Reklama

.

.

středa 8. srpna 2018

Chcete vyřešit Afghánskou krizi? Pokud vůbec?

Jiří Kobza
8. 8. 2018
Tady je můj recept. Afghánce (respektive Baluče, Chazary, Paštuny a další mocné kmeny na území dnešního Afghanistánu) neporazil Alexandr, Římané, Peršané, Britové, Rusové, ba dokonce ani Afghánci sami v občanské válce. Já toto poselství chápu jako poselství zkušenosti o marnosti všech vojenských pokusů o ovládnutí této bohaté a zbídačené země.
Otázkou je, co je cílem současných nekonečných operací cizích armád na území Afghanistánu?


1. Neustálý odbyt zbraní ze všech bojišť světa? Už skoro 40 let kšefty běží naplno, napřed Taliban proti Nadžibuláhovi, pak proti Sovětům, pak všichni proti všem, pak Al Qaida, pak USA proti Talibanu,……. Vojenské rozpočty štědře otevřené, tajné fondy běží naplno, americké prezidentské volby vždy naslibují nějaké novoty, aby se po volbách vše vrátilo k původnímu stavu…. a bankéři si mnou spokojeně ruce.

2. Rozryté ohniště konfliktu v zádech Ruska? Tak to se také daří, jen Ruskou federaci od Afghanistánu oddělují středoazijské státy, takže přímý vojenský vliv je minimální. Ale jako základna pro islámské teroristy a jejich útoky na území RF k nezaplacení.

3. Zajištění prudkého nárůstu produkce afghánského heroinu? Tak za rok 2017 odhad produkce je 9000 tun opia, což odhadem obnáší nějakých 225 mil. USD (na poli). Já bych ale chtěl vědět kam je určen, kdo a hlavně kde je spotřebitel? Zdá se, že causa Iran-gate stále běží.

Jak vidíme, argumentů pro udržování nesmyslné krvavé války v Afghanistánu, je mnoho. Je totiž zdrojem blahobytu pro řadu pirátů, agentur, dodavatelů a politiků, které nikdy ani nenapadne vzít samopal a vydat se do afghánských hor.

Je dobré zde zmínit i některé, nepříliš zmiňované, zahraničně politické aspekty konfliktu:

Taliban v Afghanistánu bojuje s kde kým, ale především proti USA. K tomu dlouhodobě využívá rozsáhlou podporu spojence USA, Pákistánu. Nějak se v tom ale nevyznám, proč je Pákistán spojencem USA když podporuje Talibán? A obráceně? Nebo platí, že s takovými spojenci už nejsou potřeba další nepřátelé?

Všichni obviňují Taliban z mezinárodního terorismu, ale musím se přiznat, že nevím o útoku Talibanu v zahraničí. Konec konců do zahraničí ani nemusí, kam by se trmáceli, to zahraničí v podobě intervenčních armád za ním do Afghanistánu přijde samo.

Zajímavou otázkou je, co by nastalo, kdyby náhodou a čistě teoreticky USA vyhrály a poražený Taliban zanikl. Co by nastalo? Jaké jsou varianty? Přišel by snad další americký protektor Brennan? Který, stejně jako v Iráku, rozvrátí, co ještě ze země zbylo, za pomoci bank a korporací? Že by si snad potom Afghánci vládli sami a pěstovali spokojeně šafrán namísto opia? No to ani náhodou! Kde by potom CIA brala své tajné fondy? Naivní!

Zde stejně jako všude v oblasti platí, že není míru bez vítěze a rozdrcení nepřítele. Jenže kdo má vyhrát a kdo má být poražen? Vyhrávají přece banky, ale výhradně na běžícím konfliktu.

Sečteno a podtrženo, účelem války v Afghanistánu tedy není mír, ale pokračující nekonečná válka. Protože v míru se z cizího nezbohatne, ve válce snadno, když máte tu správnou banku. A toho se účastní naše armáda po boku US army.

Já přináším návrh, jak tyto potravní řetězce přerušit, jak nechat afghánskou válku bez zdrojů ze zahraničí vykrvácet a umožnit obyčejným lidem vést obyčejný život. Vím, že to neprojde, protože by to odstavilo od bezedných kont příliš mnoho banksterů a dalších budovatelů liberálního kapitalismu. Ale aspoň to napíšu.

