Reklama

.

.

pondělí 23. července 2018

Proč Rusko prodalo skoro celý svůj podíl na státním dluhu USA?

Ivan Tkačov, Anton Fejnberg
23.7.2018  RIA a Outsidermedia
Rusko rozprodalo skoro všechny americké státní obligace: Dnes jeho investice do amerických dluhopisů představují 15 mld. USD, zatímco počátkem roku to bylo více než 100 mld. USD. Experti se domnívají, že je to volba politická a je spojena se sankčními riziky.

Co se stalo?


Ruští rezidenti už druhý měsíc prudce snižují investice do státního dluhu USA – považovaného po řadu let za nejlikvidnější a nejspolehlivější na světě. Údaje o investicích do svých státních dluhopisů (tzv. treasures) publikuje americké ministerstvo financí měsíčně, se zpožděním půldruhého měsíce: 17. června úřad oznámil, kterým zemím a v jakém objemu patří treasures ke konci května. Ukázalo se, že ruští rezidenti (mezi ně můžeme počítat kohokoli, ale hlavní podíl drží ruská centrální banka – BR) snížily svoje investice do státního dluhu USA na 14,9 mld. USD a vypadlo z první třicítky věřitelů. Měsíc předtím (koncem dubna) Rusko drželo americké státní cenné papíry v sumě 48,7 mld., ale koncem března portfolio obsahovalo cenné papíry v hodnotě 96,1 mld. USD.

Proč je to historická událost?


Ruský podíl na americkém státním dluhu je dnes nižší než podílTurecka (32,6 mld.), JAR (24,4 mld.) anebo Kazachstánu (14,7 mld.).

Ale prakticky celý rok – od dubna 2017 do března 2018 ruské investice do treasures neklesaly pod 100 mld.USD, a rekord byl zaznamenán v roce v říjnu 2010, kdy Rusko drželo státní dluhopisy USA ve výši 1769,3 mld. a bylo na šestém místě ve světě mezi věřiteli Spojených států.

Za umísťování zlatých a devizových rezerv do amerických obligací bylo ruské ministerstvo financí kritizováno už za „ministrování“ Alexeje Kudrina (mezinárodní rezervy drží BR, ale většina z nich patří vládě RF prostřednictvím ministerstva financí.). V roce 2007 BR v zájmech ministerstva financí zainventoval více než 100 mld. do problematických hypotéčních agentur USA – „Fannie Mae“ a „Freddie Mac“, a Kudrin*) tyto investice obhajoval tvrzením, že Rusko z nich získalo příjem přes 1 mld. USD…

Propojenosti ruské finanční moci ke státním papírům USA nebránila ani finanční krize roku 2008 (na podzim toho roku Rusko drželo více než 100 mld. USD v US dluhopisech), ani diplomatický konflikt roku 2014 po připojení Krymu k Rusku. Bez ohledu na prudce se kazící vztahy Ruska a USA drželi po celý rok 2014 ruští rezidenti americké státní dluhopisy v sumě přes 100 mld. USD.

Bílá místa


Přesná čísla vkladů CB do amerických státních dluhopisů nejsou známa, protože měsíční údaje ministerstva financí USA (MFUSA) odráží vklady všech ruských rezidentů (krom CB to mohou být i komerční banky, ačkoli CB je považován za největšího držitele státního dluhu). Kromě toho nemusí statistika MFUSA odrážet všechny ruské investice do treasures: Pokud např. ruská instituce vlastní státní cenné papíry USA přes depozitáře v Lucembursku, tak americká statistika započítává tyto vklady Lucembursku.

BR sice odhaluje devizovou a teritoriální strukturu rozložení svých rezerv, ale s půlročním zpožděním (takže dnes jsou známy údaje z konce roku 2017). Podle údajů BR k 31. 12. 2017 bylo v USA umístěno 29,9 % ruských rezerv, nebo kolem 131 mld. USD, ale mezi těmito aktivy mohly být nejen státní cenné papíry USA, ale např. depozita nebo zlaté účty v americké bance.

Proč se Rusko amerického dluhu zbavuje?


