Reklama

.

.

čtvrtek 26. července 2018

Rozsudek v kauze H-System oživil vzpomínky na divoká 90. léta, Česko vezme poctivým lidem “fšecko” a jako náplast přes hubu dostanou 50 tisíc Kč a nájemní garsonku nebo Unimo buňku! Někteří uvažují o sebevraždě a můžou za to prý i lidé z okolí Miloše Zemana! Jenže, co ty stovky lidí, kteří za domy zaplatili, ale mají je jenom nakreslené na papírech? Ty nikdo nelituje? Výzva Aeronetu české vládě!

- VK -
26.7.2018 AE News
Českou republikou otřásá už od včerejšího dne skandální rozsudek Nejvyššího soudu ČR, který v pondělí padl v projednávané kauze likvidace konkurzní podstaty po zkrachovalém projektu H-System. Téměř 60 rodin musí do 30 dnů vyklidit domky, které si sami postavili a zaplatili [1]. Nejprve si krátce připomeňme celou kauzu, na kterou mnozí už zapomněli a mladší čtenáři možná vůbec netuší, o co se jedná.


Celá kauza začala vlastně už v roce 1990, kdy po pádu komunismu došlo k prudkému zastavení veškeré bytové výstavby v tehdejším ještě Československu, později ČSFR. Nedostatek bytových jednotek a příchod zahraničních bank a nových bankovních produktů jako jsou hypotéky spustilo lavinu výstaveb rodinných domů na zelené louce, protože život v panelácích byl v té době zdiskreditovaný slavným výrokem Václava Havla, že občané v Československu jsou odsouzeni žít v králíkárnách. A právě tady se začal odehrávat příběh, který tak neslavně vstoupil do dějin naší země.

Zdeněk Krčmář, souce Nejvyššího soudu, vysvětluje pro média rozsudek v kauze H-System.

V roce 1993 založil Ing. Petr Smetka akciovou společnost s názvem H-System. Společnost nabízela levné bydlení ve vlastním a spustila v České republice rozsáhlou marketingovou kampaň. Společnost fungovala v roli a pozici developera, kterému klienti předali peníze a developer jim měl postavit rodinné domy v satelitních obcích nedaleko od Prahy. Doba dodání domku se pohybovala od 2 do 3 let a klienti dostali kalkulační cenu předem, která se v letech 1993 až 1995 pohybovala okolo 1.3 až 1.8 milionu korun. Na tehdejší dobu a tehdejší poměry rozhodně nešlo o levné domky, ale to bylo způsobeno hlavně tím, že v té době v ČR platila ještě regulace bytového fondu a trh s byty se týkal pouze novostaveb. První problém, který zazněl na straně obhajoby u soudu během pozdějšího projednávání trestní kauzy, byl nekontrolovaný růst cen stavebních nákladů H-Systemu.


H-System vznikl na troskách kolektivní socialistické výstavby a základech divokého tržního kapitalismu první poloviny 90. let


Projekt vznikl už v roce 1992 a propočtové náklady na výstavbu vycházely z kalkulací setrvalého stavu cen, což ovšem bylo krátkozraké, protože v polovině 90. let jenom ceny stavebního materiálu vzrostly u některých komodit o desítky procent, mnozí si možná vzpomínají na to, jak ze dne na den zdražily pálené cihly a tvárnice, jak nebyla okna a dovážela se za ukrutné peníze z Německa atd. Tady někde začaly problémy H-Systemu. Už v roce 1995 bylo jasné, že smlouvy podepsané s lidmi v roce 1993 nelze splnit za ty smluvní ceny, které byly sjednány.

Tady na tomto místě mělo přijít jednání s investory a měly být podepsány dodatky ke smlouvě a rekalkulace nákladů. Jenže v té době už běžela mohutná reklama v ČR na levné bydlení a navyšování cen výstavby nebylo prostě možné s ohledem na sliby v reklamách. Petr Smetka se proto pokusil chybějící peníze vydělat jinde a peníze investorů z H-Systemu použil na pokus o rozjezd tzv. Třetího trhu s cennými papíry, ale třeba i na rozjezd finanční loterie Loto, která brzy zkrachovala. V ní Smetka utopil 300 milionů korun, z velké části peníze pocházely z H-Systemu [2]. A tady se začala největší tragédie polistopadové divoké ekonomické transformace.

Poškození z H-Systemu u soudu.

Manažeři H-Systemu už ve druhé polovině roku 1995 používali peníze od nových klientů, kterým měli být dodány domky v letech 1997 až 1998 na to, aby z nich zaplatili náklady na stále se prodražující výstavbu domků klientů z první vlny, tedy z roku 1993. Tím se roztočila dluhová spirála, kterou ve světě znají pod názvem “Ponzi scheme”. Je to systém, kdy nově příchozí klienti hradí závazky, které firma má vůči klientům, kteří do firmy nebo do projektu přišli dříve. A nově příchozí jsou motivováni, aby sháněli další klienty, kteří až přijdou, tak uhradí náklady opět těm před nimi. Toto finanční letadlo se obvykle realizuje v oblasti investic, tedy s hotovými penězi a nic jiného v těchto operacích není zahrnuto. Jenže manažeři H-Systemu použili Ponziho schéma na projekt výstavby rodinných domů. A dnes pouze sledujeme důsledek a tragédii, která po tomto systému zůstala.

Klienty pro H-System sháněli i politici z ČSSD


Velmi klíčovým momentem byl rok 1996, kdy H-System nabídl několika politikům ČSSD placené manažerské pozice za to, že budou shánět pro H-System nové klienty, nové zájemce o výstavbu rodinného domku. Václav Erben, bývalý tiskový mluvčí premiéra Miloše Zemana, byl na výplatní pásce H-Systemu jako realitní makléř nabízející domky H-Systemu a nenapadlo ho nic jiného, než přivést do H-Systemu svoji vlastní dceru. Ta tam utopila podle jeho slov stovky tisíc korun. ČSSD před volbami 1996 neměla peníze, v té době se soudila s českým státem o Lidový dům a nebylo jasné, kdo uhradí straně volební kampaň. Jednotliví placení funkcionáři ČSSD tak byli vyzváni, aby se načas vzdali svých stranických platů a zajistili si jiný příjem. A právě nabídka na placené pozice realitních agentů pro H-System jim v té době vytrhla trn z paty. Je neuvěřitelné, že český mainstream používá kauzu H-System jako munici proti Miloši Zemanovi.


Ing. Petr Smetka u soudu.

H-System věděl, že politici v ČSSD jsou bez peněz a Miloš Zeman jim ze stranické pokladny nic nepustil. V tomto ohledu se Miloš Zeman zachoval jako tvrdý a správný manažer. Problém je v tom, že placené aparátčíky v ČSSD nenapadlo nic jiného, než si najít náhradní příjem ze zdrojů H-Systému. Mezi nimi byl i Miroslav Šlouf, bývalý poradce Miloše Zemana, který si od H-Systemu odnášel svůj plat ve výši 24.000,- Kč každý měsíc, více v článku na PL zde. A právě Šloufa nyní mainstream předhazuje veřejnosti v kauze H-System jako pojítko na Miloše Zemana. Jako kdyby snad Miroslav Šlouf vytuneloval H-System, když pouze důvěřivě sháněl další klienty do H-Systemu v roli najatého realitního agenta, stejně jako desítky dalších osobností, které Smetka oslovil.


Z kolektivní Akce Z na výstavbu domků na klíč se stalo nejprve Ponziho schéma a potom Český tunel. Peníze na domky byly utopeny v rozjezdu loterie a v projektu nové burzy cenných papírů


Už od roku 1996 bylo manažerům okolo Petra Smetky v H-Systemu jasné, že jde o finanční letadlo, které nabírá nové klienty jen kvůli tomu, aby z jejich peněz mohly být uhrazeny a dostavěny domky. Těch bylo nakonec dostavěno jen 35, zatímco klientů H-Systemu v roce 1997 bylo více než 1200. A právě tento nesoulad naznačuje, že už minimálně od roku 1996 nešlo v kauze H-System o tradiční americké “Ponzi schéma”, ale o obyčejný “Český tunel”.

Ceny stavebnin a pozemků vskutku v okolí Prahy, kde H-System chtěl stavět, rostly raketovou rychlostí, ale ne tak rychle, aby z peněz od jednoho tisíce klientů šlo postavit jenom 30 domků a několik dalších základových desek. Peníze z projektu byly vyvedeny, vytunelovány a utopeny. Dalo by se říct, že kauza je jasná a české soudy mohly rozhodnout rychle už v roce 1998, když H-System spadl do konkurzu. Jenže to se nestalo. Českým soudům trval finální rozsudek, který padl toto pondělí u Nejvyššího soudu, celých 21 let. A co se dělo od roku 1997, to by nebylo možné v žádné zemi, to je možné jenom v Česku.

Kolikrát klienti H-Systemu zaplatili za své domy.
Z více než tisícovky klientů H-Systemu bylo uspokojeno jen cca. 60 klientů. Celkem 35 domků bylo dokončeno do roku 1997, dalších zhruba 30 domků bylo vybudováno [3] vlastním nákladem členů H-Systému. Jenže, co se nestalo? Všechny tyto domy stojí na pozemcích, které stále patří H-Systemu. Z neznámého důvodu se klienti H-Systemu rozhodli stavět na pozemcích konkurzní podstaty s odůvodněním, že přece za pozemky už zaplatili.

Jenže taková argumentace je u soudu bezpředmětná. Pokud stavíte na pozemcích, které vám nepatří, protože jsou předmětem konkurzní podstaty, potom se nemůžete divit, že Nejvyšší soud nařídí vystěhování ze staveb na nich vybudovaných. Chápu lidskou stránku věci, lidé za ty pozemky zaplatili, z morálního hlediska jsou jejich, ale pokud v katastru nemovitostí je vlastníkem pozemků stále uvedený úpadce, tzn. H-System, můžete se stavět na hlavu, ale pouze to znamená to, že jste za pozemek zaplatili někomu jinému, za někoho jiného a váš dům stojí na jeho pozemku.


Rozebrat zděný dům a odvézt na jiný pozemek je velmi drahou variantou


Tady v Německu jsou firmy, které se zabývají rozebíráním staveb a jejich přesunem na jiné místo. Finančně je to ukrutně náročné, firma rozebere zděný dům od střechy až po základy a postaví znovu na jiném místě a jiném pozemku. Ovšem cena odpovídá skoro výstavbě úplně nového domu, protože jediné, na čem ušetříte 100% z ceny je stavební materiál s výjimkou malty, omítek, základů, klempířských a malířských prací, podlah atd. Zaplatíte tak jenom rozborku a sborku domu, plus výkop nových základů na novém pozemku a napojení na inženýrské sítě.

