Reklama

.

.

čtvrtek 26. července 2018

Za socialismu byla práce, méně kriminality, lepší jídlo, lepší školství a lidé se měli rádi, řekli občané. A je zle

26.7.2018 VDParlametníListy
Protikorupční aktivista a středoškolský učitel Juraj Smatana, o němž se hovoří také jako o samozvaném odborníkovi na konspirace, se na svém facebookovém profilu vyjádřil k průzkumu ohledně míry souhlasu s tvrzeními o socialismu.

Podívejte se na tabulku odpovědí získaných v sociologickém výzkumu, pořádaném společností FOKUS v dubnu a květnu letošního roku na Slovensku. Juraji Samatanovi se z výsledků a odpovědí dělaly osipky a výsledky svádí na všechno možné, hlavně na působení "podfinancovaných, ignorovaných a frustrovaných učitelů", kteří působí od roku 1990 na mládež, ale například i na bulvár.

Jen na to jedno nejdůležitější pan Smatana zapomněl. Dnešní systém na Slovensku, který je ve většině parametrů identický se systémem panujícím v Česku, není v mnoha ohledech, především v oblasti péče o člověka, lepší, než "reálný socialismus" praktikovaný v ČSSR.

Samozvaný kádrovák médií Juraj Smatana vidí ve výsledcích průzkumu a v jím zachycených náladách obyvatel Slovenska jakési "bezpečnostní riziko".

Pro mne jsou bezpečnostním rizikem spíš lidé Smatanova typu, kteří sice nejsou schopni hlubšího analytického myšlení, ale veřejný prostor neustále otravují štvaním proti nositleům "nesprávných názorů", proti svobodnému internetu a sváděním viny na detailní doprovodné systémové jevy aniž by se dotkli podstaty problému.

A tady je ona tabulka odpovědí:



185 komentářů :

  1. Jednostranně zaměření jsou vždy ti nejhorší.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Utekl jsem az do USA v r. 89. V r. 2002 jsem si vypsal WHS, pamatky UNESCO. 78 navstivenych! 52 z CSSR, 26 z USA. Za stejnou dobu (komuniste mne drzeli 58 dni ve vysetr.vazbe a 4 roky jsem nesmel cestovat). V r. 1989 vycestovalo 15 mil. obacnu CSSR z CSSR. V r. 2004 melo jen 5% obacnu USA pasy. Z toho bylo urcite 1% emigrantu jako ja, co navstivili svou byvalou vlast (hrich, ktery provedl turecky fotbalista z NSR, jak podle od lidi, co opustili Ceskoslovensko a vraci se zpet, do CR ci Slovenska!!!!!!!!!!!!!). Takze - kde se dalo cestovat? Ted vsude, ale nemuze skoro nikdo, tenkrat nikdo, ale jezdilo se vsude, navstivil jsem jako cerna ovce 7 zapadnich zemi, Rakousko vicekrat. Zajimave na tom srovnani je to, ze kdysi Cesi touzili po svete, ted po ceske zemi, na vic nemaji. Zkratka, az na to cestovni, kdy ted cestuje jen par lidi, NIC NENI TED LEPSI. Nic!!!!Kolik pamatek navstivili obcane USA?, vetsina z nich ani jednu. Manzelcina sefka, dcera profesora matematiky na universite v NY, jich mela 7, a to studovala v NSR. Kazdemu Cechovi preji cestovani jako to maji Americane - SKORO ZADNE. Podivejte se kolem sebe ci v jinych zemich, kdo jsou tam turiste! CINANI, ze socialisticke Ciny, naraziljsem na snad tisice Cinanu, a na asi 5 Americanu, za 9 let cestovani ted z CR. No a je snad neco lepsiho nez USA?

      Vymazat
    2. TO JAK OHLUPOVADLA TV A TISKU VIDIME V DISKUSI

      udělaly z občanů ČR blbce je fakt ostatni Evropě určitě k smíchu.

      Nestači,že ČR byl vnucen bývalým presidentem kapitalismus BEZ přivlastků,který jak nyni všichni vidi vycházi z gangsterismu.
      Podle diskuse pod námi je jasné,že národ ČR je mistrem světa ve skoku na špek.
      Oni zahájili tady debatu o socialismu.
      Jsou opět oběti podvodu ,nebot jim nikdo z tv a tisku snad nesmi POŘÁDNĚ vysvětlit,že by to znamenalo znárodněni,což by šlo ztuha,
      Nejvíce švanda je,že nikdo nepožaduje po té tv a tisku a třidě politických ŠMEJŮ napsat brožuru

      CO JE TO SOCIÁLNĚ EKOLOGICKÝ TRŽNI HOSPODÁŘSKÝ SYSTÉM,KTERÝ BY MĚL BÝT UŽ DÁVNO ZAVEDENÝ,ALE NEMŮŽE PROTOŽE V ČR CHYBI V ÚSTAVĚ JEDNO SLOVO SOCIÁLNI STÁT.

      Davy lidi 870 000 jsou v exekuci a denně k nim prý přibývaji prý dalši v počtu 57.
      Je to důsledek vadného zákona,nebot takový rabijátský zákon by nemohl vůbec vzniknout,kdyby občané voliči požadovali po svých opravdu vadně zvolených prý zástupcich,aby si dali do programu to co chce nově vznikajici Společnost voličů OSV a píše to neustále dookola a masy ohlupeného občanstva drži kardan se svou politickou třidou Šmejdů a voli své zločince a zas a zas.
      Naberte kdosi v debatě rozum a ZBANTUJE TY MASY OVČANŮ,aby napsaly svým prý poslancům,kteři se dělaji hloupí že neumi napsat brožuru

      CO JE TO SOCIÁLNĚ EKOLOLOGICKÝ TRŽNI HOPSPODÁŘSKÝ SYSTÉM A JAK HO LZE ZAVÉST POMOCI SOCIÁLNIHO STÁTU V ČR A TAK NAHRADIT NYNI TEN ZLOTŘILÝ KAPITALISMUS BEZ PŘIVLASTKŮ,

      nejhorši formě kapitalismu vycházejici z gangsterismu,což nebozi voliči poznávaji po SKORO TŘICETI LETECH a stále půjdou hlavou proti betonu a bum a bum a bum!

      Vymazat
  2. Jo, kde jsou ty casy , kdyz bylo nahovno !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poznámka pro mladší čtenáře: tento bonmot (18"13) jsem slyšel již někdy v roce 1980.

      Vymazat
    2. 19.42 Už ve starověku vzpomínali na staré dobré časy... de Aetas Aurea. A ty tehdy splňovaly i "romská kritéria" - neexistovala práce, vše rostlo samo. Stačilo jenom natáhnout pazouru a BRÁT bez práce a bez placení, klima bylo mírné, nebylo třeba oblečení...

      Vymazat
    3. Tenkrát jsme věděli, že režim je prohnilý a stojí za prd.
      Teď víme, že horší je už jen režim, který přišel po něm.

      Vymazat
  3. Tož ještě ve srovnání s Rakousko-Uherskem i s první republikou.... Srovnání minulostí se současností bude vždy pokulhávat a snad tedy jen parametry, jako kdy bylo více bezdomovců? Za Rakouska, 1. republiky, socíku nebo dnes? Nemohli jsme za socíku volně do "světa"? Ale to nemohli v řadě zemí, také ve spolkové republice Německo - a záviselo to nejen na vízech, cestovat z NSR do lido demo bylo více než podezřelé - mimo pomlouvačné kampaně, jako že jsou u nás otrávené potraviny, Divoký Západ, že je to vlastizrada.... Od nás Čedok jezdil mimo fašistické státy snad do všech zemí - jen mít valuty - to byl problém. Bohužel soudobá naše propaganda vedená v duchu Göbbelse, nám ten socík zkresluje , už tím, že třeba ve srovnání vynechá nevýhodné parametry pro soudobý kapitalismus, jako je třeba nezaměstnanost, porodnost, sebevražednost, počty jeslí, školek, invalidů, šílenců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lžete. Volně cestovat mohli pouze komunisté a spolupracovníci STB. Dále někteří umělci a lidé jako Václav Klaus a pod. Ti ale byli spíše spolupracovníci KGB. Sám jsem byl svědkem výbuchu vzteku důstojníků kontrarozvědky, kteří se rozčilovali, když bylo cestování umožněno všem.

      Vymazat
    2. 1:04 nějak nevím ale v Čedoku po mě v životě nikdo žádnou stranickou legitimaci nechtěl , tak co kecáte. A mimochodem jen tak někam vycestovat nemohl nikdo (kromě schválených zemí- Jugoslávie, Bulharsko, Rumunsko, NDR, Polsko, aj.) nemohl bez patřičného dozoru nikdo.
      A máte pravdu byla to radost když se otevřeli hranice obzvláště pro dovozce drog, a německé pedofily, co na chomutovsku a okolí lovili děti po ulicích . Vám to určitě udělalo radost jak vás "poslouchám"

      Vymazat
    3. taky bylo senza jak nám sem po otevření hranic Němci navezli tuny odpadků, a jak je teď snadné kohokoli okrást, cokoli vytunelovat, unést člověka , ukrást např . umělecké dílo, zavraždit kohokoli a za pár hodin jste v zemi , které vás nevydá , taky se mnohem snáz nakradený majetek přesouvá do daďových rájů, a těch zahraničních firem co tu dnes máme co jim platíme či dáváme daň.slevy aby zaměstnávali "naše lidi" (ve skutečnosti, ukrajince mongoly a pod.) a pak platí daně ve svých zemích a ne u nás.....miluju svobodu a že tu už nevládnou komouši, představa, že nic z i výše řečeného nešlo a nebo hooodně těžko mě děsí (ironik)

      Vymazat
    4. 1:04, 10:38, kecáte, každý svým způsobem oba. Od platnosti tzv. Helsinského koše (cca 1975) měl každý právo na cestovní pas. K vycestování do „západního“ teritoria byla podmínkou „výjezdní doložka“ podmíněná jen a pouze tím, že žadatel o doložku prokázal, že disponuje dostatkem devizových prostředků ke krytí zamýšlené cesty. U zaměstnanců pracujících v utajovaných činnostech tj. s příplatkem tzv. „držhubným“, byl požadován i souhlas zaměstnavatele (pokud se ten o výjezdu vůbec dozvěděl, když se Odělení pasů a víz SNB vydájící jak pasy tak doložky o tuto skutečnost vůbec nezajímalo. To vím z osobní zkušenosti). Problémem tedy byly jen a výhradně ty devizy. Občan ovšem měl nárok na tzv. devizový příslib od Státní banky jednou za dva nebo tři roky. Nebylo to levné, protože tzv. „turistický“ kurz „západních“ měn byl téměř dvojnásobkem reálného kurzu. Kdo na to měl? Například nejlepší soustružník fabriky, kde jsem se živil, když vydělával stejně jak podnikový ředitel a jako ten, neplatil nemalé příspěvky KSČ. Pravda, hlupáci nevěděli, jaké jsou možnosti. Stejní hlupáci tvrdí co vy 1:04, 10:38.

      Vymazat
    5. O ty devizové prostředky jsem řádně požádal před třiceti léty a dodnes mi nepřišla odpověď. Myslíte, že nemám ztrácet naději?

      Vymazat
    6. Pane Šmídle, totéž jsem jednou také zažil a dal na radu zkušenějšího. Obrátil se na VLK (Výbor lidové kontroly) a bylo mi obratem vyhověno. Znalejší mi vysvětlili, že úředníci Státní banky, aby korupčníkům mohli vydat devizový příslib "mimo pořadí" nebo snáze dodržet limit, který měli co nejpřesnější kontrolou náležitostí dodržovat, si takovým chováním usnadňovali život. Nebo se domníváte, že dnešní úředníci, zajisté v jiných ohledech, jsou takových vlastností prostí? Tenkrát šlo také o to, nebát se a tvrdě hájit vlastní právo. Tak jak tehdá platilo. Z jisté zkušenosti mám dojem, že dnes to přináší větší riziko. Tenkrát jsem svoje právo poprvé obhájil v 17ti letech. (1953). Poté ještě několikrát. Nevylučuji, že jsem narazil, naštěstí, na korektní soudruhy (či soudružky, abych byl gender korektní). Nedovolím si samozřejmě tvrdit, že jste v té situaci byl buď líný, nebo sralbotka. Zdravím srdečně

      Vymazat
  4. Ono v tech obchodacich je spousta veci, ale co Nemci nechteji.

    Kdyz chci neco konkretniho, tak to neni. Parky se zrat nedaji. Mleko smrdi olejem. Proc se vozi mleko z Ml.Boleslavy do Plzne a parky z C.Bu do Hr.Kralove. Jsou to sracky, ale svobodne a demokraticke.

    OdpovědětVymazat
  5. Soudruhu Dvořáku,
    nejlepším "průzkumem" ve svobodné, demokratické společnosti jsou volby. Možná jste o tomto fenoménu někdy už slyšel. A komunistům se v nich, speciálně v posledních volbách, věru nedaří, což vypovídá za vše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonyme 18:29 -

      Nejsem žádný tvůj soudruh, hlupáku.

      Nemáš argument, a tak meleš hlouposti.

      Vůbec nejde o komunisty, ty omezená hlavo, ale o srovnání dvou systému, z nichž jeden byl v mnoha směrech lidštější, než ten dnešní.

      Ostatně volby ukazují, že stoupá počet protestních hlasů a strany, které tento protilidový systém zaváděly buď již nejsou, nebo nejsou v parlamentu a nebo jsou z parlamentu na odchodné.

      Vymazat
    2. 18:29- opravdu? Jmenovec Kalousek, který nikdy nelže a nepodvádí tvrdí, že nám vládnou komunisti! A že bývalý komunistický prokurátor dělá konkurzního správce také o něčem vypovídá.

      Vymazat
    3. Soudruhu Dvořáku (soudruh je u mě každý kdo považuje předlistopadový, totalitní, zasmrádlý hnus, který se tu držel proti vůli občanů jen díky represi a sovětským tankům za zády, za jakkoli lepší systém),
      že lidé volí jiné strany než ČSSD a ODS, jako ANO či Piráty, ani ve vašem divokém, hloupém snu neznamená, že tito voliči preferují předlistopadový režim!

      "Lidštější" byl ten systém jen pro netáhla co navíc nic neumí a pro nesvéprávné hlupáky.