Vychází to z prudkého růstu geopolitického napětí a zpřísnění amerických sankcí proti Rusku. Hlavní ekonom Danske Bank Vladimir Miklaševskij říká, že:

„Za takto masivním výprodejem vidíme čistou geopolitiku: Snížení rizik v podmínkách pokračujícího přitvrzování protiruských sankcí, ve snaze možného rozvoje událostí podle libyjského nebo íránského scénáře“.

Počátkem dubna MFUSA zavedl proti Ruskému byznysu nejtvrdší sankce od roku 2014, když do sankčního seznamu zařadil i řadu ruských miliardářů., několik vysokých úředníků civilního i silového sektoru. Tehdy v Rusku začali mluvit o možných sankcích podle íránského scénáře – s odpojením ruských bank od SWIFT a přijetím opatření proti ruskému státnímu dluhu.

I když zmrazení aktiv centrálních bank (které jsou v řadě zemí, včetně Ruska, nezávislé na státní výkonné moci) jsou mezním opatřením, nicméně precedenty jsou známy, např. když vláda USA zablokovala aktiva íránské centrální banky v miliardách dolarů.

K tomu poznamenává hlavní poradce sankčního útvaru MFUSA (OFAC) Briana O´Toole:

„Držení amerických papírů vystavuje jejich držitele riziku blokování kvůli sankcím“.

Prodej amerických dlužních úpisů je především politickým rozhodnutím – říká hlavní analytik finanční skupiny BKS Sergej Suverov a pokračuje:

„BR měla téměř 30% aktiv vložených do státních dluhopisů USA. Kritizovali ho za to se všech stran. Proto vzhledem k americkým sankcím vypadá snížení pozic v dolarových aktivech logicky“.

Ale je to výhodné?


Inu, má to i ekonomický důvod – říká Miklaševskij z Danske Bank a pokračuje:

„Moment výprodeje je zvláště dobrý v podmínkách zpřísnění finančně-kreditní politiky FED USA a rostoucí výnosnosti amerického státního dluhu“.

Analytik banky Nordea Denis Davydov k tomu dodává: 
„Pokud se rozhodnutí o snížení investic do treasures přijímalo z důvodů ekonomických, pak mohlo být spojeno se zvýšením sazby FED, pak by se dlouhé papíry mohly znehodnotit a je výhodnější je prodat“.

V březnu FED zvýšil sazbu o 0,25 procentních bodů na 1,5 až 1,75 % p.a., ale na červnovém zasedání pokračoval zvýšením na 1,75 až 2 %. Nyní je výnosnost desetiletých státních dluhopisů USA kolem 2,86 %, ale v květnu dosáhla 3,10 %. Pro srovnání – počátkem roku se treasures obchodovaly s výnosem 2,4 %.

„Kromě politické části má rozhodnutí BR i ekonomickou logiku,“ potvrdil Suverov: při zvýšení sazeb v Americe cena obligací klesá.

„Mimochodem, to se poněkud kompenzuje zpevněním dolaru, proto je efekt negativní, ale ne příliš,“ doplnil.

Kam teď BR investuje?


V podmínkách snížení ruských investic do amerického dluhu stoupla část rezerv BR, vyjádřená v hotovosti nebo depozitech v jiných centrálních bankách, v Bance pro mezinárodní platby „BIS“ a MMF (k 1. dubnu tato část představovala 93 mld. USD a k 1. červnu už 140 mld.), a rovněž v zahraničních komerčních bankách (43 mld. USD k 1. dubnu, a 65 mld. k 1. červnu) – podle údajů regulátora. BR přesunul část rezerv ze státních obligací USA právě do zahraničních bank (centrálních i komerčních), ale tato depozita „jsou nejspíš přechodným řešením,“ říká Suverov z BKS.

Přitom BR, přinejmenším od roku 2007 stabilně zvyšuje investice do zlata (ve fyzickém vyjádření): K 1. červnu vlastnila 62 mil. čistých trojských uncí zlata v tržní hodnotě 80,5 mld. USD (skoro 18 % všech mezinárodních rezerv BR). Od počátku roku 2018 každý měsíc nakupuje zhruba po 600 tisících uncí.

