Reklama

.

.

neděle 26. srpna 2018

Bašta k srpnovému výročí: Připravují nás na válku s Ruskem aneb Osvědčený recept na pokrm zvolna vylévaný do kanálu

Jaroslav Bašta
Jaroslav Bašta a - rp -
26. 8. 2018  PrvníZprávy
Přiznám se, že studium vzniku lokálních konfliktů a občanských válek po rozpadu bipolárního světa mě nikdy příliš nelákalo, píše v komentáři pro Prvnizpravy.cz Jaroslav Bašta.

Vždy jsem se zajímal spíše o události starší minimálně o několik století, či raději tisíciletí. Moje různá zaměstnání mě v průběhu dvaceti let donutila zabývat se a studovat právě tyto tragické události nejnovější historie – na Balkáně, na Kavkaze a nakonec na Ukrajině.

Snažil jsem se hlavně o to, abych našel společné rysy konfliktů, které vypukly v tak rozdílných regionech, politickém prostředí a v různých časových obdobích v rámci posledních téměř třiceti let. Překvapující pro mne bylo, že všechny tři oblasti spojovala tragická a nevyřešená historie z let Druhé světové války a těsně po jejím konci. Ve všech třech regionech za II. světové války existovaly jednotky SS složené z příslušníků národů tam žijících. Na Kavkaze se to týkalo hlavně Čečenců a Ingušů, na Balkáně divize SS Handžár naverbované z bosenských muslimů, stejné to bylo i na Ukrajině, kde vznikla v Haličí divize SS Galizien.

Po porážce nacismu v bývalém Sovětském svazu a také v Jugoslávii represe nepostihly jen ty, kdož se provinili, ale měly plošný charakter, takže výsledkem byly pocity křivdy jak u poražených, tak u vítězů. Když stát, který tyto další možné mezietnické či náboženské války hrozbou represí dlouhá desetiletí potlačoval, zeslábl, válečná lítice se probudila na Kavkaze a pak i na Balkáně. Na Ukrajině k jejímu probuzení bylo zapotřebí ještě více než dvacet let.

Jak na Balkáně, tak na Ukrajině lze velmi dobře sledovat mechanismus postupného narůstání antagonismu uvnitř společnosti, který nakonec končí výbuchem násilí. Politici a média se dlouho snažili přesvědčit veřejnost, že křivdy, ke kterým došlo v minulosti, jsou nesnesitelné a musejí se odčinit. Nakonec se jim podařilo přesvědčit své spoluobčany, že pomsta za minulá (skutečná i domnělá) příkoří je důležitější než třeba budoucnost jejich dětí.

Za takové situace pak k rozpoutání občanské války postačí několik málo procent kriminogenních jedinců mužské populace a média, která je podpoří. V bývalé Jugoslávii to šlo snáze a rychleji než na Ukrajině. Na Balkáně mají k násilí trochu jiný vztah. Proto by nás období mezi „Oranžovou revolucí“ v roce 2004 a „Revolucí důstojnosti“ 2014 mělo enormně zajímat. První Majdan se mírumilovností velmi podobal naší Sametové revoluci. Vláda i protivládní demonstranti se zřekli použití násilí. Zfalšované prezidentské volby se anulovaly a ty další vyhrál kandidát protestujících – Viktor Juščenko.

Poměry se nezlepšily, spíše naopak. Protesty na náměstích proto dále pokračovaly, jen se trochu zkomercionalizovaly. Vzniklo nové zaměstnání – nájemný demonstrant. Někoho pak napadlo, že se tomu dá nejlépe bránit nájemnými stávkokazy, což byly mladíci trénující bojové sporty. A Ukrajinci si začali zvykat na násilí v politice. Další Majdan už jím překypoval. Ukazuje se, že i v politice platí postřeh Agathy Christie: „Vražda je zvyk“, protože představuje nejjednoduší možné řešení. Cesta zpět k normálním poměrům nejspíš bude trvat hodně dlouho.

Na tohle vše jsem si vzpomněl, když jsem sledoval režii „vzpomínání“ na 21. srpen roku 1968. Média a část politiků nás konfrontovala s tím, co před lety na Kavkaze, na Balkáně a na Ukrajině vedlo k nabroušení nožů na podřezávání bližních – s nezhojenou, nenapravenou a neodpustitelnou křivdou. U toho se kádrovalo, pískalo, mávalo červenými trenclemi, nejspíš demonstrovalo za úplatu.