      Vymazat
    4. Anonymní 18:29

      Ve svobodné a demokratické společnosti snad volby mohou být dobrým průzkumem. Ale rozhodně ne ve společnosti lží, manipulací a propagandy, valené denně ze všech masmédií.
      Na základě chybných informací nelze vytvářet správné závěry. Co myslíte?

      Nicméně už několikeré volby v řadě probíhají tak, že rozhodují hlasy protestní. Co to asi tak může znamenat? Že by euforické nadšení z toho, jak je to zde celá poplyšová léta vedeno? Asi ne.

      Vymazat
    5. Anonyme 18:53 - svým dalším hloupým textíkem jste jen potvrdil svou diagnózu: omezený, nenávistný, nepřemýšlející, nevychovaný, arogantní.

      Každá vaše věta je demagogický blábol.

      A pro upřesnění: nejsem příznivcem minulého režimu. Jen tvrdím, že dokud nový systém nebude lepší než ten starý, tak nestojí za nic, natož za nějakou podporu. Naše společnost chce systémovou změnu!

      Ale to vy a pan učitel Smatana se svým zabedněním určitě nepochopíte.

      Vymazat

    6. Bůvole 18:29 - 18:53

      Z tvých nepodepsaných žvástů ty zblblo, mi vyplývá, že zde diskutují a čtou pouze NETÁHLA?

      Bůvole, co zde kupodivu očumuješ a nejsi zapřažený v postroji ty TÁHLO ... ?!?

      Pouze provokuješ chachachARTISTO :-\

      Ocelový Ramón

      Vymazat
    7. 19:43

      Soudruhu Dvořáku,
      nový systém samozřejmě JE daleko lepší než ten starý. Pokud tvrdíte opak, tak podporujete totalitu, jste antidemokrat a proti svobodě. Zlý člověk nehodný diskuse.

      Systémovou změnu chtějí jen voliči KSČM a část voličů Okamury. ANO je proevropská, pro NATOidní, protržní strana, o ostatních stranách ani nemluvě.

      Po vašem totalitním, zasmrádlém socíku touží cca 15% voličstva. Zbytek chce evoluci polistopadového režimu podle svého uvážení.

      Pokud to nechápete, tak jste zabedněný vy. Ale spíše je to tak, že vy to dobře víte a jste jen propagandistický podvodník.

      Vymazat
    8. Lepší určitě je. Ale ne pro Čechy, pro které je tato země domovem. V podstatě nás potkalo to, co se normálně děje se zeměmi poraženými ve válce.

      Vymazat
    9. 21:30
      Češi si zvolili a neustále si v nejrůznějších volbách volí stále znovu.
      To co jste napsal vy, popírání a dehonestování svobodné volby Čechů, může napsat jen vlastizrádce, který s češstvím nemá nic společného.

      Vymazat
    10. O té represi swe sovětskými tanky za zády je to také sporné. V. V.Pjakin v posledním dílu Otázky-odpovědi, řekl asi toto. Vojska Varšavské smlouvy z Československa při vwstupu do ČSSR vyháněla vojska NATO. Pokud to napsal Pjakin, tak není důvod mu nevěřit, protože zásadně nelže. Také tvrdí že i ve státní politice se nemá lhát, protože historie ukazuje, že každá lež se vždycky ošklivě vymstí. Aottj.

      Vymazat
    11. 18:53 Ty smrade z stop nula devět já bych ti ukázal netáhlo za socialismu.Makal bys až by ti šly od nosu bubliny. Teď to máte lepší mektáte západní a havloidní propagandu za prachy. Tenhle systém stejně padne otázkou je kdy jen co padne nějaký zadlužený západní stát.

      Vymazat
    12. Anonymní 21:38

      Češi si zvolili??? Češi schválili rozbití státu, likvidaci nejvýznamnějších oblastí hospodářství, likvidaci potravinové soběstačnosti, rozdávání tehdy ještě svého majetku do rukou zahraničních vlastníků a místních oligarchů, své odzbrojení, prudký nárůst kriminality, ztrátu jistot a bezpečí, zavlečení nás do cizích válek proti zemím, s nimiž jsme neměli nepřátelské vztahy, zavlečení nás do útočného paktu NATO, přechod z kvalitních potravin na náhražky, devalvaci vzdělávání, permanentní krizi ve zdravotnictví, zavedení dvojitého placení za zdravotní služby, omezování veřejných služeb, znásobení byrokracie a státního aparátu, zvyšování a zavádění daní, několikanásobné znehodnocení měny a úspor, nedostupnost a zdražování bydlení, zdražování energií, zdražování vody, nezaměstnanost, zvyšování důchodového věku,...
      KDY? KDO? JAK? Če bych byl výjimka, které se nikdo na nic neptal?

      Já jen co si pamatuji, jaká byla slibována budoucnost:
      "...Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítel socia­lismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách světového imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků a vykořisťovat v nich lidi, a tak dále a tak dokola. Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte...

      ...Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte...

      ...Pro mne není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem...

      ...Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co vede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících, příslušníků národnostních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují.

      Připravujeme koncepci důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají...

      ...Všichni chceme republiku sociálně spravedlivou, v níž nikdo nebude trpět existenční nejistotou, v níž nebudou strádat lidé ponížení, staří, děti či lidé jakkoli handicapovní. Chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány...

      ...Náš stát by už nkdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout...

      Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor!

      ...Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení včetně dalších dokumentů, a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od NEekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho, to v této chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnnost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme...

      ...Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme...

      Vymazat
    13. Češi si nic nezvolili. Politici Čechy podvedli. Po volbách činili to, o čem před volbami mlčeli. Já jsem ty lháře nevolil.

      Vymazat
    14. 22:02 Koukám, co řekne jakýsi Pjakin, to je něco jak písmo svaté.
      Srandovní. Ví vlastně někdo,co je to za chlapa ten Pjakin?

      Vymazat
    15. 18:53

      I ty jelitko, ty jsi socialismus nezažil a neviděl ani z rychlíku, jen papouškuješ hlouposti a ještě si naivně myslíš, že to lidi nepoznají. :) Který režim byl lidský k netáhlům, co nic neumí, a nesvéprávným hlupákům je hodně nejisté. Ten dnešní je na nesvéprávné hlupáky zjevně hodný víc než dost, čehož jsi ty, anonymní imbecile, názorným důkazem. :)

      Tidehunter

      Vymazat
    16. @lidský zdroj
      Díky za tuto rešerši, něco jsem ani neznal, to byl všechno H?

      I ostatní příspěvky od Vás jsou dobré..


      Vymazat
    17. Pro SOUDRUHA DVOŘÁKA. Ty ,že nejseš SOUDRUH, pokud se paktuješ s ESTBákem KREJČÍM ,pak ti nikdo přívlastek smradlavej komouš neodpáře!!

      Vymazat
    18. 9:41
      Neboj ty podporovateli toho zrzavýho udavače,kolaboranta, vožrali,vladtizrádce a lidského odpadu jménem VENZL FLAŠKA HAVEL.....brzo dojde na takovej ksindl jako seš ty a ta kolaborantská havlolejnolahvárenská svoloč!!!!!!
      Těš se!!!!!!!☺☺☺☺

      Vymazat
    19. 23:25 - Nejsrandovnější je to , že ten chlap Pjakin když něco komentoval třeba před půl rokem a řekl , že to bude mít takové a takové následky tak se to ve většině případů taky stalo . I když nevíme co je to za chlapa tak vidíme , že říká pravdu . U takových kreténů jako je Kalousek , Štětina a řada dalších víme co je to za Chazary a taky vidíme že lžou . Tak koho je lépe si poslechnout a věřit mu ?

      Vymazat
    20. Václav Dvořák

      Jo, zrovna vy, kteří cenzurujete po komunisticku nepohodlné názory na NR, o nějakých argumentech nám budete vykládat. Nepočítaje, že pokrytecky prý "vytlačujete lidi s totalitními názory" mimo diskuzi (cenzurujete - nepočítaje, že nikdo, koho tady cenzurujete, se ničeho takové, jako adorace totalitního režimu, nedopustil), přičemž sprosté nadávky a urážky zdejší rudé letky, která adoruje zločinné komunistické režimy a relativizuje zločiny komunistické politiky, necháváte "kupodivu" na pokoji.

      Nepřijde vám to od vás farizejské a pokrytecké?!

      Vymazat
    21. Posuzovat minulý režim podle pisatele "imperialisty"? Pokud někdo není schopen hodnotit objektivne, nemá smysl s ním komunikovat. Jsou to štěky vzteklého psa. Budoucnost ukáže, jaký tento težim je. Poku má někdo klapky na očích a nevidí pokles morálky vládnoucích elit, je to jeho volba. Aspektů pro hodnocení toho či onoho režimu je mnoho a jedním z důležitých je čas a provázanost ve společnosti. Vytrhnout jedno s casove osy a nezohlednit vazby je naprosto nevhodné pro získání objektivního srovnání.
      ABC

      Vymazat
  6. Smatana je presne ten frustrovaný učiteľ. Navyše je neschopný, ale rýchlo zistil, že v dnešnej dobe byť platený mimovládkou je ten najlepší job. Keby ešte boli komunisti u moci tak patrí k angažovaným Jasánkom a hlásal nám tu vedecký komunizmus.

    OdpovědětVymazat
  7. Jo tento režim nás pouští do světa, ovšem jako žebráky, kterým je důstojný pobyt znemožněn. Kam se ubytuje Čech, který bere třetinu platu Rakušáka nebo Němce? Luxus je jen pro ty Čechy, kteří nemohou krást, což je drtivá většina národa. Jenom blbec může vycestování chudáků oceňovat. Mnoho lidí také neví, co je to důstojné cestování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oprava
      Luxus je jen pro ty Čechy, kteří mohou krást, lhát a podvádět. Ostatním musí stačit něco podřadného.

      Vymazat
    2. My to pochopili. Máte pravdu. Pochopí to ale ten blb 18:29, 18:53?

      Leo

      Vymazat
  8. Doufám, že ten průzkum je nějaká provokace, nebo v lepším případě špatně metodicky provedený na nereprezentativním vzorku. Jinak bych si musel myslet, že bratři Slováci jsou úplní idioti.
    Spoustu těch otázek nejsou ani věcí názoru, ale prostých tvrdých dat. Jako např. "Ludia žili dlhšie" apod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se ptali jen lidí z krajů Trnava, Trenčín, Nitra, Žilina, Banská Bystrica, Prešov a Košice. Snad ještě také statisíců Slováků, kteří emigrovali do zahraničí, nebo vyjíždějí do zahraničí za prací. Přitom se určitě vůbec nezeptali lidí z Bratislavy. To by v průzkumu hodilo úplně jiné výsledky.

      Vymazat
    2. No, nejsem si jist. Co taková bratislavská Petržalka?
      MM

      Vymazat
    3. Tázaní v průzkumu jistě odpovídali podle svých dojmů a neměli v ruce statistické ročenky. Ale Slovensko ve 20. století zažilo jev, který v dějinách není častý. Sedmdesát let hospodářského růstu , včetně let 2. sv.v. Růst byl ukončen teprve převratem a odtud zřejmě pramení i obliba některých politiků na Slovensku, Václavem Havlem počínaje.

      Vymazat
    4. Pane Šmídle, to co píšete o Slovensku přece platí i pro Česko!
      MM

      Vymazat
    5. MM:
      Pro Československo jako celek není vzestup nepřetržitý , byl tam vliv měnové reformy ´53 a krize počátku 60. let. Slovensko startovalo ze skromnější úrovně a proto se tam tato zakolísání neprojevila. Řadu článků jako ohlédnutí za Československem napsal třeba František Nevařil na stránkách T+Ť. Československo se po roce ´45 vyvíjelo za železnou oponou a chceme-li srovnávat s dneškem, nemělo dluhy, ale mělo armádu. Počet střelných zbraní dnes je sice srovnatelný (u pistolí je větší) , ale vedení ozbrojených agentur sídlí v zahraničí. Ale to je na velkou debatu...

      Vymazat
  9. a těch hovězich řizku a gulašu přimo z jatek co jsme se v praci najedli popili pivečko podiskutovali mezi svačinou a obědem a v jednu už pod sprchami dvakrat do roka dovča jednou hory v letě u vody jo a museli jsme si k těm řizkum koupit chleba za svoje protože ten nam nikdo nedal ale dalo se to skousnout a nikomu a nikde nic nechybělo

    OdpovědětVymazat
  10. Čo vlastne chce pablb Smatana porovnávať? Pseudosocializmus s dnešným režimom, založenom na moci zločincov?! Štát je rozobraný do posledného šraubu, infraštruktúra, zdravotníctvo, penzijný systém pred kolapsom a štátny dlh 43 mld.€. A tento pablb je učiteľ dejepisu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážení, já jsem se v úterý omylem na oslavě 75. narozenin z příbuzenstva, poprvé setkal s cizým člověkem (středoškolská učitelka, dějepisu narozená v roce 1994), kdy jsem ji slovně, argumentačně zavřel její nevymáchaný, debilní zobák!

      Ona mne drze z 600-nastudovaných stran historie ke svému studiu, poučovala, jak jsem se v té době měl hrozně, kdy ona neexistovala??? Takové vyřčené hovadiny od učitelky SMRADA, to jsem skutečně nečekal??

      "VÁŽENÍ SE ŠKOLSTVÍM JSME V PRDE.., KTEŘÍ IDIOTI PŘIPRAVUJÍ NAŠE KANTORY, NA TAK ZODPOVĚDNÉ ZAMĚSTNÁNÍ? PRO TY, KDO UČÍ A MAJÍ ZDE SVÉ ČLÁNKY!"?

      To jelito mi sdělilo, že je pravicový konzervativec (státní pedagogický zaměstnanec)? Já věděl, co ona netušila a to, že byla na kandidádce DSZ (Demokr. Str. Zelených), po této mé nečekané, poznámce odpověděla, že to jen zkusila, protože "nebyli lidi"?

      Ale, přesto je tvrdý pravičák (konzervativec), který všemožně podporuje, sňatky "homosexuálů a leseb?". Já jí říkám a volila jste TOP09 a J. Drahoše? Ona hrdě ANO! Říkám si "paráda", středoškoláci "budou v dobrých rukách", ale s BLBOU hlavou?!

      Na závěr naší pro mne nadbytečné, výměně názorů, ten spratek poznamenal, že policajti v socialismu vraždili a za 1. republiky nikoliv! Povídám ji pro mne, je ta to debata škoda slov a co "DUCHCOVSKÝ MASAKR", za 1. republiky!!!