Toto je můj recept:

Uzavřít afghánské hranice mezinárodními silami tak, aby ani patrona se nedostala dovnitř a aby ani deko opia či heroinu se nedostalo ven! Uzavřít bez ultrasocialistických řečí o lidských právech a narušitele nemilosrdně likvidovat (protože oni váhat nebudou). Kontrolovat pohyb osob, identifikovat je aby teroristé, kazatelé nenávisti a námezdní bojovníci zůstali pěkně doma. Když nebudou mít satrapové peníze z opia, nebude na zbraně ani na bojovníky, protože ani v Afghanistánu zadarmo nikdo bojovat nebude. Fanatici se postupně vybijí mezi sebou. Každopádně to těžko může být pro obyčejné Afghánce výrazně horší, než nyní (jen z toho nebudou ty zisky narkomafií a služeb).

Je jasné, že bez spolupráce s okolními státy (Irán, Pákistán, Uzbekistán, Turkmenistán a Tadžikistán) to nebude možné a ony samy to nezvládnou. Přesuňme tedy naši vojenskou a rozvojovou pomoc k těmto státům, na ochranu jejich hranic s Afghanistánem. Pomozme jim tedy vybudovat ostrahu hranic a dejme jim politickou podporu k tomu, aby to dělali dobře. Protože na konec, tyto státy, jsou naší první obrannou linií proti drogám i terorismu.

Až intenzita občanské války začne s klesajícími zdroji také klesat, můžeme pokračovat s humanitární a rozvojovou pomocí. V současnosti stavět silnice, po kterých se nakonec přesouvá Taliban, bojující proti intervenčním vojskům, postrádá jakýkoliv smysl.

Co má smysl pro nás, v ČR? Podmínit rozvojovou pomoc Afghanistánu spoluprací při repatriacích nelegálních afghánských migrantů zpět domů. Rozvojovou pomoc organizovat tak, aby rozvíjela obchodní kontakty s ČR a politiku v Afghanistánu nechat Afgháncům.

Afghanistán totiž patří Afgháncům, stejně jako Česká republika patří svým občanům.

Autor je poslanec za SPD

63 komentářů :

  1. Pan Jiří Kobza je můj favorit z SPD. Trochu introvert ale byl tuším v diplomatických službách, tudíž žádné "máslo". Zatím jsem s jeho "misí" spokojen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začať treba od New Yorku vyhodiť do vzduchu Wall Stread tam to semenište zla.

      Vymazat
    2. Jediná výhrada k závěru. Česká republika už dávno nepatří svým občanům, ale je kolonií zdegenerovaného západu.

      Vymazat
    3. Vláda by měla odpovědět našim občanům,kdo je pověřeným kolonizátorem našeho Miliprdu.....

      Vymazat
    4. To potom náš president by musel být pověřeným zástupným protektorem této země....že by podle skutečností už byla Praha hlavním městem Izraele?,....kdy nám to oficielně oznámí ?????....z chování našich představených,je to nejpravděpodobnější,opozice se podle toho tak chová,brání jim jen tušení a předvídavost našich chytrých občanů.....

      Vymazat
  2. Afganistán, chcete snad §udety

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řešení je jednoduché. Vyhlásit bezletovou zonu nad celým územím a hlavně EMBARGO NA ZBRANĚ. A jakékoli ilegální dodávky okamžitě likvidovat na hranicích. A ono se to bez zbraní vyřeší samo.

      Vymazat
  3. 23:14
    JEN UDETY BY RÁDI!☺

    OdpovědětVymazat
  4. Pane Kobzo, jste vrcholným politikem. Tak svoje recepty realizujte. Sdělovat to voličům pomocí článků je k prdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:55
      M áte divné představy o politice. Politik bez styku s občany neni politik ale loutka v parlametu

      Vymazat
    2. A tím "stykem s občany" je uveřejnění článku na NR? Tak to nevím, kdo má o čem divné představy.

      Vymazat
    3. Pro tuhle hloupost ovčanů typu 7:55 jsou změny k lepšímu obtížné. Ovčan si myslí, že zvolí vhodného politika a ten se již o všechno postará mávnutím kouzelného proutku a něco řekne a všichni to bez výhrad plní. Ve skutečnosti politik nemůže přímo manévrovat a je omezen korporacemi a zákulisním řízením. Něco však může, a to je vytvářet informační pole a navrhovat fungující řešení, když získá pro svá řešení silnou podporu zdola má šanci je prosadit. Proti přání lidu jsou korporace a zákulisní řízení bezmocné, proto je tolik investováno do oblbování lidí. Vlastní moc našich otrokářů je mizivá, ale podařilo se jim ukradnout naši sílu díky naší slabé morálce.