Tohle řešení je možné jen u domů postavených určitými metodami, domy postavené z prefabrikátů a tvárnic typu YTONG se rozebírají celkem snadno a rychle, naproti tomu rozborka cihlových domů je prakticky vyloučená, protože nové porotherm cihly jsou zalité betonem a velmi křehké. Klienti H-Systemu, kteří si postavili za vlastní peníze domky a pouze pozemek patří H-Systemu, by tedy mohli stavby odstranit a přesunout jinam. Samozřejmě, že to platí pouze v teoretické rovině, protože by na takovou akci museli mít peníze a není mi jasné, jakou technologií ty domky v Horoměřicích byly stavěny, jestli nejde náhodou o klasické porotherm cihlovky, ty se prakticky rozebírat nedají.

Lidé se dovolávají spravedlnosti u soudu.

Co mně však zaráží, to je postoj médií, která litují majitele dostavěných domků, ale už vůbec nemluví o stovkách a stovkách klientů H-Systemu, kteří nemají ani domky, ani pozemky, ale přitom za domky i pozemky zaplatili. A co oni? Proč je nikdo nelituje? Je to snad kvůli tomu, že se dostali až na samotný konec Ponziho schématu, kde už nebylo z čeho brát, a tudíž o nic nepřijdou, protože ani nic nedostali za své peníze?

Tahle úchylná logika mně děsí, protože se v ní zrcadlí hrozivé myšlení, že lze dělit okradené lidi na bázi kastovního systému, tzn. na ty, kteří to stihli včas a postavili si domky a na ty, kteří to už nestihli a přišli “jako blbci” pozdě. A už vůbec nechápu, jak je možné, že někdo se rozhodl, že bude stavět anebo dokončovat stavbu na pozemku, který je předmětem konkurzu a pohledávky za zkrachovalou firmou. Vy byste šli stavět dům na pozemek, který je předmětem konkurzní bitvy u soudů? Pokud máte hlavu v pořádku, tak byste určitě nešli.

Z vlastního 3x zaplaceného domu na ulici nebo do nájemní garsonky a 50 tisíc korun držhubného? Výzva redakce vládě České republiky


Dnes pronikla na veřejnost informace, že zmíněných 60 rodin, které se mají vystěhovat ze svých domů, za které zaplatili v některých případech dokonce 3x po sobě (jednou zaplatili H-Systemu, podruhé družstvu Svatopluk za dostavbu domu a potřetí bance za odkup domů v dražbě od konkurzního správce), bude mít nárok od státu na dávku jednorázové sociální dávky ve výši 50.000,- Kč [4]. Jistý podnikatel z Kokořínska, Zdeněk Babka, nabízí lidem celkem 8 garsoniér na dobu 6 měsíců za přijatelné nájemné, ale to prakticky nic neřeší pro 60 rodin, ty se těžko vejdou do 8 garsónek. Uvažuje se proto o Unimo buňkách postavených na louce nebo na poli. Stejně tak se uvažuje o vypsání peněžní sbírky, ale tu musí nejprve schválit Krajský úřad, a ten na to má celkem 30 dnů. Tady se ovšem musím pozastavit, protože jestli by měl někdo tuto situaci finančně pokrýt, je to český stát, který dopustil v rámci divoké ekonomické transformace v 90. letech tunelování peněz poctivých českých občanů.

Objem soudních spisů v kauze H-Systemu.

Server Aeronet proto vyzývá vládu České republiky, aby na svém nejbližším zasedání projednala a schválila intervenční záměr odkupu pohledávek za zkrachovalou firmou H-System, aby lidé v domech, které si zaplatili (mnozí z nich několikrát po sobě), mohli nadále bydlet a nemuseli být děsivým a otřesným příkladem bezdomovců, kteří byli okradeni na svých právech a majetku. Český stát bez mrknutí oka sanoval v minulosti zkrachovalou firmu OKD, kterou vytuneloval a posléze opustil Zdeněk Bakala. Český státní rozpočet vynakládá každý rok peníze stovkám neziskových organizací v ČR, které škodí zájmům a lidu České republiky.

Stejně tak stát vynakládá peníze do sportu a dalších aktivit, které v zahraničí jsou zcela a běžně financovány jen z komerční sféry a ne z veřejných rozpočtů. A stejně tak chce vynakládat miliardy korun do nákupu nových zbraní, amerických vojenských vrtulníků a dalších misí českých vojáků v zahraničí. Vyzýváme vládu České republiky, aby výše uvedené příklady výdajů státního rozpočtu přesměrovala a pomohla sanovat pohledávky okradených občanů a věřitelů H-Systemu, kteří kvůli chybným krokům soudů a konkurzních správců v posledních 20 letech přišli o své veškeré životní úspory. Náprava křivd musí přijít ze shora, protože zezdola již není možná. Vláda Andreje Babiše má příležitost udělat tlustou čáru za bezprávím na obyčejných lidech, které se táhne českou historií už přes 20 let.

Nezávislá žurnalistika je v jedné věci zcela závislá: na podpoře čtenářů


Závěrem ještě jedna prosba jménem redakce: Pokud se Vám líbí naše práce a informace, které přinášíme, zvažte prosím jakýkoliv finanční příspěvek na zachování provozu našeho serveru. Pět dní před koncem měsíce máme vybráno zatím jen necelých 50% z cílové sumy. Náš server se nemůže spoléhat na nadnárodní instituce a fondy, ani na dotace a mecenáše, stojíme a padáme s podporou našich čtenářů. Přispět nám můžete na naší obvyklé darovací stránce zde, a to bezhotovostně převodem na účet v ČR (a SEPA převodem v eurech ze SR), PayPalem, Bitcoinem anebo složenkou na účet. A samozřejmě děkujeme všem, kteří již přispěli!

-VK-
Šéfredaktor AE News

130 komentářů :

  1. Ing. Livia Klausová, rodným jménem Mištinová, byla členkou DOZORČÍ rady H-System, mluví se o tom?! Klausovi by měli plnit své závazky, plynoucí z členství v DOZORČÍ radě?! Nejenom nebezdomovec Smetka ... ČR Bakalostán?


    Zdraví Ramón

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím o zdroj této informace, v obchodním rejstříku není o členství ing. Klausové v dozorčí radě žádná zmínka.

      Vymazat
    2. https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=704146&typ=UPLNY Tady je výpis z Justice, žádná Klausová tam není.

      Vymazat
    3. U KAUSY VIDI VOLIČI KAPITALISMUS BEZ PŘIVLASTKŮ

      a to v přikladu který je jeho odhalenim jako odrůdy gangsterismu.
      Na hřbetě ho přivlekl jakýsi Klaus,který prý zas chce kandidovat na presideta.
      ČR už dala námi voliči zvolená politická třida Šmejdů ukrást podle Piketyho 1680 MILIARD a s nimi to vůbec nehne.
      870 000 CHUDÁKŮ ZAHNALI VADNÝM ZÁKONEM DO EXEKUCI prý si za to ti chudáci mohou sami a ted věci pokračuji dál jakoby se nechumelilo.
      Uvědomuji si domorodci,že v ČR neexistuje žádná sila,krome Společnosti voličů OSV,která by tento rabijátský způsob kapitalismu chtěla zastavit?

      Reakce držitelů koryt SSDK je typická.
      Když byl vytvořen aktivisty NÁRODNI PROGRAM OBČANŮ VOLIČŮ,nenašla se prozatim ani jedna strana či hnuti,která by si ho osvojila či všimla.
      Namisto toho chce prý vnitro ČSSD přibit ostrý jazyk OSV rezivým hřebikem na jejich stůl Šmejdů,aby už NIKDO ani necekl.

      Kdo z tzv intelektuálů,kteři k tomu marasu zarytě mlči dokáže napsat brožuru s názvem,

      JAK BUDE ZAVEDEN DO ČR SOCIÁLNĚ EKOLOGICKÝ TRŽNI HOSPODÁŘSKÝ SYSTÉM A PŘEDPOKLADY JEHO ZAVEDENI POMOCI SOCIÁLNIHO STÁTU
      a vystřidá kapitalismus BEZ přivlastků,který vycházi z gangsterismu!

      A ne, aby Šmejdi SSDK,kteří ukradli pomoci zmanipulovaného tisku a TV hlasy voličů a tedy i jejich moc daly režimnim žurnalistům napsat LEŽ

      JAK TO NEJDE!

      Vymazat
    4. DOMORODCI ČR JSOU ZNÁMI SVOU NESOLIDARITOU

      z ničeho nic se teprve dnes v houfu začinaji jakoby poprvé, odvažovat odporu!
      Rozsudek nemusi být realizovat pokud tento solidárni odpor veřejnosti vydrži a potrvá.
      Kdosi dal souhlas,nevime jestli písemně,aby občané investovali do prý ciziho majetku.
      Pokud to dovolil insolvenčni soud,kdy majetek byl v konkursu,pak za činnost tohoto soudu je odpovědný stát A MUSI HLEDAT A NAJIT ŘEŠENI.

      PŘIPOMINÁME,ŽE DODNES NENI VIDĚT SOLIDARITA OBČANŮ KTERÝM BYL VNUCEN KAPITALISMUS BEZ PŘIVLASTKŮ A NIKDO SE TO NECHYSTÁ OPRAVIT!

      Jak se zdá stále,bude dále chybět solidarita a vůle ke změně a tak se občané mohou dočkat ještě mnoha dalšich křiváren a nebudou ani vědět jak je to možné od těch,které si zvolili za své prý zástupce!

      Vymazat
    5. někdo musi dělat volavku co jakoby snaši zlate vajce aby hejlove sedli na lep jako poučka je to dobry ale věřit tomu že to bylo naposledy co někdo udělal z hejla bezdomače je jaksi mimo realitu určitě nebili prvni a určitě nejsou posledni a každa svoboda v rozhodovani něco stoji asam jsem naletěl jako spravny hejl ale o něco meně než stavitele bez lopaty

      Vymazat
    6. POTÉ CO JSOU VOLIČŮM ZMANIPULOVANÝM TISKEM A TV

      ukradeny hlasy a tedy i jejich moc si občané musi vytrpět zpupnost a nezájem politické třidy Šmejdů o nápravu zgichaného systémi,který je dále rád,že z nás dělá bezmocné,špatně zaplacené otroky!.

      Ti SSDK maji zájem jen o výrobu vadných zákonů,skoro třicet let svazovat nezkušenému děvčatku tedy SPOLEČNOSTI VOLIČŮ ruce za zády, absenci zákona o referendu a brzy tomu děvčátku přibiji jazyk na stůl cenzurou,aby nekřičelo NE,NE,NE,když je budou dále znásilnovat po arabsku zezadu!

