zabýval. Poukázal přitom na roli bývalého Zemanova poradce Miroslava Šloufa a na jeho propojení s H-Systemem.

      Bývalá právní zástupkyně části poškozených klientů H-Systemu Hana Marvanová zase uvedla, že část peněz „vylákaných podvodem od klientů končila v pokladně ČSSD” v době, kdy byl předsedou strany současný prezident.

      Zdroj:
      https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=479313&sId=&mId=


      Ramón

      Vymazat
    4. Od Šámala je to nehorázná drzost chtít, aby podvedeným lidem platil ztráty stát, tedy daňoví poplatníci. Škodu by měli zaplatit zločinní podvodníci a s nimi spřažení soudci a politici!
      F.N.

      Vymazat
    5. Jestli někdo má někoho odškodnit tak je to Klaus který svojí amnestii umožnil nedoresit a tedy stovky lidí připravit o spravedlivý a proces a třeba i možné odškodnění. Proč to má jít z mých daní??? Prusery soudce Kydalky a jeho kolegů,špatně vyšetřování završené protiprávním výrokem NS proti kterému nelze nic?????? Stát nemusel kupovat ten ciganskej prasecak stejně je to celý podvod......a teď by bylo volného 400mega...! Patrik Nobur

      Vymazat
    6. Rychetský se Šámalem ve své době rušili jeden zákon za druhým jak o závod až tu vytvořili právní binčus. Grázlové toho využili, aby se napakovali a nakonec je Klaus amnestoval a teď to mají zaplatit daňoví poplatníci? To se snad někdo zbláznil! Každý řidič, strojvůdce, prodavač, dělník má svou osobní zodpovědnost za své činy a za kotrmelce těchto pánů poblitiků bude škody platit daňový poplatník? Proč?

      Vymazat
    7. Šéf Nejvyššího soudu Šámal se jako obyčejně mýlí. Stát nesmí odškodňovat z peněz daňových poplatníků, to je mimo jiné třeba z peněz na zvýšení důchodů okradené poctivé lidi gaunery. Stát má jinou roli. Musí dohlížet na to, aby lidi okrádáni nebyli a pokud se tak stane, tak velmi rychle poslat za mříže ty, kteří to naplánovali a zabavit těmto gaunerům veškerý majetek. Je třeba nepochybné, že z H Systému odnášel peníze v pytlech Šlouf s vědomím Zemana. Včera se v televizi na ČT 24 oháněl předseda Parlamentu Štěch tim, že ČSSD přímo od H Systému žádné peníze nedostala. To ale nemusel říkat, to víme i my obyčejní lidé, že je do ČSSD nosil Šlouf. M. Vala

      Vymazat
    8. A proč byla amnestie a proč zloději podvodníci odsouzení mají pas a klidně cestují po EU.A papír od soudu kterým si mohu vytřít pozadí.H..zlovi dáte zálohu na zhotovení kuchyně a ten si užívá v Anglii.Proč Havel a Klaus nezaplatí veškeré dluhy.A soudy které pracují jen na cárech papíru.Který není vymahatelný mohu si ho číst dokola.A je mi k ničemu.Proč soudy policie a politici pracují jen pro sebe za naše peníze proč k...urva.
      V. Janota

      Vymazat
    9. Šámal je úplně mimo. H-systém byla soukromá firma, která zkrachovala. Ročně zkrachuje několik tisíc podnikatelů. Takže stát bude odškodňovat všechny věřitele v bankrotech? Buď všechny, nebo nikoho.Sám říkal, že to musí být pro všechny stejné. A přehmaty v 90.letech? Rychetský byl ve vládě v 90.letech dvakrát a ikona řešení problému Babiš je zářným příkladem tehdejší praxe. Jak asi získal Agrofert bez peněz? A kdo odškodní ty, které zruinoval. A Češi mu tleskají, jaký je najednou lidumil. On je naopak ikona těch 90. let, zářný příklad, jak se podnikalo s politiky. A kdo to byl šéfem vlády? No přeci čestný a neposkvrněný Zeman. Lidi probuďte se!

      Vymazat
    10. V zadnem pripade nejsem proti odskodneni klientu H-Systemu, ba naopak.Stat by jim mel dat do koruny o co byli okradeni, ale nemelo by to skoncit tim, ze soudruzi v CNB natisknou miliardu korun a tu rozdaji mezi poskozene !!!V kazdem pripade by meli byt pochytani vsichni pachatele, kteri se na tomto podvodu podileli a napaklovali, do 5 kolene by jim mel byt zabaven veskery majetek a nastup na Mirov na dozivoti, aby dalsi darebaci nemeli chut v takovem podvodu pokracovat !!!

