Reklama

.

.

středa 18. července 2018

Tady mi chybí slušná slova… Profesor Keller se vyjádřil k zásadnímu tématu, o kterém se příliš nemluví…

rozhovor s  profesorem Janem Kellerem
18.7.2018  ParlamentníListy
„Jsme ekonomickou kolonií velkých nadnárodních společností a silných bankovních ústavů, které mají sídlo nejen v Německu, ale také v Nizozemsku, Francii a jinde. Řadoví zaměstnanci v těchto zemích doplácejí na poměry také, i když zatím ne tak drasticky jako u nás. Evropská unie nás proti těmto dravcům nechrání zdaleka tak, jak by měla. Bez Evropské unie nebudeme chráněni vůbec. To je naše svobodná volba,“ řekl profesor sociologie Jan Keller.


Zásadní téma je, zda jsme ekonomickou kolonií Německa či EU. Jsme? A lze s tím něco dělat, abychom nebyli?


Jsme ekonomickou kolonií velkých nadnárodních společností a silných bankovních ústavů, které mají sídlo nejen v Německu, ale také v Nizozemsku, Francii a jinde. Řadoví zaměstnanci v těchto zemích doplácejí na poměry také, i když zatím ne tak drasticky jako u nás. Evropská unie nás proti těmto dravcům nechrání zdaleka tak, jak by měla. Bez Evropské unie nebudeme chráněni vůbec. To je naše svobodná volba.

Neměla by být klíčová strategická a síťová odvětví pod kontrolou státu? Již středověky stát si chránil své „regály“…

Samozřejmě, že by tato odvětví měla být pod kontrolou státu. To by ale stát nesměl být pod kontrolou jistých vlivových skupin. A lidé, kteří mají tolik odvahy, že se této kontrole postaví, by neměli být pomlouváni, osočováni a ostrakizováni jako náš prezident Zeman. Je hodně věcí, které by se musely od základu změnit, pokud nechceme být kolonií.

Čtyři pětiny bohatství, vytvořeného loni ve světě, skončily u jednoho procenta nejbohatších lidí planety, zatímco nejchudší polovina lidstva nezískala nic. Upozornila na to nezisková organizace Oxfam, která závěry svých analýz nerovností ve světě tradičně zveřejňuje v předvečer Světového ekonomického fóra v Davosu. Opět, neměly by národní státy hájit své občany, střední třídu a malé a střední podniky před nadnárodními korporacemi?

Finančně nejsilnější subjekty si přisvojují stále větší podíl světově vytvářeného HDP. Střední třída v Evropě i v USA stagnuje a její vyhlídky se ....

50 komentářů :

  1. "Čtyři pětiny bohatství, vytvořeného loni ve světě, skončily u jednoho procenta nejbohatších lidí planety, zatímco nejchudší polovina lidstva nezískala nic". No a tato věta bude platit do té doby, dokud nejchudší polovina lidstva, která nezískala nic, bude tolerovat pravidla hry naordinované jedním procentem lidstva. Pak to jednou praskne, jako se to stalo v době Velké říjnové revoluce a jedno procento elit bude nadávat na lůzu, která je připravila o nakradený majetek.

    OdpovědětVymazat
  2. Není problém nasytit chudé, ale je problém uspokojit ty nejbohatší, kteří mají pořád málo i když na kontech mají "triliardy".

    OdpovědětVymazat
  3. Mami, je mi zima, proč nezatopíme? Protože nemáme peníze na uhlí. Mami a proč nemáme peníze na uhlí? Protože táta nemá práci. Mami a proč táta nemá práci? Protože je hodně uhlí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinými slovy, neviditelná ruka trhu, která viditelně ničí životy těch, kteří se živí prací.

      Vymazat
    2. Kdo chce dělat tak si práci najde! Přesvědčil jsem se o tom xkrát.

      Vymazat
    3. Ad 22:01
      Svědčí to o vaší titěrné představivosti a soudnosti.
      Tohle staré moudro je věčné:
      "Nesuď člověka, dokud se neprojdeš v jeho botách."

      Vymazat
    4. 22:01 Jo těch za minimální mzdu je dost.