Přiznám se, že cíl těchto aktivit jsem nepochopil. Vnitřní konflikt u nás zatím vyvolat nejde. Problémy, které vedly k II. světové válce, vyřešil odsun německého obyvatelstva, což z ČR udělalo národnostně nejhomogennější stát Evropy. Za zmínku také stojí, že ze všech okupovaných zemí pouze Češi a Dánové neměli své jednotky SS, což pozitivně vypovídá o naší národní povaze. Česká společnost je po volbách sice rozdělena, ale házení vajec představovalo zatím vrchol politicky motivovaného násilí.

Zbývá jediné další vysvětlení, a tím je psychologická a propagandistická příprava na naší válku s Ruskou federací, tedy s druhou nejsilnější jadernou mocností světa. Jako námět na absurdní komedii to není špatné, ale stálo to zbytečně moc peněz a vysílacího času, končí komentář Jaroslav Bašta.

71 komentářů :

  1. Ano, už několik let mám intenzivní pocit, že nás kdosi vmanipulovává do války s Ruskem s cílem rabování zdrojů. Povalit tradiční cestou se to nepodařilo, přišel Putin. Bombardovat se to nedá, to byl problém i za Jelcina. Ale masivní útok ze všech stran s využitím jaderných zbraní, přičemž hlavní aktéři by byli skryti kdesi daleko, to by možné bylo. Potom rozumím i snaze importu tzv. migrantů, přičemž se aktivně podporují pašerácké gangy. "Nový lid", naprosto nesourodý, mluvící maximálně jen jedním evropským jazykem, pokuf vůbec, pak obsadí sutiny bývalé Evropy. Ani z ekonomického hlediska to není hloupost, Británie se tak zbavovala konkurence už dávno a na podobném principu vyrostla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mate asi pravdu, ja ale porad doufam ze Rusove "hlavnim akterum" nabidli veskere zaruky likvidace - kdyby neco. A konecne, od velke valky jsme mozna vzdaleni jenom par hodin. Na vsech Ruskych kanalech uz 2 nebo 3 dny biji na poplach - Americane s pudlama chystaji zjevne dalsi chemickou provokaci s naslednou dlasi agresi proti Syrii. Zjevne to bude asi pravda, protoze rezimova plkatka v GB, FR, DE (a tak dale) drzi basu (tedy alespon ja jsem nic relevantniho nenasel) - cili ani nervou ze ti Rusove zase lzou. Takze to bude asi doopravdy vazne a jenom nesmeji za zadnou cenu na celej komplot upozornovat. Buh s nama a s nasima detma.

      Vymazat
    2. 12:13, v Ghútě taky varovali před použitím chemikálií a přesto to SAS udělali. Následoval propadák s Tomahawky. Ale útok v Dúmá už přez veřejnost neprošel, bylo to hodně viditelné. Kdyby tohle prošlo, potom by se nemuseli namáhat s chlorem, ale rovnou by mohli bez výzvy bombardovat.

      Přemýšlím, jak moc je evropská veřejnost hloupá, aby se nechala tam moc manipulovat. Možná není tak hloupá, ale nese v sobě staletý odpor ke všemu, co se nachází za východními hranicemi Německa. Byl jsem šokovaný, když jsem zjistil, že ve Španělsku sní učitelé nedokáží určit, které státy se v tomto našem prostoru nachází. Pro ně to je Sibiř a tam číhá nebezpečí. Moc dobrý materiál na manipulaci jakéhokoli druhu.

      Vymazat
    3. Dávám otázku panu Baštovi hned na začátek. Nerozumím jeho tvrzení, že
      "Po porážce nacismu v bývalém Sovětském svazu a také v Jugoslávii represe nepostihly jen ty, kdož se provinili, ale měly plošný charakter, takže výsledkem byly pocity křivdy jak u poražených, tak u vítězů."
      Co rozumí pod plošným charakterem a že to bylo chybou?

      Vymazat
    4. Jediné co nás může zachránit v tomto zvráceném stavu je zákon o referendu. Potom je možnost začít řešit všechny zločince a parazity. Proto musíme všechny příbuzné a známé přesvědčovat o tom jak je osudově důležité jít k volbám a dát hlas těm co prosadí zákon o referendu. Bez něho i kdyby se někdo obětoval tak s ničím nepohne. Zákony si parazité vytvořily k obrazu svému a tak tudy cesta nevede.