Podle analytika Raiffeisenbank Denise Poryvaje může uvolněné prostředky BR nasměrovat do evropských aktiv, anebo do už zmíněného zlata, „s přihlédnutím ke strategii řízení a omezením spolehlivosti nástrojů pro investování. Zlato je dobrým aktivem pro obranu před inflačními riziky,“ dodal a pokračoval: „Úplně nahradit státní obligace USA zlato nedokáže, protože likvidita aktiv je naprosto odlišná – trh zlatem je daleko menší, než trh US státními dluhopisy“.

Davydov k tomu řekl, že „regulátor se bude řídit principem maximální likvidity při dostatečném výnosu“.

Podle názoru Miklaševského „mohou BR zajímat i trhy státních dluhopisů periferních zemí eurozóny, které ukazují dobrou dynamiku v roce 2018“ (např. Španělska nebo Portugalska).

„Centrální banky různých zemí mají různou strategii řízení svých mezinárodních rezerv – některé intenzivně investují peníze do ekonomiky, ale nejen do dluhů, ale nakupují akcie velkých společností a přijímají dividendy a podíl na jejich růstu. Ruská centrální banka má strategii konzervativní, která poskytuje nízký výnos – ve srovnání např. s Suverénním fondem Norska“ – uzavírá Poryvaj.

*) Alexej Kudrin (1960)– tehdejší ministr financí a místopředseda vlády RF, nyní šéf Účetní komory ruské Státní dumy.

Zdroj: RBK



Jak poznamenává profesor moskevské MGIMO Valentin Katasonov, toto neznamená, že ruské rezervy byly odklizeny do „bezpečných přístavů“ hovoří se o jejich redislokaci do německých, čínských, amerických bank, ale i do mezinárodních institucí, jakými jsou MMF, nebo BIS (Bank for International Settlements), ve které je soustředěno cca 10 % všech světových rezerv. Nicméně Washongton může dosáhnout i na tato aktiva a mají k tomu řadu možností. Jestliže chceme skutečně svoje aktiva ochránit, musíme myslet dál. Jestliže jsme řekli „A“ musíme říci i „B“. Mám na mysli to, že rezervy nejsou zbytečné, ale jsou zbytečně vysoké, ale zejména jsou špatně rozmístěny. Rusko by je potřebovalo použít pro vnitřní investice a nákup investičního zboží, bez kterých reindustrializace není možná. Pokud jde o „nadměrečnost“ těchto rezerv, pak by podle formálních kritérií MMF měly být v objemu tříměsíčního importu, ale ony přesahují 16měsíční import. BR nám po léta vykládala, že rezervy jsou nutné pro devizové intervence – těch se ale před několika lety oficiálně zřekla – takže, k čemu jsou? Jestliže při tom může docházet k nějakým ztrátám? A ty jsou, jakmile jsme začali investovat do amerického dolaru, a ten začal padat, což znamenalo ztráty v řádu mnoha miliard USD. Teď jsme začali z USD a treasures odcházet a ztráty jsou ještě větší. Na svých stránkách to BR ukazuje. Jistě, jsou to ztráty spojené s nesprávnou koncepcí a politikou. Rezervy nesmí ležet, ale musí pracovat ve prospěch hospodářství země… (pozn.překl.)

Překlad: st.hroch 180722

48 komentářů :

  1. Tak zatím ty dluhopisy mají nějakou cenu až to padne tak toaleťák bude dražší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby to aspon byly opravdu toaletni papiry. Ale zkus si s tim vytrit ....Navic je to infikovany dluhama a vsim moznym svinstvem a neni mozny to ani doporucit...Proto to ani ve sberne surovin a SUROVOSTI nemuzou vzit aby se taky nezadluzili Baksterskym Nosorozcum.....

      Vymazat
    2. A mnozi se ty Titulky , ktere soutezi o vrchol Blbosti s neuveritelne hloupymi Otazkami..

      Vymazat
    3. Rusové dělají kapitální chybu. Ony US dluhopisy měli dát všem těm svým politickým prozápadním odpůrcům jako náhrady majetku a vystěhovat je ze země. Měli by alespoň politický klid. A včetně vyrovnání. Stejně jako češi po 2 světové válce. Bylo zde dost něemeckých marek, které byly nakonec k ničemu. Kdyby jimi právně odškodnili ony suděťáky, mohl být alespoň právní klid. Inu chamtivost se nevyplácí, to ví každý dobrý hospodář....