      Vymazat
    5. 22:01
      A vůl zůstane volem.
      Václav

      Vymazat
    6. Moudrý Vláďo 8:33

      1***

      Ramón

      Vymazat
  4. Trapná Kellerova výmluva. Má raději držet hubu než chlácholit podváděné. Nevyptávám se na platy svých kolegů ze západu, jihu nebo severu. Před rokem se mi mnohem mladší kolega (něco mezi 30 až 35 léty) pochlubil, že ho jeho šéf při rodinných problémech podržel mimo jiné i platem, který je číselně stejný jako je plat můj v českých korunách při dvojnásobném věku a nesrovnatelně větší odvedenou práci. Exchange rate je 1:2,8. Kydy prof. Kellera mohou jen rozčílit nad tím, že je někdo, kdo se předstíraně hlásil dříve k levici. Keller přeběhl a už nikomu nic nemůže sdělit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O peníze jde vždy až v první řadě. Peníze nesmrdí. Neexistují špinavé peníze. Bez peněz do hospody nelez. A tak dále. My si zvolíme své zástupce ve volbách a oni se na náš úkor pak napakují.

      Vymazat
    2. Co myslíte, vezmou si to do hrobu?

      Vymazat
    3. Všichni čuníci šli na porážku, ale jenom jeden mohl říct: "Byl jsem v žitě".

      Vymazat
    4. 21.00 Prof. Kellera bych neodsuzoval, každý z přemýšlejících lidí se vyvíjí ve svých názorech.

      Vymazat
    5. 21:33 Nejde o to odsuzovat nebo neodsuzovat. Jde o to, že se přetvařoval. Takový Kalousek je čestnější, nic nepředstírá a každý ví, že je to gauner. Má svoje voliče a hájí jejich zájmy.

      Vymazat
    6. Pro 21:00: Vůbec nechápete, co prof. Keller říká. Zbytečně ho osočujete a úplně zbytečně píšete o platech.

      Leo

      Vymazat
    7. Pane Leo, jestli máte plat nebo důchod, o kterém nestojí za to mluvit a cítíte se absolutně spokojen, podělte se svými penězi s potřebnými. Já od vás nic nechci. Vtip je v tom, že Keller je naprosto průhledný a není nad tím, co napsal, zvlášť přemýšlet. Společnost ze stránky publicistika v Právo vám prozradí vše.

      Vymazat
    8. Právě Kellerovi článečky jsou v Právu snad to jediné, co se dá ještě číst. Když chcete pomlouvat, tak si najděte někoho jiného a pro něco jiné.

      Leo

      Vymazat
    9. Nejsem závistivý. Alespoň si to o sobě myslím. Jenom mne neskutečně sere, když k nim někdo přijde honě lacino.
      Denně se potkávám s desítkami lidí, kteří skutečně dřou. Ničí si zdraví a většina z nich , pokud se důchodu vůbec dožijí, si ho věru dlouho neužijí. Pokud za bolševíka brali 2-3 násobek průměrného platu, dnes se s bídou vyšplhají na průměr.
      Kdybych odmítal peníze, byl bych za vola. Na druhou stranu, kdyby europoslanci brali to co čeští poslanci, třeba by se tam hlásili lidi skutečně jenom z přesvědčení.
      Peníze kazí člověka.

      Vymazat
    10. 21:00
      Keller nikam nepřeběhl, tak se starejte o sebe a neblábolte nesmysly.

      Tidehunter

      Vymazat
    11. Pro 21:10 Do hrobu si nevezmou nic . Všechno si užijí na tomto světě včetně svých rodin . Na rozdíl od lůzy za kterou nás považují . Lůza si do hrobu nevezme taky nic ale si na tomto světě taky nic neužije krom otrocké práce ze které si oni pěkně žijí .

      Vymazat
    12. 21:00

      Jan Keller, již "Vije s vlky"! Jinak mluví a jinak žije, jinak hlasuje než proklamuje, jeto mluvka, který si již chrání jen své KORYTO!

      Pro mne by bylo užitečnější info od něho, kdo z lidu EU, demokraticky volil:

      1) Herman Van Rompuy, předseda Evropské rady "Prezident EU"?

      2) Donald Tusk, předseda Evropské rady "Prezident EU"?

      3) Jean-Claude Juncker, předseda Evropské komise!

      Obvzláště tu třetí ožralou, dezorientovanou trosku, na summitu NATO 2018 se předvedl!? Tento podle Kellera je ochráncem a spasitelem České republiky?!