      TO CHCE SOLIDARITU ANEBO BUDEME ZAŽIVAT JEŠTĚ VĚTŠI SVIHŇÁRNY NEŽ JE TATO

      a nebudeme mít možnost ani se ozvat.OSV aktivisté začhe realizovat přimé dotazy na poslance,členy vedeni stran a hnuti v Parlamentu a prát se proč nechtěji napravu prozatim jen ve formě brožury která vypadá nehoře nevinně.
      Poté sestavime ten rating a budeme doporučovat koho volit a koho ne.

      KDO JE PROTI,AT TO TADY NAPÍŠE A ZDŮVODNI I PROČ.
      Mlčeni bude znamenat souhlas.

      Vymazat
  2. Vsech 1200 zadatelu o domky, kteri meli dohodu (contract) v kapsi, musi byt chraneny zakony, ktere nesmi dovolit BANDITISMUS takoveho rozsahu, jaky je zde popisovan, vuci nim.
    Ceska republiko ZAPLAT TO ! Je to tvoje zodpovednost, ze k necemu takovemu vubec prislo na tvem uzemi !

    (Teda panove, vy tam u vas, tem obycenym lidem tak ser*te na hlavy, ze se divim , proc si to nechaji libit. DODRZTE SMLOUVY !)
    Mate problemy rezte je sami a nehazejte je na hlavy tech , kteri vam prinesli penize (v DOBRE VIRE VE VAS), ktere jste vy spatne odhadli na vystavbu. )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty si náš pleteš cikánskou obcí! nebo ještě hůř.
      Odškodnění bude z majetku rodiny Klausů a Zemanů a z majetku členů ODS a ČSSD! Bude zabaven majetek obou stran a budou prohlášeny za zločinecké organizace. Jako byla SS

      Vymazat
  3. Půl miliardy utopeno v Letech, amnestie podvodníků, Smetka sice rekreoval dvanáct let, a ani dnes nebydlí pod mostem...a stát dává od případu ruce pryč, óóó svatá prostoto, jak jednoduché u nás

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1:50 Ten "stát" jsme my všichni. Jsou to naše peníze. A stejně jako je zločin platit za Lety, tak opravdu nevím, proč bychom měli platit ztráty několika okradeným.
      Kdo zaplatí nám všem, kteří jsme byli privatizací okradeni o všechno, co jsme desítky let budovali a financovali?

      Vymazat
    2. pro 3:55
      na tuhle diagnózu platí jen jediná léčebná kůra, šibenice
      věřte, je to staletími ověřené

      Vymazat
    3. 6.22 Tak provaz vám! Paní/pan 3.55 napsal přede mnou naprostou pravdu. nota bene, když vyhodili po privatizaci z bytů nás (bez náhady) nikdo se tím nezabýval,každý od nejvyššího soudu výše hýkal o právu majitele... a v případech například ukradené vody (privatizace VEOLII...) to hýkají pořád... tak o co jde? Okradlivšechny pracující i penzisty o celý NÁRODNÍ MAJETEK, zcizili, zašantročili, zlikvidovali... Kde jsou cukrovary? Kde je Kolbenka? Někdo si naprivatizoval (nakradl) a je slavný a obdivovaný úspěšný člověk, jiný naštval mocné a dopadl jako Rath, jiný zkrachoval a je nezaměstnaný, pod mostem, zato s mílionovým... ne majetkem, ale dluhem. Kolik lidí - rodin poctivě pracujících (ne parazitů), bylo za naprostého, lhostejného ticha a nezájmu pisálků a televizí vyhozeno z bytů a i když se vystěhovai sami, ještě platili exekutorské parazity za to, že jim uškodili? Nebo dokonce za to, že je násilně "vystěhovali" do pryč, protože se jim NEDOSTALO SPRAVEDLNOSTI, ALE POUZE PRÁVA? Prosím autory "Pláče nad osmi H systémovými domy" o doplnění počtu soudních vyhazovů z bytů a exekucí s tím spojených za éro povelvetovou A ZAMYŠLENÍ SE NAD TÍM, PROČ ZROVNA TĚCHTO OSM DOMŮ HOROMĚŘICKÝCH? Čím jsou kauzy výjimečné? Vyhzují lidi úspěšné (kdo měl v polovině 9O. let miliony?), nebo proto, že v tom hodlají namočit "rypáky" Babišovi a Zemanovi?

      Vymazat
    4. vradiu hlasili že kdyb měl splacet smetak tak by musel žit šetset devadesat let avšechny prachy davat okradenym ovšem bez uroku s urokem snad jedině jako ježiš spasiitel protrže uroky z uroku auroky z těchto uroku dale uročenych je hvězdna ciferka

      Vymazat
    5. nechapu proč by to měl zatahnout statni rozpočet ale jako ohřat si svoji polivčičku to nema chybu to jako že by jsem měl platit všechny dobraky co svoje prachy pro jebali tak takto soudruzi teda ne raději se starejte o chodniky a silnice beztak nas ojebaji neuvěřitelně

      Vymazat
  4. Kdo je věřitelem H-systému? To Smetkovi půjčovali peníze na lotérii? Nemohlo ze strany věřitele dojít k pochybení?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:35- to je správná otázka! Dostal-li pan Smetka roky na "tvrdo", o správnosti trochu pochybuji, potom má spoluviníky! V Norimberku také trestali donátory, byť ne všechny. Mne by zajímala hodnota majetku H-systému v počátku konkurzu oproti investicím(za co byl p.Smetka odsouzen?) a podobnou bilancí v průběhu nucené správy. Asi bychom se divili!

      Vymazat
    2. PS. to o čem pochybuji, je mou otázkou: kdo pana Smetku "zařízl"?

      Vymazat
    3. zavřete předsedy všech soudů a bude pořádek

      Vymazat
  5. Článek si protiřečí, když na jedné straně se ptá, zda by někdo rozumný stavěl cokoliv na pozemku, který mu nepatří a je zatížen dokonce konkurzem a na druhé straně říká, že ti co tak učinili byli tedy okradeni, protože stavěli tam, kde by nikdo rozumný nestavěl. Na závěr článek říká, že by stát vše měl zatáhnout, zaplatit za ty, co nerozumně stavěli tam, kde by nikdo rozumný nestavěl. V televizi se rozebírají emočně tyto zprávy o vystěhování chudáků, kteří investovali tam, ke by, jak článek říká, nikdo rozumný neinvestoval. Jestli to stát tedy zatáhne a zaplatí, tak se na stát můžou obrátit všichni co neúspěšně investovali na burze cenných papírů, neúspěšně investovali do jakéhokoliv podnikatelského projektu a tak podobně. Předně je si třeba položit otázku, jak je možné, že soudy nižší instance došly k tak diametrálně rozdílným rozsudkům, než byl konečný rozsudek nejvyššího soudu , když podklady pro celou kauzu byly stejné. Kdo za to nese zodpovědnost? Podle všeho nejvyšší soud rozhodl, že pro uspokojení škody všech poškozených, musí využít veškerého dostupného majetku H systému a ne jenom uspokojení části klientů H systému. V televizi a ani v článku se neříká nic o těch dalších, asi něco, přes tisícovka klientů, co oni by na to řekli, že jsou uspokojení jenom někteří a ostatní ne. A závěrem, Jsme v politickém režimu, který je založen na spekulaci, kdy spekulace byla za socialismu tvrdě trestána a byla považována za nežádoucí. Jako příklad je možné uvést, jak socialismus potíral veksláky a jiné chytráky. Současný režim spekulaci naopak podporuje, dává spekulanty za příklad schopností. V H systému došlo ke spekulaci, která špatně dopadla, jako většina spekulací, které nepřinášejí žádnou hodnotu a jenom napálením někoho, zbohatne někdo jiný. Vidíme to dnes a denně a H systém není žádnou výjimkou, ale jenom potvrzuje pravidlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde o typický pokus uplatnit polistopadovou mantru "Privatizovat zisky a výnosné majetky, socializovat (hodit státu na hrb) soukromé ztráty, zlodějny, švindly... prostě všechny soukromé ztráty".

      Vymazat
  6. Ano máš pravdu je to systémová záležitost.Proto viníky jsou všichni Ti,kteří tento spekulatiní systém zavedli.Přiznají si to?Je spekulace jen kladnou záležitostí,či negativní?Spekulant -stát či jednotlivec by měl být vždy jednoznačně odpovědný.....

    OdpovědětVymazat
  7. Když vezmu dostupné informace, není na rozsudku nic nepochopitelného. Je mi líto každé křivdy, ale řešil někdo jiné? Kolik lidí přišlo o všechno, když naletěli podvodníkům? A mlely o tom od rána do noci TV a rádia? Ani pes po nich neštěkl! Jenom to, že se jedná o H systém, několik desítek rodin a blízkost Prahy. Kdyby se měla stěhovat jedna, nebo dvě famílie u nás v pohraničí, ani pes by po nich neštěkl.
    Tohle je kapitalismus. Pro slabé a hloupé v něm je určené místo vykořisťovaných. Vykořisťovatelé jsou ti druzí. Silní, vychytralí a bezohlední.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 5:24
      Vážený pane Hricáku. Vždy jsem si vážil Vašich příspěvků. Tentokrát si o Vašem příspěvku myslím že jste asi mněl špatnou noc. Zamyslete se nad tím co jste napsal.
      Václav

      Vymazat
    2. Václave,
      já tady nevelebím kapitalismus ani tenhle pošahaný systém. Jenom konstatuji stav věci z informací, které byly zveřejněny v médiích.
      Dnes jsou média plná "ukřivděných" klientů H systému. Kdo se zastal těch tisíců okradených před nimi? Dělal jim snad někdo mediátora? Dovolával se kvůli nim ústavního soudu? Přečtěte si můj příspěvek o něco níž. A to je jenom malá ochutnávka z mých osobních zkušeností. Toho co jsem buď osobně zažil, nebo zažívají konkrétní lidé v mé blízkosti.
      A co s tím naděláte? Lidi si tenhle systém vybrali sami. Zvonili pro něj klíčemi a odstáli hodiny na mnohatisícových demonstracích. Tak ho tady mají. V naivní představě, že z každého bude továrník a velkostatkář. tak nějak jim nedošlo a stále nedochází, že jich je z logiky věci pouze omezený počet a na většinu zbudou místa dělníků, pacholků a děveček.
      Nesouhlasím s tím, ale respektuji volbu většiny.