      Vymazat
    4. 12:55 náhrady za znárodnění Československo vypořádalo s Rakouskem a SRN v sedmdesátých letech. Majetek odsunutých Němců je vypořádán z titulu Postupimské dohody, takže ČR d.f. Německu ani německým občanům nic nedluží. Naopak, SRN nemá vůči ČR a SR vypořádány reparace z pozice ČR na straně vítězů ve Druhé svět. válce. Proč se cpete mezi poražené ještě dřív, než se tak vinou našich politiků, německého tlaku a propagandy stane? JiH

      Vymazat
    5. Proc? protoze Putin m ysli nejdrive na dobro sveho naroda potom dlouho nic a potom mozna neco dalsiho..Zatimco v jinych stastech je to presne a uplne naopak !!
      Na co asi bylo EU ZALOZENO , na vetsim vydirani lidi A DALEKO VETSI KORISTI Z NICH !!

      Vymazat
  2. Kadáfí nechtěl dolary a byl demokraticky vybombardován. S Ruskem se to udělat nedá. Čína se toho sajrajtu podloženého barvivem v rotačkách FED, také zbavuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se jeden zbavuje, tak druhý od něho kupuje.
      Co se týče dolaru tak se ho prý všihcni zbavují, ale dolar vůči rublu i yuanu posiluje. Něco ti tam nehraje.
      A Kaddáfí a jeho Libye byl ekonomicky bezvýznamný trpaslík, jestli chtěl nebo nechtěl dolary bylo proto zcela irelevantní.

      Vymazat
    2. Pro 1:14 - proč chce Trump devalvovat dolar?
      Proč tedy Kadáfího zabili a Libyi roy
      zvrátili?

      Vymazat
    3. Anonymní 1:14

      Můj známý se také před časem zbavil auta, které by ale kupující, kdyby znal jeho reálný stav, určitě nekoupil ani za polovinu. No jo, je to obchod a obchod je hra s nulovým součtem.

      Dolar se chová velice nestandardně a vůbec mu nevadí ani tzv. kvantitativní uvolňování, na něž by každá jiná měna nutně musela reagovat hyperinflací. Něco v tom asi nehraje. Někde se ta ztráta hodnoty přeci musí akumulovat a protože náš svět má své hranice, jednou se to někde také musí projevit. Možná ne dnes, možná ani zítra a ani pozítří. Ale jednou ano a zapláče ten, komu černý petr zůstane právě v ruce. Zajímavé je jen to, jak se daří to "velké kulové" maskovat.

      Mnoho zemí by jistě taktéž chtělo být tak "bezvýznamným ekonomickým trpaslíkem", jakým byla před zničením Libye, které má deváté největší zásoby uhlovodíků na Zemi. Ovšem za podmínky silné armády a vlastnictví jaderného arzenálu. To je poslední dobou zásadní předpoklad pro možnosti mít prospěch ze svého bohatství.

      Vymazat
    4. 1:14 Ty jsi ale pako nevzdělaný. Ty jsi za tu blbost snad placený.

      Vymazat
    5. 22.10 Vy musíte mít hustej matroš... to máte dealera z pražské, nebo brněnské kavárny?

      Vymazat
    6. Saddama Husseina potkal stejný osud. V roce 2OOO požádal OSN o platbu za ropu v eurech A OSN mu vyhovělo. No a pár let na to ....

      Anonymní 1:14 vůbec netuší, která bije

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  4. No to víte. Dlouhá válka v Sýrii, stavba mostu na Krym, investice na Krymu, válka na Donbase a drahé MS ve fotbale. Není divu, že jim ty peníze mizí. Pak dělají z nouze ctnost a předstírají že plánovitě snižují rezervy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K 10:15: Mezi výčet příčin jsem zapomněl uvést SANKCE.