      Typu co já zmůžu, to rozhodují tam nahoře. Můžeme mnoho, můžeme o tom mluvit, když oblbování selhává, tak nastupuje cenzura zákaz mluvení, ale to je již znak nezadržitelného krachu viditelné části otrokáře (užitečných idiotů). Nicméně zvyšující se rychlost oběhu informací způsobí, že pravá tvář otce lži bude odhalena již za našich životů nebo za života našich dětí.

      Vymazat
    4. Anonymní9. srpna 2018 8:45
      První odstavec naprostý souhlas. Pokud se lidé vzbouří, jsou jako stádo buvolů, smetou každého. Proto názor občanů, musí brát v potaz a vysocí manipulátoři. Všechna moc patří lidu a pokud si ji nechá vzít, je to jenom jeho hloupost. Po ruce je vždy někdo, kdo ji rád převezme.
      Druhý odstavec, domnívám se, že tvář našich manipulátorů a jejich poskoků je dosti odhalena, ale s nikým to nehne. Nebo snad někdo věří oficiálním pohádkám o 9/11? Nebo o letadlech které se ztrácejí, vrážejí do skal, nebo jsou neznámými silami sundavány a dlouhá léta se to prošetřuje? Nebo o živelnosti terorismu, nevyhnutelnosti migrace, atd.?
      Jsme manipulováni a rádi přijímáme vysvětlení, která ani náhodou nemohou být pravdivá. Můžeme si tak omluvit, tu jinak neomluvitelnou netečnost. P.K.

      Vymazat
    5. 9:48 Nemyslím si, že je na globální zákulisí vidět. Je dobře vidět na jejich loutky a dobře poznat z jejich působení, protože je například jasné, že ta loutka by nebyla schopna tohle zorganizovat. Všude fungují kurátoři (dobře vidět v seriálu Jistě pane ministře, kde rozhodují Ti, kteří veřejnosti nejsou známí), ale stále je to dohledatelná vrstva Kurátorů (ale velmi obtížně napadnutelná). Jenže v globálním historickém procesu i přes jeho přepisování a zkreslování lze vidět řídící zásahy do chodu lidstva z hlubší vrstvy od otce "otce lži". Kde berou kurátoři své myšlenky a nápady jak šikovně zotročit lidstvo ve svůj prospěch? Kde by kurátoři přišli k informacím, které ovlivní lidstvo na stovky a tisíce let? (Viz. zápis faraóna v bitvě u Kadéše - Lidé si myslí, že jsem prohrál, ale vyhrál jsem na dva tisíce let - kurátoři mu to poradili, ale kdo dal informaci kurátorům, že mají něco udělat s výhledem na tisíce let). Pokud někdo získá nějaké znalosti o řízení davu například z předchozí civilizace, před globální katastrofou (velká potopa), tak si to zařídí tak, aby ho dav nemohl zaměřit. Ta doba končí díky zvýšení rychlosti oběhu informací ve společnosti, metody na ovládnutí davu přestávají fungovat, protože si lidé pomocí technologií předají informace, proto ta snaha elit dostat komunikaci pod kontrolu, ale v praxi neuskutečnitelná.

      Vymazat
    6. 9:48
      Ano pokud se lidé vzbouří jsou jako stádo buvolů a nic je nezastaví . Ale k tomu ještě neuzrála doba kdy se tak stane . Ta doba nastane až budou regály v obchodech a supermarketech prázdné a lidé místo toho že tlačí před sebou vozíky plné jídla budou s nimi zmateně pobíhat mezi regály . Snad teprve potom tato "stáda buvolů" smetou současné psychopaty kteří se hrají na politiky . Je ovšem otázka kdo přijde zase po nich . Po hadráku 89" je to takový bludný kruh ze kterého je těžké se dostat ven . Musel by se v Česku objevit někdo podobný jako je Putin v Rusku , který by to dokázal .

      Vymazat
    7. Anonymní9. srpna 2018 11:26
      Ano souhlasím, že je odhalena pouze nějaká vnější vrstva moci. Ale tu je třeba odstranit, potom se projeví ta další vrstva.
      Podobně byl starosta NY, myslím že Giuliani, úspěšný v likvidaci mafie ve městě. Nařídil nekompromisně trestat všechny prohřešky, třeba několika dny vězení. Tj. nedbání dopravních pravidel, hulvátské chování, atd. Takto se totiž nejčastěji chovali příslušníci gangů. Takto je dostal za mříže, kde dalšími výslechy bylo možno zjistit viníky větších prohřešků. P.K.