      Vymazat
    3. "Slabí, hloupí" a slušní vs. "silní, vychytralí" a bez morálky. - Odkdy se nemravnost počítá mezi ctnosti?

      Vymazat
    4. Nemravnosti začaly hned,když cinkálisti si vycinkali kapitalismus BEZ přivlastkůa nyni nemaji dost solidarity ho odkopnout a taky zdá se na to nikoho nemaji,protože voli dookola křiváky produkujici vadné zákony!

      Vymazat
    5. 10,47
      Nenepsal jsem, že je nemravnost ctností. Napsal jsem, že slabí a hloupí jsou vykořisťováni silnými, vychytralými a bezohlednými. Přičemž neznám žádného hlupáka a slabocha, který by si jím přál být. Prostě se tak narodili a nic na tom nezmění ani ta nejlepší škola na světě. Je zvláštní, že okrádat postiženého je nemravné a trestně postižitelné. Ale okrádat hlupáka je dovoleno, přičemž velmi často tvoří hranici mezi duševně postiženým a hlupákem velmi úzké rozpětí několika IQ bodů, které navíc přiděluje jakási komise. Když to zjednoduším, úředně potvrzený blb je do značné míry chráněn zákonem, ti ostatní mají smůlu a často za to musejí platit až do smrti. To jsou všechny společenské formy, které odmítají sociální rovnost. Kapitalismus, feudalismus i otrokářství. A tohle měli vzít lidé v úvahu, když zvonili klíčemi. Že na většinu zbyde role vykořisťovaných. I klienti H systému.

      Vymazat
    6. Jenom doplním, sytý hladovému nevěří. Ať už dopadne kauza H systému jakkoliv, s lidmi to stejně nehne. Nikdo neuvěří v nespravedlnost tohoto systému, dokud mu její důsledky nezaklepou na dveře. Žádná revoluce nebude do té doby, dokud se do existenčních problémů nedostane většina populace.

      Vymazat
    7. 16,30
      Podle nečitelné reakce soudím že si zřejmě myslíte, že vy se nikdy vykořisťovaným stát nemůžete. Vykořisťovaným již pravděpodobně jste a ani si to neuvědomujete. Znám poměrně dost těch, kterým to trvalo dlouhé roky, než si to připustili. A spousty dalších říkají "oni ty kurvy málo platí", ale vůbec jim není divné, že ty "kurvy" si žijí v luxusu koupeném z peněz za nedoceněnou lidskou práci.
      Žij, ale nechej žít. Na to by měli myslet alespoň politici při tvorbě zákonů a regulací. Když už na to nemyslí kapitalisté. A to ve vlastním zájmu.

      Vymazat
  8. je to zaujímavé - porovnanie - ak na Slovensku nemám list vlastníctva, nemôžem robiť nič. a ak aj idem dávať peniaze na výstavbu komukoľvek, tak ten mi ide postaviť čokoľvek ale už od začiatku som vlastníkom CELEJ stavby ja, čiže zmluva o dielo, nie staviam a potom sa losuje, ak tak nebolo, tak je to čierna stavba a musí sa búrať a hotovo, ak sa ide stavať fy, developersky, tak táto musí mať práva k pozemkom, inak nesmôže začať nič, stavebný úrad nedá povolenie na stavbu, tam dotyčná fy preukáže vlastníctvo a ide s geodéziou zamerať stavby - má v ruke stavebné povolenie a realizačné zameranie stavby - a až následne môže najať fy ktorá to bude stavať, popritom musí mať projekt ktorý predkladá v mieste výstavby o vysporiadaní - majetkovom, a aj to ako privedie médiá - plyn elektrinu, odpadové hospodárstvo, akým spôsobom sa to bude riešiť a prístupovú komunikáciu - ak nemali list vlastníctva po podpísané zmluvy - tak ako mohli stavať, keďže tu nešlo o developerov - tí idú na svoje triko a po dokončení predávajú, ale o reálnych vlastníkov stavby - konkrétnej, a tu mali mať zmluvu a výstavbe domu č. to a to, ktorý zaplatil toľko a toľko a v katastri sa malo nie po dokončení, ale pri kúpe pozemku uviesť meno majiteľa - aspoň tak to chodí na Slovensku - po dokončení stavby a kolaudácii sa vydáva kolaudačné rozhodnutie na základe ktorého sa dom stáva obývateľný a uvedený vlastník - má dokumenty o porealizačnom zameraní stavby, rozhodnutia o pripojení k sieti a vodovod a pod. a stáva sa platcom domovej dane, čím sa mu prizná jeho majetok a užívanie k danej stavbe a parcele na ktorej stojí - takže je pravdou, že uvedení akože vlastníci nevlastnia nič ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo teda začal stavět,když došlo k problémům,bylo už rozestavěno několik domů a už i bylo potvrzeno,kdo a který byt bude jeho.Proto došlo k tomu,že tito budoucí majitelé se rozhodli,dostavět si to sami.Jak poznamenává výše,kdo na tom vydělal,jsou nepostižitelný.

      Vymazat
    2. 5,38
      Ale ono je to u nás stejné. Alespoň ve vztahu dlužník - věřitel. Pokud chcete hypotéku, musí být ve vašem vlastnictví nejenom dům (při stavbě budoucí), ale i parcela pod ním. Navíc banky vyžadují i přístup k nemovitosti, a to buď doložením výpisu z listu vlastnictví, že je přístupová cesta vaše, nebo nějakou jinou formou, např. věcným břemenem. Jinak vám hypotéku nedá.
      Klienti H systému ale zřejmě hypotéku na stavbu nepotřebovali. Buď stavěli za hotové, nebo si vzali spotřebitelský úvěr, u kterého banka nemusí vyžadovat vložení zástavního práva do listu vlastnictví.

      Vymazat
  9. Hajzl system

    Jeden když má,chceme taky.
    Svorně kradem, jako straky.
    Než sešel se rok zas s rokem,
    soudce dostal něco bokem.

    Lidem letos bude kláda,
    zloději si kryjí záda.
    Tady to tak prostě chodí,
    ohnem právo, jak se hodí.

    Tisk lže denně, telka hlásá.
    Lump? Ten v skrytu blahem jásá.
    A když zle je, věc se mele,
    dostane pas Izraele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavý literární útvar, ve zkratce a dobré! Autora vyzývám, aby tvořil, je v něm to pověstné "střevo" a to je důležité!!! Opravdu psát nikdo nikoho nenaučí, musí to v něm být jako v "koze" jak říkával Bohoušek Hrabalů! Díky a směle do díla!!

      Vymazat
  10. měli bychom pochytat a odsoudit především všechny členy vlád, parlamentů a senátů. Pak k nim přidat špičky policie a justice od roku 1990. Včetně jejich dětí a vnuků.
    Všechny odsoudit k nuceným pracím na doživotí. Dokud neuhradí největší rozkrádačku v našich dějinách, dluh, který způsobili Českému národu. Bez pardonu.
    To co sledujeme jen zlomkem skuteční devastace právního státu a na vině jsou všichni. Podívejte se na Filipa, teprve když mu začali jít po krku vlastní lidé, ne proto, aby napravili zločiny napáchané na Českém národě, ale protože přišli o koryta, tak pan Filip začal na oko bojovat proti korupci.
    ostatní jsou na tom stejně.
    Jedině, čemu rozumí, jsou minimální mzda a karabáč.

    OdpovědětVymazat
  11. V Česku jsou odhadem desetitisíce staveb, neli statisíce staveb, které jsou postaveny na cizím pozemku. Katastr nemovitostí tuto skutečnost i eviduje, vlastníkem stavby je jeden vlastník a vlastníkem pozemku druhý vlastník.
    Stavby na cizím pozemku se souhlasem vlastníka pozemku nebo s upravením právních vztahů mezi vlastníky pozemku a stavby jsou proto běžnou záležitostí podle dřívějšího občanského práva.
    Až s přijetím nového občanského zákoníku s platností od r. 2014, který připravopvali experti z plzeňských práv byl celý systém vlastnictví pozemku a odděleného vlastnictví stavby rozvrácen a postaven na hlavu ustanovením, že vlastník pozemku je i vlastníkem stavby na pozemku.
    Domky družstva Svatopluk byly dostavěny se souhlasem správce konkursní podstaty před rokem 2014 a nelze na řešení tohoto případu použít nové občanské právo platné po r. 2014.
    Myslím že tyto fakty by už mohly stačit k odhalení absurdity celého případu a odhalit lživost některých argumentů obhajujících absurditu rozhodnutí Nejvyššího soudu. Jestli se toto rozhodnutí stane precedentem tak se desetitisíce lidí musí připravit na věc, že budou jejich nemovitosti, které jsou na cizích pozemcích, přisouzeny vlastníkům těchto pozemků a budou následně vystěhováni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě dodatek, vlastníkem věci je obecně ten, kdo věc zřídí na vlastní náklady, to platí i v případě když ke zřízení této věci zpracuje nebo využije věc někoho jiného. Tato zázada je základní pro posuzování, kdo je vlastníkem věci, resp. stavby.

      Vymazat
    2. 6,32
      Vy zmiňujete nově postavené stavby. U nás je čtvrt vesnice postavená v sedmdesátých letech státními statky a pozemky pod nimi a bezprostředně přiléhající vydal pozemkový fond v restitucích. Dvěma lidem se podařilo s vlastníky dohodnout, i když je to stálo moře času a hodně peněz. Když kupujete prázdný pozemek, je na vás, jestli cenu akceptujete, nebo ne. Když už vám ale na něm stojí chalupa, tak vás drží vlastník parcely pěkmě za koule. Sranda je, že před lety byli vlastníci čtyři v ideálním spoluvlastnictví. Stačí, když jeden začne vymýšlet a nedomluvíte se. Dnes jich je dvanáct, protože to někteří převedli na své děti. Tak že domluva se limitně blíží nule. Když jsem se ptal, zda by šlo na tento případ uplatnit vyvlastnění ve veřejném zájmu, když už to státní úředník takhle zmastil, bylo mi sděleno, že nikoliv.
      Takhle to totiž u nás chodí. "Nápravou" jedné křivdy vyrobím deset jiných.

      Vymazat
    3. Ten nový občanský zákoník po r. 2014 je z velké části obšlehnutým švýcarským obč. právem, ale z takovými úpravami, že je to neskutečný zmetek, který rozvrátil dosavadní občanské právo platné do r. 2014.
      V jiné době a v jiné zemi by jeho vytvoření a jeho schválení bylo považováno za sabotáž. JVS by jeho tvůrce jako sabotéry nechal postavit ke zdi.