      Vymazat
    5. 17:36, ale Pedro I. Ukrajinský si Españu vybral za svou zemi zaslíbenou. Možná že na vstup do Estepony dělají nějaký speciální konkurs a lůzry tam nepouštějí. Ani negroidů jsem tam moc neviděl. Možná to vše odklání na Barcelonu. Kdyby se tak probudili Isabella a Ferdinand, tak by zřejmě jejich katolická veličenstva rovnou trefil šlak.

      Vymazat
    6. Co je to kriminogenni ,mluv cesky jak ti zobak narost...Samolibej Inteligente. A nezapomen na ty hystericky hydry jako Timosenko a zakerna Nuland.. Nejdric kolacky pak vyloupeni vseho a valky a tedka zivoreni a smrt az do smrti.
      Takhle rozdavaj fasisticky Usaci SVOBODU pro zlocince Prasocenky , v Koreji to byl dalsi krvavej diktator , kterejm taky prinaseli svobodu ovsem, KTEROU SAMI NIKDY NEMELI !!!
      A nebo jen na kratsi doby...,

      Vymazat
  2. Další legrační ruský kašpárek. To tam vážně nemáte nikoho sofistikovanějšího? Připomínka okupace jako záminka kohosi k občanské válce nebo válce s Ruskem? Nebo těmhle bludům opravdu někdo věří?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12;04
      PRO HAVLOHOVADO BUDE KAŽDÁ MYŠLENKA NEBEZPEČNÁ!!!!!!!☺☺☺☺

      Vymazat
    2. 12:04, Bašta nemluví o událostech '68, ale o zneužívání nedávných historických událostí. Ale abys porozuměl významu slov a nedejbože vět, to bychom po tobě chtěli asi mnoho.

      Dej něco lepšího. Třeba oslavný nekrolog k čerstvé informaci o úmrtí superhrdiny z Vietnamu Johna C.

      Vymazat
    3. 12.04 jak chcete nebo nechcete věřit událostem???
      to jde?

      Vymazat
    4. 12:04 bravo, takhle nějak si představuji písemný projev dutolebce z jednotky havelkorps :-)

      Vymazat
    5. 12:26
      Kolik asi nevinných Vietnamců to hovado John C. má asi nasvědomí a to nemluvím o jeho válečnických choutkách.
      Václav

      Vymazat
    6. Pane 12:04, nejednalo se o připomínku okupace, nýbrž o fanatickou lživou protiruskou kampaň, trvající nepřetržitě několik dní, a to bez ohledu na historická fakta. Článek pojednával o způsobu rozdmychávání nenávisti uvnitř státu i navenek. Co tím kdo sleduje? Jaký význam má to štvaní? Rusko porazit vojensky nelze, otázkou však zůstává, zda ti západní psychopati to vědí, anebo zda si třeba nemyslí, že válka je něco, jako počítačová hra.

      Vymazat
    7. Připomínka? Nebo sofistikovaná štvanice proti Rusku? Nelze to rozeznat?

      Vymazat
  3. V roce 1968 nebylo jasné o co jde a jak by to dopadlo, kdyby k intervenci vojsk Varšavské smlouvy nedošlo. Na tuto otázku jsme dostali všichni odpověď v roce 1989, kdy konečně vyhrál u nás ráj západního střihu. Jenom dluh občanů je v současné době přes dva biliony korun a neustále roste. Počet exekucí v roce 2017 dosáhl počet 800 tisíc, všechny prvotřídní fabriky byly zničené s odůvodněním, že to co je na západě je ráj a vynikající a to co je na východě je fuj. Jsme členy zločinecké organizace NATO a jako národ, který přežil roky 1938, 1939 a 1968 se můžeme hluboce stydět za to, že jsme součástí aliance, která vybombardovala Jugoslávii, Irák, Libyi ( celkem pozabíjených přes milion nevinných lidí) a podniká zločinecké okupační akce v Afganistanu a své zločinecké okupační vojáky prohlašuje za hrdiny. Jestliže tři zahynulí vojáci z Afganistánu jsou hrdinové, jsou hrdinové i vojáci, kteří nás v historii okupovali na našem území. Je obrana Afgánců na svém území legitimní, nebo Afgánci nemají právo na obranu svého území a jsou povinni se podřídit rozsévání Americké demokracie? Na Evropu se valí muslimové z Afriky v nebývalém počtu. Do několika let obsadí Evropu a začnou nás tady terorizovat, protože jakmile bude muslimů víc, než místních Evropanů, začne pro Evropany peklo na zemi. Nečekají nás žádné dobré vyhlídky a naše televize od rána do večera vysílá nesmysly o bojovnících v roce 1968, Asi proto, aby odvedla pozornost od toho nejdůležitějšího, poštvala obyvatelstvo proti Rusům a vlezla do zadní části Amikům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde o to, že to jsou muslimové (ti černošstí to berou jinak, než Arabáši), ale o to, že je to masa primitivů, kteří neprošli fází industrializace. I našim předkům trvalo nejméně generaci (možná i dvě), než si zvykli na řád průmyslové civilizace s její povinností chodit soustavně a včas do práce. A to přitom byli už předtím zvyklí tvrdě dřít na poli. V obou případech museli být zodpovědní. A teď k nám mají přijít lidé, kteří nejen že mají úplně jinou mentalitu, ale současně nikdy nemuseli chodit do nějaké práce. To, že jsou muslimové, je irelevantní (nebezpečné jen v tom, že Usáci mezi ně vyšlou profesionální rozvraceče a islám využijí jako nosné ideologie), copak by to bylo přijatelnější, kdyby migranti byli všichni křesťané? Jsou snad cikáni muslimy? Nejsou, a dá se snad s nimi vyjít?