      Vymazat
    2. Devizové rezervy Ruska zde - není nutno spekulovat:
      https://tradingeconomics.com/russia/foreign-exchange-reserves

      Vymazat
    3. Věřím, že by vás učinilo hodně šťastným, kdyby to bylo jak píšete. Jenomže ono je to zcela jinak a ani v případě zbavení se dluhopisů USA se získané peníze nespotřebovaly, ale nakoupily se za ně dluhopisy jiných zemí.

      Vymazat
    4. Víte, mě je úplně putna, kolik mají rusáci devizových rezerv. Mě zajímá, kolik jich máme my Češi, ke kterým se vy asi nepočítáte?

      Vymazat
    5. 18:05 Nemáš argumenty Hurvínku. A tak krafáš nesmysly, co?????

      Vymazat
    6. 18.05 myslí racionálně, Pytlíku 22.13... Narodil jste se v České televizi (Kino už žurnály nepromítá)?

      Vymazat
  5. Česká televize k tématu oslovila zástupce všech 26 statutárních českých měst. Primátoři osmi měst by prověřené uprchlíky přijali je třeba jít k volbám a vyházet vítače:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Brno-I-jina-mesta-v-CR-chteji-migranty-V-CT-se-rozpoutala-valka-Hollana-a-odpurce-z-ANO-Kdyz-zhasly-kamery-zurila-dal-545105

    OdpovědětVymazat
  6. Tady si přečtěte co řeší usa odpověď protože afrorusové neexistují:

    https://cz.sputniknews.com/svet/201807247770256-usa-rusko-nasa-afroamerican-sojuz/

    OdpovědětVymazat
  7. Dolar již není vhodnou světovou rezervní měnou,právě pro svou nestabilitu! Je otázkou, čím bude nahrazen, nejspíš půjde o nějaký soubor více měn. USA jsou astronomicky a nesplatitelně zadluženy a rozhodující slovo bude mít Čína! USA spotřebovávají podstatně více, než na co mají ekonomický výkon a jejich deficit každoročně roste nad všechny meze!!! Když omezí zbrojení bude malér, to je jediný obor v USA, který je nějak zásadně ziskový, ale pracuje zde mnoho lidí a ti by o práci neměli přijít!! Jistou cestou bude přiznání velmi nepříjemné ekonomické situace v USA, snížení spotřeby a tím také úměrné snížení životní úrovně a to je velký politický problém! USA je pro Čínu velký trh a když se bude snižovat spotřeba, Čína přijde o možnost exportu, zrovna tak EU exportuje do USA a to se týká i nás!! Omezení exportu automobilů do USA nás zasáhne také citelně, protože velká část našeho průmyslu vyrábí subdodávky pro automobilový průmysl do celého světa!! Naše republika spotřebovává pouze cca 17% toho, co vyrobí, ostatní je export!!! Exportovat může tehdy, když to někdo koupí a zaplatí!!! Jak dlouho může ještě tato nerovnost trvat? To je velká otázka!!
    Chci zde jenom poukázat na fakt, že je dnes světová ekonomika silně propojena a když půjdou dolů USA,což se nechá předpokládat, tak se nás to také citelně dotkne, stejně jako se v roce 2008 zhroutily v USA některé banky a zásadní dopad byl na celý svět!!!Máme dnes problém, protože jsme svým způsobem ekonomickým apendixem Německa a tím máme stíženou možnost zásadní změny v ekonomice a orientace exportních směrů!! Německo a nadnárodní korporace orientované na Německo u nás "vlastní" cca 70% ekonomiky a kdo je majitel, tak velí!!! Německo má také obrovský převis exportu a je otázka,jak dlouho tato nerovnost bude trvat!!! S Německem jsme na jedné lodi a všechny jejich neduhy se nás bytostně dotýkají, včetně migrace, i když u nás migranty nemáme! Ochrana hranic EU je jeden velký podvod!! Když se rozhodlo, že se uvnitř EU "zruší" hranice,tak jsme převedly prostředky na ochranu našich hranic do fondů EU , na ochranu vnějších hranic EU, které se však nekonají!!! Pokuste se dostat do USA nekontrovatelně z moře, tak skončíte v cele, to v tom lepším případě!!!A jak má dlouhé pobřeží USA? A my si "neumíme" ochránit námořní hranici EU!!! A také jsem slyšel z Bruselu, že to nejde!! Pohádky pro malé děti!
    Chtěl bych všechny zdejší diskutéry poprosit , aby se přestali hádat o "voloviny", nadávat si do zvířat a raději se snažili, než něco napíšou,opatřit si potřebná data a teprve na jejich základě se vyjadřovali!! Světová politika je jedna veliká taškařice a stejně se bude "vařit" podle tvrdých ekonomických dat a ta zrovna teď nejsou pro USA příznivá a jsem velice zvědav, co nám Trump s Putinem přichystali!!! Nic moc pěkného to nebude, protože žádné "růžové" ekonomické řešení pro současný stav globálního hospodářství není!! Dříve se podobné světové disproporce řešily válkou, ta dnes není možná, tak si to pěkně "vymlsáme" postupně, anebo se může někdo zbláznit a potom vítejte v druhohorách, ale to nás už bolet nebude!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. peleska 1
      Tisknou dolary,jako někdo falešné peníze,co je znát,že si žijí nad poměry.Budiž,dolary ještě neztrácejí takovou hodnotu,může se s nimi obchodovat všude ve světě.Horší je držení USA dluhopisů,tam to nejde libovolně obchodovat a v případě krachu by první ztratili cenu.Na krach USA moc nevěřím,to spíš vyvolají válčení.