      Milan Svoboda

      Vymazat
    11. Je to jednoduché celé státní správě i zpětně to spočítat a nechat jím jen životní minimum jako u insolventů a z toho platit do umoření všechny škody které vznikly jejich přičiněním nebo nečiněním.

      Vymazat
  2. Naprosto souhlasím se štefanem. Už mi leze krkem to "Stát by měl zaplatit", "Stát by měl odškodnit" ..... jednou H-system, pak OKD, pak jiný průser. Už se mi z toho chce blít. Proč to mají zase platit daňový poplatníci? Když to tak vidím, tak se nedivím nikomu, kdo se vyhýbá placení daní. Podporovat takový bordel ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s vámi i s Štefanem. Z H-systemu odešlo 1,5mld. do daňových rájů. Gauneři z nás dělají blbečky, a smějí se nám do ksichtu.

      Vymazat
    2. Náš stát by měl postupovat jako DeGaullovská Francie či Izrael v 60.letech. Pachatele a zrádce honit po celém šírém, přivézt je domů a tady exemplárně soudit a trestat!!! Terorizmus? Hovno - Spravedlnost!!!

      Vymazat
    3. 21:22
      A k čemu to je honit je po světě zavřít je do kriminálu a nakonec je pustit a odškodnit jako např. Jourovou - a potom je poslat do EU krmelce.
      Václav

      Vymazat
  3. Je to přitom tak jednoduché,

    se svou vlastní založenou partají propadl tento pán do politické bezvýznamnosti, socani jej zpátky vzít nechtějí,
    tak bude kandidovat do Senátu v Ostravě,
    neboť "ostravaky" slibem nezarmoutíš...

    To, co chce po případném zvolení mezi politické fosilie - Senátu ČR prosadit, se hezky poslouchá a mnozí prostoduší voliči mu na to zase skočí.

    V realitě to ovšem znamená,že se na zmíněném špatném ovzduší nic nezmění, nájemníci předmětných bytů zůstanou nájemníky a kdo uvízl ve spárech exekutorů bude platit dále své dluhy.

    Podporovat tohoto pána s vidinou,že právě on změní něco z pozice senátora, je slušně řečeno, naivní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň bude jako senátor víc slyšet!
      Paroubek přece patřil v ČSSD k těm lepším, schopnějším a principiálním.

      Vymazat
    2. 21:27
      To jsem si myslel také, až do doby kdy naprosto debilně předal vládu nad ČSSD Sobotkovi. Je to naprostý vůl a žvanil.
      Václav

      Vymazat
  4. Od Paroubka, Rycheckého i Šámala zatím jen těžko splnitelná slova... Do dnešního dne nejsou vypořádány ani restituce movitého a nemovitého majetku desetitisíců drobných řemeslníků a zemědělců !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O ně totiž při restitucích vůbec nešlo. Šlo o podvodníky typu Schwarzenberg, Havel a spol. Na drobné lidi se naši "demokraté" z vysoka ...

      Vymazat
  5. Tak pan Paroubek si myslí že někdo bude volit německé poskoky?

    OdpovědětVymazat
  6. Jak to řek ten náš největší dramatik a filozof: Co bylo ukradeno musí být navráceno. Určit na ty škody exekutora, spočítat všechny škody a všichni co byly a jsou ve státní správě budou brát životní minimum do splacení všech dluhů. Při jejich výši platů to bude vyřízené za jednu pětiletku.

    OdpovědětVymazat
  7. Z jeho jednání a vystupování je jasně vidět že je ze světských. Možná i trochu připálený že mu tak záleží na těch co si pletou tlusté střevo z vagínou. No to musí být potěšení mít to od exkrementů. Co vtom spolku bude hrát?

    OdpovědětVymazat
  8. Reci jsou zbytecny vysledky mluvi . Samej lzid ffsude tak co chcete ? Dokud tohle potrva jine to byt ani nemuze.Lichva lzi polopravdy a skvarky to je jejich domena plkani u piva nema cenu skoda casu

    OdpovědětVymazat
  9. Tak on pan Paroubek prý pokud bude zvolen navrhne nějaká řešení . Kolik takových návrhů podal Okamura a spol. v parlamentu a zbytečně . Není tam vůle k jejich přijetí a uplatnění . Paroubek potřebuje hlavně senátorský plat aby mohl platit alimenty bývalé manželce Petře , která ho doslova vydírá .

    OdpovědětVymazat
  10. Český autenticky levicový volič má opět problém, protože není koho podpořit, koho volit.

    Paroubek, který "prosadil zákon o registrovaném partnerství" a nyní chce legalizovat "sňatky homosexuálů" je už jen kvůli tomu absolutně nevolitelný.

    KSČM de-facto taky není levicová. Není koho.

    Národ spěje k zániku. Pěkně demokraticky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:25 Volit se musí proto jsem se vykašlal na KSČM a volím SPD.

      Vymazat