      Vymazat
    2. 12:05 Napište, které to před rokem 89 byly ty PRVOTŘÍDNÍ FABRIKY? Ty vole, tady je prdel!

      Vymazat
    3. např. Tepna Náchod (košiloviny do celého světa, šil z nich i Armani), Elitex koncern (dopřádací jednotky tlacovských stavů kupovali ve velkém i záapdní konkurenti), MEZ Náchod (elektromotorky odebíral Philips) a to je namátkou!

      Vymazat
  4. Chce se někomu umírat za chazarského kagana Rockefellera?

    OdpovědětVymazat
  5. Dokud budou lidé většinově chtít znát pravdivé pozadí toho co je jim podsouváno, tak sice budou docházet k často různým závěrům a ani žádnou záruku ideálního rozhodování nebudou mít, ale jednu jistotu mít budou. Že nepůjdou jak ovce na porážku.

    Jan 8:32 "A poznáte pravdu, a pravda vás vysvobodí."
    A po něm mnozí další. Jedině pravda totiž osvobozuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene.
      Arbeit macht frei.

      Pravda vás osvobodí jedině z pozemských útrap.
      Až vás banderovci postaví nad jámu a krochnou do zátylku.
      Myslet si že to na Volyni potkalo jen Poláky je scestné.
      Oni nenávidí každého.

      Slava Ukrajyně.
      Slava herojam.

      Vymazat
  6. K válce nedojde,Trump to nedovolí.

    OdpovědětVymazat
  7. 12:29
    Z TOHO VOLOTRKA MÁ PRDEL I VLASTNÍ MANŽELKA,TAK.JAKÝPAK DOVOLOVÁNÍ????!!!!!!☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A z tebe celej ansámbl místních užgryndaných čechomužiků - pravidelných to konzumentů výblitků lžidavida a lžidvořáka z NR, ty kremloidní posránku jehož zdechlej fotřík pjel kdysi v rámci družby s DDR spolu Merkelkou ve sboru pionýrů: "Buď vsjegdááááááááá búúúúúúúúúděěět něěěěěba, buď vjegdááááá búúúúúúděěět sóóóónce ..." :)))))

      Vymazat
    2. A co je tohle za zoufalou prasečinu od prasečího anonyma 20.22 - tohle považujete za normální diskuze vy zmizíkové z redakce? Nebo jste po dobrým gáblu, někde svalení na kavalci a tyto diskuze nesledujete? Chyba! Když jednou odstraňuju příspěvky, musím odstranit především všechny dementní žvásty od sprostého dobytka, tady není na místě jakákoliv diskriminace. Aby některý příspěvek bez dalšího zmizel, a řada odporných, neskutečně oplzlých a perverzních prasáren na diskuzi zůstávala - kde to jsme? Tohle vy opravdu dovolíte? Snad máte nějaká pravidla - ne? Už je nejvyšší čas, aby sprostá smečka diskutujících z NR zmizela a vůbec nebyla připuštěna k dalším perverzním nadávkám a urážkám. Hlavně že vám jdou ty přiblblé obrázky, jako důkaz, že diskutující není "robot" ale co takhle obrázky, aby nebyl dobytek a prase - by nebyly?

      Vymazat
  8. 12:33 s tebe má prdel celá republika ty rudej vobšourníku!!!!???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záhadně zde mizí příspěvky - co takhle kdyby se pan zmizík začal tumlovat a zmizíkoval z diskuzí tyhle stupidní, sprosté prasárny? ..prdel...rudej vobšourník... to jsou diskuze? To vám nevadí redakční zmizíkové?