      Vymazat
    2. Svět se blíží k bodu mrazu ! I život bude nic ,ke kousku žvance !!! I miliardáři budou mít ho... jak my !

      Vymazat
  8. Také se zde často diskutuje, kdo za současnou světovou mizérii může. Je mnoho příčin, ale zajímavou a podnětnou stať jsem našel u Marxe!!! Není jediná, ale k zamyšlení jistě přispěje, také jak se chováme jeden k druhému, je velice důležité!

    Peníze jsou žárlivým Bohem Izraele.Vedle něj nemůže žádný jiný bůh existovat.Peníze pokořují všechny bohy lidstva a mění je na komodity.Peníze jsou soběstačnou HODNOTOU všech věcí.Zbavily proto lidský svět i přírodu jejich vlastní a pravé hodnoty.
    Peníze jsou odcizenou podstatou lidské práce a existence - tato podstata dominuje člověku a ten ji uctívá.
    Bůh Židů se sekularizoval a stal se bohem tohoto světa.

    Tolik Marx.Ještě dodám , že Marxovo dílo nesmělo být za totality celé uveřejněno. I Marx byl zcenzurován. Sám Marx pocházel ze židovské rodiny a na vlastní oči v mládí viděl ,co jeho rodiče a příbuzní špatného dělali.Odtud také pramení jeho silně kritický
    pohled na židovství jako takové,ač sám byl židem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O KFM toho obecenství ví jen o něco více než o JVS. Překvapení v obou případech zaručena.

      Vymazat
  9. Každá akce rozumného aktéra, řeší několik cílů.
    Američané si uzurpují rozhodovat, jak můžou držitelé jejich rezerv, s nimi nakládat.
    Navíc ještě vyhlásili sankce na obchody cizích států, v jejich dolarech.
    Navíc jistota jejich hospodářství a tedy schopnost, či ochota vykupovat své dluhopisy, se nejspíš bude snižovat.
    Také existuje pokušení, přepadením držitele svých dluhopisů, závazek jejich výkupu, zlikvidovat.
    Neposlední důvod je, že peníze potřebné pro rozvoj hospodářství, jsou umrtvené v dluhopisech.
    Nakonec to je důsledek slábnoucí moci USA. P.K.

    OdpovědětVymazat
  10. $$$$ jsou bezcenné?? Pošlete mi té bezcennosti co nejvíc, už si s nimi nějak poradím. POsílejte, posílejte...
    :-) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že zcela bezcenné ještě nejsou. Jenomže jejich cena není podepřena reálnou hodnotou, ale silou zbraní. Přitom jde ale také o různé druhy téhož dolaru. Jeden je oběživo a druhý je dluhopis. Za to oběživo si zatím celkem spolehlivě nakoupíte, s dluhopisem to může být obtížnější a nechci být špatným prorokem, jednou to bude problém.