      Ticho a její papouškování skončilo, jelikož to neměla uvedeno v těch 600-stech stranách naší historie pro mladé studenty historie ...

      Na závěr mnou předem zodpovězená otázka: "U Vás doma je ALFA samec MATKA, nemýlím-li se?!", ANO a šmitec ...?


      Alfa samec RAMÓN

      Vymazat
    2. 0:31

      Tak paní měla pravdu - za komunistického režimu byli lidé vražděni a popravováni.

      Za I. Republiky zde nebyl žádný totalitní režim - to je zásadní rozdíl.

      Na druhé straně paní evidentně neví která bije - být konzervativním pravičákem a přitom být členem Strany Zelených, podporovat LGBT agendu, volit TOP09 a Jiřího Drahoše je oxymóron. Pak paní patří do levicového spektra, nikoli do pravicového.

      Vymazat
    3. Nevážený 18:13. Jak, jste dospěl k závěru, že jste u mne Vážený?! Vynechal, jste Duchcovský masakr z jaké důvodu!?

      -----------------------------------------------

      Zde se můžete vyřádit na plno, vyčůraný grafomane F.S.:

      "ČSL (dnes KDU-ČSL - TOP09) - existence strany byla v minulosti dvakrát přerušena: poprvé v letech 1938–1945, kdy vůbec neexistovala, podruhé v letech 1948–1989, kdy existovala ve formě tzv. „obrozené“ strany lidové začleněné v Národní frontě. „Obrozená strana“ měla poslance, kteří plně podporovali komunistickou politiku! V letech 1948–1989 tak strana existovala jako součást Národní fronty (NF). Existence strany – spolu s dalšími malými stranami, z nichž nejvýznamnější byla Československá strana socialistická na politické scéně v ČSSR působilo více autonomních stran. Vedení ČSL (dnes KDU-ČSL - TOP09) existovalo a bylo voleno v NF s KSČ a ČSS (dnes ČSSD). Dnes nazýváno Koalice - dříve Národní fronta (NF)! To celé se nazývá KOLABORACE!"?

      Začněte F.S.

      -----------------------------------------------

      Jinak zde, "Anonymní 27. července 2018 16:32
      Forever Slav 27. července 2018 14:36, človíčku, probuďte se ze snu¿?"? jste diskutoval, aby byl od Vás na chvíli klid s tímto pravidlem, jak já se zasmál:

      https://www.mises.cz/clanky/stat-jednorozcu-1951.aspx


      Vysmátý Ramón

      Vymazat
    4. Vysmátý Ramóne 14:17, máte v tom zmatek, tak nevyučujte. Opravovat vaše až trapné nepřesnosti v popisu struktury Národní fronty za komunistů, ani o nástupnictví jedné z tehdy existujících politických stran nebudu. To si račte najít sám. Jen chci upozornit spolučtenáře, že ve faktech bloudíte. To vaši věrohodnost značně snižuje.

      Vymazat
  11. Byli jsme naivní, kdo mohl tušit, co přijde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem naivní nebyl, ale bylo mi to prd platné.
      Děda mi často vyprávěl, jaký byl život za první republiky.

      Vymazat
    2. Stačí se podívat na film s J.Werichem Svět patří nám nebo Hej rup.Tam je krásně zfilmovaná situace doby.Proč potom lidé volili komunisty.Ta doba tu je opět.Nezaměstnanost,propouštění, fabrikanti(cizí),exekuce,podvody,žádná výstavba králikáren pouze H-Systém,drahota krádeže,nebezpečno všude,omezování ve všem, snad i volit bude moc i cizák.Negace na Rusko, kterému vděčíme za to, že žijeme.Nebýt r.68,tak tu byly us základny dávno.Krym-podoba čistě náhodná,proto ta euforie proti RF.Všichni nadávají na RF pro neodpuštěný r.68,ale to, že to byl v té době sov.svaz ,a že tu bylo více zemí-Maďaři,Bulhaři,Poláci,ENdéráci,Kazaši,Estonci,Litevci,Lotyši i Ukrajinci,na to se musí zapomenout.Mladí, co to nezažili,neví a jsou zmanipulovaní dnešní propagandou,aniž by znali historii.Je smutné, když se redaktor zeptá vysokoškoláka,co je to za svátek 17.listopad a odpověď je upálení Palacha.To je dekadence školství, ale úmyslná.No a havloidi,teď do mě.Já se ale nepos..u.

      Vymazat
    3. No počkej, filmy s Janem Werichem většinou propagují socialismus. A to dost vehementně.

      Vymazat
    4. No a právě o tom to je. Nebyl pro většinu lidí ten minulý režim lepší?

      Vymazat
  12. Aneb, za nacismu v předválečném Německu byla spousta práce, méně kriminality, všude ordnung, hospodářství rychle rostlo, lidé byli hrdí na svou zem....
    Podobnost s těmi komoušskými žvásty je čistě náhodná.

    Zasmrádlý socík je už 30 let mrtvý. Až na pár zoufalců ho nikdo nechce ani u nás ani jinde v Evropě. I na Kubě už na to přicházejí. Naděje na návrat se i přes usilovnou propagandu plátků jako NR rovná nule. Měli byste se s tímto faktem už smířit a přestat si nalhávat blbosti jako 5 letá děcka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, pláčete hezky, kámen by se ustrnul.
      Teď jen jak to udělat, aby byli všichni tak nějak po bolševicku stejného názoru jako vy.
      Co třeba zastřelit každého, kdo v tom průzkumu neodpovídal "správně"? To by určitě zabralo, no ne?

      Vymazat
    2. 21:22
      Já nepláču, já jsem spokojen. To právě vy, cca 15% bolševických pohrobků, už 30 let kňučíte jako staré kurvy. Přesvědčovat vás o ničem nemíním, tak jako nemíním přesvědčovat o výhodách demokracie a svobody nácky nebo islamisty. Můžu si před vámi jen odplivnout.

      Vymazat
    3. Anonymní 21:34

      Přečtěte si to po sobě, evidentně jste neudržel emoce na uzdě. To se stává i lepším lidem, nestyďte se za to. Ale těžko vám pak někdo uvěří vaši spokojenost.
      Třeba by se vám ulevilo, kdybyste se vypsal z metod, jaké byste rád použil na ty, kteří vidí věci odlišně. Zkuste to, uvolněte uzdu fantazii, dnes se to může.

      Vymazat
    4. 21:47

      Já jsem vám to napsal jasně, zřejmě máte potíže s chápáním. Takže ještě jeden pokus: Můžu si před vámi, kteří "věci vidí odlišně" (tzn před komouši, nácky, islamisty a jinými milovníky totalitních, protidemokratických režimů) jen odplivnout. Více není třeba. Trestáte se sami svým zoufalstvím, frustrátstvím, negativismem.

      Vymazat
    5. Anonymní 22:07

      Můžu vás odkázat jen na to, co jsem napsal dříve. Lepší radu pro vás nemám.
      Ale určitě s tím něco dělejte, takový hněv a nenávist, držené uvnitř bez možnosti řízeného uvolnění, zaručeně nepřinesou nic dobrého. Buď se blízce seznámíte s psychosomatikou, nebo se dopustíte něčeno velmi zlého. Neberte to na lehkou váhu, myslím to s vámi dobře.

      Vymazat
    6. 22:19

      Komunisto, tady došlo z vaší strany k nějaké mejlce. Proč bych měl stát o rady zkrachovalého komunisty? Poraďte hlavně sobě.
      Ani mě nezajímá jak to se mnou myslíte (protože to vím).

      Vymazat
    7. 22:47

      Hm, vidím, že tudy není cesta - vyhrocené emoce jsou už zcela mimo vaši kontrolu. Tak snad abychom tu naši legrační minidebatu ukončili, nerad bych vás měl na svědomí. To víte, jsem slušný člověk. Snad jen popřeji mnoho mnoho sil k soužití sám se sebou :-)

      Vymazat
    8. 21:15 Děkuji za Váš komentář. Není potřeba více psát - tesat do kamene a ten rudej pošuk co blábolí tak,ten to má za pár

      Vymazat
    9. 21:15
      Také děkuji za vaše představení. Nic člověka nepotěší více, než vztekající se osel, kterému rozšlápli bábovičku.

      Vymazat
    10. 10:28 Pokud mluvíš o sobě ,tak máš pravdu rudej blbe

      Vymazat
    11. 10;49
      Vlastní zrcadlo tě určitě miluje stejně,jako pornoJanda tvojí havlořiť,havlodemente!!!!

      Vymazat
    12. 21:34
      Hodně pij, ať máš dostatečnou tvorbu slin, jinak pojdeš na dehydrataci. Ale bacha, ať ti nedá nějaký tvůj souputník přes držku, že mu pliveš na chodník.
      Jinak ti z toho vzteku hrozí i mozková příhoda, to víš cévy asi dostávají zabrat, při tom vzteku, kterým překypuješ.
      J.C.

      Vymazat
    13. 21:34
      A mohu ti říkat Lamo? Nebo rovnou Tlamo...?

      Vymazat
  13. Jo socík, to byly doby. Do práce jsme chodili ještě nematení, pak jsme si dali v práci grog a v poledne jsme seděli už u piva v hospodě.
    V práci se ukradlo vše, co nebylo přibité a přesto nikomu nic nechybělo.
    No jo no, to už se nikdy nevrátí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:54
      Ale hlavně nikdo neměl o moc víc jak ten druhý a tak jsme nemuseli moc závidět. Ale i tak jsme záviděli :-D
      Dnes máme sice plná banděra, televizi, internet, před bytem Fabii, špičkové zdravotnictví zadarmo, každý rok v Chorvatsku, ale můžeme se závistí posrat závistí z toho, že soused má BMW, vilu a jezdí do Thajska. A cítíme se z toho hrozně špatně.

      Vymazat
    2. Vtedy ste kradli v malom, dnes v milónoch a miliardách.

      Vymazat
    3. To ale něco vypovídá a nás samotných, režim tomu může napomáhat, nebo čelit. Prostě kolik višní tolik třešní...

      Vymazat
    4. ...za to teď se nekrade (ve velkym), "troubo".

      Vymazat
    5. Ale už nevidíme, že ten soused s BMW ho má na lízačku,vilu na hypotéku a choroby z Thajska.Přijde o místo,přijde kamarád exekutor a je pod mostem.Takovým lidem nezávidím, ale přeji.

      Vymazat
    6. I takoví někteří byli, to je pravda. Ovšem dnes už se ani chozením do práce neobtěžují, někteří se dokonce vypracovali - kradou miliardy a ani se tím netají. A hlavně, dnes už po nich policajti nejdou. Tenkrát bylo rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví jedním z nejtvrději trestaným činům.

      Vymazat
    7. 22:12 Ale nikoho, kdo by měl BMW na lízačku, vilu na hypotéku a exekutora za dveřma, osobně neznáš, viď? Bodejď, taky je to nesmysl. Ale chápu, že ho hezky zní.
      ale jo, věřím, že mi řekneš, že takových znáš plno. Rozumím.

      Vymazat
    8. Anonymní 22:27

      Vy jste ještě nevykouknul z rodičovského hnízda, že ne? Jinak není možné, že byste nezaregistroval všechny ty lidi, kteří jezdí a bydlí v cizím. To jsou lidi, kteří jsou v permanentním stresu a musí se sakra činit a leccos skousnout, aby si zachovali nutný příjem. Narozdíl od vás totiž vědí, že se ztrátou příjmu končí tak, jak popsal 22:12

      Vymazat
    9. 21:54 Takové slinty si můžeš strčit za klobouk tady je vizitka „demokracie":

      http://www.verejnydluh.cz/

      Vymazat
  14. Ale samozřejmě, že je líp, než za totáče. To musí vidět každý. Kdo tvrdí opak buď (záměrně) lže, nebo je fakt mentálně odjinud. Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně že jo. Ale lidi jsou prostě rozdělení na chýtré a blbé. Chytří jsou ti, kteří se narodili po roce 1985 a ví proto naprosto jistě, že dnes žijeme v nejlepším období našich dějin a že tenkrát bylo všechno šedivé, lidé se báli vylézt na ulici, protože všude byli estébáci, kteří by jim s radostí ustřelili hlavu a v obchodech nebyly ani prodejní pulty(k čemu taky).
      No a blbí jsou ti starší, kteří obhajují jakási iluzorní pozitiva socialismu.

      Je to tak správně?

      Vymazat
    2. 22:45 V tomhle nesouhlasím, já sám jsem narozen v šedesátých létech. Petr

      Vymazat
    3. Petře, a co vám udělali zlého za socíku? Svěřte se se svým traumatem!

      Vymazat
    4. Momentální mimoň 22:34

      Vy jste také z Mosteckého Chánova, že ano? Mluvte za své město (jmenujte) a okolí. Vyražte si do středu, už né našeho města Mostu na pěší kolonádu a na dovolenou, vemte si pleny a cigarety!

      Nebo až o ně budete vyzván, odpovíteli záporně, dostanete okamžitě pěstí od čerta nebo feťáka, jedno jste-li muž, či žena! Kabelky pod kabát! NEVYCHÁZET V NOCI SÁM, alespoň v pěti, ať je rvačka výživnější, masivnější.

      No úplně jako u Vás, jinak jste mentálně odjinud?! Petře, nebuďte tak krátkozraký ...

      Ramón

      Vymazat
  15. Oba dva systémy nelze porovnávat, také proto, že za ty roky došlo k zásadnímu posunu v technologiích a především elektronice, kdy se dnes připravujeme na Průmysl 4.0 a to je úplně jiná káva!!! Jenom ještě poznamenám a to je ten smutek, že v roce 1989 bylo vylito s pověstnou vaničkou i to rozmanité "děcko" sociálních "jistot" a "benefitů", které mohly být zachovány!!! To není úplně drahé, jenom se nějak "zapomnělo", že za penězmi je nutné také vidět především člověka a nikoliv naopak!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě o tom je tato diskuze.

      Jen pár omezených to ne a ne pochopit a raději nadávají, urážejí, a nejraději by "vlastizrádce" a "komouše" povraždili.

      Fašizace české společnosti začíná na internetových diskuzích.

      MM

      Vymazat
    2. 0:00

      MM
      “Jen pár omezených to ne a ne pochopit a raději nadávají, urážejí...”

      Krásně jste vystihl sebe, včetně zdejší rudé letky, mající vyjadřovací úroveň na úrovni dlaždiče.