      Vymazat
    8. Anonymní9. srpna 2018 11:41
      Souhlasím, že ta vzpoura buvolů, není žádným štěstím ani pro ně. Jistě je při tom i řada jejich kusů zadupána. Ale ta jejich schopnost zde je, proto by neměli honáci strunu přepínat. P.K.

      Vymazat
    9. Pro 14:23 děkuji to je pro mne zajímavá a cenná informace budu si ji pamatovat.

      Vymazat
  5. Viděl jsem docela nedávno záběry z parlamentu ČR,kde chátra, která zastupuje své občany, nadšeně tleskala ve stoje reprezentantu americké válečnické politiky.

    Nepochybuji o tom,že i pan autor byl mezi nimi. Řadím jej proto mezi ostatní nedůvěryhodné, v realitě se ukázalo, že pouze zástupci za KSČM vědí, co je to vlastenectví a né lézt někomu do zadku.Ten "přítel na věčné časy" si totiž jen přišel vyzvednout ruského hackera a z jeho projevu se mi zvedal žaludek.
    Jen se znovu potvrzuje, jak jsou voliči blbí, volí jednu a tu samou sebranku a rychle zapomínají, co bylo před týdnem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To plyne z Vaší neznalosti, že politik je svobodný a má nějaký manévrovací prostor. Důležité je informační pole, které politik vytváří a to o co se politik snaží, ne to k čemu byl donucen okolnostmi (ať subjektivními nebo objektivními). Dejte k dispozici video, kde bude vidět jak se choval a z toho poznáme jestli se připojil nebo připojil naoko a nebo jestli se mohl z amerického páníčka po.rat.

      Mimoto operujete z pouhými dohady a s tím jděte k čípku. Vyjádřete se raději k obsahu článku. Dokonce i když správné informační pole vytváří mizera je to ku prospěchu věci. Jaká je nejjednodušší taktika zbavit se nepříjemné pravdy? Pomluvit jejího nositele, dokonce i když ji vysloví ten nejhorší zločinec je potřeba ji přijmout, pravda je co nejsprávnější popis skutečnosti a drží bez ohledu na jejího nositele. To je způsob našeho zotročení, že pravda je přijímána na základě důvěry k subjektu, který informaci přináší. Pravda má být přijímána na základě našeho úsudku a schopnosti rozlišení. To je princip davo-elitářské společnosti, kdy se z někoho dělá "světec" a všichni mu pak věří bez rozumu na slovo.

      Vymazat
    2. Nemyslím, že hrozí nějaké vzbouření stáda buvolů, dokonce ani zubrů, snad oslů, ale i ti jsou u nás na vymření. Co kdyby se vzbouřili lidé - až jim dojde, jakými osly se v našem režimu stali?

      Vymazat
  6. Tak to je dobře popsané nemůžou tam nikdy vyhrát uzavření hranic je dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
  7. 2. Rozryté ohniště konfliktu v zádech Ruska? Tak to se také daří, jen Ruskou federaci od Afghanistánu oddělují středoazijské státy, takže přímý vojenský vliv je minimální. Ale jako základna pro islámské teroristy a jejich útoky na území RF k nezaplacení.

    Pan Kobza ve svém článku podává tvrzení z bodu 2. Pokud situaci tak chápe, bylo by dobré, kdyby vysvětlil, proč Ruská federace umožnila koaličním armádám okupujícím Afghánistán využívat své území a svůj vzdušný prostor k zásobování těchto vojsk, je-li jejich působení primárně směřováno proti ní.
    Dokud pan Kobza nevysvětlí tento rozpor, zůstane jeho článek jen bezcenným blábolem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:210- nedělej chytrýho, ty rozpore rozporoviči...

      Vymazat
    2. Anonymní9. srpna 2018 9:20
      Nevím, proč k tomu potřebujete p. Kobzu? Také vydáváme vojskům NATO povolení, používat naše území a vzdušný prostor. A často pro akce, které nejsou v našem zájmu, např. rozvrat Srbska, nebo provokace Ruska.
      Prostě nejsme svobodní. Po ukončení studené války vítězstvím západu, ten západ si v dobytých zemích ustanovil své vlády a politiky a nastavil zákony. Stále ještě jezdí noví politici na vymývárnu do USA. Je to tak u nás a nejspíš je to tak i v Rusku. P.K.

      Vymazat
    3. 9:58 Chcete tím říci, že RF bojuje v Sýrii s USA, ale není svobodná a tak musí sloužit?