      Zhlédněte prosím celou video ukázku jeho jednání, nechůze, dezorientace v prostoru a čase, jak z jiného světa 5. cenové skupiny:

      https://aeronet.cz/news/video-donald-trump-s-opovrzenim-sledoval-opileho-sefa-evropske-komise-ktery-ztropil-ostudu-pri-slavnostnim-foceni-predstavitelu-zemi-nato-v-bruselu-nejprve-polibil-milose-zemana/

      Eu je většinově pouze Otesánek pro přebytečné ve svých původních zemích, jako náš Senát:"Oslíčku, otřes se!"?

      Ramón

      Vymazat
  5. Zkuste pana Kellera lépe číst i chápat. On nemůže mluvit přímo, jen naznačovat a to dělá. Není Bůh ani politik s mocí. Ta moc bezmocných je na naší straně, tak se poslouchejme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ovšem komouši to nikdy nepochopí.

      Vymazat
    2. Proč myslíš, ty jeden nekomouši?

      Vymazat
  6. Profesora Kellera si vážím. Myslím, že to bylo v druhém semestru na PF, kdy jsem skládal zkoušku ze sociologie. Bylo to za tři a já si v duchu řekl co s takovou pavědou, později se mi dostala do ruk kniha p. Kellera o sociologii a najednou jsem zjistil, jak to může být zajímavé, když to napíše člověk, který rozumí věci. A dnes? Dnes nám doma asi deset knih, které napsal p. Keller.
    A pak už to šlo, Z. Bauman, Torstein Veblen, Giddens, Lipovetsky, Noam Chomsky,atd. Tak se pozná kvalitní práce sociologa a učitele.
    S plnou úctou.
    Morave

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak

      Vymazat
    2. 22:07

      Velice jste nás vaším výčtem poučil a nadchl, tak proč jsme tam, kde jsme? Jiný klasik prohlásil:"Slova, slova, slova ...", toť vše!

      Ramón

      Ps. Doufám, že jsem Vám nesebral iluze o životě na zemi ...

      Vymazat
  7. Pan Keller má dobrý článek četl jsem ho celý na PL.

    OdpovědětVymazat
  8. Shoda četných "pravičáků" i "levičáků" na tom, že Jan Keller "zradil" levici či "přeběhl" je fenomén, který ilustrujue (dočasné) vítězství bezmyšlenkovitosti.

    Je to podobné ("totéž v bleděmodrém"), jako když BIS zařadil Alternativu Zdola (Ilona Švihlíková a další) do své zprávy o extremismu.

    Jde o to denuncovat veškeré kriticky myslící lidi politicky, mravně a - když už to jinak nejde - prohlásit je za intelektuály odtržené od života, od "reality". Duch Mnichov a Druhé československé republiky (1938-1939) ještě není mrtev. -
    Doporučená četba: Jan Tesař.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Kopecký tentokrát perfektní. On ten z 21,00 je všeho schopný a tak je vždy úspěšný.

      Vymazat
    2. Nějaký Jan, toho znám Tesař, taky mi makal na baráku i tobě 15,11, že je to fachman, jako pan Lorenz, ten už postavil něco baráků. Bez toho se nepohne cihla!

      Vymazat
  9. Já už jsem si taky všimla pokusů pana Kellera nějak dehonestovat. Např. Matrin Koller, bezpečnostní analytik, někde napsal, že je to zvláště vypečený ptáček, aniž by to nějak vysvětlil, poté na Svobodném rádiu tvrdil, že Keller hlasoval o nějakém dokumentu EU pro, čímž snad měl podpořit migraci do ČR. Kapal jako moderátor vyjádřil nevíru v tuto informaci, ale dál se nedostali, tak nevím, o co šlo. Já mám pana Kellera moc ráda a jeho přednášky na youtube si pouštím docela často, a i opakovaně, abych porozuměla všemu, co říká. Jsou to velmi zajímavé informace a měli bychom si je vyslechnout všichni. On je osobnost, jakou bych ráda viděla třeba v budoucnosti na Hradě, i když on o to asi nestojí. Tak nevím, co stojí v pozadí za tím, že se na něj objevují kritické hlasy. Nevěřím tomu, že by za kus žvance zblbnul, to není ten typ. Zdravím, Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:46

      Mahuleno Pavlo, nakousla jste přesně to o co jde, migrace z Afriky a blízkého východu. Již zde bylo mnou publikováno, konkrétní hlasování v EU parlamentu.