      Vymazat
  16. Je k smíchu jak mladý poučují nás kteří jsme v socialismu žili. Jaký byli komunisti ZLATÍ. Bohužel žijeme v době kdy komunistická strana neexistuje jen korytáři a kýválkové. A normální občan je nucen volit pravičáky aby mu aspoň zůstal Český stát.

    OdpovědětVymazat
  17. Věčně pomýlený Slovane, snahou socialistů je společnost dovést k sociální rovnosti, což se jim moc nepodařilo ale nejsou bez úspěchu. Dodnes byste byl bez volebního práva a jiných "samozřejmostí". Kapitál je úspěšný ve své rozpínavosti, dokonce si platí svůj konec.Proto novým Marxem nebo Ádou bude ten kdo naruší peněžní řád. Naposled se to částečně podařilo Ježíši a jak dopadl, vlastní jej ukřižovali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lide , mel jsem Vas rad Bdete!!! A pak ho povesili.!!!! Nebyl to Julius Fucik ci parodie na Jezise Nazartskeho zahrana na ceske prostacky kolaborantem Juliusem Fucikem z lodi na ceste do Argentiny spolu s SS funkcionari. Je to neco jako parodie na Sofocleaovu Antigonu. Jezis musel umrit ve skutecnosti a Julius Fucik aspon na papire!! Pane Povolny zacnete cist DEJINY!!!

      Brouk von Pytlik

      Vymazat
    2. Miroslav Povolny

      Marx by udělal nejlépe, kdyby se vůbec nenarodil. Kdyby komunismus/socialismus vůbec neexistoval, bylo by světu mnohonásobně lépe. Kéž by i Rusko (kterému fandím) komunismus/socialismus nikdy nepoznalo. A místo toho se stalo r. 1917 kapitalistickou zemí. To by na tom dnes bylo křesťanské slovanské Rusko mnohem lépe.

      Btw. Ježíš nebyl ukřižován kvůli penězům, ale kvůli tomu, že hlásal, že Jeho (univerzální) Boží králoství není z tohoto světa, nepočítaje hlásání lásky a milosti vůči nepřátelům (tedy i pohanům a Nežidům) a hlásání toho, že Spása je pro všechny národy (nikoli jen pro židy). Což se farizejům a židům, kteří Boží králoství (mylně) chápali jako židovskou pozemskou vládu nad světem, kde nežidé budou sloužit židům jako otroci, a židovského Mesiáše jako židovského krále, který vojensky podrobí Izraeli všechny nežidovské národy světa, nelíbilo. Proto židé Ježíše ukřižovali.

      Vymazat
    3. 0:46-proč tak složitě? Sáhněte židovským bankéřům na peníze a také vás pověsí! Nepřevrátil jim "Jejich stoly"? Ježíš se dá pochopit i bez víry v křesťanství. PS. možná i lépe.

      Vymazat
    4. Brouku, Vy jste již ze samého studování asi zblbnul, jinak neumím pochopit, proč sem motáte Julia Fučíka?

      Vymazat
    5. Miroslav Povolny

      10:01

      Hlásáte heretickou protikřesťanskou nauku. Ježíš rozhodně nebyl zabit kvůli převrácení stolů, ale kvůli výše uvedenému (tedy to, že nehlásal židovskou světovládu). Navíc Ježíš rozhodně neměl nic proti tomu, aby bohatí byli bohatí. Jediné, k čemu vybízel, bylo, aby se bohatí a chudí k sobě navzájem chovali slušně a aby bohatí (a obecně, obrazně řečeno, velcí k malým) chovali soucitně. A aby si lidé z peněz a mamonu nedělali hlavní smysl života. Nic víc, nic míň.

      Ježíš Kristus rozhodně nebyl ŽÁDNÝ KOMUNISTA. A prvnotní křesťanské Círev také ne.

      Koneckonců i fakt, že Ježíš nikde a nikdy nevystupoval např. proti otroctví (tj. vlastnění člověka člověkem), hovoří své - za to by ho dnes zdejší komunisté ukamenovali.

      Btw. Ježíš zpřevracel jim stoly proto, že lichvu a obchod se zvířaty prováděli v Chrámu a tím jej znesvěcovali.

      Vymazat
    6. Brouk von Pytlik Ty jeden blbe gestapáci by ti ten pytlík ukroutily chtěl bych vidět jestli bys vydržel co hrdina Fucik.

      Vymazat
    7. Pane Mírku 10:06

      Souhlas a nyní k důležitějšímu, jaké jsou lidé OVCE, ať mají jakýkoliv názor? Hezky jsem to zde zaprasil, VELKÝMI písmeny slov ve větách. Toto, byl již můj dávný, provokující ZVÝRAZŇOVAČ "nicotností"¿?

      A jak lidé (ovce), nenápadně více a více kopírují, vím že Vás to IRITUJE, proto tak však nečiním! Vymyslím jinou formu a sledujte ovčany¿?


      Zdraví pasák Ramón

      Vymazat
    8. Forevere Slave, nemohu být heretik, když tuto nauku neznám. Nejsem tedy "nepřítel" ale nejsem také křesťan. Mám na to právo?

      Vymazat
    9. PS. možná ten "heretizmus" mám genově ze středověku po předcích.

      Vymazat
  18. Zapomenul jsi silu , ktera z pozadi(Neviditelne) dela statni prevraty, revoluce kontroluje noviny televisi (svetove!!!!!). Nevim proc jsi to prhledl ve svem Komunismus proti Kapitalsmus. K jizni Africe , 70.000 bilych bylo vyvrazdeno v Jizni Africe v cetne zen a deti !! ( a v ceskych novinach ani zprava). Kdyz nekodo kontroluje noviny a televisi a pise DEJINY , mluvit ze Kapitalismus je lepsi Nezli komunismus ( a naopak ) je smesne!!!! neb nevis o cem mluvis ...Dejiny jsou kontrolovane, stejne ako manipulovany zivot!!! Kdo kontroluje minulost ..kontroluje budoucnost a kdo kontroluje budoucnost kontroluje minulost. (Orwell!!) Jinymi slovy.. zijeme psychologicky zmateny a nevime kde je pravice a levice !!! Cina chce vlastnit Jizni Afriku a ma pomocniky. Podivej se na Trumpa!!

    Kopyto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kopyto, Kopyto, srovnej si myšlenky dřív, než něco nasmolíš na klábosnici. Nebudeš za takového vola, jako teď.

      Vymazat
    2. Cina invenstuje prave nyni miliardu $$$ do Jizni Afriky kdyz Zuma je venku od vlady a je obzalovan!!! za 800 trestnich cinu!! Proc asi drahy Anonyme 0:03 OZDOBO NARODA CESKEHO!!!

      Vymazat
    3. 23:54

      Na tu jsem nezapomněl. Nezapomeňte, že tato síla stvořila i komunismus. A má v plánu nastolit NWO, fungující na principech dokonalého komunistického režimu - kde nebude existovat absolutně žádná svoboda - ani vnější, ani vnitří. Svět bude jedno velké SOUOSTROVÍ GULAG. Křesťanství (ani žádné jiné nežidovské náboženství) nebude existovat. Jen uctívání Lucifera bude jediném univerzálním náboženstvím. A nežidovské národy budou sloužit onomu “nadřazenému etniku” jako otroci.

      PS: Za výše, co jste uvedl, kapitalismus (volný trh) nemůže. To je problém dané úzké skupiny lidí, nikoli volného trhu. Nemíchejte prosím jablka s hruškami.

      Vymazat
    4. Forever Slav 0:37

      Žádný volný trh dlouhodobě neexistuje a nikdy neexistoval, fantasto. Dokonce to není ani synonymum kapitalismu, jak se mylně domníváte. Volný trh je válka všech proti všem.

      Vymazat
    5. 7:58

      Naopak, volný trh je o kapitalismu. A existuje už celá staletí. Vaším problémem, že vůbec nerozumíte ekonomice a hospodářství.

      Vymazat
  19. Obhajoba socialismu je vskutku úsměvná. Ale podíváme se na věc z hlediska vyššího morálního principu a logiky:

    Rozhodování mezi kapitalismem a socialismem je v principu zhruba stejné jako se rozhodovat mezi následující věcmi:

    kapitalismus x socialismus
    volný a svobodný pohyb x život ve vězení se zajištěnými základními potřebami

    Rozhodování mezi kapitalismem a socialismem je také v principu i v této podobě:
    Jako kdyby se zvíře rozhodovalo následovně:

    život ve volné přírodě x život v zajetí v ZOO

    Ruku na srdce - většina lidí by jednoznačně zvolila život na svobodě s volbým pohybem (i kdyby život tam venku byl sebevíce těžký), nikoli život ve vězení, i když ve vězení mají zajištěné základní potřeby.
    To samé zvířata - většina zvířat bude raději žít život ve volné přírodě (i kdyby byl sebevíce těžký), než život v zajetí v ZOO, i když tam bude mít zajištěné základní potřeby.

    A stejné je to i v případě rozhodování mezi kapitalismem a socialismem. Většina lidí, kteří nestojí o to žít v centralizovaném totalitním režimu, kde vláda kontroluje prakticky absolutně veškerý jejich život, zvolí kapitalismus. Většina lidí, která stojí o seberealizaci, o uplatnění kreativity a o pokrok, si zvolí kapitalismus, nikoli stagnující kolektivistickou socialistickou společnost.
    Žádný rozumný člověk nestojí o život v kleci, i kdyby ta klec byla celá ze zlata.

    Za další:

    Co obyčejným a chudým lidem v dávných dobách nejvíce pomohlo? Co vyvedlo miliony lidí z chudoby, bídy a zaostalosti? Socialismus nebo kapitalismus?

    Tohle řada příznivců socialismu neuslyší ráda, ale byl to právě KAPITALISMUS, který vyvedl miliony lidí z chudoby, bídy a zaostalosti.
    Naopak socialismus celé země uvrhl v řadě případů do bídy a zaostalosti. Příkladů z historie je víc než dost. Západ, který byl od počátků konce feudalismu kapitalistický, nebudu probírat. Podíváme se na jiné příklady z historie. Např.:

    Čína - maoistický socialismus uvrhl zemi do ještě větší bídy a zaostalosti, než jaká tam byla před socialismem. Co tedy vyšvihlo Čínu mezi přední ekonomické velmoci, i co se do blahobytu a životní úrovně týče?

    Byl to právě KAPITALISMUS a VOLNÝ TRH, co vyvedlo miliony lidí Číny z bídy a zaostali poté, co Čína (po smrti “Velkého Maa”) odkopla centralistickou socialistickou ekonomiku a částečně zavedla volný trh.

    A to není jediný příklad z historie. Dále tu máme Hongkong - je to od svých počátků (co v ní skončil feudalismus) kapitalistická země (dnes tedy autonomní území Číny, na druhé straně s velkými automními právy). A je to bohatá prosperující země, kde obyvatelstvo má mnohem vyšší životní úroveň než ostatní území Číny (která dlouhá léta si užila dávek centralistického socialistického hospodářství, než nakonec částečně zavedla hospodářství na principu volného trhu).

    To samé Jižní Korea. Na druhé straně komunistická Severní Korea leží v zaostalosti a bídě. Stejně jako socialistická Venezuela.

    Dále např. JAR - předtím to byla bohatá kapitalistická společnost. Po zrušení apartheidu a nástupu marxistické vlády Nelsona Mandely JAR ekonomicky šla ke dnu a životní úroveň obyvatelstva se zhoršila. Jediný, kdo drží JAR ekonomicky nad vodou, jsou bílí farmáři - tj. bílí Búrové. Jenže proti nim vede JAR genocidu. A navíc chystá provést znárodnění majetku bílých Búrú. Velká část Búrú před tímto krutým protibělošským terorem utekla do zahraničí. A další ještě utíkají. JAR je dnes na pokraji hladomoru.

    O tom to celé je - pokud něco pracujícím a chudým lidem nejvíce pomohlo, tak právě kapitalismus, který učinil z celé řady chudých zemí bohaté a prosperující země a masivně zlepšil životní úroveň obyvatelstva.

    Je kapitalismus dokonalý? Není. Žádný systém není dokonalý. Protože člověk není dokonalý. Člověk PROTO NIKDY NEVYBUDUJE ŽÁDNÝ RÁJ NA ZEMI, KDE SE VŠEM LIDEM POVEDE “DOBŘE”. Ale kvůli důvodům výše každý objektivně a logicky uvažující člověk může konstatovat jediné - KAPITALISMUS JE MNOHEM LEPŠÍ, NEŽ SOCIALISMUS.

    Proto i já volím kapitalismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodne pises coz vidim positivne, lec nemas pravdu. Kaopitalismus jako system je u konce s dechem , na tom souhlasi vsichni dnesni velci ekonomove. Otazkou je jaky bude SYSTEM BUDOUCTNOSTI== NOVY SVETVY RAD== NEW WORLD ORDER!!

      Nikde jsem nenasel od zadneho OFICIALNIHO POMAZANEHO EKONOMA z USA ci Ruska ci Ciny zadnou definitvni definici ci popis. A to je ceho se bojim...kdyz je ticho jako pred vybuchem!!!

      Oni musi prijit s nejakym fungujicim "ferovym" system a ted se bojuje o to pro koho bude ferovy a pro koho bude NE ferovy!! Cili kdo to odnese.

      A o to jde. Jake si uvahy o komunismu , kapitalismu jsou smesne. Podivej se co se vyviji a mnelo by to byt jasne.

      Kopyto

      Vymazat
    2. Forever slave

      To co jste tradičně zplodil je TAK hloupé a demagogické, že není na co reagovat. Každopádně evoluce funguje, i vy jste zářným příkladem. Příkladem evoluce zavilého komsomolce. Před 30 lety už i ti nejzavilejší vnímali, že se loď potápí(příčiny ponechme stranou) a se svými agitacemi se krotili. Vy jste po všech stránkách lepší verze. Ač po pás ve vodě, oddanost vás nepřešla a budete zuřivě veslovat ještě na dně, obrůstajíc korály. Škoda, že jste své horlivosti nedokázal využít prospěšněji.