      Vymazat
    4. 9:20, jste v poněkud binárním rozpoložení, vy mysliteli. Rusko + USA nemusí být nutně ve všech otázkách nepřátelé, i když cíle jsou různé. Zároveň platí pravidlo: "přátele si drž blízko, ale nepřátele ještě blíž."

      Asi před třemi lety, ještě za Obamy, Rusko nedoporučilo Američanům opouštět Afghanistan. Dokud jsou přítomni vojáci NATO, je záruka, že eskalace konfliktu bude tlumena.

      Až tam budou jen zabijáci ISIL konvertovaní z "neškodného" Tálibánu, spolu s kmenovými ISIL, zocelenými v Iráku, Syrii a Lybii, s jejich tajnými "poradci" a experty na pěstování rostliny Papavera alba, potom se situace skutečně markantně zhorší. Odchod většiny armády USA se už projevilo ve zhoršení bezpečnostní situace v Tádžikistánu.

      Jestli jsou dohady, že Rusko komunikuje se starým dobrým Tálibánem, věřím, že se tak děje, jelikož Tálibán je přísně regionální záležitost. Vládní síly byli vždy spojenci na hovno, protože Afghánistán není klasicky uspořádaný stát, jako u nás. Nemluvě o tom, že to tam fungovalo asi jako s "White Helmets" v Sýrii. ve dne zachránci, v noci vrazi. O tom by vám veteráni z Afghanu mohli vyprávět historek a historek.

      Vymazat
    5. 10:49 Já přece netvrdím, že jsou Rusko a USA nepřátelé. To tvrdí Kobza, který říká, že cílem současných nekonečných operací cizích armád v Afghánistánu je vytvářet předpoklady pro islámské teroristy a jejich útoky na území Ruské federace.

      Vymazat
    6. 10:49 Pokud tedy Kobza tvrdí to, co tvrdí, ať logicky vysvětlí proč tedy RF pomáhá s logistikou státům NATO v Aghánistánu. Pokud to ale vysvětlit neumí, ať uzná, že píše bludy a svůj článek stáhne.

      Vymazat
    7. Anonymní9. srpna 2018 10:15
      „.. že RF bojuje v Sýrii s USA ..“
      Takže jsme se přesunuli z Afg. do Syrie. Nevadí, to je prašť, jako uhoď. Tam asi sedm let Američané bojovali proti ISIL. Přes veškerou deklarovanou snahu je zlikvidovat, se amíkům stávaly takové přehmaty, že shodili nějaké zásoby, nebo zbraně „omylem“ na tábory ISIL a bomby zase na tábory Assadovy armády. Takže po těch letech byla země rozmlácená na hadry, ale v oblastech pod kontrolou ISIL si bojovníci spokojeně žili s rodinami, přes Turecko prodávali syrskou ropu a simulovali tam i státní správu. Podle mého názoru byl ISIL produktem amerických tajných služeb a měl za úkol zlikvidovat legálně zvoleného proruského Assada.
      Do toho tam přišli Rusové a boj proti ISIL nemarkýrovali jako amíci, ale začali jim skutečně šlapat na paty. Takže po těch dlouhých letech, mohl Assad zase spravovat svou zemi.
      Zde jsme asi u Vaší výhrady. K tomu bych řekl, že Rusko oficiálně proti USA neválčilo. Bylo v Sýrii na pozvání oficiální vlády, kdežto USA tam bojovaly prostřednictvím těch různých, jimi vyzbrojovaných skupin. P.K.

      Vymazat
    8. 13:40 to, že je ISIL neregulérní armáda USA je mi známo již velmi dlouho (od majdanu na Ukrajině, kdy jsem se začal zajímat o světové dění). Považuji Váš popis situace za přesný ještě dodám, že plán elit USA (neokons) byl prodávat kradenou ropu jako fracking ropu Evropě a tím by si zajistili dalších pár let života na úkor druhých. Rusko vyhrálo ve chvíli, kdy zničilo konvoje s kradenou ropou. Erdogan se vztekal, přišel o velké zisky z pře-prodeje kradené ropy. A zajímavé bylo sledovat pohyb ropných tankerů před a po zničení konvojů (vše z toho bylo zřejmé).

      Mezi USA a Ruskem šlo o ovládnutí vzdušného prostoru (v politické rovině, Rusko i přes mediální štěkání mělo legitimitu a na Putina USA nemohou tlačit, ten je neúplatný a nevydíratelný - proto by chtěli na čele Ruska někoho jiného). Bez vzdušné podpory byla likvidace ISIL pouze otázka času.