      Vymazat
    4. 6.38 Idioti ale to co jste napsal a je obsaženo v ustanoveních obč. zákona nikdy nepochopí.
      Idioti budou pořád tvrdit, že když postavíte na svoje náklady barák na základové desce, kterou zaplatil někdo jiný, tak že vlastníkem toho baráku je ten, kdo zaplatil základovou desku.
      Ať žije blbostán a jeho právní idioti ..

      Vymazat
    5. 11.17 Už byl vymyšlen nový právní termín -investice do cizího majetku, toto pojmenování investice je právním důvodem k okradení investora. Byly doby, kdy právo znalo termín -investice v cizím objektu, a tato investice byla součástí učetní evidence majetku investora.
      To jsme to dopracovali .. blbostán

      Vymazat
  12. Registrujete ještě, že Smetka nafasoval svou dvanáctku ve stejném procesu, kdy dva představitelé Svatopluku dostali od soudu podmíněné tresty? Takže je potřeba zmínit proč tak soud rozhodl. Vysvětlil to soudce Kydalka na ČT 24 ve středu/včera/ večer. V roce 1997 byl podán návrh na konkurz H systému. Ten byl ovšem prohlášen až o rok později. Před tím vzniklo Družstvo Svatopluk a to uzavřelo s H systémem, respektive Smetkou osobně dohody o dlouhodobém pronájmu !!! některých pozemků a staveb!!! Nesmyslné řešení. Ale neuvěřitelné bylo, že i tyhle smlouvy byly záměrně a tudíž podvodně ANTIDATOVANÉ! na dobu z před podání návrhu na konkurs H systému!!! V jednoduché češtině – už jenom základní operace , která měla umožnit dostavění domků Svatoplukem byl podvod!!!

    Nyní paní Fialovou -Ištvánkovou přeruším s důležitou informací. Svatopluk a jeho členové, kteří stavěli dále, dotáhli vše ke kolaudaci a nastěhovali se následně do dokončených staveb věděli, že staví na pozemcích, které nejsou ani jejich, ani družstva, nýbrž patří H systému a jsou tedy tak jako tak součástí konkurzní podstaty!!!

    Jenže to, že jsem někým fatálně podveden a okraden mne ještě nelegitimuje k tomu, abych přestal vnímat realitu, nerespektoval fakta a v podstatě se dopustil jednání, kolidující se zákonem nebo rozhodnutím soudu! A když ano, musím za to nést důsledky. Oni vsadili na to, že soud zohlední více jejich lidskou tragedii než právní pozici správce konkursní podstaty a ostatních okradených, které vlastně svým svévolným jednáním poškodili a chtěli připravit o možnost vrácení části Smetkou podvodně vylákaných prostředků!

    U dvou soudů jim to tento kalkul vyšel u toho Nejvyššího ne. Je mi jich líto. Lidsky je to hrozné. Naprosto děsivé! Zejména uvážíme li, že prohraný soud má další fatální dopady na poražené! Že to ztrátou dostavěného domu nekončí.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2018/07/26/h-system-rozsudek-nejvyssiho-soudu-a-veci-kolem-i/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlk i Vy jste objetí manipulace, protože nemáte potřebné právní znalosti a proto píšete hlouposti.
      Přečtěte si co napsal
      Anonymní 26. července 2018 6:32

      Vymazat
    2. Jo, objetí je správné slovo, nechali se oJEbat hahaha

      Vymazat
    3. A chytrolínský Aronet podle toho taky píše hlouposti, to je tak, když je každý právníkem.

      Vymazat
    4. 6:44
      JJ, to jsou komoušské manýry, stavět na cizím za cizí.
      Navíc jsou smlouvy družstva Svatopluku antidatované, takže podvodné.
      A co ještě ještě?!:
      Družstvo Svatopluk, do kterého byly nemovitosti z H-Systému vyváděny, bylo zakládáno za účasti samotného Petra Smetky.
      TAK CO BYCHOM ASI MOHLI OČEKÁVAT. Zloděj založil další zlodějnu a všichni si mysleli, že jim to do budoucna projde.
      A třeba všechno za ně zaplatí stát. :-)

      Vymazat
    5. 7:36
      Blbe komentuj, ale už se vyser na nějaké komoušské manýry o kterých pravděpodobně víš naprosté H..no
      Václav

      Vymazat
    6. Komoušské manýry je chování lidí, kdy jedno melou a zároveň to samé popírají a zaprodávají se, zrovna tak jako mnozí komouši, kteří se zbavili těch, kteří to mysleli doopravdy. Díky těm, kteří se dostali po těch prvních k moci jsme dnes tam, kde jsme. Na vysněném "západě" s kapitalistickou podělanou zadnicí a válkou na krku milý Václave.

      Vymazat
    7. 7:36+11:45 Termín "komoušské manýry" používá ten, díky jehož zblbělosti propagandou se prosazují kapitalistické manýry. Takové zblblo věří, že když si nedopatřením nadrobí do trenclí, tak že za to také můžou komouši.

      Vymazat
    8. 7:36 Ha ha tak to opravdu jo typická kapitalistická zlodějina.

      Vymazat
  13. 7.36 Co to meleš pomatenče, družstvo Svatopluk založili členové, kterým předmětné rozestavěné domy po dostavbě měly patřit, žádný Smetka členem družstva není. A co ty komunistické manýry, nic jiného nemáš? oni stavěli za cizí, jak jsi na to přišel? Měli ti lidé, jímž ty rozestavěné domy měli patřit koukat na to až se torza domů rozpadnou a správce konkurzu je prodá jako bezcené někomu jím vybranému, kdo bude mít zájem o pozemek.
    A to antidatování máš odkud, ty nevíš že v případě potřeby všichni lžou oby si zdůvodnili co potřebují.
    U tebe je každý zloděj, na koho někdo ukáže? Potom se nediv že tě někdo má za pitomce, podle toho co píšeš ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "bylo zakládáno za účasti samotného Petra Smetky"
      Nemluví se o členství.
      A tím, že uznáváš, že lidé lžou, tak pouze potvrzuješ to, co jsem napsal. Děkuji. :-)

      Vymazat
  14. Jenom pro zajímavost, když už teda se řeší politici ČSSD, tak Václav Erben měl za manželku matku Buzkové, takže jestli měl někdo osobně blízko k vedení, tak ne k Zemanovi, ale k Buzkové. Pochybuju, že by Erben nebo Šlouf se Zemanem řešili svoje finanční závazky, s rodinou jistě ano.

    OdpovědětVymazat
  15. K celému případu s vystěhováním lidí z domů družstva Svatopluk je jaksi nenápadně přidán přesah do politiky a to je hlavní důvod rozpoutání celé aféry.
    Tento přesah do politiky zcela zastíní všechnu špínu, která se odehrála při konkurzu H-Systému.
    Pro blišší informaci, jakou úlohu v tom hraje současný konkurzní správce je hodně vypovídající následující článek na PL
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Z-koruny-vam-vrati-mozna-10-haleru-Dokument-z-barvite-historie-spolecnosti-H-System-545296

    OdpovědětVymazat
  16. H-Systém,to je jen nepatrné smítko zločinů spáchaných po Hadráku STB !

    Bez zákonu o nepromlčitelnosti VŠECH pohadrákových zločinů se nehneme z místa a jako národ skončíme špatně,hodně špatně !
    Pavel Beran

    OdpovědětVymazat
  17. Přesně takové řešení jsem očekával ihned lpí vyhlášení rozsudku. Je zapotřebí uklidnit lidi, je zapotřebí kauzu rychle zprovoznit ze světa protože by se mohl někdo opravdu zajímat co se stalo s ostatními pozemky
    Kterých tam bylo více a byly rozprodány za hubičku, z kterých mohl být uspokojen zbytek podvedenych.

    OdpovědětVymazat
  18. Doporučuji přečíst si také komentář Stanislava Křečka:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Vystehovani-nebudou-Stanislav-Krecek-vnasi-nove-svetlo-do-pripadu-H-System-545353

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, Stanislav Křeček.

      Vymazat
    2. Řekl bych, že by bylo nejlepším řešením, dostavěné domy od stavebníků za režijní ceny (nejsou majiteli pozemků, na kterých stojí a celá výstavba smrdí podvodem) odkoupit a začlenit je do konkursní podstaty. A stavebníci budou jedni z mnoha poškozených, pouze získají navíc tu režijní cenu za stavbu.
      Bohužel, výkon spravedlnosti již nejspíš Klaus svými amnestiemi znemožnil. P.K.

      Vymazat
    3. Pane Kopecký,
      jenomže řešení, o kterém se zmiňuje S. Křeček, by vytvořilo právní precedens. Pokud by k něčemu podobnému stát přistoupil, logicky by se ozvali i jiní poškození z úplně jiných kauz. A místo, aby se konfiskoval majetek zlodějů, budeme všechny okradené sanovat my všichni ze svých daní. Místo, aby jsme si financovali složky, které podobným situacím mají předcházet, budeme odškodňovat postižené?
      Jakou to má logiku?

      Vymazat
    4. vladimír hricák 26. července 2018 14:51

      Nevnímám to, co píše pan Křeček jako návrh "řešení" - pouze předvídá, co asi bude.Šlo mi hlavně o jeho upozornění, že není namístě házet teď hlavní vinu na Nejvyšší soud.

      Problém je velice komplexní:
      - stav našich zákonů a předpisů, které vznikaly v době Klausova budování kapitalismu a na němž se podíleli i právníci svou činností (a nezřídka i svou nečinností);
      - specifický problém nekvalitních smluv - opět otázka odpovědnosti právníků;
      - Smetka byl sice odsouzen (neznám detaily - je tam ale i ono "odškodnění" cca. 2 miliardy, které pochopitelně nedokáže zaplatit ani kdyby chtěl);
      - otázka, nakolik dnes lidi (konzumenty) před uzavíráním podobných smluv dokáže ochránit právní pomoc - u reklamací v obchodech či e-shopech o tom televize mluví prakticky denně - jak je to ale s byty a domy?

      A k Vaší otázce ohledně státu (tu pasáž jsem, je-li u Křečka - asi přeskočil) mě napadá:
      ano, asi by to nebyl dobrý precedens, jenže (!) - vzpomeňte si také, jak stát (konkrétně USA) odškodnil banky po krachu Lehmann Brothers etc. z peněz daňových poplatníků. A to není jediný případ. Oklikou pak tyto kriminálníky (Goldmann Sachs e tutti quanti) reálně odškodňují občané všech zemí. Bankéři a spekulanti přitom narozdíl od klientů H-systému jednali po celou dobu vědomě protizákonně.