      Vymazat
    3. 2:01

      7:52

      Jak už jsem psal jinde:
      Tak marxisté-leninisté nám “zhroucením kapitalismu” vyhrožují už celá staletí. A ano pořád nic. Jediné, co se zhroutilo, byli naopak socialistické-komunistické státy s centrálně řízeným hospodářstvím. ;-)

      A také řada socialistických-komunistických států nakonec centralizované socialistické hospodářství kvůli ekonomické neefektivitě odkopla a nahradila jej (minimálné částečně) hospodářstvím založeném na volném trhu.
      Čína, která se po odkopnutí centralistického socialistického-komunistického hospodářství a částečného zavedení volného trhu povznesla mezi nejvyspělejší země světa a životní úroveň obyvatelstva zde masivně vzrostla, je toho názornou ukázkou.

      Čili, jediné, co se historicky prokazatelně zhroutilo, byly a jsou komunistické-socialistické státy. Nebudu teď za příklad uvádět bývalý východní socialistický blok “tábora míru”. Uvedeme si příklady z nedávné minulosti:

      Venezuela - země má centralizované socialistické hospodářství. A země je ve velké bídě a zaostalosti. Obyvatelstvo sotva sežene základní potřeby jako toaletní papír, chleba, léky, atd. Lidé mají jednu z nejnižších životních úrovních v Latinské Americe. Velká část lidí odchází do sousedních zemích, jako např. do Kolumbie. A rudé milice (po komunisticku) na ty, kdo se pokoušejí odejít ze země, útočí a střílí. Země je na pokraji zhroucení.

      JAR - tu jsem zmiňoval výše.

      Ukažte mi jediný kapitalistický stát, který se kvůli kapitalismu zhroutil. Jediný příklad z historie. A vemu vás za slovo.

      Vymazat
    4. Slave,13:21- zhroucení kapitalizmu není otázka jedné generace! Kolik generací se nedožilo "kapitalizmu v přítmí středověku"? A kolik "myslitelů", jako my se toho nedožilo. Lidská společnost je, jako každá, na kolektivní paměti (národa,světa) Ale nezoufejte, každý z nás přikládá kamínek!

      Vymazat
    5. Ze by socialismus znamenal nesvobodu pohybu - to jenom jedna zvracena implementace.
      A ostatne i kapitalisticke USA museji mit stejny plot, jako my jsme meli zeleznou oponu - tedy plot, branici prospecharum, aby putovali smerem k tiskarskemu lisu, kde se tisknou a rozdavaji penize...

      Jsou i dalsi formy Socialismu.

      Demokraticky kapitalismus davno skoncil v 70-tych letech minuleho stoleti.

      Nyni je jen nad-narodni kapitalismus globalistickych oligarchu, ktery je uzce pribuzny internacionalnimu komunismu, a jsou oba v protikladu k Socialismu, jakozto suverenite lokalnich spolecenstvi.

      V globalistickem kapitalismu svetu vladnou nikym nevoleni oligarchove, tajna spolecenstvi ovladajici byrokraty, a v internacionalnim komunismu vladnou internacionalni byrokrati, rovnez nevoleni.

      Ne nadarmo hlavni oligarchove podporuji (cenzurou, soudy) zvracenou liberalni individualistickou levici Zapadu.

      Skutecna levice je ale kolektivni, demokraticka, a muze byt i konzervativni a nepravem oznacovana Medii Oligarchu jako krajne pravicova...

      Vymazat
    6. JAR je jiny pripad - tam je rasismus obraceny naruby.

      Kapitalismus by prosty Lid z bidy nevyvedl, nebyt toho, ze tam museli soutezit s Vychodnim blokem a _proto_ zavadet socialni opatreni.
      Po padu vychodniho bloku, zpusobenem kulturnim upadkem odvrhnutim Duchovna a tim nastupem nenasytnosti a zavisti, se socialni system zapadu postupne rozpada.

      Viz treba bidu lidi v UK, nejen v Recku...

      Viz treba zacinajici totalitni umlcovani konzervativni opozice na tzv. Zapade...

      Vymazat
    7. > "Ukažte mi jediný kapitalistický stát, který se kvůli kapitalismu zhroutil. Jediný příklad z historie."

      Řecko.

      Venezuela se hrouti ne kvuli socialismu, ale kvuli ekonomicke valce, vedene proti ni Zapadem, tedy by se dalo rict Kapitalismem...

      Rwanda?

      Je otazka, co myslite pod pojmem "zhroutil".
      Ukazte mi jeden socialisticky stat, ktery se "zhroutil"...
      Vsechny socialisticke byly rozvraceny diverzi zvenku, od Nemecka pres Vychodni blok az po Venezuelu...
      Ale ze by se jako staty "zhroutily"?

      Vymazat
    8. 22:13

      Jo jasně, komouši ve Venezuele vůbec "za nic nemohou". Tak určitě.
      Venezuelu dávno stihli komunističtí soudruzi zlikvidovat před nějakými Amíky. Do takové míry, že obyvatestvo sotva sežene i toaletní věci. Dnes vládní milice zcela běžně terorizují obyvatelstvo – brání obyvatelům např. v odchodu do Kolumbie či střílí do lidí, protestující a prosící o základní potřeby – jídlo a léky. Atd. Tyto rudé teroristické skupiny dost připomínají rudé teroristické milice za časů S. Allendeho v Chile.

      Venezuela má ohromné zásoby nafty – a přesto je země na úrovni rozvojové země – mj. jedna z nejchudších zemí Latinské Ameriky. Prostí lidé sotva mohou sehnat základní věci jako potraviny, léky, toaletní papír atd. Čím to asi je? Komunistická vláda samozřejmě “za nic nemůže”. ��

      Kdyby soudruzi místo nesmyslných socialistických experimentů trochu obyčejným lidem povolili opratě, trochu omezili svůj represivní režim, zavedli aspoň částečně hospodářství založené na volném trhu – dali větší prostor svobodnému podnikání a aspoň trochu méně zasahovali do ekonomického trhu, Venezuela by byla na tom mnohonásobně lépe.

      Čili ano - za zhroucení Venezuela může socialismus.

      To samé i v případě JAR - kterou marxismus kombinovaný s černošského mentalitou, která je na úrovni džungle.

      V případě socialistické bloku si uděláme tzv. "hlasování nohama":

      Kam lidé většinově utíkali? Do socialistického "tábora míru a blahobytu" nebo na ten "zlý vykořisťovatelský" kapitalistický Západ?! Nejlepší důkaz toho, co selhalo. Kdyby socialismus neudržovala represivní komunistická moc, socialismus by skončil mnohem dříve. Že konec socialismu r. 89 skončil na základě dohody, nepopírám.

      Dále k vašemu:

      Řecko - za hospodářskou krizi v Řecku nemůže kapitalismus (volný trh), ale jednak ŠPATNÁ VLÁDNÍ ROZHODNUTÍ a v neposlední socialistická EU.

      Nepočítaje, že toto neznamenalo konec a definitivní zhroucení kapitalismu v Řecku.
      Když se podíváte na krize v kapitalistické světě, zjistíte, že za většinu z nich nemůže kapitalismus (volný trh) sám, ale ŠPATNÁ VLÁDNÍ ROZHODNUTÍ a VLÁDNÍ ZÁSAHY DO EKONOMICKÉHO TRHU.

      Rwanda - za to kapitalismus (volný trh) už vůbec nemůže. Za zničení a rozvrat Rwandy může to, že se Hutuové a Tutsiové vraždili mezi sebou.


      Vymazat
    9. 22:08

      Omyl, naopak kapitalismus vyvedl miliony lidí z chudoby a bídy ještě dávno, než nějaký socialistický blok či socialismus samotný existoval.

      Socialismus naopak miliony lidí uvedl do bídy a chudoby. Bídu v Řecku nezpůsobil kapitalismus, ale špatné vládní zásahy. To samé i v řadě případů západních zemí.

      21:55

      Mám pocit, že úplně nechápete, co to kapitalismus vlastně je. Tak znovu - co to je kapitalismus (v kostce):

      - volný trh
      - svoboda podnikání
      - svobodná výměna zboží a služeb
      - úspěch na trhu určuje poptávka

      Atd.

      To, že někdo podniká, z něj nedělá automaticky kapitalistu. V případě globální (sionistické) oligarchie nelze hovořit o kapitalismu. Oba dva se jistě shodneme, že není dobré, aby úzká skupina velkopodnikatelů (tedy i globální oligarchie) ovládla celý trh jen pro sebe a ničila ostatní konkurenci.

      Vážím si vás pro vaše odmítnutí marxistického socialismu, ale v této věci se neshodneme. Vy chcete problém ovládnutí trhu velkopodnikateli řešit většími vládními zásahy do ekonomického trhu. Což je jako hasit oheň benzínem. Toto totiž přesně velkopodnikatelům vyhovuje - vláda se širokými pravomocemi v oblasti ekonomického trhu - skrze zkorumpovanou vládní byrokracii pak velkopodnikatelé snadno můžou ovládnout trh.

      Řešením této problematické situace je přesný opak (který navrhuji i já):

      Zúžení pravomoci vlády v oblasti ekonomického trhu, minimum regulací a omezení, nízké daně, atd.

      Opravdu je toto cesta ven - historie toto potvrzuje. Příkladem je Reaganovo prezidentské období (viz Reaganomika) - díky těmto ekonomickým změnám, založených i právě zejména na snižování daní, minimu regulací, minimu vládních zásahů do ekonomického trhu, atd., toto období bylo jedno z největších obdobích ekonomické prosperity, zlepšení a růstu životní úrovně v USA v historii.

      Vymazat
    10. Je videt, ze mate jen povrchni informace...

      Venezuelu zlikvidovaly predevsim americke sankce.
      Maji sice ropu, ale nemohou ji vyvazet.
      Dale ji zlikvidovaly zahranicni spolecnosti, ktere tam podnikaji. Socialismus se neda delat jenom napul.
      (Venezuela naridila ceny potravin, ale soukromi zemedelci pak odmitli ty potraviny za ty ceny pestovat. Problem polovicateho reseni, ze zemedelstvi neni znarodneno...)

      Recko zlikvidovali evropsti kapitaliste, kteri vnutili vlade drahe projekty a zadluzili je tak. Nemecko, ktere nuti Recko odebirat jejich zbrane ve velkem... A predevsim euro, ktere svou silou neodpovida ekonomickemu vykonu Recka, kteremu by pomohlo podhodnotit menu, kdyby to slo...

      Kapitalisticka ekonomie Zapadu je zalozena na Dluhu a Urocich. (jiste vite, kdo v tom ma svuj krivy nos...)

      Jako socialisticka zeme jsme nebyli zadluzeni.
      Postavilo se tu spousta elektraren, silnic, domu, v akci Z se postavila spousta komercne-nemoznych projektu na venkove.

      A ovsem lidi z bidy vyvedl predevsim POKROK, ne kapitalismus. A ovsem za socialismu tady v cechach bida nebyla, ani v tom rozsahu, jako je ted. Pripoustim, ze treba Rumunsko na tom bylo o dost hure.

      Kdyz zminujete pocty obeti, pocet obeti kapitalismu dosahuje nejakych 220 milionu.
      viz seznam:
      https://archive.4plebs.org/pol/post/99317727

      Rwandu jsem si spletl se Zimbabwe. A ovsem, kdyby CIA nepodporovala jeden z tech kmenu ve Rwande v genocide, bylo by obeti mnohem mene.

      A jak spravne pisete, kapitalismus uz davno neni svobodne podnikani, ale predevsim globalni sionisticka oligarchie...

      Minimum regulaci a minimum vlady znamena minimum moci obcanu (demokraticky zprostredkovanou), maximum prostoru pro globalni Vlky. Bez regulaci mnohem drive zlikviduji nad-narodni velke korporace vsechny male podnikatele. Zejmena tim, ze si privedou levnou pracovni silu z Asie a Afriky, at uz primo, nebo sem jejich produkty levne dovezou.

      Mimo jine, statni aparat zamestnava dost lidi a zvysuje tim ekonomickou silu obyvatelstva a snizuje nezamestnanost, a predevsim domaci poptavka zivi mistni ekonomii...

      Kazdy rozumny planuje. I Oligarchove planuji, potaji a ve svuj prospech. Spolecnost, ktera neplanuje (transparentne, moudre), se nutne musi ekonomicky rozkladat.

      Zivotni uroven v USA? 90 milionu lidi dostava potravinovou pomoc, protoze jsou pod hranici bidy...

      Vymazat
    11. A jeste dodam:

      Principem Socialismu je Spolupráce.
      Principem Kapitalismu je Soutěžení.

      Jeste pred 50 lety se dalo predstirat, ze v soutezi vyhraje ten lepsi. Dnes je ale cim dal vic jasne, ze v tehle Soutezi vyhrali ti, kdo ovladaji a tisknou Penize.
      (Take odsud utikali za socialismu predevsim prospechari, predevsim smerem bliz k tiskarskemu lisu dolaru.)

      Svoboda Medii byla nahrazena Zvuli (((Oligarchu))), kteri je plati, treba i zadavanim reklamy. Cenzura je vsudypritomna.

      Vyhrali globalni (((Vlci))). Predevsim ti, kdo nejlepe vykoristuji svou pracovni silu. Indicky nebo cinsky delnik je ochoten pracovat za takovou mzdu, za jakou delnik v Evrope nemuze prezit. I proto nam tu (((globaliste))), neprimo vlastnici a ovladajici cinsky prumysl, zlikvidovali vetsinu remeslniku... (Boty, obleceni, elektronika...) A pokud se my, jakozto obcane, nebudeme branit regulacemi, zlikviduji nas nad-narodni pomoci Sily asijskeho pracovniho vykoristovani.

      Regulace predevsim brani ty slabsi pred temi silnejsimi. Priznejme si, ze slabsi jsme MY vsichni obcane, silnejsi jsou nad-narodni korporace.

      Je treba si to uvedomit drive nez pozde a zacit se kolektivne (regionalne) branit.

      Vymazat
    12. Tak zaplaťpánbůh, že nedošlo ke znárodnění zemědělství. To by Venezuela byla ještě ve větší bídě, než dnes. Severní Korea je příklad za všechny.

      Ale k věci:

      1) Mýtus - Venezuela upadá kvůli embargu
      Skutečnost: Nesmyslné socialistické experimenty a rapidní omezování a téměř zničení volného trhu vedlo k úpadku Venezuely. Venezuela, pokud by chtěla, mohla si sehnat odběratele své nafty jinde. Je tolik možností v zahraniční - Rusko, Čína, atd. Ale to soudruzi Venezuely ne.

      Btw. na Hongkong během historie také bylo dlouhá léta vystaveno embargo. A přesto je to dnes jedno z nejvyspělejších míst na světě.