      Vymazat
  11. Tihle anti-ami idioti, kteří neustále předpovídají kolaps dolaru, USA, západu mě neustále rozesmívají.
    Díky googlu se můžeme vrátit v čase, přečíst si prognózy těchto hňupů a porovnat je s dnešní realitou.

    Například tady dement Olšer před 4 lety prorokoval jak Putin zavede zlatem krytý Dvouhlavý orel, který zničí dolar a USA.

    "Zcela opačně se chová Putin; Rusko totiž již zahájilo přechod na měnu podloženou zlatem a prezident Putin nařídil okamžité zahájení projektu “Dvouhlavý orel”, který, až bude plně zaveden, způsobí, že veškeré dodávky energie se budou hradit ve zlatě, a tím zruší americký dolar jako globální reverzní měnu, což způsobí kolaps ekonomik USA i EU."

    Výsledek po 4 letech? Po žádném Zlatém orlu ani památky a rubl navíc vůči dolaru za tu dobu ztratil polovinu hodnoty :-D

    A ti idioti žvaní pořád dál a dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, ale to nic nemění na faktu, že dolar je bublina, NAFUKOVANÁ JEN TÍM, ŽE JE SVĚTOVÝM PLATIDLEM. Až svůj monopol na směnnou valutu ztratí, a on ji ztratí, protože jiným ekonomikám nevyhovuje, že musí tu nebohou americkou podpírat, pak dojde i na Olšerova slova. Pravda trochu později než předpovídal.

      Leo

      Vymazat
    2. Mýlíte se, Rusko a Čína nadále a stále intenzivněji nakupují zlato. To vůbec nevypadá na to, že by zlatý standard odpísklaly. Nebo myslíte že ano a to zlato nakupují jen tak z dlouhé chvíle? Ono to není jako u vás v teletníku, hop na krávu a je z toho tele. Každopádně to rostoucí nepřátelství USa vůči Rusku určitě nebude náhoda. Náhody se ani v politice nedějí, víme?
      Rusko dělá něco, co je hrozbou pro zájmy USA. Šlape jim na kuří oka, to je jisté. Co přesně je těmi kuřími oky a jak jsou které bolestivé, lze však jen spekulovat. Zatím.

      Vymazat
    3. 20:07
      Každý kdo jen trochu rozumí ekonomii ví, že zlatý standard je úplný nesmysl.
      Rusko a Čína nejen, že zlatý standard neodpískaly, ale o něm nikdy ani vážně neuvažovaly.
      Zlatý standard je jen evergreen alternativních médií.

      Vymazat
    4. 20:07
      1) odpískali s měkkým "i"
      2) zlatý std. v ekonomice nefunguje už hodně dávno. Kdyby se ho britská ekonomika v 18.stol. nezbavila, jen těžko by proběhla průmyslová revoluce. Naopak, jeho pozdější zavedení v kontinentální Evropě vedlo k několika vážným krizím, a nakonec určitou měrou přispělo ke světové válce. Vazba čistě na zlato a drahé kovy ekonomiku dusí. Navíc se tyto kovy dají využít i jinak, nejen tím, že někde leží v trezorech. Diverzifikace fixací na stabilní měny velkých ekonomik a další aktiva, včetně zlata, je zatím to nejlepší.

      Vymazat
    5. 17:23, nevím, co říkal dement Olšer, ale Rusko nikdy neuvažovalo se zavedením zlatého standardu. To je úplná ptákovina šířená kdoví odkud. Tzv. "zlatý dvouhlavý orel" byla obyčejná pamětní mince.

      Co se týká zlata a Ruska, pravdou bylo jen to, že přehodnotili poměr rezerv, a začali s větším nákupem zlata, včetně obnovy těžby ve vlastních nalezištích. Nejedná se přitom jen o ekonomické hledisko, ale hlavně bezpečnostní, jinak by s tím tak nepospíchali. Dolar je stále velmi výhodnou investicí. Jenže bohužel politicky manipulovatelnou, což je celkem svinstvo.

      Vymazat
    6. Kníže Potěmkin má asi dnes US občanství, podle toho vypadá i US ekonomika.