      Vymazat
  9. 12:47
    TO JSEM NA TOM LÍP,NEŽ TY!!!!!!PŘED TEBOU TY SMRADLAVÁ DROBENKO Z HAVLOTRENEK LIDI ZVRACÍ A PŘECHÁZÍ NA DRUHOU STRANU!!!!!!!!☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, páč tys už bez chuti a bez zápachu, prtože tě už zasáhl můj nový sprej vyvinutý vědci na likvidaci smrdutého plynu kterým si tvořen a kterému dali pracovní název putlérium! Není na rozdíl od novyčou nebezpečný, ale je velice otravný a zamořující!!!!!!☺☺☺

      Vymazat
  10. Propaganda, vzor ČT, je čím dál tím víc agresivnější, hysteričtější a tím pádem i primitivnější. Oslovuje a aktivizuje především primitivní část veřejnosti, lidi všeho schopné. Mobilizuje tak kolektivní ego neukotvených zoufalců, kteří potřebují být součástí takové smečky. Jsou lehce manipulativní, vcelku nezodpovědní. Jejich vlastní uvažování se stává nefunkčním, automaticky přebírají goeblsovsky léta omílané lži z tzv. veřejnoprávních velmi závislých médií. Příkladem by měl být předválečný vývoj v Německu. Dlouhodobá kampaň k padesátému výročí okupace Československa dnešními spojenci (vyjímajíc Rusko označované za největšího nepřítele) je jasným důkazem absurdity současnosti a vskutku sebevražednou cestou do pekel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez argumentace jinou možnost ani nemají. Jedině přes nejprimitivnější emoce.

      Vymazat
    2. 13:10
      Přesně jste vystihl sebe a vám podobné. Jen jste zaměnil "alternativní média" za ČT.

      Vymazat
    3. Souhlas, především ČT a ČRo nás zahlcovala propagandou, přesně dle Goebbelsova vzoru, který hlásal, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Myslím, že jednodušší jedinci už zmanipulovaní jsou, spíš byla celá kampaň namířena na apolitické mladé lidi, s hlavami zabořenými v počítačích a mobilech, kteří si pravdivé informace nevyhledávají, avšak pod náporem lží, které se na ně valí ze všech stran, se jejich naivní mozky nedokáží ubránit pozvolné indoktrinaci zvrácenou ideologií. Za pár let z nich budou voliči neomarxistických stran, tedy vlastně užiteční idioti globalistů, pro něž je Rusko úhlavním nepřítelem. Jednoho dne se však probudí a zjistí, že jsou cizinci ve vlastní zemi (káfiry), bez jakýchkoliv práv, včetně toho volebního. V takové situaci bude Rusko jedinou zemí, kde můžou ještě hledat azyl. To je podle mého jeden z důvodů fanatických propagandistických útoků proti Rusku. Vojensky je zlomit nelze.

      Vymazat
  11. Mimo lávku .
    Právě jsem se dozvěděl že umřel hrdina z Vietnamské války McCain .
    Doufám že tento okupant Vietnamského hrdinného národa skončil v pekle .
    Marcel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic dobrého ho teď nečeká, to je jasné.
      Oháněl se svým křesťanstvím, ale byl to anglikán, tzn. člen anglikánské episkopální církve. A ta byla od svého vzniku jen parodií na Kristovu církev. Tato církev má jen vnější znaky náboženství, nic víc. A MacCain byl typickým příkladem jejiho člena.

      Pokud se dá někdo označit za splozence pekla, tak jistě taky McCain, z mnoha důvodů.

      Vymazat
    2. Doufám, že ho budou v hrobě žrát červy. Válečný štváč, obhajoba zájmů zbrojařských koncernů, které primárně mají zájem na rozpoutání války. Dojímají mě slzy, které roní naši duševní mrzáci jako Kalousek, Fiala či Topolánek. Naopak doporučuji vynikající komentář mého slovenského kolegy Ľuboše Blahy, zveřejněno na PL. Jeho smrtí asi neskončí politika válečných jestřábů, aspoň symbolicky je však povzbuzením pro ty, kteří nechtějí válku, ale chtějí žít v míru. Pěkný večer..))