      Uvádím toto srovnání proto, abych ukázal, že nemá smysl ptát se po "logice"; když tak se ptejme po morálce a právním státu.
      (Jediná "logika", která tu - až na řídké výjimky - vládne, je logika zisku a podílu na moci.)

      Vymazat
    5. Při sanaci bank se mohli politici vymluvit, že škodou menší předešli škodě větší. V daném případě tím, že do krachujících bank nalili stovky miliard dolarů předešli zhroucení ekonomiky a škodám o několik řádů vyšším. Já nemám vcelku nic proti záchraně bank. Jenom si myslím, že se to mělo vyřešit jinak. Kdo platí poroučí. Tím, že platili daňoví poplatníci, měli se banky stát jejich majetkem. Když ne zcela, tak přinejmenším dílem vloženého kapitálu.
      Ale v případě H systemu jde o zcela jinou situaci. Tady by si politici za naše peníze kupovali naší přízeň. A to se mi zdá hodně ujeté. Zloděj vám vyluxuje peněženku, byť nepřímo, a vy mu máte ještě být vděčný? Křeček to zmínil v tom smyslu, že politici nedovolí fatální konec klientů, protože mají podporu široké veřejnosti.
      Jakkoliv je mi jich líto, stejně je mi líto i těch tisíců podvedených, kteří H systému předcházeli i těch, kteří přišli po nich. A proč? Protože se měla určitá vrstva boháčů stát ještě bohatší? Proto se ohýbaly zákony, proto byla téměř nulová regulace?

      Vymazat
    6. vladimír hricák 26. července 2018 19:39

      Souhlasím s Vámi; jen si nejsem jist, zda tu výmluvu uznat. Kdo nám přesvědčivě dokáže, že by opravdu došlo ke "zhroucení ekonomiky"?
      A kde se dozvíme, kolik z těch státem poskytnutých peněz (ať už bezprotředně při "záchranné" akci nebo při následném "kvantitativním uvolňování", tedy "tištění peněz") bylo užito k dalším hrám na burze resp. vytváření dalších hedgeových fondů?
      Dále pak není jasné (nejsem příznivcem takového kroku), zda by si politici takovým krokem opravdu koupili něčí přízeň, a pokud ano, čí.

      V obecnější rovině bych k oběma srovnávaným příkladům ještě dodal, že pořád převládá víra v jakési technické, "expertní" řešení. Jenže takovým "technickým" (pseudo)řešením je i stávající systém zdanění, kde jsou ekonomové (převážně teoretici, jakým je i Václav Klaus!) ochotni se do krve přít o "jedině správném" či "optimálním" nastavení daňové soustavy.

      Vymazat
    7. To už si hrajeme se slovíčky. Skutečnost je taková, že západ půjde dřív, nebo později do kopru. Záchrana bank pouze oddálila konec, který stejně jednou musí přijít. V kapitalismu jsem slyšel ono "Kdo platí, ten poroučí". Proto mi z logiky věci přišlo naprosto přirozené, že před sanací měl být státem dosazen nucený správce a odstaveno stávající vedení. Teprve potom se měly převádět peníze a banky se měly znárodnit.
      Ke kupování si přízně. Zeptejte se lidí. Když ne všichni, tak nejméně 8 z 10 vám řekne, že by s tím měl "stát" něco udělat. Jenom že co? Dvě miliardy skončily bůh ví kde a odškodňovat není z čeho. To málo, co po Smetkovi zbylo, jsou ty baráky. Když je těm lidem vezmou, stane se jim v očích veřejnosti strašná křivda. A odnesou to politici. Námi volení politici. Když jim je nechají, poruší se zákon a vytvoří se opět precedens. Když je odškodní stát (za naše peníze), budou chtít jiní podvedení odškodnit také.
      Jsem docela zvědavý, jak to dopadne. pokud se tedy něco vůbec dozvíme. Řada kauz se u nás nechává vyhnít, aby je nakonec definitivně zametla nějaká amnestie.

      Vymazat
  19. Něco k věci napsal i Radim Valenčík
    http://radimvalencik.pise.cz/5962-kauza-h-system-tri-lzi-zlocinne-spiknuti.html

    OdpovědětVymazat
  20. Velmi věcný komentář k Občanskému zákoníku verze 2012 podal právník Tyl a souhlasím s jeho komentářem, že právě tato kauza ukazuje, jaký je to paskvil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na kauzu dostavby domů a jejich vlastnictví se musí ale použít obč. zákoník platný v té době, a tím není nový občanský zákoník platný od r. 2014 !!!

      Vymazat
  21. H-Systém ilustruje, jak rozdílné pojmy jsou právo a spravedlnost a proč ta socha s váhami, co symbolizuje soudní moc má zavázané oči :-)

    OdpovědětVymazat
  22. V řadě českých měst se ve velkém vystěhovávají celé rodiny z ubytoven na ulici, aby pak města mohla tyto ubytovny zbourat! Dnes mají vystěhovat desítky domů družstva Svatopluk a celá republika (včetně ministra Hamáčka) jim nabízí náhradní byty. Koho máme více litovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:01 A ty ubytovny si vystěhované rodiny také postavili za svoje peníze? Poznáte rozdíl mezi vozem a kozou?

      Vymazat
  23. Není problém pro znalého člověka si z rozhodnutím Nejvyššího soudu vytřít pr*del. Uvidíme jak se zachová společnost a její vláda a parlament.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolik vysála ČSSD? Tohle je mimo jiné i problém jejich voličů.

      Vymazat
  24. Vážení vítejte v kapitalismu kde se obyčejný občan nedovolá.

    OdpovědětVymazat
  25. Nejsem právník, ale snad můžu mít názor, že když naše soudy tento případ „řeší“ 21 let, tak že naše justice silně smrdí. Nezávislost a důstojné odměňování soudců, zašly příliš daleko. Jsou přepláceni a vzájemně se kryjí, do toho je třeba zavést nový vítr. Názor místopředsedy SPD, p. Radka Rozvorala:

    „Kauza H-System je jedním z největších podvodů v dějinách ČR, po kterém zůstávají lidem, kteří byli napáleni, pouze oči pro pláč. Na celém případu je vidět, že i přes obrovské množství zákonů, které v České republice existují, je vymahatelnost práva pro obyčejné občany neskutečně tristní. Až žalostně trapná.
    Proto je třeba se zasadit o reformu soudního sytému. Naše hnutí SPD již delší dobu prosazuje vymahatelnou odpovědnost za práci soudců a časové omezení jejich mandátů, které by pravidelně obhajovali. Také je potřeba, aby se právní systém co nejvíce zjednodušil, jelikož v dnešní době se v něm nevyznají ani někteří právníci, natož pak běžní občané.“
    https://www.spd.cz/novinky/3269-radek-rozvoral-kauza-h-system-je-jednim-z-nejvetsich-podvodu-v-dejinach-cr

    Podle mého názoru je také chyba na straně Klause, že udělil viníkům amnestii. Tento člověk opět začíná sondovat, zda by zase nemohl být prezidentem. Je to hnus, ale obávám se, že v budoucí nabídce kandidátů, bude jediný volitelný. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.K. Myslíte že Okamura nebude kandidovat? Bohužel asi máte pravdu furt lepší klaus než nějaký nástupce drahoše.

      Vymazat
    2. Anonymní26. července 2018 12:47
      Domnívám se, že na funkci prezidenta má dost času. Nyní může udělat více práce jako zákonodárce, nebo v exekutivních funkcích. P.K.

      Vymazat
    3. 13:01

      A tento "zákonodárce" se ještě dlouho bude vykrucovat, že by toho tolik zlepšil, kdyby mu všichni neházeli klacky pod nohy...
      Je opravdu štěstím pro tuto zemi, že národovci mají v čele takového blba!
      Váš obdivovaný führer má opravdu času habaděj.
      Heil Okamura!

      Kokotko

      Vymazat
    4. Anonymní26. července 2018 13:14
      Dokážete být přesvědčivý. Když mi dáte odkaz, kde si Okamura stěžoval „že by toho tolik zlepšil, kdyby mu všichni neházeli klacky pod nohy...“, tak se snad přidám mezi Vás, kterým po svém idolu zůstal jenom ten pozdrav „ Heil …“ P.K.

      Vymazat
    5. Kokotko(jak příznačné), vy musíte mít ale obrovský strach nejen před případným prosazením hmotné odpovědnosti a dočasným mandátem soudců, který by museli obhajovat. Ten pozdrav, kterým jste zakončil svůj vzteklý komentář svědčí pouze o tom, že se to hajlování hodí dobře právě na vás. I proto by měla SPD dostat ve volbách co nejvíce hlasů.

      Vymazat
    6. Naše justice silně smrdí už velmi, velmi, velmi dlouho. A spolu s ní i policie a st. zástupci.
      Když se přetřásalo Čapí hnízdo, Bureš zmínil trestní stíhání na politickou objednávku. "Demokraté" se tenkrát mohli posrat. Asi už zapomněli na Kubiceho zprávu. Na druhou stranu, tak, jako se trestní stíhání do objednat, dá se objednat i jeho délka, až do úplného vyhnití případu. Jak se zdá, třeba Parkanovou nechají asi dožít a aby jí posmrtně náhodou nepošpinili, trestní stíhání zastaví.
      Když se budete soudit se sousedem, třeba o hranici pozemku, dočkáte se jakous, takous nějakého rozsudku. Tím sousedem ovšem nesmí být Bakala, nebo Babiš. Potom si můžete o rovnosti před zákonem nechat leda zdát.

      Vymazat
    7. Kokotko To jste blb těší mě že to vím.

      Vymazat
  26. Podobnost čistě náhodná?
    Hráli letadlo a doletěli.
    Hráli automaty a jsou na ulici.
    Dávali do kampeličky a chtěli 30% úroky. Nemají nic.
    Chtěli byty od podvodníka a dostali se na dlažbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:46 Všechny ty trágedie mají společný začátek. Zpackané volby po nadšeném cinkání klíči.

      Vymazat
  27. Anonymní26. července 2018 12:46
    „Podobnost čistě náhodná?“ Podobnost žádná.
    V prvních dvou případech šli vědomě do rizika, bez jakéhokoliv jištění. Viníkem jejich nezdaru je vrtkavá štěstěna, na kterou vsadili.
    Ve druhých dvou případech, spoléhali na právní stát. Měli zákonné očekávání jeho existence. Měl by být dohledatelný viník. P.K.

    OdpovědětVymazat
  28. Co z toho plyne,že se nesoudí podvody a jejich realizátoři.
    Už to měl někdo zarazit,hned jak si museli půjčovat od banky.Vůbec bych nedával vinu poškozeným,ale tvrdě jít po těch co si na tom nahrabali.Pak to takhle dopadá,když se potom chtějí zahojit na střadatelích.