      Pan profesor Jan Keller, hlasoval pro přijímání a přerozdělování ekonomických a muslimských migrantů do evropských zemí neomezeně a povinně!

      Najděte si jiného prezidentského favorita, realistu, ne žvanivý kolovrátek na vysoké noze?

      °°°°°

      Vymazat
  10. V mnohém dávám profesoru Kellerovi za pravdu, mám ale přesto k rozhovoru s ním 2 připomínky: 1/ chybí mi tam bližší zmínka o tom, jak se chceme bránit dovozu migrantů k nám, které přímo organizuje a prosazuje EU, když chceme čekat na to, až a kdy se EU "sama rozpadne". To už může být pozdě. Nevratně. Uvědomme si, že EU postupuje podle smluv, které nám nejprve nanutila (u některých našich představitelů to šlo velmi snadno) a které jsme podepsali a 2/ naši pozici po vystoupení z EU v rámci např. Konfederace nezávislých středoevropských států hodnotí p. Keller z pozice dosavadních zkušeností z EU. Nikdo ale nechce zakládat novou unii. V konfederaci půjde o koordinaci zahraniční a bezpečnostní politiky, obchodní politiky, atd. samostatných států. Nikoliv o vytváření jediné politiky (a to ještě bůhví kým) a o její vnucování členským zemím. Stejně tak nebude žádná jednotná měna atd. Členské země této konfederace se mohou ale dohodnout na společné celní politice, na jednotném vystupování či dokonce zastupování v mezinárodním obchodě či v politice. Vytvoření větší síly a významu této Konfederace spojením sil členských zemí bude zapotřebí. A zda bude členem i Bavorsko, toť otázka. Muselo by nejprve nejen se odtrhnout od Německa, nýbrž i vystoupit z EU a zbavit se migrantů. Jak to při jejich velkém počtu udělá? Vytlačí je do sousedních spolkových zemí a pak zavře svoje hranice? Jak uvnitř stávajícího Německa? Hlasování musí být zásadně na paritě hlasů a nemožnosti přehlasování slabšího silnějším atd. Je to pochopitelně řešitelné, nesmí ale jít o kopírování EU, to budeme zakrátko tam, kde jsme dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taková pitomost jako váš plat vás nezajímá?

      Vymazat
  11. Pane Tichý, je to rozhovor, ne komplexní rozbor nebo něco tomu podobného.
    Jinak ale, samozřejmě, jsou obě Vaše připomínky hodně namístě, stojí za to o nich přemýšlet a hledat možnosti.

    Vláďa z Brna

    OdpovědětVymazat
  12. V rozhovoru byla otázka a odpověď:
    „Je možné, že státy středovýchodní Evropy ustaví nějakou svou vlastní konfederaci? Česko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko. Případně ještě Polsko či Bavorsko a Sasko…
    Tomu nevěřím. Tuším, že Bavorsko má takovou ekonomickou sílu jako zbytek zemí, které jmenujete, dohromady. Vznikla by tím vlastně jakási malá kopie Evropské unie se všemi nerovnováhami a asymetriemi, které známe z EU.“

    Domnívám se, že bychom na středoevropskou konfederaci, pomýšlet měli. Ale souhlasím, že Bavorsko by její součástí být nemělo. Hospodářská politika by se přizpůsobovala jeho potřebám, jako se nyní hospodářská politika EU, přizpůsobuje potřebám Německa. To by zase muselo být korigováno nějakým druhem mocného penězovodu k ostatním státům, takže základ nespokojenosti všech. P.K.

    OdpovědětVymazat
  13. Jakékoliv spojení s Polskem nebo Chorvatskem je určeno k neúspěchu. Polsko je moc sebestředné a parazitické. Chorvatsko zas klerofašisticé což je horší než Polské.