      Vymazat
  12. I Dánové měli jednotku Freikorps Danmark (cca 700 mužů), která patřila do uskupení Waffen-SS.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokonce byly i židovské jednotky, které táhly s Hitlerem hlavně na Rusko, a Židé působili i konclágrech. Bylo toho sice málo, ale bylo, a dobrovolně. Jednoduše kdo chtěl být svině, nepřekáželo mu nic. Všichni tito lidé uctívající nacismus byli nakaženi extrémní rusofobií. A taky antisemitismem. Je to šílenství, jak lze člověka sfanatizovat.

      Vymazat
    2. Téměř všechny národy Evropy měli jednotky, včetně SS na východní frontě. Důvod byl "boj s bolševiky a za svobodu, demokracii však to znáte". Ta válka (2.sv.)nebyla jenom německá, byla to také aliance celé Evropy. SS jednotky neměl jenom Protektorát B und M kvůli nedůvěře Němců a Slovensko, které je nestihlo vytvořit.Kdo zná více ať přispěje

      Vymazat
  13. Legrační. Takto dopadla země s největšími zásobami ropy na světě, která byla ještě před pár lety dávána místními rudými přitroublíky jako vzor skvělého socialistického hospodářství pod vládou moudrých rudých diktátorů.


    https://zpravy.idnes.cz/migrace-osn-venezuela-stredomori-migracni-krize-f6j-/zahranicni.aspx?c=A180824_191938_zahranicni_linv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S Venezuelou to jde z kopce od té doby, co odstřihla US firmy od těžby ropy, protože Venezuela od nich dostávala 10 dolarů z každého barelu, ale američtí dobráci v té době prodávali barel za 140 dolarů. Venezuela od té doby vede skrytou válku s USA, tu pochopitelně sama nevyhraje.

      Vymazat
    2. Venezuela je v nevyhlášené válce s USA, protože odmítla se nechat okrádat. Není ani první, ani poslední. Britové to svého času řešili vysláním dělových člunů, dnes se to dělá sofistikovaněji. To je jen obecnější verze toho, co pan Bašta považuje za důsledky nevyřešených konfliktů z 2. světové. Je to složitější, než píše.

      Vymazat
    3. 13:52 kde jsi slyšel, ty tupče, že by někdo tady dával Venezuelu za vzor? Co to je za oslovinu? To spíš taková Ukrajina, kde jejich média po několik let dávala za vzor Gruzii, úspěšně spolupracující se Západem a úspěšně bojující proti korupci. Vykreslovali ji jako kavkazský zázrak na zemi po strašlivé válce s predátorem. Nedávno se jeden z ukrajinských propagátorů "gruzínského zázraku" vrátil z Gruzie a světe div se, informoval o skutečném stavu věci. Má ode mě plus, mohl klidně lhát.

      Vymazat
  14. Pan Bašta zapomněl napsat to nejdůležitější. Ve všech případech byl přítomen činitel zásahu zvenčí, který ono násilí a konflikty rozdmýchával zcela vědomě a cíleně finanční a další podporou protinárodních elementů ve všech zmíněných oblastech, využil stoupence nacismu k vygradování konfliktu, aby mohl naistalovat vládu vlastních gaunerů, kteří pomáhají rozkrást tyto země a zlikvidovat původní obyvatelstvo ve prospěch zájmů USA a EU.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne tak!

      Vymazat
    2. souhlasím, je to přesně tak!

      Vymazat
  15. 13:24 kvality tvé osobnosti vyjadřuje jednoznačně tvůj výrok, kterým hodláš lidské bytosti "vychcípat". Ano, tím ses‘ kvalifikoval mezi živočišný materiál, vhodný k rozpoutání občanské i jakékoli jiné války. Bylo by škoda, pokud bys byl vymazán. Je dobře, že svým projevem připomínáš, jaké mravní zrůdy žijí mezi námi.

    OdpovědětVymazat
  16. Ta dlouhodobá kampaň, rozdmýchávající nenávist, je však i u nás docela úspěšná. Vždyť bohatě stačí sledovat, jak poslední dobou roste míra otevřené agresivity protiruských vypatlanců, kteří se jen na těchto stránkách vecpali se svou záští mezi diskutující.
    Právě v těchto má režim nadějné násilníky. Kdysi to podobně zafungovalo i v předválečném Německu, a zdá se, že zapustilo kořeny hlouběji než zdrávo. A jak to pak skončilo, ví každý z nás ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvíc je to vidět na serveru IDnes, kde tomu napomohla redakce svou cenzurní praxí. Dnes tam kralují hloupí a primitivní blbci, kteří se už ani nestydí proklamovat fašistické ideály (samozřejmě by se náramně ohradili, kdyby je na to někdo upozornil - jenže on už není kdo).