      Vymazat
    7. Anonymní 21:53

      1)Pokud se nic nezměnilo v rámci genderového vyvažování, tak Čína ani Rusko rodu mužského životného nejsou.
      2)Netvrdím, že zlatý standard je odolný všem problémům za všech okolností, ale vidím, že systém postavený na dluhu problémy generuje.

      Vymazat
  12. 17:23
    Neboj ty havlountermensch,est komt der tag,!!!!!!!!!!!
    A v tvým případě platí......KDO SE SMĚJE NAPOSLED,MÁ OBVYKLE NEJDELŠÍ VEDENÍ!!!!!!!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  13. Jak prosté, milý Watsone, vždyť držet nadhodcené státní bondy nejvýše zadluženého superstátu je jako držet kůži slepice, co snášela zlatá vejce.

    OdpovědětVymazat
  14. Jo nic netrvá věčně a normálně vzdělanému člověku jsou známy historické vzestupy a pády nesmrtelných říší. Jde jen o čas a ten je běžec s dlouhým krokem. Pád dolaru může nahradit válku. Co si na nich kdo vezme? Kde nic není ani smrt nebere. Svět chce být klamán.

    OdpovědětVymazat
  15. Zkuste premyslet. Pujcite si v bance 2 000 000 na 5 procentni urok. Na ucte mate 2 000 000 a banka dostane 2 000 000 + 100 000. A penize nikde nejsou. Jen jako. Neni to kseft.
    To je jen za rok, a mate pujceno na 10 let!!!!

    Jozo Koumes


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jozo, a když si půjčím 2 000 000 a bance nevrátím nic?

      Vymazat
    2. Anonymní 12:10

      Tak přijdete o vše zpeněžitelné. To je ale překvapení, že?

      http://www.portaldrazeb.cz/

      Vymazat
    3. To není žádné překvapení, ale pokud ty prachy uliju a nic zpeněžitelného u mě banka nenajde, pak má banka smůlu.

      Vymazat
    4. Anonymní 22:08

      Přiznávám, že pro mě je tedy skutečně překvapením, když to pro vás po projevené naivitě překvapení není.
      Jsem však přesvědčen, že podobně jako vy spoléhali na to, že nebudou dopadeni a potrestáni všichni zločinci, jimiž jsou (nejen) české věznice přeplněny. A spoléhali na to možná i mnozí z těch, kteří figurují v nekonečném seznamu dražeb v odkazu výše.

      Vaše názory jsou skutečně naivní, snad vybuzené těmi šmejdy, kteří v komplotu s nově etablovanou státní mocí rozkradli tuto zemi po (jejich)vítězství svobody a demokracie v 90 letech 20 století. Ale dnes se doba zase posunula a banky už si dají záležet, aby za všech okolností profitovaly ony a ne vy.
      A těch několik, kterým skutečně banka nemá co sebrat rozhodně neuhráli žádnou velkou výhru. Až se vrátí z basy, třeba popůlce odpykaného trestu, tak budou do smrti odsouzeni k životu v obavách, skrývání jakéhokoli majetku a nemožnosti si oficiálně vydělat. Znám takového člověka a neměnil bych s ním. Prostě zajíc v lovecké sezóně.

      Vymazat
  16. Nejsem finanční expert, ale že velmoci se zbavují dluhopisů a nahrazují je Au(krom ČNB), si vysvětluji nestabilitou politického (=>ekonomického) prostředí. Jiná otázka souvisí s rolí $ jako mezinárodního platidla. Je to projev dlouhodobé důvěry, která po II.sv.válce trůn $ ještě upevnila. Maximální otevřenost celosvétoveho trhu, rychlost transferu plateb tuto potřebu (univerzální měny) ještě koncem století udržela. Zvyšování rychlosti, se snažil globalizovaný trh dohnat úvěry. Začátkem nového století už ani to nestačilo, přišla úvěrová krize v USA. Co bude dál, nevím, jisté je jen to, že tato krize není překonána, ale dočasně skryta rozdrobením mezi partnery. Každý stát je zadlužen tak,že před 50ti lety by se šílelo
    Jaká bude role dolaru, ví bůh, na dolar budou útočit i další soupeři včetně kryptoměn. Klídek,mám malé konto v naší měně v naší bance a na burze nespekuluji.

    OdpovědětVymazat