      Proč? Zkráceně v kostce:

      Hongkong - kapitalismus (embargo)
      Venezuela - socialismus (embargo)

      "Recko zlikvidovali evropsti kapitaliste, kteri vnutili vlade drahe projekty a zadluzili je tak. Nemecko, ktere nuti Recko odebirat jejich zbrane ve velkem... A predevsim euro, ktere svou silou neodpovida ekonomickemu vykonu Recka, kteremu by pomohlo podhodnotit menu, kdyby to slo..."

      Sám jste si vyvrátil své tvrzení, když jste defacto přiznal, že nikoli kapitalismus (volný trh), ale ŠPATNÁ VLÁDNÍ ROZHODNUTÍ ekonomicky poškodila Řecko. A v neposlední řadě socialistická-kolektivistická EU.

      "A jak spravne pisete, kapitalismus uz davno neni svobodne podnikani, ale predevsim globalni sionisticka oligarchie..."

      Vy asi nechápete, co asi píšu. Tohle totiž, co uvádíte, vůbec není kapitalismus.

      "Minimum regulaci a minimum vlady znamena minimum moci obcanu (demokraticky zprostredkovanou), maximum prostoru pro globalni Vlky. Bez regulaci mnohem drive zlikviduji nad-narodni velke korporace vsechny male podnikatele. Zejmena tim, ze si privedou levnou pracovni silu z Asie a Afriky, at uz primo, nebo sem jejich produkty levne dovezou."

      Je to přesně naopak. Velké korporace naopak LOBUJÍ ZA VĚTŠÍ VLÁDNÍ ZÁSAHY - skrze tuto zkorumpovanou byrokracii mohou právě snadno zlikvidovat a vytlačit konkurenci. Viz:
      http://www.freedomworks.org/content/big-corporations-and-big-government-go-hand-hand


      "Mimo jine, statni aparat zamestnava dost lidi a zvysuje tim ekonomickou silu obyvatelstva a snizuje nezamestnanost, a predevsim domaci poptavka zivi mistni ekonomii..."

      Naopak, největší škody pracující třídě způsobili socialistické vládní experimenty. Na příkladu USA můžeme vidět, že v průběhu historie největší neplechu zde nadělaly zásahy státního aparátu do ekonomické soutěže.

      "Zivotni uroven v USA? 90 milionu lidi dostava potravinovou pomoc, protoze jsou pod hranici bidy..."

      A za to můžete poděkovat různým socialistickým experimentům Demokratů. Naposledy za časů prezidentství socialisty Obamy.

      Naopak největší období prosperity a růstu životní úrovně USA byly za časů minimálních vládních zásahů do ekonomické soutěže na trhu, minima regulací, nízkých daní, atd.

      Např. (jak už jsem výše uvedl) období prezidentství Ronalda Reagana je toho jedním z mnoha důkazů.

      Vymazat
    13. Pokud globalni (zio) Oligarchie neni Kapitalismus, tak to mi ukazte jedinou zbyvajici kapitalistickou zemi...
      (ja vim, treba krestanske Rusko, tam bohati neovladaji Politiku, tedy nejsou v pravem slova smyslu Oligarchove)

      USA (treba za Obamy) pocitate mezi socialisticke? To sotva... USA ovladaji velke korporace a sionisticka Media.

      Almuzny chudakum neznamenaji socialismus. (Ale aspon zmirnuji bidu, vytvorenou globalnimi i lokalnimi Dravci.)

      Nejvetsi moc v USA maji lobbyiste Oligarchu, stejne za Obamy jako i nyni...
      https://www.commondreams.org/views/2014/04/14/us-oligarchy-not-democracy-says-scientific-study
      > "The authors clarify that the data available are probably under-representing the actual extent of control of the U.S. by the super-rich"

      https://www.motherjones.com/politics/2010/09/congress-corporate-sponsors
      (Je to ponekud stare, ale ovsem za "Obamy"...)

      http://www.bollyn.com/who-is-barack-obama/
      (hledejte "Axelrod")
      (Obcas s oblibou rikam, ze: sice asi neznate pany "David Axelrod and Rahm Emanuel", ale jiste znate jejich tiskoveho mluvciho Barracka Obamu...)

      Ne, tohle (USA) neni Socialismus ani Demokracie, je to Oligarchie...

      A rikate Reagan?
      https://en.wikipedia.org/wiki/File:United_States_unemployment_with_incarceration_1892-2016.png
      Rekl bych, ze za Reagana dost stoupla nezamestnanost, i kdyz pozdeji (ve druhem obdobi?) se to ponekud srovnalo skoro k puvodnimu stavu...
      Vypada to celkem konzistentne: za "republikanskych" prezidentu stoupala nezamestnanost, za "demokratickych" klesala...?

      A ovsem Recko - ne "socialisticka EU", ale kapitalisticke Banky ho predevsim zlikvidovaly...

      Vymazat
  20. Tohle ovšem není kapitalismus ale jízda na tygru do pekla. Z historie víme z jakých životních podmínek se vyvíjel kapitalizmus a kam dnes dospěl. Zákonitě se musí pokud lidstvo nechce zaniknout na zdegenerované zvrhlé potřeby vyvinout v dokonalejší formu lidského soužití. Možná bez euroatlantické civilizace.

    OdpovědětVymazat
  21. Forever. Sílu, o které píšete v 0:37 jsem pochopil zaplať Bůh vlastním rozumem, bez cizích nápověd. Cíle jejího působení mi ale připadají primitivní, zaostalé a nesoučasné. Doufám, ( možná marně ), že dojde ke korekci a změně poloh, v duchu současného poznání.

    OdpovědětVymazat
  22. Socialismus patří minulosti a kapitalismus taky. Budoucnost lidstva je nastíněna v článku: OTEVŘENÝ DOPIS POLITICKÝM STRANÁM VE VŠECH STÁTECH SVĚTA – http://miloslav7.blogspot.com/2018/04/otevreny-dopis-politickym-stranam-ve.html Stav k němuž směřuje vývoj mocensko-politického uspořádání lidstva je možné stručně charakterizovat takto: "Jedna měna, jedna vláda, jeden rozpočet, to bude mít platnost globálně pro celý svět". V případě, že se vám jeví v dopisu popisovaný politický vývoj lidstva nereálný, potom vám doporučuji seznámit se s TEORIÍ VŠEVÝVOJE – http://miloslav7.blogspot.com/2014/01/teorie-vsevyvoje.html což je v podstatě univerzální návod na kreativní řešení libovolně zvoleného problému. PS: Hledám spolupracovníky, kteří mi pomůžou s psaním a překladem článků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1984!

      Dobra budoucnost je jedine ve skutecne demokracii, v lokalnich vladach, ktere jsou _Blizko_ svym obcanum a je mozne je ovlivnovat.

      Globalni vseho-vlada je nekontrolovatelna, ma daleko k obcanum a vladne jen pomoci statistik.

      UN a EU jsou vrcholy Byrokracie - vlady nevolenych uredniku, ktere k nasi a dej-Buh i jejich skode se rozhodly, ze znici Bile obyvatele jejich smichanim a prevalcovanim neinteligentnimi cernochy, v nadeji na ziskani polo-inteligentnich otroku... (Kalergi)

      Jedna měna - viz Euro! Silne Euro ovlivnene nemeckou ekonomikou likviduje staty jizni Evropy, od Recka pres Spanelsko a Portugalsko...

      Globalni je jedine Totalita.

      Demokracie je z principu Regionalni, a Kolektivisticka - MY rozhodujeme, ne JA nebo ON nebo vzdaleni globalni ONI...

      Vymazat
  23. Pouze komouš a blázen si muže myslet, že bylo před 89 lépe. Pokud to hodnotím ze svého pohledu 62 let, tak nyní o 1000% lépe. Na yotube jistého času poslal pan Matonoha otevřený dopis KSČM.Tam věrohodně popisuje v jakém stavu se komouši nachází ,Odkaz -MATONOHA OTEVŘENÝ DOPIS KSČM .To si přehrajte ,stojí to zato

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano byla to neskutečná hrůza! Každej musel do práce a to si ještě mohl vybírat, zda přijme práci, kde se upíše třeba na 10 let a oni mu dají podnikový byt nebo nenávratnou půjčku na stavbu rodinného domku. Například jistota, že pokud budu makat a neudělám průser, budu mít práci třeba až do penze, lidi neskutečně deptala.

      Neskutečné násilí bylo pácháno na nemocných. Místo, aby byl vybírán regulační poplatek u lékaře a poté v lékárně včetně tučného doplatku jako v každé demokratické společnosti za léky, odbyli pacienta tím, že za jeden recept musel zaplatit jen jednu korunu.

      A co teprve vnucování sociálních jistot, že po odpracování 40 let má člověk právo na penzi. Ženský si vybrečely oči do krvava, když odcházely do důchodu po porození dvou dětí již v 55. letech. Kolik lidí tenkrát snilo o tom, aby mohli dělat o 10 - 15 let déle.

      Po operacích se dělo lidem také bezpráví. Zpravidla 6 týdnů se člověk zotavoval v nemocnici a poté doma. Vůbec mu nebylo dopřáno sladkého pocitu hrůzy, zda ho po návratu do práce hned nepropustí. A co teprve když Vás do půl roku po operaci poslali do lázní. A ti komunističní tyrani nám nedali žádnou možnost finanční spoluúčasti. Ne přátelé, nedali nám možnost zaplatit si ani třetinu.

      Bylo to opravdu děsivé a devastující období našich dějin. Z lidí a hlavně dětí se stala bezcitná zvěř. Za komunistů mladší vstávali v autobuse, aby pustili sednout ty starší. Dnešní mladí již znají svá práva v demokratické společnosti a pěkně zůstanou sedět.

      Již nikdy nechci zažít sociální jistoty ani morální zhoubu, která tenkrát panovala.

      Vymazat
    2. 10:22

      Jo - ve vězení také má člověk také pohodlný život se zajištěnými základními potřebami. Tak si “logicky” zvolíme život ve vězení, nikoli “těžký” život venku, kde má člověk volný pohyb. ;-)

      Ponechám teď stranou, že to vězení jménem socialismus/komunismus má na svědomí až 100 000 000 obětí (25 000 000 - 66 700 000 v SSSR, 55 000 000 - 70 000 000 - Čína, 2 000 000 - Kambodža, 2 000 000 - Severní Korea, atd.).

      Vymazat
    3. 13.29 zapomenul jste NATEM bombardování Iráku s milionem zabitých nevinných lidí, bombardování Jugoslávie s půlmilionem nevinných obětí, bombardování Libye, kde státy NATO vysypalo zcela demokratické bomby v množství rovnajícímu se shozeným bombám na Evropu za II. sv. války s několika milionem obětí civilistů, ještě jste zapomenul Vietnam, Koreu. To všechno ale provedli v rámci demokracie státy sdružené v obranném paktu NATO. K tomu je nutno připočíst zabíjení lidí v Čile, Panamě a dalších státech Latinské Ameriky kde se v rámci kapitalistické demokracie Dále by se mělo připomenout řádění Britů ve jejích koloniích jako Indii a Číně kde zcela demokraticky vyzabíjeli miliony lidí, Francie v Alžíru, Kongu další miliony zabitých lidí, Itálie také v Africe se činila. A co II. sv. válka a demokratické vyzabíjení 70 milionů lidí a I. sv. válka, ve které demokratické státy pozabíjeli 30 milionů lidí. Dnes demokratické státy do kterých se počítáme už i my zbrojí částkou ve výší 700 miliard dolarů s odůvodněním že jejich nepřítel č. jedna zbrojí 50 miliardami dolarů.

      Vymazat
    4. 14:36

      :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      A co to má společného s kapitalismem a demokracií? Výše uvedené americké tažení na BV nemělo nic společného s kapitalismem či demokracií, ale s židovskými zájmy a sionistickou agendou "velkého Izraele". Ti samí lidé stvořili komunismus a jsou odpovědní za komunistický teror.

      I. sv. válka - opět nic společného s kapitalismem či demokracií, ale s expanzionistickými územními zájmy jednotlivých velmocí. A úhlavní odpovědnost za její rozpoutání leží na židech.

      II. sv. válka - opět to nemělo nic společného s kapitalismem či demokracií - Hitler byl proti kapitalismu, podporoval národní kolektivistickou socialistickou formu ekonomiky.

      Odpovědnost židů za I. (a v jistém smyslu i za II. sv. válku) sv. válku:

      Projev významného představitele židovské obce Benjamína H. Freedmana:
      https://josefkouba.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=489920

      Jižní Korea - zde došlo k agresi Severní Koreje proti Jižní Korey. USA zde zachránily Jižní Koreu před komunistickou okupací. To byla dobrá věc, ne?!

      Chile - to samé, co v případě Jižní Koreje - záchrana země před komunismem.

      Atd.

      Co se týče kolonialismu:

      Tak bílý kolonialismus byl největším požehnáním pro černou a žlutou rasu. Např. v případě Afriky - ve své podstatě bílý kolonialismus Afriky nelze nazvat v jistém slova smyslu vykořisťováním. Bílí zde pod svou vládou tyto oblasti kulturně a ekonomicky pozdvihli – vybudovali tu spoustu škol, železnic, průmyslu a zemědělských oblastí. Afrika se díky bílým kolonistům stala prosperující oblastí. Běloši přitom nevyhlazovali místní domorodce, ani nebrali místním lidem jejich kulturu.

      Pokud někdo černochy nejvíce a opravdu vykořisťoval a zničil jejich země a povraždil nejvíce černochů, tak z největší části jejich místní černošské vlády a černoši sami po “humanistické” dekolonizaci (nepočítaje, že černoši se masivně vyvražďovali a zotročovali ještě před příchodem "zlého" bílého muže).

      I žlutá (stejně jako černá rasa) je zavázaná bílé rase za to, že dnes řada jejich zemí (Japonsko, Jižní Korea, atd.) jsou dnes vyspělé prosperující země. Nebýt příchodu bílého muže, žlutá rasa by uvízla a zůstala dodnes na úrovni feudalismu.
      Dekolonizace přinesla černé rase a Africe největší škody.