      Vymazat
    2. Ta antiruská agresivita se projevuje už i fyzicky. Naši partneři z RF nedostali víza na konferenci, přitom se u nich nic nezměnilo. Dost často jsou bez příčiny napadáni turisté, včetně ukrajinských, jelikož agresivní pakáž je nerozezná od Rusů.

      Vymazat
  17. Přesně tak pane Bašto a tyhle prozápadní poskoci budou k tomu tleskat.

    OdpovědětVymazat
  18. Byl jsem aktivní sportovec ale nikdy jsem neporozuměl fanatikům a to v žádném směru. Fanatizmus je součást degenerace a zvrhlosti. Proti dnešní zvrhlé době se můžeme postavit jenom REFERENDEM. Proto je nutné volit ty kteří prosadí zákon o referendu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dulezitejsi je diverzifikovat media.

      Vymazat
    2. 15:14 referendum je sice demokratický prostředek, ale je to jen jeden akt, který nic nemusí změnit. Jednak nemusí být kvalitní lídři, a obyvatelstvo většinově zmanipulované. Postavit se proti zvůli je nutno výchovou a vzděláním. Noví kolonizátoři zamířili jako první do škol a skoupili média ještě na počátku 90.let. Výplach pokračuje, jen z druhé strany.

      Vymazat
    3. Pro referendum je stanovena spodní hranice účasti aby nabylo platnost- to bude Achílova pata u většiny možných referend. Pro volbu do zastupitelských funkcí takové hranice nejsou, inu volení zastupitelé vědí co dělají a přece jim nějaká účast voličů nazabrání v získání funkcí!

      Vymazat
  19. Nevšiml jsem si, že by pan Bašta někomu vnucoval svůj názor. Je to jeho pohled na události, které se objektivně staly. Můžete s nimi souhlasit, ale taky nemusíte. Pokud máte věcné výhrady, můžete s nimi argumentovat, ale jak jsem si všiml, někteří jedinci dokáží jen nadávat, urážet , protože jejich názor je jiný. Nepochybuji, že pisatel ve 13.24 hodin je bytostný demokrat, avšak diskuze je mu cizí. Možná, že jsem starý rudý dědeček a marginální část společnosti a zcela určitě někdy zemřu (chcípnu). Jediné co mne uklidňuje je, že znám mnoho mladších, kteří mne předběhli. Snad to nebude Váš případ.

    OdpovědětVymazat
  20. Pan Basta , to je pravy vztah USA voci CR . Lebo skutocny priatel , za akeho sa USA vydavaju so svojimi zapadnymi hodnotami , by priatela na vojnu nepripravoval !Robi to snad vas nepriatel Rusko ? Zial zhorime v ohni jadra za to , ze sme sluzili falosnemu priatelovi , napriek tomu , ze nas nasi politici presviedcaju o opaku !

    OdpovědětVymazat
  21. Nebojme se nás, bojme se sebe.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
  22. Jak už tu někdo psal, nic z toho by se nedělo, kdyby někdo nedodal peníze a školené instruktory. Zblbnout lidi není až takový problém, odborníci už vědí jak. Další fází jsou ekonomické sankce či podtrhy. Vyvolají se hospodářské problémy, následně se zbuntují některé profesní skupiny - čítankovým případem je Chile z let 1970-73. Podle stejného mustru se postupuje dodnes. A nepochybně by se našly podobné případy v minulosti. Příklady, uváděné panem Baštou, jsou jen určitou částí těchto hybridních válek

    OdpovědětVymazat
  23. Basta utekl Davidovi z ordinace?-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč ordinace, můžou si pokecat někde v kavárně. Ordinace není moc pohodlná, protože k ní doléhají tvoje skřeky z protějšího blázince.

      Vymazat
    2. Pan Bašta je jedním z nemnoha moudrých mužů, jedním z dalších je pan Petránek:

      http://literarky.cz/politika/rozhovory/26814-jan-petranek-o-21-srpnu-krymu-protiruske-hysterii

      Vymazat
  24. Jaksi se už zapomnělo, že přesunem Radio Free Europe z Mnichova do Prahy se sem taky přesunolo jedno z center CIA.
    Český rozhlas se stal hlásnou troubou stejném instituce a zaměstnanci kterékoliv ze stanic volně troubí do světa světonázor kongresu USA. I Peroutkova cena je důsledek situace. Kdyby nějaký magor rozvinul transparent proti NATO na magistále, nepochybně bude zadržen a nikdo se nic nedoví. Ovšem, když na Krásné ploščadi udělají stejní pomatenci opak předešlého, hned nám to od rána hlásá ČRo i ČT. ČRo doknce vysílá šifrovaná sdělení. Tomu se říká ta pravá demokracie.