    OdpovědětVymazat
  29. Anonymní26. července 2018 13:38
    Nezbývá než souhlasit, ale to jsme asi jenom dva. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 13:44
      Asi opravdu jsme jenom dva.
      Ty dluhy byly ještě před dostavěním těch bytů sdružením Svatopluk.Jak by to dopadlo,kdyby si ty byty nedostavěly,kdo by platil dluhy.Právě dostavěním těch bytů,došlo k zajímavému navýšení pohledávky a o to právníkům jde,nic jiného je nezajímá.

      Vymazat
  30. https://www.lidovky.cz/zeman-se-kvuli-h-systemu-v-utery-sejde-s-predsedy-ustavniho-a-nejvyssiho-soudu-gci-/zpravy-domov.aspx?c=A180726_115655_ln_domov_sij

    OdpovědětVymazat
  31. Kapitalismus na ktery si stezujete v Cesku, NENI moderni Kapitalismus , ale je predatorsky Kapitalismus.

    Moderni Kapitalismus je regulovan zakony a po roce 2007-2008 jsou velmi prisne.
    Zaruky a zakony pri investovani do nemovitosti jsou bezne a tvrde !

    To nema s Wall Str. nic spolecneho, ale i tam se da investovat se zarukami.

    Nikde na svete se nekupuje a neprodava tolik domu, jako zde na Floride a vse funguje bezvadne.

    Vse je hlidano a regulovano statem a bankami.
    Meli by jste cas od casu, IMPORTOVAT z Ameriky do Ceska neco hodnotneho a ne hloupy Hollywood.

    Stat je zodpovedny za to, ze u vas nebude hospodarska kriminalita. Lide , kteri setri na domek MUSI BYT CHRANENI !
    To, ze nebyli je vinna statu.

    Vase uspory v bankach musi byt pojisteny statem ! Jinak banka NEMA pravo existovat.
    FDIC je instituce, ktera pro jedince pojistuje vklad do $ 100 000 a pro manzelsky par do $ 250 000. (Zdarma ! Je to vladni instituce.)
    Mortages , (zplatky) na dum ve forme najemneho jsou pevne ustanoveny a nejdou zvedat ! T.zn., ze zplatka je stejna dnes jako za 10-15 let.

    BEZDOMOVEC je pouze ten, kdo je na drogach, nebo alkoholu.
    Normalni lide dostanou vzdy pomoc !

    Je zakonem ustanoveno, ze lidem nesmi byt vzato minimum potrebne pro zivot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to bych vám odpověděl,že k tomu systému jste se dopracovávali a ladily stovky let a nebylo to třeba ve 30 tých letech zrovna snadné a ideální.Přechodem ze socialismu,kde nikdo nesměl vlastnit žádný výrobní prostředek/třeba i malé nákladní auto a když tak to nesměla být sklápěčka/touha lidí něco samostatně dělat a vlastnit vedla doslova k vlčímu jednání bez zákonů a tvrdě jako v džungli,kdo se řídil nějakou morálkou většinou skončil bledě a dnes ještě po 30 ti letech se neví jak z toho.

      Vymazat
    2. Paraziti byly i za komančů ale žily ve strachu a tak byly regulováni. Podle Honolula je v JUSEJ všechno OK jenom zapomíná že aby tam měly podmínky pro ty svoje infantylní blbosti musí trpět mnoho nevinných lidí po celém světě. Elita národa po 89 totálně zklamala a zapojila se do systému zdegenerovaného parazitizmu. Po 89 roce stačilo inplementovat 99% Švýcarských zákonu a o tom jednom procentu diskutovat v referendech. Podle tvůrců tohoto hnusu co tu je ovšem nejsme dostatečně inteligentní abychom takovou demokracii zvládly. Jakékoliv zločiny by měly být nepromlčitelné a to jsou všechny činy co poškozují nezcizitelné právo všech občanů na vše ve vlastnictví všech občanů.

      Vymazat
  32. Dokáže si někdo připustit že společnost už tak zhloupla, že společnost má obrácenou hiearchii a ti největší blbci jsou na vrcholu té společnosti jako její elita. To platí samozřejmě i o hierarchii soudnictví, u vědy v případě Akademie věd nám to předvádí prof. Drahož.
    Tak se lidi proberte ...
    Když něco zaplatím tak je to moje, to je základ vlastnického práva od nepaměti.
    Družstvo Svatopluk zaplatilo stavby domů a dostavilo je a zkolaudovalo a byly zapsány v katastru nemovitostí jako jejich vlastnictví. Nic na tom nemění skutečnost že základy a nějaké další věci zaplatil H-Systém, je proto pouze namístě nějaké vyrovnání.
    V té době obč. zákon připouštěl samostatné vlastnictví domu od vlastnictví pozemku. Vlastníkem domů bylo družstvo Svatopluk, vlastníkem pozemků H-Systém v konkurzu, to je běžná věc v našem státě, kdy lidé vlastní nemovitosti na cizích pozemcích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výňatek z rozhovoru se S. Křečkem:
      … Ti lidé nikdy nebyli vlastníky těch bytů. Jednoduchým nahlédnutím do katastru nemovitostí to mohli zjistit. Čili investovali vždy do cizího majetku a spoléhali se na příslib správce konkurzní podstaty, že jim to převede. Ale správce konkurzní podstaty neměl k takovému slibu vůbec žádný právní podklad a takový slib proto nemá žádný význam....

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Vystehovani-nebudou-Stanislav-Krecek-vnasi-nove-svetlo-do-pripadu-H-System-545353

      Vymazat
    2. 15.46 To je zase zavádějící pohled. Vlastníkem dostavěných domů !! bylo zapsáno do katastru nemovitostí družstvo Svatopluk, jehož byli ti lidé členy a to jim je mohlo kdykoliv bez problémů převést do vlastnictví.

      Vymazat
    3. 16.37 Ze strany správce konkurzu bylo vedení družstva Svatopluk zákeřně kriminalizováno a souzeno, protože překáželo jeho záměrům. Ty jeho záměry by už mohly být někomu kdo není vyloženě blbej známé.

      Vymazat
  33. FDIC (Federal Deposit Insurance Corporation) vam zajistuje vase uspory, v pripade zkrachovani banky. Tato instituce ma 6000 zamestancu a je ve Washingtone.

    Vase penize, ktere jste investovali do Conda , nebo do domu, jsou chranene take. Zatim co cena pozemku, jde kazdy rok nahoru na danich (ne moc), tak investice do domu - vase zplatky jsou stale stejne a nemovitost stoupa na cene hodne a rychle.
    PROSTUDUJTE si zakony o koupe domu a bytu a applikujte je na Cesko. Bydlet musi kazdy ! T.j. jeho zkladni pravo.

    -----------------------------------------------------------

    A ted neco na pobaveni v cislech ! To co stalo v roce 2012
    $ 130 000 (luxusni Condo z nejlepsich materialu - 150 metru ctverecnich) stoji dnes $ 200 000 !

    Takze zde mame lidi, kteri stale kupuji a prodavaji a bohatnou z rozdilu.
    Dalsi lide, kteri bohatnou na Floride jsou REMESLNICI, protoze my si neumime udelat kolem domu vubec NIC, tak platime a platime. (T.j. moznost pro sikovne ruce.)

    Nas Kapitalismus neni nelidsky, protoze je regulovany.
    Udelejte to tak, jako je to u nas a dejte byty mladym lidem nebo vymrete jako narod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není u nás možné,protože stát jako takový přesunul zodpovědnost na desítky neziskových organizací,které miliardy vyčleněné z rozpočtu spotřebují na svoji existenci a potřebu.

      Vymazat
    2. 15:26 Tak to pozor! Vy vlastně propagujete socialismus, kterého jsme se za vedení hrdinných bojovníků za svobodu zbavili. "Regulace" je u nás sprosté slovo. U nás zvítězila svoboda bez přívlastků. Hlavně pak svoboda okrádat a podvádět ty, kteří si ve své slušnosti něco takového nedovedou předem ani představit.

      Vymazat
  34. 15:39 - Proto jsem vzdy tak vydesen a ustrasen , kdyz se vratim z vyletu do Ceska. Stat ma slouzit lidem a ne lide statu.

    Udel lidi v Cesku je nespravedlivy pro kazdeho, kdo zodpovedne chodi do prace a snazi se udrzet jeho rodinu nad vodou a na druhe stane, vas stat utraci za davky nezadoucim a za indoktrinace, jako tabor v Letech. (A vy to svadite na Kapitalismus, ktery chce pravy opak ! - Zdravou Ekonomii.)

    Organizujte se a nedejte se ! TAK JAKO MY na strane naseho oblibeneho presidenta TRUMPA a jeho agendy.
    Nic zdarma pro kriminalniky a parazity a vse pro ty, kteri chodi denne do prace !
    A bydleni pro kazdeho !
    U vas ti co chodi do prace, se uskrovnuji pro ty, kteri ziji z "nadvyrobny" nechtenych. (Deti). A nasilna integrace z Afriky vam prinese mnoho BIDY !
    A potom take uvidite jak zdevastuji byty, ktere jsou vam odepreny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu to chcete říci že u vás je zdravá ekonomie? Kdo na světě může legálně provádět taková svinstva po celém světě a ještě vyhrožovat. Uvědomujete si že žijete na milionech mrtvol i malých dětí? Navrhujte nějaká řešení a nedávejte za příklad vrchol zvrhlosti. Podívejte se na vaše statistiky ale né boháčů ale tech postižených, zločinů a drogově závislých v porovnání s Evropou a budete rozumější.

      Vymazat
  35. Divím se, že těm squatterům nenapařili mastnou pokutu za užívání cizí věci. Nechce se mi věřit, že tam 20 let bydleli a jen tak jim to projde. Jinde by dostali obuchem přez ksicht a skončili v base.
    Po jejich vystěhování by mohla ČR zafinancovat projekt na přesídlení afrických migrantů do těchto objektů. Horoměřice by se tak mohly stát krystalizačním centrem, kde by začalo osídlování novým obyvatelstvem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá ironie, ale v tomto případě je dost drsná.

      Vymazat
    2. Porovnejte to s verbeží okupující na Žižkově "Kliniku" ... tu svoloč se vypráskat neodváží, protože milují ANTIFA, Chazary a černou invazi do Evropy.

      Vymazat
  36. Bože, Bože, kam ta naše společnost klesla .., před třiceti lety se blbci zaštiťovali vedoucí úlohou strany, dnes se superblbci zašťiťují vedoucí úlohou soudů a právním státem.
    To jsme to dopracovali ...