      Nevidím žádný důvod, proč by se západní bílé národy měly stydět za svou kolonizaci. Každý národ je hrdý na své dobyvatele. I bílé národy na to mají právo. Tak např. bílí Rusové jsou hrdí na své dobyvatelé – ať už na Jermaka Timofějeviče, který kolonizoval Sibiř. Nebo na ty, kteří kolonizovali a dobyli Čečensko a Kavkaz. Přitom Rusové nepostupovali při kolonizaci a dobývání humanistickými metodami. A i své území zde udržovali tvrdou rukou. Nevidím proto důvod, proč by stejně neměly být západoevropské národy hrdé na svou kolonizaci.

      Vymazat
    5. Forever Slav 13:29

      Jste můj člověk. To je strašlivá nuda mít život na žití, nemuset se o něj každý den rvát a vědět, že pokud neporuším pravidla společnosti, nemusím se bát o budoucnost.
      Takhle v noci se budit obavami ze zítřka, to je to pravé vzrůšo.

      Jo, a ty sadisticky umučené a bestiálně utýrané hodné a nevinné oběti komunistů jste hodně podcenil. správně má být 48 trilionů. A možná ještě víc.

      Vymazat
    6. 18:50 Pouze rudej tupec ty desítky milionu lidí zavražděných rudou soldateskou dokáže zpochybnit.Vás bolšány měl ten pán s knírkem vymazat do jednoho - hnuse

      Vymazat
    7. Aha, tak 21:21 je pohrobek Hitlera. Fuj, zmizni.

      Vymazat
  24. Anonymní 27. července 2018 10:22 BINGO!

    OdpovědětVymazat
  25. 10:22 Vypichuješ pouze to co se ti hodí .Těch par příkladu je pro kvalitní život dost málo .V realném životě bylo ještě huř jinak 6 týdnu vnemocnici_ proč lžeš soudruhu- ani po náhradě kyč.kloubu ne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevypichuje, naopak to vzal velice, ale opravdu velice stručně. Výčet pozitiv socíku by byl podstatně delší.

      Vymazat
  26. 10;42
    Zavři pec havlolejnolahvárenskej RETARDE!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  27. Forever Slav seje kapitalismus, který by už dávno zkrachoval nebýt toho, že se rozežraně posunuje stále na východ, a tak nakonec skončí na západě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:48

      Netušil jsem, že kapitalistické Japonsko, Hongkong a Jižní Korea (které své prosperitě a vysoké životní úrovni vděčí kapitalismu) se posouvá a expanduje někam na východ. Nebo že by je v minulosti či dnes čekalo či čeká nějaké zhroucení.

      Btw. krachem kapitalismu vyhrožovali komunisté v USA už v 80. letech. Nakonec pod prezidentem Reaganem byla 80. léta jedním z největších období ekonomické prosperity USA v dějinách - žádný krach nebyl.

      PS: Nevím o tom, že by kapitalistické Rusko čekalo nějaké zhroucení.

      Vymazat
  28. Když se bavíme o morálce socialismu/komunismu, je třeba se na věc podívat zblízka:

    Čemu vlastně ve výsledku lidi vychoval socialismus/komunismus?
    Odměňoval skutečně morálnost? Nikoli, jediné, co jej zajímalo, byla příslušnost k dané “třídě”. A ta “třída” byla tlačena na vrchol k moci. V tomto případě “proletariát” (dělníci) - což byla jen formalita, tou skutečnou vládnoucí třídou byla komunistická strana, které se každý, pokud to chtěl někam dotáhnout, musel podřídit.

    Ten kdo se narodil do “špatné třídy” či odporoval této vládnoucí třídě, mu byly komunisty házeny klacky pod nohy a děláno ze života peklo.

    Což miliony lidí vychovalo ve výsledku nikoli k morálce, ale ke KARIÉRISMU. Vychovalo to velkou část lidí nikoli k morálce a k tomu, že úspěch v životě má být postaven na schopnostech, kreativitě, sebeobětování, atd., ale k tomu, že musí lézt do zadku KSČ, pokud chtějí uspět.

    Což ubylo ve velkých částech lidí kreativitu, schopnost vymýšlet nové myšlení a nápady (nic mimo KSČ nemohlo být schváleno), ochoty se obětovat za “vyšší princip”. Způbilo, že společnost začala stagnovat. Z řady lidí se staly obyčejní amorální pragmatici.

    Ateizace společnosti (je zvláštní, že v Rusku, kde rudý teror byl mnohem krutější, než u nás, je více věřících, než v naší zemi. To samé v Polsku.) to vše už jen dorazila. Vychovalo to totiž lidi k mamonu a k tomu, že život je o co nejvíce si užití života a ukojení základních potřeb. Což v lidech ubylo i touhu obětovat se za “vyšší princip” (který má původ v křeťanství).

    Spoustu lidí vychovalo ke stagnaci a závisti k úspěchu druhých. K závislosti na vládní pomoci a neschopnosti se sám o sebe postarat.

    Shrnutí:

    Socialismus/komunismus vychoval lidi k amorálnostem - k závislosti na vládě a neschopnosti brát osud do svých vlastních rukou. Ke kariérismu, snaze si ukájet život v hmotných potřebách člověka a neochotě bojovat a obětovat se za “vyšší princip”. Bůh přece “neexistuje” (jak lidi učili komunisté) - proč by tedy měl člověk chtít riskovat a obětovat se za “vyšší princip”, že?

    K závisti k úspěchu druhým a stagnaci člověka ve vlastním hmotném a duchovním vývoji. Vychoval z řady lidí trosky, kteří akorát nadávají na to, jak je svět na ně “zlej” a na úspěch druhých - a tím jejich život končí.

    Socialismus/komunismus vychoval lidi jen k amorálnostem, nikoli k morálce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou kecy v kleci ze zoufalství amorálního, asociálního, krachujícího kapitalismu.

      Vymazat
    2. Forever Slav 27. července 2018 14:36, človíčku, probuďte se ze snu¿?


      Člověk chce být šťastný, a proto je nešťastný


      Proč lidé prožívají tolik utrpení? Nenaleznete jediného člověka, který by chtěl být nešťastný, a přesto většina lidí nešťastná je. Všichni chtějí být šťastní, blažení a vyrovnaní. Všichni se chtějí radovat. Zdá se však, že to není možné.

      Musí to mít nějakou hlubokou příčinu, tak hlubokou, že k ní logika nemůže proniknout.

      Čím více toužíte po tom, abyste byli šťastni, tím víc budete trpět. Vypadá to jako naprostý nesmysl, ale právě v tomto spočívá prvotní příčina. Porozumíte-li procesu, jakým lidská mysl pracuje, budete to schopni pochopit.

      Člověk chce být šťastný, a proto vytváří utrpení. Pokud se chcete zbavit utrpení, budete se muset zbavit touhy po štěstí. Jestliže to uděláte, nikdo vás nebude moci učinit nešťastným.

      To je to, co většině lidem uniká. Nechápou, že základní příčinou utrpení může být sama touha po štěstí.

      Jak k tomu dochází? Proč vůbec toužíte po štěstí? A jak na vás touha po štěstí působí?

      Přesunuli jste se do snu

      V okamžiku, kdy toužíte po štěstí, přestáváte být v přítomnosti. Vzdálili jste od existence, přesunuli jste se do budoucnosti, která neexistuje. Přesunuli jste se do snu.

      Sny vás nemohou uspokojit. Vaše touha po štěstí je sen a sen není skutečný. Nastoupili jste do nesprávného vlaku.

      Touha po štěstí jednoduše poukazuje na to, že nejste šťastni právě v tomto okamžiku. Touha po štěstí prostě ukazuje, že jste nešťastná bytost. A nešťastná bytost si představuje, že jednou, jednoho dne dosáhne nějakým způsobem štěstí. Vaše představy vycházejí z utrpení. Nesou v sobě sám zárodek utrpení. Neštěstí vychází z vás, nemůže se od vás lišit.

      Začarovaný kruh představ o štěstí

      Dnes jste nešťastní. Představujete si, že zítra budete šťastní. Zítřek je však projekce toho, čím jste dnes. Jste-li nešťastní, zítřek bude vycházet z tohoto neštěstí a budete ještě nešťastnější. A protože budete prožívat ještě větší neštěstí, budete opět toužit po tom, abyste v budoucnosti byli šťastní.

      Chodíte tak v bludném kruhu: Čím více jste nešťastní, tím více toužíte po štěstí, a čím více toužíte po štěstí, tím jste nešťastnější. Jste jako pes, který honí vlastní ocas.

      V zenu pro to mají jistý výraz. Říkají, že je to jako bičovat vůz. Jestliže vaši koně stojí na místě a vy bičujete vůz, moc vám to nepomůže. Jste nešťastní a vše, o čem můžete snít, co si můžete představit, vám přináší ještě větší neštěstí.

      Přestaňte snít

      Nejdůležitější tedy je, abyste přestali snít, abyste si nic nepředstavovali. Nejdůležitější je být tady a teď. Ať se děje cokoliv, buďte tady a teď – čeká na vás obrovský objev.

      Tím objevem je, že nikdo nemůže být nešťastný, pokud se soustředí na přítomnou chvíli.

      Již, jste se pochopil?



      Váš Mesiáš

      Vymazat
    3. 16:13

      K vaší smůle je čistá pravda o socialismu/komunismu.

      Jo, jo. Vy komunisté pádem a zhroucením kapitalismu vyhrožujete už celá staletí. A ono pořád nic. Abych se toho "zhroucení kapitalismu" vůbec někdy dožil.

      A za současnou amorálnost a degeneraci lidské rasy a národů nemůže kapitalismus, ale odklon lidstva od křesťanství. Na tom mají podíl i vaši komunisté.

      Vymazat
    4. 16:32

      Wtf? Nevím, jak to souvisí s kapitalismem a socialismem, ale nechme to tak.

      Nejhorší naopak je, když se lidé vzdají svých snů a přestávají snít. Na počátku něčeho velkého vždy byl sen. Přání je otcem myšlenky. Druhým krokem je jít houževnatě za svým. Být připraven i vlastního sebeobětování.
      Toto bylo hnacím motorem naší bílé křesťanské civilizace po celá staletí. Celé řady slavných osobností - vědců, průmyslníků, vojáků, objevitelů, obchodníků, lékařů, panovníků, atd.

      Vše má původ v křesťanství - sebeobětování Ježíše Krista za spásu lidstva. Měl snad Ježíš odmítnout nést svůj kříž proto, že utrpení je hrozné a těžké? Měl snad Mojžíš odmítnout vyvést svůj lid z Egypta na poušť cestou do své Země zaslíbené, protože to bylo těžké? Měl snad Jób odmítnout zkoušku v utrpení, protože to bylo těžké?

      Každá svoboda a štěstí byly vykoupeny za cenu obětí. Svoboda a štěstí jsou úzce spojeny s připraveností přinášet oběti. Bez obětí nikdy člověk žádné svobody a štěstí nedosáhne.

      Pokud přijde utrpení, nezastavím se před ním - nezaleknu se ho. Přijmu jej jako výzvu, jako překážku, kterou musím překonat. Vezmu svůj kříž. I za cenu sebeobětování. Jedině tak člověk nalezne skutečnou svobodu a skutečné štěstí.

      Vymazat
    5. 17:14 Jste vedle, jak ta jedle. Když vám komunisti vyhrožují zhroucením kapitalismu, tak já se k nim přidávám. Stačí se podívat na jeho expanzi na východ pokaždé, když vyžere zdroje. Ale země je kulatá, a jednou nebude mít kam dál. A "amorálnost a degeneraci lidské rasy a národů" nesvádějte na odklon od křesťanství, protože spousta kapitalistických gaunerů je křesťany, kteří si myslí, že když se v kostele fráterníkovi vyzpovídají, pánbíček jim odpustí, a můžou gauneřit dál.

      Vymazat
    6. 18:23

      Jak jsem uvedl správně výše:

      Netušil jsem, že kapitalistické Japonsko, Hongkong a Jižní Korea (které své prosperitě a vysoké životní úrovni vděčí kapitalismu) se posouvá a expanduje někam na východ. Nebo že by je v minulosti či dnes čekalo či čeká nějaké zhroucení.

      Btw. krachem kapitalismu vyhrožovali komunisté v USA už v 80. letech. Nakonec pod prezidentem Reaganem byla 80. léta jedním z největších období ekonomické prosperity USA v dějinách - žádný krach nebyl.

      PS: Nevím o tom, že by kapitalistické Rusko čekalo nějaké zhroucení.

      To, že někdo podniká, ještě z nikoho kapitalistu nedělá. Stejně jako křest z člověka křesťana automaticky nedělá.

      To vše jen ukazuje, že nejen že nechápete, co to je kapitalismus, ale o čem je křesťanská nauka. Zpověď je neplatná, pokud neučinil člověk upřímné pokání v srdci.

      Jde o to, že odklonem od křesťanské morálky naše společnost a civilizace (a na tom má podíl i marxistické-komunistické hnutí) zdegenerovala - LGBT agenda, neúcta k národu a vlasti, neúcta k soukromému vlastnictví, ochota obětovat se za "vyšší princip" - to vše má původ v odklonu od křesťanských kořenů naší bílé civilizace.

      Vymazat
    7. Jsem z Vás věčný Slovane na rozpacích. Víru, názor respektuji ale hádat se ,"co je lepší na současnosti" nehodlám. Čekal bych výměnu názorů pro a proti z prožitých systémů,Vy kapitalistického, já toho našeho aby ten příští byl kompilací obého. Máte na to? Zdejší jsou starší ale ne hlupáci.

      Vymazat
    8. Forever blbe, jak kýbl ... Dnešní REALITA?

      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

      25. 7. 2018, 11:10

      podatelna@rrtv.cz podatelna@rrtv.cz

      Komu:
      xxxxxxxxx@seznam.cz

      xxxx xxxxxxxxxx - Česká televize/ČT24/Newsroom ČT24/Kontroverzní Krameriovy ceny/24.6.2018/22:05 - Evropské hodnoty, Jakub Janda - odpověď !


      Přílohy


      12 xxxx xxxxxxxxxx odpověď.docx.pdf – PDF, 358 kB
      Stáhnout Zobrazit ›

      -------------------------------------------------------

      "ČT24/Kontroverzní Krameriovy ceny/24.6.2018/22:05"

      Krameriovy ceny, nebyly mnou vůbec zmiňovány RRTV, natož aby byly předmětem mé STÍŽNOSTI, (pane Žantovský)!!!

      Můžu Vám nyní sdělit po přečtení Usnesení RRTV, můj předchozí závěr, kdy jsem se nemýlil, pane Davide, Dvořáku a Jírovče vaše: "PRAHA JE PROHNILÁ, SKRZ NA SKRZ"!!!