    OdpovědětVymazat
  25. Protiruská propaganda nebere konce !
    V Pražských obchodech jednoho řetězce mají Ruský den , dává tam
    po tlamě .

    OdpovědětVymazat
  26. Po boku s americkými soudruhy na věčné časy! Pouze pod velením amerických soudruhů vybudujeme i v ČR zónu pravdy a lásky, i když je to ve skutečnosti lež a nenávist. Důležité je jenom to, jak to to označí naše milovaná a velmi sledovaná masmédia hlavního proudu :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Právě běží nedělní diskuze u Solověva
    Воскресный вечер с Владимиром Соловьевым
    https://www.youtube.com/watch?v=wUC63icVPwQ

    Snad to bude možné přehrát. Mluví se o okupaci postsovětských republik v souvislosti s tím, že někteří žádají peněžní kompenzace. Rusové mají mezi sebou svině liberály, kteří by platily.

    NR by si měla zařídit pravidelné přehledy o čem se v Rusku mluví.

    OdpovědětVymazat
  28. Pane exministře, proč upřímně nenapíšete, že bez náležitého finančního přikrmování by se ta válečná litice vůbec neprobudila? Kdyby Německo a Itálie pohotově nepřijali samostatné Slovinsko a řekli: Ne pro nás existuje jen Jugoslávie ve formě v jaké je. Vůbec by nejspíš k eskalaci války v Jugoslávii nedošlo. To není jen o historických křivdách, ty by bez finančního přikrmování zůstaly spát. Proč například letos někdo začal nafukovat srpen 1968 do nebývalých rozměrů?

    OdpovědětVymazat
  29. Pane Basto , tady je na miste otazka a pozadavek obcanu , proc autority CR , otevrene neprotestuji proti temhle snaham pripravovat nas na valku s Ruskem na uzemi EU ? Oni ti Cesti pitomci si snad mysli , ze to CR prezije a vitezne vpochoduje do Moskvy spolu s juesj !?

    OdpovědětVymazat
  30. Tak jsem se pobavil - na SEZNAMU se objevil fake news nějakého generála Pavla, nikdy jsem o něm neslyšel, ale možná, že někdo takový existuje, ostatně generálů máme jako máku v jedné pořádné palici. Ten pan generál nás varuje před Ruskem coby agresorem světa č. 1, očkoliv celý Svět ví, že agresorem tč. č. 1 jsou USA a jeho satelité. Podívejte se kolik desítek válek USA od 2. světové války rozpoutaly, kolik agresí, kolik okupací cizích zemí, kolik milionů lidí povraždili! Ano, USA jsou nástupnickým státem nacistického Německa. Jaký zájem může mít Rusko o území třeba postnacistických a znovu zřejmě nacistických pobaltských států. Snad o Švédsko - ale co by si s nim počali? A k čemu je Rusku Ukrajina, má dost své úrodné půdy a co by dělalo s nacistickými bandrovci? Přírodní bohatství? Která ze sousedních zemí Ruska má něco, co by vzbuzovalo zájem. Ale obráceně, to je jiná. Obilnice Evropy, 1. velmoc se zásobami nafty a plynu, železné rudy a ostatních nerostů. Probůh, čím ten pan Pavel asi tak myslí, mozkem určitě ne, to i jeho fake news by vypadaly inteligentněji. Ale podle pana Pavla občané možná posuzují celou naší armádu a co si asi tak mohou myslet - že je to kabaretní sebrání špatných vtipálků nebo válečných štváčů?

    OdpovědětVymazat
  31. Panu generálovi doporučuji článek z 25.8 v Lidových novinách, pod názvem Léčba Trumpem obsahuje srovnání sil NATO a Ruska (mimochodem bez Turecka?).napřiklad vojáci N=1340000 : R=900000, tanky N=3043 : R=2780, vál.lodě N=155 : R=105, letadlové N=15 : R=1, ponorky N=76 : R=47, ponorky+A N=22 : R=11, letadla N=1810 : R=990, letadla námořní N=770 : R=209, satelity N=168 : R=99, A hlavice N=6550 : R=6850, A nosiče N=652 : R=527.Píší-li LN pravdu tak proč se strašite.

    OdpovědětVymazat