      Vymazat
    9. 13:40 Pokud ve válečném konfliktu dvě velmoci podporují každá svou stranu konfliktu, pak se jedná o válku zástupnou, bez toho, aby došlo k přímým bojům mezi velmocemi. Podporují-li tedy Rusové Assada a USA Isil, tak se nejedná o nic jiného.V bojích u Deir-Ez-Zor zemřelo několik stovek Ruských agenturních bojovníků ze skupiny Vagnera v přímém boji s Americkou armádou. Jistě, Ruské uniformy na sobě neměli. Letectva obou velmocí napadaly vojska protivníka. Chápu to tak, že pokud se dvě velmoci účastní konfliktu nepřímo, tak spolu zprostředkovaně bojují. Máte-li problém to pochopit, tak mě to nevadí.

      Vymazat
    10. 13:09, no já nevím, jak to myslel p.Kobza, ale co se týká Afghanu, potom je ruská reakce celkem pochopitelná z důvodu, který jsem uvedl - nepřátele měj pod kontrolou. USA by do Afghanu šli tak či tak a nikdo by je nezastavil, schválilo to dokonce i OSN. Dnes ovšem žádnou logistickou základnu už čtyři roky v Rusku nemaji.- Krym.

      Mimochodem jeho recept na řešení situace mi přijde trochu naivní.

      Vymazat
    11. Pro 18:00 řešení situace je správné a o to jde. Naivní by bylo si myslet, že ho vládnoucí garnitura dobrovolně začne uplatňovat, ale to nikdo netvrdí. Nejdříve je potřeba správné řešení vystavit a lidé ho musí chtít pak to přání budou muset vlády vyplnit chtě nechtě. Například Babiš musel otočit a jít proti nelegální migraci a kvótám, i když nejprve se snažil vyhovět americkému páníčkovi. O Babišově morálce nemám pochyb, ale je alespoň chytrý, aby včas rozpoznal vůli lidu a snažil se ji nějak vyhovět a nevyostřoval napětí. Když udrží stabilitu a prosperitu, je to v současných podmínkách a stavu morálky společnosti OK.

      Vymazat
    12. 20:47 vy jste dobrý. Kobza chce uzavřít tamní hranice.. jak by to chtěl dokázal, když USA nebudou chtít? Zavolá na ně nějakého vesmírného policajta?

      Vymazat
    13. Anonymní9. srpna 2018 15:54
      Oceňuji Vaši bystrost, ale diplomacie zástupnou a přímou válku rozlišuje. V zástupné válce je možno účast popírat a ostatní se musí tvářit, že tomu věří. Nebo dokázat Americe že lže. Udělá to někdo? Ani Rusko ne, nepřeje si přímý konflikt.
      V přímé válce nejsou takovéto tanečky možné a jede se natvrdo, kdo není s námi, je proti nám. P.K.

      Vymazat
    14. 15:54, ad Vagner: no víte, vono se to s těmi Vagnery hodně rozpláclo, hlavně v ruském tisku. My ale nevíme, kolik jich vlastně bylo doopravdy. Do jedné z petrohradských nemocnic přivezli hlavně zraněné syrské vojáky, Rusů tam bylo méně.

      Zástupná válka funguje v plném proudu a Rusko má taktéž plno úlovků. Například když v r.2015, okalibrovali bunkr, kde spolu s hlavouny hlavořezů byli i jejich guru že speciálních služeb Francie, Británie a USA. A samozřejmě Východní Ghúta, tam to byly pro změnu desítky vojáků SAS, čímž jejich řady celkem prořídly.

      Odplatou byl Skripal, celkem zákeřné, ale oni tomu říkají asimetricky způsob boje. Něco jako, ty mě dáš po hubě, a já na oplátku zmlátím tvojí starou.

      Vymazat
  8. Jéje, pane Kobza, brej den! "Uzavřít hranice, aby konflikt nepokračoval"... Takže banky vydělávají, VP komplex vydělává, Deep State of USA vydělává, všichni vydělávají, každý, kdo se obtře o Afghánistán vydělává..
    Jste tak naivní od přírody, nebo vás předělali za socialistického školství?

    Od starověku je známo, že válka je zisk, a výnosná válka se zastavuje jen tehdy, když dojdou lidské zdroje, zisk již výrazně nepřevyšuje náklady, anebo se objeví někdo silnější, kdo smete ze stolu karty účastníků války a sám převezme všechna aktiva. Které z pravidel platí v případě Afghánistánu?