    OdpovědětVymazat
  37. 17:06 - pane svadite na nas to, za co jsou zodpovedni globaliste , kteri jsou nasimi uhlavnimi neprateli !

    Drogy jsou velkym problemem Ameriky v nekterych mistech, (napr. New Jersey), ale nikdo nenuti ten socialni ODPAD, aby ty drogy kupoval a zral. Kdyz chteji chcipnout, coz se jim dari ve velkem, tak my je nemuzeme nutit zit.

    A ekonomie za Trumpovi administrace se zlepsila a zlepsuje rapidne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu kdyby u vás neměly ty nejvýhodnější právní podmínky k svému vydírání světa tak by u vás nebyly. Za to že se jim u Vás daří můžete všichni pomohly jste ty podmínky k jejich existenci vytvořit. Morální lidé nedovolí parazitům ani když je to v jejich prospěch vydírat ostatní lidstvo.

      Vymazat
  38. Hlavně udělat z lidí chudáky.
    Těm co si to dostavěli to vezmou a těm dalším místo milionu,dají tisícikorunu.V prvé řadě dostanou právníci a banky.

    OdpovědětVymazat
  39. Panove Socialismus nefunguje ! Na svete je mnoho prikladu !

    VENEZUELA (bohata zeme) zavedla socialismus a ted tam maji millionovou inflaci a chleba je za $ 1000. Resi to tim, ze zrusi NULy. Venezulane utikani do chudsi Columbie v takovem mnozstvi, ze byly uzavrany hranice.
    Tak ted se snazi dostat na sever pres more.
    Socialismus vzdy konci spatne v ten moment, kdyz druhym lidem , kteri socialismus plati, dojdou penize.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Socialismus docela dobře funguje v Číně, Vietnamu atd. Chtělo to jen přiznat trhu jeho nezastupitelnou úlohu a pustit lidskou tvořivost ze řetězu.

      Venezuela je již několik let v blokádě ze strany USA. Nebude to náhodou tím?

      MM

      Vymazat
    2. Ve Venezuele, proti níž vedou USA a jejich lokajové hospodářskou i teroristickou válku, je socialismus??? Jak jste zase na takovou pitomost proboha přišel?
      Když už hledáte příklady úspěšného socialismu, nemusíte vůbec chodit daleko. Byl v ČSSR.

      Vymazat
  40. 17:42 - To neni Kapitalismus ! T.j. Banditismus !

    OdpovědětVymazat
  41. Probůh, probuďte se, co byste chtěli v diktatuře kapitálu? Snad aby soudy či policajti sloužili státu či občanům a ne penězům, zlatému teleti? Bláhovci, války, hromady mrtvých, to jsou kšefty a za tím se jde u nás přes mrtvoly. A že se jeden oligarcha - Babiš - cukl a chtěl by aspoň trochu sociální stát? Jen přes mrtvoly tzv. pademokratického bloku, proto je Babiš a jeho vláda a Zeman kapitálem na odstřel - to tak "žít a nechat žít", pro kapitál hnusné heslo socanů. Až se tzv. systémové strany s různými těmi Kalousy, Fialky, Pospíšilky... s podporou Krejčířů, Bakalů, Ritigů propadnou do pekel, zavládne v naší zemí humanismus.

    OdpovědětVymazat
  42. Kdyby tak pracovali obycejni lide, jako pracuji sou8dci, tak leti ani nemaji cas si vzit salek na kafe. Kdyz si masti kapsu bohac, tak se nic nestane. Neni tech prehmatu nejak hodne? A Klaus by chtel byt znovu presidentem, at si udela doma poradek.

    OdpovědětVymazat
  43. Jako obvykle po boji každý generálem, co příspěvek to fundovaný právní názor. Odmitám názor, že všířchni postižení si za to mohou sami. Viz chytrulín 12:47. On i já jako blbci platíme a budem platit drahou elektřinu díky spozorování solarnich baronů. Na druhé straně, buď stát prostřednictvím svých úředníků nekoná ve prospěch občanů a dopoušti se kiksů, které pak platí z našich kapes, to je sprosťárna.

    OdpovědětVymazat
  44. letadlo letadlo mamo co tě to napadlo

    OdpovědětVymazat
  45. Vždyť je to šaškárna pro blbečky. Jako důchoci jsne dostali přidáno měsíčně pár korun a teď mi píše ČEZ, že mi zdraží elektriku o 175 Kč. Kdo je závislý na státu je chudák a kdo státu věří, že ho ochrání je pitomec. Suma sumárum, do armády a policie se cpou miliardy, pomáhat a chránit, jenže koho. Za bývalého režimu platolo, kdo nekrade okrádá rodinu, dnes platí, že největší nepřítel je stát.

    OdpovědětVymazat
  46. Říká se, že vlastní zkušenost je nepřenositelná. Dokud nebude okradená většina populace, nic zásadního se nezmění. Kolik lidí nalítlo arcizlodějům před Smetkou a kolik po něm? Ale přesto si stále většina lidí myslí, že jim se to stát nemůže. Protože oni jsou ti chytří, zatímco ti podvedení byli ti blbí.
    Jakkoliv nikomu nepřeji nic zlého, nyní si přeji, aby klienti H systému vstoupili do reálného světa. Aby se na ně stát vysral stejně, jako se vysral na ty tisíce okradených před nimi i po nich. Čím víc bude okradených a čím rychleji, tím rychleji se možná dočkáme nápravy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím víc bude okradených a čím rychleji, tím rychleji se možná dočkáme nápravy...........jinými slovy-pokud se nestanou tyto a jim podobné kauzy problémy politickými - nápravy se dočkat nelze......

      Vymazat
  47. Stát už nechrání slušné občany, tak vzhůru na stromy mezi opice.

    OdpovědětVymazat
  48. Takže to máme takto: Podvední zákazníci se rozdělili na ty aktivní, kteří založili družstvo Svatopluk a poctivě si to dodělali, aby mohli splnit důvod své smlouvy. Ti pasivní patrně v očekávání, že bez práce se dočkají spravedlnosti, mají dnes pocit, že mají větší právo než ti, co na tom pracovali. Takže družstevníci Svatopluku mají právo na odškodné za nedodělky a právo na trvalé bydlení, zatímco ti druzí pouze na finanční odškodnění za porušení smlouvy ze strany zhotovitele. Kde bydlí, je jejich soukromý problém, zaplatili za svou pasivitu více. Toto bylo soudci nejvyššího soudu asi nad jeho mentální kapacitu a mnoha právníkům typu Marvanové zjevně také. Prostě jsme bezprávný stát a návrat k tomu právnímu záleží pouze na volební aktivitě nás všech, nikoli na lkaní a psaní článků. Volme národně sociální uskupení pod vedením ČSNS a zvolíme společně odpovědné a spravedlivé řízení státu i společnosti s širokými svobodami pro ty, kteří převezmou závazek plné odpovědnosti za své konání.

    OdpovědětVymazat
  49. Dovede někdo spočítat co stály ty soudy a palmáre právníkům za 21 let.A neměl by ten bor... zaplatit Klaus který udělal tu sprostou amnestii a píše plky ze svého poctivě nabytého zámečku potažmo knihovny?

    OdpovědětVymazat
  50. Čunek popsal, že docházelo k nevýhodným prodejům a jiným čachrům se zmíněným majetkem. Nebyl by problém toky peněz vystopovat a peníze vrátit. Ohrozilo by to však základy kapitalistického zřízení, které ze založeno na okrádání, lhaní a podvodech. To naši demokraté nemohou v žádném případě připustit, a proto budou platit ti nejslabší. Tak je to správné, tak to musí být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní26. července 2018 22:38
      „Nebyl by problém toky peněz vystopovat a peníze vrátit. Ohrozilo by to však základy kapitalistického zřízení, které ze založeno na okrádání, lhaní a podvodech. To naši demokraté nemohou v žádném případě připustit, a proto budou platit ti nejslabší.“
      To považuji za nejvýstižnější popis situace.

      „Tak je to správné, tak to musí být.“
      I když chápu, že je to míněno ironicky, chtěl bych toho využít k připomenutí, že také záleží na lidech, jak se brání, či bouří vůči bezpráví. Neboť „Všechna moc patří lidu“, nebo jak to okecává ústava: „Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.“ P.K.

      Vymazat
  51. 20:02 - s vami musi byt cizinec (jako jsem ja) abnormalne trpelivy, protoze vy mate omezene zdroje informaci a NEVITE, CO SE DEJE ve svete.
    S tim zlodejskym socialismem Ciny, na ukor Ameriky je KONEC.
    Poslouchejte projevy presidenta Trumpa a NEposlouchejte to, co vam rika Ct. 24 .
    A dokud se nezbavite vasi manipulativni Cenzury, tak budete zit stale v temnu !
    Vas "SOCIALISMUS" v CSSR stal totalne za hovno !
    At uz v JAR, nebo zde v Americe jsem se mel daleko lepe nez vsichni co neutekli v roce 68-69.
    Vy jste nateraci a rozhodne NEEE ekonomove, jinak by vam to bylo jasne.
    A mate podobne vycuranky dnes, jako jste meli v CSSR.

    OdpovědětVymazat
  52. Já opravdu nechápu, jak může stát vzít lidem něco, co mu nepatří. Ano, chápu, že v době nula se stala krádež, nicméně pak si lidi stavěli dům na nelegálním pozemku. Tedy když si dům zbourají a materiál odvezou, je to přece pořád jejich.
    Česká republika je nelegální stát od prvopočátku.

    OdpovědětVymazat
  53. Podle Listiny lidských práv, máme právo na obydlí (asi na stan),jinak řečeno homelessáky tu nemáme.Něco tu pácháne.

    OdpovědětVymazat
  54. Také mi moc nesedělo soudnictví 50. let za vlády "národní fronty". Ale pokud před r. 1948 u nás ovládaly stát, ekonomiku, "sloupy státu" a občany takoví zbrojnoši, jako dnes, vůbec se nedivím, že lidové soudy je dávaly do basy a do pracovních táborů na převýchovu k lidství!!! A H - systém je dokladem impotence státu bránit vůbec vzniku takových podvodů, neřku-li je spravedlivě posoudit. Víte jaká byla největší defraudace za "socíku"? Jistý tajemník KSČ kdesi na Oravě použil k propagaci zapadlého okresu asi 400.000 Kč ne pro sebe, ale ke zviditelnění okresu. A dostal basu jako hrom. Kolik asi věznic by naplnili ti, co rozkradli u nás od šmirglové kontrarevoluce 7.000.000.000.000.- Kč???

    OdpovědětVymazat