    OdpovědětVymazat
  14. Jsem asi zaostalý! Jak je to s třídním dělením společnosti. Marxismus ji dělil na kapitalisty a proletariát. Co je to střední třída - ten bastard vypracovaný kapitálem k hájení jeho postavení? To jsou ti, co za korupné obskakují kapitalisty a jsou v jeho službách, podřízenosti, ale za lehce nadstandardních podmínek. A ta třída třetí, dolní, spodní? Ti co vydělávají na ty dvě předchozí, aby sami sklidili mimo kopanců co? Kapitalisté světa se svými kumpány ze "střední" třídy" se spojili proti občanům Světa. Jak se budou vyvíjet věci, až se "spodina" spojí proti nadřazeným?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:54-to je oč tu běží! Dělit společnost na levo-pravou(politicky) nebo společensko vědními obory, zabývající se lidmi jako vrcholnými predátory? Levo-pravé politiky znám ale kdo a kde jsou ti vědci, co jsme vlastně zač! Stádo s berany hlídané psy občas ožrané vlky? Kdo je "Bača", Bůh, který řídí psy? A kdo má na povel vlky? PS.-nemáme zbytečné otázky, na které nám nikdo neodpoví?

      Vymazat
  15. Tady se ozývají především Kellerovi nekritičtí příznivci. Na PL má Keller v diskuzi podporu minimální. Už se všeobecně ví, kým je. Přispěl k prodloužení agonie socanů, když na Vratimovském semináři tvrdil, že Sobotka je to nejlepší, co socani mají. Myslím, že lze žasnout na hloupostí některých zdejších pomatenců, když přijmou Kellerovu omluvu rabování Česka jako něčeho, čím trpí také třeba Holanďani. Idioti si nevšimnou rozdílu ve výši mezd v násobcích (dvou, pravděpodobně tří až čtyřnásobku) jejich platů oproti naším platům. To je přece sprostá urážka publika. V čem se pak liší Keller od Kraďouska, který hájí zájmy zlodějů?

    Běžnému občanu na západě je absolutně u zadnice, kolik se v Česku vydělává. Ani to neví. Navíc je zpracován lživou propagandou našil milých věrných spojenců, že jsme primitivové a zaostalí. Nic podle nich neumíme. Oni jsou ti světlonoši, od kterých se máme učit. Na druhé straně když se vzájemně poznáte, jednají jako rovný s rovným. Napravovat nespravedlnost nemají sílu.


    Nad Kellerovým psaním není třeba žasnout. Jen popisoval mizérii, nikdy neporadil nebo neměl odvahu navrhnout, co s tím. Pokud vím, píše jen česky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:30- možná jste si nevšiml, že pan Keller je špatný politik ale "svým" vědám rozumí. U Vás to bude asi naopak! V jednom máte pravdu, nad jeho psaním není třeba žasnout. Možná, kdyby psal anglicky, způsobilo by to Váš úžas ale to je Váš problém, že nemyslíte v češtině!

      Vymazat
    2. Možná jsem se unáhlil s vaší kritikou ale koho máme v Česku lepšího?

      Vymazat
    3. Pane Povolný, měli jsme takového s celoevropským rozhledem. Byl to Ransdorf. Víte, jak skončil. Aktuální je vyřvat na celou Evropu, jak se s námi zachází a že jsme se stali krmelcem Evropy. Zeman je dost prostořeký, ale o tomto problému mlčí. Keller slouží straně, která nás prodává. Před volbami začali mluvit o nízkých mzdách u nás. Třicet let si toho nevšimli. Kdo by jim uvěřil?

      Nepochybně Slovinci mají osobnost Slavoje Žižka. On mluví a píše anglicky
      https://www.google.cz/search?q=slavoj+%C5%BEi%C5%BEek+knihy&oq=Slavoj+%C5%BDi%C5%BEek&aqs=chrome.1.69i57j0l5.2612j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

      Vymazat
    4. Pane Mírku! 20:30 - souhlas!

      Přátelé, neklesejme na mysli máme, sdělím to skromně, MNE.


      Skromný Ramón


      Ps. Jen jsem Vás chtěl potěšit, sranduji, ve skutečnosti jsem psal za skromného elektrikáře, celoživotního funkcionáře Milana Štěcha, bude mu končit mandát a byua by ho škoda, někde na dílně ;-)

      Mějte se fajn.

      Vymazat
    5. Rád bych tam Milana Štěcha viděl ale vím, že zázraky se nedějí, Ramóne.

      Vymazat
  16. Pan profesor má jistě pravdu pokud jde o rozvrstvení společnosti, ale jsou tu další zatraceně významné jevy. Třeba přemnožení některých etnik, zásadní rozdíly v jejich duševních pochodech které se nedají připsat jen kultuře a darwinistický princip konkurence mezi etniky včetně evolučních strategií. jogín

    OdpovědětVymazat