    Pane Kobza, pro účastníky konfliktu by bylo moc dobré, kdyby znovu začalo něco jako 2.sv.valka. Už by dávno začala, jenže to má jeden malý háček, a to ten, že hlavní "padouch", proti němuž se válka povede, vlastní opravdu moc velké množství jaderných hlavic. A k nim i odpovídající nosiče. Zároveň celý systém zmodernizovali tak, že bude jen těžko zastavitelný, kdyby něco.. Jen kvůli tomu nejsme ve velké válce a umírá jen kvantum nešťastníků někde jinde v menších konfliktech.

    Na uzavření hranic zapomeňte, pane Kobza. Dyk i ten heroin na českém trhu pochází odsud, a vy byste chtěl připravit zdejší dealery o zisk? A nedejbože jejich hlavní dodavatele, ohrozit celou síť? Brrrr!! Vždyť tito lidičkové dokonce spolupracují s několika jedinci těch, kteří by je měli potírat. Jelikož prašule potřebuje každý v co největším množství - to je téměř boží zákon. Buďte opatrný, pane Kobza! Nebýt toho, že vaše hlášky jsou neškodné, možná by si vás zdejší podsvětí dávno podalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opět stejné nepochopení, všechno jde když se chce. Je potřeba v tom směru pracovat a zapojit dostatečné množství obyvatel planety země a je to v jejich zájmu a v zájmu jejich dětí. Nebude to hned, to je jisté, v tom je problém většiny obyvatel, jejich morálka je nízká natolik, že když hned nedostanou co chtějí tak to vzdají a radši se celý život promarní beze smyslu.

      Článek je první vlaštovka k utváření informačního pole, co se tam děje a co by s tím šlo dělat.

      Vymazat
    2. 10:29 Patrně jste nezaznamenal, že onen hlavní padouch o němž se zmiňujete musel z finančních důvodů modernizaci nosičů výrazně omezit a na příští rok předpokládá vydat na zbrojení o 20% méně než v roce letošním.

      Vymazat
    3. 13:19- to jsou paradoxy viďte pane! A já jsem málem uvěřil USA, že je nutné navýšit zbrojení NATO pro nebezpečí z východu. Tak ono je to naopak, díky pane?

      Vymazat
    4. 14:35 Ano pane! To jsou paradoxy pane! Nejste náhodou medvěd od Kolína pane! Pane a pudeme si hrát?

      Vymazat
    5. 13:19, a to je jako dobře nebo špatně?

      Vymazat
    6. 18:23 Některé věci snad nemusí být dobře, nebo špatně. Snad se některé věci dají přijmout jen jako obyčejný fakt?

      Vymazat
    7. 16:17- znám jen medvědy z Berouna ale příbuzní nejsme. Přijměte to jako fakt!

      Vymazat
    8. 19:23 Já znám ještě Ruského medvěda a pandy, ale přece jenom mám radši Medvědí krev.

      Vymazat
    9. 19:42
      FAJN,TAK ZAPADNI CHLASTAT TU KREV DO BULHARSKA,JE TO MIMOCHODEM SKVĚLÝ VÍNO!!!!!!!!!☺

      Vymazat
    10. 20:07 Stále se dováží a fakt je skvělý.

      Vymazat
    11. Potvrzuji ale nejsou to rezidua z doby totality?

      Vymazat
    12. Uf! Vy jste načal téma. Tolik znaků bych do té klávesnice asi nedostal.....

      Vymazat
    13. 13:19 hlavní padouch má především tisíce jaderných hlavic na nosičích. Pokud je odpálí všechny naráz, nic nepomůže, ani když se 90% sestřelí, a to se nedokáže. V tom tkví ten zásadní problém, jelikož padouch vezme sebou do pekla všechny. Tohle je jediný faktor, který dosud bránil velké válce.

      Vymazat
  9. Ultrasocialistické řeči o lidských právech? Proboha, o čem to ten člověk blábolí? Vždyť lidská práva byla Západem vytažena proti socialistickému táboru po podpisu Helsinského procesu! Ten člověk absolutně neví, o čem je řeč! Jen se schovává za ty přihlouplé fráze o neomarxismu, byť tady tomu dává trošku jiný háv.

    OdpovědětVymazat
  10. Žádní občané své země nemají rádi, když operují na jejich území cizí armády. My můžeme vyprávět: Němci, Rusové, a teď americké plechové kavalerie.Nejsme nepřátelé Talibanu ale všech Afghánců. Američané si šli pro jejich nerostné bohatství. Ale Číňané už bez jediného výstřelu mají licence na dobývání téměř všeho. Je to jako v Africe tam už toho pane Číňané vlastní(Nigerie, kterou chceme). Největšími konflikty jsou boje mezi Afghánci o maková pole. Oficiální důvod vniknutí do Afghanistanu bylo pronásledování Al Kaidy, která se ukryla v jeskyních v horách. Nevím kolik jich pochytali v této nehostinné krajině. Navíc tito teroristé mají podporu široké místní veřejnosti, kteří v nich vidí statečné bojovníky proti nám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:40 Když jste tak fundovaný/á mohl/a byste uvést, kterou část Afghánského nerostného bohatství Američané využívají, pokud si na tomto tvrzení stojíte?