      Zainteresovaní Pražáci po této STÍŽNOSTI, začali pelrustrovat mé stařičké nejbližší cca 80-let, podle našeho příjmení (natvrdlí inteligenti, "možná" J. Kopecký a další naivní "demokrati", podepište se!). Proberte se?

      Oni neví a přesto jim znepříjemňují život, konkrétně RRTV a ČT. Dnes jsem jim vše potřebné předpřipravil, ONI si to zítra vyřídí. A já si "DOŠLÁPNU" na RRTV a DVOŘÁKA ČT, já jim protočím PANENKY, chytili se do vlastní pasti UBOŽÁCI StBácký!

      Někteří PRAŽÁCI potřebují novou DEFENESTRACI, jen mám obavy, že zůstane naživu pouze MINIMUM, možná N.R.?!

      Kde je ten FOREVER SLAVE idiot a BŮVOL, ten se pozná sám B-) ! Skončila TOTALITA VY BLBCI ... ???


      Nasraný RAMÓN


      Ps. Pane Hricák, měl jste částečně pravdu, jen se mstí nic netušícím 80-letým důchodcům? Ve všem jsem jim dnes pomohl, oni jim chtěli ty Pražský IDIOTI, místo mne znepříjemnit život, pomohl jsem! To si za rámeček nedaj?!

      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

      Vymazat
    9. 0:34 Soudruhu z tebe jde strach ,dej bacha ať se tobě neprotočí panenky a neskončíš v penálu.Jinak ČT jako celek nech na pokoji. Jediný vysílač kde je vše v pořádku

      Vymazat
    10. 9:13
      Havlountermensch a ještě VELEBLB!!!!!!

      Vymazat
    11. Bůvole 09:13

      Pouze Ty si v nepořádku libuješ, podívej na svou slohovou úpravu! Čárky sem, tečky tam, bez pauzy po čárce? Upaluj do ČT na konkurs, budeš jistě žádán a zapadneš Bůvole!

      Elegán Ramón

      Vymazat
    12. 13:37 Ty poučuj své kozy v chlívku pane ELEGÁN.Opravdu silné argumanty troubo

      Vymazat
  29. Jak se ti demokraté vztekají, když lidé svobodně v anketě řeknou, že socialismus byl po všech stránkách lepší než zahnívající současná kapitalismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jacípak demokraté? Bolševici! Úplně stejní jako ti kteří otravovali vzduch za socíku, předtím za protektorátu a tak pořád dál do historie. Mění se ideologie, ale bolševik zůstává a otravuje.

      Vymazat
  30. Je směšné porovnávat kapitalizmus na vrcholu a socializmus v počátcích. Při nástupu kapitalismu neměl feudalizmus takové prostředky na brždění nástupu kapitalismu jako má současný zdegenerovaký zvrhlý systém možnosti ovlivňování. Vše se ovšem vyvíjí a určitě to bude systém založený na vyšším stupni lidskosti a ne parazitizmu. Je jen otázkou zda vyvolení euroatlantické civilizace neusilují o velkou regulaci lidstva na zemi. Těch malých parazitů je moc a ohrožují život těch všeho schopných vyvolených.

    OdpovědětVymazat
  31. Já nevím o čem se tady debatuje.
    Byla práce? Ano nebo ne?
    Bylo méně kriminality? Ano nebo ne?
    Byl život bezpečnější? Ano nebo ne?
    Bylo kvalitnější jídlo? Ano nebo ne?
    Byly lepší vztahy ve společnosti? Ano nebo ne?
    Byly levnější životní nezbytnosti? Ano nebo ne?
    ...atd.

    To jsou jednoduché otázky, na něž jsou jednoduché odpovědi. Ani účastníkům průzkumu nečinilo problém na ně odpovědět. Jen s odpuštěním magor na to může reagovat bláboly o Venezuele, KLDR, milionech mrtvých a další evergreeny pro mladé pitomce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:44 Pouze s odpuštěním,rudej magor muže pochybovat o milionech mrtvých lidí zabitých rudou svoločí.Jinak pane nechytrý naco vám byla práce a dále peníze?, když nebylo za co je utratit. Koupil jste pračku autom, kolo, televizi,mrazák,auto,obkladačky,mohl bych pokračovat do rána- bez uplatku a bez front.Mohl si někdo pustit hubu a urážet politiky tak jako dnes,mohl jste vycestovat do zahraničí (západ(,tak jako dnes?Ty vaše "výhody" jsou k smíchu. Kdo práci chce má ji,bezpečí a kriminalita je věcí názoru já se cejtím bezpečně, jídlo nesporně dnes lepší jak za vás ,jen nesmíte šetřit a ty vztahy? za komanču se udávalo jen si někdo po letech čekání koupil auto, tak aspon nelžete

      Vymazat
    2. Blbec 20:58 nestojí za koment.

      Vymazat
    3. 20:58 prohlašuji zde místopřísežně, že všechno to co vyjmenováváš, lháři, a ledaco navíc jsem koupil bez úplatků. Pravda, nebylo to zrovna vždy na krámě. Pokud pod pultem, uměl jsem si, bez úplatku, docela dobře a snadno poradit. Pokud vy ne, mám vás za pitomce.

      Vymazat
  32. Ne je to zavádějící a matoucí. Alespoň pro ty přitroublé.

    OdpovědětVymazat
  33. V otázce, co je lepší (zda kapitalismus či socialismus), doporučuji slavného amerického ekonoma Miltona Friedmana:

    https://m.mojevideo.sk/3w6n

    Milton Friedman: Kapitalismus a svoboda
    http://libinst.cz/wp-content/uploads/2017/02/Friedman-Kapitalismus-a-svoboda.pdf

    Svoboda volby - Milton Friedman
    http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=system/files/Svoboda_volby-Milton_Friedman.pdf

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V otázce, co je lepší (zda kapitalismus či socialismus), doporučuji aby si každý zodpověděl sám podle svých zkušeností a osobních preferencí.
      To se samozřejmě týká pouze těch, kteří socialismus zažili. Mladší ročníky takovou možnost nemají a mohou tak jen přebírat názory jiných, jež však mohou být a často jsou cíleně manipulativní.

      Vymazat
    2. 9:31

      Tak starší ročníky jsou bohužel často vybudování komunistickou propagandou. Ostatně, když dám i trochu jiný příklad z minulosti, i velká část Němců po 2. sv. válce by uvedla, že za Hitlera bylo líp.

      Zaplaťpánbůh, v řadě zemí se daří s komunistickou minulostí (kdy mládež nejenže je většinově antikomunistická, ale i proti neomarxismu) vypořádat. Např. V Rusku a Polsku. Zde naštěstí většina mladé generace je antikomunistická. A zároveň se v ní zde vybudoval patriotismus, úcta k tradiční rodině, křesťanství a soukromému vlastnictví. Komunisté zde naštěstí pomalu a jistě upadnou do zapomnění. A marxistický socialismus s nimi.

      Vymazat
    3. Oprava:

      vygumovaní komunistickou propagandou

      Vymazat
    4. 13:42
      Co zase tapetuješ za hovadiny ty TUPANE????!!!!!!
      Právě ty mladý havlosluníčkový zmrdi LIKVIDUJOU DO ZÁKLADU TUHLE SPOLEČNOST......A JEN ZMRD TVÝHO KALIBRU JE V TOM MŮŽE PODPOROVAT!!!!!!!!
      A JEN tak na okraj,když mezi mladejma Lžianglánama dělali anketu a ptali se na Hitlera,tak většina odpověděla.....že to byl oblíbený komik!!!!!!!
      Lidí,který prošli rukama gestapa a koncentráky a tomu určitě SMÁLI Z PLNA HRDEL!!!!!!!

      Vymazat
    5. 13:52

      Retarde, hovořil jsem o Rusku a Polsku (jejich mladé generaci). Ne české mladé generaci.

      VOJÍNE IDIOTE!

      Vymazat
    6. 13:52

      Velká část lidí, která prošla rukama STB, NKVD a komunistickými tábory, by vám za vaše komunistické řeči dalo přes hubu.

      Vymazat
    7. 13:41

      Chápu, že vám nezbývá právě nic jiného, než přebírat názory jiných. Budiž vám to přáno. Sotva však dokážete přesvědčit pamětníky, aby zapoměli na svou zkušenost a věřili tomu, co jim lije do hlavy propaganda.
      Vy avám podobní mi připadáte jako panicové, kteří se cítí být kvalifikováni k poučování otců od rodin, jak se musí na ženy. Jste směšní.

      Já nevím, jak velká část Němců by po válce vzpomínala se slzou v oku na vládu Hitlera. Vy to víte a můžete věrohodně doložit?
      Ale i kdyby se jim stýskalo(čímž si nejsem moc jist, zvláště ne 30 let po válce), tak bych to chápal. Hitlerovým záměrem totiž bylo působit VE PROSPĚCH Němců a Německa, utvořit z nich panský národ vládnoucí Evropě, na účet neněmeckých národů.

      Vymazat
    8. 14:21
      Walesa byl udavač stejně,jako VENZL FLAŠKA HAVEL....na podle toho ta JEJICH zblblomládez vypadá!!!!!!!!!!Když seš tupej,tak ať ti ty havlolži někdo chytřejší dikuje!!!!!!

      Vymazat
    9. lidský zdroj:

      K vaší smůle žije ještě spousta pamětníků, kteří pamatují komunistická zvěrstva. Nedělejte z lidí pitomce, kteří zapomněli na komunistické zločiny.

      Jen krátce připomenu zločiny v případě východního bloku:

      Československo: 10 000 - 15 000 mrtvých
      Maďarsko: 50 000 - 100 000 mrtvých
      NDR: 80 000 - 100 000 mrtvých
      Rumunsko: 60 000 - 100 000 mrtvých

      Atd.

      Vymazat
    10. 16:40

      Opět zcela špatně. Nikoli k mojí smůle, ale právě naopak. Tato skutečnost zní a ještě dlouho bude znít ve prospěch pravdy, ve prospěch pamětníků.
      Vy si můžete ve svém panictví jen masturbovat u vložených představ o realitě. Jste směšný, ani nevíte jak.

      Vymazat
  34. Není to náhodou Žíd,havlodemente????!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se to hodí, tak ani židé tomu troubovi zase tak moc nevadí. Stejně jako mu jistě nevadí židovští bankéři, průmyslníci a další smetánka, kteří financovali vzestup Hitlera a jeho vyvražďovací tažení.

      Vymazat
    2. Tak tady nejde o to, že je žid. Tady jde o otázku, co je lepší - zda kapitalismus či socialismus.
      A na tuhle otázku nedokáže odpovědět nikdo lépe, než Milion Friedman. Bez ohledu, co si o něm může každý myslet, v této věci má Milion Friedman pravdu.

      9:38

      Hitler nebyl financován židovskými bankéři. Je to HOAX. Hitler naopak osvobodil Německo od vlivu židovských bankéřů, včetně vlivu barona Rothschidla. A vybudoval vlastní nezávislou měnu a banku.

      Studujte:
      http://smoloko.com/?p=10628

      Vymazat
    3. 13:24
      Na otázku, co je pro mě lepší nebo horší, si já dokážu zodpovědět sám. Pokud vy to tak nemáte, pak vám můžu popřát jen hodně, ale opravdu hodně štěstí, budete ho v životě potřebovat.
      Jistě, ti bankéři z Británie, USA, Francie, Nizozemí, Švýcarska apod. byli asi Marťani, kteří na sebe převzali jejich identitu a všichni, včetně BBC, šíří fake news. Nebo že by po 1. sv. válce zbankrotované Německo našlo u Berlína své Eldorado? Že o tom nejsou žádné zmínky. Asi ne...

      Vymazat
    4. 13:24

      Je to HOAX. Protože tato teorie postrádá logiku - protože pak by asi těžko Hitler zlikvidoval kompletně židovský vliv (i ekonomický vliv) v Německu. A asi těžko by pak proti Hitlerovi a nacistické Třetí říši vymýšleli dezinformace jako např.:

      - nacisté vyráběli že židovské kůže mýdla a stínítka na lampy
      - nacisté vyvraždili celkem 6 000 000 židů
      - plynové komory v Dachau
      - plynové komory v Mauthausenu
      - plynové komory v Ravensbrücku
      - plynové komory Osvětimi
      - plynové komory v Majdanku
      - plynové komory v Chelmu
      - plynové komory v Sobiboru
      - plynové komory v Treblince
      - plynové komory v Belzecu

      Atd.

      Vymazat
    5. Forever Slav 16:35

      Můžete jednoznačně a důvěryhodně doložit, že se jedná o hoax? Že židovští(ostatně jací také jiní, že?) bankéři Morganové, Rockefellerové, Warburgové a další, navzdory oficiálním informacím, nefinancovali Hitlera? Kde se tedy ty obrovské peníze vzaly? Můžete doložit, že plynové komory navzdory veškeré dokumentaci, svědectvím a fotografiím neexistovaly?
      Existovaly vůbec nějaké koncentrační tábory?

      Předem velice děkuji.

      Vymazat
    6. "Věčný Slovan" se dá také přeložit jako "věčný otrok něčího názoru"!

      Vymazat
  35. 9:38
    Pro toho retarda platí ono staré:Z hovna bič NEUPLETEŠ!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:08

      Nemluvte sám na sebe. Krásně jste vystihl sám sebe. Retard jako vy si to ale nejspíš neuvědomí. ;-)

      Vymazat
  36. 13:36
    Copak se ti nelíbí ty untermensch?????!!!!!

    Téma pindama mi připomínaš to fašistický megahovno Göringa.....já rozhoduji o tom,KDO je Žíd,viď???!!!!!!☺☺☺☺☺☺
    Nakonec mu Frickové posměšně říkali Papa Mayer.....takže pro mně jsou von Kohn,ovšem BEZ MOZKU!!!!!!
    Čest tvojí památce!☺

    OdpovědětVymazat
  37. Forever Slav se tady projevuje natolik rozsáhle a vydatně, že prakticky přestalo být potřebné se k němu, jako osobě, natož k jeho názorům a postojům, jakkoli vyjadřovat. Dopustím se jediného: Jeho motivací zřejmě je, že s tím málem, co kde nějak pochytil, co vesměs ani nepochopil, ze kterého chce cosi odposlouchaného argumentovat, má neodolatelné nutkání prezentovat. Politování to hodný zjev a případ, ten Forever Slav.

    OdpovědětVymazat