      Vymazat
    2. 13:25- zatím to nemohou prozradit, když teritoriálně zemi neovládají a do svých základen si přece nepustí " místní dělníky, potenciální teroristy"! To dá rozum, ni!

      Vymazat
    3. Opravdu nevím co tam Američani drancují, ale asi by se dalo zjistit, co tam dnes Číňané vlastní a těží. Amerika a my jsme nepřátelé afghánského lidu, tak že naše kšefty s touto zemí budou asi problematické.Jo bejvávalo...

      Vymazat
    4. 13:25 v Afghánistánu jsou ohromné zásoby značné části rud. Opravdu ohromné, o tom věděl ještě sovětský geologický průzkum, který první vypustil do světa tuto zprávu.

      Konkrétně hlavně měď, ale také hliník, zinek, rtuť a hlavně celou skupinu velmi vzácných lanthanoidů. Afghan je zemí téměř panenskou, nevytěženou.

      S nějakou činností tam už začala Čína, která si na tento účel nechala vycvičit od zakladatele Blackwaters svoje ochranné žoldáky. Čína má zájem o měď.

      V USA to je třeba firma American Elements, ale jestli už začali s nějakou těžbou, to nevím.

      Vymazat
    5. 17:16; 18:21 Ptal jsem se jen proto, že vozit z Afghánistánu cokoliv kromě zlata, heroinu a diamantů by bylo tak drahé, že by se to nevyplatilo. Vezměte si, že tam neexistuje lodní doprava ani železnice. Vozit ty stovky a tisíce kilometrů náročným horským terénem jen nezpracované rudy by bylo tak extrémně drahé, že by to nebylo konkurence schopné. Podle mě se tam nic netěží, a když, tak jen v omezené míře. Je to ale jen můj názor. No, nikdo o tom neví nic konkrétního a tak fantazie může pracovat.

      Vymazat
    6. 18:58, Já jsem netvrdil, že se tam ve velkém těží. Jenže co není dnes, může jednou být, zvlášť v současnosti. Kdysi i Česko byla země zarostlá pralesem plná studánek a lužních lesů.

      Afghánistán je zcela bezpochyby co se týká dobývání surovin, zemí budoucnosti. Brání tomu bezpečnostní stav země, jinak by doly fičely na plné obrátky. Souhlasíte, že je to lehčí, než z hloubek mořského dna? Přesto se tam doluje.

      Vymazat
  11. Zamyslel se někdo nad skutečností, proč v Afganistánu v roli obyčejného vojáka není ani jeden potomek vrcholných politiků a poslanců České republiky? Proč ? No protože synáčkové a dcery papalášů studují na prestižních školách v USA, VB a nemají čas a ani chuť a potřebu jít někam do Afganistánu. Oni mají své rodiče, poslance, ministry, manažery prostě papaláše, kteří vytvoří podmínky, aby tam museli ti chudí, kteří, aby se uživili a měli něco navíc, tam jdou za výdělkem. Většina lidí říká, že jsou to žoldáci ale kdo z nich ty žoldáky udělal. Nebyl to náhodou tento zkur.ený režim, který za peníze tam posílá lidi na smrt. U Amerických vojáků je to podobné. Nejsou tam synové a dcery bohatých rodičů, ale ti nejchudší, kteří po několika misích mají možnost pak zadarmo studovat na některé z vysokých státních škol v USA, ale pozor ne na prestižní vysoké škole, která je určená privilegovaným dětičkám papalášů v USA. Jsou to obyčejně vysoké školy po absolvování kterých mají vzdělání na to, aby mohli jít rovnat zboží do supermarketu, nebo hypermarketu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale dyk to je fšude. Časy rytířů dávno minuly a princátko Harry, když si chtěl pár měsíců hrát na vojáčka, byl chráněn jako oko v hlavě.

      Vymazat
  12. Naprosto a uplne presny clanek !!!!!! Tak to presne je !!!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Dobře jsem udělal, že jsem pana Kobzu volil (a kroužkoval)

    OdpovědětVymazat